op een parkeerplaats voor auto'squote:Just park it anywhere.
Ik bedoelde met 'hun eigen' Amerikaanse charters. Op de een of andere manier zal er toch prijstechnisch wel verschil zijn, al is dat waarschijnlijk lastig te zien als je een ticket koopt van bijvoorbeeld plaats x naar DTW, dan naar AMS en dan nog een aansluiting met een door Transavia uitgevoerde vlucht.quote:Op woensdag 2 maart 2016 23:08 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Hun 737's zijn wel een stuk ruimer. Bij Transavia krijg je als economy toerist toch zeker wel 30" beenruimte. Delta is dat minimaal 1" meer.
De catering zal ook wel een stuk beter zijn
Gaat snel met de aantallen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 15:30 schreef Mikey92 het volgende:
[ afbeelding ]
En dat is nummer 4 alweer, wordt waarschijnlijk 22 maart afgeleverd.
Nummer 5 rolt over ongeveer 10 dagen de fabriek uit, die wordt midden april afgeleverd.
Daarna volgen er nog 3 tot en met september, dan pas weer volgend jaar.
En in juni nog een 777-300ER. Maar dan houdt het ook op voor vlootuitbreiding.quote:
747's van KLM? Die A330's misschien, A340's is ook wel aan te komen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hoe gaat een Iran Air eigenlijk hun vloot vernieuwing aanpakken? Iemand enig idee?
Ze hebben een flinke order uitstaan bij Airbus, maar het gaat natuurlijk nog jaren duren voor leveringen beginnen.
Gaat zo'n maatschappij in de tussentijd allerlei toestellen leasen? Denk bijvoorbeeld aan relatief jonge A330's van oa. KLM die naar Saheen Air gegaan zijn.
Of gaan ze echt nog die 747-200's en andere relikwieën op pad sturen?
A320/330ceo misschien?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hmm eerste Airbus leveringen staan volgens Wiki al in 2016 op de planning, dat moet wel van de plank zijn dan?
Of heeft Airbus productielijnen die zo verlegen zitten om orders?
A380 ook. Boeing gaat nu ook praten. Daar is vast wat mogelijk met nieuwe 747's.quote:A320/330ceo misschien?
Die houden het nog wel even vol hoor.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Of gaan ze echt nog die 747-200's en andere relikwieën op pad sturen?
Die gaan niet meer een nieuwe eigenaar krijgen lijkt me. Die zijn op.quote:
A340's zijn gemakkelijk aan te komen inderdaad. Beste kans dat die bij de eerst golf van 'nieuwe' toestellen zit.quote:Die A330's misschien, A340's is ook wel aan te komen.
Transaero?quote:Hoe zit het met die orders die die Russische maatschappij had die vorig jaar failliet ging?
Hun order bestaat o.a. uit 21 A320ceo, 27 A330ceo en 12 A380's; toestellen waar in de productielijn nog wel ruimte voor is.quote:
Boeing mag ook sinds kort met Iran praten inderdaad. Niet alleen de 747 is dan een optie maar ook de 777; die productielijn heeft ook nog genoeg ruimte voor wat extra orders.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:17 schreef inkjet het volgende:
A380 ook. Boeing gaat nu ook praten. Daar is vast wat mogelijk met nieuwe 747's.
Ik zie meer problemen in de politiek. Het lijkt nu de goede kant op te gaan maar er hoeft maar iets te gebeuren en alles is weer terug bij af.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:39 schreef Woods het volgende:
Kan Iran deze order wel behoudem met de huidige lage olieprijs? Zijn interessante ontwikkelingen. In de tussentijd zal er oa geschikt personeel moeten worden opgeleidt, piloten enzo.
Hm, staat toch leuk met een nieuwe livery van mijn reisorganisatie. Kostda?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:34 schreef Iemand91 het volgende:
Die gaan niet meer een nieuwe eigenaar krijgen lijkt me.
Het grootste deel van de bestelde vloot (qua waarde) heeft weinig met de VS te stellen gelukkig.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik zie meer problemen in de politiek. Het lijkt nu de goede kant op te gaan maar er hoeft maar iets te gebeuren en alles is weer terug bij af.
En denk ook aan de politiek in de VS hoe bijvoorbeeld de Republikeinse kandidaten over de deal denken.
Geloof dat (bijna?) alles ook in eigendom komt en niet geleased. Want je zult als westerse lease-maatschappij maar miljarden aan Iran geleasde vliegtuigen in bezit hebben.
Je weet dat het embargo dan ook doorwerkt naar Europa?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:07 schreef derLudolf het volgende:
Het grootste deel van de bestelde vloot (qua waarde) heeft weinig met de VS te stellen gelukkig.
A330neo -> enkel RR motoren
A330ceo -> RR mogelijk
A380-> RR mogelijk
A350 -> enkel RR motoren
Met de A320 zit je wel vast aan GE en/of P&W volgens mij.
Huh wat bedoel je? Europa mag toch weer handelen met Iran?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:28 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Je weet dat het embargo dan ook doorwerkt naar Europa?
Jij zegt dat een eventueel verslechterde relaties tussen Iran en Westerse landen voor de vloot niet uit zal maken omdat het 'weinig met de VS te stellen heeft'.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:45 schreef derLudolf het volgende:
Huh wat bedoel je? Europa mag toch weer handelen met Iran?
Duidelijk Ik dacht dat het alleen om de VS ging, wat zou worden geboycotquote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jij zegt dat een eventueel verslechterde relaties tussen Iran en Westerse landen voor de vloot niet uit zal maken omdat het 'weinig met de VS te stellen heeft'.
Maar mocht er weer een embargo komen (wat ik daar dus afvraag) dan geldt dat dus ook gewoon voor de Europese fabrikanten.
quote:An Ethiopian Airlines Boeing 787-800, registration ET-ASH performing flight ET-702 from Addis Ababa (Ethiopia) to Rome Fiumicino (Italy), had completed boarding and was about to depart when the aircraft settled on its nose after the nose gear collapsed. One flight attendant received minor injuries, the aircraft received substantial damage.
An inquiry with the airline remained unanswered so far.
A ground observer reported that the aircraft bound for Rome Fiumicino had completed boarding and was about to depart the gate, when the nose gear collapsed.
ET-ASH on its nose:
Dat zie je inderdaad helaas nauwelijks meer. Te onderhoudsgevoelig helaas.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:11 schreef inkjet het volgende:
Die livery met de 'ongeverfde' onderkant is wel erg fraai.
Ik heb geen idee eigenlijk. Ik dacht dat onder andere vanwege lopende rechtszaken dit toestel nog in Schiphol stond maar geen idee of dit op waarheden berust of dat er meer speelt.quote:Jammer dat de MD11's zoetjesaan verdwijnen. Ik neem aan dat de MCS als onderdelenmagazijn wordt gebruikt?
MCS?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:11 schreef inkjet het volgende:
Die livery met de 'ongeverfde' onderkant is wel erg fraai. Jammer dat de MD11's zoetjesaan verdwijnen. Ik neem aan dat de MCS als onderdelenmagazijn wordt gebruikt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |