abonnement Unibet Coolblue
pi_160392008


En dat is nummer 4 alweer, wordt waarschijnlijk 22 maart afgeleverd.
Nummer 5 rolt over ongeveer 10 dagen de fabriek uit, die wordt midden april afgeleverd.

Daarna volgen er nog 3 tot en met september, dan pas weer volgend jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mikey92 op 03-03-2016 16:00:56 ]
pi_160393097
quote:
Just park it anywhere.
op een parkeerplaats voor auto's ;)
--
pi_160393332
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 23:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Hun 737's zijn wel een stuk ruimer. Bij Transavia krijg je als economy toerist toch zeker wel 30" beenruimte. Delta is dat minimaal 1" meer.

De catering zal ook wel een stuk beter zijn
Ik bedoelde met 'hun eigen' Amerikaanse charters. Op de een of andere manier zal er toch prijstechnisch wel verschil zijn, al is dat waarschijnlijk lastig te zien als je een ticket koopt van bijvoorbeeld plaats x naar DTW, dan naar AMS en dan nog een aansluiting met een door Transavia uitgevoerde vlucht.
--
  donderdag 3 maart 2016 @ 16:35:58 #104
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160393489
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 15:30 schreef Mikey92 het volgende:
[ afbeelding ]

En dat is nummer 4 alweer, wordt waarschijnlijk 22 maart afgeleverd.
Nummer 5 rolt over ongeveer 10 dagen de fabriek uit, die wordt midden april afgeleverd.

Daarna volgen er nog 3 tot en met september, dan pas weer volgend jaar.
Gaat snel met de aantallen.
pi_160395127
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 16:35 schreef Sunri5e het volgende:
Gaat snel met de aantallen.
En in juni nog een 777-300ER. Maar dan houdt het ook op voor vlootuitbreiding.
Als de zomer voorbij is 4 747's eruit. ;(
  vrijdag 4 maart 2016 @ 01:05:52 #106
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_160407669
Hoe gaat een Iran Air eigenlijk hun vloot vernieuwing aanpakken? Iemand enig idee?
Ze hebben een flinke order uitstaan bij Airbus, maar het gaat natuurlijk nog jaren duren voor leveringen beginnen.

Gaat zo'n maatschappij in de tussentijd allerlei toestellen leasen? :? Denk bijvoorbeeld aan relatief jonge A330's van oa. KLM die naar Saheen Air gegaan zijn.
Of gaan ze echt nog die 747-200's en andere relikwieën op pad sturen?
  Moderator vrijdag 4 maart 2016 @ 01:10:30 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160407700
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 01:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hoe gaat een Iran Air eigenlijk hun vloot vernieuwing aanpakken? Iemand enig idee?
Ze hebben een flinke order uitstaan bij Airbus, maar het gaat natuurlijk nog jaren duren voor leveringen beginnen.

Gaat zo'n maatschappij in de tussentijd allerlei toestellen leasen? :? Denk bijvoorbeeld aan relatief jonge A330's van oa. KLM die naar Saheen Air gegaan zijn.
Of gaan ze echt nog die 747-200's en andere relikwieën op pad sturen?
747's van KLM? :P Die A330's misschien, A340's is ook wel aan te komen.

Hoe zit het met die orders die die Russische maatschappij had die vorig jaar failliet ging?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 4 maart 2016 @ 01:15:04 #108
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_160407735
Hmm eerste Airbus leveringen staan volgens Wiki al in 2016 op de planning, dat moet wel van de plank zijn dan?
Of heeft Airbus productielijnen die zo verlegen zitten om orders?
  Moderator vrijdag 4 maart 2016 @ 01:15:54 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160407744
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 01:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hmm eerste Airbus leveringen staan volgens Wiki al in 2016 op de planning, dat moet wel van de plank zijn dan?
Of heeft Airbus productielijnen die zo verlegen zitten om orders?
A320/330ceo misschien?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160409833
quote:
A320/330ceo misschien?
A380 ook. Boeing gaat nu ook praten. Daar is vast wat mogelijk met nieuwe 747's.
--
pi_160412679
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 01:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Of gaan ze echt nog die 747-200's en andere relikwieën op pad sturen?
Die houden het nog wel even vol hoor.
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 01:10 schreef derLudolf het volgende:
747's van KLM? :P
Die gaan niet meer een nieuwe eigenaar krijgen lijkt me. Die zijn op.
quote:
Die A330's misschien, A340's is ook wel aan te komen.
A340's zijn gemakkelijk aan te komen inderdaad. Beste kans dat die bij de eerst golf van 'nieuwe' toestellen zit.
quote:
Hoe zit het met die orders die die Russische maatschappij had die vorig jaar failliet ging?
Transaero?
Hun 2 gebouwde 747-8i's staan opgeslagen op Paine Field.
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 01:15 schreef derLudolf het volgende:
A320/330ceo misschien?
Hun order bestaat o.a. uit 21 A320ceo, 27 A330ceo en 12 A380's; toestellen waar in de productielijn nog wel ruimte voor is.
Daarnaast nog een vracht neo's die later kunnen komen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 09:17 schreef inkjet het volgende:
A380 ook. Boeing gaat nu ook praten. Daar is vast wat mogelijk met nieuwe 747's.
Boeing mag ook sinds kort met Iran praten inderdaad. Niet alleen de 747 is dan een optie maar ook de 777; die productielijn heeft ook nog genoeg ruimte voor wat extra orders.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 04-03-2016 12:02:51 ]
  vrijdag 4 maart 2016 @ 11:39:06 #112
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_160412817
Kan Iran deze order wel behoudem met de huidige lage olieprijs? Zijn interessante ontwikkelingen. In de tussentijd zal er oa geschikt personeel moeten worden opgeleidt, piloten enzo.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_160413245
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:39 schreef Woods het volgende:
Kan Iran deze order wel behoudem met de huidige lage olieprijs? Zijn interessante ontwikkelingen. In de tussentijd zal er oa geschikt personeel moeten worden opgeleidt, piloten enzo.
Ik zie meer problemen in de politiek. Het lijkt nu de goede kant op te gaan maar er hoeft maar iets te gebeuren en alles is weer terug bij af.
En denk ook aan de politiek in de VS hoe bijvoorbeeld de Republikeinse kandidaten over de deal denken.

Geloof dat (bijna?) alles ook in eigendom komt en niet geleased. Want je zult als westerse lease-maatschappij maar miljarden aan Iran geleasde vliegtuigen in bezit hebben. :X
  vrijdag 4 maart 2016 @ 11:59:01 #114
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160413458
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:34 schreef Iemand91 het volgende:
Die gaan niet meer een nieuwe eigenaar krijgen lijkt me.
Hm, staat toch leuk met een nieuwe livery van mijn reisorganisatie. Kostda? :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator vrijdag 4 maart 2016 @ 14:07:45 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160416640
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:51 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik zie meer problemen in de politiek. Het lijkt nu de goede kant op te gaan maar er hoeft maar iets te gebeuren en alles is weer terug bij af.
En denk ook aan de politiek in de VS hoe bijvoorbeeld de Republikeinse kandidaten over de deal denken.

Geloof dat (bijna?) alles ook in eigendom komt en niet geleased. Want je zult als westerse lease-maatschappij maar miljarden aan Iran geleasde vliegtuigen in bezit hebben. :X
Het grootste deel van de bestelde vloot (qua waarde) heeft weinig met de VS te stellen gelukkig.
A330neo -> enkel RR motoren
A330ceo -> RR mogelijk
A380-> RR mogelijk
A350 -> enkel RR motoren

Met de A320 zit je wel vast aan GE en/of P&W volgens mij.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160417093
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 14:07 schreef derLudolf het volgende:
Het grootste deel van de bestelde vloot (qua waarde) heeft weinig met de VS te stellen gelukkig.
A330neo -> enkel RR motoren
A330ceo -> RR mogelijk
A380-> RR mogelijk
A350 -> enkel RR motoren

Met de A320 zit je wel vast aan GE en/of P&W volgens mij.
Je weet dat het embargo dan ook doorwerkt naar Europa?
  Moderator vrijdag 4 maart 2016 @ 14:45:43 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160417564
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 14:28 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Je weet dat het embargo dan ook doorwerkt naar Europa?
Huh wat bedoel je? Europa mag toch weer handelen met Iran?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160417713
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 14:45 schreef derLudolf het volgende:
Huh wat bedoel je? Europa mag toch weer handelen met Iran?
Jij zegt dat een eventueel verslechterde relaties tussen Iran en Westerse landen voor de vloot niet uit zal maken omdat het 'weinig met de VS te stellen heeft'.
Maar mocht er weer een embargo komen (wat ik daar dus afvraag) dan geldt dat dus ook gewoon voor de Europese fabrikanten.
  Moderator vrijdag 4 maart 2016 @ 14:53:33 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160417762
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 14:51 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Jij zegt dat een eventueel verslechterde relaties tussen Iran en Westerse landen voor de vloot niet uit zal maken omdat het 'weinig met de VS te stellen heeft'.
Maar mocht er weer een embargo komen (wat ik daar dus afvraag) dan geldt dat dus ook gewoon voor de Europese fabrikanten.
Duidelijk Ik dacht dat het alleen om de VS ging, wat zou worden geboycot
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 4 maart 2016 @ 15:46:28 #120
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160418848
Birdstrike voor de PH-MCP gisteren:

So we just called him Fred
pi_160428413
Dit is ook wel een mooie hoek:



Jammer dat je niet daar meer kan komen zoals vroeger.
Ik zou nog zoveel interessante foto's daar kunnen/willen maken. :9
pi_160431891
Foto's van vandaag/vanavond:



Morgen vertrekt PH-MCW voor haar allerlaatste vlucht.
Om 15:00 uur (Flightradar zegt 15:10 uur) vertrekt ze als MP6061 naar Miami en gaat daarna door naar Mojave Air and Space Port; hier voegt ze zich dan bij PH-MCY en -MCR en PH-KCD en -KCE van KLM.
"Martin Schröder" werd op 20 november 1998 aan Martinair geleverd; dus ruim 17 jaar oud geworden.

PH-MCW op een testvlucht vanaf de McDonnell Douglas fabriek op Long Beach, Californië:


De dag van aflevering aan Martinair, 20 november 1998:


De vrachtruimte - waarschijnlijk op de delivery-flight - boven de Atlantische Oceaan:


Aankomst op Schiphol:


En pushback bij haar eerste vlucht voor Martinair:


PH-MCW was naast -MCU de enige nieuw gebouwde MD-11 vrachttoestel dat Martinair in ontvangst nam en was het laatste vliegtuig dat Martinair aangeschaft heeft.
Dan blijven vanaf morgen slechts 2 Martinair McDonnell Douglas MD-11 vrachttoestellen over;
PH-MCP en -MCU. (-MCS staat zoals bekend al bijna een jaar stil op Schiphol)
Deze gaan over 2 maand ook voorgoed weg.
Daarna wordt een widebody-trijet op Schiphol een bijzonderheid...

Hieronder zijn alle eerder genoemde vier Nederlandse trijets te zien:



Accident: Ethiopian B788 at Addis Ababa on Mar 4th 2016, nose gear collapsed at gate
quote:
An Ethiopian Airlines Boeing 787-800, registration ET-ASH performing flight ET-702 from Addis Ababa (Ethiopia) to Rome Fiumicino (Italy), had completed boarding and was about to depart when the aircraft settled on its nose after the nose gear collapsed. One flight attendant received minor injuries, the aircraft received substantial damage.

An inquiry with the airline remained unanswered so far.

A ground observer reported that the aircraft bound for Rome Fiumicino had completed boarding and was about to depart the gate, when the nose gear collapsed.

ET-ASH on its nose:
pi_160434666
Die livery met de 'ongeverfde' onderkant is wel erg fraai. Jammer dat de MD11's zoetjesaan verdwijnen. Ik neem aan dat de MCS als onderdelenmagazijn wordt gebruikt?
--
pi_160437955
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 10:11 schreef inkjet het volgende:
Die livery met de 'ongeverfde' onderkant is wel erg fraai.
Dat zie je inderdaad helaas nauwelijks meer. Te onderhoudsgevoelig helaas.
quote:
Jammer dat de MD11's zoetjesaan verdwijnen. Ik neem aan dat de MCS als onderdelenmagazijn wordt gebruikt?
Ik heb geen idee eigenlijk. Ik dacht dat onder andere vanwege lopende rechtszaken dit toestel nog in Schiphol stond maar geen idee of dit op waarheden berust of dat er meer speelt.
(Ik denk het laatste)
pi_160453669
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 10:11 schreef inkjet het volgende:
Die livery met de 'ongeverfde' onderkant is wel erg fraai. Jammer dat de MD11's zoetjesaan verdwijnen. Ik neem aan dat de MCS als onderdelenmagazijn wordt gebruikt?
MCS?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')