Vandaag ook goed?quote:Op zaterdag 22 april 2017 20:22 schreef EnGCatjuh het volgende:
Misschien dinsdag maar weer eens opstarten dan maar.
Hij is ook al op Steam, moet je alleen ff de properties in.quote:Op maandag 24 april 2017 18:22 schreef Jump het volgende:
[..]
Vandaag ook goed?
En 0.15 is uit bij de experimental releases. Nog niet op steam.
Ik ga gewoon een linkje plaatsen voor de wijzigingen, te veel om op te sommen: https://forums.factorio.com/viewtopic.php?f=3&t=44505
Thanks, dat maar eens proberenquote:Op maandag 24 april 2017 20:54 schreef Jump het volgende:
Steam > Settings > Cloud > uncheck the first one
De steam cloud uitzetten dus. Dan doet die het wel. OFwel:
rechtermuiskno op Factorio, Properties. Dan op de tweede tab onderaan Steam Cloud uitzetten. Dan zet je het enkel voor Factorio uit en werkt ook.
Dat zei ik gisteren ook op reddit ^^quote:Op maandag 24 april 2017 20:54 schreef Jump het volgende:
Steam > Settings > Cloud > uncheck the first one
De steam cloud uitzetten dus. Dan doet die het wel. OFwel:
rechtermuiskno op Factorio, Properties. Dan op de tweede tab onderaan Steam Cloud uitzetten. Dan zet je het enkel voor Factorio uit en werkt ook.
Wtfquote:
Dusverre geen last van maar ik sla dan ook op eens per 2 uur xD.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:36 schreef mpodder het volgende:
Na lange tijd factorio weer eens opgestart, 0.15 is een serieuze update! Wel heb ik sinds de patch af en toe chrashed (legale stream versie) op willekeurige momenten, meer mensen last hiervan?
Mooi he .quote:Op maandag 19 juni 2017 10:47 schreef lifeblind het volgende:
*meld zich*
Sinds afgelopen zaterdag compleet verslaafd hieraan. Een vriend van me raadde het al een tijd geleden aan, maar had er nog niet echt de tijd voor gehad, tot afgelopen weekend. Meteen maar even co-cop multiplayer om wat dingen uitgelegd te krijgen, en toen werd het wel ineens wel heel erg onverwacht licht 's ochtends
goed ideequote:Op vrijdag 25 augustus 2017 09:20 schreef mschol het volgende:
binnenkort maar weer eens uitproberen, zal wel een hoop veranderd zijn
Heb je die raket al eens gelanceerd? Als je blanco aan het spel begint dan ben je echt wel een aantal uren zoet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:30 schreef 0108daniel het volgende:
Zoals ik eerder vroeg, zijn er ook mods met opdrachten dat het niet zo saai word?
Jup, het was meer omdat het 'moet' om het te lanceren omdat ik verder geen doel ziequote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:41 schreef bagpiper001 het volgende:
[..]
Heb je die raket al eens gelanceerd? Als je blanco aan het spel begint dan ben je echt wel een aantal uren zoet.
Verwacht overigens geen MMO-quest-achtige verhalen bij dit spel, dan heb je echt het verkeerde voor je. Het idee erachter is (geloof ik, tutorial is al een tijd geleden) dat je op een planeet komt zonder spullen met vreemde wezens. Je doel is om een satelliet te lanceren om zo hulp te vragen. Dan heb je het in principe "uitgespeeld".
Maar om je vraag te beantwoorden: volgens mij zijn die er wel, even zoeken, dan vindt je van alles.
Het is ook meer een sandbox game. Het doel is dan ook een steeds grotere en efficiėntere fabriek neer te zetten met alle uitdagingen die erbij horen (met name de aanvoer van grondstoffen, die raken op waarna je weer nieuwe bronnen moet zoeken, daar een outpost bouwen en een treinnetwerk aanleggen etc.quote:Op zondag 27 augustus 2017 01:16 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Jup, het was meer omdat het 'moet' om het te lanceren omdat ik verder geen doel zie
Ahh okee, dankjewel!quote:Op zondag 27 augustus 2017 08:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Het is ook meer een sandbox game. Het doel is dan ook een steeds grotere en efficiėntere fabriek neer te zetten met alle uitdagingen die erbij horen (met name de aanvoer van grondstoffen, die raken op waarna je weer nieuwe bronnen moet zoeken, daar een outpost bouwen en een treinnetwerk aanleggen etc.
Als je het eenmaal door hebt, valt het wel mee toch?quote:Op maandag 28 augustus 2017 08:44 schreef Burrito het volgende:
Ik verlies altijd alle zin als ik die olie moet opzetten, wat een kut werk.
Je kan de enemies aanzettenquote:Op zondag 27 augustus 2017 01:16 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Jup, het was meer omdat het 'moet' om het te lanceren omdat ik verder geen doel zie
Denk dat ik het nu voor het eerst goed heb!quote:Op maandag 28 augustus 2017 09:07 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Als je het eenmaal door hebt, valt het wel mee toch?
Om het dan weer helemaal om te gooien als je advanced oil processing hebt unlockedquote:Op maandag 28 augustus 2017 10:26 schreef Burrito het volgende:
[..]
Denk dat ik het nu voor het eerst goed heb!
Alle research doen, alle achievements halen, een fabriek maken die 1 raket per minuut kan lanceren. Ik spreek je wel weer als je met die opdrachten klaar bent .quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:30 schreef 0108daniel het volgende:
Nou ik heb het een aantal weken gespeeld.
Werd bij mij al snel saai omdat er geen doel aan zit.
Het enigste wat ik had opgezocht was dat je een raket kan maken en lanceren.
Zoals ik eerder vroeg, zijn er ook mods met opdrachten dat het niet zo saai word?
Ik ben na het lezen van dit eens gaan kijken op YouTube, holy shitquote:Op maandag 28 augustus 2017 17:04 schreef Bart het volgende:
[..]
een fabriek maken die 1 raket per minuut kan lanceren.
als je via gog galaxy speelt heb je kans dat je ook achievements hebtquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 12:06 schreef 0108daniel het volgende:
Waar staan die achievements?
Is dat alleen via steam want ik heb de GOG versie.
Gewoon rechtsbovenin op de achievementsknop klikken .quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 12:06 schreef 0108daniel het volgende:
Waar staan die achievements?
Is dat alleen via steam want ik heb de GOG versie.
Vandaag consumptie toegevoegd: red gears, red science + labs. Overview van de fabriek:quote:Op donderdag 23 november 2017 14:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
Geļnspireerd door Reddit-posts als deze ben ik momenteel bezig een "hormoongestuurde" fabriek te bouwen. Het fundament ligt er inmiddels: een "aorta" waarop de hoeveelheid Iron Plates en Copper Plates worden gereguleerd door "hormonen" (in dit geval items die nergens anders voor worden gebruikt, zoals raw wood en crates). Wanneer er te weinig iron of copper op de belt gedetecteerd wordt, worden er hormonen vrijgegeven die resulteren in het plaatsen van iron of copper op de belt. Wanneer er te veel iron of copper op de belt gedetecteerd wordt, worden er hormonen vrijgegeven die ervoor zorgen dat er iron of copper van de belt wordt afgehaald. Misschien dat ik dit weekend ff wat screenshots kan maken. Het zal nooit een superefficiėnte fabriek worden, maar het is wel een grappige manier om erover na te denken (en een goede manier om circuitry te leren).
De volgende stap: het toevoegen van de eerste consumptie in de vorm van Gears en Red Science.
Die groene doe ik volledig via de band. Aan de ene kant ingrediėnten er in aan de andere kant de packs eruit.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 23:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
doe jij die groene packs van montage naar montage, of via de band.
Ik heb zelf mee gedaan aan MMO-events van de youtubers Arumba07 en een keer van Katherinaofsky. Daar heb ik ook de achievement There is no spoon gehaald. Soms speel ik wel met vrienden maar dat is vooral meer om elkaars bleu-prints uit te proberen. Zeker nu je makkelijk je save game kan open stellen aan vrienden is het wel is leuk om door een andere fabriek heen te wandelen.quote:Op zondag 8 juli 2018 00:00 schreef Droopie het volgende:
kick
ik heb net mijn rode pakketjes op orde en ben de groene gedeeltelijk aan het voorbereiden.
leuke aan het spel dat je iedere keer kan opslaan en de (foutieve) gevolgen kan corrigeren.
spelen sommige van jullie ook online?
Om terug te komen over wat je moet doen met olie in het andere topic. Ik persoonlijk vervoer olie altijd met de trein naar me main base. Daar maak ik vlak bij me chemie sector een station speciaal voor olie. Daar zet ik alles om en heavy en light oil kraak ik meteen om naar petroleum gas met een kleine buffer van alle 2 omdat je die wel nodig hebt. Daar maak ik ook me batterys en plastic. Dat is makkelijker dan het eind product weer terug te vervoeren omdat er nog veel meer bij gaat komen. zoals sulfur, sulfuric acid en lubricant.quote:Op zondag 8 juli 2018 00:42 schreef Monolith het volgende:
Hier maar even verder dan.
[..]
Die groene doe ik volledig via de band. Aan de ene kant ingrediėnten er in aan de andere kant de packs eruit.
Ben inderdaad voor de trein gegaan en heb nu blauwe science packs ook automatisch geproduceerd. Alleen zijn mijn labs een beetje ingesloten, dus dat wordt handmatig overdragen of een stuk herbouwen.quote:Op zondag 8 juli 2018 00:57 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Om terug te komen over wat je moet doen met olie in het andere topic. Ik persoonlijk vervoer olie altijd met de trein naar me main base. Daar maak ik vlak bij me chemie sector een station speciaal voor olie. Daar zet ik alles om en heavy en light oil kraak ik meteen om naar petroleum gas met een kleine buffer van alle 2 omdat je die wel nodig hebt. Daar maak ik ook me batterys en plastic. Dat is makkelijker dan het eind product weer terug te vervoeren omdat er nog veel meer bij gaat komen. zoals sulfur, sulfuric acid en lubricant.
Wat bedoel je met handmatig overdragen? Dat je ze zelf bijvult? Als je ruimte te kort komt science labs kunnen ook uit elkaar pakken als je inserters er tussen zet. Dan hoef je alleen de eerste in de rij te voeden.quote:Op zondag 8 juli 2018 15:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ben inderdaad voor de trein gegaan en heb nu blauwe science packs ook automatisch geproduceerd. Alleen zijn mijn labs een beetje ingesloten, dus dat wordt handmatig overdragen of een stuk herbouwen.
De biters worden ook steeds agressiever, dus ook volop muren en turrets aan het plaatsen en kijken of ik snel flamethrower / laser turrets kan krijgen.
Ik bedoelde handmatig de geproduceerde blauwe science packs in een lab dumpen. Die lab setup met inserters die ze weer door verdelen had ik al in een tutorial gezien, dus die gebruik ik ook.quote:Op zondag 8 juli 2018 18:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met handmatig overdragen? Dat je ze zelf bijvult? Als je ruimte te kort komt science labs kunnen ook uit elkaar pakken als je inserters er tussen zet. Dan hoef je alleen de eerste in de rij te voeden.
Hoe groter je fabriek wordt hoe meer vervuiling dus hoe agressiever de biters worden en de nesten groeien ook als je niet in een trainworld zit. Bossen tussen de nesten en je fabriek houden een gedeelte van je vervuiling tegen dus dat wilt nog wel is helpen om niet iedere keer een aanval te creėren. Laser turrets zijn goed maar nadeel is dat je energie huishouding wel echt op orde moet hebben. Anders valt bij elke aanval je fabriek stil. Flameturrets gebruik ik zelf nooit omdat ik altijd olie wil gebruiken voor petroleum gas. Zolang je nog grijze en rode biters hebt zijn gun turrets prima zeker als je ze met science upgrade. Alle onderzoeken stacken dus als je bullet damage, bullet speed, gunturret damage en gunturret speed onderzoekt zijn ze vrij sterk, zeker met armored piecing rounds. Ook gun turret kunnen elkaar voeden dus gunturret inserter en dan weer een gunturret kan je een redelijke verdediging bouw en hoef je er maar 1 belt met kogels er naar toe te vervoeren. Die je hele muur voed.
Beetje van beide. Voor super ingewikkelde constructies, zoals een zo efficient mogelijke kerncentrale, haal ik wel een ontwerp van Reddit af. Dat is zo groot en ingewikkeld, daar heb ik zelf geen zin inquote:Op zondag 8 juli 2018 20:52 schreef Droopie het volgende:
Vinden jullie het leuk om tutorials te kijken of is het zelf ontdekken toffer?
Ik ga niet zeggen dat het spel te makkelijk wordt door dat allemaal te bekijken, maar anderzijds wordt het net een copy/ past game
Het zijn de kleine dingen des levensquote:
oeh, die mods moet ik ook vindenquote:Op zondag 8 juli 2018 21:40 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
rechte pijpen naast elkaar kunnen leggen zonder dat ze aansluiten, elektriciteitspalen met ingebouwde lamp
Flow Controlquote:
Ik fixte dat met underground pipes en dan 3 naast elkaar met 1 afstand split en je had never nimmer issues.quote:
dat deed ik voor mods ook maar dat was alsnog een drama/gedoe voor bochten enzo.quote:Op maandag 9 juli 2018 07:47 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ik fixte dat met underground pipes en dan 3 naast elkaar met 1 afstand split en je had never nimmer issues.
alles 1 naar voren? en dan alles op 1 lijn houden? Water heb je 1 vakje voor gereserveerd over de hele lengte , stuur je wel plannen / images later.quote:Op maandag 9 juli 2018 08:10 schreef mschol het volgende:
[..]
dat deed ik voor mods ook maar dat was alsnog een drama/gedoe voor bochten enzo.
Dat was doorgaans ook mijn oplossing, maar deze mod geeft toch net even wat meer vrijheid en werkruimte. En eerlijk is eerlijk, zo'n rij pipes ziet er eigenlijk ook wel lekker industrieel uitquote:Op maandag 9 juli 2018 09:32 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
alles 1 naar voren? en dan alles op 1 lijn houden? Water heb je 1 vakje voor gereserveerd over de hele lengte , stuur je wel plannen / images later.
even mee aan het proberen geslagen vanavondquote:Op maandag 9 juli 2018 00:05 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Flow Control
Lighted Electric Poles +
Squeek through
Auto fill
Even distribution
Die laatste is verreweg één van de beste. Maakt het mogelijk om stacks gelijkwaardig te verdelen over meerdere containers/furnaces/turrets/whatever. Dat is er één waar ik echt niet meer zonder wil spelen
Er zijn nog wel meer van die quality of life mods die het spel zelf weinig veranderen, maar alles gewoon net iets fijner maken.
Wat is dat een beginner? je gaat er gewoon keihard diep in het spel en dan maakje gigantische gebieden voor 1 ding. en dan heb je een giga base?quote:
quote:Op woensdag 11 juli 2018 11:11 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Wat is dat een beginner? je gaat er gewoon keihard diep in het spel en dan maakje gigantische gebieden voor 1 ding. en dan heb je een giga base?
Werkt best aardig en zo speelt het meerendeel, het finetunen komt daarna.quote:
Nah, je loopt dan gigantisch in de problemen met de productie. Sowieso is de definitie van een megabase over het algemeen 1 rocket per minute, en 1000 science packs (van iedere kleur) per minute, wat je nooit gaat redden door maar gewoon heel veel te bouwen, aangezien een hoop productielijnen samen moeten komen. Het is voornamelijk heel veel plannen vantevorenquote:Op woensdag 11 juli 2018 11:25 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Werkt best aardig en zo speelt het meerendeel, het finetunen komt daarna.
Hmm, ik probeerde eigenlijk gelijk al het 'kistjes vullen' te vermijden en echt volledig geautomatiseerde (elektrische) productielijnen op te zetten. Ging op zich wel prima. Voor de beginners heb je tegenwoordig ook die campagnes die je wel iets van basiskennis opleveren over hoe je de boel opzet.quote:
Na 10 minuten had ik genoeg dingen gezien die ik in de tutorial niet heb geleerdquote:Op woensdag 11 juli 2018 11:11 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Wat is dat een beginner? je gaat er gewoon keihard diep in het spel en dan maakje gigantische gebieden voor 1 ding. en dan heb je een giga base?
Ach daarvoor heb je op latere termijn de bouwertjes die alles demolishen en rebuilden, maarja dat kost ook weer tijd. Dus beter in 1x goed.quote:Op woensdag 11 juli 2018 11:33 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Nah, je loopt dan gigantisch in de problemen met de productie. Sowieso is de definitie van een megabase over het algemeen 1 rocket per minute, en 1000 science packs (van iedere kleur) per minute, wat je nooit gaat redden door maar gewoon heel veel te bouwen, aangezien een hoop productielijnen samen moeten komen. Het is voornamelijk heel veel plannen vantevoren
Klopt inderdaad. Probleem is ook dat je nog al snel een spaghetti krijgt van alles en nog wat door elkaar heen, met een hoop quickfixes om maar snel iets te proberen te verbeteren.quote:Op woensdag 11 juli 2018 12:50 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ach daarvoor heb je op latere termijn de bouwertjes die alles demolishen en rebuilden, maarja dat kost ook weer tijd. Dus beter in 1x goed.
Ah ik heb het vergelijkbaar ... begin ook altijd met een grote bus.quote:Op woensdag 11 juli 2018 12:54 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Probleem is ook dat je nog al snel een spaghetti krijgt van alles en nog wat door elkaar heen, met een hoop quickfixes om maar snel iets te proberen te verbeteren.
Nou moet ik zeggen dat zolang je je main bus vanaf het eerste moment al goed op orde hebt, en hiernaast genoeg ruimte overhoud, het over het algemeen geen probleem is om redelijk ver te komen.
Al moet ik zeggen dat ik voornamelijk trainworlds speel waarbij ik sowieso redelijk modulair alles opzet, en het midden van mn base uiteindelijk niet zo heel veel meer doet, behalve dat 't een grote mall en storage is.
Ik zit een beetje bij de blauwe / grijze nog. Heb net de blauwe circuit dingetjes geautomatiseerd qua productie.quote:Op woensdag 11 juli 2018 12:19 schreef Droopie het volgende:
[..]
Na 10 minuten had ik genoeg dingen gezien die ik in de tutorial niet heb geleerd
Maar ik zag ook een filmpje met tips en trucs met een kernreactor.
Ik ben pas bij de groene flesjes
Main bus is heilig!quote:Op woensdag 11 juli 2018 13:01 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ah ik heb het vergelijkbaar ... begin ook altijd met een grote bus.
Daar tussenin zit ik nu , tussen mainbus en treinen. komen al wat treinen aan die het halen maar nog niet voldoende om de bus te blijven vullen. gewoon 2- 3 - 4 meer territorys claimen en dan komt het goedquote:Op woensdag 11 juli 2018 13:06 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Main bus is heilig!
Maar goed, uiteindelijk vervang ik mijn main bus van belts uiteindelijk altijd door een bus van treinen
Ach, zelfs biters systematisch uitroeien kun je automatiseren Ik claim zelf altijd een redelijk groot gebied om mn base heen waar ik in ieder geval alle resources binnen heb om mn eerste paar rockets te kunnen lanceren (en een los, groot veld voor een paar solar farms), en bouw daar muren omheen (dubbele dikte), met een yellow belt er langs om turrets te voorzien van ammo. Gelukkig is de AI van biters dermate stom dat ze altijd bottlenecken op dezelfde punten, dus is het een kwestie van wat chokepoints maken waar ze altijd langs moeten. Nooit last van biters!quote:Op woensdag 11 juli 2018 13:12 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Daar tussenin zit ik nu , tussen mainbus en treinen. komen al wat treinen aan die het halen maar nog niet voldoende om de bus te blijven vullen. gewoon 2- 3 - 4 meer territorys claimen en dan komt het goed
Ik speel wel met creepers. , het verlangzaamt een beetje maar geeft wel een uitdaging.
Hoe kan ik dat automatiseren? dat uitroeien? Alles kan maar nog geen voorbeelden gezien daarvan. als in dat je "expand" en dan uitroeit, al heb ik wel een auto build bot gezien die automatisch vierkantjes claimde, en zichzelf steeds met die vierkantjes kon uitbreiden.quote:Op woensdag 11 juli 2018 13:15 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ach, zelfs biters systematisch uitroeien kun je automatiseren Ik claim zelf altijd een redelijk groot gebied om mn base heen waar ik in ieder geval alle resources binnen heb om mn eerste paar rockets te kunnen lanceren (en een los, groot veld voor een paar solar farms), en bouw daar muren omheen (dubbele dikte), met een yellow belt er langs om turrets te voorzien van ammo. Gelukkig is de AI van biters dermate stom dat ze altijd bottlenecken op dezelfde punten, dus is het een kwestie van wat chokepoints maken waar ze altijd langs moeten. Nooit last van biters!
En met de recent toegevoegde artillery train is het uitbreiden van je basis sowieso heel makkelijk geworden, en nog leuk ook
Artillery trainsquote:Op woensdag 11 juli 2018 13:22 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Hoe kan ik dat automatiseren? dat uitroeien? Alles kan maar nog geen voorbeelden gezien daarvan. als in dat je "expand" en dan uitroeit, al heb ik wel een auto build bot gezien die automatisch vierkantjes claimde, en zichzelf steeds met die vierkantjes kon uitbreiden.
Ah daar moet ik nog mee beginnen . Lijkt me tof om te doen. zover was ik in deze build nog niet, ik had nog geen nuclear power.quote:
Ik doe het ook pas als ik mn basis enigzins op orde heb, en een volledig gesloten muur om m'n basis heb, anders wordt het echt een drama aangezien je namelijk een volledig nest aggro'd wanneer je ze bestookt met raketten. Voor daadwerkelijk uitbreiden van mn basis gebruik ik dan twee treinen.quote:Op woensdag 11 juli 2018 14:00 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ah daar moet ik nog mee beginnen . Lijkt me tof om te doen. zover was ik in deze build nog niet, ik had nog geen nuclear power.
Uitbreiden met behemoths vind ik irritant... dat duurt zolang. ik was fan van de "Laser" turrets met electricteits paaltjes blueprints . voordat de artillery uitkwam.quote:Op woensdag 11 juli 2018 14:07 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ik doe het ook pas als ik mn basis enigzins op orde heb, en een volledig gesloten muur om m'n basis heb, anders wordt het echt een drama aangezien je namelijk een volledig nest aggro'd wanneer je ze bestookt met raketten. Voor daadwerkelijk uitbreiden van mn basis gebruik ik dan twee treinen.
De eerste trein is m'n normale building train van 4 of 5 wagons met alle meuk die ik nodig heb om de meeste dingen te kunnen maken (dus zit vol met rails, powerlines, belts, inserters, productivity/speed modules, noem maar op), en mn artillery train er naast op het 2e spoor, met 2 wagons vol met shells. Sowieso doe ik altijd treinsporen van 4 tracks, 2 heen, 2 terug. In het begin is dat even lastig, maar zodra je bots hebt, is 't een kwestie van blueprints neerplempen en je kan op je gemak doorkachelen. Dan om de zoveel tijd een paar laserturrets neerkwakken, alles in range van je artillery train bestoken met raketten, en dan 5 minuten genieten van een slachtpartij a la tower defense.
Sowieso als biters buiten je pollution range zitten, komen ze niet naar je toe, en dat kun je prima oplossen met vaste artillery guns om ze op afstand te houden zodra ze nieuwe nests bouwen. Het enige lastige is dat de evolution factor natuurlijk omhoog gaat wanneer je meer research doet (het is geen 1-op-1 relatie ertussen, maar is wel verbonden). Maar tegen de tijd dat je behemoths aan je deur hebt, is je basis al wel zover dat dat geen probleem is.
Oh lasers gebruik ik ook langs mn muur hoor, uiteindelijk plaats ik ze langs mn normale gunturrets. Ik wacht er alleen wel altijd mee totdat ik ze los van stroom kan voorzien, aangezien je een gigantische dip in je stroomverbruik krijgt wanneer er 30 laserturrets tegelijk op alles beginnen te schietenquote:Op woensdag 11 juli 2018 14:18 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Uitbreiden met behemoths vind ik irritant... dat duurt zolang. ik was fan van de "Laser" turrets met electricteits paaltjes blueprints . voordat de artillery uitkwam.
Een trainbus... dus?quote:Op woensdag 11 juli 2018 13:06 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Main bus is heilig!
Maar goed, uiteindelijk vervang ik mijn main bus van belts uiteindelijk altijd door een bus van treinen
Nucleaire artillery trains Gewoon alles plat nuken.quote:
Tank + personal repair bots Zolang je niet vast komt te zitten en je niet te veel vooruit rijd van je bots, wordt alle damage die je krijgt meteen weer gerepareerd.quote:Op woensdag 11 juli 2018 14:24 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Een trainbus... dus?
[..]
Nucleaire artillery trains Gewoon alles plat nuken.
Tot de biters je trollen en een nest bouwen in range van je spoorlijn
In dat geval!quote:Op woensdag 11 juli 2018 21:34 schreef Droopie het volgende:
Voor goede tips voor beginners en evt youtube filmpjes hou ik mij aanbevolen.
Dit weekend eens vol gas
(waarschijnlijk met proberen de eerste treinmissie te voltooien )
tnx manquote:Op woensdag 11 juli 2018 22:37 schreef lifeblind het volgende:
[..]
In dat geval!
Nilaus - https://www.youtube.com/channel/UCD80bzqJh1N7lOqn7n0vKTg
Xterminator - https://www.youtube.com/channel/UC5StrkKVnU2xkjV0mVJ9yTw
Factorio subreddit: https://www.reddit.com/r/factorio/
Blueprints: https://factorioprints.com/
Calculator voor ratios: https://doomeer.com/factorio/
Ja! De truuk met biters is zorgen dat ze buiten je polution blijven, dan vallen ze namelijk niet aan. Polution triggerd ze namelijk. Ze evolueren ook samen met hoeveel research je gedaan hebt, dus als je je defense nog niet helemaal op orde hebt, moet je niet al te hard gaan daarmee nog.quote:Op donderdag 12 juli 2018 23:08 schreef Monolith het volgende:
Inmiddels de grijze en blauwe science pots ook aan het produceren en een beetje op gang met robots en dergelijke. Biters beginnen wel steeds meer aan te dringen. Had ook wat flamethrower turrets geplaatst, dus mijn hele natuurlijke bescherming in het zuiden was verdwenen. Nu daar de boel flink aan het versterken. Ook al een biter nest opgeruimd, weet alleen nooit of dat nou wel of geen goed idee is.
Ja ik denk dat ik me een beetje vergist heb. Mijn gedachte was meer dat je altijd maar wat aan het researchen moet zijn ook al heb je het niet direct nodig omdat je anders je capaciteit / tijd verspilt.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 01:34 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ja! De truuk met biters is zorgen dat ze buiten je polution blijven, dan vallen ze namelijk niet aan. Polution triggerd ze namelijk. Ze evolueren ook samen met hoeveel research je gedaan hebt, dus als je je defense nog niet helemaal op orde hebt, moet je niet al te hard gaan daarmee nog.
Ik heb m'n eerste nest nog gewoon vrij probleemloos kunnen mollen met m'n auto. Gewoon bij het aanrijden op de nests schieten en vervolgen achteruitrijdend naar je turrets de biters mollen.quote:En als je eenmaal zo ver bent dat je alles op orde hebt, ga je dit soort shit doen
(artillery train en turretcreepen met lasers)
[ afbeelding ]
Tot op zekere hoogte klopt dat ook hoor, het is voornamelijk een kwestie van prioriteiten stellen. De eerste paar uur van een map zet ik alleen hier en daar wat turrets neer die ik handmatig bijvul/repair, en probeer ik al zoveel mogelijk met radars te coveren, tot ik een beetje een idee heb waar ik bepaalde dingen wil bouwen, afhankelijk van waar orefields zijn. Dingen zoals hoe m'n treinnetwerk zal gaan lopen, waar ik stations/stackers etc ga bouwen, welke richting m'n mainbus gaat. Daarna bouw ik een gigantische muur om m'n basis heen, zodat ik minimaal wel een basis heb van 6 x 6 radarvelden zeg maar. Het is aardig tijdrovend, maar als ik dat eenmaal heb staan hoef ik eigenlijk amper iets te doen aan mn defenses.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 11:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ik me een beetje vergist heb. Mijn gedachte was meer dat je altijd maar wat aan het researchen moet zijn ook al heb je het niet direct nodig omdat je anders je capaciteit / tijd verspilt.
Klopt ja, biters worden langzaamaan sterker, wordt ook wel aangegeven met de zgn. 'evolution factor', wat een percentage is wat als een soort multiplier werkt. Vanaf een bepaalde hoeveelheid zullen er dus sterkere biters zijn, tot je uiteindelijk zgn Behemoths krijgt, dus gigantisch sterk zijn, en je kunnen oneshotten als je geen power armor draagt. Maar goed, uranium ammo helptquote:Op vrijdag 13 juli 2018 11:45 schreef Monolith het volgende:
Ik heb m'n eerste nest nog gewoon vrij probleemloos kunnen mollen met m'n auto. Gewoon bij het aanrijden op de nests schieten en vervolgen achteruitrijdend naar je turrets de biters mollen.
Dat zal ook wel minder worden naarmate ze evolueren.
Correct, vanaf 0.15 is alien science eruit gehaald en bestaan ze alleen nog maar om het spel 'moeilijker' te maken, al lijkt het alsof deathworlds in 0.16 niet echt heel veel moeilijker zijn dan een normale setting.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:03 schreef mschol het volgende:
dienen die biters nog ergens voor?
voorheen had je alien dingen nodig voor je research en dat is eruit gehaald, nu heb ik het idee dat het niet meer dan een opvulling is om nog wat uitdaging te geven?
hmm, oke niet dat ik het vervelwnd vind, zo kan ik mij richten op fabriekjes proberen te bouwen en die biters lekker links laten liggenquote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:08 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Correct, vanaf 0.15 is alien science eruit gehaald en bestaan ze alleen nog maar om het spel 'moeilijker' te maken, al lijkt het alsof deathworlds in 0.16 niet echt heel veel moeilijker zijn dan een normale setting.
Ik vind het wel een leuke toevoeging. Zit nog in m'n eerste potje wat aan te klooien dus echt aan de slag met zaken als een main bus doe ik nog niet. Gezien m'n opzet is robot logistics wel noodzakelijk binnenkort, want het is een redelijk chaos geworden.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:12 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm, oke niet dat ik het vervelwnd vind, zo kan ik mij richten op fabriekjes proberen te bouwen en die biters lekker links laten liggen
Als je de hele map rood wordt dan is een tank helemaal niks meer .quote:Op vrijdag 13 juli 2018 23:18 schreef Monolith het volgende:
Vanavond even met een tank even een rondje nests gedaan. Dat ging wel heel makkelijk.
Dat geloof ik graag. Ben nu een raket aan het bouwen, dus de biters worden flink wat aggresiever.quote:Op maandag 16 juli 2018 16:29 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Als je de hele map rood wordt dan is een tank helemaal niks meer .
Ik zeg doen.quote:Op maandag 16 juli 2018 17:44 schreef lifeblind het volgende:
Overigens, zomaar een idee, maar misschien een FOK!community-server voor Factorio beginnen? Wellicht leuk en handig om ideeen enzo uit te wisselen, en gewoon een smerig grote megabase te bouwen.
Ik weet ondertussen precies hoe ik m'n main bus ga laten lopen, dus gebruik ik ghosts om alvast alles te plannen zoals ik 't wil, en verder, heel, veel ruimte overlaten. Gisteren bezig geweest aan een nieuwe map, zal eens wat screenshots posten vanavond.quote:Op woensdag 18 juli 2018 13:47 schreef mschol het volgende:
Ik ben weer eens begonnen en heb nu een klein stuk gebouwd (geen biters/pollution enzo, dus beetje sandbox)
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1444214985
nou loop ik in het begin altijd te klooien met mooie setups, maar ik zit zelf een beetje in de knoop met de belt productie (onderin) (en de inserter productie in mindere mate) voor groene science
hoe doen jullie dat, qua setup "vroeg" in de game?
inserters kan ik wel herdesignen om hem ook van zuid naar noord te laten lopen overigens
Server is geen probleem Verbinding al helemaal niet,vraag is alleen of ik hem dan 24 uur wil gaan hosten. Opzich best tof idee. Heeft iemand nog een Server over? Als in Server hardware die ik voor goedkoop kan overnemen, juist voor dit doel?quote:Op maandag 16 juli 2018 17:44 schreef lifeblind het volgende:
Overigens, zomaar een idee, maar misschien een FOK!community-server voor Factorio beginnen? Wellicht leuk en handig om ideeen enzo uit te wisselen, en gewoon een smerig grote megabase te bouwen.
Tijdelijk indumpen en later nieuwe belt langs zetten om het te automatiseren . Kwestie van hoe meer je automatiseerd des te beter.quote:Op zondag 8 juli 2018 18:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik bedoelde handmatig de geproduceerde blauwe science packs in een lab dumpen. Die lab setup met inserters die ze weer door verdelen had ik al in een tutorial gezien, dus die gebruik ik ook.
Nou beetje van beiden, maar het gaat erom dat je alles kan automatiseren op een bepaalde manier. Uitvogelen en combineren beetje van beide er is meer dan genoeg om je bezig te houden.quote:Op zondag 8 juli 2018 20:52 schreef Droopie het volgende:
Vinden jullie het leuk om tutorials te kijken of is het zelf ontdekken toffer?
Ik ga niet zeggen dat het spel te makkelijk wordt door dat allemaal te bekijken, maar anderzijds wordt het net een copy/ past game
Ja ik dacht ik rond even snel af en dan ga ik een nieuw potje doen met een veel ruimere opzet, main bus en meer van dat soort zaken. Alleen wist ik niet dat er ook nog een satelliet in die raket moest, dus ik moet weer science packs gaan produceren, automation 3 onderzoeken en dan die gele production dingetjes neerplempen voor het bouwen van de satelliet.quote:Op woensdag 18 juli 2018 16:05 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Tijdelijk indumpen en later nieuwe belt langs zetten om het te automatiseren . Kwestie van hoe meer je automatiseerd des te beter.
Ah, die fout heeft bijna iedereen gemaakt met z'n eerste raketquote:Op woensdag 18 juli 2018 16:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja ik dacht ik rond even snel af en dan ga ik een nieuw potje doen met een veel ruimere opzet, main bus en meer van dat soort zaken. Alleen wist ik niet dat er ook nog een satelliet in die raket moest, dus ik moet weer science packs gaan produceren, automation 3 onderzoeken en dan die gele production dingetjes neerplempen voor het bouwen van de satelliet.
Zoals een tank, een appel een Jeep. Een vis , een peer. Stuk ijzer. (wat best ironisch is bedenk ik me nu).quote:Op woensdag 18 juli 2018 16:26 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ah, die fout heeft bijna iedereen gemaakt met z'n eerste raket
Overigens, je kan er ook iets anders in stoppen en lanceren
Ja ik zat al even rond te kijken of er een dienst was waar dat makkelijk bij kon (heb een jaar of 1,5 een minecraft server bij Cubedhost gedraaid bijvoorbeeld voor echt een habbekrats per maand).quote:Op woensdag 18 juli 2018 16:02 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Server is geen probleem Verbinding al helemaal niet,vraag is alleen of ik hem dan 24 uur wil gaan hosten. Opzich best tof idee. Heeft iemand nog een Server over? Als in Server hardware die ik voor goedkoop kan overnemen, juist voor dit doel?
Wat zijn de kosten?quote:Op woensdag 18 juli 2018 16:28 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ja ik zat al even rond te kijken of er een dienst was waar dat makkelijk bij kon (heb een jaar of 1,5 een minecraft server bij Cubedhost gedraaid bijvoorbeeld voor echt een habbekrats per maand).
Had een tijdje terug wel een tutorial gevonden om een factorio server op te zetten via Google Cloud, al weet ik niet wat de performance daarvan is.
Volgens mij is er ondertussen ook een mod waar je auto's kan lanceren since dat Elon Musk dat IRL gedaan heeftquote:Op woensdag 18 juli 2018 16:28 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Zoals een tank, een appel een Jeep. Een vis , een peer. Stuk ijzer. (wat best ironisch is bedenk ik me nu).
quote:Op woensdag 18 juli 2018 16:28 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Volgens mij is er ondertussen ook een mod waar je auto's kan lanceren since dat Elon Musk dat IRL gedaan heeft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Redacted
De server waar ze dat op geprobeerd hadden in deze reddit thread was net onder $14,- per maand.quote:
Klinkt aardig, ik zeg doen gewoon in EU? Daarna een tijd afspreken en welke mods we gaan spelen. en wat voor GB requirements we nodig hebben voor de Ram.quote:Op woensdag 18 juli 2018 16:33 schreef lifeblind het volgende:
Iemand ervaring met Nodecraft? Die kost echt geen drol zo te zien.
Ik vind het helemaal prima. Qua mods ben ik in ieder geval niet zo veeleisend, wat quality of life stuff en ik ben blij. Lijkt me niet zon goed idee om met z'n allen een seablock Angel/Bobs te gaan spelenquote:Op woensdag 18 juli 2018 16:34 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Klinkt aardig, ik zeg doen gewoon in EU? Daarna een tijd afspreken en welke mods we gaan spelen.
misschien eerst Vanilla? Daarna zien we wel weer? ?quote:Op woensdag 18 juli 2018 16:37 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal prima. Qua mods ben ik in ieder geval niet zo veeleisend, wat quality of life stuff en ik ben blij. Lijkt me niet zon goed idee om met z'n allen een seablock Angel/Bobs te gaan spelen
alhoewel...
Zal vanavond eens even kijken of 't via nodecraft een beetje fatsoenlijk op te zetten is. Vind 't prima om te dokken, kan altijd een paypal pool opzetten zodat mensen die er veel op spelen een bijdrage kunnen donerenquote:Op woensdag 18 juli 2018 16:37 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
misschien eerst Vanilla? Daarna zien we wel weer? ?
Dok jij of dokken we samen?
Laat me weten ,al zal het vroegst dat ik meekandoen wel pas over 2-3 weken zijn ibm vakanties.quote:Op woensdag 18 juli 2018 16:40 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Zal vanavond eens even kijken of 't via nodecraft een beetje fatsoenlijk op te zetten is. Vind 't prima om te dokken, kan altijd een paypal pool opzetten zodat mensen die er veel op spelen een bijdrage kunnen doneren
Prima, denk dat ik eerst wat research ga doen (huehue), misschien dat er meer opties zijn die beter werken, voordat ik daadwerkelijk iets opstart. Sowieso is 't wel tof als er een paar mensen al tegelijk online zijn met de start van de server, anders bouw ik in 2 weken m'n standaard megabase blueprintquote:Op woensdag 18 juli 2018 16:41 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Laat me weten ,al zal het vroegst dat ik meekandoen wel pas over 2-3 weken zijn ibm vakanties.
Daar zit je op te wachten, want dat ken je al .quote:Op woensdag 18 juli 2018 16:43 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Prima, denk dat ik eerst wat research ga doen (huehue), misschien dat er meer opties zijn die beter werken, voordat ik daadwerkelijk iets opstart. Sowieso is 't wel tof als er een paar mensen al tegelijk online zijn met de start van de server, anders bouw ik in 2 weken m'n standaard megabase blueprint
We kunnen een Discord server starten, een gratis variant en dan iedereen ernaar toe bonjouren, dan hebben we realtime overleg en kunnen mensen onderling kletsen.quote:Op woensdag 18 juli 2018 16:46 schreef Droopie het volgende:
Ik wil ook wel meedoen en paar euro's storten.
Ik zie het meer dan als beetje meekijken af en toe helpen en leren
Precies wat ik ook net zat te denken. Sowieso vervuilen we dit topic dan niet met slowchat baggerquote:Op woensdag 18 juli 2018 16:47 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
We kunnen een Discord server starten, een gratis variant en dan iedereen ernaar toe bonjouren, dan hebben we realtime overleg en kunnen mensen onderling kletsen.
Wat anders?quote:Op woensdag 18 juli 2018 16:53 schreef lifeblind het volgende:
Oh, en ik neem aan dat iedereen 't met me eens is dat we dit dan FOK!torio noemen?
FOK!torio is de enige logische keusquote:Op woensdag 18 juli 2018 16:53 schreef lifeblind het volgende:
Oh, en ik neem aan dat iedereen 't met me eens is dat we dit dan FOK!torio noemen?
Goed bezig Komend weekend lekker met z'n allen een clusterfuck van een basis bouwenquote:Op donderdag 19 juli 2018 15:48 schreef lifeblind het volgende:
Mooi, er is in ieder geval genoeg interesse! Ben een beetje aan het rondkijken naar verschillende hosts (Wube heeft zelf ook een lijst met recommended parties, per maand kost 't gemiddeld een tientje ofzo, dus zodra ik het opgezet heb zal ik wel een keer een paypal pool opzetten ofzo. Discord server heb ik aangemaakt, moet 'm alleen nog fatsoenlijk instellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |