abonnement Unibet Coolblue
pi_170408225
Ik ben vooral heel benieuwd naar de nieuwe science. De stap van groen naar blauw was altijd wel fors.
Er zit in elk geval weer genoeg nieuws in om met een vanilla map te beginnen. Was 0.14 wel zat op vanilla en met het volle 5dim's pakket bezig.
pi_170411127
Misschien dinsdag maar weer eens opstarten dan maar.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Lieve Belg maandag 24 april 2017 @ 18:22:43 #154
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_170458954
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 april 2017 20:22 schreef EnGCatjuh het volgende:
Misschien dinsdag maar weer eens opstarten dan maar.
Vandaag ook goed?

En 0.15 is uit bij de experimental releases. Nog niet op steam.

Ik ga gewoon een linkje plaatsen voor de wijzigingen, te veel om op te sommen: https://forums.factorio.com/viewtopic.php?f=3&t=44505
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_170461990
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2017 18:22 schreef Jump het volgende:

[..]

Vandaag ook goed?

En 0.15 is uit bij de experimental releases. Nog niet op steam.

Ik ga gewoon een linkje plaatsen voor de wijzigingen, te veel om op te sommen: https://forums.factorio.com/viewtopic.php?f=3&t=44505
Hij is ook al op Steam, moet je alleen ff de properties in.

Game wordt nu geüpdate.

Edit: Geeft een error op 98% laden. Maar gewoon tot morgen wachten dus :P

[ Bericht 9% gewijzigd door EnGCatjuh op 24-04-2017 20:38:04 ]
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Lieve Belg maandag 24 april 2017 @ 20:54:18 #156
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_170462940
Steam > Settings > Cloud > uncheck the first one

De steam cloud uitzetten dus. Dan doet die het wel. OFwel:

rechtermuiskno op Factorio, Properties. Dan op de tweede tab onderaan Steam Cloud uitzetten. Dan zet je het enkel voor Factorio uit en werkt ook.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_170464836
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2017 20:54 schreef Jump het volgende:
Steam > Settings > Cloud > uncheck the first one

De steam cloud uitzetten dus. Dan doet die het wel. OFwel:

rechtermuiskno op Factorio, Properties. Dan op de tweede tab onderaan Steam Cloud uitzetten. Dan zet je het enkel voor Factorio uit en werkt ook.
Thanks, dat maar eens proberen :)
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  dinsdag 25 april 2017 @ 15:58:10 #158
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_170478869
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2017 20:54 schreef Jump het volgende:
Steam > Settings > Cloud > uncheck the first one

De steam cloud uitzetten dus. Dan doet die het wel. OFwel:

rechtermuiskno op Factorio, Properties. Dan op de tweede tab onderaan Steam Cloud uitzetten. Dan zet je het enkel voor Factorio uit en werkt ook.
Dat zei ik gisteren ook op reddit ^^

Beta tab kun je experimental aanzetten, dan krijg je 0.15 , die crashte eerst maar met bovenstaande nie meer. (mogelijk niet meer nodig, er is alweer een 0.15.1 en 0.15.x zie ik.
Dum de dum
  Lieve Belg dinsdag 25 april 2017 @ 18:36:59 #159
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_170481741

Voor wie een uurtje over heeft.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_170482209
Jullie ook problemen met de mod portal?

ingame krijg ik ineens een login te zien, en de website heeft het zwaar
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Lieve Belg maandag 8 mei 2017 @ 23:38:44 #161
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_170789285

Ik zou niet weten hoe ik er aan moet beginnen :D
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  woensdag 10 mei 2017 @ 09:24:53 #162
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_170821984
quote:
7s.gif Op maandag 8 mei 2017 23:38 schreef Jump het volgende:

Ik zou niet weten hoe ik er aan moet beginnen :D
Wtf :D
  donderdag 11 mei 2017 @ 09:12:47 #163
19840 Libris
Live from Singapore
pi_170844539
0.15 is wel weer een hele stap lastiger geworden. Research kost een stuk meer, en ik moet mijn hele fabriek herontwerpen omdat de grondstoffen voor research anders zijn.

Interessant is wel de Blueprint strings die je kan toevoegen en kan gebruiken in je game.

pi_171225700
Na lange tijd factorio weer eens opgestart, 0.15 is een serieuze update! Wel heb ik sinds de patch af en toe chrashed (legale stream versie) op willekeurige momenten, meer mensen last hiervan?
  vrijdag 26 mei 2017 @ 17:45:35 #165
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_171225867
Geen last van.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_171381594
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:36 schreef mpodder het volgende:
Na lange tijd factorio weer eens opgestart, 0.15 is een serieuze update! Wel heb ik sinds de patch af en toe chrashed (legale stream versie) op willekeurige momenten, meer mensen last hiervan?
Dusverre geen last van maar ik sla dan ook op eens per 2 uur xD.
Redacted
pi_171408060
Ook geen last van...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_171516199
Ik ben ook al een tijdje bezig met Factorio.
Ook ik mis een bepaald doel.
Bij het begin staat er dat je een raket moet maken en laten lanceren.
Zijn er door de mods ook andere opdrachten?
Ik lees dat er soms requests komen van producten die je moet maken?
Wat kunnen jullie mij aanraden?
  † In Memoriam † maandag 19 juni 2017 @ 10:47:18 #169
159966 lifeblind
pi_171785289
*meld zich*

Sinds afgelopen zaterdag compleet verslaafd hieraan. Een vriend van me raadde het al een tijd geleden aan, maar had er nog niet echt de tijd voor gehad, tot afgelopen weekend. Meteen maar even co-cop multiplayer om wat dingen uitgelegd te krijgen, en toen werd het wel ineens wel heel erg onverwacht licht 's ochtends :D
  maandag 19 juni 2017 @ 11:12:20 #170
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_171785703
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 10:47 schreef lifeblind het volgende:
*meld zich*

Sinds afgelopen zaterdag compleet verslaafd hieraan. Een vriend van me raadde het al een tijd geleden aan, maar had er nog niet echt de tijd voor gehad, tot afgelopen weekend. Meteen maar even co-cop multiplayer om wat dingen uitgelegd te krijgen, en toen werd het wel ineens wel heel erg onverwacht licht 's ochtends :D
Mooi he :D.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_173380034
binnenkort maar weer eens uitproberen, zal wel een hoop veranderd zijn
pi_173381491
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 09:20 schreef mschol het volgende:
binnenkort maar weer eens uitproberen, zal wel een hoop veranderd zijn
goed idee :Y
dag
pi_173383413
Nou ik heb het een aantal weken gespeeld.
Werd bij mij al snel saai omdat er geen doel aan zit.
Het enigste wat ik had opgezocht was dat je een raket kan maken en lanceren.
Zoals ik eerder vroeg, zijn er ook mods met opdrachten dat het niet zo saai word?
pi_173383628
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:30 schreef 0108daniel het volgende:

Zoals ik eerder vroeg, zijn er ook mods met opdrachten dat het niet zo saai word?
Heb je die raket al eens gelanceerd? Als je blanco aan het spel begint dan ben je echt wel een aantal uren zoet.

Verwacht overigens geen MMO-quest-achtige verhalen bij dit spel, dan heb je echt het verkeerde voor je. Het idee erachter is (geloof ik, tutorial is al een tijd geleden) dat je op een planeet komt zonder spullen met vreemde wezens. Je doel is om een satelliet te lanceren om zo hulp te vragen. Dan heb je het in principe "uitgespeeld".

Maar om je vraag te beantwoorden: volgens mij zijn die er wel, even zoeken, dan vindt je van alles.
pi_173413406
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:41 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Heb je die raket al eens gelanceerd? Als je blanco aan het spel begint dan ben je echt wel een aantal uren zoet.

Verwacht overigens geen MMO-quest-achtige verhalen bij dit spel, dan heb je echt het verkeerde voor je. Het idee erachter is (geloof ik, tutorial is al een tijd geleden) dat je op een planeet komt zonder spullen met vreemde wezens. Je doel is om een satelliet te lanceren om zo hulp te vragen. Dan heb je het in principe "uitgespeeld".

Maar om je vraag te beantwoorden: volgens mij zijn die er wel, even zoeken, dan vindt je van alles.
Jup, het was meer omdat het 'moet' om het te lanceren omdat ik verder geen doel zie :)
pi_173415994
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 01:16 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Jup, het was meer omdat het 'moet' om het te lanceren omdat ik verder geen doel zie :)
Het is ook meer een sandbox game. Het doel is dan ook een steeds grotere en efficiėntere fabriek neer te zetten met alle uitdagingen die erbij horen (met name de aanvoer van grondstoffen, die raken op waarna je weer nieuwe bronnen moet zoeken, daar een outpost bouwen en een treinnetwerk aanleggen etc.
pi_173418219
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 08:19 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het is ook meer een sandbox game. Het doel is dan ook een steeds grotere en efficiėntere fabriek neer te zetten met alle uitdagingen die erbij horen (met name de aanvoer van grondstoffen, die raken op waarna je weer nieuwe bronnen moet zoeken, daar een outpost bouwen en een treinnetwerk aanleggen etc.
Ahh okee, dankjewel!
pi_173437784
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 11:23 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Ahh okee, dankjewel!
En verder is het best een leuke uitdaging om alle Steam-achievements te halen :)
  maandag 28 augustus 2017 @ 08:44:27 #179
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_173437823
Ik verlies altijd alle zin als ik die olie moet opzetten, wat een kut werk.
pi_173438003
quote:
99s.gif Op maandag 28 augustus 2017 08:44 schreef Burrito het volgende:
Ik verlies altijd alle zin als ik die olie moet opzetten, wat een kut werk.
Als je het eenmaal door hebt, valt het wel mee toch?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  maandag 28 augustus 2017 @ 10:25:38 #181
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_173439020
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 01:16 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Jup, het was meer omdat het 'moet' om het te lanceren omdat ik verder geen doel zie :)
Je kan de enemies aanzetten
  maandag 28 augustus 2017 @ 10:26:15 #182
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_173439029
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 09:07 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Als je het eenmaal door hebt, valt het wel mee toch?
Denk dat ik het nu voor het eerst goed heb! ^O^
pi_173441615
quote:
99s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:26 schreef Burrito het volgende:

[..]

Denk dat ik het nu voor het eerst goed heb! ^O^
Om het dan weer helemaal om te gooien als je advanced oil processing hebt unlocked ;)
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  maandag 28 augustus 2017 @ 17:04:28 #184
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_173444750
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:30 schreef 0108daniel het volgende:
Nou ik heb het een aantal weken gespeeld.
Werd bij mij al snel saai omdat er geen doel aan zit.
Het enigste wat ik had opgezocht was dat je een raket kan maken en lanceren.
Zoals ik eerder vroeg, zijn er ook mods met opdrachten dat het niet zo saai word?
Alle research doen, alle achievements halen, een fabriek maken die 1 raket per minuut kan lanceren. Ik spreek je wel weer als je met die opdrachten klaar bent :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_173448338
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 17:04 schreef Bart het volgende:

[..]

een fabriek maken die 1 raket per minuut kan lanceren.
Ik ben na het lezen van dit eens gaan kijken op YouTube, holy shit _O-


2 raketten per minuut :D
  maandag 28 augustus 2017 @ 20:40:22 #186
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_173449296
Bizar he :D. Ik ben ook begonnen aan een 1rpm-fabriek, maar met 18fps is gewoon niet meer leuk spelen. Dus ik moet alles gaan redesignen met minder bandjes en minder fabriekjes :'). Op zich haal ik de 1rpm wel een beperkte tijd.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_173456455
Ben nu met de "Lazy Bastard" achievement bezig. Niet heel moeilijk op zich, vooral even goed nadenken bij het opzetten van je fabriek. Wel erg leuk om te doen :)
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:56:42 #188
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_173456659
Ja die is wel tof :). Na die achievement ben ik ook anders gaan spelen, veel minder met de hand maken, gewoon gelijk in het begin al fabriekjes die fabriekjes bouwen, fabriekjes die mijntjes bouwen, etc. Voor de achievement deed ik dat pas veel later.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_173459304
Waar staan die achievements?
Is dat alleen via steam want ik heb de GOG versie.
pi_173459609
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 12:06 schreef 0108daniel het volgende:
Waar staan die achievements?
Is dat alleen via steam want ik heb de GOG versie.
als je via gog galaxy speelt heb je kans dat je ook achievements hebt
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:01:46 #191
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_173463483
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 12:06 schreef 0108daniel het volgende:
Waar staan die achievements?
Is dat alleen via steam want ik heb de GOG versie.
Gewoon rechtsbovenin op de achievementsknop klikken :?.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_175259494
Geļnspireerd door Reddit-posts als deze ben ik momenteel bezig een "hormoongestuurde" fabriek te bouwen. Het fundament ligt er inmiddels: een "aorta" waarop de hoeveelheid Iron Plates en Copper Plates worden gereguleerd door "hormonen" (in dit geval items die nergens anders voor worden gebruikt, zoals raw wood en crates). Wanneer er te weinig iron of copper op de belt gedetecteerd wordt, worden er hormonen vrijgegeven die resulteren in het plaatsen van iron of copper op de belt. Wanneer er te veel iron of copper op de belt gedetecteerd wordt, worden er hormonen vrijgegeven die ervoor zorgen dat er iron of copper van de belt wordt afgehaald. Misschien dat ik dit weekend ff wat screenshots kan maken. Het zal nooit een superefficiėnte fabriek worden, maar het is wel een grappige manier om erover na te denken (en een goede manier om circuitry te leren).

De volgende stap: het toevoegen van de eerste consumptie in de vorm van Gears en Red Science.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_175323289
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
Geļnspireerd door Reddit-posts als deze ben ik momenteel bezig een "hormoongestuurde" fabriek te bouwen. Het fundament ligt er inmiddels: een "aorta" waarop de hoeveelheid Iron Plates en Copper Plates worden gereguleerd door "hormonen" (in dit geval items die nergens anders voor worden gebruikt, zoals raw wood en crates). Wanneer er te weinig iron of copper op de belt gedetecteerd wordt, worden er hormonen vrijgegeven die resulteren in het plaatsen van iron of copper op de belt. Wanneer er te veel iron of copper op de belt gedetecteerd wordt, worden er hormonen vrijgegeven die ervoor zorgen dat er iron of copper van de belt wordt afgehaald. Misschien dat ik dit weekend ff wat screenshots kan maken. Het zal nooit een superefficiėnte fabriek worden, maar het is wel een grappige manier om erover na te denken (en een goede manier om circuitry te leren).

De volgende stap: het toevoegen van de eerste consumptie in de vorm van Gears en Red Science.
Vandaag consumptie toegevoegd: red gears, red science + labs. Overview van de fabriek:



De structuur van de fabriek is als volgt: links invoer/uitvoer van ruwe materialen koper en ijzer. Alles gaat over een grote band (een soort aorta) door de fabriek heen. Boven de aorta productie van onderdelen, vlnr gears en red science. Onder de aorta de science labs en het "hormone control centre" waarin wordt geteld hoeveel van elke item er op de band ligt. Aan de hand daarvan worden er "activator" of "inhibitor" hormonen op de band gelegd.

Close-ups:
Een stukje hormone control centre:


Invoer/uitvoer van ijzer:


Aanmaak van gears/red science
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_180322892
kick :)

ik heb net mijn rode pakketjes op orde en ben de groene gedeeltelijk aan het voorbereiden.
leuke aan het spel dat je iedere keer kan opslaan en de (foutieve) gevolgen kan corrigeren.

spelen sommige van jullie ook online?
Hell To The Liars
pi_180323872
Hier maar even verder dan. :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 23:22 schreef Droopie het volgende:

[..]

doe jij die groene packs van montage naar montage, of via de band.
Die groene doe ik volledig via de band. Aan de ene kant ingrediėnten er in aan de andere kant de packs eruit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180323960
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 00:00 schreef Droopie het volgende:
kick :)

ik heb net mijn rode pakketjes op orde en ben de groene gedeeltelijk aan het voorbereiden.
leuke aan het spel dat je iedere keer kan opslaan en de (foutieve) gevolgen kan corrigeren.

spelen sommige van jullie ook online?
Ik heb zelf mee gedaan aan MMO-events van de youtubers Arumba07 en een keer van Katherinaofsky. Daar heb ik ook de achievement There is no spoon gehaald. Soms speel ik wel met vrienden maar dat is vooral meer om elkaars bleu-prints uit te proberen. Zeker nu je makkelijk je save game kan open stellen aan vrienden is het wel is leuk om door een andere fabriek heen te wandelen.
pi_180324182
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 00:42 schreef Monolith het volgende:
Hier maar even verder dan. :P

[..]

Die groene doe ik volledig via de band. Aan de ene kant ingrediėnten er in aan de andere kant de packs eruit.
Om terug te komen over wat je moet doen met olie in het andere topic. Ik persoonlijk vervoer olie altijd met de trein naar me main base. Daar maak ik vlak bij me chemie sector een station speciaal voor olie. Daar zet ik alles om en heavy en light oil kraak ik meteen om naar petroleum gas met een kleine buffer van alle 2 omdat je die wel nodig hebt. Daar maak ik ook me batterys en plastic. Dat is makkelijker dan het eind product weer terug te vervoeren omdat er nog veel meer bij gaat komen. zoals sulfur, sulfuric acid en lubricant.
pi_180324676
ik heb even een oude save geladen en zag dat ik al sinds 0.12 of 0.13 niet meer heb gespeeld heb en dat er behoorlijk wat wijzigingen zijn
pi_180333431
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 00:57 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Om terug te komen over wat je moet doen met olie in het andere topic. Ik persoonlijk vervoer olie altijd met de trein naar me main base. Daar maak ik vlak bij me chemie sector een station speciaal voor olie. Daar zet ik alles om en heavy en light oil kraak ik meteen om naar petroleum gas met een kleine buffer van alle 2 omdat je die wel nodig hebt. Daar maak ik ook me batterys en plastic. Dat is makkelijker dan het eind product weer terug te vervoeren omdat er nog veel meer bij gaat komen. zoals sulfur, sulfuric acid en lubricant.
Ben inderdaad voor de trein gegaan en heb nu blauwe science packs ook automatisch geproduceerd. Alleen zijn mijn labs een beetje ingesloten, dus dat wordt handmatig overdragen of een stuk herbouwen. :P
De biters worden ook steeds agressiever, dus ook volop muren en turrets aan het plaatsen en kijken of ik snel flamethrower / laser turrets kan krijgen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180337557
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 15:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ben inderdaad voor de trein gegaan en heb nu blauwe science packs ook automatisch geproduceerd. Alleen zijn mijn labs een beetje ingesloten, dus dat wordt handmatig overdragen of een stuk herbouwen. :P
De biters worden ook steeds agressiever, dus ook volop muren en turrets aan het plaatsen en kijken of ik snel flamethrower / laser turrets kan krijgen.
Wat bedoel je met handmatig overdragen? Dat je ze zelf bijvult? Als je ruimte te kort komt science labs kunnen ook uit elkaar pakken als je inserters er tussen zet. Dan hoef je alleen de eerste in de rij te voeden.

Hoe groter je fabriek wordt hoe meer vervuiling dus hoe agressiever de biters worden en de nesten groeien ook als je niet in een trainworld zit. Bossen tussen de nesten en je fabriek houden een gedeelte van je vervuiling tegen dus dat wilt nog wel is helpen om niet iedere keer een aanval te creėren. Laser turrets zijn goed maar nadeel is dat je energie huishouding wel echt op orde moet hebben. Anders valt bij elke aanval je fabriek stil. Flameturrets gebruik ik zelf nooit omdat ik altijd olie wil gebruiken voor petroleum gas. Zolang je nog grijze en rode biters hebt zijn gun turrets prima zeker als je ze met science upgrade. Alle onderzoeken stacken dus als je bullet damage, bullet speed, gunturret damage en gunturret speed onderzoekt zijn ze vrij sterk, zeker met armored piecing rounds. Ook gun turret kunnen elkaar voeden dus gunturret inserter en dan weer een gunturret kan je een redelijke verdediging bouw en hoef je er maar 1 belt met kogels er naar toe te vervoeren. Die je hele muur voed.
pi_180337877
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 18:34 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met handmatig overdragen? Dat je ze zelf bijvult? Als je ruimte te kort komt science labs kunnen ook uit elkaar pakken als je inserters er tussen zet. Dan hoef je alleen de eerste in de rij te voeden.

Hoe groter je fabriek wordt hoe meer vervuiling dus hoe agressiever de biters worden en de nesten groeien ook als je niet in een trainworld zit. Bossen tussen de nesten en je fabriek houden een gedeelte van je vervuiling tegen dus dat wilt nog wel is helpen om niet iedere keer een aanval te creėren. Laser turrets zijn goed maar nadeel is dat je energie huishouding wel echt op orde moet hebben. Anders valt bij elke aanval je fabriek stil. Flameturrets gebruik ik zelf nooit omdat ik altijd olie wil gebruiken voor petroleum gas. Zolang je nog grijze en rode biters hebt zijn gun turrets prima zeker als je ze met science upgrade. Alle onderzoeken stacken dus als je bullet damage, bullet speed, gunturret damage en gunturret speed onderzoekt zijn ze vrij sterk, zeker met armored piecing rounds. Ook gun turret kunnen elkaar voeden dus gunturret inserter en dan weer een gunturret kan je een redelijke verdediging bouw en hoef je er maar 1 belt met kogels er naar toe te vervoeren. Die je hele muur voed.
Ik bedoelde handmatig de geproduceerde blauwe science packs in een lab dumpen. Die lab setup met inserters die ze weer door verdelen had ik al in een tutorial gezien, dus die gebruik ik ook. ;)
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180340453
Vinden jullie het leuk om tutorials te kijken of is het zelf ontdekken toffer?

Ik ga niet zeggen dat het spel te makkelijk wordt door dat allemaal te bekijken, maar anderzijds wordt het net een copy/ past game
Hell To The Liars
pi_180341447
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 20:52 schreef Droopie het volgende:
Vinden jullie het leuk om tutorials te kijken of is het zelf ontdekken toffer?

Ik ga niet zeggen dat het spel te makkelijk wordt door dat allemaal te bekijken, maar anderzijds wordt het net een copy/ past game
Beetje van beide. Voor super ingewikkelde constructies, zoals een zo efficient mogelijke kerncentrale, haal ik wel een ontwerp van Reddit af. Dat is zo groot en ingewikkeld, daar heb ik zelf geen zin in :P

Trouwens voor het eerst met mods aan het spelen nu. Wat zijn sommige toch simpel maar oh zo welkom. Gewoon tussen dingen door kunnen lopen wat eerst niet kon, rechte pijpen naast elkaar kunnen leggen zonder dat ze aansluiten, elektriciteitspalen met ingebouwde lamp _O_
No amount of money ever bought a second of time.
pi_180341579
electrische palen met lamp.. OMG OMG... :P
Hell To The Liars
pi_180341605
Beetje zelf ontdekken, soms eens online wat tips & tricks lezen. Puur knip- en plakwerk is niet leuk, maar je kunt aardig verzuipen in de mogelijkheden. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180342661
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 21:48 schreef Droopie het volgende:
electrische palen met lamp.. OMG OMG... :P
Het zijn de kleine dingen des levens :Y)
No amount of money ever bought a second of time.
pi_180344002
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 21:40 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

rechte pijpen naast elkaar kunnen leggen zonder dat ze aansluiten, elektriciteitspalen met ingebouwde lamp _O_
oeh, die mods moet ik ook vinden
pi_180344428
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 23:43 schreef mschol het volgende:

[..]

oeh, die mods moet ik ook vinden
Flow Control

Lighted Electric Poles +

Squeek through

Auto fill

Even distribution

Die laatste is verreweg één van de beste. Maakt het mogelijk om stacks gelijkwaardig te verdelen over meerdere containers/furnaces/turrets/whatever. Dat is er één waar ik echt niet meer zonder wil spelen _O_

Er zijn nog wel meer van die quality of life mods die het spel zelf weinig veranderen, maar alles gewoon net iets fijner maken.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_180347894
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 23:43 schreef mschol het volgende:

[..]

oeh, die mods moet ik ook vinden
Ik fixte dat met underground pipes en dan 3 naast elkaar met 1 afstand split en je had never nimmer issues.
Redacted
pi_180348017
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 07:47 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ik fixte dat met underground pipes en dan 3 naast elkaar met 1 afstand split en je had never nimmer issues.
dat deed ik voor mods ook maar dat was alsnog een drama/gedoe voor bochten enzo.
pi_180348759
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 08:10 schreef mschol het volgende:

[..]

dat deed ik voor mods ook maar dat was alsnog een drama/gedoe voor bochten enzo.
alles 1 naar voren? en dan alles op 1 lijn houden? :P Water heb je 1 vakje voor gereserveerd over de hele lengte , stuur je wel plannen / images later.
Redacted
pi_180348881
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:32 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

alles 1 naar voren? en dan alles op 1 lijn houden? :P Water heb je 1 vakje voor gereserveerd over de hele lengte , stuur je wel plannen / images later.
Dat was doorgaans ook mijn oplossing, maar deze mod geeft toch net even wat meer vrijheid en werkruimte. En eerlijk is eerlijk, zo'n rij pipes ziet er eigenlijk ook wel lekker industrieel uit :D
No amount of money ever bought a second of time.
pi_180365605
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 00:05 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Flow Control

Lighted Electric Poles +

Squeek through

Auto fill

Even distribution

Die laatste is verreweg één van de beste. Maakt het mogelijk om stacks gelijkwaardig te verdelen over meerdere containers/furnaces/turrets/whatever. Dat is er één waar ik echt niet meer zonder wil spelen _O_

Er zijn nog wel meer van die quality of life mods die het spel zelf weinig veranderen, maar alles gewoon net iets fijner maken.
even mee aan het proberen geslagen vanavond :)
Zelf wel een long reach mod geinstalleerd

autofill geeft error, maar oplossing ook al gespot..

landfill optie is trouwens wel errug fijn :D

[ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 09-07-2018 23:31:51 ]
  † In Memoriam † dinsdag 10 juli 2018 @ 10:29:16 #214
159966 lifeblind
pi_180371089
Verrek, compleet vergeten dat dit topic bestond. Ondertussen in een half jaar 500 uur speeltijd er bij. Megabases bouwen is verslavend :+

Ik ben eigenlijk compleet afgestapt van mods gebruiken, al zijn dingen als Squeek Through wel fijn soms, al is het meestal niet zo'n probleem als je gewoon fatsoenlijk planned. Sowieso heb ik nog een paar achievements op steam te halen dus dat wordt dan sowieso nog even zonder mods. Daarna maar eens een poging wagen aan Bob's & Angels
pi_180394465
quote:
Wat is dat een beginner? je gaat er gewoon keihard diep in het spel en dan maakje gigantische gebieden voor 1 ding. en dan heb je een giga base? :P
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 11:17:53 #217
159966 lifeblind
pi_180394567
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:11 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Wat is dat een beginner? je gaat er gewoon keihard diep in het spel en dan maakje gigantische gebieden voor 1 ding. en dan heb je een giga base? :P
:N :{w
pi_180394707
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:17 schreef lifeblind het volgende:

[..]

:N :{w
Werkt best aardig en zo speelt het meerendeel, het finetunen komt daarna. :P
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 11:33:34 #219
159966 lifeblind
pi_180394917
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:25 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Werkt best aardig en zo speelt het meerendeel, het finetunen komt daarna. :P
Nah, je loopt dan gigantisch in de problemen met de productie. Sowieso is de definitie van een megabase over het algemeen 1 rocket per minute, en 1000 science packs (van iedere kleur) per minute, wat je nooit gaat redden door maar gewoon heel veel te bouwen, aangezien een hoop productielijnen samen moeten komen. Het is voornamelijk heel veel plannen vantevoren
pi_180394925
quote:
Hmm, ik probeerde eigenlijk gelijk al het 'kistjes vullen' te vermijden en echt volledig geautomatiseerde (elektrische) productielijnen op te zetten. Ging op zich wel prima. Voor de beginners heb je tegenwoordig ook die campagnes die je wel iets van basiskennis opleveren over hoe je de boel opzet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 11:36:58 #221
159966 lifeblind
pi_180395006
Als ik een nieuwe map begin, heb ik altijd wel zo snel mogelijk wat miners en furnaces die in ieder geval wat kistjes vullen, zodat ik in ieder geval wel wat voorhanden heb. Ook meestal wel iets om cogs en copper wires te maken, zodat ik die meuk niet hoef te handcraften, want da's gewoon zonde van de tijd. Die dingen bouw ik dan ook meestal gewoon op de orefields waar ik op ongeveer start, zodat mn uiteindelijke mainbus en overige productielijnen in ieder geval niet in de weg zitten.

Maar goed, ik begin amper een nieuwe map, aangezien ik gemiddeld 100 tot 150 uur op een map speel :7
pi_180395762
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:11 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Wat is dat een beginner? je gaat er gewoon keihard diep in het spel en dan maakje gigantische gebieden voor 1 ding. en dan heb je een giga base? :P
Na 10 minuten had ik genoeg dingen gezien die ik in de tutorial niet heb geleerd :P

Maar ik zag ook een filmpje met tips en trucs met een kernreactor.
Ik ben pas bij de groene flesjes :')
Hell To The Liars
pi_180396293
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:33 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Nah, je loopt dan gigantisch in de problemen met de productie. Sowieso is de definitie van een megabase over het algemeen 1 rocket per minute, en 1000 science packs (van iedere kleur) per minute, wat je nooit gaat redden door maar gewoon heel veel te bouwen, aangezien een hoop productielijnen samen moeten komen. Het is voornamelijk heel veel plannen vantevoren
Ach daarvoor heb je op latere termijn de bouwertjes die alles demolishen en rebuilden, maarja dat kost ook weer tijd. Dus beter in 1x goed.
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 12:54:04 #224
159966 lifeblind
pi_180396384
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:50 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ach daarvoor heb je op latere termijn de bouwertjes die alles demolishen en rebuilden, maarja dat kost ook weer tijd. Dus beter in 1x goed.
Klopt inderdaad. Probleem is ook dat je nog al snel een spaghetti krijgt van alles en nog wat door elkaar heen, met een hoop quickfixes om maar snel iets te proberen te verbeteren.

Nou moet ik zeggen dat zolang je je main bus vanaf het eerste moment al goed op orde hebt, en hiernaast genoeg ruimte overhoud, het over het algemeen geen probleem is om redelijk ver te komen.

Al moet ik zeggen dat ik voornamelijk trainworlds speel waarbij ik sowieso redelijk modulair alles opzet, en het midden van mn base uiteindelijk niet zo heel veel meer doet, behalve dat 't een grote mall en storage is.
pi_180396510
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:54 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Probleem is ook dat je nog al snel een spaghetti krijgt van alles en nog wat door elkaar heen, met een hoop quickfixes om maar snel iets te proberen te verbeteren.

Nou moet ik zeggen dat zolang je je main bus vanaf het eerste moment al goed op orde hebt, en hiernaast genoeg ruimte overhoud, het over het algemeen geen probleem is om redelijk ver te komen.

Al moet ik zeggen dat ik voornamelijk trainworlds speel waarbij ik sowieso redelijk modulair alles opzet, en het midden van mn base uiteindelijk niet zo heel veel meer doet, behalve dat 't een grote mall en storage is.
Ah ik heb het vergelijkbaar ... begin ook altijd met een grote bus. O+
Redacted
pi_180396566
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:19 schreef Droopie het volgende:

[..]

Na 10 minuten had ik genoeg dingen gezien die ik in de tutorial niet heb geleerd :P

Maar ik zag ook een filmpje met tips en trucs met een kernreactor.
Ik ben pas bij de groene flesjes :')
Ik zit een beetje bij de blauwe / grijze nog. Heb net de blauwe circuit dingetjes geautomatiseerd qua productie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 13:06:46 #227
159966 lifeblind
pi_180396629
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:01 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ah ik heb het vergelijkbaar ... begin ook altijd met een grote bus. O+
Main bus is heilig! O+

Maar goed, uiteindelijk vervang ik mijn main bus van belts uiteindelijk altijd door een bus van treinen :+
pi_180396740
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:06 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Main bus is heilig! O+

Maar goed, uiteindelijk vervang ik mijn main bus van belts uiteindelijk altijd door een bus van treinen :+
Daar tussenin zit ik nu , tussen mainbus en treinen. komen al wat treinen aan die het halen maar nog niet voldoende om de bus te blijven vullen. gewoon 2- 3 - 4 meer territorys claimen en dan komt het goed O+

Ik speel wel met creepers. :@ , het verlangzaamt een beetje maar geeft wel een uitdaging.
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 13:15:58 #229
159966 lifeblind
pi_180396838
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:12 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Daar tussenin zit ik nu , tussen mainbus en treinen. komen al wat treinen aan die het halen maar nog niet voldoende om de bus te blijven vullen. gewoon 2- 3 - 4 meer territorys claimen en dan komt het goed O+

Ik speel wel met creepers. :@ , het verlangzaamt een beetje maar geeft wel een uitdaging.
Ach, zelfs biters systematisch uitroeien kun je automatiseren :D Ik claim zelf altijd een redelijk groot gebied om mn base heen waar ik in ieder geval alle resources binnen heb om mn eerste paar rockets te kunnen lanceren (en een los, groot veld voor een paar solar farms), en bouw daar muren omheen (dubbele dikte), met een yellow belt er langs om turrets te voorzien van ammo. Gelukkig is de AI van biters dermate stom dat ze altijd bottlenecken op dezelfde punten, dus is het een kwestie van wat chokepoints maken waar ze altijd langs moeten. Nooit last van biters! ^O^

En met de recent toegevoegde artillery train is het uitbreiden van je basis sowieso heel makkelijk geworden, en nog leuk ook :D
pi_180396978
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:15 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Ach, zelfs biters systematisch uitroeien kun je automatiseren :D Ik claim zelf altijd een redelijk groot gebied om mn base heen waar ik in ieder geval alle resources binnen heb om mn eerste paar rockets te kunnen lanceren (en een los, groot veld voor een paar solar farms), en bouw daar muren omheen (dubbele dikte), met een yellow belt er langs om turrets te voorzien van ammo. Gelukkig is de AI van biters dermate stom dat ze altijd bottlenecken op dezelfde punten, dus is het een kwestie van wat chokepoints maken waar ze altijd langs moeten. Nooit last van biters! ^O^

En met de recent toegevoegde artillery train is het uitbreiden van je basis sowieso heel makkelijk geworden, en nog leuk ook :D
Hoe kan ik dat automatiseren? dat uitroeien? :P Alles kan maar nog geen voorbeelden gezien daarvan. als in dat je "expand" en dan uitroeit, al heb ik wel een auto build bot gezien die automatisch vierkantjes claimde, en zichzelf steeds met die vierkantjes kon uitbreiden.
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 13:54:06 #231
159966 lifeblind
pi_180397568
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:22 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Hoe kan ik dat automatiseren? dat uitroeien? :P Alles kan maar nog geen voorbeelden gezien daarvan. als in dat je "expand" en dan uitroeit, al heb ik wel een auto build bot gezien die automatisch vierkantjes claimde, en zichzelf steeds met die vierkantjes kon uitbreiden.
Artillery trains :+
pi_180397703
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:54 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Artillery trains :+
Ah daar moet ik nog mee beginnen . O+ Lijkt me tof om te doen. zover was ik in deze build nog niet, ik had nog geen nuclear power.
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 14:07:25 #233
159966 lifeblind
pi_180397834
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:00 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ah daar moet ik nog mee beginnen . O+ Lijkt me tof om te doen. zover was ik in deze build nog niet, ik had nog geen nuclear power.
Ik doe het ook pas als ik mn basis enigzins op orde heb, en een volledig gesloten muur om m'n basis heb, anders wordt het echt een drama aangezien je namelijk een volledig nest aggro'd wanneer je ze bestookt met raketten. Voor daadwerkelijk uitbreiden van mn basis gebruik ik dan twee treinen.

De eerste trein is m'n normale building train van 4 of 5 wagons met alle meuk die ik nodig heb om de meeste dingen te kunnen maken (dus zit vol met rails, powerlines, belts, inserters, productivity/speed modules, noem maar op), en mn artillery train er naast op het 2e spoor, met 2 wagons vol met shells. Sowieso doe ik altijd treinsporen van 4 tracks, 2 heen, 2 terug. In het begin is dat even lastig, maar zodra je bots hebt, is 't een kwestie van blueprints neerplempen en je kan op je gemak doorkachelen. Dan om de zoveel tijd een paar laserturrets neerkwakken, alles in range van je artillery train bestoken met raketten, en dan 5 minuten genieten van een slachtpartij a la tower defense.

Sowieso als biters buiten je pollution range zitten, komen ze niet naar je toe, en dat kun je prima oplossen met vaste artillery guns om ze op afstand te houden zodra ze nieuwe nests bouwen. Het enige lastige is dat de evolution factor natuurlijk omhoog gaat wanneer je meer research doet (het is geen 1-op-1 relatie ertussen, maar is wel verbonden). Maar tegen de tijd dat je behemoths aan je deur hebt, is je basis al wel zover dat dat geen probleem is.
pi_180398063
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:07 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Ik doe het ook pas als ik mn basis enigzins op orde heb, en een volledig gesloten muur om m'n basis heb, anders wordt het echt een drama aangezien je namelijk een volledig nest aggro'd wanneer je ze bestookt met raketten. Voor daadwerkelijk uitbreiden van mn basis gebruik ik dan twee treinen.

De eerste trein is m'n normale building train van 4 of 5 wagons met alle meuk die ik nodig heb om de meeste dingen te kunnen maken (dus zit vol met rails, powerlines, belts, inserters, productivity/speed modules, noem maar op), en mn artillery train er naast op het 2e spoor, met 2 wagons vol met shells. Sowieso doe ik altijd treinsporen van 4 tracks, 2 heen, 2 terug. In het begin is dat even lastig, maar zodra je bots hebt, is 't een kwestie van blueprints neerplempen en je kan op je gemak doorkachelen. Dan om de zoveel tijd een paar laserturrets neerkwakken, alles in range van je artillery train bestoken met raketten, en dan 5 minuten genieten van een slachtpartij a la tower defense.

Sowieso als biters buiten je pollution range zitten, komen ze niet naar je toe, en dat kun je prima oplossen met vaste artillery guns om ze op afstand te houden zodra ze nieuwe nests bouwen. Het enige lastige is dat de evolution factor natuurlijk omhoog gaat wanneer je meer research doet (het is geen 1-op-1 relatie ertussen, maar is wel verbonden). Maar tegen de tijd dat je behemoths aan je deur hebt, is je basis al wel zover dat dat geen probleem is.
Uitbreiden met behemoths vind ik irritant... dat duurt zolang. ik was fan van de "Laser" turrets met electricteits paaltjes blueprints . voordat de artillery uitkwam.
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 14:21:03 #235
159966 lifeblind
pi_180398126
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:18 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Uitbreiden met behemoths vind ik irritant... dat duurt zolang. ik was fan van de "Laser" turrets met electricteits paaltjes blueprints . voordat de artillery uitkwam.
Oh lasers gebruik ik ook langs mn muur hoor, uiteindelijk plaats ik ze langs mn normale gunturrets. Ik wacht er alleen wel altijd mee totdat ik ze los van stroom kan voorzien, aangezien je een gigantische dip in je stroomverbruik krijgt wanneer er 30 laserturrets tegelijk op alles beginnen te schieten :+

En behemoths gaan uiteindelijk een stuk sneller dood wanneer je infinite research doet in turret damage.
pi_180398210
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:06 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Main bus is heilig! O+

Maar goed, uiteindelijk vervang ik mijn main bus van belts uiteindelijk altijd door een bus van treinen :+
Een trainbus... dus? :P
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:54 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Artillery trains :+
Nucleaire artillery trains :+ Gewoon alles plat nuken.

Tot de biters je trollen en een nest bouwen in range van je spoorlijn ;(
No amount of money ever bought a second of time.
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 14:26:30 #237
159966 lifeblind
pi_180398270
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:24 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Een trainbus... dus? :P

[..]

Nucleaire artillery trains :+ Gewoon alles plat nuken.

Tot de biters je trollen en een nest bouwen in range van je spoorlijn ;(
Tank + personal repair bots :7 Zolang je niet vast komt te zitten en je niet te veel vooruit rijd van je bots, wordt alle damage die je krijgt meteen weer gerepareerd.
pi_180398988
ik vind het om de een of andere reden altijd lastig dat begin uit te zoeken: waar begin ik mijn main bus en waar zet ik alles neer..

als eenmaal die bus enigsinds ligt, kan ik daar wel op uitbreiden vaak
pi_180409195
Voor goede tips voor beginners en evt youtube filmpjes hou ik mij aanbevolen.
Dit weekend eens vol gas :)

(waarschijnlijk met proberen de eerste treinmissie te voltooien :P)
Hell To The Liars
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 22:37:06 #240
159966 lifeblind
pi_180411629
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 21:34 schreef Droopie het volgende:
Voor goede tips voor beginners en evt youtube filmpjes hou ik mij aanbevolen.
Dit weekend eens vol gas :)

(waarschijnlijk met proberen de eerste treinmissie te voltooien :P)
In dat geval!

Nilaus - https://www.youtube.com/channel/UCD80bzqJh1N7lOqn7n0vKTg

Xterminator - https://www.youtube.com/channel/UC5StrkKVnU2xkjV0mVJ9yTw

Factorio subreddit: https://www.reddit.com/r/factorio/

Blueprints: https://factorioprints.com/

Calculator voor ratios: https://doomeer.com/factorio/
pi_180435765
Inmiddels de grijze en blauwe science pots ook aan het produceren en een beetje op gang met robots en dergelijke. Biters beginnen wel steeds meer aan te dringen. Had ook wat flamethrower turrets geplaatst, dus mijn hele natuurlijke bescherming in het zuiden was verdwenen. Nu daar de boel flink aan het versterken. Ook al een biter nest opgeruimd, weet alleen nooit of dat nou wel of geen goed idee is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2018 @ 01:34:03 #243
159966 lifeblind
pi_180437676
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 23:08 schreef Monolith het volgende:
Inmiddels de grijze en blauwe science pots ook aan het produceren en een beetje op gang met robots en dergelijke. Biters beginnen wel steeds meer aan te dringen. Had ook wat flamethrower turrets geplaatst, dus mijn hele natuurlijke bescherming in het zuiden was verdwenen. Nu daar de boel flink aan het versterken. Ook al een biter nest opgeruimd, weet alleen nooit of dat nou wel of geen goed idee is.
Ja! De truuk met biters is zorgen dat ze buiten je polution blijven, dan vallen ze namelijk niet aan. Polution triggerd ze namelijk. Ze evolueren ook samen met hoeveel research je gedaan hebt, dus als je je defense nog niet helemaal op orde hebt, moet je niet al te hard gaan daarmee nog.

En als je eenmaal zo ver bent dat je alles op orde hebt, ga je dit soort shit doen :7

(artillery train en turretcreepen met lasers)

  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2018 @ 01:36:59 #244
159966 lifeblind
pi_180437697
Overigens, zei daar iemand robots? 8-)

(is een oude megabase van me die ik in v0.15 had)

pi_180443746
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 01:34 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Ja! De truuk met biters is zorgen dat ze buiten je polution blijven, dan vallen ze namelijk niet aan. Polution triggerd ze namelijk. Ze evolueren ook samen met hoeveel research je gedaan hebt, dus als je je defense nog niet helemaal op orde hebt, moet je niet al te hard gaan daarmee nog.
Ja ik denk dat ik me een beetje vergist heb. Mijn gedachte was meer dat je altijd maar wat aan het researchen moet zijn ook al heb je het niet direct nodig omdat je anders je capaciteit / tijd verspilt.

quote:
En als je eenmaal zo ver bent dat je alles op orde hebt, ga je dit soort shit doen :7

(artillery train en turretcreepen met lasers)

[ afbeelding ]
Ik heb m'n eerste nest nog gewoon vrij probleemloos kunnen mollen met m'n auto. Gewoon bij het aanrijden op de nests schieten en vervolgen achteruitrijdend naar je turrets de biters mollen. :P
Dat zal ook wel minder worden naarmate ze evolueren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2018 @ 11:57:28 #246
159966 lifeblind
pi_180443919
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja ik denk dat ik me een beetje vergist heb. Mijn gedachte was meer dat je altijd maar wat aan het researchen moet zijn ook al heb je het niet direct nodig omdat je anders je capaciteit / tijd verspilt.

Tot op zekere hoogte klopt dat ook hoor, het is voornamelijk een kwestie van prioriteiten stellen. De eerste paar uur van een map zet ik alleen hier en daar wat turrets neer die ik handmatig bijvul/repair, en probeer ik al zoveel mogelijk met radars te coveren, tot ik een beetje een idee heb waar ik bepaalde dingen wil bouwen, afhankelijk van waar orefields zijn. Dingen zoals hoe m'n treinnetwerk zal gaan lopen, waar ik stations/stackers etc ga bouwen, welke richting m'n mainbus gaat. Daarna bouw ik een gigantische muur om m'n basis heen, zodat ik minimaal wel een basis heb van 6 x 6 radarvelden zeg maar. Het is aardig tijdrovend, maar als ik dat eenmaal heb staan hoef ik eigenlijk amper iets te doen aan mn defenses.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:45 schreef Monolith het volgende:

Ik heb m'n eerste nest nog gewoon vrij probleemloos kunnen mollen met m'n auto. Gewoon bij het aanrijden op de nests schieten en vervolgen achteruitrijdend naar je turrets de biters mollen. :P
Dat zal ook wel minder worden naarmate ze evolueren.
Klopt ja, biters worden langzaamaan sterker, wordt ook wel aangegeven met de zgn. 'evolution factor', wat een percentage is wat als een soort multiplier werkt. Vanaf een bepaalde hoeveelheid zullen er dus sterkere biters zijn, tot je uiteindelijk zgn Behemoths krijgt, dus gigantisch sterk zijn, en je kunnen oneshotten als je geen power armor draagt. Maar goed, uranium ammo helpt :D
pi_180444000
dienen die biters nog ergens voor?

voorheen had je alien dingen nodig voor je research en dat is eruit gehaald, nu heb ik het idee dat het niet meer dan een opvulling is om nog wat uitdaging te geven?
  vrijdag 13 juli 2018 @ 12:07:25 #248
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_180444076
Heeft inderdaad geen ander nut dan wat uitdaging. Ik zet ze dan ook altijd uit.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2018 @ 12:08:05 #249
159966 lifeblind
pi_180444091
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:03 schreef mschol het volgende:
dienen die biters nog ergens voor?

voorheen had je alien dingen nodig voor je research en dat is eruit gehaald, nu heb ik het idee dat het niet meer dan een opvulling is om nog wat uitdaging te geven?
Correct, vanaf 0.15 is alien science eruit gehaald en bestaan ze alleen nog maar om het spel 'moeilijker' te maken, al lijkt het alsof deathworlds in 0.16 niet echt heel veel moeilijker zijn dan een normale setting.
pi_180444168
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:08 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Correct, vanaf 0.15 is alien science eruit gehaald en bestaan ze alleen nog maar om het spel 'moeilijker' te maken, al lijkt het alsof deathworlds in 0.16 niet echt heel veel moeilijker zijn dan een normale setting.
hmm, oke niet dat ik het vervelwnd vind, zo kan ik mij richten op fabriekjes proberen te bouwen en die biters lekker links laten liggen
pi_180447493
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:12 schreef mschol het volgende:

[..]

hmm, oke niet dat ik het vervelwnd vind, zo kan ik mij richten op fabriekjes proberen te bouwen en die biters lekker links laten liggen
Ik vind het wel een leuke toevoeging. Zit nog in m'n eerste potje wat aan te klooien dus echt aan de slag met zaken als een main bus doe ik nog niet. Gezien m'n opzet is robot logistics wel noodzakelijk binnenkort, want het is een redelijk chaos geworden. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2018 @ 15:14:45 #252
159966 lifeblind
pi_180447862
Dingen als een main bus enzo zijn dingen die je op een gegeven moment vanzelf wel uitvind, de eerste 20 / 30 uur van het spel kun je beter sowieso eerst een hoop zelf aanklooien om uit te zoeken hoe 't nou precies werkt.

Dat is wel een beetje 't nadeel van sommige youtube video. KoS bijvoorbeeld heeft heel strict alles uitgepland wat voor een beginner tutorial niet echt heel nuttig is. Ben haar eigenlijk ook pas gaan volgen nadat ik zelf een hoop aangekloot had, al was de eerste keer spelen voor mij samen met iemand die toen al 100+ uur in het spel had zitten :P
pi_180458657
Vanavond even met een tank even een rondje nests gedaan. Dat ging wel heel makkelijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180458685
Ik haal deze ook weer eens uit het stof, heb zin om ergens structuur in aan te brengen, en ik was het bijna al in mijn werk aan het doen, dat kunnen we niet hebben natuurlijk.
-nee-
pi_180468248
Een hele tijd bezig geweest met een mega base met treinen tussen bepaalde delen met Angels en Bob's mods. Maar m'n pc kan het nu niet meer aan, stottert teveel bij het bewegen ;(
Toch maar weer terug naar spelen zonder Angel's en Bobs mods ;(
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zaterdag 14 juli 2018 @ 15:24:04 #256
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_180469127
Vooral Angels maakt eea bijzonder complex ... met alleen Bobs (of Angels) speelt het leuker imho
Dum de dum
pi_180469200
Juist dat complexe van Angels vond ik heerlijk om uit te vogelen, maar je hebt uiteindelijk zoveel entities op je map staan dat je een betere cpu nodig hebt dan die van mij. :{
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_180516633
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:18 schreef Monolith het volgende:
Vanavond even met een tank even een rondje nests gedaan. Dat ging wel heel makkelijk.
Als je de hele map rood wordt dan is een tank helemaal niks meer . :P
Redacted
pi_180516787
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:29 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Als je de hele map rood wordt dan is een tank helemaal niks meer . :P
Dat geloof ik graag. Ben nu een raket aan het bouwen, dus de biters worden flink wat aggresiever. :P
Vooralsnog houdt m'n verdediging het wel aardig dus even dit potje afronden en daarna echt een serieus potje doen met een wat beter gestructureerde fabriek en dergelijke.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † maandag 16 juli 2018 @ 17:39:46 #260
159966 lifeblind
pi_180518025
Afgelopen weekend zo'n 25 uur besteed op een nieuwe map om er achter te komen dat de iron ore generation best wel klote was op die mapseed }:| Sowieso is in vanilla 0.16 de resource generation nogal bagger, maar aangezien ik nog bezig ben met wat achievements kan ik RSO niet gebruiken...

Vanavond maar aan een nieuwe map beginnen dus :D
  † In Memoriam † maandag 16 juli 2018 @ 17:44:34 #261
159966 lifeblind
pi_180518101
Overigens, zomaar een idee, maar misschien een FOK!community-server voor Factorio beginnen? Wellicht leuk en handig om ideeen enzo uit te wisselen, en gewoon een smerig grote megabase te bouwen.
pi_180557439
Ik ben weer eens begonnen en heb nu een klein stuk gebouwd (geen biters/pollution enzo, dus beetje sandbox)

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1444214985

nou loop ik in het begin altijd te klooien met mooie setups, maar ik zit zelf een beetje in de knoop met de belt productie (onderin) (en de inserter productie in mindere mate) voor groene science

hoe doen jullie dat, qua setup "vroeg" in de game?

inserters kan ik wel herdesignen om hem ook van zuid naar noord te laten lopen overigens
pi_180557602
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:44 schreef lifeblind het volgende:
Overigens, zomaar een idee, maar misschien een FOK!community-server voor Factorio beginnen? Wellicht leuk en handig om ideeen enzo uit te wisselen, en gewoon een smerig grote megabase te bouwen.
Ik zeg doen.
No amount of money ever bought a second of time.
  † In Memoriam † woensdag 18 juli 2018 @ 14:00:43 #264
159966 lifeblind
pi_180557657
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:47 schreef mschol het volgende:
Ik ben weer eens begonnen en heb nu een klein stuk gebouwd (geen biters/pollution enzo, dus beetje sandbox)

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1444214985

nou loop ik in het begin altijd te klooien met mooie setups, maar ik zit zelf een beetje in de knoop met de belt productie (onderin) (en de inserter productie in mindere mate) voor groene science

hoe doen jullie dat, qua setup "vroeg" in de game?

inserters kan ik wel herdesignen om hem ook van zuid naar noord te laten lopen overigens
Ik weet ondertussen precies hoe ik m'n main bus ga laten lopen, dus gebruik ik ghosts om alvast alles te plannen zoals ik 't wil, en verder, heel, veel ruimte overlaten. Gisteren bezig geweest aan een nieuwe map, zal eens wat screenshots posten vanavond.

In principe gebruik ik een aantal blueprints voor een mall en wat standaard green chip production, en science, die ik langzaam aanvul met wat ik nodig heb. M'n smelter arrays zet ik ook alvast op zoals ik ze wil gebruiken totdat ik beaconed electric smelters heb. Die begin ik met normale stone furnaces, die ik later upgrade naar steel, en daarbij ook de belts upgrade van yellow naar red, en laat genoeg ruimte aan zijkant over om een fatsoenlijk treinstation te bouwen om alles via trein binnen te halen, aangezien ik altijd alleen maar op railworlds speel.
pi_180560030
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:44 schreef lifeblind het volgende:
Overigens, zomaar een idee, maar misschien een FOK!community-server voor Factorio beginnen? Wellicht leuk en handig om ideeen enzo uit te wisselen, en gewoon een smerig grote megabase te bouwen.
Server is geen probleem Verbinding al helemaal niet,vraag is alleen of ik hem dan 24 uur wil gaan hosten. :P Opzich best tof idee. Heeft iemand nog een Server over? Als in Server hardware die ik voor goedkoop kan overnemen, juist voor dit doel? :P

[ Bericht 11% gewijzigd door cablegunmaster op 18-07-2018 16:07:31 ]
Redacted
pi_180560126
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 18:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik bedoelde handmatig de geproduceerde blauwe science packs in een lab dumpen. Die lab setup met inserters die ze weer door verdelen had ik al in een tutorial gezien, dus die gebruik ik ook. ;)
Tijdelijk indumpen en later nieuwe belt langs zetten om het te automatiseren . O+ Kwestie van hoe meer je automatiseerd des te beter. :P
Redacted
pi_180560144
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 20:52 schreef Droopie het volgende:
Vinden jullie het leuk om tutorials te kijken of is het zelf ontdekken toffer?

Ik ga niet zeggen dat het spel te makkelijk wordt door dat allemaal te bekijken, maar anderzijds wordt het net een copy/ past game
Nou beetje van beiden, maar het gaat erom dat je alles kan automatiseren op een bepaalde manier. O+ Uitvogelen en combineren beetje van beide er is meer dan genoeg om je bezig te houden.
Redacted
pi_180560408
Ik vind tutorials kijken pas leuk als ik alle gameplay elementen heb leren kennen en mijn plafond van creativiteit bereikt heb. Dat proces van autonoom ontdekken past bij een game als deze. Als ik niks meer bijleer of iets niet snap, dan ga ik pas online. :P
-nee-
pi_180560477
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:05 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Tijdelijk indumpen en later nieuwe belt langs zetten om het te automatiseren . O+ Kwestie van hoe meer je automatiseerd des te beter. :P
Ja ik dacht ik rond even snel af en dan ga ik een nieuw potje doen met een veel ruimere opzet, main bus en meer van dat soort zaken. Alleen wist ik niet dat er ook nog een satelliet in die raket moest, dus ik moet weer science packs gaan produceren, automation 3 onderzoeken en dan die gele production dingetjes neerplempen voor het bouwen van de satelliet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † woensdag 18 juli 2018 @ 16:26:11 #270
159966 lifeblind
pi_180560585
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja ik dacht ik rond even snel af en dan ga ik een nieuw potje doen met een veel ruimere opzet, main bus en meer van dat soort zaken. Alleen wist ik niet dat er ook nog een satelliet in die raket moest, dus ik moet weer science packs gaan produceren, automation 3 onderzoeken en dan die gele production dingetjes neerplempen voor het bouwen van de satelliet.
Ah, die fout heeft bijna iedereen gemaakt met z'n eerste raket :D

Overigens, je kan er ook iets anders in stoppen en lanceren :Y
pi_180560635
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:26 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Ah, die fout heeft bijna iedereen gemaakt met z'n eerste raket :D

Overigens, je kan er ook iets anders in stoppen en lanceren :Y
Zoals een tank, een appel een Jeep. Een vis , een peer. Stuk ijzer. (wat best ironisch is bedenk ik me nu). :D
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 18 juli 2018 @ 16:28:04 #272
159966 lifeblind
pi_180560636
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:02 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Server is geen probleem Verbinding al helemaal niet,vraag is alleen of ik hem dan 24 uur wil gaan hosten. :P Opzich best tof idee. Heeft iemand nog een Server over? Als in Server hardware die ik voor goedkoop kan overnemen, juist voor dit doel? :P
Ja ik zat al even rond te kijken of er een dienst was waar dat makkelijk bij kon (heb een jaar of 1,5 een minecraft server bij Cubedhost gedraaid bijvoorbeeld voor echt een habbekrats per maand).

Had een tijdje terug wel een tutorial gevonden om een factorio server op te zetten via Google Cloud, al weet ik niet wat de performance daarvan is.
pi_180560645
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:28 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Ja ik zat al even rond te kijken of er een dienst was waar dat makkelijk bij kon (heb een jaar of 1,5 een minecraft server bij Cubedhost gedraaid bijvoorbeeld voor echt een habbekrats per maand).

Had een tijdje terug wel een tutorial gevonden om een factorio server op te zetten via Google Cloud, al weet ik niet wat de performance daarvan is.
Wat zijn de kosten? :P
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 18 juli 2018 @ 16:28:53 #274
159966 lifeblind
pi_180560665
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:28 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Zoals een tank, een appel een Jeep. Een vis , een peer. Stuk ijzer. (wat best ironisch is bedenk ik me nu). :D
Volgens mij is er ondertussen ook een mod waar je auto's kan lanceren since dat Elon Musk dat IRL gedaan heeft :')
pi_180560680
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:28 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Volgens mij is er ondertussen ook een mod waar je auto's kan lanceren since dat Elon Musk dat IRL gedaan heeft :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 18 juli 2018 @ 16:31:46 #276
159966 lifeblind
pi_180560726
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:28 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Wat zijn de kosten? :P
De server waar ze dat op geprobeerd hadden in deze reddit thread was net onder $14,- per maand.
  † In Memoriam † woensdag 18 juli 2018 @ 16:33:09 #277
159966 lifeblind
pi_180560756
Iemand ervaring met Nodecraft? Die kost echt geen drol zo te zien.
pi_180560805
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:33 schreef lifeblind het volgende:
Iemand ervaring met Nodecraft? Die kost echt geen drol zo te zien.
Klinkt aardig, ik zeg doen :P gewoon in EU? Daarna een tijd afspreken en welke mods we gaan spelen. :P en wat voor GB requirements we nodig hebben voor de Ram.
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 18 juli 2018 @ 16:37:04 #279
159966 lifeblind
pi_180560861
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:34 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Klinkt aardig, ik zeg doen :P gewoon in EU? Daarna een tijd afspreken en welke mods we gaan spelen. :P
Ik vind het helemaal prima. Qua mods ben ik in ieder geval niet zo veeleisend, wat quality of life stuff en ik ben blij. Lijkt me niet zon goed idee om met z'n allen een seablock Angel/Bobs te gaan spelen :')

alhoewel... :@
pi_180560875
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:37 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal prima. Qua mods ben ik in ieder geval niet zo veeleisend, wat quality of life stuff en ik ben blij. Lijkt me niet zon goed idee om met z'n allen een seablock Angel/Bobs te gaan spelen :')

alhoewel... :@
misschien eerst Vanilla? Daarna zien we wel weer? :P ?
Dok jij of dokken we samen? :P
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 18 juli 2018 @ 16:40:10 #281
159966 lifeblind
pi_180560934
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:37 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

misschien eerst Vanilla? Daarna zien we wel weer? :P ?
Dok jij of dokken we samen? :P
Zal vanavond eens even kijken of 't via nodecraft een beetje fatsoenlijk op te zetten is. Vind 't prima om te dokken, kan altijd een paypal pool opzetten zodat mensen die er veel op spelen een bijdrage kunnen doneren
pi_180560974
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:40 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Zal vanavond eens even kijken of 't via nodecraft een beetje fatsoenlijk op te zetten is. Vind 't prima om te dokken, kan altijd een paypal pool opzetten zodat mensen die er veel op spelen een bijdrage kunnen doneren
Laat me weten ,al zal het vroegst dat ik meekandoen wel pas over 2-3 weken zijn ibm vakanties.
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 18 juli 2018 @ 16:43:51 #283
159966 lifeblind
pi_180561007
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:41 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Laat me weten ,al zal het vroegst dat ik meekandoen wel pas over 2-3 weken zijn ibm vakanties.
Prima, denk dat ik eerst wat research ga doen (huehue), misschien dat er meer opties zijn die beter werken, voordat ik daadwerkelijk iets opstart. Sowieso is 't wel tof als er een paar mensen al tegelijk online zijn met de start van de server, anders bouw ik in 2 weken m'n standaard megabase blueprint :')
pi_180561032
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:43 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Prima, denk dat ik eerst wat research ga doen (huehue), misschien dat er meer opties zijn die beter werken, voordat ik daadwerkelijk iets opstart. Sowieso is 't wel tof als er een paar mensen al tegelijk online zijn met de start van de server, anders bouw ik in 2 weken m'n standaard megabase blueprint :')
Daar zit je op te wachten, want dat ken je al :P .
Redacted
pi_180561073
Ik wil ook wel meedoen en paar euro's storten.
Ik zie het meer dan als beetje meekijken af en toe helpen en leren :P
Hell To The Liars
pi_180561104
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:46 schreef Droopie het volgende:
Ik wil ook wel meedoen en paar euro's storten.
Ik zie het meer dan als beetje meekijken af en toe helpen en leren :P
We kunnen een Discord server starten, een gratis variant en dan iedereen ernaar toe bonjouren, dan hebben we realtime overleg en kunnen mensen onderling kletsen.
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 18 juli 2018 @ 16:48:02 #287
159966 lifeblind
pi_180561120
quote:
12s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:47 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

We kunnen een Discord server starten, een gratis variant en dan iedereen ernaar toe bonjouren, dan hebben we realtime overleg en kunnen mensen onderling kletsen.
Precies wat ik ook net zat te denken. Sowieso vervuilen we dit topic dan niet met slowchat bagger
  † In Memoriam † woensdag 18 juli 2018 @ 16:53:53 #288
159966 lifeblind
pi_180561257
Oh, en ik neem aan dat iedereen 't met me eens is dat we dit dan FOK!torio noemen? :7
pi_180561586
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:53 schreef lifeblind het volgende:
Oh, en ik neem aan dat iedereen 't met me eens is dat we dit dan FOK!torio noemen? :7
Wat anders? :D
Redacted
pi_180563512
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2018 17:05 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Wat anders? :D
FactoFok! ?

:+
pi_180564641
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:53 schreef lifeblind het volgende:
Oh, en ik neem aan dat iedereen 't met me eens is dat we dit dan FOK!torio noemen? :7
FOK!torio is de enige logische keus :Y

Ik dok ook wel een paar euro mee om dit op te zetten, lijkt me een erg leuk idee *O*
No amount of money ever bought a second of time.
pi_180577165
Ik wil ook wel meedoen. Ben alleen geen megabase-pro ofzo.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  † In Memoriam † donderdag 19 juli 2018 @ 15:48:51 #293
159966 lifeblind
pi_180584939
Mooi, er is in ieder geval genoeg interesse! Ben een beetje aan het rondkijken naar verschillende hosts (Wube heeft zelf ook een lijst met recommended parties, per maand kost 't gemiddeld een tientje ofzo, dus zodra ik het opgezet heb zal ik wel een keer een paypal pool opzetten ofzo. Discord server heb ik aangemaakt, moet 'm alleen nog fatsoenlijk instellen.
pi_180589373
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 15:48 schreef lifeblind het volgende:
Mooi, er is in ieder geval genoeg interesse! Ben een beetje aan het rondkijken naar verschillende hosts (Wube heeft zelf ook een lijst met recommended parties, per maand kost 't gemiddeld een tientje ofzo, dus zodra ik het opgezet heb zal ik wel een keer een paypal pool opzetten ofzo. Discord server heb ik aangemaakt, moet 'm alleen nog fatsoenlijk instellen.
Goed bezig :Y Komend weekend lekker met z'n allen een clusterfuck van een basis bouwen :D
No amount of money ever bought a second of time.
  † In Memoriam † donderdag 19 juli 2018 @ 19:43:18 #295
159966 lifeblind
pi_180591945
FOK!torio discord staat :7 https://discord.gg/MR2G5ug

Qua hosting denk ik dat ik 't gewoon bij Nodecraft hou, aantal reviews opgezocht en alles is prima in orde daar. Voor nu denk ik dat ik gewoon 't eerste serverpakket kies, met 1gb ram, pas als een basis heel groot wordt trekt een factorio server meer, al hebben de meeste mensen ruim voldoende aan zo'n 2gb als ze tegen megabase volume aanzitten. Mocht het nodig zijn kan er later altijd nog geupgrade worden, bij nodecraft is dat blijkbaar 5 minuten werk. Opslag is 5gb, da's ook meer dan voldoende voor nu
  † In Memoriam † donderdag 19 juli 2018 @ 22:22:11 #296
159966 lifeblind
pi_180595976
Server draait! :7

Details staan op discord, ik moet je eerst member maken en whitelisten als je er in wilt, dus PM me daarop als je mee wilt doen
pi_180596028
Beginnetje is vast gemaakt. We hebben stroom en wat labs :7

Voor de TS van het volgende topic in de reeks, zet het verhaal over de server in de OP :Y

[ Bericht 38% gewijzigd door TigerXtrm op 19-07-2018 22:38:43 ]
No amount of money ever bought a second of time.
  † In Memoriam † donderdag 19 juli 2018 @ 22:44:20 #298
159966 lifeblind
pi_180596486
Het eerste basale begin is inderdaad gemaakt, lijkt me wel het tofste om verder te gaan als er wat meer mensen online zijn in ieder geval.

Zin in! *O*
pi_180605867
Ik kom vanavond rond een uur of 21:00 ff kijken denk ik.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2018 @ 13:29:15 #300
159966 lifeblind
pi_180606627
Ik ook wel waarschijnlijk, heb sowieso het hele weekend voor Factorio dit weekend :7

Gisteren ook nog een paar uurtjes verder gegaan met m'n nieuwe base die ik vandeweek begonnen ben. Trainworlds... wat hou ik er van O+
pi_180607018
Ik ben vanavond ook van de partij :Y
No amount of money ever bought a second of time.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')