abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:20:35 #1
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160211302
registreer om deze reclame te verbergen
dVxL0PS.png

Factorio is een game waarbij je fabriekjes moet maken. Je begint met de hand, het mijnen van kolen en ijzererts. Daarmee maak je je eerste mijn en je eerste smelterij. Het daarin gesmolten ijzer gebruik je weer voor het maken van andere zaken zoals transportbanden om de materialen automatisch te transporteren.

Van daaruit ga je steeds verder. Je maakt science, waarmee je research kunt doen en nieuwe technieken ontwikkelt. Je maakt wapens, want er zijn aliens op de planeet, die jou aanvallen. Je kunt treinen maken voor transport over grote afstand. Olieraffinaderijen, laser turrets, batterijen, smeermiddel, alles wordt geleidelijk aan uitgebreid.

screenshot.factorio.1280x720.2014-06-08.18.jpg

Het spel wordt van bovenaf weergegeven. De kunst van het spel is om je productie te automatiseren en optimaliseren, zorgen dat alles soepel loopt, om uiteindelijk (als je dat wil) het einddoel te behalen, het bouwen van een raket. Dat is echter niet noodzakelijk, je kunt gewoon eeuwig doorspelen als je wil, de map waarop je speelt is namelijk oneindig groot. Het bevat ook een coop-multiplayer dus je kunt met vrienden samen aan één basis werken!



Het spel is nog in ontwikkeling, officieel is het nog een alpha. Daar merk je echter weinig van. Soms heb je wat bugs, maar niets ernstigs, de gemiddelde game van EA of Ubisoft die gereleased wordt, is erger. Voor ¤20,- koop je het al en heb je echt tientallen uren plezier van. Of zelfs honderden, als je er verslaafd aan raakt. En die kans is niet gering.

Hier te koop:
https://www.factorio.com/
Of hier:
http://store.steampowered.com/app/427520/

Er is op die site ook een gratis demo beschikbaar die best een aardige indruk van het spel geeft. Spel al gekocht en wil je een Steam key? Check hier hoe: http://www.factorio.com/blog/post/steam-keys-available

Bazenspel _O_.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart op 25-02-2016 21:41:15 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_160213535
en hij is, inmiddels weer 1:20, gereleased :)
  donderdag 25 februari 2016 @ 21:26:31 #3
202463 TigerXtrm
Cheesecake Apocalypse
pi_160213797
Wacht, pas het tweede topic in deze reeks? :o
pi_160213897
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:26 schreef TigerXtrm het volgende:
Wacht, pas het tweede topic in deze reeks? :o
het is ook niet een game die de meeste mensen zullen spelen, een niche markt :P
  donderdag 25 februari 2016 @ 21:59:56 #5
202463 TigerXtrm
Cheesecake Apocalypse
pi_160215352
Van de 212 reviews op Steam is er momenteel maar 1 negatief. En die is ook positief _O-
pi_160215662
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:59 schreef TigerXtrm het volgende:
Van de 212 reviews op Steam is er momenteel maar 1 negatief. En die is ook positief _O-
tijd om een negatieve review te plaatsen dan:

"They added steam achievements but no steam workshop"

})
  Donald Duck held donderdag 25 februari 2016 @ 22:27:12 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_160216444
registreer om deze reclame te verbergen
Nog net gekocht via de site van Factorio zelf voordat de prijs omhoog ging vanwege de Early Access Steam-release. Van het weekend eens even uitproberen. Het spelconcept spreekt me alvast aan, ik heb al meerdere van dit soort spellen in m'n Steam-bibliotheek. Ik lees wel dat de makers verwachten dat het spel nog zeker 8 tot 12 maanden in die testfase zal verkeren. dus ik verwacht wel nog wat ruwe gameplay tegen te komen. Het spel lijkt ook wel een flink steile leercurve te hebben.
♥ Rozen zijn rood ♥
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
♥ Kristel, ik hou van jou! ♥
pi_160217790
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:27 schreef __Saviour__ het volgende:
Nog net gekocht via de site van Factorio zelf voordat de prijs omhoog ging vanwege de Early Access Steam-release. Van het weekend eens even uitproberen. Het spelconcept spreekt me alvast aan, ik heb al meerdere van dit soort spellen in m'n Steam-bibliotheek. Ik lees wel dat de makers verwachten dat het spel nog zeker 8 tot 12 maanden in die testfase zal verkeren. dus ik verwacht wel nog wat ruwe gameplay tegen te komen. Het spel lijkt ook wel een flink steile leercurve te hebben.
de steile leercurve in dit spel is eigenlijk 1 van de weinige ruwe gameplay momenten moet ik eerlijk toegeven...

ik ben altijd wel aan het knoeien met een ontwerp van een fabriek, maar die eerste stappen zijn toch het meest tijdrovend

vervolgens een fabriek uitdenken is wellicht nog tijdrovender, maar dat hoort bij de gameplay denk ik dan maar.. (teveel opties om teveel te kunnen produceren denk ik, bomen bos enzo..)
pi_160220553
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:42 schreef Jump het volgende:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Daar gaan mijn avonden weer ;(
en, al ziek gemeld voor morgen? :+
  vrijdag 26 februari 2016 @ 06:54:30 #10
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160222871
Vond de leercurve wel meevallen. Enige ruwe element vind ik spoorrails plaatsen. Maar dat is met de volgende release verholpen *O*.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_160223506
Moeilijkste is nog wel het continu moeten uitbreiden met nieuwe outposts, zeker als je een redelijke productielijn hebt lopen kan het rap gaan met de grondstoffen.
Het is echter wel een genot als je een enorme fabriek hebt staan die uit allerlei uithoeken grondstoffen krijgt aangeleverd per trein :D

Mijn volgende fabriek gaat denk ik gesegmenteerd worden opgebouwd, met aparte productielocaties voor ruwe grondstofbewerking, electronica, raffinaderij, en dan alles met treinen verbonden. Nu al zin in :D
  vrijdag 26 februari 2016 @ 08:41:53 #12
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160223566
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 08:33 schreef NewHorizon het volgende:
Moeilijkste is nog wel het continu moeten uitbreiden met nieuwe outposts, zeker als je een redelijke productielijn hebt lopen kan het rap gaan met de grondstoffen.
Het is echter wel een genot als je een enorme fabriek hebt staan die uit allerlei uithoeken grondstoffen krijgt aangeleverd per trein :D

Mijn volgende fabriek gaat denk ik gesegmenteerd worden opgebouwd, met aparte productielocaties voor ruwe grondstofbewerking, electronica, raffinaderij, en dan alles met treinen verbonden. Nu al zin in :D
Ja zoiets wil ik ook gaan doen. Wel in peaceful mode denk ik. En ik wacht tot 0.13 uit is zodat sporen bouwen wat makkelijker wordt :P.

fff-114-rail-building-manual.gif

[ Bericht 1% gewijzigd door Bart op 27-02-2016 11:49:41 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Lieve Belg vrijdag 26 februari 2016 @ 20:09:26 #13
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160240424
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:19 schreef mschol het volgende:

[..]

en, al ziek gemeld voor morgen? :+
Ik heb mijn key geactiveerd op Steam, maar heb het spel nog niet gestart. Ik ga het voorlopig nog zo even houden :)
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zaterdag 27 februari 2016 @ 11:02:50 #14
202463 TigerXtrm
Cheesecake Apocalypse
pi_160254165
Ik was even heel erg in de war toen ik gisteren Factorio via Steam starte en alles er ineens anders uitzag. Dat wordt weer even wennen :o
  zaterdag 27 februari 2016 @ 11:49:56 #15
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160254925
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 11:02 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik was even heel erg in de war toen ik gisteren Factorio via Steam starte en alles er ineens anders uitzag. Dat wordt weer even wennen :o
Bij mij ziet alles er hetzelfde uit :?.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_160257431
mijn eerste poging er wat van te maken in de steam versie:
1C862C09B0ED98F062ACCA2C15BE705ED8FF28C7

rode science is geautomatiseerd zowaar.. ik raak altijd in de knoop zodra ik bepaalde onderdelen (in dit geval de gears) ergens anders ook moet gebruiken...
  zaterdag 27 februari 2016 @ 14:46:42 #17
202463 TigerXtrm
Cheesecake Apocalypse
pi_160258479
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 11:49 schreef Bart het volgende:

[..]

Bij mij ziet alles er hetzelfde uit :?.
Ik weet niet of ik dan op een oudere versie zat, maar bij mij zijn veel grafische elementen veranderd. Nieuwe icoontjes voor research, nieuwe sprites voor turrets en dergelijke :o
pi_160258684
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 14:46 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik dan op een oudere versie zat, maar bij mij zijn veel grafische elementen veranderd. Nieuwe icoontjes voor research, nieuwe sprites voor turrets en dergelijke :o
dan moet je volgens mij op een hele oude versie hebben gezeten, of een mod aangehad hebben?
  zaterdag 27 februari 2016 @ 15:49:07 #19
202463 TigerXtrm
Cheesecake Apocalypse
pi_160259696
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 15:00 schreef mschol het volgende:

[..]

dan moet je volgens mij op een hele oude versie hebben gezeten, of een mod aangehad hebben?
Ik heb geen idee, ik had hem pas nog geupdate _O-

Zo zag het er tot voor kort uit bij mij:

p3b15.jpg
  zaterdag 27 februari 2016 @ 15:52:14 #20
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160259758
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 14:46 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik dan op een oudere versie zat, maar bij mij zijn veel grafische elementen veranderd. Nieuwe icoontjes voor research, nieuwe sprites voor turrets en dergelijke :o
experimental updates aanzetten
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 15:56:40 #21
202463 TigerXtrm
Cheesecake Apocalypse
pi_160259838
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 15:52 schreef Bart het volgende:

[..]

experimental updates aanzetten
Maar wat zijn nu de huidige graphics dan? Want ik ben nu in de war _O-

Dit is hoe het er nu uit ziet, wat me 'nieuwer' lijkt.

09DF0346A8E8ACB5915FE0B8C2BF71C97536D05D
pi_160260553
Vraag me af of ik dit leuk blijf vinden na 1 middag spelen.
pi_160261039
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 15:56 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Maar wat zijn nu de huidige graphics dan? Want ik ben nu in de war _O-

Dit is hoe het er nu uit ziet, wat me 'nieuwer' lijkt.

[ afbeelding ]
je bent nu 2 verschillende screens aan het vergelijken...
research screen en een inventory/build menu
en die hebben idd andere iconen...
  zaterdag 27 februari 2016 @ 17:11:05 #24
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160261372
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 15:56 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Maar wat zijn nu de huidige graphics dan? Want ik ben nu in de war _O-

Dit is hoe het er nu uit ziet, wat me 'nieuwer' lijkt.

[ afbeelding ]
0.12.24 is de nieuwste. Steam is die versie.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_160261634
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 17:11 schreef Bart het volgende:

[..]

0.12.24 is de nieuwste. Steam is die versie.
tip voor mensen die willen blijven hangen op een bepaalde versie (voor zover ze het aanbieden):

in steamlibrary doe rechtermuisklik op de game -> properties -> betas -> selecteer gameversie in dropdownlist..
pi_160269866
heeft iemand hier al gespeeld met het logic network?

ik snap em niet..

ik wil proberen voor elkaar te krijgen dat als een smart chest <40 van b.v. copper wire heeft een smart inserter dan items pakt, anders doettie niks..
  Lieve Belg zaterdag 27 februari 2016 @ 22:32:56 #27
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160270704
Smart chest, is dat die chest waarbij je die groene en rode kabels kan aanhangen? Die heb ik nog nooit gebruikt, ik ga altijd direct naar het logistics network.

Anders eens rechtermuisknop op een chest doen.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_160271049
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:32 schreef Jump het volgende:
Smart chest, is dat die chest waarbij je die groene en rode kabels kan aanhangen? Die heb ik nog nooit gebruikt, ik ga altijd direct naar het logistics network.
yup dat is em idd..

Overigens is het mij nu wel gelukt, was even proberen maar de kist geeft kennelijk wel aan of ik meer of minder dan X copper cable heb , vervolgens laat ik de combinator een signaal sturen om de smart inserter copper cable te pakken (en die stopt ook zodra er in de kist meer dan X copper cable zit)
zo zit het nu in elkaar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja, verre vann efficient, maar dat pak ik een ander keertje aan, ging mij er nu om dat ik dat stukje werkende had :P

quote:
Anders eens rechtermuisknop op een chest doen.
Dan haal ik alles weg... ?
  Lieve Belg zaterdag 27 februari 2016 @ 22:57:36 #29
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160271589
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:42 schreef mschol het volgende:

[..]

yup dat is em idd..

Overigens is het mij nu wel gelukt, was even proberen maar de kist geeft kennelijk wel aan of ik meer of minder dan X copper cable heb , vervolgens laat ik de combinator een signaal sturen om de smart inserter copper cable te pakken (en die stopt ook zodra er in de kist meer dan X copper cable zit)
zo zit het nu in elkaar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja, verre vann efficient, maar dat pak ik een ander keertje aan, ging mij er nu om dat ik dat stukje werkende had :P

Die nieuwe combinators en dergelijke allemaal nog niet getest. Het lijkt me weer ingewikkeld te gaan worden :')
quote:
[..]

Dan haal ik alles weg... ?
Rechtermuisknop opent bij mij het properties window, waarschijnlijk iets anders dan standaard ingesteld is dus.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_160271987
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:57 schreef Jump het volgende:

[..]

Die nieuwe combinators en dergelijke allemaal nog niet getest. Het lijkt me weer ingewikkeld te gaan worden :')
het was een stukje proberen wat mogelijk was en nu te lui er een betere oplossing voor te verzinnen :D

ik zit nu een beetje in de knoop met de productie van die 3de science pack, er moeten gelijk 5-6 extra producten geproduceerd worden waar een hele productie lijn voor moet worden gemaakt (olie -> sulfur -> batterijen)

dus ik zit te bedenken hoe ik dat zo goed mogelijk kan neer zetten, pijpen vind ik echt verschrikkelijk :P
quote:
[..]

Rechtermuisknop opent bij mij het properties window, waarschijnlijk iets anders dan standaard ingesteld is dus.
yup, dat is linkernkop bij mij
pi_160277629
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:10 schreef mschol het volgende:

[..]

het was een stukje proberen wat mogelijk was en nu te lui er een betere oplossing voor te verzinnen :D

ik zit nu een beetje in de knoop met de productie van die 3de science pack, er moeten gelijk 5-6 extra producten geproduceerd worden waar een hele productie lijn voor moet worden gemaakt (olie -> sulfur -> batterijen)

dus ik zit te bedenken hoe ik dat zo goed mogelijk kan neer zetten, pijpen vind ik echt verschrikkelijk :P

Batterijen liet ik maken in een provider chest omdat er meerdere items zijn die ze nodig hebben, maar ook weer niet zoveel dat je een continu flow nodig hebt. Dan met je logostic bots laten droppen waar ze nodig zijn.
  zondag 28 februari 2016 @ 09:32:09 #32
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160277921
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:59 schreef Teeno het volgende:
maar ook weer niet zoveel dat je een continu flow nodig hebt.
Wut :D. Ik heb altijd megaveel batterijen nodig, voor laser turrets en accumulators.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_160278646
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:32 schreef Bart het volgende:

[..]

Wut :D. Ik heb altijd megaveel batterijen nodig, voor laser turrets en accumulators.
Precies wat ik nooit gebruik, speel in laffe peaceful mode :)
  zondag 28 februari 2016 @ 10:49:25 #34
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160278790
Je mist echt het halve spel zo. Maar zelfs in peaceful mode zijn accu's en solar panels handig. Niet meer zo'n rode vlek op de kaart, zie je weer wat :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 28 februari 2016 @ 10:55:33 #35
202463 TigerXtrm
Cheesecake Apocalypse
pi_160278881
Ik moet echt af van de mindset om dingen met de hand te willen craften. Zit nu redelijk midgame en het werkt gewoon niet meer _O-
pi_160332153
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:55 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik moet echt af van de mindset om dingen met de hand te willen craften. Zit nu redelijk midgame en het werkt gewoon niet meer _O-
ik moet van de mindset af dat ik altijd te weinig land heb en dus compact MOET bouwen... (met alle uitbreid gevolgen van dien)
pi_160333879
Wat zou de goede verhouding zijn van het aantal accumulators op solar panels? Ik heb nu ongeveer 1 accumulator op 3 panels maar weet niet hoe je kan berekenen of dit een ideale setup is. Ook omdat je niet weet hoe lang een nacht duurt.
pi_160335289
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:35 schreef Teeno het volgende:
Wat zou de goede verhouding zijn van het aantal accumulators op solar panels? Ik heb nu ongeveer 1 accumulator op 3 panels maar weet niet hoe je kan berekenen of dit een ideale setup is. Ook omdat je niet weet hoe lang een nacht duurt.
https://wiki.factorio.com(...)_ratios#Solar.2FAccu
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:30:44 #39
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160335973
84 accumulators op 100 solar panels, zoals in de link van mschol staat.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 14:13:37 #40
152283 totalvamp
Tell your world!
pi_160339917
speel het spel sinds gisteren, heb nu fabriek opgezet voor de meeste dingen. Maar loop nu constant te kutten met schaalbaarheid.

Heb al 2x alles gesloopt om opnieuw op te zetten, maar loop weer tegen limieten aan.

Nog geen gebruik gemaakt van logistics of treinen. Alles puur met loopbanden xD

CD21Em7.jpg

[ Bericht 13% gewijzigd door totalvamp op 01-03-2016 14:43:07 ]
  Lieve Belg dinsdag 1 maart 2016 @ 19:20:32 #41
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160347613
http://images.internix.be/factorio/

Dit is van een spel in versie 0.9.6 of 0.11.x, weet het niet zeker meer. Maar je hebt wel een idee hoe schaalbaar ik het indertijd gemaakt heb.
Deze versie is ook drie of vier keer afgebroken en opnieuw gebouwd op een andere plaats omdat het eerst te klein was.

Dus 1 tip alsje plaats gebrek hebt: bouw er gewoon een nieuwe, grotere factory naast en hoop dat die groot genoeg is :P

En Copper Wire is zinloos om op een belt te plaatsen, veel sneller om het ter plekke te maken :)
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:20:08 #42
152283 totalvamp
Tell your world!
pi_160369487
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:20 schreef Jump het volgende:
http://images.internix.be/factorio/

Dit is van een spel in versie 0.9.6 of 0.11.x, weet het niet zeker meer. Maar je hebt wel een idee hoe schaalbaar ik het indertijd gemaakt heb.
Deze versie is ook drie of vier keer afgebroken en opnieuw gebouwd op een andere plaats omdat het eerst te klein was.

Dus 1 tip alsje plaats gebrek hebt: bouw er gewoon een nieuwe, grotere factory naast en hoop dat die groot genoeg is :P

En Copper Wire is zinloos om op een belt te plaatsen, veel sneller om het ter plekke te maken :)
Ik heb een nieuwe gebouwd, die best wel gigantisch is, maar nog veel onderdelen mist. Ook is mijn stroom aan copper plates te traag om alles bij te houden.

Daarnaast heb ik het probleem dat er bijna geen olie te vinden is op mijn map, ik had 5 olie plekken naast mijn basis maar afgezien daarvan totaal niks te vinden.

Waarschijnlijk moet ik mijn furnace situatie oplossen en daarnaast extra copper/iron/olie/coal ergens anders proberen te vinden en dan met een trein te transporteren.
pi_160370493
Nadeel van lang doorspelen is dat je fabriek steeds meer veeleisend gaat worden, maar de grondstofvoorraden die je tegenkomt niet groter worden.

Je moet dus steeds sneller nieuwe grondstoflocaties vinden, logistiek zoals trainrails aanleggen, etc.
  Lieve Belg woensdag 2 maart 2016 @ 21:48:59 #44
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160378297
Ik heb altijd moeite om in het spel te komen, nog steeds na het al zoveel te hebben gespeeld. Eenmaal mijn basis wat goed verdedigd is, heb ik dat probleem niet echt meer.

Het is gewoon in het begin het ritme vinden dat soms moeilijk is. En dan speel ik voor half uurtje, en ben het beu om dan later nog eens voor paar minuten te spelen en zo.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_160378907
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:48 schreef Jump het volgende:
Ik heb altijd moeite om in het spel te komen, nog steeds na het al zoveel te hebben gespeeld. Eenmaal mijn basis wat goed verdedigd is, heb ik dat probleem niet echt meer.

Het is gewoon in het begin het ritme vinden dat soms moeilijk is. En dan speel ik voor half uurtje, en ben het beu om dan later nog eens voor paar minuten te spelen en zo.
Het mooie van het begin is het contrast met het 'eindspel'.
Zo enorm kleinschalig, met de hand bouwen en heen en weer rennen, tot enorme faciliteiten met logistieke netwerken die volledig zelfvoorzienend is.
Daar haal ik de voldoening uit :D
pi_160379106
die logistieke netwerken snap ik echt niks van :P
pi_160379164
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 22:10 schreef mschol het volgende:
die logistieke netwerken snap ik echt niks van :P
Die zijn juist enorm eenvoudig en krachtig :D
  Lieve Belg woensdag 2 maart 2016 @ 22:11:51 #48
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160379171
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 22:05 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het mooie van het begin is het contrast met het 'eindspel'.
Zo enorm kleinschalig, met de hand bouwen en heen en weer rennen, tot enorme faciliteiten met logistieke netwerken die volledig zelfvoorzienend is.
Daar haal ik de voldoening uit :D
Inderdaad, dat is net het leuke aan het spel. Het constant herbouwen, verbeteren van wat er al staat.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 22:10 schreef mschol het volgende:
die logistieke netwerken snap ik echt niks van :P
Bedoel je dan die vliegende helpertjes, of dat met die groene en rode kabels?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_160379436
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2016 22:11 schreef Jump het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is net het leuke aan het spel. Het constant herbouwen, verbeteren van wat er al staat.

[..]

Bedoel je dan die vliegende helpertjes, of dat met die groene en rode kabels?
de robo ports snap ik opzich wel, maar daar moet je zo belachelijk veel van neerzetten om een beetje fatsoenlijke fabriek geheel te coveren (en ik vind het daardoor dus ook lastig van te voren te integreren in een fabrieksontwerp

en het groene/rode draadjes gebeuren is lasig, maar wellicht komt dat omdat ik gewoon vaak laat na werk achter pc zit en daar geen energie voor heb om daar nog flink over na te denken :+
pi_160379539
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 22:18 schreef mschol het volgende:

[..]

de robo ports snap ik opzich wel, maar daar moet je zo belachelijk veel van neerzetten om een beetje fatsoenlijke fabriek geheel te coveren (en ik vind het daardoor dus ook lastig van te voren te integreren in een fabrieksontwerp

en het groene/rode draadjes gebeuren is lasig, maar wellicht komt dat omdat ik gewoon vaak laat na werk achter pc zit en daar geen energie voor heb om daar nog flink over na te denken :+
Je hoeft niet heel je fabriek te coveren, maar wel stukken tussen entry/exitpoints van grondstoffen op je loopbanden en de laadstations van treinen. Zo pak ik het meestal aan iig.
  Lieve Belg woensdag 2 maart 2016 @ 23:06:27 #51
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160380958
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 22:20 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je hoeft niet heel je fabriek te coveren, maar wel stukken tussen entry/exitpoints van grondstoffen op je loopbanden en de laadstations van treinen. Zo pak ik het meestal aan iig.
Inderdaad. Ik gebruik die meestal voor autorepair. En dat is een groot vlak dat ze bedienen.

Voor raw resources zoals iron en copper gebruik ik die niet, dan is een rode of blauwe (of meerdere) veel sneller. Zeker zolang ze geen drie of meerdere in een keer kunnen meenemen.
Het is handig om plastic naar de andere kant te krijgen, dat verbruik valt nog redelijk goed mee.

Ik heb nu een kleine muur rondom mijn base geplaatst met wat turrets, en ben begonnen met first rebuild :'). Gemerkt dat ik plaats te kort ging hebben door een meer, dus de ganse richting aan het ombouwen :D
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_160381375
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2016 23:06 schreef Jump het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik gebruik die meestal voor autorepair. En dat is een groot vlak dat ze bedienen.

Voor raw resources zoals iron en copper gebruik ik die niet, dan is een rode of blauwe (of meerdere) veel sneller. Zeker zolang ze geen drie of meerdere in een keer kunnen meenemen.
Het is handig om plastic naar de andere kant te krijgen, dat verbruik valt nog redelijk goed mee.

Ik heb nu een kleine muur rondom mijn base geplaatst met wat turrets, en ben begonnen met first rebuild :'). Gemerkt dat ik plaats te kort ging hebben door een meer, dus de ganse richting aan het ombouwen :D
Voor grote afstanden of grote kwantiteiten moet je inderdaad treinen of banden gebruiken.
Maar het werkt enorm goed om in elk van je fabrieken een centrale opslag met storagechests te hebben, die bevoorraad worden vanuit treinen en op hun beurt de requestchests binnen die fabriek bedienen.

De verschillende fabrieken en miningsites inderdaad met treinen verbinden.
pi_160407568
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:20 schreef Jump het volgende:
http://images.internix.be/factorio/
En Copper Wire is zinloos om op een belt te plaatsen, veel sneller om het ter plekke te maken :)
ss_a45fe502e00a071c6a3eb2e513228648735b40b1.jpg?t=1456427088

you where saying... :D
  Lieve Belg vrijdag 4 maart 2016 @ 01:04:45 #54
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160407653
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 00:56 schreef mschol het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

you where saying... :D
Maak daar een groene assemblies van, je zal snel copper plates te kort hebben :P

Voorde green circuits is het handiger ter plaatse te maken, voor de kleine zaken kan je het op een belt plaatsen. Probleem is dat ik in een later spel met drie blue belts vol met copper wire nog niet toekwam :D En die gingen constant aan volle snelheid vooruit.
Op den duur geef je het op en maak je ze ter plekke :')
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 4 maart 2016 @ 07:41:27 #55
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160408864
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 00:56 schreef mschol het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

you where saying... :D
Je gaat uiteindelijk tekortschieten door het gemis van de stack bonus...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 13:47:04 #56
413672 Munchlax
De pokémon van FOK!
pi_160438020
Dit spel... de demo alleen al..

;( Het is te leukkk
Ik haat het als Snorlax me nakt.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 14:39:15 #57
413672 Munchlax
De pokémon van FOK!
pi_160439037
Oké, gekocht :D
Ik haat het als Snorlax me nakt.
pi_160439049
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:47 schreef Munchlax het volgende:
Dit spel... de demo alleen al..

;( Het is te leukkk
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:39 schreef Munchlax het volgende:
Oké, gekocht :D
dat was snel :P
pi_160440460
Dit spel is echt te verslavend. ;( Had hier nooit aan moeten beginnen.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zaterdag 5 maart 2016 @ 15:35:46 #60
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160440524
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:39 schreef Munchlax het volgende:
Oké, gekocht :D
_O-
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 16:22:08 #61
202463 TigerXtrm
Cheesecake Apocalypse
pi_160441676
Volgens de devs hebben ze sinds de Steam release meer units verkocht dan in het hele jaar ervoor. Het is echt een ongekend succes op Steam _O_
pi_160442064
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 16:22 schreef TigerXtrm het volgende:
Volgens de devs hebben ze sinds de Steam release meer units verkocht dan in het hele jaar ervoor. Het is echt een ongekend succes op Steam _O_
Slechts 17 negatieve reviews plaatst het spel ook in een goede positie om op te vallen
  zaterdag 5 maart 2016 @ 18:46:11 #63
413672 Munchlax
De pokémon van FOK!
pi_160445160
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:39 schreef mschol het volgende:

[..]

[..]

dat was snel :P
Haha, erg he.

Volgensmij maak ik m'n bouwwerken ook erg onefficient maar who cares, het is leuk haha :P
Ik haat het als Snorlax me nakt.
  Lieve Belg zaterdag 5 maart 2016 @ 21:40:00 #64
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160450309
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 16:35 schreef mschol het volgende:

[..]

Slechts 17 negatieve reviews plaatst het spel ook in een goede positie om op te vallen
Ze hebben het dan volgens mij ook goed aangepakt. Geen release twee jaar geleden op Steam met een spel dat toen nog weinig te bieden had. Lekker op hun eigen tempo verder gewerkt naar een spel met een hoop content (tot de end game ben je toch al even bezig), en een goede userbase gecreëerd.
Nu het spel goed vergevorderd is, multiplayer heeft, pas op Steam gaan is en zeer goede zet geweest.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg zaterdag 5 maart 2016 @ 22:48:16 #65
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160452695
8HPp6vK.gif
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_160459708
Ik wil het.

Er is zeker geen local multiplayer?
“When a well-packaged web of lies has been sold gradually to the masses over generations, the truth will seem utterly preposterous and its speaker a raving lunatic.”
  zondag 6 maart 2016 @ 12:19:33 #67
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160460200
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 11:46 schreef Typisch het volgende:
Ik wil het.

Er is zeker geen local multiplayer?
Wat bedoel je met local multiplayer? Splitscreen met twee spelers op één pc? Dat zit er niet in nee.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 6 maart 2016 @ 18:45:57 #68
202463 TigerXtrm
Cheesecake Apocalypse
pi_160469641
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 11:46 schreef Typisch het volgende:
Ik wil het.

Er is zeker geen local multiplayer?
Netwerk en online maar geen splitscreen ofzo nee.
  Lieve Belg maandag 7 maart 2016 @ 23:33:31 #69
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160506259
Maar een nieuw spel gestart. Ik wou alles veel te perfect doen van in het begin. Zat al enkele uren verder voordat ik zelf nog maar een green science begonnen was. Nu in nieuw spel na een klein uurtje al eerste green science gedaan. Toch terug voor een bussysteem gekozen, maar niet zo strak en nog wat organisch.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 8 maart 2016 @ 07:10:51 #70
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160509583
In het begin beetje aanrommelen is vaak het beste ja. Daarna vlak ernaast een nieuwe basis bouwen die goed is, is efficiënter.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_160511453
ik vind het juist wel een uitdaging om waar je mee begint uit te bouwen tot iets wat zo goed mogelijk is...
  dinsdag 8 maart 2016 @ 14:36:29 #72
202463 TigerXtrm
Cheesecake Apocalypse
pi_160516952
Begonnen met een treinstation en smelting hub te bouwen.

53B9F83E36CA269BD9609112060748F09C7266F4

En tanks zijn baas. Op volle snelheid over een spawner heen rijden en dan met een horde aliens achter je aan terug naar je turrets _O-
  Lieve Belg vrijdag 18 maart 2016 @ 00:18:19 #73
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160753193
01_prod.png

Kan nog beter he :P

Zelfde, maar met een andere tijdsview:
01_prod2.png

En zo gaan de green circuits er goed door:
01_prod3.png

De base. Juist onderaan buiten beeld zitten nog enkele assemblers voor level 1 modules. Rechtsboven zit alles van de olie, en linksboven zitten de smelters. Olie en ore komt binnen via treinen.
01_base.jpg

[ Bericht 29% gewijzigd door Jump op 18-03-2016 00:25:44 ]
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 18 maart 2016 @ 05:56:28 #74
19840 Libris
Live from Singapore
pi_160754374
Hoe spelen jullie? Proberen een steeds grotere basis te bouwen of het spel zo snel mogelijk uit te spelen?

Het fabriekbouwen vind ik nogsteeds super, ben geen fan van de refineries en alle pijpjes die je daarvoor moet leggen. Ook het eindspel (lanceren van de sateliet vind ik so-so). Ik had het leuker gevonden om bepaalde raket onderdelen te zoek over de map, outposts bouwen met turrets en radar, etc.
  Lieve Belg zaterdag 19 maart 2016 @ 00:30:23 #75
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160777264
Ik begin altijd met een kleine base. Daarna bouw ik er een grotere naast die ik makkelijk kan uitbreiden met extra smeltdinges, treinen, ...

Meestal ook wel met een soort van bussysteem: 2 belts voor iron, 2 voor copper, 2 voor green circuits, 1 voor rode, 1 voor paarse, 1 voor steel en 1 voor plastic (alhoewel dat maar voor 1 zaken gebruikt wordt).
En aan beide kanten dan allerlei aftakkingen.

De logistics robots gebruik ik wel, maar vooral om zaken die op het einde gemaakt worden, ergens naar boven in de fabriek te brengen.

Mijn volgende game ga ik waarschijnlijk eens de "no crafting" challenge proberen. No crafting is uiteraard niet mogelijk, maar enkel het noodzakelijke. Dat zal vooral in het begin echt rot zijn denk ik. Ik wou ook nog eens een "no belt" proberen, maar geen idee hoe ik dat ga doen. Robotics zit al redelijk ver in het spel om zonder belts te spelen.


Ooh, en ik verschoot even. Ik was ten strijde gegaan, en opeens weerklonk het geluid dat de raket klaar is. :D
Edit: 24u23m later, spel afgerond :)
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:34:03 #76
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_160887424
hoe bouwen jullie de energie voorziening? ik krijg hem niet goed stabiel.
  woensdag 23 maart 2016 @ 17:59:56 #77
202463 TigerXtrm
Cheesecake Apocalypse
pi_160890271
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:34 schreef hiddit het volgende:
hoe bouwen jullie de energie voorziening? ik krijg hem niet goed stabiel.
Beginnen met 14 boilers per 10 steam engines en dat in losse modules. Dus niet 28 boilers achter elkaar met 20 engines er aan vast, dan krijg je gedonder met water doorvoer.
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:52:11 #78
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160891525
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:34 schreef hiddit het volgende:
hoe bouwen jullie de energie voorziening? ik krijg hem niet goed stabiel.
Gewoon genoeg bouwen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:56:06 #79
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_160891629
quote:
10s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:52 schreef Bart het volgende:

[..]

Gewoon genoeg bouwen.
vind dat ik al best wel wat heb staan maar blijkbaar niet genoeg zit nu op 584 energie opslag en 707 zonnepanelen
  woensdag 23 maart 2016 @ 19:00:01 #80
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160891719
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:56 schreef hiddit het volgende:

[..]

vind dat ik al best wel wat heb staan maar blijkbaar niet genoeg zit nu op 584 energie opslag en 707 zonnepanelen
Je weet hoe je kunt zien wat je verbruik is?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 23 maart 2016 @ 19:07:28 #81
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_160891922
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:00 schreef Bart het volgende:

[..]

Je weet hoe je kunt zien wat je verbruik is?
op een elektrischetijds paal klikken toch
  woensdag 23 maart 2016 @ 19:24:19 #82
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160892435
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:07 schreef hiddit het volgende:

[..]

op een elektrischetijds paal klikken toch
:Y
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_160895141
Even een nieuwe smelterij gebouwd voor iron :)

i5aSOvP.jpg
pi_160895334
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:48 schreef Teeno het volgende:
Even een nieuwe smelterij gebouwd voor iron :)

[ afbeelding ]
waarom concrete eronder? voor de looks of is het ook nog nuttig?
pi_160895373
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:53 schreef mschol het volgende:

[..]

waarom concrete eronder? voor de looks of is het ook nog nuttig?
Voor de looks, je loopt 140% op concrete maar zovaak loop je ook niet tussen die furnaces door.
  Lieve Belg woensdag 23 maart 2016 @ 20:58:31 #86
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160895550
Vergeet ook niet dat de pollution verder gaat als je concrete gebruikt als ondergrond.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_160895787
quote:
7s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:58 schreef Jump het volgende:
Vergeet ook niet dat de pollution verder gaat als je concrete gebruikt als ondergrond.
Boeiend :) ik speel op laffe peaceful mode. Voor de volgende map wil ik wat mods gaan proberen waaronder ook die om alien artifacts te craften. Vind dat aspect van het spel totaal niet belangrijk.
pi_160914228
Vanilla finished, nu op zoek naar wat leuke mods. Welke mods gebruiken jullie?

De devs mogen wel een beter hostingpakket nemen van hun steam-opbrengsten, 509 bandwidth limit exceeded op het forum -O-
Schijnt de hosting van bob te zijn.. juist de mods die ik wil
pi_160936455
Net weer een nieuwe vanilla begonnen, frequencies van de resources op very low gezet en de richness en size very high. Olievelden met 800% yield _O_
  vrijdag 25 maart 2016 @ 17:10:27 #90
440653 BarryOSeven
De wereld is genoeg
pi_160936507
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 17:16 schreef Teeno het volgende:
Vanilla finished, nu op zoek naar wat leuke mods. Welke mods gebruiken jullie?

De devs mogen wel een beter hostingpakket nemen van hun steam-opbrengsten, 509 bandwidth limit exceeded op het forum -O-
Schijnt de hosting van bob te zijn.. juist de mods die ik wil
Op 1 april snel downloaden dan :P
pi_160936648
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 21:03 schreef Teeno het volgende:

[..]

Boeiend :) ik speel op laffe peaceful mode. Voor de volgende map wil ik wat mods gaan proberen waaronder ook die om alien artifacts te craften. Vind dat aspect van het spel totaal niet belangrijk.
Heb ik ook. Alhoewel ik het wel kicken vind om een volledig zelfvoorzienend defensie-systeem te hebben. Muren en gates die door bots worden gerepareerd, automatische wapens, etc.

Echter het deel waarbij je actief op jacht moet om nesten weg te werken vind ik niks. Zeker als je met enorme basissen exponentieel snel op zoek moet naar nieuwe outposts voor de aanvoer van grondstoffen.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 19:47:12 #92
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160940055
Je moet toch sowieso actief op jacht naar nesten, je hebt die paarse shit nodig voor je research en modules.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_160942243
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 19:47 schreef Bart het volgende:
Je moet toch sowieso actief op jacht naar nesten, je hebt die paarse shit nodig voor je research en modules.
Daar heb je mods voor ;)
pi_160943481
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 20:50 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Daar heb je mods voor ;)
En anders wel wat trucjes, zeker op peaceful.

20 laser turrets eromheen zetten, solar panels ernaast, even die verbindende electricity pole ertussen en je kan artifacts gaan rapen :)
  vrijdag 25 maart 2016 @ 21:26:17 #95
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_160944019
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 21:14 schreef Teeno het volgende:

[..]

En anders wel wat trucjes, zeker op peaceful.

20 laser turrets eromheen zetten, solar panels ernaast, even die verbindende electricity pole ertussen en je kan artifacts gaan rapen :)
Ben je niet net zo lang bezig met het neer zetten en afbreken als het afschieten er van?
pi_160944681
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 21:26 schreef hiddit het volgende:

[..]

Ben je niet net zo lang bezig met het neer zetten en afbreken als het afschieten er van?
als je het zelf gaat afslachten wordt jezelf gemiddeld omgelegd
pi_160944705
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 21:26 schreef hiddit het volgende:

[..]

Ben je niet net zo lang bezig met het neer zetten en afbreken als het afschieten er van?
Blueprints ^O^ Alleen het plaatsen van de turrets doe je met de hand, de rest doen jouw robots in je portable roboport voor je.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 22:31:00 #98
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_160947115
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 21:41 schreef Teeno het volgende:

[..]

Blueprints ^O^ Alleen het plaatsen van de turrets doe je met de hand, de rest doen jouw robots in je portable roboport voor je.
Ahaa blueprints heb ik nog niet naar gekeken en miste het eigenlijk niet.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 13:46:25 #99
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160956961
Van de recentste FFF:

Het slechte nieuws: het duurt nog wel even voordat we 0.13 kunnen verwachten ;(.
quote:
After some discussions, we decided that our goal of 0.13.0 release date is 1. June
Wat kunnen we dan in 0.13 verwachten? De highlights:
Tech tree
Additional train conditions
Turrets revisit - Minimised to flame thrower turret and fire system.
Better rail building
Achievements
Multiplayer matching server - more about it in future FFF
Better train management possibilities.
Modules in blueprints.
Power switch.
Blueprint book
Search field (recipes, technologies, filters, stations and maybe more)
Circuit network additions
Redo of the train graphics and fixing the train distances, so they are whole tiles and vertical and horizontal distances are the same.
Graphical gui redesign - one of the big things that just had to be done sooner or later, we will definitely talk about it in detail in the future FFF
Native mod portal integration
Resource generation overhaul.
The loader.

Maar daarnaast ook wat makkelijker gebruik van modules:
MfB37JH.gif
xU72rcD.gif
Veel sneller modules vervangen dus _O_.

bQrfOOo.gif
En modules worden dus mee-gekopieerd in blueprints _O_.

En hier zat ik zelf al heel lang op te wachten:
5sZLIGP.gif lmx3g3d.gif
Underground belts en pipes slepen, net als dat nu al kan bij elektriciteitsmasten _O_ _O_ _O_.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 15:20:01 #100
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_160958499
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:46 schreef Bart het volgende:
Van de recentste FFF:

Het slechte nieuws: het duurt nog wel even voordat we 0.13 kunnen verwachten ;(.

[..]

Wat kunnen we dan in 0.13 verwachten? De highlights:
Tech tree
Additional train conditions
Turrets revisit - Minimised to flame thrower turret and fire system.
Better rail building
Achievements
Multiplayer matching server - more about it in future FFF
Better train management possibilities.
Modules in blueprints.
Power switch.
Blueprint book
Search field (recipes, technologies, filters, stations and maybe more)
Circuit network additions
Redo of the train graphics and fixing the train distances, so they are whole tiles and vertical and horizontal distances are the same.
Graphical gui redesign - one of the big things that just had to be done sooner or later, we will definitely talk about it in detail in the future FFF
Native mod portal integration
Resource generation overhaul.
The loader.

Maar daarnaast ook wat makkelijker gebruik van modules:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Veel sneller modules vervangen dus _O_.

[ afbeelding ]
En modules worden dus mee-gekopieerd in blueprints _O_.


En hier zat ik zelf al heel lang op te wachten:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Underground belts en pipes slepen, net als dat nu al kan bij elektriciteitsmasten _O_ _O_ _O_.
een mooi vooruitzicht, alleen jammer wat het nog even duurt.


is er trouwens een mogelijkheid om bv transportbanden 1x te laten vervangen?

[ Bericht 2% gewijzigd door hiddit op 26-03-2016 15:29:55 ]
  zaterdag 26 maart 2016 @ 16:04:31 #101
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160959251
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 15:20 schreef hiddit het volgende:

[..]

een mooi vooruitzicht, alleen jammer wat het nog even duurt.


is er trouwens een mogelijkheid om bv transportbanden 1x te laten vervangen?
Was dacht ik een mod voor, ooit. Maar zonder mods kan het in ieder geval niet in één keer.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_161031616
Gister geïnstalleerd en gespeeld, erg leuk spel en kan me hier wel uren in verdiepen om alles smooth werkend te krijgen.

De toevoeging van aliens hou ik me nog niet erg veel mee bezig, ik ben eerst een heleboel spelletjes aan het proberen en dan weer re-starten om alles een beetje onder de knie te krijgen.

Spelen jullie met of zonder mods en zo ja, welke zijn dit en waarom gebruik je die?

Ben benieuwd wat dit spel nog allemaal te brengen heeft en krijgt richting release!
Koetje Boe!
Pindakaas blijft mij veel te lang in me mond plakken...
pi_161032174
ik speel nog steeds zonder mods..
  Lieve Belg dinsdag 29 maart 2016 @ 21:10:24 #104
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_161033780
Idem dito. De enige mod die ik ooit geïnstalleerd had, was om zo Google Maps achtige maps te maken van je spel. Dus geen geen toevoegingen aan het spel zelf.

Al zou ik Bob'smods wel eens willen proberen, maar denk dat het veel te diep gaat.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_161045801
Echt wat een game, begin gisterochtend eindelijk op m'n vrije dag Had ik wat leuks gebouwd, en dacht: "laat ik eens wat gaan eten. Is het 5 uur later. Wat een verslaving. Ik mis de waarschuwing vooraf: This game can ruin you're life.
Ik gebruik wel tips van de wiki om een logisch geheel te creëren. 8-)
"If some sissy chick tried to kick my ass I would say hey, missy, go knit me a sweater before I slap you in the face!”
  Lieve Belg woensdag 30 maart 2016 @ 12:16:15 #106
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_161046107
Of zo een melding zoals in Anno. Elke twee uur een kleine herinnering om toch eens de benen te strekken of een kwartiertje van het scherm te gaan.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_161126633
Nabij mijn base zitten een paar alien bases die ik wil killen om meer ruimte te krijgen ivm polution alleen maken de medium en large biters mij vrij snel dood voordat ik hun kan killen.

Toen dacht ik, TANKS! maar ik heb de research gedaan maar kan ze nog steeds niet maken.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen of is er een andere manier om deze alien bases plat te krijgen?
Koetje Boe!
Pindakaas blijft mij veel te lang in me mond plakken...
  zaterdag 2 april 2016 @ 20:39:09 #108
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_161126804
Hoezo kun je tanks nog steeds niet maken? Je zou overigens turretcreep kunnen doen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 3 april 2016 @ 08:42:10 #109
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_161137808
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 20:34 schreef Cowamundo het volgende:
Nabij mijn base zitten een paar alien bases die ik wil killen om meer ruimte te krijgen ivm polution alleen maken de medium en large biters mij vrij snel dood voordat ik hun kan killen.

Toen dacht ik, TANKS! maar ik heb de research gedaan maar kan ze nog steeds niet maken.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen of is er een andere manier om deze alien bases plat te krijgen?
ik rij altijd met een tank rondjes er omheen en dan een zooitje destroyer capsules die doen eigenlijk alles, zo lang je niet stil komt te staan over leef je het denk ik wel. en anders snel terug rijden/rennnen naar je base haha

met een modulair armor kan je ook sneller rennen en zit ook een defance systeem in
  woensdag 27 juli 2016 @ 13:49:42 #110
440653 BarryOSeven
De wereld is genoeg
pi_164044092
Screeps - Factorio on Steroids

GAM / Screeps: MMORPG for programmers

;)
  donderdag 1 september 2016 @ 13:50:40 #111
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_165009610
Heyo!

De laatste dagen heb ik een aantal Factorio filmpjes gekeken en word wel heel enthousiast.
Nou ben ik tegen pre-orderen en early access games dus twijfel ik om het te kopen. Ik lees soms dat er weinig bugs in zitten en het niet als early access voelt, maar toch, het is niet voor niets een early access lijkt me.
Vinden jullie het nog erg op een early access lijken en hebben jullie enig idee wanneer de full release moeten komen?
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_165011273
quote:
5s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:50 schreef JaimyLee het volgende:
Heyo!

De laatste dagen heb ik een aantal Factorio filmpjes gekeken en word wel heel enthousiast.
Nou ben ik tegen pre-orderen en early access games dus twijfel ik om het te kopen. Ik lees soms dat er weinig bugs in zitten en het niet als early access voelt, maar toch, het is niet voor niets een early access lijkt me.
Vinden jullie het nog erg op een early access lijken en hebben jullie enig idee wanneer de full release moeten komen?
Tegen early access zijn en dan toch een early access game willen kopen.

Genot.
“When a well-packaged web of lies has been sold gradually to the masses over generations, the truth will seem utterly preposterous and its speaker a raving lunatic.”
  donderdag 1 september 2016 @ 16:27:32 #113
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_165012973
quote:
5s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:50 schreef JaimyLee het volgende:
Heyo!

De laatste dagen heb ik een aantal Factorio filmpjes gekeken en word wel heel enthousiast.
Nou ben ik tegen pre-orderen en early access games dus twijfel ik om het te kopen. Ik lees soms dat er weinig bugs in zitten en het niet als early access voelt, maar toch, het is niet voor niets een early access lijkt me.
Vinden jullie het nog erg op een early access lijken en hebben jullie enig idee wanneer de full release moeten komen?
Het is al meer een volledige game dan menig andere game die al wel officieel uit is. Kan dit absoluut geen beta meer noemen. Full release wordt volgens mij begin volgend jaar. Nu is 0.14 net uit. Daarna komt nog 0.15 uit met de laatste nieuwe features, en het idee is dat de laatste stable van 0.15 de 1.0 gaat worden.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_166052754
Ook eens aan begonnen, zeer verslavend!!! :D
  woensdag 19 oktober 2016 @ 10:49:05 #115
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_166052976
Herkenbaar :7
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 18:47:15 #116
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_166063144
Van twijfel om het te kopen vorige maand, naar nu al 187 uur geklokt op Steam :@
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 19:15:20 #117
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_166063899
_O- ^O^
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_166153416
die fire mechanics _O_
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:21:07 #119
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_166154756
Gisteren binnen 8 uur raketlancering voor de een na laatste achievement.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_166159159
quote:
6s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:21 schreef Bart het volgende:
Gisteren binnen 8 uur raketlancering voor de een na laatste achievement.
nice ^O^
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:58:53 #121
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_166159252
Ja, was ook goed te doen met zes man.

Nu alleen nog 20 miljoen groene printplaatjes :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_166179642
quote:
14s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:58 schreef Bart het volgende:
Ja, was ook goed te doen met zes man.

Nu alleen nog 20 miljoen groene printplaatjes :').
je kan die achievements ook in multiplayer halen?
wel beetje nep.. :P
  maandag 24 oktober 2016 @ 21:21:54 #123
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_166180273
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 21:00 schreef mschol het volgende:

[..]

je kan die achievements ook in multiplayer halen?
wel beetje nep.. :P
Ja, dat kan. Hebben ook al meerdere mensen over geklaagd, die logden in op een random server en kregen gelijk een berg achievements _O-. Zelf zie ik het probleem er niet zo van in. Een team effort telt net zo goed.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 24 oktober 2016 @ 21:24:00 #124
202463 TigerXtrm
Cheesecake Apocalypse
pi_166180353
Die 8 uur achievement haal je volgens mij alleen maar lastiger met meerdere mensen. Hele tijd elkaar in de weg lopen en om elkaars spaghetti heen moeten werken _O-
pi_166180424
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 21:24 schreef TigerXtrm het volgende:
Die 8 uur achievement haal je volgens mij alleen maar lastiger met meerdere mensen. Hele tijd elkaar in de weg lopen en om elkaars spaghetti heen moeten werken _O-
gewoon van tevoren afspreken wie wat doet..
  maandag 24 oktober 2016 @ 21:33:42 #126
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_166180669
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 21:24 schreef TigerXtrm het volgende:
Die 8 uur achievement haal je volgens mij alleen maar lastiger met meerdere mensen. Hele tijd elkaar in de weg lopen en om elkaars spaghetti heen moeten werken _O-
Viel mee. Was wel 15 minuten verloren aan iemand die een beetje moeilijk liep te doen met power (gewoon 1 pomp, 14 boilers, 14 burner inserters, 10 steam engines, en dat keer 4 of zo was genoeg). En twee gasten waren 40 minuten bezig met de olie, ze hadden water in de leiding. Kregen ze maar niet weg. Maar je bent veel sneller doordat je in het begin 1 man al steen kan laten mijnen, 1 man power laten regelen, gelijk 2 burner mines tegenover elkaar zetten op kolen, 1 man gelijk rode flesjes laten maken zodra het kan, enz enz. In je eentje lukt dat lang niet zo snel.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_166211819
en de derde dag op rij dat het half 5 is geworden... :{ :'(
  woensdag 26 oktober 2016 @ 09:13:47 #129
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_166212884
:D goed spel he O+
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_166212971
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 09:13 schreef Bart het volgende:
:D goed spel he O+
ik vind het een geweldig spel, alleen van die mooie fabrieken maken kan ik niet, uit eindelijk loop ik toch te klooien op een te klein oppervlak, en zet ik het niwt allemaal wat ruimer neer :P
  woensdag 26 oktober 2016 @ 09:41:49 #131
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_166213250
Gelijk 2x zo ruim beginnen als je denkt dat nodig is, en alles zo bouwen dat het oneindig uitbreidbaar is :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_166213561
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 09:41 schreef Bart het volgende:
Gelijk 2x zo ruim beginnen als je denkt dat nodig is, en alles zo bouwen dat het oneindig uitbreidbaar is :P.
das makkelijker gezegd dan gedaan bij mij :P
pi_166214268
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 10:06 schreef mschol het volgende:

[..]

das makkelijker gezegd dan gedaan bij mij :P
Ik begin ook altijd met een uitgedacht plan om een goede structuur op te zetten, die dan eindigt in chaos. :P
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_166219532
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 10:53 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Ik begin ook altijd met een uitgedacht plan om een goede structuur op te zetten, die dan eindigt in chaos. :P
ik weet juist nooit zo goed hoe ik het best kan beginnen (ivm afwijkende maten enzo) en ga vervolgens aanklooien :p
  woensdag 26 oktober 2016 @ 16:53:29 #135
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_166221517
Afwijkende maten?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_166221844
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:22 schreef mschol het volgende:

[..]

ik weet juist nooit zo goed hoe ik het best kan beginnen (ivm afwijkende maten enzo) en ga vervolgens aanklooien :p
Dit zijn wel een paar mooie lay-outs

http://m.imgur.com/gallery/ERVhg
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_166224249
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:53 schreef Bart het volgende:
Afwijkende maten?
verschil in grootte tussen burner furnace, steel furnace/electric furnace b.v.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 19:37:58 #138
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_166224995
Oh maar je hoeft niet te upgraden he. Ik laat die oude dingen gewoon staan en bouw ergens anders een rij nieuwe electric furnaces.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_166248936
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 19:37 schreef Bart het volgende:
Oh maar je hoeft niet te upgraden he. Ik laat die oude dingen gewoon staan en bouw ergens anders een rij nieuwe electric furnaces.
ik ben meer van het upgraden :P

vraagje: ik heb een personal roboport en heb ergens remote genoeg meegenomen voor 1 solar blueprint

beton wordt netjes neergelegd, evenals het substation maar de solar panels en accumulators worden aangegeven als "Missing the material for construction" ? terwijl ik die dingen wel in mijn backpack heb zitten..
of moet ik echt de materialen meenemen zodat het terplekke gebouwd wordt ofzo?
  donderdag 27 oktober 2016 @ 21:18:18 #140
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_166248980
Alles wat in je blueprint zit moet je in je backpack hebben.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 21:19:12 #141
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_166249010
En je moet ook construction drones in je backpack hebben.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_166249045
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:18 schreef Bart het volgende:
Alles wat in je blueprint zit moet je in je backpack hebben.
dat zit er dus in :P
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:19 schreef Bart het volgende:
En je moet ook construction drones in je backpack hebben.
daar heb ik ook een stapeltje van bij me ;(
  donderdag 27 oktober 2016 @ 21:21:38 #143
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_166249129
En bouw je het toevallig in range van een gewone roboport?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_166249797
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:21 schreef Bart het volgende:
En bouw je het toevallig in range van een gewone roboport?
nope ver weg ervan

zojuist mijn portable roboport losgehaalt en opnieuw in armor gezet, en vervolgens begonnen ze te bouwen

eens in de gaten houden of dit vaker gebeurd en of ik het ook in andere sessies kan reproduceren..
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:14:50 #145
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_166255933
Hmm, vreemd bugje dan. Misschien ook even melden op factorioforums?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_166257713
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 07:14 schreef Bart het volgende:
Hmm, vreemd bugje dan. Misschien ook even melden op factorioforums?
dit is wat op de steamfora gesuggereerd werd:
quote:
Another possibility is that you left a robot behind somewhere, (clearing trees, etc.), and he was slowly making his way back. The queuing includes all of your robots, and placement will stop until they carry out their orders.

By removing your personal roboport, it sends any stragglers back to the main network, and only uses the robots in your inventory.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:24:16 #147
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_166257919
Ah, interessant, maar wel vreemde melding dan. Want je mist geen materialen voor de constructie, maar drones...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 22 april 2017 @ 10:13:59 #149
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_170398363
*O*
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 22 april 2017 @ 17:07:35 #150
202463 TigerXtrm
Cheesecake Apocalypse
pi_170406609
Die nieuwe graphics :9~ :9~ :9~
pi_170408144
quote:
Heb je die test fabriek van de devs gezien :o

Krijg gelijk weer zin om te gaan spelen O+
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_170408225
Ik ben vooral heel benieuwd naar de nieuwe science. De stap van groen naar blauw was altijd wel fors.
Er zit in elk geval weer genoeg nieuws in om met een vanilla map te beginnen. Was 0.14 wel zat op vanilla en met het volle 5dim's pakket bezig.
pi_170411127
Misschien dinsdag maar weer eens opstarten dan maar.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Lieve Belg maandag 24 april 2017 @ 18:22:43 #154
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_170458954
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 april 2017 20:22 schreef EnGCatjuh het volgende:
Misschien dinsdag maar weer eens opstarten dan maar.
Vandaag ook goed?

En 0.15 is uit bij de experimental releases. Nog niet op steam.

Ik ga gewoon een linkje plaatsen voor de wijzigingen, te veel om op te sommen: https://forums.factorio.com/viewtopic.php?f=3&t=44505
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_170461990
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2017 18:22 schreef Jump het volgende:

[..]

Vandaag ook goed?

En 0.15 is uit bij de experimental releases. Nog niet op steam.

Ik ga gewoon een linkje plaatsen voor de wijzigingen, te veel om op te sommen: https://forums.factorio.com/viewtopic.php?f=3&t=44505
Hij is ook al op Steam, moet je alleen ff de properties in.

Game wordt nu geüpdate.

Edit: Geeft een error op 98% laden. Maar gewoon tot morgen wachten dus :P

[ Bericht 9% gewijzigd door EnGCatjuh op 24-04-2017 20:38:04 ]
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Lieve Belg maandag 24 april 2017 @ 20:54:18 #156
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_170462940
Steam > Settings > Cloud > uncheck the first one

De steam cloud uitzetten dus. Dan doet die het wel. OFwel:

rechtermuiskno op Factorio, Properties. Dan op de tweede tab onderaan Steam Cloud uitzetten. Dan zet je het enkel voor Factorio uit en werkt ook.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_170464836
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2017 20:54 schreef Jump het volgende:
Steam > Settings > Cloud > uncheck the first one

De steam cloud uitzetten dus. Dan doet die het wel. OFwel:

rechtermuiskno op Factorio, Properties. Dan op de tweede tab onderaan Steam Cloud uitzetten. Dan zet je het enkel voor Factorio uit en werkt ook.
Thanks, dat maar eens proberen :)
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  dinsdag 25 april 2017 @ 15:58:10 #158
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_170478869
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2017 20:54 schreef Jump het volgende:
Steam > Settings > Cloud > uncheck the first one

De steam cloud uitzetten dus. Dan doet die het wel. OFwel:

rechtermuiskno op Factorio, Properties. Dan op de tweede tab onderaan Steam Cloud uitzetten. Dan zet je het enkel voor Factorio uit en werkt ook.
Dat zei ik gisteren ook op reddit ^^

Beta tab kun je experimental aanzetten, dan krijg je 0.15 , die crashte eerst maar met bovenstaande nie meer. (mogelijk niet meer nodig, er is alweer een 0.15.1 en 0.15.x zie ik.
Dum de dum
  Lieve Belg dinsdag 25 april 2017 @ 18:36:59 #159
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_170481741

Voor wie een uurtje over heeft.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_170482209
Jullie ook problemen met de mod portal?

ingame krijg ik ineens een login te zien, en de website heeft het zwaar
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Lieve Belg maandag 8 mei 2017 @ 23:38:44 #161
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_170789285

Ik zou niet weten hoe ik er aan moet beginnen :D
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  woensdag 10 mei 2017 @ 09:24:53 #162
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_170821984
quote:
7s.gif Op maandag 8 mei 2017 23:38 schreef Jump het volgende:

Ik zou niet weten hoe ik er aan moet beginnen :D
Wtf :D
  donderdag 11 mei 2017 @ 09:12:47 #163
19840 Libris
Live from Singapore
pi_170844539
0.15 is wel weer een hele stap lastiger geworden. Research kost een stuk meer, en ik moet mijn hele fabriek herontwerpen omdat de grondstoffen voor research anders zijn.

Interessant is wel de Blueprint strings die je kan toevoegen en kan gebruiken in je game.

pi_171225700
Na lange tijd factorio weer eens opgestart, 0.15 is een serieuze update! Wel heb ik sinds de patch af en toe chrashed (legale stream versie) op willekeurige momenten, meer mensen last hiervan?
  vrijdag 26 mei 2017 @ 17:45:35 #165
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_171225867
Geen last van.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 1 juni 2017 @ 20:09:23 #166
173887 cablegunmaster
Ja Ja en ook Nee nee
pi_171381594
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:36 schreef mpodder het volgende:
Na lange tijd factorio weer eens opgestart, 0.15 is een serieuze update! Wel heb ik sinds de patch af en toe chrashed (legale stream versie) op willekeurige momenten, meer mensen last hiervan?
Dusverre geen last van maar ik sla dan ook op eens per 2 uur xD.
pi_171408060
Ook geen last van...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_171516199
Ik ben ook al een tijdje bezig met Factorio.
Ook ik mis een bepaald doel.
Bij het begin staat er dat je een raket moet maken en laten lanceren.
Zijn er door de mods ook andere opdrachten?
Ik lees dat er soms requests komen van producten die je moet maken?
Wat kunnen jullie mij aanraden?
pi_171785289
*meld zich*

Sinds afgelopen zaterdag compleet verslaafd hieraan. Een vriend van me raadde het al een tijd geleden aan, maar had er nog niet echt de tijd voor gehad, tot afgelopen weekend. Meteen maar even co-cop multiplayer om wat dingen uitgelegd te krijgen, en toen werd het wel ineens wel heel erg onverwacht licht 's ochtends :D
  maandag 19 juni 2017 @ 11:12:20 #170
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_171785703
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 10:47 schreef lifeblind het volgende:
*meld zich*

Sinds afgelopen zaterdag compleet verslaafd hieraan. Een vriend van me raadde het al een tijd geleden aan, maar had er nog niet echt de tijd voor gehad, tot afgelopen weekend. Meteen maar even co-cop multiplayer om wat dingen uitgelegd te krijgen, en toen werd het wel ineens wel heel erg onverwacht licht 's ochtends :D
Mooi he :D.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')