het is ook niet een game die de meeste mensen zullen spelen, een niche marktquote:Op donderdag 25 februari 2016 21:26 schreef TigerXtrm het volgende:
Wacht, pas het tweede topic in deze reeks?
tijd om een negatieve review te plaatsen dan:quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:59 schreef TigerXtrm het volgende:
Van de 212 reviews op Steam is er momenteel maar 1 negatief. En die is ook positief
de steile leercurve in dit spel is eigenlijk 1 van de weinige ruwe gameplay momenten moet ik eerlijk toegeven...quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:27 schreef __Saviour__ het volgende:
Nog net gekocht via de site van Factorio zelf voordat de prijs omhoog ging vanwege de Early Access Steam-release. Van het weekend eens even uitproberen. Het spelconcept spreekt me alvast aan, ik heb al meerdere van dit soort spellen in m'n Steam-bibliotheek. Ik lees wel dat de makers verwachten dat het spel nog zeker 8 tot 12 maanden in die testfase zal verkeren. dus ik verwacht wel nog wat ruwe gameplay tegen te komen. Het spel lijkt ook wel een flink steile leercurve te hebben.
en, al ziek gemeld voor morgen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:42 schreef Jump het volgende:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Daar gaan mijn avonden weer
Ja zoiets wil ik ook gaan doen. Wel in peaceful mode denk ik. En ik wacht tot 0.13 uit is zodat sporen bouwen wat makkelijker wordt .quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:33 schreef NewHorizon het volgende:
Moeilijkste is nog wel het continu moeten uitbreiden met nieuwe outposts, zeker als je een redelijke productielijn hebt lopen kan het rap gaan met de grondstoffen.
Het is echter wel een genot als je een enorme fabriek hebt staan die uit allerlei uithoeken grondstoffen krijgt aangeleverd per trein
Mijn volgende fabriek gaat denk ik gesegmenteerd worden opgebouwd, met aparte productielocaties voor ruwe grondstofbewerking, electronica, raffinaderij, en dan alles met treinen verbonden. Nu al zin in
Ik heb mijn key geactiveerd op Steam, maar heb het spel nog niet gestart. Ik ga het voorlopig nog zo even houdenquote:
Bij mij ziet alles er hetzelfde uit .quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:02 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik was even heel erg in de war toen ik gisteren Factorio via Steam starte en alles er ineens anders uitzag. Dat wordt weer even wennen
Ik weet niet of ik dan op een oudere versie zat, maar bij mij zijn veel grafische elementen veranderd. Nieuwe icoontjes voor research, nieuwe sprites voor turrets en dergelijkequote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:49 schreef Bart het volgende:
[..]
Bij mij ziet alles er hetzelfde uit .
dan moet je volgens mij op een hele oude versie hebben gezeten, of een mod aangehad hebben?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:46 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dan op een oudere versie zat, maar bij mij zijn veel grafische elementen veranderd. Nieuwe icoontjes voor research, nieuwe sprites voor turrets en dergelijke
Ik heb geen idee, ik had hem pas nog geupdatequote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:00 schreef mschol het volgende:
[..]
dan moet je volgens mij op een hele oude versie hebben gezeten, of een mod aangehad hebben?
experimental updates aanzettenquote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:46 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dan op een oudere versie zat, maar bij mij zijn veel grafische elementen veranderd. Nieuwe icoontjes voor research, nieuwe sprites voor turrets en dergelijke
Maar wat zijn nu de huidige graphics dan? Want ik ben nu in de warquote:
je bent nu 2 verschillende screens aan het vergelijken...quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:56 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Maar wat zijn nu de huidige graphics dan? Want ik ben nu in de war
Dit is hoe het er nu uit ziet, wat me 'nieuwer' lijkt.
[ afbeelding ]
0.12.24 is de nieuwste. Steam is die versie.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:56 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Maar wat zijn nu de huidige graphics dan? Want ik ben nu in de war
Dit is hoe het er nu uit ziet, wat me 'nieuwer' lijkt.
[ afbeelding ]
tip voor mensen die willen blijven hangen op een bepaalde versie (voor zover ze het aanbieden):quote:Op zaterdag 27 februari 2016 17:11 schreef Bart het volgende:
[..]
0.12.24 is de nieuwste. Steam is die versie.
yup dat is em idd..quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:32 schreef Jump het volgende:
Smart chest, is dat die chest waarbij je die groene en rode kabels kan aanhangen? Die heb ik nog nooit gebruikt, ik ga altijd direct naar het logistics network.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ja, verre vann efficient, maar dat pak ik een ander keertje aan, ging mij er nu om dat ik dat stukje werkende hadDan haal ik alles weg... ?quote:Anders eens rechtermuisknop op een chest doen.
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:42 schreef mschol het volgende:
[..]
yup dat is em idd..
Overigens is het mij nu wel gelukt, was even proberen maar de kist geeft kennelijk wel aan of ik meer of minder dan X copper cable heb , vervolgens laat ik de combinator een signaal sturen om de smart inserter copper cable te pakken (en die stopt ook zodra er in de kist meer dan X copper cable zit)
zo zit het nu in elkaar:Die nieuwe combinators en dergelijke allemaal nog niet getest. Het lijkt me weer ingewikkeld te gaan wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ja, verre vann efficient, maar dat pak ik een ander keertje aan, ging mij er nu om dat ik dat stukje werkende hadRechtermuisknop opent bij mij het properties window, waarschijnlijk iets anders dan standaard ingesteld is dus.quote:[..]
Dan haal ik alles weg... ?Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
«shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
het was een stukje proberen wat mogelijk was en nu te lui er een betere oplossing voor te verzinnenquote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:57 schreef Jump het volgende:
[..]
Die nieuwe combinators en dergelijke allemaal nog niet getest. Het lijkt me weer ingewikkeld te gaan worden
yup, dat is linkernkop bij mijquote:[..]
Rechtermuisknop opent bij mij het properties window, waarschijnlijk iets anders dan standaard ingesteld is dus.
Batterijen liet ik maken in een provider chest omdat er meerdere items zijn die ze nodig hebben, maar ook weer niet zoveel dat je een continu flow nodig hebt. Dan met je logostic bots laten droppen waar ze nodig zijn.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:10 schreef mschol het volgende:
[..]
het was een stukje proberen wat mogelijk was en nu te lui er een betere oplossing voor te verzinnen
ik zit nu een beetje in de knoop met de productie van die 3de science pack, er moeten gelijk 5-6 extra producten geproduceerd worden waar een hele productie lijn voor moet worden gemaakt (olie -> sulfur -> batterijen)
dus ik zit te bedenken hoe ik dat zo goed mogelijk kan neer zetten, pijpen vind ik echt verschrikkelijk
Wut . Ik heb altijd megaveel batterijen nodig, voor laser turrets en accumulators.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:59 schreef Teeno het volgende:
maar ook weer niet zoveel dat je een continu flow nodig hebt.
Precies wat ik nooit gebruik, speel in laffe peaceful modequote:Op zondag 28 februari 2016 09:32 schreef Bart het volgende:
[..]
Wut . Ik heb altijd megaveel batterijen nodig, voor laser turrets en accumulators.
ik moet van de mindset af dat ik altijd te weinig land heb en dus compact MOET bouwen... (met alle uitbreid gevolgen van dien)quote:Op zondag 28 februari 2016 10:55 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik moet echt af van de mindset om dingen met de hand te willen craften. Zit nu redelijk midgame en het werkt gewoon niet meer
https://wiki.factorio.com(...)_ratios#Solar.2FAccuquote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:35 schreef Teeno het volgende:
Wat zou de goede verhouding zijn van het aantal accumulators op solar panels? Ik heb nu ongeveer 1 accumulator op 3 panels maar weet niet hoe je kan berekenen of dit een ideale setup is. Ook omdat je niet weet hoe lang een nacht duurt.
Ik heb een nieuwe gebouwd, die best wel gigantisch is, maar nog veel onderdelen mist. Ook is mijn stroom aan copper plates te traag om alles bij te houden.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:20 schreef Jump het volgende:
http://images.internix.be/factorio/
Dit is van een spel in versie 0.9.6 of 0.11.x, weet het niet zeker meer. Maar je hebt wel een idee hoe schaalbaar ik het indertijd gemaakt heb.
Deze versie is ook drie of vier keer afgebroken en opnieuw gebouwd op een andere plaats omdat het eerst te klein was.
Dus 1 tip alsje plaats gebrek hebt: bouw er gewoon een nieuwe, grotere factory naast en hoop dat die groot genoeg is
En Copper Wire is zinloos om op een belt te plaatsen, veel sneller om het ter plekke te maken
Het mooie van het begin is het contrast met het 'eindspel'.quote:Op woensdag 2 maart 2016 21:48 schreef Jump het volgende:
Ik heb altijd moeite om in het spel te komen, nog steeds na het al zoveel te hebben gespeeld. Eenmaal mijn basis wat goed verdedigd is, heb ik dat probleem niet echt meer.
Het is gewoon in het begin het ritme vinden dat soms moeilijk is. En dan speel ik voor half uurtje, en ben het beu om dan later nog eens voor paar minuten te spelen en zo.
Die zijn juist enorm eenvoudig en krachtigquote:Op woensdag 2 maart 2016 22:10 schreef mschol het volgende:
die logistieke netwerken snap ik echt niks van
Inderdaad, dat is net het leuke aan het spel. Het constant herbouwen, verbeteren van wat er al staat.quote:Op woensdag 2 maart 2016 22:05 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Het mooie van het begin is het contrast met het 'eindspel'.
Zo enorm kleinschalig, met de hand bouwen en heen en weer rennen, tot enorme faciliteiten met logistieke netwerken die volledig zelfvoorzienend is.
Daar haal ik de voldoening uit
Bedoel je dan die vliegende helpertjes, of dat met die groene en rode kabels?quote:Op woensdag 2 maart 2016 22:10 schreef mschol het volgende:
die logistieke netwerken snap ik echt niks van
de robo ports snap ik opzich wel, maar daar moet je zo belachelijk veel van neerzetten om een beetje fatsoenlijke fabriek geheel te coveren (en ik vind het daardoor dus ook lastig van te voren te integreren in een fabrieksontwerpquote:Op woensdag 2 maart 2016 22:11 schreef Jump het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is net het leuke aan het spel. Het constant herbouwen, verbeteren van wat er al staat.
[..]
Bedoel je dan die vliegende helpertjes, of dat met die groene en rode kabels?
Je hoeft niet heel je fabriek te coveren, maar wel stukken tussen entry/exitpoints van grondstoffen op je loopbanden en de laadstations van treinen. Zo pak ik het meestal aan iig.quote:Op woensdag 2 maart 2016 22:18 schreef mschol het volgende:
[..]
de robo ports snap ik opzich wel, maar daar moet je zo belachelijk veel van neerzetten om een beetje fatsoenlijke fabriek geheel te coveren (en ik vind het daardoor dus ook lastig van te voren te integreren in een fabrieksontwerp
en het groene/rode draadjes gebeuren is lasig, maar wellicht komt dat omdat ik gewoon vaak laat na werk achter pc zit en daar geen energie voor heb om daar nog flink over na te denken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |