abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:20:35 #1
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160211302


Factorio is een game waarbij je fabriekjes moet maken. Je begint met de hand, het mijnen van kolen en ijzererts. Daarmee maak je je eerste mijn en je eerste smelterij. Het daarin gesmolten ijzer gebruik je weer voor het maken van andere zaken zoals transportbanden om de materialen automatisch te transporteren.

Van daaruit ga je steeds verder. Je maakt science, waarmee je research kunt doen en nieuwe technieken ontwikkelt. Je maakt wapens, want er zijn aliens op de planeet, die jou aanvallen. Je kunt treinen maken voor transport over grote afstand. Olieraffinaderijen, laser turrets, batterijen, smeermiddel, alles wordt geleidelijk aan uitgebreid.



Het spel wordt van bovenaf weergegeven. De kunst van het spel is om je productie te automatiseren en optimaliseren, zorgen dat alles soepel loopt, om uiteindelijk (als je dat wil) het einddoel te behalen, het bouwen van een raket. Dat is echter niet noodzakelijk, je kunt gewoon eeuwig doorspelen als je wil, de map waarop je speelt is namelijk oneindig groot. Het bevat ook een coop-multiplayer dus je kunt met vrienden samen aan één basis werken!



Het spel is nog in ontwikkeling, officieel is het nog een alpha. Daar merk je echter weinig van. Soms heb je wat bugs, maar niets ernstigs, de gemiddelde game van EA of Ubisoft die gereleased wordt, is erger. Voor ¤20,- koop je het al en heb je echt tientallen uren plezier van. Of zelfs honderden, als je er verslaafd aan raakt. En die kans is niet gering.

Hier te koop:
https://www.factorio.com/
Of hier:
http://store.steampowered.com/app/427520/

Er is op die site ook een gratis demo beschikbaar die best een aardige indruk van het spel geeft. Spel al gekocht en wil je een Steam key? Check hier hoe: http://www.factorio.com/blog/post/steam-keys-available

Bazenspel _O_.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart op 25-02-2016 21:41:15 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_160213535
en hij is, inmiddels weer 1:20, gereleased :)
pi_160213797
Wacht, pas het tweede topic in deze reeks? :o
No amount of money ever bought a second of time.
pi_160213897
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:26 schreef TigerXtrm het volgende:
Wacht, pas het tweede topic in deze reeks? :o
het is ook niet een game die de meeste mensen zullen spelen, een niche markt :P
pi_160215352
Van de 212 reviews op Steam is er momenteel maar 1 negatief. En die is ook positief _O-
No amount of money ever bought a second of time.
pi_160215662
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:59 schreef TigerXtrm het volgende:
Van de 212 reviews op Steam is er momenteel maar 1 negatief. En die is ook positief _O-
tijd om een negatieve review te plaatsen dan:

"They added steam achievements but no steam workshop"

})
  Donald Duck held donderdag 25 februari 2016 @ 22:27:12 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_160216444
Nog net gekocht via de site van Factorio zelf voordat de prijs omhoog ging vanwege de Early Access Steam-release. Van het weekend eens even uitproberen. Het spelconcept spreekt me alvast aan, ik heb al meerdere van dit soort spellen in m'n Steam-bibliotheek. Ik lees wel dat de makers verwachten dat het spel nog zeker 8 tot 12 maanden in die testfase zal verkeren. dus ik verwacht wel nog wat ruwe gameplay tegen te komen. Het spel lijkt ook wel een flink steile leercurve te hebben.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_160217790
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:27 schreef __Saviour__ het volgende:
Nog net gekocht via de site van Factorio zelf voordat de prijs omhoog ging vanwege de Early Access Steam-release. Van het weekend eens even uitproberen. Het spelconcept spreekt me alvast aan, ik heb al meerdere van dit soort spellen in m'n Steam-bibliotheek. Ik lees wel dat de makers verwachten dat het spel nog zeker 8 tot 12 maanden in die testfase zal verkeren. dus ik verwacht wel nog wat ruwe gameplay tegen te komen. Het spel lijkt ook wel een flink steile leercurve te hebben.
de steile leercurve in dit spel is eigenlijk 1 van de weinige ruwe gameplay momenten moet ik eerlijk toegeven...

ik ben altijd wel aan het knoeien met een ontwerp van een fabriek, maar die eerste stappen zijn toch het meest tijdrovend

vervolgens een fabriek uitdenken is wellicht nog tijdrovender, maar dat hoort bij de gameplay denk ik dan maar.. (teveel opties om teveel te kunnen produceren denk ik, bomen bos enzo..)
pi_160220553
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:42 schreef Jump het volgende:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Daar gaan mijn avonden weer ;(
en, al ziek gemeld voor morgen? :+
  vrijdag 26 februari 2016 @ 06:54:30 #10
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160222871
Vond de leercurve wel meevallen. Enige ruwe element vind ik spoorrails plaatsen. Maar dat is met de volgende release verholpen *O*.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_160223506
Moeilijkste is nog wel het continu moeten uitbreiden met nieuwe outposts, zeker als je een redelijke productielijn hebt lopen kan het rap gaan met de grondstoffen.
Het is echter wel een genot als je een enorme fabriek hebt staan die uit allerlei uithoeken grondstoffen krijgt aangeleverd per trein :D

Mijn volgende fabriek gaat denk ik gesegmenteerd worden opgebouwd, met aparte productielocaties voor ruwe grondstofbewerking, electronica, raffinaderij, en dan alles met treinen verbonden. Nu al zin in :D
  vrijdag 26 februari 2016 @ 08:41:53 #12
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160223566
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 08:33 schreef NewHorizon het volgende:
Moeilijkste is nog wel het continu moeten uitbreiden met nieuwe outposts, zeker als je een redelijke productielijn hebt lopen kan het rap gaan met de grondstoffen.
Het is echter wel een genot als je een enorme fabriek hebt staan die uit allerlei uithoeken grondstoffen krijgt aangeleverd per trein :D

Mijn volgende fabriek gaat denk ik gesegmenteerd worden opgebouwd, met aparte productielocaties voor ruwe grondstofbewerking, electronica, raffinaderij, en dan alles met treinen verbonden. Nu al zin in :D
Ja zoiets wil ik ook gaan doen. Wel in peaceful mode denk ik. En ik wacht tot 0.13 uit is zodat sporen bouwen wat makkelijker wordt :P.



[ Bericht 1% gewijzigd door Bart op 27-02-2016 11:49:41 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Lieve Belg vrijdag 26 februari 2016 @ 20:09:26 #13
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160240424
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:19 schreef mschol het volgende:

[..]

en, al ziek gemeld voor morgen? :+
Ik heb mijn key geactiveerd op Steam, maar heb het spel nog niet gestart. Ik ga het voorlopig nog zo even houden :)
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_160254165
Ik was even heel erg in de war toen ik gisteren Factorio via Steam starte en alles er ineens anders uitzag. Dat wordt weer even wennen :o
No amount of money ever bought a second of time.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 11:49:56 #15
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160254925
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 11:02 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik was even heel erg in de war toen ik gisteren Factorio via Steam starte en alles er ineens anders uitzag. Dat wordt weer even wennen :o
Bij mij ziet alles er hetzelfde uit :?.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_160257431
mijn eerste poging er wat van te maken in de steam versie:


rode science is geautomatiseerd zowaar.. ik raak altijd in de knoop zodra ik bepaalde onderdelen (in dit geval de gears) ergens anders ook moet gebruiken...
pi_160258479
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 11:49 schreef Bart het volgende:

[..]

Bij mij ziet alles er hetzelfde uit :?.
Ik weet niet of ik dan op een oudere versie zat, maar bij mij zijn veel grafische elementen veranderd. Nieuwe icoontjes voor research, nieuwe sprites voor turrets en dergelijke :o
No amount of money ever bought a second of time.
pi_160258684
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 14:46 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik dan op een oudere versie zat, maar bij mij zijn veel grafische elementen veranderd. Nieuwe icoontjes voor research, nieuwe sprites voor turrets en dergelijke :o
dan moet je volgens mij op een hele oude versie hebben gezeten, of een mod aangehad hebben?
pi_160259696
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 15:00 schreef mschol het volgende:

[..]

dan moet je volgens mij op een hele oude versie hebben gezeten, of een mod aangehad hebben?
Ik heb geen idee, ik had hem pas nog geupdate _O-

Zo zag het er tot voor kort uit bij mij:

No amount of money ever bought a second of time.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 15:52:14 #20
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160259758
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 14:46 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik dan op een oudere versie zat, maar bij mij zijn veel grafische elementen veranderd. Nieuwe icoontjes voor research, nieuwe sprites voor turrets en dergelijke :o
experimental updates aanzetten
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_160259838
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 15:52 schreef Bart het volgende:

[..]

experimental updates aanzetten
Maar wat zijn nu de huidige graphics dan? Want ik ben nu in de war _O-

Dit is hoe het er nu uit ziet, wat me 'nieuwer' lijkt.

No amount of money ever bought a second of time.
pi_160260553
Vraag me af of ik dit leuk blijf vinden na 1 middag spelen.
pi_160261039
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 15:56 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Maar wat zijn nu de huidige graphics dan? Want ik ben nu in de war _O-

Dit is hoe het er nu uit ziet, wat me 'nieuwer' lijkt.

[ afbeelding ]
je bent nu 2 verschillende screens aan het vergelijken...
research screen en een inventory/build menu
en die hebben idd andere iconen...
  zaterdag 27 februari 2016 @ 17:11:05 #24
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160261372
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 15:56 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Maar wat zijn nu de huidige graphics dan? Want ik ben nu in de war _O-

Dit is hoe het er nu uit ziet, wat me 'nieuwer' lijkt.

[ afbeelding ]
0.12.24 is de nieuwste. Steam is die versie.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_160261634
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 17:11 schreef Bart het volgende:

[..]

0.12.24 is de nieuwste. Steam is die versie.
tip voor mensen die willen blijven hangen op een bepaalde versie (voor zover ze het aanbieden):

in steamlibrary doe rechtermuisklik op de game -> properties -> betas -> selecteer gameversie in dropdownlist..
pi_160269866
heeft iemand hier al gespeeld met het logic network?

ik snap em niet..

ik wil proberen voor elkaar te krijgen dat als een smart chest <40 van b.v. copper wire heeft een smart inserter dan items pakt, anders doettie niks..
  Lieve Belg zaterdag 27 februari 2016 @ 22:32:56 #27
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160270704
Smart chest, is dat die chest waarbij je die groene en rode kabels kan aanhangen? Die heb ik nog nooit gebruikt, ik ga altijd direct naar het logistics network.

Anders eens rechtermuisknop op een chest doen.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_160271049
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:32 schreef Jump het volgende:
Smart chest, is dat die chest waarbij je die groene en rode kabels kan aanhangen? Die heb ik nog nooit gebruikt, ik ga altijd direct naar het logistics network.
yup dat is em idd..

Overigens is het mij nu wel gelukt, was even proberen maar de kist geeft kennelijk wel aan of ik meer of minder dan X copper cable heb , vervolgens laat ik de combinator een signaal sturen om de smart inserter copper cable te pakken (en die stopt ook zodra er in de kist meer dan X copper cable zit)
zo zit het nu in elkaar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja, verre vann efficient, maar dat pak ik een ander keertje aan, ging mij er nu om dat ik dat stukje werkende had :P

quote:
Anders eens rechtermuisknop op een chest doen.
Dan haal ik alles weg... ?
  Lieve Belg zaterdag 27 februari 2016 @ 22:57:36 #29
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160271589
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:42 schreef mschol het volgende:

[..]

yup dat is em idd..

Overigens is het mij nu wel gelukt, was even proberen maar de kist geeft kennelijk wel aan of ik meer of minder dan X copper cable heb , vervolgens laat ik de combinator een signaal sturen om de smart inserter copper cable te pakken (en die stopt ook zodra er in de kist meer dan X copper cable zit)
zo zit het nu in elkaar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja, verre vann efficient, maar dat pak ik een ander keertje aan, ging mij er nu om dat ik dat stukje werkende had :P

Die nieuwe combinators en dergelijke allemaal nog niet getest. Het lijkt me weer ingewikkeld te gaan worden :')
quote:
[..]

Dan haal ik alles weg... ?
Rechtermuisknop opent bij mij het properties window, waarschijnlijk iets anders dan standaard ingesteld is dus.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_160271987
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:57 schreef Jump het volgende:

[..]

Die nieuwe combinators en dergelijke allemaal nog niet getest. Het lijkt me weer ingewikkeld te gaan worden :')
het was een stukje proberen wat mogelijk was en nu te lui er een betere oplossing voor te verzinnen :D

ik zit nu een beetje in de knoop met de productie van die 3de science pack, er moeten gelijk 5-6 extra producten geproduceerd worden waar een hele productie lijn voor moet worden gemaakt (olie -> sulfur -> batterijen)

dus ik zit te bedenken hoe ik dat zo goed mogelijk kan neer zetten, pijpen vind ik echt verschrikkelijk :P
quote:
[..]

Rechtermuisknop opent bij mij het properties window, waarschijnlijk iets anders dan standaard ingesteld is dus.
yup, dat is linkernkop bij mij
pi_160277629
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:10 schreef mschol het volgende:

[..]

het was een stukje proberen wat mogelijk was en nu te lui er een betere oplossing voor te verzinnen :D

ik zit nu een beetje in de knoop met de productie van die 3de science pack, er moeten gelijk 5-6 extra producten geproduceerd worden waar een hele productie lijn voor moet worden gemaakt (olie -> sulfur -> batterijen)

dus ik zit te bedenken hoe ik dat zo goed mogelijk kan neer zetten, pijpen vind ik echt verschrikkelijk :P

Batterijen liet ik maken in een provider chest omdat er meerdere items zijn die ze nodig hebben, maar ook weer niet zoveel dat je een continu flow nodig hebt. Dan met je logostic bots laten droppen waar ze nodig zijn.
  zondag 28 februari 2016 @ 09:32:09 #32
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160277921
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:59 schreef Teeno het volgende:
maar ook weer niet zoveel dat je een continu flow nodig hebt.
Wut :D. Ik heb altijd megaveel batterijen nodig, voor laser turrets en accumulators.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_160278646
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:32 schreef Bart het volgende:

[..]

Wut :D. Ik heb altijd megaveel batterijen nodig, voor laser turrets en accumulators.
Precies wat ik nooit gebruik, speel in laffe peaceful mode :)
  zondag 28 februari 2016 @ 10:49:25 #34
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160278790
Je mist echt het halve spel zo. Maar zelfs in peaceful mode zijn accu's en solar panels handig. Niet meer zo'n rode vlek op de kaart, zie je weer wat :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_160278881
Ik moet echt af van de mindset om dingen met de hand te willen craften. Zit nu redelijk midgame en het werkt gewoon niet meer _O-
No amount of money ever bought a second of time.
pi_160332153
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:55 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik moet echt af van de mindset om dingen met de hand te willen craften. Zit nu redelijk midgame en het werkt gewoon niet meer _O-
ik moet van de mindset af dat ik altijd te weinig land heb en dus compact MOET bouwen... (met alle uitbreid gevolgen van dien)
pi_160333879
Wat zou de goede verhouding zijn van het aantal accumulators op solar panels? Ik heb nu ongeveer 1 accumulator op 3 panels maar weet niet hoe je kan berekenen of dit een ideale setup is. Ook omdat je niet weet hoe lang een nacht duurt.
pi_160335289
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:35 schreef Teeno het volgende:
Wat zou de goede verhouding zijn van het aantal accumulators op solar panels? Ik heb nu ongeveer 1 accumulator op 3 panels maar weet niet hoe je kan berekenen of dit een ideale setup is. Ook omdat je niet weet hoe lang een nacht duurt.
https://wiki.factorio.com(...)_ratios#Solar.2FAccu
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:30:44 #39
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160335973
84 accumulators op 100 solar panels, zoals in de link van mschol staat.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_160339917
speel het spel sinds gisteren, heb nu fabriek opgezet voor de meeste dingen. Maar loop nu constant te kutten met schaalbaarheid.

Heb al 2x alles gesloopt om opnieuw op te zetten, maar loop weer tegen limieten aan.

Nog geen gebruik gemaakt van logistics of treinen. Alles puur met loopbanden xD



[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2016 14:43:07 ]
  Lieve Belg dinsdag 1 maart 2016 @ 19:20:32 #41
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160347613
http://images.internix.be/factorio/

Dit is van een spel in versie 0.9.6 of 0.11.x, weet het niet zeker meer. Maar je hebt wel een idee hoe schaalbaar ik het indertijd gemaakt heb.
Deze versie is ook drie of vier keer afgebroken en opnieuw gebouwd op een andere plaats omdat het eerst te klein was.

Dus 1 tip alsje plaats gebrek hebt: bouw er gewoon een nieuwe, grotere factory naast en hoop dat die groot genoeg is :P

En Copper Wire is zinloos om op een belt te plaatsen, veel sneller om het ter plekke te maken :)
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_160369487
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:20 schreef Jump het volgende:
http://images.internix.be/factorio/

Dit is van een spel in versie 0.9.6 of 0.11.x, weet het niet zeker meer. Maar je hebt wel een idee hoe schaalbaar ik het indertijd gemaakt heb.
Deze versie is ook drie of vier keer afgebroken en opnieuw gebouwd op een andere plaats omdat het eerst te klein was.

Dus 1 tip alsje plaats gebrek hebt: bouw er gewoon een nieuwe, grotere factory naast en hoop dat die groot genoeg is :P

En Copper Wire is zinloos om op een belt te plaatsen, veel sneller om het ter plekke te maken :)
Ik heb een nieuwe gebouwd, die best wel gigantisch is, maar nog veel onderdelen mist. Ook is mijn stroom aan copper plates te traag om alles bij te houden.

Daarnaast heb ik het probleem dat er bijna geen olie te vinden is op mijn map, ik had 5 olie plekken naast mijn basis maar afgezien daarvan totaal niks te vinden.

Waarschijnlijk moet ik mijn furnace situatie oplossen en daarnaast extra copper/iron/olie/coal ergens anders proberen te vinden en dan met een trein te transporteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2016 16:20:32 ]
pi_160370493
Nadeel van lang doorspelen is dat je fabriek steeds meer veeleisend gaat worden, maar de grondstofvoorraden die je tegenkomt niet groter worden.

Je moet dus steeds sneller nieuwe grondstoflocaties vinden, logistiek zoals trainrails aanleggen, etc.
  Lieve Belg woensdag 2 maart 2016 @ 21:48:59 #44
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160378297
Ik heb altijd moeite om in het spel te komen, nog steeds na het al zoveel te hebben gespeeld. Eenmaal mijn basis wat goed verdedigd is, heb ik dat probleem niet echt meer.

Het is gewoon in het begin het ritme vinden dat soms moeilijk is. En dan speel ik voor half uurtje, en ben het beu om dan later nog eens voor paar minuten te spelen en zo.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_160378907
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:48 schreef Jump het volgende:
Ik heb altijd moeite om in het spel te komen, nog steeds na het al zoveel te hebben gespeeld. Eenmaal mijn basis wat goed verdedigd is, heb ik dat probleem niet echt meer.

Het is gewoon in het begin het ritme vinden dat soms moeilijk is. En dan speel ik voor half uurtje, en ben het beu om dan later nog eens voor paar minuten te spelen en zo.
Het mooie van het begin is het contrast met het 'eindspel'.
Zo enorm kleinschalig, met de hand bouwen en heen en weer rennen, tot enorme faciliteiten met logistieke netwerken die volledig zelfvoorzienend is.
Daar haal ik de voldoening uit :D
pi_160379106
die logistieke netwerken snap ik echt niks van :P
pi_160379164
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 22:10 schreef mschol het volgende:
die logistieke netwerken snap ik echt niks van :P
Die zijn juist enorm eenvoudig en krachtig :D
  Lieve Belg woensdag 2 maart 2016 @ 22:11:51 #48
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160379171
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 22:05 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het mooie van het begin is het contrast met het 'eindspel'.
Zo enorm kleinschalig, met de hand bouwen en heen en weer rennen, tot enorme faciliteiten met logistieke netwerken die volledig zelfvoorzienend is.
Daar haal ik de voldoening uit :D
Inderdaad, dat is net het leuke aan het spel. Het constant herbouwen, verbeteren van wat er al staat.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 22:10 schreef mschol het volgende:
die logistieke netwerken snap ik echt niks van :P
Bedoel je dan die vliegende helpertjes, of dat met die groene en rode kabels?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_160379436
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2016 22:11 schreef Jump het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is net het leuke aan het spel. Het constant herbouwen, verbeteren van wat er al staat.

[..]

Bedoel je dan die vliegende helpertjes, of dat met die groene en rode kabels?
de robo ports snap ik opzich wel, maar daar moet je zo belachelijk veel van neerzetten om een beetje fatsoenlijke fabriek geheel te coveren (en ik vind het daardoor dus ook lastig van te voren te integreren in een fabrieksontwerp

en het groene/rode draadjes gebeuren is lasig, maar wellicht komt dat omdat ik gewoon vaak laat na werk achter pc zit en daar geen energie voor heb om daar nog flink over na te denken :+
pi_160379539
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 22:18 schreef mschol het volgende:

[..]

de robo ports snap ik opzich wel, maar daar moet je zo belachelijk veel van neerzetten om een beetje fatsoenlijke fabriek geheel te coveren (en ik vind het daardoor dus ook lastig van te voren te integreren in een fabrieksontwerp

en het groene/rode draadjes gebeuren is lasig, maar wellicht komt dat omdat ik gewoon vaak laat na werk achter pc zit en daar geen energie voor heb om daar nog flink over na te denken :+
Je hoeft niet heel je fabriek te coveren, maar wel stukken tussen entry/exitpoints van grondstoffen op je loopbanden en de laadstations van treinen. Zo pak ik het meestal aan iig.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')