abonnement Unibet Coolblue
pi_160209109

De Rijdende Rechter is een Nederlands televisieprogramma van de NCRV, bedacht door Erik Latour. In het televisieprogramma, dat sinds 1995 wordt uitgezonden, kunnen mensen en organisaties geschillen voorleggen aan een rechter die een bindende uitspraak doet.

Bij De Rijdende Rechter wordt niet officieel recht gesproken. Beide partijen tekenen een contract waarin zij aangeven akkoord te gaan met de uitspraak van een bindend adviseur. Voorheen was dit Mr. Frank Visser, die in 2016 werd vervangen door Mr. John Reid, werkzaam als kantonrechter in Alkmaar.

Veel van de voorgelegde geschillen zijn hoog opgelopen burenruzies die vaak betrekking hebben op geluidsoverlast, bomen die te dicht op de erfgrens staan, bomen die overlast veroorzaken door vallende bladeren en vruchten, schuttingen, schuurtjes en garages die niet precies op de erfgrens staan en blokkade/misbruik van het recht van overpad. Ook consumentenrecht komt vaak aan de orde.

John Reid brengt een bezoek aan de betreffende locatie en houdt een hoorzitting in een nabijgelegen wijkcentrum of buurthuis. Vaak heeft hij een deskundige uitgenodigd (bijv. een medewerker van het kadaster). De uitspraak volgt later in de studio.

Het programma wordt gepresenteerd door Jetske van den Elsen en wordt geproduceerd door IdtV.

De Rijdende Rechter wordt elke dinsdag uitgezonden om 22.20 uur op Nederland 1

De site van De Rijdende Rechter, met alle afleveringen en informatie over het programma.

Topic van 23/01/2007: KLB / De Rijdende Rechter
Topic van 09/01/2007: ONZ / Rijdende rechter

Opperbaas Johnnyboy is tegenwoordig de rechter. Alleen wel matig van zijn uitspraak; "en zo zit het". We zullen hem een betere frase moeten verzinnen, zodat hij een nog grotere baas dan frankieboy wordt.
pi_160210409
Net de aflevering gezien.

Waarom zijn altijd van die 60+ ers die klagen. Vaak valt geen woord mee overleggen.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_160210605
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:44 schreef F1gamer het volgende:
Net de aflevering gezien.

Waarom zijn altijd van die 60+ ers die klagen. Vaak valt geen woord mee overleggen.
Bij beide kanten zag je ergenis. Die oudjes hadden gewoon de pech dat ze werkelijk geen poot hadden om op te staan. En hadden achteraf beter hun mond dicht kunnen houden. Jongelui waren even goed mierenneukers met hun hekje dat 5 cm verplaatst moet worden en gezeik over de coniferen. Als allebei de buren wat sportiever waren geweest hadden ze nu een normale relatie kunnen hebben. Maar blijkbaar is het beter om een carport te hebben en je hele huis te slopen, dan gewoon samen naar een oplossing te zoeken. Deze aflevering is het toonbeeld van zolderkamerautisten die niet buiten hun eigen koninkrijk kunnen kijken. Leeftijd is hierin ondergeschikt.
pi_160211046
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:52 schreef vaduz het volgende:

[..]

Bij beide kanten zag je ergenis. Die oudjes hadden gewoon de pech dat ze werkelijk geen poot hadden om op te staan. En hadden achteraf beter hun mond dicht kunnen houden. Jongelui waren even goed mierenneukers met hun hekje dat 5 cm verplaatst moet worden en gezeik over de coniferen. Als allebei de buren wat sportiever waren geweest hadden ze nu een normale relatie kunnen hebben. Maar blijkbaar is het beter om een carport te hebben en je hele huis te slopen, dan gewoon samen naar een oplossing te zoeken. Deze aflevering is het toonbeeld van zolderkamerautisten die niet buiten hun eigen koninkrijk kunnen kijken. Leeftijd is hierin ondergeschikt.
Volgens mij heeft die ouwe het daar gewoon zelf naar gemaakt, als je ziet hoe fel hij reageerde op die snotneus.
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:14:03 #5
3542 Gia
User under construction
pi_160211125
Die jonge gasten hadden niet over dat hekje gezeurd als die oudjes niet over de carport hadden gezeurd. En dan de reden! Om de muur te kunnen poetsen!

Onze buurman wil graag op onze grond zijn garage kunnen onderhouden, en de laurier snoeien. Allemaal prima, in overleg, maar hij heeft zich niet te bemoeien met wat ik daar neerzet aan planten e.d. Ben dan wel zo sportief om daar geen kippenhok tegenaan te gaan zetten zodat hij er niet meer bij kan. Maar dat is goodwill. Zolang de relatie onderling goed is, doen we niet moeilijk. Maken we het kippenhok wel ergens anders, bwvs.
pi_160211259
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:10 schreef opreis het volgende:

[..]

Volgens mij heeft die ouwe het daar gewoon zelf naar gemaakt, als je ziet hoe fel hij reageerde op die snotneus.
Ik probeer hem ook zeker niet te verdedigen. Kijk dat jonge stel is een stuk sympatieker, maar ik zou ook niet graag naast van die mensen willen wonen, die eerst uitzoeken wat hun rechten zijn en vervolgens totaal geen rekening houden met de wensen van de buren.
pi_160222482
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:14 schreef Gia het volgende:
Die jonge gasten hadden niet over dat hekje gezeurd als die oudjes niet over de carport hadden gezeurd. En dan de reden! Om de muur te kunnen poetsen!

Onze buurman wil graag op onze grond zijn garage kunnen onderhouden, en de laurier snoeien. Allemaal prima, in overleg, maar hij heeft zich niet te bemoeien met wat ik daar neerzet aan planten e.d. Ben dan wel zo sportief om daar geen kippenhok tegenaan te gaan zetten zodat hij er niet meer bij kan. Maar dat is goodwill. Zolang de relatie onderling goed is, doen we niet moeilijk. Maken we het kippenhok wel ergens anders, bwvs.
Dat is geen goodwill dat heet ladderrecht.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_160222488
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 03:18 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat is geen goodwill dat heet ladderrecht.
Deze man weet.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 07:45:55 #9
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160223122
Nog nooit een onderwerp zo lang zien doorgaan hier. Normaal is het 5 minuten na de uitzending dood.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160225209
Wat een verschikkelijke koppels, alle twee, met de oude man als toppunt. Het "leven en laten leven" concept kent niemand daar.

Die burgermeester met zn nabuurschap lult ook lekker recht wat krom is. We helpen elkaar allemaal, maar als er iets niet duidelijk is vechten we elkaar de tent uit. Bah.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_160237766
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 07:45 schreef Zelfscanner het volgende:
Nog nooit een onderwerp zo lang zien doorgaan hier. Normaal is het 5 minuten na de uitzending dood.
Nieuwe rechter hè. Ben trouwens benieuwd wat de kijkcijfers waren.
pi_160238286
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 18:32 schreef vaduz het volgende:

[..]

Nieuwe rechter hè. Ben trouwens benieuwd wat de kijkcijfers waren.
1,4
Was dat niet al bekend, of heb ik dat zelf verzonnen?
pi_160238320
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 18:54 schreef Physsic het volgende:

[..]

1,4
Was dat niet al bekend, of heb ik dat zelf verzonnen?
Als je met een bron komt kunnen we het verifieren. :)
pi_160238818
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 18:55 schreef vaduz het volgende:

[..]

Als je met een bron komt kunnen we het verifieren. :)
Kijk eens aan.
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)iljoen-kijkers.dhtml
pi_160238854
quote:
^O^ Hopenlijk kan die Reid nog lang reidende rechter blijven.
pi_160290762
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 17:25 schreef icloud het volgende:

[..]

Hij legde de nadruk op: ik ben niet de enige edelachtbare hier.
Ja, want dat kan helemaal geen grap geweest zijn...
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_160292878
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 19:16 schreef vaduz het volgende:

[..]

^O^ Hopenlijk kan die Reid nog lang reidende rechter blijven.
John Reidende Rechter.
pi_160293677
Aflevering net teruggekeken. Die uitspraak is net goed voor die zeikende babyboomers. Die jongere buurman was ook een gehaaid gastje, maar natuurlijk gaat die ook irritant doen als buurman dat doet. De babyboomers hadden beter van te voren kunnen gaan uitzoeken waar de erfgrens precies ligt ipv de rechter erbij halen en niet terzake doende emotionele dingen roepen. Die buurman bleef gewoon bij de feiten en dan hebben de babyboomers pech...
pi_160295061
quote:
Aflevering: Rot dat 't is

De buurvrouwen Heidi en Anne uit Apeldoorn gaan fijn met elkaar om. Ze helpen elkaar waar ze kunnen, maar dan slaat van de één op de andere dag de vlam in de pan. Na een opmerking van Heidi over het opvoeden van haar zoon is Anne helemaal klaar met haar buurvrouw. Ze spreken elkaar nooit meer. Maar nu wil Heidi haar rotte schutting vernieuwen en geeft Anne niet thuis. Als Heidi iets wil, wil Anne dat uit principe niet. De Rijdende Rechter rukt uit om de ruzie tussen de buurvrouwen op te lossen.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:35:49 #20
3542 Gia
User under construction
pi_160348096
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 03:18 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat is geen goodwill dat heet ladderrecht.
Ik mag tot een meter van de grens bouwen. Dan zet hij zijn ladder daar maar tussenin. Dat is mijn recht.
pi_160349200
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik mag tot een meter van de grens bouwen. Dan zet hij zijn ladder daar maar tussenin. Dat is mijn recht.
Nee dat mag niet, je bent verplicht ladderrecht toe te staan zonder hinderen, zolang dat minimaal 6 weken van te voren schriftelijk is gevorderd.

Lokale rechten en afspraken in koopcontracten of in een akte zijn ten alle tijden onderdanig aan de wet.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:14:00 #22
2651 svann
night-hawk
pi_160353771
Zo direkt verrotte schutting en verrotte verhoudingen.

* klaar zit
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:15:45 #23
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_160353825
Klinkt veelbelovend met twee schreeuwende viswijven.
  Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 22:17:31 #24
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_160353887
Weer los zo _O_
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 22:23:06 #25
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_160354075
Viswijvengenot _O_
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')