abonnement Unibet Coolblue
pi_160258530
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 11:59 schreef Beach het volgende:
Hardcore fans zoals ik snappen er weinig van. Kan je nagaan hoe verwarrend het is voor de gewone man die af en toe kijkt.
De gewone man die af en toe kijkt interesseert toch niet voor de hoeveelheid rubber of hoe de kwalificatie verloopt. Die kijkt gewoon de race en zolang de eerste als eerste wordt afgevlagd kan hij het volgen. Ik kijk ook wel eens de Superbowl maar snap ook niet alles. Boeit me ook niet.
pi_160259604
Ik vraag me af wat voor een kwalificaties we zouden zien met het systeem uit ca '94 / '97. Maar met 1 extra regel dat een rijder elk kwartier minimaal 1 tijd heeft moeten zetten. Gewoon 12 of 14 getimede rondjes in totaal en voor de rest, zoek het lekker uit :)
pi_160260358
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 15:44 schreef Meike26 het volgende:
Ik vraag me af wat voor een kwalificaties we zouden zien met het systeem uit ca '94 / '97. Maar met 1 extra regel dat een rijder elk kwartier minimaal 1 tijd heeft moeten zetten. Gewoon 12 of 14 getimede rondjes in totaal en voor de rest, zoek het lekker uit :)
94-97?

Dat was toch gewoon twee keer een uur met max 12 Laps wat ze al die jaren ervoor ook hadden? Van 94 hadden ze toch niets speciaals?
pi_160261038
Tot 1996 was het 2x een uur, vrijdag en zaterdag, en hadden de coureurs ook 2x12 rondjes. Van 1997 tot 2002 was het een enkel kwalificatieuurtje, 12 rondjes.

Daarna begon de ellende ;) tot sinds 2006 het huidige systeem in werking is. En ik dacht eigenlijk niet dat we deze kwalificatie al 10 jaar hebben :+
  zaterdag 27 februari 2016 @ 18:27:48 #30
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_160262970
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:56 schreef Bluurgh het volgende:
Tot 1996 was het 2x een uur, vrijdag en zaterdag, en hadden de coureurs ook 2x12 rondjes. Van 1997 tot 2002 was het een enkel kwalificatieuurtje, 12 rondjes.

Daarna begon de ellende ;) tot sinds 2006 het huidige systeem in werking is. En ik dacht eigenlijk niet dat we deze kwalificatie al 10 jaar hebben :+
Voor mijn gevoel is het ook altijd nog die "nieuwe" manier van kwalificeren. :D
pi_160267937
ja, welk cirquit?

  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 februari 2016 @ 21:25:23 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160268221
Monaco toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:52:34 #33
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160269281
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:17 schreef THEFXR het volgende:
ja, welk cirquit?

[ afbeelding ]
Baku.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_160269320
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:52 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Baku.
yes
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:54:25 #35
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160269357
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

yes
ik heb toevallig vanmiddag het promo filmpje gezien :@
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:55:31 #36
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160269407
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 28 februari 2016 @ 08:32:28 #37
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160277489
In ander F1 nieuws: oud-F1 rijder Alguersuari is uit de kast gekomen. Eerste keer dat ik ervan hoor dat een coureur homo is.
https://www.instagram.com/p/BCTS38Akqlx/
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_160277543
Alguersari.. Wat had hij kunnen bereiken als hij niet zo achterlijk aan de kant was gezet :'(
pi_160281164
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:32 schreef Sinister-D- het volgende:
In ander F1 nieuws: oud-F1 rijder Alguersuari is uit de kast gekomen. Eerste keer dat ik ervan hoor dat een coureur homo is.
https://www.instagram.com/p/BCTS38Akqlx/
Glock toch ook?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_160281885

Sutil maakt ook een goeie kans :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160282147
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:32 schreef Sinister-D- het volgende:
In ander F1 nieuws: oud-F1 rijder Alguersuari is uit de kast gekomen. Eerste keer dat ik ervan hoor dat een coureur homo is.
https://www.instagram.com/p/BCTS38Akqlx/
Dit was een grap, hij is geen homo.
  zondag 28 februari 2016 @ 14:11:55 #42
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_160282902
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:32 schreef Sinister-D- het volgende:
In ander F1 nieuws: oud-F1 rijder Alguersuari is uit de kast gekomen. Eerste keer dat ik ervan hoor dat een coureur homo is.
https://www.instagram.com/p/BCTS38Akqlx/
Mja.. dat dat anno 2016 nog een issue is, beetje jammer. :s)
Er moeten er wel meer geweest zijn natuurlijk, net als in voetbal en andere topsporten waar het ook angstvallig stilgehouden wordt (want stel je voor zeg :')).
pi_160283026
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Mja.. dat dat anno 2016 nog een issue is, beetje jammer. :s)
Er moeten er wel meer geweest zijn natuurlijk, net als in voetbal en andere topsporten waar het ook angstvallig stilgehouden wordt (want stel je voor zeg :')).
Gelukkig hebben spreekkoren tijdens een (F1-)race weinig zin :P
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 28 februari 2016 @ 14:27:22 #44
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_160283355
Dat dit anno 2016 nog nieuws is betekent dat we nog een lange weg te gaan hebben.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 28 februari 2016 @ 16:30:27 #45
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_160287521
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:27 schreef twiFight het volgende:
Dat dit anno 2016 nog nieuws is betekent dat we nog een lange weg te gaan hebben.
Gezien de racekalender anno 2016 zou je bijna zeggen dat er steeds meer reden is om niet uit de kast te durven komen..
  zondag 28 februari 2016 @ 17:31:28 #46
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_160289487
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 12:04 schreef Geralt het volgende:
Buiten de spelregels keer op keer aanpassen zijn er ook gewoon veel te veel regeltjes.

Zoals al eerder gezegd in dit topic met de banden; laat de teams gewoon vrij in hun keuze en niks allebei de compounds verplicht moeten gebruiken.

En als iemand denkt dat een V10 sneller/beter is, laat er een V10 in hangen.

De enige regel zou imo moeten zijn een maximum gewicht van de auto en verplicht alle crashtesten doorstaan. Laat het voor de rest compleet vrij.

Dat zou pas mooi zijn.
Eens. Het is overgereguleerd. Vandaag de dag kunnen inventieve breinen niet meer met dit komen:


pi_160289894
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:31 schreef Coelho het volgende:

[..]

Eens. Het is overgereguleerd. Vandaag de dag kunnen inventieve breinen niet meer met dit komen:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ook niet meer met dit:



Dat kon overigens toen ook al niet, want die auto heeft geen GP gereden volgens mij. Jammer wel. Die auto zorgde ervoor dat er in de regels kwam te staan dat 4 wielen een harde eis was.

Overigens komt die maandag met de post voor bij mn verzameling. En ja ik weet dat Rosberg er in 82 geen kampioen mee werd omdat de auto waarmee hij dat deed gewoon 4 wielen had ipv 6, maar hij is wel gaaf :Y
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160290062
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:30 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Gezien de racekalender anno 2016 zou je bijna zeggen dat er steeds meer reden is om niet uit de kast te durven komen..
Ik zou zeggen niet voor zwichten, stel Vettel, Hamilton of Alonso zeggen dat ze homo zijn. Kijken wat Ecclestone dan doet om hun veiligheid te garanderen in Rusland of enkele oliestaten. Volgens mij kan je van Ecclestone veel zeggen, maar veiligheid van de courreurs staat er bij hem vaak wel hoog op.
  zondag 28 februari 2016 @ 18:32:47 #49
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160291110
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:54 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik zou zeggen niet voor zwichten, stel Vettel, Hamilton of Alonso zeggen dat ze homo zijn. Kijken wat Ecclestone dan doet om hun veiligheid te garanderen in Rusland of enkele oliestaten. Volgens mij kan je van Ecclestone veel zeggen, maar veiligheid van de courreurs staat er bij hem vaak wel hoog op.
Misschien biedt ie 1 van z'n dochters wel als test aan :9
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 29 februari 2016 @ 15:36:07 #50
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160315860
http://www.motorsport.com(...)mess-in-2017-676318/

quote:
Formula 1 risks turning itself in to a fuel-saving 'mess' in 2017 if the current 100kg allowance is not increased for the arrival of faster and heavier cars, warns Renault tech chief Nick Chester.

The move to the new turbo hybrid regulations in 2014 was aimed at helping F1 deliver an environmentally-friendly message – with cars running around 40% less fuel than they did in the V8 era.

However, plans for higher-downforce cars next year, which will also be heavier, has prompted concerns that F1 is going to need to rethink the 100kg limit that has been in place.

Estimates that teams have put together suggest fuel demands could increase by around 10 percent with the new cars – which could lead to most of the grid needing to conduct a massive amount of fuel saving.

Although teams bosses have not yet agreed on changing the rules, Renault technical director Nick Chester thinks it important change is made – otherwise the racing spectacle could suffer dramatically.

When asked by Motorsport.com what would happen if the 100kg limit stayed, Chester said: "I think it will be a mess.

"At the [recent] tech regulations meeting, we voted to get rid of the race fuel limit.

"We still have the flow limit, so you have a green message that the cars cannot consume too much, but abolishing the fuel limit will get rid of lift and coast and having to manage fuel, which seems like a good thing for racing.

"If we stay at 100kg and go to the 2017 regulations then there will be a lot of fuel saving, and I think people will start complaining about it."

More throttle

As well as the 2017 cars being heavier, because of the addition of the closed cockpit Halo device, the increase in downforce will likely mean drivers will be pushing their engines harder.

Chester says calculations prepared by teams shows a decent amount more fuel will be needed.

"The team consensus is around 10kg, because the percentage of full throttle goes up enormously with the 2017 regs," he said. "So you will burn up more fuel.

"[Mercedes] didn't have to run 100kg all the time [last year]. Anybody can manage it, but I think even they would have to get fuel saving."

April 30

Following discussions about the matter at the Strategy Group earlier this month, there is no indication yet that all teams will agree to the plan.

For while those manufacturers like Honda and Renault that are less efficient are hugely in favour of the change, the pace-setting Mercedes outfit is wary about the impact of giving its rival freedom on fuel limits.

Talks will carry on between now and an April 30 deadline to try to find agreement.

Chester thinks that allowing more freedom on fuel limit would be a good way of helping close up the performance of the manufacturers.

"There is a big push to help power unit convergence and there is one way that could help a lot, which is getting rid of the race fuel allowance," he said.
Eindelijk beginnen de constructeurs ook in te zien hoe slecht de regels zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')