abonnement Unibet Coolblue
  Admin dinsdag 12 april 2016 @ 10:36:18 #226
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_161369610
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:24 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Liever zetten ze dit gebouw aan de andere kant van de hoogstraat en trekken ze die lelijke winkeltjes eens vlak...
Die hebben ze net helemaal gerenoveerd en nieuwe gevels gegeven. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 12 april 2016 @ 11:07:27 #227
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_161370141
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:36 schreef Breuls het volgende:

[..]

Die hebben ze net helemaal gerenoveerd en nieuwe gevels gegeven. :)
Het is zeker beter dan de crackpandjes waar het eerst op leek, maar ik vind het toch zonde van de ruimte op die plek.
  dinsdag 12 april 2016 @ 11:24:42 #228
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161370395
Ik vind het eeuwig zonde.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_161370614
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:29 schreef Tem het volgende:
Die grote flatgebouwen vind ik voornamelijk lelijk maar het past wel in de strategie die Rotterdam voor ogen heeft volgens mij.
Kan me dat ook wel voorstellen. Sowieso is het ook wel zo dat een stukje groen mooier is dan weer zo'n flat pal naast de Markthal. Toch ben ik er blij mee omdat er wat mij betreft wel wat meer mensen in het centrum mogen wonen. Is daar op veel plaatsen altijd zo'n verschrikkelijke verlaten dode boel 's avonds. Volgooien die handel, kom je tenminste nog eens iemand tegen in het centrum van een wereldstad.
  Admin dinsdag 12 april 2016 @ 11:40:07 #230
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_161370691
Ja, dat vind ik ook een goede ontwikkeling. Er moet meer leven in het centrum. Rotterdam is in Nederlandse context een 'grote stad', maar daar merk je vaak helemaal niks van in termen van levendigheid.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_161370799
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:40 schreef Breuls het volgende:
Ja, dat vind ik ook een goede ontwikkeling. Er moet meer leven in het centrum. Rotterdam is in Nederlandse context een 'grote stad', maar daar merk je vaak helemaal niks van in termen van levendigheid.
Ik schaam me dood als vrienden uit andere oorden langskomen waartegen ik altijd zo hoog opgeef over Rotterdam en hier dan komen stappen, maar enkel stille verlaten straten aantreffen en me vragen hoe het komt dat er hier amper nachtleven lijkt te zijn. :P

En als je dan na jaren weet wat de leuke plekken zijn, dan heb je het probleem dat ze gemiddeld een paar kilometer uit elkaar liggen met een boel dood gebeuren ertussen. Beetje extra mensen in het centrum kan dat wel verbeteren normaal gesproken ja.
pi_161370802
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:40 schreef Breuls het volgende:
Ja, dat vind ik ook een goede ontwikkeling. Er moet meer leven in het centrum. Rotterdam is in Nederlandse context een 'grote stad', maar daar merk je vaak helemaal niks van in termen van levendigheid.
Rond de dertig duizend inwoners heeft Centrum. En dan is dat de laatste jaren al fors toegenomen. Er zijn dorpen met meer inwoners dan Centrum Rotterdam. Dus ik kan mij de keuze goed voorstellen, al is het een fijn stukje groen daar.
pi_161370889
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:37 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Kan me dat ook wel voorstellen. Sowieso is het ook wel zo dat een stukje groen mooier is dan weer zo'n flat pal naast de Markthal. Toch ben ik er blij mee omdat er wat mij betreft wel wat meer mensen in het centrum mogen wonen. Is daar op veel plaatsen altijd zo'n verschrikkelijke verlaten dode boel 's avonds. Volgooien die handel, kom je tenminste nog eens iemand tegen in het centrum van een wereldstad.
Jammer van die lelijke teringflats alleen. Heel die Laurenskerk in het gedrang. Een wereldstad wil nog niet zeggen dat je het vol moet tyften met alleen maar hoogbouw.
pi_161371041
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:48 schreef Tem het volgende:

[..]

Jammer van die lelijke teringflats alleen. Heel die Laurenskerk in het gedrang. Een wereldstad wil nog niet zeggen dat je het vol moet tyften met alleen maar hoogbouw.
Vanuit dat gebouw heb je wel een extra mooi uitzicht op die Laurenskerk waar je vroeger niet van kon genieten en dan ineens wel.

En met hoogbouw hoef je minder m2 vol te gooien om het levendig te krijgen.

Maar goed, dat zijn ook beide wel een beetje kutargumenten.
pi_161371060
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:55 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Vanuit dat gebouw heb je wel een extra mooi uitzicht op die Laurenskerk waar je vroeger niet van kon genieten en dan ineens wel.
Van waar ik werk blokt die kuflat dat uitzicht dus.
pi_161371088
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:55 schreef Tem het volgende:

[..]

Van waar ik werk blokt die kuflat dat uitzicht dus.
Haha, hier moet ik hardop om lachen. Net goed, whehehe.
pi_161371134
Maar we gaan het zien. Al die verkeersinfarcten door de toename van bewoners. Genieten.
pi_161371337
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:59 schreef Tem het volgende:
Maar we gaan het zien. Al die verkeersinfarcten door de toename van bewoners. Genieten.
Daar geniet ik nu al van, aangezien ik het verkeer altijd lachend voorbij schiet lopend, fietsend of in de tram/metro. Ik heb zelfs nog altijd geen rijbewijs, met m'n ouwe kalende grijzende harses. Wat moet je met een auto midden in de stad. :P
pi_161371503
Als ze nou op al die winkels op de Lijnbaan een extra verdieping pleuren met goedkope woningen voor studenten en starters. Dan komt er daar ook nog eens iemand als het donker is.
What Would Goku Do
pi_161378882
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:48 schreef Tem het volgende:

[..]

Jammer van die lelijke teringflats alleen. Heel die Laurenskerk in het gedrang. Een wereldstad wil nog niet zeggen dat je het vol moet tyften met alleen maar hoogbouw.
Helemaal mee eens!
  zaterdag 16 april 2016 @ 01:39:53 #241
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_161461689
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:44 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik schaam me dood als vrienden uit andere oorden langskomen waartegen ik altijd zo hoog opgeef over Rotterdam en hier dan komen stappen, maar enkel stille verlaten straten aantreffen en me vragen hoe het komt dat er hier amper nachtleven lijkt te zijn. :P
Dat noem ik altijd het Hamburg- of Berlijn-syndroom. In alle oude steden zit 85% van wat interessant is in het centrum. In Rotterdam is het - mede door de bombardementen denk ik - nogal verspreid. Als we zo doorgaan gaan we echt subcentra krijgen die nauwelijks onderdoen voor ons "Alte Mitte". Toen ik hier als buitenstaander kwam kende ik eigenlijk alleen de Koopgoot en toko's als Hollywood, Rotown enz. Kortgeleden een wandel-/shoprondleiding gegeven en uit gaan eten; krijg je daarna zomaar te horen dat ze nooit wist dat Rotterdam zulke leuke plekken heeft (op loopafstand van centrum! Tussen Eudokiaplein, Oostplein en de Maas gebleven, op een klein uitstapje met de watertaxi na dan).

Moet zeggen dat ik het alleen maar toejuich - je moet je stad dan een beetje beter kennen, maar er is wel altijd wat nieuws te ontdekken en de prijzen blijven wat redelijker (omdat er geen centrum is dat te woekerprijzen valt).

Wat betreft de shiners van een paar pagina's terug: mij valt als ik op de Meent op het terras zit altijd (ja, echt altijd, iedere keer) een parelmoer/mat-witte Audi A7 op Belgisch kenteken op, en volgens mij rijdt er ook een Lexus LX 570 (= Toyota Landcruiser V8) op Belgisch kenteken. Als mij dat al opvalt, dan moet de belastingdienst dat toch ook zien? Of komen die gasten iedere dag uit België om rondjes te rijden in centrum Rotterdam? :')

Oh ja... misschien even voorstellen ;) Hier ook een import-Rotterdammert. Oorspronkelijk uit het Zuiden maar heb alles overboord gegooid behalve de familie en de zachte g. Woon helemaal in het Oosten, tegen Nesselande aan, dicht bij het strandje. Lekker rustig en ik sta in ~20 min. bij de Markthal. Laatst alleen ontdekt dat het ver lopen is als je de laatste tram mist (en écht te eigenwijs om een taxi te pakken...)
  zaterdag 16 april 2016 @ 07:56:20 #242
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_161462946
!!! Go 49-ers !!!
  Admin zaterdag 16 april 2016 @ 12:06:43 #243
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_161465693
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Rond de dertig duizend inwoners heeft Centrum. En dan is dat de laatste jaren al fors toegenomen. Er zijn dorpen met meer inwoners dan Centrum Rotterdam. Dus ik kan mij de keuze goed voorstellen, al is het een fijn stukje groen daar.
Het Grotekerkplein wordt groen, dus dat is ook leuk. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 16 april 2016 @ 12:09:29 #244
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_161465733
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 01:39 schreef dcadapter het volgende:
(en écht te eigenwijs om een taxi te pakken...)
Rotterdam heeft ook gewoon Uber. ;)

En welkom! :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_161467013
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 01:39 schreef dcadapter het volgende:
Laatst alleen ontdekt dat het ver lopen is als je de laatste tram mist (en écht te eigenwijs om een taxi te pakken...)
Ook geen bus waarvan het nummertje met een B begint?
pi_161467581
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 01:39 schreef dcadapter het volgende:

[..]

Dat noem ik altijd het Hamburg- of Berlijn-syndroom. In alle oude steden zit 85% van wat interessant is in het centrum. In Rotterdam is het - mede door de bombardementen denk ik - nogal verspreid. Als we zo doorgaan gaan we echt subcentra krijgen die nauwelijks onderdoen voor ons "Alte Mitte". Toen ik hier als buitenstaander kwam kende ik eigenlijk alleen de Koopgoot en toko's als Hollywood, Rotown enz. Kortgeleden een wandel-/shoprondleiding gegeven en uit gaan eten; krijg je daarna zomaar te horen dat ze nooit wist dat Rotterdam zulke leuke plekken heeft (op loopafstand van centrum! Tussen Eudokiaplein, Oostplein en de Maas gebleven, op een klein uitstapje met de watertaxi na dan).

Moet zeggen dat ik het alleen maar toejuich - je moet je stad dan een beetje beter kennen, maar er is wel altijd wat nieuws te ontdekken en de prijzen blijven wat redelijker (omdat er geen centrum is dat te woekerprijzen valt).

Wat betreft de shiners van een paar pagina's terug: mij valt als ik op de Meent op het terras zit altijd (ja, echt altijd, iedere keer) een parelmoer/mat-witte Audi A7 op Belgisch kenteken op, en volgens mij rijdt er ook een Lexus LX 570 (= Toyota Landcruiser V8) op Belgisch kenteken. Als mij dat al opvalt, dan moet de belastingdienst dat toch ook zien? Of komen die gasten iedere dag uit België om rondjes te rijden in centrum Rotterdam? :')

Oh ja... misschien even voorstellen ;) Hier ook een import-Rotterdammert. Oorspronkelijk uit het Zuiden maar heb alles overboord gegooid behalve de familie en de zachte g. Woon helemaal in het Oosten, tegen Nesselande aan, dicht bij het strandje. Lekker rustig en ik sta in ~20 min. bij de Markthal. Laatst alleen ontdekt dat het ver lopen is als je de laatste tram mist (en écht te eigenwijs om een taxi te pakken...)
Ondanks dat jij een newb bent maar wel positief en niet arrogant bent aangelegd:
Op de nachten van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag zijn er nachtbussen (zogenoemde BOB-bussen) die een uur na de laatste tram beginnen te rijden. Ze komen overal waar de RET ook overdag komt. Afhankelijk per lijn rijden er om om het half uur of uur een bus.
FR1908
  zaterdag 16 april 2016 @ 14:30:10 #247
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_161467968
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:27 schreef Intrepidity het volgende:
Ook geen bus waarvan het nummertje met een B begint?
Die rijden alleen in het weekend, toch?

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:05 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Ondanks dat jij een newb bent maar wel positief en niet arrogant bent aangelegd:
Op de nachten van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag zijn er nachtbussen (zogenoemde BOB-bussen) die een uur na de laatste tram beginnen te rijden. Ze komen overal waar de RET ook overdag komt. Afhankelijk per lijn rijden er om om het half uur of uur een bus.
Ja dus :) Enne... is er sprake van ontgroeningen op FOK? :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:09 schreef Breuls het volgende:

[..]

Rotterdam heeft ook gewoon Uber. ;)

En welkom! :)
Thanks! Enne... goed punt, maar lijkt toch wel op taxi :)
  zaterdag 16 april 2016 @ 14:31:14 #248
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161467988
Uiteraard. 8-) In dit geval naakt over de Meent rennen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 16 april 2016 @ 14:32:13 #249
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_161468004
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:31 schreef Isegrim het volgende:
Uiteraard. 8-) In dit geval naakt over de Meent rennen.
Sounds like fun ;) Vermoedelijk word ik dan ook gratis thuisgebracht. Twee vliegen in één klap?
  zaterdag 16 april 2016 @ 14:48:01 #250
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161468285
Win-win. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')