en rijd degene achter je het gat dicht omdat je niet meer in lijn fietstquote:Op maandag 29 februari 2016 02:06 schreef Andyy het volgende:
Betere lijn aanhouden, dan heb je een hogere bochtsnelheid
In basis gewoon lijn volgen van de rest. Iedereen heeft hekel aan kamikaze piloten die steeds onderdoor duiken en jou dwingen van lijn te wijken. Liever lijn volgen en inhalen op rechte stukken.quote:Op maandag 29 februari 2016 01:21 schreef ratatat het volgende:
Nog even een vraag van de noob wedstrijd fietser: Hoe bepaal je hoe je je bocht rijdt? Ik heb namelijk het idee dat je vaak het beste gewoon de lijn van de gast voor je moet volgen omdat de verminderde luchtweerstand je minder afremt dan dat een 'betere' lijn je sneller door de bocht laat gaan.*
Vandaag deed ik vooral het laatste maar volgens mij is dat niet altijd even slim.
*uitzonderingen daargelaten
En dit doen.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:00 schreef kaasplankje het volgende:
Gewoon je fiets er in de binnenbocht voorpleuren en dan keihard in je achterrem knijpen.
Ik heb zo ook een x een drinkbus gestolen van de verzorging van een andere ploeg tijdens een klassieker. Ik had geen drinken meer was mijn bus verloren. Vloeken dat ze deden.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En dit doen.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160228_02153882
trolololol
Voor op je fiets zit een een kromme buis met tape erom. Die kan je links en rechtsom draaien. Als je die nu eerst tegen de wind in stuurt, heb je op de terugweg voor de wind.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:16 schreef Swaxie het volgende:
Pfoeee, zaterdag mijn eerste buitenritje van het seizoen gemaakt.
55km gefietst, viel nog niet mee als je de wind op je kop had.
Is er een reden waarom je altijd wind tegen hebt op de terugweg en nooit op de heenweg?
Flink pijn gedaan, maar dat is goed:)
Bij een kleiner buitenblad zou je je voorderri lager op de buis kunnen monteren, zodat ie nog steeds netjes 1 cm boven de tandjes zweeft.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:53 schreef No-P het volgende:
Pittig windje inderdaad. Heb hem het liefste mee op laatste stuk.
Vraagje: kun je een dubbel crank zonder problemen vervangen voor een compact crank (met nieuwe ketting natuurlijk, beide 172.5 en shimano Ultegra 6800) of moet ik nog ergens op letten (anders dan de voorderailleur verstellen).
Mijn korte kooi heeft een max bereik van 34 tanden. Dus 50-34=16. Dan heb ik nog 18 tanden over en moet ik zeker uitkomen met een 12-25.
Minder dan een cm toch?quote:Op maandag 29 februari 2016 14:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bij een kleiner buitenblad zou je je voorderri lager op de buis kunnen monteren, zodat ie nog steeds netjes 1 cm boven de tandjes zweeft.
Ga je dit permanent doen, of heb je gewoon 2 crankstellen, 1 voor het vlakke en 1 voor de bergen? Als ik de bergen in ga, en ik heb de compact erop dan verschuif ik nooit de voorderailleur naar beneden. Dan maar iets meer ruimte tussen de tanden van het buitenblad en de kooi. De ketting valt er nooit af tijdens het schakelen.
De compact groep inderdaad alleen voor in de bergen. Heb nu nog een goede een dubbel crank erop zitten die ik wil blijven gebruiken, de rest van de groep moet vervangen worden. Als ik dan nu een complete compact koop kan ik de crank in de kast laten liggen voor als ik naar het buitenland ga.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bij een kleiner buitenblad zou je je voorderri lager op de buis kunnen monteren, zodat ie nog steeds netjes 1 cm boven de tandjes zweeft.
Ga je dit permanent doen, of heb je gewoon 2 crankstellen, 1 voor het vlakke en 1 voor de bergen? Als ik de bergen in ga, en ik heb de compact erop dan verschuif ik nooit de voorderailleur naar beneden. Dan maar iets meer ruimte tussen de tanden van het buitenblad en de kooi. De ketting valt er nooit af tijdens het schakelen.
Ik zag er zelfs 1 in kort-kort volgens mij.quote:Op maandag 29 februari 2016 15:58 schreef 2016 het volgende:
Afgelopen weekend reden weer veel profs zonder beenstukken en een aantal met kniestukken. Ik heb ook een paar uurtjes gekoerst en gelukkig met beenstukken. Geen moment dat ik dacht, ik heb het te warm. Wat zijn de voordelen van kniestukken / zonder beenstukken met de huidige temperaturen?
wil je een blessure?quote:Op maandag 29 februari 2016 16:37 schreef kanovinnie het volgende:
In 3 dagen vanaf A'dam naar Munchen toe fietsen, is dat te doen?
Ga ik mijn zusje daar opzoeken en daarna in 4 dagen naar huis. Zou 2 dagen van 220 km betekenen en 1 dag van 300.
Ik vond het echt te koud om met blote benen te fietsen, had zelfs handschoenen en overschoenen aan en had het soms frisjes.quote:Op maandag 29 februari 2016 15:58 schreef 2016 het volgende:
Afgelopen weekend reden weer veel profs zonder beenstukken en een aantal met kniestukken. Ik heb ook een paar uurtjes gekoerst en gelukkig met beenstukken. Geen moment dat ik dacht, ik heb het te warm. Wat zijn de voordelen van kniestukken / zonder beenstukken met de huidige temperaturen?
Neequote:
Lijkt mij een beetje teveel van het goede, maargoed. waarom niet stuk fietsen en dan een stuk met de trein?quote:Op maandag 29 februari 2016 16:37 schreef kanovinnie het volgende:
In 3 dagen vanaf A'dam naar Munchen toe fietsen, is dat te doen?
Ga ik mijn zusje daar opzoeken en daarna in 4 dagen naar huis. Zou 2 dagen van 220 km betekenen en 1 dag van 300.
Olie lijkt mij geen wondermiddel. Ik zie het nadeel niet van beenstukken.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zag er zelfs 1 in kort-kort volgens mij.
Maar rijden ze niet met olie dan? En ik kan me voorstellen dat Kuurne-Brussel-Kuurne intensiever is dan een clubkoers
Dat zal de benen ook wel warm houden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |