Spezza19 | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:42 |
http://www.rtvoost.nl/nie(...)580739110.1456215202 Op het spoor bij Dalfsen is rond negen uur vanochtend een trein ontspoord. De trein zou op de spoorwegovergang bij het Lage Veld zijn gebotst op een hoogwerker. Mogelijk is sprake van veel gewonden. Zeker tien tot twaalf ambulances rijden die kant op. Er liggen drie treinstellen in het weiland naast de spoorlijn. Meer info volgt nog. Lees in bron het live-verslag van vanochtend | |
Spezza19 | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:42 |
Hier verder. | |
Leandra | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:47 |
Als het enkelspoor is, hoe kan het dan dat er zo snel nog een trein kwam? | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:51 |
5 km verderop is er een stukje dubbelspoor waar treinen elkaar kunnen passeren. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:51 |
Bij station Dalfsen stukje dubbel misschien? | |
Ryan3 | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:51 |
Jawel, hij wist alleen niet dat die treinen zo kort na elkaar kwamen. Overigens er moet volgens mij wel iemand bij om op de veiligheid te letten an sich. | |
ArnosL | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:51 |
Tussen station Ommen en Dalfsen ligt nog een heel klein stukje dubbel spoor. Bij station Dalfsen passeren de treinen elkaar. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:52 |
Ik zie nergens in de berichtgeving hóeveel tijd er dan tussen zat. Wel allemaal wilde verhalen over dat de bestuurder blijkbaar niet langer wilde wachten. En dicht bij een station kun je binnen een minuut al een tegentrein hebben. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:52 |
Bestuurder van hoogwerker is vergeten om in het spoorboekje te kijken. | |
Ryan3 | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:53 |
5 minuten oid, las ik net in VK. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:53 |
Les 1: vertrouw niet op het spoorboekje. Daar staan namelijk lang niet alle treinen in die rijden. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:55 |
Hij was er voor de 2e dag bomen aan het rooien, genoeg tijd om te weten hoe vaak er treinen rijden. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2016 18:56:50 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:55 |
http://www.volkskrant.nl/(...)-waar-zijn~a4250349/ Onduidelijk is dus ook nog of hij klem is komen te zitten, dus vind alle wilde speculaties en dat hij tijdens zijn cursus niet goed heeft opgelet en dergelijke erg ongepast. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2016 19:00:38 ] | |
Leandra | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:56 |
Ik begreep dat hij was gaan rijden nadat er een trein gepasseerd was, op enkelspoor is het geen heel vreemde gedachte dat er dan niet gelijk weer een kan komen. | |
bluemoon23 | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:57 |
In de nacht verplaatsen ? Niet overdrijven, het is een hoogwerker, geen kraan van 100 ton en 7m breed Misschien wel, alleen hoef je hier geen kraanmachinist voor te zijn...... Zoals al gezegd is: paar honderd ¤ en een cursus van een dag, net als met een heftruck. Rijden en bedienen van zo`n ding stelt niks voor, heb ik vroeger ook wel eens gedaan. Was wel op een afgesloten bedrijventerrein, maar ook daar kun je genoeg schade maken. Laaghangende leidingbruggen enzo.... | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:57 |
Nee hoor. Niet elke dag is hetzelfde. Er rijden ook nog onregelmatig goederentreinen, locs, meettreinen, werktreinen, leegmatritten, etc. Soms worden er treinen opgeheven en soms extra treinen ingelegd. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:58 |
Het is de Betuwelijn niet. | |
Cherna | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:00 |
Ook als je de openbare weg opgaat? Ik weet het niet daarom vraag ik het. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:00 |
Dat klopt. Maar dat doet niets af aan mijn verhaal. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:02 |
Correct maar Coevorden heeft op deze lijn een terminal voor vrachttreinen en zo rijdt er ook nog wel eens wat ander spul. Het zal niet spectaculair veel zijn maar voldoende om niet volledig op de reizigersdienstregeling te vertrouwen. | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:02 |
Als de tijd tussen de twee treinen te krap was om over te steken met die hoogwerker, dan is dat wel degelijk de fout van de bestuurder. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:04 |
Als. Ik snap niet dat je het nodig vindt om te speculeren terwijl er niks bekend is. | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:05 |
Ik speculeer niet, ik ga af op de burgemeester die bekend heeft gemaakt dat de bestuurder een inschattingsfout heeft gemaakt. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:06 |
Hoe moeilijk kan het zijn wanneer je die dag de spoorlijn over moet met dat langzame ding om voordat je begint even te bellen met spoorweg beheerder om te vragen wat er die dag aan treinen rijdt en op welke tijd. | |
Knetterkrankjorum | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:07 |
de burgemeester weet het ook nog niet zeker. officieel rapport van het onderzoek is er nog niet toch? Dus ja, jij speculeert wel omdat je af gaat op de aannames en speculaties van een ander. | |
Leandra | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:08 |
Moest hij bij die boerderij zijn trouwens? Want die weg lijkt een doodlopende weg te zijn (npi). | |
Ryan3 | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:09 |
Wat ik zie is dat-ie een scherpe bocht moest maken na de overgang. Dat vereist wel de nodige concentratie en kan daardoor een stuk langer duren. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:09 |
Dezelfde burgemeester die bekend heeft gemaakt dat er twee doden zijn ja. | |
Ryan3 | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:10 |
Noten toch? Die is ooit fr-vz geweest van de PvdA in de EK. | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:10 |
Hooguit speculeert dan de burgemeester. Als we die al niet meer kunnen vertrouwen houdt het snel op. | |
Ryan3 | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:11 |
Volgens mij reed ie van de boerderij af over de overgang heen en dan verder over het zangweggetje. Lijkt me logisch omdat-ie wrs van de openbare weg afkwam. | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:11 |
En ook dat is iets wat de chauffeur moet meenemen als hij met zo'n ding onderweg is. | |
Knetterkrankjorum | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:11 |
lijkt me logisch dat duidelijk is dat hij speculeert aangezien er nog officieel onderzoek moet komen/bezig is ? | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:12 |
Dan nog. Ook gedurende de dag worden nog wel eens treinen ingepland die 's ochtends nog niet bekend waren. Ik snap dat je vast houdt je spoorboekje-idee, maar zo werkt het gewoon niet. Iedere medewerker van de spoorwegen zal je vertellen dat je niet blind moet vertrouwen op de dienstregeling als je je bij het spoor bevindt. | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:12 |
Mij niet. Speculeren lijkt me geen taak van een burgemeester (die van Samson even uitgezonderd), dus ik ga er vanuit dat de man een reden heeft om dit met de wereld te delen. | |
Ryan3 | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:12 |
Het vereist wel enige ervaring idd, want je staat in die bak, die omlaag staat, en het vehikel dat je bestuurt zit 5 m van je vandaan. Vandaar is het handig iemand mee te nemen. | |
Knetterkrankjorum | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:14 |
die man is burgemeester van een klein dorpje waar amper wat gebeurd die moet ineens de pers te woord staan en wil dit zo goed mogelijk doen. Hij maakte immers al eerder een fout met zijn 2 doden ipv 1 in alle nieuwberichten staat ook dat de burgemeester zelf zegt waarschijnlijk Je lijkt die berichten selectief te lezen als je dat woord steeds mist en nu al een soort vasstaand feit te hebben dat de machinist dom was/ te weinig opleiding had/ bijna bewust die trein wou laten ontsporen. Ik vind het erg onprettig om te lezen | |
Geralt | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:15 |
Zijn alle machinisten van FOK! veilig thuis gekomen met hun trein? | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:16 |
Er zit een wereld van verschil tussen bewust een trein willen laten ontsporen, en je werk slecht doen waardoor er een ongeval gebeurT. Over selectief lezen gesproken. | |
Ryan3 | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:18 |
We hebben hier idd wel paar treinmachinisten zitten idd. Die hadden een eigen subforum ook, dacht ik. | |
Ryan3 | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:18 |
Speculatie dat die hoogwerker zijn werk "slecht" deed imho. | |
bluemoon23 | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:19 |
Wat ik zo kan vinden op het web van cursusmateriaal over "werken met de hoogwerker" mag een hoogwerker in principe niet rijden op de weg, zoals bijvoorbeeld een mobiele graafmachine of verreiker wel mag Maar je ziet ze wel regelmatig werken langs de weg bij het bomensnoeien enzo, maar dan is er een afzetting een stukje voor en na de hoogwerker. Schijnbaar word het "verplaatsen" (langs de bomen rijden denk ik) van de hoogwerker wel gedoogd wat ik zo kan vinden. Van de NOS: http://nos.nl/artikel/208(...)weg-bij-dalfsen.html Dit is natuurlijk een beetje suggestieve berichtgeving, een hoogwerker mag gerust op de openbare weg, maar dan moet dat stuk weg / weghelft afgezet worden. | |
Janneke141 | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:20 |
Zo lang het technisch onderzoek nog niet is afgerond behoort het inderdaad tot de mogelijkheden dat er een technisch defect aan dat ding was precies op de overweg. | |
Ryan3 | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:27 |
Ja, wat ik daarnet las op VK-site lijkt het er vooralsnog op dat die hoogwerker niet geweten heeft dat er zo snel een andere trein aankwam. Verder worden hoogwerkers voldoende onderhouden, iemand van een bepaalde instantie (naam even kwijt) doet ieder jaar een onafhankelijke keuring. En voordat je gebruik maakt van een hoogwerker, moet je een checklist aflopen en het resultaat daarvan in het logboek van de machine zetten. Een praktijk die wrs niet wordt veronachtzaamd bij een hoveniersbedrijf. | |
Physsic | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:34 |
Ik lees net ergens in een titel in het nieuws dat "de kraan bewust fout zat". Beetje vreemde formulering? | |
Ryan3 | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:37 |
Ontspoorde trein had camera in de cabine, lees ik net. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:39 |
De netbeheerder in casus een klein beetje kennende is dat nog niet zo eenvoudig. Je zal dat dan wel zes maand van te voren in drievoud aan moeten vragen. | |
Physsic | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:41 |
Misschien al genoemd, maar ik lees nog niet zolang mee; Korte, enkele spoorwegovergang, je hebt 6minuten de tijd om over te steken. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:43 |
Dat slaat nergens op. Als zo'n overweg 500 meter van een station ligt, waar de tegentrein al staat te wachten, heb je soms minder dan een minuut. | |
Physsic | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:44 |
Misschien is er iets soortgelijks gebeurd als bij het dodelijke ongeluk tussen een bierfiets en trein in Eindhoven eind vorig jaar. Daar kwam de fiets vast te zitten onder de sluitende spoorboom, waardoor die niet meer van het spoor gehaald kon worden. | |
Physsic | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:47 |
Dat zegt een spoorexpert die het heeft laten berekenen. Is eigenlijk niet van belang, aangezien die kraan sowieso de spoorweg niet mocht overgaan. | |
ESF1Gamer | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:48 |
Dat hangt af van de dienstregeling wanneer de trein van dat station vertrekt. | |
bluemoon23 | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:51 |
Waar staat dit, dat een hoogwerker een overweg niet overmag ? | |
Physsic | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:52 |
Dat specifieke voertuig (met rupsbanden), omdat het zo ontzettend traag zou zijn moet het worden vervoerd met een dieplader. Die stond echter aan de overkant. http://m.telegraaf.nl/article/25255736/hoogwerker-zat-bewust-fout | |
Leandra | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:53 |
Ik denk dat een dieplader daar niet eens kan komen, met die bocht en die doodlopende weg. | |
freako | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:03 |
Ja, niet bepaald een Swiebertje-burgemeester, maar een ervaren bestuurder. In het verleden trouwens nog lid geweest van de Raad van Bestuur van de NS. | |
bluemoon23 | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:06 |
Ik hoor alleen een heleboel aanname`s in dat filmpje die volgens mij niet op regels, procedure`s of wetten gebaseerd zijn. "hij reed het spoor over, maar dat had hij nooit mogen doen" "dat apparaat is veel te traag om de weg over te steken, en mag eigenlijk alleen maar vervoerd worden op een dieplader" "dus hij heeft bewust de regels overtreden zeg je ?" Dat zo,n ding normaal gesproken voor langere afstand vervoerd wordt per dieplader is logisch. Maar er staat volgens mij nergens dat je niet over een overweg mag rijden met een hoogwerker of ander soortig langzaam rijdend werktuig. Als een hoogwerker bezig is met bomen snoeien langs de weg dan legt zo`n ding ook een paar honderd meter of een kilometer af op een dag | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:08 |
Heb je daar een link van? Ben wel benieuwd naar zijn berekening. Uiteraard. Maar meestal zijn de kruisingen op dit soort enkelsporige baanvakken vrij krap ingepland. | |
freako | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:18 |
Die 6 minuten komt uit het filmpje van de Telegraaf, een interview met Harry van Gelder. Die wordt daar spoorexpert genoemd. Misschien is hij dat wel, maar hij is vooral de Telegraaf-journalist die normaal gesproken de artikelen over de spoorwegen en ander OV schrijft. | |
matthias24 | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:19 |
dat mag wel maar hij mag toch niet het teinverkeer hinderen. | |
Physsic | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:19 |
Zoals ik het begrijp mag zo'n voertuig niet zelfstandig op de openbare weg en zou een spoorwegovergang ook onder 'openbare weg' vallen. Ik lees net in zo'n veiligheids-/specificatierapport van een soortgelijk voertuig dat ook voor "verplaatsing over zeer korte afstanden" hij op een ander voertuig moet worden geladen. Er staat alleen niet bij wat "zeer kort" precies is. :p | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:24 |
Okee, duidelijk. | |
de_boswachter | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:26 |
Met zo'n traag voertuig de gok nemen om een spoorweg over te steken .!!!! Sommige mensen zijn gewoon echt te dom om te schijten. | |
Physsic | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:27 |
Ik snap iets niet. Sommige omwonenden/getuigen geven aan dat hij de eerste trein heeft afgewacht, en daarna pas aan de oversteek is begonnen. Niet wetende dat er nog een tweede trein aan kwam. Maar zijn dan niet de spoorbomen nog gewoon dicht? (Of zijn die er niet?) | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:29 |
In dit geval, bij enkelspoor, gaan de bomen weer open na een trein. De volgende trein zal een paar minuten later langs zijn gekomen, want het is een paar kilometer tot Dalfsen. Daarna zal de overweg dus weer dicht zijn gegaan, toen de tweede trein in de buurt kwam. | |
freako | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:29 |
Er waren spoorbomen, en er zat enige tijd tussen beide treinen. Dus de spoorbomen zullen wel omhoog zijn gegaan, en (bv) 2 minuten later weer dicht. | |
Postbus100 | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:29 |
Duurde vijf minuten voor de volgende trein kwam. Dan gaan de bomen wel open, hoor. Stel je gewoon voor dat er een slak moest oversteken, dan ben je niet over voordat de volgende trein komt... Er werd net trouwens op het NOS-journaal gezegd dat omwonenden beweerden dat die wagen gisteren hetzelfde kunstje heeft gedaan, en dat het toen blijkbaar wel lukte. Waarom nu dan niet? | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:30 |
Omdat er toen blijkbaar niet vijf minuten later weer een trein aan kwam. | |
Physsic | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:34 |
Dank alledrie voor de uitleg. | |
Fer | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:48 |
Is het meest voor de hand liggende al genoemd? Dat de kraanbestuurder schrok van de spoorbomen en gelijk van de hoogwerker gesprongen is, ipv door te blijven rijden. Die dingen lijken me sterk genoeg om desnoods door de spoorboom heen te rijden. Verder vraag ik mij of een hoogwerker op een dieplader met werkbus ervoor zoveel sneller is, op zo'n kort stukje. | |
matthias24 | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:01 |
feit is gewoon dat die dingen erg groot en log zijn. ik heb zelf ook vaak last van hoogwerkers die dan weer eens flink in de weg staan zodat ik niet eens fatzoenlijk mijn weg kan vervolgen. zit die dingen alsjeblieft ergens neer waar niemand er last van heeft. | |
bluemoon23 | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:23 |
Zo vaak zie ik nu ook niet een hoogwerker op de weg. Bedoel je niet een mobiele kraan ? | |
Leandra | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:29 |
Je snapt toch wel dat ze daar neergezet worden waar ze nodig zijn? Ze staan echt niet voor de lol op locatie A terwijl ze veel veiliger op locatie B hadden kunnen staan om dezelfde klus te klaren?! | |
Fer | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:36 |
matthias24 | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:36 |
ja maar die dingen zitten in de weg! ik kan er met me auto vaak niet eens langs. kan ik helemaal weer omrijden en alles. maar goed dat is niet echt zo'n groot probleem hoor maar als het tot een treinongeluk leid dan heb ik zoiets van......zet die dingen alsjeblieft ergens neer waar het veilig is voor anderen. | |
matthias24 | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:37 |
ja of een mobiele kraan. tis allemaal hetzelfde vind ik. | |
bluemoon23 | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:41 |
Daar zit wel even flink wat verschil, vooral in dit topic. Een kraan/graafmachine op banden mag gewoon op de weg rijden, die hebben ook verlichting, spiegels etc, straks ook een kenteken, net als tractoren zeg maar. Die rijden ook 25km/h, voor jou gevoel is dat heel traag, maar dat is heel wat sneller dan een hoogwerker. | |
Pinnenmutske | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:44 |
Ik vraag me af of de bovenleiding niet geknapt was. | |
Teslynd | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:44 |
Wat wordt hier onder bewust verstaan? Natuurlijk zal hij geweten hebben dat hij dat stukje niet zelf rijden mocht. Maar als je denkt dat het veilig is omdat de trein al gepasseerd is, zoveel mensen doen dat dan. Hetzelfde ongeluk had mogelijk ook met de wèl toegestane combinatie kunnen gebeuren: groot log voertuig, lastige kruising, langzaam rijden en dan is daar de verrassing dat de bomen dichtgaan over jouw voertuig heen. Het bewuste is hier toch van een andere orde dan met je fiets of brommer even langs de gesloten halve overwegbomen heen gaan. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:48 |
Zo traag zijn die hoogwerkers niet eens. Een stukje spoor van deze afmeting kan in minder dan een minuut overgestoken worden. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:04 |
Dat ding was bezig in landelijk gebied en moest spoorlijn over, gaan ze echt niet de vrachtwagen met dieplader ophalen, iets met klus aannemen en kosten. | |
Leandra | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:06 |
Volgens mij had een dieplader niet eens bij die boerderij kunnen komen, en zo wel dan had hij op die doodlopende weg niet kunnen keren. | |
Leandra | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:07 |
Ehm... heb je daar een bron voor? | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:07 |
Wat is het probleem met de spoorlijn? | |
Physsic | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:17 |
Zoiets denken zou natuurlijk nergens op slaan. xD "Ja, eigenlijk mag het niet, maar ik dacht dat het toch wel veilig is als er geen trein aan komt." Als het veilig zou zijn om de spoorweg over te steken op het moment dat er geen trein nadert en dus de slagbomen open zijn, dan zou het wel alleen verboden zijn om een spoorwegovergang over te steken op het moment dat er een trein aan komt en de slagbomen dus dicht zijn. Het is voor dit voertuig (als dat echt blijkt te kloppen) ten alle tijden verboden de spoorwegovergang over te steken, omdat het ten alle tijden gevaarlijk kan zijn. De slagbomen zijn niet ingesteld op voertuigen die er mogelijk 10min over te doen om de andere kant te bereiken. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:18 |
maar zo'n ding doet er geen tien minuten over... | |
Physsic | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:19 |
Bedoel je de dieplader of hoogwerker? Want die hoogwerker kan waarschijnlijk een rondje draaien op z'n plaats. | |
Physsic | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:26 |
Dat weet ik niet, het was meer een voorbeeld. In specs van soortgelijke voertuigen lees ik maximale snelheiden variërend van 1,4 tot 2,5 km/u. Dus zo'n 33meter per minuut. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:29 |
Dan ben je in minder dan een minuut al een spoorwegovergang over, | |
Physsic | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:31 |
Dan is hij misschien vast komen te zitten. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:33 |
Lijkt me sterk met dergelijke rupsbanden. Misschien een onervaren iemand. Soms slaan die dingen af, als ze te steil gaan ofzo. | |
Nieuwschierig | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:45 |
Dat is waar. Bij 5% helling de safety kicks in. Dan krijg je 'm alleen weg door er af te klimmen en op de grond de beveliging te overbruggen met een sleutel of chipkaart | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:47 |
En als je dan niet weet wat te doen... | |
bluemoon23 | woensdag 24 februari 2016 @ 00:13 |
Ja, dat zal er wel in staan om onnodige slijtage van de rupsen te voorkomen, zo goedkoop zijn die dingen niet..... Inderdaad, dat was weer aanname. Of het mocht/mag en of de bestuurder daarvan op de hoogte is weten we niet eens...... Inderdaad, die hoogwerker was daar de vorige dag ook al aan het werk. Afgeleverd door vrachtwagen met dieplader, en die vrachtwagen vertrekt weer. Als ze er mee klaar zijn over een dag of wat, dan komt de vrachtwagen met dieplader weer langs en halen ze hem weer op. Als je bij elke verhuurde hoogwerker de vrachtwagen met dieplader moet laten staan inclusief chauffeur, dan heb je een aardig wagenpark nodig hoor. [ Bericht 33% gewijzigd door bluemoon23 op 24-02-2016 00:20:54 ] | |
Physsic | woensdag 24 februari 2016 @ 00:24 |
Even aangenomen dat het niet toegestaan is om een spoorwegovergang over te steken; Dan neem ik aan dat je een soort bevoegdheid nodig hebt om zo'n voertuig te mogen besturen en daar dus ook van op de hoogte -hoort- te zijn. Maar dit was volgens mij een privé klus, dus dan bestaat de kans dat met zulke dingen wat minder rekening wordt gehouden. | |
Gia | woensdag 24 februari 2016 @ 00:38 |
Aangezien de dieplader aan de andere kant stond, zal hij de oversteek ook al eerder hebben gemaakt. Als het klopt dat zo'n voertuig niet op de openbare weg mag rijden, dus ook niet over een overweg, dan heeft hij dus al eerder bewust de regels overtreden. Misschien heeft zijn werkgever wel gezegd dat 'dat best wel effe kan'. Nu heeft dat iemand het leven gekost. | |
Leandra | woensdag 24 februari 2016 @ 00:54 |
Ik heb het in die post alleen maar over de dieplader. | |
Fer | woensdag 24 februari 2016 @ 01:30 |
Dit denk ik ook. Zelfs die ambulance staat al krap in die bocht voor de overgang. | |
JJH | woensdag 24 februari 2016 @ 01:51 |
Doodlopend, doodlopend. Het pad lijkt door te lopen tot aan de Hammerweg als ik kijk op Googlemaps. Maar op zo'n pad kom je denk ik niet heel graag met een combinatie van 16 meter. En dan nog, dan zou dus voor elke keer dat je naar de overkant van het spoor moet dus tot aan de geasfalteerde weg moeten rijden. Dat ding moeten laden, vastzetten. Anderhalve kilometer eromheen rijden, ding weer lossen en dan weer dat pad over... En ik gok ook zomaar dat dat pad prive terrein is. Is die paar meter spoorwegovergang dan opeens openbare weg? | |
Lurf | woensdag 24 februari 2016 @ 06:52 |
Oftewel, je had een andere manier moeten bedenken om die bomen te rooien. Ik zou af en toe ook best een hoogwerker in mijn tuin willen hebben omdat het handig(er) is, maar dat past niet. | |
DuTank | woensdag 24 februari 2016 @ 07:26 |
Ja. | |
Leandra | woensdag 24 februari 2016 @ 07:56 |
Op earth loopt het pad idd door als karrenspoor, maar op maps stopt het naast de boerderij. | |
nanuk | woensdag 24 februari 2016 @ 08:57 |
Iemand heeft dat gister uitgezocht. Deze gaat 0.28 m/s (~1 km per uur). Een oversteek duurt dan bijna een minuut en de bellen beginnen dacht ik een halve minuut tevoren. Je komt dus gewoon een halve minuut te kort om verantwoordelijk over te steken. | |
ElviraKlapmuts | woensdag 24 februari 2016 @ 09:09 |
http://www.destentor.nl/r(...)n=Tweet+by+regnieuwsZo ga je naar je werk en zo ben je niet meer.
| |
Knetterkrankjorum | woensdag 24 februari 2016 @ 12:08 |
Kraanmachinist treinongeval Dalfsen verdacht van dood door schuld http://www.nu.nl/algemeen(...)van-dood-schuld.html | |
Gia | woensdag 24 februari 2016 @ 12:14 |
21 jaar. Jeugdige overmoed? Oh, dat haal ik makkelijk....? Wel erg voor zo'n jongen. Misschien dit soort werk toch maar overlaten aan oudere, ervaren personeel? | |
Spezza19 | woensdag 24 februari 2016 @ 12:21 |
Wat een onzin. Die kunnen uit routine net zulke fouten maken omdat ze laks worden. | |
Ama | woensdag 24 februari 2016 @ 12:34 |
Fluffypinkcupcake | woensdag 24 februari 2016 @ 14:22 |
Waarom zijn er geen foto's met de hoogwerker? | |
bluemoon23 | woensdag 24 februari 2016 @ 14:51 |
Leeftijd zegt niks, hij kan dat werk al wel 3 jaar doen. Terwijl een vent van 45 net een week op zo`n ding zit. Het bedrijf zal ook wel aansprakelijk gesteld worden, iedereen brult hier wel mooi dat je niet een spooroverweg mag oversteken met een hoogwerker, maar als dat niet duidelijk omschreven is of in bedrijfsprocedure`s staat dan kun je het alleen onder "gezond verstand" indelen. | |
RedFever007 | woensdag 24 februari 2016 @ 15:00 |
over wat voor hoogwerker hebben we het hier trouwens? | |
Pielemenneke | woensdag 24 februari 2016 @ 15:19 |
Een hoogwerker op rupsbanden. | |
RedFever007 | woensdag 24 februari 2016 @ 15:37 |
foto?? | |
Pielemenneke | woensdag 24 februari 2016 @ 15:42 |
Dat een hoogwerker niet op de openbare weg mag rijden is natuurlijk onzin. De machine heeft immers de mogelijkheid tot rijden en bij b.v bomen snoeien rijd zo'n apparaat van boom naar boom. Daarom word juist dat type hoogwerker vaak ingezet omdat ze mobiel zijn. Ik heb er zelf 15 jaar lang dagelijks mee gewerkt en het is zo dat je verplicht bent een cursus te volgen, zodat je weet wat je aan het doen bent. Tijdens deze cursus leer je dat je vooraf de machine dient te controleren op een aantal punten en de belangrijke veiligheidspunten die men in acht dient te nemen. Deze cursus duurt een paar uur tot een dag. Verder zit en een hoop beveiliging op de machines, b.v. een volledig uitgeschoven (telescopische )mast kan maar een bepaald aantal graden schuinte hebben, is die schuinte bereikt, dan stopt de machine en kun je de mast inschuiven of omhoog gaan zodat de beveiliging er weer af gaat. Boven een bepaalde hoogte is rijden niet meer mogelijk, alhoewel er een bepaald merk is dat hiervoor een overbruggingsknop had, waardoor rijden wel mogelijk was. De machines hebben een topsnelheid van ongeveer 5 km/u., die snelheid is te bereiken door de mast in een bepaalde stand te zetten, staat de mast hoger of lager dan die stand, dan bereik je een lagere topsnelheid. Besturen en van zo'n machine is niet moeilijk maar vereist wel wat tijd omdat je in een krappe bocht b.v. vanwege de lengte van de mast, deze ook moet bedienen. Bij het merendeel van de machines kun je niet tegelijkertijd rijden en de mast bedienen. | |
nanuk | woensdag 24 februari 2016 @ 15:49 |
Deze had een top snelheid van 28 cm per seconde. | |
Pielemenneke | woensdag 24 februari 2016 @ 15:50 |
| |
ziggyziggyziggy | woensdag 24 februari 2016 @ 16:48 |
Waarschijnlijk omdat daar niet zoveel meer van over is... | |
bluemoon23 | woensdag 24 februari 2016 @ 17:10 |
Eindelijk iemand die weet waar hij over praat. Ik lees een boel slap gelul en aanname`s in dit topic van users die nog nooit iets anders als een auto of een fiets bestuurd hebben. | |
grimselman | woensdag 24 februari 2016 @ 17:23 |
Dat iets de mogelijkheid heeft om te rijden wil nog niet zeggen dat het toegelaten is op de openbare weg. | |
Fer | woensdag 24 februari 2016 @ 17:24 |
| |
Leandra | woensdag 24 februari 2016 @ 17:44 |
Prima, kom dan maar eens met een bron dat dit niet toegestaan is. | |
phpmystyle | woensdag 24 februari 2016 @ 17:47 |
Wat een (volslagen) onzin hier dat die jongen aansprakelijk is De beste jongen handelde op titel van zijn werkgever, wellicht dat hij nalatig is geweest maar desondanks in de werkgever altijd aansprakelijk. Gewoon om de reden omdat hij arbeid verrichte voor en namens werkgever. Dat je fouten maakt, domme dingen doet, etc, is een bedrijfsrisico. | |
Fer | woensdag 24 februari 2016 @ 17:54 |
Bewust met 1km per uur een spoorweg oversteken zou je kunnen opvatten als bewust roekeloos. Tevens sprong hij bij het rinkelen van de bellen van de hoogwerker af, hij wist dus dondersgoed dat het mis ging. | |
phpmystyle | woensdag 24 februari 2016 @ 17:59 |
In de regel wordt zelden de werknemer aansprakelijk gesteld. Anyway, bij roekeloosheid stel ik mij toch iets anders voor dan met een trage kraan een overgang passeren nadat de seinen gedoofd waren. Je mag er ten slotte vanuit gaan dat het tenminste 5 minuten duurt alvorens de seinen weer op rood gaan. 5 minuten wachten komt neer op 83 meter rijden, ruimschoots dus. Ja jij zou blijven zitten als een trein je zou naderen in een dergelijke penibele situatie ? | |
grimselman | woensdag 24 februari 2016 @ 18:37 |
Als het voertuig niet voldoet aan het voertuigreglement dan mag er niet mee gereden worden op de openbare weg. Of dat in deze zaak het geval is weet ik niet. | |
bedachtzaam | woensdag 24 februari 2016 @ 18:46 |
Dat ligt er aan, had deze jongen een cursus gevolgd om de hoogwerker te bedienen? had hij zijn VCA enz... verder, als ik naar de bovenstaande foto kijk dan is het inderdaad zo dat de jongen die de hoogwerker bediende (even aannemend dat hij niet een hulpje was van Kees of Jan) schuldig is door nalatigheid. Met een uitgeschoven mast moet je namelijk niet gaan rijden, ten eerste gaat dat heel langzaam, ten tweede is het gewoon dom en onbezonnen. | |
phpmystyle | woensdag 24 februari 2016 @ 18:51 |
Kan, maar het is toch de plicht van de werkgever om te controleren in hoeverre deze knaap geschoold was en in bezit van relevante certificaten? | |
bedachtzaam | woensdag 24 februari 2016 @ 18:52 |
Klopt, vandaar 'Dat ligt er aan' | |
Pielemenneke | woensdag 24 februari 2016 @ 19:17 |
Dat type hoogwerker voldoet in ieder geval niet aan de eisen die gesteld worden aan voertuigen die de openbare weg betreden. Er zit geen kentekenplaat op, en ook is er geen verlichting of richtingaanwijzer aanwezig. Dus wettelijk gezien mag zo,n machine niet op de openbare weg rijden. Maar in het geval van het verrichten van werkzaamheden is het toegestaan, of word het in ieder geval gedoogd. Persoonlijk ben ik nog nooit aangesproken door een agent. | |
stavromulabeta | woensdag 24 februari 2016 @ 19:21 |
Hoe dan ook is het vanuit de Arbowet de verplichting van de werkgever om een risicoinventarisatie en -evaluatie te doen op het uit te voeren werk. Daar had vanzelf uit moeten komen dat er met een retetraag ding een spoorweg overgestoken moet worden. Of de werkgever heeft dit risico niet gezien en is daarmee in gebreke gebleven, of de aannemer heeft adequate mitigerende maatregelen bedacht die de werknemer genegeerd heeft. Nou is het wel bij kleinere bedrijven in praktijk zo dat uit gemakzucht meestal gewoon verwezen wordt naar de generieke RI&E, waar alleen algemene risico's met betrekking tot snoeien van bomen in hoogwerkers in staan (of wat dan ook hun core-business is). Dit soort locatiespecifieke risico's zie je daardoor over het hoofd. Maar dat doet niet af aan het feit dat de werkgever had moeten onderzoeken of zijn normale RI&E ook hier toereikend is. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 24 februari 2016 @ 19:24 |
Waarom denk je dat je daar vanuit mag gaan? | |
phpmystyle | woensdag 24 februari 2016 @ 20:20 |
Gevoelsmatig, we kennen allemaal de gebruikelijke dienstregelingen. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 24 februari 2016 @ 20:32 |
Ik zou er maar niet vanuit gaan. Maar goed, daar hebben we het hier gisteren al over gehad.
| |
Physsic | woensdag 24 februari 2016 @ 21:07 |
Die hoogwerker was volgens mij particulier gehuurd. | |
bluemoon23 | woensdag 24 februari 2016 @ 21:15 |
Ja, hij kan wel particulier gehuurd zijn, maar is er al bekend bij wie de machinist van die hoogwerker in dienst was ? Bij die boer, hoogwerkerverhuurder, hovenier, of is het een ZZPer ? | |
DuTank | woensdag 24 februari 2016 @ 22:21 |
De treinen kunnen uit beide richting toch op een minuut van elkaar daar kruisen? Of het nu een stoptrein met stoptrein of IC met stoptrein of goederentrein, etc is. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 24 februari 2016 @ 23:01 |
Sterker nog: twee treinen die achter elkaar aan rijden, kunnen (afhankelijk van de snelheid en de afstand tussen twee seinen) op twee minuten afstand of zelfs minder van elkaar zitten, ook op veel enkelsporige baanvakken. Daar ga je dan met je gevoelsmatig denken. Ik ken gevallen van mensen die het spoor overstaken op basis van hun vermeende kennis van de dienstregeling en het niet konden navertellen. | |
Spezza19 | woensdag 24 februari 2016 @ 23:26 |
Ik moet toch wel lachen om al die speculaties. Zullen we gewoon het onderzoek afwachten ipv een hoop giswerk te doen? | |
ziggyziggyziggy | donderdag 25 februari 2016 @ 14:21 |
Het boodschappenlijstje voor Dalfsen: - 2 bovenleidingportalen plus fundering - 1 AHOB - 400 ton ballast - schone grond - twee maal 180 m spoorstaaf - 300 dwarsliggers - 300 meter bovenleiding - 1 hoogspanningskast http://www.prorail.nl/nieuws/herstel-spoor-dalfsen-in-volle-gang [ Bericht 2% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 25-02-2016 15:35:37 ] | |
BORRREETJEEE | donderdag 25 februari 2016 @ 15:05 |
Had het al gehoord van mijn zwager, die mopperde ook dat zijn verlof ingetrokken was voor het weekend. | |
Gia | donderdag 25 februari 2016 @ 20:25 |
Met materiële schade heb je hier gelijk in, maar voor dood door schuld kun je slecht zijn baas in de bak zetten. | |
hottentot | donderdag 25 februari 2016 @ 20:42 |
Hoezo? | |
Physsic | donderdag 25 februari 2016 @ 21:13 |
Dat is wat ik begreep. Iemand die op zijn priveterrein een grote boom had staan waar al eerder een blikseminslag op was geweest. Mede daarom wilde hij die boom weg hebben. | |
hottentot | donderdag 25 februari 2016 @ 21:21 |
We hebben de volgende te pakken | |
phpmystyle | donderdag 25 februari 2016 @ 21:25 |
Iets gemist? | |
hottentot | donderdag 25 februari 2016 @ 21:26 |
Je vijf minuten | |
phpmystyle | donderdag 25 februari 2016 @ 21:29 |
Klopt, ik ben ook niet zo in het strafrecht thuis. Maar dood door schuld krijg je toch ook als je onder normale omstandigheden iemand onder de auto krijgt terwijl de persoon die aangereden wordt zelf fout was? | |
phpmystyle | donderdag 25 februari 2016 @ 21:31 |
Ja ik weet dat het niet geheel rationeel is, maar gevoelsmatig mag je daar toch vanuit gaan? | |
hottentot | donderdag 25 februari 2016 @ 21:37 |
Gevoelsmatig moet je ervan uitgaan dat als je zo langzaam over het spoor gaat dat je beter op 2km aan weerszijden iemand met een porto neerzet. Ik heb ook wel voor het spoor gestaan dat de bomen omhoog gingen maar de bellen gingen bijna onmiddelijk weer. Zou je toch mooi dood zijn als je er langzaam overheen wil kruipen. | |
hottentot | donderdag 25 februari 2016 @ 21:44 |
Dood door schuld krijg je als je schuld hebt aan de dood, als iemand onder je auto rent is daar meestal geen sprake van. In dit geval is het misschien ook wel gedaan omdat hij als officieel verdachte een betere rechtspositie heeft dan als getuige. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 25 februari 2016 @ 22:44 |
Ja, ik ga het niet nog eens uitleggen. | |
Nieuwschierig | donderdag 25 februari 2016 @ 22:50 |
Geen onzin. Ze moeten die kutblagen niet op zo'n apparaat zetten op de openbare weg. Niet voor niks dat ze ook geen echte motor mogen rijden. | |
BE | maandag 7 maart 2016 @ 11:01 |
Heeft die kerel van die hoogwerker inmiddels al een verklaring afgelegd? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar zijn lezing van het gebeurde. | |
nanuk | maandag 7 maart 2016 @ 11:46 |
Tja, ff lekker het gas open met een hoogwerker die 1 km/h kan rijden. Onverantwoordelijk! Ik zie niet in waarom de gemiddelde 20 jarige niet verantwoord met zo'n ding om kan gaan. Iemand van 50 met nul ervaring zal tegen de zelfde problemen aanlopen. Bovendien wordt het ding geacht niet aan het verkeer deel te nemen. Slechts functioneel verplaatsen rond de feitelijke werkplek. Deze knul heeft waarschijnlijk een enorme inschattingsfout gemaakt. Dat lijkt me niet echt leeftijdsgebonden. | |
MMXMMX | maandag 7 maart 2016 @ 11:54 |
Ohhh al die mensen die te laat op hun werk komen | |
BE | maandag 7 maart 2016 @ 12:00 |
Ehm, je weet dat dit twee weken geleden gebeurde? | |
MMXMMX | maandag 7 maart 2016 @ 12:13 |
Kom er net achter dat dit al 23 feb was . Weg ermee Slotje | |
Nieuwschierig | maandag 7 maart 2016 @ 18:57 |
Dat hoef jij ook helemaal niet in te zien. De wetgever ziet gelukkig wel in dat iemand van 20 roekelozer en minder empatisch is dan iemand van 30. | |
nanuk | dinsdag 8 maart 2016 @ 09:48 |
Waar staat in de wet dat je geen twintig maar dertig moet zijn om een hoogwerker te besturen. Of landbouwvoertuigen waar je nog veel meer onheil mee kan veroorzaken. Of een groot vaarbewijs waarmee je zelfstandig een binnevaart- of zelfs zeetschip mag besturen. Uitsluitend bij zware motoren is er leeftijd of ervaring beperking omdat juist die voertuigen aantrekkelijk zijn voor testosteron gedreven jong volwassenen. Verder mag je (met de juiste papieren) alles vanaf 18 jaar besturen en bedienen. Zelf een jumbojet (theoretisch dan). | |
Physsic | dinsdag 8 maart 2016 @ 09:54 |
Roekeloosheid is in de rechtspraak een behoorlijk lastige term. | |
Idisrom | zaterdag 12 maart 2016 @ 08:12 |
02.03.16 Right on track: Stadler wins contract in the Netherlands worth EUR 125 million Stadler has been awarded the contract to manufacture 16 FLIRT3 electric multiple-unit (EMU) trains for the operators Syntus bv and Keolis in the Netherlands. The trains will operate on the Zwolle–Kampen and Zwolle–Enschede lines, with services scheduled to begin in December 2017. The contract is worth approximately EUR 125 million and includes delivery of the trains and maintenance for 15 years. The 16 electric FLIRT3 trains are split into nine three-carriage and seven four-carriage multiple-unit trains, and have a maximum speed of 160 kilometres per hour. All FLIRT3 vehicles sold comply with the new 2014 TSI standards, meaning they are state of the art in terms of noise-pollution levels, energy efficiency and access for persons with reduced mobility. The first trains will be delivered in June 2017 to allow type tests to be completed. Once again, the fact that the vehicles are able to be manufactured so quickly – thanks to the unique modular construction of the FLIRT3 series – played a crucial role in Stadler being awarded the contract. The 16 new trains will be produced in Switzerland. Orders received over the last 18 months have already included 58 FLIRT trains for NS Reizigers and six two-carriage FLIRT trains for Abellio. After receiving this third contract from Holland with a quick turnaround, Stadler has decided to open a service centre in the Netherlands. The exact location is currently being evaluated and will form part of the service organisation in the Netherlands. Bron Werkgelegenheid en mooi dat het treinverkeer echt opbloeit op de door de NS niet rendabel geachte spoorlijnen in het Noorden en Oosten van Nederland. | |
Idisrom | zaterdag 12 maart 2016 @ 08:14 |
En net nu begint men weer te zeuren in Nederland over de veiligheid van dit soort treintoestellen. Wat een onverantwoorde oversteek van een trage rupskraan al niet kan veroorzaken. http://www.nu.nl/binnenla(...)ongeluk-dalfsen.html [ Bericht 35% gewijzigd door Idisrom op 12-03-2016 08:22:29 ] | |
R-K | zaterdag 12 maart 2016 @ 11:50 |
Dit is trouwens oud nieuws | |
Cherna | zaterdag 12 maart 2016 @ 11:52 |
Tja net als de Talent etc zijn dit soort treinen van het type lightrail met een duur van 10-15 jaar. De kreukelzone zit achter te machinist bij het gangpad. Bovendien bestaan deze treinen uit veel kunststof. Enfin je hoeft er geen studie op na te laten om te constateren dat we het niet meer over een loc 1800, 1700, 1200, mat 64, mat 54 etc hebben waar je als machinist veilig zit. men gaat ervan uit dat je de cabine verlaat. Als je daar de tijd voor krijgt. Bovendien ben je met je werk bezig en ik kan dat niet uitleggen maar je bent hard bezig met alarmoproepen, remmen etc etc. Ook dat is per machinist verschillend. [ Bericht 5% gewijzigd door Cherna op 12-03-2016 11:59:03 ] | |
R-K | zaterdag 12 maart 2016 @ 11:53 |
De eisen voor nieuwe treinstellen zijn nu al behoorlijk streng. De Lintjes die op Zutphen-Oldenzaal en de Flirts die op Bad Bentheim-Bielefeld en Hamm-Venlo en de Talents die op Heerlen-Herzogenrath en Enschede-Dortmund/Münster rijden voldoen al niet meer aan de eisen van tegenwoordig. En dan wil men de eisen nog strenger maken. Dan wordt het onmogelijk om nog goede treinstellen te ontwerpen, die goed verkoopbaar zijn. | |
Cherna | zaterdag 12 maart 2016 @ 12:09 |
De Talent. Vreselijke trein om te rijden. Erg storingsgevoelig. En krijg geen brand. | |
Razor21 | dinsdag 13 december 2016 @ 10:20 |
Hier de uitkomst van de onderzoeksraad voor veiligheid. Video is vandaag online gezet. (trouwens tof kanaal hebben ze) | |
raptorix | dinsdag 13 december 2016 @ 10:27 |
Hopelijk worden die vervolgt, echt hoe dom kun je zijn. | |
Gehenna | dinsdag 13 december 2016 @ 10:54 |
Wow dat zijn mooie filmpjes zeg | |
grimselman | dinsdag 13 december 2016 @ 11:15 |
Toen de bestuurder van de rupskraan zag dat een botsing onvermijdelijk had hij de rupskraan beter in z'n achteruit kunnen zetten. Dan was de trein tegen de arm aangereden i.p.v tegen het veel zwaardere chassis. Achteraf gelul uiteraard. | |
Gehenna | dinsdag 13 december 2016 @ 11:40 |
Met een max. van 1km/h denk ik niet of dat die seconde nog heel veel uitgehaald zou hebben. Misschien als hij het begon te doen ipv. te zwaaien dat het gelukt zou zijn. Maar alsnog zou de cabine een enorme smak (130 km/h) met een stuk metaal krijgen, lijkt me sterk als de machinist dat wel had overleefd | |
Gia | dinsdag 13 december 2016 @ 11:46 |
precies, nieuwe dienstregeling. | |
Janneke141 | dinsdag 26 september 2017 @ 18:11 |
Taakstrafje voor de dader:https://nos.nl/artikel/21(...)ongeluk-dalfsen.html |