abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 25 februari 2016 @ 22:44:18 #151
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160217255
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja ik weet dat het niet geheel rationeel is, maar gevoelsmatig mag je daar toch vanuit gaan? :@
Ja, ik ga het niet nog eens uitleggen. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_160217569
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 12:21 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Die kunnen uit routine net zulke fouten maken omdat ze laks worden.
Geen onzin. Ze moeten die kutblagen niet op zo'n apparaat zetten op de openbare weg.
Niet voor niks dat ze ook geen echte motor mogen rijden.
Wie dit leest is gek
  maandag 7 maart 2016 @ 11:01:09 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_160484721
Heeft die kerel van die hoogwerker inmiddels al een verklaring afgelegd? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar zijn lezing van het gebeurde.
***
pi_160485551
quote:
99s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:50 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Geen onzin. Ze moeten die kutblagen niet op zo'n apparaat zetten op de openbare weg.
Niet voor niks dat ze ook geen echte motor mogen rijden.
Tja, ff lekker het gas open met een hoogwerker die 1 km/h kan rijden. Onverantwoordelijk!

Ik zie niet in waarom de gemiddelde 20 jarige niet verantwoord met zo'n ding om kan gaan. Iemand van 50 met nul ervaring zal tegen de zelfde problemen aanlopen. Bovendien wordt het ding geacht niet aan het verkeer deel te nemen. Slechts functioneel verplaatsen rond de feitelijke werkplek. Deze knul heeft waarschijnlijk een enorme inschattingsfout gemaakt. Dat lijkt me niet echt leeftijdsgebonden.
pi_160485701
Ohhh al die mensen die te laat op hun werk komen :'(
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  maandag 7 maart 2016 @ 12:00:06 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_160485800
Ehm, je weet dat dit twee weken geleden gebeurde?
***
pi_160486075
quote:
11s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:00 schreef Brighteyes het volgende:
Ehm, je weet dat dit twee weken geleden gebeurde?
Kom er net achter dat dit al 23 feb was .

Weg ermee Slotje
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  maandag 7 maart 2016 @ 18:57:15 #158
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_160496339
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 11:46 schreef nanuk het volgende:

[..]

Tja, ff lekker het gas open met een hoogwerker die 1 km/h kan rijden. Onverantwoordelijk!

Ik zie niet in waarom de gemiddelde 20 jarige niet verantwoord met zo'n ding om kan gaan. Iemand van 50 met nul ervaring zal tegen de zelfde problemen aanlopen. Bovendien wordt het ding geacht niet aan het verkeer deel te nemen. Slechts functioneel verplaatsen rond de feitelijke werkplek. Deze knul heeft waarschijnlijk een enorme inschattingsfout gemaakt. Dat lijkt me niet echt leeftijdsgebonden.
Dat hoef jij ook helemaal niet in te zien.
De wetgever ziet gelukkig wel in dat iemand van 20 roekelozer en minder empatisch is dan iemand van 30.
Wie dit leest is gek
pi_160511065
quote:
99s.gif Op maandag 7 maart 2016 18:57 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat hoef jij ook helemaal niet in te zien.
De wetgever ziet gelukkig wel in dat iemand van 20 roekelozer en minder empatisch is dan iemand van 30.
Waar staat in de wet dat je geen twintig maar dertig moet zijn om een hoogwerker te besturen. Of landbouwvoertuigen waar je nog veel meer onheil mee kan veroorzaken. Of een groot vaarbewijs waarmee je zelfstandig een binnevaart- of zelfs zeetschip mag besturen.

Uitsluitend bij zware motoren is er leeftijd of ervaring beperking omdat juist die voertuigen aantrekkelijk zijn voor testosteron gedreven jong volwassenen. Verder mag je (met de juiste papieren) alles vanaf 18 jaar besturen en bedienen. Zelf een jumbojet (theoretisch dan).
pi_160511175
quote:
99s.gif Op maandag 7 maart 2016 18:57 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat hoef jij ook helemaal niet in te zien.
De wetgever ziet gelukkig wel in dat iemand van 20 roekelozer en minder empatisch is dan iemand van 30.
Roekeloosheid is in de rechtspraak een behoorlijk lastige term.
pi_160607213
02.03.16

Right on track: Stadler wins contract in the Netherlands worth EUR 125 million

Stadler has been awarded the contract to manufacture 16 FLIRT3 electric multiple-unit (EMU) trains for the operators Syntus bv and Keolis in the Netherlands.

The trains will operate on the Zwolle–Kampen and Zwolle–Enschede lines, with services scheduled to begin in December 2017.

The contract is worth approximately EUR 125 million and includes delivery of the trains and maintenance for 15 years. The 16 electric FLIRT3 trains are split into nine three-carriage and seven four-carriage multiple-unit trains, and have a maximum speed of 160 kilometres per hour. All FLIRT3 vehicles sold comply with the new 2014 TSI standards, meaning they are state of the art in terms of noise-pollution levels, energy efficiency and access for persons with reduced mobility. The first trains will be delivered in June 2017 to allow type tests to be completed. Once again, the fact that the vehicles are able to be manufactured so quickly – thanks to the unique modular construction of the FLIRT3 series – played a crucial role in Stadler being awarded the contract. The 16 new trains will be produced in Switzerland.

Orders received over the last 18 months have already included 58 FLIRT trains for NS Reizigers and six two-carriage FLIRT trains for Abellio. After receiving this third contract from Holland with a quick turnaround, Stadler has decided to open a service centre in the Netherlands. The exact location is currently being evaluated and will form part of the service organisation in the Netherlands.

Bron

*O* Werkgelegenheid en mooi dat het treinverkeer echt opbloeit op de door de NS niet rendabel geachte spoorlijnen in het Noorden en Oosten van Nederland.
pi_160607226
En net nu begint men weer te zeuren in Nederland over de veiligheid van dit soort treintoestellen.
Wat een onverantwoorde oversteek van een trage rupskraan al niet kan veroorzaken.

http://www.nu.nl/binnenla(...)ongeluk-dalfsen.html

[ Bericht 35% gewijzigd door Idisrom op 12-03-2016 08:22:29 ]
  zaterdag 12 maart 2016 @ 11:50:21 #163
374442 R-K
Jawohl!
pi_160609670
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 08:12 schreef Idisrom het volgende:
02.03.16

Right on track: Stadler wins contract in the Netherlands worth EUR 125 million

Stadler has been awarded the contract to manufacture 16 FLIRT3 electric multiple-unit (EMU) trains for the operators Syntus bv and Keolis in the Netherlands.

The trains will operate on the Zwolle–Kampen and Zwolle–Enschede lines, with services scheduled to begin in December 2017.

The contract is worth approximately EUR 125 million and includes delivery of the trains and maintenance for 15 years. The 16 electric FLIRT3 trains are split into nine three-carriage and seven four-carriage multiple-unit trains, and have a maximum speed of 160 kilometres per hour. All FLIRT3 vehicles sold comply with the new 2014 TSI standards, meaning they are state of the art in terms of noise-pollution levels, energy efficiency and access for persons with reduced mobility. The first trains will be delivered in June 2017 to allow type tests to be completed. Once again, the fact that the vehicles are able to be manufactured so quickly – thanks to the unique modular construction of the FLIRT3 series – played a crucial role in Stadler being awarded the contract. The 16 new trains will be produced in Switzerland.

Orders received over the last 18 months have already included 58 FLIRT trains for NS Reizigers and six two-carriage FLIRT trains for Abellio. After receiving this third contract from Holland with a quick turnaround, Stadler has decided to open a service centre in the Netherlands. The exact location is currently being evaluated and will form part of the service organisation in the Netherlands.

Bron

*O* Werkgelegenheid en mooi dat het treinverkeer echt opbloeit op de door de NS niet rendabel geachte spoorlijnen in het Noorden en Oosten van Nederland.
Dit is trouwens oud nieuws
  zaterdag 12 maart 2016 @ 11:52:19 #164
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160609703
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 08:14 schreef Idisrom het volgende:
En net nu begint men weer te zeuren in Nederland over de veiligheid van dit soort treintoestellen.
Wat een onverantwoorde oversteek van een trage rupskraan al niet kan veroorzaken.

http://www.nu.nl/binnenla(...)ongeluk-dalfsen.html
Tja net als de Talent etc zijn dit soort treinen van het type lightrail met een duur van 10-15 jaar. De kreukelzone zit achter te machinist bij het gangpad. Bovendien bestaan deze treinen uit veel kunststof. Enfin je hoeft er geen studie op na te laten om te constateren dat we het niet meer over een loc 1800, 1700, 1200, mat 64, mat 54 etc hebben waar je als machinist veilig zit.
men gaat ervan uit dat je de cabine verlaat. Als je daar de tijd voor krijgt. Bovendien ben je met je werk bezig en ik kan dat niet uitleggen maar je bent hard bezig met alarmoproepen, remmen etc etc. Ook dat is per machinist verschillend.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cherna op 12-03-2016 11:59:03 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 12 maart 2016 @ 11:53:06 #165
374442 R-K
Jawohl!
pi_160609722
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 08:14 schreef Idisrom het volgende:
En net nu begint men weer te zeuren in Nederland over de veiligheid van dit soort treintoestellen.
Wat een onverantwoorde oversteek van een trage rupskraan al niet kan veroorzaken.

http://www.nu.nl/binnenla(...)ongeluk-dalfsen.html
De eisen voor nieuwe treinstellen zijn nu al behoorlijk streng. De Lintjes die op Zutphen-Oldenzaal en de Flirts die op Bad Bentheim-Bielefeld en Hamm-Venlo en de Talents die op Heerlen-Herzogenrath en Enschede-Dortmund/Münster rijden voldoen al niet meer aan de eisen van tegenwoordig.

En dan wil men de eisen nog strenger maken. Dan wordt het onmogelijk om nog goede treinstellen te ontwerpen, die goed verkoopbaar zijn.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 12:09:24 #166
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160609975
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:53 schreef R-K het volgende:

[..]

De eisen voor nieuwe treinstellen zijn nu al behoorlijk streng. De Lintjes die op Zutphen-Oldenzaal en de Flirts die op Bad Bentheim-Bielefeld en Hamm-Venlo en de Talents die op Heerlen-Herzogenrath en Enschede-Dortmund/Münster rijden voldoen al niet meer aan de eisen van tegenwoordig.

En dan wil men de eisen nog strenger maken. Dan wordt het onmogelijk om nog goede treinstellen te ontwerpen, die goed verkoopbaar zijn.
De Talent. Vreselijke trein om te rijden. Erg storingsgevoelig. En krijg geen brand.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 13 december 2016 @ 10:20:37 #167
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167296577
Hier de uitkomst van de onderzoeksraad voor veiligheid. Video is vandaag online gezet.


(trouwens tof kanaal hebben ze)
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_167296689
Hopelijk worden die vervolgt, echt hoe dom kun je zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 13 december 2016 @ 10:54:14 #169
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_167297073
Wow dat zijn mooie filmpjes zeg :o
nee, jij dan!
pi_167297347
Toen de bestuurder van de rupskraan zag dat een botsing onvermijdelijk had hij de rupskraan beter in z'n achteruit kunnen zetten. Dan was de trein tegen de arm aangereden i.p.v tegen het veel zwaardere chassis.

Achteraf gelul uiteraard.
  dinsdag 13 december 2016 @ 11:40:05 #171
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_167297719
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:15 schreef grimselman het volgende:
Toen de bestuurder van de rupskraan zag dat een botsing onvermijdelijk had hij de rupskraan beter in z'n achteruit kunnen zetten. Dan was de trein tegen de arm aangereden i.p.v tegen het veel zwaardere chassis.

Achteraf gelul uiteraard.
Met een max. van 1km/h denk ik niet of dat die seconde nog heel veel uitgehaald zou hebben. Misschien als hij het begon te doen ipv. te zwaaien dat het gelukt zou zijn. Maar alsnog zou de cabine een enorme smak (130 km/h) met een stuk metaal krijgen, lijkt me sterk als de machinist dat wel had overleefd :{
nee, jij dan!
  dinsdag 13 december 2016 @ 11:46:29 #172
3542 Gia
User under construction
pi_167297817
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
Bestuurder van hoogwerker is vergeten om in het spoorboekje te kijken.
precies, nieuwe dienstregeling.
  dinsdag 26 september 2017 @ 18:11:44 #173
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174011562
Taakstrafje voor de dader:

quote:
Een 23-jarige man uit Zwolle is veroordeeld tot een taakstraf van 100 uur vanwege het veroorzaken van het treinongeluk in Dalfsen in februari vorig jaar. Daarbij kwam de machinist van de trein om het leven en raakten zes passagiers gewond. De man zelf bleef ongedeerd.

De Zwollenaar reed op 23 februari 2016 in zijn hoogwerker over een spoorwegovergang, toen de trein van Dalfsen naar Ommen eraan kwam. De man dacht dat hij een kwartier de tijd had om de overkant te bereiken, maar dat was niet zo. De trein ramde de hoogwerker, ontspoorde daardoor en kwam in een weiland terecht.

Volgens de rechter was het handelen van de man "onnadenkend" en "onverantwoord". De man dacht dat er op dat moment maar vier treinen per uur passeerden, maar vanwege de spits reden er meer treinen.

De straf is lager dan de eis van het OM. Dat eiste een taakstraf van 240 uur en een rijontzegging.
https://nos.nl/artikel/21(...)ongeluk-dalfsen.html
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')