Ja, ik ga het niet nog eens uitleggen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ik weet dat het niet geheel rationeel is, maar gevoelsmatig mag je daar toch vanuit gaan?
Geen onzin. Ze moeten die kutblagen niet op zo'n apparaat zetten op de openbare weg.quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:21 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Die kunnen uit routine net zulke fouten maken omdat ze laks worden.
Tja, ff lekker het gas open met een hoogwerker die 1 km/h kan rijden. Onverantwoordelijk!quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Geen onzin. Ze moeten die kutblagen niet op zo'n apparaat zetten op de openbare weg.
Niet voor niks dat ze ook geen echte motor mogen rijden.
Kom er net achter dat dit al 23 feb was .quote:Op maandag 7 maart 2016 12:00 schreef Brighteyes het volgende:
Ehm, je weet dat dit twee weken geleden gebeurde?
Dat hoef jij ook helemaal niet in te zien.quote:Op maandag 7 maart 2016 11:46 schreef nanuk het volgende:
[..]
Tja, ff lekker het gas open met een hoogwerker die 1 km/h kan rijden. Onverantwoordelijk!
Ik zie niet in waarom de gemiddelde 20 jarige niet verantwoord met zo'n ding om kan gaan. Iemand van 50 met nul ervaring zal tegen de zelfde problemen aanlopen. Bovendien wordt het ding geacht niet aan het verkeer deel te nemen. Slechts functioneel verplaatsen rond de feitelijke werkplek. Deze knul heeft waarschijnlijk een enorme inschattingsfout gemaakt. Dat lijkt me niet echt leeftijdsgebonden.
Waar staat in de wet dat je geen twintig maar dertig moet zijn om een hoogwerker te besturen. Of landbouwvoertuigen waar je nog veel meer onheil mee kan veroorzaken. Of een groot vaarbewijs waarmee je zelfstandig een binnevaart- of zelfs zeetschip mag besturen.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat hoef jij ook helemaal niet in te zien.
De wetgever ziet gelukkig wel in dat iemand van 20 roekelozer en minder empatisch is dan iemand van 30.
Roekeloosheid is in de rechtspraak een behoorlijk lastige term.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat hoef jij ook helemaal niet in te zien.
De wetgever ziet gelukkig wel in dat iemand van 20 roekelozer en minder empatisch is dan iemand van 30.
Dit is trouwens oud nieuwsquote:Op zaterdag 12 maart 2016 08:12 schreef Idisrom het volgende:
02.03.16
Right on track: Stadler wins contract in the Netherlands worth EUR 125 million
Stadler has been awarded the contract to manufacture 16 FLIRT3 electric multiple-unit (EMU) trains for the operators Syntus bv and Keolis in the Netherlands.
The trains will operate on the Zwolle–Kampen and Zwolle–Enschede lines, with services scheduled to begin in December 2017.
The contract is worth approximately EUR 125 million and includes delivery of the trains and maintenance for 15 years. The 16 electric FLIRT3 trains are split into nine three-carriage and seven four-carriage multiple-unit trains, and have a maximum speed of 160 kilometres per hour. All FLIRT3 vehicles sold comply with the new 2014 TSI standards, meaning they are state of the art in terms of noise-pollution levels, energy efficiency and access for persons with reduced mobility. The first trains will be delivered in June 2017 to allow type tests to be completed. Once again, the fact that the vehicles are able to be manufactured so quickly – thanks to the unique modular construction of the FLIRT3 series – played a crucial role in Stadler being awarded the contract. The 16 new trains will be produced in Switzerland.
Orders received over the last 18 months have already included 58 FLIRT trains for NS Reizigers and six two-carriage FLIRT trains for Abellio. After receiving this third contract from Holland with a quick turnaround, Stadler has decided to open a service centre in the Netherlands. The exact location is currently being evaluated and will form part of the service organisation in the Netherlands.
Bron
Werkgelegenheid en mooi dat het treinverkeer echt opbloeit op de door de NS niet rendabel geachte spoorlijnen in het Noorden en Oosten van Nederland.
Tja net als de Talent etc zijn dit soort treinen van het type lightrail met een duur van 10-15 jaar. De kreukelzone zit achter te machinist bij het gangpad. Bovendien bestaan deze treinen uit veel kunststof. Enfin je hoeft er geen studie op na te laten om te constateren dat we het niet meer over een loc 1800, 1700, 1200, mat 64, mat 54 etc hebben waar je als machinist veilig zit.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 08:14 schreef Idisrom het volgende:
En net nu begint men weer te zeuren in Nederland over de veiligheid van dit soort treintoestellen.
Wat een onverantwoorde oversteek van een trage rupskraan al niet kan veroorzaken.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ongeluk-dalfsen.html
De eisen voor nieuwe treinstellen zijn nu al behoorlijk streng. De Lintjes die op Zutphen-Oldenzaal en de Flirts die op Bad Bentheim-Bielefeld en Hamm-Venlo en de Talents die op Heerlen-Herzogenrath en Enschede-Dortmund/Münster rijden voldoen al niet meer aan de eisen van tegenwoordig.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 08:14 schreef Idisrom het volgende:
En net nu begint men weer te zeuren in Nederland over de veiligheid van dit soort treintoestellen.
Wat een onverantwoorde oversteek van een trage rupskraan al niet kan veroorzaken.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ongeluk-dalfsen.html
De Talent. Vreselijke trein om te rijden. Erg storingsgevoelig. En krijg geen brand.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:53 schreef R-K het volgende:
[..]
De eisen voor nieuwe treinstellen zijn nu al behoorlijk streng. De Lintjes die op Zutphen-Oldenzaal en de Flirts die op Bad Bentheim-Bielefeld en Hamm-Venlo en de Talents die op Heerlen-Herzogenrath en Enschede-Dortmund/Münster rijden voldoen al niet meer aan de eisen van tegenwoordig.
En dan wil men de eisen nog strenger maken. Dan wordt het onmogelijk om nog goede treinstellen te ontwerpen, die goed verkoopbaar zijn.
Met een max. van 1km/h denk ik niet of dat die seconde nog heel veel uitgehaald zou hebben. Misschien als hij het begon te doen ipv. te zwaaien dat het gelukt zou zijn. Maar alsnog zou de cabine een enorme smak (130 km/h) met een stuk metaal krijgen, lijkt me sterk als de machinist dat wel had overleefdquote:Op dinsdag 13 december 2016 11:15 schreef grimselman het volgende:
Toen de bestuurder van de rupskraan zag dat een botsing onvermijdelijk had hij de rupskraan beter in z'n achteruit kunnen zetten. Dan was de trein tegen de arm aangereden i.p.v tegen het veel zwaardere chassis.
Achteraf gelul uiteraard.
precies, nieuwe dienstregeling.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
Bestuurder van hoogwerker is vergeten om in het spoorboekje te kijken.
https://nos.nl/artikel/21(...)ongeluk-dalfsen.htmlquote:Een 23-jarige man uit Zwolle is veroordeeld tot een taakstraf van 100 uur vanwege het veroorzaken van het treinongeluk in Dalfsen in februari vorig jaar. Daarbij kwam de machinist van de trein om het leven en raakten zes passagiers gewond. De man zelf bleef ongedeerd.
De Zwollenaar reed op 23 februari 2016 in zijn hoogwerker over een spoorwegovergang, toen de trein van Dalfsen naar Ommen eraan kwam. De man dacht dat hij een kwartier de tijd had om de overkant te bereiken, maar dat was niet zo. De trein ramde de hoogwerker, ontspoorde daardoor en kwam in een weiland terecht.
Volgens de rechter was het handelen van de man "onnadenkend" en "onverantwoord". De man dacht dat er op dat moment maar vier treinen per uur passeerden, maar vanwege de spits reden er meer treinen.
De straf is lager dan de eis van het OM. Dat eiste een taakstraf van 240 uur en een rijontzegging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |