abonnement Unibet Coolblue
pi_160154187
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op. Als zo'n overweg 500 meter van een station ligt, waar de tegentrein al staat te wachten, heb je soms minder dan een minuut.
Dat zegt een spoorexpert die het heeft laten berekenen.
Is eigenlijk niet van belang, aangezien die kraan sowieso de spoorweg niet mocht overgaan.
pi_160154210
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op. Als zo'n overweg 500 meter van een station ligt, waar de tegentrein al staat te wachten, heb je soms minder dan een minuut.
Dat hangt af van de dienstregeling wanneer de trein van dat station vertrekt.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_160154297
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:47 schreef Physsic het volgende:
Is eigenlijk niet van belang, aangezien die kraan sowieso de spoorweg niet mocht overgaan.
Waar staat dit, dat een hoogwerker een overweg niet overmag ?
pi_160154336
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:51 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waar staat dit, dat een hoogwerker een overweg niet overmag ?
Dat specifieke voertuig (met rupsbanden), omdat het zo ontzettend traag zou zijn moet het worden vervoerd met een dieplader. Die stond echter aan de overkant.

http://m.telegraaf.nl/article/25255736/hoogwerker-zat-bewust-fout
  dinsdag 23 februari 2016 @ 19:53:59 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160154372
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:52 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat specifieke voertuig (met rupsbanden), omdat het zo ontzettend traag zou zijn moet het worden vervoerd met een dieplader. Die stond echter aan de overkant.

http://m.telegraaf.nl/article/25255736/hoogwerker-zat-bewust-fout
Ik denk dat een dieplader daar niet eens kan komen, met die bocht en die doodlopende weg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:03:51 #56
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_160154644
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Noten toch? Die is ooit fr-vz geweest van de PvdA in de EK.
Ja, niet bepaald een Swiebertje-burgemeester, maar een ervaren bestuurder. In het verleden trouwens nog lid geweest van de Raad van Bestuur van de NS.
pi_160154715
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:52 schreef Physsic het volgende:
Dat specifieke voertuig (met rupsbanden), omdat het zo ontzettend traag zou zijn moet het worden vervoerd met een dieplader. Die stond echter aan de overkant.

http://m.telegraaf.nl/article/25255736/hoogwerker-zat-bewust-fout
Ik hoor alleen een heleboel aanname`s in dat filmpje die volgens mij niet op regels, procedure`s of wetten gebaseerd zijn.
"hij reed het spoor over, maar dat had hij nooit mogen doen"
"dat apparaat is veel te traag om de weg over te steken, en mag eigenlijk alleen maar vervoerd worden op een dieplader"
"dus hij heeft bewust de regels overtreden zeg je ?"

Dat zo,n ding normaal gesproken voor langere afstand vervoerd wordt per dieplader is logisch.
Maar er staat volgens mij nergens dat je niet over een overweg mag rijden met een hoogwerker of ander soortig langzaam rijdend werktuig.

Als een hoogwerker bezig is met bomen snoeien langs de weg dan legt zo`n ding ook een paar honderd meter of een kilometer af op een dag
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:08:55 #58
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160154802
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat zegt een spoorexpert die het heeft laten berekenen.

Heb je daar een link van? Ben wel benieuwd naar zijn berekening.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:48 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Dat hangt af van de dienstregeling wanneer de trein van dat station vertrekt.
Uiteraard. Maar meestal zijn de kruisingen op dit soort enkelsporige baanvakken vrij krap ingepland.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:18:43 #59
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_160155114
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Heb je daar een link van? Ben wel benieuwd naar zijn berekening.
Die 6 minuten komt uit het filmpje van de Telegraaf, een interview met Harry van Gelder. Die wordt daar spoorexpert genoemd. Misschien is hij dat wel, maar hij is vooral de Telegraaf-journalist die normaal gesproken de artikelen over de spoorwegen en ander OV schrijft.
pi_160155128
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:51 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waar staat dit, dat een hoogwerker een overweg niet overmag ?
dat mag wel maar hij mag toch niet het teinverkeer hinderen.
pi_160155150
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:06 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik hoor alleen een heleboel aanname`s in dat filmpje die volgens mij niet op regels, procedure`s of wetten gebaseerd zijn.
"hij reed het spoor over, maar dat had hij nooit mogen doen"
"dat apparaat is veel te traag om de weg over te steken, en mag eigenlijk alleen maar vervoerd worden op een dieplader"
"dus hij heeft bewust de regels overtreden zeg je ?"

Dat zo,n ding normaal gesproken voor langere afstand vervoerd wordt per dieplader is logisch.
Maar er staat volgens mij nergens dat je niet over een overweg mag rijden met een hoogwerker of ander soortig langzaam rijdend werktuig.

Als een hoogwerker bezig is met bomen snoeien langs de weg dan legt zo`n ding ook een paar honderd meter of een kilometer af op een dag
Zoals ik het begrijp mag zo'n voertuig niet zelfstandig op de openbare weg en zou een spoorwegovergang ook onder 'openbare weg' vallen.

Ik lees net in zo'n veiligheids-/specificatierapport van een soortgelijk voertuig dat ook voor "verplaatsing over zeer korte afstanden" hij op een ander voertuig moet worden geladen.
Er staat alleen niet bij wat "zeer kort" precies is. :p
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:24:05 #62
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160155308
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:18 schreef freako het volgende:

[..]

Die 6 minuten komt uit het filmpje van de Telegraaf, een interview met Harry van Gelder. Die wordt daar spoorexpert genoemd. Misschien is hij dat wel, maar hij is vooral de Telegraaf-journalist die normaal gesproken de artikelen over de spoorwegen en ander OV schrijft.
Okee, duidelijk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_160155387
Met zo'n traag voertuig de gok nemen om een spoorweg over te steken :').!!!! Sommige mensen zijn gewoon echt te dom om te schijten.
U MAD?
pi_160155407
Ik snap iets niet.
Sommige omwonenden/getuigen geven aan dat hij de eerste trein heeft afgewacht, en daarna pas aan de oversteek is begonnen. Niet wetende dat er nog een tweede trein aan kwam.

Maar zijn dan niet de spoorbomen nog gewoon dicht? (Of zijn die er niet?)
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:29:01 #65
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160155483
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:27 schreef Physsic het volgende:
Ik snap iets niet.
Sommige omwonenden/getuigen geven aan dat hij de eerste trein heeft afgewacht, en daarna pas aan de oversteek is begonnen. Niet wetende dat er nog een tweede trein aan kwam.

Maar zijn dan niet de spoorbomen nog gewoon dicht? (Of zijn die er niet?)
In dit geval, bij enkelspoor, gaan de bomen weer open na een trein. De volgende trein zal een paar minuten later langs zijn gekomen, want het is een paar kilometer tot Dalfsen. Daarna zal de overweg dus weer dicht zijn gegaan, toen de tweede trein in de buurt kwam.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:29:12 #66
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_160155491
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:27 schreef Physsic het volgende:
Ik snap iets niet.
Sommige omwonenden/getuigen geven aan dat hij de eerste trein heeft afgewacht, en daarna pas aan de oversteek is begonnen. Niet wetende dat er nog een tweede trein aan kwam.

Maar zijn dan niet de spoorbomen nog gewoon dicht? (Of zijn die er niet?)
Er waren spoorbomen, en er zat enige tijd tussen beide treinen. Dus de spoorbomen zullen wel omhoog zijn gegaan, en (bv) 2 minuten later weer dicht.
pi_160155497
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:27 schreef Physsic het volgende:
Ik snap iets niet.
Sommige omwonenden/getuigen geven aan dat hij de eerste trein heeft afgewacht, en daarna pas aan de oversteek is begonnen. Niet wetende dat er nog een tweede trein aan kwam.

Maar zijn dan niet de spoorbomen nog gewoon dicht? (Of zijn die er niet?)
Duurde vijf minuten voor de volgende trein kwam. Dan gaan de bomen wel open, hoor. Stel je gewoon voor dat er een slak moest oversteken, dan ben je niet over voordat de volgende trein komt...

Er werd net trouwens op het NOS-journaal gezegd dat omwonenden beweerden dat die wagen gisteren hetzelfde kunstje heeft gedaan, en dat het toen blijkbaar wel lukte. Waarom nu dan niet?
Somebody that I used to know
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:30:47 #68
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160155550
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Duurde vijf minuten voor de volgende trein kwam. Dan gaan de bomen wel open, hoor. Stel je gewoon voor dat er een slak moest oversteken, dan ben je niet over voordat de volgende trein komt...

Er werd net trouwens op het NOS-journaal gezegd dat omwonenden beweerden dat die wagen gisteren hetzelfde kunstje heeft gedaan, en dat het toen blijkbaar wel lukte. Waarom nu dan niet?
Omdat er toen blijkbaar niet vijf minuten later weer een trein aan kwam.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_160155736
Dank alledrie voor de uitleg.
pi_160156406
Is het meest voor de hand liggende al genoemd? Dat de kraanbestuurder schrok van de spoorbomen en gelijk van de hoogwerker gesprongen is, ipv door te blijven rijden. Die dingen lijken me sterk genoeg om desnoods door de spoorboom heen te rijden.

Verder vraag ik mij of een hoogwerker op een dieplader met werkbus ervoor zoveel sneller is, op zo'n kort stukje.
.
pi_160157079
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:48 schreef Fer het volgende:
Is het meest voor de hand liggende al genoemd? Dat de kraanbestuurder schrok van de spoorbomen en gelijk van de hoogwerker gesprongen is, ipv door te blijven rijden. Die dingen lijken me sterk genoeg om desnoods door de spoorboom heen te rijden.

Verder vraag ik mij of een hoogwerker op een dieplader met werkbus ervoor zoveel sneller is, op zo'n kort stukje.
feit is gewoon dat die dingen erg groot en log zijn. ik heb zelf ook vaak last van hoogwerkers die dan weer eens flink in de weg staan zodat ik niet eens fatzoenlijk mijn weg kan vervolgen. zit die dingen alsjeblieft ergens neer waar niemand er last van heeft.
pi_160158087
Zo vaak zie ik nu ook niet een hoogwerker op de weg.
Bedoel je niet een mobiele kraan ?
  dinsdag 23 februari 2016 @ 21:29:55 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160158399
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:01 schreef matthias24 het volgende:

[..]

feit is gewoon dat die dingen erg groot en log zijn. ik heb zelf ook vaak last van hoogwerkers die dan weer eens flink in de weg staan zodat ik niet eens fatzoenlijk mijn weg kan vervolgen. zit die dingen alsjeblieft ergens neer waar niemand er last van heeft.
Je snapt toch wel dat ze daar neergezet worden waar ze nodig zijn? Ze staan echt niet voor de lol op locatie A terwijl ze veel veiliger op locatie B hadden kunnen staan om dezelfde klus te klaren?!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160158757
.
pi_160158764
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat ze daar neergezet worden waar ze nodig zijn? Ze staan echt niet voor de lol op locatie A terwijl ze veel veiliger op locatie B hadden kunnen staan om dezelfde klus te klaren?!
ja maar die dingen zitten in de weg! ik kan er met me auto vaak niet eens langs. kan ik helemaal weer omrijden en alles. maar goed dat is niet echt zo'n groot probleem hoor maar als het tot een treinongeluk leid dan heb ik zoiets van......zet die dingen alsjeblieft ergens neer waar het veilig is voor anderen.
pi_160158855
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Zo vaak zie ik nu ook niet een hoogwerker op de weg.
Bedoel je niet een mobiele kraan ?
ja of een mobiele kraan. tis allemaal hetzelfde vind ik.
pi_160159055
Daar zit wel even flink wat verschil, vooral in dit topic.
Een kraan/graafmachine op banden mag gewoon op de weg rijden, die hebben ook verlichting, spiegels etc, straks ook een kenteken, net als tractoren zeg maar.
Die rijden ook 25km/h, voor jou gevoel is dat heel traag, maar dat is heel wat sneller dan een hoogwerker.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 21:44:20 #78
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_160159224
Ik vraag me af of de bovenleiding niet geknapt was.

:?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_160162503
Wat wordt hier onder bewust verstaan? Natuurlijk zal hij geweten hebben dat hij dat stukje niet zelf rijden mocht. Maar als je denkt dat het veilig is omdat de trein al gepasseerd is, zoveel mensen doen dat dan. Hetzelfde ongeluk had mogelijk ook met de wèl toegestane combinatie kunnen gebeuren: groot log voertuig, lastige kruising, langzaam rijden en dan is daar de verrassing dat de bomen dichtgaan over jouw voertuig heen.

Het bewuste is hier toch van een andere orde dan met je fiets of brommer even langs de gesloten halve overwegbomen heen gaan.
pi_160162714
Zo traag zijn die hoogwerkers niet eens. Een stukje spoor van deze afmeting kan in minder dan een minuut overgestoken worden.
pi_160163444
Dat ding was bezig in landelijk gebied en moest spoorlijn over, gaan ze echt niet de vrachtwagen met dieplader ophalen, iets met klus aannemen en kosten.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 23:06:00 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160163494
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat ding was bezig in landelijk gebied en moest spoorlijn over, gaan ze echt niet de vrachtwagen met dieplader ophalen, iets met klus aannemen en kosten.
Volgens mij had een dieplader niet eens bij die boerderij kunnen komen, en zo wel dan had hij op die doodlopende weg niet kunnen keren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 23 februari 2016 @ 23:07:14 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160163546
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:44 schreef Teslynd het volgende:
Wat wordt hier onder bewust verstaan? Natuurlijk zal hij geweten hebben dat hij dat stukje niet zelf rijden mocht. Maar als je denkt dat het veilig is omdat de trein al gepasseerd is, zoveel mensen doen dat dan. Hetzelfde ongeluk had mogelijk ook met de wèl toegestane combinatie kunnen gebeuren: groot log voertuig, lastige kruising, langzaam rijden en dan is daar de verrassing dat de bomen dichtgaan over jouw voertuig heen.

Het bewuste is hier toch van een andere orde dan met je fiets of brommer even langs de gesloten halve overwegbomen heen gaan.
Ehm... heb je daar een bron voor?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160163553
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat ding was bezig in landelijk gebied en moest spoorlijn over, gaan ze echt niet de vrachtwagen met dieplader ophalen, iets met klus aannemen en kosten.
Wat is het probleem met de spoorlijn?
pi_160163873
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:44 schreef Teslynd het volgende:
Wat wordt hier onder bewust verstaan? Natuurlijk zal hij geweten hebben dat hij dat stukje niet zelf rijden mocht. Maar als je denkt dat het veilig is omdat de trein al gepasseerd is, zoveel mensen doen dat dan. Hetzelfde ongeluk had mogelijk ook met de wèl toegestane combinatie kunnen gebeuren: groot log voertuig, lastige kruising, langzaam rijden en dan is daar de verrassing dat de bomen dichtgaan over jouw voertuig heen.

Het bewuste is hier toch van een andere orde dan met je fiets of brommer even langs de gesloten halve overwegbomen heen gaan.
Zoiets denken zou natuurlijk nergens op slaan. xD
"Ja, eigenlijk mag het niet, maar ik dacht dat het toch wel veilig is als er geen trein aan komt."

Als het veilig zou zijn om de spoorweg over te steken op het moment dat er geen trein nadert en dus de slagbomen open zijn, dan zou het wel alleen verboden zijn om een spoorwegovergang over te steken op het moment dat er een trein aan komt en de slagbomen dus dicht zijn.
Het is voor dit voertuig (als dat echt blijkt te kloppen) ten alle tijden verboden de spoorwegovergang over te steken, omdat het ten alle tijden gevaarlijk kan zijn. De slagbomen zijn niet ingesteld op voertuigen die er mogelijk 10min over te doen om de andere kant te bereiken.
pi_160163898
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zoiets denken zou natuurlijk nergens op slaan. xD
"Ja, eigenlijk mag het niet, maar ik dacht dat het toch wel veilig is als er geen trein aan komt."

Als het veilig zou zijn om de spoorweg over te steken op het moment dat er geen trein nadert en dus de slagbomen open zijn, dan zou het wel alleen verboden zijn om een spoorwegovergang over te steken op het moment dat er een trein aan komt en de slagbomen dus dicht zijn.
Het is voor dit voertuig (als dat echt blijkt te kloppen) ten alle tijden verboden de spoorwegovergang over te steken, omdat het ten alle tijden gevaarlijk kan zijn. De slagbomen zijn niet ingesteld op voertuigen die er mogelijk 10min over te doen om de andere kant te bereiken.
maar zo'n ding doet er geen tien minuten over...
pi_160163940
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij had een dieplader niet eens bij die boerderij kunnen komen, en zo wel dan had hij op die doodlopende weg niet kunnen keren.
Bedoel je de dieplader of hoogwerker?
Want die hoogwerker kan waarschijnlijk een rondje draaien op z'n plaats.
pi_160164188
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:18 schreef aloa het volgende:

[..]

maar zo'n ding doet er geen tien minuten over...
Dat weet ik niet, het was meer een voorbeeld.

In specs van soortgelijke voertuigen lees ik maximale snelheiden variërend van 1,4 tot 2,5 km/u. Dus zo'n 33meter per minuut.
pi_160164271
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:26 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, het was meer een voorbeeld.

In specs van soortgelijke voertuigen lees ik maximale snelheiden variërend van 1,4 tot 2,5 km/u. Dus zo'n 33meter per minuut.
Dan ben je in minder dan een minuut al een spoorwegovergang over,
pi_160164341
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:29 schreef aloa het volgende:

[..]

Dan ben je in minder dan een minuut al een spoorwegovergang over,
Dan is hij misschien vast komen te zitten.
pi_160164387
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dan is hij misschien vast komen te zitten.
Lijkt me sterk met dergelijke rupsbanden.
Misschien een onervaren iemand.
Soms slaan die dingen af, als ze te steil gaan ofzo.
pi_160164748
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:33 schreef aloa het volgende:

[..]

Lijkt me sterk met dergelijke rupsbanden.
Misschien een onervaren iemand.
Soms slaan die dingen af, als ze te steil gaan ofzo.
Dat is waar. Bij 5% helling de safety kicks in.
Dan krijg je 'm alleen weg door er af te klimmen en op de grond de beveliging te overbruggen met een sleutel of chipkaart
Wie dit leest is gek
pi_160164818
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:45 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat is waar. Bij 5% helling de safety kicks in.
Dan krijg je 'm alleen weg door er af te klimmen en op de grond de beveliging te overbruggen met een sleutel of chipkaart
En als je dan niet weet wat te doen...
pi_160165531
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:19 schreef Physsic het volgende:
Ik lees net in zo'n veiligheids-/specificatierapport van een soortgelijk voertuig dat ook voor "verplaatsing over zeer korte afstanden" hij op een ander voertuig moet worden geladen.
Ja, dat zal er wel in staan om onnodige slijtage van de rupsen te voorkomen, zo goedkoop zijn die dingen niet.....
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:07 schreef Leandra het volgende:
Ehm... heb je daar een bron voor?
Inderdaad, dat was weer aanname.
Of het mocht/mag en of de bestuurder daarvan op de hoogte is weten we niet eens......
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat ding was bezig in landelijk gebied en moest spoorlijn over, gaan ze echt niet de vrachtwagen met dieplader ophalen, iets met klus aannemen en kosten.
Inderdaad, die hoogwerker was daar de vorige dag ook al aan het werk.
Afgeleverd door vrachtwagen met dieplader, en die vrachtwagen vertrekt weer.
Als ze er mee klaar zijn over een dag of wat, dan komt de vrachtwagen met dieplader weer langs en halen ze hem weer op.

Als je bij elke verhuurde hoogwerker de vrachtwagen met dieplader moet laten staan inclusief chauffeur, dan heb je een aardig wagenpark nodig hoor.

[ Bericht 33% gewijzigd door bluemoon23 op 24-02-2016 00:20:54 ]
pi_160165839
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 00:13 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja, dat zal er wel in staan om onnodige slijtage van de rupsen te voorkomen, zo goedkoop zijn die dingen niet.....

[..]

Inderdaad, dat was weer aanname.
Of het mocht/mag en of de bestuurder daarvan op de hoogte is weten we niet eens......

Even aangenomen dat het niet toegestaan is om een spoorwegovergang over te steken;
Dan neem ik aan dat je een soort bevoegdheid nodig hebt om zo'n voertuig te mogen besturen en daar dus ook van op de hoogte -hoort- te zijn.

Maar dit was volgens mij een privé klus, dus dan bestaat de kans dat met zulke dingen wat minder rekening wordt gehouden.
  woensdag 24 februari 2016 @ 00:38:04 #96
3542 Gia
User under construction
pi_160166155
Aangezien de dieplader aan de andere kant stond, zal hij de oversteek ook al eerder hebben gemaakt. Als het klopt dat zo'n voertuig niet op de openbare weg mag rijden, dus ook niet over een overweg, dan heeft hij dus al eerder bewust de regels overtreden.
Misschien heeft zijn werkgever wel gezegd dat 'dat best wel effe kan'.

Nu heeft dat iemand het leven gekost.
  woensdag 24 februari 2016 @ 00:54:22 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160166386
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:19 schreef Physsic het volgende:

[..]

Bedoel je de dieplader of hoogwerker?
Want die hoogwerker kan waarschijnlijk een rondje draaien op z'n plaats.
Ik heb het in die post alleen maar over de dieplader.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160166933
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij had een dieplader niet eens bij die boerderij kunnen komen, en zo wel dan had hij op die doodlopende weg niet kunnen keren.
Dit denk ik ook. Zelfs die ambulance staat al krap in die bocht voor de overgang.
.
  woensdag 24 februari 2016 @ 01:51:02 #99
202014 JJH
Knetter. O+
pi_160167134
Doodlopend, doodlopend. Het pad lijkt door te lopen tot aan de Hammerweg als ik kijk op Googlemaps. Maar op zo'n pad kom je denk ik niet heel graag met een combinatie van 16 meter.
En dan nog, dan zou dus voor elke keer dat je naar de overkant van het spoor moet dus tot aan de geasfalteerde weg moeten rijden. Dat ding moeten laden, vastzetten. Anderhalve kilometer eromheen rijden, ding weer lossen en dan weer dat pad over...

En ik gok ook zomaar dat dat pad prive terrein is. Is die paar meter spoorwegovergang dan opeens openbare weg?
  woensdag 24 februari 2016 @ 06:52:31 #100
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_160167885
Oftewel, je had een andere manier moeten bedenken om die bomen te rooien. Ik zou af en toe ook best een hoogwerker in mijn tuin willen hebben omdat het handig(er) is, maar dat past niet.
Never explain, never apologize.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')