abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 februari 2016 @ 19:11:13 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_160153119
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik zie is dat-ie een scherpe bocht moest maken na de overgang. Dat vereist wel de nodige concentratie en kan daardoor een stuk langer duren.
En ook dat is iets wat de chauffeur moet meenemen als hij met zo'n ding onderweg is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 23 februari 2016 @ 19:11:50 #33
329736 Knetterkrankjorum
Ik ben knetter... Ik mag dat !
pi_160153136
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hooguit speculeert dan de burgemeester. Als we die al niet meer kunnen vertrouwen houdt het snel op.
lijkt me logisch dat duidelijk is dat hij speculeert aangezien er nog officieel onderzoek moet komen/bezig is ?
-insert koosnaampje-
You cannot save a life, you simply delay death.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 19:12:22 #34
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160153153
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:06 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Hoe moeilijk kan het zijn wanneer je die dag de spoorlijn over moet met dat langzame ding om voordat je begint even te bellen met spoorweg beheerder om te vragen wat er die dag aan treinen rijdt en op welke tijd.
Dan nog. Ook gedurende de dag worden nog wel eens treinen ingepland die 's ochtends nog niet bekend waren.

Ik snap dat je vast houdt je spoorboekje-idee, maar zo werkt het gewoon niet. Iedere medewerker van de spoorwegen zal je vertellen dat je niet blind moet vertrouwen op de dienstregeling als je je bij het spoor bevindt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 23 februari 2016 @ 19:12:37 #35
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_160153161
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:11 schreef Knetterkrankjorum het volgende:

[..]

lijkt me logisch dat duidelijk is dat hij speculeert aangezien er nog officieel onderzoek moet komen/bezig is ?
Mij niet. Speculeren lijkt me geen taak van een burgemeester (die van Samson even uitgezonderd), dus ik ga er vanuit dat de man een reden heeft om dit met de wereld te delen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_160153169
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En ook dat is iets wat de chauffeur moet meenemen als hij met zo'n ding onderweg is.
Het vereist wel enige ervaring idd, want je staat in die bak, die omlaag staat, en het vehikel dat je bestuurt zit 5 m van je vandaan. Vandaar is het handig iemand mee te nemen.
I´m back.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 19:14:56 #37
329736 Knetterkrankjorum
Ik ben knetter... Ik mag dat !
pi_160153243
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mij niet. Speculeren lijkt me geen taak van een burgemeester (die van Samson even uitgezonderd), dus ik ga er vanuit dat de man een reden heeft om dit met de wereld te delen.
die man is burgemeester van een klein dorpje waar amper wat gebeurd
die moet ineens de pers te woord staan en wil dit zo goed mogelijk doen.

Hij maakte immers al eerder een fout met zijn 2 doden ipv 1
in alle nieuwberichten staat ook dat de burgemeester zelf zegt waarschijnlijk
Je lijkt die berichten selectief te lezen als je dat woord steeds mist en nu al een soort vasstaand feit te hebben dat de machinist dom was/ te weinig opleiding had/ bijna bewust die trein wou laten ontsporen.

Ik vind het erg onprettig om te lezen :)
-insert koosnaampje-
You cannot save a life, you simply delay death.
pi_160153259
Zijn alle machinisten van FOK! veilig thuis gekomen met hun trein? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 23 februari 2016 @ 19:16:55 #39
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_160153302
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:14 schreef Knetterkrankjorum het volgende:

[..]

die man is burgemeester van een klein dorpje waar amper wat gebeurd
die moet ineens de pers te woord staan en wil dit zo goed mogelijk doen.

Hij maakte immers al eerder een fout met zijn 2 doden ipv 1
in alle nieuwberichten staat ook dat de burgemeester zelf zegt waarschijnlijk
Je lijkt die berichten selectief te lezen als je dat woord steeds mist en nu al een soort vasstaand feit te hebben dat de machinist dom was/ te weinig opleiding had/ bijna bewust die trein wou laten ontsporen.

Ik vind het erg onprettig om te lezen :)
Er zit een wereld van verschil tussen bewust een trein willen laten ontsporen, en je werk slecht doen waardoor er een ongeval gebeurT. Over selectief lezen gesproken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_160153342
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:15 schreef Geralt het volgende:
Zijn alle machinisten van FOK! veilig thuis gekomen met hun trein? :)
We hebben hier idd wel paar treinmachinisten zitten idd. Die hadden een eigen subforum ook, dacht ik.
I´m back.
pi_160153366
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er zit een wereld van verschil tussen bewust een trein willen laten ontsporen, en je werk slecht doen waardoor er een ongeval gebeurT. Over selectief lezen gesproken.
Speculatie dat die hoogwerker zijn werk "slecht" deed imho.
I´m back.
pi_160153379
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:00 schreef Cherna het volgende:
Ook als je de openbare weg opgaat? Ik weet het niet daarom vraag ik het.
Wat ik zo kan vinden op het web van cursusmateriaal over "werken met de hoogwerker" mag een hoogwerker in principe niet rijden op de weg, zoals bijvoorbeeld een mobiele graafmachine of verreiker wel mag
Maar je ziet ze wel regelmatig werken langs de weg bij het bomensnoeien enzo, maar dan is er een afzetting een stukje voor en na de hoogwerker.
Schijnbaar word het "verplaatsen" (langs de bomen rijden denk ik) van de hoogwerker wel gedoogd wat ik zo kan vinden.

Van de NOS: http://nos.nl/artikel/208(...)weg-bij-dalfsen.html
quote:
Hoe kan een hoogwerker, die helemaal niet op de openbare weg hoort, op een spoorwegovergang in botsing komen met een trein?
Naar het ongeluk van vanochtend lopen verschillende onderzoeken. Politie en justitie bekijken of de bestuurder van de hoogwerker strafbaar is. De Inspectie Leefomgeving en Transport is erbij betrokken en ook de Onderzoeksraad voor veiligheid doet onderzoek.
Dit is natuurlijk een beetje suggestieve berichtgeving, een hoogwerker mag gerust op de openbare weg, maar dan moet dat stuk weg / weghelft afgezet worden.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 19:20:23 #43
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_160153404
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Speculatie dat die hoogwerker zijn werk "slecht" deed imho.
Zo lang het technisch onderzoek nog niet is afgerond behoort het inderdaad tot de mogelijkheden dat er een technisch defect aan dat ding was precies op de overweg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_160153599
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zo lang het technisch onderzoek nog niet is afgerond behoort het inderdaad tot de mogelijkheden dat er een technisch defect aan dat ding was precies op de overweg.
Ja, wat ik daarnet las op VK-site lijkt het er vooralsnog op dat die hoogwerker niet geweten heeft dat er zo snel een andere trein aankwam.

Verder worden hoogwerkers voldoende onderhouden, iemand van een bepaalde instantie (naam even kwijt) doet ieder jaar een onafhankelijke keuring. En voordat je gebruik maakt van een hoogwerker, moet je een checklist aflopen en het resultaat daarvan in het logboek van de machine zetten. Een praktijk die wrs niet wordt veronachtzaamd bij een hoveniersbedrijf.
I´m back.
pi_160153809
Ik lees net ergens in een titel in het nieuws dat "de kraan bewust fout zat".

Beetje vreemde formulering?
pi_160153923
Ontspoorde trein had camera in de cabine, lees ik net.
I´m back.
pi_160153965
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:06 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Hoe moeilijk kan het zijn wanneer je die dag de spoorlijn over moet met dat langzame ding om voordat je begint even te bellen met spoorweg beheerder om te vragen wat er die dag aan treinen rijdt en op welke tijd.
De netbeheerder in casus een klein beetje kennende is dat nog niet zo eenvoudig. Je zal dat dan wel zes maand van te voren in drievoud aan moeten vragen.
pi_160154026
Misschien al genoemd, maar ik lees nog niet zolang mee;

Korte, enkele spoorwegovergang, je hebt 6minuten de tijd om over te steken.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 19:43:51 #49
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160154093
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:41 schreef Physsic het volgende:
Misschien al genoemd, maar ik lees nog niet zolang mee;

Korte, enkele spoorwegovergang, je hebt 6minuten de tijd om over te steken.
Dat slaat nergens op. Als zo'n overweg 500 meter van een station ligt, waar de tegentrein al staat te wachten, heb je soms minder dan een minuut.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_160154112
Misschien is er iets soortgelijks gebeurd als bij het dodelijke ongeluk tussen een bierfiets en trein in Eindhoven eind vorig jaar.
Daar kwam de fiets vast te zitten onder de sluitende spoorboom, waardoor die niet meer van het spoor gehaald kon worden.
pi_160154187
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op. Als zo'n overweg 500 meter van een station ligt, waar de tegentrein al staat te wachten, heb je soms minder dan een minuut.
Dat zegt een spoorexpert die het heeft laten berekenen.
Is eigenlijk niet van belang, aangezien die kraan sowieso de spoorweg niet mocht overgaan.
pi_160154210
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op. Als zo'n overweg 500 meter van een station ligt, waar de tegentrein al staat te wachten, heb je soms minder dan een minuut.
Dat hangt af van de dienstregeling wanneer de trein van dat station vertrekt.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_160154297
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:47 schreef Physsic het volgende:
Is eigenlijk niet van belang, aangezien die kraan sowieso de spoorweg niet mocht overgaan.
Waar staat dit, dat een hoogwerker een overweg niet overmag ?
pi_160154336
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:51 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waar staat dit, dat een hoogwerker een overweg niet overmag ?
Dat specifieke voertuig (met rupsbanden), omdat het zo ontzettend traag zou zijn moet het worden vervoerd met een dieplader. Die stond echter aan de overkant.

http://m.telegraaf.nl/article/25255736/hoogwerker-zat-bewust-fout
  dinsdag 23 februari 2016 @ 19:53:59 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160154372
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:52 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat specifieke voertuig (met rupsbanden), omdat het zo ontzettend traag zou zijn moet het worden vervoerd met een dieplader. Die stond echter aan de overkant.

http://m.telegraaf.nl/article/25255736/hoogwerker-zat-bewust-fout
Ik denk dat een dieplader daar niet eens kan komen, met die bocht en die doodlopende weg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:03:51 #56
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_160154644
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Noten toch? Die is ooit fr-vz geweest van de PvdA in de EK.
Ja, niet bepaald een Swiebertje-burgemeester, maar een ervaren bestuurder. In het verleden trouwens nog lid geweest van de Raad van Bestuur van de NS.
pi_160154715
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:52 schreef Physsic het volgende:
Dat specifieke voertuig (met rupsbanden), omdat het zo ontzettend traag zou zijn moet het worden vervoerd met een dieplader. Die stond echter aan de overkant.

http://m.telegraaf.nl/article/25255736/hoogwerker-zat-bewust-fout
Ik hoor alleen een heleboel aanname`s in dat filmpje die volgens mij niet op regels, procedure`s of wetten gebaseerd zijn.
"hij reed het spoor over, maar dat had hij nooit mogen doen"
"dat apparaat is veel te traag om de weg over te steken, en mag eigenlijk alleen maar vervoerd worden op een dieplader"
"dus hij heeft bewust de regels overtreden zeg je ?"

Dat zo,n ding normaal gesproken voor langere afstand vervoerd wordt per dieplader is logisch.
Maar er staat volgens mij nergens dat je niet over een overweg mag rijden met een hoogwerker of ander soortig langzaam rijdend werktuig.

Als een hoogwerker bezig is met bomen snoeien langs de weg dan legt zo`n ding ook een paar honderd meter of een kilometer af op een dag
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:08:55 #58
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160154802
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat zegt een spoorexpert die het heeft laten berekenen.

Heb je daar een link van? Ben wel benieuwd naar zijn berekening.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:48 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Dat hangt af van de dienstregeling wanneer de trein van dat station vertrekt.
Uiteraard. Maar meestal zijn de kruisingen op dit soort enkelsporige baanvakken vrij krap ingepland.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:18:43 #59
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_160155114
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Heb je daar een link van? Ben wel benieuwd naar zijn berekening.
Die 6 minuten komt uit het filmpje van de Telegraaf, een interview met Harry van Gelder. Die wordt daar spoorexpert genoemd. Misschien is hij dat wel, maar hij is vooral de Telegraaf-journalist die normaal gesproken de artikelen over de spoorwegen en ander OV schrijft.
pi_160155128
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:51 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waar staat dit, dat een hoogwerker een overweg niet overmag ?
dat mag wel maar hij mag toch niet het teinverkeer hinderen.
pi_160155150
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:06 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik hoor alleen een heleboel aanname`s in dat filmpje die volgens mij niet op regels, procedure`s of wetten gebaseerd zijn.
"hij reed het spoor over, maar dat had hij nooit mogen doen"
"dat apparaat is veel te traag om de weg over te steken, en mag eigenlijk alleen maar vervoerd worden op een dieplader"
"dus hij heeft bewust de regels overtreden zeg je ?"

Dat zo,n ding normaal gesproken voor langere afstand vervoerd wordt per dieplader is logisch.
Maar er staat volgens mij nergens dat je niet over een overweg mag rijden met een hoogwerker of ander soortig langzaam rijdend werktuig.

Als een hoogwerker bezig is met bomen snoeien langs de weg dan legt zo`n ding ook een paar honderd meter of een kilometer af op een dag
Zoals ik het begrijp mag zo'n voertuig niet zelfstandig op de openbare weg en zou een spoorwegovergang ook onder 'openbare weg' vallen.

Ik lees net in zo'n veiligheids-/specificatierapport van een soortgelijk voertuig dat ook voor "verplaatsing over zeer korte afstanden" hij op een ander voertuig moet worden geladen.
Er staat alleen niet bij wat "zeer kort" precies is. :p
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:24:05 #62
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160155308
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:18 schreef freako het volgende:

[..]

Die 6 minuten komt uit het filmpje van de Telegraaf, een interview met Harry van Gelder. Die wordt daar spoorexpert genoemd. Misschien is hij dat wel, maar hij is vooral de Telegraaf-journalist die normaal gesproken de artikelen over de spoorwegen en ander OV schrijft.
Okee, duidelijk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')