En ook dat is iets wat de chauffeur moet meenemen als hij met zo'n ding onderweg is.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik zie is dat-ie een scherpe bocht moest maken na de overgang. Dat vereist wel de nodige concentratie en kan daardoor een stuk langer duren.
lijkt me logisch dat duidelijk is dat hij speculeert aangezien er nog officieel onderzoek moet komen/bezig is ?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hooguit speculeert dan de burgemeester. Als we die al niet meer kunnen vertrouwen houdt het snel op.
Dan nog. Ook gedurende de dag worden nog wel eens treinen ingepland die 's ochtends nog niet bekend waren.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hoe moeilijk kan het zijn wanneer je die dag de spoorlijn over moet met dat langzame ding om voordat je begint even te bellen met spoorweg beheerder om te vragen wat er die dag aan treinen rijdt en op welke tijd.
Mij niet. Speculeren lijkt me geen taak van een burgemeester (die van Samson even uitgezonderd), dus ik ga er vanuit dat de man een reden heeft om dit met de wereld te delen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:11 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
lijkt me logisch dat duidelijk is dat hij speculeert aangezien er nog officieel onderzoek moet komen/bezig is ?
Het vereist wel enige ervaring idd, want je staat in die bak, die omlaag staat, en het vehikel dat je bestuurt zit 5 m van je vandaan. Vandaar is het handig iemand mee te nemen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En ook dat is iets wat de chauffeur moet meenemen als hij met zo'n ding onderweg is.
die man is burgemeester van een klein dorpje waar amper wat gebeurdquote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mij niet. Speculeren lijkt me geen taak van een burgemeester (die van Samson even uitgezonderd), dus ik ga er vanuit dat de man een reden heeft om dit met de wereld te delen.
Er zit een wereld van verschil tussen bewust een trein willen laten ontsporen, en je werk slecht doen waardoor er een ongeval gebeurT. Over selectief lezen gesproken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:14 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
die man is burgemeester van een klein dorpje waar amper wat gebeurd
die moet ineens de pers te woord staan en wil dit zo goed mogelijk doen.
Hij maakte immers al eerder een fout met zijn 2 doden ipv 1
in alle nieuwberichten staat ook dat de burgemeester zelf zegt waarschijnlijk
Je lijkt die berichten selectief te lezen als je dat woord steeds mist en nu al een soort vasstaand feit te hebben dat de machinist dom was/ te weinig opleiding had/ bijna bewust die trein wou laten ontsporen.
Ik vind het erg onprettig om te lezen
We hebben hier idd wel paar treinmachinisten zitten idd. Die hadden een eigen subforum ook, dacht ik.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:15 schreef Geralt het volgende:
Zijn alle machinisten van FOK! veilig thuis gekomen met hun trein?
Speculatie dat die hoogwerker zijn werk "slecht" deed imho.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zit een wereld van verschil tussen bewust een trein willen laten ontsporen, en je werk slecht doen waardoor er een ongeval gebeurT. Over selectief lezen gesproken.
Wat ik zo kan vinden op het web van cursusmateriaal over "werken met de hoogwerker" mag een hoogwerker in principe niet rijden op de weg, zoals bijvoorbeeld een mobiele graafmachine of verreiker wel magquote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:00 schreef Cherna het volgende:
Ook als je de openbare weg opgaat? Ik weet het niet daarom vraag ik het.
Dit is natuurlijk een beetje suggestieve berichtgeving, een hoogwerker mag gerust op de openbare weg, maar dan moet dat stuk weg / weghelft afgezet worden.quote:Hoe kan een hoogwerker, die helemaal niet op de openbare weg hoort, op een spoorwegovergang in botsing komen met een trein?
Naar het ongeluk van vanochtend lopen verschillende onderzoeken. Politie en justitie bekijken of de bestuurder van de hoogwerker strafbaar is. De Inspectie Leefomgeving en Transport is erbij betrokken en ook de Onderzoeksraad voor veiligheid doet onderzoek.
Zo lang het technisch onderzoek nog niet is afgerond behoort het inderdaad tot de mogelijkheden dat er een technisch defect aan dat ding was precies op de overweg.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Speculatie dat die hoogwerker zijn werk "slecht" deed imho.
Ja, wat ik daarnet las op VK-site lijkt het er vooralsnog op dat die hoogwerker niet geweten heeft dat er zo snel een andere trein aankwam.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo lang het technisch onderzoek nog niet is afgerond behoort het inderdaad tot de mogelijkheden dat er een technisch defect aan dat ding was precies op de overweg.
De netbeheerder in casus een klein beetje kennende is dat nog niet zo eenvoudig. Je zal dat dan wel zes maand van te voren in drievoud aan moeten vragen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hoe moeilijk kan het zijn wanneer je die dag de spoorlijn over moet met dat langzame ding om voordat je begint even te bellen met spoorweg beheerder om te vragen wat er die dag aan treinen rijdt en op welke tijd.
Dat slaat nergens op. Als zo'n overweg 500 meter van een station ligt, waar de tegentrein al staat te wachten, heb je soms minder dan een minuut.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:41 schreef Physsic het volgende:
Misschien al genoemd, maar ik lees nog niet zolang mee;
Korte, enkele spoorwegovergang, je hebt 6minuten de tijd om over te steken.
Dat zegt een spoorexpert die het heeft laten berekenen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op. Als zo'n overweg 500 meter van een station ligt, waar de tegentrein al staat te wachten, heb je soms minder dan een minuut.
Dat hangt af van de dienstregeling wanneer de trein van dat station vertrekt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op. Als zo'n overweg 500 meter van een station ligt, waar de tegentrein al staat te wachten, heb je soms minder dan een minuut.
Waar staat dit, dat een hoogwerker een overweg niet overmag ?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:47 schreef Physsic het volgende:
Is eigenlijk niet van belang, aangezien die kraan sowieso de spoorweg niet mocht overgaan.
Dat specifieke voertuig (met rupsbanden), omdat het zo ontzettend traag zou zijn moet het worden vervoerd met een dieplader. Die stond echter aan de overkant.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:51 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Waar staat dit, dat een hoogwerker een overweg niet overmag ?
Ik denk dat een dieplader daar niet eens kan komen, met die bocht en die doodlopende weg.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:52 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat specifieke voertuig (met rupsbanden), omdat het zo ontzettend traag zou zijn moet het worden vervoerd met een dieplader. Die stond echter aan de overkant.
http://m.telegraaf.nl/article/25255736/hoogwerker-zat-bewust-fout
Ja, niet bepaald een Swiebertje-burgemeester, maar een ervaren bestuurder. In het verleden trouwens nog lid geweest van de Raad van Bestuur van de NS.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Noten toch? Die is ooit fr-vz geweest van de PvdA in de EK.
Ik hoor alleen een heleboel aanname`s in dat filmpje die volgens mij niet op regels, procedure`s of wetten gebaseerd zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:52 schreef Physsic het volgende:
Dat specifieke voertuig (met rupsbanden), omdat het zo ontzettend traag zou zijn moet het worden vervoerd met een dieplader. Die stond echter aan de overkant.
http://m.telegraaf.nl/article/25255736/hoogwerker-zat-bewust-fout
Heb je daar een link van? Ben wel benieuwd naar zijn berekening.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat zegt een spoorexpert die het heeft laten berekenen.
Uiteraard. Maar meestal zijn de kruisingen op dit soort enkelsporige baanvakken vrij krap ingepland.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:48 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Dat hangt af van de dienstregeling wanneer de trein van dat station vertrekt.
Die 6 minuten komt uit het filmpje van de Telegraaf, een interview met Harry van Gelder. Die wordt daar spoorexpert genoemd. Misschien is hij dat wel, maar hij is vooral de Telegraaf-journalist die normaal gesproken de artikelen over de spoorwegen en ander OV schrijft.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Heb je daar een link van? Ben wel benieuwd naar zijn berekening.
dat mag wel maar hij mag toch niet het teinverkeer hinderen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:51 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Waar staat dit, dat een hoogwerker een overweg niet overmag ?
Zoals ik het begrijp mag zo'n voertuig niet zelfstandig op de openbare weg en zou een spoorwegovergang ook onder 'openbare weg' vallen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:06 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik hoor alleen een heleboel aanname`s in dat filmpje die volgens mij niet op regels, procedure`s of wetten gebaseerd zijn.
"hij reed het spoor over, maar dat had hij nooit mogen doen"
"dat apparaat is veel te traag om de weg over te steken, en mag eigenlijk alleen maar vervoerd worden op een dieplader"
"dus hij heeft bewust de regels overtreden zeg je ?"
Dat zo,n ding normaal gesproken voor langere afstand vervoerd wordt per dieplader is logisch.
Maar er staat volgens mij nergens dat je niet over een overweg mag rijden met een hoogwerker of ander soortig langzaam rijdend werktuig.
Als een hoogwerker bezig is met bomen snoeien langs de weg dan legt zo`n ding ook een paar honderd meter of een kilometer af op een dag
Okee, duidelijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:18 schreef freako het volgende:
[..]
Die 6 minuten komt uit het filmpje van de Telegraaf, een interview met Harry van Gelder. Die wordt daar spoorexpert genoemd. Misschien is hij dat wel, maar hij is vooral de Telegraaf-journalist die normaal gesproken de artikelen over de spoorwegen en ander OV schrijft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |