abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2016 @ 19:11:50 #1
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160125527
V&D is zojuist failliet verklaard



quote:
Geschiedenis

V&D, voor 2007 ook bekend als Vroom & Dreesmann, is een Nederlands warenhuis en is eigendom van investeringsmaatschappij Sun European Partners (onderdeel van Sun Capital Partners). V&D is in 1887 opgericht door Willem Vroom en Anton Dreesmann. Het eerste filiaal bevond zich aan de Weesperstraat in Amsterdam. Vroom & Dreesmann heeft heden ten dage 62 filialen, verspreid over heel Nederland.

Aan het einde van de 19e eeuw waren er twee succesvolle zakenlieden in Amsterdam actief: Willem Vroom en Anton Dreesmann. Beiden hadden manufacturenzaken en waren Rooms-Katholiek. Vroom trouwde in 1883 met een zuster (Francisca Tombrock) van de vrouw (Helena Tombrock) van Dreesmann, wat hen zwagers maakte.

Dreesmann, en later ook Vroom, gebruikte in zijn winkel een voor die tijd ongebruikelijke strategie: lage en vaste prijzen tegen contante betaling. In die tijd was het namelijk gebruikelijk dat men altijd korting kreeg.

Aanvankelijk werkten Vroom en Dreesmann alleen samen op het gebied van inkopen, maar in 1887 leidde dit tot een verregaande samenwerking en de oprichting van het bedrijf Vroom & Dreesmann. Hun eerste zaak werd geopend aan de Weesperstraat. Vroom hield zich vooral bezig met de financiële zaken en de administratie, terwijl Dreesmann de inkoop en verkoop leidde.

V&D groeide snel en de beide ondernemers woonden al snel met hun families in panden aan de Amsterdamse grachten. Er werden in een hoog tempo nieuwe filialen in het hele land geopend: Rotterdam (1892), Den Haag (1893), Nijmegen (1895), Arnhem (1896), Haarlem (1896) en Utrecht (1898), Venlo (1912).

Aan het begin van de 20e eeuw werden alle filialen stuk voor stuk omgezet in NV's, maar de aandelen bleven in handen van de familie.

De keten maakte deel uit van hetzelfde concern als de Bijenkorf na een fusie tussen de moederbedrijven KBB (Koninklijke Bijenkorf Beheer) en Vendex (V&D) onder de naam Vendex KBB (later Maxeda). V&D werd (inclusief La Place) vervolgens in 2010 verkocht aan de huidige eigenaar: Sun European Partners (onderdeel van Sun Capital Partners).

Gedeeltes uit http://nl.wikipedia.org/wiki/V%26D
quote:
Facts & Figures

V&D bestaat sinds 1887 en is inmiddels uitgegroeid tot een begrip. Met 63 vestigingen op A-locaties, een webshop, ruim tienduizend medewerkers, een warenhuisbreed assortiment met meer dan 4.000 shop-in-shops en per jaar zo’n 100 miljoen bezoekers is V&D het grootste warenhuis van Nederland.

1887 Oprichting V&D met Vroom & Dreesmann ‘Magazijn de zon’ in Amsterdam
1927 V&D introduceert eerste huis-aan-huis magazine van Nederland
1972 Oprichting Vendex
1987 Oprichting La Place
1999 Fusie met KBB, ontstaan van Vendex KBB
2004 Investeerdersgroep (waaronder KKR, Alpinvest, Permira) nieuwe eigenaar Vendex KBB
2006 Naamswijziging van Vendex KBB naar Maxeda
2007 Start rebranding V&D
2008 Start vd.nl
2010 Nieuwe eigenaar van V&D: Sun European Partners
2011 Start bouw nieuw distributiecentrum te Nieuwegein
2012 125 jaar V&D
2013 Opening 63ste V&D vestiging, V&D Vlaardingen
2014 Start V&D Blog

Aantal vestigingen: 63 en een webshop
Aantal werknemers: 10.000
Aantal distributiecentra: 1
Aantallen bezoekers per jaar: 10 miljoen bezoekers
Aantal A-merken shop-in-shops: meer dan 4.000 merken
Aantal La Place Restaurants, La Place Café’s en La Place Express: ruim 250

http://www.vd.nl/content_page.jsf?page=algemeen_factsfigures_page
quote:
'Ik ga het straal voorbijlopen van V&D ontzettend missen'
Winkelend publiek moet verder zonder baken van irrelevantie
19 februari 2016 door Rudolf Julius en Jos Maalderink
Het faillissement van V&D heeft er flink ingehakt bij het winkelend publiek. Veel Nederlanders gaan de winkel die ze altijd straal voorbij liepen ontzettend missen. Voor hen was het negeren van V&D een vast ritueel tijdens het shoppen.

Margreet Langeslag (43) uit Den Bosch geeft toe dat ze wel een traantje heeft moeten wegpinken toen ze hoorde dat het doek voor V&D definitief was gevallen. "Ik ga regelmatig winkelen met mijn zus. Als je dan de hele tijd winkel in, winkel uit gaat, is het heerlijk om één zaak gewoon gedachteloos links te kunnen laten liggen. Eeuwig zonde dat dat nu niet meer kan."

Ook voor Robin Joosten (22) uit Leiden doet de ondergang van het warenhuis pijn: "In het Leidse winkelgebied heeft V&D een heel prominente plaats. Zeker als je haast hebt, is het fijn om zeker te weten: hier hoef ik in ieder geval niet naar binnen. Dat stukje gemak raak ik nu kwijt."

Retaildeskundige Cor Wellink verwacht dat Nederlanders op zoek zullen gaan naar een nieuwe winkelketen om zich niets van aan te trekken: "V&D was echt een baken van irrelevantie in iedere winkelstraat. Ouderen kunnen zich wellicht nog wel herinneren dat ze er ooit een kladblok of een onderbroek hebben gekocht. Pas in de loop der jaren is het imago van volstrekte onbeduidendheid opgebouwd, onder meer door het bouwen van een website waar niemand op klikte."

Hoe teleurgesteld ze ook is, Margreet Langeslag ziet één voordeel aan het verdwijnen van V&D: "Als mijn zus en ik gaan lunchen bij La Place, hoeven we ons niet meer door een aftands pakhuis te worstelen."


[ Bericht 8% gewijzigd door Cynix ® op 22-02-2016 19:31:12 ]
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2016 @ 19:11:58 #2
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160125534
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:07 schreef 99.999 het volgende:
Als ik het hier zo lees ben ik wel een van de weinigen die het niet zo erg vindt om nog eens buiten te komen :+
Dan moet je misschien wat minder vaak naar buiten gaan zodat je meer tijd hebt om deze reeks eens goed te lezen. :).
Er zijn genoeg voorstanders voor fysiek winkelen, maar er moeten wel wat dingen veranderen. En ook daar worden veel tips voor gegeven. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 22 februari 2016 @ 19:16:06 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160125649
Een deel van de artikelen uit de OP is inmiddels meer dan een jaar oud. Misschien voor de duidelijkheid een jaartal toevoegen?
So we just called him Fred
pi_160125772
quote:
99s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:11 schreef Cynix ® het volgende:

Er zijn genoeg voorstanders voor fysiek winkelen, maar er moeten wel wat dingen veranderen.
Zaterdag bij de BCC, had autoradio nodig met tegoedbon die alleen in de winkel verzilverd kan worden.
Online gekeken waar op voorraad en ik erheen, rondkijken in de winkel, nergens autoradio's?
Ik vragen aan verkoper, ja mijnheer die verkopen we bijna niet meer en liggen niet in de winkel.
Ja maar hij is hier op voorraad volgens de website?
Moment, ik ga even achter kijken en ja hoor hij had er nog 2 liggen.
Beetje vreemd als klant het beter weet dan verkoper lijkt me.
Daarnaast half uur parkeren 2 Euro en dom volk dat voor de voeten loopt.
pi_160125901
quote:
2s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:20 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zaterdag bij de BCC, had autoradio nodig met tegoedbon die alleen in de winkel verzilverd kan worden.
Online gekeken waar op voorraad en ik erheen, rondkijken in de winkel, nergens autoradio's?
Ik vragen aan verkoper, ja mijnheer die verkopen we bijna niet meer en liggen niet in de winkel.
Ja maar hij is hier op voorraad volgens de website?
Moment, ik ga even achter kijken en ja hoor hij had er nog 2 liggen.
Beetje vreemd als klant het beter weet dan verkoper lijkt me.
Daarnaast half uur parkeren 2 Euro en dom volk dat voor de voeten loopt.
Dan heb je nog best geluk gehad. Media Markt trekt nog veel dommer volk aan.
pi_160126250
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dan heb je nog best geluk gehad. Media Markt trekt nog veel dommer volk aan.
In de winkel zelf was het rustig, de parkeergarage en de weg erheen was een hel.
pi_160126694
quote:
3s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:34 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

In de winkel zelf was het rustig, de parkeergarage en de weg erheen was een hel.
De laatste keer dat ik in de BCC was, was toen mijn moeder een laptop ging kopen. Boden ze me gelijk een baan aan :D Terwijl ik echt niet zo heel veel weet van computers. Het was wel aandoenlijk.

Maar, ik snap de sentimenten verder niet zo goed. Winkelen is niet leuk. Winkelen is niet gezellig. Zondags verdwijnen in 1 grote, shoppende mensen massa is gewoon kut. En een vriendin hebben die nieuwe schoenen moet hebben kan je hele zondag verstieren. Ik zal het winkelen niet missen om eerlijk te zijn.
pi_160126766
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:45 schreef Toefjes het volgende:
Terwijl ik echt niet zo heel veel weet van computers.
Weinig kennis is nog altijd vele faktoren meer dan de medewerkers bij een elektronica zaak. Maar goed, wat wil je ook, als je poep betaald krijgt je stront als kwaliteit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_160126812
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:45 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik in de BCC was, was toen mijn moeder een laptop ging kopen. Boden ze me gelijk een baan aan :D Terwijl ik echt niet zo heel veel weet van computers. Het was wel aandoenlijk.

Maar, ik snap de sentimenten verder niet zo goed. Winkelen is niet leuk. Winkelen is niet gezellig. Zondags verdwijnen in 1 grote, shoppende mensen massa is gewoon kut. En een vriendin hebben die nieuwe schoenen moet hebben kan je hele zondag verstieren. Ik zal het winkelen niet missen om eerlijk te zijn.
Het viel me op dat bij vreettenten het drukst was.
pi_160126962
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:49 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het viel me op dat bij vreettenten het drukst was.
Denk dat eten, en de artistieke uitspattingen van de mens de toekomst zal worden van de binnenstad. Muziek, amusement etc. Kan best leuker zijn dan collectief een winkel induiken en dan als beesten in grabbelbakken koopjes zoeken. Weinig winkeltjes zullen verder overleven. De kapsalon bijvoorbeeld. (Nee, niet die lekkernij van de Turk, maar waar ze je haar knippen)
pi_160126988
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:49 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het viel me op dat bij vreettenten het drukst was.
We hebben alles al. Hoeveel kleding, schoenen/sneakers en smartphones heeft een mens nodig? De maag moet elke dag weer gevuld worden, en het liefst met veel lekkers.
pi_160127070
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:53 schreef Nia het volgende:

[..]

We hebben alles al. Hoeveel kleding, schoenen/sneakers en smartphones heeft een mens nodig? De maag moet elke dag weer gevuld worden, en het liefst met veel lekkers.
Genoeg sneakers en kleding om winkels als Zalando tot ongekende proporties te kunnen laten groeien.
pi_160127107
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Genoeg sneakers en kleding om winkels als Zalando tot ongekende proporties te kunnen laten groeien.
Die maken nog geen winst.
http://www.z24.nl/onderne(...)lende-klanten-593076

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2016 19:59:42 ]
pi_160127163
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Genoeg sneakers en kleding om winkels als Zalando tot ongekende proporties te kunnen laten groeien.
Laat dat spul maar lekker online. Hoef ik het niet allemaal te zien. Een smartphone of tv kun je ook best online kopen. Tuurlijk zijn er nog van die fossielen die alles moeten kunnen uitproberen in de winkel.
pi_160127207
quote:
3s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:57 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die maken nog geen winst.
Oh, dat wist ik niet eens :D Maar, ze zijn wel een grote speler in elk geval, en dit soort online mega zaken zorgen er wel voor dat het straatbeeld zoals we het kenden verdwijnt.
  maandag 22 februari 2016 @ 20:01:49 #16
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_160127263
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:00 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik niet eens :D Maar, ze zijn wel een grote speler in elk geval, en dit soort online mega zaken zorgen er wel voor dat het straatbeeld zoals we het kenden verdwijnt.
De strategie van Amazon is jarenlang geweest om geen winst te maken, maar in plaats daarvan de prijzen te verlagen in een poging de concurrentie uit de markt te drukken. Misschien probeert Zalando net zoiets.
pi_160127272
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:00 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik niet eens :D Maar, ze zijn wel een grote speler in elk geval, en dit soort online mega zaken zorgen er wel voor dat het straatbeeld zoals we het kenden verdwijnt.
Webshops kunnen ook omvallen hoor, genoeg voorbeelden.
pi_160127406
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:58 schreef Nia het volgende:

[..]

Laat dat spul maar lekker online. Hoef ik het niet allemaal te zien. Een smartphone of tv kun je ook best online kopen. Tuurlijk zijn er nog van die fossielen die alles moeten kunnen uitproberen in de winkel.
Sommige zaken zijn wel wat lastiger. Bijvoorbeeld laatst een koptelefoon gekocht, gewoon bij Correct. Dat is weer een categorie product die je eerst wilt ervaren, en waar ik het sprankelende geluid in een Sennheiser terug hoor kiest een ander weer voor een B&W. Sommige zaken kun je niet kopen op basis van reviews.
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2016 @ 20:09:50 #19
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160127545
Ik wil dit jaar een spiegelreflexcamera kopen met wat toebehoren. Toch gauw een initiële uitgave van een kleine 1.000 euro of meer. Ik heb toch een lichte voorkeur voor een echte winkel, vanwege advies en garantie en zo. Maar welke winkel is een beetje solide, gééft ook echt advies én bestaat gegarandeerd over 3 jaar nog? :?

Ik wíl dus wel, maar kún je zoiets in 2016 nog in een degelijk stenen hok kopen?
Misschien vraag ik wel teveel. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 22 februari 2016 @ 20:14:41 #20
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_160127691
quote:
99s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:09 schreef Cynix ® het volgende:

Misschien vraag ik wel teveel. :')
Wat je vraagt, lijkt me het absolute minimum dat een winkel zou moeten bieden.
pi_160127766
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Sommige zaken zijn wel wat lastiger. Bijvoorbeeld laatst een koptelefoon gekocht, gewoon bij Correct. Dat is weer een categorie product die je eerst wilt ervaren, en waar ik het sprankelende geluid in een Sennheiser terug hoor kiest een ander weer voor een B&W. Sommige zaken kun je niet kopen op basis van reviews.
Mee eens. Dat is dan weer zo'n uitzondering die ook voor mij geldt. Mijn Sennheiser wordt niet meer gemaakt. Tja, je hecht aan een bepaald geluid. Dat wordt speuren naar een opvolger voor deze HD 408.
Maar andere artikelen als een magnetron, koelkast, tablet en een tv heb ik allemaal online gekocht en daar geen spijt van gehad. Ik heb me goed ingelezen in die artikelen en dat was voor mij voldoende om het online te bestellen. Binnen 24 uur werd alles keurig bij me thuis afgeleverd.
pi_160127769
quote:
99s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:09 schreef Cynix ® het volgende:
Ik wil dit jaar een spiegelreflexcamera kopen met wat toebehoren. Toch gauw een initiële uitgave van een kleine 1.000 euro of meer. Ik heb toch een lichte voorkeur voor een echte winkel, vanwege advies en garantie en zo. Maar welke winkel is een beetje solide, gééft ook echt advies én bestaat gegarandeerd over 3 jaar nog? :?

Ik wíl dus wel, maar kún je zoiets in 2016 nog in een degelijk stenen hok kopen?
Misschien vraag ik wel teveel. :')
Mediamarkt misschien?

Online zou je kunnen denken aan bol.com en Coolblue.

BCC en Maxwell zie ik wel verdwijnen binnen enkele jaren.
pi_160127877
quote:
99s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:09 schreef Cynix ® het volgende:
Ik wil dit jaar een spiegelreflexcamera kopen met wat toebehoren. Toch gauw een initiële uitgave van een kleine 1.000 euro of meer. Ik heb toch een lichte voorkeur voor een echte winkel, vanwege advies en garantie en zo. Maar welke winkel is een beetje solide, gééft ook echt advies én bestaat gegarandeerd over 3 jaar nog? :?

Ik wíl dus wel, maar kún je zoiets in 2016 nog in een degelijk stenen hok kopen?
Misschien vraag ik wel teveel. :')
Mediamarkt? :+

Of coolblue, die hebben ook een paar stenen winkels waar je voor service heen kan.
pi_160127893
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:16 schreef Nia het volgende:

[..]

Mee eens. Dat is dan weer zo'n uitzondering die ook voor mij geldt. Mijn Sennheiser wordt niet meer gemaakt. Tja, je hecht aan een bepaald geluid. Dat wordt speuren naar een opvolger voor deze HD 408.
Maar andere artikelen als een magnetron, koelkast, tablet en een tv heb ik allemaal online gekocht en daar geen spijt van gehad. Ik heb me goed ingelezen in die artikelen en dat was voor mij voldoende om het online te bestellen. Binnen 24 uur werd alles keurig bij me thuis afgeleverd.
De Sennheiser momentum kan ik van harte aanbevelen. Maar dat terzijde :P
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2016 @ 20:20:16 #25
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160127897
Is Maxwell nog niet weg dan? Wel uit Eindhoven in ieder geval.

En MM en advies mag eigenlijk ook niet in één zin. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160127912
O ja, ondanks al die verhalen over dat het middensegment is weggevallen etc. en dat daarom V&D failliet is gegaan... Is het niet ook gewoon zo, dat bijv. Ikea een flink deel van het middensegment aan huishoudelijk spul heeft ingepikt?
pi_160127947
quote:
99s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:20 schreef Cynix ® het volgende:
Is Maxwell nog niet weg dan? Wel uit Eindhoven in ieder geval.

En MM en advies mag eigenlijk ook niet in één zin. :')
Bij de Media Markt kun je over een jaar een leuke camera kopen voor 1000 euro. Maar wil je m gebruiksklaar? Dan wordt het 1100 euro. Je wilt immers toch een gebruiksklare camera? Oh ja, en extra garantie. Oh ja en als je lid wordt van Essent, dan betaal je 200 euro minder.

Media markt :r
pi_160127977
quote:
99s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:20 schreef Cynix ® het volgende:
Is Maxwell nog niet weg dan? Wel uit Eindhoven in ieder geval.

En MM en advies mag eigenlijk ook niet in één zin. :')
http://www.fotokonijnenberg.nl Schijnt wel een goede te zijn.
  maandag 22 februari 2016 @ 20:23:31 #29
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160128013
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:20 schreef Igen het volgende:
O ja, ondanks al die verhalen over dat het middensegment is weggevallen etc. en dat daarom V&D failliet is gegaan... Is het niet ook gewoon zo, dat bijv. Ikea een flink deel van het middensegment aan huishoudelijk spul heeft ingepikt?
Lijkt me ook idd. Tuincentra smikkelen daar ook van mee. Net als Loods5-achtigen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 22 februari 2016 @ 20:24:21 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160128040
quote:
99s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:09 schreef Cynix ® het volgende:
Ik wil dit jaar een spiegelreflexcamera kopen met wat toebehoren. Toch gauw een initiële uitgave van een kleine 1.000 euro of meer. Ik heb toch een lichte voorkeur voor een echte winkel, vanwege advies en garantie en zo. Maar welke winkel is een beetje solide, gééft ook echt advies én bestaat gegarandeerd over 3 jaar nog? :?

Ik wíl dus wel, maar kún je zoiets in 2016 nog in een degelijk stenen hok kopen?
Misschien vraag ik wel teveel. :')
Je moet het zelf weten, maar bij online aankopen ben je als consument veel beter beschermd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_160128150
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je moet het zelf weten, maar bij online aankopen ben je als consument veel beter beschermd.
Alleen qua ruilen binnen twee weken toch?

Als je bij elektro toppie toppie online bestelt en ze gaan na een half jaar failliet, dan heb je ook een probleem met de garantie. Plus dat je voor garantie de boel moet verpakken, opsturen etc.
pi_160128470
Wat doet bol.com eigenlijk met producten die binnen de zichttermijn van 30 dagen zijn teruggestuurd? Eigenlijk kun je een camera gedurende die tijd gebruiken en weer terugsturen onder het mom van van gedachten veranderd.
  maandag 22 februari 2016 @ 20:37:47 #33
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_160128489
quote:
99s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:09 schreef Cynix ® het volgende:
Ik wil dit jaar een spiegelreflexcamera kopen met wat toebehoren. Toch gauw een initiële uitgave van een kleine 1.000 euro of meer. Ik heb toch een lichte voorkeur voor een echte winkel, vanwege advies en garantie en zo. Maar welke winkel is een beetje solide, gééft ook echt advies én bestaat gegarandeerd over 3 jaar nog? :?

Ik wíl dus wel, maar kún je zoiets in 2016 nog in een degelijk stenen hok kopen?
Misschien vraag ik wel teveel. :')
Er zijn genoeg speciaalzaken in den lande die goed advies geven, al lang bestaan en niet zo heel veel meer rekenen dan de meeste webshops. In mijn eigen regio heb je bijvoorbeeld Foto Hans Keuzekamp in Zwolle en FotoHekkert in Deventer en de meeste grotere steden hebben vaak wel zo'n speciaalzaak. Fotografie is een branch waarin de speciaalzaken het wel lijken te redden.
pi_160129727
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:33 schreef Mylene het volgende:
Fysiek winkelen is echt een drama, er moeten komen, wachten en nog eens wachten, chagrijnige medewerkers, juiste maat uitverkocht, moeilijk doen als je iets wilt terugbrengen en alleen een tegoedbon krijgen.
Bij online shoppen nooit van dit alles. Alleen bezorgen op zondag moet meer gebeuren.
Ik kan minstens zoveel nadelen aan online shoppen hangen, zie mijn eerdere posts.

quote:
99s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:56 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Alles hoeft niet voor niks, maar ik koop inderdaad geen overhemden voor ¤139,95 bij de Society Shop. Dat vind ik het gewoon niet waard, hoe mooi ze ook zijn.
Ik ga naar WE of Vögele of C&A en als ik in een goede bui ben mag het iets luxer en geef ik een keer 60 of 70 euro uit. Dat vind ik wel genoeg.

Dat mag je gierig vinden, ik maak gewoon keuzes. Ik wil ook graag op vakantie, motorrijden en zo nu en dan lekker uit eten. :)
Niks mis met hemden die aan de prijs zijn. Ga eens kijken bij een echt fatsoenlijke kleermaker, dus handgemaakt. Dan betaal je het drievoudige. Mensen weten kwaliteit niet meer te waarderen. Vraag maar eens aan dames die couture dragen, die betalen zo 700 a 800 voor een jurkje of een mantelpakje wat ze dragen naar het werk.

Dat is hetzelfde als dat je een paar van Bommel herenschoenen (a 180,-) niet kan vergelijken met die rommel van van Haren eigen merk. Kwaliteit kent geen recessie. Het is veel degelijker, en blijft er langer netter uit zien. Bovendien heb je dan de podotherapeut nog niet aan het woord gelaten, die geen goed woord over heeft voor de rotzooi waar de Nederlandse bevolking op loopt (o.a. Uggs) die je voeten verneuken.

quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:44 schreef Fargo het volgende:

[..]

Niet super presteren of minder winst draaien ok, maar da's dan nog altijd beter dan een formule die al jarenlang structureel verlies lijdt zoals de V&D.

Ik werk al wat jaartjes in de supermarktbranche. Het ene filiaal levert wat meer op dan de ander, en in een rayon zal een groter filiaal een kleiner compenseren, maar ze zullen toch echt structureel een eigen quota moeten halen om rendabel te blijven voor het hoofdkantoor. Halen ze die niet, of blijken ze die niet te kunnen halen (wat nauwelijks gebeurt) dan gaat gewoon de deur dicht, of er nu Jumbo op staat voor de naamsbekendheid of niet.
Er zullen geen zware verliezen gedraaid worden maar er zijn zat supers die tegen of zelfs onder de kostprijs bier verkopen omdat zij op andere artikelen wel weer winst pakken.

quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:07 schreef 99.999 het volgende:
Als ik het hier zo lees ben ik wel een van de weinigen die het niet zo erg vindt om nog eens buiten te komen :+
Precies, af en toe eens een frisse neus halen en eens kijken wat er in de wereld te doen en te krijgen is.
Friettent dikke Willie, met Willie
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 22 februari 2016 @ 21:18:22 #35
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160129882
MLN / V&D - je weet wel, dat warenhuis waar je vroeger kwam zodat we ook nog een beetje herinneringen op kunnen halen aan vroeger
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 22 februari 2016 @ 21:32:28 #36
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160130426
Zal er ooit iemand nog V&D op zn gevel zetten :+
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2016 @ 21:57:51 #37
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160131494
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:13 schreef W00fer het volgende:
Dat is hetzelfde als dat je een paar van Bommel herenschoenen (a 180,-) niet kan vergelijken met die rommel van van Haren eigen merk. Kwaliteit kent geen recessie. Het is veel degelijker, en blijft er langer netter uit zien.
Die heb ik dan weer wel. :Y
Maar niet iedereen kan (of wil!) zich topkwaliteit veroorloven. Je kunt een euro ook maar een keer uitgeven en dan móeten de meesten van ons keuzes maken. Of een dure hobby, óf veel uitgaan, óf een mooi huis, óf topkleding. Alles top gaat nou eenmaal soms niet.

Dan snap ik wel sommige dat mensen soms bezuinigen op kleding.

Wél snap ik weer niet dat mensen tassen vol troep bij Primark kopen en dus uiteindelijk net zoveel of meer uitgeven als voor een paar goeie kledingstukken.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160131672
quote:
99s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:09 schreef Cynix ® het volgende:
Ik wil dit jaar een spiegelreflexcamera kopen met wat toebehoren. Toch gauw een initiële uitgave van een kleine 1.000 euro of meer. Ik heb toch een lichte voorkeur voor een echte winkel, vanwege advies en garantie en zo. Maar welke winkel is een beetje solide, gééft ook echt advies én bestaat gegarandeerd over 3 jaar nog? :?

Cameranu en Foto Konijnenberg? Fysieke winkels en tevens een behoorlijke webwinkel.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2016 @ 22:03:24 #39
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160131731
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:02 schreef kawotski het volgende:

[..]

Cameranu en Foto Konijnenberg? Fysieke winkels en tevens een behoorlijke webwinkel.
Ja, zoiets zal het wel worden. Thnx allen. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160131774
quote:
99s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:03 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ja, zoiets zal het wel worden. Thnx allen. :)
En voor advies zou ik toch eerder naar sites als dpreview e.d. gaan dan de verkopers op hun blauwe ogen te geloven. ;)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2016 @ 22:05:13 #41
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160131804
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:04 schreef kawotski het volgende:

[..]

En voor advies zou ik toch eerder naar sites als dpreview e.d. gaan dan de verkopers op hun blauwe ogen te geloven. ;)
Uiteraard lees ik me altijd uitgebreid in op het WWW. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160134064
quote:
99s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:57 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Die heb ik dan weer wel. :Y
Maar niet iedereen kan (of wil!) zich topkwaliteit veroorloven. Je kunt een euro ook maar een keer uitgeven en dan móeten de meesten van ons keuzes maken. Of een dure hobby, óf veel uitgaan, óf een mooi huis, óf topkleding. Alles top gaat nou eenmaal soms niet.

Dan snap ik wel sommige dat mensen soms bezuinigen op kleding.

Wél snap ik weer niet dat mensen tassen vol troep bij Primark kopen en dus uiteindelijk net zoveel of meer uitgeven als voor een paar goeie kledingstukken.
Zie je, dan ineens wel :) Niemand is vies van kwaliteit, men wil er alleen nauwelijks voor neertellen. Uitgaan doe ik niet meer dus dan blijft er wat geld over voor betere kwaliteit spul waar ik de hele dag in/op moet lopen. Overigens is mij kwaliteit (zonder dat dat van een bepaald merkje moet zijn) gewoon van thuis uit meegegeven. Wij kochten nooit rommel. Liever 1 goed ding dan 10 prullen. Precies wat jij zegt, onder de streep geef je na 10x Primark hetzelfde uit.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160134195
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:32 schreef Zelfscanner het volgende:
Zal er ooit iemand nog V&D op zn gevel zetten :+
Groot gedeelte van die panden kun je beter slopen, die zijn oerlelijk.
pi_160134862
quote:
99s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:20 schreef Cynix ® het volgende:
Is Maxwell nog niet weg dan? Wel uit Eindhoven in ieder geval.

En MM en advies mag eigenlijk ook niet in één zin. :')
Maxwell is kort geleden overgenomen.
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2016 @ 23:28:22 #45
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160134908
Ok. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160136972
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:02 schreef kawotski het volgende:

[..]

Cameranu en Foto Konijnenberg? Fysieke winkels en tevens een behoorlijke webwinkel.
Ik ben wel tevreden over CameraNu. Ze zijn vooral afhankelijk van de webshop, maar hebben inderdaad ook een fysieke winkel - waar ik m'n spulletjes koop. Bij de traditionele, fysieke fotowinkel zou ik niet snel meer iets kopen. Die bestaan vandaag nog en morgen blijken ze opeens failliet.

Bij de fysieke winkel van CameraNu kun je van de meeste camera's en andere spullen lekker een demomodel betasten en ze hebben ook een aardige oplossing gevonden voor de balans tussen goedkoop, stupide personeel en duur, deskundig personeel. Het kassapersoneel moet je niks vragen, die zijn er alleen om je boodschapjes bij af te rekenen als je je keuze hebt gemaakt. Maar je kunt ook vragen om door een adviseur geholpen te worden.
pi_160137017
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:37 schreef Mylene het volgende:
Wat doet bol.com eigenlijk met producten die binnen de zichttermijn van 30 dagen zijn teruggestuurd? Eigenlijk kun je een camera gedurende die tijd gebruiken en weer terugsturen onder het mom van van gedachten veranderd.
Ik weet niet wat ze daarmee doen, maar producten die duidelijk gebruikt zijn hoeft men niet terug te nemen. Met camera's is dat vrij duidelijk, want die registreren het aantal clicks.
pi_160137187
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 00:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ze daarmee doen, maar producten die duidelijk gebruikt zijn hoeft men niet terug te nemen. Met camera's is dat vrij duidelijk, want die registreren het aantal clicks.
Ze hebben geen outlet dus gaat gewoon weer in het altijd te dure aanbod.
pi_160137209
Hebben ze keer mooie aanbieding is het verkeerde artikel.
pi_160142561
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 01:07 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ze hebben geen outlet dus gaat gewoon weer in het altijd te dure aanbod.
Het kan ook zijn dat ze daar afspraken over hebben gemaakt met fabrikanten. Niet helemaal een geode vergelijking maar supermarkten die een pak koffie retour krijgen willen het nog wel eens retour fabrikant sturen om geld terug te krijgen. Of vernietigen het en declareren het.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160142925
http://www.nu.nl/economie(...)ijf-perry-sport.html

Winkels blijven nog minstens 1,5 maand open. Uitstel van betaling geldt alleen voor moederbedrijf en niet voor de winkels.

Apart, want ik vraag me af wat die winkels nog kunnen zodra het moederbedrijf failliet gaat...
pi_160143153
Wie weet kunnen ze opnieuw de hulp van Kahn inroepen?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160143208
Niet gedacht dat deze onzin mij zou treffen. Maar ik werk sinds een week als uitzendkracht in een magazijn waarvan usg een grote klant is. We zijn dus naar huis gestuurd.
En dit was eindelijk weer eens wat ongeschoold werk waar niet 500 mensen beter gekwalificeerd voor zijn dan mij.
pi_160143264
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:18 schreef outcast_within het volgende:
Niet gedacht dat deze onzin mij zou treffen. Maar ik werk sinds een week als uitzendkracht in een magazijn waarvan usg een grote klant is. We zijn dus naar huis gestuurd.
En dit was eindelijk weer eens wat ongeschoold werk waar niet 500 mensen beter gekwalificeerd voor zijn dan mij.
Dat is kut -O- En met jou vrees ik vele anderen die niet onder die '8000 ontslagen' vielen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160143893
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 00:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ze daarmee doen, maar producten die duidelijk gebruikt zijn hoeft men niet terug te nemen. Met camera's is dat vrij duidelijk, want die registreren het aantal clicks.
bij de koele blauwe gaan ze in de 2e kansjes O+
...
  dinsdag 23 februari 2016 @ 13:06:27 #56
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160144511
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:15 schreef W00fer het volgende:
Wie weet kunnen ze opnieuw de hulp van Kahn inroepen?
Dit. Perrysport is groot genoeg om zijn ketens in te stoppen.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160144932
Wat voor sportzaken (behalve de Decathlon) houden we eigenlijk nog over in Nederland?
pi_160144958
Kan ubertokkie UK keten Sportsdirect zich niet vestigen in Nederland. Die hebben dezelfde rotzooi als Aktiesport maar daar is het altijd smoordruk in de winkels.
pi_160145300
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:20 schreef MCH het volgende:
Wat voor sportzaken (behalve de Decathlon) houden we eigenlijk nog over in Nederland?
Bever, Wim Jacquet, Runner's World...

Edit: ANWB, campingzaken (Vrijbuiter, Duinkerken, Erica Recreatie). En bestaat Intersport nog?
Somebody that I used to know
pi_160145380
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:32 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Bever, Wim Jacquet, Runner's World...

Edit: ANWB, campingzaken (Vrijbuiter, Duinkerken, Erica Recreatie)
Dat zijn toch geen sportzaken? Of kan ik bij de ANWB of Bever een tennisracket kopen? Of een zwembrilletje?
pi_160145394
Ik wilde net zeggen. Bever is voor mensen met teveel geld.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 13:36:14 #62
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_160145410
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:20 schreef MCH het volgende:
Wat voor sportzaken (behalve de Decathlon) houden we eigenlijk nog over in Nederland?
JD Sports is flink aan het uitbreiden:

https://www.property-maga(...)amsterdam-30502.html
http://www.lacebag.nl/jd-sports-opent-nieuwe-winkel-rotterdam/
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_160145434
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:35 schreef MCH het volgende:
Ik wilde net zeggen. Bever is voor mensen met teveel geld.
Bever is voor mensen die van avontuurlijke vakanties houden.
pi_160145435
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:34 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat zijn toch geen sportzaken? Of kan ik bij de ANWB of Bever een tennisracket kopen? Of een zwembrilletje?
Definieer sport. Het is net wat voor materiaal je nodig hebt... In Groningen heb je ook nog Telstar Megastore. Weet niet hoe groot die keten is?
Somebody that I used to know
pi_160145445
quote:
Dat is een goeien Britse keten (althans daar) maar ook niet echt waar ik mijn badmintonracket kan kopen.
pi_160145468
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:37 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Definieer sport. Het is net wat voor materiaal je nodig hebt... In Groningen heb je ook nog Telstar Megastore. Weet niet hoe groot die keten is?
Sport is in ieder geval meer dan een wandel- of fietstocht.
pi_160145470
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:37 schreef k_man het volgende:

[..]

Bever is voor mensen die van avontuurlijke vakanties houden.
Alleen domme mensen kopen bij Bever. Slimme mensen proberen het product daar uit en kopen het voor een fatsoenlijke prijs elders.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 13:38:32 #68
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_160145471
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat is een goeien Britse keten (althans daar) maar ook niet echt waar ik mijn badmintonracket kan kopen.
Kan je jouw badmintonracket niet kopen op de badmintonvereniging?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_160145486
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat is een goeien Britse keten (althans daar) maar ook niet echt waar ik mijn badmintonracket kan kopen.
Waar kocht jij voorheen je badmintonracket dan?
Somebody that I used to know
pi_160145506
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:37 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Definieer sport. Het is net wat voor materiaal je nodig hebt... In Groningen heb je ook nog Telstar Megastore. Weet niet hoe groot die keten is?
20 euro dat die ook failliet gaat dit jaar. Treurige bende daar, ook al in de problemen geweest vorig jaar:

quote:
De Telstar Holding in Harderwijk vroeg woensdagochtend het faillissement aan voor de acht megastores waaronder de sportwinkel in Groningen. Zo meldt De Stentor.

Directeur Monique Koopman van de Telstar Holding probeerde afgelopen jaar tevergeefs met een reddingsplan de winkelketen te redden. Volgens Koopman is de schuldlast een hoog bedrag. Al wil ze niet zeggen hoe hoog.

Voor de werknemers van de winkelketen breken onzekere tijden aan. Telstar heeft honderd vaste medewerkers in dienst. Daarnaast hebben de winkels in het magazijn ongeveer honderd oproepkrachten.

Koopman hoopt op een doorstart. De megastores van Telstar bevinden zich in Zwolle, Apeldoorn, Deventer, Harderwijk, Houten, Groningen, Alkmaar en Almere.


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2016 13:40:25 ]
pi_160145565
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:39 schreef MCH het volgende:

[..]

20 euro dat die ook failliet gaat dit jaar. Treurige bende daar, ook al in de problemen geweest vorig jaar:

[..]

Van welke datum is dat bericht? :o

Maar wie is de lachende derde dan? Waar koopt half Nederland zijn sportartikelen?
Somebody that I used to know
pi_160145573
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:42 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Van welke datum is dat bericht? :o

Maar wie is de lachende derde dan? Waar koopt half Nederland zijn sportartikelen?
Dekadlon?
pi_160145579
Bericht is van augustus vorig jaar.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 13:43:48 #74
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_160145600
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:42 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Van welke datum is dat bericht? :o

Maar wie is de lachende derde dan? Waar koopt half Nederland zijn sportartikelen?
Via internet. http://www.wiggle.nl/ bv
pi_160145612
Rare winkel ook. Ze hebben wat sportartikelen maar ook een fashion afdeling. Moeten ze weer allerlei collecties inkopen waar ze altijd mee blijven zitten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')