Het is druk, regenachtig en ze pakt gewoon een gaatje, zonder gelijk als een malle richting de overweg te crossen. Dit is volkomen gebruikelijk in drukke situaties. Het zijn jochies zoals die jij irritant gaatjes proberen dicht te rijden.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:37 schreef MrBradge het volgende:
Een van de gevaarlijkste kruispunten van Noord-Holland dit, iedereen doet hier altijd maar waar 'ie zich goed bij voelt. Zo ook deze mevrouw.
Zoals je kan zien in het filmpje heeft mevrouw haaientanden maar nee hoor, ze moet en zal (Terwijl ik aankom rijden en voorrang heb) Voor mij langs gaan
Ik rij hier geen gaatje dicht. Mijn gedachtegang was dat ik wel zou kunnen gaan omdat ze toch moest wachten daar. Ze pakt haar gaatje misschien wel maar als je nou ziet dat er een auto aankomt, ik reed hier hooguit 15-20 kilometer per uur, die notabene richting aanheeft naar links dan wacht je toch even?..quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Het is druk, regenachtig en ze pakt gewoon een gaatje, zonder gelijk als een malle richting de overweg te crossen. Dit is volkomen gebruikelijk in drukke situaties. Het zijn jochies zoals die jij irritant gaatjes proberen dicht te rijden.
Beetje zelfde situatie als met Laurens en de taxibus, het is druk, gun die ander een gaatje.
Die heeft jou gewoon niet gezien. Zat waarschijnlijk op de fietsers te letten. Je ziet haar even aarzelen (gas los) als ze je ontdekt.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:37 schreef MrBradge het volgende:
Een van de gevaarlijkste kruispunten van Noord-Holland dit, iedereen doet hier altijd maar waar 'ie zich goed bij voelt. Zo ook deze mevrouw.
Zoals je kan zien in het filmpje heeft mevrouw haaientanden maar nee hoor, ze moet en zal (Terwijl ik aankom rijden en voorrang heb) Voor mij langs gaan
Vastzetten of niet, daar ga je toch zelf over? Ook al zegt iemand anders dat het niet nodig is, ik gebruik zoveel spanbanden als ik zelf nodig vind.quote:Op donderdag 25 februari 2016 14:15 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb ooit eens een bigbag met een halve kuub grind vervoerd op de aanhanger.
Mooi bovenop de as laten zetten door de heftruck, dan staat het tenminste mooi verdeeld.
"vast zetten ?, nee dat gaat nergens heen"
Een dorp verderop moest ik ergens behoorlijk remmen, die zak met grind schoof mooi tegen het kopschot van de aanhanger aan.
Enorme kogeldruk, en die auto stuurde ineens erg licht
Gelukkig had ik een schep bij mij, bigbag stuk gesneden en de grind maar een beetje over de bodem van de aanhanger verspreid met de schep.
Zwaar spul altijd vastzetten
Ik heb ook die cursus ladingzekering gedaan als onderdeel van de bijscholing (7 uren). Moest ik dus een oplegger met betonelementen afbinden. Mijn eerste vraag: "waarom staat het niet tegen het kopschot?" Krijg ik een warrig verhaal over dat soms een oplegger zo geladen is en dat je het ermee moet doen. Toen heb ik maar alle spanbanden gebruikt die ik maar kon vinden (24 stuks) en erbij verteld dat het waarschijnlijk toch geen zak uit ging maken als ik met dit spul een noodstop moet maken.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vraag eens een cursus ladingzekering aan je werkgever als het weer cursustijd is. Niet bedoeld om te flamen, maar echt serieus, is erg verhelderend. Ik heb hem ook gedaan, en dan ga je toch nét effe anders kijken naar het spul wat je vervoert
Ik kan je overigens verklappen dat alles wat airborned raakt achterin je auto bij een ékte noodstop vanaf een km of 80, dóór je kopschot heen komt, dan zit er nog een laagje dun blik, en daar zit jij. En dan hebben we het nog niet over een aanrijding (of je daar nou wel of niet schuld aan hebt) Think about it. Gordel om, airbags om je te beschermen, en dan zelf je lading in je nek krijgen, klinkt behoorlijk stupide, of niet?
Belangrijkste is eigenlijk zorgen dat het spul niet in beweging kan komen.. zodra het een paar cm kan schuiven is het hek van de dam.. dus tégen het kopschot aan zetten, dan kan het wel wat hebben. Zodra het een aanloopje kan nemen worden de krachten behoorlijk gek.
Dat ik die bigbag niet heb vastgezet was mijn eigen eigenwijsheidquote:Op donderdag 25 februari 2016 22:57 schreef deezler het volgende:
Vastzetten of niet, daar ga je toch zelf over? Ook al zegt iemand anders dat het niet nodig is, ik gebruik zoveel spanbanden als ik zelf nodig vind.
Toen je terug in Rotterdam was zeiden ze '1 april!' ?quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:26 schreef Meike26 het volgende:
Moet ik opeens denken aan een rit van Rotterdam naar Delfzijl, jaar of 8 terug, nog nooit zo voorzichtig geweest met een lading lucht Allemaal zakken met een bepaald lucht-monster (geen gas) zwevend in de auto.. mochten niet in dozen om 1 of andere reden. Spannend ritje was dat (voornamelijk de bochten dan natuurlijk).
Spanbanden op beton; altijd goed voor een als ik dat onderweg zie. Da's net zoiets als een olietanker vastleggen aan de kade met een setje Reebok veters. Misschien met heel veel rubber ertussen en eronder, en dan nog is de verhouding lading-zekeringsmateriaal een beetje zoek. . Ik had voor als ik balken ofzo moest rijden altijd oude 2 meter platte hijsbanden bij me die ik dan met sluitingen pakte, en het liefst een ketting+spanner eraan als ik het zo in elkaar kon breien.. maar liefst kettingen aan de hijspunten ofzo.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb ook die cursus ladingzekering gedaan als onderdeel van de bijscholing (7 uren). Moest ik dus een oplegger met betonelementen afbinden. Mijn eerste vraag: "waarom staat het niet tegen het kopschot?" Krijg ik een warrig verhaal over dat soms een oplegger zo geladen is en dat je het ermee moet doen. Toen heb ik maar alle spanbanden gebruikt die ik maar kon vinden (24 stuks) en erbij verteld dat het waarschijnlijk toch geen zak uit ging maken als ik met dit spul een noodstop moet maken.
Lading tegen het kopschot heeft een enigszins afwerende werking. Het kopschot buigt door (die moet minimaal 5 ton tegen kunnen houden, tegenover 30 ton beton dat naar voren schuift een lachertje), en de lading wordt door het kopschot omhoog geschoven. Met het "aanloopje" breekt het kopschot af en gaat het met kading en al door de cabine. En dat geeft lelijke taferelen.
En dan helpen die spanbanden ook niet. Die knappen toch gewoon als elastiekjes kapot.
Ik ben nogal visueel ingesteld, en moest hard hierom lachenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Spanbanden op beton; altijd goed voor een als ik dat onderweg zie. Da's net zoiets als een olietanker vastleggen aan de kade met een setje Reebok veters.
I lol'd!quote:
Nou dat was dus het punt waar meerdere mensen over struikelen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:43 schreef ambertje90 het volgende:
Beetje zeeziek van het trillen, maar was het niet slimmer om deze mevrouw even voor te laten?
Dan blokkeerde ze de doorgaande weg ook niet meer.
Toen het busje weg reed en ik naar voren reed bedacht de Volvo opeens "Goh, ik wil hier staan" Als ik niet had getoeterd had ze waarschijnlijk in m`n zijkant gezeten (Ze versnelt notabene nog als ze al op dat vlak staat, kan je zien in het filmpje) 0:28quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:00 schreef JDude het volgende:
Als jij gewoon ter hoogte van die linksafpijl was blijven staan tot busje en Volvo weg waren, was er ook niets aan de hand geweest. Dat je dat niet wil doen is wat anders, maar ga nou geen onzinverhalen verzinnen dat het niet kon.
Sja, en zo proberen we die mevrouw als aso weg te zetten, terwijl je makkelijk gewoon effe een beetje coulant ruimte had kunnen geven.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:57 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Nou dat was dus het punt waar meerdere mensen over struikelen.
Ik sta achter dat busje en die vrouw wil naast het busje plaatsnemen wat dus niet gaat omdat ik daar al achter sta. Hierdoor blokkeert ze de weg. Zodra dat busje wegrijd en ik naar voren rij en komt mevrouw naar voren gereden en dwingt haar plek af terwijl ik daar duidelijk als eerste vooraan sta. Vandaar dat ik haar niet voorlaat, want dat is niet logisch, dan moet zij zich namelijk een weg banen langs mij en dat is niet te doen.
Het trillen is inderdaad minder, moet nog een fatsoenlijke telefoon houder hebben, deze heeft zo`n lange slurf eraan en die trilt heel veel.
Even ter indicatie, dit is het kruispunt in kwestie:
[ afbeelding ]
Zoals te zien is het vrij onlogisch om die vrouw er voor te laten terwijl ze nog naast mij staat half, dan zou ik moeten uitwijken naar dat plateautje en dat mag niet Die vrouw had (Zoals iedereen daar doet) Gewoon moeten wachten bij die drempelconstructie totdat ze zeker wist dat het *vrij* Was (En ze dus normaal plaats achter mij kon nemen) Had wel wat gescheeld.
Sorry SD, maar de vrouw is hier de aso. Die komt uit een uitrit (dus TS én het busje blokkeren geen kruising door te gaan staan waar ze staan) en blokkeert eerst de hoofdrijbaan en daarna TS en neemt voorrang terwijl ze dat niet heeft.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sja, en zo proberen we die mevrouw als aso weg te zetten, terwijl je makkelijk gewoon effe een beetje coulant ruimte had kunnen geven.
Misschien is die mevrouw wel dokter op de EHBO, en breek jij morgen je poot, komt bij haar op een brancard te liggen en moet zij hem zetten.. en dan maar hopen dat ze je niet herkent
Karma is a bitch.
Nee, want hij heeft een dashcam, dus iieeeeedereen kan zien dat zij fout was, en dan heb je natuurlijk alle recht om haar te straffen door haar er niet tussen te laten.. behoorlijk pathetische mindset, maar blijkbaar gaat dat voor het bevorderen van de eventuele doorstroming door een foutje van een ander weg te poetsen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:26 schreef ambertje90 het volgende:
Natuurlijk, maar als ze door haar onkunde de boel al staat te blokkeren dan kan jij met je inzicht er voor zorgen dat die situatie zo kort mogelijk bestaat. Of je toetert en schuift heem er alsnog voor, dat is ook een oplossing.
Ja, geef ze lekker hun zin. Straks denken ze nog dat het normaal is.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:26 schreef ambertje90 het volgende:
Natuurlijk, maar als ze door haar onkunde de boel al staat te blokkeren dan kan jij met je inzicht er voor zorgen dat die situatie zo kort mogelijk bestaat. Of je toetert en schuift heem er alsnog voor, dat is ook een oplossing.
Tis idd een kutsituatie, zeker als je dus uit haar richting komt, want dan kun je wachten tot je een ons weegt als je die kant op wilt/moet. Andere optie is om rechtsaf te gaan, verderop straatje te keren en dan voorrang pakken ivbm kortere hoekquote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sorry SD, maar de vrouw is hier de aso. Die komt uit een uitrit (dus TS én het busje blokkeren geen kruising door te gaan staan waar ze staan) en blokkeert eerst de hoofdrijbaan en daarna TS en neemt voorrang terwijl ze dat niet heeft.
Verder is dit natuurlijk gewoon een rukuitvoering van een ovatonde.
Dit is zo'n typische kruising waar je als je uit die zijweg komt en niemand laat je ertussen, je staat te wachten tot je een ons weegt. Dus ik snap volkomen dat zij hem ertussen zet. Ik kom regelmatig langs een vergelijkbare kruising waar dit de enige optie is.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:57 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Nou dat was dus het punt waar meerdere mensen over struikelen.
Ik sta achter dat busje en die vrouw wil naast het busje plaatsnemen wat dus niet gaat omdat ik daar al achter sta. Hierdoor blokkeert ze de weg. Zodra dat busje wegrijd en ik naar voren rij en komt mevrouw naar voren gereden en dwingt haar plek af terwijl ik daar duidelijk als eerste vooraan sta. Vandaar dat ik haar niet voorlaat, want dat is niet logisch, dan moet zij zich namelijk een weg banen langs mij en dat is niet te doen.
Het trillen is inderdaad minder, moet nog een fatsoenlijke telefoon houder hebben, deze heeft zo`n lange slurf eraan en die trilt heel veel.
Even ter indicatie, dit is het kruispunt in kwestie:
[ afbeelding ]
Zoals te zien is het vrij onlogisch om die vrouw er voor te laten terwijl ze nog naast mij staat half, dan zou ik moeten uitwijken naar dat plateautje en dat mag niet Die vrouw had (Zoals iedereen daar doet) Gewoon moeten wachten bij die drempelconstructie totdat ze zeker wist dat het *vrij* Was (En ze dus normaal plaats achter mij kon nemen) Had wel wat gescheeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |