abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 4 maart 2016 @ 16:48:41 #226
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_160420291
Dit is in Utrecht ook altijd zo'n gruwelijk naar punt:
https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=en

Ik fiets hier regelmatig langs en moet dan dus rechtdoor over het zebrapad.
Ik heb dan dus voorrang, maar auto's rijden daar vaak best hard en je ziet pas op het laatste moment of ze gaan afslaan of niet, én .... of ze jou dan wel op je fietsje hebben gezien. Niet lang geleden is hier nog een fietser geschept, dus ik ben hier altijd extra waakzaam.
pi_160420492
Ok wat ik dus echt fucking hard haat, mensen die overal fucking 60 rijden als het regent.

En dan nog iets: mensen die wel overal te langzaam rijden, maar dan op een rotonde (zo'n dubbele) wel met diezelfde snelheid door de rotonde blijven rijden dat je ze alleen in kan halen door zowat te slippen :')
Ik heb altijd het gevoel dat ze dat expres doen om je te zieken. Waarom zou je wel overal te langzaam rijden maar dan wel snel rijden als mensen je kunnen inhalen?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_160420948
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 16:48 schreef dick_laurent het volgende:
Dit is in Utrecht ook altijd zo'n gruwelijk naar punt:
https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=en

Ik fiets hier regelmatig langs en moet dan dus rechtdoor over het zebrapad.
Ik heb dan dus voorrang, maar auto's rijden daar vaak best hard en je ziet pas op het laatste moment of ze gaan afslaan of niet, én .... of ze jou dan wel op je fietsje hebben gezien. Niet lang geleden is hier nog een fietser geschept, dus ik ben hier altijd extra waakzaam.
Als je over het zebrapad moet én graag voorrang wil krijgen moet je afstappen.
Een zebrapad is namelijk voor voetgangers bedoeld, niet voor ander verkeer.

Trouwens, het verkeer dat de rotonde oprijdt lijkt voorrang te hebben op de fietsers als ik de wegmarkering mag geloven.
Vreemde situatie maar zo ziet het er echt uit op het plaatje uit jouw link.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 17:38:09 #229
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_160421261
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 16:58 schreef Baas_bas het volgende:

En dan nog iets: mensen die wel overal te langzaam rijden, maar dan op een rotonde (zo'n dubbele) wel met diezelfde snelheid door de rotonde blijven rijden dat je ze alleen in kan halen door zowat te slippen :')
Als je niet in staat bent iemand in te halen, rijdt je voorligger blijkbaar toch niet zo langzaam B-)
pi_160421293
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 17:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als je niet in staat bent iemand in te halen, rijdt je voorligger blijkbaar toch niet zo langzaam B-)
Ik ben prima in staat maar het wordt echt scheuren dan. En mijn auto weegt wat meer dan de desbetreffende auto en ik heb eigenlijk altijd veel te veel onnodige shit bij me dus dat is ook weer 50kilo extra. :6 :6 :6

Maar nee ik kan ze inhalen, maar het wordt dan toch wat harder dan in zou willen. Met name vanwege bandenslijtage die ik graag laag wil houden :P

Heb liever dat ze gewoon de vmax rijden als er geen reden is om dat niet te doen
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  Moderator vrijdag 4 maart 2016 @ 19:27:10 #231
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_160423502
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 17:20 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als je over het zebrapad moet én graag voorrang wil krijgen moet je afstappen.
Een zebrapad is namelijk voor voetgangers bedoeld, niet voor ander verkeer.

Trouwens, het verkeer dat de rotonde oprijdt lijkt voorrang te hebben op de fietsers als ik de wegmarkering mag geloven.
Vreemde situatie maar zo ziet het er echt uit op het plaatje uit jouw link.
Zucht... niet alles letterlijk nemen wat ik zeg ;)
Uiteraard fiets ik niet op het zebrapad, maar op het fietspad ernaast.

En waaruit maak jij op dat het verkeer voorrang heeft op de fietsers? Aan beide kanten hebben de automobilisten haaientanden namelijk...
pi_160424427
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 19:27 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Zucht... niet alles letterlijk nemen wat ik zeg ;)
Uiteraard fiets ik niet op het zebrapad, maar op het fietspad ernaast.

En waaruit maak jij op dat het verkeer voorrang heeft op de fietsers? Aan beide kanten hebben de automobilisten haaientanden namelijk...
De haaientanden staan voor het zebrapad.(Wat eigenlijk dubbelop is.) En niet nogmaals voor het fietspad, als je de rotonde oprijdt..

edit: hier staan ze wel goed https://goo.gl/maps/by1gXGpZMDr

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2016 20:10:24 ]
  Moderator vrijdag 4 maart 2016 @ 20:16:38 #233
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_160424664
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 20:07 schreef d4v1d het volgende:

[..]

De haaientanden staan voor het zebrapad.(Wat eigenlijk dubbelop is.) En niet nogmaals voor het fietspad, als je de rotonde oprijdt..

edit: hier staan ze wel goed https://goo.gl/maps/by1gXGpZMDr
Huh, super weird....dat is wel dezelfde rotonde :{

Dat zou betekenen, dat bij het stuk waar ik dus regelmatig langs rechtdoor moet, dat het rechts afslaande autoverkeer mij wél voorrang moet verlenen..... maar het van rechts komende autoverkeer in de andere richting niet. Waardoor ik dus basically midden op de weg zou moeten stoppen om hun voor te laten. :?

Totaal onzinnig.
pi_160425310
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 20:16 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Huh, super weird....dat is wel dezelfde rotonde :{

Dat zou betekenen, dat bij het stuk waar ik dus regelmatig langs rechtdoor moet, dat het rechts afslaande autoverkeer mij wél voorrang moet verlenen..... maar het van rechts komende autoverkeer in de andere richting niet. Waardoor ik dus basically midden op de weg zou moeten stoppen om hun voor te laten. :?

Totaal onzinnig.
Komt het wel op neer ja denk ik :')
  vrijdag 4 maart 2016 @ 20:45:32 #235
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_160425807
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 16:58 schreef Baas_bas het volgende:
Ok wat ik dus echt fucking hard haat, mensen die overal fucking 60 rijden als het regent.

En dan nog iets: mensen die wel overal te langzaam rijden, maar dan op een rotonde (zo'n dubbele) wel met diezelfde snelheid door de rotonde blijven rijden dat je ze alleen in kan halen door zowat te slippen :')
Ik heb altijd het gevoel dat ze dat expres doen om je te zieken. Waarom zou je wel overal te langzaam rijden maar dan wel snel rijden als mensen je kunnen inhalen?
Haha dit is zo niet waar, de meeste mensen remmen juist ziek hard af voor bochten en rotondes. :') Ook mensen die gewoon hard doorplanken op het rechte maar als er een rotonde of bocht aankomt oeioeioei dan weten ze er geen raad mee en gaan de ankers weer uit. Houd je expres al 100m afstand, moet je alsnog afremmen in de bocht omdat je anders in hun kont knalt.
Dit is zo'n beetje mijn irritatie nr1 in het verkeer, voorliggers die je constant in de remmen dwingen in mooie bochten.
pindazakje
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 maart 2016 @ 21:24:33 #236
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160427419
Buschauffeur die voorrang afdwingt door de richtingaanwijzer aan te zetten... gelijk heeft ie, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat je na het richting aangeven ook nog kijkt of er niet per ongeluk nog iemand rijdt die geen noodstop wilde maken.

En nee, dat geeft je niet meteen een reden om te toeteren als je het eindelijk door hebt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_160428394
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 20:16 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Huh, super weird....dat is wel dezelfde rotonde :{

Dat zou betekenen, dat bij het stuk waar ik dus regelmatig langs rechtdoor moet, dat het rechts afslaande autoverkeer mij wél voorrang moet verlenen..... maar het van rechts komende autoverkeer in de andere richting niet. Waardoor ik dus basically midden op de weg zou moeten stoppen om hun voor te laten. :?

Totaal onzinnig.
Dus je snapt nu wel wat ik bedoel over die voorrang?
En daarnaast typ je zelf dat je over het zebrapad moet met je fiets.
Wees dan wat duidelijker en geef niet direct een ander de schuld.
  FOK!fotograaf vrijdag 4 maart 2016 @ 23:05:30 #238
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160430540
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 21:24 schreef Nattekat het volgende:
Buschauffeur die voorrang afdwingt door de richtingaanwijzer aan te zetten... gelijk heeft ie, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat je na het richting aangeven ook nog kijkt of er niet per ongeluk nog iemand rijdt die geen noodstop wilde maken.

En nee, dat geeft je niet meteen een reden om te toeteren als je het eindelijk door hebt.
Nee, voorrang krijg je nog altijd. Als een bus aangeeft te willen vertrekken, dien je hem voorrang te verlenen. Als hij dus zijn knipper aan zet terwijl jij er al naast zit, kan jij hem geen voorrang meer verlenen. Helaas denken de meeste buschauffeurs dat gasgeven en knipper aanzetten voldoende is, want ik ben toch groter.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator vrijdag 4 maart 2016 @ 23:35:40 #239
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_160431203
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 21:48 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dus je snapt nu wel wat ik bedoel over die voorrang?
En daarnaast typ je zelf dat je over het zebrapad moet met je fiets.
Wees dan wat duidelijker en geef niet direct een ander de schuld.
:') Het was simpelweg om aan te geven dat ik rechtdoor ging daar. Het fietspad ligt parralel aan het zebrapad. Met enig begrijpend lezen had je ook wel kunnen inschatten dat ik bedoelde 'het fietspad' en dat ik niet daar letterlijk over het zebrapad ga fietsen. Maar blijkbaar niet dus. Ok.
pi_160433893
Deze week niet zo zeer irritatie. Wel verwondering. Dat de vrachtwagenchauffeur die op mijn werk kwam laden nog iets van de weg kan zien onderweg. Wat had de man allemaal op of voor zijn voorruit gehangen? Een grote Euro 5 sticker. Goed, die zal waarschijnlijk verplicht zijn. Maar verder: nog een drietal stickers waarvan de reden niet goed zichtbaar was, gordijntjes met van die leuke kwastjes, een vaantje van Poland, een vaantje van Italy, een vaantje van Hungary, een vaantje van Czech republic, een vaantje van Slovensko, een vaantje van Osterreich, een dashcam, twee navigatiesystemen, een telefoon, een vijfde apparaat waarvan ik niet kon zien wat het is, een drietal stukken plastic voorzien van een streepjescode (iets met vergunningen of tolwegen?) en nog een drietal ondefinieerbare plastic dingen waarvan ik niet kon zien wat het was.
Dat je het allemaal op enig moment nodig hebt dat geloof ik best. Maar moet je het dan allemaal tegelijkertijd en permanent met dubbelzijdige tape (uitgezonderd de vaantjes en de navigatiesystemen, die zaten met zuignappen vast) op je voorruit hangen?
Zo lekker betrouwbaar ook die oost Europese chauffeurs. 's-Midddags kwam hij in plaats van alles op de plaats van bestemming af te leveren (Bosnië), alles weer terugbrengen omdat hij blijkbaar een lucratiever vrachtje elders kon oppikken.
pi_160446198
De ANWB kampioen en dan met name de juridische muts.
De gefingeerde vraag was dit keer: "Hebben voetgangers altijd voorrang?"

Nu hebben ze dat nooit (want geen bestuurder) maar ze ging de situaties af, inrit, zebra etc etc.
Geen woord over "rechtdoor op dezelfde weg".

Grrrr.
pi_160446925
- genoeg nu -

[ Bericht 97% gewijzigd door Sounddragon op 05-03-2016 20:09:17 ]
pi_160448349
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 19:37 schreef ambertje90 het volgende:
maar ze ging de situaties af, inrit, zebra etc etc.
Geen woord over "rechtdoor op dezelfde weg".

Grrrr.
Viel me ook meteen op ja, heel slordig :{
pi_160450894
Lekker met zijn allen vanaf wintersport, over de autobahn naar huis. TS rijdt met iets van 160 over de linkerbaan en op rechter nadert een langzaam busje oid. Achter dit busje rijden twee andere Nederlanders. Rekening houdend met mijn snelheid, ben ik al enigsinds bedacht dat ze weleens links zouden komen.

Ze blijven nog even rechts en op het allerlaatste moment waagt de achterste toch een poging, letterlijk. Hij zet zijn knipper aan en komt heel voorzichtig naar links, ik rem zachtjes en nader ongeveer zijn achterkant. Nu blijft hij daar rijden, dus precies over de middenstrepen van de weg.

Aangezien hij niet verder naar links lijkt te komen, stuur ik helemaal tegen de linkerstreep aan en ga er alsnog langs. Pas als ik helemaal naast hem rijdt, lijkt hij mij op te merken en schiet in een keer helemaal naar rechts. Vervolgens blijft hij daar rijden.

Echt WTF?
.
pi_160457121
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 08:09 schreef deezler het volgende:
Deze week niet zo zeer irritatie. Wel verwondering. Dat de vrachtwagenchauffeur die op mijn werk kwam laden nog iets van de weg kan zien onderweg. Wat had de man allemaal op of voor zijn voorruit gehangen? Een grote Euro 5 sticker. Goed, die zal waarschijnlijk verplicht zijn. Maar verder: nog een drietal stickers waarvan de reden niet goed zichtbaar was, gordijntjes met van die leuke kwastjes, een vaantje van Poland, een vaantje van Italy, een vaantje van Hungary, een vaantje van Czech republic, een vaantje van Slovensko, een vaantje van Osterreich, een dashcam, twee navigatiesystemen, een telefoon, een vijfde apparaat waarvan ik niet kon zien wat het is, een drietal stukken plastic voorzien van een streepjescode (iets met vergunningen of tolwegen?) en nog een drietal ondefinieerbare plastic dingen waarvan ik niet kon zien wat het was.
Dat je het allemaal op enig moment nodig hebt dat geloof ik best. Maar moet je het dan allemaal tegelijkertijd en permanent met dubbelzijdige tape (uitgezonderd de vaantjes en de navigatiesystemen, die zaten met zuignappen vast) op je voorruit hangen?
Zo lekker betrouwbaar ook die oost Europese chauffeurs. 's-Midddags kwam hij in plaats van alles op de plaats van bestemming af te leveren (Bosnië), alles weer terugbrengen omdat hij blijkbaar een lucratiever vrachtje elders kon oppikken.
Dat klinkt als een paar collega's van mij, gordijnen aan de voorruit, kinderfoto's op het dashboard, kindernamen op de voorruit (op gele platen), meer kinderen = minder zicht, zuignappen voor alle mogelijk denkbare apparatuur, gordijnen op de zijruiten, mautkast (voor het Duitse tolsysteem), en nu ook een Belgische tolkast.

Die verplichte systemen zorgen al voor een rommel op de voorruit, maar dat valt allemaal nog enigszins weg te werken. De systemen worden ook kleiner. Maar al die rommel om je truck te personaliseren vind ik gewoon overbodig en gevaarlijk. Als ik met zo'n volgebouwd hok weg moet krijgt de chauffeur 'm zonder rommel op de voorruit en alle gordijnen naar achter geschoven weer terug.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_160459180
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 21:24 schreef Nattekat het volgende:
Buschauffeur die voorrang afdwingt door de richtingaanwijzer aan te zetten... gelijk heeft ie, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat je na het richting aangeven ook nog kijkt of er niet per ongeluk nog iemand rijdt die geen noodstop wilde maken.

En nee, dat geeft je niet meteen een reden om te toeteren als je het eindelijk door hebt.
Dat is ook altijd wel iets waar ik me aan erger ja. Het is echt 1 keer knipperen en ze gooien hem er voor. Altijd als je binnen de bebouwde kom een bus ziet staan rij ik er vol met argwaan langs _O-
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_160459720
Vanuit een ander topic:

quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 08:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
Toen ik Meppel naderde voegde deze golf links op mijn rijstrook in, om een aantal auto's in te halen. Doordat ik zelf nog een snelheid van 130 km/h (waar dat ook mag) had moest ik eerst gas loslaten en later bij remmen omdat meneer 110km/h reed en bleef rijden tijdens het inhalen.
Toen meneer de auto's voorbij was ging ik er vanuit dat meneer elk moment naar rechts zou gaan, toen dat gebeurde hield hij halverwege even in om mij af te snijden of een boodschap over te brengen.

Nadat ik meneer had ingehaald, werd ik getrakteerd op een dubbele blauwe flitslamp die in de voorbumper is gemonteerd met daarbij handsignalen dat ik moest stoppen aan de kant van de weg. Alsof meneer bij de politie werkt. Omdat ik er niet vanuit ga dat de politie undercover in een groene golf 3 carbio met glasservice reclame op de zijkant rijd heb ik dit genegeerd en ben ik doorgereden. Pas bij afslag Meppel kwam hij nog even rechts naast me rijden om te handgebaren dat hij mijn kenteken heeft genoteerd.

mafkees
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 09:08 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Politie bellen. Sowieso voor verificatie. Je zou dan uit kunnen leggen wat je hebt gezien en vragen of er werkelijk iemand in die auto in functie is. En natuurlijk geef je het kenteken door zodat de beste meneer straks aan de echte politie uit kan leggen waarom hij blauwe knipperlampjes op z'n auto heeft en net doet of 'ie agent is. Dat vinden ze meestal niet zo heel erg tof.
quote:
6s.gif Op zondag 6 maart 2016 09:31 schreef JaapB het volgende:

[..]

Als ik jouw filmpje bekijk dan had die cabriogolf prima op dezelfde snelheid door kunnen rijden en dan achter jou de linkerbaan op kunnen zoeken zonder te hoeven afremmen.

En ik zou dit sowieso melden bij de politie dat er iemand in een opvallend onopvallende auto doet alsof hij van de politie is. Als het namelijk echt een agent was dan was hij jou wel gevolgd en had je dan staande gehouden.
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 10:14 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb dit ook gemeld bij de politie. Ik was ook van plan het bedrijf aan te schrijven echter hebben ze geen mail adres :')
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 11:41 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

filmer is ook wel een beetje een klier. Geef elkaar gewoon een beetje de ruimte jongens, zo dicht bumperkleven en rakelings erlangs gaan zodat je bijna een pit-manouvre doet is echt levensgevaarlijk
pi_160459793
even een beetje in de war had nog wat gepost (hier of in een ander topic) maar zal het wel even herhalen denk dat er iets fout ging

quote:
Filmer is ook niet snugger om dit te uploaden want hij komt er zelf ook niet netjes uit. Denk echt dat de meeste mensen dit als een onnodig gevaarlijke actie gaan bestempelen. Als hij de achterkant van de auto had aangetikt dan waren de gevolgen met die snelheid lastig te overzien.

En dat alles omdat je je gas moet loslaten of moet remmen omdat iemand voor je invoegt om in te halen terwijl jijzelf iets harder komt aanrijden. Een pit manouvre met 100+ km/h :')

Live and let live, geef elkaar een beetje de ruimte jongens
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  zondag 6 maart 2016 @ 12:01:22 #249
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_160459925
Net weer 3 van die hoerige wielrenners voor me. Ik heb het ongetwijfeld al 6x eerder gepost maar wederom..
Met 3en de hele breedte van de weg in beslag nemen, ik kom er aan rijden met 50, omdat dat mag op die weg. Moet in de rem, ze gaan niet aan de kant en kijken niet om, ik toeter, eentje kijkt om en begint langzaam ruimte maken al schuddend met zijn hoofd "vooruit dan maar omdat het moet"

Godver wat heb ik daar een hekel aan :(
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_160459959
En ik zat gisteren achter een bestuurder, waarvan ik eerst dacht dat ie zwaar dronken was.
Apart voor 8:00 uur in de ochtend, maar alles kan..

Het was echter iemand die echte volle minuten (ik heb even naast hem gereden ook) in zijn telefoon zat te kijken, zonder tussendoor ook maar eventjes een blik op de weg te werpen. Hij heeft met enig regelmaat de vluchtstrook en linkerrijstrook gepakt in ieder geval.

Wat heb ik een hekel aan mensen die niet met autorijden bezig zijn :(.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 06-03-2016 12:09:12 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')