Ik denk dat Monisha en Horner het niet met je eens zijn.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:38 schreef Nattekat het volgende:
Lijkt wel de rangorde van vorig jaar
quote:Vettel has just headed out on a set of unmarked tyres. Pirelli development rubber?Ben Anderson
Het is nog maar de eerste testochtend. Ik zou er nog niet te veel waarde aan hechten dat ze niet veel gereden hebbenquote:Op maandag 22 februari 2016 11:54 schreef opreis het volgende:
RB leek goed te beginnen, maar daarna hebben we niks meer van ze gezien...zouden ze die renault nog steeds vervloeken?
Wat heb je aan een testochtend als je niet rijdt?quote:Op maandag 22 februari 2016 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is nog maar de eerste testochtend. Ik zou er nog niet te veel waarde aan hechten dat ze niet veel gereden hebben
na het installatierondje alle systemen checken en de eerste problemen verhelpenquote:Op maandag 22 februari 2016 11:57 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat heb je aan een testochtend als je niet rijdt?
Beter gelijk doen, wellicht is het goed om de titel even aan te passen zodat duidelijk is dat de test in het live-topic gevolgd wordtquote:Op maandag 22 februari 2016 11:58 schreef Nattekat het volgende:
Zullen we vanmiddag maar hier: SPT / [F1 Algemeen] 2016 Formula 1 GP's #147 Nog even geduld aub verder gaan? Dat blijft nog altijd het live-topic
En het is wat handiger als het niet over twee topics verdeeld is.
Bedankt voor de link .. in elk geval een idee voor 2016 soundsquote:Op maandag 22 februari 2016 11:29 schreef Doevelaer het volgende:
https://www.periscope.tv/w/1OyKAzNazOgGb <-- we hebben beeld!
Dit dus, shakedown en analyseren, iedereen in zo'n team is al blij als die eerste testdag zonder noemenswaardige problemen verloopt.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is nog maar de eerste testochtend. Ik zou er nog niet te veel waarde aan hechten dat ze niet veel gereden hebben
Zolang Max voor een Red Bull-team rijdt zal hij een lelijke helm hebben. Dat hebben veel Red Bullers door de jaren heen gehad, met dat schreeuwende stierenlogo.quote:
Je moet dan ook niet kijken naar de snelste rondetijd. Aantal gereden ronden is veel belangrijker.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit dus, shakedown en analyseren, iedereen in zo'n team is al blij als die eerste testdag zonder noemenswaardige problemen verloopt.
De echte runs komen nog wel. En zelfs dan... wintertests zijn bijna altijd misleidend. Je hebt altijd een paar teams die sandbaggen en een paar die nog snel even een run doen met super softs en een nagenoeg lege benzinetank om beter voor de dag te komen.
Beetje verwarrend dat dat topic de tag "F1 algemeen" heeft, ipv "F1 livetopic" oidquote:Op maandag 22 februari 2016 11:58 schreef Nattekat het volgende:
Zullen we vanmiddag maar hier: SPT / [F1 Algemeen] 2016 Formula 1 GP's #147 Nog even geduld aub verder gaan? Dat blijft nog altijd het live-topic
En het is wat handiger als het niet over twee topics verdeeld is.
Baas van de afdeling die de Honda F1 motor maakt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:53 schreef Adrie072 het volgende:
Wat was eigenlijk de functie, van die man bij Mclaren, die is ontslagen?
quote:Formula 1 teams have agreed to the introduction of a radical elimination style qualifying format as part of a move to improve the show.
After hours of discussion in Geneva between team bosses and F1 chiefs regarding future ideas, sources have revealed that some proposals gained support.
One of them is for an elimination style of qualifying, where the slowest car at certain segments is eliminated.
Although details of the new qualifying format have not been confirmed, sources have revealed that an outline agreement is in place for the system.
The rule changes still need approval by the FIA's World Motor Sport Council next month, but it is understood that the plan is to have it come in as early as this year.
How it works
Q1
-16 minutes duration;
- After 7 minutes, the slowest driver is eliminated;
- Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag;
- 7 drivers eliminated, 15 progress to Q2.
Q2
- 15 minutes duration;
- After 6 minutes, slowest driver eliminated;
- Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag;
- 7 drivers eliminated, 8 progress to Q3.
Q3
- 14 minutes;
- After 5 minutes, slowest driver eliminated;
- Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag;
- 2 drivers left in final 1 minute 30 seconds.
Time ballast
The F1 Commission also discussed a penalty system whereby extra time is added to each drivers' qualifying time on the basis of championship positions.
A study was conducted using the 2015 Abu Dhabi GP with the championship leader having four seconds added to his qualifying time, with everyone else taking extra time on a sliding scale.
It is understood that this could be combined with the elimination system.
Bodywork delay
Teams have also agreed to delay a final decision on 2017 bodywork rules until April 30 following a disagreement about the scope of aerodynamic changes.
Also discussed was the potential abandonment of the 100kgs fuel limit from 2017 on the basis that the faster cars will require more fuel to run at their fuel potential.
McLaren and Red Bull were reportedly in favour of such a move, but it was not passed. The more likely compromise will be a 105kgs limit.
Dus een snel rondje, en als je denkt dat het genoeg is, ga je naar binnen. Wat is precies het verschil met nu, los van Q3?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:31 schreef sasquatsch het volgende:
Nieuwe kwalificatiesysteem voor 2017, nieuwe aero regels uitgesteld.
[..]
Dat als je op verkeerde moment onder de streep staat je je niet kan verbeteren...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus een snel rondje, en als je denkt dat het genoeg is, ga je naar binnen. Wat is precies het verschil met nu, los van Q3?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |