abonnement Unibet Coolblue
pi_160113957
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:38 schreef Nattekat het volgende:
Lijkt wel de rangorde van vorig jaar :Z
Ik denk dat Monisha en Horner het niet met je eens zijn. :P
pi_160114102
Zelfs Ben Anderson weet het niet :D

quote:
Vettel has just headed out on a set of unmarked tyres. Pirelli development rubber?Ben Anderson
pi_160114321
RB leek goed te beginnen, maar daarna hebben we niks meer van ze gezien...zouden ze die renault nog steeds vervloeken?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 februari 2016 @ 11:56:21 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160114356
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:54 schreef opreis het volgende:
RB leek goed te beginnen, maar daarna hebben we niks meer van ze gezien...zouden ze die renault nog steeds vervloeken?
Het is nog maar de eerste testochtend. Ik zou er nog niet te veel waarde aan hechten dat ze niet veel gereden hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160114391
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is nog maar de eerste testochtend. Ik zou er nog niet te veel waarde aan hechten dat ze niet veel gereden hebben
Wat heb je aan een testochtend als je niet rijdt?
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 februari 2016 @ 11:58:24 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160114414
Zullen we vanmiddag maar hier: SPT / [F1 Algemeen] 2016 Formula 1 GP's #147 Nog even geduld aub verder gaan? Dat blijft nog altijd het live-topic :s)

En het is wat handiger als het niet over twee topics verdeeld is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_160114422
Button nu al 2x zoveel rondes als vorig jaar na afloop van de eerste dag! *O*
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 februari 2016 @ 12:01:17 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160114472
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:57 schreef opreis het volgende:

[..]

Wat heb je aan een testochtend als je niet rijdt?
na het installatierondje alle systemen checken en de eerste problemen verhelpen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160114500
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:58 schreef Nattekat het volgende:
Zullen we vanmiddag maar hier: SPT / [F1 Algemeen] 2016 Formula 1 GP's #147 Nog even geduld aub verder gaan? Dat blijft nog altijd het live-topic :s)

En het is wat handiger als het niet over twee topics verdeeld is.
Beter gelijk doen, wellicht is het goed om de titel even aan te passen zodat duidelijk is dat de test in het live-topic gevolgd wordt :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 22 februari 2016 @ 12:16:29 #185
222912 lobotm
Prutsers aan de macht
pi_160114791
quote:
Bedankt voor de link .. in elk geval een idee voor 2016 sounds
Al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel.
  maandag 22 februari 2016 @ 14:57:18 #186
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_160118497
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is nog maar de eerste testochtend. Ik zou er nog niet te veel waarde aan hechten dat ze niet veel gereden hebben
Dit dus, shakedown en analyseren, iedereen in zo'n team is al blij als die eerste testdag zonder noemenswaardige problemen verloopt.
De echte runs komen nog wel. En zelfs dan... wintertests zijn bijna altijd misleidend. Je hebt altijd een paar teams die sandbaggen en een paar die nog snel even een run doen met super softs en een nagenoeg lege benzinetank om beter voor de dag te komen.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 08:38:03 #187
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160138707
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_160139240
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 08:38 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
Zolang Max voor een Red Bull-team rijdt zal hij een lelijke helm hebben. Dat hebben veel Red Bullers door de jaren heen gehad, met dat schreeuwende stierenlogo.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 09:28:00 #189
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160139285
Hopelijk volgend jaar Ferrari :D Kan hij er een mooie helm van maken.

Sponsor Exact heeft ook rood :P Moet hij alleen dat lelijke Jumbo logo ergens wegmoffelen :')
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 23 februari 2016 @ 09:36:54 #190
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_160139445
Max on track!
pi_160139461
;( waarom moet ik nou precies vandaag buiten de deur werken? ;(
Ja doei.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 09:40:33 #192
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160139509

Nog een betere foto van zijn nieuwe helm design.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_160139563
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dit dus, shakedown en analyseren, iedereen in zo'n team is al blij als die eerste testdag zonder noemenswaardige problemen verloopt.
De echte runs komen nog wel. En zelfs dan... wintertests zijn bijna altijd misleidend. Je hebt altijd een paar teams die sandbaggen en een paar die nog snel even een run doen met super softs en een nagenoeg lege benzinetank om beter voor de dag te komen.
Je moet dan ook niet kijken naar de snelste rondetijd. Aantal gereden ronden is veel belangrijker.
pi_160139609
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:58 schreef Nattekat het volgende:
Zullen we vanmiddag maar hier: SPT / [F1 Algemeen] 2016 Formula 1 GP's #147 Nog even geduld aub verder gaan? Dat blijft nog altijd het live-topic :s)

En het is wat handiger als het niet over twee topics verdeeld is.
Beetje verwarrend dat dat topic de tag "F1 algemeen" heeft, ipv "F1 livetopic" oid
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 09:49:04 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160139691
We zouden toch in het andere topic verder gaan?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160141064
Wat was eigenlijk de functie, van die man bij Mclaren, die is ontslagen?
pi_160141524
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:53 schreef Adrie072 het volgende:
Wat was eigenlijk de functie, van die man bij Mclaren, die is ontslagen?
Baas van de afdeling die de Honda F1 motor maakt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_160155567
Nieuwe kwalificatiesysteem voor 2016, nieuwe aero regels uitgesteld.
quote:
Formula 1 teams have agreed to the introduction of a radical elimination style qualifying format as part of a move to improve the show.

After hours of discussion in Geneva between team bosses and F1 chiefs regarding future ideas, sources have revealed that some proposals gained support.

One of them is for an elimination style of qualifying, where the slowest car at certain segments is eliminated.

Although details of the new qualifying format have not been confirmed, sources have revealed that an outline agreement is in place for the system.

The rule changes still need approval by the FIA's World Motor Sport Council next month, but it is understood that the plan is to have it come in as early as this year.
How it works
Q1

-16 minutes duration;

- After 7 minutes, the slowest driver is eliminated;

- Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag;

- 7 drivers eliminated, 15 progress to Q2.
Q2

- 15 minutes duration;

- After 6 minutes, slowest driver eliminated;

- Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag;

- 7 drivers eliminated, 8 progress to Q3.
Q3

- 14 minutes;

- After 5 minutes, slowest driver eliminated;

- Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag;

- 2 drivers left in final 1 minute 30 seconds.
Time ballast

The F1 Commission also discussed a penalty system whereby extra time is added to each drivers' qualifying time on the basis of championship positions.

A study was conducted using the 2015 Abu Dhabi GP with the championship leader having four seconds added to his qualifying time, with everyone else taking extra time on a sliding scale.

It is understood that this could be combined with the elimination system.
Bodywork delay

Teams have also agreed to delay a final decision on 2017 bodywork rules until April 30 following a disagreement about the scope of aerodynamic changes.

Also discussed was the potential abandonment of the 100kgs fuel limit from 2017 on the basis that the faster cars will require more fuel to run at their fuel potential.

McLaren and Red Bull were reportedly in favour of such a move, but it was not passed. The more likely compromise will be a 105kgs limit.


[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 23-02-2016 20:45:33 (Is al voor 2016) ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 20:33:40 #199
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160155681
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:31 schreef sasquatsch het volgende:
Nieuwe kwalificatiesysteem voor 2017, nieuwe aero regels uitgesteld.

[..]

Dus een snel rondje, en als je denkt dat het genoeg is, ga je naar binnen. Wat is precies het verschil met nu, los van Q3?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_160155762
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus een snel rondje, en als je denkt dat het genoeg is, ga je naar binnen. Wat is precies het verschil met nu, los van Q3?
Dat als je op verkeerde moment onder de streep staat je je niet kan verbeteren...

Vind het een waardeloze oplossing voor een 'probleem' dat er niet is.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')