De meeste topmensen bij VW waren al niet happig op de Formule 1. Alleen Winterkorn was een zeer groot voorstander, maar hij moest vanwege dieselgate het veld ruimen. De F1-plannen zijn weer in een zeer diepe la beland.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:57 schreef sasquatsch het volgende:
En zie waar de steeds veranderende regelgeving toe leidt:
[..]
Kan je wel gelijk in hebben, toch is het een graadmeter voor kijkcijfers, meting van populariteit en ook een accelerator ervoor, of je nu voor of tegen bent.quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:02 schreef Fir3fly het volgende:
Het zegt wat mij betreft heel veel als je kijkt naar het soort mensen dat reageert op zoiets onbenulligs als zo'n verkiezing en de rest van de wijzigingen simpelweg niet ziet of negeert.
Ik heb er ook niks mee maar het zal ongetwijfeld bedoeld zijn voor wat meer interactie met de fans. Velen vinden zon stemronde vast heel leuk.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Leuk hoor, maar wat moet je er mee? Levert het iets op?
Zolang er geen punten tegenover staan is het een overbodige prijs.
Ik negeer ze niet. Sterker nog, ik stel zelfs dat:quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:02 schreef Fir3fly het volgende:
Het zegt wat mij betreft heel veel als je kijkt naar het soort mensen dat reageert op zoiets onbenulligs als zo'n verkiezing en de rest van de wijzigingen simpelweg niet ziet of negeert.
quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:36 schreef Geralt het volgende:
Kijk en dat is dan wél weer een goed iets uit de hoge hoed van de heren als je het mij vraagt
Niet alles wat ze doen lijkt populair,
je hebt er geen bal aan. Voorbeeld: Button kan de hele race iedereen 3x hebben ingehaald vanaf de laatste plaats omdat ie een bagger strategie had en 5x pech gehad wegens lekke band, en vervolgens op plaats 4 eindigen. Mega-race gereden, maar de hele race niet in beeld geweest. Hamilton, vanaf pole, rijdt op 2,5s voor Rosberg over de finish, niet echt bedreigd geweest maar een "semi-gevechtje" in de laatste 10 ronden. Mweh race, wel continue in beeld geweest. Wie denk je dat man of the match wordt.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. De prijs wordt direct na de race uitgereikt. Ik neem aan integraal in de uitzending. Waarschijnlijk (gokje van mij) voor het officiele podium.
Dat is toch mooi dat een coureur die door de fans verkozen is tot beste van de dag extra in het zonnetje gezet wordt op tv? Beker voor in je prijzenkast erbij, beetje zwaaien naar de fans die dan voor je juichen etc.
Ik vind het een goed plan. Al die websites lezen die coureurs niet. En daar hebben ze letterlijk niks aan. Hier wel aan. Stukje waardering vanuit zowel de sport als de fans. Dat is toch mooi? Hoe kun je daar nou niets in zien?
Zou wel erg slecht van de regie zijn als ze dan Button's inhaalacties niet in beeld brengen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 20:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
je hebt er geen bal aan. Voorbeeld: Button kan de hele race iedereen 3x hebben ingehaald vanaf de laatste plaats omdat ie een bagger strategie had en 5x pech gehad wegens lekke band, en vervolgens op plaats 4 eindigen. Mega-race gereden, maar de hele race niet in beeld geweest. Hamilton, vanaf pole, rijdt op 2,5s voor Rosberg over de finish, niet echt bedreigd geweest maar een "semi-gevechtje" in de laatste 10 ronden. Mweh race, wel continue in beeld geweest. Wie denk je dat man of the match wordt.
die is er dan ook met enige regelmaat. Gevechten afkappen om de een of andere neukpop te laten zien jn de pitbox die het geen bal boeitquote:Op woensdag 24 februari 2016 20:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zou wel erg slecht van de regie zijn als ze dan Button's inhaalacties niet in beeld brengen.
Ik mis Jennifer Becksquote:Op woensdag 24 februari 2016 20:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
die is er dan ook met enige regelmaat. Gevechten afkappen om de een of andere neukpop te laten zien jn de pitbox die het geen bal boeit
Alsof alle Indonesiers toegang hebben tot social mediaquote:Op woensdag 24 februari 2016 21:50 schreef opreis het volgende:
Leuk zn populariteitspoll, straks 200 miljoen indonesiers die massaal op hun volksheld haryanto stemmen terwijl hij de hele race achteraan rijdt. Behalve dan wanneer ze door het tijdsverschil slapen wanneer de race gereden wordt
Verkijk je er niet op, bijna elke Indonesier (in ieder geval in de grote steden) heeft eerder een smartphone dan een warmwatervoorziening in huis.quote:Op donderdag 25 februari 2016 09:18 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Alsof alle Indonesiers toegang hebben tot social media
Dan zie ik het somberder in voor ons eigen volk, zoals Voss ok al had aangehaald, Jos had in de jaren 90 veruit de grootste fanclub van alle coureurs.. Dat zou zoontje Max in binnen en buitenland nog wel eens kunnen verslaan en dus grote hordes mensen elke race op Max stemmen.. En dat is wel een nadeel ja. Maar ik denk dat ze daar bij de FIA ook wel op bedacht zijn en eerder de gemiddelde motivaties doornemen van erkende bronnen en vaste fans dan alle stemmen bij elkaar op te tellen en dan elke race weer Max bovenin zien staan.
Dan heb je afgelopen jaar geen F1 gekeken.. Erg fijne regie moet ik zeggen van afgelopen jaar.. veel meer middenveld enz gezien dan voorgaande jarenquote:Op donderdag 25 februari 2016 10:00 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Verkijk je er niet op, bijna elke Indonesier (in ieder geval in de grote steden) heeft eerder een smartphone dan een warmwatervoorziening in huis.
Zo'n stemsysteem mogen ze lekker houden, het leidt alleen maar af van waar het echt om gaat.
En welke wagens er wel en niet in beeld komen tijdens de race zit ook nog een heel politiek steekspel aan vast achter de schermen.
Zelf heb ik het liefst gewoon een regie die weet wat ze doen, daar vrij in is en alle actie in beeld brengen, ipv constant de top 3.
Ik moet bekennen dat ik inderdaad erg weinig F1 heb gekeken, deels ook omdat ik niet kon achterhalen op welk obscuur kanaal ik het nu weer kon vinden. Komend seizoen zal wel niet veel anders worden (En ik heb geen Ziggo).quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:21 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dan heb je afgelopen jaar geen F1 gekeken.. Erg fijne regie moet ik zeggen van afgelopen jaar.. veel meer middenveld enz gezien dan voorgaande jaren
Voordeel is dat het er dit jaar op gaat lijken dat het middenveld erg groot gaat worden Sowieso 2 auto's erbij met Haas, maar Manor lijkt een stap gemaakt te hebben en McLaren zou toch ook wel wat meer snelheid hebben. Dat word vechten om de laatste puntenquote:Op donderdag 25 februari 2016 10:36 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik inderdaad erg weinig F1 heb gekeken, deels ook omdat ik niet kon achterhalen op welk obscuur kanaal ik het nu weer kon vinden. Komend seizoen zal wel niet veel anders worden (En ik heb geen Ziggo).
Er was wel iets met een boycot van Bernie van mercedes, zodat er wat meer middenmoot in beeld kwam met inhaalacties (Max uiteraard). Hopelijk zetten ze dat door.
Dat zou inderdaad echt de verkeerde kant op zijn, ik ben geen tegenstander van een Driver of the day, ik zie er voor de belangstelling in de sport, de coureur en de sponsor echt wel het nut van in. Maar het moet inderdaad geen poppenkast worden. Zo ben ik ook geen voorstander van een reversed grid, in de toerwagen racerij en cupracerij werkt dit wel.. in een formule klasse past het gewoon niet.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Zo'n populariteits sociale media stem dingetje is alleen leuk voor verveelde kinderen die zo het gevoel krijgen dat ze ergens invloed op hebben. Je denk toch niet dat de coureurs hierop zitten te wachten? Ik zie het nog wel gebeuren dat hier bonussen aan verbonden worden om het nog "interessanter" te maken. Dat de "coureur van de wedstrijd" bij de volgende race een paar gridplaatsen vooruit gezet wordt ofzo. De Formule 1 lijkt de oplossingen in dit soort belachelijke gimmicks te zoeken. De Renault Clio Cup is er niks bij.
Dat ben ik helemaal met je eens, veel actie en dus veel Max in beeld!quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:21 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dan heb je afgelopen jaar geen F1 gekeken.. Erg fijne regie moet ik zeggen van afgelopen jaar.. veel meer middenveld enz gezien dan voorgaande jaren
Ja hoor alsof het een jury sport is. Geloof er niks van. Een "award" voor driver of the day kan geen kwaad, gewoon een titel of stempel, blijk van waardering. Maar er daadwerkelijk de race of het kampioenschap mee beinvloeden gaat niet gebeuren.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Zo'n populariteits sociale media stem dingetje is alleen leuk voor verveelde kinderen die zo het gevoel krijgen dat ze ergens invloed op hebben. Je denk toch niet dat de coureurs hierop zitten te wachten? Ik zie het nog wel gebeuren dat hier bonussen aan verbonden worden om het nog "interessanter" te maken. Dat de "coureur van de wedstrijd" bij de volgende race een paar gridplaatsen vooruit gezet wordt ofzo. De Formule 1 lijkt de oplossingen in dit soort belachelijke gimmicks te zoeken. De Renault Clio Cup is er niks bij.
quote:Pirelli will be told to produce a tyre drivers can push to the limit in 2017 as Formula 1 bosses seek to make the sport more exciting.
The current tyres prevent drivers from racing flat out because they degrade quickly and need to be nursed.
Cars will be as much as five seconds a lap faster in 2017.
Pirelli has already indicated its willingness to produce a racier tyre next year but says it needs more track testing to fulfil its work.
It has been allocated 12 days for this purpose in 2016.
The BBC has learned that the FIA, which governs F1, will instruct Pirelli to design a tyre that will allow drivers to push hard for longer.
Pirelli chairman Marco Tronchetti Provera told teams and drivers at a meeting earlier this month, where dissatisfaction with the current tyres was discussed, that it could produce whatever the F1 wanted as long as it had clear commission.
Pirelli has been given preliminary information about the performance the cars are expected to have in 2017 so it can start working on tyre design.
The FIA plans to outline how it wants tyres to perform and will provide all necessary data to the company by the end of March.
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |