quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zeg je wel vaker maar ik kan alleen maar vinden dat ze uitgenodigd zijn om mee te werken maar die uitnodiging afgeslagen hebben omdat ze Le Mans interessanter vinden.
quote:"The initial decision from the engine working group was for a four-cylinder turbo to be introduced for 2013," said Newey. "The big driver behind that was Audi. They said they would come into the sport if there was a four-cylinder turbo, and that's what everyone agreed in order to get Audi in. They subsequently decided that they won't bother after all, thank you very much, and we were lumbered with a four-cylinder turbo."
Read more at http://en.espnf1.com/fia/(...)#OKD1eZV8VKUvTmzF.99
Ja ze hebben dus niets te maken gehad met de 2014-regels. En dus ook niet met de V6, wat jij wel constant suggereert.quote:
Dat heb ik nog nooit gesuggereerd, alleen dat ze betrokken waren bij het opstellen van de regels. Juist doordat Audi afhaakte zijn ze overgestapt op de V6.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja ze hebben dus niets te maken gehad met de 2014-regels. En dus ook niet met de V6, wat jij wel constant suggereert.
Precies, die nuance miste nogal in jouw eerdere post. Maar ook als het een viercylinder was geworden waren ze niet ingestapt.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit gesuggereerd, alleen dat ze betrokken waren bij het opstellen van de regels. Juist doordat Audi afhaakte zijn ze overgestapt op de V6.
quote:Formula 1's rules revolution for 2017 is back on track, after the FIA revealed details of the latest proposal for wider and faster cars that teams have approved.
Although it is understood that Mercedes, Red Bull and Toro Rosso voted against what has become known as the 'McLaren' proposal for cars with 25 percent more downforce, the changes have got enough support to get through the F1 Commission.
Unless there is majority support for an alternative proposal by an extended deadline of April 30, then these current regulations will come in to force for 2017.
The basis of the changes are:
2016 2017
FRONT TYRES 245mm 305mm
REAR TYRES 325mm 405mm
SUSPENSION TRACK 1800mm 2000mm
FRONT WING 1650mm 1800mm
REAR WING WIDTH 750mm 950mm
REAR WING HEIGHT 950mm 800mm
BODYWORK WIDTH 1400mm 1600mm
WEIGHT 702kg 722kg + tyres (est tyres)
It is estimated that the changes will deliver cars that are up to three seconds per lap faster than the 2016 cars, and produce downforce loads that will fall within the right tyre parameters.
Engines
The FIA and engine manufacturers are continuing to work on plans to reduce costs and guarantee supply of engines.
It is understood that there remains differences of opinions about the need for manufacturers to ensure they supply a set number of teams, as well as how to ensure that the performance of the various power units converge.
Work will also take place on further improvements to the noise.
Halo happening
The FIA also confirmed that the closed cockpit solution known as the 'Halo' concept was on course for a 2017 introduction.
"The F1 Commission confirmed the intention of introducing some form of cockpit protection from the 2017 season," it said
"All stakeholders are working together to make this a reality, with the "Halo" concept currently the preferred option. Other options, such as transparent cockpit protection, will continue to be evaluated."
Dit zou niks oplossen. Hebben ze een paar jaar geleden niet juist de vleugels verkleind en het downforce niveau verlaagd om het inhalen te bevorderen? Dat zou het makkelijker moeten maken om dichter achter een andere auto te rijden. Dus nu krijgen de auto's weer meer downforce... En blijkbaar hoeven we ook geen wijziging van de hybride motoren formule te verwachten. Al met al een uitkomst die te verwachten viel van een democratische commissie: Een verwaterd compromis wat de problemen niet oplost.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:47 schreef sasquatsch het volgende:
De (voorlopig) nieuwe regels voor 2017
[..]
quote:Volkswagen motorsport boss Wolfgang Dürheimer says the lack of stability in Formula 1, both in terms of regulations and at boardroom level, is why the manufacturer will not enter the sport.
VW Group has been repeatedly linked to the sport, and has a strong presence in the World Endurance Championship with Audi and Porsche, as well as having secured the last three World Rally titles.
However, Dürheimer does not believe that joining Mercedes, Ferrari, Renault and Honda as manufacturers in Formula 1 would be beneficial to Volkswagen.
"Formula 1 is not on our agenda right now," Dürheimer told Autocar.
"The situation is not predictable enough to make the kind of investment required.
"On the regulations front, there are a lot of rumours around the engine and the supporting technology.
"Before you commit the kind of money needed you must see five years of rules stability – there can't be the possibility of rules changes, of more or less engine cylinders coming in, or the hybrid system changing away from technology you are developing on road cars.
"On the ownership side, there are also big questions the sport must answer.
"If you are a big business making a big investment you expect to have some influence on the set-up, with an assurance the present ownership will last.
"In Formula 1, it seems the owners will not be there forever and that creates some instability.
"[In WEC] the technology is greater than that in Formula 1 and the levels of investment are greater."
Dürheimer's comments come as the FIA confirmed that Formula 1's technical regulations for 2017 remain under discussion, with a two-month extension to the initial deadline being set.
En waarom moeten de regels ieder jaar veranderen? Precies, omdat ze vanaf het begin al een complete mislukking zijn.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:57 schreef sasquatsch het volgende:
En zie waar de steeds veranderende regelgeving toe leidt:
[..]
De teksten van die VW baas tonen ook wel weer mooi aan hoe autofabrikanten erin staan: De techniek moet relevant zijn voor hun straatauto's en ze willen invloed hebben op de regels. Op zich begrijpelijk, maar de sport is er niet bij gebaat.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En waarom moeten de regels ieder jaar veranderen? Precies, omdat ze vanaf het begin al een complete mislukking zijn.
Dat zeggen ze maar dat is onzin. Dat kunnen ze, zoals hij zelf ook zegt, beter doen in WEC. Het gaat puur om marketing. F1 is een marketingmachine. Dat weet deze dude ook, hij krijgt nu gratis publiciteit voor VW alleen maar omdat hij F1 noemt. Dat invloed op de regels klopt wel, dat lijkt me logisch. Mercedes heeft de laatste paar jaar F1 in een ijzeren greep gehouden en dat wil iedereen natuurlijk wel.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De teksten van die VW baas tonen ook wel weer mooi aan hoe autofabrikanten erin staan: De techniek moet relevant zijn voor hun straatauto's
Vandaar dat Mercedes zegt dat de techniek die ze voor de F1 ontwikkelen ook in hun straatauto's terecht komt. En dat VW zegt dat de huidige moteren wel degelijk relevant zijn en ze bang zijn dat de F1 er van afwijkt.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zeggen ze maar dat is onzin. Dat kunnen ze, zoals hij zelf ook zegt, beter doen in WEC. Het gaat puur om marketing. F1 is een marketingmachine. Dat weet deze dude ook, hij krijgt nu gratis publiciteit voor VW alleen maar omdat hij F1 noemt. Dat invloed op de regels klopt wel, dat lijkt me logisch. Mercedes heeft de laatste paar jaar F1 in een ijzeren greep gehouden en dat wil iedereen natuurlijk wel.
Technologie in F1 op dit moment heeft niets te maken met straatauto's.
quote:or the hybrid system changing away from technology you are developing on road cars.
Dat zeggen ze inderdaad, maar je hoeft ze niet op hun woord te geloven. Jij bent slim genoeg om door dat soort marketingspeak te prikken.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vandaar dat Mercedes zegt dat de techniek die ze voor de F1 ontwikkelen ook in hun straatauto's terecht komt. En dat VW zegt dat de huidige moteren wel degelijk relevant zijn en ze bang zijn dat de F1 er van afwijkt.
[..]
Bron: motorsport.comquote:F1 chiefs approve 'Driver of the Day' award
Formula 1 chiefs have approved plans for fans to vote for a 'Driver of the Day' award at each race, as Motorsport.com exclusively revealed last month.
As part of a drive to increase engagement with spectators, F1 teams had considered a number of ideas to get fans more involved with the show on Sunday afternoons.
Although some concepts like a Pit Stop trophy, or 'Overtake of the Race' have not gathered enough support, a 'Driver of the Day' Award is going to go forward.
A statement from the FIA said: "The F1 Commission agreed to the introduction of a Driver of the Day award, to be implemented by the Commercial Rights Holder in conjunction with Formula 1 broadcasters, with the intention of driving greater fan engagement.
"Viewers will be encouraged to vote online for their "Driver of the Day" throughout a grand prix, with the winner to be announced as part of the race broadcast immediately following the conclusion of the race, when the driver will be presented with their prize."
In the early 1970's, Marlboro backed the Prix Rouge et Blanc Jo Siffert Award for the drive of the day. Although it wasn't formally sanctioned by the governing body, it was highly regarded.
Leuk hoor, maar wat moet je er mee? Levert het iets op?quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:36 schreef Geralt het volgende:
Ik zie in elk geval die prijs alvast een keer of 3 zeker naar Max gaan komend seizoen. Minstens.
Het levert respect en eeuwige roem op. Alsof dat niet genoeg zou zijn!quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Leuk hoor, maar wat moet je er mee? Levert het iets op?
Zolang er geen punten tegenover staan is het een overbodige prijs.
Goede PR en dat versterkt de marktwaarde van een rijder.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Leuk hoor, maar wat moet je er mee? Levert het iets op?
Zolang er geen punten tegenover staan is het een overbodige prijs.
Het levert zeker wel wat op, interactie met publiek, gek genleg werkt die fanboost ook bij de Formula-E, niet zozeer voof de auto's, maar er stemmen steeds meer mensen op hun favoriete coureur dus word er meer gekeken. En het is een extra item wat in vele/alle F1 nabeschouwingen over de aardbol dat Driver of the Day wat aandacht krijgt, wat ik niet meer dan terecht vindquote:Op woensdag 24 februari 2016 16:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Leuk hoor, maar wat moet je er mee? Levert het iets op?
Zolang er geen punten tegenover staan is het een overbodige prijs.
Kan allemaal wel zo zijn, maar denk je dat een rijder er daadwerkelijk anders door gaat rijden als die prijs geïntroduceerd wordt?quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:44 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het levert zeker wel wat op, interactie met publiek, gek genleg werkt die fanboost ook bij de Formula-E, niet zozeer voof de auto's, maar er stemmen steeds meer mensen op hun favoriete coureur dus word er meer gekeken. En het is een extra item wat in vele/alle F1 nabeschouwingen over de aardbol dat Driver of the Day wat aandacht krijgt, wat ik niet meer dan terecht vind
Dat zijn allemaal onofficiele bronnen. Met een officiele Driver of the day genereer je goed nieuws en gesprekstof en ik denk dat het voor zowel team, rijder en sponsor een leuk waardevol moment kan zijn als ze een goede race hebben gereden.Blijk van waardering, leuk toch.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:44 schreef sasquatsch het volgende:
Er zijn genoeg F1 websites die al zo'n verkiezing hebben. Deze voegt imho niets toe.
Tuurlijk wel. De prijs wordt direct na de race uitgereikt. Ik neem aan integraal in de uitzending. Waarschijnlijk (gokje van mij) voor het officiele podium.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:44 schreef sasquatsch het volgende:
Er zijn genoeg F1 websites die al zo'n verkiezing hebben. Deze voegt imho niets toe.
Ik denk wel dat het coureurs kan veranderen ja, meer zelfvertrouwen, meer arrogantie of minder druk op de schouders.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Kan allemaal wel zo zijn, maar denk je dat een rijder er daadwerkelijk anders door gaat rijden als die prijs geïntroduceerd wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |