jaquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:13 schreef boriq het volgende:
Bedoelt de gemeente Dalfsen met 4 treindelen, ook niet dat kleine tussenstukje tussen één van de kopbakken en de middenbak? Wat het daarmee weer één GTW 2/8 maakt.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:55 schreef b2py het volgende:
Twee doden inmiddels, bevestigd door de burgemeester van Dalfsen
twitter:jobjan twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:58:29 Burgemeester Han Noten zegt 'gelukkig' te kunnen melden dat er maar 1 dode is. Eerder sprak hij over 2 doden. #rectificatie #dalfsen reageer retweet
Zijn daar regels voor?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:57 schreef Okuliarnik het volgende:
[..]
Als dat ding er 8 minuten over doet zou 'ie daar niet eens mogen komen.
Er zullen vast voorschriften voor zijn en wat gezond verstand..quote:
ooggetuigen zeiden dat, ja.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:24 schreef Prins_Pils het volgende:
Het is écht de trein van Zwolle naar Emmen? Ik heb nogal wat vrienden die elke ochtend van Ommen naar Zwolle reizen en nog niet van iedereen wat gehoord..
Verklaard wel het lage aantal passagiers. Richting Emmen zijn er rond dat tijdstip aanzienlijk minder reizigers dan in de richting van Zwolle.quote:
De melding op p2000 is 8:51. Kijk ik naar de vertrektijden van Dalfsen is daar om 8:47 spitssneltrein 13832 uit Coevorden gewoon vertrokken. Het zal dus trein 13819 moeten zijn, die om 8:45 uit Dalfsen vertrekt als spitssneltrein Zwolle-Coevorden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:24 schreef Prins_Pils het volgende:
Het is écht de trein van Zwolle naar Emmen? Ik heb nogal wat vrienden die elke ochtend van Ommen naar Zwolle reizen en nog niet van iedereen wat gehoord..
Volgende week is datquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:50 schreef JDude het volgende:
[..]
Ook nog eens vakantie daar als ik me niet vergis.
En terecht.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:28 schreef boriq het volgende:
Inmiddels is ook Ommen - Emmen stil gelegd, ongetwijfeld om iedereen bij Arriva zijn/haar rust te gunnen.
Als ik die foto van die verbrijzelde cabine zie dan word ik daar misselijk van. Die machinist heeft echt geen kans gehadquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:20 schreef GekkeHaan het volgende:
Aan de cabine te zien, heeft de machinist ook geen enkele kans gehad. Daar is gewoon echt niks meer van over. Tot aan de deur naar het reizigersgedeelte is gewoon alles weg en deels verwrongen. Echt een heftig ongeval zeg!
Dat heb ik dus ook. Ik kan me de dag zo voor de geest halen dat we materieelinstructie kregen en we kregen te horen hoe veilig de cabine was. Dat ie bij een klap aardig naar binnen kan schuiven. Als je dit ziet kan je je dat totaal niet meer voorstellen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als ik die foto van die verbrijzelde cabine zie dan word ik daar misselijk van. Die machinist heeft echt geen kans gehad
De cabine is inderdaad helemaal weg geschoven en lijkt daarmee alles daarachter beschermt te hebben, aangezien het meeste achter de cabine nog heel isquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:40 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Ik kan me de dag zo voor de geest halen dat we materieelinstructie kregen en we kregen te horen hoe veilig de cabine was. Dat ie bij een klap aardig naar binnen kan schuiven. Als je dit ziet kan je je dat totaal niet meer voorstellen.
Meende overigens zelfs en deel van de bovenleiding door de cabine te zien lopen. Zie ik dit nu verkeerd of loopt ie er inderdaad door?
Tsja... Hoe zag die TGV eruit die bij Straatsburg een vrachtwagen met betonplaten tegen kwam? En met dat ongeluk in Arnhem was de passagierstrein ook helemaal plat. Als je hier een beetje een flinke hoogwerker tegen bent gekomen, zit je makkelijk aan meer dan de helft van je eigen gewicht. Knappe kooiconstructie die dat nog houdt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:40 schreef GekkeHaan het volgende:
Dat heb ik dus ook. Ik kan me de dag zo voor de geest halen dat we materieelinstructie kregen en we kregen te horen hoe veilig de cabine was. Dat ie bij een klap aardig naar binnen kan schuiven. Als je dit ziet kan je je dat totaal niet meer voorstellen.
Het hefdeel, uitgaande van een telescoophoogwerker, zal niet zo'n schade opleveren. Maar de kans is groot dat ie eerst met het hefdeel is gegaan en daarna de onderwagen, dat is de normale manier van rijden met zo'n ding.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:51 schreef greavy het volgende:
Ooggetuigen zeiden dat de hoogwerker 8-10 minuten nodig had om over te steken en ook bevestigd is door de man van de hoogwerker. Hij was al enkele minuten onderweg.
Houdt er natuurlijk rekening mee dat als de rupsbanden over het spoor zijn het hefdeel ook nog moet volgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |