Ik ben tegen het gebruik van hetzelfde nummer bij die rare lussen. Of zoals de lijnen in Zwolle genummerd zijn, lijnnummer is twee helften van twee aparte lussen die aan elkaar gekoppeld zijn.quote:Op maandag 22 februari 2016 23:10 schreef dennistd het volgende:
Mensen komen bij de bus tegenwoordig ook al niet verder dan het nummer, regelmatig hebben ze de goede lijn in de verkeerde richting... En daar komen ze dan ook niet na twee haltes achter hoor, maar pas na een half uur of zo
Ik heb het met name over streeklijnen, waarbij mensen niet lijken te snappen dat een station als Enschede of Almelo niet het eindpunt van de lijn is, en dus twee lijnen met hetzelfde nummer vanaf dat station vertrekken. En in mindere mate ook voor de stadsdienst in Enschede, die heeft doorgaande stadslijnen noord-zuid en oost-west.quote:Op maandag 22 februari 2016 23:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik ben tegen het gebruik van hetzelfde nummer bij die rare lussen. Of zoals de lijnen in Zwolle genummerd zijn, lijnnummer is twee helften van twee aparte lussen die aan elkaar gekoppeld zijn.
Zo staat het wel op de bordenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:19 schreef dennistd het volgende:
Maar dan krijg je weer overstappen te zien die er niet zijn, en soms zelfs onhaalbaar zijn op papier (want 0 minuten). En er reizen best een aantal reizigers voorbij de fictieve eindpunten. Moet NS de sprinter Utrecht-Den Haag dan ook maar knippen in Hilversum en Schiphol?
Ja boeiend dat je dan in die bus een overstap te zien krijgt naar Goor of weet ik het.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:19 schreef dennistd het volgende:
Maar dan krijg je weer overstappen te zien die er niet zijn, en soms zelfs onhaalbaar zijn op papier (want 0 minuten). En er reizen best een aantal reizigers voorbij de fictieve eindpunten. Moet NS de sprinter Utrecht-Den Haag dan ook maar knippen in Hilversum en Schiphol?
Ik hoor het hier wel eens bij aankomst op het station: 'Deze bus rijdt verder als lijn...'quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja boeiend dat je dan in die bus een overstap te zien krijgt naar Goor of weet ik het.
Dat zou de chauffeur zelfs kunnen omroepen. Dat het na station Hardenberg verder gaat als lijn X naar Almelo ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.doei
Word je dan niet over Utrecht-Leiden gestuurd? Die knips zijn er júíst daarom. Dat een reiziger Schiphol-Utrecht niet de toeristische route te pakken krijgt bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:24 schreef dennistd het volgende:
Maar niet op de trein. En ook niet in de reisplanner. Iemand die van Overvecht naar Sassenheim wil zal op de borden waarschijnlijk Weesp zien staan, en Sassenheim niet als stop erbij zien staan. Hij zal dan ook denken: die trein moet ik niet hebben, want die van mij ging rechtstreeks naar Sassenheim en dat doet deze niet.
Bij een rangeerbeweging mag dat gewoon. Een rangeerdeel is aan beide kanten voorzien van één of meerdere witte lichten.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:56 schreef Prins_Pils het volgende:
Wie zei er nou een tijdje terug dat treinen niet met frontseinen achterop kunnen rijden? Heb er later nog een gezien, en nu as we speak rijdt een koploper achteruit terug naar het station na een rangeerbeweging op het emplacement..
Denk eerder via Bijlmerquote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:28 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Word je dan niet over Utrecht-Leiden gestuurd? Die knips zijn er júíst daarom. Dat een reiziger Schiphol-Utrecht niet de toeristische route te pakken krijgt bijvoorbeeld.
Ik stond eens op Amsterdam RAI, 's ochtends met wat vrienden na een festival in de RAI. Zij moesten via Utrecht naar huis, zien de sprinter via Hilverkut terwijl toen nog Utrecht op de borden stond en springen daar in voor ik ze kan overtuigen die niet te nemen want de rechtstreekse IC stopte extra op RAI.
quote:Op het spoor bij Dalfsen is rond negen uur vanochtend een trein ontspoord. De trein zou op de spoorwegovergang bij het Lage Veld zijn gebotst op een hoogwerker.
Mogelijk is sprake van veel gewonden. Zeker tien tot twaalf ambulances rijden die kant op. Er liggen drie treinstellen in het weiland naast de spoorlijn.
behalve goederentreinen als ze geduwd wordenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 08:55 schreef MTL het volgende:
[..]
Bij een rangeerbeweging mag dat gewoon. Een rangeerdeel is aan beide kanten voorzien van één of meerdere witte lichten.
quote:
twitter:TvanGroningen twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:30:26 De machinist van de trein is in ieder geval overleden, meld een bron bij ProRail aan #BNR. #Dalfsen reageer retweet
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:37 schreef b2py het volgende:twitter:TvanGroningen twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:30:26 De machinist van de trein is in ieder geval overleden, meld een bron bij ProRail aan #BNR. #Dalfsen reageer retweet
Woordvoerder bij BNR zei het ook.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:37 schreef b2py het volgende:twitter:TvanGroningen twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:30:26 De machinist van de trein is in ieder geval overleden, meld een bron bij ProRail aan #BNR. #Dalfsen reageer retweet
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:41 schreef Merode32 het volgende:
Breteft het een plan v bij dalfsen? Of heeft rtlnieuws random plaatje gepakt?
Is een Arriva E-GTWquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:41 schreef Merode32 het volgende:
Breteft het een plan v bij dalfsen? Of heeft rtlnieuws random plaatje gepakt?
Geen idee, in de rtl app hebben ze een enorme foto van een plan v gezet boven het artikel.quote:
Dat klinkt als nalatigheid...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:43 schreef greavy het volgende:
De hoogwerker reed op rupsbanden, en had ca. 8 minuten nodig voor de oversteek aldus ooggetuigen. Hij heeft ook nog gewacht tot er een trein gepasseerd was, maar halverwege de oversteek was er al een trein uit de andere richting.
Ook nog eens vakantie daar als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:43 schreef greavy het volgende:
De hoogwerker reed op rupsbanden, en had ca. 8 minuten nodig voor de oversteek aldus ooggetuigen. Hij heeft ook nog gewacht tot er een trein gepasseerd was, maar halverwege de oversteek was er al een trein uit de andere richting.
Volgens onbevestigde berichten zouden er ca. 10-15 personen in de trein zitten. Had het een trein richting Zwolle geweest had het veel slechter kunnen aflopen...
Volgende week pasquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:50 schreef JDude het volgende:
[..]
Ook nog eens vakantie daar als ik me niet vergis.
Een ooggetuige meldt ongeveer 5 personen op het journaal van NOS.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:43 schreef greavy het volgende:
Volgens onbevestigde berichten zouden er ca. 10-15 personen in de trein zitten. Had het een trein richting Zwolle geweest had het veel slechter kunnen aflopen...
Als dat ding er 8 minuten over doet zou 'ie daar niet eens mogen komen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:43 schreef greavy het volgende:
De hoogwerker reed op rupsbanden, en had ca. 8 minuten nodig voor de oversteek aldus ooggetuigen. Hij heeft ook nog gewacht tot er een trein gepasseerd was, maar halverwege de oversteek was er al een trein uit de andere richting.
Wel die, sowieso 2.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:29 schreef Dos37 het volgende:
Alle tering wat een puinhoop
Hopelijk geen slachtoffers
Hmmtwitter:gem_dalfsen twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:52:10 Trein ontspoort ter hoogte van Het lage veld te Dalfsen.4 treindelen ontspoort. reageer retweet
was de trein richting Emmen, dus aanzienlijk rustiger in de ochtend dan die naar Zwollequote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wel die, sowieso 2.
Lijkt me sterk dat er maar 5 mensen in die trein staat. Meestal is het 's ochtends dringen geblazen in Dalfsen
Het was de trein richting Emmen, dan is het niet zo vreemdquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wel die, sowieso 2.
Lijkt me sterk dat er maar 5 mensen in die trein staat. Meestal is het 's ochtends dringen geblazen in Dalfsen
Het klinkt ook raar. 8 minuten is best een behoorlijke tijd waar er geen trein moet komen van beide richtingen..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:57 schreef Okuliarnik het volgende:
[..]
Als dat ding er 8 minuten over doet zou 'ie daar niet eens mogen komen.
Het kan wel, want de treinen van Arriva kruisen elkaar bij Dalfsen. Was er gewacht tot het passeren van de trein naar Emmen dan was er een gat van een minuut op 20 geweest om het spoor te kunnen passeren.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:03 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Het klinkt ook raar. 8 minuten is best een behoorlijke tijd waar er geen trein moet komen van beide richtingen..
Er rijden nog spitssneltreinen Coevorden-Zwolle. Ommen-Dalfsen is al 6-7 minuten rijden, overweg is ongeveer halverwege Dalfsen-Ommen, dus het gat is ook 6-7 minuten.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het kan wel, want de treinen van Arriva kruisen elkaar bij Dalfsen. Was er gewacht tot het passeren van de trein naar Emmen dan was er een gat van een minuut op 20 geweest om het spoor te kunnen passeren.
Maar zoals met veel ongevallen, er is zelden één oorzaak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |