abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 20 februari 2016 @ 15:22:21 #1
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_160068677


Douwe Bob gaat Nederland in 2016 vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival in Stockholm.

Er zijn een paar dingen die in Nederland beter beschermd worden tegen uitlekken dan de Miljoenennota, en dat zijn de deelnemers aan Wie is de Mol? en de artiest die ons land vertegenwoordigt op het Eurovisie Songfestival. Maar dankzij bronnen dichtbij het liedjesfestijn kan Metro nu toch vertellen wie er dit zal vertrekken naar het Zweedse Stockholm: de 22-jarige singer-songwriter Douwe Bob.

NUMMER-1
Een logische keuze als je kijkt naar wat de jonge artiest, die in 2012 het tv-programma De Beste Singer-Songwriter van Nederland won, al bereikt heeft. Hij scoorde met Multicolored Angels, en ook het duet Hold Me dat hij samen met Anouk zong, werd een hit. Dit jaar behaalde Douwe Bob de nummer 1-positie in de albumlijst met de plaat Pass it on.

De naam van de Amsterdamse liedjesschrijver en zanger zingt al een tijdje rond in songfestivalland, evenals die van zijn collega Dotan en het damestrio O’G3NE. Van die laatste kunnen we inmiddels met zekerheid zeggen dat ze het niet geworden zijn. Het management laat namens de Voice-winnaressen weten: „We vinden het erg jammer dat de keuze niet op O’G3NE gevallen is, we hadden het graag gedaan. Maar we gaan volgend jaar gewoon weer in gesprek, want het Songfestival van 2016 is zeker niet het laatste.” Dotan was gisteren onbereikbaar voor een reactie.

LEES OOK: Topfavoriet Songfestival onder vuur

Het bericht dat Douwe Bob ons land zal vertegenwoordigen, komt voor songfestivalkenner René Romkes niet als een verrassing. „Je ziet dat de AVROTROS na een desastreus verlopen songfestival afgelopen jaar met Trijntje nu teruggrijpt op het country-westerngenre van de Common Linnets.” Romkes vindt wel opvallend dat de omroep een niet zo bekende artiest inzet, maar: „Als Nederland scoort is het met iets dat afwijkend is. Dat zag je aan Anouk met Birds en aan de Common Linnets met Calm After the Storm. Al valt of staat het allemaal met het liedje.”

TWITTER
Los van de bron dichtbij het Songfestival, die overigens graag anoniem wil blijven, zijn er nog een aantal zaken die erop wijzen dat de sonfestivalinzending voor 2016 inderdaad Douwe Bob is. De zanger is op dit moment met zijn band in Spanje om liedjes te schrijven en schreef bij een vrolijke foto op Instagram de tekst ’#wijdoenditvoorjullie’. Ook is de zanger recent een twittervriendschap aangegaan met ’Mister Songfestival’ Cornald Maas. Die laatste zit samen met onder meer radio dj Daniel Dekker ook in de selectiecommissie van het Songfestival.


Uiteraard is er navraag gedaan bij zowel de AVROTROS als het management van Douwe Bob, maar beide partijen wilden het nieuws (nog) niet bevestigen. Wel geven ze toe met elkaar in gesprek te zijn geweest. AVROTROS zegt verder over twee tot zes weken zelf met de deelnemer aan het ESF naar buiten te komen.

http://www.metronieuws.nl(...)nd-naar-songfestival

quote:
'Geen ballad, maar ook niet helemaal uptempo' en ook niet echt country
aldus Cornald Maas.


Op de shoot van de videoclip.

[ Bericht 6% gewijzigd door ijs_beer op 20-02-2016 15:29:36 ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2016 @ 15:57:51 #2
368283 ato
pi_160069451
Nog 13 nachtjes
Life can be a bitch, so like it..
pi_160072461
*O*
~The present is all there is~
pi_160073571
Jan smit: "Ik vind het een fantastisch liedje."

Meer hier, waar hij ook even heel duidelijk de nieuwe puntentelling uitlegt: http://www.538.nl/program(...)ampaign=EversStaatOp
~The present is all there is~
pi_160075175
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:29 schreef grazz het volgende:
Jan smit: "Ik vind het een fantastisch liedje."

Meer hier, waar hij ook even heel duidelijk de nieuwe puntentelling uitlegt: http://www.538.nl/program(...)ampaign=EversStaatOp
Jan brak de tent af bij "I Love Belarus", dus dat zegt niets.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_160075978
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:29 schreef grazz het volgende:
Jan smit: "Ik vind het een fantastisch liedje."

Meer hier, waar hij ook even heel duidelijk de nieuwe puntentelling uitlegt: http://www.538.nl/program(...)ampaign=EversStaatOp
-O-
pi_160076150
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:29 schreef grazz het volgende:
Jan smit: "Ik vind het een fantastisch liedje."

Meer hier, waar hij ook even heel duidelijk de nieuwe puntentelling uitlegt: http://www.538.nl/program(...)ampaign=EversStaatOp
quote:
Op 7 november 2014 werd bekendgemaakt dat Trijntje Nederland in 2015 zou gaan vertegenwoordigen op Songfestival als opvolger van The Common Linnets, die in 2014 als tweede eindigde, na winnaar Conchita Wurst. Op 11 december werd het nummer officieel gepresenteerd in het NPO Radio 2-programma Gouden Uren van Daniël Dekker. Het nummer is geschreven door Anouk, die in 2013 zelf deelnam en toen met haar nummer Birds Nederland na vele jaren de finale in wist te loodsen. Anouk is zelf ook te horen in het achtergrondkoor. De samenwerking met Anouk ging daarbij al jaren terug, zie bijvoorbeeld hun samenwerking op Trijntjes album Wrecks we adore.
Het lied werd wisselend ontvangen. Songfestivalcommentatoren Cornald Maas en Jan Smit reageerden enthousiast. Volgens Maas zou het zelfs kunnen winnen.
Tja.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 21:22:42 #8
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160077381
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 13:41 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Beetje positief blijven!
*O* WE GAAN WINNEN! *O*
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 13:50 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Nee, ik denk niet dat het echt een flutnummer wordt. De finale missen kan altijd, maar DB vind ik wel zodanig goed dat ik me niet kan voorstellen dat het iets wordt waar we ons voor moeten schamen.
Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant zijn er zat nikserige nummers gemaakt door hele goede mensen. Maar goed, als ik vorig jaar positief kon blijven, moet ik dat nu zeker kunnen. ;)
*O*
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 14:33 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, want vorig jaar wisten we in december al wat het lied was en dat we zouden gaan winnen oh nee, wacht :')
Maar toen wisten we het iig. :+
quote:
Dit zegt niks, dit zegt niks, dit zegt niks *O*
*O*

quote:
10s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:29 schreef grazz het volgende:
Jan smit: "Ik vind het een fantastisch liedje."
Zie je wel? -O-

We're doomed. }:|
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 21:32:08 #9
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160077694
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:48 schreef Fascination het volgende:

[..]

Tja.
Na deze uitspraak heb je toch een legitieme reden om die mensen met hun hoofd onder een guillotine te leggen? Of anders ze gewoon te verbieden om zich ooit nog met het songfestival te bemoeieren.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 21:32:48 #10
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160077725
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:29 schreef grazz het volgende:
Jan smit: "Ik vind het een fantastisch liedje."

Meer hier, waar hij ook even heel duidelijk de nieuwe puntentelling uitlegt: http://www.538.nl/program(...)ampaign=EversStaatOp
Ik snap nog steeds helemaal geen ene tyfus van die nieuwe puntentelling. En dat is de schuld van Jan Smit omdat hij het IQ van een Monique Smit heeft.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_160078519
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:32 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds helemaal geen ene tyfus van die nieuwe puntentelling. En dat is de schuld van Jan Smit omdat hij het IQ van een Monique Smit heeft.
Eerst geeft ieder land via de spokespersons hun jurypunten, alleen de twaalf worden nog voorlezen, rest verschijnt in beeld. Daarna worden de televotingpunten van alle landen bij elkaar opgeteld en van laag naar hoog voorgelezen.
pi_160078528
Dubbel.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 22:01:28 #13
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160078542
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 22:00 schreef aarontje112 het volgende:

[..]

Eerst geeft ieder land via de spokespersons hun jurypunten, alleen de twaalf worden nog voorlezen, rest verschijnt in beeld. Daarna worden de televotingpunten van alle landen bij elkaar opgeteld en van hoog naar laag voorgelezen.
Ik snap het nog steeds niet.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_160078574
Dubbel. Ik moet niet 4 dingen tegelijk doen.

[ Bericht 92% gewijzigd door aarontje112 op 20-02-2016 22:07:42 ]
pi_160078687
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 22:01 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik snap het nog steeds niet.
Bedoelde laag naar hoog. Hierdoor wordt het pas aan het eind duidelijk wie de winnaar is. De jurypunten lijken dus belangrijker maar zijn dat niet. Alleen vraag ik me wel af of het nu niet veel langer duurt.

Bijvoorbeeld: stand is na jurypunten:
Nederland: 200
Zweden: 180
Belgie: 160

Als Nederland dan het laagste (bij elkaar opgeteld) aantal punten uit de totale televoting ontvangt, beginnen ze met Nederland.
pi_160081470
Ik ben erg benieuwd naar de uiteindelijke keuzes van Estland, Hongarije, IJsland en Finland. Daar zitten erg sterke liedjes bij en als die allemaal gekozen worden dan kan het voor Nederland wel eens erg zwaar worden, aangezien Armenie en Rusland sowieso wel zekerheidjes zijn.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_160081673
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:37 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de uiteindelijke keuzes van Estland, Hongarije, IJsland en Finland. Daar zitten erg sterke liedjes bij en als die allemaal gekozen worden dan kan het voor Nederland wel eens erg zwaar worden, aangezien Armenie en Rusland sowieso wel zekerheidjes zijn.
Ik vrees ervoor. We moeten met echt iets heel goeds komen. Pannecoucke is misschien weeronze redding ? _O_
~The present is all there is~
  † In Memoriam † zondag 21 februari 2016 @ 00:03:53 #18
368283 ato
pi_160082145
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 22:00 schreef aarontje112 het volgende:

[..]

Eerst geeft ieder land via de spokespersons hun jurypunten, alleen de twaalf worden nog voorlezen, rest verschijnt in beeld. Daarna worden de televotingpunten van alle landen bij elkaar opgeteld en van laag naar hoog voorgelezen.
Kort en duidelijk uitgelegd
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † zondag 21 februari 2016 @ 00:05:34 #19
368283 ato
pi_160082180
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 00:03 schreef ato het volgende:

[..]

Kort en duidelijk uitgelegd
Ok op naar hoog naar laag dan :-)
Life can be a bitch, so like it..
  zondag 21 februari 2016 @ 00:18:25 #20
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160082478
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 22:00 schreef aarontje112 het volgende:

[..]

Eerst geeft ieder land via de spokespersons hun jurypunten, alleen de twaalf worden nog voorlezen, rest verschijnt in beeld. Daarna worden de televotingpunten van alle landen bij elkaar opgeteld en van laag naar hoog voorgelezen.
Wat denk je, nog een keer Paul de Leeuw neerzetten om koppig en tegendraads toch alle punten op te dreunen, net als de vorige keer dat we naar een nieuw voorleessysteem gingen? :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  † In Memoriam † zondag 21 februari 2016 @ 00:32:23 #21
368283 ato
pi_160082866
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 00:18 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Wat denk je, nog een keer Paul de Leeuw neerzetten om koppig en tegendraads toch alle punten op te dreunen, net als de vorige keer dat we naar een nieuw voorleessysteem gingen? :P
Ja hahaha hij was gewaarschuwd vanwege 1995.

Maar was toch weer heerlijk eigenwijs.
Life can be a bitch, so like it..
pi_160085580
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:45 schreef grazz het volgende:

[..]

Ik vrees ervoor. We moeten met echt iets heel goeds komen. Pannecoucke is misschien weeronze redding ? _O_
Yup er zit van alle liedjes die nu al bekend zijn in de eerste halve finale nog niets volkomen kuts bij en dan moeten de landen die er toch altijd wel bij zijn zoals Armenie, Azerbaijan, Griekenland en Rusland nog komen.

Alleen Malta vond ik nog niet overtuigen, maar die kiezen ook opnieuw :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_160086849
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 05:32 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Yup er zit van alle liedjes die nu al bekend zijn in de eerste halve finale nog niets volkomen kuts bij en dan moeten de landen die er toch altijd wel bij zijn zoals Armenie, Azerbaijan, Griekenland en Rusland nog komen.

Alleen Malta vond ik nog niet overtuigen, maar die kiezen ook opnieuw :')
We moeten onszelf niet onderschatten. TCL werden gewoon eerste in de halve finale, ook met landen als Rusland, Armenië en Hongarije.
pi_160086965
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:46 schreef aarontje112 het volgende:

[..]

We moeten onszelf niet onderschatten. TCL werden gewoon eerste in de halve finale, ook met landen als Rusland, Armenië en Hongarije.
Die hadden dan ook de beste uitslag in 40 jaar. In een gemiddeld jaar hebben we gewoon zware concurrentie.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_160087110
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:46 schreef aarontje112 het volgende:

[..]

We moeten onszelf niet onderschatten. TCL werden gewoon eerste in de halve finale, ook met landen als Rusland, Armenië en Hongarije.
Tuurlijk, als Douwe een kneiter heeft dan haalt ie het, maar gemiddeld gezien is het wel fijner als je concurrenten met een kutnummer komen, en so far heeft niemand verzaakt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')