abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_160152866
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:03 schreef sararaats het volgende:

[..]

sterkte :*

dadadadaaaaaaam schildklier gezwollen, maandag echo.
Ontsteking of zo?
pi_160152881
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:04 schreef vannelle het volgende:
Bezinken heb ik al een paar jaar de tijd voor gehad, vandaag was een bevestiging.
Maar uitspraken horen zoals "je kunt gewoon doen wat je wil, kapotter dan dit wordt het niet" of "Bij jou is het wel heel erg" komt niet echt fijn over.

Denk dat ik eindelijk eens moet gaan beseffen dat mijn lijf stuk is, dat er naar manieren om de pijn te verminderen moet worden gezocht maar als belangrijkste:
Ik moet niet kijken naar wat ik niet meer kan, ik moet kijken naar wat ik WEL kan.
Dat gaat niet van de 1 op de andere dag dus daar moet ik echt aan gaan werken.
Kan ik dat? Ja, dat gaat me lukken!
Wat mooi om te horen dat je er positief onder blijft, mooie eigenschap ^O^
  dinsdag 23 februari 2016 @ 19:05:48 #153
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_160152908
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:04 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ontsteking of zo?
geen idee maar wel pijn
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_160153076
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:05 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Wat mooi om te horen dat je er positief onder blijft, mooie eigenschap ^O^
Zal wel moeten.
Zelf, en niemand in mijn omgeving, is er bij gebaat dat ik de rest van mijn leven het grootste, ellendige stuk chagrijn ben die je ooit hebt meegemaakt.
pi_160153120
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:05 schreef sararaats het volgende:

[..]

geen idee maar wel pijn
Al bij de dokter geweest?
Hopelijk trekt het snel weg, onnodig pijn hebben slaat nergens op.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 19:15:44 #156
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160153264
Bleghhh koppijn is nog niet over :{ Is maanden geleden dat het zo erg was.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160153369
Vannelle, ik ben zelf paar jaar geleden uitgesloten van een revalidatietraject, vanwege te complexe klachten. Vooraf vertelde ze bij de intakes dat er tot op heden maar 1 persoon was afgewezen en dat eigenlijk iedereen te behandelen was.
Toen ik werd afgewezen voelde dat naast falen, alsof ik was afgewezen voor een baan. Waar ik mijn zinnen op had gezet.
En was weer een hoop, een verwachting, een wens weggehaald.
2 jaar geleden ben ik uiteindelijk ergens anders mogen revalideren, een nieuw uit te proberen traject wat gericht was op de grenzen van de pijn op te zoeken en wat er dan gebeurde.
Is mij uiteindelijk zwaar tegen gevallen omdat ik dacht dat het ook gericht zou zijn op het psychische gedeelte, wat pijn met me doet, hoe er over te kunnen praten. Hoe ik het praten over de pijn kon omdraaien van derde persoon enkelvoud tot naar mijzelf, bij die gevoelens durfde en kon komen.
En zolang ik niet bij die gevoelens kan komen dan ga ik zeker niet aan 3 starende artsen laten zien wat de pijn of de reactie erop, met mij doet.

Ik weet niet of je het herkent, maar met zoiets als een nieuw traject is er ergens hoop en uiteindelijk zakt het traject als een plumpudding in elkaar en raak je nog meer teleurgesteld. En komen er gaan antwoorden op de vraag " Oke, en wat nu, hoe nu verder?" Of op de eerder genoemde opties of samenwerkingstrajecten die uiteindelijk doodlopen.
ikzelf ben zonder verwachting als ik bij een arts kom, als ik er al kom. Nou ja, beetje verwachting heb ik, ik hoop nog een soort van dokter House tegen te komen die zich helemaal vastbijt in mijn casus en dan tot 1 oorzaak komt.
Wie weet, de ontwikkeling in de medische wetenschap en technologie gaat snel.

Succes in ieder geval met dit stukje van verwerking. Hoop dat je het een plek kan geven.
pi_160153426
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:04 schreef vannelle het volgende:
Bezinken heb ik al een paar jaar de tijd voor gehad, vandaag was een bevestiging.
Maar uitspraken horen zoals "je kunt gewoon doen wat je wil, kapotter dan dit wordt het niet" of "Bij jou is het wel heel erg" komt niet echt fijn over.

Denk dat ik eindelijk eens moet gaan beseffen dat mijn lijf stuk is, dat er naar manieren om de pijn te verminderen moet worden gezocht maar als belangrijkste:
Ik moet niet kijken naar wat ik niet meer kan, ik moet kijken naar wat ik WEL kan.
Dat gaat niet van de 1 op de andere dag dus daar moet ik echt aan gaan werken.
Kan ik dat? Ja, dat gaat me lukken!
Ja, het gaat je lukken! Ik ken je nog niet zo lang, maar je bent een doorzetter. Een afspraak met de psych is zo gek nog niet. Ik vind dit allemaal behoorlijk heftig.
pi_160153519
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:15 schreef LPFAN het volgende:
Bleghhh koppijn is nog niet over :{ Is maanden geleden dat het zo erg was.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je echt moet gaan persen is dat idd een slechte combi met hoofdpijn.
Heb je een laxeermiddel?
Wat voor mij goed helpt (zonder dat ik het wil :P ) is volle melk of volle chocolademelk.
Als ik dat gedronken heb ga ik als een speer!
  dinsdag 23 februari 2016 @ 19:26:01 #160
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160153566
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:24 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als je echt moet gaan persen is dat idd een slechte combi met hoofdpijn.
Heb je een laxeermiddel?
Wat voor mij goed helpt (zonder dat ik het wil :P ) is volle melk of volle chocolademelk.
Als ik dat gedronken heb ga ik als een speer!
Jah, heb pilletjes die je voor het slapen moet innemen van de kruidvat maar het is gelukkig al wat beter. Dus wacht nog ff af en anders straks ff 1 nemen. Melk helpt bij mij niet helaas :P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 23 februari 2016 @ 19:26:06 #161
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_160153570
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Al bij de dokter geweest?
Hopelijk trekt het snel weg, onnodig pijn hebben slaat nergens op.
ik was vandaag bij de huisarts. vrijdag nuchtere bloedafname, maandag echo.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_160153660
Hé Gvd wat een downerdag vannelle...Sterkte!
pi_160153698
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:24 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als je echt moet gaan persen is dat idd een slechte combi met hoofdpijn.
Heb je een laxeermiddel?
Wat voor mij goed helpt (zonder dat ik het wil :P ) is volle melk of volle chocolademelk.
Als ik dat gedronken heb ga ik als een speer!
Nee man, een peuk en een sterke bak oploskoffie c_/
  dinsdag 23 februari 2016 @ 19:35:31 #164
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160153857
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:30 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nee man, een peuk en een sterke bak oploskoffie c_/
Bah en bah :P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160154057
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:18 schreef Coraline het volgende:
Vannelle, ik ben zelf paar jaar geleden uitgesloten van een revalidatietraject, vanwege te complexe klachten. Vooraf vertelde ze bij de intakes dat er tot op heden maar 1 persoon was afgewezen en dat eigenlijk iedereen te behandelen was.
Toen ik werd afgewezen voelde dat naast falen, alsof ik was afgewezen voor een baan. Waar ik mijn zinnen op had gezet.
En was weer een hoop, een verwachting, een wens weggehaald.
2 jaar geleden ben ik uiteindelijk ergens anders mogen revalideren, een nieuw uit te proberen traject wat gericht was op de grenzen van de pijn op te zoeken en wat er dan gebeurde.
Is mij uiteindelijk zwaar tegen gevallen omdat ik dacht dat het ook gericht zou zijn op het psychische gedeelte, wat pijn met me doet, hoe er over te kunnen praten. Hoe ik het praten over de pijn kon omdraaien van derde persoon enkelvoud tot naar mijzelf, bij die gevoelens durfde en kon komen.
En zolang ik niet bij die gevoelens kan komen dan ga ik zeker niet aan 3 starende artsen laten zien wat de pijn of de reactie erop, met mij doet.

Ik weet niet of je het herkent, maar met zoiets als een nieuw traject is er ergens hoop en uiteindelijk zakt het traject als een plumpudding in elkaar en raak je nog meer teleurgesteld. En komen er gaan antwoorden op de vraag " Oke, en wat nu, hoe nu verder?" Of op de eerder genoemde opties of samenwerkingstrajecten die uiteindelijk doodlopen.
ikzelf ben zonder verwachting als ik bij een arts kom, als ik er al kom. Nou ja, beetje verwachting heb ik, ik hoop nog een soort van dokter House tegen te komen die zich helemaal vastbijt in mijn casus en dan tot 1 oorzaak komt.
Wie weet, de ontwikkeling in de medische wetenschap en technologie gaat snel.

Succes in ieder geval met dit stukje van verwerking. Hoop dat je het een plek kan geven.
Bedankt, heb het met volle aandacht doorgelezen.
Zelf heb ik ondertussen meer dan voldoende ervaring met hoop die de grond in geboord word, dat is ook de reden dat ik er tegenwoordig anders tegenaan kijk.
Ik ga er niet meer van uit dat ze iets kunnen doen, ik wacht gewoon op hun volgende opmerking.
Maar toch komen dingen zoals vandaag smerig hard aan, heb echt zitten janken en voor mij is dat vrij zeldzaam.
Daardoor besefte ik ook dat het blijkbaar toch dieper zit dan ik dacht, het is écht een probleem.
Een probleem waar ik nooit meer van af kom, enige wat er nog gaat gebeuren is (onafhankelijk van het gekozen traject) het zo leefbaar mogelijk te maken.
Nou, daar moet je blij mee zijn denk ik. :N
Ik zou zo graag willen dat ik meer kan, ik heb nog wel eea op mijn bucketlist staan maar een aantal dingen kan ik al doorstrepen besef ik nu.
Daar heb ik moeite mee.
Vroeger was ik altijd het mannetje. Hoezo lukt dat niet? Ga maar ff aan de kant, doe ik het wel.
En dat heeft me waarschijnlijk ook genekt.
En nu ben ik een schim van mezelf. Ik doe geen ene reet meer en de WAO is ook niet echt een vetpot.
Terwijl ik vroeger bijna elke week wel zo'n 80 uur werkte.
Het is een enorm diep zwart gat waar je in valt en alleen met helder nadenken kun je net boven het randje van dat gat blijven kijken en dat probeer ik ook.
Dat het niet zo goed ging wist ik al, maar met feiten om de oren geslagen worden doet best wel au, ik heb daar iig vandaag flink moeite mee.

Artsen heb ik geen probleem mee, ik doe gewoon wat ze vragen en ik vind het wel best.
Starende ogen: Ook geen moeite mee.
Je zit er namelijk voor jezelf, niet voor hun.
Open en eerlijk zijn is dus best wel belangrijk denk ik, als ze geen goed beeld hebben kan de diagnose ook afwijken.

En ik heb nog geen afwijzing, alleen de uitspraak dat die afwijzing er ws. wel gaat komen.
Ook omdat net zoals bij jou de klachten te complex zijn. (Goh, zouden ze alleen succesverhalen willen hebben?)
Maar zelf zie ik dat niet als falen, geen gefaal aan mijn kant in ieder geval.

Weet je?
Ik denk dat we/iedereen gewoon bereid moet zijn om soms ook wat minder prettige dingen te moeten verwerken.
Het leven is helaas niet alleen maar rozengeur en maneschijn.
Momenteel is het meer een strontgeur en verblindende zonneschijn in de ogen maar ik ben er van overtuigd dat we dat zelf om kunnen draaien tot iets waar we wél iets aan hebben.
pi_160154230
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:21 schreef Adriane het volgende:

[..]

Ja, het gaat je lukken! Ik ken je nog niet zo lang, maar je bent een doorzetter. Een afspraak met de psych is zo gek nog niet. Ik vind dit allemaal behoorlijk heftig.
Rest van de lieve berichtjes ook gelezen en dankbaar voor maar deze wil ik echt nog ff quoten.

Ik ben idd een doorzetter, ik geef niet gauw op.
Maar ook doorzetters hebben een grens en ik denk dat ik na 28 jaar de mijne vandaag ontdekt heb.
Geeft niks, ging lang goed, is ook wat waard.
Nu gaat het er om wat ik met die nieuwe info ga doen.
Ga ik huilen alsof net mijn puppy is vermoord of blijf ik verstandig?
Ik denk toch voor het 2e te gaan.
Ook al is het slecht nieuws, het gaat pas echt fout als je er verkeerd mee om gaat.
Zoals al duidelijk is is _Ingrid_ heel begrijpend en steunt ze me in eigenlijk alles (how can I ever repay you??) en dat is zo enorm belangrijk.
Met haar steun en steun en begrip van de familie ga ik het wel redden, no way dat dat brakke lijf van me de overwinning gaat boeken. :N
Ikke baas!!
pi_160154485
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:42 schreef vannelle het volgende:

[..]
Weet je?
Ik denk dat we/iedereen gewoon bereid moet zijn om soms ook wat minder prettige dingen te moeten verwerken.
Het leven is helaas niet alleen maar rozengeur en maneschijn.
Momenteel is het meer een strontgeur en verblindende zonneschijn in de ogen maar ik ben er van overtuigd dat we dat zelf om kunnen draaien tot iets waar we wél iets aan hebben.
Pik laatste stuk eruit, vind het een heel mooie tekste wat getuigd van doorzettingskracht. Een heel grote!
pi_160154770
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:58 schreef Coraline het volgende:

[..]

Pik laatste stuk eruit, vind het een heel mooie tekste wat getuigd van doorzettingskracht. Een heel grote!
Dank je. :)
Moest vandaag gewoon mijn frustratie even kwijt en dat is wel gelukt.
Veel begrip terug gekregen dus veel beter dan dit gaat het niet worden.

Maar nu is het klaar met aandacht voor mij, andere mensen willen ook graag wat zeggen. :+
pi_160154837
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 16:53 schreef vannelle het volgende:

[..]
Maar als ik jou verhalen zo lees denk ik wel dat jij een heel apart verhaal hebt en daar heel goed mee omgaat.
In mijn boekje ben je een sterke, rationele vent en het zou mooi zijn als je ook zo kan blijven. ;)
Ik doe mijn best, valt af en toe niet mee, de ene na de andere tegenslag komt de hoek omzetten.

Inmiddels heb ik de morfine afgebouwd, helaas is de rug door de operatie compleet de kluts kwijt (voel pijn waar ik het nooit eerder gehad heb, lichaam gaat proberen te compenseren en corrigeren met alle gevolgen van dien) en ga ik door de grond van de pijn.

Het pijnteam duurt nog 3 weken voor ik daar terecht kan, hopelijk kunnen die mij helpen, heb al een tens apparaat, alleen met een verse wond niet handig om dan te gebruiken.

Het is zo herkenbaar wat je schrijft, vroeger deed ik ook alles en nu door een niet goed functionerend lijf mag / moet ik heel veel dingen laten schieten.. Acceptatie is een lastige, ben een heel eind, al wordt je af en toe weer even flink teruggeworpen. Vervolgens weer opkrabbelen en door, laat mijzelf niet klein krijgen.
pi_160157394
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:09 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Ik doe mijn best, valt af en toe niet mee, de ene na de andere tegenslag komt de hoek omzetten.

Inmiddels heb ik de morfine afgebouwd, helaas is de rug door de operatie compleet de kluts kwijt (voel pijn waar ik het nooit eerder gehad heb, lichaam gaat proberen te compenseren en corrigeren met alle gevolgen van dien) en ga ik door de grond van de pijn.

Het pijnteam duurt nog 3 weken voor ik daar terecht kan, hopelijk kunnen die mij helpen, heb al een tens apparaat, alleen met een verse wond niet handig om dan te gebruiken.

Het is zo herkenbaar wat je schrijft, vroeger deed ik ook alles en nu door een niet goed functionerend lijf mag / moet ik heel veel dingen laten schieten.. Acceptatie is een lastige, ben een heel eind, al wordt je af en toe weer even flink teruggeworpen. Vervolgens weer opkrabbelen en door, laat mijzelf niet klein krijgen.
Ben jij mijn broer of zo? In ieder geval wel lotgenoot ook al mankeren we allebei iets anders.
Ik heb echt diep respect voor hoe je er mee om gaat, ik hoop in de toekomst hetzelfde te kunnen.
Denk dat dat wel gaat lukken, mijn sjagga bui is alleen vandaag, morgen is die over.

Hopelijk gaat het alemaal lukken voor je en wordt het daarna ook makkelijker voor je.
Je houdt ons op de hoogte neem ik aan?
pi_160157538
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:09 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]


Acceptatie is een lastige, ben een heel eind, al wordt je af en toe weer even flink teruggeworpen. Vervolgens weer opkrabbelen en door, laat mijzelf niet klein krijgen.
Die zou eigenlijk in de OP moeten O+ . Ga je die nog maken HJM als je zin en tijd hebt??
pi_160158326
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:11 schreef caroro het volgende:

[..]

Die zou eigenlijk in de OP moeten O+ . Ga je die nog maken HJM als je zin en tijd hebt??
Ja HJM, doe eens wat. :+

Mooie opmerking trouwens wel, het enige waar je eventueel aan onderdoor kan gaan is hoe je met situaties omgaat.
WHENM heeft dat enorm goed in de gaten. ^O^
pi_160160474
dinsdag 23 februari 2016 06:37 schreef Fripsel het volgende:[/b]

[..]

Om 1 uur pas. Maar lig alweer sinds 5 uur wakker. Nog steeds koortsig.

Ik ben weer aan hyperchonderen hoop ik
[/quote]

Hoe is het nu met je?

En met Littledrummergirl? Andere pijnmedicatie kunnen krijgen die wel helpen?
  dinsdag 23 februari 2016 @ 22:15:34 #174
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160160920
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:11 schreef caroro het volgende:

[..]

Die zou eigenlijk in de OP moeten O+ . Ga je die nog maken HJM als je zin en tijd hebt??
Wou er morgen even voor gaan zitten :Y kan nog geen uren achter elkaar rechtop zitten want dan gaat buik trekken en schuren maar komt goed, nadenken is ook werk :s) .

Die quote erin dus? *O*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160160959
Thnx for asking. Nog geen andere medicatie maar eerst een verhoging van wat ik al heb proberen. Benieuwd hoe dat gaat.. Had die dosering in t begin ook en wilde toen alleen maar slapen en had knallende koppijn. We gaan t Zien ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')