abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage vrijdag 19 februari 2016 @ 09:03:18 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160035761

Wat is Netflix?
Netflix is een betaalde on-demand streamingdienst voor films en TV-series.
Dit zijn over het algemeen films en series van minimaal twee jaar oud.

Hoeveel kost het?
♦ ¤ 7,99/mnd – op één apparaat in SD-kwaliteit kijken
♦ ¤ 9,99/mnd – op twee apparaten tegelijk in HD-kwaliteit kijken
♦ ¤ 11,99/mnd – op vier apparaten tegelijk in HD- en Ultra HD-kwaliteit kijken
De eerste maand is gratis.

Hoe kan ik betalen?
♦ Credit card
♦ iDEAL — je betaalt 1 cent om Netflix te machtigen maandelijks de abonnementsprijs af te schrijven
♦ iTunes (alleen mogelijk als het abonnement geopend is op een Apple TV)
♦ PayPal

Abonnementsduur
Een abonnement is per maand op te zeggen.

Overzicht en nieuwe films/series
Netflix Premièredata
Te verschijnen series

Nederland
Flixfilms
Netflix Netherlands
Netflix-gids

Internationaal
USA iStream Guide
Can I Stream.it
InstantWatcher.com

Categorieën
Films en series zijn ingedeeld in categorieën met elk een eigen code.
In deze lijst zijn alle codes/categorieën opgenomen zodat je gerichter kunt zoeken.

Hoe is de kwaliteit?
Netflix biedt 1080p video en Dolby Digital 5.1 audio. De kwaliteit en resolutie hangen af van de gebruikte apparatuur (zie verderop) en de verbinding. Netflix gebruikt de Microsoft VC-1-codec en een bitrate tot 5 Mbit/s. Een lagere bitrate wordt automatisch gekozen, afhankelijk van de kwaliteit van de verbinding.
Een voorkeur kan worden ingesteld op: https://account.netflix.com/VideoQuality

Sommige uitzendingen zijn ook in ‘Ultra HD / 4k’ te zien. Dit is alleen mogelijk voor bepaalde TVs en bij een 25 Mbit internetverbinding. Zie https://help.netflix.com/nl/node/13444 voor een overzicht van ondersteunde TVs.

Problemen
Kan geen verbinding maken met Netflix
Frequent bufferen of laden tijdens streaming
Hoe schakel ik ondertiteling, captions en alternatieve audio in op mijn apparaat?
Netflix wordt langzaam geladen of heeft een slechte beeldkwaliteit

Bekeken films
In ‘Mijn activiteit’ kun je alle bekeken films/series zien en eventueel wissen.
Een gewiste film zal niet meer in het overzicht ‘Verder kijken‘ verschijnen.

Welke apparaten zijn te gebruiken?
• TV - afhankelijk van merk/type
• Blu-ray-speler - afhankelijk van merk/type

• Amazon Kindle Fire
• Amazon Kindle Fire HD (720p)
Android 2.2+
Google Chromecast (1080p Super HD) (Android 2.3, iOS 6, Windows 7, Mac OS 10.7 of Chrome OS als afstandsbediening nodig)
Apple TV (720p/1080p, min. tweede generatie)
iPad, iPhone, iPod
• Linux d.m.v. Pipelight (Silverlight alternatief, niet ondersteund door Netflix)
- Ubuntu i.c.m. Google Chrome ondersteuning voor HTML5
• Mac OS X (Intel processor, OS X 10.4.8+, 1080p)
- Vanaf OS X 10.10 wordt HTML5 gebruikt en is Silverlight niet nodig
• PlayStation 3 (1080p Super HD)
• PlayStation 4 (1080p Super HD)
• Western Digital TV Live Plus [2010] (720p)
• Western Digital TV Live [2011 derde generatie] (1080p)
• Western Digital TV Play (1080p)
• Wii (480p)
• Wii U (1080p Super HD / ook via Gamepad)
• Windows (1080p Super HD via Windows 8 Netflix app, SilverLight noodzakelijk)
• Windows Phone (720p)
• XBOX 360 (720p)
• XBOX One (1080p)

Beschikbaarheid
Met een Netflix-abonnement kun je alleen naar films en series kijken die aangeboden worden in het land waar je op dat moment bent. Met onderstaande diensten kun je via een omweg toch naar bijvoorbeeld de Amerikaanse of Britse Netflix kijken.

Netflix is momenteel beschikbaar in onderstaande landen.


Buitenlandse Netflix-catalogus
Er zijn verschillende mogelijkheden om o.a. de Amerikaanse of Britse Netflix catalogus te kunnen kijken.
Niet alle diensten zijn in combinatie met alle apparaten en/of browsers te gebruiken.

Proxy
Proxy.LC ♦ US$ 10/mnd.

Proxy plug-in
Hola Unblock ♦ gratis
Media Hint ♦ US$ 3,95/mnd. - eerste week gratis
ProxMate ♦ gratis* (draait op donaties van gebruikers)
Zenmate ♦ gratis

VPN
CyberGhost ♦ gratis (3 uur), ¤ 4,99/mnd.
GoTrusted ♦ US$ 5,99/mnd.
Hide My Ass ♦ vanaf US$ 4,99/mnd.
JustFreeVPN ♦ gratis
StrongVPN ♦ US$ 7/mnd.

DNS-proxy
ProxyDNS ♦ US$ 3,90/mnd.
Unblock us ♦ CA$ 4,99/mnd. - eerste week gratis
Unblockmedia ♦ US$ 5/mnd.
Unlocater ♦ ¤ 6,19/mnd - eerste week gratis
UnoDNS ♦ US$ 4,99/mnd.

Eigen DNS-proxy
Netproxy
Tunlr clone
pi_160035931
een creditkaart aanschaffen alleen maar voor unblock is een beetje zonde.
pi_160035959
Een creditcard kost vrijwel niks en biedt alleen maar voordelen. Dat mensen anno 2016 niet een creditcard willen snap ik niet zo goed.
pi_160036007
Ik ga binnenkort op vakantie naar Noord Korea maar blijkbaar hebben ze geen Netflix daar godverdomme! :@
Sue Me
  vrijdag 19 februari 2016 @ 09:38:28 #5
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_160036087
Waarom dit topic steeds verhoerd wordt door gejank van die goedkope flikkers vind ik erger
pi_160036157
gelukkig heb ik een CC moet alleen betalingsmanier veranderen op unblock
  Moderator vrijdag 19 februari 2016 @ 09:54:17 #7
382129 crew  Donna
pi_160036298
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 09:29 schreef Staaf het volgende:
Ik ga binnenkort op vakantie naar Noord Korea maar blijkbaar hebben ze geen Netflix daar godverdomme! :@
:D
pi_160036362
Ik heb voorlopig genoeg aan het NL aanbod, vorig weekend Making a Murderer afgekeken, en gisteren begonnen met Fargo. House of Cards komt er aan, en Better Call Saul wil ik ook nog zien. Ik schiet bijna in de Netflix-stress.

Hoeveel of hoe vaak kijken jullie?
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenleider, und lummel mich in Bars
  vrijdag 19 februari 2016 @ 10:52:06 #9
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_160037160
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 09:58 schreef Berkery het volgende:
Ik heb voorlopig genoeg aan het NL aanbod, vorig weekend Making a Murderer afgekeken, en gisteren begonnen met Fargo. House of Cards komt er aan, en Better Call Saul wil ik ook nog zien. Ik schiet bijna in de Netflix-stress.

Hoeveel of hoe vaak kijken jullie?
Elke avond wel, ik kijk nauwelijks nog gewone televisie.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_160037308
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 09:58 schreef Berkery het volgende:
Ik heb voorlopig genoeg aan het NL aanbod, vorig weekend Making a Murderer afgekeken, en gisteren begonnen met Fargo. House of Cards komt er aan, en Better Call Saul wil ik ook nog zien. Ik schiet bijna in de Netflix-stress.

Hoeveel of hoe vaak kijken jullie?
Ik kijk erg weinig TV en dan eigenlijk alleen Netflix.
Ken genoeg die 3 à 4 uur per avond halen en dan ga je snel door een seizoen heen.
Be curious, not judgmental
  vrijdag 19 februari 2016 @ 11:02:27 #11
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_160037349
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 09:58 schreef Berkery het volgende:
Ik heb voorlopig genoeg aan het NL aanbod, vorig weekend Making a Murderer afgekeken, en gisteren begonnen met Fargo. House of Cards komt er aan, en Better Call Saul wil ik ook nog zien. Ik schiet bijna in de Netflix-stress.

Hoeveel of hoe vaak kijken jullie?
Ik kijk denk ik tussen de vijf en de tien uur Netflix in de week.

Verder kijk ik geen televisie behalve voetbal (op Fox Sports).
  Moderator vrijdag 19 februari 2016 @ 11:06:18 #12
382129 crew  Donna
pi_160037411
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 09:58 schreef Berkery het volgende:

Hoeveel of hoe vaak kijken jullie?
Enkele afleveringen per dag. Varieert van 1 in de avond tot 8 in het weekend bijvoorbeeld.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 11:08:07 #13
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_160037438
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 09:58 schreef Berkery het volgende:
Ik heb voorlopig genoeg aan het NL aanbod, vorig weekend Making a Murderer afgekeken, en gisteren begonnen met Fargo. House of Cards komt er aan, en Better Call Saul wil ik ook nog zien. Ik schiet bijna in de Netflix-stress.

Hoeveel of hoe vaak kijken jullie?
max 1 aflevering per avond van (toevallig?) al die series die jij opnoemt. Allemaal al gezien trouwens.
pi_160037668
Ik kijk meestal tegelijk met mijn vriendin (gelukkig hebben we ongeveer dezelfde smaak, behalve OITNB, dat kijkt ze maar overdag), en als het een goede serie is kijken we in een paar dagen het hele seizoen af (Homeland, The Fall). Maar tussen series in kan wel een week of twee zitten.

Als ik alleen thuis ben pak ik wel een een film of een documentaire.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenleider, und lummel mich in Bars
  vrijdag 19 februari 2016 @ 11:39:17 #15
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_160038017
Wat vonden jullie trouwens van Hemlock Grove? Vreemde serie. Desondanks wel alles gezien :')
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_160038280
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:39 schreef ShevaJB het volgende:
Wat vonden jullie trouwens van Hemlock Grove? Vreemde serie. Desondanks wel alles gezien :')
Ik kwam er niet doorheen, na drie afleveringen gestopt.
Tweede seizoen van Penny Dreadful kom ik ook niet doorheen en er is zoveel meer leuks te zien.
Tap tap tap
pi_160038300
Ik kijk op dit moment alleen Grey's Anatomy _O- Maar het is ook zo verslavend en het zijn elf seizoenen. Doordeweeks vaak één aflevering tijdens het eten en soms later nog eentje, in het weekend wat meer achter elkaar.
Tap tap tap
pi_160038328
Mr. Forbry en ik kijken (op het moment) samen iets van 5/7 afleveringen in de week van iets (bijna altijd 1 aflevering per avond/keer en soms een avondje niks). Ik denk dat ik daarnaast gemiddeld nog iets van 3/5 afleveringen per week van iets in mijn eentje kijk. Dat laatste verschilt nog al eens. Zo kijk ik er nu al een tijdje bijna niks naast (alleen heel af en toe een aflevering van HIMYM), maar soms kijk ik bijna elke dag nog wel 1 aflevering van iets ernaast. Mr. Forbry kijkt zelden iets in zijn eentje. Wij hebben grotendeels ook gewoon (ontzettend) dezelfde smaak en ik heb over het algemeen wel iets meer tijd/zin dan hij heeft om series te kijken.

In ieder geval heb ik voorlopig nog lang niet alles gezien op de Nederlandse Netflix (EDIT: qua series die ik in principe nog wel wil zien/proberen, bedoel ik dan natuurlijk). Nou download ik ook nog wel eens wat, maar dat wordt steeds minder en ook zonder die gedownloade series zou ik volgens mij nog steeds een flinke "backlog" op de Nederlandse Netflix hebben.

EDIT2: wij hebben geen gewoon tv-abonnement meer.

[ Bericht 3% gewijzigd door Forbry op 19-02-2016 12:38:03 ]
Tails tell tales
  vrijdag 19 februari 2016 @ 11:59:25 #19
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_160038360
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:39 schreef ShevaJB het volgende:
Wat vonden jullie trouwens van Hemlock Grove? Vreemde serie. Desondanks wel alles gezien :')
Dat is met Famke Jansen toch? Paar afleveringen gezien toen gestopt, pakte me niet. Weet niet of het nou saai of te raar was.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_160038404
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:55 schreef CherryLips het volgende:
Ik kijk op dit moment alleen Grey's Anatomy _O- Maar het is ook zo verslavend en het zijn elf seizoenen. Doordeweeks vaak één aflevering tijdens het eten en soms later nog eentje, in het weekend wat meer achter elkaar.
Wil ik ook nog steeds een keertje in zijn geheel bekijken. Wel een tijdje gevolgd op de "gewone" tv en vond het toen heel erg leuk. Hopelijk komt die serie nog eens op de Nederlandse Netlfix. Net als The Big Bang Theory (al volg ik die serie al wel zo'n beetje buiten NF om) en Scrubs.
Tails tell tales
  Moderator vrijdag 19 februari 2016 @ 12:02:53 #21
382129 crew  Donna
pi_160038420
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:55 schreef CherryLips het volgende:
Ik kijk op dit moment alleen Grey's Anatomy _O- Maar het is ook zo verslavend en het zijn elf seizoenen. Doordeweeks vaak één aflevering tijdens het eten en soms later nog eentje, in het weekend wat meer achter elkaar.
Me2! Nouja, op wat series met recente afleveringen na dan. Ben zo verslaafd!
pi_160038709
En na GA door met Supernatural *O*
Tap tap tap
  Moderator vrijdag 19 februari 2016 @ 12:22:20 #23
382129 crew  Donna
pi_160038745
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 12:20 schreef CherryLips het volgende:
En na GA door met Supernatural *O*
Dan ga ik weer terug naar Parenthood! :Y
pi_160038758
Ik heb trouwens al jaren de DVD-boxen (met alle seizoenen) van Sex and the City en Nip/Tuck liggen en ook daar kom ik steeds maar niet aan toe... :')

Op dit moment zijn we (via Netflix) The Fall aan het kijken. Gisteravond de laatste aflevering van het eerste seizoen (in totaal maar 5 afleveringen) gekeken. Nog het tweede seizoen te gaan, bevalt tot nu toe goed :Y
Tails tell tales
pi_160038824
Grappig dat steeds meer mensen alleen nog Netflix kijken en geen gewone T.V. meer. Ik ook hoor. De programma's op de commercielen heb ik altijd al vreselijk gevonden en eerst keek ik wel altijd De Wereld Draait Door of Nieuws of zo, maar dat is ook steeds hetzelfde gezeur over vluchtelingen en zo. Kijk ook bijna alleen nog maar Netflix.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')