Gijsbert is de zogenaamde verkeers expert van de Telegraaf. In ieder dashcam filmpje komt Gijsbert even aan het woord. Daarbij komen er geen bijzondere inzichten en meer als "het is verschrikkelijk" of "het zag er erg gevaarlijk uit" komt hij niet. En waarom mensen zulke capriolen toch uithalen op de weg.
Meer valt er vaak ook niet te melden, aangezien in we in vele gevallen een fimpje te zien krijgen, waar zowel de "aso" als de andere berijder vaak net zo schuldig zijn. Zo zien we in het laatste filmpje een trucker, die trots verteld, hoe hij een asociale inhaler even op zijn nummer heeft gezet. Dat hij daarbij volgas een gat dichtrijdt en zijn 20 tonner praktisch in de achterkant van een ambulance parkeert, daar hoor je Gijsbert niet over.
Je zou nog eens wensen dat Koos Spee weer op tv komt, die had tenminste nog ergens gelijk.
Ook het feit dat de maker van het filmpje, eigenlijk hetzelfde doet als de "aso", namelijk gaan inhalen, terwijl we het bord dat aangeeft dat de linkerbaan eraf gaat, we ruimschoots voorbij zijn. Dat negeert Gijsbert ook maar even.
Een ander voorbeeld is het fimpje met Laurens en zijn bekende dikke Bmw (e36 316). Deze hangt praktisch aan de bumper van zijn voorligger, die zonder richting aan te geven de rotonde verlaat. Met een beetje verkeersinzicht, kun je dan verwachten dat de mensen voor hem dan beginnen te rijden en een beetje geven en nemen is niet onverstandig op een drukke rotonde. Helaas is ook geen bekend begrip voor Gijsbert.
Behalve dat Gijsbert voor de Telegraaf werkt en graag de filmpjes, waarin hij als expert figureert, op twitter aankondigd. Weten we niet zoveel, zeker niet welke verkeerskennis die heeft opgedaan. Gijsbert hoidt van Sushi, Skien en Ajax weet zijn Twitter te melden.
.