abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:22:16 #1
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_160023485
V&D is zojuist failliet verklaard



quote:
Geschiedenis

V&D, voor 2007 ook bekend als Vroom & Dreesmann, is een Nederlands warenhuis en is eigendom van investeringsmaatschappij Sun European Partners (onderdeel van Sun Capital Partners). V&D is in 1887 opgericht door Willem Vroom en Anton Dreesmann. Het eerste filiaal bevond zich aan de Weesperstraat in Amsterdam. Vroom & Dreesmann heeft heden ten dage 62 filialen, verspreid over heel Nederland.

Aan het einde van de 19e eeuw waren er twee succesvolle zakenlieden in Amsterdam actief: Willem Vroom en Anton Dreesmann. Beiden hadden manufacturenzaken en waren Rooms-Katholiek. Vroom trouwde in 1883 met een zuster (Francisca Tombrock) van de vrouw (Helena Tombrock) van Dreesmann, wat hen zwagers maakte.

Dreesmann, en later ook Vroom, gebruikte in zijn winkel een voor die tijd ongebruikelijke strategie: lage en vaste prijzen tegen contante betaling. In die tijd was het namelijk gebruikelijk dat men altijd korting kreeg.

Aanvankelijk werkten Vroom en Dreesmann alleen samen op het gebied van inkopen, maar in 1887 leidde dit tot een verregaande samenwerking en de oprichting van het bedrijf Vroom & Dreesmann. Hun eerste zaak werd geopend aan de Weesperstraat. Vroom hield zich vooral bezig met de financiële zaken en de administratie, terwijl Dreesmann de inkoop en verkoop leidde.

V&D groeide snel en de beide ondernemers woonden al snel met hun families in panden aan de Amsterdamse grachten. Er werden in een hoog tempo nieuwe filialen in het hele land geopend: Rotterdam (1892), Den Haag (1893), Nijmegen (1895), Arnhem (1896), Haarlem (1896) en Utrecht (1898), Venlo (1912).

Aan het begin van de 20e eeuw werden alle filialen stuk voor stuk omgezet in NV's, maar de aandelen bleven in handen van de familie.

De keten maakte deel uit van hetzelfde concern als de Bijenkorf na een fusie tussen de moederbedrijven KBB (Koninklijke Bijenkorf Beheer) en Vendex (V&D) onder de naam Vendex KBB (later Maxeda). V&D werd (inclusief La Place) vervolgens in 2010 verkocht aan de huidige eigenaar: Sun European Partners (onderdeel van Sun Capital Partners).

Gedeeltes uit http://nl.wikipedia.org/wiki/V%26D
quote:
19 januari

Alle werknemers van V&D moeten salaris inleveren. Het gaat om ''een structurele salarisbijdrage van 5,8 procent'' die per 1 februari wordt doorgevoerd.
V&D schrapt verder vijftig van de 450 arbeidsplaatsen op het service center in Amsterdam. Dat maakt het warenhuisconcern maandag bekend.

De maatregelen zijn volgens het bedrijf nodig ''om te kunnen concurreren met nieuwe aanbieders en de groeiende onlinemarkt''. Daarvoor moeten kosten structureel omlaag.

Naast het loonoffer streeft V&D ook naar verdere versobering van de arbeidsvoorwaarden. De vakbonden en ondernemingsraad zijn over de maatregelen geïnformeerd, aldus een woordvoerster.

Huurcontracten

Het bedrijf kondigt verder aan te gaan heronderhandelen over alle huurcontracten. Het doel is de huurlasten permanent te verlagen. V&D heeft 63 vestigingen in Nederland.

"Dit alles is nodig om de strategie van V&D te continueren en aan te laten sluiten bij de huidige trends en de marktontwikkelingen", aldus waanemend ceo Don Roach.

V&D leed in 2013 een nettoverlies van 42 miljoen euro op een omzet van 619 miljoen euro. Cijfers over 2014 zijn nog niet beschikbaar.

Het concern maakt ook bekend John van der Ent per 1 maart 2015 tot nieuwe ceo te benoemen. Van der Ent was eerder directeur van Etam Groep en werkte ooit als bedrijfsleider bij V&D. Hij volgt Jacob de Jonge op, die in augustus vorig jaar plotseling vertrok. Roach nam hierop tijdelijk het roer over.

Buiten proportie

Martijn den Heijer, beestuurder bij CNV Dienstenbond, noemt de loonmaatregel "buiten proportioneel". Bovendien biedt het volgens hem "geen enkele structurele oplossing voor de problemen waar V&D mee kampt."

Hoewel de vakbondsman begrijpt dat er ingegrepen moet worden bij het warenhuis, zegt hij enorm geschrokken te zijn van de manier waarop. ''Het genoemde percentage is astronomisch en is een ramp voor het personeel, zeker voor de mensen in de lage loonschalen. Bovendien biedt het de werknemers geen enkele zekerheid op behoud van werk", aldus Den Heijer.

http://www.nu.nl/ondernem(...)laris-inleveren.html
quote:
27 januari

Ruim honderd medewerkers van V&D stappen naar de rechter vanwege de salarisverlaging die hen is opgelegd door hun werkgever.
Dat bevestigt FNV-bestuurder Niels Suijker dinsdag na berichtgeving van de Volkskrant.

Volgens FNV-bestuurslid Niels Suijker gaat "een overgrote meerderheid van de leden zeker procederen tegen deze eenzijdige maatregel van V&D".

Dat werd maandagavond duidelijk tijdens verschillende bijeenkomsten die in het land georganiseerd waren voor de medewerkers. Deze week staan ook nog bijeenkomsten op de planning in Utrecht, Deventer, Rotterdam en Weert.

Suijker verwacht dan ook nog meer aanmeldingen. Hij wil vanuit de bond een collectieve procedure gaan regelen. Die zal wel pas opgestart worden als de loonstrookjes van volgende maand op de deurmat liggen. Het loonoffer bij V&D wordt per 1 februari doorgevoerd.

Loonstrookjes

De medewerkers zijn van plan om direct na het ontvangen van de loonstrookjes van februari de gang naar de rechter te maken. De vakbonden De Unie, FNV en CNV, waar de medewerkers bij aangesloten zijn, lieten weten juridische ondersteuning te verlenen. Mogelijk wordt een collectieve zaak aangespannen.

Alle medewerkers van V&D moeten per 1 februari 5,8 procent van hun salaris inleveren. Verder schrapt het bedrijf 50 van de 450 arbeidsplaatsen op het service center in Amsterdam.

Volgens de warenhuisketen zijn de maatregelen nodig "om te kunnen concurreren met nieuwe aanbieders en de groeiende onlinemarkt". Daarvoor moeten kosten structureel omlaag. V&D wil naast het korten van de medewerkers ook dat de huurlasten omlaag gaan.

V&D, eigendom van de investeringsmaatschappij Sun Capital, draait al een paar jaar met verlies. In 2013 liep het nettoverlies op tot 42 miljoen euro op een omzet van 619 miljoen euro. Cijfers over 2014 zijn nog niet bekend.

http://www.nu.nl/ondernem(...)e-lager-salaris.html
quote:
30 januari

Vastgoedeigenaar IEF Capital neemt juridische stappen tegen warenhuis V&D. Het bedrijf eist dat V&D vier toplocaties ontruimt als er geen huur betaald wordt. Het gaat om panden in Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Maastricht.

De huur wordt door V&D meestal voor de eerste van de maand betaald. Vandaag is de huur niet overgemaakt naar in ieder geval drie eigenaren van samen meer dan vijftien panden. V&D liet eerder al weten niet van zins te zijn de huur de komende maanden over te maken. Het bedrijf staat er slecht voor en vroeg ook werknemers al om een loonoffer.

"Enige oplossing"

IEF Capital heeft de afgelopen week een voorstel gedaan waarbij V&D vierkante meters inlevert in ruil voor huurverlaging. De vastgoedeigenaar laat weten dat de Amerikaanse aandeelhouder van V&D die afspraak niet ziet zitten.

In een verklaring schrijft het bedrijf: "IEF Capital betreurt dit zeer en ziet geen andere oplossing dan in een kort geding ontruiming van haar winkels te vorderen. Het financiële belang is erg groot voor IEF Capital en zij wenst zo snel mogelijk in staat te zijn de panden aan andere partijen te verhuren om de schade voor IEF Capital zoveel mogelijk te beperken."

V&D is teleurgesteld over de stap van IEF Capital.

"Buitenproportionele vraag"

Ook andere eigenaren willen net als IEF Capital komende week juridische stappen ondernemen als betaling uitblijft. De eigenaar van Elizen Vastgoed eist dat V&D zijn verplichtingen nakomt: "Wij hebben ons in ons bijna 50-jarige bestaan nog nooit geconfronteerd gezien met zo'n buitenproportionele vraag."

Komende week komen eigenaren van panden waar V&D in huist bijeen om te praten over hoe ze met de opstelling van het warenhuis kunnen omgaan.

http://nos.nl/artikel/2016351
quote:
Facts & Figures

V&D bestaat sinds 1887 en is inmiddels uitgegroeid tot een begrip. Met 63 vestigingen op A-locaties, een webshop, ruim tienduizend medewerkers, een warenhuisbreed assortiment met meer dan 4.000 shop-in-shops en per jaar zo’n 100 miljoen bezoekers is V&D het grootste warenhuis van Nederland.

1887 Oprichting V&D met Vroom & Dreesmann ‘Magazijn de zon’ in Amsterdam
1927 V&D introduceert eerste huis-aan-huis magazine van Nederland
1972 Oprichting Vendex
1987 Oprichting La Place
1999 Fusie met KBB, ontstaan van Vendex KBB
2004 Investeerdersgroep (waaronder KKR, Alpinvest, Permira) nieuwe eigenaar Vendex KBB
2006 Naamswijziging van Vendex KBB naar Maxeda
2007 Start rebranding V&D
2008 Start vd.nl
2010 Nieuwe eigenaar van V&D: Sun European Partners
2011 Start bouw nieuw distributiecentrum te Nieuwegein
2012 125 jaar V&D
2013 Opening 63ste V&D vestiging, V&D Vlaardingen
2014 Start V&D Blog

Aantal vestigingen: 63 en een webshop
Aantal werknemers: 10.000
Aantal distributiecentra: 1
Aantallen bezoekers per jaar: 10 miljoen bezoekers
Aantal A-merken shop-in-shops: meer dan 4.000 merken
Aantal La Place Restaurants, La Place Café’s en La Place Express: ruim 250

http://www.vd.nl/content_page.jsf?page=algemeen_factsfigures_page
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:22:27 #2
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_160023491
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:15 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Mooi toch? Een zaak overnemen die leeg is en zonder personeel. Zal wel weer goedkoper zijn...
Ik vermoed dat de verhuurders denken dat ze nog dezelfde deal kunnen krijgen als vorige week. Ik vermoed dat Kahn daar nu geen trek meer in heeft: de toko is nu uit elkaar aan het vallen en hij weet niet waarvoor ie geld neerlegt. Z'n bank zal er ook wel geen trek meer in hebben.
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2016 @ 19:27:55 #3
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160023655
Ik ook niet. ;(
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:29:52 #4
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_160023723
Ik heb nog trek in de muffins van La Place. :'( :9~
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:33:03 #5
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_160023830
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:22 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de verhuurders denken dat ze nog dezelfde deal kunnen krijgen als vorige week. Ik vermoed dat Kahn daar nu geen trek meer in heeft: de toko is nu uit elkaar aan het vallen en hij weet niet waarvoor ie geld neerlegt. Z'n bank zal er ook wel geen trek meer in hebben.
Het ging toch niet door omdat de ING er niet zoveel in wilde steken ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 18 februari 2016 @ 19:33:55 #6
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160023853
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het ging toch niet door omdat de ING er niet zoveel in wilde steken ?
Die wilde dat Kahn er meer in stak begreep ik
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:34:56 #7
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_160023879
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:33 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Die wilde dat Kahn er meer in stak begreep ik
Dat las ik ook in de krant. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:38:27 #8
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160023991
35 winkels is ook een beetje veel als je het mij vraagt. Begin er gewoon eens met 12. Dus elke hoofdstad (Flevo daargelaten)
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160024175
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:33 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Die wilde dat Kahn er meer in stak begreep ik
Wat ik las is dat het twee kanten van dezelfde medaille waren.

Er was iets van 150 miljoen nodig, en Kahn wilde dat 50-50 (of beter: 75-75) opdelen tussen hem en ING terwijl ING wou dat Kahn 110 miljoen in zou brengen en ING slechts 40 miljoen. Of iets in die geest i.i.g.
pi_160024312
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat ik las is dat het twee kanten van dezelfde medaille waren.

Er was iets van 150 miljoen nodig, en Kahn wilde dat 50-50 (of beter: 75-75) opdelen tussen hem en ING terwijl ING wou dat Kahn 110 miljoen in zou brengen en ING slechts 40 miljoen. Of iets in die geest i.i.g.
40 miljoen is een kruimeltje voor ING.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 18 februari 2016 @ 19:49:15 #11
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160024322
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat ik las is dat het twee kanten van dezelfde medaille waren.

Er was iets van 150 miljoen nodig, en Kahn wilde dat 50-50 (of beter: 75-75) opdelen tussen hem en ING terwijl ING wou dat Kahn 110 miljoen in zou brengen en ING slechts 40 miljoen. Of iets in die geest i.i.g.
ING was gek geweest als ze de helft hadden opgehoest. Zeker omdat ze aan de vastgoedkant vast ook nog wel mee moeten financieren en Kahn was gek geweest als hij de helft van zijn vermogen eraan gewaagd had.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 18 februari 2016 @ 19:50:03 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160024352
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

40 miljoen is een kruimeltje voor ING.
een hypotheek ook, wat niet wil zeggen dat ze niet naar de risico's kijken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_160024393
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:31 schreef female81 het volgende:

Dat achteloze geslenter kon 10 jaar geleden ook nog bij Mediamarkt, maar tegenwoordig hijgen ze je (afgezien van de cd's e.d.) meteen in de nek als je langer dan enkele seconden ergens naar kijkt.
Ah, dat is wat ik laatst meegemaakt heb bij Mediamarkt! Ik werd voor de verandering eens aangesproken (in plaats van dat ik zelf op zoek moet naar een nooit te vinden medewerker). En dan ook nog tijdens de drukke BTW-dagen....
Somebody that I used to know
pi_160024446
Niet eens oftopic.

Herman Finkers en de V&D.

http://www.dumpert.nl/med(...)het_al_aankomen.html
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:53:38 #15
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_160024465
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:51 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ah, dat is wat ik laatst meegemaakt heb bij Mediamarkt! Ik werd voor de verandering eens aangesproken (in plaats van dat ik zelf op zoek moet naar een nooit te vinden medewerker). En dan ook nog tijdens de drukke BTW-dagen....
Iedere keer als ik hulpbehoevend om mij heen kijk in een MM wordt ik straal genegeerd. Wat is er mis met mij? ;(
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2016 @ 20:01:49 #16
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160024735
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:44 schreef Igen het volgende:
Er was iets van 150 miljoen nodig,...
Volgens sommigen eerder 250 miljoen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160024810
quote:
99s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:01 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Volgens sommigen eerder 250 miljoen.
Dat zal ook wel ervan af hebben gehangen hoeveel je voor de heropening had willen verbouwen.
pi_160025320
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat zal ook wel ervan af hebben gehangen hoeveel je voor de heropening had willen verbouwen.
Dat moeten de vastgoedeigenaren maar doen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_160025329
quote:
99s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:01 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Volgens sommigen eerder 250 miljoen.
Mwoah, meeste wordt door je leveranciers voorgefinancierd.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_160025435
Wat een tragedie.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 18 februari 2016 @ 20:34:59 #21
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_160025669
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:51 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ah, dat is wat ik laatst meegemaakt heb bij Mediamarkt! Ik werd voor de verandering eens aangesproken (in plaats van dat ik zelf op zoek moet naar een nooit te vinden medewerker). En dan ook nog tijdens de drukke BTW-dagen....
Verschilt heel erg per filiaal. Kameraad van me werkt er. Daar hebben ze een policy dat iemand in principe binnen 3 minuten gevraagd dient te worden of ze geholpen willen worden. natuurlijk kun je zelf als verkoper ook wel inschatten dat sommige mensen geen hulp nodig hebben en dat dus ook niet aanbieden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2016 @ 20:38:17 #22
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160025761
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Verschilt heel erg per filiaal. Kameraad van me werkt er. Daar hebben ze een policy dat iemand in principe binnen 3 minuten gevraagd dient te worden of ze geholpen willen worden. natuurlijk kun je zelf als verkoper ook wel inschatten dat sommige mensen geen hulp nodig hebben en dat dus ook niet aanbieden.
En binnen hoeveel minuten moet de klant gestalkt en weggetreiterd worden met geneuzel over Essent? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 18 februari 2016 @ 20:53:24 #23
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_160026203
quote:
99s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:38 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

En binnen hoeveel minuten moet de klant gestalkt en weggetreiterd worden met geneuzel over Essent? :?
Ik heb geen idee. Ik weet waar je het over hebt :P

quote:
5s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:27 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat wil je verbieden? V&D maakte verlies, dat is niet zozeer de schuld van Sun die zelf daarmee het schip ingaat. Tamelijke loze post dit zeg, man man man.
Doe je nou alsof je het niet snapt, of wat :? Sun Cap. heeft onder andere de panden verkocht om ze vervolgens weer te huren. Die lui geven niets om continuïteit van een bedrijf, maar om korte termijn winst. Dat is slecht voor bedrijven en dus de economie. Duitsland heeft ze al verboden.

[ Bericht 38% gewijzigd door Straatcommando. op 18-02-2016 20:58:32 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_160026637
quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Sun Cap. heeft onder andere de panden verkocht om ze vervolgens weer te huren.
Nee. De panden waren al verkocht voordat Sun V&D kocht.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 18 februari 2016 @ 21:10:05 #25
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_160026771
quote:
3s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee. De panden waren al verkocht voordat Sun V&D kocht.
Ik heb toch meermaals anders gelezen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_160026811
quote:
5s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik heb toch meermaals anders gelezen.
Jeetje. Tja, als je het zo stelt... Hmm, dan moet het wel waar zijn hè?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 18 februari 2016 @ 21:12:08 #27
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_160026831
quote:
10s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:11 schreef k_man het volgende:

[..]

Jeetje. Tja, als je het zo stelt... Hmm, dan moet het wel waar zijn hè?
Eh, het is niets anders dan een claim, net zoals jij die maakt hoor. :)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_160027514
Zou bij een eventuele overname ook het vreemd vermogen overgenomen worden dan?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_160029373
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Eh, het is niets anders dan een claim, net zoals jij die maakt hoor. :)
Nee, ik vertel de feiten. :)
pi_160033063
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Makro met een k

er vallen overal en altijd ontslagen en er komen op andere plekken weer vacatures bij. De werkgelegenheid groeit al tijden in Nederland. Alleen niet op alle traditionele plekken
Waar komen die erbij in China of waar denk je aan?
  † In Memoriam † vrijdag 19 februari 2016 @ 06:59:50 #31
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160034874
Nou ja, in magazijnen, bij koeriersdiensten en bij afhaalpunten en zo.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160034880
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 06:59 schreef Cynix ® het volgende:
Nou ja, in magazijnen, bij koeriersdiensten en bij afhaalpunten en zo.
En de oudere werknemers op de grote stapel met weinig kans.
  † In Memoriam † vrijdag 19 februari 2016 @ 07:06:20 #33
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160034897
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 07:01 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

En de oudere werknemers op de grote stapel met weinig kans.
Ja, daar is dan geen plaats meer voor. Een enkeling als postbode misschien.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160034912
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 07:06 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ja, daar is dan geen plaats meer voor. Een enkeling als postbode misschien.
Ze zijn veel lopen wel gewend.
pi_160034949
quote:
5s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik heb toch meermaals anders gelezen.
Nee was onder Maxeda, overigens denken mensen dat durfinvesteerders dat doen om de zaak leeg te halen, maar dat is gewoon een fabeltje. Veelal wil je als bedrijf helemaal geen eigen panden hebben, daarom is er ook bijna geen bedrijf wat een pand koopt. Je wilt namelijk je vaste lasten wegzetten tegenover je inkomsten, en daar je geld uit halen. Anders verleg je een deel van je business als het ware van handel naar speculatie in vastgoed.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_160034979
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 07:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee was onder Maxeda, overigens denken mensen dat durfinvesteerders dat doen om de zaak leeg te halen, maar dat is gewoon een fabeltje. Veelal wil je als bedrijf helemaal geen eigen panden hebben, daarom is er ook bijna geen bedrijf wat een pand koopt. Je wilt namelijk je vaste lasten wegzetten tegenover je inkomsten, en daar je geld uit halen. Anders verleg je een deel van je business als het ware van handel naar speculatie in vastgoed.
Die winkelpanden die leeg blijven dat vind ik nog steeds vreemd, komen er alleen bij.
Je moet toch wat anders verzinnen ermee wanneer mensen niet meer gaan shoppen in de stad.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 07:17:33 #37
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160034982
Je kan altijd nog de V&D app downloaden _O-
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160034991
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 07:17 schreef Zelfscanner het volgende:
Je kan altijd nog de V&D app downloaden _O-
Leuk. En dan?
pi_160035061
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 07:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee was onder Maxeda, overigens denken mensen dat durfinvesteerders dat doen om de zaak leeg te halen, maar dat is gewoon een fabeltje. Veelal wil je als bedrijf helemaal geen eigen panden hebben, daarom is er ook bijna geen bedrijf wat een pand koopt. Je wilt namelijk je vaste lasten wegzetten tegenover je inkomsten, en daar je geld uit halen. Anders verleg je een deel van je business als het ware van handel naar speculatie in vastgoed.
Speculatie in vastgoed :')

Als het pand eigendom is zijn je huisvestingskosten op de duur nihil, liever dan een pand huren waarbij je met je huurpenningen in 10 jaar het pand had kunnen kopen. :D
pi_160035230
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 07:17 schreef Zelfscanner het volgende:
Je kan altijd nog de V&D app downloaden _O-
Niemand gaat hem weg halen, waarom zou je daar moeite in steken, je krijgt er toch geen geld voor.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 19 februari 2016 @ 08:09:16 #41
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160035271
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 08:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niemand gaat hem weg halen, waarom zou je daar moeite in steken, je krijgt er toch geen geld voor.
het bedrijf die de app heeft gemaakt heeft nog geld tegoed van V&D die gaan er geen moeite in steken.
pi_160036402
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 07:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Speculatie in vastgoed :')

Als het pand eigendom is zijn je huisvestingskosten op de duur nihil, liever dan een pand huren waarbij je met je huurpenningen in 10 jaar het pand had kunnen kopen. :D
Daarnaast kun je als eigenaar zelf bepalen wat je wanneer verbouwt en onderhoudt, bij een huurconstructie is dat belang niet gelijkgeschakeld. Als particulier is dat nadeel wat gecompenseerd doordat je flexibel bent en desnoods vertrek je gewoon als het te slecht wordt, maar voor een bedrijf en zeker de V&D is het helemaal geen optie om een pand te verlaten of ergens anders te gaan zitten. Panden verkopen is dan echt een manier om snel even wat geld te creëren. En ondertussen zit je in verpauperende oude gebouwen voor de hoofdprijs.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pnothy72 op 19-02-2016 10:25:58 ]
  vrijdag 19 februari 2016 @ 10:49:39 #43
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160037117
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 08:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niemand gaat hem weg halen, waarom zou je daar moeite in steken, je krijgt er toch geen geld voor.
Jawel hoor Apple haalt hem eruit als je je agreement niet update als developer zijnde.
Gebeurt meestal rond major iOS releases.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_160037122
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 10:01 schreef Pnothy72 het volgende:

[..]

Daarnaast kun je als eigenaar zelf bepalen wat je wanneer verbouwt en onderhoudt, bij een huurconstructie is dat belang niet gelijkgeschakeld. Als particulier is dat nadeel wat gecompenseerd doordat je flexibel bent en desnoods vertrek je gewoon als het te slecht wordt, maar voor een bedrijf en zeker de V&D is het helemaal geen optie om een pand te verlaten of ergens anders te gaan zitten. Panden verkopen is dan echt een manier om snel even wat geld te creëren. En ondertussen zit je in verpauperende oude gebouwen voor de hoofdprijs.
Ik merk wel dat jij echt verstand hebt van vastgoed. Mag ik vragen waar je deze kennis hebt opgedaan?
pi_160037632
quote:
Als je dringend naar het toilet moest, was de V&D toch wel heel handig. Ze werden ook nog eens goed schoongemaakt. Bij een McDonalds moest je dat maar afwachten.
  † In Memoriam † vrijdag 19 februari 2016 @ 11:28:23 #47
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160037816
McDonalds heeft ook een tijd gehad dat er een code op je kassabon stond, waarmee je de toiletdeur kon openen. Bedoeld om gratis plassen lastiger te maken. Uiteraard stond de deur constant open of hield men die open voor de volgende. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160037989
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:18 schreef Nia het volgende:

[..]

Als je dringend naar het toilet moest, was de V&D toch wel heel handig. Ze werden ook nog eens goed schoongemaakt. Bij een McDonalds moest je dat maar afwachten.
Da's voor ons altijd reden om ergens een terrasje of cafétje op te zoeken.
Alleen daarvoor een zaak binnenlopen vind ik ook zo pauperig.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † vrijdag 19 februari 2016 @ 11:41:38 #49
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160038055
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:37 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Da's voor ons altijd reden om ergens een terrasje of cafétje op te zoeken.
Alleen daarvoor een zaak binnenlopen vind ik ook zo pauperig.
Hier hetzelfde. Meestal zijn we dan toch wel toe aan koffie of iets te knagen. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 12:11:41 #50
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160038567
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:28 schreef Cynix ® het volgende:
McDonalds heeft ook een tijd gehad dat er een code op je kassabon stond, waarmee je de toiletdeur kon openen. Bedoeld om gratis plassen lastiger te maken. Uiteraard stond de deur constant open of hield men die open voor de volgende. :')
Bij de Mac aan de Nieuwendijk in Amsterdam hebben ze dat nog steeds, maar de toiletjufmannen laten steevast iedereen 50ct betalen. De waardebon van 50ct waar je dan recht op hebt "vergeten" ze mee te vragen. Zal een leuke bijverdienste zijn.

Gisteren was het koopavond in Gouda en toevallig was ik dit keer om 20u aangekomen op het station aangekomen om naar huis te lopen. Ik liep door de een van de winkelstraten van Gouda en mijn mond viel gewoon open, zo uitgestorven was het. Het meeste personeel stond in keurig opgeruimde winkels achter de kassa te praten. Geen klanten om te helpen, geen goederen die terug gezet moesten worden in de winkel of een stapel truien die recht gezet moeten worden.

Zelfs de AH was rustig te noemen (of beter gezegd, niet drukker dan een andere willekeurige avond in de week wanneer de AH open is). De enige winkel waar wat volk te vinden was, was de winkel van KPN. 10 jaar geleden werkte ik zelf in de retail en ook toen hadden we wel eens een rustige koopavond, maar dat was nooit zó rustig. Tegen de tijd dat ik thuis was vroeg ik me echt af waarom die winkels überhaupt open waren.

Het bracht me ook in verwarring, want ik roep juist vaak dat winkels juist 's avonds open moeten zijn. Maar blijkbaar zijn consumenten al op het punt gekomen dat ze niet eens meer de moeite nemen om naar het stadscentrum te gaan na het werk op een avond dat de winkels open zijn.
Erg jammer, maar ik denk dat het "point-of-no-return" enkele jaren geleden ons al gepasseerd is. Ik vermoed dan niet eens door het internet, maar door de waanideëen van menig stadsbestuurder. Die leken 15 jaar geleden allemaal te dromen van grootst mogelijke winkelcentra in elke stad. Met als gevolg dat er grote winkelcentra uit de grond zijn gestampt en er veel tijd is gestoken in het binnen halen van grote ketens.

Maar wat men zich imho niet voldoende realiseerde bij gemeentes: meer winkels leidt niet direct tot meer aankopen. Hier in Gouda is bijvoorbeeld heel veel moeite gedaan om H&M in de stad te krijgen. Met veel bombarie werd in 2013 de winkel geopend. Iedereen blij. Nog geen 3 jaar later is Steps die twee deuren verder zat vertrokken en hebben zeker 3 kleinere kledingzaken de handdoek in de ring gegooid. En vervolgens zie je door de verschraling van het aanbod dat mensen wegblijven.

En door het wegblijven van mensen verkopen andere zaken weer te weinig en gaan op de fles. Tel daar het aanlokkende internet bij op en je hebt een rampenscenario voor de Nederlandse retail. En dat scenario is al volop actief.

Om terug te komen op het onderwerp van dit topic: met de kennis van nu zou ik zeggen dat de ondergang van Termeulen voor V&D een teken moest zijn geweest dat toen al écht anders moest. Dat hebben ze nagelaten en met dank aan het sentiment dat aan V&D kleeft (de meeste mensen kunnen zich geen winkelcentrum zonder V&D voorstellen) is de boel nog zo'n 20 jaar in leven gebleven, maar de noodzakelijke vernieuwingen komen te laat. Zo laat zelfs dat ik me afvraag of warenhuizen in Nederland nog wel levensvatbaar zijn.

Waar we (als Nederlanders in het algemeen) vanaf eind jaren '80 steeds meer de speciaalzaak opzochten zijn we sinds een jaar of 10 ook steeds meer de online specialisten en sinds 5 jaar de online warenhuizen op gaan zoeken. Gericht naar de V&D gingen we (gechargeerd) alleen nog maar voor een kop koffie van La Place en als we er dan toch waren werd er nog wel wat kleding meegenomen (want je liep er toch langs).

Een nieuw warenhuis als Inno of Kaufhof of welke andere keten Hudson's Bay Company in de V&D panden neer wil gaan zetten zal het imho per definitie zwaar krijgen.
So we just called him Fred
pi_160039004
quote:
Retaildeskundige Cor Wellink verwacht dat Nederlanders op zoek zullen gaan naar een nieuwe winkelketen om zich niets van aan te trekken: “V&D was echt een baken van irrelevantie in iedere winkelstraat."

:D
pi_160040058
Marcs & Spencers lijkt altijd wel druk in Den Haag. Ook hun overpriced Foodmarkt.. Al is dat natuurlijk niet een volwaardig warenhuis te noemen.
dag
pi_160040791
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 10:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik merk wel dat jij echt verstand hebt van vastgoed. Mag ik vragen waar je deze kennis hebt opgedaan?
Ik heb helemaal niet echt verstand van vastgoed, wat ik hierboven zeg is gebaseerd op wat ik als particulier beredeneer ("boerenverstand"). Als er iets niet aan klopt word ik graag gecorrigeerd door iemand die wel verstand heeft van vastgoed.
pi_160040984
Gisteravond was het in Utrecht ook helemaal uitgestorven -O- Was er al een hele tijd niet geweest op koopavond, maar ik hoop niet dat dit tegenwoordig normaal is?
Tap tap tap
pi_160041084
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:09 schreef CherryLips het volgende:
Gisteravond was het in Utrecht ook helemaal uitgestorven -O- Was er al een hele tijd niet geweest op koopavond, maar ik hoop niet dat dit tegenwoordig normaal is?
In Deventer waren er al meer en meer winkeliers die er niets meer aan deden. Laatste keer dat ik er op een koopavond was waren alleen de restaurantjes open

http://www.rtvoost.nl/nie(...)622368413.1455887584
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160041360
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:00 schreef Pnothy72 het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niet echt verstand van vastgoed,
Stiekem had ik dat idee al een beetje... :P
pi_160042089
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 12:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Retaildeskundige Cor Wellink verwacht dat Nederlanders op zoek zullen gaan naar een nieuwe winkelketen om zich niets van aan te trekken: “V&D was echt een baken van irrelevantie in iedere winkelstraat."

:D
Ik verbaas me ook over hoe zeer mensen roepen dat ze een winkel gaan missen waar al zeker 15 jaar niemand meer komt :') Stel je niet zo aan zeg. Dingen vergaan nu eenmaal.

Hetzelfde geldt voor de hier genoemde koopavond. Daar is gewoon geen behoefte meer aan. Tijden veranderen. Lijkt me prima zo.
pi_160042378
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:57 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik verbaas me ook over hoe zeer mensen roepen dat ze een winkel gaan missen waar al zeker 15 jaar niemand meer komt :') Stel je niet zo aan zeg. Dingen vergaan nu eenmaal.
En iedereen mist Bowie nu ook sinds ie dood is. Beetje menseigen denk ik.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 19 februari 2016 @ 15:10:49 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160042388
quote:
‘Ik ga het straal voorbijlopen van V&D ontzettend missen’
Winkelend publiek moet verder zonder baken van irrelevantie
19 februari 2016 door Rudolf Julius en Jos Maalderink
Het faillissement van V&D heeft er flink ingehakt bij het winkelend publiek. Veel Nederlanders gaan de winkel die ze altijd straal voorbij liepen ontzettend missen. Voor hen was het negeren van V&D een vast ritueel tijdens het shoppen.Margreet Langeslag (43) uit Den Bosch geeft toe dat ze wel een traantje heeft moeten wegpinken toen ze hoorde dat het doek voor V&D definitief was gevallen. “Ik ga regelmatig winkelen met mijn zus. Als je dan de hele tijd winkel in, winkel uit gaat, is het heerlijk om één zaak gewoon gedachteloos links te kunnen laten liggen. Eeuwig zonde dat dat nu niet meer kan.”Ook voor Robin Joosten (22) uit Leiden doet de ondergang van het warenhuis pijn: “In het Leidse winkelgebied heeft V&D een heel prominente plaats. Zeker als je haast hebt, is het fijn om zeker te weten: hier hoef ik in ieder geval niet naar binnen. Dat stukje gemak raak ik nu kwijt.”Retaildeskundige Cor Wellink verwacht dat Nederlanders op zoek zullen gaan naar een nieuwe winkelketen om zich niets van aan te trekken: “V&D was echt een baken van irrelevantie in iedere winkelstraat. Ouderen kunnen zich wellicht nog wel herinneren dat ze er ooit een kladblok of een onderbroek hebben gekocht. Pas in de loop der jaren is het imago van volstrekte onbeduidendheid opgebouwd, onder meer door het bouwen van een website waar niemand op klikte.”Hoe teleurgesteld ze ook is, Margreet Langeslag ziet één voordeel aan het verdwijnen van V&D: “Als mijn zus en ik gaan lunchen bij La Place, hoeven we ons niet meer door een aftands pakhuis te worstelen.”
De Speld weer eens, spijker op de kop
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_160042451
Nadeel van de koopavond anno nu is dat je, zodra het donker wordt, van alle kanten beloerd wordt door weinig betrouwbaar ogende types.

Dat was altijd al zo, maar vroeger minder dan nu. Dat nogal gesloten ogende binnenplaatsje bij de Emté in Oss, met al die hangjeugd, waarbij de smalle paadjes naar de drukkere wegen toe nét iets te lang zijn, bah. :{

Tien jaar geleden hing ik ook rustig rond 23.00 uur in m'n eentje rond op treinstations, zonder het 'misschien heb ik straks wel een mes tussen m'n ribben'-gevoel dat ik anno nu heb.

Misschien moet ik die At5-journaals (die ik ook als Brabo op de een of andere manier interessant vind) gewoon niet kijken, waar steekpartij na schietpartij na steekpartij in beeld gebracht wordt. Ik vraag me weleens af of die nieuwslezers daar er niet depri van worden, dergelijke dingen op dagelijkse basis én voor henzelf zowat om de hoek.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2016 15:16:31 ]
pi_160042524
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 15:13 schreef female81 het volgende:
Nadeel van de koopavond anno nu is dat je, zodra het donker wordt, van alle kanten beloerd wordt door weinig betrouwbaar ogende types.

Dat was altijd al zo, maar vroeger minder dan nu.

Tien jaar geleden hing ik ook rustig rond 23.00 uur in m'n eentje rond op treinstations, zonder het 'misschien heb ik straks wel een mes tussen m'n ribben'-gevoel dat ik anno nu heb.

Misschien moet ik die At5-journaals (die ik ook als Brabo op de een of andere manier interessant vind) gewoon niet kijken, waar steekpartij na schietpartij na steekpartij in beeld gebracht wordt. Ik vraag me weleens af of die nieuwslezers daar er niet depri van worden, dergelijke dingen op dagelijkse basis én voor henzelf zowat om de hoek.
Gezien je username ben je maar 2 jaar jonger (en medebrabander) en ik heb echt niet het idee dat het vroeger beter was. Ik heb alleen *nog* minder reden dan 10 jaar terug om naar een koopavond te gaan. Na een dag werken doe ik veel dingen een stuk liever dan winkelen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 19 februari 2016 @ 15:19:44 #62
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160042571
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Speld weer eens, spijker op de kop
_O-

Ik ga vooral al die keren missen dat ik bij de V&D om een product vroeg dat ze niet hadden. Maar het vriendelijke personeel wist me vervolgens wel naar een winkel te sturen waar ik het wel kon kopen. Dat was een prima dienstverlening van ze.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_160043607
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Speld weer eens, spijker op de kop
Lees jij überhaupt wel eens het topic waarin je post? Of dump je gewoon je eigen shit en ga je weer verder?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2016 16:04:05 ]
  † In Memoriam † vrijdag 19 februari 2016 @ 16:20:01 #64
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160044005
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 12:11 schreef FredvZ het volgende:
En door het wegblijven van mensen verkopen andere zaken weer te weinig en gaan op de fles. Tel daar het aanlokkende internet bij op en je hebt een rampenscenario voor de Nederlandse retail. En dat scenario is al volop actief.
Ja, die vicieuze cirkel herken in hier in Eindhoven ook. Tijdens de koopavond is het steeds rustiger. Steeds meer winkels zijn niet meer geopend, waardoor een uitgestorven indruk ontstaat, waardoor er steeds minder mensen komen, etc. De winkels de nog wel open zijn, zijn het slachtoffer. En de trouwe consument die nog wél 'fysiek' wilde winkelen natuurlijk.

Op zondag is het dan wel weer druk, al lijkt dat vooral, al dan niet verveeld, kijkvolk.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160044177
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:09 schreef CherryLips het volgende:
Gisteravond was het in Utrecht ook helemaal uitgestorven -O- Was er al een hele tijd niet geweest op koopavond, maar ik hoop niet dat dit tegenwoordig normaal is?
Urban Outfitters komt naar Utrecht, wordt vast een publiekstrekker. Komt in een of ander voormalige bioscoop.

Hipsterwinkel :P.
pi_160044228
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 15:19 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

_O-

Ik ga vooral al die keren missen dat ik bij de V&D om een product vroeg dat ze niet hadden. Maar het vriendelijke personeel wist me vervolgens wel naar een winkel te sturen waar ik het wel kon kopen. Dat was een prima dienstverlening van ze.
Waren dat toevallig kussentjes?
Somebody that I used to know
pi_160044240


V&D redden had trouwens een schijntje gekost vergeleken met de reddingsdeal omtrent ING (waar niet eens privaatgeld bij kwam kijken).
pi_160044249
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:28 schreef Mylene het volgende:

[..]

Urban Outfitters komt naar Utrecht, wordt vast een publiekstrekker. Komt in een of ander voormalige bioscoop.

Hipsterwinkel :P.
Hmm. FCUK was fijner geweest.
pi_160044303
Er zijn heus wel leuke winkelconcepten, het al eerder genoemde Flying Tiger, ook in Utrecht aan de Oude Gracht. Zo leuk om rond te snuffelen.

http://www.flying-tiger.nl
  † In Memoriam † vrijdag 19 februari 2016 @ 16:33:58 #70
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160044324
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:30 schreef luxerobots het volgende:
V&D redden had trouwens een schijntje gekost vergeleken met de reddingsdeal omtrent ING...
Eeh nee, V&D was niet te redden. Laten we nu niet net doen alsof die 9 miljoen kijkers per jaar daar straks wél ineens van alles zouden zijn gaan kopen. Omdat Kahn zo'n jofele peer is? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † vrijdag 19 februari 2016 @ 16:34:57 #71
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160044348
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:33 schreef Mylene het volgende:
Er zijn heus wel leuke winkelconcepten, het al eerder genoemde Flying Tiger, ook in Utrecht aan de Oude Gracht. Zo leuk om rond te snuffelen.

http://www.flying-tiger.nl
Ik ken die hele Flying Tigers niet. Soort Xenos? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 19 februari 2016 @ 16:38:19 #72
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160044444
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:30 schreef luxerobots het volgende:
[ afbeelding ]

V&D redden had trouwens een schijntje gekost vergeleken met de reddingsdeal omtrent ING (waar niet eens privaatgeld bij kwam kijken).
hoeveel heeft de overheid verdient aan de redding van ING?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_160044463
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:34 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik ken die hele Flying Tigers niet. Soort Xenos? :?
Niet echt.

quote:
Tiger, buiten Denemarken ook wel: Flying Tiger, is een internationaal opererende Deense winkelketen. Het is een budgetwinkel voor 'hebbedingen' en cadeautjes met een huismerk en eigen ontwerpen.

De keten werd opgericht in 1995 opgericht door Lennart Lajboschitz en heeft anno 2015 585 winkels in 25 landen. In Nederland werd in 2008 in Arnhem het eerste filiaal geopend. Het aanbod in een Tiger winkel verandert regelmatig. Per maand komen er 300 - 400 nieuwe artikelen in de schappen.












[ Bericht 5% gewijzigd door Mylene op 19-02-2016 16:49:27 ]
pi_160044547
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:38 schreef rubbereend het volgende:

[..]

hoeveel heeft de overheid verdient aan de redding van ING?
3,5 miljard aan rente en premies en 1,4 miljard winst op een risicovolle Amerikaanse hypotheekportefeuille.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 19 februari 2016 @ 16:43:36 #75
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160044594
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:39 schreef Mylene het volgende:

[..]

Niet echt.

[..]

[ afbeelding ]
Flying tiger is leuk ja

Zo zie je maar, ketens verdwijnen, maar er komen ook nieuwe winkels bij
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 19 februari 2016 @ 16:43:51 #76
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160044605
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:41 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

3,5 miljard aan rente en premies en 1,4 miljard winst op een risicovolle Amerikaanse hypotheekportefeuille.
Prima werk van Wouter Bos
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_160044681
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:34 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik ken die hele Flying Tigers niet. Soort Xenos? :?
Een Deense variant ervan geloof ik
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_160045001
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:33 schreef Mylene het volgende:
Er zijn heus wel leuke winkelconcepten, het al eerder genoemde Flying Tiger, ook in Utrecht aan de Oude Gracht. Zo leuk om rond te snuffelen.

http://www.flying-tiger.nl
Zit ook hier in delft, leuk winkeltje!

Ze hebben lekkere kruiden :)
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 19 februari 2016 @ 16:59:49 #79
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160045037
Was dit filmpje al voorbij gekomen?
So we just called him Fred
  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:05:56 #80
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160045173
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:33 schreef Mylene het volgende:
Er zijn heus wel leuke winkelconcepten, het al eerder genoemde Flying Tiger, ook in Utrecht aan de Oude Gracht. Zo leuk om rond te snuffelen.

http://www.flying-tiger.nl
In Duitsland heb je ook Butlers, beetje in dezelfde hoek (woonaccessoires).




http://www.butlers.de/on/(...)/default/Stores-Find
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_160045182
Een Zalando outlet winkel lijkt me ook wel tof met retoursartikelen en andere sale dingen.
pi_160045333
quote:
99s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:57 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Deze inmiddels paginalange discussie ga jij niet winnen. Een deel van de bevolking wil online shoppen en die haal jij niet terug. En ga er maar vanuit dat de jeugd, die toch al geen nostalgische gevoelens heeft, nog véél meer online gaat shoppen. Dit win je niet.

De winkelcentra moeten niet eens probéren te concurreren met internet. Wel adopteren, integreren, whatever. En verder iets ánders bieden: Van 'meteen-meenemen-graaibakken' tot exclusieve 'voel-en-probeer'-luxewinkels en veel, heel veel eethuisjes, broodjeszaken en restaurantjes. Kappertje erbij, boetiekje, hier en daar wat vers-winkels, dan is er heus nog wel een toekomst. :)
Over integreren gesproken.... Zolang dit soort volk onze toekomst is gaat het inderdaad niet goed komen met de retail. Dit is gefilmd in de winkelstraten voor de winkels waar de centen verdiend moeten worden. Dit is het kopende publiek van tegenwoordig.

Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160045338
MUJI (Japans warenhuis) zit ook in veel Europese landen, maar niet in Nederland. Helaas.
pi_160045444
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Prima werk van Wouter Bos
Er zat ¤21,7 miljard euro aan belastinggeld in ABN Amro, een groot deel zien we nooit meer terug.
pi_160045558
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:06 schreef Mylene het volgende:
Een Zalando outlet winkel lijkt me ook wel tof met retoursartikelen en andere sale dingen.
Daarvoor moet je vooralsnog naar Berlijn. Volgens mij zit er daar een.
pi_160045797
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:09 schreef CherryLips het volgende:
Gisteravond was het in Utrecht ook helemaal uitgestorven -O- Was er al een hele tijd niet geweest op koopavond, maar ik hoop niet dat dit tegenwoordig normaal is?
Ik heb het idee dat het hele idee 'koopavond' heel erg uit is. Laatste paar keer dat ik snel iets wilde halen op koopavond was het ook akelig rustig en er zijn hier al diverse winkels die niet eens meer open zijn op koopavond. Kon blijkbaar niet uit.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:36:57 #87
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160045830
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:39 schreef Mylene het volgende:

[..]

Niet echt.

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Maar waarom heten die winkels in heel Europa "Tiger" maar in Nederland "Flying Tiger"?
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:42:59 #88
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160045973
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:30 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Waren dat toevallig kussentjes?
Nee, deze keer iets om een schilderij netjes op te hangen.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_160046201
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:33 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Eeh nee, V&D was niet te redden. Laten we nu niet net doen alsof die 9 miljoen kijkers per jaar daar straks wél ineens van alles zouden zijn gaan kopen. Omdat Kahn zo'n jofele peer is? :?
9 miljoen per jaar? V&D had 1,5 miljoen bezoekers per week! Er wordt nu net gedaan alsof er nooit meer iemand wat kocht bij V&D, maar dat valt reuze mee. Op het gebied van mode stond V&D op de tweede plek qua marktaandeel. Er was dus maar één winkel waar nog meer kleding werd verkocht en dat is C&A. Het probleem van V&D zat hem vooral in de te hoge kosten en het onmogelijk maken om in de winkels te investeren door Sun, door het geld wat ze in het bedrijf staken als lening op de rekening te zetten met een rente van 8 procent.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 19 februari 2016 @ 17:54:56 #90
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160046262
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er zat ¤21,7 miljard euro aan belastinggeld in ABN Amro, een groot deel zien we nooit meer terug.
daar niet, bij de andere reddingen is veel rendement gemaakt. Het geheel zal nooit veel in de min eindigen. Een systeemcrisis was duurder geweest
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_160046896
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:54 schreef rubbereend het volgende:

[..]

daar niet, bij de andere reddingen is veel rendement gemaakt. Het geheel zal nooit veel in de min eindigen. Een systeemcrisis was duurder geweest
Nooit veel in de min? Vijf miljard? Eén miljard?

Voor de overheid niet veel, voor de gewone burger natuurlijk wel.

Maar los daarvan, de banken hebben dikke winsten behaald, gingen zelfs op overnamepad. Maar uiteindelijk stortte de boel in en mocht de overheid het betalen.

Too gig to fail. En dat is een behoorlijk treurige situatie, als een bank maar groot genoeg is, moet hij met enorme bedragen gesteund worden om niet anderen mee te slepen in het faillissement.
pi_160046947
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:59 schreef FredvZ het volgende:
Was dit filmpje al voorbij gekomen?
Interessant!
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:09 schreef CherryLips het volgende:
Gisteravond was het in Utrecht ook helemaal uitgestorven -O- Was er al een hele tijd niet geweest op koopavond, maar ik hoop niet dat dit tegenwoordig normaal is?
Herkenbaar. Tot ongeveer een jaar geleden werkte ik 2,5 jaar lang altijd op donderdagavond in een kleine winkel. Ik het begin stonden we nog met z'n tweeën maar was het al erg rustig. Toen ik eenmaal was ingewerkt, heb ik eigenlijk altijd die avonden in mijn uppie gedraaid. En dan was ik al blij als ik meer dan dertig klanten op een avond zag binnenkomen, waarvan er vijf iets zouden kopen (liefst iets duurs :P). Dramatisch...
Bij ondernemers om ons heen zag je de discussie ook wel: ga je open om dat handjevol klanten te bedienen (want dat waren altijd wel de gerichte types: ik heb iets nodig, en ik 's avonds heb ik tijd en gelegenheid om het te halen, en zaterdag wil ik me niet tussen het slenterende winkelpubliek begeven). Of blijf je dicht en loop je omzet mis, maar scheelt het in je personeelskosten.
En dan ontstaat er een neerwaartse spiraal: het wordt steeds stiller op straat, dus het wordt ongezelliger, dus mensen blijven weg, dus wordt het nog stiller. Plus dat je als winkelmedewerker bij wijze van spreke zit te wachten tot er iemand binnen komt lopen. Ik kan me voorstellen dat het voor klanten ook niet fijn is als je dat winkel in winkel uit meemaakt...

Ik zie de koopavond nog wel een keer verdwijnen.... :{
Somebody that I used to know
  vrijdag 19 februari 2016 @ 18:40:43 #93
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160047193
De koopavond verdwijnt vanzelf als de winkelsluitingstijden volledig vrij worden gelaten. Waar ze in Amsterdam nu al mee experimenteren geloof ik.

Dan mag elke winkel gewoon zelf weten wanneer ie open is. Kan je ook 's nachts naar de kapper enzo.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  † In Memoriam † vrijdag 19 februari 2016 @ 18:48:30 #94
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160047329
Even tussendoor: Behalve de perikelen rondom V&D pikken we hier zijdelings ook de overige middenstandsellende mee, maar laten we er geen banken-discussie van maken. Daar zijn al zoveel reeksen over (geweest). Ok? :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 18:49:07 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160047342
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:39 schreef Mylene het volgende:

[..]

Niet echt.

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Bergen troep die je niet nodig hebt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † vrijdag 19 februari 2016 @ 18:51:43 #96
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160047395
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:28 schreef Postbus100 het volgende:
Ik zie de koopavond nog wel een keer verdwijnen.... :{
Je zegt het zelf al: voor veel winkels ís de koopavond al verdwenen. Die gaan niet eens meer open. Wij hadden hier een HEMArkt, een soort outlet van de HEMA, maar die is na een paar weken ook al niet meer 's avonds open. Ze verkochten ook niks fatsoenlijks, maar dat terzijde. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † vrijdag 19 februari 2016 @ 18:52:56 #97
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160047416
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bergen troep die je niet nodig hebt
Ik verwelkom nieuwe initiatieven, maar hier zit ik ook nog niet kwijlend op te wachten.
Of ik mis de 'belevenis', dat kan natuurlijk ook. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † vrijdag 19 februari 2016 @ 18:53:38 #98
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160047431
Wat moet ik in hemelsnaam met een stuk gom van een pond? :? :o
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160047460
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:52 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik verwelkom nieuwe initiatieven, maar hier zit ik ook nog niet kwijlend op te wachten.
Of ik mis de 'belevenis', dat kan natuurlijk ook. :')
90% van de kopers zal vrouw zijn hè. ;)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 19 februari 2016 @ 18:59:25 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160047570
Die winkel is er vooral om kooplust te bevredigen, niet een winkel waar je naartoe gaat als je wat nodig hebt.
Verder prima hoor, die zijn er meer. Meestal zeer onwelriekend van de synthetische geuren die de producten uitwasemen, en ja, 90-95% van het cliënteel voorzien van een voorbips
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 19:01:59 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160047648
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:51 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al: voor veel winkels ís de koopavond al verdwenen. Die gaan niet eens meer open. Wij hadden hier een HEMArkt, een soort outlet van de HEMA, maar die is na een paar weken ook al niet meer 's avonds open. Ze verkochten ook niks fatsoenlijks, maar dat terzijde. :')
Vlak voor Sinterklaas bezocht ik savonds mijn oude woonplaats om daar met vrienden te gaan eten. Ik was wat vroeg en het was koopavond en liep even een rondje door de binnenstad. Er was nauwelijks iemand op straat en de meeste winkels zaten dicht en waren donker. Niet wat je gezellig noemt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_160048680
Als ik de mensen die er verstand van hebben moet geloven dan gaat de koopavond naar de zaterdagavond verhuizen. Later naar de stad, winkelen, hapje eten. Dat werk. Lijkt me geen onaardig idee.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_160048738
Hoorde vanmiddag van mijn oude buurvrouwtje dat zelfs Hoogezand tot halverwege jaren 80 een V&D had. Nooit geweten, terwijl mijn opa en oma daar woonden. Wie weet waar dat filiaal heeft gezeten? In het winkelcentrum misschien wat toen nog heel klein was?
pi_160048753
quote:
'V&D-leveranciers moeten betalen om eigen spullen uit winkels te halen'

Leveranciers die hun spullen willen halen uit de panden van het failliete V&D, moeten daarvoor betalen.

Dat blijkt uit een brief van de curatoren die RTL Z in handen heeft.

Per V&D-vestiging moet er 200 euro worden neergelegd. Het minimum bedrag ligt op 1.000 euro. Ondernemers die uit alle 62 filialen van V&D hun spullen willen terughalen, moeten daarvoor dus in totaal 12.400 euro betalen. Alle bedragen zijn exclusief btw.

De kosten worden in rekening gebracht omdat het om een grote logistieke operatie gaat.

Leveranciers die hun spullen uit de winkels willen halen, kunnen zich tot 23 februari bij een extern taxatiebureau melden. Als een eigenaar zich niet meldt, kan er ook geen aanspraak meer worden gedaan op de eigendommen.
bron
pi_160049088
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:31 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
Hoorde vanmiddag van mijn oude buurvrouwtje dat zelfs Hoogezand tot halverwege jaren 80 een V&D had. Nooit geweten, terwijl mijn opa en oma daar woonden. Wie weet waar dat filiaal heeft gezeten? In het winkelcentrum misschien wat toen nog heel klein was?
Het was niet een V&D maar een VENDET. In het huidige De Hooge Meeren winkelcentrum zit ie op de locatie waar nu Miss Etam, Wibra, Charles Vögele en Van Haren gevestigd zijn. Het heeft vanaf 1981 tot pakweg 1984/1985 bestaan. Toen werd het een Torro en daarna een Autorama.
Ik heb vrijwel geen herinnering meer aan de VENDET, behalve dat ik in 1982 daar singles heb gekocht.
Het pand, hier te zien op de voorgrond, ziet er best groot uit


Blik op de voorgevel:


[ Bericht 4% gewijzigd door Nia op 19-02-2016 19:54:19 ]
pi_160050785
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:52 schreef Soho het volgende:

[..]

9 miljoen per jaar? V&D had 1,5 miljoen bezoekers per week! Er wordt nu net gedaan alsof er nooit meer iemand wat kocht bij V&D, maar dat valt reuze mee. Op het gebied van mode stond V&D op de tweede plek qua marktaandeel. Er was dus maar één winkel waar nog meer kleding werd verkocht en dat is C&A. Het probleem van V&D zat hem vooral in de te hoge kosten en het onmogelijk maken om in de winkels te investeren door Sun, door het geld wat ze in het bedrijf staken als lening op de rekening te zetten met een rente van 8 procent.
Het ergste is dat er filialen waren waar winst gemaakt werd. Ongelofelijk dat het management niet eerder heeft ingegrepen door het sluiten van de filialen waar verlies gedraaid werd. Ongelofelijk dat het ook niet gelukt is om een doorstart te maken met de winstgevende filialen.

Waarschijnlijk ben ik een heel apart geval, maar ik kocht ook gewoon spullen bij V&D. Kleding, koffers, zelfs nog electronica bij de Dixons in-store en sportkleding bij de Perry in-store. Ik was er echter in november en toen hadden ze zo'n beetje alleen nog maar kleding in de maten XL t/m XXXXXL hangen, ik heb maat M... Kortom, de oude V&D mis ik. De V&D van het afgelopen jaar mis ik niet.
pi_160050940
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

In Duitsland heb je ook Butlers, beetje in dezelfde hoek (woonaccessoires).

[ afbeelding ]

http://www.butlers.de/on/(...)/default/Stores-Find
En Depot. Zelfde soort winkel, maar dan met een meer landelijke uitstraling. Als we in Duitsland zijn moet mijn vriendin er altijd naar toe en komt nooit met lege handen de deur uit. Zooi die je niet nodig hebt, maar blijkbaar wel leuk is om te hebben.
pi_160051061
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 20:29 schreef zwelgje76 het volgende:

[..]

Ongelofelijk dat het management niet eerder heeft ingegrepen door het sluiten van de filialen waar verlies gedraaid werd.

Was of bestond die functie wel in het verleden?

Kan genoeg bedrijven waar op die afdeling nooit licht brand, zou er niemand zijn dan?
Nou ja nooit 1 x per maand denk ik brand er wel licht in december denk ik zelfs 2 x per maand.
Dat is immers de maand dat het kerstpakket overhandigd wordt.
Maar dat is mij mening oftewel dat denk ik.
pi_160051282
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:40 schreef Nia het volgende:

[..]

Het was niet een V&D maar een VENDET. In het huidige De Hooge Meeren winkelcentrum zit ie op de locatie waar nu Miss Etam, Wibra, Charles Vögele en Van Haren gevestigd zijn. Het heeft vanaf 1981 tot pakweg 1984/1985 bestaan. Toen werd het een Torro en daarna een Autorama.
Ik heb vrijwel geen herinnering meer aan de VENDET, behalve dat ik in 1982 daar singles heb gekocht.
Het pand, hier te zien op de voorgrond, ziet er best groot uit
[ afbeelding ]

Blik op de voorgevel:
[ afbeelding ]
Oke, mijn vader had het net als buurvrouwtje namelijk ook over V&D, maar hoorde allemaal bij elkaar toch?. Maar wat was dat winkelcentrum nog klein op die foto's. Heel anders dan nu, is veel groter nu.

Autorama ken ik ook nog wel, zat ook in Veendam. De naam Autorama heeft het winkelcentrumpje in Veendam Noord trouwens nog steeds, daar zitten nu onder andere Albert Heijn (op de plek van Edah), Action, Kik, Aldi en Etos.
pi_160051497
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:52 schreef Soho het volgende:

[..]

9 miljoen per jaar? V&D had 1,5 miljoen bezoekers per week! Er wordt nu net gedaan alsof er nooit meer iemand wat kocht bij V&D, maar dat valt reuze mee. Op het gebied van mode stond V&D op de tweede plek qua marktaandeel. Er was dus maar één winkel waar nog meer kleding werd verkocht en dat is C&A. Het probleem van V&D zat hem vooral in de te hoge kosten en het onmogelijk maken om in de winkels te investeren door Sun, door het geld wat ze in het bedrijf staken als lening op de rekening te zetten met een rente van 8 procent.
Mode en Food was samen 70% van de omzet. La Place deed het ook goed.

Als de wil er was, hoefde de V&D niet failliet. Kahn wilde er eigen geld in stoppen, als de bank ook over de brug was gekomen. Was dat rond. Dan zouden er vanzelf nieuwe ideeën en nieuwe expertise bijkomen. Dan zou het geen probleem zijn om een samenwerking met de Jumbo te starten.

Natuurlijk had er gesaneerd moeten worden, voor veel panden in kleine plaatsen is gewoon geen toekomst meer.

Wat er nu is gebeurd, is de slechtste optie. Alle winkels failliet, talloze ontslagen, shop-in-shops en leveranciers in de problemen en logistieke bedrijven die omzet moeten missen.

En dit omdat er een investeringsbedrijf is dat er gewoon baat bij heeft om de boel failliet te laten gaan. Kunnen er schulden afgeschreven worden en zijn ze gelijk van te duur (want te oud) personeel af.
pi_160051528
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:28 schreef Postbus100 het volgende:
En dan ontstaat er een neerwaartse spiraal: het wordt steeds stiller op straat, dus het wordt ongezelliger, dus mensen blijven weg, dus wordt het nog stiller.
In de kroegen precies hetzelfde.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160051620
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 20:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mode en Food was samen 70% van de omzet. La Place deed het ook goed.

Als de wil er was, hoefde de V&D niet failliet. Kahn wilde er eigen geld in stoppen, als de bank ook over de brug was gekomen. Was dat rond. Dan zouden er vanzelf nieuwe ideeën en nieuwe expertise bijkomen. Dan zou het geen probleem zijn om een samenwerking met de Jumbo te starten.

Natuurlijk had er gesaneerd moeten worden, voor veel panden in kleine plaatsen is gewoon geen toekomst meer.

Wat er nu is gebeurd, is de slechtste optie. Alle winkels failliet, talloze ontslagen, shop-in-shops en leveranciers in de problemen en logistieke bedrijven die omzet moeten missen.

En dit omdat er een investeringsbedrijf is dat er gewoon baat bij heeft om de boel failliet te laten gaan. Kunnen er schulden afgeschreven worden en zijn ze gelijk van te duur (want te oud) personeel af.
Die minimaal 35 filialen is natuurlijk niet voor niets. Simpel zeggen dat je met 10 grote steden door kunt starten is niet zomaar een oplossing. Je moet ook uit de kosten kunnen komen. Dat minimum aantal is ook erop gebaseerd om een inkoopvoordeel te hebben bijvoorbeeld. Dat de bank niet over de brug wilde komen is omdat zij garantie willen hebben dat het geld ook terugkomt. Gezien al die schandaalzaken zoals LIBOR en andere zooi is een bank er niet op uit om weer geld in een put te gooien. Probeer als startup met een goed onderbouwd plan maar eens een lening te krijgen, je wordt de deur gewezen richting informal investors of Qredits.
Friettent dikke Willie, met Willie
  vrijdag 19 februari 2016 @ 20:58:34 #113
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160051818
Nou kom op met de goede nieuws. :+
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160052620
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 20:43 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:

[..]

Maar wat was dat winkelcentrum nog klein op die foto's. Heel anders dan nu, is veel groter nu.
Er zijn ruim 100 winkelunits, maar er staan momenteel iets van 12 units leeg. Er valt weinig te beleven. Dezelfde meuk als in de meeste andere winkelcentra.
pi_160052711
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 20:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mode en Food was samen 70% van de omzet. La Place deed het ook goed.
Zonder La Place was V&D al veel eerder failliet gegaan. Het restaurant moest de kar eigenlijk trekken.
pi_160053744
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 21:21 schreef Nia het volgende:

[..]

Zonder La Place was V&D al veel eerder failliet gegaan. Het restaurant moest de kar eigenlijk trekken.
Doorstart zonder La Place was ook veel moeilijker..
Dus de La Place aan de Jumbo verkopen maakte de doorstartkans veel kleiner denk ik.
dag
pi_160053773
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 21:18 schreef Nia het volgende:

[..]

Er zijn ruim 100 winkelunits, maar er staan momenteel iets van 12 units leeg. Er valt weinig te beleven. Dezelfde meuk als in de meeste andere winkelcentra.
Zo heel veel leegstand is daar niet hoor, alleen aan de buitenkant een paar panden. Loop daar liever dan in de binnenstad van Groningen, allemaal dezelfde shit daar.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 08:50:08 #118
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160062782
De minister vindt het jammer.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160063356
In Dordrecht schijnt er nu al een openbare toiletten-probleem te zijn. :')

Ik zie het zowaar gebeuren, de eerstvolgende keer dat ik weer lekker met een Kruidvat-kaart door het land ga, dat ik geen idee heb waar ik enigszins normaal naar de wc kan. Dat wil zeggen: zonder een half uur in de rij te staan (V&D was vaak de standaard-optie).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2016 10:14:03 ]
pi_160063381
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 20 februari 2016 @ 10:21:03 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160063441
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:13 schreef female81 het volgende:
In Dordrecht schijnt er nu al een openbare toiletten-probleem te zijn. :')

Ik zie het zowaar gebeuren, de eerstvolgende keer dat ik weer lekker met een Kruidvat-kaart door het land ga, dat ik geen idee heb waar ik enigszins normaal naar de wc kan. Dat wil zeggen: zonder een half uur in de rij te staan (V&D was vaak de standaard-optie).
Cafe, kop koffie, ff zitten relaxen, dan je kinderboerderijtje een cursus kleien geven
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_160063872
Worden dure bezoekjes, dan (ervan uitgaande dat het op zo'n dag meerdere keren nodig zou zijn, en het is weleens gebeurd dat ik op zo'n dag nogal pech had). :D

Horeca-gelegenheden opzoeken zonder er verder wat te bestellen is altijd mogelijk, maar geeft een schuldgevoel. Vaak maak ik op zo'n Kruidvatkaart-dagje één keer van de horeca gebruik, soms twee keer.

Meestal zit er in een overdekt winkelcentrum eentje, maar zoiets moet maar net in de buurt zijn. Bijenkorven zijn er ook steeds minder, en natuurlijk gaat men nu massaal dáárheen (indien in het betreffende centrum nog wél aanwezig).

Misschien moeten ze eens wat meer van die onbemande hokjes in stadscentra zetten.

En nee, ik ga níet thuis blijven vanwege dit issue. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2016 10:54:36 ]
pi_160064177
Hoe is het nu met de binnensteden gesteld na de eerste koopavond zonder V&D, of zoals vandaag, de eerste zaterdag zonder V&D? Is het bijvoorbeeld in de HEMA restaurants al drukker geworden?
pi_160064648
http://www.nrc.nl/handels(...)bij-doorstar-1589985

quote:
ING eiste extra topondernemer naast Kahn bij doorstart V&D


Oprichter Robert van der Wallen van BrandLoyalty heeft met Roland Kahn gesproken over deelname in de doorstart van V&D. Zonder succes.

De redding van V&D is mede mislukt doordat CoolCat-oprichter Roland Kahn geen tweede „topondernemer” aan zich kon binden. Dat had zijn huisbank ING als eis gesteld om hem een lening te verstrekken. Er was onvoldoende tijd om een gegadigde te vinden.

Dat zegt Kahn (63) in een interview in NRC. Wel heeft hij vorige week vrijdag met een kandidaat gesproken, vertelt hij, maar zonder succes.

Volgens ingewijden sprak Kahn met Robert van der Wallen, oprichter van BrandLoyalty uit Den Bosch, een onderneming in spaarzegels en andere marketingacties. Kahn wil zelf niet zeggen om wie het ging.

In 2013 verkocht Van der Wallen (48) zijn bedrijf aan het Amerikaanse Alliance Data Systems. Voor de eerste 60 procent betaalde deze koper 560 miljoen euro. Door de verkoop werd Van der Wallen in één keer multimiljonair. Hij staat met een geschat vermogen van 720 miljoen euro op nummer 24 in de Quote 500.

ING heeft Van der Wallen als kandidaat aangedragen, zeggen ingewijden. Hij zou gevraagd zijn 25 miljoen euro bij te dragen aan de doorstart. Van der Wallen is ook een goede bekende van supermarktketen Jumbo, die La Place heeft overgenomen en in die hoedanigheid betrokken was bij de doorstart van V&D.

BrandLoyalty doet spaaracties voor supermarkten en bovendien sponsoren Jumbo en BrandLoyalty samen een wieler- en schaatsteam. Van der Wallen wil zelf niet reageren, maar laat via een zakenpartner weten dat hij „een aangename kennismaking” heeft gehad met Kahn. Aan het einde van de ontmoeting heeft Van der Wallen hem laten weten „groot respect” te hebben voor zijn plan, maar dat het „te kort dag” was om erin deel te nemen.

Om een doorstart van V&D te laten slagen had Kahn bankkrediet nodig. Hij vroeg ING om 75 miljoen euro, maar dat geld heeft hij niet gekregen, mede vanwege de eis over de eigendomsstructuur. „ING was bang dat ik te veel hooi op mijn vork nam”, zegt Kahn. Wel had hij financiële steun toegezegd gekregen van Jumbo. Het bedrijf van de Brabantse familie Van Eerd zou 25 miljoen euro beschikbaar stellen, maar wilde zelf geen aandeelhouder van V&D worden.

Ook stelde ING voor Kahn onhaalbare eisen aan de hoeveelheid eigen vermogen die hij moest inbrengen. Kahn zou zelf 25 miljoen euro in V&D steken, aangevuld met nog eens 25 miljoen euro van Jumbo en 10 miljoen van twee bevriende vastgoedeigenaren. Kahn wilde eventueel nog eens 12,5 miljoen extra „ophoesten”, zegt hij, maar dat bleek niet genoeg. Meer vond Kahn onhaalbaar: Ik heb geen enorme bak geld waar ik uit kan scheppen, zoals Dagobert Duck.
  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2016 @ 11:40:18 #125
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160064651
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:13 schreef female81 het volgende:
Ik zie het zowaar gebeuren, de eerstvolgende keer dat ik weer lekker met een Kruidvat-kaart door het land ga, dat ik geen idee heb waar ik enigszins normaal naar de wc kan. Dat wil zeggen: zonder een half uur in de rij te staan (V&D was vaak de standaard-optie).
Je kunt ook gewoon een kopje koffie drinken ergens. En als je dan genegeerd wordt, wat vaak het geval zal zijn, kun je altijd nog naar buiten lopen zonder iets te nuttigen. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2016 @ 11:41:42 #126
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160064677
quote:
Éxtra? Was hij eigenlijk zo'n topper?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160064738
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 11:41 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Éxtra? Was hij eigenlijk zo'n topper?
In financiële zin kan ie wel wat betekenen. Denk dat ING vooral veel extra zekerheid wilde.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 11:47:28 #128
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160064806
Kahn lijkt me iemand die graag zelf alle touwtjes in handen houdt. En naast het overnemen van V&D gaan de zaken bij zijn andere winkels ook gewoon door. Hij zal de eerste niet zijn die succesvol een keten overneemt en enkele jaren later aan de grond zit omdat zijn andere winkels falen door gebrek aan aandacht.
So we just called him Fred
pi_160064853
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 11:40 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon een kopje koffie drinken ergens. En als je dan genegeerd wordt, wat vaak het geval zal zijn, kun je altijd nog naar buiten lopen zonder iets te nuttigen. :)
La Plas :+
...
pi_160065057
Volledige interview met Kahn in NRC:

http://www.nrc.nl/handels(...)ant-mannetje-1589964

quote:
‘Ik heb geen enorme bak geld, zoals Dagobert Duck’
Roland Kahn Zonder opleiding bouwde de 63-jarige ondernemer Roland Kahn een mode-imperium op. Deze week strandde zijn poging om V&D te redden. „Ik laat me niet door angst verlammen.”

Zoals altijd begon ondernemer Roland Kahn zijn work-out afgelopen dinsdag met twintig minuten op The Wave, een cardioapparaat waarop je zijwaartse schaatsbewegingen maakt. Daarna deed hij krachtoefeningen, volgens een schema dat zijn personal trainer – met wie hij al acht jaar traint – voor hem opstelt.

Drie keer per week sport Kahn om 7 uur ’s ochtends in zijn eigen gym. Maar afgelopen dinsdag fanatieker dan normaal. Hij moest zich afreageren, vertelde zijn vriendin Jasmine Surer (34) voorafgaand aan dit interview. Haar aanstaande man wist die dinsdagochtend al dat de overname van V&D zou mislukken. Die middag wist de rest van Nederland dat ook.

Roland Kahn (63) was er gaandeweg steeds meer van overtuigd geraakt dat V&D doorstarten een geweldig idee was. Zijn zakenpartners en „goede vrienden” John Fiszbajn en Ronald Snijders waren ermee gekomen. Zij zijn mede-eigenaar van vastgoedfonds IEF Capital, dat twaalf V&D-panden bezit en waarin Kahn ook een belang van 5 procent heeft. Op zaterdag 23 januari vroegen Fiszbajn en Snijders aan Kahn naar V&D te kijken – de vastgoedeigenaren hadden veel baat bij een doorstart van het warenhuis.

Na een gesprek met V&D-topman John van der Ent werd Kahn enthousiast. Toen enkele dagen later bleek dat supermarktbedrijf Jumbo horecaformule La Place overnam, werd hij nóg gemotiveerder. Voor de ondernemersfamilie Van Eerd, eigenaar van Jumbo, heeft hij veel bewondering. Hij wil „niet arrogant” zijn, zegt hij. Maar: „Kwaliteit herkent kwaliteit.”

Al gauw barstte Kahn van de ideeën om de stoffige warenhuizen aan te pakken. Daarvoor greep hij terug op zijn eigen warenhuiservaring, vertelt hij – vanaf 1970 werkte hij zes jaar bij de Bijenkorf. „De mensen willen weer beleving”, weet hij. Een speciale „chief entertainment officer” zou daarvoor zorgen. Hij had al iemand op het oog: „De man die Disneyland Parijs heeft geleid, zou aan boord komen.”

Kahn zag het helemaal zitten en begon vol overtuiging aan deze „megaklus”. Hij moest overeenstemming zien te bereiken met curatoren, zijn huisbank ING én de eigenaren van de 45 V&D-panden die hij wilde hebben.

De emotionele Kahn onderhandelt niet als doorsnee zakenman, vertellen mensen die de afgelopen weken met hem te maken hadden. Hij kleedt zich als een hippe twintiger, zegt precies wat hij denkt en vloekt, ook op momenten dat dat ongepast is.

Kahn kwam heel dichtbij een deal, maar uiteindelijk is het hem niet gelukt. Te veel belangen en te weinig tijd, zo vat hij het zelf samen.

Waarom dacht u dat u dat kon, V&D overnemen?

„In 2010 heb ik ook al op V&D geboden. 1 euro, destijds. Dat vond ik toen eigenlijk al 1 euro te veel, haha! Het bedrijf was gewoon niks waard, maar nu was het een ander verhaal. Zeker omdat ik nu afspraken kon maken over lagere huurprijzen. Ik wist ook al heel veel over het bedrijf. Het was geen bevlieging – ik was niet aan het trippen, ik was geheel in staat nuchter na te denken. Ik wist niet zeker of ik het kon. Maar goed, ik weet ook niet of ik morgenochtend weer wakker word. Daardoor moet je je niet laten tegenhouden. Ik wilde testen of ik het kon.”

Hoeveel geld wilde u zelf in V&D steken?

„25 miljoen euro, en daar kwam nog eens 25 miljoen bij van de familie Van Eerd, van Jumbo. Zij zouden geen aandeelhouder worden, maar stelden dat geld aan mij beschikbaar. De mannen van IEF wilden er 10 miljoen van hun eigen poen in stoppen. De verhuurders zouden 100 miljoen bijdragen aan de verbouwing van de panden.”

Hoeveel had u nodig van ING?

„We hadden de bank om een krediet van 75 miljoen gevraagd. Het ministerie van Economische Zaken zou garant staan voor de helft van dat bedrag.”

ING was aanvankelijk bereidwillig. Waarom hebt u het geld niet gekregen?

„ING was de enige die met mij wilde praten – Rabobank en NIBC had ik ook gevraagd. Ralph Hamers [topman van ING] is meteen komen praten, hij zat op die stoel daar. Ralph is ook mijn persoonlijke accountmanager, we hebben een goede relatie. Ik heb hem zien groeien van directeur Roemenië tot de grote baas van het bedrijf.

„Maar binnen zo’n bank zitten verschillende krachten. De directie van ING en de commerciële crew stonden er helemaal achter. Maar er zijn ook altijd mensen met een waarschuwend vingertje. Dat is hun taak. Vorige week vrijdag heeft ING het besproken in de kredietcommissie, ’s avonds stelden ze aanvullende eisen.”

Wat wilde ING dan?

„Ze hadden eisen ten aanzien van de hoeveelheid eigen vermogen die ik zou inbrengen. En ten aanzien van het eigenaarschap van V&D. ING was bang dat ik te veel hooi op mijn vork nam. Ze wilden dat zich nog een topondernemer aan dit verhaal zou verbinden. Daar was geen tijd voor. Ik had die vrijdagochtend al wel met een topondernemer gesproken, maar die kwam hier binnen en dacht: ik kan voor heel weinig heel veel binnenhalen. Dus dat is niet gelukt.”
Wie was dat?

„Dat ga ik niet vertellen.”

Wilde u überhaupt wel iemand naast u dulden?

„Weet je wat er gebeurt als je onder tijdsdruk iets moet regelen? Dan draaien ze je ballen eraf. En ik wilde wel graag de baas blijven over mijn eigen operatie.”

Kon u er zelf niet meer geld in steken, om het toch te laten slagen?

„Ik heb geen enorme bak geld waar ik uit kan scheppen, zoals Dagobert Duck. Het geld dat ik er in zou steken kwam uit vastgoedwinsten, maar veel van mijn vermogen zit ook vast. Ik had met mijn familie en commissarissen afgesproken: ik ga er geen vermogen van mijn eigen bedrijven in stoppen. Er werken hier 5.500 mensen. Die moeten rustig kunnen slapen. Ik heb gekeken hoeveel meer geld ik er bij kon doen, bovenop die 25 miljoen. Ik kon 12,5 miljoen extra ophoesten, maar daarna was het klaar.”

CoolCat-oprichter Kahn heeft in veertig jaar een mode-imperium opgebouwd. In 1976 opende hij zijn eerste winkel met hippe, goedkope kleding voor jongeren. Intussen bestaat zijn concern naast CoolCat uit MS Mode, America Today en lingeriemerk Sapph. De omzet van zijn bedrijven telt op tot een kleine 500 miljoen euro.

Het hoofdkantoor, een grijze blokkendoos in Diemen-Zuid, is een ‘campus’, met kroeg BarGezellig – „voor de kroegtijgers” – en een fitnessruimte – „voor de sporttijgers”. Het ziet er allemaal jong en fris uit, maar een hoofdkantoor mag niet te veel kosten, vindt Kahn. „Het geld verdienen we in de winkels. Niet op kantoor.” De goedkope originele deuren met lila print heeft hij bijvoorbeeld behouden, om te besparen. Wel staat er op de binnenplaats een Kip-caravan, behangen met gekleurde lampjes – vond zijn zakenpartner leuk. Een hijskraan moest het ding erin takelen. „Kostte een vermogen”, zegt Kahn, maar de Kip draagt bij aan de sfeer. Dat vindt Kahn belangrijk, hij wil dat mensen zich op hun gemak voelen.

CoolCat is het hart van zijn bedrijf en heeft, net als andere modewinkels, een zwaar jaar gehad. Zó zwaar, dat CoolCat de aandacht heeft van bijzonder beheer, de bankafdeling voor bedrijven in problemen. Kahn wil daar liever niet op ingaan, maar zegt wel: „CoolCat had een zwak management. Inmiddels hebben we de directie versterkt.” En: „Bijzonder beheer monitort álle modebedrijven, na het desastreuze jaar 2015.” Het eigen vermogen – de buffer van het bedrijf – is nog altijd hoger dan de bank voorschrijft, zegt hij. Kahn wijst erop dat MS Mode, zijn grootste bedrijf, vorig jaar wel 3 procent meer omzet heeft behaald.

Kahn benadrukt dat de situatie bij CoolCat „geen rol” heeft gespeeld bij de overname van V&D. ING heeft hem „geen enkele beperking” opgelegd, „laat dat helder zijn”. Een woordvoerder van ING bevestigt dit: „ING heeft geen enkel moment getwijfeld om de heer Kahn bij te staan bij zijn plannen voor V&D.”

Van zijn werknemers vraagt Kahn veel. Als hij niet tevreden is, kan hij enorm boos worden, vertelt zijn zakenpartner en financieel directeur Jaco Scheffers voorafgaand aan dit interview. Als zijn inkopers de verkeerde kleur grijs bestellen bijvoorbeeld. Je hebt namelijk ‘zomergrijs’ en ‘wintergrijs’ – en de bestelling loopt altijd een half jaar vóór op het seizoen. Dat gaat dus weleens mis.

En dan wordt u woedend?

Kahn lacht. „Jaaa. Dat is waar. Als ik boos word, word ik ook bóós.”

Dat klinkt intimiderend.

„Ja. Dat is een van mijn zwakke kanten. Ik kan heftig overkomen. Maar ik denk dat mensen daar wel mee leren omgaan. Ik kan ook goed sorry zeggen. Het klinkt misschien een beetje arrogant, maar het is wel míjn bedrijf en dit is hoe ik ben. Ik pas me aan, maar zij moeten zich ook aan mij aanpassen.”

Uw vriendin vertelde dat u langer voor de spiegel staat dan zij, als jullie uitgaan.

„Ha, dat wil ik nog weleens zien!”

Volgens haar bent u heel ijdel.

„Ik heb gewoon tijd voor mezelf nodig, is dat ijdel? Als ik ’s ochtends gesport heb, vind ik het heerlijk om me een half uur te scheren. Ik vind het fijn om er goed uit te zien, om goed voor mijn lichaam te zorgen. Maar ik sta niet te springen om vooraan op de foto te staan.”

U zegt wat u denkt. U vergeleek minister Ploumen met een zeemeeuw – „ze schijt op je kop en vliegt door” – en zei lingeriemerk Sapph te hebben gekocht uit „pure geiligheid”. Bent u echt zo of is het ook een act?

„Ik ben een heel recalcitrant mannetje. En ik ben iemand die zich niet door angst laat verlammen. Ik ken ook angst, maar dat helpt me alert te blijven.”

Wat is uw grootste angst?

Dan is het recalcitrante mannetje even verdwenen. Dikke tranen wellen op in Kahns ogen. „Mijn kinderen”, zegt hij met emotie in zijn stem. „Ik wil altijd dat het goed gaat met mijn kinderen.”

Kahn heeft twee volwassen zoons en een dochter uit zijn eerste huwelijk en een dochtertje van drieënhalf met zijn vriendin Jasmine. Zijn zoons, een eeneiige tweeling van 32, werken ook in zijn bedrijf. De een is de financiële man van Sapph, de ander is inkoopdirecteur bij America Today.

Kahn wil zijn kinderen iets nalaten, zegt hij. Een familiebedrijf. Hij heeft de aandelen al aan hen overgedragen toen ze nog heel jong waren. Om ze bij het bedrijf te betrekken en ze verantwoordelijkheden te geven, zegt hij, maar het was ook fiscaal gunstig. „Met de fiscus heb ik niet zo’n relaxte relatie.”

Kahn heeft zelf hard moeten werken om te komen waar hij nu is. Hij heeft, volgens de Quote 500, een vermogen opgebouwd van een kwart miljard euro. Een opleiding heeft hij nooit gevolgd, hij is op zijn zeventiende gaan werken. Hij is trots op wat hij heeft bereikt. Succes moeten mensen verdienen, vindt hij.

Geldt dat ook voor uw kinderen?

„Zij hebben die aandelen en zijn erfgenaam. Dat is nu eenmaal zo. Maar zij gaan niet per definitie het bedrijf leiden. Ze moeten wel laten zien dat ze daar geschikt voor zijn.”

Wie beoordeelt dat?

„Een raad van adviseurs, samen met mij. Ik kan dat niet alleen doen, je kunt onmogelijk objectief naar je kinderen kijken. Rond mijn zoons heb ik een team van mensen gezet die ervoor moeten zorgen ik ze niet op een plek zet waar ze niet thuishoren.”

Uw zoons lijken niet op u, zeggen mensen die ze kennen.

„Dat is zo, ze zijn veel bescheidener. Rustiger. Heel intelligent, hoogopgeleid. Mijn zoons hebben veel minder de neiging zich te manifesteren. Ik heb altijd de drang me te bewijzen. Dat komt ook doordat mijn vader failliet ging toen ik jong was. Daar heb ik veel over nagedacht, ik vind het boeiend om te begrijpen wat me drijft. Al verander je niet wezenlijk, als je je drijfveren herkent. Ik maak nog steeds dezelfde fouten, maar ik kan mezelf wel beter corrigeren.”

  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2016 @ 13:47:26 #131
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160066992
Vrouwtje van 34, dát doet-ie alvast goed. ;)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160067061
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 13:47 schreef Cynix ® het volgende:
Vrouwtje van 34, dát doet-ie alvast goed. ;)
Wordt wel bijna tijd om haar in te ruilen.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 14:10:49 #133
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160067371
En niemand vraagt (geen enkele krant) aan hem of die nog een kans gaat wagen.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160067720
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:49 schreef female81 het volgende:
Worden dure bezoekjes, dan (ervan uitgaande dat het op zo'n dag meerdere keren nodig zou zijn, en het is weleens gebeurd dat ik op zo'n dag nogal pech had). :D

Horeca-gelegenheden opzoeken zonder er verder wat te bestellen is altijd mogelijk, maar geeft een schuldgevoel. Vaak maak ik op zo'n Kruidvatkaart-dagje één keer van de horeca gebruik, soms twee keer.

Meestal zit er in een overdekt winkelcentrum eentje, maar zoiets moet maar net in de buurt zijn. Bijenkorven zijn er ook steeds minder, en natuurlijk gaat men nu massaal dáárheen (indien in het betreffende centrum nog wél aanwezig).

Misschien moeten ze eens wat meer van die onbemande hokjes in stadscentra zetten.

En nee, ik ga níet thuis blijven vanwege dit issue. :')
HEMA / McDonald's / toilet op het station.

Overigens waar ik kom moet je meestal wat bestellen voordat je naar het toilet mag.

Wat betreft het verhaal met Kahn. Ik vind dat hij een beetje gezichtsverlies aan het lijden is. Zeker nu er steeds meer bekend wordt. ING heeft in deze wel gelijk. Ik bedoel zijn eigen ketens schijnen niet altijd super goed te lopen waarom zou hij dan ineens 35 filialen voor meer dan 100 miljoen overnemen. Dat is erg veel hooi op je vork. ING wilde allerlei garanties, andere banken wilden er niet aan beginnen. Ronny Rosenbaum zei dat pensioenfondsen (de eigenaren van de panden) er al weinig in zagen.
Kortom, van alle kanten waren er problemen. Dat Kahn dat beschrijft als "angst" weet ik niet of dat terecht is, ik ga ervan uit dat het wel degelijk goed onderbouwd is.

Van de andere kant vraag ik me af of hij echt de beste partij was van die 70 gegadigden.

[ Bericht 20% gewijzigd door W00fer op 20-02-2016 14:45:09 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
  zaterdag 20 februari 2016 @ 14:40:05 #135
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_160067777
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 14:37 schreef W00fer het volgende:

[..]

HEMA / McDonald's / toilet op het station.

Overigens waar ik kom moet je meestal wat bestellen voordat je naar het toilet mag.
Of 50ct betalen. Dan bestel ik liever iets.
Isn't it ironic, don't you think
  zaterdag 20 februari 2016 @ 14:44:58 #136
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_160067870
quote:
Van jou of een FOK!er? :D
Isn't it ironic, don't you think
pi_160067936
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 14:40 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Of 50ct betalen. Dan bestel ik liever iets.
Ik betaal liever 50 cent dan in mijn broek pissen....
Friettent dikke Willie, met Willie
  zaterdag 20 februari 2016 @ 15:35:06 #138
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160068949
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 14:40 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Of 50ct betalen. Dan bestel ik liever iets.
Sterker nog, je mag wat bestellen en dan moet je alsnog betalen voor de WC
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2016 @ 15:55:49 #139
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160069403
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:35 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Sterker nog, je mag wat bestellen en dan moet je alsnog betalen voor de WC
In de Randstad misschien, verder hoeft dat nergens in Nederland.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160071200
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:55 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

In de Randstad misschien, verder hoeft dat nergens in Nederland.
Ik weet het niet zeker dacht dat me vroeger verteld werd thuis dat het wettelijk geregeld is, dat men iemand die zijn behoefte wil doen, verplicht is die te laten doen op zijn of haar toilet?
  zaterdag 20 februari 2016 @ 18:13:28 #141
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_160072263
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 17:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker dacht dat me vroeger verteld werd thuis dat het wettelijk geregeld is, dat men iemand die zijn behoefte wil doen, verplicht is die te laten doen op zijn of haar toilet?
Ik ben er eens op gaan Google-en maar kan daar niets over terugvinden. Het enige wat er over dit soort dingen in de wet te vinden is een regel over het aanwezig moeten zijn van gescheiden toiletten in horecagelegenheden.
pi_160072961
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 18:13 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik ben er eens op gaan Google-en maar kan daar niets over terugvinden. Het enige wat er over dit soort dingen in de wet te vinden is een regel over het aanwezig moeten zijn van gescheiden toiletten in horecagelegenheden.
Voor tankstations langs de snelweg was het verplicht om een gratis toilet te hebben, maar kennelijk is dat inmiddels ook niet meer zo. Daar moet je nu ook vaak betalen, zij het dat je het dan weer kunt verrekenen als je iets anders koopt.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 19:04:27 #143
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160073039
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 18:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Voor tankstations langs de snelweg was het verplicht om een gratis toilet te hebben, maar kennelijk is dat inmiddels ook niet meer zo. Daar moet je nu ook vaak betalen, zij het dat je het dan weer kunt verrekenen als je iets anders koopt.
Het is er wel 10x op vooruit gegaan. Binnen inplaats van buiten. En daardoor ook schoner.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160073090
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:04 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Het is er wel 10x op vooruit gegaan. Binnen inplaats van buiten. En daardoor ook schoner.
Dat is best fijner ja, ik betaal er graag voor
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zondag 21 februari 2016 @ 00:36:52 #145
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_160082966
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 13:47 schreef Cynix ® het volgende:
Vrouwtje van 34, dát doet-ie alvast goed. ;)
Heb haar eens als klant in de winkel gehad. Geilt op status en schepte dan ook uitgebreid op over Coolcat en dat het de enige winkel voor die doelgroep is die het heeft overleefd en het nog steeds goed doet en blabla. Kind had ook alleen maar merkkleding aan van top tot teen :') Lees nu dus dat die 3,5 is.
吴 曼 迪
pi_160086035
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:07 schreef Soury het volgende:

Dat is best fijner ja, ik betaal er graag voor
Ja, dat! vroeger toen het gratis was waren het toch smerige plekken :r

Betaal graag voor schone wc. De V&D was dé plek om heen te gaan met mijn moeder omdat die ook altijd een toilet voor gehandicapten hadden. Alhoewel ik me wel herinner dat er af en toe eerst een hele verhuizing moest plaatsvinden (gehandicaptentoilet als opslagplaats voor troep :') ) en de V&D in Assen had een miniliftje waar je net met z'n tweeën in kon (1 rolstoel, 1 staan). Met mijn moeder kan je niet zomaar in elk café terecht. Meestal gewoon nergens. Behalve dan de V&D en soms ook de Hema (misschien inmiddels allemaal wel).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160086063
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:40 schreef Nia het volgende:

[..]

Het was niet een V&D maar een VENDET. In het huidige De Hooge Meeren winkelcentrum zit ie op de locatie waar nu Miss Etam, Wibra, Charles Vögele en Van Haren gevestigd zijn. Het heeft vanaf 1981 tot pakweg 1984/1985 bestaan. Toen werd het een Torro en daarna een Autorama.
Ik heb vrijwel geen herinnering meer aan de VENDET, behalve dat ik in 1982 daar singles heb gekocht.
Het pand, hier te zien op de voorgrond, ziet er best groot uit
[ afbeelding ]

Blik op de voorgevel:
[ afbeelding ]
Toevallig vind ik deze op mijn FB over Oud Hoogeveen:
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 21 februari 2016 @ 09:23:50 #148
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160086081
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 09:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Toevallig vind ik deze op mijn FB over Oud Hoogeveen:
[ afbeelding ]
Schattige advertentie, mooie tijden
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_160086154
Toen hoefde je geen 16-18 te zijn, maar mocht je als startend winkelmedewerker ook gerust 30 zijn. :)

Edit: O wacht, ik zit half te slapen, het gaat om chéfs.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2016 09:35:41 ]
pi_160086192
Dat met die leeftijden ligt ook aan de wetgeving. In andere landen waar geen speciaal lager jeugdminimumloon is, heb je ook genoeg ouder personeel in de winkels staan.
pi_160086308
Vroeger was V&D een leuk warenhuis met van alles en nog wat.

Zat hier ook in Sneek.

Tot dat het anders moest en het een mislukte kleren winkel werd.

2_jaar later was het weg , ze hadden een echt warenhuis moeten blijven of z'n Amerikaanse mall.

Tis jammer vond la place erg handig in v&D maar kocht er zelf weinig tot niets
  zondag 21 februari 2016 @ 10:16:56 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160086540
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 09:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Toevallig vind ik deze op mijn FB over Oud Hoogeveen:
[ afbeelding ]
Goh, toen kon je nog met mavo aan de slag als verkoopchef.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_160086713
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goh, toen kon je nog met mavo aan de slag als verkoopchef.
De MAVO was destijds ook wel van een aanzienlijk hoger niveau dan wat er tegenwoordig voor door moet gaan.
pi_160086862
Ja hoor gister nog een V&D cadeaukaart van 25 euro gevonden... de tragedie wordt steeds groter...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 21 februari 2016 @ 11:09:11 #155
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_160087095
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 09:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Toevallig vind ik deze op mijn FB over Oud Hoogeveen:
[ afbeelding ]
Toen betekende een MAVO-diploma nog wat. :)

edit: oh iemand is me voor
pi_160087230
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:47 schreef Nielsch het volgende:
Ja hoor gister nog een V&D cadeaukaart van 25 euro gevonden... de tragedie wordt steeds groter...
http://www.kofferstunter.nl/service/vend-cadeaukaart-verzilveren/

https://www.yourgift.nl/a(...)snowcard-t-w-v-e-10/
:-)
  zondag 21 februari 2016 @ 11:26:52 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160087353
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:35 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

De MAVO was destijds ook wel van een aanzienlijk hoger niveau dan wat er tegenwoordig voor door moet gaan.
VWO van nu is van hoger niveau, en daar kan je net mee achter de kassa
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † zondag 21 februari 2016 @ 12:04:52 #158
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160088127
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 09:53 schreef AlwaysConnected het volgende:
Vroeger was V&D een leuk warenhuis met van alles en nog wat.

Zat hier ook in Sneek.
Hey, Sneeker! :)
Ik kwam tot ca. 1985 regelmatig in de V&D. In een soort halve kelder (nou ja, een paar treden naar beneden) zat een behoorlijke muziekafdeling. Verder beneden een flinke boeken- en schrijfwarenafdeling. En boven natuurlijk de beroemde schoolcampus. En ik meen campingspullen op het dakterras, gewoon bungalowtenten uitgezet en wel. Het was toen toch wel iets, hoor.

In de Sting, die er na de sluiting in kwam, ben ik 0 keer geweest. Ik weet eigenlijk niet eens wat ze er precies verkopen. Ja, kleding zoals 1000 andere winkels zover ik weet.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160088253
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

VWO van nu is van hoger niveau, en daar kan je net mee achter de kassa
20 jaar geleden werd er ook niet minder dan HAVO van je verwacht om achter de kassa te mogen, al glipte er af en toe wel iemand door het net met huishoudschool. Maar dat krijg je ook met een overschot aan personeel voor de arbeidsmarkt. Het uitbuiten is alweer een tijdje aan de gang.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_160088478
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:35 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

De MAVO was destijds ook wel van een aanzienlijk hoger niveau dan wat er tegenwoordig voor door moet gaan.
Neuh, dat valt wel mee. Maar ze vragen ook om een jaar of tien werkervaring gezien de leeftijdsindicatie. Dan moet je wel in staat zijn om wat bestellingen te doen en een paar vakkenvullers aan te sturen. In de gemiddelde supermarkt is het nu niet anders.
pi_160088859
quote:
99s.gif Op zondag 21 februari 2016 12:04 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Hey, Sneeker! :)
Ik kwam tot ca. 1985 regelmatig in de V&D. In een soort halve kelder (nou ja, een paar treden naar beneden) zat een behoorlijke muziekafdeling. Verder beneden een flinke boeken- en schrijfwarenafdeling. En boven natuurlijk de beroemde schoolcampus. En ik meen campingspullen op het dakterras, gewoon bungalowtenten uitgezet en wel. Het was toen toch wel iets, hoor.

In de Sting, die er na de sluiting in kwam, ben ik 0 keer geweest. Ik weet eigenlijk niet eens wat ze er precies verkopen. Ja, kleding zoals 1000 andere winkels zover ik weet.
Yes cd muziek etc soort free recordshop en dixons zat erin

Sting had in het begin wel leuke kleding , maar word steeds minder. Wel is de muziek veel minder hard geworden das wel beter
pi_160117268
wie weet waar t merk soho new york nog wordt verkocht
pi_160117339
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:06 schreef r0dawa het volgende:
wie weet waar t merk soho new york nog wordt verkocht
Was dat niet een soort eigen merk van V&D? Zo ja, dan zal dat dus nergens meer verkocht worden.
pi_160117386
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:06 schreef r0dawa het volgende:
soho new york
Bedoel je misschien New Yorker?

https://www.newyorker.de/nl/fashion
pi_160117463
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:06 schreef r0dawa het volgende:
wie weet waar t merk soho new york nog wordt verkocht
chocolate?
pi_160117650
was wel eigen merk dacht ik
pi_160117686
quote:
99s.gif Op zondag 21 februari 2016 12:04 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Hey, Sneeker! :)
Ik kwam tot ca. 1985 regelmatig in de V&D. In een soort halve kelder (nou ja, een paar treden naar beneden) zat een behoorlijke muziekafdeling. Verder beneden een flinke boeken- en schrijfwarenafdeling. En boven natuurlijk de beroemde schoolcampus. En ik meen campingspullen op het dakterras, gewoon bungalowtenten uitgezet en wel. Het was toen toch wel iets, hoor.

In de Sting, die er na de sluiting in kwam, ben ik 0 keer geweest. Ik weet eigenlijk niet eens wat ze er precies verkopen. Ja, kleding zoals 1000 andere winkels zover ik weet.
Tot 1985 :') Dat betekend dus al 30 jaar niet meer in een V&D. Dat is niet echt representatief te noemen over hoe het tegenwoordig eruit ziet.
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 22 februari 2016 @ 14:24:54 #168
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160117736
ik mis de V&D wel een beetje ;(
In de winkel snuffelen en niks kopen :P
pi_160118026
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 09:53 schreef AlwaysConnected het volgende:
Vroeger was V&D een leuk warenhuis met van alles en nog wat.

Zat hier ook in Sneek.

Tot dat het anders moest en het een mislukte kleren winkel werd.

2_jaar later was het weg , ze hadden een echt warenhuis moeten blijven of z'n Amerikaanse mall.

Tis jammer vond la place erg handig in v&D maar kocht er zelf weinig tot niets
Hey Sneeker, in de V & D in Sneek kwam ik ook regelmatig. Ja, ik was toen nog jong.
  maandag 22 februari 2016 @ 14:50:37 #170
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160118369
Ik mis het voorbij lopen zo :'(
Kan nu wel mijn fiets voor de la place express zetten *O* Zijn toch weer 20 plekken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Zelfscanner op 22-02-2016 15:18:19 ]
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  maandag 22 februari 2016 @ 16:13:36 #171
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160120297
Perry Sport en Aktiesport hebben maandag uitstel van betaling aangevraagd.

quote:
Dat staat in het brief aan het personeel van moederbedrijf United Sports Group (USG) die in handen is van deze krant. De problemen zouden een gevolg zijn van het faillissement van V&D. Een medewerker van een vestiging van Perry Sport bevestigt het nieuws. ,,We zijn net door het hoofdkantoor in Amsterdam geïnformeerd.''

Bij de 307 winkels in de Benelux werken volgens de website van het bedrijf meer dan 2500 mensen. In Nederland zijn 70 Perry-winkels en 180 vestigingen van Aktiesport.
Bron: AD http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-en-Aktiesport.dhtml
  maandag 22 februari 2016 @ 16:19:05 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160120454
Oi, ze blijven omvallen.... :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160120461
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:13 schreef KingRadler het volgende:
Perry Sport en Aktiesport hebben maandag uitstel van betaling aangevraagd.

[..]

Bron: AD http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-en-Aktiesport.dhtml
Dan stond Perry ook al op omvallen voordat de V&D echt ver in de problemen kwam.

Maar da's ook weer typisch zo'n zaak van veels te veel vierkante meters en personeel vs te weinig betalende klanten.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 22 februari 2016 @ 16:20:53 #174
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160120505
Perry Sport & Aktiesport hebben veel concurrentie van Decathlon bijvoorbeeld.
pi_160121830
Ben geen econoom, maar het heeft mij eerder verbaasd dat die winkels überhaupt konden bestaan. Veel vestigingen, in dure stadscentra (+ 't personeel) maar toch lage prijzen. Scapino bv. moet het van volume hebben, maar je hebt niet iedere maand nieuwe schoenen nodig (en je hebt ook nog eens -tig andere winkels waar je heen kan gaan). En ze moeten toch heel wat paren verkopen elke maand voor ze die duizenden euro's aan vestigings- en personeelskosten hebben terugverdiend.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_160122016
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:13 schreef KingRadler het volgende:
Perry Sport en Aktiesport hebben maandag uitstel van betaling aangevraagd.

[..]

Bron: AD http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-en-Aktiesport.dhtml
De tering, de kettingreactie is begonnen
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 22 februari 2016 @ 17:11:17 #177
141482 Q.
JurassiQ
pi_160122089
Holy fuck, er blijft niets over!
For great justice!
  maandag 22 februari 2016 @ 17:11:43 #178
141482 Q.
JurassiQ
pi_160122109
Gelukkig is de crisis voorbij.
For great justice!
pi_160122145
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:13 schreef KingRadler het volgende:
Perry Sport en Aktiesport hebben maandag uitstel van betaling aangevraagd.

[..]

Bron: AD http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-en-Aktiesport.dhtml
Komt voor mij totaal niet onverwacht, gezien de vele uitverkoopavonden die ze de laatste paar jaar hebben. Tig procent korting op alles... Dat kan niet lang goed gaan en dat blijkt.
  maandag 22 februari 2016 @ 17:13:23 #180
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160122152
dit is pas het begin V&D gaat nog meer Winkels de afgrond in duwen.
pi_160122163
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:19 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dan stond Perry ook al op omvallen voordat de V&D echt ver in de problemen kwam.

Maar da's ook weer typisch zo'n zaak van veels te veel vierkante meters en personeel vs te weinig betalende klanten.
En ook veel producten die men prima online kan kopen.
pi_160122164
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:13 schreef KingRadler het volgende:
dit is pas het begin V&D gaat nog meer Winkels de afgrond in duwen.
Hoe werkt dat dan?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160122215
Opvallend dat de webshop nog open blijft, gezien de regels omtrent retouren etc.
  maandag 22 februari 2016 @ 17:17:12 #184
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160122268
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan?
Iets met minder bezoekers in omliggende winkelpanden, misschien.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_160122356
quote:
5s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Iets met minder bezoekers in omliggende winkelpanden, misschien.
Qua horeca zou ik het me nog voor kunnen stellen.

quote:
1s.gif Op
maandag 22 februari 2016 17:13 schreef Roel_Jewel het volgende:


[..]

En ook veel producten die men prima online kan kopen.
Klopt veel van het spul heb je geen verkoper voor nodig.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160122362
quote:
5s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:17 schreef Perrin het volgende:

Iets met minder bezoekers in omliggende winkelpanden, misschien.
Oh, ik dacht dat die dan juist daar heen gingen omdat ze niet meer bij de V&D terecht kunnen :@

Op de huishoudbeurs was de La Place overigens gewoon open.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 22 februari 2016 @ 17:20:19 #187
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160122364
In dit tempo blijft er geen winkel over in de winkelstraten
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 22 februari 2016 @ 17:20:41 #188
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_160122375
Hoeveel winkels zitten dan ook onder één moederbedrijf :')_________________! Schoenmaker blijf bij je leest.
quote:
9s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:20 schreef Perrin het volgende:
In dit tempo blijft er geen winkel over in de winkelstraten
Niet erg.
pi_160122420
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:11 schreef Q. het volgende:
Gelukkig is de crisis voorbij.
Is dat een grap? Natuurlijk niet :')

2500 man, dus dat zou het aantal mensen zonder baan op 10.500 brengen (excl leveranciers)
8000 van V&D en 2500 van Perry en Aktiesport?

En Footlocker dan?
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 22 februari 2016 @ 17:22:13 #190
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_160122428
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Opvallend dat de webshop nog open blijft, gezien de regels omtrent retouren etc.
V&D sloot hem ook pas later. Niet netjes :{
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 22 februari 2016 @ 17:22:46 #191
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_160122452
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:22 schreef Maraca het volgende:

[..]

V&D sloot hem ook pas later. Niet netjes :{
Wie moet hem sluiten dan?
  Spellchecker maandag 22 februari 2016 @ 17:23:08 #192
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_160122469
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat die dan juist daar heen gingen omdat ze niet meer bij de V&D terecht kunnen :@

Op de huishoudbeurs was de La Place overigens gewoon open.
La Place is/wordt overgenomen door Jumbo.
pi_160122472
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:13 schreef KingRadler het volgende:
Perry Sport en Aktiesport hebben maandag uitstel van betaling aangevraagd.

[..]

Bron: AD http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-en-Aktiesport.dhtml
*O*

Perry Sport had natuurlijk ook winkels in de V&D zitten, dat heeft ook niet echt meegeholpen.
pi_160122492
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:23 schreef maily het volgende:

La Place is/wordt overgenomen door Jumbo.
Ja, weet ik, maar veel vestigingen zijn gewoon dicht terwijl die apart stonden van de winkel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 22 februari 2016 @ 17:24:07 #195
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_160122503
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:22 schreef xzaz het volgende:

[..]

Wie moet hem sluiten dan?
Hoe bedoel je dat?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 22 februari 2016 @ 17:24:10 #196
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160122505
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:20 schreef xzaz het volgende:
[..]

Niet erg.
Tenzij de stadskernen en winkelcentra helemaal wegkwijnen en verpauperen. Rijen dichtgespijkerde panden enzo.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_160122541
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:22 schreef xzaz het volgende:

[..]

Wie moet hem sluiten dan?
Er slechts uitstel van betaling, dus medewerkers moeten nog gewoon braaf aan het werk zijn :P
  maandag 22 februari 2016 @ 17:25:20 #198
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_160122542
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:20 schreef xzaz het volgende:

[..]

Niet erg.
Dit zijn altijd van die kortzichtige reacties :') Hoezo niet erg? Verlaten panden waar niets meer mee gebeurd zijn nu echt bevordelijk voor het aanzien van je stad/dorp :')
pi_160122591
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:25 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Dit zijn altijd van die kortzichtige reacties :') Hoezo niet erg? Verlaten panden waar niets meer mee gebeurd zijn nu echt bevordelijk voor het aanzien van je stad/dorp :')
Alles wat nu slecht personeel heeft, te hoge prijzen, pauperproducten mag van mij helemaal naar de tering gaan. Er zullen vanzelf wel nieuwe dingen opstaan. En anders maar langs elke provinciale weg een outlet shopping mall. >:)
pi_160122594
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:22 schreef Maraca het volgende:

[..]

V&D sloot hem ook pas later. Niet netjes :{
omdat het twee verschillende bedrijven zijn
  maandag 22 februari 2016 @ 17:27:47 #201
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_160122615
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:27 schreef MCH het volgende:

[..]

Alles wat nu slecht personeel heeft, te hoge prijzen, pauperproducten mag van mij helemaal naar de tering gaan. Er zullen vanzelf wel nieuwe dingen opstaan. En anders maar langs elke provinciale weg een outlet shopping mall. >:)
Iedereen voor zich! Fuck de rest :)

Toch? :{
pi_160122629
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:27 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Iedereen voor zich! Fuck de rest :)

Toch? :{
:Y

Of werkt je moeke al 36 jaar op de sandalenafdeling van de Perry?
  maandag 22 februari 2016 @ 17:29:08 #203
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_160122645
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

omdat het twee verschillende bedrijven zijn
Klopt. Je leest mijn reactie alleen verkeerd. De vraag was waarom de webshop nog open is en ik geef aan dat V&D hem ook niet direct had gesloten nadat uitstel van betaling was aangevraagd c.q. verleend.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_160122674
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:27 schreef MCH het volgende:

[..]

Alles wat nu slecht personeel heeft, te hoge prijzen, pauperproducten mag van mij helemaal naar de tering gaan. Er zullen vanzelf wel nieuwe dingen opstaan. En anders maar langs elke provinciale weg een outlet shopping mall. >:)
ja wij consumenten willen de laagste prijs (online winkel) maar wel de fysieke winkel op een A locatie. Of nou, even in de winkel kijken en dan online zoeken. En dan klagen over de fysieke winkel dat er alleen maar kutpersoneel werkt, de producten kut zijn, de winkels oud en kut zijn en dat alles veel te duur is.

mooie wereld en wordt alleen maar beter zonder al die kutwinkels en chagrijnig personeel. Gewoon allemaal kut en fijn dat we eindelijk die winkel niet meer in hoeven lopen
pi_160122675
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:29 schreef Maraca het volgende:

[..]

Klopt. Je leest mijn reactie alleen verkeerd. De vraag was waarom de webshop nog open is en ik geef aan dat V&D hem ook niet direct had gesloten nadat uitstel van betaling was aangevraagd c.q. verleend.
Webshop Scapino is ook nog gewoon open. Laatst in een fysieke, andere sportwinkel schaatsen gepast voor de juiste maat. Toen bleken ze online bij Scapino 20 euro goedkoper. :W fysieke winkel.
  maandag 22 februari 2016 @ 17:30:24 #206
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_160122679
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:28 schreef MCH het volgende:

[..]

:Y

Of werkt je moeke al 36 jaar op de sandalenafdeling van de Perry?
Nee
Hopen dat jij ook nog eens op straat komt te staan *O*
  maandag 22 februari 2016 @ 17:30:46 #207
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_160122688
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:30 schreef MCH het volgende:

[..]

Webshop Scapino is ook nog gewoon open. Laatst in een fysieke, andere sportwinkel schaatsen gepast voor de juiste maat. Toen bleken ze online bij Scapino 20 euro goedkoper. :W fysieke winkel.
Scapino maakt toch ook een doorstart?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 22 februari 2016 @ 17:31:02 #208
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160122693
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:28 schreef MCH het volgende:

[..]

:Y

Of werkt je moeke al 36 jaar op de sandalenafdeling van de Perry?
Sommige mensen waarderen bruisende, gezellige stadskernen en winkelcentra. Ik neem aan dat jij ook wel hoopt dat daar de komende jaren niet meer en meer dichtgespijkerde panden te vinden zijn?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_160122717
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:31 schreef Perrin het volgende:

[..]

Sommige mensen waarderen bruisende, gezellige stadskernen en winkelcentra. Ik neem aan dat jij ook wel hoopt dat daar de komende jaren niet meer en meer dichtgespijkerde panden te vinden zijn?
Dat kan mij echt geen fuck schelen. Al die vieze politieke spelletjes die er altijd maar worden gespeeld om de binnenstad 'aantrekkelijk' te houden en outlet centra te weren. :r
  maandag 22 februari 2016 @ 17:32:21 #210
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_160122724
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:31 schreef Perrin het volgende:

[..]

Sommige mensen waarderen bruisende, gezellige stadskernen en winkelcentra. Ik neem aan dat jij ook wel hoopt dat daar de komende jaren niet meer en meer dichtgespijkerde panden te vinden zijn?
Ik denk dat hij nog lekker bij paps en mans woont, wasje gedaan, aardappeltje op tafel, lekker vanaf z'n zolderkamer stoer doen op FOK!
pi_160122765
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:32 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij nog lekker bij paps en mans woont, wasje gedaan, aardappeltje op tafel, lekker vanaf z'n zolderkamer stoer doen op FOK!
Ik snap gewoon niet dat wij in Nederland altijd krampachtig vasthouden aan het idee van leefbare binnensteden. Altijd maar dat ingrijpen. De markt doet z'n werk nu vanzelf (blijkbaar) en dat doet even pijn maar is wel realistisch.
  maandag 22 februari 2016 @ 17:35:01 #212
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_160122779
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:32 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat kan mij echt geen fuck schelen. Al die vieze politieke spelletjes die er altijd maar worden gespeeld om de binnenstad 'aantrekkelijk' te houden en outlet centra te weren. :r
nee want outlet centra's hebben niets met "politieke spelletjes" te maken :')
pi_160122800
Ik reed dit weekend langs Roosendaal. Staat een prachtig nieuw outlet center. Blijkbaar een succes want er worden in de tweede fase nog maar eens 45 nieuwe panden bijgebouwd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2016 17:38:06 ]
  maandag 22 februari 2016 @ 17:37:54 #214
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_160122846
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:34 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik snap gewoon niet dat wij in Nederland altijd krampachtig vasthouden aan het idee van leefbare binnensteden. Altijd maar dat ingrijpen. De markt doet z'n werk nu vanzelf (blijkbaar) en dat doet even pijn maar is wel realistisch.
Dat ben ik wel met je eens eerlijk gezegd. Als mensen niet bij Perry kopen heeft het geen bestaansrecht. Akkoord :)

maar dat mensen op straat komen te staan en hun baan verliezen dat gaat mij toch wel een beetje aan het hart. Niet dat ik er wakker van lig maar toch. Die mensen (en dan doel ik niet op studenten die wat bijklussen) doen hun werk toch (neem ik dan maar aan) zo goed mogelijk om de huur en hypotheken te betalen en een boterham op de plank te krijgen.

Dus een stelling "als fuck alles, maakt mij het uit. na mij de zondvloed" snap ik niet :N
pi_160122864
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:29 schreef Maraca het volgende:

[..]

Klopt. Je leest mijn reactie alleen verkeerd. De vraag was waarom de webshop nog open is en ik geef aan dat V&D hem ook niet direct had gesloten nadat uitstel van betaling was aangevraagd c.q. verleend.
V&D heeft wel degelijk de webshop direct gesloten, in ieder geval binnen een aantal uur.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Spellchecker maandag 22 februari 2016 @ 17:38:57 #216
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_160122878
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:35 schreef MCH het volgende:
Ik reed dit weekend langs Roosendaal. Staat een prachtig nieuw outlet center. Blijkbaar een succes want er worden in de tweede fase nog maar eens 45 nieuwe panden bijgebouwd.
Een van de nieuwe merken daar is La Place :o
  maandag 22 februari 2016 @ 17:39:30 #217
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_160122887
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:35 schreef MCH het volgende:
Ik reed dit weekend langs Roosendaal. Staat een prachtig nieuw outlet center. Blijkbaar een succes want er worden in de tweede fase nog maar eens 45 nieuwe panden bijgebouwd.
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:35 schreef MCH het volgende:
Ik reed dit weekend langs Roosendaal. Staat een prachtig nieuw outlet center. Blijkbaar een succes want er worden in de tweede fase nog maar eens 45 nieuwe panden bijgebouwd.
en wat als er straks 50 outlets staan waar er maar een markt voor 10 is? Toch precies hetzelfde? Het is niet dat een outlet centre de kip met de gouden eieren is
pi_160122904
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:28 schreef MCH het volgende:

[..]

:Y

Of werkt je moeke al 36 jaar op de sandalenafdeling van de Perry?
Doe niet zo retarded, zo komt het over althans.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160122934
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:34 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik snap gewoon niet dat wij in Nederland altijd krampachtig vasthouden aan het idee van leefbare binnensteden. Altijd maar dat ingrijpen. De markt doet z'n werk nu vanzelf (blijkbaar) en dat doet even pijn maar is wel realistisch.
Nou ik zie dat niet zitten, winkelcentra en winkels buiten het centrum. Zoals in Amerika, wat een treurnis
pi_160122935
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:35 schreef MCH het volgende:
Ik reed dit weekend langs Roosendaal. Staat een prachtig nieuw outlet center. Blijkbaar een succes want er worden in de tweede fase nog maar eens 45 nieuwe panden bijgebouwd.
Je wilt niet weten hoeveel protest daar tegen was door de middenstand (deels terecht imo).

Hoe zit het eigenlijk met Zara. Die hebben panden op A-locaties en mensen kunnen die kwaliteit (voor zover het kwaliteit is :') ook online krijgen. Waarom zou je dan naar een Zara gaan?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160122951
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:41 schreef W00fer het volgende:

[..]

Je wilt niet weten hoeveel protest daar tegen was door de middenstand (deels terecht imo).
Bang voor hun eigen hachje. Logisch maar of het terecht is?

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2016 17:43:29 ]
pi_160122975
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nou ik zie dat niet zitten, winkelcentra en winkels buiten het centrum. Zoals in Amerika, wat een treurnis
Niet iedereen woont in een stad hè. Geen gedoe met een binnenstad inrijden met je auto, dure parkeertarieven etc. Geef mij maar one-stop shopping ergens in een (outlet) mall.
pi_160123060
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:42 schreef MCH het volgende:

[..]

Niet iedereen woont in een stad hè. Geen gedoe met een binnenstad inrijden met je auto, dure parkeertarieven etc. Geef mij maar one-stop shopping ergens in een (outlet) mall.
We hebben bij Praxis gezien dat dat ook niet zaligmakend is. Het heette een tijdje de Plan-IT (waarom is niemand bekend) en nu weer Praxis.

Bouwmarkten zijn sowieso in het nauw gedreven:

http://www.retailnews.nl/(...)n-faillissement.html
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160123074
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:42 schreef MCH het volgende:

[..]

Niet iedereen woont in een stad hè. Geen gedoe met een binnenstad inrijden met je auto, dure parkeertarieven etc. Geef mij maar one-stop shopping ergens in een (outlet) mall.
Moet je wel een auto hebben om er uberhaupt te komen en kan je daarna met dezelfde auto van de ene winkel naar de ander /gechargeerd
  maandag 22 februari 2016 @ 17:47:32 #225
141482 Q.
JurassiQ
pi_160123113
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Moet je wel een auto hebben om er uberhaupt te komen en kan je daarna met dezelfde auto van de ene winkel naar de ander /gechargeerd
Ik heb geen auto, net als 35% van mijn stadsgenoten. Ik zou daar nooit kunnen komen.
For great justice!
pi_160123129
Zo'n Aktiesport heeft toch heel veel concurrentie van sneakers winkels waar ze nou net wel dat juiste merk en model schoen verkopen waar jij naar op zoek bent? Bij Aktieport kunnen ze nog net de bijstandsmoeder met kleine kinderen bereiken. Tuurlijk verkopen ze daar ook sportkleding en accessoires, maar ik denk toch dat de sneakers daar de meestverkochte artikelen zijn.
pi_160123164
Het is denk ik de tijd, er is nog maar één onderwerp en dat is prijs. Het moet goedkoper, goedkoper en nog goedkoper. Misschien ziet de wereld over een decennia heel anders uit en tot die tijd zullen nog heel veel winkels ten ondergaan en dat biedt meteen kansen voor de nagelstudiootjes die als paddestoelen uit de grond schieten in de stad ;(
pi_160123190
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:45 schreef W00fer het volgende:

[..]

We hebben bij Praxis gezien dat dat ook niet zaligmakend is. Het heette een tijdje de Plan-IT (waarom is niemand bekend) en nu weer Praxis.

Bouwmarkten zijn sowieso in het nauw gedreven:

http://www.retailnews.nl/(...)n-faillissement.html
Het is inderdaad een illusie dat winkels buiten de binnensteden het zoveel beter zouden doen.
pi_160123205
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:49 schreef opgebaarde het volgende:
Het is denk ik de tijd, er is nog maar één onderwerp en dat is prijs. Het moet goedkoper, goedkoper en nog goedkoper. Misschien ziet de wereld over een decennia heel anders uit en tot die tijd zullen nog heel veel winkels ten ondergaan en dat biedt meteen kansen voor de nagelstudiootjes die als paddestoelen uit de grond schieten in de stad ;(
Ik denk dat juist winkels die service bieden het zullen overleven.
  maandag 22 februari 2016 @ 17:52:28 #230
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160123261
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:31 schreef Perrin het volgende:

[..]

Sommige mensen waarderen bruisende, gezellige stadskernen en winkelcentra. Ik neem aan dat jij ook wel hoopt dat daar de komende jaren niet meer en meer dichtgespijkerde panden te vinden zijn?
Het gross van de winkels in oidr binnensteden waren ooit woningen die tot winkel zijn omgebouwd. Die kan je prima weer ombouwen naar huizen.

En dat komt dan ook weer goed uit, we komen nogal wat woningen tekort in Nederland. :)
So we just called him Fred
pi_160123278
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik denk dat juist winkels die service bieden het zullen overleven.
Service is ook niet zaligmakend. Kijk naar luxere herenschoenen zaken met opmeten, extra veters in de doos (van Bommel) en extra garantie. In een tijd dat veel mensen hun schoenen laten oplappen ipv nieuw (bij de hakkenbar is het druk) krijgen ook de premium merken een tik.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160123304
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:52 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het gross van de winkels in oidr binnensteden waren ooit woningen die tot winkel zijn omgebouwd. Die kan je prima weer ombouwen naar huizen.

En dat komt dan ook weer goed uit, we komen nogal wat woningen tekort in Nederland. :)
Wat denk je dat dat kost :') Panden voldoen niet meer aan de laatste bouwkundige aspecten. Sloop en prefab neerzetten is nog goedkoper.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160123340
http://www.retailnews.nl/(...)-winkels-teveel.html

quote:
'Nederland telt 30.000 winkels teveel'
03-09-2012

Er zijn te veel winkels in Nederland, waardoor veel winkeliers met moeite het hoofd boven water kunnen houden. Dat stelt retaildeskundige Frank Quix in een interview met NOS. Quix pleit voor het verdwijnen van 30.000 winkels.

"In de afgelopen tien jaar is er een kwart aan winkelruimte bijgekomen, terwijl de omzet in de non-food branche maar met één procent steeg en er tien procent van de omzet van winkels naar online ging. Dan vraag je om problemen", meent Quix.

Volgens recente cijfers van Locatus loopt de leegstand van winkelvastgoed niet meer op. Begin juli stond 6,3 procent van de winkels leeg, hetzelfde percentage als zes maanden eerder.

Bron: Het Financieele Dagblad
  maandag 22 februari 2016 @ 17:55:27 #234
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_160123343
quote:
5s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Iets met minder bezoekers in omliggende winkelpanden, misschien.
Ja, al die mensen die de V&D trok, he. Daarom gingen ze ook failliet, omdat het zo'n populaire winkel was _O-
pi_160123368
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:53 schreef W00fer het volgende:

[..]

Service is ook niet zaligmakend. Kijk naar luxere herenschoenen zaken met opmeten, extra veters in de doos (van Bommel) en extra garantie. In een tijd dat veel mensen hun schoenen laten oplappen ipv nieuw (bij de hakkenbar is het druk) krijgen ook de premium merken een tik.
Service hoeft niet overdreven duur te zijn natuurlijk.
pi_160123426
quote:
Het is wel zo dat die "retaildeskundigen" zelf nooit winkeltje hebben gespeeld. Dat zijn allemaal spreadsheet jongens als ik Roland Kahn mag geloven. Ergens heeft hij wel een punt.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160123580
Dit staatje laat zien hoeveel winkelvoorraad ons land heeft in verhouding tot de rest van Europa. Dat Noorwegen en Zweden meer hebben is te verklaren door de omgang van die landen. Maar voor zo'n klein land als Nederland hebben we hier gewoon veel te veel van alles. Denemarken scoort ook hoog. De Belgen moeten het met veel minder stellen.

pi_160123679
Van Perry Sport verbaast het me wel een beetje. Ik kocht daar toch best regelmatig wat.

Of doe ik dat al die tijd al verkeerd? ;)
pi_160123694
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:03 schreef Nia het volgende:
Dit staatje laat zien hoeveel winkelvoorraad ons land heeft in verhouding tot de rest van Europa. Dat Noorwegen en Zweden meer hebben is te verklaren door de omgang van die landen. Maar voor zo'n klein land als Nederland hebben we hier gewoon veel te veel van alles. Denemarken scoort ook hoog. De Belgen moeten het met veel minder stellen.

[ afbeelding ]
Turkije is totaal niet representatief, soms moet je daar op een ezel naar een winkel. Italië sterft het van de kleine familiebedrijven en boetiekjes. Polen kent mega shopping malls met KFC / Burger King / McDonald's naast elkaar waar 4 man rondloopt. Frankrijk heb je buiten de grote steden niet echt winkelstraten zoals in NL met ketens.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160123745
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:07 schreef W00fer het volgende:

[..]

Polen kent mega shopping malls met KFC / Burger King / McDonald's naast elkaar waar 4 man rondloopt.
Maar ook, zoals hier, op pakweg 12 km afstand van het volgende winkelcentrum?
pi_160123751
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:09 schreef Nia het volgende:

[..]

Maar ook, zoals hier, op pakweg 12 km afstand van het volgende winkelcentrum?
12 km vind ik anders heel wat. Of wil je liever zoals in Friesland waar ze eerst een half uur in de auto moeten zitten voordat je een gieter kan kopen :')
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160123782
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:09 schreef W00fer het volgende:

[..]

12 km vind ik anders heel wat.
Ik hoef maar 12 km te reizen om het volgende winkelcentrum te bezoeken met nagenoeg hetzelfde aanbod. Dat is mijn ogen te veel van het goede.
  maandag 22 februari 2016 @ 18:11:42 #243
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_160123806
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:09 schreef W00fer het volgende:

[..]

Of wil je liever zoals in Friesland waar ze eerst een half uur in de auto moeten zitten voordat je een gieter kan kopen :')
Het gaat niet om willen, het gaat erom wat haalbaar is.
pi_160123820
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:10 schreef Nia het volgende:

[..]

Ik hoef maar 12 km te reizen om het volgende winkelcentrum te bezoeken met nagenoeg hetzelfde aanbod. Dat is mijn ogen te veel van het goede.
12 km is best ver als je geen auto hebt.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160123824
quote:
2s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:11 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het gaat niet om willen, het gaat erom wat haalbaar is.
Precies.
pi_160123834
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:12 schreef W00fer het volgende:

[..]

12 km is best ver als je geen auto hebt.
Ik fiets die afstand in een half uurtje.
pi_160123836
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:12 schreef Nia het volgende:

[..]

Precies.
Als we puur kijken naar het haalbare zit er alleen in de grote steden nog wat, en daar buiten is het allemaal opgedoekt. Ik geloof niet dat we dat moeten willen.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160123842
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:12 schreef Nia het volgende:

[..]

Ik fiets die afstand in een half uurtje.
In de stromende regen niet. Mensen gaan echt geen 12 km reizen om even een paar oorbellen te kopen, dan wordt het wel online.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160123849
'Recordaantal winkels in gevarenzone'


NU




In totaal gaat het om 20.625 panden, 14 procent van alle panden binnen de Nederlandse winkelgebieden, zo blijkt dinsdag uit onderzoek van Locatus, een informatieleverancier op het gebied van detailhandel. Vorig jaar ging het om 13,5 procent en in 2014 nog om 10,9 procent.

"Concreet betekent dit dat dit jaar ongeveer 30 procent van deze panden leeg komt te staan", zegt directeur Gerard Zandbergen tegen NU.nl. "Het komende jaar zal het om ongeveer 12.500 winkels gaan, iets meer dan vorig jaar."

Van de ondernemers die drie jaar geleden een zeer hoog-risicoprofiel hadden, is inmiddels meer dan de helft gestopt.

De komende jaren zal het aantal winkels echter "niet dramatisch, maar slechts met enkele procenten afnemen", voorspelt Locatus.

Besmettingsgevaar

Ondernemers die een zeer hoog risico lopen om hun zaak op te doeken, hebben vaak te maken met een hoge leegstand om hen heen. Er is in dat geval sprake van besmettingsgevaar.

"Het is net een virus. Als de leegstand toeneemt, is dat besmettelijk voor zittende ondernemers, die geconfronteerd worden met een daling van het aantal passanten", verklaart Zandbergen. "De meeste winkeliers wachten te lang voordat zij actie ondernemen."

In regionaal opzicht brengen de winkelgebieden in de provincies Noord-Holland, Utrecht en Flevoland het er goed vanaf. In Limburg, Drenthe en Overijssel zitten daarentegen veel knelpunten. Binnensteden hebben het gezondste profiel, waarbij de stadscentra van Amsterdam en Utrecht er in positieve zin uit springen.

Uit de analyse van Locatus blijkt verder dat er het afgelopen jaar meer dan twaalfduizend starters bij zijn gekomen. Onder deze nieuwkomers in de detailhandel bevinden zich veel zelfstandigen. "Dit komt doordat veel ketens zich terugtrekken en minder locaties hebben, ook door e-commerce", zegt Zandbergen.

http://www.nu.nl/ondernem(...)-in-gevarenzone.html
...
  maandag 22 februari 2016 @ 18:13:43 #250
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_160123857
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:13 schreef W00fer het volgende:

[..]

Als we puur kijken naar het haalbare zit er alleen in de grote steden nog wat, en daar buiten is het allemaal opgedoekt. Ik geloof niet dat we dat moeten willen.
Wat maakt het uit wat men wil? Als een winkel meer kost dan-ie oplevert, kan-ie niet bestaan. Zo simpel is het.
pi_160123900
quote:
2s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:13 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat maakt het uit wat men wil? Als een winkel meer kost dan-ie oplevert, kan-ie niet bestaan. Zo simpel is het.
Gelukkig ben jij geen ondernemer. Het gaat ook om naamsbekendheid. Als je alleen zit in de steden die positief draaien heb je te weinig naamsbekendheid om daarop te draaien.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160123903
In Noord-Duitsland heeft een plaats met hetzelfde aantal inwoners als die van mij veel minder winkels in het centrum. De Duitsers komen, als het louter gaat om funshoppen, meer hier heen dan andersom. Voor ons is het soms de lagere prijs in de Duitse winkels waarvoor je naar de oosterburen gaat.
pi_160123920
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:15 schreef Nia het volgende:
In Noord-Duitsland heeft een plaats met hetzelfde aantal inwoners als die van mij veel minder winkels in het centrum. De Duitsers komen, als het louter gaat om funshoppen, meer hier heen dan andersom. Voor ons is het soms de lagere prijs in de Duitse winkels waarvoor je naar de oosterburen gaat.
Noord-Duitsland, dan heb je het ook over iets...
Vergelijk het BNP eens met daar, bekijk eens naar de sociaal-economische klassen en opleidingsniveau. Dingen zijn niet 1 op 1 te vergelijken.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160123977
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:13 schreef sacha het volgende:
'Recordaantal winkels in gevarenzone'
Gek genoeg komen uit veel van die onderzoeken Utrecht en Amsterdam bijna altijd positief...
Vergeet niet dat Amsterdam voor een groot gedeelte ook draait op toeristen zoals al eerder in dit topic gemeld.
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 22 februari 2016 @ 18:18:09 #255
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160123985
de hele retail zal opgeschud geworden. Mensen zullen gemiddeld steeds minder tijd besteden aan winkelen. Of dat invloed gaat hebben op de cafe's / restaurants in de binnenstad weet ik niet.
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2016 @ 18:18:16 #256
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160123987
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:22 schreef W00fer het volgende:

[..]

Tot 1985 :') Dat betekend dus al 30 jaar niet meer in een V&D. Dat is niet echt representatief te noemen over hoe het tegenwoordig eruit ziet.
Na die tijd kwam ik niet of nauwelijks meer in Sneek. Wel in Eindhoven waar ik in 1985 naartoe verhuisd ben. Maar ook in de V&D in Den Bosch kwam ik regelmatig. En in Haarlem wel eens. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 22 februari 2016 @ 18:19:04 #257
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_160124011
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:17 schreef W00fer het volgende:

[..]

Gek genoeg komen uit veel van die onderzoeken Utrecht en Amsterdam bijna altijd positief...
Vergeet niet dat Amsterdam voor een groot gedeelte ook draait op toeristen zoals al eerder in dit topic gemeld.
Wat maakt het uit of een winkel het van toeristen of lokale inwoners moet hebben?
pi_160124098
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:18 schreef KingRadler het volgende:
de hele retail zal opgeschud geworden. Mensen zullen gemiddeld steeds minder tijd besteden aan winkelen. Of dat invloed gaat hebben op de cafe's / restaurants in de binnenstad weet ik niet.
Zeker, er komen nu door het rookverbod, de accijnzen op alcohol en festivals al veel minder mensen in de horeca. Maar ja, wat wil je als een festivalkaartje voor 1 dag al tegen de 100 euro aantikt incl drank... (Flying Dutch bijvoorbeeld).
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160124128
quote:
5s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:19 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of een winkel het van toeristen of lokale inwoners moet hebben?
Veel. Hoe kun je een gemeente als Venlo nou tegenover Amsterdam zetten in zo'n onderzoek als Amsterdam duidelijk voordelen heeft waar Venlo nooit tegenop kan, nog niet in 20 jaar.
Friettent dikke Willie, met Willie
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2016 @ 18:23:21 #260
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160124139
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:15 schreef W00fer het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij geen ondernemer. Het gaat ook om naamsbekendheid. Als je alleen zit in de steden die positief draaien heb je te weinig naamsbekendheid om daarop te draaien.
Ik denk dan eerder dat jij geen goede ondernemer zou zijn. Je laat bewust een paar niet renderende winkels draaien voor de naamsbekendheid?

Dus als ik in Eindhoven al nooit naar de V&D ga, doe ik dat wel in andere steden omdat ik de winkel zo goed ken? :?

Kun je dan niet beter een ander marketinginstrument kiezen? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160124158
Ben zaterdag voor het eerst sinds 5 jaar weer eens in het centrum geweest om 50 Euro waardebon van BCC in te wisselen voordat die ook failliet zijn.
Wat een ellende was dat al die slenterende mensen die voor je voeten lopen.
  maandag 22 februari 2016 @ 18:24:16 #262
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_160124176
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:22 schreef W00fer het volgende:

[..]

Veel. Hoe kun je een gemeente als Venlo nou tegenover Amsterdam zetten in zo'n onderzoek als Amsterdam duidelijk voordelen heeft waar Venlo nooit tegenop kan, nog niet in 20 jaar.
Dus kunnen er in Venlo minder winkels bestaan dan in Amsterdam. Nogal logisch toch?

Het gaat uiteindelijk om hoeveel winkelend publiek er is, niet om waar ze vandaan komen.
pi_160124177
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:15 schreef Nia het volgende:
In Noord-Duitsland heeft een plaats met hetzelfde aantal inwoners als die van mij veel minder winkels in het centrum. De Duitsers komen, als het louter gaat om funshoppen, meer hier heen dan andersom. Voor ons is het soms de lagere prijs in de Duitse winkels waarvoor je naar de oosterburen gaat.
Volgens mij gaan al die Duitsers wel winkelen in hun eigen plaats maar doen ze dat in de door mij zo geliefde winkelcentra aan de rand van steden. Teringvolle parkeerplaatsen daar altijd.
pi_160124201
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:24 schreef MCH het volgende:

[..]

Volgens mij gaan al die Duitsers wel winkelen in hun eigen plaats maar doen ze dat in de door mij zo geliefde winkelcentra aan de rand van steden. Teringvolle parkeerplaatsen daar altijd.
Zoals je in het eerder gepostte grafiekje kan zien, is er in Duitsland inclusief die shopping malls alsnog veel minder (maar ongeveer half zo veel) winkelruimte per inwoner dan in Nederland.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2016 18:26:10 ]
pi_160124248
quote:
99s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:23 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik denk dan eerder dat jij geen goede ondernemer zou zijn. Je laat bewust een paar niet renderende winkels draaien voor de naamsbekendheid?

Dus als ik in Eindhoven al nooit naar de V&D ga, doe ik dat wel in andere steden omdat ik de winkel zo goed ken? :?

Kun je dan niet beter een ander marketinginstrument kiezen? :?
Ik weet niet of je wel eens goed gekeken hebt maar er zijn ook zat filialen van Jumbo die niet super presteren, waarbij de anderen die wel goed presteren de gaten vullen. En toch is Jumbo een bedrijf van 6,8 miljard omzet.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160124262
quote:
15s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ben zaterdag voor het eerst sinds 5 jaar weer eens in het centrum geweest om 50 Euro waardebon van BCC in te wisselen voordat die ook failliet zijn.
Wat een ellende was dat al die slenterende mensen die voor je voeten lopen.
Je klinkt als een opa van 80 :')
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160124290
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:27 schreef W00fer het volgende:

[..]

Je klinkt als een opa van 80 :')
Dat zijn de ergste.
pi_160124299
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Zoals je in het eerder gepostte grafiekje kan zien, is er in Duitsland inclusief die shopping malls alsnog veel minder winkelruimte per inwoner dan in Nederland.
Wij Nederlanders zijn een koopmansvolk. Dat hebben we in de gouden eeuw laten zien.
pi_160124333
BCC als die nou eens beginnen met gewoon de spullen terug in het rek te hangen. Laatste keer dat ik er was lag de helft er naast, was half kapot of met een paar stickers de prijzen erop gezet (die nog eens veel te hoog waren) en er was geen personeel te zien of iemand die mij aansprak.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160124335
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:28 schreef Nia het volgende:

[..]

Wij Nederlanders zijn een koopmansvolk. Dat hebben we in de gouden eeuw laten zien.
En blijkbaar nogal een inefficiënt volkje want nu gaat alles op de fles.
pi_160124352
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:29 schreef MCH het volgende:

[..]

En blijkbaar nogal een inefficiënt volkje want nu gaat alles op de fles.
Overdaad schaadt?
pi_160124354
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:29 schreef MCH het volgende:

[..]

En blijkbaar nogal een inefficiënt volkje want nu gaat alles op de fles.
Nederlanders zijn gewoon gierige vrekken. Ons bin zuunig. Alles moet maar voor niks. Gek eigenlijk dat de weekmarkten nog wel blijven bestaan.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160124380
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:30 schreef W00fer het volgende:

[..]

Nederlanders zijn gewoon gierige vrekken. Ons bin zuunig. Alles moet maar voor niks. Gek eigenlijk dat de weekmarkten nog wel blijven bestaan.
Op de markt scoor je de beste koopjes. *O*
pi_160124390
De val van V&D: “Wat de media niet vertellen”
in: Binnenland Robin de Boer 19 februari 2016 15:00 18718 keer bekeken

Deze week werd bekend dat er na bijna 130 jaar een eind komt aan het warenhuisconcern V&D. Op 23 december werd uitstel van betaling aangevraagd en op oudejaarsdag het faillissement. In de weken die volgden is gesproken en onderhandeld met potentiële kopers.

Jeroen Goubet van SP Weert vindt het jammer dat de media ‘slechts het halve verhaal vertellen en zo de waarheid achterwege laten’.

We horen vaak dat winkelketens failliet gaan door de crisis of omdat ze niet met de tijd meegaan. Bij V&D is dat volgens Goubet niet de hoofdoorzaak. Hij heeft zich verdiept in de geschiedenis van het warenhuisconcern.

Zoveel mogelijk geld eruit halen

In 1999 fuseerde het toenmalige moederbedrijf van V&D met Koninklijke Bijenkorf Beheer (KBB). Vendex KBB werd in 2004 opgekocht door de Amerikaanse durfinvesteerder KKR en de Amerikaans-Nederlandse durfinvesteerder Alpinvest Partners.

Nog geen jaar later werd het vastgoed van V&D verkocht aan IEF Capital, een andere durfinvesteerder. V&D moest vervolgens haar eigen panden gaan huren. In 2010 werd V&D verkocht aan Sun Capital. Begin 2015 bleek dat V&D aan de rand van de afgrond stond.

KKR, Alpinvest Partners, IEF Capital en Sun Capital zijn allemaal private investeerders. Het zijn veelal Amerikaanse of Britse bedrijven die met een pot geld tal van bedrijven opkopen met maar één doel: zoveel mogelijk geld eruit halen, zegt Goubet.

Smerige trucjes

Bedrijven worden opgekocht, opgesplitst, samengevoegd en weer doorverkocht. Men bekommert zich daarbij doorgaans niet om het personeel. Wel vinden er ondertussen vaak smerige trucjes plaats, aldus Goubet.

IEF Capital heeft het vastgoed van V&D sinds 2004 doorverkocht aan tal van kleinere verhuurders om de investering van 1,4 miljard dik terug te verdienen. Die verhuurders willen hun duurbetaalde panden op hun beurt weer terugverdienen. Geen wonder dus, zo zegt de SP’er, dat V&D zo snel in de rode cijfers terechtkwam.

“Private investeerders zuigen als sprinkhanen bedrijven leeg en laten de laatste restjes achter,” aldus Goubet. “Niet de consument, maar het radicale kapitalisme heeft V&D kapotgemaakt. En de opbrengst van het werk stroomt schaamteloos naar de allerrijksten.
pi_160124395
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:31 schreef MCH het volgende:

[..]

Op de markt scoor je de beste koopjes. *O*
Mwah, ik vind het tov een supermarkt een stuk smeriger en ik zou niet weten wat ik er moet kopen.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160124439
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:31 schreef W00fer het volgende:

[..]

Mwah, ik vind het tov een supermarkt een stuk smeriger en ik zou niet weten wat ik er moet kopen.
Alles wat je nodig hebt qua voeding (groente, fruit, vlees, vis) tegen veel lagere prijzen. Zeker een kwartier voor sluitingstijd. Dan krijg je het bijna voor niks.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2016 18:33:25 ]
pi_160124442
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:31 schreef PSVCL het volgende:
De val van V&D: “Wat de media niet vertellen”
in: Binnenland Robin de Boer 19 februari 2016 15:00 18718 keer bekeken

Deze week werd bekend dat er na bijna 130 jaar een eind komt aan het warenhuisconcern V&D. Op 23 december werd uitstel van betaling aangevraagd en op oudejaarsdag het faillissement. In de weken die volgden is gesproken en onderhandeld met potentiële kopers.

Jeroen Goubet van SP Weert vindt het jammer dat de media ‘slechts het halve verhaal vertellen en zo de waarheid achterwege laten’.

We horen vaak dat winkelketens failliet gaan door de crisis of omdat ze niet met de tijd meegaan. Bij V&D is dat volgens Goubet niet de hoofdoorzaak. Hij heeft zich verdiept in de geschiedenis van het warenhuisconcern.

Zoveel mogelijk geld eruit halen

In 1999 fuseerde het toenmalige moederbedrijf van V&D met Koninklijke Bijenkorf Beheer (KBB). Vendex KBB werd in 2004 opgekocht door de Amerikaanse durfinvesteerder KKR en de Amerikaans-Nederlandse durfinvesteerder Alpinvest Partners.

Nog geen jaar later werd het vastgoed van V&D verkocht aan IEF Capital, een andere durfinvesteerder. V&D moest vervolgens haar eigen panden gaan huren. In 2010 werd V&D verkocht aan Sun Capital. Begin 2015 bleek dat V&D aan de rand van de afgrond stond.

KKR, Alpinvest Partners, IEF Capital en Sun Capital zijn allemaal private investeerders. Het zijn veelal Amerikaanse of Britse bedrijven die met een pot geld tal van bedrijven opkopen met maar één doel: zoveel mogelijk geld eruit halen, zegt Goubet.

Smerige trucjes

Bedrijven worden opgekocht, opgesplitst, samengevoegd en weer doorverkocht. Men bekommert zich daarbij doorgaans niet om het personeel. Wel vinden er ondertussen vaak smerige trucjes plaats, aldus Goubet.

IEF Capital heeft het vastgoed van V&D sinds 2004 doorverkocht aan tal van kleinere verhuurders om de investering van 1,4 miljard dik terug te verdienen. Die verhuurders willen hun duurbetaalde panden op hun beurt weer terugverdienen. Geen wonder dus, zo zegt de SP’er, dat V&D zo snel in de rode cijfers terechtkwam.

“Private investeerders zuigen als sprinkhanen bedrijven leeg en laten de laatste restjes achter,” aldus Goubet. “Niet de consument, maar het radicale kapitalisme heeft V&D kapotgemaakt. En de opbrengst van het werk stroomt schaamteloos naar de allerrijksten.
Yup, kijk die reportage maar Zwarte Zwanen op uitzendinggemist. De sprinkhaanfondsen. Helaas is de helft hier nog van mening dat het puur en alleen door internet aankopen komt, maar er is veel meer aan de hand.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160124450
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:32 schreef MCH het volgende:

[..]

Alles wat je nodig hebt qua voeding (groente, fruit, vlees, vis) tegen veel lagere prijzen. Zeker een kwartier voor sluitingstijd.
De resten die een ander niet wil, nee dankje...
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160124458
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:33 schreef W00fer het volgende:

[..]

De resten die een ander niet wil, nee dankje...
Wat is dit nou weer voor onzin.
pi_160124463
Fysiek winkelen is echt een drama, er moeten komen, wachten en nog eens wachten, chagrijnige medewerkers, juiste maat uitverkocht, moeilijk doen als je iets wilt terugbrengen en alleen een tegoedbon krijgen.
Bij online shoppen nooit van dit alles. Alleen bezorgen op zondag moet meer gebeuren.
  maandag 22 februari 2016 @ 18:34:46 #281
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160124492
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:18 schreef KingRadler het volgende:
de hele retail zal opgeschud geworden. Mensen zullen gemiddeld steeds minder tijd besteden aan winkelen. Of dat invloed gaat hebben op de cafe's / restaurants in de binnenstad weet ik niet.
In Moskou bijvoorbeeld was in 2014 nauwelijks nog een winkel te vinden. Alles was al verplaatst naar grote malls buiten de stad.

En in de binnenstad zit het vol met zaken als McDonald's, coffee company, Starbucks etc.
Dus zo erg hoeft de leegloop van de winkels in de binnenstad niet te zijn.
So we just called him Fred
pi_160124517
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:31 schreef PSVCL het volgende:
De val van V&D: “Wat de media niet vertellen”
in: Binnenland Robin de Boer 19 februari 2016 15:00 18718 keer bekeken

Deze week werd bekend dat er na bijna 130 jaar een eind komt aan het warenhuisconcern V&D. Op 23 december werd uitstel van betaling aangevraagd en op oudejaarsdag het faillissement. In de weken die volgden is gesproken en onderhandeld met potentiële kopers.

Jeroen Goubet van SP Weert vindt het jammer dat de media ‘slechts het halve verhaal vertellen en zo de waarheid achterwege laten’.

We horen vaak dat winkelketens failliet gaan door de crisis of omdat ze niet met de tijd meegaan. Bij V&D is dat volgens Goubet niet de hoofdoorzaak. Hij heeft zich verdiept in de geschiedenis van het warenhuisconcern.

Zoveel mogelijk geld eruit halen

In 1999 fuseerde het toenmalige moederbedrijf van V&D met Koninklijke Bijenkorf Beheer (KBB). Vendex KBB werd in 2004 opgekocht door de Amerikaanse durfinvesteerder KKR en de Amerikaans-Nederlandse durfinvesteerder Alpinvest Partners.

Nog geen jaar later werd het vastgoed van V&D verkocht aan IEF Capital, een andere durfinvesteerder. V&D moest vervolgens haar eigen panden gaan huren. In 2010 werd V&D verkocht aan Sun Capital. Begin 2015 bleek dat V&D aan de rand van de afgrond stond.

KKR, Alpinvest Partners, IEF Capital en Sun Capital zijn allemaal private investeerders. Het zijn veelal Amerikaanse of Britse bedrijven die met een pot geld tal van bedrijven opkopen met maar één doel: zoveel mogelijk geld eruit halen, zegt Goubet.

Smerige trucjes

Bedrijven worden opgekocht, opgesplitst, samengevoegd en weer doorverkocht. Men bekommert zich daarbij doorgaans niet om het personeel. Wel vinden er ondertussen vaak smerige trucjes plaats, aldus Goubet.

IEF Capital heeft het vastgoed van V&D sinds 2004 doorverkocht aan tal van kleinere verhuurders om de investering van 1,4 miljard dik terug te verdienen. Die verhuurders willen hun duurbetaalde panden op hun beurt weer terugverdienen. Geen wonder dus, zo zegt de SP’er, dat V&D zo snel in de rode cijfers terechtkwam.

“Private investeerders zuigen als sprinkhanen bedrijven leeg en laten de laatste restjes achter,” aldus Goubet. “Niet de consument, maar het radicale kapitalisme heeft V&D kapotgemaakt. En de opbrengst van het werk stroomt schaamteloos naar de allerrijksten.
Jaja.

Alsof een investeerder rijk wordt van een faillissement, en alsof een vastgoedeigenaar rijk wordt van leegstand. :')
pi_160124538
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:34 schreef FredvZ het volgende:

[..]

In Moskou bijvoorbeeld was in 2014 nauwelijks nog een winkel te vinden. Alles was al verplaatst naar grote malls buiten de stad.

En in de binnenstad zit het vol met zaken als McDonald's, coffee company, Starbucks etc.
Dus zo erg hoeft de leegloop van de winkels in de binnenstad niet te zijn.
Daar vriest je kut eraf, daarom shopping malls.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2016 18:37:32 ]
pi_160124565
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:34 schreef FredvZ het volgende:

[..]

In Moskou bijvoorbeeld was in 2014 nauwelijks nog een winkel te vinden. Alles was al verplaatst naar grote malls buiten de stad.

En in de binnenstad zit het vol met zaken als McDonald's, coffee company, Starbucks etc.
Dus zo erg hoeft de leegloop van de winkels in de binnenstad niet te zijn.
De binnensteden moeten gewoon hun oude pandjes weer in oude staat terugbrengen en er cafe's/restaurants met terrasjes van maken. Winkelen inderdaad meer verplaatsen naar de buitengrenzen van de steden.
pi_160124585
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:37 schreef Nia het volgende:

[..]

De binnensteden moeten gewoon hun oude pandjes weer in oude staat terugbrengen en er cafe's/restaurants met terrasjes van maken. Winkelen inderdaad meer verplaatsen naar de buitengrenzen van de steden.
De binnensteden moeten het in orde maken. :7 :')
pi_160124611
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:38 schreef MCH het volgende:

[..]

De binnensteden moeten het in orde maken. :7 :')
Veel prachtige historische panden zijn onherkenbaar gemaakt door die moderne winkelgevels.
pi_160124626
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:39 schreef Nia het volgende:

[..]

Veel prachtige historische panden zijn onherkenbaar gemaakt door die moderne winkelgevels.
JA MAAR WIE GAAT DAT DAN DOEN?
pi_160124633
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:34 schreef FredvZ het volgende:

[..]

In Moskou bijvoorbeeld was in 2014 nauwelijks nog een winkel te vinden. Alles was al verplaatst naar grote malls buiten de stad.

En in de binnenstad zit het vol met zaken als McDonald's, coffee company, Starbucks etc.
Dus zo erg hoeft de leegloop van de winkels in de binnenstad niet te zijn.
In Portugal hetzelfde verhaal. In de historische stadscentra vaak alleen nog maar dure restaurants en souvenirwinkeltjes, allemaal voor toeristen.

(Wist je trouwens dat in Portugal een van de grootste shopping-mall-investeerders van Europa zit?)

Maar het degradeert wel de historische centra van de 'huiskamer voor de stadjers' (zoals de gemeente Groningen het bijv. ziet) naar een soort openluchtmuseum. Het is een politieke keuze of dat wenselijk is of niet.
pi_160124660
O ja, het is ook helemaal niet duurzaam als iedereen met de auto naar een shopping mall aan de rand van de stad gaat rijden om een paar sokken te kopen.
  maandag 22 februari 2016 @ 18:41:21 #290
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_160124678
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Jaja.

Alsof een investeerder rijk wordt van een faillissement, en alsof een vastgoedeigenaar rijk wordt van leegstand. :')
De partijen die de boel op een gegeven moment hebben doorverkocht aan Sun Capital zijn er wel rijk mee geworden. Ze hebben de boel overladen met schulden waarmee de aankoop moest worden terugbetaald en hebben vervolgens de panden doorverkocht aan derden. Van een faillissement wordt je niet rijk maar de oorzaak van dat faillissement heeft iemand iets opgeleverd.
pi_160124703
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:29 schreef W00fer het volgende:
BCC als die nou eens beginnen met gewoon de spullen terug in het rek te hangen. Laatste keer dat ik er was lag de helft er naast, was half kapot of met een paar stickers de prijzen erop gezet (die nog eens veel te hoog waren) en er was geen personeel te zien of iemand die mij aansprak.
Noem me maar een autist, maar "assertief" personeel is voor mij eerder een reden om een winkel te mijden. Ik heb ogen in mijn hoofd dus zie zelf wel wat ze verkopen en die gladde verkooppraatjes kunnen me ook gestolen worden.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_160124717
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:42 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Noem me maar een autist, maar 'assertief' personeel is voor mij eerder een reden om een winkel te mijden. Ik heb ogen in mijn hoofd dus zie zelf wel wat ze verkopen en die gladde verkooppraatjes kunnen me ook gestolen worden.
Klopt, mensen zijn tegenwoordig bang voor menselijk contact.
pi_160124784
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:27 schreef W00fer het volgende:

[..]

Ik weet niet of je wel eens goed gekeken hebt maar er zijn ook zat filialen van Jumbo die niet super presteren, waarbij de anderen die wel goed presteren de gaten vullen. En toch is Jumbo een bedrijf van 6,8 miljard omzet.
Niet super presteren of minder winst draaien ok, maar da's dan nog altijd beter dan een formule die al jarenlang structureel verlies lijdt zoals de V&D.

Ik werk al wat jaartjes in de supermarktbranche. Het ene filiaal levert wat meer op dan de ander, en in een rayon zal een groter filiaal een kleiner compenseren, maar ze zullen toch echt structureel een eigen quota moeten halen om rendabel te blijven voor het hoofdkantoor. Halen ze die niet, of blijken ze die niet te kunnen halen (wat nauwelijks gebeurt) dan gaat gewoon de deur dicht, of er nu Jumbo op staat voor de naamsbekendheid of niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fargo op 22-02-2016 18:51:24 ]
pi_160124848
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Jaja.

Alsof een investeerder rijk wordt van een faillissement, en alsof een vastgoedeigenaar rijk wordt van leegstand. :')
In de voorlaatste alinea staat wie er rijk van zijn geworden. Dat er in zo'n pandjescarrousel uiteindelijk iemand met de brokken / afgekloven kadaver blijft zitten is navenant. De werknemers op de 1e plaats.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2016 @ 18:56:34 #295
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160125127
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:30 schreef W00fer het volgende:
Nederlanders zijn gewoon gierige vrekken. Ons bin zuunig. Alles moet maar voor niks. Gek eigenlijk dat de weekmarkten nog wel blijven bestaan.
Alles hoeft niet voor niks, maar ik koop inderdaad geen overhemden voor ¤139,95 bij de Society Shop. Dat vind ik het gewoon niet waard, hoe mooi ze ook zijn.
Ik ga naar WE of Vögele of C&A en als ik in een goede bui ben mag het iets luxer en geef ik een keer 60 of 70 euro uit. Dat vind ik wel genoeg.

Dat mag je gierig vinden, ik maak gewoon keuzes. Ik wil ook graag op vakantie, motorrijden en zo nu en dan lekker uit eten. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2016 @ 18:59:57 #296
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160125226
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:44 schreef Fargo het volgende:
Het ene filiaal levert wat meer op dan de ander, en in een rayon zal een groter filiaal een kleiner compenseren, maar ze zullen toch echt structureel een eigen quota moeten halen om rendabel te blijven voor het hoofdkantoor. Halen ze die niet, of blijken ze die niet te kunnen halen (wat nauwelijks gebeurt) dan gaat gewoon de deur dicht, of er nu Jumbo op staat voor de naamsbekendheid of niet.
Natuurlijk. Jumbo is ook geen filantroop. Geen winst is sluiting.
En voor de naamsbekendheid hebben ze Frank Lammers. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160125340
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:03 schreef Nia het volgende:
Dit staatje laat zien hoeveel winkelvoorraad ons land heeft in verhouding tot de rest van Europa. Dat Noorwegen en Zweden meer hebben is te verklaren door de omgang van die landen. Maar voor zo'n klein land als Nederland hebben we hier gewoon veel te veel van alles. Denemarken scoort ook hoog. De Belgen moeten het met veel minder stellen.

[ afbeelding ]
tja, hebben we daadwerkelijk teveel of is de schaalgrootte hier gemiddeld wat bescheidener? En zo ja, hoe erg is dat dan?
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2016 @ 19:07:13 #298
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160125398
quote:
2s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

tja, hebben we daadwerkelijk teveel of is de schaalgrootte hier gemiddeld wat bescheidener? En zo ja, hoe erg is dat dan?
Gezien de (dreigende) faillissementen hebben we daadwerkelijk teveel winkelruimte. Niet erg, op zich best fijn zelfs, maar dan ook niet gek opkijken als er zo nu en dan een omvalt.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160125405
Als ik het hier zo lees ben ik wel een van de weinigen die het niet zo erg vindt om nog eens buiten te komen :+
pi_160125463
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:07 schreef 99.999 het volgende:
Als ik het hier zo lees ben ik wel een van de weinigen die het niet zo erg vindt om nog eens buiten te komen :+
Buiten ga ik hout hakken, niet door een winkelstraat lopen.
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2016 @ 19:11:39 #301
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160125519
Vol? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')