abonnement Unibet Coolblue
pi_160008666
Mid april ben ik klaar met mijn opleiding en nieuwe opleiding begint september. April heb ik nog recht op studiefinanciering maar kom ik daarna nog in aanmerking voor overbrugging? En zo ja, is dat inclusief de lening die ik momenteel heb en ov?

Overigens zit ik nog in het oude stelsel en is de stufi die ik momenteel ontvang voor het mbo.
  donderdag 18 februari 2016 @ 11:15:56 #2
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_160012649
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 00:24 schreef Supermercados het volgende:
Mid april ben ik klaar met mijn opleiding en nieuwe opleiding begint september. April heb ik nog recht op studiefinanciering maar kom ik daarna nog in aanmerking voor overbrugging? En zo ja, is dat inclusief de lening die ik momenteel heb en ov?

Overigens zit ik nog in het oude stelsel en is de stufi die ik momenteel ontvang voor het mbo.
Voor het mbo heeft geen wetswijziging plaatsgevonden met betrekking tot de basisbeurs.

Van mbo naar hbo
Word je na 1 april uitgeschreven als voltijds student aan het mbo en vervolgens per 1 september weer ingeschreven voor het hbo? Dan kun je een overbrugging aanvragen. Je studiefinanciering voor het mbo loopt dan tot het moment dat je staat ingeschreven voor je hbo opleiding ( mei, juni, juli en augustus). Dit geldt voor zowel je basisbeurs, eventuele aanvullende beurs, reisrecht en de lening. Zie hier de voorwaarden voor een overbrugging.

Per 1 september start je studiefinanciering voor het hbo. Je ontvangt geen basisbeurs omdat je onder het leenstelsel valt. Wel kun je lenen, gebruik maken van het studentenreisproduct en je kunt in aanmerking komen voor een aanvullende beurs.

Van mbo naar mbo
Ga je na je mbo opleiding verder met een andere mbo opleiding? Dan heb je ook recht op een overbrugging als je volgende opleiding ook recht geeft op studiefinanciering. Voordat we hier mee informatie over geven moeten we weten welk niveau je nu volgt en welk niveau je na de zomervakantie start.

Lesgeld
Als je een voltijd mbo opleiding volgt moet je lesgeld betalen. Als je in april wordt uitgeschreven, dan hoef je een deel van het lesgeld niet te betalen. Lees hier wat de voorwaarden zijn en hoe je dit aanvraagt.

Geef je wijzigingen zo snel mogelijk door via Mijn DUO.

^CN
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
pi_160017153
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:15 schreef DUO-Webcare het volgende:

[..]

Voor het mbo heeft geen wetswijziging plaatsgevonden met betrekking tot de basisbeurs.

Van mbo naar hbo
Word je na 1 april uitgeschreven als voltijds student aan het mbo en vervolgens per 1 september weer ingeschreven voor het hbo? Dan kun je een overbrugging aanvragen. Je studiefinanciering voor het mbo loopt dan tot het moment dat je staat ingeschreven voor je hbo opleiding ( mei, juni, juli en augustus). Dit geldt voor zowel je basisbeurs, eventuele aanvullende beurs, reisrecht en de lening. Zie hier de voorwaarden voor een overbrugging.

^CN
Bedankt, dit beantwoordt mijn vraag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')