abonnement Unibet Coolblue
pi_160063991
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:38 schreef Myraela het volgende:

[..]

Jeetje echt? Dat zou ik me kunnen voorstellen wanneer je altijd duur vlees of vis gebruikt, maar dat zit natuurlijk ook niet in de boxen.
Zit er geen goed vlees in dan?
Wat is precies jouw ervaring daarmee dan?
Make my day!
pi_160064009
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:54 schreef HarHam het volgende:
excuses voor dit offtopic bericht
pl4kkie, verkoop je die catankoffer nog? ik zou je er wel een DM op PM over willen sturen, maar dat gaat niet aangezien ik hier nog niet geregistreerd was voordat ik op je gesloten topic uitkwam.
Blijft die kut koffer me overal achtervolgen? _O- Dm gestuurd ^O^
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_160064181
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:45 schreef pl4kkie het volgende:
Er zit echt wel kwaliteits vlees en vis in de boxen hoor. Geen vol met water gespoten vlees waar niks van overblijft zoals in de supermarkt.
Ik zeg niet dat er iets mis is met de kwaliteit van de producten. Maar ze gebruiken wel vaak de goedkopere stukken. En dan natuurlijk veel vegetarisch. Zeker bij HelloFresh vond ik de portie van vlees/vis erg klein. En de vegetarische gerechten kun je vaak voor 3 euro zelf maken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 20 februari 2016 @ 11:13:32 #79
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_160064250
Hier iemand al ervaring met de fruitboxen van fruit.nl?

ik vind de sapbox wel aantrekkelijk klinken
Sapbox 2
Deze box bevat 6 hand geplukte jonge drinkkokosnoten. Kokoswater is een heerlijke dorstlesser, bevat weinig calorieėn en is gezond om te drinken. Bijvoorbeeld na intens sporten vult de drinkkokosnoot snel je vitaminen- en mineralenverlies aan.

Op feestjes kun je er heerlijke cocktails mee maken en de kokosnoot is ook lekker als basis voor een smoothie te gebruiken. In de koelkast zijn ze tot 2 weken houdbaar.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_160064255
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:56 schreef agter het volgende:

[..]

Zit er geen goed vlees in dan?
Wat is precies jouw ervaring daarmee dan?
Bij HelloFresh vond ik het vlees okay, beter dan in de supermarkt maar niet erg bijzonder. Maar ik heb maar drie boxen HelloFresh gehad. Twee boxen van Marley Spoon gehad, en daar vond ik de kwaliteit en de portie een stuk beter. Super lekkere zalm gehad en door Marley Spoon geleerd dat karbonade ook erg lekker kan zijn. :D
pi_160064322
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 11:13 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bij HelloFresh vond ik het vlees okay, beter dan in de supermarkt maar niet erg bijzonder. Maar ik heb maar drie boxen HelloFresh gehad. Twee boxen van Marley Spoon gehad, en daar vond ik de kwaliteit en de portie een stuk beter. Super lekkere zalm gehad en door Marley Spoon geleerd dat karbonade ook erg lekker kan zijn. :D
Maar je vindt het te duur voor wat je krijgt?
Daar kan ik inkomen. 5 euro per maaltijd per volwassene is voor ons wel netjes. In combinatie met het gemak.
Maar genoeg mensen die het makkelijk met minder doen.
:D
Helaas geven wij altijd meer uit in de supermarkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door agter op 20-02-2016 11:27:58 ]
Make my day!
pi_160064549
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 11:18 schreef agter het volgende:
Maar je vindt het te duur voor wat je krijgt?
Daar kan ik inkomen. 5 euro per maaltijd per volwassene is voor ons wel netjes. In combinatie met het gemak.
Maar genoeg mensen die het met minder doen.
:D
Ik vind het niet te duur voor wat je krijgt, want je betaalt voor het gemak. Dan maakt het niets uit dat je de gerechten voor een stuk minder geld exact na zou kunnen maken.

Maar ik vind het wel grappig hoe mensen zelf blijkbaar veel meer geld uitgeven en nu eigenlijk goedkoper eten.

Verder ben ik overigens alleen maar positief over de box. Maar ik vind het zelf juist leuk om te kiezen wat ik ga eten de hele week. Dus daarom is een box niets voor mij.
pi_160064584
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 11:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vind het niet te duur voor wat je krijgt, want je betaalt voor het gemak. Dan maakt het niets uit dat je de gerechten voor een stuk minder geld exact na zou kunnen maken.

Maar ik vind het wel grappig hoe mensen zelf blijkbaar veel meer geld uitgeven en nu eigenlijk goedkoper eten.

Verder ben ik overigens alleen maar positief over de box. Maar ik vind het zelf juist leuk om te kiezen wat ik ga eten de hele week. Dus daarom is een box niets voor mij.
Ja. Wij gingen eerst veel vaker naar de supermarkt. En waren dus meer geld kwijt. 😊
Al moet ik zeggen dat we de laatste maanden niet iedere week een box afnemen.
Make my day!
  zaterdag 20 februari 2016 @ 12:10:24 #84
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_160065173
Maaltijdboxen getest: weinig groente, vlakke smaken
19 FEBRUARI 2016 OM 09:00 • CONSTANCE VAN AMSTEL
Maaltijdboxen getest: weinig groente, vlakke smaken /madebyellen.com
Foodboxen als Hello Fresh en Marley Spoon beloven een gevarieerd, afgemeten en makkelijk alternatief voor het dagelijks verzinnen, kopen en bereiden van de maaltijd. Gemak dient de mens, of valt dat in praktijk toch tegen?

Foodblogger Ellen van Duijn van Made by Ellen nam de proef op de som. Ze testte 7 boxen die in Nederland landelijk te bestellen zijn. Het gaat dan om de boxen van Marley Spoon, HelloFresh, Allerhandebox (Albert Heijn), Mathijs Maaltijdbox, Streekbox, de Krat en de Beebox. Van alle boxen bestelde Van Duijn er een waarmee ze drie dagen kon koken.

Lees ook: Deze foodgoeroe signeert kookboeken in Amsterdam

Het eerste dat Van Duijn opviel bij het bestellen van de boxen, was dat alle producenten de consument doodgooien met termen als biologisch, lokaal, bewust en duurzaam. ,,Dit soort teksten kwamen zo vaak op de verschillende websites naar boven dat het holle frasen lijken”, zegt de blogger. Want: ,,Overal roepen ze, maar nergens zie je er bewijs van. Houden ze zich hier werkelijk mee bezig? Waaruit blijkt dat? En hoeveel houden ze zich ermee bezig? Als er zo hard geroepen wordt vraag je je weleens af waarom het zo hard geroepen wordt. Met andere woorden: klopt het wat ze allemaal zeggen?"

GROENTEGEBREK

Een tweede conclusie die de foodblogster trekt na het ontvangen van de boxen, is dat er vaak te weinig groente in zit. ,,Wij eten veel groenten en als je dan een gerecht hebt met slechts 3 kleine komkommers dan worden we daar niet heel blij van." Ook de hoeveelheden vlees en vis waren vaak aan de magere kant. De afwezigheid van deze relatief dure ingrediėnten werd door veel aanbieders gemaskeerd met goedkopere ‘vulproducten’ zoals aardappelen, pasta, rijst en couscous.

RECEPTEN

De recepten zelf vielen ook lang niet altijd in de smaak. Van Duijn: ,,Te vaak zijn recepten niet echt uitgewerkt waardoor je veelal met vlakke basissmaken te maken hebt. Dit maakt dat een gerecht niet altijd compleet of af voelt. Sommige recepten waren echt niet lekker!”

Lees ook: Voedingsetiket: feit of fictie?

Over het algemeen kan de kwaliteit van de boxen volgens de foodblogster dus op meerdere punten verbeterd worden. Toch was ze over sommige boxen ook erg tevreden. Die van Marley Spoon heeft ze uitgeroepen tot de winnaar onder de 'grote boxen die een grote groep mensen weten te bereiken'. Zij hebben volgens Van Duijn 'leuke en lekkere recepten' en hanteren bovendien een manier van koken die bij haar in de smaak valt.

De echte eerste plaats in deze test is een gedeelde voor Beebox en de Krat. Zij bieden namelijk een 'mooi en divers aanbod kwaliteitsproducten van Nederlandse bodem'.

Kijk voor alle afzonderlijke recensies van de boxen en de uiteindelijk slotconclusie op de blog Made by Ellen.

http://www.metronieuws.nl(...)roente-vlakke-smaken
Feyenoord!
pi_160065313
Marley Spoon uitroepen tot winnaar onder de grote boxen, terwijl die nou net heel erg weinig groente bevat 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 20 februari 2016 @ 12:20:55 #86
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_160065335
Weinig groente herken ik dus echt niet bij HF.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 12:22:10 #87
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_160065350
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:19 schreef Isabeau het volgende:
Marley Spoon uitroepen tot winnaar onder de grote boxen, terwijl die nou net heel erg weinig groente bevat 8)7
Dat, en daarnaast als tweede minpunt de slecht uitgewerkte recepten benoemen. Terwijl dat ook altijd een van de kritiekpunten is op MS.


Ook nooit last van bij HF trouwens.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_160065355
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:20 schreef MutedFaith het volgende:
Weinig groente herken ik dus echt niet bij HF.
Nee, die hebben juist best veel groente en ja, kleine porties vlees & vis, maar wel volgens de norm van het Voedingscentrum.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160065392
Het is ook maar de mening van een doorsnee foodblogger die elke box 1x heeft afgenomen. In sommige boxen verschilt de kwaliteit en hoe lekker het eten is best veel per week.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160065595
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:10 schreef Japie77 het volgende:
Maaltijdboxen getest: weinig groente, vlakke smaken
19 FEBRUARI 2016 OM 09:00 • CONSTANCE VAN AMSTEL
Maaltijdboxen getest: weinig groente, vlakke smaken /madebyellen.com
Foodboxen als Hello Fresh en Marley Spoon beloven een gevarieerd, afgemeten en makkelijk alternatief voor het dagelijks verzinnen, kopen en bereiden van de maaltijd. Gemak dient de mens, of valt dat in praktijk toch tegen?

Foodblogger Ellen van Duijn van Made by Ellen nam de proef op de som. Ze testte 7 boxen die in Nederland landelijk te bestellen zijn. Het gaat dan om de boxen van Marley Spoon, HelloFresh, Allerhandebox (Albert Heijn), Mathijs Maaltijdbox, Streekbox, de Krat en de Beebox. Van alle boxen bestelde Van Duijn er een waarmee ze drie dagen kon koken.

Lees ook: Deze foodgoeroe signeert kookboeken in Amsterdam

Het eerste dat Van Duijn opviel bij het bestellen van de boxen, was dat alle producenten de consument doodgooien met termen als biologisch, lokaal, bewust en duurzaam. ,,Dit soort teksten kwamen zo vaak op de verschillende websites naar boven dat het holle frasen lijken”, zegt de blogger. Want: ,,Overal roepen ze, maar nergens zie je er bewijs van. Houden ze zich hier werkelijk mee bezig? Waaruit blijkt dat? En hoeveel houden ze zich ermee bezig? Als er zo hard geroepen wordt vraag je je weleens af waarom het zo hard geroepen wordt. Met andere woorden: klopt het wat ze allemaal zeggen?"

GROENTEGEBREK

Een tweede conclusie die de foodblogster trekt na het ontvangen van de boxen, is dat er vaak te weinig groente in zit. ,,Wij eten veel groenten en als je dan een gerecht hebt met slechts 3 kleine komkommers dan worden we daar niet heel blij van." Ook de hoeveelheden vlees en vis waren vaak aan de magere kant. De afwezigheid van deze relatief dure ingrediėnten werd door veel aanbieders gemaskeerd met goedkopere ‘vulproducten’ zoals aardappelen, pasta, rijst en couscous.

RECEPTEN

De recepten zelf vielen ook lang niet altijd in de smaak. Van Duijn: ,,Te vaak zijn recepten niet echt uitgewerkt waardoor je veelal met vlakke basissmaken te maken hebt. Dit maakt dat een gerecht niet altijd compleet of af voelt. Sommige recepten waren echt niet lekker!”

Lees ook: Voedingsetiket: feit of fictie?

Over het algemeen kan de kwaliteit van de boxen volgens de foodblogster dus op meerdere punten verbeterd worden. Toch was ze over sommige boxen ook erg tevreden. Die van Marley Spoon heeft ze uitgeroepen tot de winnaar onder de 'grote boxen die een grote groep mensen weten te bereiken'. Zij hebben volgens Van Duijn 'leuke en lekkere recepten' en hanteren bovendien een manier van koken die bij haar in de smaak valt.

De echte eerste plaats in deze test is een gedeelde voor Beebox en de Krat. Zij bieden namelijk een 'mooi en divers aanbod kwaliteitsproducten van Nederlandse bodem'.

Kijk voor alle afzonderlijke recensies van de boxen en de uiteindelijk slotconclusie op de blog Made by Ellen.

http://www.metronieuws.nl(...)roente-vlakke-smaken
Leuk verhaal, maar uiteindelijk blijft zo'n test toch ook maar gewoon een persoonlijke mening van iemand.
Ik kan hier dus niet zoveel mee....
Leuk dat zij de Beebox op de eerste plaats heeft, maar door de bezorging op donderdag en het niet kunnen zien welke gerechten je krijgt, valt deze box voor mij sowieso al af.
En Marley Spoon de winnaar van de grote boxen? Prima, maar mij is de MS box een stuk minder goed bevallen dan de HelloFresh box.

Iedereen heeft voor zichzelf gewoon een aantal criteria die hij/zij belangrijk vindt, en daarop wordt de keuze voor de box gebaseerd. Voor mij is dat bv. of de gerechten me aanspreken en uiteindelijk ook lekker zijn, is de kwaliteit goed, hebben ze 1-persoonsboxen en is er ruime keuze aan bezorgmomenten (zodat wanneer een bepaalde dag/moment niet uitkomt je toch een box kunt ontvangen). Dit wordt bij HelloFresh voor mij allemaal met 'ja' beantwoord, daarom kies ik voor die box.
pi_160066155
MS box besteld, ben benieuwd! Tot nu toe alleen ruim anderhalf jaar HF gehad. Nu eens wat andere dingen proberen. Al bezorgd hier in Fryslan waar ik woon weinig :').
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_160067051
Ik ga zo de nasi van MS maken.
Heb er zin in.
Make my day!
pi_160067476
Overigens:
Hoe kan ik nu achterhalen hoe diervriendelijk dit stukje vlees geproduceerd is?
Make my day!
  zaterdag 20 februari 2016 @ 14:28:10 #94
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_160067597
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 14:18 schreef agter het volgende:
Overigens:
Hoe kan ik nu achterhalen hoe diervriendelijk dit stukje vlees geproduceerd is?
[ afbeelding ]
Kan je niet. Zolang er niet bijstaat van welk bedrijf het komt blijft het gewoon onduidelijk.
Feyenoord!
pi_160068199
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 14:28 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Kan je niet. Zolang er niet bijstaat van welk bedrijf het komt blijft het gewoon onduidelijk.
Oh. Jammer.
Dank je wel voor de info.
Make my day!
pi_160071412
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 14:18 schreef agter het volgende:
Overigens:
Hoe kan ik nu achterhalen hoe diervriendelijk dit stukje vlees geproduceerd is?
[ afbeelding ]
Dat Europees Goedkeuringsnummer linksonder verwijst naar de producent van het vlees.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 14:28 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Kan je niet. Zolang er niet bijstaat van welk bedrijf het komt blijft het gewoon onduidelijk.
Bedrijf staat er dus gewoon op.
pi_160073103
Voor degenen met de HF kip worstjes. De oven verwarmen kan je overslaan, wordt geen oven gebruikt tijdens de bereiding
  zaterdag 20 februari 2016 @ 19:17:42 #98
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_160073293
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 17:28 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat Europees Goedkeuringsnummer linksonder verwijst naar de producent van het vlees.

[..]

Bedrijf staat er dus gewoon op.
Welk bedrijf is het dan?

Volgens mij kun je daar niet achter komen en dat was het punt. Dus dan schiet je er nog niks mee op. Niet transparant dus.

[ Bericht 10% gewijzigd door Japie77 op 20-02-2016 23:28:44 ]
Feyenoord!
pi_160080727
Wie weet wanneer de box gewisseld word van de ah? Ik wil hem graag bestellen met de bon maar vind deze gerechten nu niks.
pi_160084366
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:14 schreef davo1979 het volgende:
Wie weet wanneer de box gewisseld word van de ah? Ik wil hem graag bestellen met de bon maar vind deze gerechten nu niks.
De huidige box is vanaf volgende week zondag verkrijgbaar. Hoe ver van te voren de nieuwe box bekend wordt gemaakt weet ik niet. Ik weet wel dat je de box maximaal 4 dagen eerder dan je leverdatum noet bestellen.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')