abonnement Unibet Coolblue
pi_160016829
Poll: Groningers zien graag een warenhuis terug in het pand. Op de tweede plek (tussenstand) een markthal:
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)and-van-V-D-gebeuren
pi_160017131
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:10 schreef Nia het volgende:
Poll: Groningers zien graag een warenhuis terug in het pand. Op de tweede plek (tussenstand) een markthal:
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)and-van-V-D-gebeuren
Een markthal? Wat moet er dan met de markt op de Vismarkt gebeuren? -O-
Ik hoop wel dat er iets van een bedrijf of winkel in komt, en geen woningen. Dat brengt loop teweeg aan die kant van de stad, net als die boekhandel Polare (en dat is goed voor mijn voormalige collega's, die vlak bij de V&D een winkel hebben w/ )
Somebody that I used to know
  donderdag 18 februari 2016 @ 14:27:20 #253
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160017194
quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2016 02:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Die indruk heb ik ook.

Los daarvan vind ik dat we best DLD haar voorbeeld mogen volgen door sprinkhaanfondsen als Sun Capital te verbieden. We zien keer op keer wat er van komt. Nu is er een oerhollands bedrijf met duizenden werknemers kaput gemacht, voor korte termijnwinst van wat Amerikanen.
Wat wil je verbieden? V&D maakte verlies, dat is niet zozeer de schuld van Sun die zelf daarmee het schip ingaat. Tamelijke loze post dit zeg, man man man.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_160017214
Een markthal hoeft voor mij ook niet. De levensmiddelenmarkt aan de Vismarkt biedt al een heel gevarieerd aanbod. Bovendien HOORT er op de Vismarkt een markt te blijven. Dat is al een eeuwenlange traditie.
pi_160017332
Als ze nou nog een plek voor dat Forum hadden moeten hebben....
Somebody that I used to know
pi_160017489
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Even iets anders: die eigenaar van de V&D die een chique huis heeft in The Hamptons, hoe komt hij financieel af van het overnemen en faillissiment van de V&D?
Hoezo? Sun zal door de investeringen van dik 260 miljoen die ze na de overname (waarvoor Sun ~ 70 miljoen neerlegde) deden en nu niets terugkrijgen, de partij zijn die het grootste verlies leidt door dit faillissement.
pi_160017515
quote:
99s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:40 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Hoezo? Sun zal door de investeringen van dik 260 miljoen die ze na de overname (waarvoor Sun ~ 70 miljoen neerlegde) deden en nu niets terugkrijgen, de partij zijn die het grootste verlies leidt door dit faillissement.
Dat lijkt mij ook. Ik ben erin geïnteresseerd omdat je dit soort sprinkhaanfondsen kritisch moet volgen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160017558
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook. Ik ben erin geïnteresseerd omdat je dit soort durfinvesteerders kritisch moet volgen.
Ik denk dat hij beter noch slechter wordt van de V&D-case. Voor Sun maar een rekatief kleine investering.
pi_160017835
quote:
5s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:27 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat wil je verbieden? V&D maakte verlies, dat is niet zozeer de schuld van Sun die zelf daarmee het schip ingaat. Tamelijke loze post dit zeg, man man man.
De voorvechter van het moderne kapitalistische roofridderschap voelt zich weer aangevallen. :D

https://www.deondernemer.(...)oor-durfkapitalisten
pi_160017915
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 00:35 schreef W00fer het volgende:
Eten kopen is overigens een repetitieve bezigheid, elke week weer hetzelfde ge-emmer. Terwijl je met kleding in een zaak kan kijken of iets leuk bij elkaar past of niet. Of ga je 5 kleuren stropdassen bestellen en 3 kleuren overhemden om te kijken wat bij wat kan?
Dat is precies wat massa's mensen momenteel doen ja, mijzelf inbegrepen. Helemaal met gratis terugsturen bij Zalando.
Beneath the gold, bitter steel
pi_160017934
De opening van de Primark in Groningen is pas in mei 2016. :N
  donderdag 18 februari 2016 @ 16:18:14 #262
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160019465
Hopen dat online kapot gaat met al dat teruggestuur :)
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160019541
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:18 schreef Zelfscanner het volgende:
Hopen dat online kapot gaat met al dat teruggestuur :)
:').
Daar kiest men zelf voor hè...
pi_160019560
In Sittard waren plannen om een Fietsenstalling te maken en een Openbare Toilet in voormalig V&D.
pi_160019726
quote:
quote:
van een massief warenhuis waar de meeste Nederlanders geen enkele band mee hadden.
Hij spreekt niet voor mij. De V&D was voor mij een warenhuis waar ik even rustig de tijd voor nam. Als het koud was, was het prettig neerstrijken in La Place. Ik ging vervolgens naar de schone WC's (personeel bedank ik voor het schoonhouden), keek bij de dameskleding en tussen de boeken in de kelder. Ik zal V&D toch wel gaan missen.
pi_160019807
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:28 schreef Nia het volgende:
Een markthal hoeft voor mij ook niet. De levensmiddelenmarkt aan de Vismarkt biedt al een heel gevarieerd aanbod. Bovendien HOORT er op de Vismarkt een markt te blijven. Dat is al een eeuwenlange traditie.
Nou, de grote markt van R'dam zit ook gewoon nog naast de Markthal. Lijkt prima te gaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160019833
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, de grote markt van R'dam zit ook gewoon nog naast de Markthal. Lijkt prima te gaan.
Het verschil zit 'm toch in de prijskaartjes?
  donderdag 18 februari 2016 @ 16:41:56 #269
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160020003
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:35 schreef Nia het volgende:

[..]

Het verschil zit 'm toch in de prijskaartjes?
Groot verschil ja. Als ik er ben zet ik geen stap die hal binnen. Veelste duur.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160020014
Toch heeft de Parijse 'La Grande Epicerie de Paris' wel iets bijzonders. Lijkt me wel tof om de beste producten uit de hele wereld bij elkaar te zien in zo'n klassiek V&D pand.
pi_160020101
8000 banen zeg dat is me nog al wat, zijn daar de toeleverings bedrijven al bij geteld?

Hoorde zojuist dat bij de macro ook ontslagen gaan vallen, gaat goed met het land zeg.
pi_160020130
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:35 schreef Nia het volgende:
Het verschil zit 'm toch in de prijskaartjes?
Bijna al het lekkers wat je in de markthal ziet kan je beter op de markt er naast kopen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160020511
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:41 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Groot verschil ja. Als ik er ben zet ik geen stap die hal binnen. Veelste duur.
Toch niet alles wat in de markthal te koop is, is op een normale markt te koop?
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2016 @ 17:09:15 #274
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160020565
quote:
Mooi, maar vooral theoretisch verhaal. Er liggen kansen, maar die moeten nog wél gepakt worden.
En als er veel geld nodig is, zijn het automatisch dus weer de grote ketens.

quote:
Het oude V&D-pand wordt hopelijk een ontmoetingsplek voor bewoners en bezoekers waar veel valt te beleven, proeven en ontdekken. Denk aan de plaatselijke bibliotheek, jeugdtheater, ambachten, workshops en in het weekend de verkoop van verse, lokale producten.
Ik krijg er nog geen warm gevoel bij. Bieb? Jeugdtheater? Ambachten? Ik kijk het nog even aan, ok?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 18 februari 2016 @ 17:11:54 #275
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160020612
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:31 schreef Nia het volgende:

[..]

[..]

Hij spreekt niet voor mij. De V&D was voor mij een warenhuis waar ik even rustig de tijd voor nam. Als het koud was, was het prettig neerstrijken in La Place. Ik ging vervolgens naar de schone WC's (personeel bedank ik voor het schoonhouden), keek bij de dameskleding en tussen de boeken in de kelder. Ik zal V&D toch wel gaan missen.
de WC's bij de La Place zullen ook wel schoon zijn dus je raakt alleen die dameskleding kwijt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 18 februari 2016 @ 17:13:36 #276
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160020635
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:45 schreef john2406 het volgende:
8000 banen zeg dat is me nog al wat, zijn daar de toeleverings bedrijven al bij geteld?

Hoorde zojuist dat bij de macro ook ontslagen gaan vallen, gaat goed met het land zeg.
Makro met een k

er vallen overal en altijd ontslagen en er komen op andere plekken weer vacatures bij. De werkgelegenheid groeit al tijden in Nederland. Alleen niet op alle traditionele plekken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2016 @ 17:22:29 #277
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160020776
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Makro met een k

er vallen overal en altijd ontslagen en er komen op andere plekken weer vacatures bij. De werkgelegenheid groeit al tijden in Nederland. Alleen niet op alle traditionele plekken
Zo is het. We hebben voor het eerst in de geschiedenis meer dan 10.000.000 banen in Nederland!
Alleen moet je dan niet 8.000 mensen bij een CoolCat XL willen plaatsen. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 18 februari 2016 @ 17:27:38 #278
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160020864
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De voorvechter van het moderne kapitalistische roofridderschap voelt zich weer aangevallen. :D

https://www.deondernemer.(...)oor-durfkapitalisten
Wat heeft dit met Sun te maken? De vorige eigenaar verkocht het vastgoed dat alleen al meer waard was dan de beurswaarde van het hele concern inclusief vastgoed. Wie ligt er dan te slapen? Denkelijk de aandeelhouders. Als ik zo'n kans krijg, zou ik die ook pakken. Jij ook.

Vervolgens koopt Sun een onderneming waar verlies op wordt geleden en zijn ze de kop van jut. Kom nou.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_160020935
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:31 schreef Nia het volgende:

[..]


[..]

Hij spreekt niet voor mij. De V&D was voor mij een warenhuis waar ik even rustig de tijd voor nam. Als het koud was, was het prettig neerstrijken in La Place. Ik ging vervolgens naar de schone WC's (personeel bedank ik voor het schoonhouden), keek bij de dameskleding en tussen de boeken in de kelder. Ik zal V&D toch wel gaan missen.
Het was echt zo'n plek om een beetje stompzinnig, met het verstand op nul of nog iets daaronder, doorheen te slenteren. Doordat je er niet zo in de gaten gehouden werd als in veel andere winkels, voelde het relaxed. En met een beetje geluk kwam je nog wat tegen. De kleren waren lang niet allemaal je-van-het, maar van de Benetton-trenchcoats (gelijk twee stuks meegenomen, zijn tijdloos en waren fors afgeprijsd) heb ik nog lang plezier. :)

Dat achteloze geslenter kon 10 jaar geleden ook nog bij Mediamarkt, maar tegenwoordig hijgen ze je (afgezien van de cd's e.d.) meteen in de nek als je langer dan enkele seconden ergens naar kijkt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2016 17:37:42 ]
  donderdag 18 februari 2016 @ 17:39:07 #280
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160021068
Alleen voor de mooie KONE liften in Maastricht kwam ik in de Ven D. wat dat betreft is het jammer. Maar goed een drama voor het personeel en toch jammer voor het verdwijnen van een stukje nostalgie.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2016 @ 17:39:35 #281
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160021080
Net toch nog even RTL Gemist gekeken, maar oei, oei, oei, wat een luchtfietsende zwamneus die Kahn. Hij zal heus weten hoe je t-shirtjes en BH's verkoopt, maar 'beleving met hot dogs in januari, de koffermaand'? Tsja... :')

Ik heb zelf 5 jaar geleden 2 koffers gekocht (niet eens bij V&D) en was de komende 5 jaar niet van plan dat nog eens te doen. Met of zonder hot dog.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2016 @ 17:42:19 #282
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160021129
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:31 schreef female81 het volgende:
Dat achteloze geslenter kon 10 jaar geleden ook nog bij Mediamarkt, maar tegenwoordig hijgen ze je (afgezien van de cd's e.d.) meteen in de nek als je langer dan enkele seconden ergens naar kijkt.
Op zich wel, maar stel ze in de TV-hoek een of andere domme vraag over iets wat niet al met grote letters op de doos staat en je ziet ze nooit meer terug. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160021219
Het niet lastig gevallen worden door personeel kon ik wel waarderen. Het was een warenhuis voor de gewone man, vrouw en kinderen.
Ik herinner me Harrods, waar al die strak opgemaakte graatmagere verkoopsters/catwalk modellen het toeristische gepeupel gadesloegen. Het voelde zo lullig dat ik meteen weer naar buiten ben gelopen. Zo'n warenhuis is mijns inziens een attractie zoals Rodeo Drive.
pi_160021244
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:03 schreef Fingon het volgende:

[..]

Dat is precies wat massa's mensen momenteel doen ja, mijzelf inbegrepen. Helemaal met gratis terugsturen bij Zalando.
Dus je gaat 5 dingen voorschieten terwijl je er maar 1 gaat gebruiken? Nutteloze hoeveelheid geld erin steken terwijl je de kwaliteit vooraf niet kan beoordelen.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160021275
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:49 schreef W00fer het volgende:

[..]

Dus je gaat 5 dingen voorschieten terwijl je er maar 1 gaat gebruiken? Nutteloze hoeveelheid geld erin steken terwijl je de kwaliteit vooraf niet kan beoordelen.
Zolang je het geld netjes (spoedig) terugkrijgt voor weinig mensen een probleem.
pi_160021386
Had Roland Kahn bij Humberto Tan nou niet iets kunnen laten zien van dat plan uit 2010 dat hij weer nieuw leven in wilde blazen? Er moet toch een gedetailleerd bedrijfsplan zijn geweest waarmee hij naar die onderhandelingen is gegaan?
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2016 @ 17:57:22 #287
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160021395
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:49 schreef W00fer het volgende:

[..]

Dus je gaat 5 dingen voorschieten terwijl je er maar 1 gaat gebruiken? Nutteloze hoeveelheid geld erin steken terwijl je de kwaliteit vooraf niet kan beoordelen.
Deze inmiddels paginalange discussie ga jij niet winnen. Een deel van de bevolking wil online shoppen en die haal jij niet terug. En ga er maar vanuit dat de jeugd, die toch al geen nostalgische gevoelens heeft, nog véél meer online gaat shoppen. Dit win je niet.

De winkelcentra moeten niet eens probéren te concurreren met internet. Wel adopteren, integreren, whatever. En verder iets ánders bieden: Van 'meteen-meenemen-graaibakken' tot exclusieve 'voel-en-probeer'-luxewinkels en veel, heel veel eethuisjes, broodjeszaken en restaurantjes. Kappertje erbij, boetiekje, hier en daar wat vers-winkels, dan is er heus nog wel een toekomst. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160021567
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:39 schreef Cherna het volgende:
Alleen voor de mooie KONE liften in Maastricht kwam ik in de Ven D. ....
En die glas-in-lood-ramen in die in Amersfoort. Een plaats die tot voor kort nog een blinde vlek was voor me, ondanks alle Kruidvat-dagkaarten die er door de jaren heen doorheen gegaan zijn (die dag ook weer, en ik raakte er nogal spontaan verzeild). Toch leuk dat ik dat mooie pand drie maanden voor de sluiting nog van binnen heb gezien. :)

Recent bezoekje aan Leiden was wel met voorbedachte rade; ik had de (bijzonder goed gelukte) metamorfose nog nooit gezien, m'n laatste dagkaart van die periode kon ik alleen dat weekend nog uitgeven, en later zou ik de kans niet meer krijgen - want al failliet. Gelukkig lag er nog wat leuks.

En die leuke boekwinkeltjes die er dichtbij zitten zijn ook niet mis.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2016 18:08:37 ]
pi_160021757
quote:
99s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:57 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Deze inmiddels paginalange discussie ga jij niet winnen. Een deel van de bevolking wil online shoppen en die haal jij niet terug. En ga er maar vanuit dat de jeugd, die toch al geen nostalgische gevoelens heeft, nog véél meer online gaat shoppen. Dit win je niet.

De winkelcentra moeten niet eens probéren te concurreren met internet. Wel adopteren, integreren, whatever. En verder iets ánders bieden: Van 'meteen-meenemen-graaibakken' tot exclusieve 'voel-en-probeer'-luxewinkels en veel, heel veel eethuisjes, broodjeszaken en restaurantjes. Kappertje erbij, boetiekje, hier en daar wat vers-winkels, dan is er heus nog wel een toekomst. :)
Hangt dat niet ook van de plaats af? In Amsterdam of Groningen of Maastricht gaat het wel die kant op. Maar de centra van steden zoals Sneek of Purmerend of Zaandam, daar lijkt me niet dat er veel meer overblijft dan winkels voor de dagelijkse benodigdheden. Of hooguit souvenirwinkeltjes voor toeristen misschien. Want wie wil graaien of een luxe experience wel, gaat wel op zaterdag naar de grote stad.
pi_160021863
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Hangt dat niet ook van de plaats af? In Amsterdam of Groningen of Maastricht gaat het wel die kant op. Maar de centra van steden zoals Sneek of Purmerend of Zaandam, daar lijkt me niet dat er veel meer overblijft dan winkels voor de dagelijkse benodigdheden. Of hooguit souvenirwinkeltjes voor toeristen misschien. Want wie wil graaien of een luxe experience wel, gaat wel op zaterdag naar de grote stad.
Een 'ik was in Purmerend'-souvenir. Een hebbeding, hoor.
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2016 @ 18:20:54 #291
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160021886
Zeker, dat kan best, ik heb de waarheid niet in pacht.
Maar ook dan praat WOOfer de jeugd niet aan dat er vooral nadelen zitten aan online shoppen. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2016 @ 18:22:17 #292
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160021930
Nou ja, in Sneek zit bijvoorbeeld wel een hele creatieve boekwinkel, met gezellige zithoeken en live pianomuziek. Ook een soort beleving, wie weet werkt het. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 18 februari 2016 @ 18:22:50 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160021945
Toch raar hoor, alle verlichting aan in de V&D en niemand aanwezig....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160021984
Klopt er nog iets van dat artikel van de Telegraaf dat er nog ruimte zit wat de verhuurders betreft, of gaat men nu serieus over tot liquidatie?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_160022022
quote:
99s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:22 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Zo is het. We hebben voor het eerst in de geschiedenis meer dan 10.000.000 banen in Nederland!
Alleen moet je dan niet 8.000 mensen bij een CoolCat XL willen plaatsen. :')
10 miljoen banen!

quote:
In het vierde kwartaal van vorig jaar kwamen er 48.000 banen bij in Nederland, zo blijkt donderdag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

(...)

Dit is de sterkste banengroei in vier jaar tijd. Al zeven kwartalen op rij groeit het aantal banen.
''Al zeven kwartalen op rij groeit het aantal banen.''
Dan hebben ze er een grafiek bij gezet die niet klopt. Want daarin gaat het aantal banen van 9,92 miljoen Q4 2014 naar 9,78 miljoen Q1 2015.

Overigens zou ik wel eens een uitsplitsing willen zien naar het totale aantal gewerkte uren.

quote:
De stijging van het aantal banen was in beide kwartalen vooral toe te schrijven aan een groter aantal uitzendkrachten.
Want het is natuurlijk ook mogelijk dat een werkgever drie fulltime contracten omzet naar vier parttime uitzendcontracten.

Dit stond trouwens gisteren op nu.nl.

quote:
'Ondergang V&D kost mogelijk extra banen'

Door het faillissement van V&D verliezen mogelijk veel meer mensen hun baan dan de ruim 8.000 medewerkers die bij het bedrijf zelf werkten.
De vele shop-in-shops in de warenhuizen, bijvoorbeeld van Esprit, Hunkemöller en s.Oliver, waren goed voor nog eens 1.700 banen. Die komen nu voor een groot deel ook op de tocht te staan.
Een woordvoerder van de curatoren benadrukte woensdag na berichtgeving van RTL Z dat een en ander niet betekent dat de betreffende medewerkers hun baan verliezen. Ze waren namelijk niet in dienst bij V&D, maar bij de ketens achter de verkooppunten. Of die het nodig vinden om arbeidsplaatsen te schrappen, is hun eigen keuze.
Vakbond FNV heeft nog geen helder beeld van de gevolgen voor het shop-in-shoppersoneel. FNV-bestuurder Niels Suijker wijst er wel op dat bedrijven hun mensen niet zomaar kunnen ontslaan. Ze moeten daarvoor een ontslagaanvraag indienen bij het UWV en uitleggen waarom ze de krachten uit de V&D's niet elders kunnen inzetten.

(...) http://www.nu.nl/vd/42165(...)ijk-extra-banen.html

Lijkt me niet meer dan logisch. Talloze betrokkenen zullen omzetverlies merken, zoals de shop-in-shops, huurbazen, leveranciers, logistieke bedrijven etc. Zo'n verlies werkt op alle betrokken partijen door.
pi_160022912
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:22 schreef Leandra het volgende:
Toch raar hoor, alle verlichting aan in de V&D en niemand aanwezig....
Alsof ze geld zat hebben inderdaad...
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:05:03 #297
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_160022965
quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:24 schreef phpmystyle het volgende:
Klopt er nog iets van dat artikel van de Telegraaf dat er nog ruimte zit wat de verhuurders betreft, of gaat men nu serieus over tot liquidatie?
De liquidatie is al gaande: het personeel is ontslagen en de winkels worden leeggehaald "as we speak". Over een paar dagen zijn er enkel een paar lege panden over dus nu nog praten over een doorstart is zinloos: V&D bestaat niet meer.
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:13:32 #298
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160023241
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:22 schreef Leandra het volgende:
Toch raar hoor, alle verlichting aan in de V&D en niemand aanwezig....
Iedereen is daar abrupt weggegaan. De tijdschakelaar zit er natuurlijk gewoon nog op.

De v&d logo's op de gevels zullen ook nog wel een hele tijd blijven branden. :+
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:15:08 #299
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160023282
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:05 schreef beantherio het volgende:

[..]

De liquidatie is al gaande: het personeel is ontslagen en de winkels worden leeggehaald "as we speak". Over een paar dagen zijn er enkel een paar lege panden over dus nu nog praten over een doorstart is zinloos: V&D bestaat niet meer.
Mooi toch? Een zaak overnemen die leeg is en zonder personeel. Zal wel weer goedkoper zijn...
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 18 februari 2016 @ 19:17:54 #300
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160023359
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:05 schreef beantherio het volgende:

[..]

De liquidatie is al gaande: het personeel is ontslagen en de winkels worden leeggehaald "as we speak". Over een paar dagen zijn er enkel een paar lege panden over dus nu nog praten over een doorstart is zinloos: V&D bestaat niet meer.
paar dagen zal nog wel meevallen. Het enige wat nu uit de winkel verdwijnt zijn de spullen van de shop in shops. Voor de rest zal alles pas weggaan als er een opkoper voor alles is. De panden hoven ook pas over 1,5 maand leeg te zijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')