Is toch een mooi gebaar, vind ik. En dit waren inderdaad ook de wat oudere vaste klanten.quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:01 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
[..]
Toch wel lief. Ik heb zelf jarenlang bij de Edah gewerkt op AGF op de zaterdagen in het filiaal waar mijn broer de manager was, meerdere filialen werden omgebouwd naar Super de Boer toen de Edah formule werd opgeheven. Wij kregen een week voor de sluiting te horen dat ons filiaal daar niet bij zat.
In de laatste week en ook de weken erna heb ik van veel (veelal oudere mensjes die vaste klant waren) heel wat bloemen gekregen terwijl ik er maar 1 dag per week werkte. Teken dat mensen meeleven, dat deed me toen wel wat.
Bedankt Hans.quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:11 schreef MMXMMX het volgende:
Ik koop alles online tegenwoordig zelfs de honden brokjes worden gratis thuis bezorgt .
Winkels gelijk aan de V&D wil ik dan ook deze TIP meegeven maak naast je fysieke winkel ook een web shop zodat je klanten zoals mij die alles via internet doen ook kan bedienen.
Computers zijn al zo ingeburgerd dat bijna iedereen wel 1 heeft.
Winkels als Bol.com doen goede zaken.
Lege winkels in de winkelstraten dat is denk ik de toekomst
Ik vraag me af wat voor zin dat heeft. Is er nu echt nog iemamd die er geloof in heeft?quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:01 schreef FredvZ het volgende:
Voor mijn gevoel is het trekken aan een dood paard om het sentiment maar in leven te houden.
quote:Op de achterkant van een sigarenkistje rekent hij uit dat dat de ondernemer voor de lopende operaties, de inventaris en de merknaam misschien 100 miljoen euro zou moeten betalen. „Maar daarnaast heb je veel werkkapitaal nodig om je inkoop en nieuwe voorraden te financieren. Gezien de doorloopsnelheid van hun voorraad hou ik rekening met een bijkomende voorfinanciering van 50 tot 100 miljoen euro.” En dan hadden de winkels nog een nieuwe lik verf en inrichting nodig. „Als je een vernieuwd concept wil neerzetten ben je per vestiging ook nog eens anderhalf miljoen euro kwijt. Dan gaat het hard”, zegt Sloot.
Kaarsen gebrand? Serieus?quote:Op woensdag 17 februari 2016 21:22 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
Vanochtend werden er al kaarsen gebrand voor de V&D in Leeuwarden en nu heeft iemand in Groningen op het raam geschilderd.
[ afbeelding ]
Hier stonden ze massaal tegen de winkeldeuren te pissenquote:Op woensdag 17 februari 2016 22:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij de V&D hier stonden ze Kubaya te zingen met kaarsjes, daarna deden ze een gebed.
Beste man is hoogleraar, maar werkt met sigarendoosjes-methoden.quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:35 schreef W00fer het volgende:
De 100 miljoen waar Kahn het over had zou wel eens te weinig kunnen zijn zegt hoogleraar retail Laurens Sloot van Universiteit Groningen.
[..]
Die rechter met die centenbak?quote:
LOL en wat een fucking ophef over een winkeltjequote:
Nee maar echt. Ik heb 2 sluitingsn meegemaakt. De eerste bleef 3 maanden open. Wat voor tokkie volk erop af komt johquote:Op woensdag 17 februari 2016 22:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
HET IS DE SCHULD VAN DE KLANTEN!!!!
Financiële sector ook alweer een tijd stil.... Verzekeraars binnenkort aan de beurt?quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:48 schreef Vlaggenroof het volgende:
Welke nog meer? Welke is devolgende?
Weet je wat het is Roel, als ik jou nou steeds bij je voornaam noem Roel, dan denk jij: die man kent mij, die man heeft passie, hij houdt van mensen. Er waren allerlei goede ideeën Roel, ze hebben daar met een heel team over bij elkaar gezeten. En dat zijn mensen met verstand van zaken Roel, dat zijn toppers.quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hij lult makkelijk maar zegt niks.
Nee, maar je kunt natuurlijk altijd een boeketje achterlaten voor de winkel. Of een knuffelbeertje, een kaarsje, of iets anders om uiting te geven aan je emoties, aan je medeleven. Never forget!quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:53 schreef MMXMMX het volgende:
Weet iemand al wanneer de Stille tocht is
Ik moest lachen het lijkt wel een outbound callcenter.quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Weet je wat het is Roel, als ik jou nou steeds bij je voornaam noem Roel, dan denk jij: die man kent mij, die man heeft passie, hij houdt van mensen. Er waren allerlei goede ideeën Roel, ze hebben daar met een heel team over bij elkaar gezeten. En dat zijn mensen met verstand van zaken Roel, dat zijn toppers.
passie blablablabla mensen verbinden blablablabla....quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:00 schreef Nia het volgende:
Wat wilde Kahn nou precies? Hij had het over koffers, hotdogs, reizen. Hij praatte veel maar vertelde weinig bij Humberto.
- Er had veel geld in gemoeten, honderden miljoenen euro's lijkt me niet onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:00 schreef W00fer het volgende:
Wat ik hoor is dat iedereen die voor Hudson Bay is eigenlijk ook gewoon hoopt op niets als het echt zo slecht is qua omzet per m2 als Kahn zegt.
Daarbij geloof ik zeker wél dat Kahn samen met de familie van Eerd iets had kunnen neerzetten. Ik geloof ook zeker dat het mooi had kunnen worden.
Waar ik mijn twijfels bij heb:
-Hoeveel geld had erin gemoeten
-Kun je opboksen tegen de viezige gierige internetshoppers die het voor 50 cent goedkoper online gaan bestellen
-Heeft Kahn écht het zo goed voor met het personeel als hij in Late Night doet voorkomen.
Er zullen er dit jaar vast nog wel meer omvallen. Ik denk dat aan het einde van jaar duidelijk is welke retailer met zijn tijd is meegegaan en welke niet.quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:48 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik zit te denken....
Dixons, schoenenreus, scapino. V&D. Mijn eigen werk een maand geleden ( franchise van een tuincentrum concern welke alleen bestaat uit franchise) halfords,
Welke nog meer? Welke is devolgende?
Experience marketing is zeker wel iets waar je wat mee kunt, sterker nog de pretparken draaien er miljardenomzetten op. Beleving kun je zeker wel wat mee.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:05 schreef matthijst het volgende:
[..]
passie blablablabla mensen verbinden blablablabla....
Kofferafdeling. En dan in maart een Amerikamaand, waarbij Jumbo voor de hotdogs zou zorgen...
Prijs is niet alles. Ik blijf het roepen. Er is meer dan alleen prijs. Als iets kapot is mag je het weer terug gaan sturen met de kans op transportschade.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
- Er had veel geld in gemoeten, honderden miljoenen euro's lijkt me niet onwaarschijnlijk.
- Internet is aanzienlijk goedkoper, op een duur artikel gaat het al snel om tientallen euro's.
- Daarnaast is er concurrentie van winkels die enorm goedkoop zijn, de Aldi, Lidl, Action en andere voordeelreuzen.
- Een goede ondernemer is in mijn ogen spijkerhard. Een goede ondernemer houdt geen personeel in dienst omdat het zo zielig is om mensen te ontslaan.
Vast, maar het is allemaal een zweverig verhaal.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:07 schreef W00fer het volgende:
[..]
Experience marketing is zeker wel iets waar je wat mee kunt, sterker nog de pretparken draaien er miljardenomzetten op. Beleving kun je zeker wel wat mee.
Kans op transportschade heb je ook als je het naar de winkel moet brengen en na reparatie weer op moet halen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:08 schreef W00fer het volgende:
[..]
Prijs is niet alles. Ik blijf het roepen. Er is meer dan alleen prijs. Als iets kapot is mag je het weer terug gaan sturen met de kans op transportschade.
Ik heb de uitzending niet gezien, maar was Kahn dan van plan geweest om van V&D echt een experience-bedrijf te maken? Was die Amerikamaand alleen een voorbeeld daarvan?quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:07 schreef W00fer het volgende:
[..]
Experience marketing is zeker wel iets waar je wat mee kunt, sterker nog de pretparken draaien er miljardenomzetten op. Beleving kun je zeker wel wat mee.
De redding van V&D? De hotdogmaand, DE HOTDOGMAAND!!1quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb de uitzending niet gezien, maar was Kahn dan van plan geweest om van V&D echt een experience-bedrijf te maken? Was die Amerikamaand alleen een voorbeeld daarvan?
Want anders... Ik kan me voorstellen dat ING geen groot miljoenenbedrag wil uitlenen alleen maar om in een warenhuis een hotdogmaand te organiseren.
Prijs en gemak. Voorheen moest je wel naar de winkel als je iets snel wilt hebben. Nu kun je het online bestellen en dan heb je het dezelfde avond in huis.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:08 schreef W00fer het volgende:
Prijs is niet alles. Ik blijf het roepen. Er is meer dan alleen prijs. Als iets kapot is mag je het weer terug gaan sturen met de kans op transportschade.
Je zegt het goed, voor een belevenis ga je naar een pretpark. Als je iets praktisch wil hebben zoals een koffer, een broodmes, een tas of een dekbedovertrek dan wil je gewoon dat ding hebben zonder gedoe voor een goede prijs.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:07 schreef W00fer het volgende:
[..]
Experience marketing is zeker wel iets waar je wat mee kunt, sterker nog de pretparken draaien er miljardenomzetten op. Beleving kun je zeker wel wat mee.
De pretparken hebben het de afgelopen jaren het ook niet zo fantastisch gedaan.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je zegt het goed, voor een belevenis ga je naar een pretpark. Als je iets praktisch wil hebben zoals een koffer, een broodmes, een tas of een dekbedovertrek dan wil je gewoon dat ding hebben zonder gedoe voor een goede prijs.
Vroeger ging voor een ervaring naar een warenhuis. Maar tegenwoordig heeft een consument daar geen tijd voor, die staat liever in een pretpark op zaterdag, de miljardenomzet aldaar te spekken.
Daar kan je hier in de straat net 1,5 uur voor staan...quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:13 schreef matthijst het volgende:
[..]
Prijs en gemak. Voorheen moest je wel naar de winkel als je iets snel wilt hebben. Nu kun je het online bestellen en dan heb je het dezelfde avond in huis.
Komt bij dat winkels steeds vaker niet hebben wat je online simpel kunt bestellen.
En die verrekte parkeerkosten: 5 euro is niks....
.quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Weet je wat het is Roel, als ik jou nou steeds bij je voornaam noem Roel, dan denk jij: die man kent mij, die man heeft passie, hij houdt van mensen. Er waren allerlei goede ideeën Roel, ze hebben daar met een heel team over bij elkaar gezeten. En dat zijn mensen met verstand van zaken Roel, dat zijn toppers.
Vorig jaar was dan ook een jaar met heel veel herfst, een tikketje lente en een paar verdwaalde zomerdagen. Maar dan nog deden die parken het beter dan de retail.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De pretparken hebben het de afgelopen jaren het ook niet zo fantastisch gedaan.
koop een lelijke kofferbandquote:Op woensdag 17 februari 2016 23:17 schreef FredvZ het volgende:
Ik bedenk me nu eindelijk wat ik aan de V&D ga missen: hun huismerkkoffers.
Niet vanwege de kwaliteit, maar omdat ze daar hele lelijke koffers verkochten. Waarom ik een lelijke koffer wil? Die koopt niemand, dus heb je nooit het probleem dat iemand met dezelfde koffer zich vergist en jouw koffer meeneemt van de bagageband.
Zeker, maar in de winkel kan ik direct een ander exemplaar uit het rek of magazijn trekken en huiswaards keren.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Kans op transportschade heb je ook als je het naar de winkel moet brengen en na reparatie weer op moet halen.
Niet elk beroep is exact. Kijk naar festivals die verkopen ook voor grof geld een beleving, en steevast uitverkocht. Terwijl je een week later ook op Youtube kan zien in 4K kwaliteit.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:09 schreef matthijst het volgende:
[..]
Vast, maar het is allemaal een zweverig verhaal.
Hoe vaak koop je een koffer? 1x per 2-3 jaar en dan wacht je niet op de hotdogmaand van Kahn.
Dan moet je nog wel het geluk hebben dat hetzelfde exemplaar nog op voorraad is. In de tijd dat ik dingen nog in de winkel kocht was de voorraad meestal zo belabberd dat van het gene wat ik wilde hebben er maar 1 op voorraad was en als het stuk was moest het weer van een ander filiaal komen. Hoop gedoe en gereis.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:19 schreef W00fer het volgende:
[..]
Zeker, maar in de winkel kan ik direct een ander exemplaar uit het rek of magazijn trekken en huiswaards keren.
Daarom twee paar bestellen onlinequote:Op woensdag 17 februari 2016 23:19 schreef W00fer het volgende:
[..]
Zeker, maar in de winkel kan ik direct een ander exemplaar uit het rek of magazijn trekken en huiswaards keren.
Het is maar een slecht voorbeeld, onder zeer grote tijdsdruk snel in elkaar geflanst voor de TV. Dit soort marketing concepten kosten tijd om ontwikkeld te worden. Als Coca Cola volgende week ophoud met marketing is het einde van het jaar ook afgelopen....quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb de uitzending niet gezien, maar was Kahn dan van plan geweest om van V&D echt een experience-bedrijf te maken? Was die Amerikamaand alleen een voorbeeld daarvan?
Want anders... Ik kan me voorstellen dat ING geen groot miljoenenbedrag wil uitlenen alleen maar om in een warenhuis een hotdogmaand te organiseren.
Parkeerkosten wegen niet op tegen de extra tijd en verzendkosten die nodig zijn om iets te retourneren als het kapot aankomt of niet past of niet je smaak is.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:13 schreef matthijst het volgende:
[..]
Prijs en gemak. Voorheen moest je wel naar de winkel als je iets snel wilt hebben. Nu kun je het online bestellen en dan heb je het dezelfde avond in huis.
Komt bij dat winkels steeds vaker niet hebben wat je online simpel kunt bestellen.
En die verrekte parkeerkosten: 5 euro is niks....
Hoe zie jij een beleving in een warenhuis voor je?quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:20 schreef W00fer het volgende:
[..]
Niet elk beroep is exact. Kijk naar festivals die verkopen ook voor grof geld een beleving, en steevast uitverkocht. Terwijl je een week later ook op Youtube kan zien in 4K kwaliteit.
Als dat zo zou zijn dan zou de Bijenkorf niet zo goed draaien. Die draaien zeker ook op beleving. Kijk naar House of Pertijs in Breda welke sierraden verkoopt, een groot gedeelte van die aankoop is ook beleving.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je zegt het goed, voor een belevenis ga je naar een pretpark. Als je iets praktisch wil hebben zoals een koffer, een broodmes, een tas of een dekbedovertrek dan wil je gewoon dat ding hebben zonder gedoe voor een goede prijs.
Vroeger ging voor een ervaring naar een warenhuis. Maar tegenwoordig heeft een consument daar geen tijd voor, die staat liever in een pretpark op zaterdag, de miljardenomzet aldaar te spekken.
Dan heb je jaren onder een steen gezeten want je kunt tegenwoordig van elke winkel met goede click n brick integratie zien wat de winkelvoorraad is. Althans bij Paradigit (doorstart) en Bijenkorf wel, H&M en die andere hipsterzaken durf ik het niet van te zeggen maar ze zouden er beter aan doen van wel, en anders even een telefoontje plegen, belminuten zijn tegenwoordig haast gratis in een abo.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:21 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan moet je nog wel het geluk hebben dat hetzelfde exemplaar nog op voorraad is. In de tijd dat ik dingen nog in de winkel kocht was de voorraad meestal zo belabberd dat van het gene wat ik wilde hebben er maar 1 op voorraad was en als het stuk was moest het weer van een ander filiaal komen. Hoop gedoe en gereis.
En het terugsturen van het tweede paar kost je geen tijd en geld?quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:21 schreef matthijst het volgende:
[..]
Daarom twee paar bestellen online
Doe ik altijd met schoenen...
Dan woon je waarschijnlijk buitenafquote:Op woensdag 17 februari 2016 23:22 schreef W00fer het volgende:
Parkeerkosten wegen niet op tegen de extra tijd en verzendkosten die nodig zijn om iets te retourneren als het kapot aankomt of niet past of niet je smaak is.
Ga maar eens wat dingen lezen over experience marketing, je mond valt open van wat er mogelijk is en vooral van de omzetten die het genereert. Als je de goede bedrijven en mensen erop zet kan het groot worden.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Hoe zie jij een beleving in een warenhuis voor je?
De drie dwaze dagen is ook een belevenis, maar of je daar nou echt blij van wordt als dat 365 dwaze dagen worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |