abonnement Unibet Coolblue
pi_159990128


Pinkpop vindt dit jaar niet plaats in het Pinksterweekend maar op 10-11-12 juni 2016. Het festival zal in 2016 voor de 47ste keer plaatsvinden, een uniek record. Sinds 1990 is Pinkpop opgenomen in het Groot Guinness Book Of Records als het oudste onafgebroken georganiseerde popfestival in Nederland, (maar volgens velen zelfs van Europa).

Het festival duurt tegenwoordig drie dagen en trekt per dag ongeveer 68.000 mensen. Sinds de eerste editie heeft het festival ruim anderhalf miljoen bezoekers gehad en hebben er meer dan 500 verschillende artiesten en bands opgetreden



Pinkpop topics voorgaande jaren:

Pinkpop 2009
Pinkpop 2010
Pinkpop 2011
Pinkpop 2012
Pinkpop 2013
Pinkpop 2014

Jan Smeets, Mr. Pinkpop Documentaire

Artiesten overzicht uit het verleden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pinkpop momenten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pinkpop Afsluitplaat:

Pinkpop Website: http://www.pinkpop.nl
Pinkpop Twitter: https://twitter.com/pinkpopfest
Pinkpop Facebook: https://www.facebook.com/PinkpopFestival
Pinkpop Instagram: http://instagram.com/pinkpopfest

Line-Up
Vrijdag 10 juni:
Mainstage: - Red Hot Chili Peppers, Bastille, James Bay, Common Linnets
3FM Stage: Major Lazer, Years & Years, Gary Clark Jr.
Brand Bier Stage:De Staat, Bear's Den, Storksky
Stage 4: Dj's Skip & Die, One Ok Rock, The Struts

Zaterdag 11 juni:
Main Stage: Rammstein, Doe Maar, Lianne La Havas, James Morrison, Walk Off The Earth
3FM Stage: Puscifer, Ghost, Skillet, Halestorm
Brand Bier Stage: Robin Schulz, Nothing But Thieves, Matt Simons, Lucas Hamming
Stage 4: Noisia, Parquet Courts, The Sore Losers

Zondag 12 juni:
Main Stage: Paul McCartney, Lionel Richie, Kygo, John Newman, Douwe Bob
3FM Stage: Skunk Anansie, Bring Me The Horizon, All Time Low, Tom Odell
Brand Bier Stage: Balthazar, Vintage Trouble, Jamie Lawson, St. Paul & The Broken Bones
Stage 4: Sevn Alias, Graveyard, The London Souls, Slaves

Start voorverkoop 47ste Pinkpop editie:
Zaterdag 20 februari 2016 vanaf 10.00 uur via Ticketmaster.nl, alle Primera winkels en de bekende voorverkoopadressen.

Officiële ticketprijzen:
Weekendkaart (3 dagen inclusief camping): ¤ 195 (inclusief ¤ 5 servicekosten)
Dagkaart: ¤ 95 (inclusief ¤ 5 servicekosten)

2015 Aftermovie:



[ Bericht 0% gewijzigd door indiaantje89 op 19-02-2016 09:26:45 ]
pi_159990136
Pearl Jam wilde ze halen maar doen dus niks in Europa dit jaar.
pi_159990174
Maar kom op, Werchter heeft het in de breedte toch écht veel beter voor elkaar, met dezelfde headliners (+ 1 extra). Ik zou het wel weten hoor. Natuurlijk gaan dingen als Ghost en Halestorm daar wss naar Graspop, maar je krijgt er een hoop leuks voor terug.
pi_159990254
Dat wordt dan een zaterdagkaartje voor mij, jammer dat tenaciuos D er (nog) niet bij staat, maar rammstein en doe maar wil ik wel zien.
pi_159990282
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:47 schreef Loveless85 het volgende:
Maar kom op, Werchter heeft het in de breedte toch écht veel beter voor elkaar, met dezelfde headliners (+ 1 extra). Ik zou het wel weten hoor. Natuurlijk gaan dingen als Ghost en Halestorm daar wss naar Graspop, maar je krijgt er een hoop leuks voor terug.
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:47 schreef Loveless85 het volgende:
Maar kom op, Werchter heeft het in de breedte toch écht veel beter voor elkaar, met dezelfde headliners (+ 1 extra). Ik zou het wel weten hoor. Natuurlijk gaan dingen als Ghost en Halestorm daar wss naar Graspop, maar je krijgt er een hoop leuks voor terug.
Anders hé...

Werchter heeft (nog) geen Doe Maar, Puscifer, Lionel Richie...
pi_159990353
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:52 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

[..]

Anders hé...

Werchter heeft (nog) geen Doe Maar, Puscifer, Lionel Richie...
Doe maar en Lionel Richie zullen ze ook niet krijgen, maar ze hebben wél The Offspring, Ellie Goulding, Editors, Florence + The Machine, At The Drive-In, Macklemore & Ryan Lewis, Courtney Barnett, Disclosure, New Order, PJ Harvey, Robert Plant, Tame Impala én The Last Shadow Puppets.

Nou gaan Disclosure en TLSP hier naar Lowlands, en misschien New Order ook hoor, maar ik vind t toch een aardige waslijst aan redelijk grote namen die daar wél staan en waar hier best een gebrek aan is. Zeg maar net de namen tussen je headliner en 'dagopvulling'.
pi_159990399
Werchter kun je echt niet met Pinkpop vergelijken ook. Dat budget is vele malen hoger, net als het aanzien van het festival.
pi_159990408
Je doet eigenlijk Werchter oneer aan door ze te vergelijken (snap het wel uiteraard), dat vind ik veel meer een festival. Pinkpop draait gewoon om de headliner en dan vullen ze het wat op met de minst originele 3FM-artiesten terwijl Werchter ook meer podia heeft en veel breder programmeert.

Maar dit jaar is het wel extreem ja, denk dat er geen enkele dag op Werchter zal zijn die mindere namen heeft dan Pinkpop.. het hele weekend samen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:58:32 #9
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_159990413
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:47 schreef Loveless85 het volgende:
Maar kom op, Werchter heeft het in de breedte toch écht veel beter voor elkaar, met dezelfde headliners (+ 1 extra). Ik zou het wel weten hoor. Natuurlijk gaan dingen als Ghost en Halestorm daar wss naar Graspop, maar je krijgt er een hoop leuks voor terug.
Komt Rammstein daar ook?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_159990434
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:58 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Komt Rammstein daar ook?
Jup.

quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:57 schreef Stofje het volgende:
Werchter kun je echt niet met Pinkpop vergelijken ook. Dat budget is vele malen hoger, net als het aanzien van het festival.
Tjah, dat hebben ze toch echt zelf voor elkaar gebokst waar Pinkpop is blijven steken. En als je zo veel overlap hebt (zeker qua headliners) en 100km van elkaar ligt gaan mensen sowieso vergelijken. En ik doe het dan nu even op basis van line-up, want daarnaast vind ik (!) Werchter als festival ook nog eens vele malen fijner. Beter terrein, meer podia, meer beleving dan Pinkpop.
pi_159990440
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:44 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Rare combi hoor. Puscifer zodat ze (of Mojo) volgend jaar Tool mag boeken?
Denk het en vind het helemaal prima.
pi_159990464
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:55 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Doe maar en Lionel Richie zullen ze ook niet krijgen, maar ze hebben wél The Offspring, Ellie Goulding, Editors, Florence + The Machine, At The Drive-In, Macklemore & Ryan Lewis, Courtney Barnett, Disclosure, New Order, PJ Harvey, Robert Plant, Tame Impala én The Last Shadow Puppets.

Nou gaan Disclosure en TLSP hier naar Lowlands, en misschien New Order ook hoor, maar ik vind t toch een aardige waslijst aan redelijk grote namen die daar wél staan en waar hier best een gebrek aan is. Zeg maar net de namen tussen je headliner en 'dagopvulling'.
Toch vind ik Lionel gedurfder dan Ellie Goulding, Mackelmore, Disclosure, Tame Impala etc.
pi_159990478
Lionel voor Paul McCartney dus, dat is wel netjes.
pi_159990479
De OP heeft het over dit jaar en 12-13-14 juni 2015.

Maak daar eens gauw 10-11-12 juni 2016 van.
Farts are jazz to assholes
pi_159990492
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:01 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Toch vind ik Lionel gedurfder dan Ellie Goulding, Mackelmore, Disclosure, Tame Impala etc.
Eens, maar aan de andere kant wel weer weinig origineel ná Ziggo Dome en North Sea Jazz in 2015. Dus leuke boeking hoor, maar de mensen die hem wilden zien hebben die kans al ruimschoots gehad.

Komt op mij een beetje over als 'Oeehhh kijk ons eens de Glastonbury van Nederland zijn'.
pi_159990496
quote:
Sorry, that page doesn’t exist!
pi_159990520
Zal ongetwijfeld zo weer terugkomen. Ging om leeftijden van PP-artiesten ,die de laatste jaren erg is toegenomen. Ik vond het nogal non-informatie en sullig.
pi_159990561
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:04 schreef Stofje het volgende:
Zal ongetwijfeld zo weer terugkomen. Ging om leeftijden van PP-artiesten ,die de laatste jaren erg is toegenomen. Ik vond het nogal non-informatie en sullig.
Er is gewoon een gebrek aan 'jonge' headliners, en de acts die er zijn die touren zich dan vervolgens verrot waardoor het niet echt boeiende headliners meer zijn (dan denk ik aan Mumford and Sons, Kings of Leon, dat soort meuk).
pi_159990591
Vrijdag
Main: Common Linnets - James Bay - Bastille - RHCP
3FM: Gary Clark Jr. - Years & Years - Major Lazer
Tent : Storksky - Bear's Den - De Staat
4: The Struts - One OK Rock - Skip&DIe

Zaterdag
Main: Walk Off Earth - James Morrison - Lianne La Havas - Doe Maar - Rammstein
3FM: Halestorm - Skillet - Ghost - Puscifer
Tent: Lucas Hamming - Matt Simons - Nothing But Thieves - Robin Schulz
4: The Sore Losers - Parquet Courts - Noisia

Zondag:
Main: Douwe Bob - John Newman - Kygo - Lionel Richie - Paul McCartney
3FM: Tom Odell - All Time Low - Bring Me The Horizon - Skunk Anansie
Tent: St. Paul - Jamie Lawson - Vintage Trouble - Balthazar
4: Slaves - The London Soul - Graveyard - Sevn Alias
  woensdag 17 februari 2016 @ 14:08:42 #21
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_159990617
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:07 schreef Loveless85 het volgende:
Vrijdag
Main: Common Linnets - James Bay - Bastille - RHCP
3FM: Gary Clark Jr. - Years & Years - Major Lazer
Tent : Storksky - Bear's Den - De Staat
4: The Struts - One OK Rock - Skip&DIe

Zaterdag
Main: Walk Off Earth - James Morrison - Lianne La Havas - Doe Maar - Rammstein
3FM: Halestorm - Skillet - Ghost - Puscifer
Tent: Lucas Hamming - Matt Simons - Nothing But Thieves - Robin Schulz
4: The Sore Losers - Parquet Courts - Noisia

Zondag:
Main: Douwe Bob - John Newman - Kygo - Lionel Richie - Paul McCartney
3FM: Tom Odell - All Time Low - Bring Me The Horizon - Skunk Anansie
Tent: St. Paul - Jamie Lawson - Vintage Trouble - Balthazar
4: Slaves - The London Soul - Graveyard - Sevn Alias
Graveyard op stage 4?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 17 februari 2016 @ 14:08:58 #22
442544 schoonmams
2 stuks fruit per dag
pi_159990623
De mooiste tijd is nu aangebroken: onbekende bandjes op Spotify luisteren en zo nieuwe muziek leren kennen :D

Vintage Trouble staat nu al een uurtje aan en dat is lekker
pi_159990624
Paar heel aparte keuzes weer hoor. Kygo halverwege de middag op de main, idem voor James Bay. Sowieso slaapverwekkend starten die vrijdag.

Doe Maar voor Rammstein...

Die zondag op de 3FM is echt een van de minstzeggende programmeringen die ze in jaren voor elkaar kregen. Stuk voor stuk van die 'tjah, leuk dat het er staat maar niet iets waar ik tickets voor koop'-bandjes.
pi_159990638
pi_159990665
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:58 schreef Arn0 het volgende:
Je doet eigenlijk Werchter oneer aan door ze te vergelijken (snap het wel uiteraard), dat vind ik veel meer een festival. Pinkpop draait gewoon om de headliner en dan vullen ze het wat op met de minst originele 3FM-artiesten terwijl Werchter ook meer podia heeft en veel breder programmeert.

Maar dit jaar is het wel extreem ja, denk dat er geen enkele dag op Werchter zal zijn die mindere namen heeft dan Pinkpop.. het hele weekend samen.
Meer podia op werchter, hebben ze eindelijk podium 4 af dan? Tot een paar jaar geleden had men daar maar 2 podia, daar is toen de barn bijgekomen. :D

Maar een robert plant en florence ook nog op pinkpop zou ook mooi geweest zijn. ;)
pi_159990666
More to follow op vrijdag?
Feyenoord Rotterdam
pi_159990679
Het is ook een beetje bon ton om 'tegen' Pinkpop en pro Werchter of Sziget te zijn terwijl het daar stikt van de Nederlanders :s). Ik vind het alle drie mooie festivals en ben allang blij dat er verschil zit tussen de verschillende feesten. De jaren 90 zijn voorbij toen Pinkpop echt toonaangevend was, achja.
pi_159990688
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Meer podia op werchter, hebben ze eindelijk podium 4 af dan? Tot een paar jaar geleden had men daar maar 2 podia, daar is toen de barn bijgekomen. :D

Maar een robert plant en florence ook nog op pinkpop zou ook mooi geweest zijn. ;)
Najah, meer podia's die iets zeggen. De programmering van The Barn vind ik pak 'm beet een stuk boeiender dan zo'n Stage 4, wat er eigenlijk alleen is om de obligate package deals ergens te parkeren.
pi_159990722
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:11 schreef Harmankardon het volgende:
Het is ook een beetje bon ton om 'tegen' Pinkpop en pro Werchter of Sziget te zijn terwijl het daar stikt van de Nederlanders :s). Ik vind het alle drie mooie festivals en ben allang blij dat er verschil zit tussen de verschillende feesten. De jaren 90 zijn voorbij toen Pinkpop echt toonaangevend was, achja.
Maar goed, laten we wel zijn; Pinkpop was ooit wat Werchter nu is, en Werchter is een jaartje of 15 á 20 doorgegroeid van dubbel naar enkelfestival, en naar 4 dagen. Dan kunnen we nu wel gaan roepen dat dat niet te vergelijken is, maar zij hebben hun huidige positie voor zichzelf gecreeerd, waar Pinkpop schijnbaar stil is blijven staan. Met dit soort line-ups tot gevolg, als je het nu zo op de poster ziet.... Headliners dik in orde, maar dan kachelt het toch heel snel in elkaar daaronder? Op een enkeling na?
pi_159990841
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:12 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar goed, laten we wel zijn; Pinkpop was ooit wat Werchter nu is, en Werchter is een jaartje of 15 á 20 doorgegroeid van dubbel naar enkelfestival, en naar 4 dagen. Dan kunnen we nu wel gaan roepen dat dat niet te vergelijken is, maar zij hebben hun huidige positie voor zichzelf gecreeerd, waar Pinkpop schijnbaar stil is blijven staan. Met dit soort line-ups tot gevolg, als je het nu zo op de poster ziet.... Headliners dik in orde, maar dan kachelt het toch heel snel in elkaar daaronder? Op een enkeling na?
Eens, maar ik weet uit eerste hand wat voor juridische tegenwerking Pinkpop krijgt (bijv. vanuit de buurt) en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat in België veel meer toegestaan is dus ik vind dit eigenlijk een hele logische ontwikkeling voor Werchter waarbij Pinkpop stil is blijven staan, dat is waar ja.
pi_159990855
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:11 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Najah, meer podia's die iets zeggen. De programmering van The Barn vind ik pak 'm beet een stuk boeiender dan zo'n Stage 4, wat er eigenlijk alleen is om de obligate package deals ergens te parkeren.
Derde podium van werchter is wel een slagje groter dan de tent van pinkpop ja. Vind je wel erg positief over werchter. Lopen per dag nog een 20.000-28.000 man extra rond. Sfeervol is het alleen bij de twee tenten. Hoofdpodium had na de pit vaak zeer matig geluid. En sanitair is matig, maar dat zijn ongeveer bijna alle festivals buiten Nederland. Ga misschien nog wel eens naar toe hoor, bij een echt aansprekende line up. Maar was wel een tegenvaller toen ik er was na alle hosanna gehoord te hebben.

Camping (die van werchter zelf) was helemaal matig btw. Als je kan altijd een andere pakken.
pi_159990858
Ik vind de afsluiters van de 3FM stages en tent stages wel erg tegenvallen ja.

De enige die ik credible vind daar is Major Lazer op de 3FM stage. Puscifer is tof, maar geen 3FM stage headliner waardig lijkt me.

Idem geld voor Skunk Anansie.. leuke band voor overdag, maar 3FM stage afsluiter is het niet. Als je bedenkt dat afgelopen jaren daar acts stonden als Arcade Fire of Faith No More/Slash, Avicii, Placebo, Robert Plant etc. stonden.
pi_159990927
Ik had Puscfier idd niet als afsluiter verwacht, des te beter want dan gaat iedereen vroeg naar Rammstein.
pi_159990947
Wat men hier zegt: er wordt teveel naar headliners gekeken. Ik denk dat het moderne festivalpubliek daar helemaal niet naar op zoek is. Die willen een gehele dag vermaakt worden en helemaal niet de hele dag wachten op 'die ene grote act'. Toch? Ik ben zelf een Pukkelpopganger. Een perfect dagje voor mij is wakker worden met Spaanse salsa, eventjes bji de Boilerroom wat vroegemiddagtunes meepakken. Inmiddels wat biertjes drinken en wat lekkers eten en hop, even een rockbandje met wat herkenbare liedjes. En weer een biertje en weer wat eten. Biertjes beginnen aan te komen, tijd voor wat stevigers. Drum n bass ofzo. Uurjte of 4-5 is het dan, dan moet je even energiek zijn. En vervolgens weer even languit op het veld liggen, met een gitaarjochie met een hoed op. Wat pasta erbij, biertje natuurlijk. En zo gaan we langzaam richting de nacht.

Festivals O+.
pi_159990990
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:19 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Derde podium van werchter is wel een slagje groter dan de tent van pinkpop ja. Vind je wel erg positief over werchter. Lopen per dag nog een 20.000-28.000 man extra rond. Sfeervol is het alleen bij de twee tenten. Hoofdpodium had na de pit vaak zeer matig geluid. En sanitair is matig, maar dat zijn ongeveer bijna alle festivals buiten Nederland. Ga misschien nog wel eens naar toe hoor, bij een echt aansprekende line up. Maar was wel een tegenvaller toen ik er was na alle hosanna gehoord te hebben.

Camping (die van werchter zelf) was helemaal matig btw. Als je kan altijd een andere pakken.
Mjah, ik heb die dingen niet echt als minder ervaren eigenlijk, sanitair iig niet. Campings zijn uiteraard groter, maar vond juist die opzet met de lokale verenigingen die daar de boel uitbaten wel gezellig, maar volgens mij zijn ze dat wel flink aan het terugschalen, en zijn er afgelopen jaren wel wat vervelende incidenten geweest inderdaad :Y

Het is ook gewoon een persoonlijke mening natuurlijk, geen feit.
pi_159991120
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:26 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mjah, ik heb die dingen niet echt als minder ervaren eigenlijk, sanitair iig niet. Campings zijn uiteraard groter, maar vond juist die opzet met de lokale verenigingen die daar de boel uitbaten wel gezellig, maar volgens mij zijn ze dat wel flink aan het terugschalen, en zijn er afgelopen jaren wel wat vervelende incidenten geweest inderdaad :Y

Het is ook gewoon een persoonlijke mening natuurlijk, geen feit.
Dat sowieso. En de line up is bij pinkpop wel weer minder, daar zeker mee eens. Ach, mag niets zeggen eigenlijk. Ga niet naar een van de twee festivals. 95 (pp) of 100 (werchter) voor Rammstein is mij te gek geworden.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 februari 2016 @ 14:38:39 #37
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_159991215
Waar is Biffy Clyro ;(
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_159991236
Je moet ze gewoon niet vergelijken, Werchter is toch veel meer een jongeren festival dan Pinkpop heb ik altijd het idee.

Pinkpop heeft ook daarom voor mij altijd zijn charme. Die boekte wel Bruce Springsteen en The Rolling Stones, waar Werchter dat niet deed. Paul deze keer wel en dat verbaasd me wel een beetje.

John Mayer en Arcade Fire heb ik de afgelopen jaren ook niet kunnen zien op Werchter, Herbert Grönemeyer en Joe Bonamassa ook niet.

Werchter liet vorig jaar Faith No More liggen.. uiteindelijk kwamen ze nog wel omdat er wat bands uitvielen.

Dit jaar lijken ze toch weer met Doe Maar en Lionel Richie te komen, en misschien Puscifer zich enigzins te onderscheiden.
pi_159991289
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
Waar is Biffy Clyro ;(
Rock Am Ring!
pi_159991409
nu nog hopen dat niemand sterft voor Pinkpop anders moet Jan weer op zoek naar een vervanger.
pi_159991459
Wel een Special Bier Terras van Brand dit jaar
  woensdag 17 februari 2016 @ 14:52:36 #42
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_159991490
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:51 schreef indiaantje89 het volgende:
Wel een Special Bier Terras van Brand dit jaar
:)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_159991565
Er zijn al een paar singer-songwriters gecontracteerd voor de Garden Of Love. Stage 5 :)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 februari 2016 @ 15:05:07 #44
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_159991756
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:48 schreef KingRadler het volgende:
nu nog hopen dat niemand sterft voor Pinkpop anders moet Jan weer op zoek naar een vervanger.
:')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_159991928
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:05 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

:')
Paul McCartney Geboren: 18 juni 1942 (73 jaar)
Lionel Richie Geboren: 20 juni 1949 (66 jaar)
Henny Vrienten Geboren: 27 juli 1948 (67 jaar)

zijn niet meer de jongsten

[ Bericht 0% gewijzigd door KingRadler op 17-02-2016 15:15:58 ]
pi_159991931

Dit vind ik wel erg sterk. Maar dit zou ik dus weer nooit op de mainstage zetten.

Zeker niet als daarna Rammstein nog komt rocken :D.
  woensdag 17 februari 2016 @ 15:12:26 #47
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_159991977
Ik heb zeer aangemoedigd dat Pinkpop de toer van Roskilde op ging, voor wat betreft het op de headline zetten van een ouwe gigant, met daarnaast jong en experimenteel spul. Dat heeft Roskilde in ieder geval een aantal jaren gedaan (Springsteen, Iron Maiden enzo). Maar Lionel Richie? Pffft, ik krijg toch een Libelle-gevoel hierbij.

Verder een aantal aardige dingen geprogrammeerd. Weet nog niet of ik wil. Ik heb nu een jaar overgeslagen voor wat betreft een festival, en dat wil ik niet weer laten gebeuren. Nu nog medestanders vinden :)
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 17 februari 2016 @ 15:15:18 #48
67174 Dos37
Come on Twente
pi_159992059
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:10 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Paul McCartney Geboren: 18 juni 1942 (73 jaar)
Lionel Richie Geboren: 20 juni 1949 (66 jaar)
Henny Vrienten Geboren: 27 juli 148 (67 jaar)

zijn niet meer de jongsten
Henny is al 1867 jaar :+
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_159992076
ik voorspel dat Pinkpop helemaal uitverkocht raakt komend weekend.
pi_159992093
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:15 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Henny is al 1867 jaar :+
hahah foutje
pi_159992129
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:51 schreef indiaantje89 het volgende:
Wel een Special Bier Terras van Brand dit jaar
Was vorig jaar toch ook in de brandbierkrat. ;)
pi_159992159
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:15 schreef KingRadler het volgende:
ik voorspel dat Pinkpop helemaal uitverkocht raakt komend weekend.
Ik voorspel van niet de vrijdag blijven gewoon tickets voor te koop. De zaterdag ga ik vanuit dat in een paar weken zal uitverkopen, en de zondag daarvoor zullen de rijen met oudere jongeren voor de primera staan. :D
pi_159992188
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:39 schreef indiaantje89 het volgende:
Je moet ze gewoon niet vergelijken, Werchter is toch veel meer een jongeren festival dan Pinkpop heb ik altijd het idee.

Pinkpop heeft ook daarom voor mij altijd zijn charme. Die boekte wel Bruce Springsteen en The Rolling Stones, waar Werchter dat niet deed. Paul deze keer wel en dat verbaasd me wel een beetje.

John Mayer en Arcade Fire heb ik de afgelopen jaren ook niet kunnen zien op Werchter, Herbert Grönemeyer en Joe Bonamassa ook niet.

Werchter liet vorig jaar Faith No More liggen.. uiteindelijk kwamen ze nog wel omdat er wat bands uitvielen.

Dit jaar lijken ze toch weer met Doe Maar en Lionel Richie te komen, en misschien Puscifer zich enigzins te onderscheiden.
The Rolling Stones stonden dat jaar op Werchter Classic en Arcade Fire had dat jaar al een concert in het Sportpaleis in Antwerpen in dezelfde periode.

De verwachtingen waren hoog gezien de headliners maar nu zijn daar (op Lionel Richie, Skunk Anansie en Doe Maar na) eigenlijk geen verrassingen bij gekomen. Eigenlijk is het voornamelijk opvulling en ik verwacht dat er weer heel veel dagjesmensen op af komen die de hele dag maar een beetje gaan wachten tot de RHCP, Rammstein en Paul Mc Cartney komen en dat is juist zo jammer aan Pinkpop. Het is echt een festival geworden dat zich puur richt op de headliners.

Dit jaar komen alle headliners van Pinkpop ook op Rock Werchter (Het lijkt wel of ze samen werken :D ). maar Rock Werchter biedt daarnaast een veel breder programma met veel 'subtoppers' en veel verschillende stijlen. 100 euro voor een dagkaartje is ook pittig maar hier krijg je veel meer voor terug als je voor die ¤95,- van Pinkpop krijgt en trouwens met een Werchter kaartje mag je gratis gebruik maken van het OV in België en van de shuttlebussen. Dat scheelt ook weer een aantal euro's :)

Ik vind Werchter qua voorzieningen en qua gezelligheid trouwens echt een geslaagd festival. Het bier smaakt stukken beter als bij Pinkpop. Je kunt gewoon tussendoor eens lekker het dorpje inlopen voor een pintje of wat eten buiten het terrein (Toch een stuk goedkoper dan op het terrein zelf). Daarnaast hangt er echt een hele gemoedelijke sfeer en moet je af en toe flink puzzelen om alle bands te zien die je wilt zien. Bij Pinkpop is dat veel minder het geval want eigenlijk zijn alleen de headliners de moeite waard :D

Ik snap trouwens ook niet waarom Pinkpop het niet aandurft om een paar vernieuwende acts te plaatsen. Van zo'n Bastille of James Bay kun je toch serieus niet vrolijk worden?!
pi_159992201
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:12 schreef Andromache het volgende:
Ik heb zeer aangemoedigd dat Pinkpop de toer van Roskilde op ging, voor wat betreft het op de headline zetten van een ouwe gigant, met daarnaast jong en experimenteel spul. Dat heeft Roskilde in ieder geval een aantal jaren gedaan (Springsteen, Iron Maiden enzo). Maar Lionel Richie? Pffft, ik krijg toch een Libelle-gevoel hierbij.

Verder een aantal aardige dingen geprogrammeerd. Weet nog niet of ik wil. Ik heb nu een jaar overgeslagen voor wat betreft een festival, en dat wil ik niet weer laten gebeuren. Nu nog medestanders vinden :)
Pinkpop krijgt dat gewoon niet voor elkaar, das meer het probleem. Roskilde weet wel regelmatig dingen écht exclusief te pakken (McCartney, Metallica), dan is dat het enige festival wat ze doen. Pinkpop kan dat gewoon niet betalen en heeft het aanzien niet.

Daarnaast hebben ze dit jaar ook gewoon pech dat de 'classic' act ook op Werchter staat, want voorheen wisten ze zich daar goed mee te onderscheiden.
pi_159992230
Ik moet nog zien of het uit gaat verkopen.

Vorig jaar was hier ook wel veel kritiek, maar was toch iets anders geprogrammeerd. Nu zie ik overal eigenlijk vrij veel negatieve reacties...
pi_159992271
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:21 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik moet nog zien of het uit gaat verkopen.

Vorig jaar was hier ook wel veel kritiek, maar was toch iets anders geprogrammeerd. Nu zie ik overal eigenlijk vrij veel negatieve reacties...
Tjah, het is al een paar keer gezegd, maar het zijn dikke prima headliners, een goeie subhead, en dan <HEEEEEEEEEEL GROOOOOOT GAT> vrij matige opvulacts die ineens 3FM afsluiten of hoog op de main staan. Zeker die zondag is Pinkpopmaandag onwaardig (doordenkertje).
  woensdag 17 februari 2016 @ 15:23:44 #57
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_159992279
Kende Nothing But Thieves niet, maar wel een fijne sound zeg.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_159992334
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:20 schreef Ruder het volgende:
The Rolling Stones stonden dat jaar op Werchter Classic en Arcade Fire had dat jaar al een concert in het Sportpaleis in Antwerpen in dezelfde periode.
Ja maar daar heb je toch niets aan als je een Rock Werchter kaartje koopt :P.

Beide heeft wel iets. Werchter maakt zo nu en dan zijn blunders... alweer Florence, alweer Editors, Ellie Goulding en Disclosure zo hoog op het affiche.

Voor die acts die wel boeiend zijn, kan je andere alternatieve festivals vinden voor minder geld.
pi_159992369
Doelgroep van Pinkpop word steeds ouder.
pi_159992400
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:26 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ja maar daar heb je toch niets aan als je een Rock Werchter kaartje koopt :P.

Beide heeft wel iets. Werchter maakt zo nu en dan zijn blunders... alweer Florence, alweer Editors, Ellie Goulding en Disclosure zo hoog op het affiche.

Voor die acts die wel boeiend zijn, kan je andere alternatieve festivals vinden voor minder geld.
Nee dat klopt maar daarom kwamen ze niet op Werchter en eigenlijk is het ook wel goed om The Rolling Stones op een apart classic festival te hebben want zo ontstaat er geen run op de kaartjes die het voor veel festivalgangers verpest want veel mensen komen dan enkel voor The Rolling Stones en de rest van die dag zal ze een worst zijn. Een beetje van dat Pinkpopvolk dus :D ;)
pi_159992495
Voor het geld van Werchter en TW classic kan ik naar 3 festivals :P

Maar mee eens, dit jaar is Werchter de winnaar. Maar toch heeft Pinkpop ieder jaar (voor mij) wel wat leuks te beiden.

En we moeten niet vergeten dat Bruce zondag nog even wat nummers mee komt spelen met Paul (hoop ik).
pi_159992598
ik ken er veel niet die op Pinkpop komen.
toch maar eens gaan luisteren op Apple Music
pi_159992676
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:35 schreef indiaantje89 het volgende:
Voor het geld van Werchter en TW classic kan ik naar 3 festivals :P

Maar mee eens, dit jaar is Werchter de winnaar. Maar toch heeft Pinkpop ieder jaar (voor mij) wel wat leuks te beiden.

En we moeten niet vergeten dat Bruce zondag nog even wat nummers mee komt spelen met Paul (hoop ik).
Werchter is al jaren op rij de winnaar omdat Pinkpop enkel de headliners interessant vindt en het voor de rest maar een beetje opvult...

en omdat OV bij de kaartjes van Werchter zit inbegrepen zijn de dagkaartjes eigenlijk goedkoper :)
pi_159992739
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:42 schreef Ruder het volgende:

[..]

Werchter is al jaren op rij de winnaar omdat Pinkpop enkel de headliners interessant vindt en het voor de rest maar een beetje opvult...

en omdat OV bij de kaartjes van Werchter zit inbegrepen zijn de dagkaartjes eigenlijk goedkoper :)
Daarvoor ga ik wel naar Lowlands.
pi_159992796
Godver, twijfel wel eigenlijk. 95 euro is fucking veel geld voor een dag waar ik alleen RHCP en De Staat tof vind
Feyenoord Rotterdam
pi_159992837
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:45 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Daarvoor ga ik wel naar Lowlands.
Maar goed, laten we wel zijn, voor de Belgjes weet Werchter wel 'het beste' van Lowlands, Pinkpop, DTRH, en BKS te combineren.
pi_159992897
quote:
6s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:50 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar goed, laten we wel zijn, voor de Belgjes weet Werchter wel 'het beste' van Lowlands, Pinkpop, DTRH, en BKS te combineren.
Ook niet mee eens :P.

De veiligste namen van die 4 festivals, dat wel.
pi_159992943
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:53 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ook niet mee eens :P.

De veiligste namen van die 4 festivals, dat wel.
Nah, dat valt best wel mee. Mensen zouden Pinkpop roemen als ze Tame Impala, Courtney Barnett, PJ Harvey, of At The Drive-In hadden, en als Werchter het programmeert is het ineens 'veilig'.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 februari 2016 @ 15:57:45 #69
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_159993002
Lionel ook naar TW Classic 🙈
En Bruce, Lana del Rey e.a.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_159993144
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
Lionel ook naar TW Classic 🙈
En Bruce, Lana del Rey e.a.
mooi programma
pi_159993203
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:55 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nah, dat valt best wel mee. Mensen zouden Pinkpop roemen als ze Tame Impala, Courtney Barnett, PJ Harvey, of At The Drive-In hadden, en als Werchter het programmeert is het ineens 'veilig'.
Natuurlijk zijn dit veilige namen. Tame Impala en Courtney is ruim (anderhalf)jaar te laat. Nu het allemaal in kannen en kruiken zit dan boeken ze zoiets pas bij Werchter. PJ Harvey is dus ook grote naam van het DTRH affiche. Alleen At The Drive_in is enigzins minder veiliger.

Waar stond bijvoorbeeld Ride vorig jaar op Werchter. Denk je echt dat Werchter een Oneothrix Point Never zal boeken? No way.
pi_159993216
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:26 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ja maar daar heb je toch niets aan als je een Rock Werchter kaartje koopt :P.

Beide heeft wel iets. Werchter maakt zo nu en dan zijn blunders... alweer Florence, alweer Editors, Ellie Goulding en Disclosure zo hoog op het affiche.

Voor die acts die wel boeiend zijn, kan je andere alternatieve festivals vinden voor minder geld.
Ik begrijp wat je bedoelt maar ik heb alsnog veel liever Florence, Editors en Disclosure dan Major Lazer (die misschien ook nog wel naar werchter komen), puscifer, Doe Maar, James Bay etc. Om nog te zwijgen over New Order, Robert Plant, Pj Harvey, Tame Impala, Paul Kalkbrenner, Courtney Barnett, Jamie xx en The Last Shadow Puppets.
pi_159993239
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:07 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn dit veilige namen. Tame Impala en Courtney is ruim (anderhalf)jaar te laat. Nu het allemaal in kannen en kruiken zit dan boeken ze zoiets pas bij Werchter. PJ Harvey is dus ook grote naam van het DTRH affiche. Alleen At The Drive_in is enigzins minder veiler.

Waar stond bijvoorbeeld Ride vorig jaar op Werchter. Denk je echt dat Werchter een Oneothrix Point Never zal boeken? No way.
Nee okee, maar dat geldt toch praktisch voor ieder major festival? Werchter vindt er dan nog een beetje een gulden middenweg door wel wat alternatievere acts te boeken, maar ze zullen de obscure shit nooit meepakken nee, dat trekt simpelweg gewoon te weinig mensen naar een festival voor 80.000 man.
pi_159993327
Ik ga naar teveel festivals waarschijnlijk waardoor Werchter voor mij niet zo snel interessant is. -O-
pi_159993333
quote:
6s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:50 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar goed, laten we wel zijn, voor de Belgjes weet Werchter wel 'het beste' van Lowlands, Pinkpop, DTRH, en BKS te combineren.
Je gaat je bijna afvragen wat er overblijft voor Pukkelpop! Foals, Massive Attack, Beck, Iggy Pop, m83?
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:12:46 #76
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_159993336
Niks mis met de Pinkpop line-up van dit jaar (op Douwe Bob na). Peppers, Major Lazer, Years& Years, De Staat, Skip&Die, Rammstein, Doe Maar, Noisia, Nothing But Thieves, Parquet Courts, The Sore Losers, Paul McCartney, Lionel Richie, Skunk Anansie, Balthazar, Bring Me The Horizon, Graveyard.
Dat gaat weer een top weekend worden *O* *O* *O*
pi_159993389
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:12 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik ga naar teveel festivals waarschijnlijk waardoor Werchter voor mij niet zo snel interessant is. -O-
Sorry voor de Bash. Maar denk dat dat inderdaad zo is. Op Werchter zie je gewoon 80% van de populaire namen van dat jaar. Ben nog niet kapot van de line up van dit jaar, maar ik heb het veel liever dan die van Pinkpop ;)
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:16:49 #78
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_159993453
Ik was van plan naar Pinkpop te komen voor Rammstein, maar wat er nu staat voor de rest van de dag vind ik maar matig. En het is een week voor we naar Graspop gaan. Werchter valt later,en dan kunnen we op 1 dag Ramstein, Offspring en Bring me the Horizon meepakken. Dus misschien toch maar gewoon naar Belgie...
edit en Ghiost en Halestorm staan ook op GMM
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_159993551
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:12 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik ga naar teveel festivals waarschijnlijk waardoor Werchter voor mij niet zo snel interessant is. -O-
Najah ergens wel. Voor de puristen is een Mo, Jamie XX, Tame Impala, etc. etc. niet zo spannend meer. Maar voor de 3FM/StuBru luisteraars worden dat nu pas spannende acts, aangezien ze pas laatste half jaar / jaar echt flinke airplay krijgen.
pi_159993593
En Werchter heeft geen Jan Smeets :6
pi_159993619
Maar wie Kygo geboekt heeft op de mainstage heeft het ook niet echt begrepen -O-
pi_159993751
Komen Sevn alias en Broederliefde nou LIVE? Wauw, chapeau chapeau chapeau
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:36:26 #83
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_159994019
Ik wist niet wie of wat Kygo was, maar dit hitje vind ik wel leuk. Maar om dit nou op mainstage te zetten.......aparte boeking.

pi_159994177
Ik had het toch persoonlijk iets anders gedaan.

Vrijda:
Main: Red Hot Chili Peppers, Bastille, James Bay, Common Linnets
3FM Stage: Major Lazer, Years & Years, Gary Clark Jr.
Tent: Noisia, Bear's Den, Storksksy

Zaterdag:
Main: Rammstein, Puscifer, Bring Me The Horizon, Ghost, Skillet, Halestorm
3FM Stage: James Morrison, Skunk Anansie, Lianne Le Havas, Walk Off Earth
Tent: Robin Schulz, Nothing But Thieves, Matt Simons, Lucas Hamming

Zondag:
Main: Paul McCartney, Lionel Richie, Balthazar, John Newman, Douwe Bob
3FM Stage: Doe Maar, De Staat, All Time Low, Tom Odell
Tent: Kygo, Vintage Trouble, Jamie Lawson, St. Paul & The Broken Bones
pi_159994232
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:42 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik had het toch persoonlijk iets anders gedaan.

Vrijda:
Main: Red Hot Chili Peppers, Bastille, James Bay, Common Linnets
3FM Stage: Major Lazer, Years & Years, Gary Clark Jr.
Tent: Noisia, Bear's Den, Storksksy

Zaterdag:
Main: Rammstein, Puscifer, Bring Me The Horizon, Ghost, Skillet, Halestorm
3FM Stage: James Morrison, Skunk Anansie, Lianne Le Havas, Walk Off Earth
Tent: Robin Schulz, Nothing But Thieves, Matt Simons, Lucas Hamming

Zondag:
Main: Paul McCartney, Lionel Richie, Balthazar, John Newman, Douwe Bob
3FM Stage: Doe Maar, De Staat, All Time Low, Tom Odell
Tent: Kygo, Vintage Trouble, Jamie Lawson, St. Paul & The Broken Bones
Tjah, tussen dagen switchen is altijd lastig, je weet niet of een act beschikbaar is, maar zelfs binnen de dagen zelf is er wel wat beters van te maken dan hoe het nu staat.... Maar ook dat is Pinkpop *O*
pi_159994254
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:44 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Tjah, tussen dagen switchen is altijd lastig, je weet niet of een act beschikbaar is, maar zelfs binnen de dagen zelf is er wel wat beters van te maken dan hoe het nu staat.... Maar ook dat is Pinkpop *O*
Die zondag krijgt nog wel een 3FM stage erbij, en volgens zelf nog wat voor de mainstage.
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:46:39 #87
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_159994279
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik was van plan naar Pinkpop te komen voor Rammstein, maar wat er nu staat voor de rest van de dag vind ik maar matig. En het is een week voor we naar Graspop gaan. Werchter valt later,en dan kunnen we op 1 dag Ramstein, Offspring en Bring me the Horizon meepakken. Dus misschien toch maar gewoon naar Belgie...
edit en Ghiost en Halestorm staan ook op GMM
Precies dit.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_159994961
Waarom is deze nog niet gepost?:

  woensdag 17 februari 2016 @ 17:27:02 #89
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_159995181
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:12 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar goed, laten we wel zijn; Pinkpop was ooit wat Werchter nu is, en Werchter is een jaartje of 15 á 20 doorgegroeid van dubbel naar enkelfestival, en naar 4 dagen. Dan kunnen we nu wel gaan roepen dat dat niet te vergelijken is, maar zij hebben hun huidige positie voor zichzelf gecreeerd, waar Pinkpop schijnbaar stil is blijven staan. Met dit soort line-ups tot gevolg, als je het nu zo op de poster ziet.... Headliners dik in orde, maar dan kachelt het toch heel snel in elkaar daaronder? Op een enkeling na?
op zich heb je een punt, maar je moet niet uit het oog verliezen dat de meesten hier 'veteranen' zijn wat betreft festivals. Waarmee ik wil zeggen dat wij al heeeel veel gezien hebben. Voor mensen die nog niet zoveel gezien hebben is het een prima line-up.
pi_159995396
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:20 schreef indiaantje89 het volgende:
En Werchter heeft geen Jan Smeets :6
Maar wel Herman Schuermans wat net zo'n fossiel begint te worden. :D
pi_159995407
Laatste keer dat ik naar Pinkpop ben geweest is ook alweer tien jaar geleden bedenk ik me :@ :+
pi_159995925
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:07 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn dit veilige namen. Tame Impala en Courtney is ruim (anderhalf)jaar te laat. Nu het allemaal in kannen en kruiken zit dan boeken ze zoiets pas bij Werchter. PJ Harvey is dus ook grote naam van het DTRH affiche. Alleen At The Drive_in is enigzins minder veiliger.

Waar stond bijvoorbeeld Ride vorig jaar op Werchter. Denk je echt dat Werchter een Oneothrix Point Never zal boeken? No way.
Tama Impala stond in 2011 al op Rock Werchter.

Ik vind zelf eerlijk gezegd dat Rock Werchter ook een beetje veel mainstream boekt tegenwoordig, maar toch is er altijd nog ruimte voor een aantal verrassingen.

De Belgen worden op het festivalgebied erg verwend. Enerzijds ook omdat ze zelf echte festivalgangers zijn maar natuurlijk ook vanwege de vele Nederlanders, Fransen en met name ook Engelsen die op de festivals afkomen.

Zelf vind ik qua line up Dour het meest interessante omdat zij echt gewaagde en vernieuwende acts durven te boeken. Pukkelpop is een soort Lowlands maar dan met een wat interessantere line up. Voor de metalfans is er Graspop en Rockwerchter is een soort Pinkpop XL.
pi_159995973
mensen die het hardst schreeuwen op Social Media hoe slecht het programma wel niet is, kopen zaterdag gewoon een weekend kaartje :)
pi_159996031
Sla dit jaar maar over. Er zijn wel leuke bands, maar ik zie mezelf nou niet een weekend doorkomen.
pi_159996885
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:37 schreef Harmankardon het volgende:
Laatste keer dat ik naar Pinkpop ben geweest is ook alweer tien jaar geleden bedenk ik me :@ :+
Oudje :')!

Puscifer O+

Ik ga een zaterdagkaartje regelen dus. Pinkpopontmaagding :)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 februari 2016 @ 19:48:06 #96
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_159998856
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 februari 2016 @ 19:48:20 #97
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_159998872
Verschillen + overlap met RW.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 februari 2016 @ 20:08:59 #99
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_159999644
quote:
"Dat gelul van die zurige journalisten."

:D
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_159999807
Het stukje van Major Lazer klopt opzich wel. Lean On was imo een van de beste pop platen van het jaar.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 februari 2016 @ 20:21:45 #101
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160000255
Ik hou altijd wel van dit soort emotie verhalen O+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  woensdag 17 februari 2016 @ 20:24:28 #102
20720 brother52
Dus..........
pi_160000372
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 20:12 schreef indiaantje89 het volgende:
Het stukje van Major Lazer klopt opzich wel. Lean On was imo een van de beste pop platen van het jaar.
Hun optreden op Lowlands afgelopen jaar was ook behoorlijk goed.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:06:24 #103
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160002095
net even naar Halestorm geluisterd het klinkt goed :)
pi_160002774
quote:
Goed stuk, de jaren 90 met een top 40 gebaseerd op CD-verkopen zijn voorbij.
  Moderator woensdag 17 februari 2016 @ 21:23:57 #105
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160002802
Ik vind Major Lazer live echt zwaar irritant. 2 minuten opwerken naar een hoogtepunt en dan weer als een nachtkaars uitgaan, en dat maal 30 :') nee geef mij maar een live act waarbij je van voor tot achter losgaat (Prodigy/Chemical Brothers/Daft Punk/Justice)

Ik haak ook af voor Pinkpop dit jaar. Ik denk dat het weer eens ouderwets lowlands gaat worden ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 17-02-2016 21:28:58 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:24:12 #106
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_160002820
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 20:24 schreef brother52 het volgende:

[..]

Hun optreden op Lowlands afgelopen jaar was ook behoorlijk goed.
Het optreden en de show waren inderdaad vet.

Kwam er alleen achter dat, hoe leuk ik sommige liedjes ook vind, het toch niet helemaal mijn ding. Het waren veel Boaz van de Beatz/Nouveau Rich/Mr Polska achtige toontjes en de hitjes werden vaak afgekapt voor de climax :N Vaak. En niet alleen de hitjes trouwens.

Maar dat was even mijn zeikmomentje, want verder is het gewoon echt een prima act, dat dan weer wel. Was wel leuk hoor :)
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:25:37 #107
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_160002875
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:23 schreef MaJo het volgende:
Ik vind Major Lazer live echt zwaar irritant. 2 minuten opwerken naar Eem hoogtepunt en dan weer als een nachtkaars uitgaan, en dat maal 30 :') nee geef mij maar een live act waarbij je van voor tot achter losgaat (Prodigy/Chemical Brothers/Daft Punk/Justice)

Ik haak ook af voor Pinkpop dit jaar. Ik denk dat het weer eens ouderwets lowlands gaat worden ^O^
Wat jij zegt dus. Op Lowlands viel me dat ook echt heel erg op en was best vervelend. Constant dat afkappen -O-
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:28:14 #108
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_160002974
Dat afkappen is zo in de mode. Vooral bij EDMdj's. En maar opbouw, springen en afbouw. Repeat. Het liefste met een sitdown en een opmerking dat dit het mooiste moment van je leven is.
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:29:02 #109
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_160002995
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:28 schreef AgeEll het volgende:
Dat afkappen is zo in de mode. Vooral bij EDMdj's. En maar opbouw, springen en afbouw. Repeat. Het liefste met een sitdown en een opmerking dat dit het mooiste moment van je leven is.
Skrillex is pas een bazen dj, hij weet hoe je een show moet geven :D Daar vermaakte ik me echt.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_160003105
Above & Beyond vorig jaar _O_

Gooide gewoon de Tiësto Remix van Delerium - Silence erin :9~
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:34:29 #111
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_160003190
Zo'n Lionel Richie kan echt wel een positieve verrassing worden. Beetje de hits spelen en het veld gaat echt wel meebrullen.

En vintage trouble is een goede band. :Y
pi_160006770
Ik moet hier even bekennen dat ik die plaat van Douwe Bob met Anouk best goed vind (deden ze vorig jaar nog samen live op Pinkpop).

Die gast kan best goed zingen, alleen hij komt bij niet altijd even fijn over :).

En dit is ook een dikke prima:


_O_

[ Bericht 48% gewijzigd door indiaantje89 op 17-02-2016 23:18:53 ]
pi_160009558
Ik baal niet heel erg dat ik een jaar moet laten schieten, Rammstein vind ik de enige echt toffe headliner en verder staan er wel wat leuke dingen maar niet over de hele linie, als dag is die vrijdag wel tof.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_160009790
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:23 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Goed stuk, de jaren 90 met een top 40 gebaseerd op CD-verkopen zijn voorbij.
Waarom hebben we dan nog psy niet op een of ander festival in NL gehad als het alleen maar om YouTube hits zou gaan. :D

In riazops wereld zouden de TopNotch acts elke dag op Pinkpop moeten headlinen. Ik verwacht dat alleen dan Pinkpop nog geen 10.000 kaartjes zou verkopen.
pi_160009792
wat wel waar is ouder publiek heeft meer te besteden dan jong publiek. Daar moet Pinkpop het ook van hebben
pi_160009816
Dubbel
pi_160010415
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 07:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom hebben we dan nog psy niet op een of ander festival in NL gehad als het alleen maar om YouTube hits zou gaan. :D

In riazops wereld zouden de TopNotch acts elke dag op Pinkpop moeten headlinen. Ik verwacht dat alleen dan Pinkpop nog geen 10.000 kaartjes zou verkopen.
Wat dat betreft is verbaasd het me wel dat Ronnie Flex of Lil Kleine er niet staan dit jaar (of ze komen nog bij de latere losse namen).
  Redactie Sport donderdag 18 februari 2016 @ 09:42:47 #118
274204 crew  Mexicanobakker
pi_160011057
Lionel Ritchie :')

Nouja wel een gewaagde keus.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_160011113
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lionel Ritchie :')

Nouja wel een gewaagde keus.
Heeft toch een flink wat goede nummers hoor Ik ben er opzich wel bij mee. Keer weer wat anders.
pi_160011211
Die zondagavond heeft natuurlijk qua hits meer te bieden dan de rest van het festival bij elkaar.
pi_160011236
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:50 schreef Loveless85 het volgende:
Die zondagavond heeft natuurlijk qua hits meer te bieden dan de rest van het festival bij elkaar.
RHCP :P
pi_160011337
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:51 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

RHCP :P
Klopt, maar dan nóg. Paul McCartney heeft in vele vormen HEEL VEEL hits gehad, en Lionel Richie heeft ook echt wel wat op z'n naam. RHCP ook hoor, maar denk nog altijd minder dan deze twee, zeker gecombineerd :D Verder moeten ze het dan een beetje hebben van niveau'tje Douwe Bob, Common Linnets etc qua hitjes.
pi_160011446
Zoveel hits hebben RHCP niet eens gehad. Maximaal een stuk of 10 keer in de top 20 denk ik.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_160011560
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:03 schreef brother52 het volgende:
Zoveel hits hebben RHCP niet eens gehad. Maximaal een stuk of 10 keer in de top 20 denk ik.
14x in de top 40, waarvan 5 top 10 hits.
  Redactie Sport donderdag 18 februari 2016 @ 10:14:21 #125
274204 crew  Mexicanobakker
pi_160011616
quote:
11s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:45 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Heeft toch een flink wat goede nummers hoor Ik ben er opzich wel bij mee. Keer weer wat anders.
Ik word altijd een beetje misselijk als ik hello hoor
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_160011635
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:10 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

14x in de top 40, waarvan 5 top 10 hits.
Doen ze niet heel onaardig natuurlijk. Paul zal er wel meer gehad hebben, zeker met The Beatles erbij gerekend.

Lionel heeft er denk ik ook niet eens zo heel veel?

Die vrijdag zit je bij de jongeren natuurlijk meer in de hitjes categorie denk ik. Die zaterdag valt helemaal buiten boord wat dat betreft.
pi_160011668
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik word altijd een beetje misselijk als ik hello hoor


Ik moet dan altijd aan deze hont denken. (al zit blijkbaar hier geen Hello onder dit filmpje)
pi_160011742
het zou een bak zijn als Marco Borsato langs komt bij optreden Lionel
pi_160011795
Lionel: 18x top 40, 9x top 10, 2x nummer 1 (RHCP 1x)
Paul: 30x top 40, 12x top 10, 1x nummer 1 (solo / met Wings / met Rihanna)
Beatles: 29x top 40 waarvan 16x nummer 1
pi_160011868
Kortom, Paul heeft alles gecombineerd 59x in de top 40 gestaan.
pi_160011888
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:15 schreef indiaantje89 het volgende:
Die zaterdag valt helemaal buiten boord wat dat betreft.
Doe Maar heeft nog wel een paar hitjes gehad.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_160011986
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:28 schreef Loveless85 het volgende:
Kortom, Paul heeft alles gecombineerd 59x in de top 40 gestaan.
Mja iedere scheet van Paul komt in de top 40 :P.

Maar goed, eerlijk is eerlijk. Dat doet hij niet onaardig nee.
  donderdag 18 februari 2016 @ 10:48:57 #133
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_160012149
Zo bekeken, zou ik liever naar Download Parijs op zondag voor Rammstein. Alleen ga ik met m'n zoon van 16 en die heeft maandag les. En staat er niet echt goed voor qua cijfers.Dus de enige manier om hem maandag in de schoolbanken te krijgen is als ik zondagnacht terug rij. Op de 1 of andere manier niet zo'n zin in! Dus zaterdag op Pinkpop is de beste manier om Rammstein te zien ben ik bang, dan maar hopen dat er in de marquee of op het tweede podium wat leuke onverwachte bands komen te staan. En anders voor lief nemen dat ik zommige bands twee keer ga zien binnen twee weken...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_160012173
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zo bekeken, zou ik liever naar Download Parijs op zondag voor Rammstein. Alleen ga ik met m'n zoon van 16 en die heeft maandag les. En staat er niet echt goed voor qua cijfers.Dus de enige manier om hem maandag in de schoolbanken te krijgen is als ik zondagnacht terug rij. Op de 1 of andere manier niet zo'n zin in! Dus zaterdag op Pinkpop is de beste manier om Rammstein te zien ben ik bang, dan maar hopen dat er in de marquee of op het tweede podium wat leuke onverwachte bands komen te staan. En anders voor lief nemen dat ik zommige bands twee keer ga zien binnen twee weken...
Dagkaarten Hellfest zijn net al op helaas. Er is natuurlijk ook altijd nog Werchter, en hurricane/southside in Duitsland zelf.
  donderdag 18 februari 2016 @ 10:58:44 #135
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_160012278
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:50 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dagkaarten Hellfest zijn net al op helaas. Er is natuurlijk ook altijd nog Werchter, en hurricane/southside in Duitsland zelf.
Werchter staan ze op vrijdag, en dan heeft Jr. de laatste dag van z'n proefwerkweek. Dus hij kan die dag al klaar zijn, of tot half vier op school zitten. Voor je dan in Werchter bent, is de dag al haast voorbij. Dus dan zien we wel Rammstein, maar weinig anders. Beetje zonder van de reis dan. Het is hartstikke leuk zamen met je zoon een passie voor bands te delen, maar soms wat ingewikeld :7
Ik wou dat er meer van de lineup van zaterdag nu bekend was, wie weet komen d'r nog een paar bands bij waar ik helemaal blij van wordt, nu is het een beetje gissen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_160012530
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:51 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

RHCP :P
Ik vind de live performance van RHCP steeds slechter worden door de steeds meer afnemende zangcapaciteiten van anthony keidis.

En als het alleen om hit wonders gaat dan zouden veel band nooit op een festival komen. Kijk eens hoe weinig hits faith no more gehad heeft, alleen een cheesy cover van een nummer wat vast en zeker op zondag door loinel richie gedaan zal worden. :D

Zijn bij de hit stats van lionel ook de hits van de commodores geteld?
  donderdag 18 februari 2016 @ 11:28:16 #137
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_160012950
Hoor je heel de dag die lionel snot nagger op de radio omdat hij naar PP komt.. :r Wat een puist.. ;(
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_160012977
quote:
13s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:28 schreef Tism het volgende:
Hoor je heel de dag die lionel snot nagger op de radio omdat hij naar PP komt.. :r Wat een puist.. ;(
Ze dan stubru aan. :D
pi_160013364
Top 100 DJs 2015:

Op Pinkpop 2016:

33: Kygo
54. Major Lazer
89. Robin Schulz

jammer dat ze geen top 10 DJ kunnen krijgen

[ Bericht 12% gewijzigd door KingRadler op 18-02-2016 11:59:13 ]
pi_160013760
Kygo is best een redelijke naam met commerciële succesjes de afgelopen jaar. Maar waarom dit je overdag zet voor Paul McCartney en Lionel Richie is me nog steeds een raadsel.

Robin Schulz vind ik maar een saaie naam imo.
pi_160013920
Het gaat zaterdag meevallen heb ik het idee. Of veel mensen die gaan hebben geen internet.
pi_160014010
veel mensen vinden programma niks omdat ze veel van de artiesten niet kennen.
verdiep je eens in de muziek en misschien valt het wel mee.

je moet ook open staan voor nieuwe muziek :)
pi_160014098
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:14 schreef KingRadler het volgende:
veel mensen vinden programma niks omdat ze veel van de artiesten niet kennen.
verdiep je eens in de muziek en misschien valt het wel mee.

je moet ook open staan voor nieuwe muziek :)
Ook dan is het nog steeds een vrij zwak programma.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_160014165
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:14 schreef KingRadler het volgende:

je moet ook open staan voor nieuwe muziek :)
Ich will, is dit alles. :P
pi_160014448
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:14 schreef KingRadler het volgende:
veel mensen vinden programma niks omdat ze veel van de artiesten niet kennen.
verdiep je eens in de muziek en misschien valt het wel mee.

je moet ook open staan voor nieuwe muziek :)
Eens, je moet openstaan voor alle soorten van muziek.

Of het nou om de mierzoete pop gaat, of kei vage skate punk death electronic ska. Altijd het positieve van iets in proberen te zien.

Ik ga me dit jaar vermaken op de zaterdag en zondag.

Zaterdag: Rammstein, Puscifer, Doe Maar, James Morrisson, Lianna La Havas (al gaat die verzuipen op de main vrees ik), Ghost _O_, Halestorm (voor Loveless, ik ga haar nummer vragen), Nothing But Thieves is ook tof. Matt Simons heeft ook wel enkele leuke nummers. En dan kan je nog lekker afwijken in de tent naar The Sore Losers en Parquet Courts.

Zondag ga ik me laten verrassen door Paul, op dit moment nog geen fan maar wil het toch een keer meemaken. Lionel vind ik dan weer wel heel tof. Als Skunk Anansie het niveau van Lowlands 2011 is het meer dan een prima naam! Kygo heeft ook leuke tracks dus daar ga ik ook maar eens naar kijken. St. Paul & The Broken Bones waren op BKS'15 zeer sterk, dus ook de moeite. En Bring Me The Horizon vind ik ook tof, al zal ik die al gaan zien op RAR.

Ik vermaak me wel. En er zal nog wel wat bij gaan komen (vooral die zondag mist nog wat denk ik).
pi_160014594
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:24 schreef Loveless85 het volgende:
Lionel: 18x top 40, 9x top 10, 2x nummer 1 (RHCP 1x)
Paul: 30x top 40, 12x top 10, 1x nummer 1 (solo / met Wings / met Rihanna)
Beatles: 29x top 40 waarvan 16x nummer 1
Wel Beatles bij Paul optellen en dan niet Commodores en USA for Africa bij Lionel :N
pi_160015183
Misschien kunnen we beter de huidige top2000 noteringen tellen. Dan zien we wat meer klassiekers er tussen staan die nooit een hit zijn geweest, maar later toch op hun waarde geschat worden, alhoewel ik vind dat de beatles zwaar oververtegenwoordigd zijn.

beatles 52*
Paul 1*
RHCP 8*
Rammstein 2*
Lionel richie 1* (ik gok erop dat komend jaar in de top 2000 hij met 4 nummers zal gaan staan)
commodores 0*
Doe maar 6*
pi_160015318
Nu tel je Wings weer niet mee en wel de Beatlesnummers van John en George, die Paul weer niet speelt :P
pi_160015905
Opvallend een aantal zelfbevestigingen die nog niet bevestigd zijn?

Will And The People, Causes en Jack Savorett er niet tussen zaten.
pi_160016416
quote:
6s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nu tel je Wings weer niet mee en wel de Beatlesnummers van John en George, die Paul weer niet speelt :P
:D
Het was ook maar om aan te geven dat niet alleen top 40 lijstjes leidend hoeven te zijn voor de populariteit van nummers.
pi_160016625
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:45 schreef KingRadler het volgende:
Top 100 DJs 2015:

Op Pinkpop 2016:

33: Kygo
54. Major Lazer
89. Robin Schulz

jammer dat ze geen top 10 DJ kunnen krijgen
Die lul wat er vorig jaar op de zaterdag was :')
Wat een aanfluiting. Was toch ook een top 10 DJ :')
Echt die kon er niks van.
U MAD?
pi_160016679
quote:
3s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:02 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Die lul wat er vorig jaar op de zaterdag was :')
Wat een aanfluiting. Was toch ook een top 10 DJ :')
Echt die kon er niks van.
Wat denk je van de huidige nummer 1 van de wereld :P.
pi_160016712
Twijfel overigens zelf nog tussen de vrijdag en zaterdag.
Wat is hier volgens de experts de verwachting van meest populaire dag en welke de minst?
U MAD?
pi_160021342
Grappig dat jullie allemaal vrij positief zijn over zaterdag, die had ik als zwakste dag bestempeld. Misschien komt het omdat ik Puscifer ook helemaal niet ken. Het staat als derde op de poster (na Rammstein en Doe Maar), dus klinkt het vrij groot :P De andere grote namen lijken me ook geen main stage materiaal.

Vrijdag is ook niet beste dag, maar heeft nog RHCP en Years & Years, die laatste zou ik best nog wel een keer willen zien, dat was op Lowlands ook geweldig, ook al zong de zanger af en toe wat vals.

Hopelijk kunnen de fokkers die willen gaan allemaal een kaartje bemachtigen, met Paul McCartney en Lionel Richie zullen de zondag- en weekendkaarten wel snel weg zijn.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 19 februari 2016 @ 12:30:54 #155
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160038889
Zaterdagochtend om 10:00 uur barst het los, de kaartverkoop voor Pinkpop. Maar op welke manier bemachtig je één van de 115.000 beschikbare kaarten, en hoe niet?
115.000 kaarten zijn er te verdelen: 40.000 weekendkaarten (195 euro) en 25.000 kaarten per dag (95 euro). En op deze drie manieren kun je aan zo'n exemplaar komen:

1. Winkel
Naast de gebruikelijke voorverkoopadressen - van Buro Pinkpop in Geleen tot VVV-kantoren en boekhandels - zijn vanaf dit jaar ook bij 400 Primera’s kaarten te koop. Die liggen op tal van plekken in Limburg, van Gennep tot Gulpen. Maak je liggend voor de deur meer kans? Waarschijnlijk niet. Ook bij de voorverkopers rollen pas vanaf 10:00 uur tickets uit de printer. Alleen een beetje geluk helpt je verder.

2. Online
Wie via Ticketmaster (link is external) kaarten wil scoren, knoopt één tip in zijn oren. Sta je in de wachtrij, druk dan nóóit op F5 (pagina verversen). Dan zet Ticketmaster je namelijk weer achteraan in de rij. Wel doen: al je apparaten met internetverbinding gebruiken (blijf erbij zodat je computer niet in de slaapstand schiet) en zet meerdere browsers open.

Volgens sommigen zou je meer kans maken als je exact om 10.00 uur je schermen openzet, in plaats van een uur van tevoren. Maar daarvoor steken wij onze handen niet in het vuur. Nog een tip: kun je kaarten reserveren, koop dan het maximale aantal van vier. Vrienden die achter het net vissen, zullen je dankbaar zijn.

3. Telefoon
Bijna iedereen bestelt online, bevestigt Floris Janssen van Ticketmaster. Een klein deel via fysieke winkels. Blijft een miniem deel over dat zaterdagochtend aan de telefoon (0900-300 1250, 60 cent p/m) zal hangen. Hoeveel? "Die info geven we alleen aan onze opdrachtgevers." Hoeveel telefonisten klaarzitten, is ook geheim. Of je meer kans maakt door te bellen? "Dat durf ik niet te zeggen. Maar hoe bekender ons nummer wordt, hoe minder kans, natuurlijk."

Uitzondering
Deze dagen staat de telefoon bij Pinkpop-organisator Jan Smeets roodgloeiend. "Mensen die menen dat ik ze ooit kaarten heb beloofd, terwijl ik ze niet eens ken." Of zij die vanuit medisch oogpunt hopen op een uitzondering. "Dat vind ik moeilijk. Mensen met allerlei leed of fysieke beperkingen. Ik moet hen teleurstellen."

Tip van Jan
En de bieders van extra geld - ja, die zijn er - vissen ook achter het net. Geen vip-behandelingen, staat al op de website: 'Iedereen op Pinkpop is een vip'. Mocht het nog niet duidelijk zijn: slijmen bij Smeets heeft geen zin. "Trek warme kleren aan." Dat is de tip die hij heeft voor mensen die voor de winkels gaan liggen.

http://www.1limburg.nl/zo(...)kaarten-voor-pinkpop
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_160040067
25.000 kaarten per dag lijkt me toch best weinig?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 19 februari 2016 @ 13:39:09 #157
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160040265
De eerste liggen in de rij _O-

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_160040299
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:30 schreef indiaantje89 het volgende:
25.000 kaarten per dag lijkt me toch best weinig?
Is toch al jaren zo? Paar jaar geleden zijn ze van 10/15 naar 25 gegaan. Zo is het totaal 65k per dag, meer mag überhaupt niet geloof ik.
pi_160040354
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:40 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Is toch al jaren zo? Paar jaar geleden zijn ze van 10/15 naar 25 gegaan. Zo is het totaal 65k per dag, meer mag überhaupt niet geloof ik.
Dat Rolling Stones jaar ja. Maar andere jaren niet toch? Lag meer 50/50 dacht ik altijd.
pi_160040394
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
De eerste liggen in de rij _O-

[ afbeelding ]
:{

Ik hark mijn kaartjes gewoon via het web binnen hoor, lekker warm bakje koffie erbij en de wachtrij afwachten. c_/

Dus mocht er iemand nog kaartjes over hebben, laat het me weten :{w
pi_160041411
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
De eerste liggen in de rij _O-

[ afbeelding ]
Da's gewoon een vluchtelingengezin.
pi_160041631
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:42 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Dat Rolling Stones jaar ja. Maar andere jaren niet toch? Lag meer 50/50 dacht ik altijd.
Jaren dat ik geweest ben (2006,2008 en 2009) waren er geloof ik juist 50.000 weekendkaarten. Toen had je camping c eb zelfs d geloof ik. Max capaciteit was toen ook 60k per dag. Voor Bruce in 2009 voor het eerst verhoogd naar 65.
pi_160041831
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:27 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Da's gewoon een vluchtelingengezin.
U MAD?
pi_160042770
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:44 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

:{

Ik hark mijn kaartjes gewoon via het web binnen hoor, lekker warm bakje koffie erbij en de wachtrij afwachten. c_/

Dus mocht er iemand nog kaartjes over hebben, laat het me weten :{w
Via internet loopt het bij mij altijd vast, dus ik ga maar rond een uur of 8 naar een primera hier in de buurt. Lekker 2 uurtjes warm binnen wachten, en dan kaarten scoren.
Beter dan een paar uur buiten in de kou voor een vvv-buro :Y
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:04:55 #165
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160045150
druk nooit op F5 dat is onzin.
Vorig jaar kon ik meteen kaarten bestellen om op 10.00 op F5 te drukken
pi_160047808
Ticketmaster ligt er al uit _O_ _O-
  vrijdag 19 februari 2016 @ 19:07:46 #167
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160047836
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:06 schreef Harmankardon het volgende:
Ticketmaster ligt er al uit _O_ _O-
nu al :'(
pi_160049695
Tickets voor vrijdag zullen toch wel niet de eerste ochtend uitverkopen? Heb helemaal geen zin om te stressen morgen. :P
Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 19 februari 2016 @ 20:15:23 #169
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160050270
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:56 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Tickets voor vrijdag zullen toch wel niet de eerste ochtend uitverkopen? Heb helemaal geen zin om te stressen morgen. :P
Peppers komen dan toch verkoopt zo uit
  vrijdag 19 februari 2016 @ 20:15:45 #170
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160050283
ik sta ook al in de rij op Internet
pi_160051412
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:06 schreef Harmankardon het volgende:
Ticketmaster ligt er al uit _O_ _O-
Nooo ;( Mijn kaartje ;(
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_160055280
Het heeft totaal geen zin om nu al in de rij bij Ticketmaster te gaan staan :')
pi_160056867
Iemand ervaring met die Klarna betaaloptie? Ik had geen rekening mee gehouden met Pinkpop (geen Foo's dus was niet interessant) maar begint nu toch wel te kriebelen, vooral de vrijdag en zondag dan, de zaterdag is nogal waardeloos. Alleen is mijn rekening leeg aangezien ik er geen rekening mee had gehouden en mijn loon komt natuurlijk maandag pas. :P
  vrijdag 19 februari 2016 @ 23:07:39 #174
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_160056888
Ik ga alle kaarten opkopen
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  ESF Reporter vrijdag 19 februari 2016 @ 23:20:35 #175
87554 Cee
Welluk?
pi_160057361
Ik ga nu alvast vloeken en balen, zodat de frustratie grotendeels uit m'n systeem is.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 19 februari 2016 @ 23:21:11 #176
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160057387
Succes allemaal morgen *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 19 februari 2016 @ 23:22:12 #177
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_160057424
Ik ga geen kaarten kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dagoduck op 19-02-2016 23:54:31 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_160058348
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:56 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Tickets voor vrijdag zullen toch wel niet de eerste ochtend uitverkopen? Heb helemaal geen zin om te stressen morgen. :P
Tsja, maar een manier om erachter te komen. :P Maar dan niet zeuren als het niet lukt he? ;) :P
  zaterdag 20 februari 2016 @ 06:51:58 #179
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_160062467
Hier in Heerlen al vanaf 01.30 uur in de rij,was al aardig druk. Partytent was al opgebouwd toen ik aankwam :') _O-
Tijd vliegt voorbij, nog 3uurtjes :P
  zaterdag 20 februari 2016 @ 07:41:31 #180
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160062555
Er was een vermoedelijk inbraak gemeld bij Primera Triade (Assen) blijkt te gaan om 2 vroege ticketkopers. ;(

[ Bericht 81% gewijzigd door KingRadler op 20-02-2016 07:53:22 ]
  zaterdag 20 februari 2016 @ 08:46:21 #181
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160062766
heb toch wel te doen met de mensen die buiten in de rij staan
pi_160062792
Drukte schijnt overal wel mee te vallen...
pi_160062819
Ik moet nog zien dat t meteen uitverkoopt
  zaterdag 20 februari 2016 @ 09:03:02 #184
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160062864
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 08:55 schreef Loveless85 het volgende:
Ik moet nog zien dat t meteen uitverkoopt
95 Euro om alleen een headliner te zien is duur.
pi_160063056
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 23:49 schreef Operc het volgende:

[..]

Tsja, maar een manier om erachter te komen. :P Maar dan niet zeuren als het niet lukt he? ;) :P
Toch maar alvast een plaatsje in de wachtrij gereserveerd. :P
Feyenoord Rotterdam
pi_160063112
Heb toch een flinke wachtrij staan
pi_160063162
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 09:46 schreef indiaantje89 het volgende:
Heb toch een flinke wachtrij staan
Ga je voor een weekend- of dagticket?
Feyenoord Rotterdam
pi_160063187
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 09:51 schreef GekkeGerrit- het volgende:

[..]

Ga je voor een weekend- of dagticket?
Dagtickets
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 20 februari 2016 @ 10:02:00 #189
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160063240
" Er is een hele lange wachtrij, maar we zijn druk bezig om alles te verwerken. Check om de paar minuten even om te kijken hoe het er voor staat."
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_160063242
Dit gaat uitverkopen wel
pi_160063256
Nou, dat half uurtje klaarzetten voor in de wachtrij had ook niet zo veel zin; met die browser weer helemaal naar achter gegooid. :') Gelukkig wel met twee andere vensters voorin de wachtrij
Feyenoord Rotterdam
pi_160063260
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:02 schreef Dark_Angelus het volgende:
" Er is een hele lange wachtrij, maar we zijn druk bezig om alles te verwerken. Check om de paar minuten even om te kijken hoe het er voor staat."
Jij hebt een andere tekst dan ik.. ik haat dit mechanisme :P
  zaterdag 20 februari 2016 @ 10:03:40 #193
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_160063262
Ik wil tickets voor zondag. Wachtrij staat op de helft ;(
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_160063266
Drukker dan ik dacht al blijft dit ruksysteem een blackbox.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 20 februari 2016 @ 10:04:40 #195
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160063272
Ik denk als je nu belt naar ticketmaster dat je meer succes hebt.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_160063289
Cirkeltje gaat voor een 2e ronde.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_160063292
'Je bent bijna aan het begin van de wachtrij -ga niet weg' O+ O+
Feyenoord Rotterdam
pi_160063294
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:06 schreef tofastTG het volgende:
Cirkeltje gaat voor een 2e ronde.
Noooo
Feyenoord Rotterdam
pi_160063298
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:06 schreef GekkeGerrit- het volgende:

[..]

Noooo
Dat ding is maar een animatie, toch?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 10:08:37 #200
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_160063311
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:04 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik denk als je nu belt naar ticketmaster dat je meer succes hebt.
Geprobeerd. Krijg de melding dat het te druk is om in de wachtrij geplaatst te worden.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  zaterdag 20 februari 2016 @ 10:09:45 #201
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_160063321
Succes iedereen!

Als ik 't weer hier zie ben ik blij dat ik dit jaar niet in de rij hoef te liggen..
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_160063338
:P Iemand online er al doorgekomen dan?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 20 februari 2016 @ 10:12:00 #203
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160063343
quote:
19s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:11 schreef TwenteFC het volgende:
:P Iemand online er al doorgekomen dan?
neenkuh twitterde op zaterdag 20-02-2016 om 10:09:28 JAAAA IK GA NAAR PINKPOP. THANKS @Ticketmaster_NL reageer retweet
Er zijn mensen doorheen gekomen :P
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_160063351
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:12 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

neenkuh twitterde op zaterdag 20-02-2016 om 10:09:28 JAAAA IK GA NAAR PINKPOP. THANKS @Ticketmaster_NL reageer retweet
Er zijn mensen doorheen gekomen :P
:P Zitten met 6 man op skype, maar geen geluk tot nu toe. Max 4 kaarten pp ook, dus dat gaat wat worden.
pi_160063362
Vorig jaar was het 10:18 uitverkocht toch?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 10:15:23 #206
192592 SureD1
------------------------------
pi_160063372
Twee weekendkaarten in the pocket... *O*

Vanaf 8.30 in de wachtrij gestaan, 10.07 was ik er door!
pi_160063402


Koekoek

Tickets voor vrijdag. :P
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 20 februari 2016 @ 10:20:41 #208
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_160063437
Present met 7 man :D
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 20 februari 2016 @ 10:21:00 #209
85962 ioko
I Appear Missing
pi_160063440
Om tien uur aangeklikt en meteen er doorheen. 2 weekendkaarten
Coincidence
Makes sense
Only with you
  zaterdag 20 februari 2016 @ 10:22:24 #210
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_160063462
Nog steeds in de wacht voor zondag kaarten. Volgens mij ook veruit de langste wachtrij.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_160063491
Primera ingelopen, was nr 3... Stond binnen 10.05u buiten met weekendkaarten...
Yes Primera!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 20 februari 2016 @ 10:27:35 #212
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160063519
Bij Concerto is ook geen rij :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 20 februari 2016 @ 10:28:04 #213
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_160063524
Mensen die hun barcode op Twitter zetten :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 20 februari 2016 @ 10:28:14 #214
304540 remco1993
Fredje de Tweede
pi_160063526
Hier twee zondagkaarten binnen! :D
pi_160063533
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:28 schreef Dagoduck het volgende:
Mensen die hun barcode op Twitter zetten :')
_O-
Feyenoord Rotterdam
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 20 februari 2016 @ 10:29:20 #216
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160063541
JulianBuijzen twitterde op zaterdag 20-02-2016 om 10:25:41 In het eerste kwartier zijn ruim 25.000 kaarten verkocht. Dat laat jan Smeets net weten. Nieuw record! #PP16 L1 reageer retweet
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_160063543
Al uitverkocht?
Feyenoord Rotterdam
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 20 februari 2016 @ 10:32:21 #218
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160063586
HarryPrenger twitterde op zaterdag 20-02-2016 om 10:26:56 Ook bij nieuw voorverkoopadres kioskketen Primera lange rij Pinkpop @Primera_nl @festileaks @Pinkpoppers #PP16 https://t.co/10EF173rYQ reageer retweet
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 20 februari 2016 @ 10:32:59 #219
192592 SureD1
------------------------------
pi_160063599
The hype that never was... Volgens mij is het gewoon lekker rustig, ook online... Ok er is een wachtrij maar dat komt omdat iedereen met de lessen van 2014-2015 nu kaarten probeert te krijgen, maar ik denk niet dat het nu uitverkoopt.

In 2010 kocht ik met Rammstein, Green Day en Prodigy als headliners op mijn gemak 2 weken voor pp een weekendkaart...

In oud geld trouwens bijna 1000 piek voor twee weekendkaarten... Niet te veel over nadenken maar...

Nanananana hey Jude...
pi_160063655
Kaartje voor de vrijdag binnen :)!
  zaterdag 20 februari 2016 @ 10:36:50 #221
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160063660
heb kaarten dankzij Firefox :)
heb zelfs 2 keer kunnen bestellen
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 20 februari 2016 @ 10:37:45 #222
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160063671
Gelukkig kan je ze al op Marktplaats vinden _O-

"Ik bied mijn 4 weekendkaarten aan aan voor Pinkpop 2016
Ik heb de kaartje snel besteld omdat ik bang was dat ze uitverkocht zouden raken.
Maar daarbij heb ik over het hoofd gezien dat het de verjaardag van mijn zusje is, dus dat ik er helemaal niet naartoe kan met mijn vriendinnen, balen! Hoop dat ik er iemand anders blij mee kan maken!"
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 20 februari 2016 @ 10:38:13 #223
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_160063679
Jaaaaaaaaaaaaaaaa 2 tickets voor zondag binnen! Na het einde van de wachtrij ging ik keurig naar de bestelpagina.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_160063689
Dus toch niet, weekendtickets al ongeveer uitverkocht.

[ Bericht 80% gewijzigd door tofastTG op 20-02-2016 10:45:19 ]
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_160063706
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:32 schreef SureD1 het volgende:
The hype that never was... Volgens mij is het gewoon lekker rustig, ook online... Ok er is een wachtrij maar dat komt omdat iedereen met de lessen van 2014-2015 nu kaarten probeert te krijgen, maar ik denk niet dat het nu uitverkoopt.

In 2010 kocht ik met Rammstein, Green Day en Prodigy als headliners op mijn gemak 2 weken voor pp een weekendkaart...

In oud geld trouwens bijna 1000 piek voor twee weekendkaarten... Niet te veel over nadenken maar...

Nanananana hey Jude...
Zou mij idd ook verbazen als het met deze line-up echt al zo snel gaat uitverkopen. Anyway, ik kijk uit naar RHCP en vind De Staat ook gaaf (wel een paar keer gezien al), en mijn vriendin vind Major Lazor tof; dus ik vermaak me wel op het vrijdagje.
Feyenoord Rotterdam
pi_160063721
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:38 schreef tofastTG het volgende:
Nvm, TM haatte.
:P Je liet mij schrikken

pi_160063727
Lijkt er anders op dat weekendkaarten niet meer beschikbaar zijn.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 10:41:17 #228
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_160063732
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
Gelukkig kan je ze al op Marktplaats vinden _O-

"Ik bied mijn 4 weekendkaarten aan aan voor Pinkpop 2016
Ik heb de kaartje snel besteld omdat ik bang was dat ze uitverkocht zouden raken.
Maar daarbij heb ik over het hoofd gezien dat het de verjaardag van mijn zusje is, dus dat ik er helemaal niet naartoe kan met mijn vriendinnen, balen! Hoop dat ik er iemand anders blij mee kan maken!"
bij dat soort lui moet je dus nooit kopen. De smoezen worden elk jaar fraaier, maar de prijzen niet. :{w
pi_160063746
Sorry, er zijn geen tickets beschikbaar.
Verminder het aantal tickets en probeer het nogmaals
Selecteer een andere datum
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_160063750
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
Gelukkig kan je ze al op Marktplaats vinden _O-

"Ik bied mijn 4 weekendkaarten aan aan voor Pinkpop 2016
Ik heb de kaartje snel besteld omdat ik bang was dat ze uitverkocht zouden raken.
Maar daarbij heb ik over het hoofd gezien dat het de verjaardag van mijn zusje is, dus dat ik er helemaal niet naartoe kan met mijn vriendinnen, balen! Hoop dat ik er iemand anders blij mee kan maken!"
:') :')
Feyenoord Rotterdam
pi_160063751
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:42 schreef tofastTG het volgende:
Sorry, er zijn geen tickets beschikbaar.
Verminder het aantal tickets en probeer het nogmaals
Selecteer een andere datum
Welke dag?
pi_160063765
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:42 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Welke dag?
weekend
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_160063768
:') er is een technische fout opgetreden .. fijn dit.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 20 februari 2016 @ 10:43:22 #234
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160063769
Ja twitter beginnen nu ook al meer verhalen te komen dat ze geen weekendtickets kunnen bestellen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 20 februari 2016 @ 10:43:24 #235
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_160063770
Voor de zondag kun je er nog max 3 kopen.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 20 februari 2016 @ 10:43:51 #236
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160063777
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 20 februari 2016 @ 10:46:05 #237
192592 SureD1
------------------------------
pi_160063809
quote:
Holy fuck... Dat had ik niet gedacht zeg...
pi_160063817
Gewoon blijven zoeken, dan kun je nog wel wat losse tickets vinden & tickets die door andere mensen weggeklikt worden.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 20 februari 2016 @ 10:47:10 #239
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160063829
RoelvanNiekerk twitterde op zaterdag 20-02-2016 om 10:44:37 Net Jan Smeets gesproken van @pinkpopfest: weekendkaarten al uitverkocht en dit is de snelste kaartverkoop in de geschiedenis van #pinkpop. reageer retweet
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_160063842
Kaarten binnen voor zaterdag en zondag :)
pi_160063847
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:47 schreef Dark_Angelus het volgende:
RoelvanNiekerk twitterde op zaterdag 20-02-2016 om 10:44:37 Net Jan Smeets gesproken van @pinkpopfest: weekendkaarten al uitverkocht en dit is de snelste kaartverkoop in de geschiedenis van #pinkpop. reageer retweet
:') Ook net een minuut voordat ik er doorwas, fuck my life. Achja, genoeg andere festivals waar ik al heen ga. :P
pi_160063867
4 kaarten voor de zondag nog weten te bemachtigen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 20 februari 2016 @ 10:50:04 #243
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160063876
Ticketmaster_NL twitterde op zaterdag 20-02-2016 om 10:48:46 Op dit moment zijn er geen 3-dagen tickets meer beschikbaar. Er kunnen nog tickets terugvallen, dus blijf het proberen. (1/2) reageer retweet
Ticketmaster_NL twitterde op zaterdag 20-02-2016 om 10:49:08 Er zijn nog wel dagkaarten beschikbaar. (2/2) reageer retweet
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_160063911
Over +- 3 mins gaat mijn ticket terugvallen, als iemand keihard wilt refreshen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  ESF Reporter zaterdag 20 februari 2016 @ 10:55:13 #245
87554 Cee
Welluk?
pi_160063968
Met een Mac, 2 tablets en een telefoon geprobeerd. De telefoon kwam als eerste door maar bij het betalen was de scancode niet helemaal in beeld dus lukte de betaling niet. :')

Uiteindelijk toch net gelukt via tablet.
Nu even een nieuwe fles deodorant kopen.
pi_160064020
2 kaarten voor vrijdag. :) Uur gewacht ongeveer.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 10:58:01 #247
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_160064021
Het lijkt erop dat ik er zondag bij ben. ^O^
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 20 februari 2016 @ 10:58:43 #248
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160064039
Die dagkaarten zijn nog wel makkelijk te bestellen trouwens :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 20 februari 2016 @ 10:59:19 #249
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160064046
op Seatwave staan nog kaarten ;(
  zaterdag 20 februari 2016 @ 11:00:50 #250
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160064074
extra verkoop plaatsen Primera zal er ook voor gezorgd hebben dat kaarten snel weg waren
  zaterdag 20 februari 2016 @ 11:06:22 #251
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_160064162
quote:
19s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:40 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

:P Je liet mij schrikken

[ afbeelding ]
sponsor van De Staat?
  FOK!fotograaf zaterdag 20 februari 2016 @ 11:09:25 #252
159915 -Menn0-
MNO
pi_160064198
Fack, wil naar Rammstein maar de rest doet me helemaal niet :{
,,/
  zaterdag 20 februari 2016 @ 11:12:25 #253
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160064235
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 11:09 schreef -Menn0- het volgende:
Fack, wil naar Rammstein maar de rest doet me helemaal niet :{
er zijn nog kaarten
  FOK!fotograaf zaterdag 20 februari 2016 @ 11:19:29 #254
159915 -Menn0-
MNO
pi_160064332
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 11:12 schreef KingRadler het volgende:

[..]

er zijn nog kaarten
Zag het ja, maar bedoel dat ik de rest van de dag niet boeiend vind en 100 euro voor Rammstein best prijzig is....
,,/
  zaterdag 20 februari 2016 @ 11:19:42 #255
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160064334
Bij Sounds in Tilburg hebben ze teveel weekendkaarten uitgedraaid stuk of 30.
Wie nog kaarten wil. (op veel plaatsen zijn nog weekendkaarten te krijgen die al waren uitgedraaid)

https://twitter.com/soundstilburg
pi_160065067
Goedemorgen! Is er al iets uitverkocht?
  zaterdag 20 februari 2016 @ 12:03:37 #257
67174 Dos37
Come on Twente
pi_160065077
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:02 schreef theodoor9 het volgende:
Goedemorgen! Is er al iets uitverkocht?
Alles
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zaterdag 20 februari 2016 @ 12:04:19 #258
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_160065086
Snelste kaartverkoop ooit? Hoe dan. Was dat niet het Rolling Stones jaar?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Redactie Sport zaterdag 20 februari 2016 @ 12:10:36 #259
274204 crew  Mexicanobakker
pi_160065178
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:04 schreef richolio het volgende:
Snelste kaartverkoop ooit? Hoe dan. Was dat niet het Rolling Stones jaar?
Dat was echt binnen een half uur klaar ja. Al had ik toen wel kaarten. Daar zat wel wat mazzel bij.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_160065530
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat was echt binnen een half uur klaar ja. Al had ik toen wel kaarten. Daar zat wel wat mazzel bij.
Dat waren toch alleen de dagkaarten voor de Stonesdag?
pi_160065563
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Dat waren toch alleen de dagkaarten voor de Stonesdag?
Nee.
pi_160065585
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:32 schreef lighted het volgende:

[..]

Nee.
OK
  Redactie Sport zaterdag 20 februari 2016 @ 12:36:09 #263
274204 crew  Mexicanobakker
pi_160065629
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Dat waren toch alleen de dagkaarten voor de Stonesdag?
Nee dat waren de weekendkaarten, die waren op ons verkooppunt sneller weg dan de Stonesdagkaarten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_160065669
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:36 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Nee dat waren de weekendkaarten, die waren op ons verkooppunt sneller weg dan de Stonesdagkaarten.
Ik lees terug dat na een half uur de zaterdagkaarten en de weekendkaarten weg waren toen.
Lijkt me toch meer een record dan dit jaar.

edit: al ging het toen wel om 30000 per categorie, dat lijken er nu meer te zijn?
pi_160066407
Zo echt ubermazzel gehad. Ik ging naar de Primera op Utrecht Centraal (stonden maar met z'n 8en daar). Ze hadden storing want ze kwamen er zelf ook niet doorheen. Toen om 10:45 werkte het weer en zei de medewerker dat het uitverkocht was.... Er waren nog 5 kaarten uitgeprint en die gozer voor me wilde er graag 4. Ik dacht kuuuuuut dit meen je niet (wilde er zelf 2). En toen ging hij afrekenen, had ie niet genoeg saldo :D

En bleek dat het zo'n lulhannes was die online al 14 kaarten had gekocht, die deed het dus gewoon voor de doorverkoop. Sukkel hahaha
pi_160066481
Heb twee kaarten voor de zaterdag kunnen scoren zodat ik met mijn vriendin samen naar Rammstein kunnen gaan, maar tot mijn verbazing zijn nu nog voor alle 3 de dagen volop kaarten beschikbaar op ticletnaster. Alleen de 3 dagen kaart is uitverkocht.

Hakuna is er dit jaar weer bij, al is het maar 1 dag! :Y
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_160066894
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:03 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Alles
Alles (buiten de weekendkaart om) is nog beschikbaar. En het is nu toch al 13:40 uur geweest.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_160067032
Na 50 minuten kwam ik er doorheen en had ik 3 zondagkaarten *O*
Oi!
  zaterdag 20 februari 2016 @ 14:13:58 #269
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160067418
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 11:09 schreef -Menn0- het volgende:
Fack, wil naar Rammstein maar de rest doet me helemaal niet :{
Dan ga je niet
pi_160067500
Weekendkaarten net weg maar wel zaterdag erbij. Volgend jaar weer primera en fuck ticketmaster.
pi_160068009
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 08:46 schreef KingRadler het volgende:
heb toch wel te doen met de mensen die buiten in de rij staan
Dat vind ik mooi aan de voorverkoop van Pinkpop, het is het enige evenement waarbij mensen nog naar platenzaken gaan om kaartjes te kopen. Als je in zo'n rij staat, maak je al meteen wat voorpret mee, volgens mij vinden ze de kou helemaal niet zo erg :)

Alle weekendkaartjes uitverkocht, maar voor elke dag zijn nog kaartjes bescihkbaar, slim dat Pinkpop dit jaar dan meer weekendkaartjes in de verkoop gooide :) Wel raar dat de dag van Paul McCartney, Lionel Richie en Slaves nog niet is uitverkocht. Is Landgraaf dan toch iets te ver voor de McCartney fans, die vorig jaar nog twee keer de zi ggo dome uitverkocht?
  zaterdag 20 februari 2016 @ 15:30:16 #272
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_160068837
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 14:53 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Dat vind ik mooi aan de voorverkoop van Pinkpop, het is het enige evenement waarbij mensen nog naar platenzaken gaan om kaartjes te kopen. Als je in zo'n rij staat, maak je al meteen wat voorpret mee, volgens mij vinden ze de kou helemaal niet zo erg :)

Alle weekendkaartjes uitverkocht, maar voor elke dag zijn nog kaartjes bescihkbaar, slim dat Pinkpop dit jaar dan meer weekendkaartjes in de verkoop gooide :) Wel raar dat de dag van Paul McCartney, Lionel Richie en Slaves nog niet is uitverkocht. Is Landgraaf dan toch iets te ver voor de McCartney fans, die vorig jaar nog twee keer de zi ggo dome uitverkocht?
ik denk dat de zondag zonder problemen uitverkoopt. Dat het niet in een paar uur is, is totaal onbelangrijk.
De gekte rond voorverkopen mag wel er onsje minder nietwaar?
  FOK!fotograaf zaterdag 20 februari 2016 @ 16:06:40 #273
159915 -Menn0-
MNO
pi_160069633
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 14:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dan ga je niet
:')
,,/
  zaterdag 20 februari 2016 @ 16:55:27 #274
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160070697
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:06 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

:')
Tsja wat wil je anders horen?
  zaterdag 20 februari 2016 @ 16:58:58 #275
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160070767
waren weer flink wat oplichters actief met verkoop van Pinkpop kaarten.
van allemaal mensen waar het Rijbewijs of ID was gekopieerd. :{
pi_160071310
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:55 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Tsja wat wil je anders horen?
Pcies, laat die aandachtsroeh de vinkegniret krijgen!
pi_160071463
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:30 schreef peaceman het volgende:

[..]

ik denk dat de zondag zonder problemen uitverkoopt. Dat het niet in een paar uur is, is totaal onbelangrijk.
De gekte rond voorverkopen mag wel er onsje minder nietwaar?
Ja, de zondag zal wel uitverkopen :) Dat komt wel goed.

Ik vraag me af hoe blij de festivals zijn met het veel te snelle uitverkopen. Toen ik voor het eerst naar Lowlands ging, stond naast ons groepje een grote groep van zo'n 20 mensen die al jaren naar het festival gingen. Ze klaagden dat ze al vroeg kaartjes moesten kopen en dat ze dat liever niet wilden. Toen een paar jaar later binnen 2 uur de kaartjes uitverkocht waren, waren zij er vast niet meer bij.

Bij Pinkpop is het ook zo. Sommige groepen gaan al jaren uit traditie en als er een keer een mindere line-up is, dan klagen ze er ook nog niet eens over. In de magere jaren (2013, The Killers, Kings of Leon en Green Day) blijven ze Pinkpop trouw, maar in de vette jaren laat Pinkpop ze in de kou staan. In 2014 zag je overal berichten van trouwe Pinkpopgangers die dat jaar geen kaartjes konden kopen (omdat ze niet gewend waren dat het zo snel uit zou verkopen en ze niet meteen achter de computer zaten bij de kaartverkoop) en als het weer eens wat minder gaat met het festival, komen die trouwe groepen ook niet meer terug. Leuk dat Pinkpop populair is, maar het trekt wel bezoekers aan die over een paar jaar niet meer langskomen.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 17:36:54 #278
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160071560
Jan Smeets was net op TV hij verwacht eerst de zondag dan de vrijdag en op het laatst de zaterdag uitverkocht.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 17:46:13 #279
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_160071735
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 17:31 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Ja, de zondag zal wel uitverkopen :) Dat komt wel goed.

Ik vraag me af hoe blij de festivals zijn met het veel te snelle uitverkopen. Toen ik voor het eerst naar Lowlands ging, stond naast ons groepje een grote groep van zo'n 20 mensen die al jaren naar het festival gingen. Ze klaagden dat ze al vroeg kaartjes moesten kopen en dat ze dat liever niet wilden. Toen een paar jaar later binnen 2 uur de kaartjes uitverkocht waren, waren zij er vast niet meer bij.

Bij Pinkpop is het ook zo. Sommige groepen gaan al jaren uit traditie en als er een keer een mindere line-up is, dan klagen ze er ook nog niet eens over. In de magere jaren (2013, The Killers, Kings of Leon en Green Day) blijven ze Pinkpop trouw, maar in de vette jaren laat Pinkpop ze in de kou staan. In 2014 zag je overal berichten van trouwe Pinkpopgangers die dat jaar geen kaartjes konden kopen (omdat ze niet gewend waren dat het zo snel uit zou verkopen en ze niet meteen achter de computer zaten bij de kaartverkoop) en als het weer eens wat minder gaat met het festival, komen die trouwe groepen ook niet meer terug. Leuk dat Pinkpop populair is, maar het trekt wel bezoekers aan die over een paar jaar niet meer langskomen.
je hebt een punt, maar ik zie niet waar Pinkpop hen in de kou laat staan.
pi_160072046
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 17:46 schreef peaceman het volgende:

[..]

je hebt een punt, maar ik zie niet waar Pinkpop hen in de kou laat staan.
Ik overdrijf soms wat :P Naja, zo voelden veel vaste bezoekers het wel. Een pre-sale voor vaste bezoekers zou een goede oplossing zijn.
pi_160072196
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 17:31 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Ja, de zondag zal wel uitverkopen :) Dat komt wel goed.

Ik vraag me af hoe blij de festivals zijn met het veel te snelle uitverkopen. Toen ik voor het eerst naar Lowlands ging, stond naast ons groepje een grote groep van zo'n 20 mensen die al jaren naar het festival gingen. Ze klaagden dat ze al vroeg kaartjes moesten kopen en dat ze dat liever niet wilden. Toen een paar jaar later binnen 2 uur de kaartjes uitverkocht waren, waren zij er vast niet meer bij.

Bij Pinkpop is het ook zo. Sommige groepen gaan al jaren uit traditie en als er een keer een mindere line-up is, dan klagen ze er ook nog niet eens over. In de magere jaren (2013, The Killers, Kings of Leon en Green Day) blijven ze Pinkpop trouw, maar in de vette jaren laat Pinkpop ze in de kou staan. In 2014 zag je overal berichten van trouwe Pinkpopgangers die dat jaar geen kaartjes konden kopen (omdat ze niet gewend waren dat het zo snel uit zou verkopen en ze niet meteen achter de computer zaten bij de kaartverkoop) en als het weer eens wat minder gaat met het festival, komen die trouwe groepen ook niet meer terug. Leuk dat Pinkpop populair is, maar het trekt wel bezoekers aan die over een paar jaar niet meer langskomen.
Opzich is elk festival blij met snel uitverkopen natuurlijk. Maar ze zouden best eens kunnen invoeren dat er al kaartjes te koop zijn voordat de line up bekend wordt. Maar goed, dan zul je ook weer zwarthandelaren krijgen die het risico nemen etc. Dus of het op de lange termijn helpt weet ik niet.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 18:29:43 #282
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_160072560
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 17:31 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Ja, de zondag zal wel uitverkopen :) Dat komt wel goed.

Ik vraag me af hoe blij de festivals zijn met het veel te snelle uitverkopen. Toen ik voor het eerst naar Lowlands ging, stond naast ons groepje een grote groep van zo'n 20 mensen die al jaren naar het festival gingen. Ze klaagden dat ze al vroeg kaartjes moesten kopen en dat ze dat liever niet wilden. Toen een paar jaar later binnen 2 uur de kaartjes uitverkocht waren, waren zij er vast niet meer bij.

Bij Pinkpop is het ook zo. Sommige groepen gaan al jaren uit traditie en als er een keer een mindere line-up is, dan klagen ze er ook nog niet eens over. In de magere jaren (2013, The Killers, Kings of Leon en Green Day) blijven ze Pinkpop trouw, maar in de vette jaren laat Pinkpop ze in de kou staan. In 2014 zag je overal berichten van trouwe Pinkpopgangers die dat jaar geen kaartjes konden kopen (omdat ze niet gewend waren dat het zo snel uit zou verkopen en ze niet meteen achter de computer zaten bij de kaartverkoop) en als het weer eens wat minder gaat met het festival, komen die trouwe groepen ook niet meer terug. Leuk dat Pinkpop populair is, maar het trekt wel bezoekers aan die over een paar jaar niet meer langskomen.
Juist Pinkpop leeft volledig van de lineup en grote headliners, daar zijn ze wel achter gekomen in de magere jaren. Niet voor niets kiezen ze tegenwoordig een andere datum als Pinksteren teveel buiten het festivalseizoen valt. Als de lineup niet top is verkopen ze gewoon niet uit, laatste jaren hebben ze goede grote headliners en gaat het snel; denk dat zij daar echt wel heel blij mee zijn. Vraag me alleen wel eens af of ze niet te weinig weekendkaarten hebben.

Bij Lowlands was het een paar jaar gewoon te extreem omdat zonder bekende lineup in een uur uitverkocht waren, dan is de hype te groot en dat gaat wel een keer tegen je werken.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zaterdag 20 februari 2016 @ 19:02:41 #283
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_160073013
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 18:00 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Ik overdrijf soms wat :P Naja, zo voelden veel vaste bezoekers het wel. Een pre-sale voor vaste bezoekers zou een goede oplossing zijn.
absoluut, maar de grote vraag is hoe dat in de praktijk te brengen.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 19:05:36 #284
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160073062
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 18:00 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Ik overdrijf soms wat :P Naja, zo voelden veel vaste bezoekers het wel. Een pre-sale voor vaste bezoekers zou een goede oplossing zijn.
daar heeft Jan Smeets al een uitspraak over gedaan. Er is onderzoek naar geweest, hij heeft naar andere festivals gekeken. En is eruit gekomen dat hij niet genoeg kaarten heeft.
Zelfs bij een presale voor vaste bezoekers raken weekendkaarten uitverkocht.
Dat heeft hij zelf gezegd. (Pinkpop Hype is zo groot dat ze nooit genoeg Weekendkaarten hebben)

[ Bericht 3% gewijzigd door KingRadler op 20-02-2016 19:15:25 ]
  zaterdag 20 februari 2016 @ 20:16:34 #285
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_160075118
Hype is niet te groot, Pinkpop heeft gewoon te weinig campingruimte sinds ze 3 gelijkwaardige festivaldagen hebben.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zaterdag 20 februari 2016 @ 20:18:33 #286
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160075188
het zou erg zijn als Pinkpop gaat verhuizen als Jan er niet meer is.
pi_160075519
en weer een paar tickets verkocht aan >moi< voor Sir Paul! <O) w/
´
pi_160075775
Pinkpop wordt meer en meer een echt headlinerfestival, en ze komen er prima mee weg.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 20 februari 2016 @ 21:27:08 #289
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_160077525
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 20 februari 2016 @ 21:29:32 #290
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160077607
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:37 schreef TheVulture het volgende:
Pinkpop wordt meer en meer een echt headlinerfestival, en ze komen er prima mee weg.
zolang de hype er is.
Lowlands had dat liever ook weer gehad.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 21:55:29 #291
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_160078382
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:29 schreef KingRadler het volgende:

[..]

zolang de hype er is.
Die hype is er niet, Pinkpop doet het goed als de headliners goed zijn. Mindere headliners en de verkoop blijft direct dik achter.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zaterdag 20 februari 2016 @ 21:59:32 #292
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160078492
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:55 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Die hype is er niet, Pinkpop doet het goed als de headliners goed zijn. Mindere headliners en de verkoop blijft direct dik achter.
waarom klaagt iedereen van slechte headliners dit jaar.
weekendkaarten zijn weg.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 22:12:01 #293
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_160078806
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:59 schreef KingRadler het volgende:
waarom klaagt iedereen van slechte headliners dit jaar.

Daar klaagt helemaal niet iedereen over. Negativiteit op internet is echt niet representatief. Het zijn gewoon 3 grote stadionacts die veel publiek trekken..
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zondag 21 februari 2016 @ 10:59:52 #294
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160087006
Nog steeds weekendkaarten voor Pinkpop verkrijgbaar.

Zaterdag berichtte Pinkpop dat de weekendkaarten in recordtijd uitverkocht waren, maar verschillende verkooppunten beweren dat er nog steeds kaarten liggen.

Platenzaak Satisfaction in Heerlen heeft er nog 200 weekendkaarten liggen.

Zo meldt platenzaak Sounds in Venlo zondagochtend dat er daar nog steeds weekendtickets te koop zijn. Ook diverse VVV-kantoren in Limburg - onder meer Landgraaf en Heerlen - hebben nog kaarten in de aanbieding. Bron:1Limburg

[ Bericht 4% gewijzigd door KingRadler op 21-02-2016 11:08:52 ]
pi_160088602
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:59 schreef KingRadler het volgende:
Nog steeds weekendkaarten voor Pinkpop verkrijgbaar.

Zaterdag berichtte Pinkpop dat de weekendkaarten in recordtijd uitverkocht waren, maar verschillende verkooppunten beweren dat er nog steeds kaarten liggen.

Platenzaak Satisfaction in Heerlen heeft er nog 200 weekendkaarten liggen.

Zo meldt platenzaak Sounds in Venlo zondagochtend dat er daar nog steeds weekendtickets te koop zijn. Ook diverse VVV-kantoren in Limburg - onder meer Landgraaf en Heerlen - hebben nog kaarten in de aanbieding. Bron:1Limburg
Tsja sommige hebben als gekken lopen printen blijkbaar. Voor alle 3 de dagen zijn ook nog gewoon dagkaarten beschikbaar.
  zondag 21 februari 2016 @ 12:32:16 #296
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160088689
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 12:26 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Tsja sommige hebben als gekken lopen printen blijkbaar. Voor alle 3 de dagen zijn ook nog gewoon dagkaarten beschikbaar.
wel mooi voor de mensen die niet aan kaarten konden komen.
pi_160089940
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:02 schreef peaceman het volgende:

[..]

absoluut, maar de grote vraag is hoe dat in de praktijk te brengen.
Op het terrein zelf kaarten voor het volgend jaar verkopen, met wellicht een kleine korting.
  zondag 21 februari 2016 @ 14:38:18 #298
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_160091683
quote:
6s.gif Op zondag 21 februari 2016 13:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Op het terrein zelf kaarten voor het volgend jaar verkopen, met wellicht een kleine korting.
:D dat klinkt in theorie mooi, maar de meeste mensen zitten niet te wachten op zo'n grote uitgave na een duur weekend.
Reserveringen zouden wellicht wel kunnen werken.
  zondag 21 februari 2016 @ 15:40:37 #299
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160093585
Vrijdag - 7000 kaart over
Zaterdag - 7000 kaart over
Zondag - 2000 kaart over

bron : 1Limburg
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 21 februari 2016 @ 15:43:46 #300
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160093686
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:40 schreef KingRadler het volgende:
Vrijdag - 7000 kaart over
Zaterdag - 7000 kaart over
Zondag - 2000 kaart over

bron : 1Limburg
Nou dat is zo gepiept lijkt me :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 21 februari 2016 @ 15:47:11 #301
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_160093802
Einde.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')