abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 15 februari 2016 @ 21:19:16 #1
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_159947839
In dit topic kunnen verslagen geplaatst worden die een live weergave zijn van wat er op de streams was te zien. Dat is handig voor mensen die het één en ander gemist hebben. Ze kunnen dan snel even bijlezen. We willen dit topic schoon houden van posts die geen streamverslagen zijn. Reacties op de verslagen die hier worden geplaatst kun je daarom hier kwijt.



[ Bericht 6% gewijzigd door Gert op 19-04-2016 16:26:49 ]
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_159948368
Vanmiddag is er een aanvaring tussen Cees en Rowena geweest, en dit is niet de eerste keer.
Vorige week was het ook al zover maar nadat de twee samen gepraat hadden was de lucht weer tussen hun geklaard.
Maar vanmiddag was het weer zo ver.
Rowena heeft tijdens het centraal aangegeven dat iedereen zijn eigen rommel op moet ruimen en laat ze dat nu zelf niet gedaan hebben. Als Cees haar ziet vraagt hij aan haar of ze de lunchspulletjes nog nodig heeft. O, zegt Rowena en loopt terug naar de keuken om het op te ruimen. "Finance, Cees finance", zegt ze lachend.

Niet helemaal geruisloos ruimt ze haar lunch spulletjes op, Benjamin die in de keuken staat vraagt hoe aan haar hoe het gaat en ze zegt dat het goed gaat.
Dan komt Cees aanlopen en vraagt waarom ze boos is, Rowena geeft aan dat ze niet boos is “het is klaar, ik ben niet boos”, zegt ze. ”1 minuut Cees”. “Ja maar als ik voor iedereen 1 minuut op tel ben ik de hele tijd weer bezig”, antwoordt Cees
“Ja, dan ben jij natuurlijk weer bezig”, zegt Rowena die meer en meer haar geduld verliest. “want jij doet alles alleen”. “Ja, heel veel”, zegt Cees. “Nou kom maar uit die waan hoor”, zegt Rowena.
Wederom vraagt Cees waarom ze nu boos is.” Ik ben niet boos, ik geef gewoon een tegen antwoord, en dat kan je dus niet hebben”, zegt ze. “jewel, maar je hebt zelf aandacht gevraagd, jongens ruim je rotzooi op”. En zo gaan ze nog even door Rowena zegt dat Cees zich bezig moet gaan houden met de finance. Als Cees weer begint dat ze boos en geirriteert doet zegt Rowena dat ze klaar is en geen tijd heeft en druk bezig is met andere dingen. Cees zegt voor ze haar dingen gaat doen ze eerst haar spullen op moet ruimen. Waarop Rowena weer antwoordt dat ze zelf bepaald wanneer ze haar spullen opruimt. Nogmaals zegt Rowena dat Cees eens zo moet opletten wat andere mensen doen, “dat heb ik je ook al de andere keer gezegd. Ik loop gewoon weg want ik wordt weer kwaad”, zegt Rowena terwijl ze wegloopt. “dan d oe je dat”, zegt Cees die achter Rowena aanloopt. “Het was je eigen oproep”.

“Laat mij met rust”, schreeuwt Rowena. Cees zegt nogmaals dat het haar eigen oproep is geweest tijdens centraal. “Ach, dag Cees de finance, 100 keer hebben de mensen tegen je gezegd 100 keer”, en ondertussen blijft Cees maar zeggen, “het is je eigen oproep. Agressief typje”. “Natuurlijk dat ben ik”, zegt Rowena. “Je eigen oproep”, zegt Cees nog maar eens een keer. “Willen jullie alstublieft je eigen rotzooi opruimen. En als ik je daar op wijs wordt je kwaad”. “Ik wordt helemaal niet kwaad. Ik wordt kwaad omdat jij drie keer……………”. Cees wil wat zeggen maar Rowena schreeuwt dat hij zijn mond moet houden en dat hij kinderachtig is. Rowena wordt steeds kwader, Ze ontploft en gooit alles er ineens uit. "En ga nu maar weg want ik ben er klaar mee. Kinderachtig typje. 65 jaar, ga toch weg man".
Rowena is zo boos dat ze naar haar slaapkamer gaat en haar kist met schoenen op de grond gooit, ze gooit of trapt ergens tegen aan, het ging zo snel dat ik dat niet heb gezien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_159950133
Op verzoek hier nog een keer het verslag van het vertrek van Mark, het is in de vorige topicbijna niet te openen.

De bewoners hebben bij binnen komst een kist met persoonlijke spullen bij, maar hebben bijna een verhuiswagen nodig als ze Utopia verlaten, zo ook Mark
De hele ochtend is hij bezig zijn spullen bij elkaar te zoeken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Mark heeft nog een enveloppe met geld, van de 5000 euro is nog 2750 euro over. Hij heeft vanmorgen iedereen bij elkaar geroepen om te vragen wie wat nog wilde
Bas krijgt 600 euro voor zijn t-shirt lijn, maar het is een lening het geld moet wel terug.

Gina, Gabriella en Rowena hebben volgens Mark ook recht op het geld om te gebruiken als investering. Ze mogen een deel van het geld, maar ze moeten wel eerst een plan maken.
Rowena wilde heel graag een investering voor haar CD 'Een gebed zonder end'. Ze heeft het geld nodig om het liedje af te mixen. Een deel van de opbrengst van het nummer gaat naar een goed doel.
Gina en Gabriella willen graag hun vesten lijn verder ontwikkelen.

Terwijl Mark druk bezig is alles bij elkaar te zoeken loopt Gina achter hem aan. Ze wil niet dat Mark gaat en vraagt als ze op haar knieën gaat hij nog lang blijft. Gina gaat op haar knieën en vraagt op de Gina manier of Mark met haar trouwen.
Ja Gina, zegt Mark op een lachende manier, maar hij blijft niet. Gina zegt dat hij echt moet schrijven hoe hij zich voelt als hij buiten is, als er wat is of wat dan ook hij moet haar gewoon schrijven.

Mark gaat nog even een rondje met Gina lopen. Hij zegt dat hij veel kan hebben alleen liefdes verdriet niet. Ze moet de juiste mensen zoeken om te vertrouwen. Als er iets is praat het uit, zegt Mark

Heb je me nodig, roep me naam. Laat zien dat je een sterkte vrouw bent adviseert Mark aan zijn vrouwtje. Mark geeft nog wat kleine tips en Gina zegt dat ze morgen met haar hoofd in de koeienpoep moet. Ook moet Mark het advies van Ivan niet vergeten.
Gisteren avond vertelde Ivan aan Gina en Mark dat ze zich niet moesten laten beïnvloeden door berichten buitenaf en de screenshots die gemaakt worden.

Gina geeft aan dat ze geluk hebben gehad dat hun relatie in Utopia is begonnen, niet veel krijgen een kans om ze samen te beginnen. Af en toe geven ze elkaar een knuf en hand in hand lopen ze nog een keer samen over het terrein van Utopia, samen nog even op de schommelbank zitten.
[ afbeelding ]

[ Bericht 41% gewijzigd door Dotteke op 15-02-2016 22:19:57 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_159950373
Dan is het zover, Mark roept iedereen bij elkaar. Hij wil nog een laatste sappie met iedereen doen en dan vertrekt hij.
Ivan kan het nog steeds niet geloven dat Mark weggaat zegt hij.
Hier is een van je eerste sjaals, als je je niet lekker voel doe je hem om, zegt Mark tegen Gina.
[ afbeelding ]
Dan wordt Mark naar de zenderkamer geroepen, als hij er uitkomt is het zover, de stellingen met Mark zijn spullen rollen naar buiten, Cees tapt een biertje voor iedereen!
Ze proosten allemaal nog een keer op Mark
[ afbeelding ]
Met het biertje nog in de hand lopen ze gezamenlijk naar de poort, Mark wil het niet te lang meer rekken.
[ afbeelding ]
Zoals altijd als er iemand vertrekt wordt er nog een groepsfoto gemaakt.
Mark vraagt of iemand de kar wil duwen, hij wil met Gina lopen.
[ afbeelding ]
Als Benjamin hem een afscheidsknuffel geeft barst Mark in tranen, voor het eerst dat hij in Utopia zit.
Is het toch nog gelukt, grapt Mark
Nog even een knuffel voor allemaal met een lief woord van beide kanten.
Dan is het Ivan zijn beurt om afscheid van Mark te nemen, snikkend vallen ze elkaar in de armen.
Als laatste neemt Mark afscheid van zijn grote liefde Gina, ze heeft nog een enveloppe die hij pas in de auto mag lezen.
En dan is het zover, Mark stapt door de poort van Utopia, terug naar de echte wereld.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_159960334
Centraal 16-02-2016


Rob begint de vergadering. Ze gaan een promo maken maar hij zegt nog niet waarvan.
Ramona zal vandaag bij iedereen langs gaan
De hamburgers gaan als een trein, al 9 gehad en er komen er ook 5 deze week
Benjamin haakt in en zegt dat ze grotere borden voor het hamburgermenu.
Do heeft ze aangemeld voor de marktcommissie
Michael heeft zich terug getrokken omdat hij andere dingen wil gaan doen, met name de LBHT.

Bas geeft aan dat deze markt ook de shirtjes van Rowena en Bas worden verkocht, deze shirt zijn gericht voor mannen, ze zijn iets langer
Baas en hoogstwaarschijnlijk een logo wat ze nog moeten ontwerpen. 23.9 % staat de markt verkoop zegt Cees. Rob is pas tevreden bij 90%

Bjorn: Het bruin café, super leuk.

Aanstaande zaterdag 20 febr is de opening, met karaoke. Er zijn un 41 kaartjes verkocht en er zijn nog kaartjes te koop voor 5 euro.

De DJ workshop, te kort gepland, weinig aandacht aan gegeven, dus Bjorn gaat hem verplaatsen.
Hij wil met Ivan en Gabrielle gaan zitten voor een feestje voor maart. In maart is er ook een voorstelling van cias? Er zijn nog kaarten te koop.

Spokenwoord 17 maart en de drugweek komen er ook nog aan, zegt Bjorn
Hij wacht nog op de vloer, er was iets binnen gekomen, dat was enkel klik . Wim wil dubbelklik.
Aangezien ze een storing van internet hadden liet dat even op zich wachten.

2 april Live in de loods piano show. Rowena enBjorn gaan samen een nieuw nummer maken.
Rowena zegt dat iedereen wat wil doen.

Cees gaat drummen, Bjorn gaat zingen, Victoria gaat misschien nog iets doen en ook meerdere bewoners gaan iets doen op deze avond.

Cees

Er staat momenteel 4300 in de plus en er staat bijna 3800 euro openstaande posten die daarvan betaald moeten worden. Zijn geen vaste lasten, maar rekeningen.

Van de kaartverkoop komt er nog ongeveer 4000 binnen dus al met al staan ze dus 4000 in de plus.
Cees hoop dat ze dat het geld van de tickets deze maand binnen komt, zelf denkt hij dat het pas in mei binnen komt.

Er zit nog 3x100 per inwoners in de investering pot, als iedereen dat nu zou investeren staan we in de min zegt Cees.
De vloer is bij al deze berekeningen niet mee genomen.
Cees weet precies wat er cash is en wat er op de bank staat en dit is wat het is. De bewoners snappen niet wat er aan de hand is.

Cees wil individueel met de mensen om tafel om te kijken wat er nog allemaal betaald moet worden.

Ivan
Ivan heeft het geld wat nog over was van Mark gekregen om te investeren, de helft van die 500 euro is al besteed aan het bruincafé. Ivan wil dat het terug betaald worden door middel van bij ieder evenement 10% terug te betalen. Zodat er 5000 euro beschikbaar is voor de investeringen.
Ivan wil houtsnippers laten komen, Onder tussen komt er een nieuwe bewoner de poort binnen lopen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_159961153
Deel 2 centraal

Ivan stelt voor dat ze gewoon verder gaan met het centraal.

Rob zegt dat er met meerdere over de investering moet worden nagedacht.
Cees bied zich bij Ivan aan als nieuwe sparring partner en drukt Ivan lachend de hand.
Ivan geeft aan dat hij nog steeds met de akker bezig is, alleen het weer werkt niet zo mee.
Iedereen die zijn handjes vies wil maken kom alstublieft helpen anders ben ik in december nog bezig. Dus mocht je handjes vies willen maken kom er bij zegt Ivan.
Aangezien ik vandaag niet met de akker kan werken ga ik vandaag een .

"En de hindernisbaan gaat eraan”, roept Bas,
Ivan gaat een toestel van de obstacle run afbreken en een veranda voor het cordwoodhuisje maken.
De nieuwe die Cemal heet komt uit de bouw, dus dat komt goed uit want Do zou verven maar die moet de hele dag voor de markt gaan zitten. Cemal bied aan te helpen met
verven

Bas zegt dat de T-shirt over twee dagen binnen komen.

Bas wil handdoeken en washandjes laten bedrukken en voor de zomer wil hij strandhanddoeken en petjes van baas beach laten drukken.

Michael gaat zich inzetten voor de drugsweek, in februari komen er 5 vrouwen die een verwendagje krijgen. Hij weet nog niet of Megan komt op de markt, dat blijkt een verrassing.
Hij is gevraagd om Rowena en Gabriella trouwen, hij gaat daar alles over uitzoeken.
Cees zegt dat Michael geen officiële inwoner van de gemeente is dus het gaat moeilijk worden.
Maakt niet uit zeggen de dames, hij gaat ons trouwen.
Hij gaat met Gabriella zitten voor een boek, en als laatste wil hij zeggen dat de bandjes van hem aan Gina te koop zijn. Victoria krijgt het eerste bandje cadeau.

Do denkt dat ze heel veel kan leren en ze is lekker bezig vindt ze.
Ze wil graag het gevoelige kwetsbare boekje gaan uitbrengen. Ze heeft gisteren al een mooie foto van Michael gemaakt.

Ze heeft samen met Ramona gekeken naar een stuk educatief theater gekeken, ze wil een stuk over pesten laten opvoeren in Utopia
En ze wil een investering aanvragen, ze heeft een sleutelhanger die uit diverse onderdelen bestaat om hem uit te brengen Ze heeft 500 euro nodig.
De inwoners vinden het super en ze krijgt toestemming.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_159961642
Centraal deel 3

Wim wil straks even met Bjorn gaan zitten voor extra verlichting voor de bar.
De vloer moet geschuurd en gebeitst worden, dit moet voor zaterdag klaar zijn.
Het is de komende dagen even kijken hoe je loopt er niet over heen lopen

Gina heeft lieve post gehad. Mark heeft de patat snijder mee genomen, we hebben er een nodig.
Verder wil ze aangeven dat ze in Le Luifel gaat staan met broodjes en patat.
Ze wil een investering aanvragen voor de armbandjes, normaal betaald ze van haar eigen geld en vraagt er niets voor terug. Ze wil nu 100 euro van de BV.

Ivan zegt als een product eenmaal loopt je gewoon kan bijbestellen, je hoeft dit niet in centraal te overleggen

Tevens wil Gina verder met de sjaals en samen met Victoria dingen voor het haar gaan maken.
Ze hoopt op een dikke omzet dan Mark heeft gehad in Le Luifel.


Dave en Monique zijn gisteren hier geweest, zegt benjamin. De professionals komen over drugs vertellen en ook Benjamin zal zijn verhaal vertellen. Het beloofd een indrukwekkende avond te worden. De hamburgers lopen goed. Kom lekker eten, zegt Benjamin. Ook wil hij een extra setje beddengoed aanschaffen voor de B&B
De website voor de foundation is hij mee bezig geweest.
7 maart komt Marian Thiemen, tussen half 5 en 6
17 maart spokenwords.
Ze gaan ook weer iets doen voor een jongetje met neuroblastoom.
Benjamin stelt voor dat een paar Sociale hygiëne gaan halen. Bas zegt dat hij het al heeft.
Rob geeft aan dat de grill alleen voor horeca gebruik is

Victoria
Gaat aan het werk met Michael en Gina
Ze is ontzettend trots op haar bundel, helemaal uit verkocht, ze gaat nieuwe bij bestellen.
Veel mail van mensen die langs willen komen en met haar in gesprek willen gaan zodat ze er een poëzie van kan maken. Alles stroomt en vloeit en ze is helemaal happy. Ze is terug van ziek geweest
.
Ramona is blij dat er veel mensen met nieuwe dingen komen, ze merkt dat dingen goed lopen, zoals de truien van Gabriella.
Op zolder twee dozen met t-shirts gevonden die kunnen bedruk worden voor de verkoop. Gina zegt dat dat niet loopt.
Morgen wordt er een theatrale foto gemaakt, Ramona heeft er nu al zin in.
Gabriella zou vandaag met Ivan op de akker, maar het vriest.
Ze is verloofd en wil er een evenementje van maken.
Ze gaat zich bezig houden voor de markt van 27 februari, de merchandise.

Rowena gaat de cover shoot met Do doen, morgen gaan ze foto's maken.
Ze is nog steeds wachtende en hoop hem met de drugsweek te releasen.
Zijn al 4 mensen die de track hebben besteld, mensen die het verhaal er in herkennen.
Uit solidariteit met homo's en lesbiennes gaat ze met Gabriella trouwen. Stelletjes kunnen zich aan melden ook in Utopia te trouwen.
18 maart vrij gezellen feestje en 19 maart gaan ze trouwen voor een dag
Straattaal dictee wordt niet groots, alleen voor de Utopianen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dotteke op 16-02-2016 12:39:10 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_159962265
De nieuwe bewoner heet Cemal en is 21 jaar, hij is vrijgezel en woont in Maasland. Hij is half Nederlands en half Turks. In de bouw doet hij assisterende taken, hij ook in de tuin aan het werk, ook is hij model. Hij Is zijn modellen carrière begonnen als erotisch naaktmodel, Hij is ook stripper. Cemal doet geen catwalk, hij doet liever foto-shoots.

Hij wil in Utopia de vooroordelen over de modellen wereld weghalen, je mag pas oordelen over iemand als je hem ken, zegt Cemal.
Hij is vrolijk positief over alles en schaamt zich nergens voor.

Onder het voorstellen vraagt Bas of Cemal zijn body wil laten zien.


Hij wil graag samen met zijn medebewoners een Ladies Nights in Utopia organiseren, de dames van Utopia kunnen de bediening doen. De dames betalen daar graag 25 euro voor zegt Cemal.

Cemal heeft een foto boek met naaktfoto’s meegenomen en de dames giechelen, dit irriteert Ivan en deze vraagt of het even stil kan zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn voornaamste doel om mee toe doen is zichzelf ontwikkelen in de bouw, strippen en modellen werk. Cees vraagt of hij misschien voor zich zelf een podium zoekt. Cemal geeft aan dat hij daar niet voor gekomen is.

Victoria vraagt welk onderdeel het beste bij hem past de BV, de foundation of de samenleving.
Hij mag hier over nadenken en ze komen er later op terug.


Einde centraal en Cemal gaat een rondleiding krijgen.
De kist van Cemal wordt naar boven gebracht, Do helpt hem.
Buiten zegt Bas tegen Ramona dat het leuk gaat worden.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_159987883
Ingelast centraal – 17-02-2016
Het gaat niet goed met de kaartverkoop van de markt ziet Ivan, en hij besluit iedereen bij elkaar te roepen want zo kan het niet.
Er moeten dingen besteld worden maar er staat nog maar 50 euro op de bank. Ivan en Bjorn snappen niet hoe dit kan.
Do heeft gisteren tijdens centraal toestemming van de groep gekregen om onderdelen voor de sleutelhanger die ze wil gaan maken te bestellen.
Ze loopt er mee naar Ivan toe omdat het niet aan Cees durft te vragen omdat die na zijn aanvaring met Ivan niet in zo best humeur is.
Ik heb de aanvaring zelf niet gezien ik kwam binnen op het moment dat Ivan en Cees boos uit elkaar gaan. Wat ik in de COS lees is dat Cees Ivan heeft laten zien dat ze er echt slecht voor stonden.


Cees heeft Ivan nagedaan, hoe weet ik niet maar Ivan vraagt aan Cees of dit klopt. “Ja, dat heet ventileren”, antwoord Cees. “Hoe meer begrip jij krijgt, des te arroganter jij wordt”, zegt Ivan
(Stukje uit de cos van Disana over wat Cees gedaan zou hebben Ivan vond inderdaad dat de toon van Cees niet deugde. Pom pom pom pom, deed Ivan Cees na}.

Ivan wordt naar de zenderkamer geroepen als hij met Bjorn nog even alles doorneemt kwa financiën. Als Ivan terug komt uit de zenderkamer gaat hij bij iedereen na wat ze verkocht hebben en wat ze nog op voorraad hebben. Hij vraagt of er nog grote uitgaves gegaan zijn. Bas zegt tegen Rowena dat wat Cees doet, hij het altijd goed bedoeld. Gabriella zegt dat het een keer afgelopen, het is een keertje klaar zegt ze. Dan is het wachten op Cees, geen idee waar hij is, of in de zenderkamer of op toilet!
Centraal
[img] https://i.gyazo.com/376b1980438c34e402c14d780440cada.png[/img]
Ivan heeft iedereen bij elkaar geroepen dat er twee problemen zijn
We zijn met 17.500 gestart en we hebben grote evenementen gehad, dus ik snap niet dat er zo weinig geld is,.
Hij zegt niet dat het de schuld van Cees is, zeker niet. We moeten alles een goed na gaan kijken. “Maar we staan er behoorlijk slecht achter”(voor bedoeld hij), zegt hij.
Volgende maand kunnen we op een houtje gaan bijten als het niet veranderd, “niet als experiment, maar omdat het moet. Gelukkig dat we die 10.000 als reserve hebben”.

Als de markt niet goed gaan lopen zijn we zwaar de pineut.
De komende anderhalve week moet iedereen met de markt bezig zijn, het er steeds over hebben.
Ivan en Bjorn hebben besloten er weer even achter te gaan zitten om het goed aan te pakken.
Ivan schaamt zich diep dat een bedrijf van 4 ton per jaar zitten we houtje touwtje net aan redden.
Ivan wil advertentie kanalen opzetten voor reclame voor de markt, waar kunnen promoten.

De promofilm moet haast achter, zegt Ivan

Radio stations benaderen, aangeven dat we leuke promo’s hebben. Mensen die twee kaartjes kopen een kaartje gratis. Mensen die al kaartjes hebben kunnen dat bij binnenkomst aangeven.
De meiden van de plotter moeten een t-shirt maken met markt 27 februari, daar moetende Utopianen de hele dag mee lopen.
Een groot bord maken standhouders benaderen of die willen promoten. Zet het op Facebook, de standhouder met de meeste likes hoeft de stand huur niet te betalen
Bjorn zegt dat ze een product van Utopia gaan verloten. Wat moeten ze nog bedenken.

Er gaat dus alles op alles gezet om meer mensen naar de markt te krijgen. Er moet veel over gepraat worden zo werkt het nu eenmaal.
Morgen middag komt er iemand die beat box gaat doen, Rob wil dan ook iedereen bij elkaar hebben.

Iedereen gaat aan de slag, voorstellen komen naar voren, Utopiaanse foto’s maken,
Cemal, de nieuwe inwoner zegt dat ze een familie zijn dus er met zijn alle aan gaan trekken.

Ze willen mensen die naar de opening van het bruincafé komen kaartjes voor de helft van de prijs kunnen kopen voor de markt.
De volledige focus moet nu op de markt liggen, want dat is onze voornaamste bron van inkomsten.

Cees denkt, gezien de doelgroep, ouderen het misschien een keer goed is om de markt binnen te houden.
Er zijn 21 standhouders, dat wordt een probleem, dan moet je kiezen wie binnen en buiten.
“Of we laten de mensen gewoon binnen en maken de afzet iets groter”.
Zoveel mensen mogen niet binnen, als de vorige keer de brandweer was gekomen hadden we de tent kunnen sluiten zegt Ivan.

Cees stelt dan voor om lange tafels en stoelen neer te zetten, ze kunnen dan voor 1 muntje koffie met gebak krijgen, of iets drinken/eten.

Wim vraagt of het wel fair is voor de standhouders. Ivan zegt dat er zeker iets in zit, maar dat het niet eerlijk is tegenover de standhouders.
Rowena vraagt of het niet handig is om een tent met heaters neer te zetten zodat de mensen zich warm kunnen houden.
Victoria stelt voor dat de Utopianen fysiek allemaal buiten zijn, dan blijven mensen ook niet lang in de loods. Dan kunnen ze zich binnen warm maken. Misschien ook een idee om bouillon te maken.
De bar is dan de enige plaatst waar de Utopianen fysiek aanwezig zijn.

“Dus de bezoekers krijgen extra aandacht van de Utopianen”, zegt Ivan.
Rob zegt we zijn met twee man extra, misschien kan iedereen tussen de shifts een uurtje vrij krijgen om met de bezoekers te praten.

Benjamin vraagt of er naar het financiële gat gekeken gaat worden.
Ivan geeft aan dat ze vanavond met de BV samen gaan kijken.
Gewoon iedere dag nu met de markt bezig zijn
"De mensen kunnen ook zien hoe Le Luifel loopt zonder Markie", zegt Gina
Einde centraal,
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 19 februari 2016 @ 08:32:40 #10
388664 crew  Dotteke
pi_160035482
Stukje nog van gisteren na het centraal
Michael is van mening dat Ivan naar huis moet, “Ik ben niet bang”, zegt hij tegen Cees. “Iedereen is schijtebang voor hem”, zegt Cees. “Maar ikke niet”, antwoordt Michael
Cees zegt dat Michael dan weet op wie hij drie stemmen moet geven. ‘de agressiviteit jongen”, zegt Cees

Michael is er helemaal klaar mee. Hij was niet van plan geweest om Ivan stemmen te geven, hij had twee anderen in zijn hoofd omdat hij vindt dat Ivan veel doet. Maar hij begint te twijfelen, als alles op zo maniermoet ga je maar naar huis. Michael is boos dat er steeds als Cees tijdens een centraal iets wil zeggen over hem heen gepraat wordt.

Michael vraagt zich af waar hij zijn vriendje voor op heeft gegeven, die zit thuis en moet dit zien. “Die schaamt zich kapot” “Lieve jongen’, zegt Cees. “Ik mijn hele familie. Die hebben van te voren al gezegd Pa, daar wil je toch niet bij horen. Schreeuwende agressieve zooitje, zuipende gasten. Ben je wel goed in je hoofd? Toen dacht ik, misschien kan ik er nog wat aandoen met mijn inbreng! Het lukt niet, het is alleen maar erger geworden ”. “Vind je”, vraagt Michael. “Ja, zegt Cees. A- hij heeft mij al regelmatig vreselijk aangevallen de afgelopen dagen, gisteren avond Benjamin. Vanochtend gaat hij weer verder met zijn agressief gedoe”. Michael vindt dat niet kunnen en Cees zegt dat het gewoon maar doorgaat. Hij vindt het echt onvoorstelbaar wat er gebeurd. “Daar wil je op een gegeven moment toch niet meer bij horen”. “Ikke niet”, zegt Michael.

“Ik ben er natuurlijk nog niet zo lang, maar het is alleen maar gezeik en ellende hier ben ik niet voorgekomen”. “Misschien zijn er daarom wel mensen die zeggen ppff die markt, daar ga ik helemaal niet meer heen”, zegt Cees.
Michael geeft aan dat hij daar ook al aan zat te denken. Hij vindt het ook jammer als iemand een mening heeft dit gelijk de grond wordt ingeboord, Cees is blij met de steun en support van Michael, die het tijdens het centraal voor hem opnam.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 13:28:31 #11
388664 crew  Dotteke
pi_160145176
Vandaag 23-02-2016 is het weer zover, de bewoners mochten weer hun stem uitbrengen.
Het is vandaag Cees die de stemmen van de streamers uit de brievenbus mag halen, hij zal ook de presentatie doen van deze stemronde.

“Spannend moment dames en heren. Lieve dochters I love you, zegt Cees als hij naar de brievenbus loopt.

Zo, zijn we er allemaal klaar voor”, begint Cees
Een serieus moment, de eerste keer in 2016 dat we gaan stemmen
Het is altijd een lastig onderdeel, er wordt geworsteld en nagedacht.
Het is familie en dan moet je ineens een stem gaan geven en motiveren en dat valt niet mee.
Cees legt uit hoe de stemming verloopt.

Cees begint met de publiekstemmen:
De eerste stem is voor Dominique
De tweede stem is voor Cees
En de derde stem is voor Ivan


Victoria heeft met iedereen een gesprekje gevoerd en iedereen weet wel wat haar Utopia is.
Haar eerst stem gaan naar Bas, ze vindt hem een super gozer, maar de liefde voor de dieren wil ze ook graag naar de groep geven.
Twee stemmen gaat naar Wim omdat ze hem een verder groei buiten gunt.

Gabriella
Gaat vol op Wim omdat hij klaar is en niet meer kan. Hij is ongelukkig. Eigenlijk had ze op Ramona en Dominique willen geven

Rowena geeft ook 3 stemmen aan Wim ze vindt hem een harder werker maar thuis roept,.

Gina had ook heel anders willen stemmen. Ze wilde eerst op Dominque en Cees willen stemmen, maar ze geeft haar drie stemmen aan Wim, ze ziet dat hij niet meer gelukkig is
Dominique vindt het vervelend om te stemmen, maar het hoort er bij.
Bjorn krijgt een stem, ze hoort hem veel over thuis, maar je hebt het zo vaak over buiten. Blijf Eens tem aan Wim, ze weet dat hij klaar is. Haar laatste stem gaat naar Michael, ze weet niet waar ze hem heeft.

Ramona, Ze heeft een heel mooi gesprek met iemand gehad. Ze vond het heel lastig en heeft lang getwijfeld. Je hebt mooie dingen gedaan, de bar. Maar ik zag dat het je tijd is en ik gun het je om naar huis te gaan. Wim krijgt 2 stemmen.
Rob krijgt een stem. Ze voelt niet goed waar hij voor staat. Ze zou graag willen dat hij zich meer mengt in groepsdingen.

Rob, heeft gezegd niet op matties te stemmen. Maar toch krijgt Wim 3 stemmen omdat zijn tijd daar klaar is.

Wim, vind he t lastig, zijn Utopia is er maar een die er niet bij past en dat is Bas, die krijgt dan ook 3 stemmen van Wim

Cemal vond het lastig om te stemmen, zit er te kort om de mensen echt te kennen.
Rob krijgt een stem hij hoopt dat hij wat losser wordt
Een stem voor Wim en een voor Benjamin

Benjamin heeft bedacht meer op eigen persoonlijke voorkeur gaat stemmen.
Hij zag de verslagenheid in Wim zijn ogen en mensen kunnen zien wat zijn verblijf in Utopia heeft opgeleverd, Wim krijgt ook van Benjamin 3 stemmen.

Michael, het huilen staat hem nader dan het lachen omdat hij een persoon van zich af heeft geduwd.
Er zit geen kwaad in je en je hebt het de laatste tijd heel moeilijk gehad en daarom heb ik je op een afstandje gehouden. Je bent een goede gozer. Rob krijgt zijn stemmen omdat hij seks op TV heeft gehad en hem van de week aansprak over zijn gedrag

S temmen voor Rob en een voor Wim

Bas geeft zijn 3 stemmen aan Wim

Bjorn vond stemmen altijd makkelijk, deze vind hij het aller moeilijkste.
Hij kan geen stemmen aan Wim geven, hij is zijn mattie.
Bjorn gaat ze vandaag voor het eerst verdelen.
Cees krijgt een stem, af en toe ben ik ban dat je de toilet rollen gaat controleren hoeveel vellen closetpapier gaat gebruiken om zijn kont af te vegen. Dit is natuurlijk een geintje, maar hou eens op met alles te controleren.
De tweede stem van Bjorn gaat naar Dominique.
De laatste, hoewel ik het niet over mijn hart kan verkregen, maar als je niet meer op je plek zit moet je gaan naar waar je wilt zijn. Wim je krijgt een stem.

Goed nadenkend zijn er best een paar mensen waar ik een stem op kan geven.
Er is altijd wel wat waarvan je denkt dit past niet bij mij.
Ik ga stemmen geven aan iemand die veel heeft bijgedragen heeft aan Utopia. Maar je hebt in een gesprek aangegeven dat je hier niet meer wilt zijn.
Dus Wim 2 stemmen voor jou.
Ik heb met deze stem heel veel moeite gehad om hem te geven want ik heb begrepen dat je ook eerlijk moet zijn. De stem geef ik aan iemand die heel veel betekend voor Utopia die keihard werkt. Maar toch in zijn gedrag dingen laat zien die ik niet kan waarderen, Vloeken en tieren en woorden gebruikt die niet in mijn vocabulaire passen. Ik weet dat je hier nog even blijft maar deze stem is voor jou.
Ivan maakt het niet spannerd dan het is, hij dacht dat Wim de vorige keer in een dipje zat, maar hij ziet dat Wim naar huis wil, dus drie stemmen voor Wim
Op de bank zitten
Wim met 31 stemmen
Rob heeft 4 stemmen
Bas heeft 4 stemmen



[ Bericht 0% gewijzigd door Dotteke op 24-02-2016 09:32:02 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  † In Memoriam † woensdag 24 februari 2016 @ 04:35:43 #12
316829 Miek37
Joezi is een baas!
pi_160167797
Correctie : Bas heeft 4 stemmen
pi_160174193
Het regent in Utopia en de meeste bewoners staan te wachten tot twee nieuwe tijdelijke bewoners het Utopia terrein zullen betreden.

De bewoners mopperen een beetje dat het lang duurt. Ze hebben het koud. Ze staan er nu 25 minuten te wachten zegt Gina.

Bas is in de kas met de verzorging van de eenden bezig, Ivan is aan het werk op de akker, en Cees pakt de afwasmachine in of uit, dat kon ik zo snel niet zien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan is het zover, het zijn De 43 jarige vrijgezelle Bronno en de 19 jarige studente Simone die dan eindelijk het terrein betreden.
Ze worden van harte welkom geheten door de bewoners en lopen langzaam richting de loods.
Bronno heeft op 17-jarige leeftijd zijn rechterbeen verloren door een bedrijfsongeval en is jarenlang automonteur geweest.
Hij woont in Wervershoof , dat ligt in Noord Holland. Simone is 19jaar en ook vrijgezel, zij woont in Oss. Ze is student en studeert Gastronomie & Vinologie.

Bronno komt met zijn scootmobiel het terrein op rijden en heeft een trippelstoel en krukken bij zich.

Hij laat de scootmobiel buiten staan en gaat met de krukken naar binnen. Simone heeft een fles wijn bij zich

Simone stelt zich als eerste voor, ze is een openboek.

Ze wil iets met broodjes doen, ze heeft een bakkers opleiding gedaan. Ze wil ook de management op gaan pakken. Ze heeft 10 jaar klassiek ballet gedaan en wil gewoon met de dingen die al in Utopia zijn dingen combineren. Met de kapsalon kan je bijvoorbeeld pruiken maken.

Bronno verteld dat hij zichzelf wil zijn in Utopia, laten zien dat je met een handicap kan leven. Hij heeft zich nog nooit door niets laten tegenhouden.
Verder vindt hi het een grote uitdaging om met 14 man te moeten samenleven. “Hij wil het eerst met Bas aan de stok krijgen de dieren er uit en ze bereiden, hij is hobby-kok zet hij lachend. Hij vindt het jammer dat er een kas en een akker is en er niets mee gebeurd. Bronno heeft redelijk groene vingers en wat je niet weet kan je altijd opzoeken. Bronno heeft een ongeluk gehad, hij is van de trekker in de machine gevallen. Hij heeft geen realatie maar een groot sociaal leven. Hij heeft een huis en een boot, helemaal opgeknapt en is klaar om te water te gaan, dat is wat hij achterlaat .. Hij dart al een jaar of 15, tijdens een competitie halen de tegenstanders zijn dartpijlen uit het bord, hij hangt dan met zijn stomp op een kruk. Hij werkte als garagemedewerker, maar heeft nu een WAO uitkering, maar te lang werken is uitkering kwijt. Hij heeft ook in een patatkraam gestaan en is ook technisch onderbouwd.

SImona laat veel vrienden en familie achter en een hond, een labradoedel. Een kruising tussen een poedel en een labrador. Simone verteld dat ze wel kijkt, maar het moeilijk vindt Op TV worden de mensen anders neergezet dan ze zijn…………….toen volgde een SL

Bronno hoorde van het programma en het leek hem wel wat met zijn krukkies in de sneeuw over het terrein volgen. Maar hij hoorde nooit wat. Hij ishet wel gaan volgen en vond het psychologisch effect wel leuk.

Als het aan mij ligt kom ik ipv met een scoot-mobiel met een buldozer, hij wilde bouwen. Maar nu is er alles al.
Het programma is in de loop der tijd veranderd, waarom alleen een kist mee nemen. Als ik jullie in de Hot-tub zie stappen dan denk ik die kist mag ook wel groter. Hem is gevraagd wat zijn plannen zijn. Hij heeft gezegd dat hij nog geen plannen heeft om nog geen plannen te maken. Hoe kan je plannen maken voor een terrein wat je niet kant.

Simone vindt dat een groep mensen die normaal met elkaar omgaat als een groep mooi. Dat zie tijdens het organiseren van evenementen of een groep goed samenwerkt.
Als je dat doet dan gaat de winst ook omhoog.
Ze ziet Utopia als eenheid. Als je samen kan werken, en niet zeggen ik heb het alleen gedaan. Je doet niets alleen je doet het samen. Ook al komt een iemand met het idee je voert het samen uit. Ze wil eerst met iedereen praten en leren kennen. Volgens Simone mist iedereen daar hetzelfde.

Hoe gaan jullie met tegenslagen om vraagt Gina
Van tegenslagen kan je leren, zegt Simone. Je moet juist doorgaan en laten zien dat het wel kan.
Bronno weet het niet, hij heeft nog nooit tegenslagen gehad. Het is betrekkelijk wat is een tegenslag is.
Bronno zegt dat de klap van zijn ongeluk nog moet komen, hij heeft er nog geen tijd voor gehad, heeft op sterven en al gelegen.

Waar kan je absoluut niet tegen vraagt Rob
Simone zegt tegen langdradige mensen. Dan moet iedereen lachen en kijken Bjorn aan.
Simone zegt, wees duidelijk en recht dan dat je heel verhaal gaan ophangen maar beter is het om het kort te houden. Simone het is een kut idee heb je veel meer aan dan er lang over praten.
Bronno zegt tegen velen dingen, kan veel zijn, Waar hij heel veel moeite mee heeft is als iemand niet eerlijk is, hi j houdt niet van gluiperig en onmacht. Als hij ellende ziet op straat, bv een man die en vrouw die een iets aandoet. Hij springt er dan tussen wat de gevolgen dan ook zijn.

Benjamin vraagt wat ze in de Nederlandse maatschappij willen veranderen
Simone zegt dat jongeren van haar leeftijd gehoord worden. Dat is niet altijd ze, maar dat ze soms wel meer verstand hebben dan iemand van 40.
Bronno het onmogelijk, het gemekker met de vluchteling stromen. We zitten helemaal niet vol. Als we de stroming aan zouden pakken en degene die er niet thuis horen weg sturen en de mensen die het nodig hebben helpen. Hij vindt het zielig dat mensen daar commentaar over hebben.
Simone vindt het wel vol, er is gisteren nog een bus met 30 vluchtelingen gekomen, ze vindt de manier waarop het is gegaan niet goed. We kregen niet echt een vraag, maar het was gewoon het komt.
Mensen die het al niet breed hebben en hun huis uit moeten om dat de vluchtelingen er in moeten. Ze bedoelt de tijdelijke woningen waar mensen tijdelijk in zitten.
Bjorn kapt de discussie af, het is een andere discussie.
“Achter Friesland ligt nog een provincie die leeg is, zegt Bronno,” Groningen”.
Bronno rookt niet meer, hij heeft geblowd vanaf zijn ongeluk. Een vriend van hem werd opgenomen in het ziekenhuis. Toen een vriend hem huilend opbelde dat hij longkanker had. Bronno heeft zijn peuk toen uitgedrukt en niet meer gerookt. Hij is een grote liefhebben van wijn, hij bottelt zelf en mag het graag in het eten gebruiken. H ij heeft drank meegenomen.
Simone drinkt wel, ze moet echt gaan minderen. Ze rookt wanneer ze zin heeft in te roken rookt ze en heeft ze geen zin rookt ze niet.

De groep heet iedereen welkom en de twee nieuwe krijgen nu een rondleiding.
“Zal ik je de kas laten zien”, zegt Bas lachend tegen Brunno.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_160199961
Centraal 25-02-2016

Benjamin zegt dat er zo mensen komen om te praten over Homofiele vluchtelingen. Hij en Michael kunnen dus niet de hele vergadering bijwonen.

Rob zegt dat overmorgen de markt is. Ticket verkoop is hij tevreden over maar wil er nog even aan trekken.

Baby spullen, groten maten, beatboxen poffertjes, kaas schoenen, er komt van alles op de markt.
Vandaag focus op de markt, vandaag het terrein en vanavond 21 standhouders op de borrel. Rob wil dat alle Utopianen er bij zijn
Rooster is klaar komt op het bord te hangen, heb je vragen kom dan. We hebben 2 mensen dus af en toe kunnen er wat weg
Rob vraagt Bronno en Simone een leuke promo verzinnen zodat we de creativiteit kunnen testen.
Ze verkoop zit nu op 57% zegt Victoria, ze is blij dat het verdubbeld is sinds ze het er over hebben.
Michael zal niet op de markt Hij komt als Megan op de markt

“We zijn met een groot sterk team”, zegt Rob.
Ramona staat bij de broodjes, Rob heeft aangegeven dat de merchandise niet van haar is, ze wil dus alles overdragen aan Gabriëlla.


De feesten 17 maart spoken word, en 19 maart benefit apres-ski feest, daarover later meer.
Ze zullen grotendeels vrij zijn, daarover later meer.
Rob had het over een hardrock café, zegt Bjorn Het lijkt hem een leuk idee om dat neer te zetten.
Als iedereen er over begint te praten grijpt Ivan in, verder met centraal en niet afwijken. Teveel gezeur over hard rock café en de naam vindt hij. Als hij dan later zelf over de naam bezig is wordt hij terug gefloten door wat mede bewoners.
Ze dimdammen een beetje over de naam van hardrock café en komen uit op muziek café
2 april live in de loods, Ramona breekt in, 30 maart Utopia theater. 2 april, live in de loods, piano show. Bjorn zegt dat het belangrijk is dat mensen die iets doen daar mee aan de slag gaat.

Rowena heeft leuk nieuws, ze heeft een mail gehad Haar single Gebed zonder eind. Ze wilde een live versie uit gaan brengen maar dat ging niet, ze hebben nu een andere versie.
Ze gaan de cd’tjes zelf bedrukken, verder komt die uit op internet. Gisteren vertelde ze dat het mixen en masteren 500 euro kosten. 250 had ze zelf gespaard en Bjorn deed ook 250 euro erbij.

Bas vraagt of er vandaag een foto shoot kan komen voor de shirts van hem en Rowena.
Hij gaat ook bezig met een tent voor de markt, hij vraagt aan Wim of hij tijd heeft om te slijpen en dergelijke.
En vandaag staat er misschien een leuke foto over de markt in de krant zegt Bas.
Bas heeft een foto ingezonden bij een krant.
Cemal, Michael en Baas gaan een gezichtsmaskertje nemen om hun hoofd te vereeuwigen.

Gabriëlla heeft nieuwe sweaters, ze zijn op de markt.
Gabriëlla krijgt straks tips over het interviewen, dus is ze straks even weg.

Gina is met de armbandjes bezig geweest. Ze maakt nog even reclame voor de broodjes en patat.

Wim zegt dat er een container is geplaatst, als iedereen de rotzooi netjes er in wil doen.

Cemal over de lady’s night. Het word geen ordinaire lapdance show maar echt een met choreografie. Hij wil er een goeie show van maken. Natuurlijk gaat er een gedeelte naar een goed doel, hij mag er nog niets over vertellen omdat het privé is.
Hij wil met de groep bespreken hoe ver hij mag gaan tijdens een ladynight.
Hij heeft al aanvragen gehad.

Hij wil ook aandacht besteden aan mishandelde vrouwen. Ook wil hij verder gaan met het modellen werk. Hij wil een mooie Utopia kalender maken met de Utopianen. Hij wil ook een foto-shoot me je droom Utopiaan. We hebben veel fans dus waarom zouden we dat niet doen. Ook wil hij een modellen contest te houden en het terrein te verhuren aan fotograven. Ook heeft hij contact gehad met iemand voor een sauna, de man komt vanavond met de standhouders borrel. Cemal wil graag dat Ivan er bij komt te zitten. Cees roept ho ho, ik wil er ook bij zitten ik ben van de finance.

Bronno had een leuk idee om huisje te bouwen aan de loods en de deur van die huisjes in de loods.
Spa en wellness, wil hij ook nog uitwerken en het terrein op knappen.

Ramona gaat verder met haar dramona shirt, ze heeft ook een jurk laten bedrukken.
Ze gaat uit de merchandise- shop en kan zich meer concentreren op het theater.
Ze zegt dat ze de telling en verantwoording niet wil voor de verkoop als ze er niet bijstaat voor overzicht.
Ho ho , zegt Ivan, waarom zou je dat doen. Ramona legt uit dat het best veel werk is.
Ivan vindt dat ze het goed doen dus waarom zou je verantwoordelijkheid afstaan.

Volgens hem is er goed over nagedacht waar en waarom iemand ergens staat. Ramona is daarom daarom de beste optie voor bij de broodjes.

Gina vindt het belachelijk dat iedereen achter zijn eigen product wil staan. Waar moet ik dan in godsnaam staan.
Er zijn zoveel mensen die bij de merchandise willen staan. Ze vindt het jammer dat Ramona door zoiets kleins gelijk niet meer wil.

30 maart theater voorstelling gaat Ramona verder. Er zijn mooie flyers gemaakt, die komen voor de markt nog binnen. Ze is met meer dingen bezig.
Ze wil ook graag een uitmarkt organiseren.

Bronno heeft zich aangeboden om achter de vetpan te staan tijdens de markt. Hij denkt dat hij daar het beste op zijn plaatst is. Hij heeft eerder in een friettent gewerkt.
Hij heeft veel op evenementen en braderieën gestaan. Hij achter de pan en de andere uitgeven.

Simone ziet wel waar ze komt, dan zegt de groep dat ze bij de broodjes komt te staan, er stond geen naam bij maar NB, nieuwe bewoner

Cees, de financiële situatie deze tijd
Kas en bank 11.111
Debiteuren 700 euro,
Markt debiteuren heeft hij geen zicht op
.
Ze staan feitlelijk in de 6100 min

De reserve van 10.000 euro zitten ze aan te snoepen ze hebben er al 2100 euro van opgemaakt.
Het is bijna einde van de maand de vaste lasten van maart komen eraan. Dat is zo'n 6000 euro. Maar positief is dat de markt eraan komt, zegt Cees.
Bij de berekening zit de 100 PP er bij berekend.

Cees deelt mee dat een dochter niet meer komt, Ze heeft aangegeven dat ze niet meer komt omdat normen en waarden, respect ver wordt over schreden en wil daarom niet meer in de loods wil komen.
ze wil Cees loslaten wat Utopia betreft. Ze vindt het niet normaal wat ze in Utopia ziet.

Ivan vraagt of Cees er over wil op houden anders gaat hij dingen zeggen waar…………………”Je spijt van kan krijgen”, zegt Cees.

Dominique verteld dat ze bezig is met de sleutelhanger, niet alles is geleverd.
Ze vind het wel goed uitkomen, zo kan ze er meer tijd aan besteden.
Dus gaat ze voor deze markt Gina ondersteunen
Ze is bezig met een toneel stuk bezig over pesten. 8 acteurs gevonden die mee willen spelen.

Ivan zegt dat de samenleving het super doet, het ziet er allemaal keurig uit.
Producten die we uitbrengen is heel leuk, op het moment als je producten die aan Utopia zijn gerelateerd het beste lopen.
Ivan is er van overtuigd dat de sleutelhangers goed gaan lopen.
Ivan geeft aan dat persoonlijke producten goed lopen zolang die persoon er nog zit, maar zodra ze er uit zijn die producten niet meer lopen.
Bronno zegt dat het wel een inkomen is en dat je op zo product wel flink kan verdienen.
Het moet een diversiteit zijn zegt Ivan, niet alleen op een individu.

Bronno vraagt of de spullen van oud bewoners mee kunnen draaien met de markt met een outletkraam.
Ivan wil er na het centraal met Bronno praten.

Ivan wil iedereen bedanken die mee heeft geholpen op de akker. Er is nog veel werk dus wie zich geroepen voel………….

Bjorn heeft een gezamenlijk product van de groep, bedrukte bierviltjes. Bjorn wil ze verkopen per 15 voor 4 muntjes.
En voor 5 euro op de webshop. Cemal zegt of het geen idee dat er 1 euro naar een goed doel gaat.
Ivan zegt dat de foundation zelfstandig moet worden, waarop Cees zegt dat het zover hij het kan zien is de financiële situatie van de foundation belabberd, er is helemaal niets.

Victoria heeft drie afspraken staan voor mensen die van een persoonlijk gesprek een persoonlijk gedicht kan maken.
Kosten 25 euro.
Na de markt gaan ze aan de slag met haar visie, ‘waar gaan we naar toen”.
Volgende week is ze zo goed als onbereikbaar voor andere dingen

Michael heeft een gesprek gehad met humanistisch, hij vind het mooi dat deze mensen zich inzetten voor de oudere en vluchtelingen homo’s
Ook heeft hij vragen gekregen voor make-up lezen. Hij wil een aanvraag doen voor een schoudertasje om zijn kwasten in wil doen. Hij wil ook kwasten. Het gaat om 35 euro totaal.
Rob vraagt hoever hij is met het terugbetalen van zijn Botox. Volgens Michael zit hij nu op de helft.
Benjamin is bezig met reorganiseren van de mail en mailboxen, dit weekend geen B&B gasten, staat op een laag pitje. Hij is druk bezig met spoken words en met mensen voor twee benefit concerten.
En hij heeft zin in de markt
Einde centraal

[ Bericht 0% gewijzigd door Dotteke op 25-02-2016 12:47:39 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_160267635
Centraal over de markt 27-02-2016



Rob is tevreden over iedereen. Iedereen heeft hard gewerkt. Gina krijgt een compliment, ze heeft de kar goed getrokken voor Le Luifel. Ze krijgt een applaus.

Rob vond het prima dat hij runner was, hij kon gisteren voor het eerst ontspannen. Rob had eerst stress over de kaartverkoop maar is toch goed gekomen, hij vond het supertof om te doen.

Victoria zegt dat er wat meer wisselgeld moet komen de volgende keer. Verder heeft ze het als goed ervaren, ze is regelmatig bij iedereen langs geweest om te vragen of ze iets kon doen.
En dan krijgen we voor de zoveelste keer een SL.

Bjorn vind het lastig als je alleen staan is het moeilijk om 50 mensen te helpen.
Hij zou graag de runners vaker gezien hebben om geld te regelen. Is geen kritiek maar een tip.

Bronno zag in Le Luifel dat ze met muntjes betalen en geld terug krijgen…………….SL
Cemal vaagt aan Cees hoe hij controleert dat iedereen die een rondleiding krijgt ook betaald heeft.
Cees geeft iedereen een Vtje met een stift.
Cemal merkt dat iedereen een positieve energie krijgt door de markt

Michael wil Keycords aanschaffen, er is veel vraag naar, ook is er vraag geweest naar houten brillen.

Bjorn geeft de markt commissie complimenten

Bas geeft aan dat hij bij de merchandise wil gaan staan, hij wil niet steeds nee verkopen. Mensen willen vaak koffie of thee en dat mag hij niet verkopen.

Bronno denkt dat hij aardig zijn steentje bij heeft kunnen dragen Hij heeft respect voor de twee mensen die bij hem in de luifel hebben gestaan. Hij mocht niet helpen met schoonmaken omdat hij invalide was, hij voelde zich buiten gesloten. (was een grapje van hem) Het totaal plaatje was goud.

Bonno wil iedereen bedanken, dat hij een doel al heeft bereikt. Hij heeft voor zijn gevoel al kunnen laten zien dat je als gehandicapte ook aan alles mee kon doen.

Simone vind het soms jammer dat niet iedereen wist waar de broodjes waren. Verder was he heel gezellig, veel gelachen en heel veel gekletst. Volgende keer gaat ze er taarten en koekjes bij verkopen.
Ze zag Bonno op de bar en werkplaats van Le Luifel zitten, ze wil geen levend vlees zien hangen op een werkplaats, ze zou hem graag op een kruk zien.
Gina zegt dat de kruk al naar een kwartier weg werd gehaald omdat het niet werkt.
De rest heeft er ook geen problemen mee,

Gina wil een banner laten drukken voor haar broodjes en vraagt een investering van 10 euro voor een banner. Die krijgt ze.


Ivan verteld dat hij Le luifel ging vegen en Bonno vroeg of hij ook onder zijn benen wilde vegen. Iedereen moet hartelijk lachen


Cees, wat is er verdiend deze markt
Kaart 3330 euro
Standhouders 1175 euro
Luifel 1412 euro
Merchend1857 euro
Bar 1387euro
Broodjes 417 euro
Foto 610 euro
Rondleidingen 791 euro
Tot 9800 bruto, netto blijft 6500 over
In de kast zit tussen de 50 en de 70 euro in

Er waren 89 mensen minder dan op de vorige markt.

Cees wil kwa betalingen centraliseren, hij vond het rommelig.

Ivan is heel voorzichtig als we zeggen we hebben een goede markt hebben.
De potentie is 100% en die is echt haalbaar 100 moet het streefpunt zijn
Hoe meer er komen hoe meer er geld er uitgegeven worden.
Dit is mooi het zijn net de vaste laten.
Wat gaan we doen aan de volgende markt, laten we zorgen dat we al vanaf de eerste dag 2 uurtjes per dag er mee bezig zijn. Betrek iedereen er bij zolang het hier leeft, leeft het buiten ook.

Bonno vraagt wat er % gewis de laatste 2 dagen bij gekomen is aan bezoekers
Rob zegt mocht Bonno blijven ze het hem gaan uitleggen.

Cees gaat met de Pasen als paashaas de rondleidingen doen de volgende markt is met de Pasen.
Benjamin is een paaskindje, verteld hij even.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 28 februari 2016 @ 16:10:02 #16
388664 crew  Dotteke
pi_160286745
Aan de Utopianen nu de keus te kiezen wie van deze twee mag blijven.
Ivan neem het woord en verteld aan de twee voorlopige bewoners wat er gaat gebeuren

Ten eerste wat er ook gebeurd er is geenwinnaar en geen verliezer zegt Simone
We willen allebei blijven. Ze wil iedereen bedanken voor de afgelopen dagen.

Bronno verrast iedereen en houdt een keer zijn mond.

Ivan kiest voor Bronno, hij vindt het een bijzonder type, het is iets wat we nog niet eerder hebben gehad en hij heeft veel iedereen voor de buiten.

Victoria vond het een moeilijke keuzen, maar kijkend naar de groep vind ze dat ze genoeg jongen geesten hebben. Ze heeft gekozen voor Bronno

Wim kiest ook voor Bronno, goed toevoeging voor de groep. Is gehandicapt maar dat valt niet op. Praat veel maar heeft goede ideeën.

Rob kiest ook voor Bronno, hij vindt het een bijzondere man, voor de balans van de groep is het goed een oudere er bij te hebben.

Benjamin kiest ook voor Bonno, hij heeft een heldere mening en een mooie vent.
Hij gunt het Simone ook, haar plannen zijn te fladderig.

Rowena kiest ook voor Bronno, ze dacht dat ze zou botsen maar hij was gelijk al haar eerste keus. Simone ook een lief meisje
Dominique kiest ook voor Bronno om de redenen die al genoemd zijn.

Gina kiest ook voor Bronno, beide harde werkers maar als ze aan Le luifel denkt een topper er bij

Michael kiest ook voor Bronno. Goed gesprek gehad met hem. Hij vindt Simone heel leuk maar 2 Do’s op een schip gaat hij niet trekken.
Gabrielle gaat ook voor Bronno, hij straalt kracht uit en kan veel voor andere betekenen, mooie toevoeging voor Utopia
Ramona gaat ook voor Bronno, ze vindt sociaal, eerlijk en direct
Cemal gaat ook voor Bronno, hij past er meteen bij.
Bas gaat ook voor Bronno ik moet hem nog in de zeik nemen. Simone is een flapuit, niet voor Utopia

Bjorn vond het lastig hij wilde een joker inzetten, Ik dacht dat ik veel praten, maar vergeleken bij Bronno is dat niets. Simone heeft haar best gedaan en haar steentje bijgedragen. Maar om de balans in de groep terug te vinden is en ouder iemand beter, dus mijn stem gaat naar Bronno.

Cees gaat voor Bronno, hij s redelijk eigenwijs. Ondanks het feit is mij opgevallen dat hij zichzelf wel gaaf vind ondanks zijn handicap. Cees vond de manier hoe hij zich presenteerde heel bijzonder. Volgens Cees is Bronno een toevoeging voor Utopia, en kan ook ander publiek aantrekken. Simone vindt hij heel erg kinderlijk. Het vliegt van rechts naar links. Het giechelt wat en doet wat.

De bewoners gaan unaniem voor Bronno. Gina gaat Bronno en Simone buiten halen.

De afgelopen 4 dagen hebben jullie je best gedaan, onze complimenten
Simone je bent jong ambitieus en vrolijk
Bronno ook jij hebt laten zien wie je bent en waar je voor staat.
“Zit”, zegt Bronno. “Dit is ook nog een dingetje waar we het over moeten hebben.
We hebben overlegd het was een moeilijk keuze.
De groep heeft unaniem gekozen voor Bronno
Helaas Simone, jij moet naar huis.
Iedereen feliciteert Bronno en ook Simone krijgt een dikke knuf van iedereen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator maandag 29 februari 2016 @ 12:54:39 #17
388664 crew  Dotteke
pi_160311761
29-02-2016

Vandaag is het zover, er wordt een Utopiaan naar huis gestemd door de nieuwe inwoner Bronno.

Bronno bedankt iedereen voor het volle vertrouwen, dit had hij niet verwacht.
“En dan ben je er een dag en dan moet je iets gaan doen wat niet leuk is. Ik ben hier gekomen voor vuurwerk en andere redenen. Maar ik kwam in een warm nest, hoe ga je dan vuurwerkgeven. Dat is lastig”. Hij zit in een twee strrijd, hij wilde mensen tegen zich in het harnas jagen anders zou hij Bronno niet zijn.

Rob, een koele blik, Bas is wat ik dacht, niet de achterkant van zijn tong laten zien en Wim is een mooi lief mens.
“Ik moet iemand naar huis gaan sturen”. Ik wil niet buiten slapen en bas neemt de caravan mee naar huis. Ik wilde Rob naar huis sturen, maar hij past zich aan aan de groep en stuurt Wim naar huis.

Wim is blij, hij is geen man van woorden maar hij is Bronno dankbaar dat hij naar huis mag.


Gina valt Wim in de armen en Ivan vraagt waarom Bronno Rob naar huis wilde sturen.

Bronno antwoordt Ivan, dat hij weet niet wat hij aan Rob heeft.
"Kom je nog wel achter", zegt Ivan

Cees wil spontaan iets zeggen, anders komt Wim er karig van af. Hij vindt Wim een bouwer op hoog niveau. Cees hoopt dat Wim buiten veel kan doen en wenst Wim namens de groep het allerbeste en bedankt hem voor zijn inzet.

Wim is Utopia binnen gekomen op 21 juni 2015 hij heeft dus 8 maanden en 8 dagen in Utopia gezeten.

Al snel bleek dat hij het niet naar zijn zin had in Utopia en deze stemmingsronden hebben bijna alle Utopianen op hem gestemd.
Met maar liefst 31 stemmen zit hij samen met Rob en Bas op de bank.
Het is voor de streamers niet echt een spannende stemming meer, het was voor hen al lang duidelijk dat Wim naar huis gestemd zou worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dotteke op 29-02-2016 13:02:39 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator maandag 29 februari 2016 @ 13:35:44 #18
388664 crew  Dotteke
pi_160312820
Dan wordt het tijd voor Wim om zijn spullen te pakken, Gina helpt hem hiermee.

Ook gaat er wat gereedschap mee naar huis.

Nog even een sigaretje roken.

Ivan gaat aan Bronno vragen waarom hij Rob naar huis wilde sturen het zit hem niet lekker.
Rob heeft een hoog aanzien bij Ivan en is niet te missen voor Utopia. Ook staat hij voor iedereen klaar

Bronno geeft Ivan ook aan dat Victoria niet thuis hoort in Utopia, ze staat ver boven iedereen,
Ivan zegt dat ze juist daarom in Utopia hoort. Bronno zegt dat ze veel liefde in de buitenwereld kan geven.

“Als ik thuis ben heb ik een klusje voor je , zegt Cees tegen Wim. “Dan kan je blijvenslapen”. “Is goed, lijkt me leuk”, zegt Wim

En dan is het zo ver. Met zijn alle lopen ze naar de poort.



Wim wil geen groepsfoto, er zijn al genoeg foto’s van mij, zegt Wim
Geniet ervan buiten, zegt Ben
Kijk uit met oversteken, zegt Rob
Geniet in Groningen, ga rocken, zegt Rowena.
Geniet er van schat, zegt Dominique
Er zit nog een briefje in, dat komt straks wel, zegt Victoria
Ik heb ook nog een briefje, wil je dat straks voorlezen, vraagt Wim
“I love you”, zegt Gina
Wim nogmaals het allerbest”, zegt Cees
Succes buiten, zegt Gabriella
Het ga je goed, zegt Bas
“Ik ga je zien man”, zegt Wim tegen Ivan. “Laat je niet gek maken, niet schreeuwen”.
“Kan ik niet beloven”, zegt Ivan lachend.
“Knallen buiten he”, zegt Bjorn]

En dan gaat de poort open en weg is Wim.

Bjorn huilt, voor het eerst als er iemand weggaat, zegt hij tegen Rowena

Een maal binnen leest Victoria de brief van Wim voor.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_160383564
Dotteke _O_

Streamverslagen zijn op dit moment bijna niet meer te doen, lijkt me zo :|W

Voorstel: (Kan bijna eenieder w/ )
Uitsluitend vermelding van tijdstip en gebeurtenis/actie wellicht wel?

(Bijv. 13:00 -13:45 Centraal
15:10- 16:50 Bezoek bjorn enz..)

Met deze tijdvermelding zou je zo de betreffende COS in kunnen duiken en nalezen.
Zou ook zeer geschikt zijn voor cossers die niet de mogelijkheid hebben om alle gemiste topics in te moeten halen O-)
Alleen dat lezen waar jouw interesse ligt *O*
  Moderator donderdag 3 maart 2016 @ 12:16:48 #20
388664 crew  Dotteke
pi_160388070
Centraal 3-3-2016


Ivan opent het centraal over de badkamer
Maandag zijn er twee geweest om te kijken. He stinkt momenteel heel erg in de badkamer.
Het is van belang dat er snel verandering in gaan komen.volgens

De mannen hebben een tekening gemaakt en een heel mooi bod gedaan
Iedereen die wil weten wat het kost kan kijken, de prijs wordt niet genoemd op de stream
Als alles goed verloopt kunnen ze volgende week al beginnen.

Er zou 3 weken geen gebruik van de douche en de badkamer gemaakt kunnen worden.
Als er een hele strakke planning gemaakt wordt zijn ze 22 maart klaar maar dan moet er niets tegen zitten.
Er zijn tussen door evenementen dus er moet gezorgd worden dat het netjes gedaan wordt.


Bjorn zegt dat met een beetje mazzel warm water van binnen naar buiten kunnen doen dan hoeven ze niet met koud water te douchen.
Ivan vraagt een akkoord voor de badkamer, iedereen stemt voor

Rob, Benjamin, Cemal, Bjorn en Bas jullie zijn de komende weken druk bezig met de badkamer zegt Ivan.

Maandag beginnen ze met slopen, Ivan gaat nu hij akkoord geven aan de leveranciers
Ivan zit nog even met de stenen op het terrein, die moeten voor maandag weg zijn.


Cemal vindt dat er te veel stenen zijn weggehaald, het is ook mijn Utopia, dus bij deze trek ik mij terug. Slechte planning. , geen rekening gehouden met een hele boel dingen.
“Goed jongen, als jij dat vindt en wil moet je dat doen. Wat ga je nu doen dan”
Ivan vindt het een flauwe kutsmoes.
Cemal vindt dat er eerst met de akker hadden moeten beginnen
Succes met jezelf verkopen, zegt Ivan.
Ivan is er al maanden mee bezig en niemand had commentaar, zegt hij. Bronno vraagt dat het misschien komt omdat men er nu een beeld bij krijgt. Ivan wil toestemming voor een nieuwe kruiwagen maar Cemal zegt dat ze gewoon nieuwe bandjes kunnen bestellen.


Benjamin zegt dat het misschien komt omdat het nu nog allemaal kaal is.

Bronno zegt dat als er een groep met 50 man moet lopen het niet kan.
Als er een gehandicapte komt en er iemand naast komt lopen kan niet, maar Bronno heeft proef gereden en het ging wel.

Ivan zegt dat er besloten dat er een pad zou komen voor de gehandicapte.
"Je kan ook met je rolstoel op het gras", zegt Ivan

Rowena zegt dat ze zich niet druk moeten maken voor iets wat maar een keer gaat gebeuren.
Ze gaat voor een mooi uitzicht voor hun zelf.

Rob heeft er ook geen probleem mee en het is super vet.
Bjorn zegt dat voetbalgras anders is dan gewoon gras.
Als je op het gras gaat lopen krijg je ook een pad

Cemal snapt niet dat het pad niet gewoon iets breder wordt gemaakt
Ivan kapt de hele boel af en vraagt wie willen helpen met stenen sjouwen.

Bas zegt dat het jammer is dat er niet over nagedacht is over wat er met de stenen wordt gedaan, nu is het weer dubbel werk.

Ramona geeft aan dat het jammer is dat ze opmerkingen hoort zoals, ga je lekker jezelf verkopen” als iemand tegen Ivan in gaat. “mooi”, zegt Ivan en gaat door met waar hij mee bezig is.

Ze wil het punt maken dat er een persoonlijke opmerking terug komt. Ze vindt het niet chill
“Op het moment dat ik hoor dat het niet mijn Utopia is dan voel ik mij in mijn recht dit soort opmerkingen te maken”., zegt Ivan
Rob zegt dat het beter is om dit voor het centraal tegen iemand te zeggen.

Bjorn vindt het niet nodig dat dit soort kinderachtige opmerkingen worden gemaakt.
26 maart de markt, Rob gaat het druk krijgen met de badkamer dus Victoria en Dominique zijn het aanspreekpunt voor de markt

12 maart is de bar open zegt Bjorn, er zijn al 7 mensen
19 maart apreski,
Stukje gemist door de telefoon maar ging over wanneer er evenementen waren.

Cees, heeft flink zitten schrappen in de debuteren lijst, de kans dat daar nog wat van komt is klein ,daardoor is de situatie nog slechter dan gedacht.
In kas en op de bank staan we ten opzichten van de 10K die we hebben afgesproken in de min. We zitten ze aan die 10K te snoepen en als daar de badkamer er ook nog vanaf moet dan ziet het er niet best uit
Ze staan dus min 2624 euro.

In de vuistregel zitten we er zwaar onder zou de bank zeggen.
We hebben nu nog eigenlijk nog 7000 in kas, Dat had eigenlijk 10.000 en geld om van te leven moeten he zijn. .

We hebben net gezien als de badkamer en de vaste kosten er af gaan zijn we er door heen.

Er zijn dus mensen (debiteuren) die vraagtBronno. Cees zegt het is allemaal een beetje raar, het staat er niet erg duidelijk
Rob zegt dat er staat 300 markt, en je kan de markt niet bellen.

Gina wil voorstellen een keer in de week doen. Iedere maandag is goed, want dan hebben we de evenementen gehad. Ik verlies mijn aandacht. Cees zegt dat dit wel met meer dingen zo is. Gina is blij dat het een keer in de week kan dan hoeft ze geen gezwets aan te horen.

Ramona zegt dat zij en Dominique zo een auditie gaan doen voor het toneel stuk over pesten. Er komen acht acteurs en ze hebben er 5 nodig Er zijn tot nu toe weinig kaartjes verkocht.

Dominique 17 april een educatieve voorstelling neerzetten 19 april nationale dag tegen het pesten.
Ze gaat een stuk schrijven met Gabriella en Ramona. Ze wil graag professioneel blijven en vraagt of de bewoners niet willen schreeuwen. Ze is blij dat er acteurs komen voor auditie.
Haar sleutelhangers zijn af, ze is er helemaal trots op.

Benjamin, Morgen avond is er een academie waarbij de nadruk zal liggen op drugsverslavingen. Het gaat morgen vrij persoonlijk worden. Benjamin en Michael gaan hun persoonlijk verhaal vertellen, Ook Rowena gaat iets vertellen.

Met de bundel zijn ze al heel ver.
Aanstaande maandag komt Marianne Thiemen. Benjamin gaat vertellen wat ze daar aan het doen zijn, wat ze hebben gezien en ervaren hebben met de vluchtelingen. Benjamin zegt dat als de bewoners vragen hebben ze naar hem toe kunnen komen dan kan hij het tot een mooie vragenlijst maken.

Rob, de hamburgers gaan ze even 2 weken op holt zetten omdat er gebouwd gaat worden in de loods.

17 standhouders staan vast voor de komende markt, zegt Victoria
Gisteren veel met de webshop bezig geweest en ziet gelijk dat het werkt, veel mensen gaan naar de webshop.
Ze is bezig met interviews, ze gaat straks Benjamin doen. Ze heeft al een heel mooi interview gehad met Michael

Bronno zegt dat hij zo lang mogelijk bezig wil gaan met observeren voor hij aan de gang gaan.
Hij vraagt of er mensen zijn die bezwaar hebben als jij in de observatiestand staat. Als iemand hulp nodig heeft kan hij aankloppen.

Bjorn zegt je praat veel maar je doet niets.
Ivan zegt dat het in Utopia er heel anders aan toe gaat en hij geeft het aan.
Bjorn zegt dat hij zijn mening mag hebben en dat hij al na 2 dagen aan het werk is gegaan.
“Ik heb een hoop praatjes en vul nog geen gaatjes”, zegt Bronno.
Ik probeer nog zoveel mogelijk te observeren.
Rob zegt er is genoeg te doen, beetje vaag die observatie modus
Bronno zegt ik wil graag koken maar ik wil graag kijken hoe het er hier aan toe gaat.
Rowena zegt dat Bronno eerst moet landen.

Cemal gaat een lijstje maken en daar kunnen ze hun naam op zetten als ze graag een fotoshoot met een fan willen doen

Michael gaat vandaag bezig zijn met drugs. Hij wil even als hij achter de pc zit ze hem even met rust wil laten hij moet iets heftigs op papier zetten. Hij wil niemand kwetsen
Hij is ook bezig Elly Luts naar Utopia te krijgen, ze is bij de Politie. Ze is zelf ook lesbisch, vaart ook met de gayparade mee
Hij gaat vandaag de vlag hijsen

De ansicht kaarten van de dieren staan online, ook onze shirts gaan goed en staan op de webshop. "We moeten bellen voor een nieuwe bestelling de kleine maten gaan hard", zegt Bas

Gabriella zegt dat ze ook met de shirtjes bezig is, en met haar bundel voor spokenwords
9 april gaan Gabriella en Rowena trouwen om de LHBT stichting te steunen.
Er zijn 60 kaarten te koop om mee te vieren.

Bjorn heeft gisteren een DJ set gekregen, maar dat betekend ook dat we weer een nieuwe workshop gaan krijgen Masterclass. Er zullen drie workshops zijn op 20 maart. Bjorn vraagt wie mee wil doen, Ivan en Gabrielle willen niet mee doen. Ivan zegt dat hij druk is met stenen sjouwen.

ALs Ivan zegt dat hij druk met stenen bezig is zegt Bjorn dat hij gisteren avond ook in bed lag te slapen.

Rowena is nog steeds afwachtende op haar single
Ze is heel enthousiast over de drugsavond. Het wordt wel een beladen avond.
Maar deze avond is echt bedoeld om mensen te helpen.
Ze gaat haar nummer gebed zonder end ook ten gehoren brengen

Bronno vraagt of haar single gebed zonder end, niet echt een gebed zonder end wordt omdat het steeds uitgesteld wordt.

Ramona haar sweater is ook te koop ze heeft samen met Michael een nieuw programma bedacht/ 'in bed met Michal en Ramona".

Cees zegt dat er slecht omgegaan wordt met de waarden en normen in Utopia
Er worden prikkels naar elkaar toe gegeven. Gina zegt dat ze het ook leuk zo vinden als mensen hun vingertje omhoog doen als ze wat willen zeggen.
Einde centraal

[ Bericht 2% gewijzigd door Dotteke op 03-03-2016 12:36:02 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator maandag 7 maart 2016 @ 10:26:06 #21
388664 crew  Dotteke
pi_160484032
Vandaag 07-03-2016 zijn de mannelijke Utopianen begonnen met het slopen van de badkamers en de douches. Zoals het er naar uit ziet gaat het 22 dagen duren. Tot die tijd moeten de bewoners naar buiten om te douchen, dit willen ze in de hottub gaan doen. De dixies en de poephok zullen gebruiken om hun dagelijkse behoefte te gaan doen.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cees en Victoria zitten achter de pc,
Cees telt hoeveel ze kwijt zijn aan sigaretten, we zitten al aan 32, 40, etc ......89.............en we krijgen streamwissel

Ook Gabriella neemt het er van en ligt languit in bed
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 11 maart 2016 @ 12:07:42 #22
388664 crew  Dotteke
pi_160587657
11-03-2016
Ivan heeft vandaag aangegeven dat hij Utopia gaat verlaten


Niet vandaag, niet morgen, niet overmorgen maar 16 maart.
Hij wil Utopia netjes achterlaten en goed overdragen.
Ieder die nog iets wil weten kan het aan hem vragen.

Hij had op zijn hoogte punt kunnen vertrekken, maar dat kon hij niet
Hij ziet Utopia als zijn kindje.
Maar hij is veel te geremd, hij heeft meer in zijn mars dan dat hij in Utopia tot uiting kan laten komen. Hij mist zijn familie.
De bewoners zijn met stomheid geslagen, mening een laat een traantje vloeien.





Normaal ga ik speechen, maar Cees weet het even n iet maar feliciteert hem met dit besluit want er is ook een leven buiten Utopia




[ Bericht 33% gewijzigd door Dotteke op 11-03-2016 12:17:56 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 12 maart 2016 @ 16:17:06 #23
388664 crew  Dotteke
pi_160613909
Michael heeft gisteren zijn 24 uur aangevraagd en een gesprek met de psycoloog gehad.

Hij heeft de Michael terug gezien die hij was tot zijn 13de, een mooie jongen
Een jongen met emoties, die hij eigenlijk nooit had, omdat hij altijd emotie loos was
Daar hebben jullie voor gezorgd, ik wiste niet dat mensen dat voorelkaar konden krijgen

Twee maanden geleden om 12 uur kwam ik binnen met een grote tattoo en een pruik, het was een flikker,.
Door mijn andere kijk op dingen heb ik veel van jullie geleerd
Doordat ik veel van me zelf heb terug gevonden kan ik er voor mensen zijn die me nodig hebben.
Dat is mijn eigen vriendje me familie me vader.
Jullie hebben me geleerd om van mezelf te houden.
Ik vertel jullie niet dat ik jullie morgen of overmorgen ga verlaten, nee ik ga nu, zegt Michael. .
De solidariteits kast geeft hij door aan Benjamin en Vitoria

Iedereen omhelst Michael en sommige laten een traantje vallen. Andere gaan weer gewoon aan het werk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door Dotteke op 12-03-2016 16:28:58 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 12 maart 2016 @ 17:04:36 #24
388664 crew  Dotteke
pi_160615112
Michael is op 12 januari 2016 Utopia binnen gelopen, precies 2 maanden later loopt hij de poort weer uit

Michael heeft er niet lang over gedaan om zijn spullen te pakken
Op weg naar buiten wordt er nog een fles champagne opgetrokken en getoost.
Met de pruik in zijn ene hand en Ramona aan zijn andere arm loopt Michael met de Utopianen naar de poort.


Ze gaan nog een keer met zijn alle op de foto en dan volgt het knuffelen en loopt Michael de poort uit.


Ramona barst in snikken uit bij Victoria in haar armen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator maandag 14 maart 2016 @ 13:00:35 #25
388664 crew  Dotteke
pi_160658263
Centraal 14-03-2016

14 maart de geboorte dag van Cees zijn dochter Nadine, of ze even willen zingen.

Laatste centraal van Ivan, geen goeie zegt Ivan
We zouden om 11 uur beginnen maar we gaan steeds te laat beginnen en zo gaat dat met alles.
Ivan hoopt dat er wel mensen zijn die hun bek opentrekken als jij er niet meer is.
Centraal is gewoon belangrijk en onthoud dat.

Cees vroeg of Ivan er was om 11 uur, nee zegt Ivan ik ben niet geroepen.
Victoria gaat de agenda op maandag en donderdag om 11 uur blokkeren

De financiën
De kroeg avond is een leuke avond geworden, en zo rond de 1000 euro hebben ze overgehouden.

In kas en bank 14.743 euro
Debiteuren erbij 16
Crediteuren zijn 9,000, euro
Vaste lasten en onze 10 reserve ,dan staan we zo 4,500 in de min, we zitten dus aan onze reserves te snoepen.
Als we een goede markt draaien komen we er misschien er net boven, maar ja dan komen de vaste lasten weer.
Er zal hard gewerkt moeten worden om de reserve op te bouwen want we zijn er door de helft door heen.
Heel voorzichtig zijn met de investeringen.

Victoria vraagt hoe het met het zakgeld zit in de berekeningen Cees zegt dat het er bij in zit, alleen het geld wat ze voor investeringen weg zetten is geen ruimte voor.
Ben vraagt over het zwembad en zegt dat dit soort dingen wel kan wachten.

De markt is 12,6 procent, de komende twee weken is het markt markt markt. Anders kunnen we wel mooie plannen maken maar komt er niets van terecht.
Bjorn zegt dat het zwembad weer vol is, dan moet je er wat aan doen anders is het binnen twee dagen groen.
De chloortabletten zijn bevroren geweest en niet meer bruikbaar volgens Bjorn.

Er is een offerte gedaan , het enige is dat er gloortabletten komen volgens Bronno.
Het vele filteren wat ze vorig jaar deden was niet nodig, zegt Cemal.

Rowena probeert de discussie over het zwembad te stoppen maar er wordt gewoon door heen gepraat.
“26 maart, de markt, wat gaan we doen. We moeten er keihard aan trekken”, zegt Rob.
De markt zelf kwa organisatie loopt vlekkeloos. De kramen zijn klaar, weer veel entertainment maar zonder bezoekers geen markt.

De tekenaar komt, de beatboxer komt met een accordeonist, en heel veel kraampjes. Er is heel veel kleding. Er komen echte ambachten, heel divers en leuk ingepland.
Wat er voor de kinderen komt is nog niet besproken dat moeten ze nog doen.

Do is heel erg aan het nadenken geweest. E verkopen wel artikelen maar het is outside in strategy. We verkopen wat wij leuk vinden maar vinden de gasten het ook wel leuk.
Is er ook ooit iemand een ideeënbusje neer te zetten zodat er dingen op de markt komen die mensen wel leuk vinden.
Rob zegt dat er veel slutelhangers, magneetjes voor op de koelkast en een pen zijn er uitgekomen
Merchendiache wordt anders op gezet, zegt Rob
Do wil er bij komen ze wil meer diversiteit in de shop Rob zegt dat er juist minder diversiteit komt

19 maart apreski benefiet avond, in het kader van de Jasper valentijns foundation. Een gezin wat geld nodig heeft voor hun zieke kind.
De aankleding wordt heel vet, zegt bjorn. Het wordt een leuke avond met veel muziek.

Rowena heeft een leuk mailtje gekregen van8 ball, ze gaan gebed zonder end uitbrengen en pluggen bij radiostations.
Alleen kan ik er niet bij staan, daarom komt er een interview hier, ze wil een promotieteam hebben.
Bjorn en Rowena gaan vandaag alle materialen bestellen om ze te drukken
1 euro van ieder verkochte CD gaat naar afkick kliniek Hoop. Rowena gaat de zin, het gebed zonder eind de komende tijd veel gebruiken.

De afwas en de horeca keuken, het is nog steeds een teringzooi, zegt Benjamin
Voor de sencelijst heeft Benjamin het veel te druk voor dus heb je een half uurtje pak iets aan en teken die lijst.
Ik vind het prima een handtekening te zetten maar ik ga niet alleen die keuken schoonmaken.
Rob wil de leiding wel nemen maar wordt een tiran als men niet doet wat men zegt.
Benjamin heeft meerdere prioriteiten, hij wil concreet weten wie wat gaat doen.
Cemal geeft aan dat hij Rob wil helpen
De keuken is onze bedrijfskeuken dus het moet spik en span zijn,

“Kap er mee, kinderachtig. Het is niet zo moeilijk. Je draait je om en het is weer een bende”, zegt Victoria.
Ruim je rommel op, peuken, lege pakjes, zegt Benjamin . En stop met tekenen op het fruit, zegt Rob.

Benjamin en Victoria kom er eens bij, ik heb nog een fles met bubbels.
We hebben een webshop, die heb ik destijds overgenomen van Ivan. Hij zou me inwerken maar naar drie dagen zei hij, zo hier heb, wil je iets weten dan vraag het maar, zegt Bjorn lachend.
Bjorn draagt officieel de webshop aan Benjamin en Victoria over.





Ik gooi mensen altijd in het diepe, zegt Ivan dus bij deze.
De akker draagt hij over aan Rob.
4 april komt Jan langs, geeft ook een speed cursus hoe je dingen in de akker moet zaaien.

Wil je dingen gaan zaaien dan heb je echt een kas nodig, dus Bas gaat de kippen samen doen na de badkamer
Bronno gaat de kas klaar maken zodat als Jan langs komt ze kunnen gaan zaaien.
Ivan geeft nog even uitleg wat er op de akker moet gebeuren.
Bas krijgt de leiding van de badkamer, en Ivan hoopt dat iedereen hem steunt.
Hij weet dat als Bas iets doet hij het ook goed doet.
We hebben een bouwteam maar dan we met zijn 4ren en is de rest bezig met cdhoesjes drukken.
"We lopen voor op schema, hou dat vast", zegt Ivan
De koeien zijn voor Rowena en Ramona, Rowena heeft de leiding. 7.30 is 7.30 feestje of niet. Je moet er een vaste tijd voor maken de koeien zijn heel gevoelig.
Dieren hebben regelmaat nodig.


Helaas moet ik weg en kan het verslag niet afmaken.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator woensdag 16 maart 2016 @ 12:21:19 #26
388664 crew  Dotteke
pi_160711075
16-03-2016
Ivan heeft Utopia verlaten. Hij kwam op 11 juni 2014 Utopia binnen. Hij is tot nu toe de langst zittende Utopiaan. In 2015 werd hij Utopiaan van het jaar.
Gisteren avond is er een feestje voor hem geweest, waar menig een traantje liet vloeien. Vanmorgen ging hij samen met Rowena en Ramona de dieren verzorgen.


Ivan had gisteren al zijn spullen al gepakt, vanmorgen nog even de laatste dingetjes.
Zijn wekker geeft hij aan Bronno

Nog even met vriend Rob een peukie roken.


Het is inmiddels 11.19 uur, Ivan wordt nog even netjes gekapt door Gina



Terwijl Ivan nog steeds bij de kapster zit maken Cees en Bronno de koffie klaar.
Bronno heeft zijn bed, wat hij van Wim had gekregen gisteren verkocht. Een deel van de betaling waren vlaaien. Bronno heeft ze bewaard tot vanmorgen, als laatste keer nog een maal aan tafel met Ivan.

Rowena heeft het moeilijk met het vertrek van Ivan, ze huilt.

Bronno overhandigd Ivan een vlaai, omdat hij de eerste was die hem steunde in Utopia. Vader Cees wordt gevraagd om de taarten aan te snijden.

Als Bronno uit wil leggen hoe hij aan de taarten is gekomen onderbreekt Ivan hem snel.
Hij wil niets meer over het bed horen, hij heeft nog een kwartier en wil leuke dingen horen.

Ramona vraagt wat het Ivan als eerste gaat doen als hij buiten is. “Aarden”, zegt Ivan.
De bewoners zeggen dat hij vanavond bij RTL Boulevard en RTL late night zit
Andere denken weer dat de straat vol met mensen zal staan.

“Jongens nog onwijs bedenkt voor gisterenavond. Nee, voor alles. Ik heb hier onwijs veel geleerd. Ik neem heel veel kennis en liefde mee. Ik waardeer het heel erg. Ik wil van deze gelegenheid gelijk gebruik maken om mijn familie te danken, zij hebben het mogelijk gemaakt dat ik het hier kon volhouden. Ik wil ook iedereen bedanken die mij gesteund hebben, mijn fans die ook achter mij”zegt. Ivan en………SL

Namens ons alle en namens de kijkers die van je genoten hebben, bedankt, zegt Cees. Iedereen klapt voor Rob

Ivan is nog iemand vergeten te bedanken, Floor van Yess we Care, zij is een grote steun geweest.
Ivan zegt dat hij niet was gegaan als hij geen vertrouwen in de groep had gehad, wees er voor elkaar, vertrouw elkaar. Ik ga jullie missen zegt Ivan huilend.

Ivan wil nog even plassen en een sigaretje roken en dan is het tijd om te gaan, zegt hij.

En dan is het zover, Ivan pakt zijn spullen en met zijn alle lopen ze richting poort.
https://i.gyazo.com/4dc5468fc4244c96a4254c9bbc4cfcf3.gif
[img] https://i.gyazo.com/5ca54b3ccabf204a358577afd2707a35.gif[/img]

Nog even een groepsfoto.


Nog een dikke knuffel van iedereen. Van Victoria krijgt hij een brief mee om te lezen.

[img]ihttps://i.gyazo.com/374da14f4752882ad70fca3c49c290d6.png[/img]



Nog een keer een groot applaus voor Ivan, en dan is het zover,
Ik hou van jullie, maak er wat van, zegt Ivan met tranen in zijn ogen.
En dan is het zover Ivan heeft Utopia verlaten.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 17 maart 2016 @ 12:49:25 #27
388664 crew  Dotteke
pi_160735895
17-03-2016

Het is 12.30 uur als er een nieuwe bewoner het terrein op komt lopen. Gert Jan zo stelt jij zijn eigen voor en zijn zus is verliefd op Bjorn.


“Kijk er wordt gewerkt hier”, zegt hij als hij de loods binnenkomt. Als ze plaatsnemen op de banken zegt hij dat er aardig wat angstzweet in de banken zit.
Als er gevraagd wordt waar Cees is zegt de nieuwe dat hij waarschijnlijk de toiletten aan het controleren is.
Gert Jan zegt dat hij een werker is.

Als Bjorn vraagt of hij lang heeft moeten reizen zegt hij zeker wel 15 minuten.
Gert Jan, komt uit Loosdrecht ondernemer pur sang. Hij gaat zijn energie en zijn passie in Utopia doorzetten
Utopia is een kans om onze dromen te gaan bereiken
Zijn grootste passie is het organiseren van evenementen en presenteren, hij 33 jaar. En vader van 2 kinderen een van 2 en een 9 jaar maar geen vrouw/vriendin.
Hij wil wat frissere en nieuwe ideeën doen met de markt.
Hij wil er een feest gaan maken.
“Doen we dat ng niet”, vraagt Cees. “wat kan beter denk je”.
Gert Jan denk dat je altijd de lat hoger kan leggen.
Hij is wel van plan om veel te gaan doen met evenement.
Hij heeft het gevoel met heel veel ideeën naar binnen komen maar later hun ideeën laten varen.
Er wordt veel geluld over elkaar, voor en achter.


Gart Jan vindt het mooi dat Cees staat voor wat hij zegt.
GertJan is heel actief in de autowereld, evenementen, huishoudbeurs. Ook heeft hij een keer Pink-ladys bingo gedaan.
Gert Jan doet even een promo voor de markt


Gert Jan wil zichzelf blijven in Utopia.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dotteke op 17-03-2016 15:02:42 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 09:49:01 #28
388664 crew  Dotteke
pi_160904939
Vandaag komt Arjuna en na het wegen vraagt hij aan de Utopianen of ze even plaats willen nemen aan de picknick tafel
.
Hij heeft geen goed nieuws voor hun hij heeft de ziekte van Hodgkin klierkanker. met uitzaaiingen. Het zit in zijn milt, buik en oksels Hij zal om de twee weken, 8 maanden lang chemo kuren moeten ondergaan. Afgelopen vrijdag heeft hij zijn eerste kuur gehad.
De prognoses zijn goed, zegt hij 85% van de mensen die deze ziekte hebben herstellen en ik ben er een van. Hij kon kiezen tussen 2 kuren hij heeft de lichtste kuur gekozen.
Er zijn 4 fase en hij zit in fase 3, en heeft uitzaaiingen.

Arjuna wil alles gaan filmen om te laten zien dat je dit ook positief kan doorstaan.

”Het wordt je grootste gevecht, maar ook je grootse overwinning”, zegt Gert Jan

De Utopianen zijn geschokt van die bericht en wensen hem allemaal heel veel sterkte.

[ Bericht 9% gewijzigd door Dotteke op 24-03-2016 10:42:42 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator maandag 28 maart 2016 @ 14:44:25 #29
388664 crew  Dotteke
pi_160998414
Op 2de paasdag is het dan zover, een nieuwe Utopiaan loopt het terrein op, poeppie nerveus is ze zegt ze.
Ze stelt zich voor als Romy. Wil iets met nagels en haren gaan doen.


Romy is een modepopje van 23 jaar, en komt uit Deventer. Ze is niet bang om vieze nagels te krijgen.

Ze wil afstand nemen van de buitenwereld en wil proberen haar doelen te halen in Utopia om later met op geheven hoofd weer naar buiten gaan
Ze is handig en een harde aanpakker.
Ze is een spontane gezellig meid, wel heel druk maar gezellig druk
Romy heeft het en tijdje Utopia gevolgd maar de laatste tijd niet meer, ze wilde blanco Utopia in.
Ze is een feestbeest, houdt van gezelligheid en shoppen, sportief is ze niet. Ze haat sporten.
Ouders zijn gescheiden, heeft een leuke stiefmoeder en een broertje. Woont sinds 5 maanden op zichzelf

Ook is ze van plan om leuke dingen met de groep te gaan doen. Gina zegt dat ze zichzelf hoort praten toen zij binnen kwam.
Ze heeft detail handel gedaan, kappersopleiding en verzorging gedaan.
Ze kan een beetje knippen, maar geen model knippen. Heeft alleen de detail handel afgemaakt, de andere opleidingen niet. Ze is deur verkoopster in de energie geweest en verkoopt tegenwoordig verzekeringen


Ben vraagt hoe haar Utopia er in december er uit ziet
Ze vind het een moeilijke vraag, maar ze hoopt dat het kwa finacienen beter gaat
Ze wil beauty dagen organiseren en iets met haren gaan doen om geld te verdienen
Staat stevig in haar schoenen maar is super naief. Ook is ze een flapuit en impulsief.

Haar grootste droom is haren doen bij modeshows. Ze wil ook dol graag haar-extensions zetten en hoopt uitleg van Gina hierover te krijgen
Cees snapt het niet, ze is gek op haren heeft een opleiding gedaan, niet afgemaakt en zit in de verzekering.
Ze houdt niet van rommel en is een poetser, ze wil alleen geen poetsvrouw worden. Wil best een keer meehelpen.
Het is een beetje een rommelig centraal.

Als ontgroening wil ze niet met haar hoofd in de stront, geeft ze aan.
Bjorn zegt dat ze Cees al hebben voor het schoonmaken.
Benjamin vraagt of ze gelovig is, dat is ze niet.
Wat doe je op een vrij dag, vraagt benjamin
In me huisje , schoonmaken, boodschappen doen en naar me moeder toe. Shoppen en chillen maar als ik moe ben is het ook wel lekker om op de bank te hangen.
Romy is geboren in Apeldoorn, daar heeft ze 11 jaar gewoond, daarna in Heten.

Oneerlijkheid kan ze heel slecht tegen, dan trap je haar echt op haar ziel.
Romy is op de kerstmarkt geweest en heeft nog rondleiding van Chris gehad

Zou je verliefd kunnen worden in Utopia, vraagt Rowena.
“Yes” zegt Romy, Op de vraag of ze seks zou hebben in Utopia zegt ze volmondig, ”ja”.
“Ik ben niet van steen, kom op”, zegt Romy als ze een groot applaus van de Utopianen krijgt.

Bjorn gaat haar nu een rondleiding geven.
Dominique is blij met Romy, eindelijk weer een vrouw waar ik mee kan knuffelen, zegt ze.
Romy heeft twee lange relatie is gehad en is absoluut hetero.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  User die het meest in raadselen spreekt dinsdag 29 maart 2016 @ 04:59:15 #30
446112 mario390
Naomi,de echte winaar v. Jaar
pi_161016395
en zeer onrustige erste Nacht heeft Romy die arme is altijd op



  Moderator dinsdag 29 maart 2016 @ 12:50:12 #31
388664 crew  Dotteke
pi_161020530
29-03-2016

Vandaag is het de verjaardag van Benjamin, hij is 30 jaar geworden. Hij heeft vanmorgen al volop post gehad.

Het wachten is op Bronno, de fysiotherapie is er voor hem.
Centraal

Victoria verteld dat 30 april de Koningsmarkt is.
De standhouders gaan reclame maken.
Er zijn 8 standhouders die toegezegd hebben dat ze komen, kaarten staan op de webshop.

Tevens wil ze tijdens de brain-sessie horen wat de Utopianen willen doen met vrijwilligers die gaan/mogen werken op de markt
Ramona zegt dat er iets bedacht moet worden over de foto’s. Ze lopen heel wat mis. Het is voor de mensen ook vervelend dat ze moeten wachten.
Er zijn twee camera’s dus moet kunnen.
Rowena zegt dat ze de volgende keer vrijwilligers hebben dus er zijn er dan meer foto’s maken.

Bas vraagt of er ook een stukje vrijmarkt komt met de koningsmarkt, maar dit wordt met de brain- sessie aanstaande donderdag besproken.

Cees neemt de bankzaken door, er is op de bank en in kas 18.500 euro maar een hele lijst met crediteuren en een lijst onvoorziene kosten
Er is nog 2.500 euro over van de 10.000 euro die ze hadden staan als reserve.
Buiten de reserve pot hebben ze niets meer.

Bjorn haalt aan de er evenementen aan komen en hoopt zo weer geld binnen te halen.
2 april is er weer een evenement waarbij ook enkele Utopianen een optreden gaan verzorgen.

Rob heeft een klein verzoekje, om Benjamin vrij te geven 2 april omdat hij vandaag jarig is.

Ramona verteld over het theaterstukje See Us morgen is.
Ze wacht op het doek wat de heren nog op moeten ophangen
Ze wil na het centraal alvast gaan opbouwen
De coulissen komen tussen 15 en 17 uur.
Cees heeft aangeboden dat hij iets over de voorstellen wil vertellen, dat is volgens Cees een onderdeel van de presentatie
Ramona heeft hulp nodig bij het opbouwen en nog een keer repeteren.
Rowena spreekt haar complimenten uit naar Ramono,” het is de Bam”, en vraagt applaus voor Ramona. “Het wordt de shit”, zegt Rowena.

Cemal wil een mannen en een vrouwen douche, dan zijn de vrouwen verantwoordelijk voor de ene en de mannen voor de ander.
Cemal vindt veel haren en tampon papiertjes in de douche.
Ramona stopt de discussie en zegt dat dit naar de brain-sessie van donderdag kan.

Gina heeft het over geld generen maar haar kapsalon is een grote chaos. Donderdag heeft ze klanten, die heeft ze al eens verzet.
Ze vraagt wat te doen, ze stelt heel de tijd haar afspraken uit.

Bas zegt dat ze nu eerst met het theater aan de gang moeten.
Bjorn stelt voor om na het theater morgenavond iedereen even helpt de kapsalon leegmaken.

Wim Voegen komt vandaag, die neemt misschien nog wat mensen meer, het bad wordt vandaag geplaatst.

Rowena, “we hoorden het net al, gebundelde krachten is samen met “gebed met end” is te verkrijgen op de CEO”. Ze bedoelde natuurlijk gebed zonder end.
Ze legt nog maar eens uit waar die single voor staat. Ze doet een oproep dat de kijkers hem moeten kopen.
Ze is ook bezig met een video clip.

Gert Jan wil even kwijt dat de Night Rider komt 9 mei naar Cartopia. komt

Hij heeft een idee om samen in de ochtend koffie te gaan drinken. Zijn voorstel is om het een dag of 5 te proberen
Om 9.45 uur samen te gaan zitten, dan kunnen we kijken wie nog hulp nodig heeft. Dan kunnen we met de groep naar Utopia 3.0 gaan.
De groep stemt met zijn alle voor.


Rowena legt het een en ander uit over de trouwerij die gaat komen. Zij en Gabriëlla gaan 9 april trouwen, Victoria zal de plechtigheid doen en Gina is de weddingplanner

Bronno pakt een momentje voor hem zelf. Hij zoekt mensen die een linkerbeen missen. Hij mist zijn rechterbeen dus kunnen ze schoenenruilen.

Hij gaat in Utopia wel proberen om met een prothese te lopen, hij gaat proberen te revalideren in Utopia.
Bronno krijgt applaus van zijn medebewoners.

Benjamin bedankt iedereen voor zijn verjaardagspost.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_161137650
Ben is verliefd op het meisje wat al eerder er was en ze hebben nu "verkering".
Gina is boos, niet genoeg patat en er ging iets vreselijk mis. Zij gaat alles eruit gooien vandaag in pittig centraal.
Cees boos op Romy, die te weinig bij de garderobe heeft gestaan.
Vic zegt dat er een wedstrijdje bezig is onder de stelletjes (Bas/Do en Cemal/Romy) wie het leukste is.
Cemal had pinapparaat kapot gemaakt maar later deed deze het weer.
GJ heeft gehoord dat Do ging roken met één van de bandleden en dat ze toen hebben gezoend (niet waar volgens Do)
Do heeft na het evenement veel gehuild want ze is onzeker bla bla bla

Ter aanvulling:

- Romy wou Cees voor zijn kank... kutbek slaan.
- Do heeft te horen gekregen dat er op de social media lelijk over haar wordt gedaan.
- Er is sowieso veel info van buiten naar binnen gekomen. (al dan niet gepland door de FEBO)

Vic en rob vonden het niet goed lopen. VIc vindt zich de beste barvrouw, Vic denkt dat zij het rustpuntje is in Utopia, iedereen komt naar haar toe bla bla bla bla
Bjorn vond dat de avond niet was zoals hij gedacht had.
Rob wil Room leren rekenen
Cemal heeft de pinautomaat gesloopt en Rob wil hem daar stemmen voor geven


Het was een drukke avond en er zijn vele dingen gebeurd en voorgevallen.

[ Bericht 10% gewijzigd door doodmoe op 03-04-2016 07:59:24 ]
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 12:19:31 #33
388664 crew  Dotteke
pi_161192472
Centraal 5-4-2016 Deel 1

Voor het centraal begint is er een heel gedoe.
Gert Jan heeft iemand voor zijn Cartopia, Cees heeft een lunch afspraak om 12 uur. Ook Gina moet weg.
Een paar willen het centraal af lassen en een paar staan er op dat het doorgaat.
Gert Jan wordt gemaand om het zachtjes te doen omdat ze met het centraal gaan beginnen.
Dan is Bronno zoek, Rowena gaat hem zoeken.
Het is een beetje chaos in Utopia.
Normaal is het centraal op maandag. Hij is verzet naar vandaag, maar er stonden al diverse afspraken.

Rob opent het centraal en begint over de bv meeting.
Hij loopt even de agenda punten door.
Ze gaan onderscheid maken tussen centraal en brainsessie
Centraal gaat zakelijk gehouden worden.
Er is nu ook een koffie ochtend om 10.00 uur, deze is niet verplicht. Evenementen,\ Gert jan word hoofd evenementen.
Er is nu ook een promotie team met os, Ramona. Do, Gert Jan, Cemal en Romy.

Iedere woensdag avond na het eten een BV meeting, wie het leuk vind mag er bij zitten
Cees gaat over de financieren, Victoria over de markt, Benjamin de foundation en Rob over de BV
Victoria is hoofd bar, Benjamin helpt haar met bestellen
Blikjes mogen ze niet meer drinken, ze zijn te duur.

Baas Beach gaat ook binnenkort weer open.
Bas heeft diverse DJ benaderd zodra hij meer weet weten hun het ook, hij wil dat het een groot evenement wordt

Er komt een oproep voor vrijwilligers voor de markt. Het staat al op de courant
Rob vind dat ze ook zelf moeten werken tijdens een evenement.
Zakelijk centraal werkt met een agenda.

Iedere eerste donderdag van de maand een kroegtopia, ze willen de investering die Mark in de bar heeft gedaan terug te verdienen
Rob denkt dat als het iedere maand terug komt krijg je volgens hem een vaste groep die terug komt.

Groepsessies, daar willen weer een potje voor maken. 150 euro moet daar voor in de pot na ieder evenement.
Het is goed voor de groep en persoonlijke ontwikkeling, zegt Rob.
Er moet een nieuwe oven komen voor Le Luifel, en een koeling, het wordt warmer buiten dus het moet. Bjorn gaat die samen met Gina regelen.
Het is onze grootste bron van inkomsten zegt Rob

Op evenemement moeten de bezoekers gebruik maken van de dixies, ze mogen geen gebruik meer maken van de toilet binnen.
Bas vind het niet kunnen gezien de leeftijd van de bezoekers. We hebben mooie wc’s en zijn goed zijn schoon te maken.
De dixies moeten opblijven zegt Benjamin, mensen die naar de dixies gaan eten vaak ook een patatje.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 12:53:20 #34
388664 crew  Dotteke
pi_161193287
Deel 2

Rob gaat Benjamin meer steunen in de foundation, ook Victoria gaat meehelpen
Victoria zegt dat als de bar is afbetaald door kroegtopia de helft van de winst naar de foundation gaat.

Rob en Benjamins hamburgers gaan vandaag op vaste dagen, niet meer op een zondag want Rob wil graag een vrije dag in de week hebben.
Hij heeft het liefst dat iedereen op zondag niets meer doet

Bjorn belt voor een beamer, zegt Rob Bjorn zegt dat hij al gebeld heeft.
Benjamin organiseert een familie evenement. Rob heeft Rosie al benaderd voor diverse dingen. Er komt live muziek, spelletjes voor kinderen.

Ramona houdt de agenda b ij en vraagt of mensen op willen schrijven wat is.
Ramona geeft aan dat er steeds meer shit komt te staan in de merchandise shop. Ze baalt er een beetje van.
Ze wil de verantwoordelijkheid best op zich nemen maar ze wil er iemand bij die haar helpt.
Rob zegt dat hij Ramona de leiding van de merchandise wil geven, dan kan je bij een persoon terecht.
Ramono krijgt een kassa, Gina wil ook graag een eigen kassa.

Gina wil af van de promo kleding, je kan het niet een dag aan en dan wassen en weer verkopen.
Het is eigen geld wat ze weggeven aan promo kleding. Het gaat over de kleding die de Utopianen verkopen.

Bronno zegt dat je voor een groot evenement de promokleding in de begroting mee kan nemen.

Rowena vraagt hoe het dan met de CD’tje zit en de boeken.
Ze zegt dat ze net een CDtje weg heeft gegeven en ze weet dat hij geluisterd wordt
Mijn familie is er en ik ga geen geld aan mijn familie vragen.
Gina zegt dat het over de kleding gaat die weggegeven wordt en door de Utopianen zelf gedragen wordt.
Als je wat aan wil trekken wat aan van de merchandise is koop het dan zelf, je hebt je zakgeld, zegt Gina.

Het rondje maken gaat niet meer gebeuren bij het centraal, overlegd wordt of het tijdens de dream-sessie of koffie-uurtje gaat gebeuren .
Bronno verteld dat hij laatst de keuken heeft schoongemaakt en dat hij de stekker van de vriezer er uit is getrokken.
Er zijn dingen ontdooit en hij geeft aan dat er wel een eetwedstijd gehouden kan worden.
De Utopianen hebben er niet zo veel zin in.

Rowena geeft aan dat ze gisteren een beetje down was. Het gaat niet erg snel met haar CD. Maar ze vergeet dat ze de mooiste reactie krijgt van mensen.
Ze is blij dat ze mensen raakt. Toch wil ze zeggen als je hem wil je hem via de webshop kan kopen.
Binnen een week zal het nummer op internet te verkrijgen zijn.

Aanstaande zaterdag op de trouwerij van Ramona en Rowena

18 standhouders voor de markt, zegt Victoria
Er is nu iemand met verzorgingsproducten en iemand met aardbeien.
Ook komt er iemand met volkswagenbusjes
12% zitten ze momenteel.

Romy vraagt wat ze moet doen met de markt. 30 april, iedere half uur roepen zegt Benjamin.

Baas beach gaat deze markt open, hij heeft alleen een vriezertje nodig want hij wil ook smootys gaan verkopen
Hij wil ook een ander dak, het hoeft niet veel te kosten. Hij wil een rieten dak.
Hij moet even een begroting maken zegt Rob dan kan het van het geld wat Victoria en hij onder beheer hebben,
De BV zit op slot zegt Victoria. Ja maar pizza eten kan wel gewoon zegt Bas

Gina zegt dat de spraytan staat online, 12. 50 uur worden je armen en je borst ook meegenomen
17,50 uur full body.

Bas zegt dat hij zat te zeuren om een vijverpomp maar er komen nu vijverplanten binnen.
Rob geeft aan dat Bas dit
Bas geeft aan dat hij bijna uit de schuld is bij het dierenfonds, nog 29 euro
Hij heeft iets nieuws een dierenmemory Engels Nederlands. De eerste paar betaald hij uit eigen zak

Do verteld dat er acteurs lang komen voor een toneelstuk van 17 april
Er zijn een hoop Utopianen die naar toegekomen zijn die ook hun verhaal willen doen.
Ze vraagt of er meer zijn die hun verhaal kwijt willen.

Ramoma vraagt of haar mede utopianen iets rustiger willen doen.

Cemal zegt dat ladysnight er snel aan zit te komen. Ramona heeft een verrassing voor hem heeft.

Hij wil een afscheidsfeest geven voor zijn strippers afscheid
4 juni zal het plaatsvinden. Er moet nog hard aan getrokken worden, zegt Ramona.
Bjorn heeft een begroting aangepast want hij gelooft niet in sprookje
Bjorn zegt dat er een winst van 3200 euro is als je 250 kaartjes verkoopt
Ja kan pas zeggen wat de verdiensten zijn als je nog niet weet wat de kosten zijn .

De achterban wil dat er vaart achter gezet wordt, zegt Cemal.

Benjamin vraagt wat hij er precies van kan verwachten
Ze hebben 4 grote evenementen rond die tijd
Ramona zegt dat er nog niets in de agenda staat.

Benjanin weet ook niet wat hij moet voorstellen bij een ladys night
De agenda moet kloppen, zegt Ramona, als er niets in staat kan je plannen.
Bjorn zegt als je bezig ben met iets je het als optie in de agenda moet zetten.

Bas wil eind mei begin juni zijn opening doen, maar het ligt aan de DJ's

Benjamin vraagt of je geen combinatie van de opening van Baas Beach en de ladysnight kunnen doen
Dit wordt op de dream-sessie verder besproken

Ramona heeft een primeur, er komt waarschijnlijk nog een evenement zegt ze.
Sees Us was mooi, maar ze wil een stapje verder

Ramona gaat een solo optreden geven met haar alteregos er is een nieuwe bij gekomen Sam

Het stuk gaat "Op zoek naar de liefde", heten.
Gabriella zegt dat er donderdag iemand komt met trouwjurken .
De kaart verkoop is niet zoals verwacht, iedereen mag 5 gasten op de lijst zetten.

Benjamin geeft aan dat er vaak ongelukjes gebeuren
Scheur in schilderij van Ramona, gedoe met de waterpijp.
Het loopt op in honderden euros; even oppassen voor je een hamer pakt.

Sorry moet weg centraal is nog niet afgelopen

[ Bericht 6% gewijzigd door Dotteke op 05-04-2016 13:05:23 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 15:04:06 #35
388664 crew  Dotteke
pi_161196216
Tijdens het centraal pakt Bjorn zijn momentje.
Hij heeft niets voorbereid zegt hij, hij schudt het zoals gewoonlijk uit zijn mouw.
“Gisteren was ik hier 15 maanden, is verrekte lang. Zijn 15 maanden geweest die hij nooit, nooit, nooit meer zal vergeten. De plek hier niet, de mensen niet. Vriendschappen, waar hij van tevoren van had gezegd,” vriendschappen in Utopia, No way’. Ik zie het wel vriendschapen zal ik hier niet krijgen. Ik ben er al eerder keihard op terug gekomen en ik kom er nog een op terug. IK heb hier wel degelijk vrienden gemaakt. Met de een kan je beter door een deur dan een ander, maar je gaat er van houden”, zegt Bjorn


Toen er mensen waren die zeiden dat je echt van Utopia ging houden dat hij dat ze niet goedwijs waren. Maar het i echt zo, je gaat houden van de plek, je gaat houden de mensen van de situatie die je hier hebt, zelfs van de dieren. Het is iets bijzonders. Je kan het hier niet alleen. Dat is iets wat ik de laatste 15 maanden geleerd hebt”, zegt hij ondertussen een traantje wegvegend.
“Als ik hier alleen was geweest, was ik allang thuis. Daar moet ik veel mensen voor bedanken.
De mensen thuis die iedere maand me weer probeerde op te peppen, lieve brieven sturen”.
Hij vind het bijzonder dat hij nooit een kritische nooit in zijn post gehad. “Een keer een kritische nooit toen ik begon met zingen hier”, zegt Bjorn. “Een valse noot was dat”, zegt Bas.


“Ik was eigenwijs, zoals ik ben. En dacht ik ga er gewoon iets van maken, waarvan ik vind dat ik dat gedaan heb. Het is eigenlijk heel iets bijzonders Gisteren realiseerde Bjorn dat hij er best veel veranderd is in Utopia is sinds zijn binnenkomst.
Hij heeft veel dingen gedaan op de achtergrond, maar hij heeft zeker ook mee geholpen met de opbouw. Op zijn tweede dag was hij de stenen , waar nu het cordwood staat aan het weg trekken, hij dacht toen, ‘wat de fuck doe ik hier”.
In het begin is het zo moeilijk als je hier bent, maar het is het mooiste en bijzonderste wat ik in mijn leven heb meegemaakt.
“Ik ga jullie morgen verlaten”, zegt Bjorn.
“Ik ga jullie kei en keihard missen. Er zijn meer mensen geweest die zeggen ik ben met niets gekomen en ik ga met niets weg. Ik ga geen karren met spullen meenemen, ik neem me spullen mee en een zak met post en ik denk wel 20 wagens met levenservaring me momenten die ik mee heb mogen maken”.

Dit was de aller mooiste tijd die je mee kan maken.
Bjorn bedankt iedereen kei en keihard. Ook de mensen die al thuis zijn en achter de schermen.
“Mensen thuis, ik kom morgen”.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 12:22:26 #36
388664 crew  Dotteke
pi_161218907
6-4-2016
En dan is het zover, Bjorn gaat Utopia verlaten. Hij neemt niet meer mee dan waar hij mee gekomen is. Zijn kist en een zak met post, achteraf blijken het 2 zakken te zijn.

Gisteren avond heeft hij al zijn bezittingen verdeeld onder de bewoners en het geld wat hij in zijn beheer had overgedragen aan Victoria. Gisteren avond hebben ze een afscheidsfeestje gehad, wat tevens ook het verjaardagsfeestje van Gert Jan was.

Voor het zover is schrijft hij nog een berichtje voor iedere Utopiaan, Rob heeft de kist van Bjorn al naar beneden gebracht.

Bas wil met Do een geheim delen, hij wil samen met haar een boomhut gaan bouwen.
Niemand mag het weten.


Bjorn is nog niet weg of de vide wordt al opnieuw ingedeeld. Gina wil niet meer dat er iemand op zolder bij komt. Beneden liggen ze met 2 man. De vide is niet gemaakt voor 7 personen, zegt ze.
Gabriëlla kan niet wachten om weer te kunnen ademen op de vide, ze gaat ook helpen schoonmaken.

Onder tussen verteld Bronno dat hij contact heeft met iemand die hem gaat helpen met zijn revalidatie. Hij heeft iemand uit de buurt gevonden die hem wil helpen. En wat blijkt , deze man heeft hem drie jaar geleden geholpen toen hij tijdens het varen niet goed was geworden. Bronno heeft er kippenvel van dat hij na drie jaar weer van die man hoort.

En dan is het zover, de Utopianen trekken de jas aan, Rowena geeft Bjorn nog een dikke knuffel.
Bjorn zegt dat hij gisteren heeft gezegd niets mee te nemen, maar hij komt er op terug. Hij neemt toch het horloge wat hij heeft gekregen mee.

Cees heeft nog een woordje voor Bjorn
Cees gaat wat karakter eigenschappen van Bjorn opnoemen.
A staat Aangenaam, aantrekkelijk en actief en soms apart en atletisch
En zo gaat Cees het hele alfabet af
Trouw en trots, maar ook twist ziek. Proberen je gelijk te halen
Uitgeslapen
Vasthoudend vechtlustig en verantwoordelijkheid gevoel tet het laatste. Verzorgd.
Wilskrachtig en wispelturig
Zachtaardig, zachtmoedig en zelfbewust. Een zelf bewuste jonge zakenman.
Je kan ook zwijgzaam zijn
Dat wilde Cees Bjorn meegeven.


En dan is het zover, ze lopen naar buiten richting poort



Nog een keer een grroepsfoto met Bjorn

Nog even een knuffel van iedereen met een lief woordje of een advies.
[img]
https://i.gyazo.com/728bc5c0e1f526584621bdb17fe009be.gif[/img]
Doe iedereen maar een knuffeltje, zegt Rob en de eerste stoot is van mij.
Do bedankt hem voor zijn kracht en inspiratie.
Ik ga je missen maar zie je buiten, zegt Rowena.
Het was een mooi jaar geweest en nog drie maanden, zegt Gabriëlla.
“Niet gaan huilen”, zegt ze.
Bronno, het ga je goed jongen ik ga je schoenen met trots dragen beiden, zegt hij

“Wat ik gisteren zei, je kan het niet alleen je doet het samen, zegt Bjorn snikkend.
Nog een keer een applaus en Bjorn gaat door de poort.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 12:45:49 #37
388664 crew  Dotteke
pi_161252315
Jessie is de nieuwe inwoner van Utopia, hij is 24 jaar.
Hij heeft slaap apneu en slaapt met een masker op.
Geboren in Amsterdam en woont momenteel in Boertange.
Hij is ondernemer en heeft vanaf zijn 18de een incasso bureau.
Heeft bij Jong Oranje gevoetbald, en hij heeft Nederlands Kampioen schap golf gespeeld maar was sinds 3 jaar gestopt. Hij heeft het kortgeleden weer opgepakt.

Hij wil het sporten aanpakken en wil 20 kilo afvallen.
Hij is Utopia ingegaan om zichzelf te ontwikkelen en de neuzen van de Utopianen een kant op te krijgen.

Hij wil een golfbaan bouwen in Utopia en golf les gaan geven.

Jesse kan er slecht tegen als mensen zeggen iets te gaan doen en het vervolgens niet gaan doen.

Hij wil met kleine investeringen veel geld binnen halen.

Hij is niet getrouwd, geen relatie heeft wel samengewoond maar dat is over
Is niet gelovig en is fan van Ajax.
Klussen zijn niet zijn specialiteit maar hij kan het wel leren.
Goede eigenschappen: Hij is een doorzetter en heeft een duidelijk visie.
Slechte eigenschappen, vindt hij moeilijk te benoemen. Je zit hier allemaal een ruimte dus je komt er van zelf wel achter zegt hij op de vraag van Gabs

Hij valt op vrouwen en zijn moeder heeft een paar paarden. Een kat en een hond.
Hij is iets te direct naar mensen die hun afspraken niet nakomen.
Hij stelt voor om samen met de groep iets te doen wat ze altijd graag hebben willen leren, hij noemt als voorbeeld tangoles.
Rob gaat Jessie een rondleiding geven.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 8 april 2016 @ 08:16:54 #38
388664 crew  Dotteke
pi_161272451
Dag 829

Er is vroeg leven in Utopia deze morgen

De heren Jessie en Gert Jan gaan hun ontbijt maken, er stonden al een tijdje eieren te koken. Ze gaan nu nieuwe eieren koken
GJ heeft batterijen in zijn schoen zitten. De heren hebben al enige tijd achter de computer gezeten. Daar vertelde hij dat hij zich bezig gaat houden met de verkoop van de kaarten voor de evenementen. Dit heeft hij gisteren met victoria besproken. Volgens Victoria vervelen gasten zich die naar evenementen komen. Jessie zegt dat het komt Volgens Jessie komt dat omdat alle evenementen voor dezelfde doelgroep zijn
Hij wil daar verandering in gaan brengen. Gert Jan is er al mee begonnen door een car-topia te organiseren.

Jessie geeft aan dat hij straks even gaat sporten. Het niet roken ging hem gisteren goed af
De laatste heeft hij voor de poort geroken gisteren, zo zegt hij tegen Gert Jan die ook gestopt is met roken.
Gert Jan heeft een moeilijk momentje gehad, dat was toen hij gisteren op de paal zat met een wijntje

Met een bakkie kwark in de hand loopt Jessie even naar het weiland.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cemal is ondertussen ook opgestaan, evenals als Rowena, zij gaan de dieren verzorgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cemal was het gezeik gisteren in de loods zo zat, hij heeft het van zich afgeschreven naar mama, zegt hij tegen Rowena.
Op weg naar de koeien naar de koeien hebben Cemal en Rowena het over een liedje, daar zit ook een boodschap in, zegt Row
“Ja, gulheid”, zegt Cemal
Geilheid””? vraagt Rowena
“Nee gulheid, geilheid heb ik in bed”, zegt Cemal

Bij de dieren aangekomen gaat Rowena eerst met de pony knuffelen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We hebben vandaag veel te veel te doen", zegt Rowena
“We moeten veel voor bereiden en we moeten fit zijn voor de bruiloft morgen”.
Cemal zegt hij morgen de koeien wel doet en dat de bruidegom mag uitslapen, dat telt ook voor zondag.
Binnen in de loods vraagt Jessie aan Gert Jan, "We eten wel echt ei he, niet dat er een halve kip in zit”?

Gert Jan zegt dat hij zich vandaag rustig gaat houden, hij heeft zijn punt wel gemaakt gisteren zegt hij.
Gina zegt dat ze graag in een of ander fitblad wil poseren, maar als Jessie vraagt of ze mee gaat sporten laat ze afweten omdat ze druk is.
Ze beloofd dat ze een andere keer wel mee gaat.

Jessie gaat maar even op de bank liggen om dingen door te lezen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Dotteke op 10-04-2016 05:42:22 (fotos en gifjes onder spoiler gezet) ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 8 april 2016 @ 09:18:15 #39
388664 crew  Dotteke
pi_161273014
Romy is inmiddels ook opgestaan en Jessie is in de sportzaal
Hij heeft de hometrainer voor de open deur gezet en is aan het fietsen gegaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gina is al druk met het schoonmaken van Le Luifel, de frituurpannen worden schoongemaakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de caravan zijn Bas en Do ook wakker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Do wordt gek van de geit en vraagt aan Bas of er geen bok langs kan komen
Bas mompelt iets wat ik niet kon verstaan, waarop Do zegt dat er best geitjes mogen komen in Utopia.
Bas zegt dat hij chagrijnig is.
Do komt blij binnen, ze heeft 10 kaarten verkocht. “o het zijn er 13, 4 staan op de gasten lijst dus we hebben er nu 17.
Gert Jan is bezig met scholen te benaderen of ze bij het toneel stuk over pesten willen zijn.
Ondertussen gaat de koeienjacht gewoon door
[img][img]https://i.gyazo.com/a2f933df81673edd519fcc2ae632dbc3.gif[/img][/img]

[ Bericht 6% gewijzigd door Dotteke op 10-04-2016 05:43:15 (Caps en gifjes onder spoiler gezet) ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 8 april 2016 @ 09:50:47 #40
388664 crew  Dotteke
pi_161273528
Rowena en Jessie zijn aan het brainstormen over sport velden
Rowena zegt dat ze op de plaats van de akker een tennis veld wilde met hoge hekken er omheen.
Maar wat ze nu in gedachten heeft is een sportveld, waar je van alles kan doen.
Ze wil in de zomer weer tennis clinics gaan geven.

Rowena verteld aan dat toen zij binnen kwam de groep heel harmonisch was. Maar door de veranderingen veranderd dynamiek.
Het was veel huiselijker toen ze binnen kwam, overal kaarsjes aan. "Noom bijvoorbeeld deed het huiselijk houden" zegt Rowena. (ze bedoelt het huishouden)
Jessie zegt dat het een zooiongeregeld is. Hij vindt d ze vanochtend samen moeten gaan zitten en taken verdeeld moeten worden. Hij wil wat gaan doen maar weet niet wat.
Rowena zegt dat ze om 10.00 uur gaan samen zitten.

Ramona heeft ook haar bed verlaten en rookt een sigaretje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zegt dat ze zo gaat hardlopen en 100 squats gaat doen

Gert Jan belt met iemand om een camper te huren, maar als hij aangeeft van het programma Utopia te zijn geeft de man gelijk aan geen tijd interesse te hebben.
Bij de tweede heeft hij meer geluk, de vrouw staat hem vriendelijk te woord. Gert Jan wil een goedkope ouwe camper want hij is de snurkende medebewoners zat.
Voor Gert jan is een camper die niemand meer wil hebben goed genoeg. Mevrouw zegt dat ze moet overleggen.
Gert Jan gaat de vrouw mailen, deze vrouw denkt dat het een mooie reclame voor hun bedrijf is.

Op de andere stream verteld Rowena over haar nummer, gebed zonder end. Volgens haar zijn er mensen in tranen om haar nummer.
Benjamin heeft meegekregen dat Gert Jan gebeld heeft en komt bij Gert Jan verhaal halen.
Het schijnt dat Gert Jan Cees vannacht wakker heeft gemaakt en dat zint benjamin niet. Is geen goed voorbeeld geven, zegt hij tegen Gert Jan.

“Jij gaat toch niet de reclameruimte op de site gebruiken voor je eigen verrijking “? Vraagt Benjamin aan Gert Jan.
Gert Jan denkt dat het wel op zijn Cartopia site kan
“Ga je dan in je eentje werken”, vraagt Benjamin

Benjamin hoopt dat Gert Jan niet de enige reclame plek die ze nog hebben gaat gebruiken voor zijn eigen belang.
Als Gert Jan vraagt wat er is zegt Benjamin dat hij sinds gisteren de schurft heeft.

Gert Jan legt uit dat hij een camper van zijn eigen geld wil huren en de reclame op zijn eigen cartopia wil zetten.
“Lekker bezig of zo hoor”, snauwt Benjamin. Zet er ook maar spelt brood op. Gert Jan vraagt of hij hem ziek wil hebben, hij kan niet tegen brood. Gert Jan kan niet tegen gluten.

Ga niet onze promotie plekt benutten voor eigen dingen.
“Het siert je”, zegt Benjamin. “Het siert je”.

Dan komt Rob er bij en wil ook uitleg en zo kan Gert Jan nog een keer het verhaal vertellen.
Jessie kan het wel begrijpen als je niet kan slapen in de loods. Het is zijn eigen keuze als hij dat van zijn eigen geld wil doen.

Ga niet zitten dreigen, zegt Gert Jan tegen Benjamin, stem me dan naar maar naar huis.
“Als je niet fatsoenlijk kan slapen, kan je ook niet fatsoenlijk werken”, zegt Jessie.

“Het is hier nog steeds behoorlijk ikke ikke”, zegt Benjamin
“Het is voor iedereen beter als ik ergens slaap”. Gert Jan heeft last van Cees, deze komt een paar keer per dag zijn bed uit omdat hij overdag ligt te slapen.
Het is dan beter voor iedereen zijn gemoedsrust dat ik dan ergens anders slaap geeft Gert jan aan.

“Denk even na voor je wat zegt, met je aannames”, zegt Gert jan
“Och jongen ga toch lekker in de gym slapen, sneert Benjamin terug.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dotteke op 10-04-2016 05:44:47 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 8 april 2016 @ 10:08:16 #41
388664 crew  Dotteke
pi_161273869
“Heb jij wel eens meegemaakt dat iemand je wakker schopt”, vraagt Cees aan Rob
Ik lag net te slapen en werd wakker getrapt door die idioot. (Gert Jan)
Als Cees het verhaal verteld aan de groep zegt Gert Jan dat hij niet geschopt heeft maar gewoon geschud heeft.

Nogmaals zegt Gert Jan dat hij geschopt heeft, als hij geschopt zou hebben dan zou hij het programma uitgezet worden.
"Ga desnoods ergens anders slapen desnoods ergens anders lul wat je bent", zegt Cees
Gert Jan zegt dat ze gemiddeld 3 tot 4 keer per nacht wakker worden van hem omdat hij overdag ligt te slapen.
"hou toch aub op man, je hebt me hele dag verknald", zegt Cees.
Gert jan zegt dat hij samen met Romy wakker lag van het gesnurk van Cees. Hij heeft thuis geleerd dat hij dan iemand zachtjes aan moet drukken dus hij heeft met zijn voet zachtjes Cees aangedrukt".
Cees zegt dat hij van al die andere nog nooit een klacht gehad en jij hebt de moed om mij wakker te trappen.
Cees wij worden drie keer per nacht wakker van jou,
Cees zegt dat hij zich niet aan Gert Jan hoeft aan te passen.
O, en ik wel aan jou, vraagt Gert Jan
We moeten ons aanpassen aan elkaar, zegt Cees boos.

"Jij lag gisteren al om half 8 in bed, dan snap ik dat je heel vroeg wakker wordt", zegt Cees boos
"Ik was heel erg moe Cees", zegt Gert jan
Rob is naar de zender kamer geroepen en heeft het nagevraagd..........er is niet geschopt.
"Dank je wel", zegt Gert Jan.

Bronno zegt dat het hem opvalt dat Gert Jan het steeds over wij hebt en de jonkies er bij betrekt dat is niet netjes.

Cees vindt het van de gekke dat een jonge knaap hem wakker maakt omdat hij net kan slapen.
Gert Jan blijft aangeven dat hij bezig is om iets anders te regelen maar Cees en Bronno blijven doorgaan.
"Dat je je nog verdedigt", zegt Cees
"Ik heb twee keer excuse aangeboden en ben bezig met andere dingen regelen.
Cees beidt zien excuus aan voor het uitschelden van lul

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Victoria zegt dat het bij Cees vriezen of dooien is als hij wakker wordt.
Victoria zegt dat ze de studio aan de kantgemaakt moet worden, kacheltje aan en hij moet daar maar gaan slapen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dotteke op 10-04-2016 05:46:04 (gifje onder spoiler gezet) ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 8 april 2016 @ 12:11:11 #42
388664 crew  Dotteke
pi_161276382
Ik val binnen en hoor Jessie tegen Gabrielle zeggen dat hij binnen is gekomen in een half failliete BV.
Als ze de naam Utopia niet hadden zegt Jessie, zouden ze een heleboel deurwaarders achter zich aan hebben gekregen. Er liggen nog rekeningen open van de vorige zomer.

Victoria wil Gert Jan support geven, ze wil dat hij zijn positieve fibe terug krijgt.

Gert Jan is met Cemal op de akker aan het werk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rowena is iets met Jessie aan het maken, het is een herrie op die stream
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door Dotteke op 10-04-2016 05:46:33 (Caps onder spoiler gezet) ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 8 april 2016 @ 12:33:00 #43
388664 crew  Dotteke
pi_161276790
Bas belt naar radio 538 en vraagt aan de vrouw aan de telefoon of Edwin Evers naar Utopia wil komen. Hij vertel dat er een academie is over pesten en een toneel stuk, en omdat hij ambassadeur is van Stop Pesten nu is lijkt het hem leuk dat hij ook komt.
De vrouw adviseert Bas om een mail te sturen want er komen heel veel vragen binnen, maar omdat het een TV programma is lijkt het haar wel leuk, maar zij kan niets toezeggen.

Dan roept Ramona met een raar stemmetje naar de banken.
“Kom maar even naar de banken Utopiaantjes van me. Ik wil dat jullie komen zittenwant ik heb een hele belangrijke boodschap’.
Ze heeft zich verkleed als typetje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondertussen vertellen twee oud-bewoners Laura en Charlotte dat ze onderweg zijn naar Utopia en blijven slapen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat er van waar is, we gaan het zien

“Halle ik ben Debbie en ben 24 jaar”, zegt Ramona

“Ik heb echt een connectie met Victoria want ik straal ook echte liefde uit”, zegt het typpetje. Dat even binnen komt vallen omdat er gisteren zo negatief sfeertje was
Ze verteld dat er morgen twee vrouwen gaan trouwen, iedereen moet komen want het is supervet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Dotteke op 10-04-2016 05:47:05 (Caps en gifjes onder spoiler gezet) ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 8 april 2016 @ 13:39:43 #44
388664 crew  Dotteke
pi_161278007
Terwijl Benjamin bezig is een lekkage te verhelpen onder de bar is zijn de dames, Gina, Do en Romy druk bezig met voorbereidingen voor morgen.
Gina maakt roosjes van fondant en Do maakt het beslag voor cake/taart.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Victoria verteld op de andere stream dat ze 12 was toen ze voor het eerst verliefd werd op een meisje. Maar dat ze nu op heel andere types valt als dat meisje. Op de andere streams worden de stoelen voor de bruiloft morgen gebracht.

Er heerst veel bedrijvigheid in Utopia, Bas en Jessie zijn bezig met de toiletten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rob is patat aan het voorbakken in Le Luifel . Er wordt gebakken, geklust, gefrituurd en op de akker gewerkt en schoongemaakt. Rowena zit op de bank samen met Bronno. Victoria gaat een knuffel bij Ben halen en gaat dan verder met de bar schoonmaken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Benjamin zit achter de PC

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cemal komt binnen, die wil naar toilet een grote boodschap doen, maar Bas vraagt hem of hij dit buiten wil doen anders staan ze in zijn lucht te werken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Dotteke op 10-04-2016 05:47:44 (Caps en gifjes onder spoiler gezet) ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 8 april 2016 @ 15:16:05 #45
388664 crew  Dotteke
pi_161280290
De middag krabbelt rustig voort, bijna iedereen is bezig en er gebeurd niets noemenswaardig
De boodschappen komen binnen, of Cees even 315 euro wil afrekenen. Hij is blij dat hij weer een dshaggie kan roken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cemal zegt dat hij thuis wel mist, zijn vrienden, die uiteindelijk ook familie zijn. En natuurlijk zijn moeder.
Jessie zegt dat iedereen nu wel lekker bezig is.
“Je kunt hier alles doen wat je wilt. 3 uurtjes werken op een dag is prima hier”, zegt Cemal.
Hij kan ook niet wachten tot het zomer is, hij is benieuwd hoe het daar dan is.
“ Je moet ook genieten, als je alleen maar werkt wordt je alleen maar moe”, zegt hij.

Bas is bij de eenden bezig. Kwek kwek, nee niet de eenden maar dat zegt Bas.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zit een kip op 12 eieren, zegt Bas tegen Cemal.
Gaan we die eten”, vraagt Cemal Bas.
Nee, zegt Bas, ze zit te broeden.
“Ze is toch pas bevallen”, vraagt Cemal.
Bas snapt het alleen niet want er zitten alleen kwartels en een pauw bij en geen ei.
Komen hele rare vogels uit, zegt hij.
Gert Jan heeft de tuin even verlaten en is nu bezig in de sportzaal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door Dotteke op 10-04-2016 05:49:18 (Caps onder spoiler gezet) ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 8 april 2016 @ 20:17:23 #46
388664 crew  Dotteke
pi_161287519
Om 20.00 uur roepen Gabriëlla en Rowena iedereen bij elkaar.
Ze gaan de briefing voor de trouwerij doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is de bedoeling dat de loods leeg is, zegt Gabriëlla.
Rowena wil even knallen met zijn allen. De bouw spullen allemaal opruimen. Met een uurtje knallen moet alles klaar zijn volgens haar.
De picknick tafels moeten naar buiten, banken gaan naar het kantoor en de klapstoeltjes moeten klaar gezet worden.

De ballonnen man komt om 11 uur morgen ochtend, dan moet alles spik en span zijn.
Rowena noemt op wat iedereen moet doen, maar niemand luistert en praten gewoon door elkaar heen.

Het feest is van 14 tot 18 uur, zegt Rowena.
Het wordt zoals een echte bruiloft met alles er op en er aan,.
Om 14 uur is de binnenkomst, de gasten worden welkom geheten door Cees en Gina.

Er moet geveegd en gedweild worden.
Het blijft rommelig, alles gaat door elkaar.
Jessie gaat door met schoonmaken, niemand luistert dus waarom moet ik dan luisteren vraagt hij.

Cees zegt dat het nog geen zin heeft om te dweilen, de stof dwarrelt nog in de loods, hij stelt voor om morgen pas te dweilen.

Rowena is boos, niemand luistert, ze gilt dat ze niet blij is met hoe het gaat, “fucking asociale teringleijers, kanker maar lekker op”, roept ze als ze naar buiten loopt.
“Ik ben nog fucking aan het praten, fucking asociale teringleijers hiero”. Zegt ze nog een keer.
Iedereen gaat ondertussen zijn eigen gang en laten Rowena mopperen.
“Noem mij geen schatje, ik ben fucking nog aan het praten”, en ze gaat maar door met schelden.
"Ik ben woest, ik ben niet fucking aanspreekbaar fucking idioten
De hele fucking tijd probeer ik fucking te praten. Fuck off Ik doe die fucking banken wel alleen", gaat Rowena door. En onder tussen gaan de andere bewoners gewoon door met wat ze doen moeten.
"Gaat het schat", vraagt Rob
"Ziet het eruit of het gaat", snauwt Rowena

[ Bericht 7% gewijzigd door Dotteke op 10-04-2016 05:49:50 (Cap onder spoiler gezet) ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 8 april 2016 @ 21:00:52 #47
388664 crew  Dotteke
pi_161289081
Het bruidsboeket is gebracht
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 22% gewijzigd door Dotteke op 10-04-2016 05:51:45 (Cap onder spoiler gezet) ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 9 april 2016 @ 08:37:19 #48
388664 crew  Dotteke
pi_161297943
Dag 830: Het nephuwelijk van Gabriëlla en Rowena

Het is vroeg dag voor Gina, zij staat om 5.30 uur er moet nog gebakken worden voor de bruiloft.
Gisteren is er natuurlijk ook al volop gebakken.
Er hangt een zoete lucht in de loods van het bakken zei gisteren Bronno.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook Do is er vroeg bij deze morgen, Cemal en Romy staan op om de koeien te gaan doen. Cemal heeft gisteren aan Rowena beloofd dat hij vandaag op haar grote dag de koeien zou doen.
Volgens Cemal heeft Ramona de koeien gister veel te veel eten gegeven.

Jessie die het vannacht te laat heeft gemaakt, samen met Rob, hij zegt de laatste twee whisky’s niet had moeten drinken wilde eerder een eitje bakken.
Maar helaas voor hem, Gina zegt dat er nu geen plaats in de keuken.Ook als hij de afwasmachine uit wil pakken wordt hij de keuken uit gestuurd.

De cup cakes zien er mooi uit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
foto van cup cakes zijn van Ebinas
In de sportzaal zien we Gert Jan al sporten, als hij wisselt van apparaat doet hij even een dansje op de muziek van Billy Jean.

In de keuken zeggen de bak-ladies dat Rowena en Gabriëlla niet in de keuken komen.
“O, we gaan doen of het allemaal geheim is”, zegt Jessie. “leuk”.

De dames zijn bezig met het maken van een taart. "Het is echt een lesbische taart”, zegt Do.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[/spoiler]
Victoria zie ik ook zitten, met pen en papier tussen de cup cakes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door Dotteke op 10-04-2016 05:53:24 (Caps en gifjes onder spoiler gezet) ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 9 april 2016 @ 09:51:47 #49
388664 crew  Dotteke
pi_161298620
Romy en Cemal hebben zich gedouched en föhnen hun haren. Cemal denkt dat hij blonde haartjes ziet en Romy vindt dat hij de zijkanten van zijn haar moet knippen
Ook wil niet veel meer drinken en roken, hij voelt zich fijn nu hij meer met zijn lichaam bezig is. Hij gaat alleen nog op feestjes een beetje drinken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als Cees en Gert Jan een onderonsje hebben verteld Gert Jan aan dat je goed kan zien dat Rob en Victoria hun best doen om Jessie in te palmen.
Jessie heeft gisteren tegen Cees gezegd dat hij achter al de ideeën van Cees staat. Hij zal hem daar bij steunen en ondersteunen. Jessie heeft heel veel gezien van Utopia, hij staat 100% achter Cees.
Gert Jan zegt dat Jessie dit ook over de ideeën van hem heeft gezegd.

Het aanstaande bruidspaar ligt ondertussen nog heerlijk in bed,.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeps, Cees verslikt zich in de koffie, het kwam in het verkeerde keelgat zegt hij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cemal en Gert Jan dweilen de loods, en in de keuken is hard aan de taart gewerkt, hij is klaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
67 cup cakes en taart hebben de dames gemaakt. Alles wordt nu in de paarse kamer gezet.
Gina roept naar boven dat de dames zo naar beneden kunnen komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jessie is er inmiddels achter dat wat je ook aan de bewoners vraagt het altijd ja is.
Gina krijgt op de vide een applaus van het bruidspaar
Ze zegt dat de taart de shit is en vol verrassingen zit.

[img]https://i.gyazo[spoiler].com/01f3d899002eba69a2196f38741b5b2c.gif[/img][/spoiler]
Jessie is nog wezen sporten en kreeg bezoek van een koe die een kijkje kwam nemen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er gebeurd weinig spannends in de loods. Gabriella en Rowena lopen een beetje te schreeuwen door de loods, Gert Jan en Romy zetten de stoelen voor de gasten klaar. En weer andere bewoners zijn bezig zich te kleden voor de trouwerij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door Dotteke op 10-04-2016 05:54:23 (Caps en gifjes onder spoiler gezet) ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 9 april 2016 @ 10:47:29 #50
388664 crew  Dotteke
pi_161299274
De briefing over het huwelijk heb ik gedeeltelijk gemist, maar wat ik zo lees in de COS is er niet veel zinnigs gezegd. Ik val binnen als men zegt dat deze dag in het teken van de liefde staat. Dit huwelijk een statement is voor alle koppels van gelijke seksen in het huwelijk treden.
Het draait vandaag allemaal om het jawoord zegt Gina en ze hoopt dat geen grapjes worden gemaakt.

De gasten moeten de drankjes zelf betalen en de ballonnen man komt om 11 uur
Om half 12 is de generale repetitie.
Het feest begint om 14 uur en de plechtigheid zelf is om 14.30 uur.

Voor Rowena is het dubbel feest vandaag, haar single ‘Gebed zonder end’ is vandaag online te koop.

Victoria heeft voor iedereen een briefje gemaakt met iets liefdevols er in.

Als de briefing klaar is gaat iedereen weer bezig met zijn of haar toilet.
Gina verteld aan Rowena dat Do nog een verrassing voor hun heeft geregeld.

Do baalt dat Gina en Romy perfect op elkaar afgestemd zijn wat kleding betreft en zij er als een zwarte bomb bij loopt.
Romy wil zich een paar keer verkleden, maar Rowena zegt dat een jurkje genoeg is
Do blijft mopperen dat ze niets leuks heeft, ze zegt tegen Romy dat zei iets heeft en zij niks.
Romy neemt haar mee om wat van haar te laten uitzoeken.
Als ze in de paarse kamer inkomen ziet Do tot haar schrik dat de taart aan het inzakken is.
Ze zet er een rol tape tegen aan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
]
Lekker omkleden tussen de cup a cakes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Dotteke op 10-04-2016 05:55:59 (Caps en gifjes onder spoiler gezet) ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 9 april 2016 @ 11:57:44 #51
388664 crew  Dotteke
pi_161300379
Cees maakt de kassa’s klaar en komt er achter dat er te weinig kleingeld is, “dan moeten ze maar pinnen”, zegt Cees.

Ondertussen is de versiering binnen en zijn ze druk bezig de loods bruiloft klaar te maken.
Cemal, die mee helpt met het opzetten van het prieeltje vindt het zo mooi dat hij zin krijgt om zelf te gaan trouwen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gina is met het kapsel van een van de bruiden bezig. Do heeft eindelijk een jurkje gevonden om tijdens de bruiloft aan te trekken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cemal is helemaal in de ban van het trouwen, Romy zegt dat je niet zo maar kan trouwen. Cemal wil op een wit paard en Romy wil een prinsessen jurk
Cemal wil er een thema aanhangen, Disney lijkt hem wel wat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ramona maakt een van de bruiden op.
Bas is ondertussen met de vogels bezig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daar komen de dames binnen die de bruiden in hun bruids jurken gaan helpen
Cemal zegt tegen de dames dat hij ook een keer gaat trouwen. “Heb je al een meisje dan”, vraagt een van de dames.
“Ja, en ze woont ook hier. Ik moet haar alleen nog vragen”, zegt Cemal
Hij moet eerst iets romantisch bedenken om haar als zijn vriendin te kunnen vragen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dotteke op 10-04-2016 05:57:06 (Caps en gifjes onder spoiler gezet) ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 9 april 2016 @ 12:39:00 #52
388664 crew  Dotteke
pi_161301029
Tijdens het omkleden en optutten ziet Gert Jan dat het nummer van Rowena binnen is gekomen bij I-tunes op nr 38, ze staat boven Anouk.
“Mensen kunnen nog steeds een kaartje kopen voor het huwelijksfestijn”, zegt Gabriëlla. Iedereen gaat uit zijn dak
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De bewoners maken zich op voor de generale repetitie voor de bruiloft.

Is iedereen er, we gaan starten, Gina irriteert zich mateloos want niemand is op tijd.
De bewoners krijgen uit leg wat ze moeten doen.
Cees moet beginnen en zegt dat hij niet gaat zeggen wat hij zeggen gaat want er zijn twee ‘pottenkijkers’
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bas moet met Rowena naar b innen lopen en de bewoners moeten applaudisseren.
Dan komt de bruidsmuziek en moet Gabriëlla naar binnen komen, ze komt van de trap af lopen.
Dan pakt ze Cees bij de arm en lopen ze samen naar het prieeltje waar Rowena al staat te wachten.
Cees moet Gabriëlla een kus geven en weer klappen de bewoners.
Dan gaat de muziek uit. Dan komen de Utopianen aanlopen en die gaan in een boog staan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan spreken Gabriëlla en rouwen hun gelofte tegen elkaar uitspreken
Cees vraagt of niet eerst de BABS moet, maar Gina zegt dat ze het anders gaan doen en alles al geregeld is.
Als de dames hun gelofte hebben uit gesproken gaat Victoria hun in het echt verbonden
Dan worden de handtekeningen gezet, ook de getuigen Benjamin en Ramon gaan handtekeningen zetten.
Wat er verder moet gebeuren zal verder in de speech van Victoria te horen zijn.
Dan lopen ze met zijn alle achter elkaar weg, de stoeltjes worden ingeklapt en de drankjes worden klaar gezet.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dotteke op 10-04-2016 05:58:40 (Caps onder spoiler gezet) ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 9 april 2016 @ 13:28:29 #53
388664 crew  Dotteke
pi_161301949
De bruiden worden aangekleed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rowena wordt emotioneel, omdat ze de liefde voelt. "Snap je wat ik zeg", zegt Rowena.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 9 april 2016 @ 14:37:38 #54
388664 crew  Dotteke
pi_161303216
Vlak voordat de bruiloft begint breek Sacsha de pony los. Het heeft even wat voeten in aarde maar dan hebben ze haar eindelijk te pakken en kan ze in het weiland gezet worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gina gaat tegen de bruidjes zeggen dat het nog langer gaat duren, er komen nog steeds gasten binnen en er staan er nog wat voor de poort.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cees vermaakt zich met de gasten, “er zijn mensen die dragen een pak en er zijn mensen die een pak aan hebben”. Volgens Cees draagt hij een pak en heeft Rob een pak aan.

Gina verteld Rowena dat haar single nu op nummer 10 staat
De bruiloft begint wat later dan gepland. hij zou om 14 uur beginnen.
Over 5 minuten is het zo ver, iedereen neemt zijn plaatst in.

[ Bericht 7% gewijzigd door Dotteke op 10-04-2016 05:59:09 (Caps onder spoiler gezet) ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 9 april 2016 @ 14:56:11 #55
388664 crew  Dotteke
pi_161303636
De huwelijks plechtigheid

Cees verzoekt iedereen zijn plaats in te nemen.
Hij heet iedereen welkom op deze mooie dag. De zon schijnt en de liefde is aanwezig.
De reden dat wij hier zijn wordt straks door Victoria uitgelegd.
“Ze hebben mij de rol toe bedacht als vader van de bruid”. Hij zegt haar met trots weg te geven.
“Ik weet nog goed toen ze geboren werd, ze keek me aan met haar mooie bruine ogen”, zegt Cees over Gabriëlla.
Een meisje waar hij super trots op is, dat voelt als vader goed.

Als je vader bent van een jonge vrouw en je ziet een bepaalde ontwikkelen en denkt welke kant gaat dit op.
Als je ziet dat het de andere kant opgaat gaat er toch wel iets door je heen.

Ondertussen zien we op de andere stream Bas met Rowena aankomen lopen met Gina op de achtergrond.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onder luid applaus komen Rowena en Bas de loods in lopen.
Muziek wordt aangezet, alleen dat duurt even en Cees staat met het bruidsboeket onder aan de trap te wachten.
Gabriëlla komt van de trap en krijgt ook een groot applaus, Cees overhandigd haar het bruidsboeket en samen lopen naar het prieel waar Rowena staat te wachten.
“Wat ben je mooi”, zeggen ze tegen elkaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rowena wil Gabriella graag zoenen, maar dat mag nog niet, ze moet wachten.

Gabriella wenst iedereen welkom en leest voor wat ze heeft geschreven.
Ook Rowenwa dankt de mensen voor hun komst, ze zegt dat het een dubbele dag voor haar is, haar single is binnen gekomen op 10 op I_tunes.
Beiden spreken ze uit dat ze dit huwelijk doen uit solidariteit met de LHBT
Dan volgt er een lange streamlock.
De SL duurt nu al meer dan 10 minuten, denk dat we de plechtigheid zelf niet mogen zien en er alleen beelden op tv te zien zullen zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dotteke op 10-04-2016 05:59:54 (Caps onder spoiler gezet) ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 9 april 2016 @ 15:14:47 #56
388664 crew  Dotteke
pi_161304058
Als we weer beelden terug krijgen zegt Rowena dat ze even tot rust moet komen.
We zien Gabriella haar jurk goed doen.
“Ik denk die gaat er aan en ik kon niet doen”, zegt Rowena
ROwena zegt dat ze EHBO diploma heeft maar niets kon doen.
Iemand zegt hij is in goede handen.
Geen idee wat er gebeurd is.
Er staat een ambulance

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Met mij gaat het wel, maar met jullie?”, vraagt Rowena aan een van de gasten.
Er is dus iets met een van de gasten gebeurd zo te horen.

Gina verteld dat er iemand onwel is geworden en dat het schrikken was.
De persoon wordt momenteel onderzocht in de ambulance.
Ik denk dat we de plechtigheid door kan gaan zegt Gina en verzoekt aan alle Utopianen om hun plaats in te nemen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Dotteke op 10-04-2016 06:00:13 (Caps onder spoiler gezet) ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 9 april 2016 @ 15:39:42 #57
388664 crew  Dotteke
pi_161304504
De Utopianen worden opgeroepen om weer op hun plaats te gaan staan.

“Lieve lieve Gabs, ik ben me er een, maar jij ook”. Zo gaat Rowena haar betoog verder.
Rowena is Gabriella dankbaar dat ze dit moment met haar wil delen,
Ze is een super liever vrouw met een mooie arse
En weer krijgen we een SL

Als we weer beelden hebben is Victoria aan het woord. Zij verteld het een en ander of deze twee dames.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als solidair gebaar naar de LBHT community gaan Rowena en Gabriella nu elkaar het jawoord geven.

"Neem jij Rowena Gabrielle tot je echtgenote en beloof je getrouw alle plichten te vervullen die de Utopiaanse wet aan de huwelijkse staat verbind. Wat is daarop je antwoord"? vraagt Victoria
Als eerste aan Rowena, maar Gabrielle weet niet wie het gevraagd is en vraagt of zij nu antwoord moet geven. Maar het was aan Rowena, dus iedereen barst in lachen uit.
Dan volgt dezelfde vraag voor Gabriella en beiden geven natuurlijk Ja als antwoord.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beide dames zeggen volmondig Ja en worden als Utopiaans getrouwd verklaard door Victoria.
Na het jawoord volgt het tekenen, ook door de getuigen Benjamin en Ramona
.
De bruidjes gaan even naar buiten voor de foto’s, gaat ongeveer een kwartiertje duren zegt Gina en dan gaan ze beginnen aan de taart.
Terwijl er buiten foto’s worden gemaakt gaan de mensen binnen een drankje drinken wat ze overigens zelf moeten betalen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na dat de foto's gemaakt zijn komt de taart aan de beurt, zegt Gina.
Ze wil gaan zeggen dat zij, Do en Romy alles zelf gemaakt hebben, en dat er een verrassing in de taart zit.
Benjamin gaat nog iets moois voordragen.
Dan komt de openingsdans en kan het feest beginnen, Le luifel gaat open en kan iedereen een patatje of een snackie kopen.

Zoals we van Benjamin gewend zijn staat hij weer te zoenen met een meisje het kakhuis.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Dotteke op 10-04-2016 06:00:47 (Caps en gifjes onder spoiler gezet) ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 9 april 2016 @ 16:02:32 #58
388664 crew  Dotteke
pi_161304906
De Lieve lieve meiden, zo begint Gina
De dames moeten de onderste taart aansnijden, ze moeten er een goed punt uitsnijden.

De binnenkant van de onderste taart blijkt regenboogkleuren te hebben, net zoals de vlag die toebehoort aan de LHBT community.

De regenboog familie, zegt Gabriella[
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gabriella zegt dat Gina makkelijk de taart had kunnen bestellen maar dat zij samen met Romy en Do de taarten zelf wilde maken.

Lieve lieve Gina, wat een respect heb ik toch voor je, wat gaat die knop om als jij iets wil doen”, zegt Rowena.
Ze vindt echt een groot applaus waard, ook voor Do en Romy die geholpen hebben
Benjamin verteld dat Rowena op nr 7 staat met haar single. ‘O my God ik ben zo dankbaar. Its de love, de love ik zeg het je baby”, schettert Rowena.
Ze roept nog maar eens een keer dat er 1 euro naar het goede doel gaat.
Rowena gaat zo meteen het nummer nog ten gehore brengen.

Nu gaat Benjamin een stukje voorlezen wat over liefde gaat
En over de vrijheid van liefdes uiting.
Daarna volgt de openingsdans.
Als ze naar de dansvloer lopen roept Rowena, "Barry, ik hou van je schatje".
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan is het tijd om het boeket te gooien. Gina schreeuwt dat ze het boeket wil hebben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als de muziek wordt aangezet, zet Ramona het weer uit. er zijn 2 mensen die een showtje gaan geven.
Het zijn twee lesbische vrouwen die binnen kort gaan trouwen, ze willen nog meer liefde de loods in gooien en gaan een liefdes liedje zingen.
Rowena schreeuwt er op haar manier weer door heen".
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Mag ik even een groot applaus voor dit liefdes koppel BLOW BLOW BLOW", schreeuwt Rowena.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan is het tijd voor muziek. Rowena pakt de telefoon en zingt er doorheen.
Bas vraagt waar Ramona is, zij zou draaien.

Rowena praat met een man, die wil zo graag trouwen in een trouwjurk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door Dotteke op 10-04-2016 06:02:00 (Caps en gifjes onder spoiler gezet) ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 9 april 2016 @ 19:38:42 #59
388664 crew  Dotteke
pi_161310098
Het feest is achter de rug, de gasten zijn naar huis Gina roept alle Utopianen bij elkaar, ze wil een filmpje opnemen voor Mark, hij is morgen jarig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De meeste zijn moe en je ziet er ook weer een paar in bed liggen.
Victoria geeft ook aan dat ze moe is, zo even eten en dan naar bed.

Dan roept Jessie de groep bij elkaar. Eerder had hij al een vaag gesprekje met Romy gehad. Over een bepaald soort volk wat naar Utopia komt, met 80% van de bezoekers kan je geen gesprek aangaan volgens hem. Er zou iets gezegd zijn wat hem niet aan staat en vroeg aan haar hoe hij dan mocht reageren en of hij mocht reageren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Terwijl ze wachten op Bronno en Bas verteld Gina dat het goed gaat met de persoon die vanmiddag tijdens de huwelijks plechtigheid niet goed was geworden, Het bleek een buik griep te zijn bleek naar allerlei onderzoeken.

Victoria bedankt Gabriëlla en Rowena namens de LBHT community.

Jessie verteld dat dat hij voor de derde dag is en zijn eerste evenement.
Normaal denkt hij over dingen na en dat had hij dit keer niet gedaan
Hij stond bij de luifel en je krijgt een bepaald type volk binnen met provocerend gedrag en dan weet hij niet wat hij moet doen. Hij geeft aan dat hij normaal gezien altijd zegt wat hij vindt. Als met vraagt wat er is gezegd kan hi niet echt een antwoord geven. Volgens Jessie zei iemand iets. Hij vroeg daarop wat er was, die persoon zei, "Nee, nee, niks"

We krijgen een Soundlock en horen niet alles.

Jessie geeft aan dat hij niet tegen kan als mensen dingen niet recht in zijn gezicht zeggen.
Dan volgt een SL

Dan zijn er 14 die jou rug dekken, zegt Benjamin als we de streams weer zien.
Een kleine kant tekening, dit is je 1ste evenement, maar je gaat er je weg in vinden. Maar als jij denkt dit is je grens dan zijn wij één en staan achter je.
Weer een SL

“De toon maakt ook de muziek. Als je iemand je wat zegt hoe je niet te gaan schreeuwen, ik zeg dan op een nette manier dat ik er niet van gediend ben”, zegt Rowena.

Als Jessie antwoord wil geven krijgen we weer een SL

Rowena zegt dat hij beter naar het positieve kan luisteren.
Dan komt Bas met patat binnen en is het gesprek afgelopen

Het is 19.44 uur als Cemal er achter komt dat niemand de koeien aan het doen is.
Hij staat gelijk op en Romy gaat met hem mee om te helpen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Dotteke op 10-04-2016 06:02:54 (Caps en gifjes onder spoiler gezet) ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 10 april 2016 @ 05:36:03 #60
388664 crew  Dotteke
pi_161321834
Dag 831

Als ik om 4 uur de streams aan zet is er leven in loods.
Ik zie Jessie rondlopen, maar die duikt al snel zijn bed weer in.
Dan zien we Gert Jan op de bank gaan liggen in de loods, Cees die opstaat.
Even later zien we ook Bronno opstaan en Romy.
Romy gaat alleen naar de toilet en duikt dan weer het bed in.
Gertjan is een huisje gegaan en Jessie is ook weer zijn bed in gedoken
Bronno is achter de pc gaan zitten en als Cees bij hem komt hebben ze het over iemand die flink ligt te snurken en veel lawaai gemaakt schijnt te hebben
“Jessie, Jessie je hebt je masker niet op, zegt Cees terwijl hij hem wakker probeert te maken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cees duikt ook zijn bed weer in en gaat het nog een keer proberen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hoort Jessie ondanks zijn snurk masker nog behoorlijk snurken

Onderstaande zijn allemaal stukjes uit de COS heb dat dus niet zelf gehoord.

Ik las dat Rob de humor van Jessie niet zo goed kon waarderen en dat Jessie op Rob gescholden zou hebben, vandaar even terug gelezen.

Hier bij een stukje uit de COS van Lekker Simpel
Kwam er op neer dat hij Rob alleen maar heeft gezien een krant te lezen.
Als dat een tactiek is om lang in Utopia te zitten, dat hij dat ook probeerde.
Maar was niets voor hem, hij is liever bezig, dus gaat wel andere tactiek verzinnen.
Dus Rob heeft geen concurrentie bij het krantlezen.....zoiets.

Markvanrinsum geeft mij antwoord op de vraag wat er verder gebeurd is.
Hij zegt dat Gabriëlla en Rowena in de hot tube hebben gezeten
Dat Gina nog een keer echt wilde drinken en samen met Rob, Gert Jan en Jessie buiten is gaan zitten.
Romy en Gert-Jan zijn snel gaan slapen.
Jessie begon tegen Rob over zijn drugs en voetbal, maar Rob kon niets met de verhalen van Jessie, deze is toen naar Gert Jan gelopen om Rob uit te schelden.
Daarna is hij de loods in gegaan en heeft nog wat gedronken.

Wat ik verder in de COS lees is dat Jessie gezegd zou hebben dat hij Rowena en Gabriëlla er uit wil hebben, dat Cees moet blijven. Gabriëlla voert volgens hem geen fuck uit en Gina voegt niets toen. Benjamin daarin tegen vindt hij een leuke gozer en van Bronno wordt je gek. Jessie is hier om mensen bij hun enkels onderuit te halen, mijn way of de highway oprotten. Hij gaat er een goed lopende bv van maken en wie niet mee werkt moet oprotten, schijnt hij gezegd te hebben.

Aan Rob zou hij verteld hebben dat hij aan de drugs heeft gezeten en in zijn relatie meerdere keren vreemd is gegaan.

Rob is gewoon een schijnheilige tyfus mongool of debiel zou hij gezegd hebben.
Rouwen is iemand die niet precies weet wat ze moet vinden maar is eerlijk, Gabriëlla daarin tegen is een leugenaar.

Bronno is geen leugenaar
Cemal is altijd aan het dweilen
Jessie had zich zo vreselijk vergist in Bas, hij vind Bas een relaxte gozer.
Morgen gaat Jessie voor rob staan een gaat zeggen je bent een schijnheilige tyfes gozer.

Tijdens mij zoektocht in de COS is Bronno ook weer naar bed gegaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 10 april 2016 @ 09:07:17 #61
388664 crew  Dotteke
pi_161322284
Tegen 7.45 uur wordt Cemal wakker en staat op, ook Cees is wakker. Hij kijkt hoe laat het is en duikt weer onder het dekbed.
Cemal gaat de dieren verzorgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“He meisje”, zegt Cemal tegen de pony die nog steeds bij het hek staat.
Ze loopt achter Cemal mee naar de stal.
“Hoi dames, ik ben iets later dan gisteren”.
“Kom op, jullie zijn echt strontvervelend, moven’, zegt hij tegen de geiten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als alle dieren eten hebben, gaat hij de stal schoonmaken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan gaan de streams over naar slapende bewoners.
Als we dan weer de stal in beeld krijgen hebben ze het geluid niet aangezet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan worden ze wakker bij de regie, het geluid gaat weer aan.
Na de stallen gaat Cemal het weiland schoonmaken, dat is wel het minste wat hij kan doen zegt hij tegen de koe.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Wees eens lief voor elkaar, las verschillende soorten mensen van elkaar kunnen houden moeten dieren dat ook kunnen”, zegt hij tegen de pony en de koe.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Doe eens lief, alleen maar liefde voor elkaar. Kijk eens, ik aai jullie allebei”.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verschil moet er zijn, de een zegt dat hij nog veel moet doen vandaag en de rest............

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 10 april 2016 @ 10:42:34 #62
388664 crew  Dotteke
pi_161323520
Als Cemal klaar is met het werk bij de stallen en het weiland gaat hij samen met Romy een ontbijtje doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Romy zegt onrustig geslapen te hebben. Hij zegt er alles van de weten omdat hij slecht geslapen heeft. Hij heft haar zelfs toen ze vannacht uit bed ging horen drukken (poepen)
Hij gaat vanmiddag nog wel ergens een uurtje liggen.

Als ze vraagt of hij het niet erg vindt dat hij de koeien alleen moet doen zegt hij dat het niet erg is.
Je moet je rust ook pakken schatje, zegt hij.
Hij wil zo zijn korte broek aandoen en op de akker gaan werken.

Victoria is inmiddels ook opgestaan en begint gelijk achter de bar te wereken, ze schenkt restjes Cola over in 1 fles.
Cemal heeft zijn korte brok aan gedaan is op de akker aan het werk.

Romy heeft haar ongerustheid geuit bij Victoria, ze vindt dat Cemal te veel doet. Victoria vindt dat hij te veel prestatiedrang heeft. Hij pakt zijn rust niet volgens haar. Ze zal wel met haam gaan praten beloofd ze haar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Gert Jan en Jessie zijn ook opgestaan evenals Do en Bas.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 10 april 2016 @ 11:12:09 #63
388664 crew  Dotteke
pi_161324018
Romy komt vragen of Cemal iets wil drinken, maar hij zegt al water te hebben.
“We moeten vanavond wel even iets voor je moeder doen he”, zegt hij tegen haar/ “Vanavond is het meiden avond, zegt ze, “maar ik heb wel een idee”. En ze loopt naar Victoria en vraagt of ze en klein stukje hout mag pakken.
“Natuurlijk”, zegt Victoria
“Moet ik dat nog aan iemand vragen”, vraagt Romy
Maar dat hoeft niet ze mag het zo pakken.
Dan zien we Benjamin, die heeft het bed ook verlaten en gaat naar buiten een peukie roken samen met Victoria
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondertussen mogen we genieten van mooie beelden boven Utopia
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cees is wakker maar heeft flink last van zijn rug
Gert Jan zegt dat er vannacht een bananen pak in zijn kamer stond.
En weer krijgen we een SL, die vliegen ons om de oren de laatste tijd.
Als we weer beelden terug krijgen zien we geen Cees en Gert-Jan meer in beeld maar het prille bruidspaar op de vide.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gina zegt dat je normaal met je familie ergens blijft slapen in een hotel en dan de volgende ochtend met zijn alle gaan ontbijten om bij te praten.
Gabriëlla zegt dat Benjamin een ontbijtje beloofd heeft, ze vind het niet eerlijk als ze met zijn alle gaan ontbijten.
Ze is aan het mopperen over van alles en nog wat.

“Gefeliciteerd Markie”, schreeuwt Gina tussen door.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 10 april 2016 @ 15:56:03 #64
388664 crew  Dotteke
pi_161329016
Het is een rustige middag in Utopia, de meeste bewoners liggen lekker in de zon.
En natuurlijk hoort daar een biertje bij.

Gert Jan is de auto van gasten aan het wassen of eigenlijk de auto die de mensen van de redactie mee krijgen als ze de poorten van Utopia binnen gaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cees heeft een bezoeker die wilde graag met Cees drummen en Rowena rapt/spit een nummertje mee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij de bar is een klein gesprekje tussen Rob en Jessie. I k om net te laat binnen om te horen waar het over gaat, Hij vraagt aan Rob of hij nog een biertje wil. Rob zegt nog een biertje te hebben. Weer terug buiten zegt Jessie bang te zijn voor alle dieren die zzzzzzt zeggen

[ Bericht 19% gewijzigd door Dotteke op 10-04-2016 16:01:49 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_161547654
De bewoners hebben gestemd.

pi_161548435
Verslag stemming 19 april deel 1

Cees presenteert de stemming

Ja daar staan we dan, ik hier jullie daar. Ik vind het wederom een hele eer dat ik dit mag doen.
Ik heb eens even gekeken naar het woord stemmen, stemmen heeft heel veel betekenissen
Je kan een viool of gitaar stemmen, je kan zingen, je kunt stemmen horen in je hoofd. Je kan stemmen op de kamerverkiezingen etc.

Je kunt stemmen winnen en verliezen. Het is ook een uiting van een bepaalde mening.

Er is ook nog een ander woord voor stemmen: balloteren, dat vind ik zo’n mooi woord.

(gaat over plaats in Duitsland, hoe het in Noors en Ijslands ook stemmen heet)

Wij gaan nu in Utopia stemmen, dat is redelijk uniek maar Utopia is uniek
We hebben met zijn alle 3 stemmen te geven en het publiek 3.

Spelregels stil zijn, luisteren naar elkaars motivatie.

Vic: zoals iedereen van jullie wel weet ben ik binnen gekomen om de liefde te verspreiden en te verdiepen.
Ik heb daar iedereen bij nodig, iedereen draagt een steentje bij op haar/zijn manier
Positiviteit is hierbij belangrijk en ik moet kijken welke schakel hierbij de minste steun geeft.

Bronno ik heb het je vaker gezegd: maak waar waarop je binnen komt, het open staan voor reflectie is iets wat ik nog niet heb gezien, vandaar mijn motivatie om je 3 stemmen te geven.

Gabs: ik heb ook 3 stemmen, Bronno die gaan naar jou. Je kwam binnen en ik heb op je gestemd. omdat ik wist dat je een voorbeeld on zijn voor mensen thuis
ik hoor je maar ik zie je niet, je wilt maar je doet niet.
Het zou fijn zijn als je ook interesse had in je mede-utopianen.

Gina: heel lastig, paar keer geswitcht
Begin bij jou Cees, 1 stem voor jou. ik waardeer wat je doet maar het gaat me echt om de financieen 17 maanden heeft Mark gezorgd dat het tiptop in orde is.
2 stemmen over voor Bronno, mijn maatje in de Luifel maar je bent afzijdig van de groep en ik hoor diverse geluiden over je vertrek.
Ik heb niet het gevoel dat je hier echt-echt wil zijn, vandaar 2 stemmen.

Romy: mijn 1e stemming en ik ben heel zenuwachtig ben hier 3 weken dus het is best lastig
Ik ga vol stemmen op Bronno

Ik kan bij iedereen wel iets aanwijzen wat ze hier betekenen en met wat voor doel ze hier zijn gekomen, maar bij jou heb ik dat niet.

Rowena: je gaat het rijtje af, je kent het wel.Zo heb ik net als Gina geswitcht
Cemal je weet het ik heb met je gesproken, dicht bij jezelf blijven vind ik belangrijk, hoe je dit hebt opgepakt, daarom geef ik je geen stem.
GJ je kwam binnen, enthousiast als een malle en toen in 1x zat je in een dip maar je kwam er heel snel uit. Je zag in dat het zo ook niet ging en dus geen stem voor jou.

Ik heb altijd vol gestemd. Ik vind het vreselijk als mede Fries, maar Bronno godverdomme laat het dan ook eens weten, ik geniet van je vooral die laatste week. Je bent een doorzetter dat heb je al bewezen, maar we zijn nu in Utopia en daar zou je absoluut ook een weg in moeten vinden hoe lastig dat ook is.
Hoe moeilijk ik het ook vind maar ik hoop echt dat je alle mooie woorden van de mede- omarmt en hier nog wat kunt laten zien.

Do: ik vind stemmen niet leuk en heel erg moeilijk maar hoort erbij. Ik stem op Bronno
Je kwam hier binnen vond je supertof toch heb ik het idee zo nu en dan dat je hier niet wilt zijn en dat gevoel heb ik bij de anderen niet.
Gisteren hebben we gesproken, ik merkte wat tegenstrijdigheden op in dit gesprek. Als je hier wil zijn laat het dan zien, pak het op. Het is een adviserende stem.

Romana: Ik ga iets doen wat niet iedereen verwacht. De afgelopen maanden ben ik de groei met mezelf aan gegaan
maar zonder mensen de de persoonlijke groei niet aan gaan kan ik niet groeien. Ik heb ook gemerkt dat de BV nodig is, geld verdienen, anders kan ik ook geen toneel maken.
Ik heb deze keuze gemaakt al 3 weken geleden en kon niet meer beargumenteren waarom wel en waarom niet
Ik verdeel altijd mijn stemmen, maar nu niet. 3 stemmen voor Bronno, niet omdat ik je niet mag maar omdat ik merk dat het hier voor jou ophoudt en dat je buiten verder moet gaan. Het is beter als je gaat.
pi_161548474
Verslag stemming 19 april deel 2

Rob: Utopia betekent voor mij samen bouwen aan iets moois met nadruk op samen. Bronno ik vind je een topgozer maar volgens mij ben je hier niet gelukkig, dus van mij 3 stemmen

Cemal: ik zit hier nou 2 maanden, veel geleerd ik ben ook gevallen. Ik had iemand anders hoog zitten waarbij ik vergat dat ik hier voor mezelf moet zitten en niet voor het doel van een andere. Ik heb het gevoel een familie hier hebben opgebouwd.
3 stemmen op Bronno: Ik mis het enthousiasme en het doorzettingsvermogen die je had toen je hier binnen kwam. Ik heb je hoog zitten, dat weet je.

Ben: Betrokkenheid vind ik heel belangrijk vooral voor de mede-utopianeon.
Bronno er gaan er 3 naar jou je bent erg passief je wil overal wel wat van meetrekken maar de betrokkenheid mis ik.

Jessie: ik kwam 11 dagen geleden binnen, normaal hele moeilijke keuze. Ik hou niet van stemmen maar ik denk dat je zo een team om je heen kan bouwen met alle neuzen dezelfde kant op. Ik werd er met name negatief van, dus daarom 3 stemmen op jou.

GJ: ook voor mij de 1e keer stemmen, ik heb er klotsende oksels van.
Ik begin met de 1e stem, Bronno ik heb het je ook gezegd we waren maatjes in het begin, maar ik mis de motivatie om door te pakken. Ook met de groepsprocessen ben je niet helemaal niet bezig.
Rowena: ik heb me afgevraagd of het gebed zonder end het enige was waarom je hier zat maar dat is niet zo.
Mijn andere 2 stemmen gaan naar 1 persoon, mijn vader hierbinnen, Cees
De financiën hebben toch een klap gekregen, je gaf aan te gaan genieten ipv het wijzen naar anderen hierin. Dit is een adviesstem ik hoop dat je er wat mee doet zodat vader en zoon verder kunnen gaan.

Bas: Bronno je krijgt er 2 van mij. Ik vind het niet leuk om je te zien zoals je de laatste dagen was. Ik hoop dat je weer gelukkig wordt en dat is denk ik op je bootje, niet? oh, je krijgt er toch 2
Mijn andere stem gaat naar jou Rob ik vind je soms te snel van oordeel en soms niet het inlevingsvermogen hebben in mensen die je niet mag? (verstond ik microfoon stoorde) dus daarom 1 stem

Bronno: ik zou normaal zeggen groep, maar ik zeg groepjes. Ik ben binnen gekomen met een doel en visie maar dat ben ik snel kwijt geraakt.
Ik heb het gevoel of ik in een vuilnisbak leef. Ik voel me niet thuis in de groep. Er zijn er een paar die naar me toe zijn gekomen: Wil je echt naar huis, ja en nee is goed. Ik had hier prima willen blijven maar ik voel me hier toch niet thuis. Als je de fundatie niet goed hebt kun je toch niet bouwen. Ik had gehoopt in een andere groep terecht te komen dan nu.
Ik zou niet weten in eerste instantie op wie ik wel of niet wil stemmen. Toen kwam dat ik een tekort aan stemmen had, dat ik eigenlijk iedereen wel stemmen wilde geven vanwege geen fundatie. Ik heb overwogen 3 stemmen naar de finance te doen maar ben daar vanaf gestapt .
Voor mijn gevoel past er 1 niet in de groep, achter de rug van andere om praten dus jij krijgt er 3 (Jessie)

Nu ik de camera nog heb wil ik nog iets zeggen over de bluesdag… er staat hier een jukebox die achter de bar komt, er komt een bluesband. Jammer dat groep er niet veel aandacht aan heeft geschonken.

Cees: ook ik heb geworsteld ook al ligt het misschien voor de hand. Ik had gedacht aan Rob omdat hij af en toe naar mij kan reageren wat moet ik er nou mee. Boosheid om de finance. Ik ga dat toch niet doen Rob, beter 1op1 doen dan komen we er beter uit.
Toen kwam ik uit bij Jessie. Daar kwam ik eigenlijk vannacht buiten achter was duidelijk. Maar zie de stem als een messie….. niet als de voetballer Messi maar gebruik hem om de schillen om je heen af te halen. Je hebt een houding, die vind ik niet bij je passen je bent 24 maar arrogant overkomen.Daarnaast nog een probleem dat ik niet wist, ik wil je de hulp aanbieden of we je daarmee kunnen helpen. Dat zit wat dieper, heb je kennelijk veel in meegemaakt. Daarvoor 1 stem

Heb ik er 2 over. heb ik open en eerlijk over gesproken met Bronno. Reactie van Bronno: ik vind het best. Dat zegt ook al genoeg.
Wat ik heel jammer vind dat je niet die slag hebt weten te maken, want diep in ons hart zijn we veel met elkaar eens
maar het vergt ook aanpassingsvermogen van de ander. Maar jij zegt ik ben ik en daar kom je in een groep niet verder mee.
Maar ik hoop je buiten nog eens te zien en met je te varen over de “wiede” ??

Dan rest ons nog de envelop. Die kon nog wel eens belangrijk gaan worden.
Nou da’s leuk dank je wel, ze denken nog aan me (stem voor Cees)
Dan heb ik er hier nog 1, die is voor Rob hebben we toch meer gemeen dan we gedacht hebben
En dan nog een, voor onze lieftallige Dominique

Bronno van harte gefeliciteerd, want dat is een nieuw record. Nooit eerder vertoond

37 Bronno, 4 Cees, 4 Jessie dat betekend 3 mensen op de bank.
Bronno ik ga jou vergezellen op de bank, dat doe ik met Jessie.
pi_161574395
Woensdag 20 april: de nieuwen zijn er, 2 dames Karin en Marita

Gina vraagt wie ze hebben achtergelaten (als kandidate)
Karin: een jong meisje

Bas: wel apart dat jessie ineens koffie gaat zetten, doet hij normaal nooit.

Romana gaat het ‘begeleiden’ (zegt ze maar de Gina en Row beginnen al te vragen)

Marita woont in Apeldoorn, heeft een bruin cafe ruim 10 jaar daarvoor 5 jaar lang paardensportzaak dus heeft 15 jaar een eigen zaak gehad. Hobby’s paardrijden, dieren en golfen. Ik ben 46.
Woont 6 jaar samen en heeft geen kinderen

Ben vraagt of haar vriend nu in het cafe staat.
M: nee, ik heb een heel goed team achter me staan, laatste 20 jaar met dieren en met heel hard werken bezig geweest. Nu sta ik op het punt wat wil ik rest van mijn leven. om me heen veel mensen die wegvallen. Het leven is heel erg kort en het is tijd om iets geks te doen.

GJ: Wat zou je graag willen bereiken

M: Heel veel facetten vind ik leuk, horeca, doe boekhouding van mijn eigen bedrijf, ik ben geen accountant maar vind het wel leuk. ook leuk om dingen te organiseren.

Gina: vind je boekhouden ook echt leuk

M: ja, kopje koffie en een glaasje water erbij

Er wordt gevraagd of ze rookt

M; ik rook niet meer, drink wel maar niet veel en sport niet. Ik heb de laatste jaren eigenlijk alleen maar gewerkt en ook alleen maar in de rook gewerkt, dit zie je niet aan de buitenkant maar van binnen, last van longen gekregen. Ik ben vegetariër.

Karin: ik ben 59 woon in Venray. Ik heb 1 dochter van 29 is nu zwanger, uitgeteld in oktober
Ik heb 10 jaar een eigen zaak gehad, beautyfarm, ben gescheiden heel rijk geweest daarna heel arm. Ook in de horeca gewerkt Ik hou van aanpakken. Doel is sowieso een beetje gezelligheid brengen en dat we het samen moeten doen .
Ik kijk van begin af aan Utopia het heeft me altijd getrokken. Het sociale aspect, 15 mensen bij elkaar heeft me getrokken.
Ben vrijgezel, bewust, al zo’n 6 jaar ofzo, Me. myself and I

GJ :wat vind je dochter ervan,
K: Ik had me al opgegeven kreeg toen bericht dat ze zwanger is, we zijn er samen uitgekomen. Mam jij wil dit zo graag zei ze. Alles is goed met haar, ze heeft goeie mensen om zich heen en ze zit niet aan het eind van de wereld.

Er wordt gevraagd of ze werkt.
K: in juli in de WW terecht gekomen, maar dankzij een vriendin werkt ik nu bij Centerparcs, bij ‘house of games’

Ben: nu zitten jullie hier, maand of 15 is het streven, ja? Wanneer zeg je op welk moment loop je trots de poort uit en is mijn Utopia geslaagd.

K: mijn persoonlijke doel is een boek uitbrengen, het levensverhaal van mijzelf, niet door mijzelf geschreven maar door iemand die dat beter kan.

GJ: heb je veel meegemaakt
K: heel veel
GJ : wat wil je met je boek bereiken
K: dat mensen die heel veel zelf hebben meegemaakt dat dat anders is dan iemand zijn leven gladjes verloopt. Dat mensen elkaar meer kunnen gaan begrijpen en niet zo veroordelend.
Ik wacht met uitbrengen tot moeder is overleden, leeft nog. is 79 zit iedere dag aan wijn en sigaret, sterke vrouw

GJ: is dat moeilijk achter te laten?
K: in die zin heb ik een goeie band met mijn familie maar geen moeite mee om dat achter te laten

Ik heb wel mijn hart op mijn tong en soms zeg ik misschien iets te snel. Ik wil hier wel zijn wie ik zelf ben.

De vraag van Ben wordt aan Marita gesteld
M: ik ben een perfectionist maar moet leren dat niet alles altijd perfect kan.

Ben: het jaar 2021 neem ons eens mee in jouw toekomst
M: dat is mijn vraag ook. Ik wil eens weten wat ik met mijn leven wil. Misschien is dat wel hier, misschien in het buitenland.

Jessie; je golft zelf? wat is je handicap
M: 31 dus niet erg goed. Ik doe het te weinig maar vind het gewoon leuk.

Er wordt gevraagd hoe haar vriend het vindt.
M: Mijn vriend vond het in 1e instantie helemaal niet leuk, maar als je in een relatie zit en je kunt goed met elkaar praten. Je moet gewoon je ding doen hij weet dat ik er lang over heb nagedacht en steunt mij erin.

Cemal vraagt of Marita op hoog niveau heeft paardgereden.
Ik heb wel al heel lang paarden maar reed op B-niveau. Mijn oudste paard is 33 geworden en op 1e kerstdag overleden. Even daarvoor mijn hond van 17 jaar, als die er nog waren geweest was ik niet naar Utopia gekomen.

Ben vraagt aan Karin hoe haar leven over 5 jaar eruit ziet.
K: geen idee, ben niet zo’n planner. Kijken hoe het gaat. Je kunt niet zeggen hoe het is in 2021, er kan zoveel gebeuren in die jaren, ik wil in ieder geval een leuke oma worden

Romana vraagt: wat denk je dat de groep nodig heeft

K: ik kijk het vaak 2x per dag, ben echt fan van jullie. Dus mijn kijk wat ze dan uitzenden dan denk ik hoe het nu gaat dat iedereen een beetje met zijn eigen bezig is en dat het zo jammer is dat de kansen die jullie hier krijgen, dat het beter is om het samen aan te pakken. De een is hier goed in de ander daar. Ga er samen voor. Misschien wordt er een verkeerd beeld op de tv gegeven.

Cees vraagt of ze een streamer is, maar ze kijkt alleen tv

Ramona: wat voor inbreng zou je aan de groep kunnen geven

K: ik ben iemand die met iedereen samenwerkt, jong of oud. Vind het leuk om van alles te doen of het nu koeien zijn of frietkraam op de markt.

De vraag van Romana wat Marita denkt dat de groep nodig heeft.

M: weet je ik heb erover nagedacht, soms denk ik dat mensen te negatief over deze groep denken.
Vind je dat 15 mensen allemaal dezelfde kant op kunnen kijken, ik denk dat het al best liefdevol is.
Tja wat jullie nodig hebben, kan ik zeggen iemand die de boekhouding doet maar dat is zo makkelijk. Ik denk iemand die in de groep past en meewerkt.

Romana: wat is voor jou een powervrouw

K: is een sterke vrouw als je heel veel meemaakt toch doorgaat toch probeert het beste eruit te halen. Ik ben ook NL kampioen jetski geweest. Ik sport heel veel heeft me door de tijd heen
Er wordt gevraagd of ze rookt: ja

Vic: wat is waardevol voor jullie in het leven

K: mijn dochter natuurlijk, maar als je goeie mensen om je heen hebt kun je eigenlijk alles

M: harmonie, eerlijkheid, liefde voor de medemens maar ook veel liefde voor dieren en familie is heel waardevol.

Gina: hoe gaan jullie om met tegenslagen

K: gewoon doorgaan

Of ze kunnen koken
K: ja
M: ik kook vegetarisch, mijn vriend vind het zo lekker wat ik kookt dat hij parttime vegetariër is.

Bas: je hebt een bruin cafe verkoop je ook eten daar?
M: geen eten, maar bittergarnituur
Ik bepaal niet voor iemand anders wat ie eet of dat hij wel of geen vlees eet. Als iemand mij vraagt frikandellen te baken in de frituur doe ik dat, maar als ik kook kook ik vegetarisch.

Cees; hoeveel medewerkers heb je?
M: 3, 1 fulltime, 2 parttimers

Ben: een sprookjesfiguur, wie en waarom zou je dan willen zijn Mag een beetje fantasie en beetje symbolisch zijn

K: roodkapje, dat schiet me in ene te binnen, was dat niet met de 7 dwergen…. oh nee
Ben: dan denk ik zorgzaam voor grootmoeder en familie….

M: ik heb totaal geen verstand van sprookjes
Ben: en een tekenfilmfiguur dan?
M: Calimero? Dat is wat ik toen ik klein was leuk vond, waarom vraag me dat niet ik heb geen idee.

Row: zou je verliefd kunnen worden hierbinnen?

K: je kunt in je leven altijd verliefd worden
Row: zou je het omarmen
K: ben nu al 6 jaar alleen heb me erbij neergelegd er bestaat geen man voor mij. Dan wil ik een man hebben die net zo is als ik maar dan als een mansvorm
Row: Marita ik vraag het niet aan jou, want je hebt een relatie thuis.,

Cees: er schoot me een vervolgvraag door mijn hoofd, dat je een man precies als jezelf wil hebben, ben je dan niet tin voor nieuwe dingen
K: niets is mij te gek, daar sta ik altijd open voor. Ik bedoel iemand die ook veel heeft meegemaakt in zijn leven.

Cees: ik vroeg het alleen omdat veranderen hier wel een dingetje is. Hoorde je ook al zeggen: zo zit ik nu eenmaal in elkaar

Rob: wat is er nou mis met de man van tegenwoordig

K: ik weet niet of er iets mis mee is, maar misschien alleen de man voor mij. We zijn allemaal mensen de een is zus de ander zo

Bronno: is het niet zo dat de vrouw veranderd is, Cemal valt hem lachend bij dat dat zo is.

M: dat is er nou mis met de man van tegenwoordig

Row: zijn jullie gewend aan lawaai, 15 man kan nogal luidruchtig zijn.

M: dat weet je voor je hier naar toe komt, soms zal het leuk zijn, soms niet
K: je weet als je in een huis gaat van 15 mensen daar moet je gewoon mee om kunnen gaan.

Romy biedt haar kleidopjes aan

Ben: wat is jullie grootste uitdaging in het leven?

M: ik denk dat ik veel al grote uitdagingen gehad heb, ik ben lang alleen geweest, ik heb een bedrijf overgenomen terwijl ik er geen kaas van had gegeten. Nu is de uitdaging Utopia denk ik, in de toekomst zal ik wel een nieuwe gaan zoeken wat dat is weet ik niet.

K: ik heb er al veel gehad in mijn leven, dat ik nu hier in ben vind ik op dit moment het grootste uitdaging in mijn leven.

Vic: zijn jullie meer rationeel /gevoelsmens
K: gevoelsmens
M: allebei
Cemal: wat is rationeel

Jessie: hoe ziet jullie dag binnen Utopia eruit. Wat denk je hier elke dag te kunnen gaan doen

K: van alles, meehelpen met de koeien, sporten, misschien leuke arrangementen voor masseren en ik wil meehelpen koken en bouwen, vind het ook leuk om zwaar werk te doen. Ik zeg dat wel maar ik meen dat ook ik hou van veel verschillende dingen

Ik ben ook sportmasseuse. Rob vraagt welke massages. ze doet ook Hamam-massages.
Verteld over haar beautyfarm, mee gestopt door scheiding, moest alles verkocht worden

Ram: zou je het leuk vinden dat hier ook op te zetten
K: heel leuk (wordt geroepen, sauna? nagels?) K vind het allemaal leuk

M: volgens mij lijken we wel beetje op elkaar hou van afwisseling op allerlei vlakken helpen. hoe meer je bezig ben geweest des te lekkerder is het ’s avonds bij elkaar te zitten

Ben: hebben jullie nou vragen?

K: leuk, ik denk dat door de dagen heen je met iedereen gaat kletsen en praten.
pi_161734610
- verwijderd, zie dm -

[ Bericht 91% gewijzigd door Ebinas op 27-04-2016 08:12:49 ]
The secret of getting ahead is getting started
pi_161744507
2.55 uur Jessie met Rob aan de bar over het incident met Cees. Cees zegt tegen de boekhouder ´´neem het niet al te serieus, achter regelt toch alles´´. En: ´´we zijn toch maar een televisieprogramma´´.

Daarna volgde een streamlock en na de SL vertelt Jessie dat hij zei dat Cees wel een shaggie kan draaien maar niet kan boekhouden en dat Cees toen heel boos reageerde.
pi_162114491
Het Centraal
1. Cees draagt de functie procesbegeleider over aan Bas

2. Financien door Jessie

Jessie heeft een presentatie gemaakt. vaste lasten zijn ogneveer 6500 honderd. Jessie heeft veel facturen betaald, ''te veel volgens sommigen''. Mensen zien op de streams dat ze nog geld hebben dus willen het betaald hebben. 'En Jessie betaald ze, dat is misschien het nadeel als ik boekhouder ben zegt hij er nog bij.

1200 euro voor mix systeem
473 beveiliging koningsmarkt

Zakgeld komt nu in het gevaar voor volgende maand. Maar Jessie zegt erbij dat hij de facturen die over datum zijn eerder zal gaan betalen dan het zakgeld, dus hij bereidt de mede-bewoners alvast voor.

Drank eigen gebruik als onderwerp nu. Jessie is zich bewust dat hij ook veel drinkt, maar wil een andere koers in Utopia. Hij stelt eens stemming voor

Gina stemt tegen. Ieder is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen drankgebruik. Jessie wil een stemming met handen en geen rondje.

Bas zou de stelling willen veranderen. Doordeweeks geen drank van de BV, dus je eigen alcohol betalen.

GJ is voor.

Benjamin wordt weer moe van deze discussie, dat men wel moet betalen voor een reep chocolade, maar drank gratis is. ''Het interesseert me niet meer, stem maar'', ''toe maar, stem maar, ik vind het prima. Ik drink toch niet doordeweeks.'' ''Dat is wat ik erover te zegen heb

Jessie wil nu en stemming. Er is een meerderheid. 10 mensen voor.



Gina zegt dat ze het zelf gaat bepalen. Als zij woensdag een wijntje wil drinken, dan doet ze dat toch, omdat ze al amper drinkt.

Rowena vind het kinderachtig dat er weer regeltjes moeten komen over zulke dingen.

Bas: ''Regels zijn er om gebroken te worden, dus als jij wilt drinken Gina, moet je dat gewoon doen.'' ''Misschien bespaart het nog wel wat geld.''

Benji ''Als we dingen gaan verbieden met een stemming, dan gaan we ook gebieden. Ik ben een volwassen man van 30''

De drankdiscussie gaat maar door. Jessie is er bij gaan zitten.

Benji wil dat de sfeer verbeterd, als het leuk is, willen ze ook weer terugkomen.

Benji stelt weer een verlaagd budget (300 euro) van de boodschappen in. Rowena heeft geen zin om 2x per week aan de pannenkoeken en vissticks te zitten.

Benji: Als men de sfeer kut vind, komen ze nies.

Row kan niet leven op pannenkoeken en vissticks. Gezondheid vind ze ook belangrijk. Cees zit dan met z'n ijzergebrek.

Row wil verder met het centraal.

3. beelden in de tuin.

Vicky aan het woord. Kunst in Utopia mag ook gerepresenteerd worden in Utopia. Vicky heeft het over 24 mei, wanneer de beelden komen. Ze komen ze zelf plaatsen, maar moeten wel wat voorwerk doen om te egaliseren, zodat de beelden stabiel staan. Beelden zijn niet kwetsbaar over gevaarlijk ivm de dieren die er wel eens los kunnen lopen.

Er komt een Utopia boom in het vondelpark, maar er moet eerst geld ingezameld worden.

GJ vind het een top plan, maar er zijn mensen die ook met de akker bezig zijn, Cemal bijvoorbeeld. Overal is rekening mee gehouden zegt Vic. Het mag er een hele lange tijd blijven staan, want het staat nu ook in de opslag.

Karin wil dat de wellness beschikbaar komt voor het werk van Karin en Romy, want de producten van hun kunnen niet echt goed tegen de warmte. Er is geen geld voor een extra airco in de studio.

Jessie vermeld nog even dat alle prive aankopen vanaf nu eerst betaald moet worden en dat het daarna pas met ideal besteld wordt.

Benji meldt dat er vrijdag 2 B&B gasten komen en zaterdag 1.

Merchandise wordt als alternatief plekje aangewezen door Romy, maar Gina hakt er gelijk in met, daar is het ook veel te warm.
pi_162351333
pi_163003129
pi_163543255
Dit topic is gesloten.

Reden: De vele gifjes en caps maken dat het laden lang duurt.

We gaan hier verder: UTO / Streamverslagen #25

[ Bericht 26% gewijzigd door Ebinas op 05-07-2016 21:24:30 ]
"Life's a Bitch"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')