abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:29:05 #76
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159978706
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:22 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Prima. Overigens is het hebben van een mager pensioen niet mijn schuld. Sterker nog, als het niet aan de jongeren lag was hij nog veel meer gekort, want die betalen nu voor hem: zowel ontbrekend pensioen en aow.
Nee dat is ook niet jou schuld. Maar het is natuurlijk vreemd om te denken dat een fabrieksarbeider die 46 jaar gewerkt heeft in luxe leeft door een pensioen. Sterker nog, de man klaagt niet eens en daar kijk ik wel van op. Want laten we wel wezen, hier op fok denkt men al gauw dat iedereen die met pensioen is een camper heeft en wereldreizen maakt.

Maar overheden en de verzekringsmaatschappijen zijn hier grotendeels debet aan. Het is jammer dat men nu alles afschuift op gepensioneerden of de nu werkende. Maar zoals ik al vaker heb gezegd. De overheid is het prima gelukt om generaties tegen elkander op te zetten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:30:00 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159978732
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:25 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nee, je weet in ieder geval wel dat je niet dieper in het drijfzand terecht komt. Liever leven in weelde.
Wacht, als je over 45 jaar nog moet huren weet je zeker dat je beter zit dan wanneer je over 30 jaar al in een afbetaald huis zit? :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:30:24 #78
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159978745
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wacht, als je over 45 jaar nog moet huren weet je zeker dat je beter zit dan wanneer je over 30 jaar al in een afbetaald huis zit? :D
Daar zit nou juist het probleem :D
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:31:23 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159978790
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:30 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Daar zit nou juist het probleem :D
Nee hoor, als je nu een hypotheek neemt is dat helemaal geen probleem meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:32:32 #80
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159978835
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee hoor, als je nu een hypotheek neemt is dat helemaal geen probleem meer.
Dan heb jij meer vertrouwen in de toekomst dan ik. Ben benieuwd wie gelijk gaat krijgen, maar voor mij geen hypotheek. Zeg nooit nooit, maar dan moet er wel rap iets gaan veranderen.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:34:24 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159978909
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:32 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dan heb jij meer vertrouwen in de toekomst dan ik. Ben benieuwd wie gelijk gaat krijgen, maar voor mij geen hypotheek. Zeg nooit nooit, maar dan moet er wel rap iets gaan veranderen.
Dan doe je dat niet, over 20 jaar betaal je waarschijnlijk meer aan huur voor een middenwoning dan ik aan hypotheek betaal voor een riante tweekapper met garage.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:38:28 #82
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159979069
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan doe je dat niet, over 20 jaar betaal je waarschijnlijk meer aan huur voor een middenwoning dan ik aan hypotheek betaal voor een riante tweekapper met garage.
Kijk, als jij denkt dat het allemaal hetzelfde blijft dan is dat je goed recht.

De afgelopen 5-10 jaar zijn we gigantisch aan het aftakelen onder deze neppolitiek, en het ziet er naar uit dat het allemaal nog vele malen erger wordt.

We krijgen over een paar maandjes de negatieve rente op bankgeld (+ saldo) eerst maar eens afwachten wat dat gaat brengen.

Verder is het allemaal simpele logica die niet gebaseerd is op ervaringen van de afgelopen 25 jaar. Het ging goed, dan zal het in de toekomst ook wel weer goed gaan.

Nee zo werkt dat helaas niet. Maar have fun, neem een hypotheek. (of zo te horen heb je die al) en geniet er van zolang het nog kan.

Niet huilen als je huis straks niet meer van jou is.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:40:07 #83
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159979127
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee hoor, als je nu een hypotheek neemt is dat helemaal geen probleem meer.
In theorie heb je natuurljk helemaal gelijk.
Maar dan dit. Met andere woroden je weet het nooit met een idiote overheid. Heb je gespaard word je dan alsnog gepakt. En de klaplopers en mensen die nooit spaarden worden uiteindelijk alsnog geholpen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_159979204
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:29 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee dat is ook niet jou schuld. Maar het is natuurlijk vreemd om te denken dat een fabrieksarbeider die 46 jaar gewerkt heeft in luxe leeft door een pensioen. Sterker nog, de man klaagt niet eens en daar kijk ik wel van op. Want laten we wel wezen, hier op fok denkt men al gauw dat iedereen die met pensioen is een camper heeft en wereldreizen maakt.

Maar overheden en de verzekringsmaatschappijen zijn hier grotendeels debet aan. Het is jammer dat men nu alles afschuift op gepensioneerden of de nu werkende. Maar zoals ik al vaker heb gezegd. De overheid is het prima gelukt om generaties tegen elkander op te zetten.
Dan heeft die gewoon nooit veel verdiend en heb je inderdaad niet heel veel pensioen. Over het algemeen ligt je inkomen van pensioen en AOW als je weinig verdient niet ver van je laatst verdiende loon.

En hij zal ook een gedeelte eindloonregeling hebben gehad wat het meest criminele idee van Nederland is geweest.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:44:40 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159979281
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:38 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Kijk, als jij denkt dat het allemaal hetzelfde blijft dan is dat je goed recht.

De afgelopen 5-10 jaar zijn we gigantisch aan het aftakelen onder deze neppolitiek, en het ziet er naar uit dat het allemaal nog vele malen erger wordt.

We krijgen over een paar maandjes de negatieve rente op bankgeld (+ saldo) eerst maar eens afwachten wat dat gaat brengen.

Verder is het allemaal simpele logica die niet gebaseerd is op ervaringen van de afgelopen 25 jaar. Het ging goed, dan zal het in de toekomst ook wel weer goed gaan.

Nee zo werkt dat helaas niet. Maar have fun, neem een hypotheek. (of zo te horen heb je die al) en geniet er van zolang het nog kan.

Niet huilen als je huis straks niet meer van jou is.
Ik betaal mijn hypotheek gewoon af hoor, dus ik heb voorlopig geen probleem.
Daarbij is het behoorlijk naïef te denken dat je wel woonruimte zou houden als je geen eigenaar bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:46:45 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159979335
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:40 schreef Cherna het volgende:

[..]

In theorie heb je natuurljk helemaal gelijk.
Maar dan dit. Met andere woroden je weet het nooit met een idiote overheid. Heb je gespaard word je dan alsnog gepakt. En de klaplopers en mensen die nooit spaarden worden uiteindelijk alsnog geholpen.
Met het voordeel dat als je je afbetaalde huis verkoopt, je wel genoeg geld heb om je kont 2 keer per dag te laten wassen, waar de klaploper straks 3 dagen in dezelfde luier moet liggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:46:51 #87
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159979338
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik betaal mijn hypotheek gewoon af hoor, dus ik heb voorlopig geen probleem.
Daarbij is het behoorlijk naïef te denken dat je wel woonruimte zou houden als je geen eigenaar bent.
Dat zou ook naïef zijn, maar ik ben op deze manier niet gebonden aan dit zielige land. Als het hier onleefbaar word peer ik hem gewoon.
pi_159979366
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:29 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee dat is ook niet jou schuld. Maar het is natuurlijk vreemd om te denken dat een fabrieksarbeider die 46 jaar gewerkt heeft in luxe leeft door een pensioen. Sterker nog, de man klaagt niet eens en daar kijk ik wel van op. Want laten we wel wezen, hier op fok denkt men al gauw dat iedereen die met pensioen is een camper heeft en wereldreizen maakt.

Maar overheden en de verzekringsmaatschappijen zijn hier grotendeels debet aan. Het is jammer dat men nu alles afschuift op gepensioneerden of de nu werkende. Maar zoals ik al vaker heb gezegd. De overheid is het prima gelukt om generaties tegen elkander op te zetten.
Ik denk helemaal niet dat iedereen in luxe leeft, echter wens ik niet te betalen voor nog meer fouten van de generaties voor ons.

1. Het opmaken van de gasbel van slochteren
2. Teveel pensioen met te weinig inleg
3. Altijd economische wind mee, maar alsnog een enorme staatsschuld achterlaten
4. Enorme stijging van huizenprijzen meegemaakt en daar enorm van geprofiteerd ten koste van jongeren.

Gelukkig komt er ook nog ooit een erfenis hopen we.

Dus tsja, opzetten van generaties.. zo zie ik het niet. Een nieuwe generatie die wellicht wat assertiever is omdat zij de rekening mogen betalen voor hen die 'na ons de zondvloed' roepen.
Whatever...
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:48:21 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159979391
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:46 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat zou ook naïef zijn, maar ik ben op deze manier niet gebonden aan dit zielige land. Als het hier onleefbaar word peer ik hem gewoon.
Ah, dan ga je je geluk elders zoeken.... ach ja, je zult de eerste niet zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:49:12 #90
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159979420
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met het voordeel dat als je je afbetaalde huis verkoopt, je wel genoeg geld heb om je kont 2 keer per dag te laten wassen, waar de klaploper straks 3 dagen in dezelfde luier moet liggen.
Wat denk je, dat ik dom ben? Nee ik doe niet mee met zo'n achterlijk massaal pensioenplan. Als ik een huis wil koop ik die wel gewoon, daar ga ik niet voor lenen.

Verder is het gewoon dom om precies in de val van een autoriteit te stappen. Iets wat te mooi om waar te zijn lijkt, is het vaak ook.

Reken jij maar eens uit wat je straks echt voor je huis hebt betaald als hij afbetaald is. Rente op rente, je weet wel.
pi_159979507
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wacht, als je over 45 jaar nog moet huren weet je zeker dat je beter zit dan wanneer je over 30 jaar al in een afbetaald huis zit? :D
Als je die 30 jaar kunt afbetalen lieve Leandra...

Bij huur krijg je nog hulp van de overheid bij koop sta je er alleen voor.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:52:48 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159979524
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:49 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wat denk je, dat ik dom ben? Nee ik doe niet mee met zo'n achterlijk massaal pensioenplan. Als ik een huis wil koop ik die wel gewoon, daar ga ik niet voor lenen.

Verder is het gewoon dom om precies in de val van een autoriteit te stappen. Iets wat te mooi om waar te zijn lijkt, is het vaak ook.

Reken jij maar eens uit wat je straks echt voor je huis hebt betaald als hij afbetaald is. Rente op rente, je weet wel.
Fijn dat je bij jouw werkgever de keuze hebt wel of niet mee te doen aan het pensioen, een hoop mensen hebben die keuze niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:53:56 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159979552
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:52 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Als je die 30 jaar kunt afbetalen lieve Leandra...

Bij huur krijg je nog hulp van de overheid bij koop sta je er alleen voor.
Bij huur krijg je ook alleen maar hulp van de overheid als je onder een bepaald inkomen zit.
En dan moet je huur ook nog onder een bepaalde grens zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:53:56 #94
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159979553
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Fijn dat je bij jouw werkgever de keuze hebt wel of niet mee te doen aan het pensioen, een hoop mensen hebben die keuze niet.
Die keuze heb ik zelf gecreëerd, het staat ieder mens vrij dezelfde keuzemogelijkheid te creëren.

Zou niet onverstandig zijn.

Maar op zich vind ik het niet erg, want ze pakken toch altijd de grootste groep. Daar valt nou eenmaal het meest te halen.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:54:27 #95
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159979567
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:42 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dan heeft die gewoon nooit veel verdiend en heb je inderdaad niet heel veel pensioen. Over het algemeen ligt je inkomen van pensioen en AOW als je weinig verdient niet ver van je laatst verdiende loon.

En hij zal ook een gedeelte eindloonregeling hebben gehad wat het meest criminele idee van Nederland is geweest.
In zijn tijd lagen de salarissen ook niet al te hoog. Zeker al niet voor een fabrieks arbeider. Nu is dat allemaal ook niet erg. Maar het is te idioot voor woorden dat je circa 60 euro moet inleveren van je pensioen er nu voor zorgt dat hij 150 euro huurtoeslag krijgt(ik gun hem dat uiteraard). Die 150 euro huurtoeslag zal toch ook vanuit de algemene middelen komen. :) Dat geschuif met geld en al die subsidie potjes. Daar zou men eens naar moeten kijken. Dan waren al een hoop problemen opgelost.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_159979613
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij huur krijg je ook alleen maar hulp van de overheid als je onder een bepaald inkomen zit.
En dan moet je huur ook nog onder een bepaalde grens zitten.
Heb liever dat dan dat ik met een huis zit die ik niet verkocht krijg. :')
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:59:01 #97
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159979712
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:47 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik denk helemaal niet dat iedereen in luxe leeft, echter wens ik niet te betalen voor nog meer fouten van de generaties voor ons.

1. Het opmaken van de gasbel van slochteren
2. Teveel pensioen met te weinig inleg
3. Altijd economische wind mee, maar alsnog een enorme staatsschuld achterlaten
4. Enorme stijging van huizenprijzen meegemaakt en daar enorm van geprofiteerd ten koste van jongeren.

Gelukkig komt er ook nog ooit een erfenis hopen we.

Dus tsja, opzetten van generaties.. zo zie ik het niet. Een nieuwe generatie die wellicht wat assertiever is omdat zij de rekening mogen betalen voor hen die 'na ons de zondvloed' roepen.
Ik hoor het je achter 30 jaar nog roepen als er nog steeds niets veranderd is. Neem je het dan jou generatie ook kwalijk. Als het systeem dan nog zo werkt zoals het nu is? want er is niet een partij die dit systeem wil veranderen. Zelfs een D66 niet. Je stem maakt op dat gebied niets uit.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:59:19 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159979724
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:56 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Heb liever dat dan dat ik met een huis zit die ik niet verkocht krijg. :')
Want als je je huis onder de marktwaarde te koop zet dan raakt het niet verkocht?
Als je je hypotheek afbetaalt heb je maar een heel korte tijd dat je huis minder waard is dan je hypotheek, en zodra je hypotheek minder waard is dan je huis kun je je huis goedkoop in de markt zetten.

Maar goed, daar heb je ook geen bal aan als je in een huurwoning van ¤ 1.200 in de maand zit en werkloos wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159979755
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:59 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik hoor het je achter 30 jaar nog roepen als er nog steeds niets veranderd is. Neem je het dan jou generatie ook kwalijk. Als het systeem dan nog zo werkt zoals het nu is? want er is niet een partij die dit systeem wil veranderen. Zelfs een D66 niet. Je stem maakt op dat gebied niets uit.
Ja, dan is dat het probleem van onze generatie. En ikzelf zal er inderdaad iets aan doen. Ik zorg ervoor dat ik niet alleen van pensioen afhankelijk ben straks. Ik kijke niet alleen naar de politiek, ik regel het zelf wel.
Whatever...
  dinsdag 16 februari 2016 @ 23:01:12 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159979794
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:54 schreef Cherna het volgende:

[..]

In zijn tijd lagen de salarissen ook niet al te hoog. Zeker al niet voor een fabrieks arbeider. Nu is dat allemaal ook niet erg. Maar het is te idioot voor woorden dat je circa 60 euro moet inleveren van je pensioen er nu voor zorgt dat hij 150 euro huurtoeslag krijgt(ik gun hem dat uiteraard). Die 150 euro huurtoeslag zal toch ook vanuit de algemene middelen komen. :) Dat geschuif met geld en al die subsidie potjes. Daar zou men eens naar moeten kijken. Dan waren al een hoop problemen opgelost.
Dat geld schuiven is idd absurd, het werkt ook fraude in de hand en je hebt geen enkele garantie dat de huur of zorgverzekering wel betaald wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')