Ja natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat OOK dat een stuk van de realiteit is. Ik woonde vroeger in Zeist om de hoek bij de V&D. Daar is het een groot drama dat die zaak dicht is. Hier in Amsterdam is het sluiten van La Place veel ingrijpender dan het sluiten van het warenhuis ernaast.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:28 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Het overgrote deel woont niet in adam even los van het feit dat de kalverstraat draait op toeristen voor de echte amsterdammer zijnn er betere plekken te bedenken,
Helaas wel. Mensen zien niet in dat een Brabantia vuilnisemmer 10x zo hoge kwaliteit is dan dat stuk prullaria van de action. Maarja, kwaliteit wordt niet meer gewaardeerd tegenwoordig.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en dat deel wordt dan ook bij de Action gekocht
Bijenkorf.quote:
Ik werk gewoon voor een baas, doc data, wij werken dankzij onze schaalgrootte voor een prijs die een gewone zelfstandige niet kan aanbieden.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
veel kledingwebwinkels hebben gratis retourzending als service.
Werkt jouw company voor niks?
Brabantia wordt dan weer wel via internet gekocht. Daar gaat toch niemand meer de stad voor in. Dat wordt trouwens nog prima verkochtquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:31 schreef W00fer het volgende:
[..]
Helaas wel. Mensen zien niet in dat een Brabantia vuilnisemmer 10x zo hoge kwaliteit is dan dat stuk prullaria van de action. Maarja, kwaliteit wordt niet meer gewaardeerd tegenwoordig.
dus dan kost retourzending toch geldquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:31 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ik werk gewoon voor een baas, doc data, wij werken dankzij onze schaalgrootte voor een prijs die een gewone zelfstandige niet kan aanbieden.
Natuurlijk wel. Je zal maar een aluminium artikel van ze bestellen, dat komt thuis en Jan L de chauffeur had een slechte dag, ding zit een deuk in. Gevolg je kan m weer terugschoppen naar ze en wachten op een nieuwe. Allemaal tijdverspilling voor 7,50 kortingquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Brabantia wordt dan weer wel via internet gekocht. Daar gaat toch niemand meer de stad voor in. Dat wordt trouwens nog prima verkocht
Zoals ik al zei hanteren veel onze klanten de wettelijke bepaling, dus kosten klant.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dus dan kost retourzending toch geld
Daarmee wordt het klantvoordeel van internet tov stenen winkels NOG kleiner.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:34 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei hanteren veel onze klanten de wettelijke bepaling, dus kosten klant.
Nee het gemak van naar de stad rijden, auto in de garage zetten/parkeergeld betalen. Door de regen naar de winkel etc. er is een reden dat mensen online shoppen hoorquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:33 schreef W00fer het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Je zal maar een aluminium artikel van ze bestellen, dat komt thuis en Jan L de chauffeur had een slechte dag, ding zit een deuk in. Gevolg je kan m weer terugschoppen naar ze en wachten op een nieuwe. Allemaal tijdverspilling voor 7,50 korting
Het regent toch niet altijd. En je kan ook op de fiets Bovendien moet je iemand hebben die op je pakketje's wacht. Of het wordt gedumpt bij de burenquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Nee het gemak van naar de stad rijden, auto in de garage zetten/parkeergeld betalen. Door de regen naar de winkel etc. er is een reden dat mensen online shoppen hoor
H&M bijvoorbeeld 1 euro, ongeacht hoeveel je terugstuurt. Dat is dan inclusief afhandeling van PostNL........ daar gaat echt geld bijquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:34 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei hanteren veel onze klanten de wettelijke bepaling, dus kosten klant.
Wij werken voor grote webshops als bol.com(gratis retour) en bijenkorf en het verschil in prijs is echt wel te merken.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:34 schreef W00fer het volgende:
[..]
Daarmee wordt het klantvoordeel van internet tov stenen winkels NOG kleiner.
Je snapt toch wel wat ik bedoel. Je doet net of via internet kopen eigenlijk maar gek is en nauwelijks voor zou moeten komenquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:35 schreef W00fer het volgende:
[..]
Het regent toch niet altijd. En je kan ook op de fiets Bovendien moet je iemand hebben die op je pakketje's wacht. Of het wordt gedumpt bij de buren
Tuurlijk maar dat kiest h&m voor, een zelfstandige webshop hoeft daar niet voor te kiezen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
H&M bijvoorbeeld 1 euro, ongeacht hoeveel je terugstuurt. Dat is dan inclusief afhandeling van PostNL........ daar gaat echt geld bij
Laat het Cherrylips maar niet horenquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:36 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Wij werken voor grote webshops als bol.com(gratis retour) en bijenkorf en het verschil in prijs is echt wel te merken.
Maar als je 4 maten besteld en je moet er 3 retouren op eigen kosten dan ben je gewoon niet goed bij je paasei.
daarom loopt veel ook via de grote ketens die het zo goedkoop aanbieden.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:37 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Tuurlijk maar dat kiest h&m voor, een zelfstandige webshop hoeft daar niet voor te kiezen.
quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:36 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Wij werken voor grote webshops als bol.com(gratis retour) en bijenkorf en het verschil in prijs is echt wel te merken.
Maar als je 4 maten besteld en je moet er 3 retouren op eigen kosten dan ben je gewoon niet goed bij je paasei.
Bij Esprit is de retourzending dan ook niet voor eigen kosten maar voor Esprit.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:37 schreef W00fer het volgende:
[..]
Laat het Cherrylips maar niet horen
De totale productie van zelfstandigen bij ons is iets kleiner dan die van bol.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
daarom loopt veel ook via de grote ketens die het zo goedkoop aanbieden.
Ik doe het niet voor de lol hoor, ik sta echt niet te juichen als iets als een hobbezak zitquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:37 schreef W00fer het volgende:
[..]
Laat het Cherrylips maar niet horen
en hoe groot is het marktaandeel van online kledingverkoop van BOL??quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:39 schreef Merode32 het volgende:
[..]
De totale productie van zelfstandigen bij ons is iets kleiner dan die van bol.
Ik zeg niet dat het in SOMMIGE gevallen niet hardstikke handig is om online te kopen. Als ik een LP wil hebben die voor schofterige prijzen bij Mediamarkt ligt, verder nergens anders te krijgen is en in Duitsland voor de helft koop ik m inderdaad daar, 2,99 verzendkosten bij JPC.dequote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Je snapt toch wel wat ik bedoel. Je doet net of via internet kopen eigenlijk maar gek is en nauwelijks voor zou moeten komen
Geen idee maar ik heb het ook niet specifiek over kleding.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:40 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en hoe groot is het marktaandeel van online kledingverkoop van BOL??
passen in de stenen winkel en online kopen dan toch, anders ben je een dief van je eigen portomoneequote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:41 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het in SOMMIGE gevallen niet hardstikke handig is om online te kopen. Als ik een LP wil hebben die voor schofterige prijzen bij Mediamarkt ligt, verder nergens anders te krijgen is en in Duitsland voor de helft koop ik m inderdaad daar, 2,99 verzendkosten bij JPC.de
Voor kleding en electronica die ik eerst wil passen of wil zien ga ik naar stenen winkels. Het stadsgevoel en het vermaak in een stadscentrum zal altijd blijven. Kijk de presentaties van hoogleraar Molenaar maar.
Mobieltjes heb ik zelf gestaan in een winkel en buiten dat die markt tegenwoordig volwassen is heeft het gros van de bevolking nog steeds totaal geen benul van wat ze online shoppen. Vandaar dat het op de webcare afdelingen van T-Mobile en consorten sterft van de mensen die komen zeuren om hulp.
whut? Ben jij ooit bij mediamarkt of coolblue geweest? Mijn vriendin weet er nog meer van dan die jochies die ze daar hebben.quote:Tenslotte heb je online gewoon geen service bij een ingewikkeld product. Er is niemand op een webshop (ook niet bij de jongens van Coolblue) die jou een semi-pro videocamera gaat uitleggen bijvoorbeeld. Je kan Youtube proberen maar dat is gewoon niet hetzelfde als een goed getrainde en opgeleide verkoopadviseur.
Als je zo'n viesnek bent die het personeel geen belegde boterham gunt dan wel ja. Overigens is kleding soms 5 euro goedkoper online. Voor 5 euro meer wil ik best de mogelijkheid tot passen en een gezellige middag in de stadquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:46 schreef Merode32 het volgende:
[..]
passen in de stenen winkel en online kopen dan toch, anders ben je een dief van je eigen portomonee
[..]
whut? Ben jij ooit bij mediamarkt of coolblue geweest? Mijn vriendin weet er nog meer van dan die jochies die ze daar hebben.
de discussie ging juist vooral over kledingzakenquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:42 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Geen idee maar ik heb het ook niet specifiek over kleding.
Ik zeg juist dat de hele binnenstad verdwijnt niet alleen de kledingzaken.
klinkt mooi, maar de realiteit is andersquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:41 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het in SOMMIGE gevallen niet hardstikke handig is om online te kopen. Als ik een LP wil hebben die voor schofterige prijzen bij Mediamarkt ligt, verder nergens anders te krijgen is en in Duitsland voor de helft koop ik m inderdaad daar, 2,99 verzendkosten bij JPC.de
Voor kleding en electronica die ik eerst wil passen of wil zien ga ik naar stenen winkels. Het stadsgevoel en het vermaak in een stadscentrum zal altijd blijven. Kijk de presentaties van hoogleraar Molenaar maar.
Mobieltjes heb ik zelf gestaan in een winkel en buiten dat die markt tegenwoordig volwassen is heeft het gros van de bevolking nog steeds totaal geen benul van wat ze online shoppen. Vandaar dat het op de webcare afdelingen van T-Mobile en consorten sterft van de mensen die komen zeuren om hulp. Daarbij komt nog dat een X percentage van de "kapotte" mobieltjes te verhelpen is zonder m terug te sturen naar de fabrikant, mits je iemand hebt die er echt goed wat vanaf weet en bijvoorbeeld de firmware opnieuw kan flashen.
Tenslotte heb je online gewoon geen service bij een ingewikkeld product. Er is niemand op een webshop (ook niet bij de jongens van Coolblue) die jou een semi-pro videocamera gaat uitleggen bijvoorbeeld. Je kan Youtube proberen maar dat is gewoon niet hetzelfde als een goed getrainde en opgeleide verkoopadviseur.
Online heeft mensen erg lui gemaakt. Voor niet tastbare goederen zoals een reisverzekering en een vakantie is het prima. Een reisbureau vind ik lastig te beoordelen omdat mensen altijd met ervaring nog boven Google Streetview kennis uit kunnen komen.
Ketens als mediamarkt moeten op de kosten besparen dus vooral veel jonge mensen die met overgave de interne markting en product cursus volgen maar zich door de klant laten uitleggen als het ingewikkeld word of iets dat niet inde cursus is behandeld.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:47 schreef W00fer het volgende:
[..]
Als je zo'n viesnek bent die het personeel geen belegde boterham gunt dan wel ja.
Dan heb je gewoon niet het goede personeel voor je gehad. Ik kan er ook niks aan doen dat dat personeel ongemotiveerd is om hun trainingen te volgen. Ze zijn er wel degelijk.
Zoals ik al zei iedereen is lui geworden en koopt dingen via 1 klik. Maar als er vragen zijn of service of retouren dan is de beer los. Daar hoor je dan weer minder over. De hosanna van alles gratis verzonden heeft ook ergens zijn prijs. Lees het artikel maar met de CEO van Colruyt (ook bepaald geen kleine retailer).quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:48 schreef rubbereend het volgende:
[..]
klinkt mooi, maar de realiteit is anders
Op youtube(digitale verkoper) en via de chat kom ik er altijd uit uiteraard in combinatie met mijn technische kennis en opleiding.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:50 schreef W00fer het volgende:
[..]
Zoals ik al zei iedereen is lui geworden en koopt dingen via 1 klik. Maar als er vragen zijn of service of retouren dan is de beer los. Daar hoor je dan weer minder over. De hosanna van alles gratis verzonden heeft ergens zijn prijs.
Je moet ook niet vergeten dat klanten van tegenwoordig wel een erg grote mond hebbenquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:50 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ketens als mediamarkt moeten op de kosten besparen dus vooral veel jonge mensen die met overgave de interne markting en product cursus volgen maar zich door de klant laten uitleggen als het ingewikkeld word of iets dat niet inde cursus is behandeld.
Tenzij zij alleen maar jong spul binnen willen hebben vanwege de kosten.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:52 schreef H.FR het volgende:
Vervelend dat dit niet door is gegaan. Er is echter licht aan de horizon met dat Canadese bedrijf. De mensen zullen een jaar moeten overbruggen, maar kunnen met hun ervaring daarna wellicht terecht bij die keten.
Vol overgave was cynisch bedoeld excuses ik had een smiley moeten plaatsen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:52 schreef W00fer het volgende:
[..]
Je moet ook niet vergeten dat klanten van tegenwoordig wel een erg grote mond hebben
Als je ze niet binnen 3 seconde helpt terwijl er nog 3 anderen staan heb je de poppen aan het dansen. Bovendien weet ik uit ervaring dat het percentage wat "vol overgave" die producttraining volgt EN er ook buitenwerktijd nog zijn passie van maakt zeer zeer klein is.
Ik denk dat pandeigenaren liever een lange termijn huurcontract tekenen dan een leuk pop-up store erin zonder zekerheid. In Eindhoven zie je wel een paar van die A locaties waar nu een tijdelijke shop in zit maar hoge kwaliteit is het beslist niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:54 schreef Nia het volgende:
Hoe gaan de binnensteden het redden zonder warenhuis in de komende twee jaar? Zou (een deel) de begane grond van de panden beschikbaar kunnen blijven als tijdelijke winkel/restaurant? Al was het maar een La Place waar mensen kunnen eten en drinken.
Met alleen jong spul red je het niet. En die hebben straks een concurrentienadeel met het gelijktrekken van het minimumjeugdloon met dat van volwassenen aan de horizon.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:53 schreef W00fer het volgende:
[..]
Tenzij zij alleen maar jong spul binnen willen hebben vanwege de kosten.
Vertel mij wat. Gelukkig ben ik zelf niet zo. Overigens kan een verkoper ook een slechte dag hebben. Soms zijn het momentopnames. Ik vond de service van Wehkamp de vorige keer ook niks, dat wil niet zeggen dat het altijd zo is of ook zo zal blijven.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:54 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Vol overgave was cynisch bedoeld excuses ik had een smiley moeten plaatsen.
Als ik technische vragen heb over een computer of tv(en dan geen idioote vragen) en de verkoper vraagt doodleuk wat is dat? Dan is hij gewoon niet geschikt.
Valt wel mee geloof ik, HBC wil juist meer personeel dan V&Dquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:53 schreef W00fer het volgende:
[..]
Tenzij zij alleen maar jong spul binnen willen hebben vanwege de kosten.
Zijn niet veel werkgevers die daar aan willen beginnen. Op Europees niveau zou dit toch worden geregeld?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:56 schreef H.FR het volgende:
[..]
Met alleen jong spul red je het niet. En die hebben straks een concurrentienadeel met het gelijktrekken van het minimumjeugdloon met dat van volwassenen aan de horizon.
Volgens mij is dit ook gewoon een onderwerp binnen de politiek, dit zou dan wettelijk geregeld worden. Zeer voordelig voor de oudere (meer ervaren) krachten.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:57 schreef W00fer het volgende:
[..]
Zijn niet veel werkgevers die daar aan willen beginnen. Op Europees niveau zou dit toch worden geregeld?
quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:19 schreef Elfletterig het volgende:
Ontzettend jammer. Het wegvallen van V&D is echt een gemis.
Nou, de Hema en De Bijenkorf zijn er natuurlijk ook nog.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:54 schreef Nia het volgende:
Hoe gaan de binnensteden het redden zonder warenhuis in de komende twee jaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |