abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_159956928
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 08:13 schreef HiZ het volgende:
Wat is er eigenlijk nog 'door te starten' nu de winkels dicht zijn en het personeel feitelijk morgen de WW ingaan? Doorstarten is alleen nog een wurgcontract voor de eigenaren van het onroerend goed. En die kunnen kennelijk ook wel alternatieve huurders vinden zonder alle V&D baggage.
Die 2 potentiele eigenaren willen beide niet het al wat oudere personeel.
De panden daar gaat het om.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2016 08:17:31 ]
pi_159956959
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:54 schreef FredvZ het volgende:
Dit artikel is in vorige deel ook al voorbij gekomen:

[..]

http://www.deondernemer.n(...)oed-is-deze-man-echt

Kahn heeft hierin dezelfde houding die V&D: We zijn zó bekend, de klanten komen vanzelf wel. Zolang mensen genoodzaakt zijn om voor bepaalde goederen naar één centrale plaats in hun woonplaats moeten gaan en iedereen die plaats weet te vinden. Zoals heel Nederland decenia lang naar het stadscentrum ging om kleding te kopen en in de koopdrift ook maar gelijk accoires en andere spullen kocht. In zo'n situatie is vaak een mooie naam op de gevel al genoeg om klanten binnen te krijgen.

Echter, in Nederland is daar rap verandering aan het komen. We gaan steeds meer online kopen en als er geshopt wordt, dan gaan steeds meer mensen naar grotere steden waar een grote keten (zoals en Primark) te vinden is. Ik denk dat als je nog mensen in je winkel wil hebben, je moet zorgen dat potentiële klanten weten dat je bestaat. En daar is een mooie gevel alleen lang niet meer genoeg voor.

Persoonlijk denk ik dan ook dat een doorstart van V&D onder de vleugels van Kahn geen lang leven beschoren is. Hij klamt zich (naar het lijkt) (net zoals het bestuur van de V&D in de afgelopen jaren) veel te veel vast aan het traditionele verkopen van goederen. En aangezien de retailketens nog niet met bosjes tegelijk omvallen toont wel aan dat dát niet de manier van retail bedrijven is tegenwoordig.

Het is natuurlijk wel erg zuur voor het personeel, maar ik denk dat ze er ook met een overname door Kahn uiteindelijk niets mee opschieten.
kort samengevat is die gevel verplaatst naar het digitale stadsplein waar ze opnieuw moeten beginnen met de naam vestigen.
pi_159956965
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 07:16 schreef KingRadler het volgende:
heb geen vertrouwen in Kahn, gelukkig krijgen wij Hudson in ons voormalig V&D gebouw. Onderhandelingen zijn in volle gang met pand eigenaar.
Hoe weet je welke panden in welk kamp zitten, om het zo maar even te zeggen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_159957012
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 08:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hoe weet je welke panden in welk kamp zitten, om het zo maar even te zeggen?
Dat weten alleen de vastgoed eigenaars en dat is niet 1 blok maar beide overname kandidaten willen de krenten uit de pap en hebben geen interesse in het vakkundige personeel.
pi_159957054
Vreselijk voor die werknemers die slopende onzekerheid.
Maar hoe dan ook, Kahn of Hudson, de winkels blijven voorlopig dicht en ik kan me niet voorstellen dat een van beiden vanaf de overname alle salarissen gewoon gaat uitbetalen. Dichte winkels en dan 8000 mensen betalen??? Het is sowieso uitkering en thuiszitten en nog langer afwachten of jij uiteindelijk weer wordt aangenomen.
Het is voor het personeel echt over en uit.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 08:38:58 #56
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_159957101
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 08:33 schreef Injetta het volgende:
Vreselijk voor die werknemers die slopende onzekerheid.
Maar hoe dan ook, Kahn of Hudson, de winkels blijven voorlopig dicht en ik kan me niet voorstellen dat een van beiden vanaf de overname alle salarissen gewoon gaat uitbetalen. Dichte winkels en dan 8000 mensen betalen??? Het is sowieso uitkering en thuiszitten en nog langer afwachten of jij uiteindelijk weer wordt aangenomen.
Het is voor het personeel echt over en uit.
het gaat al zo slecht met de retail.
het is beter dat deze mensen zich laten omscholen.
pi_159957276
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 08:38 schreef KingRadler het volgende:

[..]

het gaat al zo slecht met de retail.
het is beter dat deze mensen zich laten omscholen.
Tot wat moeten ze zich laten omscholen dan? Zijn veel branches waar het slecht mee gaat.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_159957336
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 08:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hoe weet je welke panden in welk kamp zitten, om het zo maar even te zeggen?
De verhuurder Metroprop is eigenaar van de panden en Sittard en Heerlen en praat alleen nog maar met Hudson, dat was in ieder geval in het Limburgse nieuws gisteren.

Edit:
V&D zeker uit straatbeeld Heerlen en Sittard

http://www.1limburg.nl/vd(...)d-heerlen-en-sittard

Hetzelfde bedrijf is overigens eigenaar van het pand in Den Bosch.
pi_159957608
Natuurlijk is het verschrikkelijk voor al die mensen die nu op straat komen te staan. Maar tegelijkertijd wordt deze kwestie erg opgeblazen. Er gaan voortdurend bedrijven failliet. V&D ging niet mee met de tijdsgeest, werd oubollig en dan bestaat de kans dat de klanten weglopen.
pi_159957744
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
[*]
[*][b]Vestiging[/b]                     [b]In gesprek met:            Status:  [/b]                    
[*]Alkmaar
[*]Almere
[*]Alphen
[*]Amersfoort
[*]Amstelveen
[*]Amsterdam Kalverstraat 
[*]Amsterdam Kalvertoren
[*]Amsterdam Noord
[*]Apeldoorn
[*]Arnhem
[*]Assen
[*]Bergen op Zoom
[*]Beverwijk
[*]Breda
[*]Delft
[*]Den Bosch
[*]Den Haag Centrum
[*]Den Helder
[*]Deventer
[*]Doetinchem
[*]Dordrecht
[*]Ede
[*]Eindhoven
[*]Emmen
[*]Enschede
[*]Goes
[*]Gorinchem
[*]Gouda
[*]Groningen
[*]Haarlem Centrum
[*]Haarlem Schalkwijk
[*]Heerlen                                         Hudson                    Verdwijnt
[*]Hellevoetsluis
[*]Hengelo
[*]Hilversum
[*]Hoofddorp
[*]Hoorn
[*]Leeuwarden
[*]Leiden
[*]Leidschendam
[*]Maastricht
[*]Meppel
[*]Naaldwijk
[*]Nijmegen
[*]Oss
[*]Purmerend
[*]Rijswijk
[*]Roermond                                         Hudson
[*]Roosendaal
[*]Rotterdam Beursplein
[*]Rotterdam Zuidplein
[*]Sittard                                           Hudson                       Verdwijnt
[*]Tilburg
[*]Uden
[*]Utrecht HC
[*]Veenendaal
[*]Venlo
[*]Vlaardingen
[*]Weert
[*]Zaandam
[*]Zeist
[*]Zoetermeer
[*]Zwolle


[ Bericht 20% gewijzigd door roos85 op 16-02-2016 09:48:33 ]
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_159957779
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 08:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hoe weet je welke panden in welk kamp zitten, om het zo maar even te zeggen?
V&D-winkels blijven nog weken dicht

De warenhuizen van V&D blijven waarschijnlijk nog minstens anderhalve maand dicht. Zelfs als winkelondernemer Roland Kahn later deze week alsnog een doorstart zou aankondigen, duurt het nog een hele tijd voor de winkels weer open kunnen. Dat zegt de woordvoerder van de curatoren van V&D.

Een deel van de vastgoedeigenaren, waaronder het Amsterdamse IEF Capital, dat de tien belangrijkste V&D-panden - waaronder die in de Kalverstraat - bezit, wil nog altijd voor een vastgoeddeal gaan met het Canadese Hudson's Bay. Een van de andere eigenaren zegt zeker niet in zee te gaan met Kahn. 'Vorig jaar hebben we V&D een huurverlaging van dertig procent toegestaan en toch is het misgelopen. Nu zouden we over een periode van twee jaar nog eens vijftig procent verlaging moeten toestaan, terwijl de kans groot is dat het weer misloopt.'

Ook Hudson's Bay wil huurverlaging, maar dan alleen voor de periode dat een pand wordt verbouwd. Beide partijen eisen een verbouwingsbijdrage van de gebouweigenaren, maar alleen bij de Canadezen zou die verschillen per gebouw.

volledig artikel

quote:
Uit het overzicht blijkt dat IEF Capital de belangrijkste vastgoedpartij is waarmee de eigenaren van V&D te maken hebben. IEF is eigenaar van belangrijke V&D-vestigingen in Amsterdam (Kalverstraat), Den Haag, Groningen, Maastricht, Nijmegen en Utrecht. Verder bezit IEF V&D-panden in Alkmaar, Assen, Beverwijk, Venlo. Twee overige IEF-locaties konden bij de eerste inventarisatie niet achterhaald worden (update volgt).
bron kaartje
pi_159959619
Paradigit is lekker makkelijk van z'n schulden af en maakt een doorstart met drie winkels. http://www.retailnews.nl/(...)et-drie-winkels.html

Had die andere winkels lekker zelf gesloten, zonder faillissement. Maar nee, nu zijn ze makkelijk van verhuurders en andere schuldeisers af.
pi_159960520
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 08:33 schreef Injetta het volgende:
Vreselijk voor die werknemers die slopende onzekerheid.
Maar hoe dan ook, Kahn of Hudson, de winkels blijven voorlopig dicht en ik kan me niet voorstellen dat een van beiden vanaf de overname alle salarissen gewoon gaat uitbetalen. Dichte winkels en dan 8000 mensen betalen??? Het is sowieso uitkering en thuiszitten en nog langer afwachten of jij uiteindelijk weer wordt aangenomen.
Het is voor het personeel echt over en uit.
Ach ja, die mensen weten al jaren dat hun baan op de tocht staat, ik weet niet of die werknemers het allemaal zo vreselijk vinden.

Ik kan me voorstellen dat er ook wel opluchting is. In deze situatie kun je misschien beter even ww hebben en gaan zoeken naar iets anders dan steeds maar weer onzekerheid hebben.
٩๏̯͡๏)۶
pi_159961406
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 09:03 schreef J.B. het volgende:

[..]

De verhuurder Metroprop is eigenaar van de panden en Sittard en Heerlen en praat alleen nog maar met Hudson, dat was in ieder geval in het Limburgse nieuws gisteren.

Edit:
V&D zeker uit straatbeeld Heerlen en Sittard

http://www.1limburg.nl/vd(...)d-heerlen-en-sittard

Hetzelfde bedrijf is overigens eigenaar van het pand in Den Bosch.

Dit is de V&D in Sittard:


Vanwege stadsvernieuwing moest ooit dit oude stadhuis gesloopt worden om V&D naar de stad te halen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_159961522
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:50 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik kan me voorstellen dat er ook wel opluchting is.
Er zijn al medewerkers gesignaleerd die zingend, in polonaise over straat gingen. :P

Dit is het einde
Dat doet de deur dicht
Daar zijn geen woorden voor
Ja, dat is tralala lalalala
Ja, dat is tralalalala


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2016 12:23:06 ]
  dinsdag 16 februari 2016 @ 12:23:13 #66
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_159961529
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:17 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Dit is de V&D in Sittard:
[ afbeelding ]

Vanwege stadsvernieuwing moest ooit dit oude stadhuis gesloopt worden om V&D naar de stad te halen.
[ afbeelding ]
gewoon het pand verkopen aan de gemeente en het oude gemeentehuis terug laten komen.
pi_159961706
quote:
„Het kan nog alle kanten op”, zegt woordvoerder Edwin van Wijk namens de curatoren. Het gerucht dat de deal met ondernemer Roland Kahn is geklapt, zoals gisteren de ronde deed, noemt hij „totale onzin”. Maar de klok tikt ondertussen door en de tijd dringt.

Roermond neemt in elk geval voorgoed afscheid van V&D, zegt directeur Max Vorst van ProWinko, eigenaar van het pand aan het Munsterplein. „Nee, er is geen voorstel gedaan aan Kahn”, aldus Vorst. „Ik ben na twee jaar V&D-moe. Het vertrouwen is weg.” ProWinko gaat zijn pand in Roermond ingrijpend renoveren. Vorst heeft, zo klinkt het enthousiast, ‘een prachtig ontwerp klaarliggen van Mels Crouwel’. Die was rijksbouwmeester van 2004 tot 2008 en tekende met zijn bureau Benthem Crouwel voor het vernieuwde Stedelijk Museum in Amsterdam. Een bedrag kan Vorst niet noemen, maar de investering beloopt „meer dan vijf miljoen”

Als Galeria Inno zo aanslaat in België, dan lukt dat ook in Limburg
Na de metamorfose kan het pand plek bieden aan één tot drie winkels. Vorst hoopt op samenwerking met de Canadese Hudson’s Bay Company (HBC), dat voet aan de grond wil krijgen in Nederland. De luxe warenhuisketen wil wel de panden van V&D, maar bedankt voor de formule. „Ik heb wel de indruk dat HBC ook met ons in zee wil, ja”, zegt Vorst. Hij heeft vertrouwen in het ‘ervaren warenhuisconcern’. „Als Galeria Inno zo aanslaat in België, dan lukt dat ook in Limburg.”

In Heerlen en Sittard koerst ook vastgoedeigenaar Jos van de Mortel op samenwerking met HBC, al zijn de gesprekken „heel erg in het beginstadium”. Met Kahn wordt nog onderhandeld over de vestiging in Den Bosch, maar er wordt weinig progressie geboekt. „Voor die zaak is wel interesse, maar er wordt niet doorgepakt nu.” IEF Capital - eigenaar van twaalf V&D-panden, waaronder die in Venlo en Maastricht - wil niet reageren. Eigenaar Bouwinvest van de Weerter vestiging was gisteren niet bereikbaar voor commentaar.
http://www.limburger.nl/c(...)zoals-wij-het-kennen
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_159961977
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:17 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Dit is de V&D in Sittard:
[ afbeelding ]

Vanwege stadsvernieuwing moest ooit dit oude stadhuis gesloopt worden om V&D naar de stad te halen.
[ afbeelding ]
Wat een praaaaaaaaaaachtige blokkendoos
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_159962401
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:17 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Dit is de V&D in Sittard:
[ afbeelding ]

Vanwege stadsvernieuwing moest ooit dit oude stadhuis gesloopt worden om V&D naar de stad te halen.
[ afbeelding ]
Vooruitgang! *O*
For great justice!
pi_159962433
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:23 schreef KingRadler het volgende:

[..]

gewoon het pand verkopen aan de gemeente en het oude gemeentehuis terug laten komen.
Gewoon op een knop drukken en het oude stadhuis is er weer, zonder last te hebben van welke wet der economie dan ook! *O*
For great justice!
pi_159962565
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:03 schreef Q. het volgende:

[..]

Gewoon op een knop drukken en het oude stadhuis is er weer, zonder last te hebben van welke wet der economie dan ook! *O*
Radler is drukker bezig met zijn postcount op te krikken dan met logica ;)

Vraag me af wat ze met het pand in Den Bosch aan willen... V&D was vruuger wel een publiekstrekker daar. Bijenkorf sluit komende maand, V&D gaat de komende 6 weken zeker niet open dus wordt het, qua warenhuis, even een karige bedoeling daar.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_159963491
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:22 schreef k_man het volgende:

[..]

Er zijn al medewerkers gesignaleerd die zingend, in polonaise over straat gingen. :P

Dit is het einde
Dat doet de deur dicht
Daar zijn geen woorden voor
Ja, dat is tralala lalalala
Ja, dat is tralalalala

Zou me niks verbazen eigenlijk, als je een beetje cynisch bent als medewerker, kan dat wel.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 16 februari 2016 @ 13:46:09 #73
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_159963526
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:03 schreef Q. het volgende:

[..]

Gewoon op een knop drukken en het oude stadhuis is er weer, zonder last te hebben van welke wet der economie dan ook! *O*
de binnenstad liep toch al niet. Net of Hudson daar verbetering in gaat brengen.
pi_159963586
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:43 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Wat een praaaaaaaaaaachtige blokkendoos
Amstelveen is nog erger, die wint in de 'lelijkste V&D'-verkiezing zelfs van Oss (gok ik):



quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:09 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Radler is drukker bezig met zijn postcount op te krikken dan met logica ;)

Vraag me af wat ze met het pand in Den Bosch aan willen... V&D was vruuger wel een publiekstrekker daar. Bijenkorf sluit komende maand, V&D gaat de komende 6 weken zeker niet open dus wordt het, qua warenhuis, even een karige bedoeling daar.
Die vond ik heel aansprekend, met die twee locaties met dat ondergrondse gangetje. En dat dakterras, natuurlijk.

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2016 13:50:05 ]
  dinsdag 16 februari 2016 @ 13:49:59 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159963603
Wel opvallend dat het allemaal hetzelfde soort lelijkheid lijkt te zijn...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')