passen in de stenen winkel en online kopen dan toch, anders ben je een dief van je eigen portomoneequote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:41 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het in SOMMIGE gevallen niet hardstikke handig is om online te kopen. Als ik een LP wil hebben die voor schofterige prijzen bij Mediamarkt ligt, verder nergens anders te krijgen is en in Duitsland voor de helft koop ik m inderdaad daar, 2,99 verzendkosten bij JPC.de
Voor kleding en electronica die ik eerst wil passen of wil zien ga ik naar stenen winkels. Het stadsgevoel en het vermaak in een stadscentrum zal altijd blijven. Kijk de presentaties van hoogleraar Molenaar maar.
Mobieltjes heb ik zelf gestaan in een winkel en buiten dat die markt tegenwoordig volwassen is heeft het gros van de bevolking nog steeds totaal geen benul van wat ze online shoppen. Vandaar dat het op de webcare afdelingen van T-Mobile en consorten sterft van de mensen die komen zeuren om hulp.
whut? Ben jij ooit bij mediamarkt of coolblue geweest? Mijn vriendin weet er nog meer van dan die jochies die ze daar hebben.quote:Tenslotte heb je online gewoon geen service bij een ingewikkeld product. Er is niemand op een webshop (ook niet bij de jongens van Coolblue) die jou een semi-pro videocamera gaat uitleggen bijvoorbeeld. Je kan Youtube proberen maar dat is gewoon niet hetzelfde als een goed getrainde en opgeleide verkoopadviseur.
Als je zo'n viesnek bent die het personeel geen belegde boterham gunt dan wel ja. Overigens is kleding soms 5 euro goedkoper online. Voor 5 euro meer wil ik best de mogelijkheid tot passen en een gezellige middag in de stadquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:46 schreef Merode32 het volgende:
[..]
passen in de stenen winkel en online kopen dan toch, anders ben je een dief van je eigen portomonee
[..]
whut? Ben jij ooit bij mediamarkt of coolblue geweest? Mijn vriendin weet er nog meer van dan die jochies die ze daar hebben.
de discussie ging juist vooral over kledingzakenquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:42 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Geen idee maar ik heb het ook niet specifiek over kleding.
Ik zeg juist dat de hele binnenstad verdwijnt niet alleen de kledingzaken.
klinkt mooi, maar de realiteit is andersquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:41 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het in SOMMIGE gevallen niet hardstikke handig is om online te kopen. Als ik een LP wil hebben die voor schofterige prijzen bij Mediamarkt ligt, verder nergens anders te krijgen is en in Duitsland voor de helft koop ik m inderdaad daar, 2,99 verzendkosten bij JPC.de
Voor kleding en electronica die ik eerst wil passen of wil zien ga ik naar stenen winkels. Het stadsgevoel en het vermaak in een stadscentrum zal altijd blijven. Kijk de presentaties van hoogleraar Molenaar maar.
Mobieltjes heb ik zelf gestaan in een winkel en buiten dat die markt tegenwoordig volwassen is heeft het gros van de bevolking nog steeds totaal geen benul van wat ze online shoppen. Vandaar dat het op de webcare afdelingen van T-Mobile en consorten sterft van de mensen die komen zeuren om hulp. Daarbij komt nog dat een X percentage van de "kapotte" mobieltjes te verhelpen is zonder m terug te sturen naar de fabrikant, mits je iemand hebt die er echt goed wat vanaf weet en bijvoorbeeld de firmware opnieuw kan flashen.
Tenslotte heb je online gewoon geen service bij een ingewikkeld product. Er is niemand op een webshop (ook niet bij de jongens van Coolblue) die jou een semi-pro videocamera gaat uitleggen bijvoorbeeld. Je kan Youtube proberen maar dat is gewoon niet hetzelfde als een goed getrainde en opgeleide verkoopadviseur.
Online heeft mensen erg lui gemaakt. Voor niet tastbare goederen zoals een reisverzekering en een vakantie is het prima. Een reisbureau vind ik lastig te beoordelen omdat mensen altijd met ervaring nog boven Google Streetview kennis uit kunnen komen.
Ketens als mediamarkt moeten op de kosten besparen dus vooral veel jonge mensen die met overgave de interne markting en product cursus volgen maar zich door de klant laten uitleggen als het ingewikkeld word of iets dat niet inde cursus is behandeld.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:47 schreef W00fer het volgende:
[..]
Als je zo'n viesnek bent die het personeel geen belegde boterham gunt dan wel ja.
Dan heb je gewoon niet het goede personeel voor je gehad. Ik kan er ook niks aan doen dat dat personeel ongemotiveerd is om hun trainingen te volgen. Ze zijn er wel degelijk.
Zoals ik al zei iedereen is lui geworden en koopt dingen via 1 klik. Maar als er vragen zijn of service of retouren dan is de beer los. Daar hoor je dan weer minder over. De hosanna van alles gratis verzonden heeft ook ergens zijn prijs. Lees het artikel maar met de CEO van Colruyt (ook bepaald geen kleine retailer).quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:48 schreef rubbereend het volgende:
[..]
klinkt mooi, maar de realiteit is anders
Op youtube(digitale verkoper) en via de chat kom ik er altijd uit uiteraard in combinatie met mijn technische kennis en opleiding.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:50 schreef W00fer het volgende:
[..]
Zoals ik al zei iedereen is lui geworden en koopt dingen via 1 klik. Maar als er vragen zijn of service of retouren dan is de beer los. Daar hoor je dan weer minder over. De hosanna van alles gratis verzonden heeft ergens zijn prijs.
Je moet ook niet vergeten dat klanten van tegenwoordig wel een erg grote mond hebbenquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:50 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ketens als mediamarkt moeten op de kosten besparen dus vooral veel jonge mensen die met overgave de interne markting en product cursus volgen maar zich door de klant laten uitleggen als het ingewikkeld word of iets dat niet inde cursus is behandeld.
Tenzij zij alleen maar jong spul binnen willen hebben vanwege de kosten.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:52 schreef H.FR het volgende:
Vervelend dat dit niet door is gegaan. Er is echter licht aan de horizon met dat Canadese bedrijf. De mensen zullen een jaar moeten overbruggen, maar kunnen met hun ervaring daarna wellicht terecht bij die keten.
Vol overgave was cynisch bedoeld excuses ik had een smiley moeten plaatsen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:52 schreef W00fer het volgende:
[..]
Je moet ook niet vergeten dat klanten van tegenwoordig wel een erg grote mond hebben
Als je ze niet binnen 3 seconde helpt terwijl er nog 3 anderen staan heb je de poppen aan het dansen. Bovendien weet ik uit ervaring dat het percentage wat "vol overgave" die producttraining volgt EN er ook buitenwerktijd nog zijn passie van maakt zeer zeer klein is.
Ik denk dat pandeigenaren liever een lange termijn huurcontract tekenen dan een leuk pop-up store erin zonder zekerheid. In Eindhoven zie je wel een paar van die A locaties waar nu een tijdelijke shop in zit maar hoge kwaliteit is het beslist niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:54 schreef Nia het volgende:
Hoe gaan de binnensteden het redden zonder warenhuis in de komende twee jaar? Zou (een deel) de begane grond van de panden beschikbaar kunnen blijven als tijdelijke winkel/restaurant? Al was het maar een La Place waar mensen kunnen eten en drinken.
Met alleen jong spul red je het niet. En die hebben straks een concurrentienadeel met het gelijktrekken van het minimumjeugdloon met dat van volwassenen aan de horizon.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:53 schreef W00fer het volgende:
[..]
Tenzij zij alleen maar jong spul binnen willen hebben vanwege de kosten.
Vertel mij wat. Gelukkig ben ik zelf niet zo. Overigens kan een verkoper ook een slechte dag hebben. Soms zijn het momentopnames. Ik vond de service van Wehkamp de vorige keer ook niks, dat wil niet zeggen dat het altijd zo is of ook zo zal blijven.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:54 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Vol overgave was cynisch bedoeld excuses ik had een smiley moeten plaatsen.
Als ik technische vragen heb over een computer of tv(en dan geen idioote vragen) en de verkoper vraagt doodleuk wat is dat? Dan is hij gewoon niet geschikt.
Valt wel mee geloof ik, HBC wil juist meer personeel dan V&Dquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:53 schreef W00fer het volgende:
[..]
Tenzij zij alleen maar jong spul binnen willen hebben vanwege de kosten.
Zijn niet veel werkgevers die daar aan willen beginnen. Op Europees niveau zou dit toch worden geregeld?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:56 schreef H.FR het volgende:
[..]
Met alleen jong spul red je het niet. En die hebben straks een concurrentienadeel met het gelijktrekken van het minimumjeugdloon met dat van volwassenen aan de horizon.
Volgens mij is dit ook gewoon een onderwerp binnen de politiek, dit zou dan wettelijk geregeld worden. Zeer voordelig voor de oudere (meer ervaren) krachten.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:57 schreef W00fer het volgende:
[..]
Zijn niet veel werkgevers die daar aan willen beginnen. Op Europees niveau zou dit toch worden geregeld?
quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:19 schreef Elfletterig het volgende:
Ontzettend jammer. Het wegvallen van V&D is echt een gemis.
Nou, de Hema en De Bijenkorf zijn er natuurlijk ook nog.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:54 schreef Nia het volgende:
Hoe gaan de binnensteden het redden zonder warenhuis in de komende twee jaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |