Pffff nou... daar was het toen duidelijk te laat voor. Dat krijg je door zaken die evt anders kunnen open met elkaar te bespreken als het nodig is, niet door pas achteraf de verwijten na te trappen.quote:[b]Op dinsdag 1 maart 2016 09:30 schreef
Evaluatiegesprek...zo'n mooi woord en ruimebetekenis, maar in zo'n gesprek word er soms op persoonlijk vlak gepraat om op die manier te proberen een 'vertrouwensband' te creëren.
Helaas (en soms terecht) verschuilt men zich achter 'jou eigen verantwoordelijkheid'.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:53 schreef VixenFromHell het volgende:
Toch mooi belasting bijbetalen omdat het uitzendbureau zonder mijn toestemming 5 maand lang loonheffingskorting toegepast had de schade valt mee gelukkig en het is natuurlijk stom dat ik daar zelf niet op gelet heb.. maar ik had bij het aanmaken van mijn account al aangevinkt dit niet te willen.
Daar had ik destijds nog het eea over gepost, maar zo loopt dat nu dus af
Hmm dat is vrij rap, ik rij weliswaar maar incidenteel een echte scooterwijk maar met alle hand/spandiensten haal ik zo'n 1000-1200km per maand.quote:Op zondag 28 februari 2016 06:00 schreef Pietertje71 het volgende:
De 12000kmbeurt zal naar alle waarschijnlijkheid de laatste beurt zijn die de scooters krijgen. De scooters worden zoals ik heb begrepen door PostNL bij 15000km afgeschreven.
Beter dan buiten.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:40 schreef zombo het volgende:
[..]
Horizontaal heb ik écht de pest an. Hoest binnen, DudOr? Beetje warm te houden?
Ja daar zit ik per maand ook wel aan.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 23:40 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Hmm dat is vrij rap, ik rij weliswaar maar incidenteel een echte scooterwijk maar met alle hand/spandiensten haal ik zo'n 1000-1200km per maand.
Gek genoeg staat de teller op 6700+ zonder grote problemen en rijden er hier scooters met 20.000km op de teller rond.....
Nu gaat er in de geruchtenronde rond dat men toch weer grotere contracten aan pbz's wil bieden = grotere wijken. Of dat er mee heeft te maken, geen idee.quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nou ben ik wel benieuwd wat ze dan willen gaan doen met die scooterwijken. De scooters na 15000 km afschrijven is waanzin, daar zit je na 1 hooguit 2 jaar al aan. Dat ze verwachtten dat je sneller bent dan met de auto is gewoonweg niet realistisch: weliswaar is een scooter wendbaarder, maar je kunt veel minder post in 1x meenemen, en hij gaat maar 45.
Desondanks verbaast het me dat het nauwelijks goedkoper is. Zo'n bestelauto is veel duurder dan een scooter, zelfs al hou je er rekening mee dat je van 1 autowijk al gauw minstens 3 scooterwijken moet maken (dus 1 auto vervangt door 3 scooters). Grote voordeel voor het bedrijf is ook dat je er nu geen dure chauffeur voor nodig hebt, maar kunt volstaan met goedkope postbezorgers.
Het kan natuurlijk ook zijn dat gewoon de leaseconstructie niet werkt. Zoals eerder gezegd, rijdt ik al jaren op mijn scooter, en staat er inmiddels iets van 46.000 km op de teller. Ongetwijfeld is íe al afgeschreven, maar dat betekent juist dat íe extra goedkoop is, want je hebt geen afschrijvingskosten meer. PostNL werkt al zeker 10 jaar met die Piaggio's, het zijn degelijke scooters. Misschien moet PostNL gewoon weer teruggaan naar de situatie waarin ze de scooters in eigendom hebben.
quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik voorspel trouwens dat PostNL straks in de vacaturetekst gaat zetten dat je als postbezorger voor een scooterwijk zelf dient te zorgen voor een stevige scooter. Van PostNL krijg je dan alleen nog maar een uiteraard volstrekt ontoereikende "scooterbezorgersvergoeding". Zeg EUR 500 per jaar, waar je al het onderhoud (en de benzine) van moet betalen, alsmede een WA-verzekering (voor zakelijk gebruik!) op eigen naam.
Ik heb nu rond de 8000 op de teller staan. Tot nu toe nog niets eraan gehad, alleen de onderhoudsbeurten op 1000 en 6000 km . Nieuwe achterband erop gekregen, deze was nog in prima staat maar moest volgens het beleid vervangen worden na 6000 km. De scooter heeft het hier in de heuvels van Zuid-Limburg soms zwaar te verduren, flinke hellingen waar je met max. 20 km p/u naar boven komt (en waar je met dik 60 kmp/u weer vanaf vliegt :p)quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nou ben ik wel benieuwd wat ze dan willen gaan doen met die scooterwijken. De scooters na 15000 km afschrijven is waanzin, daar zit je na 1 hooguit 2 jaar al aan. Dat ze verwachtten dat je sneller bent dan met de auto is gewoonweg niet realistisch: weliswaar is een scooter wendbaarder, maar je kunt veel minder post in 1x meenemen, en hij gaat maar 45.
Desondanks verbaast het me dat het nauwelijks goedkoper is. Zo'n bestelauto is veel duurder dan een scooter, zelfs al hou je er rekening mee dat je van 1 autowijk al gauw minstens 3 scooterwijken moet maken (dus 1 auto vervangt door 3 scooters). Grote voordeel voor het bedrijf is ook dat je er nu geen dure chauffeur voor nodig hebt, maar kunt volstaan met goedkope postbezorgers.
Het kan natuurlijk ook zijn dat gewoon de leaseconstructie niet werkt. Zoals eerder gezegd, rijdt ik al jaren op mijn scooter, en staat er inmiddels iets van 46.000 km op de teller. Ongetwijfeld is íe al afgeschreven, maar dat betekent juist dat íe extra goedkoop is, want je hebt geen afschrijvingskosten meer. PostNL werkt al zeker 10 jaar met die Piaggio's, het zijn degelijke scooters. Misschien moet PostNL gewoon weer teruggaan naar de situatie waarin ze de scooters in eigendom hebben.
Je bent met het ding nog niet aan lager wal geraaktquote:Op woensdag 2 maart 2016 10:41 schreef Pietertje71 het volgende:
Het is nu wachten op een spontane zelfontbranding. Dan heb ik alles wel zo gehad met de scooter
Heb je die uren niet ingepland bij je verloflijst van november dan? Ik heb al mijn uren die nog op moesten daar op ingevuld, want verder zijn de opties altijd zeer beperkt, dan komt het het bedrijf vrijwel nooit uit, ja, op een daldag waar je helemaal geen behoefte hebt aan vrij. Maar als ze je de kans niet geven om het op te maken moeten ze het volgens mij uitbetalen (waarbij het natuurlijk wel wat vaag is vast te stellen wanneer ze je die kans dan precies niet geven)quote:Op woensdag 2 maart 2016 06:51 schreef Pietertje71 het volgende:
Zoals jullie allemaal heb ook ik een brief gehad mbt de vakantierechten die na 30 juni 2016 komen te vervallen.
Wat als die niet kunnen worden ingepland en je met die uren blijft zitten?
Ikzelf heb de AdM al meerdere malen gewezen op deze uren, maar telkens geeft hij aan dat ik niet ingepland kan worden. Ik heb daarop aan hem meerdere malen de vrije keuze gegeven deze in te plannen, maar na 2 maanden nogsteeds geen antwoord hierop gekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |