abonnement Unibet Coolblue
pi_159882229
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P


Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zaterdag 13 februari 2016 @ 11:58:45 #2
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159882423
Oh nee razz dat meen je niet -O- daar zit je niet op te wachten. Hopelijk is het snel opgelost en weer droog.

Beterschap voor de zieken. Hoor om me heen veel mensen met hoge koorts, hoort volgens mij bij het virus.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159883018
Ik heb een week thuisgezeten met koorts en spierpijn, maar kreeg de dag dat ik weer ging werken dus last van weeeer koorts en de verkoudheid from hell... Daarmee dus een week doorgebikkeld en nu ben ik op -O-

Man is ook verkouden en Melba is een snotmonstertje, hele dag zijn gezicht vol groengele snotkorsten :') en dan rode schrale wangen erbij, ziet er lekker fris uit zeg maar :+


Kwak
  zaterdag 13 februari 2016 @ 15:33:32 #4
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_159886286
Phaidra nog gefeliciteerd met je dreumes!! *O* Leuke foto's!
JM *O* voor je mijlpaal en O+ voor L.

Kursor wat klinkt dat gezellig zo jouw M en J O+

@Fazz de blauwe plekken zijn al zo goed als weg. Hij heeft verder nergens last van gehad.
In het kader van risico beperking vandaag ook maar ons kleine vijvertje Vic-proof gemaakt ;) (metalen raster eroverheen).

Loj sorry.. moest lollen om je beschrijving van broederliefde.. 'met de stoel geslagen' :')
Hopelijk kan je dit weekend lekker wat quality-time inhalen :Y (en wat slaap ;) )

Sicilia leuke K-update. En dat filmpje wat goed zo lekker mee doen.. nu alleen nog een tutu aan :P ;)

Haha GM daar gaat ze.. klink van de deur omhoog zetten dan maar ;)

Kwak wat een leuk filmpje van M in de speeltuin O+

Razzz! :o Zennnnnn :*

Beterschap alles ziekies :*

Gisteren echte stevige loopschoenen gehaald voor Vic. Zijn eerste schoentjes waren van die schoentjes met super soepele zolen. Maar nu heeft hij echte 'grote jongens schoenen'. Hij liep er in de winkel zo goed op dat hij zomaar doorrende het magazijn in.. en ik er maar achteraan hollen :')
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_159888391
Loj, als het weer dinsdag een beetje ok is, is blijdorp wel een optie voor mij :Y
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159894534
Zo. Wij zijn weer O+ thuis O+ . De lekkage is gerepareerd, nu is het afwachten wat de uiteindelijke schade is. Scheur in plafond + laminaat dat boltrekt + vloerbedekking boven zeiknat, ook in A's nieuwe kamer die nu nog vol staat met verhuisdozen :X + noodloodgieterkosten.. Ik hoop dat de meneer die dit heeft veroorzaakt goed verzekerd is, want dit is natuurlijk niks. Vanmiddag wel voor het eerst in de nieuwe dakkapel gestaan en OHMY O+ wat een ruimte *O* ! Ooit als alles weer wat rustiger is gaan we daar een hele mooie werk/logeerplek maken. Maar omdat we überhaupt pas als ik 38 weken zwanger ben de boel uit A's kamer naar boven kunnen tillen (want dan komt de vloer op zolder..) denk ik dat de kinderkamertjes prioriteit 1 zijn en de zolder even moet wachten.

Ik voel me echt een stuk Zen-ner nu ik weer in m'n eigen fijne stoel kan zitten en m'n eigen spullen weer om me heen heb. Manlief en mams hebben vandaag alles gepoetst en ik zie het weer wat zonniger in nu.

Nu even bijlezen :s) .
pi_159894715
Fijn razz! Hopelijk valt de schade ook mee.en lekker gestress zeg, met die vloer zo laat gelegd :o

oef slapen bij een ander is echt drama. Ligt misschien aan het campingbed. Heb nu met een campingmatras maar hielp niets. Normaal lag hij op zo'n harde plank maar dat was ook altijd drama. Vanmiddag zo hard huilen zodra hij erin werd getild. Van de paniek zocht hij troost bij de borst. Nu kijken of ik hem in bed krijg. Hij is doodop dat wel. In groot bed kan hij niet slapen, dat is keten.
pi_159894829
Pffff Razz, fijn dat je je weer wat meer zen voelt nu, dat was wel even flink hectisch! Kan me voorstellen dat je man er ook even doorheen zat. Samen even uitpuffen nu.

Wij hebben vandaag date-dag gehad O+ Mijn broer en zijn vriendin wilden graag tijd doorbrengen met dreumes, dus zij zijn 's middags en begin van de avond hier geweest. Man en ik hadden de middag samen en zijn daarna uit eten gegaan, en toen weer op tijd terug om zelf het bedritueel te kunnen doen. Dit was de eerste keer in meer dan een jaar dat we samen weg waren zo. En het was superleuk. Maar we hadden allebei niet het gevoel dat we dit nou echt nodig hadden om weer te connecten en aandacht voor elkaar te hebben en weer vlinders te voelen ofzo. Dat zit ondanks de dagelijkse hectiek dus blijkbaar sowieso wel goed *;
pi_159894845
Toastje aan de wandel O+ . En Kwak aan de kwakkel, hopelijk knap je snel wat op :* ! Oh en het filmpje in de speeltuin is ook al zo koddig. Wat een heerlijk ventje! Fijn dat je taak weg is. En waardering achteraf is fijn maar rust voor jou is fijner ;) .

Rady wat zijn ze snel hè als ze dan eenmaal goed lopen. Ik heb A. ook al regelmatig uit magazijnen / achter de kassa / uit voortuinen weggeplukt :D . En wat goed van je vijver! Ik vond het zo eng, vijver+kind, dat we hem maar hebben dichtgegooid :@ .

NTS hopelijk treft het jullie niet, die griepgolf. Waren jullie zo de klos vorig jaar? Wij zijn allemaal verkouden maar gelukkig verder geen griep..

Twinkle.. ik heb wel zitten janken ja :') heel hormonaal ook. "Ik wil gewoon naar hui-hui-uiuiuiuis *snif* en dat m'n huis dan a-ha-ha-ha-ha-af is *snotter* " . Heel steunend voor m'n man ook :X oeps.. Ohja en die fout maak ik ook altijd, kind in bed nemen. Ik slaap dan haast niet en kind neemt alle ruimte in :') .

Beterschaps voor I. DAD! Knapt hij al weer wat op?

Away ziet altijd de zonnige kant :D ! Al vind ik een binnenzwembad best een fijn idee :+ .

Buhhh krijgerrrtje, beterschap voor jullie :* ! Hoe gaat het nu?

Dot wat klinkt dat lief, dat ochtendritueel O+ ! Hier gaat het op het moment gepaard met veel gekrijs omdat A. enorm HANGRY is en dus blijft hangen in het "whèèèèè ik heb honger" en niet snapt dat ze dan moet eten om het weg te krijgen. De brinta gaat er pas in als ze iets ter afleiding voor d'r neus heeft (iPad met het Zandkasteel, preferably :@ .. ) .

Whoa GM wat wordt Saar groot :o ! Heerlijk koppie heeft ze toch O+ .

Sicilia dat dansfilmpje is té schattig O+ ! Wat een leukerd!
  zaterdag 13 februari 2016 @ 21:32:20 #10
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159895290
Poeh dat klinkt als flinke schade razz, hopelijk valt het mee als het droog is. Wat een timing :{ wel fijn dat je weer thuis bent

Amsel fijn wat tijd samen! Herkenbaar wel dat je het niet echt nodig hebt om elkaar weer te vinden. Wij zijn vanavond uit wezen eten. Vond het heerlijk om eens rustig te kunnen eten maar verder idd niet het idee dat we dit nodig hebben voor onze relatie :)

Lucas had een hele goede klik met oppas nr 2. Troffen en vrolijk spelend jochie aan O+

En wij hebben iemand gevonden die begin april onze zolder gaat verbouwen. Spannend! komt een kamer en vliering. Hopelijk geen horrorverhaal zoals bij razz.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159895599
Ohja deze wilde ik nog even laten zien. A is van de liedjes op het moment O+ . En haar favoriete TV-serie is....:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159897361
Hopenlijk kunnen jullie alle achade verhalen. En kun je laatste weken rustig doorbrengen met A en man. O+
S. 2014
J. 2016
pi_159897561
Nou, als je nog geen onzekere moeder was dan word je het wel door die filmpjes van Razz _O-

Ze zingt! O+ Wat ontzettend lief (en goed!!) zeg! *O*

Het is hier even heel rustig met posten: zelf iedere avond MOE en L is al een paar dagen ziek (grieperig?), dus het komt er niet van. Vriendje is een held en houdt het hele huishouden bij elkaar terwijl de meiden op bed liggen O+ O+
pi_159902656
Ehwa! A. zingtuit volle borst! O+ zo lief O+

Melba wil nog niet ( je snapt dat zingen hier hoog op de agenda staat :+ )
Kwak
  zondag 14 februari 2016 @ 09:28:19 #15
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159903036
Wow razz wat knap! :o O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159903120
Wow, zingende A. O+. Wat ontzettend lief.

Chanty, fijn dat het goed is bevallen met de oppas! Was je met een gerust gevoel weg? Amsel ook een leuke datedag las ik, fijn!

I lijkt weer beter te zijn. Uiteindelijk heeft hij flinke koorts gehad van donderdagavond tot en met gisteravond/nacht. Hij is ook helemaal schor van het vele huilen en hoesten, zo schattig zielig. Gisteravond ben ik beneden in de woonkamer op een matras gaan slapen, want ik moest echt even een goede nacht maken. Baard zou I in de gaten houden. Om kwart voor 2 werd ik wakker omdat ik I hoorde krijsen. Dat duurde best wel al een poosje, en het werd ook niet minder, dus ik besloot uiteindelijk maar om het over te gaan nemen van Baard. Maar toen ik boven kwam bleek I in zijn eigen bedje te liggen brullen en Baard sliep overal doorheen. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_159903306
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 21:43 schreef Razztwizzle het volgende:
Ohja deze wilde ik nog even laten zien. A is van de liedjes op het moment O+ . En haar favoriete TV-serie is....:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+!!
S. 2014
J. 2016
  zondag 14 februari 2016 @ 10:20:51 #18
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159903428
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 09:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wow, zingende A. O+. Wat ontzettend lief.

Chanty, fijn dat het goed is bevallen met de oppas! Was je met een gerust gevoel weg? Amsel ook een leuke datedag las ik, fijn!

I lijkt weer beter te zijn. Uiteindelijk heeft hij flinke koorts gehad van donderdagavond tot en met gisteravond/nacht. Hij is ook helemaal schor van het vele huilen en hoesten, zo schattig zielig. Gisteravond ben ik beneden in de woonkamer op een matras gaan slapen, want ik moest echt even een goede nacht maken. Baard zou I in de gaten houden. Om kwart voor 2 werd ik wakker omdat ik I hoorde krijsen. Dat duurde best wel al een poosje, en het werd ook niet minder, dus ik besloot uiteindelijk maar om het over te gaan nemen van Baard. Maar toen ik boven kwam bleek I in zijn eigen bedje te liggen brullen en Baard sliep overal doorheen. :').
Ja die twee waren al dikke mick toen we gingen (al moest hij toen wel even huilen). Toen we thuis kwamen was hij de hele tijd met dr aan het sjansen :D

En heeeeel fijn zo'n vast slapende bent, arme I. ;(
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159904897
Zingende A, te schattig Razz O+ Fijn dat de stress-levels weer wat gezakt zijn en je iig weer thuis bent :*

Heb je nu beide oppassen een keer laten komen Chanty? Deze klinkt goed; vaker samen weg dus ;)

Wij gaan vanmiddag/vanavond romantiscchhh dineren samen. M'n schoonzus komt oppassen, heel relaxed. F is steeds erg gecharmeerd van haar; bij alle foto's van mooie vrouwen in magazine's noemt hij haar naam _O- :D
  zondag 14 februari 2016 @ 13:02:35 #20
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159906194
quote:
7s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:10 schreef Fazzoletti het volgende:
Zingende A, te schattig Razz O+ Fijn dat de stress-levels weer wat gezakt zijn en je iig weer thuis bent :*

Heb je nu beide oppassen een keer laten komen Chanty? Deze klinkt goed; vaker samen weg dus ;)

Wij gaan vanmiddag/vanavond romantiscchhh dineren samen. M'n schoonzus komt oppassen, heel relaxed. F is steeds erg gecharmeerd van haar; bij alle foto's van mooie vrouwen in magazine's noemt hij haar naam _O- :D
:D weet je alvast waar hij op valt :+

Ja en ze zijn beide goed, eentje is wat rustiger en onzekerder. Maar die trof Lucas ook in zijn slechtste humeur. Gister was lucas heel vrolijk en de oppas is wat zelfverzekerder.

Wat betalen mensen hier eigenlijk aan een oppas? Ik heb zelf de nibudrichtlijn aangehouden (6 euro per uur voor 1 kind, als de tweede komt wordt dit waarschijnlijk 8 of 9 euro afhankelijk van de zorgbehoefte). Oppassen zijn 19 en 21 en hebben al ervaring. En vind zelf dat je toch een behoorlijke verantwoordelijkheid draagt een wil daar niet op gaan beknibbelen. Maar vrienden van me hebben 3 Kids van 5, 3 en 1,5 jaar en betalen hun oppas van 16 jaar 3 euro per uur en die van 20 jaar 4 euro. Ik schrok toen ik dat hoorde ; ik vind het bijna uitbuiting :@
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159906436
Veel plezier Fazz!!

Wij hebben allebei veel werk te doen, en onze date houdt waarschijnlijk in dat we vanavond allebei met laptop aan tafel zitten te werken. _O- . Maar vriend en I hebben wel samen een date gehad, naar Pim en Pom in de schouwburg. En ik kreeg een foto door, van I bij Tosti van Josti. :D . O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chanty, dat vind ik ook echt belachelijke prijzen hoor. Dat zou ik voor mezelf niet kunnen verantwoorden. Wij hebben een oppasmeisje van 21, met veel ervaring en zij doet ook een pedagogische opleiding. Wij betalen haar 6,50 euro per uur. Dat vonden wij al vrij weinig ,we dachten zelf meer aan 7 euro, maar zij stelde dit zelf voor en ze vond dat ze niet meer kon vragen omdat we maar 1 kind en dan ook nog een heel makkelijk kind hebben. :D . Nouja, dan gaan wij verder ook niet pushen. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159906510
Wij doen helemaal niets aan Valentijn... Of naja, ik heb I een kleurplaat voor Baard laten maken en Baard heeft de was gedaan.

Dat ik diezelfde was net daarvoor schoon en droog uit de droger had gehaald is een detail.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_159906624
_O- .

Mijn vriend doet altijd de was. Ik vond op een gegeven moment dat hij dit wel op zich mocht nemen, aangezien ik er altijd 's nachts uitging voor voedingen en hij dan altijd doorsliep. Nu zijn die nachtvoedingen allang gestopt, maar hij doet nog steeds de was. *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159906679
quote:
9s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij doen helemaal niets aan Valentijn... Of naja, ik heb I een kleurplaat voor Baard laten maken en Baard heeft de was gedaan.

Dat ik diezelfde was net daarvoor schoon en droog uit de droger had gehaald is een detail.
_O- _O-

Wij doen er ook niks aan, al heb ik wel een kaartje gekregen van mijn (8> .
S. 2014
J. 2016
pi_159907866
Wij betalen die van ons 7.50 voor 2 kindjes.
Ze is 20 en zowat altijd beschikbaar. Dat laatste vind ik wel wat waard. Wel lang moeten zoeken voordat we iemand vonden waar het mee klikte.
Had tihdens de zoektocht een advertentie opgehangen in de supermarkt. Nooit meer! Wat je dan allemaal voor tokkies op je dak krijgt :X
  zondag 14 februari 2016 @ 14:13:36 #26
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159908462
DaD _O- mannen :+

Lieve foto weer van I O+

En ik ben dus niet helemaal gek :+ de jongste oppas zit in haar eerste jaar pedagogiek. Zij kwam zelf met 4 euro per uur, de tweede had geen bedrag in gedachten. 4 euro is het nibudminimum maar zelfs dat vind ik wat weinig. Ook omdat Lucas best de nodige aandacht vraagt een met maar bed brengen niet de makkelijkste is.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159914462
Baard scoort punten :D _O-

Fijn dat jullie weer thuis zijn Razz! :* Ik had met je te doen...

Wij betaalden 3,50 euro per uur aan onze oppas van 16 alleen voor de oudste (ze woont 2 deuren verder). Nu A er ook is, is het nog niet nodig geweest (schoonouders konden steeds). Maar ik denk dan 5 euro. Wij hebben haar gevraagd wat ze bij anderen krijgt en ze was blijkbaar heel erg eerlijk als ik het zo lees :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159914810
Ik heb van mijn dertiende tot mijn drie-en-twintigste opgepast en dat was een serieus goeie deal voor mijn buren.

Ik begon met 5 gulden per uur en dat werd 2,50 toen de euro kwam :+

Dus mijn buren hadden een ervaren oppas van 20+ die hun kinderen vanaf de geboorte kende, die vlakbij woonde en rustig tot drie uur kon blijven, en maar 2,50 per uur kostte :')

Meestal kreeg ik gewoon 10-15euro voor een avondje. Ik at dan wel goed uit de kasten op zo'n avond :P

Ook een keer een hele dag op twee jongetjes gepast van 3 en 1,5, incl boodschappen doen bij de super in de straat, op de fiets naar een verjaardagsfeestje (hoe ik met kind achterop en kind op minifiets die tocht heb afgelegd snap ik echt niet), gekookt, gedouchet en in bed gestopt. Maar daar kreeg ik wel 50 euro voor.
Kwak
pi_159914847
Baard :X Verder nog wel wat geslapen DaD?

Wij betalen onze (ervaren overdag- & avond-)oppas ¤5,-/u

Lucas heeft de laatste weken steeds weinig-slaap-dagen (soms alleen 's ochtends een uurtje ofzo, maar dan wel om 16u vet moe }:| ) maar vandaag ineens weer 2 1/2 en 1 1/2u, heerlijk!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_159916288
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 17:36 schreef JufMariska het volgende:
Baard :X Verder nog wel wat geslapen DaD?

Wij betalen onze (ervaren overdag- & avond-)oppas ¤5,-/u

Lucas heeft de laatste weken steeds weinig-slaap-dagen (soms alleen 's ochtends een uurtje ofzo, maar dan wel om 16u vet moe }:| ) maar vandaag ineens weer 2 1/2 en 1 1/2u, heerlijk!
Misschien heeft hij langzaam genoeg aan 1 slaapje tussen de middag?
S. 2014
J. 2016
pi_159916983
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 18:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Misschien heeft hij langzaam genoeg aan 1 slaapje tussen de middag?
Dachten wij ook ja, maar dat haalt hij echt nog niet :X 's ochtends tukken is nog Heel Hard nodig (en rekken naar eind vd ochtend een drama), en dan is de ruk naar etenstijd echt een beetje te lang.. Ach ja, we zien het wel even de komende tijd!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_159918556
Amsel wat fijn zo'n date, en ook dat het eigenlijk niet 'nodig' is O+ . Hier ga ik de we-time wat meer afdwingen ;) . Ik heb vandaag het van-NIKKI-gejatte-Valentijnsidee aan m'n lief gegeven: een glazen pot met dates voor een jaar. Twaalf dates buiten huis en veertig binnen. Hij was er heel blij mee en vanavond doen we date 1: Youtube Karaoke *) :7 .

Chanty wat fijn dat de oppas bevalt! Hoe heb je haar gevonden? Wij zijn ook op zoek. Ik ga via oudermatch eens wat mensen uitnodigen hier, eens kijken of er wat klikt. En fijn dat ik door dit topic alvast een idee heb wat een redelijk tarief is ^O^ .

DAD en Baard O+ ik moest gnorken, sorry :@ . Fijn dat I weer opknapt! Zelf nog wat geslapen?

Franny wat een heerlijke foto van I, ze wordt echt groot O+ !

JM wat lastig met het slapen! Hier hebben we A 'gewend' aan 1 slaapje door de ochtend te rekken met niet-inspannende dingen. Dus rond een uur of 11 een stuk wandelen in de wagen, of zitten en tekenen, of samen TV kijken ( :@ ) , alles om haar tot 11:30 wakker te houden. Dan langzaaaaaaaaam lunchen en dan rond 12:00 haar in bed kieperen. Dat ging een paar dagen gepaard met gemopper maar uiteindelijk wende ze eraan.
pi_159918645
Vraagje: A is werkelijk nog nooit ergens bang voor geweest, maar was dat vandaag ineens wel. In onze badkamer lopen nu tijdelijk twee ventilatiebuizen, er wordt nog een koof gemaakt. A stond vanavond onder de douche heel blij te spelen (het 'haar' van nijntje in te zepen :') ) maar ze wilde toen ze die buizen doorhad abrupt niet meer douchen, klampte zich huilend aan me vast en riep 'UIT!' . Duidelijk dus. Hoort dat een beetje bij deze leeftijd :? .
pi_159918822
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 20:14 schreef Razztwizzle het volgende:
Vraagje: A is werkelijk nog nooit ergens bang voor geweest, maar was dat vandaag ineens wel. In onze badkamer lopen nu tijdelijk twee ventilatiebuizen, er wordt nog een koof gemaakt. A stond vanavond onder de douche heel blij te spelen (het 'haar' van nijntje in te zepen :') ) maar ze wilde toen ze die buizen doorhad abrupt niet meer douchen, klampte zich huilend aan me vast en riep 'UIT!' . Duidelijk dus. Hoort dat een beetje bij deze leeftijd :? .
Dat denk ik wel... Saar is ineens bang voor t donker, die gaat echt haar kamer niet in als het licht niet brand.

Verder gaat ze spraaktechnisch ineens als een tierelier.... woorden komen er steeds duidelijker uit en ze snapt ook gewoon veel. O+ O+
S. 2014
J. 2016
pi_159919445
Razz, dat kan ineens opkomen ja, En het kan ook ineens weer over zijn :d
O is hier als de dood voor onze robotstofzuiger. Toen ze 6 maanden was en net kroop, is ze er bijmijn zwager eens op gaan zitten en toen drukte ze per ongeluk op de knop, en dat ding ging dus zoemen en rijden. Arm kind, het is nooit meer goed gekomen.

Nog even een <3 voor je Saaa sa saaa razz. Wate en lieve stem heeft ze!

Leuk he GM als die taal ineens zo'n sprong maakt! O hier ook. Opa liet een speelgoedschaap zien op facetime, hij had haar eigen schaap "beeh" wat omgeknutseld zodat ie niet steeds omduvelde. Dus O zegt "beeh", en loopt weg. Komt ze terug met een duploschaapje en zegt weer "beeh". Echt niet te bevatten hoe ze ineens al die links legt.
En alle dieren zijn "paad" of "apie". Loop je over de kinderboerderij, en zij maar "paad, paad, hiihihih" roepen. Totdat je de stallen inloopt. Dan zijn het allemaal "apie"s. En dan staat daar 1 paard met de naam Api. Ik kwam niet meer bij van het lachen.
  zondag 14 februari 2016 @ 20:50:49 #36
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159919693
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 20:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Amsel wat fijn zo'n date, en ook dat het eigenlijk niet 'nodig' is O+ . Hier ga ik de we-time wat meer afdwingen ;) . Ik heb vandaag het van-NIKKI-gejatte-Valentijnsidee aan m'n lief gegeven: een glazen pot met dates voor een jaar. Twaalf dates buiten huis en veertig binnen. Hij was er heel blij mee en vanavond doen we date 1: Youtube Karaoke *) :7 .

Chanty wat fijn dat de oppas bevalt! Hoe heb je haar gevonden? Wij zijn ook op zoek. Ik ga via oudermatch eens wat mensen uitnodigen hier, eens kijken of er wat klikt. En fijn dat ik door dit topic alvast een idee heb wat een redelijk tarief is ^O^ .

DAD en Baard O+ ik moest gnorken, sorry :@ . Fijn dat I weer opknapt! Zelf nog wat geslapen?

Franny wat een heerlijke foto van I, ze wordt echt groot O+ !

JM wat lastig met het slapen! Hier hebben we A 'gewend' aan 1 slaapje door de ochtend te rekken met niet-inspannende dingen. Dus rond een uur of 11 een stuk wandelen in de wagen, of zitten en tekenen, of samen TV kijken ( :@ ) , alles om haar tot 11:30 wakker te houden. Dan langzaaaaaaaaam lunchen en dan rond 12:00 haar in bed kieperen. Dat ging een paar dagen gepaard met gemopper maar uiteindelijk wende ze eraan.
Oppassen.nl :) keek ook via oudermatch maar kreeg daar vrijwel geen (fatsoenlijke) reacties.

Op je angstvraag heb ik geen antwoord. Mijn kind is altijd al wat angstig geweest :+ Hier gaat het eigenlijk steeds beter. Vandaag naar een kinderspeelparadijs geweest en hij was na twintig minuten ontdooid en rende rond O+

Oh ja robotstofzuiger is hier ook doodsangst nummer 1 :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159919762
Room _O- :D

Razz, thanks voor de concrete tip! Hier ligt-ie nu zo'n 2u nadat hij wakker werd weer gestrekt, dat is meestal tussen half 10 en 10 :Z Dus dat rekken tot 12u wirdt nog ff lastig vrees ik }) :D
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_159920015
Opkomende angst: check. Lou wordt hysterisch bij het horen van het zuigend/slurpend geluid als het laatste beetje water uit haar bad loopt :')
pi_159920106
Een paard dat Api heet :') was dat "Kinderboerderij de Kinderverwarring" ? En heerlijk dat geklets van O.! Ik zou een robotstofzuiger ook eng vinden geloof ik :@

Saartje ook aan de klets, gezellig hè O+ !

Chanty dank voor de tip! Lief is wat huiverig voor zulke sites, maar zoveel mensen kennen we hier ook niet, dus via-via lijkt me niet te doen.

Oh JM dat had ik niet begrepen, sorry -O- . Dan snap ik de noodzaak van twee slaapjes nog wel! En heb ik ook niet echt tips. Behalve veel Zen en geduld en af en toe een rol behang :+ .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2016 21:02:02 ]
  zondag 14 februari 2016 @ 21:06:20 #40
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159920246
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 21:01 schreef Razztwizzle het volgende:
Een paard dat Api heet :') was dat "Kinderboerderij de Kinderverwarring" ? En heerlijk dat geklets van O.! Ik zou een robotstofzuiger ook eng vinden geloof ik :@

Saartje ook aan de klets, gezellig hè O+ !

Chanty dank voor de tip! Lief is wat huiverig voor zulke sites, maar zoveel mensen kennen we hier ook niet, dus via-via lijkt me niet te doen.

Oh JM dat had ik niet begrepen, sorry -O- . Dan snap ik de noodzaak van twee slaapjes nog wel! En heb ik ook niet echt tips. Behalve veel Zen en geduld en af en toe een rol behang :+ .
Ik ook. Ik ben überhaupt huiverig voor vreemden in mijn huis :') ik heb nu al geen zin in kraamzorg. Maar ook wij kennen niet veel mensen hier (die we willen opschepen met ons kind) en wilde iemand met ervaring omdat Lucas niet de makkelijkste is een we een baby erbij krijgen. Dus buurmeisje van 16 vond ik geen optie hoe lief ze ook is; te onvolwassen. Oproep via Facebook leverde niks op dus dan moet je wel via een site. Gebruik je gezonde verstand. Je kunt doorgaans echt wel inschatten of iemand betrouwbaar is. Je kunt anders ook naar referenties vragen :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159920380
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 21:01 schreef Razztwizzle het volgende:
Een paard dat Api heet :') was dat "Kinderboerderij de Kinderverwarring" ? En heerlijk dat geklets van O.! Ik zou een robotstofzuiger ook eng vinden geloof ik :@

Saartje ook aan de klets, gezellig hè O+ !

Chanty dank voor de tip! Lief is wat huiverig voor zulke sites, maar zoveel mensen kennen we hier ook niet, dus via-via lijkt me niet te doen.

Oh JM dat had ik niet begrepen, sorry -O- . Dan snap ik de noodzaak van twee slaapjes nog wel! En heb ik ook niet echt tips. Behalve veel Zen en geduld en af en toe een rol behang :+ .
Haha zoiets ja :D
pi_159920461
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 21:01 schreef Razztwizzle het volgende:
Een paard dat Api heet :') was dat "Kinderboerderij de Kinderverwarring" ? En heerlijk dat geklets van O.! Ik zou een robotstofzuiger ook eng vinden geloof ik :@

Saartje ook aan de klets, gezellig hè O+ !

Chanty dank voor de tip! Lief is wat huiverig voor zulke sites, maar zoveel mensen kennen we hier ook niet, dus via-via lijkt me niet te doen.

Oh JM dat had ik niet begrepen, sorry -O- . Dan snap ik de noodzaak van twee slaapjes nog wel! En heb ik ook niet echt tips. Behalve veel Zen en geduld en af en toe een rol behang :+ .
Ze hebben een handige checklist op de site om door te nemen bij een eerste gesprek, en adviseren om een id bewijs te checken.

Ik heb ter referentie even gezocht in t dorp van mijn ouders en daar kwam ik bekende namen tegen van meisjes die ik als klein kind ken uit de buurt :+ die zijn nu 20 :7

Dus ik ga binnenkort ook twee meisjes uitnodigen denk ik om kennis te maken, kunnen we ook eens een avondje weg zonder oma in te schakelen...
Kwak
pi_159928826
Arme I DAD, fijn dat het wat beter gaat.
Dikke :* voor alle zieke kindjes en mama's!
Handig al die prijzen voor de oppasmeisjes! Die ga ik onthouden.
JM, wij zijn op een gegeven moment 's ochtends gaan rekken. Eerst viel hij om 10:30 om, vervolgens 11:00 en dan net zoals Razz van alles gaan doen om hem wakker te houden zonder dat het te inspannend was.
Oppassen.nl check!

Wij hebben nu wat huisstress, nou ja stress, gedoe.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159933128
JM, misschien kun je proberen om een buiten-activiteit te doen op het moment waar hij normaal omvalt? Rondje speeltuin oid, takjes kijken in de tuin, weet ik het - hier heb ik om precies dezelfde reden de ochtend inmiddels opgerekt tot 11.30, en dan slaapt hij goed lang! (Luncht daarna). Hier was het probleem dat hij écht heel moe was om 9.30 (babysukkel :') ) en vervolgens daarna helemaaal niet meer wou slapen in de middag. Veel huils, weinig plezier. Dus ik heb hem in het 1slaap ritme gedwongen en dat werkt een stuk beter! :)

ermagherd Razz wat je vertelt over de hysterische HANGRY in de ochtend is hier echt precies hetzelfde :') grappig dat hij niet de enige is!
pi_159938784
btw: sinds W kan lopen enzo is buiten zijn ontzettend tof, maar als we naar de speeltuin gaan wil hij ALLEEN maar wegrennen. glijbaan is een keer leuk, schommelen ook, maar na 5 min zet hij het steevast op een holletje richting de (open) exit, en wil het verkeer in }:| handje pakken = zitten/liggen en dus loop ik elke 3 min met een huilend trappelend bananend kind in mijn armen terug de speeltuin in, tot ik het zat ben en hem terugzet in de buggy, dan maar niet -O- . Hoe overbelast je je rug in 20 min, les 12. }:| kan iemand me zeggen dat dit een fase is en hij maar heel kort duurt?
  maandag 15 februari 2016 @ 16:40:59 #46
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159938848
Crump. Dit is een fase en hij duurt maar kort. O-).
KuikenGuppy
pi_159938864
:') waarom stelt dat me niet gerust?
pi_159938975
Echt Crump, het is een fase O-)

W heeft nu zoveel vrijheid met dat lopen, het nieuwtje is er vast snel weer af :+
pi_159939065
Ik sluit me aan: het is een fase O-) Het nieuwtje gaat eraf en dan blijft ie gewoon naast je lopen etc. :7
  maandag 15 februari 2016 @ 17:14:21 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159939726
Maar serieus. Kuiken vloog toen hij net een beetje fatsoenlijk kon lopen als een puppy alle kanten op. Tegenwoordig wil hij meestal wel iemands handje vast houden en blijft hij redelijk in de buurt.

Over puppies gesproken; mijn ouders hadden voor mij een tuigje met riem er aan voor op vakantie, zodat ik in Kopenhagen niet weg zou lopen :D.
KuikenGuppy
pi_159940279
Even ter geruststelling, Stip beet lekker venijnig in de hand die hem vast had als hij aan de hand moest lopen om los te komen en gooide zich vervolgens op de grond, dus het kan erger :+ Inmiddels doet ie dat niet meer :s)
pi_159940404
Dot :D

Saar loopt ook het liefste los en dan van links naar rechts... ze zegt wel netjes dag als ze wegloopt. :') en ze loopt vaak met dr handjes op dr rug O+ mijn opa liep ook vaak zo O+
S. 2014
J. 2016
pi_159940980
Duurt die fase kort ja? :')
Ze gooit zich nu maar gewoon gelijk ter aarde in de supermarkt of winkel als ze ziet dat ik haar een hand wil geven }:|

Die zelfscanners zijn wel levensreddend! Ik laat haar er nu mee lopen en dan zeggen "Kom Loutje, je moet dit nog even scannen!" Dan komt ze blij aangedribbeld, richt de scanner erop en kan ik op het knopje drukken. Als ze de piep dan hoort gaat ze lachen O+
  maandag 15 februari 2016 @ 18:48:30 #54
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159942216
Hij zegt nu mama op verzoek O+ inclusief applausje voor jezelf

-Weg-

[ Bericht 45% gewijzigd door Chanty op 16-02-2016 13:06:55 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 15 februari 2016 @ 18:50:31 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159942259
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:02 schreef Skittles het volgende:
Duurt die fase kort ja? :')
Ze gooit zich nu maar gewoon gelijk ter aarde in de supermarkt of winkel als ze ziet dat ik haar een hand wil geven }:|

Die zelfscanners zijn wel levensreddend! Ik laat haar er nu mee lopen en dan zeggen "Kom Loutje, je moet dit nog even scannen!" Dan komt ze blij aangedribbeld, richt de scanner erop en kan ik op het knopje drukken. Als ze de piep dan hoort gaat ze lachen O+
Ideaal he, als ze een Belangrijke Taak hebben O+. Kuiken blijft daarbij gelukkig wel netjes in het karretje zitten; tegenwoordig helpt hij ook met de tas inpakken en thuis weer uitpakken O+.
KuikenGuppy
  maandag 15 februari 2016 @ 19:06:45 #56
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_159942773
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:14 schreef Burdie het volgende:

Over puppies gesproken; mijn ouders hadden voor mij een tuigje met riem er aan voor op vakantie, zodat ik in Kopenhagen niet weg zou lopen :D.
Ik zag op de markt vanmiddag ook nog een kind aan een tuigje. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moest denken. Het leek best handig, dat jommetje vond het ook wel best/stribbelde iig niet tegen, maar vond het sneu. Zo'n vrijheidbeperkende maatregel
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_159942814
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:06 schreef zeefje het volgende:

[..]

Dit zag ik op de markt vanmiddag nog. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moest denken....
Ik vind ze verschrikkelijk :+ net als wat er gebeurd, je denkt aan een pup. :P
S. 2014
J. 2016
  maandag 15 februari 2016 @ 19:09:25 #58
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_159942853
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik vind ze verschrikkelijk :+ net als wat er gebeurd, je denkt aan een pup. :P
Ik vind het zo ontzettend sneu maar tóch handig bij loslopende en risico-dat-dreumes-de-weg-op-loopt dreumesen.

Kromme zin :')

Ik zou mijn kind dat iig nooit aandoen :{
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_159943016
Als er veel risico is dan gaat dreumes in de buggy ;)
S. 2014
J. 2016
  maandag 15 februari 2016 @ 19:19:15 #60
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159943186
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Als er veel risico is dan gaat dreumes in de buggy ;)
l

Je kunt je natuurlijk dan afvragen wat vrijheidsbeperkender is ;). Overigens gebruiken wij ook geen tuigjes

Hoi vanuit het griephok :W. Heb al sinds woensdag hoge koorts en om het af te toppen heeft onze Suus een middenoorontsteking :Y). Tis weer huize Weltevree hier hoor :')
pi_159943345
Ik had zelf een tuigje. Wilde altijd lopen maar wij woonden naast een sloot en op veel plekken kon je er zo inlopen.

Ik wilde altijd lopen maar met een dikke buik (zwanger van 11 mnd tot 20 mnd oud) lukte het mijn moeder niet altijd mij op te tillen, en later met een beugel paste ik alleen in een tweelingbuggy en gilde ik de hele weg.

Kortom: mijn moeser vond verdrinken en vastzetten zieliger :+
Kwak
  maandag 15 februari 2016 @ 19:26:20 #62
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_159943406
Vraag mij af waarom dat dus +- 25 jaar geleden wel zoveel werd gedaan, en nu niet veel meer?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_159943794
Vroeger was het denk ik normaler dat kinderen gewoon liepen. En als je dan wegliep kreeg je een tuigje.
Kwak
pi_159944173
Vroeger ging het allemaal wat anders natuurlijk. Een tuigje zie ik hier nog niet 123 gebeuren. Naar de speeltuin met een gesloten hek er omheen wel :').

Maar W kan inmiddels ook heel goed op de trap! Vindtie superleuk dus een tweede traphek is er ook al :') als ik hem open doe wanneer het bedtijd is weet hij niet hoe snel hij de trap op komt. Das dan wel weer leuk.

Beterschap daar soesa!
  maandag 15 februari 2016 @ 19:59:59 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_159944659
Ik zat ook in een tuigje. Tegenwoordig durven mensen dat niet meer omdat ze zo hard veroordeeld worden op internet.
disclaimer
  maandag 15 februari 2016 @ 20:00:58 #66
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_159944693
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zat ook in een tuigje. Tegenwoordig durven mensen dat niet meer omdat ze zo hard veroordeeld worden op internet.
Zou het alleen daarom te doen zijn? Om de oordelen?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_159944765
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zat ook in een tuigje. Tegenwoordig durven mensen dat niet meer omdat ze zo hard veroordeeld worden op internet.
Of gewoon midden op straat te horen krijgen hoe zielig het is. Net als een kind in de draagdoek of draagzak. Zeker geen geld voor een kinderwagen etc etc..
Ik denk dat mijn dochter veel liever in een tuigje zou willen rondlopen dan vastzit in de kinderwagen.
  maandag 15 februari 2016 @ 20:05:21 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_159944853
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:00 schreef zeefje het volgende:

[..]

Zou het alleen daarom te doen zijn? Om de oordelen?
ja, dat denk ik wel. Okee, vooruit, de gezinnen zijn kleiner, dus heb je minder wegrennende kinderen. Maar er zijn weinig diersoorten zo venijnig in hun onderling veroordelen dan moeders _O-
disclaimer
pi_159945075
Ik zou ook liever een kind aan een tuigje hebben dan een krijsend kind onder m'n arm of in de wagen. Stip vond de wagen ook heel stom een tijd, dus toen droeg ik hem in de Tula, maar naarmate mijn buik groeide ging dat niet meer en vond hij de wagen ineens prima. Nu vindt hij het tof om op z'n fietsje te gaan en dan zet ik hem vlak bij het winkelcentrum toch in de wagen, omdat ik hem anders moet tillen en dat lukt me niet meer. En dan piept ie zolang ik hem erin zet, maar als ik loop is het allemaal prima. Vooral als hij dan idd de scanner krijgt. Ik moet dan vaak alsnog gewoon naar de kassa trouwens, want 9 van de 10 keer lukt het hem dat ding op hol te laten slaan :')

Je hebt toch ook van die tuigjes die gewoon een rugzakje hebben, zodat je ze alleen kunt uitrollen als het nodig is?
pi_159945144
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:11 schreef Dot. het volgende:
Ik zou ook liever een kind aan een tuigje hebben dan een krijsend kind onder m'n arm of in de wagen. Stip vond de wagen ook heel stom een tijd, dus toen droeg ik hem in de Tula, maar naarmate mijn buik groeide ging dat niet meer en vond hij de wagen ineens prima. Nu vindt hij het tof om op z'n fietsje te gaan en dan zet ik hem vlak bij het winkelcentrum toch in de wagen, omdat ik hem anders moet tillen en dat lukt me niet meer. En dan piept ie zolang ik hem erin zet, maar als ik loop is het allemaal prima. Vooral als hij dan idd de scanner krijgt. Ik moet dan vaak alsnog gewoon naar de kassa trouwens, want 9 van de 10 keer lukt het hem dat ding op hol te laten slaan :')

Je hebt toch ook van die tuigjes die gewoon een rugzakje hebben, zodat je ze alleen kunt uitrollen als het nodig is?
Likt 'ie aan de onderkant van de scanner? Daar kunnen ze heel slecht tegen merk ik elk bezoekje weer :+
  maandag 15 februari 2016 @ 20:14:18 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_159945181
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:13 schreef Skittles het volgende:

[..]

Likt 'ie aan de onderkant van de scanner? Daar kunnen ze heel slecht tegen merk ik elk bezoekje weer :+
de scanners of de kinderen?
disclaimer
pi_159945183
Wie wil er nou niet zo'n Mickey Mouse parasiet op z'n rug? :+

  maandag 15 februari 2016 @ 20:15:06 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_159945213
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:14 schreef Dot. het volgende:
Wie wil er nou niet zo'n Mickey Mouse parasiet op z'n rug? :+

[ afbeelding ]
dat kleffe handje :')
disclaimer
pi_159945234
Crumpette, je zou denken dat hij in die speeltuin genoeg ruimte heeft om rond te hobbelen, maar nee. meneer wil natuurlijk buiten de speeltuin de wereld verkennen. _O- . Het was hier inderdaad wel een fase. Zoals ik al vertelde; wij zaten toen I net een tijdje goed kon los lopen een keer binnen te eten bij een restaurant op de Grote Markt. Dat was echt niet te doen: I bleef maar weglopen. Wilde ook pertinent niet op een stoel zitten. Maar dan ook echt: serieus weglopen. Ik ben op een gegeven moment zonder iets te zeggen achter haar aan gaan lopen, om te kijken hoe ver weg ze zou gaan als ze dacht alleen te zijn. Dat was heel ver weg. Ze hobbelde zo de tent uit, de Grote Markt over, de spuistraat in, en pas toen ze vrolijk op een etalageruit aan het timmeren was, kreeg ze in de gaten dat ik haar gevolgd was.

Nu is ze zich toch wat meer bewust van alles en ook eerder bang. Ze heeft na een tijd heel braaf handje te hebben gegeven nu weer een fase dat ze dat ab-so-luut niet wil. En dat terwijl wij dus heel vaak in de drukke stad lopen. Maar ja, dat is dus ook weer waar opvoeding om de hoek komt kijken. Ik leg haar uit wat ik van haar verwacht, roep haar bij me als we ergens echt goed moeten opletten. Vanochtend bij een kruispunt vroeg ik haar wat ze liever wilde: aan de hand, of even opgetild worden. Toen koos ze voor het laatste. Een tuigje zou ik dus om die reden niet doen; juist zo kun je een kind leren hoe om te gaan met die gevaren. Maar ja, ik heb natuurlijk niet vier koters rondrennen en ben ook niet hoogzwanger van een tweeling. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159945241
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:13 schreef Skittles het volgende:

[..]

Likt 'ie aan de onderkant van de scanner? Daar kunnen ze heel slecht tegen merk ik elk bezoekje weer :+
Oh, dat zou best eens kunnen! Hij gebruikt ze namelijk ook als telefoon en zoals jullie misschien gemerkt hebben is zijn orale fase nogal lang :P 'Uit de mond!' is mijn meestgebruikte zin denk ik...
pi_159945257
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat kleffe handje :')
Ik vind die bezeten blik veel enger :X
pi_159945297
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

de scanners of de kinderen?
De scanner. Het kan Lou werkelijk geen reet schelen dat het ding weer een foutmelding geeft. Hij maakt namelijk nog steeds dat toffe piepgeluidje, dus ik loop meestal voor de kat z'n kut de rest van de boodschappen aan te slaan op een scanner dat het toch niet meer registreert :')
pi_159945356
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:16 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik vind die bezeten blik veel enger :X
Nou, die kan zo in een verfilming van een Stephen King verhaal.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159945508
quote:
2s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:15 schreef Franny_G het volgende:
Crumpette, je zou denken dat hij in die speeltuin genoeg ruimte heeft om rond te hobbelen, maar nee. meneer wil natuurlijk buiten de speeltuin de wereld verkennen. _O- . Het was hier inderdaad wel een fase. Zoals ik al vertelde; wij zaten toen I net een tijdje goed kon los lopen een keer binnen te eten bij een restaurant op de Grote Markt. Dat was echt niet te doen: I bleef maar weglopen. Wilde ook pertinent niet op een stoel zitten. Maar dan ook echt: serieus weglopen. Ik ben op een gegeven moment zonder iets te zeggen achter haar aan gaan lopen, om te kijken hoe ver weg ze zou gaan als ze dacht alleen te zijn. Dat was heel ver weg. Ze hobbelde zo de tent uit, de Grote Markt over, de spuistraat in, en pas toen ze vrolijk op een etalageruit aan het timmeren was, kreeg ze in de gaten dat ik haar gevolgd was.

Nu is ze zich toch wat meer bewust van alles en ook eerder bang. Ze heeft na een tijd heel braaf handje te hebben gegeven nu weer een fase dat ze dat ab-so-luut niet wil. En dat terwijl wij dus heel vaak in de drukke stad lopen. Maar ja, dat is dus ook weer waar opvoeding om de hoek komt kijken. Ik leg haar uit wat ik van haar verwacht, roep haar bij me als we ergens echt goed moeten opletten. Vanochtend bij een kruispunt vroeg ik haar wat ze liever wilde: aan de hand, of even opgetild worden. Toen koos ze voor het laatste. Een tuigje zou ik dus om die reden niet doen; juist zo kun je een kind leren hoe om te gaan met die gevaren. Maar ja, ik heb natuurlijk niet vier koters rondrennen en ben ook niet hoogzwanger van een tweeling. :+ .
Zou mooi zijn als jij nou de tweelingkaart trekt :D!

Ja hij is zich ook gewoon echt nog niet bewust van gevaar. Dat komt vast vanzelf, tot die tijd zoek ik even wat plekken die minder 'open' zijn voor hem om los te lopen. En idd met I valt al veel meer te overleggen! W neemt weinig notie van me in de speeltuin tenzij ik hem de weg versper :') of de schommel duw :')
pi_159946284
Melba is gewoon lui denk ik. Die vindt de wagen prima, de winkelwagen kicken en loslopen ook leuk maar dan niet te lang :+ hij heeft laatst wel alle harten gestolen door luid giebelend door de gangpaden van de jumbo te rennen voor papa uit.
Kwak
  maandag 15 februari 2016 @ 20:49:43 #81
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159946590
Die wegren fase duurde hier een maand of drie. Nu luistert hij wel best goed. Maar ik die tijd begreep ik ineens het nut van een tuigje :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159946653
Crumpette: tips voor als het ook echt lekkerder weer is: paleistuinen, of de grote zandspeeltuin bij Scheveningse Bosjes.



Wat I heel leuk vond om te doen op het Koningsplein, was op die rand lopen van de rozenstruiken. Lekker rondjes maken, en uitputten. :D .
Oud fotootje van vorig jaar juni denk ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 15 februari 2016 @ 21:32:35 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159948347
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:11 schreef Dot. het volgende:
Ik zou ook liever een kind aan een tuigje hebben dan een krijsend kind onder m'n arm of in de wagen. Stip vond de wagen ook heel stom een tijd, dus toen droeg ik hem in de Tula, maar naarmate mijn buik groeide ging dat niet meer en vond hij de wagen ineens prima. Nu vindt hij het tof om op z'n fietsje te gaan en dan zet ik hem vlak bij het winkelcentrum toch in de wagen, omdat ik hem anders moet tillen en dat lukt me niet meer. En dan piept ie zolang ik hem erin zet, maar als ik loop is het allemaal prima. Vooral als hij dan idd de scanner krijgt. Ik moet dan vaak alsnog gewoon naar de kassa trouwens, want 9 van de 10 keer lukt het hem dat ding op hol te laten slaan :')

Je hebt toch ook van die tuigjes die gewoon een rugzakje hebben, zodat je ze alleen kunt uitrollen als het nodig is?
Twee scanners nemen. Een echte en één voor de dreumes.
KuikenGuppy
pi_159948365
Mijnessen geven inmiddels al een paar maanden keurig een handje als we over straat (lees: de stoep) lopen. Soms lopen we bijna een uur naar mijn zusje en dan houden ze vrijwel het hele uur mijn hand vast. Dat moet ook wel, want we lopen een groot stuk zo'n 1 meter naast een sloot. Met één kind dat linksaf zou gaan terwijl de ander voor rechtsaf kiest zou loslopen echt geen doen zijn in mijn eentje. :+ En als we dan zo lopen terijl de zon schijnt en ik zie onze schaduwen op straat, mijn schaduw in het midden en aan iedere hand een dreumesje, dan is dat keer op keer een momentje van ultiem geluk. O+

T en S wachten nu ook redelijk netjes bij de auto met uitladen en inladen. S kan dat al wat beter dan T en daarom moet T er altijd als eerste in en als laatste uit. :D
#tweelingissues :P
pi_159949341
Ik zat ook in een tuigje vroeger :D niks mis mee toch? Ik was echt een notoire wegloper. En manlief ook trouwens, die is zelfs eens van de C&A in Groningen teruggewandeld naar waar de auto van z'n mem geparkeerd stond, een wandeling van 15 minuten :o . Toen was hij 2,5 jaar oud.. Als A. ook zo'n wanderlust heeft weet ik het wel, tuigje it is :7 .

Vandaag waren we een ochtendje in de dierentuin en ze heeft ook zo heerlijk overal zelf gelopen O+ . Er was bijna niemand, dus als ze eens wegdwaalde konden we haar gewoon volgen. Vooral bij de bavianen was ze niet weg te slaan. En natuurlijk groot drama toen we haar weer in de buggy deden omdat ze zo moe werd van het lopen dat ze begon om te kukelen :') .

Los in de supermarkt vind ik wel dapper trouwens, dat durf ik echt niet met haar :@ . Ook omdat ik zelf zo slecht kan bukken en tillen nu ik zo dik en gammel ben. Dus dan zit ze nog fijn in de wagen, vind ze gelukkig ook nog prima ^O^ .
pi_159949365
Ha NIKKI, wat leuk weer eens van je te lezen O+ . Nog bedankt voor je Valentijnstip, hij is supergoed ontvangen hier ^O^ !
  dinsdag 16 februari 2016 @ 07:50:39 #87
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_159956713
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ideaal he, als ze een Belangrijke Taak hebben O+. Kuiken blijft daarbij gelukkig wel netjes in het karretje zitten; tegenwoordig helpt hij ook met de tas inpakken en thuis weer uitpakken O+.
+1, heel gezellige bezigheid aldus dame!
Meestal neem ik haar op mijn vrije dag ook mee om boodschappen te doen en meestal gaat er dan wat lekkers mee voor een 'ons' momentje. Een zakje Nibbits oid. O+

Ik hoor hier volgens mij niet lang meer, over 5.5 week hebben wij hier alweer een peuter dametje.. Gosh, dat is snel gegaan! ;(

Ik lees wel af en toe mee hoor, maar ben druk met mijn man (het gaat echt goed thuis)! :), mijn werk en onze dame. Gisteravond heb ik trouwens mijn diploma voor reanimatie en gebruik van een AED gehaald.

Ik zag dat er veel dreumesjes grote broer/zus worden. Spannend hoor! O+

Verder die het goed kunnen gebruiken een dikke :*

Tot gauw allemaal :W
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_159956905
Nikki, wat een mooi beeld, van jou en je twee dreumesjes. O+ .

Oh Crumpette, de tweelingkaart. Daar denk ik soms wel aan: mijn moeder is eentje van een tweeling, en ik ben zelf eigenlijk ook van een tweeling (mijn moeder verloor het andere vruchtje toen ze ongeveer vier maanden zwanger was..). Ik zou me wel echt kapot schrikken hoor, lijkt me heftig. (Maar het verhaal van Nikki is dan weer O+ !). Ik zat een keer bij Ella in de wachtkamer toen een stel uit de spreekkamer kwam, helemaal beduusd. Zij en de vk in kwestie (you know who ;) ) deelden even met de dames in de wachtkamer wat er aan de hand was: a. het was een ongeplande zwangerschap b. er waren al twee kindjes c. het bleek een tweeling te zijn. :o . Ze kregen als advies om in het dichtstbijzijnde koffietentje wat te gaan drinken om het nieuws te verwerken. :D .

Razz, wat heerlijk zo in de dierentuin he. Het is echt zo genieten om ze zo te zien.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159956967
Rijst wat fijn dat het goed gaat thuis! Wat hebben jullie een heftige tijd gehad zeg. En al bijna een peuter, wauw! Tijd vliegt.

Franny dat verhaal van die tweeling, poeh :X ! Maar wel.. Gaaf O+ ? Als je went aan het idee? Ofzo. Al lijkt vier kinderen me op praktisch niveau wel héél veel. Qua plek in huis, auto, en financieel..

Hier is de stucadoor bezig in de dakkapel *O* ! We maken vorderingen jongens, het wordt nog wat. Dus ik helemaal blij m'n ontbijtje smeren. Maar het was ook te mooi om waar te zijn.. Want toen zei hij: "Zaterdag komt de schilder? Nou die kan wel thuisblijven hoor, dan is het stucwerk nog lang niet droog. Doe maar een week later."

Ik ga het wiegje naast ons bed opmaken en met m'n vingers in m'n oren luid LALALA-end doen alsof ik niks heb gehoord :{w .
pi_159957081
Wat fijn dat alles goed gaat thuis, Rijst!

Poeh, het zit ook niet een beetje mee hè Razz :{ Is na de schilder alles af wat af moet zijn voor je er zelf in aan de slag kan?

Wat een heerlijk beeld met je twee grote knullen Nikki O+
pi_159957114
Dierentuin O+
(Hij staat nog op de planning voor vandaag, alleen hangen we voorlopig nog in de slaapkamer met muziekballetjes, blokjes en de schone was :')

Respect Skittles, dat je een handscanner durft te geven. Hier gaat alles naar de grond ;)

En tuigjes snap ik nu ook! "Kom maar Js" kijkt mij aan, begint te lachen, draait zich en rent weg O+. Dat is ff wennen in vergelijking met een beenhangende Ow ;)

Zo, genoeg over ons... Iemand nog leuke plannen voor vandaag :)
pi_159957201
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 08:36 schreef Skittles het volgende:
Wat fijn dat alles goed gaat thuis, Rijst!

Poeh, het zit ook niet een beetje mee hè Razz :{ Is na de schilder alles af wat af moet zijn voor je er zelf in aan de slag kan?

Wat een heerlijk beeld met je twee grote knullen Nikki O+
Nee, dan moet er nog een vloer in. En die zou a.s. maandag gelegd worden :') . Eerste optie daarna is 1,5 week later.

Maar ik voel me eigenlijk best Zen :o :? Sinds het wiegje er weer is denk ik "Het komt wel goed, alles is er voor de baby." Hopelijk komen mijn hormonen niet achter dit gevoel :') zhe bastards.
pi_159957215
Kan de vloer niet gewoon alsnog maandag gelegd worden? Een beetje een fatsoenlijke schilder houdt dat wel schoon.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_159957229
Ha, franny, ja dan kan ik me voorstellen dat je daar wel eens aan denkt! Bij ons komt het in de families niet voor, maar ik was toch wel een beetje opgelucht te zien dat het er 1 was.. intensief genoeg wat mij betreft!
Leuk ziet die zandspeeltuin er uit! Als het iets warmer wordt (-3 wtf??) gaan we er heen :7 .

Fijn dat het zo goed gaat thuis rijst!
Razz :o LALALALALA
pi_159957234
Wat een mooi plaatje zo Nikki! Hoe gaat het nu met jou? :*

De revalidatie gaat dus goed Rijst? Fijn hoor :)

Razz, wat DaD zegt, die vloer kan toch afgedekt worden?
pi_159957238
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 08:53 schreef Crumpette het volgende:
Ha, franny, ja dan kan ik me voorstellen dat je daar wel eens aan denkt! Bij ons komt het in de families niet voor, maar ik was toch wel een beetje opgelucht te zien dat het er 1 was.. intensief genoeg wat mij betreft!
Leuk ziet die zandspeeltuin er uit! Als het iets warmer wordt (-3 wtf??) gaan we er heen :7 .

Count me in *)
pi_159957279
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 08:54 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Count me in *)
Deal! Oh en ik heb mijnes in een broek maat 90 gehesen vanmorgen :') gaat prima. Omrollen ftw.
pi_159957358
Dreumosaurus O+ :D

Nog even over tuigjes; vroeger zat mijn broertje ook vast aan een paal op strand. Zodra hij kon rende hij de zee in :o en op een druk strand ben je zo'n kind natuurlijk snel kwijt. Hij heeft er volgens mij niets aan over gehouden :+
Een vriendin van me gebruikte het ook voor haar energieke zoon, zij heeft een spierziekte dus kon hem vaak niet bijhouden. De keren dat zij hier op is aangesproken zijn niet te tellen, opmerkingen over zielig/achterlijk/mishandeling etc :{
pi_159957906
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 08:58 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Deal! Oh en ik heb mijnes in een broek maat 90 gehesen vanmorgen :') gaat prima. Omrollen ftw.
Hoe groot is die reus van jou :o
pi_159957999
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 09:49 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Hoe groot is die reus van jou :o
Ja niet eens extreem hoor! Maar breed ofzo. Hij zit verder in 86 maar dezelfd broek een maat onder 90 (83, engelse maten) kon hij niet meer vrij in bewegen. Stugge jongenskleren zijn stug :'). Lengte was nog prima. Dus zoals altijd heeft hij nou weer een lekkere losse 2x omgerold nummer aan :').
pi_159958815
Tav het tuigje, het is denk ik ook de angst voor de oordelen. Het valt me sowieso enorm op dat je ineens vogelvrij bent wat betreft meningen en oordelen als je een kind hebt.
Ik moet zeggen dat B tegenwoordig goed luistert en zelf al een handje geeft. Toen dat nog niet goed ging, werd ie in de buggy gezet. Of dat nou zo veel beter is dan een tuigje, denk het niet.

Hi Nikki! :)

Ik zit hier nog maar een paar dagen, zondag wordt B gewoon 2 jaar. Dat kan toch niet? Mijn baby.
Gisteren kwam opa thuis van Antartica, hij is 2 weken weggeweest en B was toch blij om hem weer te zien! Kreeg een kleine pinguin knuffel die moet nu overal mee naartoe.

Ik heb ons gisteren ingeschreven op oppassen.nl, komt iemand oppas tekort? Ik heb al 14 mailtjes binnen, Ook van 'niet lezers'. Ik heb aangegeven sporadisch oppas te zoeken op vrijdag- zaterdag en zondagavond. Voor als wij een feestje hebben, naar de bios willen etc. De reacties variëren van 'ik kan elke dag tot 18:00' tot 'om welke datum gaat het?'. Ook de leeftijden lopen uiteen van 15 tot 62 jaar. Maar wel 3 die wel passen denk ik. Binnenkort maar eens kennismakingen plannen.
pi_159962108
Ik heb geen advertentie geplaatst Exode, wilde binnenkort maar eens twee meisjes mailen.

Leuke ochtend gehad hier! Ben om half tien met Melba naar Monkey Town gereden. Was lekker rustig, en hij heeft echt keihard geravot, af en toe pieps omdat hij vast zat in de ballenbak ofzo. Glaasje limonade gedronken met een rietje O+ mijn grote kleine.

Daarna moesten we (11.20) nog even langs de bakker en de slager, maar melba viel in slaap in de auto binnen 1 minuut. Moest toch echt, niet wakker te krijgen in eerste instantie, mijn kleine snoepie. Geluncht in winkelwagentje (bruin pistoletje en plakje worst van de slager) en thuis direct zijn bed in.

Ik heb zo van hem genoten vanmorgen!!

/dagboek
Kwak
pi_159962613
Wat fijn Kwak!! Heerlijk zo samen lekker op pad O+ .
pi_159962742
Kwak ik wel hoor 'Potten zoeken deksel' :P

Oh en de werkstress begint weer overnieuw.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159963386
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:47 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb geen advertentie geplaatst Exode, wilde binnenkort maar eens twee meisjes mailen.

Leuke ochtend gehad hier! Ben om half tien met Melba naar Monkey Town gereden. Was lekker rustig, en hij heeft echt keihard geravot, af en toe pieps omdat hij vast zat in de ballenbak ofzo. Glaasje limonade gedronken met een rietje O+ mijn grote kleine.

Daarna moesten we (11.20) nog even langs de bakker en de slager, maar melba viel in slaap in de auto binnen 1 minuut. Moest toch echt, niet wakker te krijgen in eerste instantie, mijn kleine snoepie. Geluncht in winkelwagentje (bruin pistoletje en plakje worst van de slager) en thuis direct zijn bed in.

Ik heb zo van hem genoten vanmorgen!!

/dagboek
Monkeytown gouda wel de moeite waard voor die kleintjes dus? Twijfel telkens tussen monkeytown en ballorig.
S. 2014
J. 2016
pi_159963457
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Monkeytown gouda wel de moeite waard voor die kleintjes dus? Twijfel telkens tussen monkeytown en ballorig.
ik vond het heel leuk, maar ben nog niet bij ballorig geweest. als je voor 11.30 komt is t voor kinderen onder de drie jaar 4,50.
Kwak
pi_159963466
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Monkeytown gouda wel de moeite waard voor die kleintjes dus? Twijfel telkens tussen monkeytown en ballorig.
Vind die in Gouda ook wel leuk. Vond het wel wat drukker als die in Rotterdam en Spijkenisse.

Ga nu trouwens helemaal niet meer naar mt. Heb leuke indoorspeeltuin ontdekt vlakbij huis. Leuk personeel en normale prijzen mbt eten en drinken. Vind het bij mt gekkenwerk wat ze vragen voor consumpties.
pi_159963492
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Vind die in Gouda ook wel leuk. Vond het wel wat drukker als die in Rotterdam en Spijkenisse.

Ga nu trouwens helemaal niet meer naar mt. Heb leuke indoorspeeltuin ontdekt vlakbij huis. Leuk personeel en normale prijzen mbt eten en drinken. Vind het bij mt gekkenwerk wat ze vragen voor consumpties.
Bungelland toevallig?
S. 2014
J. 2016
pi_159963512
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik vond het heel leuk, maar ben nog niet bij ballorig geweest. als je voor 11.30 komt is t voor kinderen onder de drie jaar 4,50.
Moeten ze ook gewoon allebei een keer uittesten. Saar vind het toch allemaal leuk. :+
S. 2014
J. 2016
pi_159963676
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Bungelland toevallig?
Nee. Ballebak heet het. Zit achter de mac op charlois.
pi_159963786
Sunshine, dat viel mij ook op MonkeyTown (Ijsselstein) ¤ 2,50 voor een wit bolletje kaas....
Ikea is ook 1 grote binnenspeeltuin he :D Daar vermaakt B zich ook 'altijd'.

We gaan binnenkort trouwens het dekbed ipv slaapzak uitproberen in zijn ledikant. Tijdens middagslaapjes eerst maar eens. Als dat helemaal goed gaat (ook de nachten) willen we langzaam over op een peuterbed.
Is vooral gemak, 1 winterslaapzak is kapot gegaan en hij groeit uit zijn zomerslaapzakken. Ipv voor korte periode nieuwe slaapzakken te kopen, gaan we over op dekbed en lakentjes. En als B2 ooit lukt, gaat zijn ledikant door naar nummer 2. Mijn moeder had nog een dekbedje en hoeslakens dus we kunnen gaan oefenen.
pi_159964479
ik vond die 60 cent voor een bekertje limonade dan weer heel schappelijk. we hebben er verder niks gegeten.
https://goo.gl/photos/kLNtVpkvogZAi2S6A
dit was toen we net binnen waren.
Kwak
pi_159964654
Je hebt in Houten ook een indoorspeeltuin, volgens mij Ballorig en dan is zo'n simpel bolletje ¤ 1,50, dat wil ik er echt wel voor betalen. Maar ¤ 2,50! Lunchen we thuis wel.

B liep in Monkeytown zijn eerste blauwtje weken geleden. Hij stond in de bouwhoek en er wilde een meisje die hoek in stappen. B steekt zijn hand uit om te helpen en lacht naar haar. Ze rende gillend weg _O- Jochie helemaal beduusd, zegt de vader van het meisje tegen hem "tja zo zijn vrouwen knul".
pi_159964745
Oh Kwak, dat klinkt fijn O+ Ik had ook een fijne date met mijn smurf! Met de bus O+ naar de stad O+ en boodschappen (met plakje brood bij de bakker O+ ) en koffie/lunch bij Bagels & Beans O+ Hij had sjans met alles en iedereen, knaagde 2 bruine boterhammen op en zwaaide gezellig 'daaaaaa' naar de halve stad :D

En staat nu te rellen in z'n bed :X

Monkeytown/Ballorig kan ik ook wel weer 's doen, is hier vlakbij (en de bus stopt daar voor de deur)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_159964953
Leuke ochtend zo Kwak O+

F wil sinds kort zelf bepalen wat hij aan wil. En dat is bij voorkeur niet wat ik uit de kast heb gepakt :+ Wat ik hem dan voorstel pakt hij vast, om het vervolgens theatraal op de grond te gooien :') Herkenbaar gedrag?

Wel een goede reden natuurlijk om er voor te zorgen dat er alleen maar hele leuke kleertjes in z'n kast liggen :9
pi_159965548
Wat een fijne ochtenden voor kwak en JM en uks. O+. Wat stapt hij daar heerlijk rond, kwak!

Gelukkig vond I het hilarisch om mij de autoruiten te zien krabben om half 8, had hij ook een leuke ochtend. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_159966282
Ohhh ik ontdek nu pas het filmpje O+ Wat een kjoetie kwak! En hij zegt mama O+ En de trui! O+

Ik probeerde net even te werken met wakkere uk om me heen (want zou ik doen tijdens z'n slaap). Hij *O* w/ :D 8-) Ik }:| :N :{ :W Dat schoot lekker op. NOT ;)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_159967399
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:09 schreef Fazzoletti het volgende:
Leuke ochtend zo Kwak O+

F wil sinds kort zelf bepalen wat hij aan wil. En dat is bij voorkeur niet wat ik uit de kast heb gepakt :+ Wat ik hem dan voorstel pakt hij vast, om het vervolgens theatraal op de grond te gooien :') Herkenbaar gedrag?

Wel een goede reden natuurlijk om er voor te zorgen dat er alleen maar hele leuke kleertjes in z'n kast liggen :9
Heel herkenbaar al doet dreumes het hier nog niet. Peuter is wel al sinds haar 2e heel duidelijk in wat ze wél en wat ze niet aan wil. tegenwoordig mét argumenten: niet mooi, zit niet lekker enzo.
Overigens kan het zomaar zijn dat iets wat als niet mooi word afgeserveerd de volgende dag juist door haar wordt uitgekozen..
pi_159968422
Wij knutselde vandaag voor mijn opa zijn verjaardag, hij heeft zijn volkstuin op moeten geven ivm zijn gezondheid, en wilde nu spulletjes voor zijn balkon..

Ik ben zo trots op mijn kleine picasso. O+

*filmpje*


S. 2014
J. 2016
  dinsdag 16 februari 2016 @ 17:36:06 #120
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159968426
Exode :D wijze levensles al _O-
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159968493
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 14:48 schreef kwakz0r het volgende:
ik vond die 60 cent voor een bekertje limonade dan weer heel schappelijk. we hebben er verder niks gegeten.
https://goo.gl/photos/kLNtVpkvogZAi2S6A
dit was toen we net binnen waren.
Wat een kereltje al
S. 2014
J. 2016
pi_159983444
NachtLucas :O Niet gewend dit!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_159983636
Koffie JM? :')

Toffe foto's GM :)
pi_159983707
Toastje in het speelparadijs :D O+ wat een blijerd!

Exode :') die vader, gnorf. Nouja, je kan het niet vroeg genoeg leren :+ .

Fazz ik ken het niet met A. Die vindt alle kleren die haar voorhoud nog "Oooooh. Moooooooi." Alleen het aankleden zelf is natuurlijk krijsen want als je arm door een mouw moet ga je natuurlijk dood, dat snap je.

Saartje aan de knutsel, wat lief O+

En koffie voor JM c_/ vandaag dutjesdag?
pi_159983748
Jaaaa koffie O+ c_/

Geen dutjes, straks naar Friesland met de bolide om de radiateurventilator te laten vervangen (stuk), kan ik op wachten, dus laptop mee. En verder 100000 werkdingen :+ Maar komt goed, al met al in delen een uur of 7 geslapen, dus kan veel erger!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_159983818
Verbouwingsperikelen in de spoiler, want ik kaap er steeds het topic mee en dat vind ik ook weer stom :@ . Maar het zit me zo hoog en nu ik met verlof ben en iedereen om me heen gewoon aan het werk is dit topic zo'n fijne uitlaatklep...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159983823
En wel ontopic: Mijn dreumes kan haar naam zeggen O+ O+ O+ . "ANNIE" . En ze combineert het (ik schaam me dood) eigenlijk de hele tijd met 'nee'. Want ik geloof dat ik haar naam pas noem als ze echt iets stouts doet :@ . Staat ze bij het TV-meubel aan de boxen te pielen, hoor ik "Annie. Nee. Neenee. Annie. Ma nie." :') .
pi_159983886
Ghehe Razz, je hoort jezelf zo wel terug hè O+ O+ O+
Wat enorm ruk weer met die verbouwing. En dan ook nog allerlei dingen doen zonder even te overleggen :{

JM aan de koffie :*
pi_159983953
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 07:48 schreef Razztwizzle het volgende:
En wel ontopic: Mijn dreumes kan haar naam zeggen O+ O+ O+ . "ANNIE" . En ze combineert het (ik schaam me dood) eigenlijk de hele tijd met 'nee'. Want ik geloof dat ik haar naam pas noem als ze echt iets stouts doet :@ . Staat ze bij het TV-meubel aan de boxen te pielen, hoor ik "Annie. Nee. Neenee. Annie. Ma nie." :') .
O+ Wat worden ze groot he! Hier hoor ik ook regelmatig nu Salah... r blijft nog moeilijk.

En :* voor alle verbouwdrama!
S. 2014
J. 2016
pi_159984700
Groot Drama bij het KDV net. "Mama neeeeeee" en zich vastklampen en gillen en krijsen. Dit wordt ooit wel weer beter toch? Ik ben er zo verdrietig van. Heb de neiging om haar maar weer op te halen. Rotmoeder ben ik dat ik verlof heb en haar toch wegbreng.
  woensdag 17 februari 2016 @ 09:25:45 #131
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159984782
quote:
9s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Groot Drama bij het KDV net. "Mama neeeeeee" en zich vastklampen en gillen en krijsen. Dit wordt ooit wel weer beter toch? Ik ben er zo verdrietig van. Heb de neiging om haar maar weer op te halen. Rotmoeder ben ik dat ik verlof heb en haar toch wegbreng.
Wel nee, verlof is er toch voor jou en niet voor je kind? Als ze wat ouder was geweest, had ze nu ook gewoon naar school gemoeten. Je man is toch ook niet vrij omdat hij dat bent? ;).

Vaak is ze het een minuut later alweer vergeten :Y. (En als het blijft knagen, kan je altijd even bellen toch?)

:*.
KuikenGuppy
pi_159984825
Oh gatsie Razz, jouw verbouwing from hell ;(. Ik heb zo met je te doen!! :*

Je leuke grote A O+. Wat cool dat ze al zoveel praat! Wel sneu van het wegbrengen. Mijn A heeft dat momenteel ook heel erg. Happy happy joy joy tot ik daadwerkelijk wegga. Dan is het huilen met dikke tranen. Maar komt goed hoor, het is meestal een korte fase.

Oh ja, ik vond het zoooo fijn, die dagen verlof zonder de oudste erbij. Ik had dat heel erg nodig om de dagen met hem goed door te komen. En dan had ik niet eens een verbouwing erbij. En straks tutten met minibaby is ook heerlijk 1-op1 :Y O+. Ik denk er met heel veel liefde aan terug.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159985040
Wat een gebabbel idd! Stip is nog van de losse woordjes en af en toe komt er een Daag papa of Daag mama langs.

Razz, heeft ze een speen of een kroel? Dat was de truc toen Stip even niet achtergelaten wilde worden. Net even wat meer veiligheid ofzo.

Ik had gisteren een enorme baaldag, omdat ik niet zo van m'n verlof kan genieten voor m'n gevoel. Stip gaat maar 1 dag naar het kdv en mijn vriend is nog druk bezig met allerlei klussen die al lang lagen, dus ben eigenlijk gewoon met Stip bezig en dat vindt m'n lijf toch best zwaar. Ik kan bijv niet eens meer naar de supermarkt wandelen en terug, want dan ben ik gewoon echt op en daar baal ik van. Op de grond spelen lukt ook niet echt en Stip is gewoon niet van het rustig tekenen oid. Hij zit nu dus best veel op de iPad. Ik zou echt zo graag nog wat leuke dagjes doen samen, maar ik word continue teruggefloten :{ Het huishouden schiet er dus al helemaal bij in..

[ Bericht 59% gewijzigd door Dot. op 17-02-2016 09:48:15 ]
pi_159985193
Speen! Met doekje! Ja! Ik heb dus net het KDV gebeld ( :@ overbezorgde moeder ja hoi) dat ze haar die moesten geven als ze verdrietig was. Maar ze was alweer heel blij fruit aan het pikken van andere kindjes :') . Gelukkig O+ .

Bij haar blijven doe ik ook meestal maar vanmorgen werd ze hysterischer en hysterischer tot ze een soort krijsende aan-mama-plak-zeepok was. Hoofd in m'n trui, sjaal vol snot. Ik wist het ook niet meer..
pi_159985900
Ik heb inderdaad de filosofie dat als ze erg aan mijn been hangt en niet wil dat ik wegga ik zo snel mogelijk weg moet gaan. Anders duurt het drama alleen maar langer, en het is echt zo (in geval van I tenminste) dat als ik twee stappen buiten de deur heb gezet I haar tranen heeft gedroogd en vrolijk een boekje gaat lezen met de leidster. Dus het afscheid is altijd snel, kort en krachtig. Het is wel belangrijk dat ze even op de arm van een leidster gaat als ze het moeilijk heeft met het afscheid. Dat scheelt sowieso dan al in het verdriet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159986591
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:37 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb inderdaad de filosofie dat als ze erg aan mijn been hangt en niet wil dat ik wegga ik zo snel mogelijk weg moet gaan. Anders duurt het drama alleen maar langer, en het is echt zo (in geval van I tenminste) dat als ik twee stappen buiten de deur heb gezet I haar tranen heeft gedroogd en vrolijk een boekje gaat lezen met de leidster. Dus het afscheid is altijd snel, kort en krachtig. Het is wel belangrijk dat ze even op de arm van een leidster gaat als ze het moeilijk heeft met het afscheid. Dat scheelt sowieso dan al in het verdriet.
ja dat inderdaad. Plus dat als je zelf dan heel lang blijft troosten enzo dan krijgt ze t gevoel dat het inderdaad echt heel erg is want jij vind het namelijk ook erg. Bij kort en krachtig afscheid met een knuffel (en inderdaad echt overdragen door op de arm van de leidster te zetten) laat je in ieder geval blijken dat jij het een gewoon iets vind en geen drama.

Maar hier is het gelukkig maar een korte periode drama geweest. Nu zet hij alleen even een pruillipje op. Maar als ik de deur dicht doe en ik kijk nog even door het raampje zie ik hem blij gaan spelen.

Oh en toen ik hoogzwanger was van L had mijn toen nét peuter zo'n plezier op de opvang dat ze niet opgehaald wilde worden. Blij naar me toe rennen en tegen de leidster zeggen dat ik haar mama was, maar dan vervolgens gauw in de poppenhoek verstoppen (en daar kon ik dus niet komen onder t poortje door met mn dikke buik...dat was ook niet echt handig..
pi_159986771
Hier was gister even paniek op de opvang.. Ze waren L kwijt en hij was er net nog, maar na een baby verschoond te hebben konden ze m niet vinden. De deur was even open geweest dus misschien was hij naar de peuters? leidsters en peuterleidsters zoeken..
komt hij na een paar minuten met een héél blij hoofd uit het kastje van het speelfornuisje gekropen :Y kiekeboe! Ze hadden helemaal niet verwacht dat hij daar al in kon klimmen en dan ook nog het deurtje dichtdoen (en hij was daarvoor met heel iets anders aan t spelen..)
pi_159989445
Je was vast blij dat je het verhaal pas achteraf hoorde watmoetikkiezen ;)

Razz, echt respect voor jou, die verbouwing :(
En ik heb volgende week vakantie, maar breng m'n jongens gewoon naar het kdv hoor.... Ik heb die dag voor mezelf nodig om een leukere moeder te zijn :*
Ow had het trouwens rond z'n tweede verjaardag ook heel erg, maar dat was een fase.

Dot :*
Lukt fietsen ook niet? Wandelen lukte mij hoogzwanger ook niet meer, dus we fietsten vaak. Maar ik vond m'n verlof ook best zwaar bij Js.

En ik ben best trots op mezelf :@
Ik ben op 4 kinderen aan het passen: een kleuter, peuter, dreumes en nog net baby. En het gaat echt supergoed! Ik heb zelfs wat huishouden kunnen doen :) want ze houden elkaar bezig.
Vanavond maar eens met vriendje overleggen of we niet voor vier kids zullen gaan ;)
pi_159989573
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:13 schreef Loj het volgende:
Je was vast blij dat je het verhaal pas achteraf hoorde watmoetikkiezen ;)

Razz, echt respect voor jou, die verbouwing :(
En ik heb volgende week vakantie, maar breng m'n jongens gewoon naar het kdv hoor.... Ik heb die dag voor mezelf nodig om een leukere moeder te zijn :*
Ow had het trouwens rond z'n tweede verjaardag ook heel erg, maar dat was een fase.

Dot :*
Lukt fietsen ook niet? Wandelen lukte mij hoogzwanger ook niet meer, dus we fietsten vaak. Maar ik vond m'n verlof ook best zwaar bij Js.

En ik ben best trots op mezelf :@
Ik ben op 4 kinderen aan het passen: een kleuter, peuter, dreumes en nog net baby. En het gaat echt supergoed! Ik heb zelfs wat huishouden kunnen doen :) want ze houden elkaar bezig.
Vanavond maar eens met vriendje overleggen of we niet voor vier kids zullen gaan ;)
Tot hoelaat moet je oppassen? En doe eerst maar 3 joh :P
S. 2014
J. 2016
pi_159989811
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Tot hoelaat moet je oppassen? En doe eerst maar 3 joh :P
Tot 5 ;)
Als de kleintjes zo wakker zijn gaan we naar buiten, dus verwacht geen problemen :)

Ja, je hebt gelijk! Eerst 3 ;)
Eens ff vragen of we niet alvast kunnen beginnen met nummer 3 ipv over 2 jaar ;)
pi_159989908
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:30 schreef Loj het volgende:

[..]

Tot 5 ;)
Als de kleintjes zo wakker zijn gaan we naar buiten, dus verwacht geen problemen :)

Ja, je hebt gelijk! Eerst 3 ;)
Eens ff vragen of we niet alvast kunnen beginnen met nummer 3 ipv over 2 jaar ;)
3 kindjes
O+

Hier eerst maar een tweede :+
S. 2014
J. 2016
pi_159990049
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:13 schreef Loj het volgende:
Je was vast blij dat je het verhaal pas achteraf hoorde watmoetikkiezen ;)

Razz, echt respect voor jou, die verbouwing :(
En ik heb volgende week vakantie, maar breng m'n jongens gewoon naar het kdv hoor.... Ik heb die dag voor mezelf nodig om een leukere moeder te zijn :*
Ow had het trouwens rond z'n tweede verjaardag ook heel erg, maar dat was een fase.

Dot :*
Lukt fietsen ook niet? Wandelen lukte mij hoogzwanger ook niet meer, dus we fietsten vaak. Maar ik vond m'n verlof ook best zwaar bij Js.

En ik ben best trots op mezelf :@
Ik ben op 4 kinderen aan het passen: een kleuter, peuter, dreumes en nog net baby. En het gaat echt supergoed! Ik heb zelfs wat huishouden kunnen doen :) want ze houden elkaar bezig.
Vanavond maar eens met vriendje overleggen of we niet voor vier kids zullen gaan ;)
Fietsen zorgt wel snel voor een harde buik en Stip blijft ook niet goed bij me, dus als we dan ergens zijn moet ik de hele tijd achter hem aan. Ik heb nu de buggy standaard in de auto gelegd, dus als we ergens heen gaan zet ik hem meteen daarin, maar dan raakt hij z'n energie natuurlijk ook niet kwijt.

Ik zou hem heel graag nog eens meenemen naar de Efteling, want hij vindt carnaval festival en Jokie heel erg tof. Vriend zei al dat hij mij dan gewoon gaat duwen in een rolstoel, maar dat vind ik dan ook weer sneu :')
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:46:55 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159990153
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:42 schreef Dot. het volgende:

[..]

Fietsen zorgt wel snel voor een harde buik en Stip blijft ook niet goed bij me, dus als we dan ergens zijn moet ik de hele tijd achter hem aan. Ik heb nu de buggy standaard in de auto gelegd, dus als we ergens heen gaan zet ik hem meteen daarin, maar dan raakt hij z'n energie natuurlijk ook niet kwijt.

Ik zou hem heel graag nog eens meenemen naar de Efteling, want hij vindt carnaval festival en Jokie heel erg tof. Vriend zei al dat hij mij dan gewoon gaat duwen in een rolstoel, maar dat vind ik dan ook weer sneu :')
Dan krijg je wel voorrang bij veel attracties :Y.
KuikenGuppy
pi_159990190
Ik heb trouwens ontdekt dat een maandbox Pampers standaard 30 euro is als je hem online bestelt bij de Jumbo. Ik vind die boxen altijd erg handig en onze Jumbo heeft een pick up point, dus dan komt er maar 1 euro 'bezorgkosten' bij.
pi_159990208
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:42 schreef Dot. het volgende:

[..]

Fietsen zorgt wel snel voor een harde buik en Stip blijft ook niet goed bij me, dus als we dan ergens zijn moet ik de hele tijd achter hem aan. Ik heb nu de buggy standaard in de auto gelegd, dus als we ergens heen gaan zet ik hem meteen daarin, maar dan raakt hij z'n energie natuurlijk ook niet kwijt.

Ik zou hem heel graag nog eens meenemen naar de Efteling, want hij vindt carnaval festival en Jokie heel erg tof. Vriend zei al dat hij mij dan gewoon gaat duwen in een rolstoel, maar dat vind ik dan ook weer sneu :')
Ik ben toen Js een week of 8 was naar de Efteling gegaan. Js was heel relax, sliep veel en ik was weer goed mobiel. Kinderwagen en draagzak mee en we hadden een topdag!
Oh en vriendje had gewoon een vrije dag genomen, dus doordeweeks en niet tijdens een vakantie... Heel rustig!

Maar verder gewoon :*

Ja, hopelijk snel nummer 2 voor jou GM O+
pi_159990214
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dan krijg je wel voorrang bij veel attracties :Y.
In de rij wachten lukt nog wel denk ik :) Of niet, en dan baal ik aan het einde van de dag. Ik ben niet zo goed in op mn grenzen letten, lichamelijk gezien, dus uit zelfbescherming is het beter als we het niet doen :X
pi_159990245
Herkenbaar Dot, ik ben ook niet meer zo actief met A. We gaan vaak in de tuin spelen. Of een blokje om. Maar verder alleen samen met papa of oma, want alleen heb ik te snel pijn. Ik heb me er maar bij neergelegd, laat A binnen lekker rondrauzen en tel af tot de baby er straks is. Vervelend is het :* .
pi_159990249
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:49 schreef Loj het volgende:

[..]

Ik ben toen Js een week of 8 was naar de Efteling gegaan. Js was heel relax, sliep veel en ik was weer goed mobiel. Kinderwagen en draagzak mee en we hadden een topdag!

Maar verder gewoon :*

Ja, hopelijk snel nummer 2 voor jou GM O+
Ja, ik dacht dat het ook wel een leuk uitje zou zijn zonder de baby. Even Stip aandacht :) Maar als ze net zo slaapt als Stip zie ik mezelf dat niet doen de eerste weken...
pi_159990885
lalala ik doe nog even alsof ik niks hoor over weinig kunnen doen met je dreumes aan het eind van de zwangerschap.

Oh Razz :X die verbouwing.. }:| maar troost je, de eerste weken heeft je baby echt niks nodig behalve jou. Een lekker wiegje en veel knuffels, das alles.

ik heb ander brood gekocht :') moeder hoe durf je! NO GO :( :')
  woensdag 17 februari 2016 @ 15:57:19 #150
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159992992
Damn bij jullie gaat er echt vanalles mis hé razz met die verbouwing :{

Ik had het lumineuze idee om ff met Lucas het stadscentrum in te gaan om wat dingen te halen en te kijken naar babykleertjes O+ Lucas in de Tula opnde buik (hij heeft er zelfs een klein uur in geslapen) twee uur lang was misschien wat te enthousiast :') nu enorme pijn in mijn rug. Wel schattige kleertjes geshopt O+ En net met Lucas naar de speeltuin gelopen maar alles wat ze hier hebben is hij nog te klein voor.

Moet de weekboodschappen nog doen maar ben kapot! Energiepeil gaat duidelijk omlaag, dat was de eerste zwangerschap niet -O- zal er dus wel bijhoren.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159994231
Chanty, laat het bezorgen O+ echt, zo heerlijk!

Overigens vind ik naar de speeltuin gaan met W ook met een hek er omheen nog een behoorlijke aanslag op mijn rug -O- kom er niet onderuit hem steeds te moeten optillen/wegtrekken van dingen waar hij andere kinderen in de weg loopt (dicht bij de schommels, zittend op het eind van de glijbaan enz). Lichtelijk jammer.
  woensdag 17 februari 2016 @ 17:01:16 #152
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159994612
Geloof niet dat de lidl bezorgt :P en ik wil zelf altijd mijn groente ed kiezen. Controlfreak
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159996123
Of de lidl bezorgt weet ik niet, maar lijkt me niet idd. Mocht je er later ooit nog over denken, laatste loodjes etc: je bent denk ik bepaald niet de enige die in alle avocados wil knijpen hoor! Dat weten ze bij zon supert ook wel. Daarom krijg je altijd spul met nog verder liggende houdbaarheidsdata (zuivel etc) dan in de winkel ligt en enorm verse groenten/fruit. Goed, op je kiwis moet je een paar dagen wachten, maar dat heb ik er voor over :D.
pi_159996551
Pfffff, halve meepost vandaag. B had een onrustige nacht en wilde vanmiddag ook niet slapen terwijl ik 100 dingen te doen had. Ik ben moeeee en begin zo met masseren tot 22:00. Gelukkig krijg ik daar altijd energie van.

Nu wat verjaardagsfeestje gedoe, we vieren het zondag van 10 tot 14 uur en zorgen voor lunch. Willen mijn schoonouders na het middagslaapje komen want 's ochtends is het wel erg druk. Ik heb tegen mijn vrouw gezegd 'prima, maar ik ben aan het opruimen en schoonmaken vanaf 14:00 want dat ga ik niet 's avonds doen. Dus echt gezellig is het niet.'
Zijn tractor wel deels in elkaar kunnen zetten vandaag (dat is dus een bouwpakket he….), vanavond maakt mijn vrouw de KDV traktaties, morgen viert hij het daar en meteen zijn afscheid. Nu dat zo dichtbij is, vind ik dat best lastig. :@ :'(
pi_160015082
Succes vandaag exode!

Saar zag vanmorgen een koe op tv, en normaal zegt ze dan alleen boee, maar nu hoorde we dus duidelijk " Koe" O+ en bij navraag nog een keer.
Ook zegt ze nu "tante" en kunnen we slaap lekker verstaan.
Ze zegt overigens nog steeds geen mama :')
S. 2014
J. 2016
pi_160015929
Pfff zit bij 2 jaar weer een sprong of zo? Weer een drama nacht en dat zijn wij niet gewend van B. Eet goed, is niet verkouden, geen tekenen van kiezen die doorkomen, het is een fase, het is een fase, het is een fase.

Wat lief GM!!
  donderdag 18 februari 2016 @ 15:26:54 #157
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_160018423
Eindelijk weer fatsoenlijk online met wifi van de buren. Ben soort van bijgelezen.
Gisteren met E. naar het weeguurtje geweest en ze buigt idd nogal af. Sinds augustus 200 g aangekomen. Nu 9.4 kg en 78 cm. Haar 1 jaar jongere neefje is al zwaarder :P .
Over 2 maanden nog maar een keer.

Exode ook hier drama ik voel met je mee ;). Hopenlijk komende nacht weer een betere nacht.
pi_160019874
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:31 schreef exode het volgende:
Pfff zit bij 2 jaar weer een sprong of zo? Weer een drama nacht en dat zijn wij niet gewend van B. Eet goed, is niet verkouden, geen tekenen van kiezen die doorkomen, het is een fase, het is een fase, het is een fase.

Wat lief GM!!
Hie was dat helaas toch de voorbode van ziek worden. Hoop bij jullie niet!
pi_160023852
Ok, kapotte billen en hij wil zijn tanden niet poetsen. Eet nog steeds goed en goed geslapen op KDV en is eigenlijk best vrolijk. We gaan uit van een kies....of 2.

Hij zingt nu de hele tijd 'lang al ie even, lang al ie even. Hoeraaaaa! Benmamin!' Heerlijk!
pi_160024032
Exode dat linkt idd als tandjes :X .. sneu hoor :*
pi_160024396
Exode, vervelend dat hij last heeft van z'n kiezen, maar gelukkig wel vrolijk overdag en volgens mij heeft hij wel zin in een feestje :D

:o m'n kleine meisje slaapt gewoon al bijna een half uur. Een wonder...en ben gelijk wel een beetje bang dat dit dan gespook voor vannacht geeft. In ieder geval twee nachtvoedingen (geen zin in). M'n oudste snapt er niets van dat ze nu stil moet zijn met naar bed gaan :X (normaal gaat ze eerder, maar op donderdag zijn we pas om 18.30uur thuis van zwemles en dan nog eten, douchen, etcetera; wie verzint zoiets.) zelf ook maar vroeg naar bed!
pi_160024495
Dat klinkt inderdaad als tandjes, exode! Hopelijk valt het mee.

I is niet meer ziek, maar hij hoest nog wel veel en hij is heel schor. Hij hoest zichzelf steeds wakker, het arme ding (en arme Mariska, die hier gisteren oppaste en een uur bij zijn bedje heeft gezeten... :@).
Vannacht zijn we echt vreselijk geschrokken. I lag tussen ons in te slapen tot hij op een gegeven moment ontzettend moest hoesten, zo erg dat het klonk alsof hij stikte. En vervolgens hoorden we een paar volle seconden NIETS. Hij ademde gewoon even niet meer. :X. Baard heeft hem in paniek heen en weer geschud en op zijn rug geklopt, en toen nam hij weer een diepe teug adem. Om daarna weer lekker te gaan slapen, terwijl wij met de adrenaline nog flink in ons lijf ernaast lagen. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_160025151
Oh no DaD, wat een schrik!
En dat uurtje was niet erg hoor :* Alles voor jullie bruidstaart ;)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 18 februari 2016 @ 20:24:55 #164
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_160025425
Oei DaD, dat is inderdaad schrikken!

Exode, hopelijk zijn de kiezen er snel door.

Hier zitten we weer eens in een dalletje. Het is al weer ruim een week bal 's nachts. Meneer heeft gisteravond weer van 22.30uur tot 2.00uur gekrijst, vandaag bij de huisarts geweest en jawel hoor, z'n tweede dubbele oorontsteking in 4 weken tijd ;(. Maar geen ab gekregen want dat was toch wel wat snel na de vorige keer. :(. Morgen sowieso even op gesprek daar voor Piranha, want dat wanslapen begint echt z'n wissel te trekken op het hele gezin. Draak word er ook wakker van en die moet 's morgens ook weer naar school dus dat begint ook z'n problemen te geven. Omdat hij met ab wel door kon slapen bekruipt me het gevoel dat hij óf iets chronisch aan z'n keel/neus/oren heeft óf darmproblemen heeft, dus ik ga eens kijken of we een paar verwijsbrieven kunnen verzamelen :').
pi_160026796
Nts jeetje nu weer -O-
Ik hoop dat je ha doorpakt want dit is niks zo idd ... pfff

O devil de horror :X
Noem me gek maar als ik mijn kindjes flink hoor hoesten lig ik ook altijd met gespitste oren in bed. En als ik het niet vertrouw ga ik altijd even kijken. En soms leg ik een hand op hun buik om te checken of ze nog ademen :') Maar gelukkig liggen ze tot nog toe dan gewoon weer lekker verder te slapen.
pi_160037745
Ah dat is inderdaad schrikken DAD!
NTS, wat naar allemaal. Jullie zullen wel uitgeput zijn. Steeds die ontstekingen lijkt me echt vervelend!

B heeft goed geslapen en is enorm vrolijk :D Gisteren feestje en afscheid op KDV vond ie erg leuk. Wel met kleine traantjes in de ogen laatste schriftverhaal gelezen. Dat ze hem, zijn knuffels en kletsverhalen gaan missen. Sentimentele moeders ja. :@
  vrijdag 19 februari 2016 @ 11:39:21 #167
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_160038018
Exode fijn dat B weer vrolijk is! En sentimentele moeder, check ;).

Ik ben (al maanden) kei kapot, maarja, je moet toch door hè ;(.
Net een goed gesprek bij de HA gehad. Het afgelopen jaar weer eens laten passeren en alles bij elkaar opgetelt komen we tot 2 'problemen': verlatingsangst en chronische problemen met keel/neus/oren. Oorontsteking was aan 1 kant weer erger geworden na gisteren en we hebben besloten om toch weer ab te gaan proberen, maar nu met clavulaanzuur. Over 10 dagen weer evalueren hoe het is gegaan en mocht hij weer doorslapen op ab en daarna niet meer, krijgen we meteen de doorverwijzing naar de KNO arts.
pi_160038123
Zorgen, zorgen, zorgen, zou het ooit overgaan :)?
Ons zoontje is ook behoorlijk ziek, net als ongeveer mn halve familie en vriendenkring.
Hoge koorts en flink verkouden, vannacht ook weer tussen ons in geslapen. Hij leek het prettig te vinden om met zijn hoofd hoger te liggen, ofwel op ons, ofwel op het kussen.
Toen vroeg ik me af, wanneer kan zo'n kleintje eigenlijk met een kussen gaan slapen? Hij is 19 maanden nu, en maakt in zn eigen bedje nog steeds geen hele nachten.
pi_160040619
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:46 schreef Sedm het volgende:
Zorgen, zorgen, zorgen, zou het ooit overgaan :)?
Ons zoontje is ook behoorlijk ziek, net als ongeveer mn halve familie en vriendenkring.
Hoge koorts en flink verkouden, vannacht ook weer tussen ons in geslapen. Hij leek het prettig te vinden om met zijn hoofd hoger te liggen, ofwel op ons, ofwel op het kussen.
Toen vroeg ik me af, wanneer kan zo'n kleintje eigenlijk met een kussen gaan slapen? Hij is 19 maanden nu, en maakt in zn eigen bedje nog steeds geen hele nachten.
Het feit dat hij nu met zijn hoofd omhoog wil is ws verwant aan zijn verkoudheid, minder druk op de holtes en oren.
Mijn dochter is nu ook bijna 19 maanden maar die slaapt nog zonder kussen, volgens mij werd dat afgeraden tot 2 jaar.
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 19 februari 2016 @ 14:07:01 #170
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_160040949
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:46 schreef Sedm het volgende:
Zorgen, zorgen, zorgen, zou het ooit overgaan :)?
Ons zoontje is ook behoorlijk ziek, net als ongeveer mn halve familie en vriendenkring.
Hoge koorts en flink verkouden, vannacht ook weer tussen ons in geslapen. Hij leek het prettig te vinden om met zijn hoofd hoger te liggen, ofwel op ons, ofwel op het kussen.
Toen vroeg ik me af, wanneer kan zo'n kleintje eigenlijk met een kussen gaan slapen? Hij is 19 maanden nu, en maakt in zn eigen bedje nog steeds geen hele nachten.
Sedm, je zult het waarschijnlijk wel al weten/doen, maar je kunt natuurlijk ook dmv boeken/klossen/whatever het hoofdeinde van zijn bedje flink (denk rustig aan 10+cm!) omhoog zetten. Of, en daar ben ik sinds gisteren achter gekomen :'), het voeteneinde van het bed in de laagste stand zetten en het hoofdeinde in de middelste stand. Alleen moet je dan wel opletten dat je kind niet gaat staan aan het hoofdeinde, want die rand is dan wel lager, dus kans op eruit kukelen is dan groter. Wij zijn altijd bij Piranha tot hij slaapt + camerababyfoon dus hier durf ik het wel aan.
pi_160041140
Net geprobeerd middagslaapje onder dekbedje te doen. Ging op zich goed, alleen ging hij niet slapen. Vond de opdruk van het dekbed veel te leuk en ging er op zitten met al zijn knuffels. :D Dus maar in slaapzak gedaan, morgen weer proberen. Is een kwestie van wennen neem ik aan.

Hoofdkussen beginnen wij nog niet aan hier. B slaapt op zijn buik dan is een kussen sowieso verre van ideaal.

Wel fijn dat de HA toch AB heeft voorgeschreven NTS. Hopelijk helpt het snel. En om de nare bijwerkingen van AB wat te verminderen kan je hem ook probiotica geven he. Te koop bij Kruidvat etc.
pi_160053112
Pff NTS, je krijgt het wel weer voor je kiezen! Wel goed dat er nu een plan is, en een evt doorverwijzing :*

Exode, gaan jullie B's verjaardag dit weekend vieren? Hij is toch dit weekend jarig?

Net onder de douche werd ik even goed geïnspecteerd en is er besloten dat ik geen piemel heb :+ :D Met vinger wijzen en al 'mama niet miemel' _O-

Oh het gaat zo hard nu; hij ligt in bed liedjes te zingen, telt z'n vingers (1,2,4,7,10), noemt opeens kleuren :o (wel een andere kleur benoemen dan hij aanwijst, maar toch!)
pi_160053216
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 21:31 schreef Fazzoletti het volgende:
Pff NTS, je krijgt het wel weer voor je kiezen! Wel goed dat er nu een plan is, en een evt doorverwijzing :*

Exode, gaan jullie B's verjaardag dit weekend vieren? Hij is toch dit weekend jarig?

Net onder de douche werd ik even goed geïnspecteerd en is er besloten dat ik geen piemel heb :+ :D Met vinger wijzen en al 'mama niet miemel' _O-

Oh het gaat zo hard nu; hij ligt in bed liedjes te zingen, telt z'n vingers (1,2,4,7,10), noemt opeens kleuren :o (wel een andere kleur benoemen dan hij aanwijst, maar toch!)
Hahaha gelukkig niet een miemel bij mama. :P
Saar knijpt in mn tepel als ze de kans krijgt.. ze vind ze reuze boeiend :+

Wat knap van F, de kleuren benoemen en tellen.
S. 2014
J. 2016
pi_160055188
Ghehehe, het ontdekken van de onderdelen :D Lucas knijpt & prikt ook graag ja :X

En mnoh O+ Hij maakte vandaag op het kdv een knutsel voor jarige oma (mijn moeder)


Lastig te zien denk ik, maar met potloodstrepen en al!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_160062787
Even heel aso zonder bijleespost: iemand postte hier laatst een plaatje van de bekende Ikea-kruk met extra latjes, zodat er een dreumesje in kan staan. (DaD?)

L vindt het zó leuk om te helpen in de keuken, maar de grond is lava en het aanrecht vind mamma eng i.v.m. gas/vuur en dergelijke. Wij hebben 4 linkerhanden in huis, maar iemand wil het wel proberen als hij maar een voorbeeldje heeft.
Ik kan het zo snel nergens terugvinden in de vorige topics, heeft iemand hem ergens bij de hand toevallig?
pi_160062824
De werkbeschrijving staat in dit topic, Dyre:

OUD / Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 345

In een spoiler in een post van mij.

Lucas van Gogh. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 10:18:33 #177
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_160063410
Wat een mooie knutsel JM O+

Fazz tellen ja :o wat knap!

Hier beroerde nachten door ik vermoed tandjes. Heeft s avonds ook koorts en huilt veel in de nacht, handje in de mond. Overdag niks aan de hand. Maar mag natuurlijk niet kijken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_160063754
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:18 schreef Chanty het volgende:
Wat een mooie knutsel JM O+

Fazz tellen ja :o wat knap!

Hier beroerde nachten door ik vermoed tandjes. Heeft s avonds ook koorts en huilt veel in de nacht, handje in de mond. Overdag niks aan de hand. Maar mag natuurlijk niet kijken.
Spelenderwijs ondersteboven hangen, kietelen en dan gaat saar altijd lachen en kan ik snel kijken :P
S. 2014
J. 2016
pi_160064582
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 21:31 schreef Fazzoletti het volgende:
Pff NTS, je krijgt het wel weer voor je kiezen! Wel goed dat er nu een plan is, en een evt doorverwijzing :*

Exode, gaan jullie B's verjaardag dit weekend vieren? Hij is toch dit weekend jarig?

Net onder de douche werd ik even goed geïnspecteerd en is er besloten dat ik geen piemel heb :+ :D Met vinger wijzen en al 'mama niet miemel' _O-

Oh het gaat zo hard nu; hij ligt in bed liedjes te zingen, telt z'n vingers (1,2,4,7,10), noemt opeens kleuren :o (wel een andere kleur benoemen dan hij aanwijst, maar toch!)
F zit ook in zo'n enorme ontwikkelingsflow dus? Zo grappig hoe ze de wereld ontdekken. En tellen al, wat goed! En kleuren, zo knap <3

O gaat ook zo hard nu. Ze zegt werkelijk elk woord na, Noors of Nederlands. Ze zegt haar naam (O-li-ja), tekent en tekent wat af, is groot fan van Mamma Kwijt (boek van Chris Haughton), en ze weet ook echt wat er gebeurt in het boek. Zegt Uh-Oh als het uiltje valt, en steeds "nee" als de verkeerde moeder aangewezen wordt, en "Mamma" als hij zijn moeder terugvindt <3

Wat een mooi schilderij van Lucas <3
pi_160066227
Laatste dag als dreumesmama, morgen wordt B 2 jaar! Dat kan niet toch?
Morgenochtend vieren we het met familie en vrienden inclusief lunch. Voorbereidingen zijn klaar alleen nog de partytent opzetten.

Mooie kunstenaar die Lucas!
Haha Fazz! B heeft een fase gehad dat iedereen moest weten dat mama geen piemel heeft, ook leuk.
pi_160068993
Aiaiai.... Ik ben altijd supervoorzichtig met m'n telefoon (want aargh!) maar Lucas was me vanmiddag toch net te snel af en tikte 'm *hop* uit m'n handen, bij de kinderboerderij, zo op de stenen vloer ;( Pats, scherm kaput :X
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_160071326
Ahhh JM das balen -O- :( . Valt het te repareren? Moet je natuurlijk weer naar zo'n dure fruitboer omdat je anders nooit meer een update krijgt :'(.

Wel een prachtig kunstwerk! O+
pi_160071789
Ja, au :{ Ik ga kijken wat m'n inboedelverzekering dekt, maar in elk geval weer gerepareerd. Er zaten echt bijna-losse stukken in, dus mee doorlopen ging echt niet lukken. 'Gelukkig' viel-ie plat op het glas, dus verder geen butsen. Wel een enorm first world problem echt btw :@
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_160071828
Jm onze oudste presteerde dit in haar dreumesperiode ook bij zowel mijn man als bij mij. Twee keer opgegeven aan de inboedel en beide keren vergoed gekregen :Y
pi_160072830
Ah, dat zijn goede berichten Twink
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_160075065
Veel plezier morgen exode!

En sterkte, de zwangere moeders en kindjes die vaak ziek zijn :*

Vandaag met elkaar naar mijn oma geweest een paar uur. Ging wel goed maar hij mag daar bijna nergens aanzitten maar het viel mee.

R gaat nu echt dansen als je een liedje gaat zingen, we smelten dan echt. En gebaren volop maken. Alleen naar mij toe omdat ik ze alleen maak haha. Vooral met helpen en meer kan hij veel duidelijk maken. En hij kan keuzes maken uit welke schoenen hij aan wil of laarsjes en of hij iets wil met ja of nee knikken O+ O+
pi_160075072
Ik was binnenshuis wel verzekerd maar de tweede keer, buitenshuis, niet JM. Dus je zou kunnen nadenken over een klein leugentje over de locatie :@

Wij zijn vanmorgen met zijn drieen naar Monkey Town geweest, J wilde ook zo graag :P dus papa en Melba hebben zich helemaal leip gespeeld O+ daarna opa en oma Boskoop op bezoek. Melba was totaal in de ban van opa O+ oma deed er niet meer toe :')

Morgen naar opa en oma2 en opa en oma3 in Hilversum, en dan blijven we slapen. Daarna blijft M daar nog een dag en nacht en gaan wij samen de hort op O+ en dan dinsdag M ophalen en naar de Efteling O+

Vakantie O+

Sorry, verder slecht bijgelezen... :@
Kwak
pi_160075303
Noooooo, JM, je telefoon! :o. :D. Hopelijk dekt de verzekering de kosten!

Hilmo en kwak, klinkt gezellig! En samen de hort op. O+. Daar zijn wij ook wel weer aan toe, het komt er alleen niet van. Dus ter compensatie gaat Baard een week in zijn eentje naar de VS. :+ . Ik zie er behoorlijk tegenop, want het wordt komende week ook natuurlijk net druk op het werk, met ouderavond en alles. Maar zaterdag gaan I en ik hem 's ochtends van Schiphol halen en dan maken we er een leuk dagje Amsterdam van. O+. Moet ik alleen wel een nachtje logeren bij de in laws voor over hebben, maar vooruit.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 20:36:49 #189
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_160075757
Hee razz, wij hadden ook een binnenzwembad! Waterleiding geraakt bij het ophangen van het laatste kastje in de nieuwe keuken :D, sukkels.

Inmiddels is het weer verholpen. Verder heb ik vandaag een 'nieuwe' auto gekocht met stiekem in het achterhoofd:' ja zo passen er ook wel 3 stoeltjes op de achterbank'.

Ik heb eigenlijk weinig te melden over Frans de laatste tijd. Hij slaapt nog kak, maar dat is geen nieuws. Krijgt wel een steeds grotere vocabulaire. Poep, bah en appel zijn favoriet. Hij knikt ook bij ALLES ja.

Monkeytown hebben we hier niet in de buurt. Wel een indoor speelparadijs, maar dan moet ik met peuter mee de grote dingen op en kan Franske niet mee. Vind het wel altijd leuk!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_160077160
3 stoeltjes Away O+

Nu mijn telefoon gereanimeerd is nog even een filmpje van Mr Lucas @ de kinderboerderij (geluid aan!)
https://www.dropbox.com/s(...)3%2001%2017.mov?dl=0
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_160087844
Balen van je telefoon JM! Wel een heel lief filmpje van L op de boerderij, zo enthousiast O+ ! En een toffe tekening!

Away ook lekkage, auw :X . We krijgen gelukkig alles vergoed van de verzekering. En nieuwe auto YAY! Drie kindjes O+ . Wil ik ook ooit. Man niet :') .

Exode heeft vanaf vandaag een peuter *O* ! Gefeliciteerd en een heel fijne dag :* !

O-li-ja O+ ze is zo leuk! Ik vind dit ook echt een heel leuke leeftijd. Zo veel nieuwe dingen weer!

Miemels O+ en wat tof dat F al telt en kleuren benoemt Fazz!

Chanty, hopelijk een betere nacht gehad?

Beterschap voor de verkouden en zieke kleintjes :* .

We hebben hier ook Snotfest2016 en een fikse rochelpot 's nachts. Hoofeind omhoog helpt niet want ze draait nog zo in bed dat ze dan uiteindelijk omlaag ligt :') . Dus Luuf, Nysikind neusspray, lekker warm in bad en een zetpil voor het slapen. En een flesje water mee in bed, dat pakt ze zelf na een hoestbui.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2016 12:00:13 ]
pi_160087866
Ik voel me vandaag een faalmoedertothemax.. Man is werken en ik heb pijn, dus de TV staat op het Zapp-kanaal, A loopt nog in pyjama en ik lig op de bank :@ . Naar buiten gaan we denk ik niet vandaag. Ik zet haar straks wel aan het kleuren, doet ze ook nog eens iets zonder scherm :') .
pi_160088864
Razz wat een onzin :D na een horrorweek en hoogzwanger vind ik zon dagje niet meer dan normaal. en het is kakweer. :*

Away, balen van lekkage :o :'( maar wel die woorden van frans O+ POEP! en 3 stoeltjes O+

Hier een rustig weekendje want kakweer :Y gisteren wel met vriendje eruit geweest, dat was leuk. Nu kapot, maar dat is voor een ander topic :').

Razz wat ben jij van plan te gaan doen qua wagen/dragen situatie?
  zondag 21 februari 2016 @ 12:44:47 #194
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_160088921
Exode gefeliciteeeerd!!! *O*

Razz dat is toch logisch! Ga jij nu maar lekker in standje relax.. A gaat er echt niet stuk van hoor :)

Wat schattig L zo blij bij de kinderboerderij :)

Monkeytown of een andere indoorspeelplaats gaan wij ook binnenkort eens proberen.. klinkt leuk!
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_160089453
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 12:41 schreef Crumpette het volgende:

Razz wat ben jij van plan te gaan doen qua wagen/dragen situatie?
We hebben de vorige wagen verkocht en een duowagen gekocht via MP (Phil&Teds Promenade) voor hier in de buurt naar de winkel en dagjes weg enzo. A kan echt nog niet ver lopen en we hebben het meerijplankje van de achterburen laatst geprobeerd maar het concept 'je moet jezelf vasthouden' was nog heel wat stappen te ver :') (fijn dat er vallen en stotenzalf bestaat :7 ) . En we hadden al een losse buggy, die kan dan voor in de stad of als we alleen met A weggaan of als die huge wagen niet uitkomt. Dan baby in doek en A in buggy.
pi_160089479
Exode, gefeliciteerd!!!! Veel plezier vandaag.
Kwak, fijn begin van de vakantie, geniet ervan. *; .

Niets zo lekker als een luie zondagochtend, zeker met dit weer, Razz. Wij liepen ook tot elf uur in pyjama rond en toen gingen we in bad. O+ .

Ik heb daarbij iets handigs ontdekt. Als I gaat rondlopen met haar poppenwagentje of gaat fietsen door de kamer dan wil ze altijd dat ik met haar meeloop. ;( . Maar nu had ik bedacht dat ze alleen haar rondje maakt, terwijl ik op de bank zit, maar dat ze me dan steeds even komt 'aantikken'. Dat vond ze een heel leuk spelletje. En dan de hele tijd "Dag mama, tot zo!!" roepen als ze weer een nieuwe rondje door de kamer ging maken. Het is een kunst om je kind vooral actief te laten zijn en zelf zo min mogelijk te doen. :Y) .

Gisteren ben ik voor het eerst met I naar de bioscoop gegaan. In het filmhuis draaide een film van 30 minuten over het leven van een peuter in Bangkok. We zaten in een leeg zaaltje, er zat alleen nog een oma met kleindochter van een jaar of 4. Het was leuk en een half uurtje was precies genoeg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160089728
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 12:41 schreef Crumpette het volgende:

Razz wat ben jij van plan te gaan doen qua wagen/dragen situatie?
Ik heet geen Razz, maar m'n jongens hadden ongeveer hetzelfde leeftijdsverschil ;)

Ik had een goedkope buggy erbij gekocht voor als we met z'n viertjes op stap gingen (voor Ow).

Verder had ik een storchenwieche voor als ik alleen op stap ging met de jongens (en dan deed ik Ow ook in de buggy, liep fijner :) )

Meerijdplankje snapte Ow vanaf dat hij twee was :) dus wordt nog steeds veel gebruikt.

Oh en in m'n schuur staat ook een duobuggy, die had ik ooit met m'n zusje gekocht voor oppasoma. Die heb ik echt nooit gebruikt :)
pi_160091948
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 13:08 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

We hebben de vorige wagen verkocht en een duowagen gekocht via MP (Phil&Teds Promenade) voor hier in de buurt naar de winkel en dagjes weg enzo. A kan echt nog niet ver lopen en we hebben het meerijplankje van de achterburen laatst geprobeerd maar het concept 'je moet jezelf vasthouden' was nog heel wat stappen te ver :') (fijn dat er vallen en stotenzalf bestaat :7 ) . En we hadden al een losse buggy, die kan dan voor in de stad of als we alleen met A weggaan of als die huge wagen niet uitkomt. Dan baby in doek en A in buggy.
oh das ook een mooie! Ik twijfel nog.. mijn wagen is uitbreidbaar naar een duo:

an sich lijkt het me heel relaxt soms om ze alletwee vast in een stoel te hebben zodat ze niet wegrennen ofzo :') tegelijkertijd ben ik daarmee al mijn laadruimte kwijt. Dus ik heb alvast een meerijdplankje besteld met een zitting en een handvat, hoopte dat dat voor kleine stukjes in de buurt wel genoeg zou zijn.. denk dat lang wandelen zoals ik met 1 deed in het begin toch niet zomaar mogelijk is met 2.

buggy hebben we ook loj, maar ik vind die echt best wel oncomfortabel om mee te lopen qua houding. Drager is ook nog een optie misschien, maar alleen als mijn rug dat aankan. niet te voorspellen :+
pi_160092075
Ik heb toentertijd ook een duowagen gekocht. Maar met twee kindjes erin vond ik het op den duur maar zwaar duwen. Kwam misschien ook omdat ik nog lang naweeen van de ischias had. Was er eentje van Quinny.
pi_160095790
Mnoh! Ik heb een leenbaby *;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_160099842
Awww wat lief JM O+

Zo. Tandenjong ligt erin, na een nosleeps dag. Gelukkig is het weekend en was ik niet alleen :').
pi_160099983
I naar de bioscoop, wat tof zeg! En dat 'zet kind aan het werk terwijl je niks doet' heb ik vandaag ook gedaan. Reclamefolder in heel veel propjes en dan bij elk propje "doe maar in de prullenbak schat!" en dan ging zij ze heel enthousiast weggooien. Ben je toch weer een half uurtje mee zoet :7 .

JM O+ schattig! En lief ook met L zo erbij O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crump buhh dat klinkt vermoeiend. A. had ook een niethelemaalvoorelkaar-dag. Net geen koorts, wel heel verkouden. Veel kwijl ook, kauwen op dingen. En niks was goed natuurlijk. Dus huilbui bij elke luier (van liggen ga je dood, dat snap je). En bij het eten. Want de vork prikt nogal beroerd als je dat met de achterkant doet :') . Gelukkig slaapt ze lekker nu, fingers crossed dat ze dat de hele nacht volhoudt..
pi_160100158
Oh, ja W vindt het dus momenteel totaal geweldig om zijn duplo op te ruimen :D gaat echt op zoek naar stukjes en raapt ze op en gooit ze grinnikkend om het lawaai in de kist :') O+ vooral papa is er heel blij mee.
Maar van liggen gaat hij idd ook dood, tenzij * en hier komt het * hij mag "tandenpoetsen" (op zijn tandenborstel kauwen). Nu hij het zelf mag doen is de sfeer heel jolig, of er ook tanden aangeraakt worden is een tweede :').

An sich gaat het nog wel aardig hier qua zwanger en vermoeidheid! Maar gisteren waren we eten bij vrienden in Amsterdam en vandaag betaal ik duidelijk de prijs. Razz hoe is het daar met jou en de verbouwing? Hou je het nog een beetje vol?
  zondag 21 februari 2016 @ 19:58:45 #204
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_160100371
JM O+ !

Piranha heeft gisteren voor het eerst gelogeerd bij opa en oma. Dat was dus niet voor herhaling vatbaar :'(. Hij sliep netjes van 19.30uu tot 1.30uur, werd wakker van een poepluier en sliep daarna niet meer tot 3.30uur. Oma is toen met hem op de bank gaan liggen en daar heeft hij nog geslapen tot 7.45uur. Alleen oma dus niet en daar was ze niet zo blij mee. En dan voel je je heel schuldig...

Vanmiddag heeft hij nog bijna 3 uur geslapen en nu ligt hij er gelukkig weer in. We zien wel wat de nacht weer brengt...
pi_160101249
Oooh, wat lief, JM! O+.

Franny, wat ontzettend leuk, naar de bios. Jullie doen zulke leuke dingen.

NTS, jammer dat het logeren tegenviel. Ik zou het zelf ook doen hoor, maar voel je niet te schuldig. Ten eerste kan zowel jij als Piranha er niets aan doen dat hij geen al te beste slaper is, en daarnaast kamp jij hier al 15 maanden mee. Oma kan vannacht weer gewoon bijslapen...

Wij zijn vanochtend naar het zwembad geweest. Vooral het bubbelbad was de bom. :D. I vond het heel vermoeiend, hij deed een middagdut van vier uur. :o . Dat hij vannacht een paar uur wakker was zal ook wel meegeholpen hebben.
Ik sta er echt elke dag weer versteld van wat hij allemaal al snapt. Als ik zeg dat we op bed gaan, kruipt hij zelf al naar de trap. Als ik zeg dat hij het boekje met de wereldmuziekjes/vogels/kinderboerderij maar moet pakken, pakt hij áltijd precies de goede. Als ik zeg dat we met de fiets weggaan, roept hij 'buiten!'. Ik vind het knap. O+.

Verder zijn we vooral heel erg veel bezig met de voorbereidingen van de bruiloft. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_160102752
DaD O+ Knap kind! En W al opruimen, nice!

En :* voor de niet-lekker-in-het-vel en slechtslapen-ukken.. En nts: +1 over dat oma weer kan bijslapen, schuldgevoel niet nodig lijkt mij (hoe lastig ook).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L moet zijn omgang met baby's nog wel wat bijschaven btw; hun interactie was een aantal keer wat moeizaam :D Hij riep heel hard AAAAAIIIII!!! En dan schrok zij -> huils.. Dan keek hij bezorgd, en dan weer proberen te troosten *repeat*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_160103166
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 08:50 schreef Dyre het volgende:
Even heel aso zonder bijleespost: iemand postte hier laatst een plaatje van de bekende Ikea-kruk met extra latjes, zodat er een dreumesje in kan staan. (DaD?)

L vindt het zó leuk om te helpen in de keuken, maar de grond is lava en het aanrecht vind mamma eng i.v.m. gas/vuur en dergelijke. Wij hebben 4 linkerhanden in huis, maar iemand wil het wel proberen als hij maar een voorbeeldje heeft.
Ik kan het zo snel nergens terugvinden in de vorige topics, heeft iemand hem ergens bij de hand toevallig?
Zeg.. Die iemand van jullie.. Wil die er ook wel twee maken? Wij zijn zo vreselijk onhandig samen :@ maar zo'n ding lijkt me zo tof!
pi_160104658
Vermoeiend kan dat zijn he, Crump. Maar gelukkig stond je er niet alleen voor.
DAD, leuk naar het zwembad, :) en inderdaad dat is echt zeer vermoeiend. I stort na afloop ook altijd helemaal in. Pittige week heb je voor de boeg, zo zonder Baard. Hopelijk gaat het allemaal goed.

I zit volgens mij in het toppunt van de 'alles is van mij en ik ben alles'- fase. Vorige week ging ik er een keer in mee en zei tegen haar. "Ja, I, het klopt de hele wereld is van jou. Kijk, de lucht is van jou, en al die huizen zijn van jou, en die boom is van jou!" En I zat echt heel druk te knikken en voegde eraan toe, wijzend naar een auto "Mijn auto!".

Vanmiddag was ook grappig. We waren op bezoek geweest bij mijn oudste zus (die heet Conny en daar maakt I consequent ponny van _O- ), in de auto leg ik aan I uit dat Conny de zus van mama is. Reactie van I "I.solde óók zus van mama!" :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160105080
Gefeliciteerd Exode! *O*

JM, toch schattig die interactie van L O+ en succes volgende maand :*

Bioscoop klinkt ook leuk! Denk je dat dat onder de 2 ook al zo kunnen Franny? Was het heel donker of dimmen ze het licht?

Pyjama dag, heerlijk! En dreumes aan't werk zetten *check* :+ Ik heb F met laarzen in de tuin gezet waar vriend bezig was. Kon ik rustig verder met m'n cappuccino en de zaterdagkrant 8-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160106362
Onder de 2 is misschien toch nog wat te heftig, Fazz. Nu met I ging het net, vond ik. Het voorfilmpje was bijvoorbeeld nogal eng. Een heel mooi animatiefilmpje, goed gemaakt, alleen niet echt geschikt voor zulke kleine kindjes (ik snap dat niet he, waarom maak je zo'n filmpje dan eigenlijk). Er kwam een vader in voor die aan tafel kwaad werd en met z'n vuist op tafel ging slaan. I werd er heel bang van. (Ja duh..) Ze zat bij me op schoot, en begon helemaal te trillen. Was gelukkig heel snel weer over. (Ik had snoepjes bij me *) .)Gelukkig was de film zelf helemaal niet zo. Het wordt wel echt donker, maar dat was op zich voor I niet zo spannend. Het was eigenlijk vooral het geluid: dat stond vrij hard. Ik denk dat een leuke korte theatervoorstelling voor peuters vanaf 2 dan een beter idee is om te proberen. Nu in de voorjaarsvakantie worden er weer best wat dingen georganiseerd.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160111372
Snoepjes 8-) handige mama! Wat een feest!

Fazz was ik nog vergeten, *gnorf* om je gebrek aan miemel, en knap dat tellen! :o

DaD, herkenbaar! Ik verbaas me ook heel vaak zo praktisch elke dag :D. T klinkt gezellig met I, gaan de nachten inmiddels wat beter? Of zeg je niks ivm fokwet? :D
  maandag 22 februari 2016 @ 09:07:23 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160111435
Oja de piemelobsessie. Kuiken logeerde dit weekend bij zijn nichtje (half jaar ouder) en die wilde wel graag samen in bad, zodat ze piemel kon kijken :').
Gisteren na het ophalen kreeg ik ook nog de samenvatting van wie er allemaal wel en geen piemel hebben.
En vanmorgen heel random: mama geen kleren aan (ik was me net aan het omkleden), papa pyjama aan, kuiken pyjama aan, ammaal piemel. ( :? :'))
KuikenGuppy
pi_160111494
Burd :D Ik zie het maar zo, toen hij net het woord ogen kende moest er ook in ieders oog geprikt worden, nu ligt de focus even op een ander lichaamsdeel :+

F geeft sinds een week aan dat hij moet poepen of gepoept heeft. Als ik dan vraag of hij op het potje wil of op de wc roept hij heel hard NEE. Heeft het al zin dit te stimuleren of zal ik het maar gewoon zo laten?
pi_160111599
Die piemelobsessie is blijvend, maak je borst maar nat :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_160111810
oh dear :') gelukkig willen ze het er na een jaar of 10 niet meer met je over hebben, toch?
pi_160111868
quote:
2s.gif Op zondag 21 februari 2016 22:48 schreef Franny_G het volgende:
Onder de 2 is misschien toch nog wat te heftig, Fazz. Nu met I ging het net, vond ik. Het voorfilmpje was bijvoorbeeld nogal eng. Een heel mooi animatiefilmpje, goed gemaakt, alleen niet echt geschikt voor zulke kleine kindjes (ik snap dat niet he, waarom maak je zo'n filmpje dan eigenlijk). Er kwam een vader in voor die aan tafel kwaad werd en met z'n vuist op tafel ging slaan. I werd er heel bang van. (Ja duh..) Ze zat bij me op schoot, en begon helemaal te trillen. Was gelukkig heel snel weer over. (Ik had snoepjes bij me *) .)Gelukkig was de film zelf helemaal niet zo. Het wordt wel echt donker, maar dat was op zich voor I niet zo spannend. Het was eigenlijk vooral het geluid: dat stond vrij hard. Ik denk dat een leuke korte theatervoorstelling voor peuters vanaf 2 dan een beter idee is om te proberen. Nu in de voorjaarsvakantie worden er weer best wat dingen georganiseerd.
Zo'n filmpje aan het begin snap ik dan ook niet :? Mijn gedachte was ook dat het donkere en het harde geluid weleens eng zouden kunnen zijn. Ik ga eens kijken of er deze week iets in onze buurt wordt georganiseerd :)

Phaidra... een blijvende opsessie :X :D vooralsnog voelt vooral m'n vriend zich heel ongemakkelijk omdat F bij het benoemen, het ook aan moet raken :+
pi_160111923
hier wordt ook veel gepiemeld bij het verschonen enzo hoor. Of wil hij ook aanraken bij het benoemen van papas miemel? :D
pi_160111952
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 09:53 schreef Crumpette het volgende:
hier wordt ook veel gepiemeld bij het verschonen enzo hoor. Of wil hij ook aanraken bij het benoemen van papas miemel? :D
O-) dat ja
pi_160112106
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 09:14 schreef Fazzoletti het volgende:
Burd :D Ik zie het maar zo, toen hij net het woord ogen kende moest er ook in ieders oog geprikt worden, nu ligt de focus even op een ander lichaamsdeel :+

F geeft sinds een week aan dat hij moet poepen of gepoept heeft. Als ik dan vraag of hij op het potje wil of op de wc roept hij heel hard NEE. Heeft het al zin dit te stimuleren of zal ik het maar gewoon zo laten?
Piemols :D

O doet dit ook! Wij hebben t potje in de huiskamer staan, zodat ze er speels mee bekend raakt. Dus soms gaat ze er op zitten en zegt ze poepeh. Soms stopt ze popje er in (head first). Soms gebruikt ze 'm als opstapje. Soms gaat ze er in staan. Soms zet ze 'm op haar hoofd. En soms gaat ze er aangekleed en al op zitten poepen. Met haar blote billen wil ze er niet op. Ik denk dat het voor haar fijn is dat dat potje in haar natuurlijke habitat is verschenen. Hopelijk wordt het dan later niet zo'n issue :)
pi_160112221
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 09:55 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

O-) dat ja
Hehehehe ja dat is ook reuze interessant natuurlijk! Maargoed dat soort prikvingers krijg je van meisjeskindjes ws ook wel :')
pi_160112242
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 09:55 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

O-) dat ja
Niet alleen bij jongensdreumesen is die fascinatie+aanraken :') _O-
pi_160113386
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:12 schreef Skittles het volgende:

[..]

Niet alleen bij jongensdreumesen is die fascinatie+aanraken :') _O-
Dit :Y :D
  maandag 22 februari 2016 @ 11:17:04 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_160113452
het liefst als je net een smeuige luier opentrekt :Y)
disclaimer
  maandag 22 februari 2016 @ 11:38:32 #224
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160113931
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 09:43 schreef Crumpette het volgende:
oh dear :') gelukkig willen ze het er na een jaar of 10 niet meer met je over hebben, toch?
Helaas :')
Het is heel lastig om iets dat al een leven lang doodnormaal is, ineens niet meer aan te mogen raken en benoemen enzo. Nu mag dat ook wel :') Maar liever wat meer richting privé nu :P
Achja, die van 10 hier moet ook elke keer nog luid verkondigen dat hij gaat plassen of poepen :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_160114355
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:38 schreef pinquit het volgende:

[..]

Helaas :')
Het is heel lastig om iets dat al een leven lang doodnormaal is, ineens niet meer aan te mogen raken en benoemen enzo. Nu mag dat ook wel :') Maar liever wat meer richting privé nu :P
Achja, die van 10 hier moet ook elke keer nog luid verkondigen dat hij gaat plassen of poepen :+
Crap :') 12 dan? Middelbareschool leeftijd?

Aankondigen te gaan kakken doen volwassen mannen nog steeds :') :'(
pi_160114782
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:38 schreef pinquit het volgende:

[..]

Helaas :')
Het is heel lastig om iets dat al een leven lang doodnormaal is, ineens niet meer aan te mogen raken en benoemen enzo. Nu mag dat ook wel :') Maar liever wat meer richting privé nu :P
Achja, die van 10 hier moet ook elke keer nog luid verkondigen dat hij gaat plassen of poepen :+
Die van mij van bijna 30 doet dat laatste nog steeds. :Y)
pi_160115113
Piemels blijven voor altijd leuk toch? Alle mannen zitten toch continu aan hun piemel? _O- :D

Het officiele afscheid hier, B heeft een top verjaardag gehad gisteren. Het was wat drukker dan verwacht en de partytent was een mislukking waardoor het nou ja…nogal dicht op elkaar stond allemaal. Maar B vond het super gezellig en is enorm verwend. Hij was echt jarig en zong mee toen we met de taart aankwamen en iedereen begon te zingen voor hem.

We hebben een peuter, een echte. Vandaag is B de hele dag bij opa en oma en hebben wij een 'we doen helemaal niets behalve domme tv programma's kijken' dag. Maar ook de huiskwestie is uitgebreid besproken.

Ik vond het fijn en gezellig met jullie in het dreumes topic. Ik zie een aantal van jullie weer snel in het peutertopic. :*
  maandag 22 februari 2016 @ 12:39:44 #228
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_160115234
Exode gefeliciteerd met je peuter! Tot gauw.

Piemels blijven idd leuk speelgoed voor jongens... :P maar als ze groter worden hebben wij daar geen 'last' meer van.
  maandag 22 februari 2016 @ 13:43:04 #229
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160116732
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:39 schreef Hobbesje het volgende:
Exode gefeliciteerd met je peuter! Tot gauw.

Piemels blijven idd leuk speelgoed voor jongens... :P maar als ze groter worden hebben wij daar geen 'last' meer van.
Dan mag je "mysterieuze vlekken" uit hun shirts wassen :+.
KuikenGuppy
pi_160117016
Die ontwikkeling als ze eenmaal peuter zijn, gaat dus echt hard he. Voor je het weet, friemelen ze niet alleen aan hun geslachtsdeel maar schroeven ze ook hun eigen step in elkaar. :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit nadat ze dus mij had zien prutsen met dat stuurtje erop krijgen, waarbij ik eerst een paar verkeerde schroevendraaiers uit probeerde. Wat wel heel veelzeggend is: als het mij niet lukt om iets vast te maken, in elkaar te zetten, los te krijgen of wat dan ook (en gezien mijn vergaande onhandigheid gebeurt dit zeer regelmatig), dan roept I tegenwoordig na ongeveer twee seconden al: 'lukt niet! Papa doen!'. Echt: }:| x3.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160117053
"Lieverd, er liggen wel erg veel tissues onder je bed. Was je zo verkouden? :+ "

Ja ik moet echt nog een jongetje! :Y
pi_160117082
Haha Franny! :D
pi_160118979
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:39 schreef Hobbesje het volgende:
Exode gefeliciteerd met je peuter! Tot gauw.

Piemels blijven idd leuk speelgoed voor jongens... :P maar als ze groter worden hebben wij daar geen 'last' meer van.
Alleen voor jongens? oO< O-)

Hahaha Franny :o _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_160119058
Hahaha Franny _O-

Puberjongens O+

Wij liepen vanmorgen in de regen en dat vond Saar echt niet erg.

*klikklik*

S. 2014
J. 2016
pi_160119173
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hahaha Franny _O-

Puberjongens O+

Wij liepen vanmorgen in de regen en dat vond Saar echt niet erg.

*klikklik*

[ link | afbeelding ]
Dreumesklungels O+ ! A wil niet naar buiten in de regen. Dan roept ze "Nee! Nat!" :') . Prinsesje.
  maandag 22 februari 2016 @ 16:18:45 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160120442
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:57 schreef Skittles het volgende:
"Lieverd, er liggen wel erg veel tissues onder je bed. Was je zo verkouden? :+ "

Ja ik moet echt nog een jongetje! :Y
Heb er nu al zin an O+.
KuikenGuppy
pi_160122745
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:30 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Dreumesklungels O+ ! A wil niet naar buiten in de regen. Dan roept ze "Nee! Nat!" :') . Prinsesje.
Ooh nee, saar is echt boos als de regenhoes over de buggy gaat...
S. 2014
J. 2016
pi_160123591
Hehehe oh god ja de awkwardness die nog komt :') *verkneukelt zich vast*

Franny :D hilarisch!
Razz prinsazz O+

Had ik al verteld dat ik mijn wagen terug heb uit reparatie? Haleluja wat fijn in verhouding tot de buggy *O* mijn lievelingsrollator O+

W en ik hadden een speeldate met een vriendinnetje in een cafe op de pier met een dik groot speelgedeelte, groot succes! Daardoor was hij wel zo afgeleid dat hij nog niet had gepoept, dus hij loopt nu byzonder hard te drukken hier :')
pi_160126920
Veeg me op. A is naar bed. Hoor ik "Nijnta dinke. Beeh dinke. Poep dinke. Ja. Annie dinke. Hmm. Lekkah." Zie ik op de camera dat ze haar knuffels en pop 'drinken' geeft uit haar rietjesbeker met water die ze altijd mee naar bed heeft O+ .
pi_160127155
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 08:59 schreef Crumpette het volgende:
Snoepjes 8-) handige mama! Wat een feest!

Fazz was ik nog vergeten, *gnorf* om je gebrek aan miemel, en knap dat tellen! :o

DaD, herkenbaar! Ik verbaas me ook heel vaak zo praktisch elke dag :D. T klinkt gezellig met I, gaan de nachten inmiddels wat beter? Of zeg je niks ivm fokwet? :D
Was het maar waar. :+. We hebben elke nacht wel weer een paar uur (1,5/2 uur) durende }:| nieslapen ie }:| . Ik ben er wel een beetje klaar mee, inmiddels, maar ja, wat doe je eraan.

Op een piemelobsessie heb ik I nog niet kunnen betrappen. :D.

Exode, nog gefeliciteerd met je peuter!!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_160127447
Poep is Pooh?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 22 februari 2016 @ 20:08:48 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160127511
Pop denk ik?
KuikenGuppy
pi_160127561
Alle poppen hier in huis heten Poep :Y .
pi_160127626
Poep O+ hier heten ze allemaal beebie....

Saar is van het verstoppertje spelen, en nep slapen en iedereen moet meedoen! Je word aangewezen en met een "jij" ben je aan de beurt... vanmorgen was ze aan het gillen, daarna sssshhhh (met vingertje tegen de lippen) en ik moest meedoen en de assistente ook :')
S. 2014
J. 2016
pi_160127629
Franny ik zie nu pas I met de schroevendraaier O+ . Dat wordt vast net zo'n handigerd als haar vader dan ;) .

DAD dat is balen zeg -O- . Ik hoop zo voor jullie dat I een voorbeeldige slaper gaat worden :* .

Crump schattig is dat hè :D . A 'vergeet' het ook vaak als we op pad zijn (of voelt zich niet ontspannen genoeg). En dan thuis ineens zo'n rode kop en "hngggg" geluid, en dan zo'n heel opgelucht gezichtje. Als ik dan vraag "Heb je gepoept?" komt er vaak zo'n heel blij triomfantelijk "JAH!" uit. En als ik vraag "Zullen we even een schone luier omdoen" natuurlijk een "NEE :( " :') .
pi_160127714
Ja dat soort keuzes krijgt W niet hoor :') het blijft een miniman natuurlijk.

Poep dinke O+

DaD, kan me voorstellen dat je het zat bent. :{ slaap is gewoon essentieel. Valt weinig aan af te dwingen, hoop dat het voor jullie ook snel komt!

[ Bericht 30% gewijzigd door Crumpette op 22-02-2016 20:22:03 ]
pi_160128043
Ghehehe Annie met haar beker O+

Lucas-poepverhaal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_160128096
mooi _O-
pi_160128159
_O-
pi_160128263
_O- .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_160128643
:D :'( :D !!
pi_160128884
Wij hebben een nieuw favoriet bad-liedje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160129854
Wel netjes dat hij het naast het bed deed JM :D _O-

Razz, je zingende A'tje O+ Lief ook met de popjes in bed!

F was gisteren gitaar aan't spelen terwijl hij 'zag 2 beren broodjes smeren' zong O+ Misschien kunnen ze wel een bandje beginnen :+
  maandag 22 februari 2016 @ 21:24:10 #254
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_160130086
Mnoh, zingende A O+ .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_160130865
Een band met A en F, ik ben voor :D ! Kunnen wij mooi tourmanagen enzo. Er zijn hier vast nog wel wat dreumesjes met muzikaal talent. Maken we er een soort Von Trapp meets the Kelly Family van :7 .

Overigens zit dat zingende kind van mij nu tussen ons in Die Hard te kijken :') . Slapen is zo 2015.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2016 21:45:18 ]
  maandag 22 februari 2016 @ 21:47:26 #256
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_160131029
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:43 schreef Razztwizzle het volgende:
Een band met A en F, ik ben voor :D ! Kunnen wij mooi tourmanagen enzo. Er zijn hier vast nog wel wat dreumesjes met muzikaal talent. Maken we er een soort Von Trapp meets the Kelly Family van :7 .

Overigens zit dat zingende kind van mij nu tussen ons in Die Hard te kijken :') . Slapen is zo 2015.
Frans kan stukken piepschuim ritmisch op elkaar meppen..

He's in right?! :7
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_160131631
L. _O-

Saar heeft een trommel, triangel en een macaras... she is in right? :P
S. 2014
J. 2016
pi_160131965
Het gaat om ritme gevoel GM ;) :+
pi_160132266
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:09 schreef Fazzoletti het volgende:
Het gaat om ritme gevoel GM ;) :+
Oh ja dat heeft ze van mij... niet dus :+
S. 2014
J. 2016
pi_160132375
The Fok! Family Singers ❤🎤
O doet Saa poe Saa (slaapkindjeslaap) en BæBæLilleLabb (Noorse schaapjeschaapje heb je witte wol)
Kan ook goed trommelen. Vooral op mamma's buik :')
pi_160132591
Melba wil ook meedoen. Die doet de hele da"bapbapbapbap" en danst erbij :+ en trommelen op alles!

L's poepactie :D _O-

Melba heeft zich gisteren voorbeeldig gedragen op visite de hele dag en nu is hij een dag en nacht bij oma en opa. Wij hebben een dagje en avond met zijn tweeen gehad O+ morgen met zijn drietjes naar de Efteling!
Kwak
pi_160138723
Veel plezier in de efteling Kwak! Wij gaan 30 maart, Ben heel benieuwd.
S. 2014
J. 2016
pi_160139081
ik kon nu pas het filmpje kijken O+ badzang!! *smelt*
pi_160141889
Hangry. Nu mét foto:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2016 11:26:47 ]
pi_160142061
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Hangry. Nu mét foto:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die blik _O- How dare you mother?

Probeer al tijden aan te haken maar dat lukt voor geen meter :')
Ik lees wel alles en dat voelt zo gek, weet alles van jullie en ik vertel niks :D
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_160142079
Ze heeft ook echt zo'n blik van: 'Tja, mama, dat krijg je ervan. Dus."
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160142763
Ja.. We hebben hier dus zo'n dag. Huilen want je wilde graag naar buiten.. Maar NIET aan de voorkant van het huis :( (wat je stomme moeder had bedacht want dan kon ze even vegen), maar in de achtertuin. Huilen want je moeder gaat plassen en je mag NIET de handdoek in de pot gooien }:| . Huilen want de telefoon (die je trouwens niet mag pakken maar ach..) belt niet automatisch 'opaopaopaaaaaa' als je op een willekeurig knopje drukt -O- . Het leven is ook gewoon heel moeilijk als je 1 bent :') .

Kwak have fun in de Efteling O+ !

Hoe is 't nu geppie? Jullie hadden een moeilijk eerste jaar toch? Ik herinner me iets met veel tanden en weinig slaap. Brengt jaar 2 wat meer rust?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2016 12:03:54 ]
pi_160143049
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja.. We hebben hier dus zo'n dag. Huilen want je wilde graag naar buiten.. Maar NIET aan de voorkant van het huis :( (wat je stomme moeder had bedacht want dan kon ze even vegen), maar in de achtertuin. Huilen want je moeder gaat plassen en je mag NIET de handdoek in de pot gooien }:| . Huilen want de telefoon (die je trouwens niet mag pakken maar ach..) belt niet automatisch 'opaopaopaaaaaa' als je op een willekeurig knopje drukt -O- . Het leven is ook gewoon heel moeilijk als je 1 bent :') .

Kwak have fun in de Efteling O+ !

Hoe is 't nu geppie? Jullie hadden een moeilijk eerste jaar toch? Ik herinner me iets met veel tanden en weinig slaap. Brengt jaar 2 wat meer rust?
Wij hebben net een ideaal bijnapeuter-hoogzwangeremama-uitje gehad: Buurman & Buurman in de bioscoop! Het zijn vijf of zes korte filmpjes en het duurt een uur. Pakje appelsap en wat koekjes mee, helemaal happy is ie :)
pi_160144825
O+ jullie verhalen en foto's en filmpjes
  dinsdag 23 februari 2016 @ 16:13:01 #270
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_160149175
F en papa op de motor! Stoer!
Haha die A wat een eigenwijsje O+
Spetterspater lekker in het water, had S van GM ook kunnen zingen toen ze in de plas zat :P

Het kleine fluppie heeft sinds het weekend door dat hij ons met een woordje echt kan vertellen wat hij wilt O+ En dat we dan vaak ook nog doen wat hij wilt ook!
Het magische woord is UIT! :D

Hij zit in de kinderstoel en is klaar met eten: 'UIT!'
Hij is wakker en staat in zijn bed en ik kom de kamer binnen lopen: 'UIT!'
Hij zit vast in de speelgoeddoos: 'UIT!'

Vaak gaan de armpjes erbij ook omhoog. Hij zegt het gewoon zo schattig ook O+

Hij is sowieso al een paar weken erg bezig met open/dicht (dekel van potje sudocreme), in/uit (blokje in/uit de doos), aan/uit (lampen).
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_160149440
Trouwens ik heb ook nog een kandidaat voor de voice of Fok
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160149594
Noh, blue!! O+ en wat voor een bazenbad hebben jullie :o ^O^
  dinsdag 23 februari 2016 @ 16:40:22 #273
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_160149859
Hahaha wat schattig O+

Jullie kindjes zingen allemaal in bad.. beste akoestiek zeker? :7
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_160149867
Oh, jullie zanger(esje)s O+ Lucas en ik keken net de filmpjes en hij deed er een dansje bij *O*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_160150084
Wij zingen de hele dag door :D
Maar aan de borst vlak voor de slaap is favoriet O+
Liefst 6 keer 'Maan' inclusief gebaren en 'Bapuh' oftewel Slaap kindje slaap

Hij kan heel veel liedjes zelf ook fonetisch zingen maar dat is gevalletje zodra je de telefoon pakt om te filmen is hij afgeleid want dan moet hij kijkuh kijkuh :')
pi_160154468
Blue wat lief O+ !! En wat een gaaf bad ja :o diewilikook! En dat van die telefoon is héél herkenbaar. "ANNIE KIJKE" :') . En dan hopla, grist ze zo die telefoon uit je handen..

Dot dat klinkt ook leuk ja. I O+ Buurman en Buurman! Ik denk dat A dat heel leuk gaat vinden als ze ietsje ouder is :Y . Hou je het nog een beetje vol zo hoogzwanger met je bijnapeuter?

Rady hier begon het ook met UIT :Y . Nog trouwens. "Verplaats mij naar waar ik wil", dat is ongeveer wat het betekent. "UIT" (Ik wil bij mama op schoot), "UIT" (Ik wil naar buiten) , "UIT" (ik wil op de bank), "UIT" (ik wil van de bank af). Zo leuk als ze ontdekken dat zo'n uitroep ook echt wat betekent.
pi_160154596
Vandaag was echt een stomme dag trouwens. Grenzen testen van heb ik jou daar, en ik heb niet echt enorm veel energie om alles te gaan bevechten :@ . Dus nouja OK dan gaan we wel gewoon even rauzen in de achtertuin in plaats van vegen in de voortuin. En dan eet je maar je rijstwafel op de bank in plaats van in de kinderstoel.. I picked my battles, zeg maar.

Maar toen het avondeten. Ze had er geen zin in, geklooi en gepruts. Dus zetten we het weg. Gekrijs, yes, gezellig }:| . Maar ja, gisteravond was ze heel lang wakker en sliep ze uiteindelijk pas om 22:00 na een banaan te hebben gegeten, honger dus :@ . Ik wilde dat voor zijn door haar een banaan te geven als toetje. Maar dat wilde ze ook niet. En ze begon te klooien met het bakje banaan toen het ineens *WOESJ* door de keuken vloog. Ze schrok er zelf ook van geloof ik :') .

Voor haar papa was toen even de maat vol, dus die ging haar meteen in bad doen. Oftewel, weer gekrijs. "MAMAMAMAMAMAMA". Echt, zó'n gezellige avond -O- . En ik een hormonale huilbui want ik doe het niet blijkbaar niet :'( goehoehoehoehoehoed :'( .

En dan ergens tussendoor nog een echtelijke discussie over wel je bord leeg / niet je bord leeg / wel een toetje / geen toetje.. Ik geloof toch echt dat man en ik het hier eens over moeten hebben. Onze ideeën verschillen nogal v.w.b. eten en nu ze echt soms aan het peilen is hoe wij reageren zou het denk ik toch beter zijn als we één lijn trekken..

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2016 20:03:55 ]
pi_160154957
Ach Razz, zulke dagen zijn ook gewoon k*t :*
Natuurlijk heb je die energie niet, je bent verdorie hoogzwanger! En dat is gewoon enorm zwaar. En dat is een grenzenverkennende dreumes ook. En de combi lijkt me verschrikkelijk. Dikke respect voor hoe je het doet ^O^
Ik zou het idd op een rustig moment even over hebben met je man, kijken of je op 1 lijn kan komen. Dat kan een hoop frustraties voorkomen.
En ik denk dat A heel verbaal is, maar dat ze nog niet verbaal genoeg is om precies duidelijk te maken wat ze wil/voelt. Is ook nie makkelijk. Zou het helpen als je haar keuzes geeft, bijv yoghurt of banaan als toetje, evt zelf uit de koelkast laten pakken, zelf bestek uit de la laten vissen etc? Ik merk bij O dat ze heel veel zelf wil doen, zonder dat ze met woorden aan kan geven wat. Ik laat haar heel veel zelf doen: zelf luier pakken, zelf schoenen pakken, zelf bestek pakken, zelf kopje in de vaatwasser zetten etc. Ik merk dat ze dat erg fijn vindt.
En verder ben je een topmoeder. Een moeie topmoeder, mar wel een toffe :*
pi_160155080
Grote dikke +1 op room en een :* voor Razz!
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:26:17 #280
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_160155378
Razz, ook het picken van battles en tv dagen inlassen leidt tot leuke peuters hoor :) . Al was V net iets ouder toen ik preggers was, hij doet het nog steeds erg goed!

Een vraagje aan jullie om mee te denken. Als ik alleen ben met twee vriendjes die naar bed moeten is dat geen doen. Franske gaat alleen slapen als papa hem naar bed brengt of als ik hem vasthou tot hij slaapt. Dat kan niet als er een nog wakkere peuter ronddartelt. V gaat ook alleen slapen na een hoop gedoe en als ik bij hem op de kamer gaat zitten. Dat gaat ook weer niet met een wakkere dreumes.. Ik weet het niet meer.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_160155886
Is het een optie om V voor de tablet/tv te parkeren tot frans ligt, en dan met V naar bed te doen?
pi_160155919
Pffff, het is allemaal heel herkenbaar, Razz. Het is ook weer een fase. Het maakt dan echt soms vrij weinig uit wat je doet: het voor proberen te zijn, heb ik ook heel vaak geprobeerd, maar dan is het toch net weer anders, en dan is het weer niet goed. Soms maakt het echt allemaal niets uit, als ze zo'n bui hebben. Hier was/is het vaak in combinatie met een vermoeiende dag op het kdv of ze zitten gewoon dus in een fase/groeispurt/ontdekken van hun eigen ik. Het beste is om je er niet door te laten opnaaien, en er zo relaxed mogelijk mee om te gaan (desnoods met een filmpje erbij of zo). maar dat is tien keer makkelijker gezegd dan gedaan. }:| . En dan ook samen een discussie voeren, is helemaal zwaar. :* .

Wij hadden thuis ook een gezellige dag. Niet met I, want die was op het kdv. Maar wij gingen dus samen opruimen. Dat betekent dat we vooral de spullen van vriend opruimen, want hij heeft veel meer verzameld dan ik. En elke keer als ik denk: dat kan wel weg, dan volgt er een heel jamaar-verhaal waar ik zó kriegelig van word. Staan er 30 kookboeken en dan suggereer ik dat er toch minstens 20 daarvan weg kunnen dan is het: jamaar ik heb me voorgenomen dat ik meer wil gaan koken, dus ik ga ze denk ik binnenkort wel gebruiken! Ja OK, maar er staat ook een kookboek van ergens eind jaren 80 tussen met heel suffe ovenschotels, die ga je echt niet meer gebruiken. Ja, maar dat boek heb ik gekregen van een goede vriend van me in mijn studententijd, dat kan ik toch niet wegdoen?? En dan kijk ik hem zo aan }:| en dan voegt hij er nog aan toe met z'n charmantste glimlach: voor jou als historicus is zo'n boek toch ook interessant?? *) .

8)7 . Ik heb op een gegeven moment boos de voordeur achter me dichtgetrokken en ben ergens koffie gaan drinken. :+ .

Away, dat klinkt als een onmogelijke combi inderdaad. Ik zou het niet weten, behalve: peuter nog filmpjes laten kijken terwijl je F op bed legt? Of duurt het daar te lang voor?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:42:10 #283
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_160156112
Nee, dat duurt te lang. V gaat ook kijken wat ik aan het doen ben bij Frans. Met als gevolg dat als Frans bijna slaapt, V aan komt met maaaaamaaaaa ik wil niet alleen zijn of dat hij moet plassen etc.

Het duurt ook wel een uur voordat Frans dat ook echt slaapt.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_160156183
Zouden ze bij elkaar op de kamer kunnen...?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_160156462
En andersom? Frans laten spelen in de box en V naar bed, en dan proberen frans naar bed te brengen zonder al teveel krijs? Nu heb je toch vaak avondfrans, dus die extra speeltijd is misschien niet zo erg?
pi_160156618
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:49 schreef Crumpette het volgende:
En andersom? Frans laten spelen in de box en V naar bed, en dan proberen frans naar bed te brengen zonder al teveel krijs? Nu heb je toch vaak avondfrans, dus die extra speeltijd is misschien niet zo erg?
Dit klinkt logisch inderdaad. Of wat DAD zegt, bij elkaar op de kamer? Of V laten helpen bij Frans op bed leggen? ('Wie kan er het stilst zijn..'). Lastig hoor! En anders een verbod op
papa-'s avonds-weg :+ .

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2016 20:54:02 ]
pi_160156753
Oooh Franny ik snap je frustratie! Wat erg! Lief en ik zijn juist iets te goed in weggooien, maar dat andere uiterste lijkt me heel vervelend -O- . Zeker na je flink bevochten werkplek! Kwam het na de koffie wel weer goed?
pi_160156840
Dank voor de lieve woorden. Ik zal blij zijn als baby er straks is. Niet dat het dan makkelijker wordt, dat snap ik ook wel ;) . Maar dan ben ik niet meer zo hormonaal en kan ik me hopelijk weer normaal bewegen en op pad enzo. I NEED MY COOL BACK }:| .
pi_160157226
We zijn daarna naar de IKEA geweest en hebben daar in volledige harmonie een nieuwe kledingkast voor I uitgezocht. En patat gegeten.

Ja Razz, laatste loodjes. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160157335
Hoogzwanger zijn is ook gewoon heel stom razz :* hormonsters de deur uit!
  dinsdag 23 februari 2016 @ 21:13:43 #291
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_160157653
Boeee voor de hoermonsters :( .

Bij elkaar op de kamer heb ik ooit eens geprobeerd. Dat resulteerde in :( :( :( peuter en :'( :'( :'( Frans, maar dat was ook al een tijd geleden. Ik ga het morgen maar weer eens proberen. Denk namelijk wel dat het beide helpt, omdat ze beide niet alleen willen zijn.

Frans in de box zetten is alsof ik lava over hem heen gooi. Dan werkt hij zich ook over de toeren en is dan ook niet meer stil te krijgen helaas. Franske maakt zichzelf altijd heeeeel boos. Als iemand daar nog een tip voor heeft is die ook welkom.

De hamvraag is voor mij welke ovenschotel gaat (8> Deze week voor jullie maken Franny? :D
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_160158289
Hehehe ja, pics van de ovenschotel!
pi_160159692
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:26 schreef AwayTL het volgende:
Razz, ook het picken van battles en tv dagen inlassen leidt tot leuke peuters hoor :) . Al was V net iets ouder toen ik preggers was, hij doet het nog steeds erg goed!

Een vraagje aan jullie om mee te denken. Als ik alleen ben met twee vriendjes die naar bed moeten is dat geen doen. Franske gaat alleen slapen als papa hem naar bed brengt of als ik hem vasthou tot hij slaapt. Dat kan niet als er een nog wakkere peuter ronddartelt. V gaat ook alleen slapen na een hoop gedoe en als ik bij hem op de kamer gaat zitten. Dat gaat ook weer niet met een wakkere dreumes.. Ik weet het niet meer.
Zelfde probleem hier.

De oplossing hier is dat ik met dreumes in m'n armen bij peuter ga zitten...

Om precies te zijn ziet mijn "help ik ben alleen" ritme er zo aan (misschien heb je er wat aan :* )
Trek bij beide pyjama's aan
Ga met de jongens op mijn bed zitten. Ik geef dreumes een fles en lees beide voor. (Peuter mag bladzijden omslaan... Dat is cool!)
Til beide jongens naar de kamer van dreumes. Zeg de dieren gedag. Doe slaapzak aan. En til beide jongens naar ff slaapkamer van peuter.
Leg peuter in bed. Doe het licht uit en vertel een verhaaltje. Daarna zing ik voor beide een liedje. En wacht.... En wacht... En wacht ;)
Als beide jongens slapen breng ik Js naar z'n eigen bed en hoop altijd maar dat Js niet wakker wordt.

Beide jongens kunnen (bijna) niet alleen in slaap vallen. Onhandig, maar ik denk altijd maar zo, ze hebben me nodig en ik moet er doorheen.
pi_160160137
Away ik parkeer hier grote voor de tv inderdaad. Maar dreumes slaapt vrij snel. Dus dat gaat wel. Kan peuter misschien vlakbij maar niet in dezelfde kamer op tablet filmpjes kijken?
Of anders iemand vragen om even te helpen dat uurtje?

Bij elkaar in 1 kamer hebben we in een vakantiehuisje ooit geprobeerd. :') Kansloos bij ons. Rondjes rennen om bed dreumes is veel leuker dan slapen. :s) :')
pi_160160338
Slapen lukt hier wel trouwens samen. Zolang ik er maar bij blijf.

Alleen wordt (nu dreumes, een jaar geleden peuter) 's nachts wakker :')
pi_160160522
Ovenschotels :9~ ;)
Herkenbare discussies, mijn vriend is ook zo'n hoarder :')

Away, lijkt me heel frustrerend :{ Misschien werkt samen op een kamer nu wel :*

Razz :* morgen weer een nieuwe dag!

Blue, in de maneschijn is hier ook een van de toppers, inclusief alle gebaren :D

Rady, hier begon het ook met open/dicht, aan/uit. Zo leuk om te zien dat ze die concepten gaan snappen :)

We hebben net de tas al zo goed als gepakt voor de vakantie, nog 3 dagen *O*
pi_160160646
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:27 schreef Crumpette het volgende:
Hehehe ja, pics van de ovenschotel!
Ik ben zojuist voor de grap nog eens gaan kijken naar dat rijtje kookboeken. En dat kookboek met ovenschotels is eigenlijk nog vrij geschikt als je bedenkt dat hij ook dit boek heeft staan:



Maar het mooiste van alles is nog wel dat hij een heel boekje heeft met spinazie gerechten terwijl als ik eens spinazie maak hij nog net niet gaat kokhalzen. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160167868
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:10 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik ben zojuist voor de grap nog eens gaan kijken naar dat rijtje kookboeken. En dat kookboek met ovenschotels is eigenlijk nog vrij geschikt als je bedenkt dat hij ook dit boek heeft staan:

[ afbeelding ]

Maar het mooiste van alles is nog wel dat hij een heel boekje heeft met spinazie gerechten terwijl als ik eens spinazie maak hij nog net niet gaat kokhalzen. _O- .
:D

En oh zo herkenbaar van willen opruimen maar dat je vriend overal een emotionele waarde aan hangt wn er uiteindelijk amper wat weg kan.

Razz je bent echt lief hoor :* alleen stroken onze gedachtes niet altijd met de gedachtes van de dreumesjes waardoor dramatiek en pieperitis all over.
Ik doe veel zoals Room voorstelde door hem zelf jas te laten pakken, tafel dekken (takuh takuh!!) Bakje pakken, koekje pakken, banaan/broodje/what ever pakken en dat scheelt veel boos gegrom. Het duurt alleen allemaal wat langer :')

Always vervelende situatie kan er helaas niets op zeggen :*
pi_160167897
Razz, wat vervelend zeg :{ Wil je man dat ze juist wel haar bord leeg eet of niet? Ik heb mijn vriend uitgelegd dat ik graag wil dat hij de signalen van zijn lijf leert herkennen, dus dat als hij niet meer wil dat het dan prima is. Yoghurt erna vind ik wel altijd ok, vooral als hij niet zo veel eet. Wij kiezen wat hij eet en soms heb je ergens gewoon geen zin in. Het zijn net mensen, die dreumessen ;) En daarbij zeg ik ook altijd dat als je zelf niet opschept, je al helemaal je bord niet leeg hoeft te eten. Een ander bepaalt nooit hoeveel jij eet, waarom zou je dat wel doen bij je kind? Stip was de laatste tijd ook echt een draak aan tafel en nu zat hij gisteren toevallig op een gewone stoel en at hij ineens prima! Meneer is de kinderstoel dus gewoon zat :') We hebben al een stoel staan waar hij zelf in en uit kan, maar die krijgt nog een opknapbeurt, maar ik hoop dus dat dat het drama wel wat oplost.

Hebben jullie nog tips om je kind wat langer te laten slapen? :O Ik heb vandaag uitgeslapen, want het was 6.15 ipv 5.30 :') Hij gaat ook pas rond 20.00 uur naar bed, want daarvoor gaat hij gewoon niet slapen. Hij wordt ook altijd nog huilend wakker, maar ik had hem gisteren gevraagd ons gewoon te roepen en na een huiltje ging hij over in ge-mama, dus als hij dat volhoudt ben ik al erg blij. Toch wat gezelliger wakker worden :) Voor zo'n slaapwekker is zijn kamer denk ik te donker en ik betwijfel ook of hij het al snapt.

Heel herkenbaar, dat hoarden :X Ik ben wat opruimerig, dus ik heb laatst ook een aantal dingen gewoon in een doos gedaan voor de kringloop en die hij nooit gebruikt, dus dat ze nu gewoon weg gaan. Waaronder een reclame koffiebeker van de Dunkin Donuts die z'n moeder had meegenomen uit Amerika 15 jaar geleden en die sindsdien ongebruikt in de kast stond. Ik heb m'n excuses aangeboden aan z'n moeder dat ik hem heb weggedaan :+ Zou het hem opvallen als je alles in een doos in de schuur zet? Langzaam elke maand een stukje dichter bij de deur? :P
pi_160167913
Wat lastig, jullie hoarders :{ Een verhuizing helpt daarbij wel heel goed in ons geval :+ Er gaat steeds meer weg, next stop is de berg met boeken-in-dozen die we nu al een paar maanden hélemaal niet missen :D

Onze uk heeft kiezenleed, sneu!

En :* voor Razz! Volgens mij doe je het geweldig, Annie gaat echt niet stuk van een pietsie minder aandacht en grenzen lieve mama!
En hier ook geen tips voor Away, maar pfff... Ingewikkeld hoor...
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_160167914
Oh, en dicht alweer! :W
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')