abonnement Unibet Coolblue
pi_159854762
Welkom bij het Fitness topic! Een topic voor mensen die beginnen met fitness alsook mensen die gevorderd zijn!



Wat houdt fitness in?
Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in sportscholen of thuis bedoeld. Het uiteindelijke doel van het beoefenen van fitness kan zijn:

• Gericht op algehele conditieverbeteringen.

• Gericht op vetverbranding en afslanken (Spinning, Aerobics, Cardiofitness etc.)

• Gericht op groei (hypertrofie) of versterking van spiermassa
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/fitness)

Waarom een fitness topic?
Veel mensen die beginnen met fitness hebben soms een verkeerd beeld van hoe men het beste vet kan verliezen, hun conditie moet verbeteren of hoe ze het beste krachttrainingen kunnen ondergaan. Daarom zijn er hier zowel beginners als gevorderden die kunnen discussiëren over wat de optimale middelen zijn om een zo optimaal mogelijke werking te krijgen van het doel dat je wil bereiken!
Er is ook een bodybuild reeks op FOK!, dat is voor de mensen die puur op krachttraining gefocused zijn, een aanrader voor als je spiermassa / spierkracht wil trainen, in dit topic staan veel handige feiten en weetjes en ervaringen!

BOVENAL: Schroom niet om in dit fitness topic van alles te vragen!!! Iedereen moet ergens beginnen, schaam je ook niet in de sportschool zelf voor oefeningen! Je doet het voor jezelf. Als je het goed doet, zul je alleen maar beter resultaat zien. Voor de gevorderden bij dezen gevraagd om constructieve antwoorden! Sommige zaken zullen als 'dom' en 'ontwetend' worden ontvangen, maar leg dan begripvol uit waarom diegene incorrect bezig is.

Handige sites

Starting Strength
Een Nederlandse site dat haarfijn de visie van Mark Rippetoe over het zogenaamde 'Starting Strength” principe uitlegt. Hier staan oefeningen bij om voor beginners zo snel mogelijk sterk te worden! Zorg ervoor dat je de oefeningen goed uitvoert!

Voedingswaardetabel!
Je kan hier per voedsel bekijken wat de voedingswaarde is! Zo zit er veel eiwit in tonijn / zalm en rosbief! Weet je wat, bekijk het zelf maar even! De site is overzichtelijk en simpel!

Basisinformatie Voeding!
Een topic van het fitnessforum.nl waar belangrijke informatie op staat voor, je raadt het al, de voeding in combinatie met het fitnessen! Er staan voedingsschema's in van mensen die dat forum bezoeken, handig ter vergelijking of om ideeën op te doen!

Basisinformatie Training!
Informatie over -jawel- hoe je bijvoorbeeld je persoonlijke trainingsschema bij elkaar stelt. Een overzicht van alle spieren in je lichaam, de verschillende stijlen van trainen (fullbody / split etc.)!

Wat is jouw caloriebehoefte?
Zoals wel duidelijk is, is een goede voeding essentieel om tot een goed resultaat te komen qua afvallen / conditie verbetering / spiermassa kweken. Dit betekent dat je vooral niet minder moet gaan eten! Maar hoe weet je nu hoeveel jij nu verbrand? Daar zijn richtlijnen voor, die op deze site staan aangegeven op een drietal formules. Lees goed door wat er staat, zo moeilijk is het niet te begrijpen!

De do's en dont's van krachttraining voor beginners!
The title says it all! Een simpel maar overzichtelijk overzicht (hihi) van zaken die je goed in het achterhoofd moet houden!

Filmpjes van ScoobyDoo zijn ook informatief! Hij heeft misschien wel een gek hoofdjen!




Tips!

• Voer cardio altijd ná krachttraining uit! Tien minuten cardio is genoeg voor de warming up!

• Cardio voor de cooling down na krachttraining is belangrijk, zo zal je minder spierpijn krijgen omdat de verzuring beter uit je lichaam treedt!

• Zorg dat je genoeg eet! Eet niet te weinig, dan komt je lichaam in een spaarstand, en doe je al je werk voor niets!

• Als je spieren wil kweken, zorg dan dat je compound oefeningen doet, geen geïsoleerde oefeningen (compound= oefening met meerdere spiergroepen tegelijk, vb: bench press isolatie oefening is dat je één spier per oefening traint, vb: bicep curl)

• Zorg voor voldoende nachtrust! Je spieren bouwen zich pas op als je rust!

• Als je vet wil kwijtraken, zorg dan dat je qua voedsel om de 2 uur iets eet! Het beste is om zoveel mogelijk eiwitten per dag binnen wil krijgen als je krachttraining doet! Suiker is één van de slechtste dingen die je lichaam wil opnemen, dus let ook op frisdranken!

Tip van Weissman: Een werkstuk over Conditie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!
pi_159854780
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat is toch ook een beetje het idee van trainen, dat er altijd wel wat te verbeteren valt en je daarmee bezig blijft :P

@harvey ik denk dat je gewoon moet bedenken wat je belangrijker vindt op dit moment, dat buikvet weg of zwaarder kunnen trainen/meer kunnen sporten. Je kan wel afvallen als je intensief sport maar het is dan wel lastiger om verbetering te boeken want je moet ook genoeg eten voor herstel.

Verder; krijgt iedereen zoveel blauwe plekken van krachttrainen of ligt dat aan mij? :P Mijn polsen, mijn schouders, mijn armen, mijn benen, mijn nek..
Lastig inderdaad. Ik heb overigens deze week wat te intensief getraind volgens mij. Heb me toch een last van mijn rug :{

Nee, eigenlijk geen last van blauwe plekken. Zal aan jouw liggen :P
  vrijdag 12 februari 2016 @ 10:11:00 #3
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_159854781
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 15:35 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik ben de afgelopen weken wat meer gaan eten. Alsnog relatief gezond.

Echter merk ik dat ik in de afgelopen (luie) maanden wat buikvet heb gekregen. En ondanks dat ik inmiddels weer vrij gezond eet en extra sport vraag ik me af of het verstandig is om dan juist meer te gaan eten. In de zin van meer calorieën, maar door relatief gezond te eten.

Of is het verstandig om eerst buikvet kwijt te raken en dan pas wat extra te gaan nemen om wat sterker/gespierder te worden.

Probleem is dat ik 1.82 cm ben en 72 kilo weeg. Prima zou je zeggen. Alleen op mijn buik merk ik nu wat vet. De rest van mijn lichaam niet. Dus ik weet niet of het verstandig is om te gaan afvallen.
Prima?? Haha
pi_159854820
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:10 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Lastig inderdaad. Ik heb overigens deze week wat te intensief getraind volgens mij. Heb me toch een last van mijn rug :{

Nee, eigenlijk geen last van blauwe plekken. Zal aan jouw liggen :P
Kan ook gewoon spierpijn in je rug zijn toch? Als ik veel gedeadlift of zwaar gesquat heb, heb ik vaak ook wel 1 of 2 dagen wat last van mijn onderrug maar dat is daarna dan weer helemaal weg..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_159854839
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:11 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Prima?? Haha
Hoezo niet?
pi_159854847
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:13 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Kan ook gewoon spierpijn in je rug zijn toch? Als ik veel gedeadlift of zwaar gesquat heb, heb ik vaak ook wel 1 of 2 dagen wat last van mijn onderrug maar dat is daarna dan weer helemaal weg..
Mwa... Dit voelt meer als gewrichtspijn :{
pi_159854898
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:14 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Mwa... Dit voelt meer als gewrichtspijn :{
Hmm... Ken je wat losmaakoefeningen? Op handen en voeten je rug heel hol en heel bol maken, plat op de grond liggend met armen gespreid je rechterbeen naar linkerhand schoppen en vice versa.. Misschien helpt het.

Ik ga zondag weer krachttrainen denk ik :o
Op een of andere manier kan ik nooit 'even' gaan, ik wil altijd nóg een oefening doen dus ben dan ruim 2 uur bezig :P Woensdag wist ik wel dat het tijd was om te stoppen; ik kreeg de stang voor de frontsquat maar niet in balans van het rek af. Na 4 keer proberen merkte ik dat ik 3 schijven aan de ene kant had geladen en één aan de andere kant.. 8)7
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_159854972
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm... Ken je wat losmaakoefeningen? Op handen en voeten je rug heel hol en heel bol maken, plat op de grond liggend met armen gespreid je rechterbeen naar linkerhand schoppen en vice versa.. Misschien helpt het.

Ik ga zondag weer krachttrainen denk ik :o
Op een of andere manier kan ik nooit 'even' gaan, ik wil altijd nóg een oefening doen dus ben dan ruim 2 uur bezig :P Woensdag wist ik wel dat het tijd was om te stoppen; ik kreeg de stang voor de frontsquat maar niet in balans van het rek af. Na 4 keer proberen merkte ik dat ik 3 schijven aan de ene kant had geladen en één aan de andere kant.. 8)7
Hahah! Kan gebeuren :P

2 uur is wel lang. Ik doe meestal zo'n uur en een kwartier. Maar dan wel lekker intensief.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 10:22:15 #9
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_159854989
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:14 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Hoezo niet?
vel over been
pi_159855000
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:22 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

vel over been
Ag nee joh, waus.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 10:23:56 #11
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159855020
1.82 en maar 72kg is volgens mij aan de lichte kant?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159855033
Mijn vriend is 1.87 en 70-72kg en die is ook niet vel over been hoor.. Het is maar net hoe je gebouwd bent..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 12 februari 2016 @ 10:37:26 #13
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159855220
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:13 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Kan ook gewoon spierpijn in je rug zijn toch? Als ik veel gedeadlift of zwaar gesquat heb, heb ik vaak ook wel 1 of 2 dagen wat last van mijn onderrug maar dat is daarna dan weer helemaal weg..
Ik heb nooit echt rugpijn, hooguit een wat stram gevoel na deadlifts, en dan ook alleen als het veel herhalingen zijn.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159855257
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:37 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik heb nooit echt rugpijn, hooguit een wat stram gevoel na deadlifts, en dan ook alleen als het veel herhalingen zijn.
Tja ieder heeft zijn zwakke plekken I guess. Ik heb bijvoorbeeld weer nooit spierpijn in mijn kuiten, terwijl heel veel hardlopers dat wel hebben. Echt spierpijn in mijn benen na veel beenoefeningen heb ik ook nooit..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 12 februari 2016 @ 10:45:40 #15
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159855370
Rug is bij mij altijd een zwak punt geweest, maar sinds ik veel sport heb ik er geen last meer van gehad.

Met jouw roeiverleden zou jij ook wel benen hebben qua spierbouw waar de meesten van ons jaloers op kunnen zijn. :%

Elke keer als ik weer na een sprint van de rower af staptuimel zet ik 3 stappen en besluit ik om toch even te gaan liggen in ieder geval. :@
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159855417
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:45 schreef Rauw. het volgende:
Rug is bij mij altijd een zwak punt geweest, maar sinds ik veel sport heb ik er geen last meer van gehad.

Met jouw roeiverleden zou jij ook wel benen hebben qua spierbouw waar de meesten van ons jaloers op kunnen zijn. :%

Elke keer als ik weer na een sprint van de rower af staptuimel zet ik 3 stappen en besluit ik om toch even te gaan liggen in ieder geval. :@
Tja, ik ook wel hoor als ik voluit ga.. dat blijft kut, ook als je sterker wordt :P
En een groot deel van mijn roeispieren zijn nu wel weg denk ik, of omgezet in lange duurloop-spieren. Het is toch alweer zo'n 5 jaar geleden dat ik intensief roeide.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:06:23 #17
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159855642
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn vriend is 1.87 en 70-72kg en die is ook niet vel over been hoor.. Het is maar net hoe je gebouwd bent..
Daar zit een wereld van verschil in ondrdaad. Ik ben 1.83 en 100 kilo. Als je 5 andere mannen van dezelfde hoogte en gewicht naast me zet zien we er allemaal verschillend uit.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:06:28 #18
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159855645
Als je reuzen wil zien vallen dan moet je ze inderdaad op een roeier zetten en vol laten gaan :Y

Hoe dan ook, als jij ondertussen gewoon bent blijven sporten is er echt nog wel wat van die benen over. :s)
In ieder geval niets dan respect voor de toeweiding die jij hebt in je trainingen, en dat is alleen nog maar wat ik kan lezen _O_
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159855850
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:06 schreef Rauw. het volgende:
Als je reuzen wil zien vallen dan moet je ze inderdaad op een roeier zetten en vol laten gaan :Y

Hoe dan ook, als jij ondertussen gewoon bent blijven sporten is er echt nog wel wat van die benen over. :s)
In ieder geval niets dan respect voor de toeweiding die jij hebt in je trainingen, en dat is alleen nog maar wat ik kan lezen _O_
Bedankt! Ik vind het leuk om te doen dus dan gaat het vanzelf ;) Moet mezelf echt dwingen om vandaag een rustdag te houden..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_159860127
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn vriend is 1.87 en 70-72kg en die is ook niet vel over been hoor.. Het is maar net hoe je gebouwd bent..
Ik ben ook 1.87 en toen ik 76 woog vroeg iedereen me of ik ziek was. :'(
pi_159917273
Vandaag weer eelthanden gekweekt in de sportschool :P

Ik heb ook een nieuwe oefening bedacht, nouja waarschijnlijk bestaat hij vast al maar ik had hem nergens gezien van tevoren: Op je rug liggen met de benen opgetrokken en onderbenen in 90 graden t.o.v. de bovenbenen (dus horizontaal in de lucht), en een gewicht tussen je voeten klemmen. Dezelfde kniehoek houden en dan je voeten naar de grond bewegen en weer omhoog.. Killing voor je buikspieren! Ik had nu een plaatgewicht van 5kg, kon wel zwaarder maar de volgende keer is een dumbell makkelijker, dan hoef je niet zo te klemmen.

Verder ben ik er denk ik ook achter waarom de snatches zoveel beter gaan met lege stang dan met maar een klein beetje gewicht erbij; dan begin ik veel lager dus kan ik meer snelheid opbouwen. Dus volgende keer eens proberen met kleine platen van 5kg ipv die hoge..

Was weer leuk in ieder geval!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 15 februari 2016 @ 08:42:21 #22
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159928967
Zit dat niet in je techniek dan?

Want snelheid opbouwen doe ik pas vanaf (ongeveer) de knieën. En de meeste snelheid komt daarna pas uit de heupen.

Doe je ook wel eens hang snatches?

Deze heeft mij heel erg geholpen qua techniek, en daarmee ook met (licht)gewicht opbouwen (en de uren geduld van eigen coaches natuurlijk).

Overigens niet dat ik perfect snatch hoor, ik probeer alleen mee te denken waarom het niet met normale schijven wil lukken.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 15 februari 2016 @ 08:44:11 #23
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159928989
trouwens;
in b4: "Crossfit :') , arrogante jij zuigt in je lange sokken met je baardje en je slechte techniek en blessureleef"
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 15 februari 2016 @ 08:51:32 #24
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_159929047
Ik crossfit niet en draag ook wel eens lange sokken. In welke categorie val ik?
Deathlift or Die.
  maandag 15 februari 2016 @ 08:58:40 #25
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159929104
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 08:51 schreef Ethanolic het volgende:
Ik crossfit niet en draag ook wel eens lange sokken. In welke categorie val ik?
jij loopt zeker in voetbalshirt (Real Madrid of PSG) in de gym
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 15 februari 2016 @ 09:07:28 #26
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_159929171
quote:
14s.gif Op maandag 15 februari 2016 08:58 schreef fathank het volgende:

[..]

jij loopt zeker in voetbalshirt (Real Madrid of PSG) in de gym
Nee, meestal shirt met Superman of Batman logo.

Ik heb niet eens voetbalshirts :')
Deathlift or Die.
  maandag 15 februari 2016 @ 09:45:35 #27
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159929542
quote:
14s.gif Op maandag 15 februari 2016 08:58 schreef fathank het volgende:

[..]

jij loopt zeker in voetbalshirt (Real Madrid of PSG) in de gym
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159930014
Heb je een NEC sjaal om met sporten? :P
pi_159930042
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 08:42 schreef Rauw. het volgende:
Zit dat niet in je techniek dan?

Want snelheid opbouwen doe ik pas vanaf (ongeveer) de knieën. En de meeste snelheid komt daarna pas uit de heupen.

Doe je ook wel eens hang snatches?

Deze heeft mij heel erg geholpen qua techniek, en daarmee ook met (licht)gewicht opbouwen (en de uren geduld van eigen coaches natuurlijk).

Overigens niet dat ik perfect snatch hoor, ik probeer alleen mee te denken waarom het niet met normale schijven wil lukken.
Nuttige filmpjes!
Uiteraard zit het hem in de techniek, ik doe deze oefening pas een week of 3 en ik heb alleen nog maar 1 keer uitleg/begeleiding van mijn vriend gehad. Maar daarom zoek ik ook naar manieren om het te oefenen. En het verschil tussen 20kg (lege bar) en 30kg (2 schijven) is zo extreem, terwijl ik bij de lege bar nog helemaal niet het idee heb dat het zwaar is, dat ik denk dat het meer in een verschil in uitvoering moet zitten of zo. Maar wel irritant, in de losse gewichten-ruimte in mijn gym zitten geen spiegels. Maar ik zal eens met die warming up aan de slag, ziet er nuttig uit.

Eerst uitgriepen, bleh. ;(
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 15 februari 2016 @ 10:38:09 #30
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159930220
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 10:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nuttige filmpjes!
Uiteraard zit het hem in de techniek, ik doe deze oefening pas een week of 3 en ik heb alleen nog maar 1 keer uitleg/begeleiding van mijn vriend gehad. Maar daarom zoek ik ook naar manieren om het te oefenen. En het verschil tussen 20kg (lege bar) en 30kg (2 schijven) is zo extreem, terwijl ik bij de lege bar nog helemaal niet het idee heb dat het zwaar is, dat ik denk dat het meer in een verschil in uitvoering moet zitten of zo. Maar wel irritant, in de losse gewichten-ruimte in mijn gym zitten geen spiegels. Maar ik zal eens met die warming up aan de slag, ziet er nuttig uit.

Eerst uitgriepen, bleh. ;(
Aaaahw beterschap :Y .

Snatchen is gewoon een lastige beweging die je volgens mij het beste oppikt door dagenlang met een stuk PVC te spelen onder begeleiding. Bij jullie op de sportschool geen die hard olympisch lifters die eens een uurtje vrij kunnen maken voor een training? Of is iedereen met zichzelf bezig?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159930303
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 10:38 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Aaaahw beterschap :Y .

Snatchen is gewoon een lastige beweging die je volgens mij het beste oppikt door dagenlang met een stuk PVC te spelen onder begeleiding. Bij jullie op de sportschool geen die hard olympisch lifters die eens een uurtje vrij kunnen maken voor een training? Of is iedereen met zichzelf bezig?
Geen idee, het is nogal een oordopjes in en je niet met elkaar bemoeien cultuurtje :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 15 februari 2016 @ 13:16:12 #32
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159933621
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 10:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Geen idee, het is nogal een oordopjes in en je niet met elkaar bemoeien cultuurtje :P
Dat is inderdaad ook wel een beetje het beeld wat ik altijd bij een normale "gym" heb.
Van die Schwarzeneggers die kwaad staan kijken voor de spiegel gekleed in Goldsgym-hemd. :D

Zou als ik jou was (en als je dat leuk/interessant vind) echt eens een workshop volgen. Wil ik zelf ook nog eens gaan doen wanneer ik mijn gewicht naar wens heb. ^O^
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159937025
quote:
14s.gif Op maandag 15 februari 2016 13:16 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook wel een beetje het beeld wat ik altijd bij een normale "gym" heb.
Van die Schwarzeneggers die kwaad staan kijken voor de spiegel gekleed in Goldsgym-hemd. :D

Zou als ik jou was (en als je dat leuk/interessant vind) echt eens een workshop volgen. Wil ik zelf ook nog eens gaan doen wanneer ik mijn gewicht naar wens heb. ^O^
Ja dat lijkt me erg leuk! Maar dan moet ik er een vinden waar ik naar toe kan. Ik heb op zich niet heel erge doelen met het krachttrainen, het is meer ter ondersteuning van andere sporten en om mezelf een beetje bezig te houden nu ik nog niet super vaak kan hardlopen, maar ik ben altijd een fanatico dus ik wil er gewoon zo goed mogelijk in worden nu ik er eenmaal tijd en aandacht in steek :P En ik heb bij heel veel oefeningen wel het idee dat ik de kracht wel heb maar die nog niet juist kan toepassen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 15 februari 2016 @ 17:46:27 #34
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159940561
Denk dat in jouw omgeving meer van dergelijke seminars zijn dan bij mij in de beurt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159986427
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:24 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Welke app?
De app van basic-fit zelf!
Ja late reactie :') Even tijd lang niet op fok geweest :) Maar nog steeds volop aan het fitnessen. We beginnen nu inderdaad wel te merken dat de drukte minder aan het worden is in de sportschool :D In vergelijking met een hele drukke januari periode en is er nu vaak geen ene reet te doen (vooral niet als we vrijdag na het werk gaan).
Anyway: Morgen en overmorgen beginnen we met een nieuw work-out schema. Net klaar met 4 weken telkens zelfde schema te doen dus nu kijken voor andere oefeningen ^O^
Oja en nog steeds een gruwelijke hekel aan de shoulder press machine :') Voel me vreselijk zwak met mijn 'maar' 10 kilo die ik echt met heel heel veel moeite omhoog krijg _O-
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_160040188
Gisteren ruim 1,5 uur aan het sporten geweest en vanavond nog maar eens een keertje.

Gaat de goede kant op ^O^
pi_160171075
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:36 schreef HarveySpecter het volgende:
Gisteren ruim 1,5 uur aan het sporten geweest en vanavond nog maar eens een keertje.

Gaat de goede kant op ^O^
^O^

Vorige week ziek en moeten overwerken dus helaas niet kunnen trainen. Deze week maandag roller derby training; gisteren weer ruim een half uur in de sportschool en vanavond weer roller derby training. Vrijdag de laatste keer onze huidige workout; vanaf volgende week een nieuwe *O* Gaat nog steeds goed! Blijft leuk het fitnessen ! Wel irritant als sommigen gewoon op het apparaat blijven zitten zonder een flikker uit te voeren :') Whyyyy....ga dan ergens anders 'kletsen' ofzo grrrr :(
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_160171228
Gewoon wat van zeggen denk ik?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_160173982
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:46 schreef Rauw. het volgende:
Gewoon wat van zeggen denk ik?
O nee dat durf ik dan niet _O- Grote brok spieren met die leren handschoentjes aan.. Ignore en op zoek naar ander apparaat :') [/watje]
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_160174031
Oh, ik dacht zo'n huisvrouw die dat deed.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_160174881
quote:
10s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:25 schreef Rauw. het volgende:
Oh, ik dacht zo'n huisvrouw die dat deed.
Nee die zou ik nog wel durven aan te spreken (denk ik _O- )

Naja en verder is het toch niet meer zo uber druk in de sportschool; dus verder genoeg apparaten vrij om alternatieve oefeningen te doen ^O^
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_160175035
Ik verneem zelfs bij ons dat de #newyearnewme weken afgelopen zijn.
Niet dat mensen niet meer komen, maar wel minder vaak.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_160177637
Basic Fit heeft nu de "goedevoornemensherkansingsweken".. what the hell :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_160178610
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Basic Fit heeft nu de "goedevoornemensherkansingsweken".. what the hell :P
Ja dus vast dat er weer even een opleving zal zijn :P
Alhoewel het op vrijdag altijd mega rustig is; dat is wel chill ^O^
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_160178689
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2016 16:21 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

Ja dus vast dat er weer even een opleving zal zijn :P
Alhoewel het op vrijdag altijd mega rustig is; dat is wel chill ^O^
Op de meeste momenten wanneer ik kom is het sowieso wel te doen.. er zijn alleen wat plekken waar het altijd spitsuur is :P Bij het squatrek en bij de spiegel waar al die bankjes staan. Ook wel redelijk irritant dat er in het losse-gewichtenhonk geen spiegel is.

Maar je moet er echt nooit tussen 17.00 en 20.30 komen, dan is het zo'n sauna omdat er zo'n hele mensenmassa heeft lopen cardioen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_160179761
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Basic Fit heeft nu de "goedevoornemensherkansingsweken".. what the hell :P
_O-

Ben benieuwd of er mensen in trappen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_160180081
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 16:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Op de meeste momenten wanneer ik kom is het sowieso wel te doen.. er zijn alleen wat plekken waar het altijd spitsuur is :P Bij het squatrek en bij de spiegel waar al die bankjes staan. Ook wel redelijk irritant dat er in het losse-gewichtenhonk geen spiegel is.

Maar je moet er echt nooit tussen 17.00 en 20.30 komen, dan is het zo'n sauna omdat er zo'n hele mensenmassa heeft lopen cardioen :P
Wordt lastig als je fulltime werkt dan :P

Wij zijn er meestal rond 17u30 tot max. 18u30. Dan is het eigenlijk wel prima te doen verder. :Y

Anyway: Zo maar weer training! Heb nog steeds spierpijn; maar goed _O- :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_160180111
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2016 17:25 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

Wordt lastig als je fulltime werkt dan :P

Wij zijn er meestal rond 17u30 tot max. 18u30. Dan is het eigenlijk wel prima te doen verder. :Y

Anyway: Zo maar weer training! Heb nog steeds spierpijn; maar goed _O- :D
Ik werk meer dan fulltime, maar ik ga vaak om 7 uur 's ochtends of om 20.30 's avonds. En in het weekend ;)

Ik ga vanavond ook weer, nu wel tijdens spitsuur.
Moet nog even bedenken wat ik precies ga doen.. Iig frontsquats en snatch weer oefenen denk ik, verder vooral bovenlichaam en rug.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_160189104
Nou mijn opmerking werd waarheid, het was heeeeel erg druk :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_160230943
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:24 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

O nee dat durf ik dan niet _O- Grote brok spieren met die leren handschoentjes aan.. Ignore en op zoek naar ander apparaat :') [/watje]
Mannen met zijdezachte handjes zijn inderdaad best intimiderend.
pi_160255141
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:13 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Mannen met zijdezachte handjes zijn inderdaad best intimiderend.
_O-
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_160255240
Douchebags met handschoentjes :')


Lekker spugen

Edit: beide echt kansloos volk
pi_160255442
Pakt die stumper ook z'n dumbells op en roept hij nog wat na (of spuugt op hem?), dan vraag je ook om een makkelijk laagje :')

Wat een stumpers, allemaal.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_160255561
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 12:19 schreef Rauw. het volgende:
Pakt die stumper ook z'n dumbells op en roept hij nog wat na (of spuugt op hem?), dan vraag je ook om een makkelijk laagje :')

Wat een stumpers, allemaal.
Hij pakt dumbells en spuugt dan nog ff op die ander. Maar blijkbaar had die ander hem al bespuugt daarvoor door zijn racistische opmerkingen enzo.
Wel triest 2 tegen 1 zonder dat ie iets terug kan doen, maar zal wel verdiend zijn.
pi_160255738
Had hij aan kunnen zien komen natuurlijk.
Waar 't precies over gaat weet ik niet, maar als die gozer met z'n handschoenen racistisch bezig was heeft hij gekregen wat hem toekomt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_160340346
Ja want vechten is pas een oplossing :')
Beide belachelijk (of er nu opmerkingen worden gemaakt of niet; ga de andere kant op ofzo).

Anyway wel leuke spanning ende sensatie :P Maar zou het absurd vinden om dit mee te maken in de fitness...

Nieuwe workout ingevoerd! Deze keer 4 weken lang de benen/billen/volle(re :') ) kont kweken :7 *O*
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:16:17 #57
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160341672
Vechten is nooit 'n oplossing, maar het lucht altijd lekker op en de frustratie is er dan uit.

Voor's en na's oO<
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_160361077
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:16 schreef Rauw. het volgende:
Vechten is nooit 'n oplossing, maar het lucht altijd lekker op en de frustratie is er dan uit.

Voor's en na's oO<
Toevallig gisteren wel een foto gemaakt op de sportschool omdat ik het idee heb dat mijn kont/bovenbenen wel al een stuk steviger zijn :+ Zal overe 4 weken nog een foto maken.. Eens kijken of er verschil in zit :P
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_160362404
Ik ga iets minderen in het fitnessen omdat ik weer wat meer kms wil opbouwen met hardlopen en wedstrijden wil gaan lopen en dat is lastig combineren. Misschien ga ik wel meedoen met de krachttraining van onze atletiekgroep, al is dat qua tijd en plaats echt niet zo handig. Misschien om de week zelf fitnessen en daar krachttrainen ofzo. Aan de ene kant ook wel jammer, want ik merkte wel echt vooruitgang op meerdere vlakken..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 9 maart 2016 @ 23:03:36 #60
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_160556152
Ik doe sinds 2 maanden aan fitness, om af te vallen en spieren te kweken. Inmiddels is er 11kilo af, maar qua spier is er niet zo veel zichtbaar. Welke oefening is super om armspieren te kweken? En kan ik eventueel thuis doen?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  donderdag 10 maart 2016 @ 07:30:48 #61
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160559953
Bicep curls in het squatrek krijg je flinke guns van hoor ik vaak.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_160640023
Kun je die moeren waar je dumbbell mee aandraait ook ergens los kopen?
pi_160654101
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 23:03 schreef hierissieweer het volgende:
Ik doe sinds 2 maanden aan fitness, om af te vallen en spieren te kweken. Inmiddels is er 11kilo af, maar qua spier is er niet zo veel zichtbaar. Welke oefening is super om armspieren te kweken? En kan ik eventueel thuis doen?
Hoe zit het met je voeding? Wat eet je nu allemaal op een dag?
  maandag 14 maart 2016 @ 08:50:21 #64
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_160654264
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 08:32 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Hoe zit het met je voeding? Wat eet je nu allemaal op een dag?
Ik begin meestal met kwark net lijnzaad/zemelen. Dan tussendoortje karnemelk. Lunch is vaak sla met 2 eieren of tonijn. Roggebrood met kaas. 2x fruit. Avondeten, 3x in de week Hello fresh, voor de rest gevarieerd. En in de avond een stukje chocolade.
Ik doe om de dag krachttraining. De andere dagen doe ik een uur fietsen op de hometrainer.
Ik zit ongeveer aan de 2200kcal wat ik eet, en val per week een kilo af.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  maandag 14 maart 2016 @ 08:53:30 #65
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160654284
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 23:03 schreef hierissieweer het volgende:
Ik doe sinds 2 maanden aan fitness, om af te vallen en spieren te kweken. Inmiddels is er 11kilo af, maar qua spier is er niet zo veel zichtbaar. Welke oefening is super om armspieren te kweken? En kan ik eventueel thuis doen?
Je kunt niet afvallen en spieren kweken tegelijk.
Deathlift or Die.
pi_160654309
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 08:50 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Ik begin meestal met kwark net lijnzaad/zemelen. Dan tussendoortje karnemelk. Lunch is vaak sla met 2 eieren of tonijn. Roggebrood met kaas. 2x fruit. Avondeten, 3x in de week Hello fresh, voor de rest gevarieerd. En in de avond een stukje chocolade.
Ik doe om de dag krachttraining. De andere dagen doe ik een uur fietsen op de hometrainer.
Ik zit ongeveer aan de 2200kcal wat ik eet, en val per week een kilo af.
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 08:53 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Je kunt niet afvallen en spieren kweken tegelijk.
Ik denk ook dat afvallen het probleem is waarom het niet lukt om spieren te kweken.
  maandag 14 maart 2016 @ 15:20:54 #67
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_160661086
Waarom is dan het advies, van de sportschool, spieren te kweken om meer af te vallen?
Jullie advies is dus eerst in zetten op Cardio en op gewicht komen, dan krachttraining voor spieropbouw?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_160676406
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:20 schreef hierissieweer het volgende:
Waarom is dan het advies, van de sportschool, spieren te kweken om meer af te vallen?
Jullie advies is dus eerst in zetten op Cardio en op gewicht komen, dan krachttraining voor spieropbouw?
Inzetten op minder eten en op gewicht komen, en dan meer eten voor spieropbouw.
pi_160676667
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:20 schreef hierissieweer het volgende:
Waarom is dan het advies, van de sportschool, spieren te kweken om meer af te vallen?
Jullie advies is dus eerst in zetten op Cardio en op gewicht komen, dan krachttraining voor spieropbouw?
Met een kilo per week afvallen ga je sowieso geen spieren opbouwen, dus OF minder afvallen per week en genoeg eten qua eiwitten voor spierppbouw, OF zo blijven eten/afvallen en spieropbouw later mee beginnen
pi_160716455
Binnenkort weer beginnen met de fitness.
pi_160716746
Ik ga binnenkort verhuizen naar een wat groter huis met meer dan genoeg ruimte voor een home gym :) (Zit nu nog bij een sportschool). Hopelijk ga ik dan wat beter voorruit qua spieropbouwen en motivatie vooral(Sportschool is wel een gedoe om te komen + degene waar ik mee sport wil altijd vrij "laat"(8 uur) terwijl ik daarvoor al 2 uur op de bank aan het hangen ben)
Het eten zit wel goed geloof ik(veel volkoren pasta, avocado, kip, rijst, kwark, banaan, volkoren brood etc) al zou ik wat meer kunnen eten en af en toe niet toegeven aan m'n zwakte(frikandellen) zodra de vrouw des huizes een etentje heeft.

Nu vroeg ik mij alleen iets af: Ik wil op ma, wo, vr krachttraining gaan doen, is het dan nog wel zo slim om di, do en zaterdag cardio te doen op de fiets? Ik zou ook wel een betere conditie willen namelijk en zie online eigenlijk alleen maar tegenstrijdige dingen, waardoor ik het nu niet meer weet.
PSN: Metal_Akilla
  donderdag 17 maart 2016 @ 09:54:10 #72
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160732099
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:52 schreef Akilla het volgende:

Nu vroeg ik mij alleen iets af: Ik wil op ma, wo, vr krachttraining gaan doen, is het dan nog wel zo slim om di, do en zaterdag cardio te doen op de fiets? Ik zou ook wel een betere conditie willen namelijk en zie online eigenlijk alleen maar tegenstrijdige dingen, waardoor ik het nu niet meer weet.
Dat voel je voor jezelf het beste denk ik, luister naar je lichaam.
En mocht je je een dag niet zo top voelen is active recovery altijd nog een optie.

De een loopt 's morgens een 10k en doet 's avonds een krachttraining en de ander loopt 10k en is 2 dagen stuk.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 17 maart 2016 @ 11:47:35 #73
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_160734408
Protip: Koop een hartslagmeter voor je cardio. Vogel een beetje uit hoe dat ding werkt, wat ongeveer je max hartslag is en je rusthartslag, en ga in zones trainen. Dan weet je zeker dat je op de gewenste intensiteit traint.

Verder kan je prima cardio en KT combineren; uiteraard zal het resultaat wel iets verschuiven. Meer focus op KT mag je meer kracht/spier verwachten, meer focus op cardio zal je meer uithoudingsvermogen verwachten en wat minder spiermassa/kracht.

En als je iets aan je gewicht wil doen: Dat ligt puur aan hoeveel je ernaast eet :+
WFPB!
pi_160734671
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:47 schreef Dizorn het volgende:
Protip: Koop een hartslagmeter voor je cardio. Vogel een beetje uit hoe dat ding werkt, wat ongeveer je max hartslag is en je rusthartslag, en ga in zones trainen. Dan weet je zeker dat je op de gewenste intensiteit traint.
Weet jij wat een goede hartslagmeter is? Ik ben vandaag begonnen met hardlopen en ik wil fitness weer oppakken.
  donderdag 17 maart 2016 @ 15:07:20 #75
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_160739116
Sigma of Polar zijn bekende merken, heb zelf een Sigma en die werkt bijna perfect; alleen problemen als er iemand met een Polar naast me zit, gek genoeg :+

www.hartslagmeter.nl superoriginele naam, maar daar had ik 'm gekocht.
WFPB!
pi_160739232
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 15:07 schreef Dizorn het volgende:
Sigma of Polar zijn bekende merken, heb zelf een Sigma en die werkt bijna perfect; alleen problemen als er iemand met een Polar naast me zit, gek genoeg :+

www.hartslagmeter.nl superoriginele naam, maar daar had ik 'm gekocht.
Dan is hij niet gecodeerd, ik zou wel voor een gecodeerde gaan als je hem ook in de sportschool wilt gebruiken of op hardloopwedstrijden of andere plekken waar andere gebruikers in de buurt kunnen zijn, anders krijg je inderdaad de hartslag van je buurman of de opgetelde hartslagen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_160772551
Wordt tijd dat ik weer fit moet zijn. :Y
pi_160979025
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:38 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Wordt tijd dat ik weer fit moet zijn. :Y
Ondertussen alweer 27 maart. Al druk doende met fit worden?

Relaxed dat de sportschool hier vandaag gewoon open was. Wel rustig waarschijnlijk ivm met allerlei paasontbijtjes en zo.
  woensdag 6 april 2016 @ 20:18:36 #79
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161231378
Ik kende hem al maar moest weer hard lachen!

http://theoatmeal.com/comics/gym
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_161248325
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:18 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik kende hem al maar moest weer hard lachen!

http://theoatmeal.com/comics/gym
_O- O+

Wel herkenbaar.. :') Alhoewel niet persé de baked potato maar eerder de 'jeetje die heeft een strakke kont; willikook!!" :')

Afgelopen maandag nieuwe workout die nogal op benen is geconcentreerd. Ik denk dat ik hem iets te heftig heb gemaakt; want m'n vriend en ik konden 2 dagen lang moeilijk de trap op van de spierpijn :') Morgen weer :+ Komop strakke kont *O* O-)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  donderdag 7 april 2016 @ 12:46:17 #81
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161252325
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:06 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

_O- O+

Wel herkenbaar.. :') Alhoewel niet persé de baked potato maar eerder de 'jeetje die heeft een strakke kont; willikook!!" :')

Afgelopen maandag nieuwe workout die nogal op benen is geconcentreerd. Ik denk dat ik hem iets te heftig heb gemaakt; want m'n vriend en ik konden 2 dagen lang moeilijk de trap op van de spierpijn :') Morgen weer :+ Komop strakke kont *O* O-)
Haha herkenbaar!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_161326270
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:18 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik kende hem al maar moest weer hard lachen!

http://theoatmeal.com/comics/gym
Ik heb dit ook wel eens andersom, meer in de richting van: 'well, could be worse...'

In de sportschool valt het dan op zich nog wel mee, maar zeker gewoon buiten zijn er meer met wie ik niet wil ruilen dan wel :@
  maandag 11 april 2016 @ 16:32:14 #83
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161352178
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:44 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Ik heb dit ook wel eens andersom, meer in de richting van: 'well, could be worse...'

In de sportschool valt het dan op zich nog wel mee, maar zeker gewoon buiten zijn er meer met wie ik niet wil ruilen dan wel :@
Hoe bedoel je precies?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_161357143
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 16:32 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies?
Dat ik niet zozeer let op de mensen zoals ik graag zou willen zijn qua fysiek, maar er nog veel meer zijn waar ik niet mee wil ruilen. Het is dus niet dat ik alleen maar denk dat het beter kan, maar (gelukkig?) ook zie dat er al veel gewonnen is.
  dinsdag 12 april 2016 @ 08:27:46 #85
248821 Rauw.
op je bord.
pi_161367935
Ik kom er voor mijzelf, om fitter te worden.

Zou mij echt een pond worst zijn hoe iedereen eruit ziet.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_161368907
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2016 08:27 schreef Rauw. het volgende:
Ik kom er voor mijzelf, om fitter te worden.

Zou mij echt een pond worst zijn hoe iedereen eruit ziet.
Oja dat ook vooral hoor :Y Ik doe het voor mezelf om sowieso een stuk fitter te zijn (en ik íets wil doen qua sport; nu ik gestopt ben met roller derby ;( ) en hopelijk ook wat gewicht te kunnen verliezen erdoor.
Maar ik hoef geen suber skinny strak gespierd 6-pack lichaam :P Maar een strakke kont wil ik wel behouden :D (go squats en lunges *O* ) :+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_161479106
Zitten hier toevallig vrouwen die ook BBG van Kayla Itsines volgen?

Maandag pre-week 3 :)

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2016 22:45:26 ]
  Moderator zaterdag 16 april 2016 @ 23:25:55 #88
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_161480549
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:43 schreef charmed_angel het volgende:
Zitten hier toevallig vrouwen die ook BBG van Kayla Itsines volgen?

Maandag pre-week 3 :)
Chickieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. :+
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator zaterdag 16 april 2016 @ 23:28:34 #89
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_161480619
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:18 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik kende hem al maar moest weer hard lachen!

http://theoatmeal.com/comics/gym
Hardop gelachen :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_161485696
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:25 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Chickieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. :+
hola :W

Ook nog hard aan het trainen?
  Moderator zondag 17 april 2016 @ 09:57:59 #91
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_161486612
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 09:03 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

hola :W

Ook nog hard aan het trainen?
Jazeker :Y

11 weken onderweg nu. 4x per week, sessies van 1,5 tot 2 uur :7

En jij?!
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_161486892
quote:
14s.gif Op zondag 17 april 2016 09:57 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Jazeker :Y

11 weken onderweg nu. 4x per week, sessies van 1,5 tot 2 uur :7

En jij?!
Maandag begin ik aan mijn derde pre-week :P
3 keer in de week intensieve sessies van een half uur. Overige dagen lopen, skaten of fietsen.

Omdat ik de pre-weken doe, duurt het programma 16 weken ipv 12. Na die 12 weken ga ik BBG 2.0 doen, zolang ik kan ivm mijn knie operatie.

Ik merk wel dat mijn buik en rugspieren megaslap zijn _O- Ik kan de plank nog geen eens 5 seconden volhouden want dan stort ik in :') Opdrukken kan ik ook niet, maar dat doe ik nu tegen de tafel en dan pak ik straks steeds een lager iets, hekje ofzo, dan bankje en dan grond.

Deze doe ik:

Sommige oefeningen gingen in de tweede week al beter dan in de eerste week. O-)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2016 10:17:02 ]
  Moderator zondag 17 april 2016 @ 10:28:57 #93
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_161487125
quote:
99s.gif Op zondag 17 april 2016 10:14 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Maandag begin ik aan mijn derde pre-week :P
3 keer in de week intensieve sessies van een half uur. Overige dagen lopen, skaten of fietsen.

Omdat ik de pre-weken doe, duurt het programma 16 weken ipv 12. Na die 12 weken ga ik BBG 2.0 doen, zolang ik kan ivm mijn knie operatie.

Ik merk wel dat mijn buik en rugspieren megaslap zijn _O- Ik kan de plank nog geen eens 5 seconden volhouden want dan stort ik in :') Opdrukken kan ik ook niet, maar dat doe ik nu tegen de tafel en dan pak ik straks steeds een lager iets, hekje ofzo, dan bankje en dan grond.

Deze doe ik:

Sommige oefeningen gingen in de tweede week al beter dan in de eerste week. O-)
Goed bezig ^O^

Opdrukken is een kwestie van je borst trainen :P

Ach, ik volg geen "programma". Het is voor mij meer een change of lifestyle. Ik heb ook niet zoiets van "ik moet x-aantal weken..." nee, ik heb mijn levensstijl compleet omgegooid :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_161487407
quote:
14s.gif Op zondag 17 april 2016 10:28 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Goed bezig ^O^

Opdrukken is een kwestie van je borst trainen :P

Ach, ik volg geen "programma". Het is voor mij meer een change of lifestyle. Ik heb ook niet zoiets van "ik moet x-aantal weken..." nee, ik heb mijn levensstijl compleet omgegooid :)
Compleet omgegooid? Ook geen bieries meer :P

Ik heb al sinds 28-01 niks meer gedronken :+
Ben gewend aan water nu _O- Al snak ik soms wel naar een lekker drankje hoor :') Maar dan nog geen eens bier, maar een cocktailtje ofzo :P

Het plan is om eerst met Kayla Itsines spieren te kweken, en als ik wat sterker ben, wil ik een poging gaan wagen om calisthenics te doen. Mijn broer doet dat nu en echt bizar wat hij allemaal doet, en hoe.

Opdrukken heb ik nooit gekund. Zo fucking irritant, dat ik het nu wel wil kunnen _O- Doorzettingsvermogen is nu echt enorm. Zelfs op vakantie wil ik Kayla vol kunnen houden :o
pi_161512087
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 00:30 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Met een kilo per week afvallen ga je sowieso geen spieren opbouwen, dus OF minder afvallen per week en genoeg eten qua eiwitten voor spierppbouw, OF zo blijven eten/afvallen en spieropbouw later mee beginnen
Dit is al een wat oudere post, maar ik ben toch benieuwd hoe je dit bedoelt. Ik dacht eigenlijk dat je sowieso spieren opbouwt als je aan krachttraining doet, dus ongeacht je lichaamsgewicht of vetpercentage, maar dat je die spieren alleen bij een wat lager vetpercentage gaat zíen. Wat niet wegneemt dat ze er bij een hoger vetpercentage gewoon zitten, die spieren, maar dan dus verstopt onder een vetlaagje. Of heb ik dit verkeerd begrepen?

Ik vind het zo'n raar advies om te 'wachten' met spieren opbouwen - ze kunnen er maar beter zitten, lijkt mij. Ik snap dat je sneller spieren opbouwt als je meer eet (en dus niet afvalt) maar iemand met een hoger vetpercentage heeft genoeg reserves, lijkt me, om gewoon te kunnen trainen.

Afgezien daarvan - dit is geen wetenschap, maar gewoon mijn eigen ervaring - denk ik dat krachttraining in alle opzichten effectiever is om af te vallen dan welke vorm van cardio dan ook. Want afvallen is niet alléén kilo's verliezen, maar vooral ook strakker en gestaalder worden. Dat ga je met uren crosstrainen of hardlopen nooit bereiken. Maar met 50 minuten fullbody krachttraining, drie keer per week, bereik je dat wél. Ook als je aanvankelijk wat dikker bent. Kwestie van doorzetten. Die kilo's train je er gewoon vanaf, en als bonus komen er na verloop van tijd spieren tevoorschijn *O* .

Maar goed, misschien zie ik iets over het hoofd of mis ik essentiële informatie :)
  maandag 18 april 2016 @ 07:45:41 #96
248821 Rauw.
op je bord.
pi_161514249
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 23:46 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dit is al een wat oudere post, maar ik ben toch benieuwd hoe je dit bedoelt. Ik dacht eigenlijk dat je sowieso spieren opbouwt als je aan krachttraining doet, dus ongeacht je lichaamsgewicht of vetpercentage, maar dat je die spieren alleen bij een wat lager vetpercentage gaat zíen. Wat niet wegneemt dat ze er bij een hoger vetpercentage gewoon zitten, die spieren, maar dan dus verstopt onder een vetlaagje. Of heb ik dit verkeerd begrepen?

Ik vind het zo'n raar advies om te 'wachten' met spieren opbouwen - ze kunnen er maar beter zitten, lijkt mij. Ik snap dat je sneller spieren opbouwt als je meer eet (en dus niet afvalt) maar iemand met een hoger vetpercentage heeft genoeg reserves, lijkt me, om gewoon te kunnen trainen.

Afgezien daarvan - dit is geen wetenschap, maar gewoon mijn eigen ervaring - denk ik dat krachttraining in alle opzichten effectiever is om af te vallen dan welke vorm van cardio dan ook. Want afvallen is niet alléén kilo's verliezen, maar vooral ook strakker en gestaalder worden. Dat ga je met uren crosstrainen of hardlopen nooit bereiken. Maar met 50 minuten fullbody krachttraining, drie keer per week, bereik je dat wél. Ook als je aanvankelijk wat dikker bent. Kwestie van doorzetten. Die kilo's train je er gewoon vanaf, en als bonus komen er na verloop van tijd spieren tevoorschijn *O* .

Maar goed, misschien zie ik iets over het hoofd of mis ik essentiële informatie :)
Nu kijk je compleet vanuit een "bodybuilders" oogpunt en niet vanuit het oogpunt van de mens die de ambitie heeft om fitter te worden.
Het ligt allemaal puur aan je doel.
Iemand die graag 10km aan een stuk wil hardlopen heeft natuurlijk veel meer aan meer cardio dan krachttraining.

Afvallen is in eerste instantie wél alleen kilo's verliezen imo (en dat kan ook alleen met voeding en wandelen) en dat doe je om verschillende redenen.

Maar ik begrijp je denkwijze wel, of ik het ermee eens ben weet ik niet echt.
Als je all-round fit wil worden zou ik cardio zeker niet overslaan.

Wat ik zelf verneem met deels cardio deels gewichten; mijn ledematen (armen/benen voornamelijk) lijken nu juist veel "bulkiër" door de spierbouw icm vet%, voor mij als man is dat niet zo'n heel groot probleem maar als vrouw zou ik er niet al te blij mee zijn.

Het allerbeste is natuurlijk om je doelen voor te leggen aan iemand die op het niveau zit van jouw doel. Wil je fucking zwaar tillen vraag je een powerlifter, wil je heel hard rennen vraag je een hardloper/thriatleet en wil je eruit zien als mr. Olympia ga je naar een bodybuilder.
En alle 3 kunnen ze je precies vertellen wat je moet doen om als hun te worden.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_161515845
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 07:45 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Nu kijk je compleet vanuit een "bodybuilders" oogpunt en niet vanuit het oogpunt van de mens die de ambitie heeft om fitter te worden.
Het ligt allemaal puur aan je doel.
Iemand die graag 10km aan een stuk wil hardlopen heeft natuurlijk veel meer aan meer cardio dan krachttraining.

Afvallen is in eerste instantie wél alleen kilo's verliezen imo (en dat kan ook alleen met voeding en wandelen) en dat doe je om verschillende redenen.

Maar ik begrijp je denkwijze wel, of ik het ermee eens ben weet ik niet echt.
Als je all-round fit wil worden zou ik cardio zeker niet overslaan.

Wat ik zelf verneem met deels cardio deels gewichten; mijn ledematen (armen/benen voornamelijk) lijken nu juist veel "bulkiër" door de spierbouw icm vet%, voor mij als man is dat niet zo'n heel groot probleem maar als vrouw zou ik er niet al te blij mee zijn.

Het allerbeste is natuurlijk om je doelen voor te leggen aan iemand die op het niveau zit van jouw doel. Wil je fucking zwaar tillen vraag je een powerlifter, wil je heel hard rennen vraag je een hardloper/thriatleet en wil je eruit zien als mr. Olympia ga je naar een bodybuilder.
En alle 3 kunnen ze je precies vertellen wat je moet doen om als hun te worden.
Ja, logisch: als je 10 km wilt hardlopen, moet je veel hardlopen :) Maar dat versta ik niet per se onder fit. Ten eerste: ik vind dat 'fit' er ook fit moet uitzien, en cardiofanaten zien er doorgaans stukken minder fit uit dan mensen die aan krachttraining doen. Ten tweede: ook met krachttraining kun je conditie opbouwen, bijvoorbeeld door zware compundoefeningen te doen, of door HIIT-trainingen met gewichten te doen, of door de rusttijd tussen je sets te beperken. Nou ja, legio mogelijkheden.

Ik als vrouw ben het niet met je eens dat je van krachttraining 'bulky' wordt - ik ben verre van bulky, eerder fragiel, maar wel met spieren en weinig vet. Het is echt een fabel dat vrouwen breed en gespierd worden van trainen met zware gewichten. Misschien wordt een enkeling wat breder, maar dat lijkt me dan genetische aanleg en vrij zeldzaam; de vrouwen die bij mij op de sportschool serieus trainen, zijn allemaal slank en afgetraind, terwijl de cardiofanaten ten eerste veel meer tijd kwijt zijn aan hun eindeloze cardiosessies, en ze ten tweede geen mooier lichaam krijgen, hooguit een dunner lichaam, maar voor 'dun' geldt hetzelfde als voor 'fit': het ziet er niet per se goed uit. Vind ik dan :D
  maandag 18 april 2016 @ 10:53:25 #98
248821 Rauw.
op je bord.
pi_161516356
Ik doe zelf eigenlijk alleen maar HIIT (Crossfit). dus mij zul je niet horen zeggen dat je geen cardio doet terwijl je traint met gewichten, en het is ook een prachtig middel om je hardlooptrainingen aan te vullen. Maar een feit blijft dat je geen serieuze 10K gaat lopen als je niet hardloopt en geen serieuze 5k roeit zonder roeitraining etc etc.

Ik zeg niet dat je persé bulky wordt, maar de kans is groot dat je een tijdje bulky gaat lijken wanneer je afvalt met alleen krachttrainen (omdat spierbouw én vet, niet alleen spier), dat trekt wel recht met de tijd, maar dat heb je met voornamelijk cardio minder (en is er visueel meer /sneller resultaat)

Maar betreffende je vrouwen/anti-cardio-rant word het wel weer duidelijk; jij gaat uit van iemand die het voor de looks doet en niet van iemand die het voor z'n gezondheid of een specifiek doel doet.

Ik zou er totaal niet fit uitzien volgens jou standaard waarschijnlijk omdat ik geen laag vet-% heb. Ik zou er overigens sowieso geen mooier lichaam van krijgen als ik nóg tal van kg's afval omdat m'n vel waarschijnlijk niet zover kan krimpen.
Dus op jouw schaal van fitheid zal ik zelfs nooit fit worden (want ik zie er dan niet fit uit), ook al zou ik rondjes rennen om gemiddelde lifter en meer liften dan gemiddelde hardloper.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_161516497
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 07:45 schreef Rauw. het volgende:
Afvallen is in eerste instantie wél alleen kilo's verliezen imo (en dat kan ook alleen met voeding en wandelen) en dat doe je om verschillende redenen.
Iets wat in eerste instantie ook prima kan door aan krachttraining te doen. En het al dan niet te combineren met cardio.

quote:
Wat ik zelf verneem met deels cardio deels gewichten; mijn ledematen (armen/benen voornamelijk) lijken nu juist veel "bulkiër" door de spierbouw icm vet%, voor mij als man is dat niet zo'n heel groot probleem maar als vrouw zou ik er niet al te blij mee zijn.
Vrouwen worden niet zo snel breed dus dat hoeft niet echt een probleem te zijn.
  maandag 18 april 2016 @ 11:06:21 #100
248821 Rauw.
op je bord.
pi_161516614
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2016 11:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Iets wat in eerste instantie ook prima kan door aan krachttraining te doen. En het al dan niet te combineren met cardio.

Dat zeker, maar dat is aanvullend. Want de Kilo's raak je kwijt door gezonder en onder onderhoud te eten.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_161517399
quote:
12s.gif Op maandag 18 april 2016 10:53 schreef Rauw. het volgende:
Ik doe zelf eigenlijk alleen maar HIIT (Crossfit). dus mij zul je niet horen zeggen dat je geen cardio doet terwijl je traint met gewichten, en het is ook een prachtig middel om je hardlooptrainingen aan te vullen. Maar een feit blijft dat je geen serieuze 10K gaat lopen als je niet hardloopt en geen serieuze 5k roeit zonder roeitraining etc etc.

Ik zeg niet dat je persé bulky wordt, maar de kans is groot dat je een tijdje bulky gaat lijken wanneer je afvalt met alleen krachttrainen (omdat spierbouw én vet, niet alleen spier), dat trekt wel recht met de tijd, maar dat heb je met voornamelijk cardio minder (en is er visueel meer /sneller resultaat)

Maar betreffende je vrouwen/anti-cardio-rant word het wel weer duidelijk; jij gaat uit van iemand die het voor de looks doet en niet van iemand die het voor z'n gezondheid of een specifiek doel doet.

Ik zou er totaal niet fit uitzien volgens jou standaard waarschijnlijk omdat ik geen laag vet-% heb. Ik zou er overigens sowieso geen mooier lichaam van krijgen als ik nóg tal van kg's afval omdat m'n vel waarschijnlijk niet zover kan krimpen.
Dus op jouw schaal van fitheid zal ik zelfs nooit fit worden (want ik zie er dan niet fit uit), ook al zou ik rondjes rennen om gemiddelde lifter en meer liften dan gemiddelde hardloper.
Ja, daar heb je een punt :) Zo heb ik het eigenlijk nooit bekeken, maar goed, ik ken dan ook weinig mensen die er niet fit uitzien, maar die wel als een dolle rennen, roeien en crossfitten. Die twee dingen - een gestroomlijnd uiterlijk en een goede conditie - gaan meestal samen, maar misschien ook niet altijd.

Voor mijzelf geldt trouwens dat ik niet alleen train om mijn uiterlijk te verfraaien, het is meer zo dat ik een vreemd soort passie heb ontwikkeld voor krachttraining en een mooier lichaam is de bonus die ik er gratis bij krijg. Het gaat mij hoofdzakelijk om de 'rush' die ik ervan krijg (dat is me met hardlopen nooit gelukt, vreemd genoeg), en om de lekkere vermoeidheid, de concentratie en de ontspanning, de goede nachtrust, de verbeterde conditie, de lol in de trainingen, en het feit dat ik gewoon kan eten wat ik wil, zonder een gram aan te komen. Bovendien ben ik op een leeftijd dat spieren (en vooral botten) zwakker worden, dus het is zeker ook vanuit een gezondheidsovertuiging. Looks zijn, als gezegd, een bonus.
pi_161535375
Je merkt het wel als je elke dag de plank doet :P

Nu al 14 seconden :')
  maandag 18 april 2016 @ 22:14:49 #103
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161535858
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 23:46 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dit is al een wat oudere post, maar ik ben toch benieuwd hoe je dit bedoelt. Ik dacht eigenlijk dat je sowieso spieren opbouwt als je aan krachttraining doet, dus ongeacht je lichaamsgewicht of vetpercentage, maar dat je die spieren alleen bij een wat lager vetpercentage gaat zíen. Wat niet wegneemt dat ze er bij een hoger vetpercentage gewoon zitten, die spieren, maar dan dus verstopt onder een vetlaagje. Of heb ik dit verkeerd begrepen?

Ik vind het zo'n raar advies om te 'wachten' met spieren opbouwen - ze kunnen er maar beter zitten, lijkt mij. Ik snap dat je sneller spieren opbouwt als je meer eet (en dus niet afvalt) maar iemand met een hoger vetpercentage heeft genoeg reserves, lijkt me, om gewoon te kunnen trainen.

Afgezien daarvan - dit is geen wetenschap, maar gewoon mijn eigen ervaring - denk ik dat krachttraining in alle opzichten effectiever is om af te vallen dan welke vorm van cardio dan ook. Want afvallen is niet alléén kilo's verliezen, maar vooral ook strakker en gestaalder worden. Dat ga je met uren crosstrainen of hardlopen nooit bereiken. Maar met 50 minuten fullbody krachttraining, drie keer per week, bereik je dat wél. Ook als je aanvankelijk wat dikker bent. Kwestie van doorzetten. Die kilo's train je er gewoon vanaf, en als bonus komen er na verloop van tijd spieren tevoorschijn *O* .

Maar goed, misschien zie ik iets over het hoofd of mis ik essentiële informatie :)
Dat lijkt me niet. Met een uur krachttrainen verbrand je 300 calorieën, met hardlopen 800/1000.
Als je dan simpelweg kijkt dat afvallen meer calorieën uit dan in is, dan val je met cardio meer af.
De beste combinatie is natuurlijk cardio en krachttrainen. Door grotere spieren verbrand je meer in rust, en door cardio verbrand je daarna uren lang nog beter, en dat dan icm grote spieren.
Ook getrainde spieren helpen natuurlijk bij een juiste houding tijdens cardio.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_161539910
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:14 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet. Met een uur krachttrainen verbrand je 300 calorieën, met hardlopen 800/1000.
Als je dan simpelweg kijkt dat afvallen meer calorieën uit dan in is, dan val je met cardio meer af.
De beste combinatie is natuurlijk cardio en krachttrainen. Door grotere spieren verbrand je meer in rust, en door cardio verbrand je daarna uren lang nog beter, en dat dan icm grote spieren.
Ook getrainde spieren helpen natuurlijk bij een juiste houding tijdens cardio.
Klinkt logisch, toch is mijn ervaring anders. Ik heb jarenlang 3 tot 4 keer per week intensief aan spinning en hardlopen gedaan, maar ik vind achteraf (los van het plezier, hoor :) ) dat ik mijn tijd heb zitten verdoen. Want als het aankomt op fitheid, vetpercentage en fysieke verbeteringen, wint krachttraining het op alle fronten. A whole different ballgame, zogezegd.

Nou was ik al niet dik toen ik ermee begon, maar ik hoef nu echt nooit meer calorieën te tellen, sterker: tegen krachttraining valt alleen met moeite op te eten, m.a.w. ik verbrand er heel veel mee, en sowieso meer dan met cardio. Ik ken genoeg mensen die fanatiek hardlopen, spinnen, fietsen of wat dan ook, maar die mensen moeten er eigenlijk altijd bij op dieet (als ze willen afvallen). Dat vind ik dubbelop. Bij krachttraining hoef je nooit op dieet en is het eerder een kwestie van genoeg blijven eten ^O^
  dinsdag 19 april 2016 @ 07:21:45 #105
248821 Rauw.
op je bord.
pi_161542012
Dat is echt onzin.
Waarschijnlijk heeft dat meer met jouw metabolisme ("Ik was al niet dik toen ik begon") en/of levensstijl te maken dan met de werking van cardio. Waarschijnlijk eet jij gewoon "gezond" (of in ieder geval op onderhoud) want als jij iedere dag écht onbeperkt alles ging schranzen dan werd je nog steeds dik al trainde je 6x (Zie powerlifters, bulkende bodybuilders).
Om af te vallen is de regel simpel; je moet op dieet. Sport telt in de afvalrace maar voor 20% mee, 80% is gewoonweg voeding.

Prima dat jij jouw eigen situatie als de volledige waarheid ziet, maar naast dat krachttraining heel erg gezond is en zeker kan gaan helpen bij gewichtsverlies;

Balance is key, til alle zware dingen op maar vergeet de cardio niet, of juist wel als je er een bloedhekel aan hebt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 19 april 2016 @ 07:45:40 #106
248821 Rauw.
op je bord.
pi_161542112
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:38 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ja, daar heb je een punt :) Zo heb ik het eigenlijk nooit bekeken, maar goed, ik ken dan ook weinig mensen die er niet fit uitzien, maar die wel als een dolle rennen, roeien en crossfitten. Die twee dingen - een gestroomlijnd uiterlijk en een goede conditie - gaan meestal samen, maar misschien ook niet altijd.

Voor mijzelf geldt trouwens dat ik niet alleen train om mijn uiterlijk te verfraaien, het is meer zo dat ik een vreemd soort passie heb ontwikkeld voor krachttraining en een mooier lichaam is de bonus die ik er gratis bij krijg. Het gaat mij hoofdzakelijk om de 'rush' die ik ervan krijg (dat is me met hardlopen nooit gelukt, vreemd genoeg), en om de lekkere vermoeidheid, de concentratie en de ontspanning, de goede nachtrust, de verbeterde conditie, de lol in de trainingen, en het feit dat ik gewoon kan eten wat ik wil, zonder een gram aan te komen. Bovendien ben ik op een leeftijd dat spieren (en vooral botten) zwakker worden, dus het is zeker ook vanuit een gezondheidsovertuiging. Looks zijn, als gezegd, een bonus.
Het is voor mij tegenwoordig ook meer een hobby en voornamelijk stressrelease,
waar ik nooit echt ambities had op sportief vlak tot ik mijn leven drastisch omgooide zie ik nu dat ik alleen maar meer wil. Sneller/explosiever/sterker, looks geef ik nog steeds niet zoveel om. Ik ben begonnen met afvallen omdat ik fitter wou zijn en niet omdat ik slecht in m'n vel zat (al maak je in 't hoofd ook een aardige transitie wanneer je fitter gaat worden)

Vind het wel grappig hoe jij een gestroomlijnd uiterlijk en een "goede conditie" aanhaalt, met jouw aversie tegen cardio. :P
Het is allemaal relatief natuurlijk.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 19 april 2016 @ 08:14:20 #107
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161542287
Kracht en cardio is het beste. Maar ik denk wel dat als je het bij 1 moet houden dat kt beter is omdat je dan een mooi fysiek krijgt. En cardio is minder nodig voor kt, dan kt voor cardio. Maar beide is uiteraard het beste. ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_161557862
Hoi,

Teveel berichten, normaal lees ik 5 paginas wel even door, maar er zitten zoveel lange lappen tekst tussen dat ik maar gewoon reageer.

ik ga dus volgende week beginnen met fitness, laatste keer dat ik ooit ben gegaan was toen ik 16 was (10 jaar geleden). Moet alleen nog wat kleding kopen, denk aan een broek en schoenen, oud shirt heb ik nog wel ergens in de kast liggen.

vrienden van me zijn van die gigantische fitness liefhebbers, dus die hebben me nu eindelijk overgehaald. inclusief mij zover gekregen dat ik vanavond zelfs alleen maar kip met rijst op heb (ik hou niet van koken, ik hou niet van nieuwe dingen proberen, had dus nog nooit rijst gekookt zelf)..

nu vroeg ik me alleen een paar (misschien totaal onnodige) dingen af:
- ik weet dat je om de 2 uur iets moet eten, om je spijsvertering in beweging te houden, maar helpt een appel hier ook bij? zitten natuurlijk ook suikers in toch? (qua voeding ben ik een totale leek)
- wat voor soort kleding heeft iedereen een beetje aan in de sportschool? niet echt kunnen zien toen ik m'n pasje ophaalde bij de BasicFit. (wil natuurlijk niet te erg voor lul lopen, ondanks dat ik het voor mezelf doe)

indien me andere vragen te binnen schieten zal ik ze wel vragen, maar ik vroeg mij dit nu eigenlijk gewoon even af.

^O^
  dinsdag 19 april 2016 @ 20:20:39 #109
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161558183
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 april 2016 20:08 schreef Driepink het volgende:
Hoi,

Teveel berichten, normaal lees ik 5 paginas wel even door, maar er zitten zoveel lange lappen tekst tussen dat ik maar gewoon reageer.

ik ga dus volgende week beginnen met fitness, laatste keer dat ik ooit ben gegaan was toen ik 16 was (10 jaar geleden). Moet alleen nog wat kleding kopen, denk aan een broek en schoenen, oud shirt heb ik nog wel ergens in de kast liggen.

vrienden van me zijn van die gigantische fitness liefhebbers, dus die hebben me nu eindelijk overgehaald. inclusief mij zover gekregen dat ik vanavond zelfs alleen maar kip met rijst op heb (ik hou niet van koken, ik hou niet van nieuwe dingen proberen, had dus nog nooit rijst gekookt zelf)..

nu vroeg ik me alleen een paar (misschien totaal onnodige) dingen af:
- ik weet dat je om de 2 uur iets moet eten, om je spijsvertering in beweging te houden, maar helpt een appel hier ook bij? zitten natuurlijk ook suikers in toch? (qua voeding ben ik een totale leek)
- wat voor soort kleding heeft iedereen een beetje aan in de sportschool? niet echt kunnen zien toen ik m'n pasje ophaalde bij de BasicFit. (wil natuurlijk niet te erg voor lul lopen, ondanks dat ik het voor mezelf doe)

indien me andere vragen te binnen schieten zal ik ze wel vragen, maar ik vroeg mij dit nu eigenlijk gewoon even af.

^O^
Appel kan als tussendoortje ja. Kleding is deze week te koop bij ik dacht de aldi, als je niet te dure kleding wil kopen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 19 april 2016 @ 21:27:20 #110
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_161560374
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 april 2016 20:08 schreef Driepink het volgende:
- ik weet dat je om de 2 uur iets moet eten, om je spijsvertering in beweging te houden, maar helpt een appel hier ook bij? zitten natuurlijk ook suikers in toch? (qua voeding ben ik een totale leek)
Dit is achterhaald, heeft geen benoemenswaardig effect. Voor je energiebalans gaat het om totaal overdag. Meerdere keren per dag eten kan erbij helpen om je aan je porties te houden; bloedsuikerschommelingen kunnen ook minder heftig zijn als je vaker kleine porties eet. Maar ga je niet panisch aan de 2 uur houden, zeker niet als je dan meer zou eten dan anders.

quote:
- wat voor soort kleding heeft iedereen een beetje aan in de sportschool? niet echt kunnen zien toen ik m'n pasje ophaalde bij de BasicFit. (wil natuurlijk niet te erg voor lul lopen, ondanks dat ik het voor mezelf doe)
Sportbroekje (niet te strak..), hemdje of t-shirt, sportschoenen/allstars. niet heel ingewikkeld.

en gratis pro-tip: Eet veel groenten. Niet alleen plain rice and chicken. :P
WFPB!
  Moderator dinsdag 19 april 2016 @ 21:29:59 #111
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_161560475
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:14 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet. Met een uur krachttrainen verbrand je 300 calorieën,
met hardlopen 800/1000.
Als je dan simpelweg kijkt dat afvallen meer calorieën uit dan in is, dan val je met cardio meer af.
De beste combinatie is natuurlijk cardio en krachttrainen. Door grotere spieren verbrand je meer in rust, en door cardio verbrand je daarna uren lang nog beter, en dat dan icm grote spieren.
Ook getrainde spieren helpen natuurlijk bij een juiste houding tijdens cardio.
Jij gebruikt veertjes als gewichten? :D
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 20 april 2016 @ 06:54:51 #112
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_161567090
Vraagje. Hoe kan ik mijn armspieren trainen zonder mijn buik te belasten? Ik mag absoluut geen druk uitoefenen op m'n buik, maar ik heb zelf nog geen armbewegingen gevonden waarbij dat niet gebeurt. Zeker niet zolang ik geen kracht in m'n armen heb.

Iemand tips?
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  woensdag 20 april 2016 @ 09:48:36 #113
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161568581
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2016 21:29 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Jij gebruikt veertjes als gewichten? :D
Hoeveel dan? Ik hou altijd zoiets aan.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_161575451
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 06:54 schreef Sotchi2014 het volgende:
Vraagje. Hoe kan ik mijn armspieren trainen zonder mijn buik te belasten? Ik mag absoluut geen druk uitoefenen op m'n buik, maar ik heb zelf nog geen armbewegingen gevonden waarbij dat niet gebeurt. Zeker niet zolang ik geen kracht in m'n armen heb.

Iemand tips?
Wie heeft je verteld dat je je buik niet mag belasten dan? En dan bedoel je neem ik aan bepaalde buikspieren?
Als dat een specialist of fysiotherapeut is geweest kan die je neem ik aan het beste adviseren over hoe je kunt trainen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 20 april 2016 @ 15:05:43 #115
248821 Rauw.
op je bord.
pi_161575723
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2016 21:29 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Jij gebruikt veertjes als gewichten? :D
An sich is een 200kg veertjes deadlift ook prima.
wel onhandig vasthouden.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 20 april 2016 @ 16:47:49 #116
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_161578209
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wie heeft je verteld dat je je buik niet mag belasten dan? En dan bedoel je neem ik aan bepaalde buikspieren?
Als dat een specialist of fysiotherapeut is geweest kan die je neem ik aan het beste adviseren over hoe je kunt trainen..
Specialist ja, en die weet niks van fysio. En de fysiotherapeut komt aan met oefeningen die te zwaar zijn voor m'n buik.

Ik heb in 2 jaar 6 keer van m'n borstbeen tot schaambeen opengelegen en alles is versneden daarbinnen, het zal niet de eerste keer zijn dat ik terug in het ziekenhuis lig omdat ik moest niezen en alles naar buiten gepuild is. :X
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_161586862
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:47 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Specialist ja, en die weet niks van fysio. En de fysiotherapeut komt aan met oefeningen die te zwaar zijn voor m'n buik.

Ik heb in 2 jaar 6 keer van m'n borstbeen tot schaambeen opengelegen en alles is versneden daarbinnen, het zal niet de eerste keer zijn dat ik terug in het ziekenhuis lig omdat ik moest niezen en alles naar buiten gepuild is. :X
Hmm lastig, ik zou ook niet zo advies durven geven dan. Misschien een fysio opzoeken die in een revalidatiecentrum werkt of zo? Ik denk dat je met de meeste bovenlichaam-oefeningen sowieso wel druk op je buikwand zult hebben. Misschien als je het opbouwt met hele lichte gewicthjes niet? Of misschien banktrekken waarbij je op je buik ligt?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 21 april 2016 @ 08:21:31 #118
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_161594901
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm lastig, ik zou ook niet zo advies durven geven dan. Misschien een fysio opzoeken die in een revalidatiecentrum werkt of zo? Ik denk dat je met de meeste bovenlichaam-oefeningen sowieso wel druk op je buikwand zult hebben. Misschien als je het opbouwt met hele lichte gewicthjes niet? Of misschien banktrekken waarbij je op je buik ligt?
Bedankt voor je reactie :) Naar een revalidatiefysio( Ik zat zelf aan zwemmen (onder begeleiding in een revalidatiecentrum) te denken, als tiener had ik daar toch wel wat kracht mee opgebouwd terwijl het volgens mij niet veel druk geeft.
) had ik al gekeken, maar dat wordt niet vergoed en zo'n centrum is onbetaalbaar voor me. Ook bij de gemeente hebben ze daar geen potjes voor.

Banktrekken kan ik eens naar kijken.

Opbouwen met lichte gewichtjes, ik heb wel dumbells van een kilo per stuk maar als ik met twee flessen limonade gelopen heb, verrek ik al van de spierpijn :') Dat is de voornaamste reden dat ik er iets aan wil doen. Ik kon me voorheen altijd zo vaak opdrukken als ik wilde zonder enige moeite 8)7
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_161595952
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 08:21 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie :) Naar een revalidatiefysio( Ik zat zelf aan zwemmen (onder begeleiding in een revalidatiecentrum) te denken, als tiener had ik daar toch wel wat kracht mee opgebouwd terwijl het volgens mij niet veel druk geeft.
) had ik al gekeken, maar dat wordt niet vergoed en zo'n centrum is onbetaalbaar voor me. Ook bij de gemeente hebben ze daar geen potjes voor.

Banktrekken kan ik eens naar kijken.

Opbouwen met lichte gewichtjes, ik heb wel dumbells van een kilo per stuk maar als ik met twee flessen limonade gelopen heb, verrek ik al van de spierpijn :') Dat is de voornaamste reden dat ik er iets aan wil doen. Ik kon me voorheen altijd zo vaak opdrukken als ik wilde zonder enige moeite 8)7
Hmm lastig. Maar dat je spierpijn krijgt met de lichte gewichtjes is op zich geen probleem toch? Dat is misschien ook niet gek als je je armen zo lang hebt moeten ontlasten..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 21 april 2016 @ 12:42:43 #120
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_161599461
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 09:48 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Hoeveel dan? Ik hou altijd zoiets aan.
met een uur KT kom ik zo aan de 800 kCal. Cadio ook zo iets.
Het verschil is dat de hersteltijden van cardio meestal lageringen waardoor je elke dag een uurtje op die fiets/loopband kan gaan staan. Daar door kun je per week vaker trainen = meer verbranden. Het afterburn verhaal van KT zal minder dien dan een uur fietsen.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 21 april 2016 @ 12:48:14 #121
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_161599567
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 09:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm lastig. Maar dat je spierpijn krijgt met de lichte gewichtjes is op zich geen probleem toch? Dat is misschien ook niet gek als je je armen zo lang hebt moeten ontlasten..
Oh, nee, spierpijn is zeker geen probleem. Bedoelde het ook meer als dat gewichtjes die licht genoeg zijn voor m'n buik die geen spieren opbouwen. 3 kilo is eigenlijk al zwaarder dan mag
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  donderdag 21 april 2016 @ 15:05:14 #122
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_161602265
Hoeveel je met KT verbrand is natuurlijk gigantisch afhankelijk van je intensiteit, en de tijd dat je je inspant vs je rusttijd. Als je single reps doet met 5 min rust zal je veeeeel minder verbranden dan als je leipe supersets of complexes aan het doen bent. Met cardio verbrand je natuurlijk ook meer naar mate je je hartslag hoger pompt/je harder gaat.

Voordeel van KT is dat je meer verbrand (ook in rust) als je meer spiermassa hebt. Dus is wel lekker efficient op de langere termijn. Als je crasht met afvallen (evt met cardio) waardoor je ook spiermassa verliest zal je minder verbranden en kom je daardoor makkelijker weer aan.
WFPB!
  donderdag 21 april 2016 @ 15:16:55 #123
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161602507
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:42 schreef stinkie het volgende:

[..]

met een uur KT kom ik zo aan de 800 kCal. Cadio ook zo iets.
Het verschil is dat de hersteltijden van cardio meestal lageringen waardoor je elke dag een uurtje op die fiets/loopband kan gaan staan. Daar door kun je per week vaker trainen = meer verbranden. Het afterburn verhaal van KT zal minder dien dan een uur fietsen.
Hoe heb je dat gemeten dan? En dan zit ik wel heel laag met m'n schatting ja.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  donderdag 21 april 2016 @ 20:53:20 #124
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_161610660
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 15:16 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Hoe heb je dat gemeten dan? En dan zit ik wel heel laag met m'n schatting ja.
hartslagmeter.

Hoeveelheid kCal vind ik niet eens zo belangrijk, wel dat het verschil tussen beide vormen marginaal is.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 13 mei 2016 @ 08:25:10 #125
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162145210
Fitness = Lunchen zonder schuldgevoel.

Aldus Basic-Fit adds die ik zie langskomen :') !!!!!!
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator maandag 16 mei 2016 @ 14:18:06 #126
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_162243303
Hebben jullie ook altijd zoveel moeite om 's ochtends te sporten? Er komt bij mij echt niets uit mn klauwen als ik in de ochtend ga...

Waarom ga je dan in de ochtend is een terechte vraag :P Maar vandaag is ie maar tot 16.00 open. Normaal ben ik er pas om 17.00 :D
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 16 mei 2016 @ 14:53:30 #127
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162244100
Ik vind 's ochtends sporten echt heerlijk. Het is wel deels een kwestie van gewenning, als je vaker (vrijwel) meteen gaat sporten als je wakker bent wen je eraan :)
WFPB!
  maandag 16 mei 2016 @ 15:04:14 #128
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162244374
Kwestie van gewenning inderdaad. Door de week sta ik om 7 uur in de gym. Vooral omdat het praktisch is met werk, zo heb ik een volle werkdag. 's Avonds is geen optie voor me, we eten vaak pas om 8 uur - half 9.

Daarbij is het 's avonds vaak veel te druk vind ik. 's Morgens zijn er maar een paar mensen en heb je bijna altijd vrij wat je nodig hebt.
pi_162245808
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:04 schreef Snakey het volgende:
Kwestie van gewenning inderdaad. Door de week sta ik om 7 uur in de gym. Vooral omdat het praktisch is met werk, zo heb ik een volle werkdag. 's Avonds is geen optie voor me, we eten vaak pas om 8 uur - half 9.

Daarbij is het 's avonds vaak veel te druk vind ik. 's Morgens zijn er maar een paar mensen en heb je bijna altijd vrij wat je nodig hebt.
Hoe dat je met eten dan? Als ik in de ochtend wil moet ik 1,5/2 uur eerder opstaan, eten en dan naar de gym ben ik zo 3/4 uur verder
  maandag 16 mei 2016 @ 16:02:27 #130
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162246050
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:53 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Hoe dat je met eten dan? Als ik in de ochtend wil moet ik 1,5/2 uur eerder opstaan, eten en dan naar de gym ben ik zo 3/4 uur verder
Niet. Ik drink een bak koffie en ga de deur uit. Ook daar wen je aan.
pi_162246502
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:02 schreef Snakey het volgende:

[..]

Niet. Ik drink een bak koffie en ga de deur uit. Ook daar wen je aan.
Lukt mij niet, ik moet brandstof hebben.
pi_162246695
Ik was ook nooit een ochtendsporter, stond daar altijd met zo'n netuitbed kop ( :') ) en gewichten voelde onwennig alsof mijn kracht nog wakker moest worden.

Nu vind ik het heerlijk, drink meestal een Monster ultra zero en 4 eieren, 2 sneetjes brood eet ik van te voren en ben dan gelijk wakker, ga binnenkort ook aan de koffie beginnen.
Mijn PR's zet ik nu voornamelijk in de ochtend :) . Rond een uur of 11 perfect.
En m'n eten van de dag pas ik dan op de intensiteit van de training aan.
pi_162247398
quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:16 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Lukt mij niet, ik moet brandstof hebben.
Ook dat went. Als ik smorgens wil sporten kan ik niet ontbijten omdat ik echt lang moet wachten met sporten na eten, anders zit het me de hele training in de weg. De eerste keren voel je je misschien wat slap maar dat went. En anders kun je ook snel even een shake + banaan voor de tijd eten.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  maandag 16 mei 2016 @ 16:55:43 #134
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162247457
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:23 schreef bombmannl het volgende:
Ik was ook nooit een ochtendsporter, stond daar altijd met zo'n netuitbed kop ( :') ) en gewichten voelde onwennig alsof mijn kracht nog wakker moest worden.

Volgens verschillende artikelen die ik erover heb gelezen klopt dat dan ook. Je CNS blijkt wat meer tijd nodig te hebben om wakker te worden. Maar je CNS past zich wel aan als je langere tijd 's ochtends traint.
  maandag 16 mei 2016 @ 16:58:00 #135
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162247509
Er is zelfs redelijk wat onderzoek gaande over de mogelijke voordelen van "fasted" trainen. Het is in ieder geval heel goed mogelijk en zeker niet slecht voor je om te doen.
WFPB!
pi_162247538
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:55 schreef Snakey het volgende:

[..]

Volgens verschillende artikelen die ik erover heb gelezen klopt dat dan ook. Je CNS blijkt wat meer tijd nodig te hebben om wakker te worden. Maar je CNS past zich wel aan als je langere tijd 's ochtends traint.
Aha kijk aan ^O^ , is goed te merken.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 07:21:52 #137
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162262230
Zit voor mij niet heel veel verschil in, zorg altijd wel dat ik even wat gegeten heb als ik 's morgens train maar ik sta altijd vroeg op.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator dinsdag 24 mei 2016 @ 08:55:14 #138
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_162454237
Iedereen heeft 'm vast wel in zijn mailbox liggen. Maar voor wie zijn mail amper checkt of het gelijk naar de spamfolder laat bezorgen :

#WeAreXXL

Deze code kan je invullen in de winkelwagen nog voor het afrekenen en is alleen nog geldig op 24 en 25 mei 2016.

https://xxlnutrition.com/nl/nld
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_162507500
Zo! Ik ben weer helemaal fit. Enkele vervelende blessures gehad, maar na tal van fysiotherapie en chiropractor bezoekjes ben ik weer helemaal klaar om te knallen.

De komende twee maanden knallen als een malle, zo dat ik weer helemaal terug in shape kom! *O*
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 07:43:47 #140
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_162507520
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 07:40 schreef HarveySpecter het volgende:
Zo! Ik ben weer helemaal fit. Enkele vervelende blessures gehad, maar na tal van fysiotherapie en chiropractor bezoekjes ben ik weer helemaal klaar om te knallen.

De komende twee maanden knallen als een malle, zo dat ik weer helemaal terug in shape kom! *O*
Ik moet ook maar eens langs een fysio. Mijn knieën maken een geluid alsof je een handje chips samen knijpt :{

Dat kan nooit goed zijn :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 26 mei 2016 @ 07:43:48 #141
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_162507521
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 08:55 schreef onlogisch het volgende:
Iedereen heeft 'm vast wel in zijn mailbox liggen. Maar voor wie zijn mail amper checkt of het gelijk naar de spamfolder laat bezorgen :

#WeAreXXL

Deze code kan je invullen in de winkelwagen nog voor het afrekenen en is alleen nog geldig op 24 en 25 mei 2016.

https://xxlnutrition.com/nl/nld
En whey ook nog eens in de bonus. Gister op de valreep 2,5kg voor ¤35 besteld :9
Deathlift or Die.
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 07:44:21 #142
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_162507523
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 07:43 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

En whey ook nog eens in de bonus. Gister op de valreep 2,5kg voor ¤35 besteld :9
^O^

Ik heb ook meteen even ingeslagen. Altijd handig :Y)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_162507656
r
quote:
15s.gif Op donderdag 26 mei 2016 07:43 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik moet ook maar eens langs een fysio. Mijn knieën maken een geluid alsof je een handje chips samen knijpt :{

Dat kan nooit goed zijn :')
Nee inderdaad. Maar als het geen pijn doet, dan zou ik me niet al te druk maken.
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 08:43:47 #144
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_162508048
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 08:05 schreef HarveySpecter het volgende:
r

[..]

Nee inderdaad. Maar als het geen pijn doet, dan zou ik me niet al te druk maken.
Ja dat is het. Soms doet het wel pijn :) Maar eens langs gaan binnenkort :+
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_162508098
quote:
15s.gif Op donderdag 26 mei 2016 08:43 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ja dat is het. Soms doet het wel pijn :) Maar eens langs gaan binnenkort :+
baat het niet dan schaadt het niet.
pi_162623181
Heb een heule tijd geleden gepost, ben inmiddels een stuk verder.
Ben van 57.5kg naar 70kg gegaan in 11 maanden *O* (wel even snel gewogen met een simpele weegschaal). Wanneer ik precies 12 maanden sport (13 juli) ga ik een totaalmeting doen met vetprecentage, spiermassa e.d., maar naar verwachting ben ik van 4,5% vet naar 9% vet gegaan en de rest spiermassa en vocht *O*
  dinsdag 31 mei 2016 @ 08:48:37 #147
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162637576
_O_
Netjes.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162676804
Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem:

Als ik buikspier oefeningen doe dan kromt mijn rug helemaal, denk aan de leg raise.

Ik krijg mijn onderrug met geen mogelijkheid vlak tegen de vloer, hoe erg ik ook alles aanspan.
Nu is het zo dat ik daarom ook gewoon onderrugpijn krijg bij het trainen van buikspieren,
pi_162677066
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:50 schreef artopaper het volgende:
Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem:

Als ik buikspier oefeningen doe dan kromt mijn rug helemaal, denk aan de leg raise.

Ik krijg mijn onderrug met geen mogelijkheid vlak tegen de vloer, hoe erg ik ook alles aanspan.
Nu is het zo dat ik daarom ook gewoon onderrugpijn krijg bij het trainen van buikspieren,
Buikspieren lichter en je ook je rug gaan trainen. Doordat je buikspieren niet sterk genoeg zijn ga je je rug gebruiken, maar die trekt hol omdat die ook niet sterk genoeg is om al dat werk over te nemen.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_162677251
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:58 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Buikspieren lichter en je ook je rug gaan trainen. Doordat je buikspieren niet sterk genoeg zijn ga je je rug gebruiken, maar die trekt hol omdat die ook niet sterk genoeg is om al dat werk over te nemen.
Duidelijk Thanks for de tips!

Dus ik moet denken aan lower back excersises zoals hyper extension en dumbell deadlifts?
pi_162678490
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:05 schreef artopaper het volgende:

[..]

Duidelijk Thanks for de tips!

Dus ik moet denken aan lower back excersises zoals hyper extension en dumbell deadlifts?
Ja, maar de buikspieren versterken is net zo belangrijk. Dus neem daar eventue oefeningen voor die minder van de rug vergen en meer de buik isoleren bijvoorbeeld dmv machines of ouderwetse crunches. Met compounds (squats,deadlift, OHP) wordt je hele core ook vanzelf sterker.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  woensdag 1 juni 2016 @ 21:49:07 #152
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162678815
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:40 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Ja, maar de buikspieren versterken is net zo belangrijk. Dus neem daar eventue oefeningen voor die minder van de rug vergen en meer de buik isoleren bijvoorbeeld dmv machines of ouderwetse crunches. Met compounds (squats,deadlift, OHP) wordt je hele core ook vanzelf sterker.
Kan je beter crunches skippen en planks gaan doen. Oefeningen zoals de superman en de hond/kat yoga oefeningen zijn dan beter om weer controle te krijgen over de romp/onderrug.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_162678952
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:49 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Kan je beter crunches skippen en planks gaan doen. Oefeningen zoals de superman en de hond/kat yoga oefeningen zijn dan beter om weer controle te krijgen over de romp/onderrug.
Planks zijn ook heel goed inderdaad, maar met een zwakke core loop je daarbij ook het risico om teveel door te gaan hangen. Dus goed in de gaten houden, als je het niet lang volhoudt doe je meerdere kortere planks. Dat kun je dan steeds iets langer naarmate je sterker wordt.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  woensdag 1 juni 2016 @ 22:06:07 #154
63722 z80
I fink you freaky
pi_162679438
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:50 schreef artopaper het volgende:
Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem:

Als ik buikspier oefeningen doe dan kromt mijn rug helemaal, denk aan de leg raise.

Ik krijg mijn onderrug met geen mogelijkheid vlak tegen de vloer, hoe erg ik ook alles aanspan.
Nu is het zo dat ik daarom ook gewoon onderrugpijn krijg bij het trainen van buikspieren,
Je zou kunnen beginnen met het kiepen van je bekken en dit in die stand even vasthouden en weer ontspannen. dit kun je tijdens het tandenpoetsen doen of op het werk/school.
door deze oefening worden de spieren sterker en er aan gewend om in een bepaalde houding aangespannen te zijn.
verder zoals al aangegeven rustige rug oefeningen doen en langzaamaan met de buikspier oefeningen. Eerst de techniek goed hebben en dan pas "los" gaan. En 1 kwartier per week enkel buikspieroefeningen buiten de normale trainingen om is voldoende.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 22:10:45 #155
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_162929121
Als ik full body train, kan ik dan gewoon het beste per spiergroep afwerken of afwisselen?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_162939228
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 22:10 schreef Luxuria het volgende:
Als ik full body train, kan ik dan gewoon het beste per spiergroep afwerken of afwisselen?
Bij full body zou ik altijd kiezen voor compounds :) Een goed voorbeeld is het StrongLifts 5x5 programma: Dag 1 Squat, Overhead Press, Deadlift. Dag 2: Squat, Barbell Row, Bench Press.
En daar kun je nog wat isolatie of accessories achteraan plakken.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  zondag 12 juni 2016 @ 18:11:34 #157
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_162949861
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 11:51 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Bij full body zou ik altijd kiezen voor compounds :) Een goed voorbeeld is het StrongLifts 5x5 programma: Dag 1 Squat, Overhead Press, Deadlift. Dag 2: Squat, Barbell Row, Bench Press.
En daar kun je nog wat isolatie of accessories achteraan plakken.
Ok dankje voor de tips!
All she wants and needs is just a little taste..
pi_163140119
Ik ging mezelf filmen tijdens squats, deadlift en poging tot snatch.. Wat een reality check, vooral die laatste slaat nergens op :P nou ja, blijven oefenen en hopelijk word k er alsnog wel sterker van..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 20 juni 2016 @ 09:41:33 #159
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163156415
Zo'n check kreeg ik afgelopen vrijdag ook toen ik m'n overhead squat zag.

Bovenin was de positie slechter dan onderin :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163157921
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:41 schreef Rauw. het volgende:
Zo'n check kreeg ik afgelopen vrijdag ook toen ik m'n overhead squat zag.

Bovenin was de positie slechter dan onderin :')
https://drive.google.com/(...)M00/view?usp=sharing

Ik liet deze poging tot Snatch aan een vriendin die crossfit doet zien, ze kon niet eens zien wat voor oefening ik probeerde :P
Squat ging nog wel al ging ik wel minder diep dan ik dacht, maar dat durf ik ook niet zo goed zonder squatrek (https://drive.google.com/(...)ZG8/view?usp=sharing). En deadlift natuurlijk veel te veel vanuit mijn rug.

Ik snap nu wel waarom ik mijn benen niet goed voel na krachttraining :P Al ben ik volgens mij met krachttraining ook wel echt in het nadeel met mijn relatief lange benen, de mensen die er echt goed in zijn hebben vaak hele korte beentjes.

[ Bericht 7% gewijzigd door La_Tramposa op 20-06-2016 11:35:55 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 20 juni 2016 @ 11:20:07 #161
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163158153
Ik kan zien dat je een snatch probeert maar daar is het ook wel mee gezegd.
Ben zelf geen coach en kan het dus ook niet voor de volle 100 beoordelen, maar zou je wel eens aanraden met een weightlifting-coach te gaan oefenen want je mist een paar cruciale dingen (heupen, high pull en explosiviteit) en squatten moet iig dieper ;) (voorbij 90 graden)
deadlift moet je iets meer locken ("verder" hingen, zoals de gast achter je op je snatch video deed, die was z'n hinge deadlifts aan het maken)

En lang zijn is inderdaad niet je grootste zegen bij dergelijke bewegingen, zou mijzelf ook eens filmen bij snatchen en C&J, ben bang dat als ik mijzelf net zo kritisch bekijk dat het niet veel beter is :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 20 juni 2016 @ 11:21:13 #162
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163158179
Je snatch video is nu een deadlift video trouwens
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 20 juni 2016 @ 11:31:14 #163
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163158402
Ga over een week of 3 voor het eerst op een Oly-lifting clinic trouwens, ben benieuwd of ik dat leuk ga vinden en hoe slecht ik nou echt ben.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163158594
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:20 schreef Rauw. het volgende:
Ik kan zien dat je een snatch probeert maar daar is het ook wel mee gezegd.
Ben zelf geen coach en kan het dus ook niet voor de volle 100 beoordelen, maar zou je wel eens aanraden met een weightlifting-coach te gaan oefenen want je mist een paar cruciale dingen (heupen, high pull en explosiviteit) en squatten moet iig dieper ;) (voorbij 90 graden)
deadlift moet je iets meer locken ("verder" hingen, zoals de gast achter je op je snatch video deed, die was z'n hinge deadlifts aan het maken)

En lang zijn is inderdaad niet je grootste zegen bij dergelijke bewegingen, zou mijzelf ook eens filmen bij snatchen en C&J, ben bang dat als ik mijzelf net zo kritisch bekijk dat het niet veel beter is :')
Ja zoals ik zei, met squatten durf ik wel dieper als ik wel een squatrek heb. Hier was ik ook al klaar met mijn officiele sets, en deed het puur om te zien hoe het eruit zag. Explosiviteit is inderdaad een drama, maar ik weet ook niet of ik die als duursporter pur sang ooit zal ontwikkelen :P Deadlifts zijn inderdaad ook niet goed uitgevoerd hier, daar was ik vroeger als roeier wel beter in.. misschien ook een kwestie van concentratie, hier doe ik het met erg weinig gewicht snel achter elkaar.
Een weightlift coach gaat wat ver voor mijn doelen nu denk ik, ik zit nu vooral in de sportschool omdat ik door blessures minder kan hardlopen dan ik zou willen en omdat het natuurlijk nooit kwaad kan om wat sterker te worden. Dat laatste is sowieso wel gelukt. Snatchen hoort trouwens ook niet bij mijn normale setje oefeningen, ik vind het gewoon een gave beweging om te kunnen maar ik bak er niks van :P Voor mijn gevoel gebruik ik echt mijn heupstrekkers maar op het filmpje zie ik dat ik het 100% vanuit mijn armen doe.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163158673
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:31 schreef Rauw. het volgende:
Ga over een week of 3 voor het eerst op een Oly-lifting clinic trouwens, ben benieuwd of ik dat leuk ga vinden en hoe slecht ik nou echt ben.
Haha altijd hopen dat er andere mensen nog meer aan het prutsen zijn :P Maar begeleiding is wel fijn, je kan dan ook veel meer uit je comfortzone gaan dan in je eentje.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163158736
Ik zie inderdaad dat je een snatch doet, maar je trekt de bar recht van de grond naar boven je hoofd. Hij moet tot aan je bovenbenen dicht langs je benen glijden. Als hij bij je bovenbenen is geef je die heupexplosiviteit en ga je op je tenen staan en trek je hem een beetje omhoog. Als je bar voorbij je navel is (met dit gewicht kan hij ook nog veel hoger komen) duik je eronder en op het moment dat je voeten weer plat op de grond staan maak je tegelijkertijd de lockout met de bar boven je nek.

Moeilijk verhaal, gewichtheffen is 90% techniek en ik ben ook absoluut geen expert. Ik zou een paar lesjes met een coach trainen als je hiermee serieus verder wilt. Maar al heel goed dat je het probeert! :)
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  maandag 20 juni 2016 @ 11:48:01 #167
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163158774
Als ik als couchking-fatguy explosiever kan worden dan kun jij als sportvrouw dat zeker.

Bij ons traint er ook een (oud)-triatleet en die is ook echt wel heel explosief, zelfs na 1 jaar al een van de toppers die bij ons traint.

Zolang je er geen zwaar gewicht op gooit kan het natuurlijk (op het aanwennen van verkeerde techniek na) ook allemaal geen kwaad om oefeningen zelf te oefenen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 20 juni 2016 @ 11:49:29 #168
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163158806
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:44 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha altijd hopen dat er andere mensen nog meer aan het prutsen zijn :P Maar begeleiding is wel fijn, je kan dan ook veel meer uit je comfortzone gaan dan in je eentje.
Iedereen komt daar om beter te worden en waarschijnlijk word iedereen daar ook met zichzelf geconfronteerd. Maar ik hoop inderdaad wel dat ik het basisniveau heb om mee te doen :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 20 juni 2016 @ 11:51:07 #169
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163158847
Deze warm-up is trouwens top voor je Snatch en het ontwikkelen van techniek;

"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163158966
quote:
6s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:48 schreef Rauw. het volgende:
Als ik als couchking-fatguy explosiever kan worden dan kun jij als sportvrouw dat zeker.

Bij ons traint er ook een (oud)-triatleet en die is ook echt wel heel explosief, zelfs na 1 jaar al een van de toppers die bij ons traint.

Zolang je er geen zwaar gewicht op gooit kan het natuurlijk (op het aanwennen van verkeerde techniek na) ook allemaal geen kwaad om oefeningen zelf te oefenen.
Heeft niet veel met couchking of niet te maken, het doen van veel duurtraining verpest je explosiviteit (die ik van nature al weinig had) ;)

Bedankt voor de tips in ieder geval Rauw en PluisigNijntje!
Het doen van dit soort oefeningen en technisch proberen te verbeteren maakt het in ieder geval wel veel leuker dan hersenloos al die apparaten afwerken!

Al heb ik ook wel 2 nieuwe favorieten bij de apparaten; prone leg curl en leg extension, die doe ik dan allebei met 1 been tegelijkertijd ipv met 2.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 20 juni 2016 @ 12:03:44 #171
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163159145
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:56 schreef La_Tramposa het volgende:

Het doen van dit soort oefeningen en technisch proberen te verbeteren maakt het in ieder geval wel veel leuker dan hersenloos al die apparaten afwerken!



https://www.facebook.com/(...)2676/?type=2&theater
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163159206
quote:
Mja, ik vind het idee van crossfit dat je nooit van tevoren weet wat je gaat doen echt vreselijk ;) Ik houd van structuur en voorspelbaarheid. Daarnaast vind ik het ook vreselijk duur en is krachttrainen/fitness voor mij echt iets voor erbij, zal nooit mijn lievelingshobby worden. 100x liever buiten sporten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 20 juni 2016 @ 13:28:31 #173
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163161357
Meeste boxen kun je 's morgens kijken wat er die dag gedaan word, het is ook duidelijk te zien wie er "kiezen" en wie niet bij de lijst van aanmeldingen. Maar voor mij is dat niet het idee van Crossfit.

Idee van de onvoorspelbaarheid is juist dat je niet gaat kiezen voor dingen die je goed kan, maar ook dat je je zwaktes tegenkomt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163162109
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:51 schreef Rauw. het volgende:
Deze warm-up is trouwens top voor je Snatch en het ontwikkelen van techniek;

[ afbeelding ]
Ik vind dit zo debiel hé
  maandag 20 juni 2016 @ 14:02:33 #175
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163162186
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:59 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ik vind dit zo debiel hé
Niet eens met Burgener? Of wat is je punt?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163162247
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:02 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Niet eens met Burgener? Of wat is je punt?
Dat CrossFit debiel is, dat is mijn punt.
  maandag 20 juni 2016 @ 14:07:08 #177
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163162292
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:04 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dat CrossFit debiel is, dat is mijn punt.
Vertel er wat meer over, want jij komt nu ook niet bepaald mentaal stabiel over.
Burgener is namelijk al langer een weightlifting coach dan een Crossfit-guru. _O-
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163165139
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:28 schreef Rauw. het volgende:
Meeste boxen kun je 's morgens kijken wat er die dag gedaan word, het is ook duidelijk te zien wie er "kiezen" en wie niet bij de lijst van aanmeldingen. Maar voor mij is dat niet het idee van Crossfit.

Idee van de onvoorspelbaarheid is juist dat je niet gaat kiezen voor dingen die je goed kan, maar ook dat je je zwaktes tegenkomt.
Ja maar mijn idee van trainen is een schema ontwikkelen waardoor je systematisch kunt werken aan jouw zwaktes, en die door herhaling te zien verbeteren. Dit is zo generiek.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 21 juni 2016 @ 11:38:39 #179
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163183663
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja maar mijn idee van trainen is een schema ontwikkelen waardoor je systematisch kunt werken aan jouw zwaktes, en die door herhaling te zien verbeteren. Dit is zo generiek.
Dat algemene denk ik juist niet,
Ik denk dat je juist door heel schematisch te werk gegaan ook een hoop zwaktes overslaat (wellicht zwaktes die je niet eerder tegen gekomen bent en daarom misschien ook niet denkt te hebben of misschien niet eens boeiend vind omdat niet jouw doel, maar ook zwaktes die je tegenhouden met het behalen van doelen).

Denk vooral dat je het moet doen omdat het heel leuk is overigens, maar om erachter te komen of het leuk is moet je de comfort-zone eerst aan de kant kunnen zetten.
En lijkt het je echt niets dan vooral niet doen, ieder z'n eigen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 21 juni 2016 @ 13:35:44 #180
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163185984
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 11:38 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dat algemene denk ik juist niet,
Ik denk dat je juist door heel schematisch te werk gegaan ook een hoop zwaktes overslaat (wellicht zwaktes die je niet eerder tegen gekomen bent en daarom misschien ook niet denkt te hebben of misschien niet eens boeiend vind omdat niet jouw doel, maar ook zwaktes die je tegenhouden met het behalen van doelen).

Denk vooral dat je het moet doen omdat het heel leuk is overigens, maar om erachter te komen of het leuk is moet je de comfort-zone eerst aan de kant kunnen zetten.
En lijkt het je echt niets dan vooral niet doen, ieder z'n eigen.
Het ligt er ook aan hoe je traint. Ik train vooral voor kracht, als ik dan bv een zwakheid in mijn bench press vind ga ik daar aan werken. Wat soms resulteert in oefeningen die ik helemaal niet leuk vind, maar toch doe omdat ik dat stukje mis in mijn BP.

Maar ik heb ook een 'hekel' aan deadlifts. :P Nouja, een haat liefde verhouding dan. Ik vind het erg onprettig om m'n lijf iets te laten doen wat het maar net (of soms niet) aankan. De druk ervaar ik als zeer onprettig. Hoewel het dan weer geweldig is als het lukt en/of ik een PR maak. :P
  dinsdag 21 juni 2016 @ 13:56:23 #181
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163186345
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 13:35 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het ligt er ook aan hoe je traint. Ik train vooral voor kracht, als ik dan bv een zwakheid in mijn bench press vind ga ik daar aan werken. Wat soms resulteert in oefeningen die ik helemaal niet leuk vind, maar toch doe omdat ik dat stukje mis in mijn BP.

Maar ik heb ook een 'hekel' aan deadlifts. :P Nouja, een haat liefde verhouding dan. Ik vind het erg onprettig om m'n lijf iets te laten doen wat het maar net (of soms niet) aankan. De druk ervaar ik als zeer onprettig. Hoewel het dan weer geweldig is als het lukt en/of ik een PR maak. :P
Geheel waar, meerdere wegen naar Rome natuurlijk, maar de meeste zwaktes kom ik tegen door de variatie.

Ik heb dat juist met alle push bewegingen, die voelen voor mij veel minder natuurlijk dan pull bewegingen, maar toch is het wel fijn als ze op het bord staan want ik verneem daarin heel snel progressie.

Zaterdag doe ik nu meestal een half uurtje/drie kwartier extra zwaktes aanpakken (momenteel voornamelijk Pullups omdat ik ze echt wil kunnen) en daarna on the fly playtime met sandbags, kettlebells , tireflips en squats (met bag of kettlebell).

Vanavond wil ik nog iets doen met m'n kettlebells, denk een emom met goblet squats en swings.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 21 juni 2016 @ 14:13:57 #182
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_163186678
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 13:56 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Geheel waar, meerdere wegen naar Rome natuurlijk, maar de meeste zwaktes kom ik tegen door de variatie.

Ik heb dat juist met alle push bewegingen, die voelen voor mij veel minder natuurlijk dan pull bewegingen, maar toch is het wel fijn als ze op het bord staan want ik verneem daarin heel snel progressie.

Zaterdag doe ik nu meestal een half uurtje/drie kwartier extra zwaktes aanpakken (momenteel voornamelijk Pullups omdat ik ze echt wil kunnen) en daarna on the fly playtime met sandbags, kettlebells , tireflips en squats (met bag of kettlebell).

Vanavond wil ik nog iets doen met m'n kettlebells, denk een emom met goblet squats en swings.
Wel eens kettlebell taters gedaan? Is eigenlijk een combi van goblet squat en een swing. Misschien leuk voor de afwisseling terwijl je de bewegingspatronen samenvoegd.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 14:18:52 #183
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163186774
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 14:13 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Wel eens kettlebell taters gedaan? Is eigenlijk een combi van goblet squat en een swing. Misschien leuk voor de afwisseling terwijl je de bewegingspatronen samenvoegd.
Thanks, lijkt op dolle pret, vanavond maar eens een aantal proberen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163199799
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:59 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ik vind dit zo debiel hé
Waarom? Alleen omdat je het relateert aan crossfit?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 22 juni 2016 @ 06:53:57 #185
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163207373
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 14:13 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Wel eens kettlebell taters gedaan? Is eigenlijk een combi van goblet squat en een swing. Misschien leuk voor de afwisseling terwijl je de bewegingspatronen samenvoegd.
Ik had wel even mogen oppassen dat ik hem niet bij de hendel opving, want natuurlijk gaat dat niet goed :')

Wel echt een slopende beweging :Y
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163208109
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 21:31 schreef Rami. het volgende:

[..]

Waarom? Alleen omdat je het relateert aan crossfit?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt hè :')
Snatch en Clean & Jerk zijn al jaaaaren de twee olympische gewichthefonderdelen. Dat ze dat bij Crossfit ook doen, en misschien soms met minder goede vorm vanwege de hoge snelheid en reps staat daar volledig los van.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_163216756
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 08:56 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Echt hè :')
Snatch en Clean & Jerk zijn al jaaaaren de twee olympische gewichthefonderdelen. Dat ze dat bij Crossfit ook doen, en misschien soms met minder goede vorm vanwege de hoge snelheid en reps staat daar volledig los van.
Ja, inderdaad. Hoe de chinezen (tian tao, lu xiaojun, liao hui) de snatch en clean & jerk uitvoeren vind ik fascinerend. Technisch hebben ze mijn inziens de mooiste techniek van iedereen ter wereld. Het is jammer dat bij dergelijke oefening gelijk de link met crossfit gelegd wordt.
  donderdag 23 juni 2016 @ 07:03:01 #188
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163232756
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 16:43 schreef Rami. het volgende:
Het is jammer dat bij dergelijke oefening gelijk de link met crossfit gelegd wordt.
Dan heb je er inderdaad weinig kaas van gegeten, al denk ik wel dat in West-Europa en de USA het Olympisch gewichtheffen in populariteit wint mede door Crossfit (en dan niet alleen in negatieve zin waar mensen graag mee bashen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Rauw. op 23-06-2016 07:10:24 ]
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 23 juni 2016 @ 12:50:03 #189
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163238138
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 07:03 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dan heb je er inderdaad weinig kaas van gegeten, al denk ik wel dat in West-Europa en de USA het Olympisch gewichtheffen in populariteit wint mede door Crossfit (en dan niet alleen in negatieve zin waar mensen graag mee bashen)
Sowieso alle barbell werk heeft er een push door gekregen. Powerlifting heeft er zelfs een flinke populariteit boost door gekregen. Wat mooi is want Rippetoe zegt daarover;

“Strong people are harder to kill than weak people and more useful in general.” :P
  donderdag 23 juni 2016 @ 12:58:04 #190
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163238330
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 16:43 schreef Rami. het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Hoe de chinezen (tian tao, lu xiaojun, liao hui) de snatch en clean & jerk uitvoeren vind ik fascinerend. Technisch hebben ze mijn inziens de mooiste techniek van iedereen ter wereld. Het is jammer dat bij dergelijke oefening gelijk de link met crossfit gelegd wordt.
In slow motion is het echt geweldig om te zien. Ook om de techniek te leren erg nuttig om naar te kijken.


pi_163259500
Altijd als iemand zulke filmpjes post zit ik meteen weer een olympische competitie van 2 uur op YouTube te kijken :')
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  vrijdag 24 juni 2016 @ 09:03:35 #192
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163259957
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2016 12:58 schreef Snakey het volgende:

[..]

In slow motion is het echt geweldig om te zien. Ook om de techniek te leren erg nuttig om naar te kijken.


Bijzonder prettig, deze techniek enzo. :9
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 24 juni 2016 @ 09:13:28 #193
217702 Lonaa
Honger!
pi_163260109
Oooh die slow motions zijn gaaaaaaaaaaaf O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_163265251
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2016 12:58 schreef Snakey het volgende:

[..]

In slow motion is het echt geweldig om te zien. Ook om de techniek te leren erg nuttig om naar te kijken.


:D
Prachtig om te zien! Dat wordt weer genieten deze zomer met de video's van Hookgrip en Allthingsgym tijdens de olympische spelen.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:20:26 #195
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163265759
Ik vind bij zowel de snatch als de clean & jerk dat moment dat de bar zo goed als helemaal stilhangt in de lucht vreselijk fascinerend. En je ziet bij deze slow motion ook mooi hoe recht die bar omhoog komt.

Kan er uren naar staren om elk klein aspect ervan te zien. :D
  maandag 27 juni 2016 @ 08:48:00 #196
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163333199
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:20 schreef Snakey het volgende:
Ik vind bij zowel de snatch als de clean & jerk dat moment dat de bar zo goed als helemaal stilhangt in de lucht vreselijk fascinerend. En je ziet bij deze slow motion ook mooi hoe recht die bar omhoog komt.

Kan er uren naar staren om elk klein aspect ervan te zien. :D
Dat moment is echt bizar inderdaad, als ik maar half zo correct kon squatsnatchen was ik al tevereden :@
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 28 juni 2016 @ 13:25:45 #197
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_163366447
Ik heb een vraag.
Met krachttraining kun je het volgende trainen (simpel gezegd):
< 8 herhaling - kracht
8-12 herhalingen - spiermassa
> 12 herhalingen - spieruithoudingsvermogen

Kun je ook bijv. kracht en spiermassa allebei trainen?
Dus bijv. 2 dagen op kracht trainen en 2 dagen op spiermassa?
Is dat mogelijk?
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:10:51 #198
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163367440
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 13:25 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb een vraag.
Met krachttraining kun je het volgende trainen (simpel gezegd):
< 8 herhaling - kracht
8-12 herhalingen - spiermassa
> 12 herhalingen - spieruithoudingsvermogen

Kun je ook bijv. kracht en spiermassa allebei trainen?
Dus bijv. 2 dagen op kracht trainen en 2 dagen op spiermassa?
Is dat mogelijk?
Ja hoor. Je kan het zelfs op dezelfde dag doen. Je main lifts BP DL squat voor kracht, en dan assists voor hypertrophie, bv.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:14:00 #199
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_163367506
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:10 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ja hoor. Je kan het zelfs op dezelfde dag doen. Je main lifts BP DL squat voor kracht, en dan assists voor hypertrophie, bv.
Ok mooi! :)
All she wants and needs is just a little taste..
  FOK!fotograaf woensdag 6 juli 2016 @ 09:50:40 #200
364681 over_hedge
pi_163551588
Ook maar eens dit topic volgen :) Ik ga nu sinds 2 maanden oid weer naar fitness. Het gaat best prima, wil het alleen iets beter gaan aanpakken omdat ik nu eigenlijk maar wat doe :P Spieren zijn wel al gegroeid. Maar mijn grootste probleem is voeding denk ik. Volgens mij eet ik veel te weinig.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_163552519
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:50 schreef over_hedge het volgende:
Ook maar eens dit topic volgen :) Ik ga nu sinds 2 maanden oid weer naar fitness. Het gaat best prima, wil het alleen iets beter gaan aanpakken omdat ik nu eigenlijk maar wat doe :P Spieren zijn wel al gegroeid. Maar mijn grootste probleem is voeding denk ik. Volgens mij eet ik veel te weinig.
Wat is je doel? :)
  FOK!fotograaf woensdag 6 juli 2016 @ 11:09:13 #202
364681 over_hedge
pi_163553239
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:39 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Wat is je doel? :)
Mijn doel was eerst om mijn arm weer normaal te kunnen bewegen (had mijn sleutelbeen gebroken :P )

Maar mijn nieuwe doel is om wat meer spiermassa te krijgen. Trainen gaat al prima. Maar weet gewoon dat ik veel te weinig eet. Dus daar moet ik wat aan gaan doen. Ik weet dan alleen nooit zo goed wat ik nou het beste kan eten.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_163555367
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:09 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Mijn doel was eerst om mijn arm weer normaal te kunnen bewegen (had mijn sleutelbeen gebroken :P )

Maar mijn nieuwe doel is om wat meer spiermassa te krijgen. Trainen gaat al prima. Maar weet gewoon dat ik veel te weinig eet. Dus daar moet ik wat aan gaan doen. Ik weet dan alleen nooit zo goed wat ik nou het beste kan eten.
Sowieso zijn eiwitten erg belangrijk als je meer spiermassa wil :)
  woensdag 6 juli 2016 @ 13:28:03 #204
47102 Elvi
miemkwien
pi_163556630
Ik heb net een aanvraag gedaan voor een proefles crossfit :o Hoort dat ook in het Fitness-topic of is daar ook een apart topic voor? :P
  FOK!fotograaf woensdag 6 juli 2016 @ 13:40:07 #205
364681 over_hedge
pi_163556854
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:38 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Sowieso zijn eiwitten erg belangrijk als je meer spiermassa wil :)
Ja weet ik :) Eiwitten eet ik ook wel veel. (in comi met whey shake)
Maar ik krijg nu gewoon te weinig calorieën binnen. Denk dat ik met moeite 1500 op een dag haal op het moment.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_163558792
Schrijf eens op wat je over de dag ongeveer eet.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  FOK!fotograaf woensdag 6 juli 2016 @ 15:39:45 #207
364681 over_hedge
pi_163559310
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 15:15 schreef PluisigNijntje het volgende:
Schrijf eens op wat je over de dag ongeveer eet.
Hey jij ook hier. Dat is lang geleden :o Ken je echt nog uit de pub tijd _O- Alleen toen gebruikte ik een andere username

Maar zo ongeveer:
ontbijt- soms een banaan, maar meestal alleen een cracker met oude kaas.
- Tussendoor bakje blauwe bessen (alleen door de weeks)
- in de middag 2 bruine boterhammen met vaak: pesto, kaas, tomaat en beetje sla. En los nog een paar aardbeien (5 of zo)
- Avonds verschillend. Maar gewoon een maaltijd. Ook best vaak salade als ik geen zin heb om te koken. (en dan zonder de dressing die er bij zit)

En op de dagen dat ik sport eet ik vaak nog 500ml kwark met fruit. Meestal met bramen
Van de rest drink ik iets van 3 liter water per dag.

Dat was het wel zo ongeveer
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_163559508
Pub? :D meer ONZ denk ik, ik kwam niet vaak in pub.

Tips voor jou:
- Smorgens meer eten. Kan alles zijn: brood, kwark met fruit of cruesli of muesli, een shake, gebakken eieren. Whatever.
- Smiddags meer eten: twee boterhammen is niks. Neem een maaltijdsalade of broodjes met meer/calorierijker beleg.
- Savonds sla zonder dressing? Kom op, je weet zelf ook dat dat beter kan. Desnoods eet je 1 keer om 6 uur en nog een keer om half 9 ofzo.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  FOK!fotograaf woensdag 6 juli 2016 @ 16:04:08 #209
364681 over_hedge
pi_163559697
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 15:52 schreef PluisigNijntje het volgende:
Pub? :D meer ONZ denk ik, ik kwam niet vaak in pub.

Tips voor jou:
- Smorgens meer eten. Kan alles zijn: brood, kwark met fruit of cruesli of muesli, een shake, gebakken eieren. Whatever.
- Smiddags meer eten: twee boterhammen is niks. Neem een maaltijdsalade of broodjes met meer/calorierijker beleg.
- Savonds sla zonder dressing? Kom op, je weet zelf ook dat dat beter kan. Desnoods eet je 1 keer om 6 uur en nog een keer om half 9 ofzo.
Ja het plan nu is om eerder op te staan om normaal te ontbijten met brinta oid. Nu eet ik altijd snel een cracker op kantoor.

En in de avond at ik die salades eigenlijk vooral omdat het zo makkelijk is. :D Vaak geen zin om te koken als ik laat thuis kom van werk en sporten. Maar dat ga ik dus ook veranderen. Ga nu vaker gewoon veel koken en invriezen.

En ik ga denk ik vaker smoothies maken, maar dan met groenten ipv fruit.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_163561582
Goed plan. En inderdaad mealpreppen. Dat hoeft helemaal niet saai te zijn met droge rijst en kip en broccoli, ik maak bijvoorbeeld vaak rijst met een pan saus met kip en heel veel lekkere groente, dat vries ik dan in en hoef ik er alleen nog maar even verse rijst of noodles bij te maken. Je kan ook krieltjes voorkoken en in een ovenschaal mikken met groente en vlees, en die savonds in de oven knallen, voila.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_163562192
Ik raad je aan om de app myfitnesspal en een weegschaal te gebruiken, doe ik ook. Ben momenteel meer aan het eten dan dat ik verbruik (rond 3500 kcal) en houd zo veel mogelijk bij, probeer zo nauwkeurig te zijn. Zo ben ik al op 2000 kcal sinds 10:00 (wel een beetje gecheat) en dus nog ongeveer 1500kcal en ik zal aankomen. Gewoon meer eten dan je verbruikt dus.
  woensdag 6 juli 2016 @ 21:15:29 #212
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_163567680
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 13:28 schreef Elvi het volgende:
Ik heb net een aanvraag gedaan voor een proefles crossfit :o Hoort dat ook in het Fitness-topic of is daar ook een apart topic voor? :P
Ik ben wel benieuwd wat je ervan vindt, want ik doe kickboksen in dezelfde zaal als waar het crossfit is en dat ziet er echt superzwaar uit (bij mijn sportschool dan) :D
Wanneer heb je de proefles?
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 6 juli 2016 @ 21:54:06 #213
47102 Elvi
miemkwien
pi_163569099
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 21:15 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat je ervan vindt, want ik doe kickboksen in dezelfde zaal als waar het crossfit is en dat ziet er echt superzwaar uit (bij mijn sportschool dan) :D
Wanneer heb je de proefles?
Eind deze maand, dan heb ik het wat rustiger en dan kan ik op mn gemak uitpuffen _O-
pi_163569385
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 16:04 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ja het plan nu is om eerder op te staan om normaal te ontbijten met brinta oid. Nu eet ik altijd snel een cracker op kantoor.

En in de avond at ik die salades eigenlijk vooral omdat het zo makkelijk is. :D Vaak geen zin om te koken als ik laat thuis kom van werk en sporten. Maar dat ga ik dus ook veranderen. Ga nu vaker gewoon veel koken en invriezen.

En ik ga denk ik vaker smoothies maken, maar dan met groenten ipv fruit.
Ik vind de vuistregel 'zorg dat je aan je eiwitten komt en vul de rest aan met carbs en vetten' wel een handige
  woensdag 6 juli 2016 @ 22:04:53 #215
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_163569420
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 21:54 schreef Elvi het volgende:

[..]

Eind deze maand, dan heb ik het wat rustiger en dan kan ik op mn gemak uitpuffen _O-
Haha heb je goed bekeken ;)
Laat je wel weten hoe het was? :)
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 6 juli 2016 @ 22:19:45 #216
47102 Elvi
miemkwien
pi_163570083
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:04 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Haha heb je goed bekeken ;)
Laat je wel weten hoe het was? :)
Ik laat het jullie weten :P Als ik dan nog gevoel in mn armen heb ;)
  woensdag 6 juli 2016 @ 22:32:30 #217
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163570544
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 13:28 schreef Elvi het volgende:
Ik heb net een aanvraag gedaan voor een proefles crossfit :o Hoort dat ook in het Fitness-topic of is daar ook een apart topic voor? :P
Heb eens een heel oud topic gevonden, alleen de meesten haten hier op Crossfit :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 6 juli 2016 @ 22:49:08 #218
47102 Elvi
miemkwien
pi_163571124
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:32 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Heb eens een heel oud topic gevonden, alleen de meesten haten hier op Crossfit :')
Waarom haten ze erop :?
  woensdag 6 juli 2016 @ 22:58:17 #219
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163571435
quote:
5s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:49 schreef Elvi het volgende:

[..]

Waarom haten ze erop :?
Dat is hip. :P

Ik denk dat het erop haten wel meevalt. Het werd in eerste instantie in de krachttraining wereld goed ontvangen, er werden in ieder geval barbells gebruikt wat het trainen met barbells weer op de kaart zette. Vervolgens werd het een rage en werden 'coaches' per 100 in een dag gecertificeerd. (US)

Daarmee ging het aantal blessurer spectaculair omhoog en werd het, met aardig wat poeha, weer gedropt door de krachttraining wereld. En zoals het hoort met makke schapen lopen ze daar allemaal achteraan.

Dat is een notendop die vast behoorlijk te kort schiet. Ik denk, mits verantwoord uitgevoerd, cross fit een goede toevoeging is.
pi_163572062
Helemaal mee eens. Je kunt er gewoon hartstikke sterk en fit van worden als je op je form let. :)
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  donderdag 7 juli 2016 @ 08:04:22 #221
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163574163
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:58 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat is hip. :P

Ik denk dat het erop haten wel meevalt. Het werd in eerste instantie in de krachttraining wereld goed ontvangen, er werden in ieder geval barbells gebruikt wat het trainen met barbells weer op de kaart zette. Vervolgens werd het een rage en werden 'coaches' per 100 in een dag gecertificeerd. (US)

Daarmee ging het aantal blessurer spectaculair omhoog en werd het, met aardig wat poeha, weer gedropt door de krachttraining wereld. En zoals het hoort met makke schapen lopen ze daar allemaal achteraan.

Dat is een notendop die vast behoorlijk te kort schiet. Ik denk, mits verantwoord uitgevoerd, cross fit een goede toevoeging is.
Het aantal blessures valt heel erg mee volgens mij, hardlopen is altijd al met meer risico.

De horrorblessureverhalen komen voornamelijk voort uit verhalen die ze horen van de kinderen van de schoenmaker van de paardenverzorger van de manege waar de zus van de buurman wel eens achter de bar staat.
Vervolgens komt er een powerlifting trainer (met een broertje dood aan cardio) die een verhaal schrijft over hoe kut het is (vermoedelijk omdat hij z'n ingewanden eruit kotst als hij begint te rennen), en dan is het gevaar voor blessures ook 'n super mooie stok om mee te slaan. En voila, de makke schapen hebben een mooi voorbeeld.

Ik heb in ruim een jaar Crossfit géén echte blessures gezien die er direct aan te linken zijn (als je een schaafplek of blauwe plek niet meetelt, eerlijk is eerlijk), wél heb ik blessures gezien die komen door overtraining.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 7 juli 2016 @ 10:06:16 #222
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163575470
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 08:04 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Het aantal blessures valt heel erg mee volgens mij, hardlopen is altijd al met meer risico.

De horrorblessureverhalen komen voornamelijk voort uit verhalen die ze horen van de kinderen van de schoenmaker van de paardenverzorger van de manege waar de zus van de buurman wel eens achter de bar staat.
Vervolgens komt er een powerlifting trainer (met een broertje dood aan cardio) die een verhaal schrijft over hoe kut het is (vermoedelijk omdat hij z'n ingewanden eruit kotst als hij begint te rennen), en dan is het gevaar voor blessures ook 'n super mooie stok om mee te slaan. En voila, de makke schapen hebben een mooi voorbeeld.

Ik heb in ruim een jaar Crossfit géén echte blessures gezien die er direct aan te linken zijn (als je een schaafplek of blauwe plek niet meetelt, eerlijk is eerlijk), wél heb ik blessures gezien die komen door overtraining.
Zoals ik al zei was dat superkort door de bocht. Deze link geeft een heel wijde bocht, maar wel een goed inzicht in Crossfit en waar het tekort schiet.

https://www.t-nation.com/(...)ood-bad-and-the-ugly
pi_163586641
Ik heb een vraag. Ben sinds kort (4 maanden) een fanatiek sporter, alleen merk ik dat ik niet aan de 2500 kcal kom. Nu is mijn vraag niet hoe ik daar aankom (dat weet ik wel, meer eten), maar waarom ook niet de behoefte heb om meer te eten.

Ik kom per dag aan ongeveer 2000 kcal en voel mij daarmee verzadigd. Even wat persoonlijke informatie over mijn lichaam (mochten jullie daar iets mee kunnen): 1.84 en 76 kg.
  donderdag 7 juli 2016 @ 20:11:16 #224
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163586879
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:01 schreef SupportIceland het volgende:
Ik heb een vraag. Ben sinds kort (4 maanden) een fanatiek sporter, alleen merk ik dat ik niet aan de 2500 kcal kom. Nu is mijn vraag niet hoe ik daar aankom (dat weet ik wel, meer eten), maar waarom ook niet de behoefte heb om meer te eten.

Ik kom per dag aan ongeveer 2000 kcal en voel mij daarmee verzadigd. Even wat persoonlijke informatie over mijn lichaam (mochten jullie daar iets mee kunnen): 1.84 en 76 kg.
Als je fanatiek sport heb je waarschijnlijk wat meer nodig dan 2500. Je kan beginnen met een flink ontbijt. Havermout met volle melk geeft je al flink wat kcal. Verder is het een kwestie van wennen, gewoon je porties wat vergroten.

Je sport waarschijnlijk met een doel, hou dat doel in je hoofd en pas je eten daarop aan. Zie het maar als een verlengde van je sporten.
pi_163586941
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:11 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je fanatiek sport heb je waarschijnlijk wat meer nodig dan 2500. Je kan beginnen met een flink ontbijt. Havermout met volle melk geeft je al flink wat kcal. Verder is het een kwestie van wennen, gewoon je porties wat vergroten.

Je sport waarschijnlijk met een doel, hou dat doel in je hoofd en pas je eten daarop aan. Zie het maar als een verlengde van je sporten.
Is onder de 2500 kcal eten als fanatiek sporter dan echt slecht? want uiteindelijk gaat het toch vooral om wat je binnenkrijgt en niet hoeveel?
  FOK!fotograaf donderdag 7 juli 2016 @ 20:16:45 #226
364681 over_hedge
pi_163587026
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:13 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Is onder de 2500 kcal eten als fanatiek sporter dan echt slecht? want uiteindelijk gaat het toch vooral om wat je binnenkrijgt en niet hoeveel?
Ligt er aan wat je doel is. Wil je spieren opbouwen dan zou je toch meer moeten gaan eten.

(ik zit met het zelfde. Eet nu sinds gister meer, vind het nog best lastig maar gaat goed komen)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_163587043
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:16 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ligt er aan wat je doel is. Wil je spieren opbouwen dan zou je toch meer moeten gaan eten.

(ik zit met het zelfde. Eet nu sinds gister meer, vind het nog best lastig maar gaat goed komen)
Ik vind het vooral vreemd dat ik niet de behoefte heb om meer te eten.
  donderdag 7 juli 2016 @ 20:19:07 #228
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_163587096
Ik denk dat als je een tijdje "te weinig" eet, je die behoefte vanzelf wel krijgt. Uiteindelijk is genoeg eten belangrijk, zeker als je wil presteren met de sport die je doet. Maar ik gok dat je niet op <10% bodyfat zit dus je hebt echt wel (meer dan) genoeg reserve voorlopig :)
WFPB!
  FOK!fotograaf donderdag 7 juli 2016 @ 20:21:09 #229
364681 over_hedge
pi_163587159
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:17 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Ik vind het vooral vreemd dat ik niet de behoefte heb om meer te eten.
Dat is volgens mij puur gewenning.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_163587286
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:19 schreef Dizorn het volgende:
Ik denk dat als je een tijdje "te weinig" eet, je die behoefte vanzelf wel krijgt. Uiteindelijk is genoeg eten belangrijk, zeker als je wil presteren met de sport die je doet. Maar ik gok dat je niet op <10% bodyfat zit dus je hebt echt wel (meer dan) genoeg reserve voorlopig :)
Hoe denk jij dat bijvoorbeeld over fasting als fanatiek sporter (dus een dagdeel niets eten en drinken (behalve water)?
  donderdag 7 juli 2016 @ 21:08:38 #231
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_163588323
Doe ik vaak zat, geen slechte ervaring mee. Alleen niet proberen om fasted een record te pakken, dat valt vies tegen :+
WFPB!
  donderdag 7 juli 2016 @ 21:16:43 #232
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163588540
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:13 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Is onder de 2500 kcal eten als fanatiek sporter dan echt slecht? want uiteindelijk gaat het toch vooral om wat je binnenkrijgt en niet hoeveel?
Een appel en een banaan is gezond. Ga maar op een appel en een banaan per dag leven dan.

Wat denk je nou zelf? Je hebt genoeg voeding nodig op een dag om normaal te kunnen functioneren. Als je intensief sport heb je wat meer nodig. Allemaal afhankelijk van je doelen, maar zo te zien heb je die nog niet echt.
pi_163589630
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:16 schreef Snakey het volgende:

[..]

Een appel en een banaan is gezond. Ga maar op een appel en een banaan per dag leven dan.

Wat denk je nou zelf? Je hebt genoeg voeding nodig op een dag om normaal te kunnen functioneren. Als je intensief sport heb je wat meer nodig. Allemaal afhankelijk van je doelen, maar zo te zien heb je die nog niet echt.
Mijn doel is om gezond en fit te blijven.
  donderdag 7 juli 2016 @ 22:12:18 #234
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_163590166
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:53 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Mijn doel is om gezond en fit te blijven.
Eet dan gewoon wat meer gezond voedsel. Bekijk het zo: je bent toch bezig met trainen. Zou je dan niet liever alles eruit halen, in plaats van half resultaten te halen door te weinig te eten. Is zonde toch?
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 07:44:17 #235
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163595050
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:12 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Eet dan gewoon wat meer gezond voedsel. Bekijk het zo: je bent toch bezig met trainen. Zou je dan niet liever alles eruit halen, in plaats van half resultaten te halen door te weinig te eten. Is zonde toch?
Ligt puur aan je doel, wil je net als mij ook nog wat vet verbranden zou je wel iets minder moeten eten dan dat je een Gorilla wil worden.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 8 juli 2016 @ 07:50:40 #236
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163595098
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:11 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je fanatiek sport heb je waarschijnlijk wat meer nodig dan 2500. Je kan beginnen met een flink ontbijt. Havermout met volle melk geeft je al flink wat kcal. Verder is het een kwestie van wennen, gewoon je porties wat vergroten.

Je sport waarschijnlijk met een doel, hou dat doel in je hoofd en pas je eten daarop aan. Zie het maar als een verlengde van je sporten.
Voeding is de basis zelfs vind ik. "You can't out(Lift/run/exercise) a bad diët"

Nu moet ik wel zeggen dat ik vanaf de "weight loss" kant kijk, maar volgens mij geld hetzelfde voor bodybuilders en (competetieve) sporters.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163825165
Iemand goede sportschool in agga? Niet van die gay crossfit gyms
pi_163829609
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:22 schreef Lightweight het volgende:
Iemand goede sportschool in agga? Niet van die gay crossfit gyms
Agga? :@
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  maandag 18 juli 2016 @ 15:27:25 #239
58789 Snakey
-||||--------||||-
  FOK!fotograaf maandag 18 juli 2016 @ 16:24:59 #240
364681 over_hedge
pi_163831802
Mijn nieuwe eetpatroon gaat prima tot nu toe ^O^ Sta elke dag 10 min eerder op om normaal te ontbijten :P Alleen dit scheelt al een hoop.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_163849965
quote:
Juist, schande dat ik dat nog niet wist :D :') .
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:18:39 #242
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163850223
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:02 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Juist, schande dat ik dat nog niet wist :D :') .
Tsss, inderdaad. :N

*kuch, google *kuck
pi_163850464
Niemand dus
  FOK!fotograaf dinsdag 19 juli 2016 @ 10:36:24 #244
364681 over_hedge
pi_163850507
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:02 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Juist, schande dat ik dat nog niet wist :D :') .
Ik had er ook nog nooit van gehoord
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_163852635
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:22 schreef Lightweight het volgende:
Iemand goede sportschool in agga? Niet van die gay crossfit gyms
Ga naar basic fit daar komen veel kampers dus daar zal jij je wel thuis voelen ^O^ :D
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:47:26 #246
416020 K44S
The bearded man
pi_163948499
Hallo allen, omdat ik een topic overdreven vind:
Ik ben een lange man (2meter) slank en weeg al 5 jaar 80 kg.
Ik sport regelmatig (lees:voetbal en af en toe rondje hardlopen).
Toch ben ik niet tevreden, niet tevreden omdat ik het gevoel heb ik ik krom loop en m'n lichaam een hele andere positie moet aanleren.

Al met al: Ik wil fysiek fitter worden en het gevoel hebben dat ik niet in elkaar zak.

Sportschool zie ik eerlijk gezegd niet zitten omdat ik de concentratieboog van een goudvis heb... dus als ik moet halters moet werken dan wordt het niets met tellen :P.

Ik heb ook tijdje gekickbokst en dit beviel prima. Waarom ik dat nu niet meer doe: Er zit in de buurt geen betaalbare kickboks school.

Iemand tips?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_163951821
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:47 schreef K44S het volgende:
Hallo allen, omdat ik een topic overdreven vind:
Ik ben een lange man (2meter) slank en weeg al 5 jaar 80 kg.
Ik sport regelmatig (lees:voetbal en af en toe rondje hardlopen).
Toch ben ik niet tevreden, niet tevreden omdat ik het gevoel heb ik ik krom loop en m'n lichaam een hele andere positie moet aanleren.

Al met al: Ik wil fysiek fitter worden en het gevoel hebben dat ik niet in elkaar zak.

Sportschool zie ik eerlijk gezegd niet zitten omdat ik de concentratieboog van een goudvis heb... dus als ik moet halters moet werken dan wordt het niets met tellen :P.

Ik heb ook tijdje gekickbokst en dit beviel prima. Waarom ik dat nu niet meer doe: Er zit in de buurt geen betaalbare kickboks school.

Iemand tips?
Is je concentratie zo erg dat je niet tot 5 kunt tellen? Want als je op kracht gaat trainen kun je setjes van 3x5 of 5x5 doen. Dat moet nog wel lukken toch?
Krachttraining is een hele goeie voor het verbeteren van je houding. Maar je kan ook gaan wandklimmen of judoën of weet ik het wat. Wat zit er allemaal wèl in de buurt?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_163952008
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:47 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Agga? :@
Op de een of andere manier is de straattaal verworden tot een soort babygebrabbel. Wellicht is er een correlatie met het IQ van de beoefenaars.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_163952612
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:23 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Op de een of andere manier is de straattaal verworden tot een soort babygebrabbel. Wellicht is er een correlatie met het IQ van de beoefenaars.
:D
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  zaterdag 23 juli 2016 @ 17:57:32 #250
416020 K44S
The bearded man
pi_163958257
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:19 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Is je concentratie zo erg dat je niet tot 5 kunt tellen? Want als je op kracht gaat trainen kun je setjes van 3x5 of 5x5 doen. Dat moet nog wel lukken toch?
Krachttraining is een hele goeie voor het verbeteren van je houding. Maar je kan ook gaan wandklimmen of judoën of weet ik het wat. Wat zit er allemaal wèl in de buurt?
Ik vind het saai :@ :@ .
Wandklim zit niet in de buurt... ik zal eens kijken naar andere vecht sporten.

thx!
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_163958390
Zooo gaat heerlijk. Ik ben al een jaar serieuzer aan het fitnessen. 3 a 4 keer per week, eigenlijk sinds mijn revalidatie voor de kruisbandblessure. Nu ben ik sinds ongeveer anderhalve maand goed op mijn eten aan het letten. Ik at 's avonds altijd mee met mijn ouders en die hadden wel 'relatief gezonde' dingen zoals Spaghetti, Broccoli, Bloemkool, Spinazie, Spitskool. Maar al die groente maakte me moeder met een roomsausje, dit is natuurlijk relatief vettig. Spaghetti is dat in principe ook.

Ik heb bovengemiddeld sterke hamstrings, quadriceps en kuiten maar kwam op een gegeven moment over de 90 kg heen en 15% vet (183 cm). Toen ben ik 's avonds alleen nog maar kip + rijst en dan (broccoli of willekeurige zak roerbakgroenten). Na het sporten meng ik een pot kwark met een schepje Whey eiwitten(aardbei) en in twee weken tijd woog ik al 86kg zonder veel spierverlies te lijden. Daarna ben ik op vakantie gegaan en woog ik 87.5 en nu ben ik weer twee weken thuis en weeg ik 85.5.

's Ochtends: Rond 7:00 uur - twee boterhammen boerentarwe (niet echt bruin brood, ook niet echt wit) met boter en twee plakjes kipfilet per stuk. En één gekleurd gekookt ei. (paasei)
's Middags: Rond 12.30 uur - twee petit pains met ook op beide twee plakken kipfilet (geen boter)
's Avonds: Rond 18:00 uur - Kip, rijst en dan de keuze tussen Broccoli of Roerbakgroente.
Rond 21:00-22:00 na het sporten: Kwark met Whey Aardbei eitwitpoeder

Ik wil eigenlijk mijn ontbijt en lunch ook nog gaan vervangen. Iemand nog een tip voor de cut fase? Mocht iemand van jullie nog een vet/kh arm alternatief voor het avondeten weten, be my guest.
- Met zuidelijke groet -
pi_164014440
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 18:06 schreef De-Hamster het volgende:
Zooo gaat heerlijk. Ik ben al een jaar serieuzer aan het fitnessen. 3 a 4 keer per week, eigenlijk sinds mijn revalidatie voor de kruisbandblessure. Nu ben ik sinds ongeveer anderhalve maand goed op mijn eten aan het letten. Ik at 's avonds altijd mee met mijn ouders en die hadden wel 'relatief gezonde' dingen zoals Spaghetti, Broccoli, Bloemkool, Spinazie, Spitskool. Maar al die groente maakte me moeder met een roomsausje, dit is natuurlijk relatief vettig. Spaghetti is dat in principe ook.

Ik heb bovengemiddeld sterke hamstrings, quadriceps en kuiten maar kwam op een gegeven moment over de 90 kg heen en 15% vet (183 cm). Toen ben ik 's avonds alleen nog maar kip + rijst en dan (broccoli of willekeurige zak roerbakgroenten). Na het sporten meng ik een pot kwark met een schepje Whey eiwitten(aardbei) en in twee weken tijd woog ik al 86kg zonder veel spierverlies te lijden. Daarna ben ik op vakantie gegaan en woog ik 87.5 en nu ben ik weer twee weken thuis en weeg ik 85.5.

's Ochtends: Rond 7:00 uur - twee boterhammen boerentarwe (niet echt bruin brood, ook niet echt wit) met boter en twee plakjes kipfilet per stuk. En één gekleurd gekookt ei. (paasei)
's Middags: Rond 12.30 uur - twee petit pains met ook op beide twee plakken kipfilet (geen boter)
's Avonds: Rond 18:00 uur - Kip, rijst en dan de keuze tussen Broccoli of Roerbakgroente.
Rond 21:00-22:00 na het sporten: Kwark met Whey Aardbei eitwitpoeder

Ik wil eigenlijk mijn ontbijt en lunch ook nog gaan vervangen. Iemand nog een tip voor de cut fase? Mocht iemand van jullie nog een vet/kh arm alternatief voor het avondeten weten, be my guest.
Keep up the good work Hamster!

Je bent goed bezig zo te zien. Nu moet je zorgen dat je dit gaat volhouden.
Veel mensen die een gezondere levensstijl willen lukt het vaak om dit een of twee maanden vol te houden. Je zal ervoor moeten zorgen dat je niet gaat terugvallen in je oude, iets ongezondere levensstijl. Zorg dus ook voor variatie. Altijd hetzelfde doen en eten gaat je vervelen.

Er is voldoende op internet te vinden over voeding en alternatieven voor wat je nu iedere dag eet.
pi_164018457
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 18:06 schreef De-Hamster het volgende:
Verhaal
Eet je niet wat weinig? Dit is max 2000kcal als je dat al haalt. Track je je eten ook? Houd je je macro's bij? Eiwitten zijn zeker belangrijk, juist ook in de cut maar kh en vet net zo.

Ik zou het zelf wat flexibeler maken, zoals hierboven ook wordt gezegd. Zo houd je het veel makkelijker vol en blijft het leuk. Zit zelf in week 12 van mijn cut en eet nog steeds waar ik zin in heb (met mate). Iedere avond kip rijst en broccoli is totaal niet nodig en zeg nou zelf ook niet lekker.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 juli 2016 @ 13:06:17 #254
364681 over_hedge
pi_164019655
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 18:06 schreef De-Hamster het volgende:
Zooo gaat heerlijk. Ik ben al een jaar serieuzer aan het fitnessen. 3 a 4 keer per week, eigenlijk sinds mijn revalidatie voor de kruisbandblessure. Nu ben ik sinds ongeveer anderhalve maand goed op mijn eten aan het letten. Ik at 's avonds altijd mee met mijn ouders en die hadden wel 'relatief gezonde' dingen zoals Spaghetti, Broccoli, Bloemkool, Spinazie, Spitskool. Maar al die groente maakte me moeder met een roomsausje, dit is natuurlijk relatief vettig. Spaghetti is dat in principe ook.

Ik heb bovengemiddeld sterke hamstrings, quadriceps en kuiten maar kwam op een gegeven moment over de 90 kg heen en 15% vet (183 cm). Toen ben ik 's avonds alleen nog maar kip + rijst en dan (broccoli of willekeurige zak roerbakgroenten). Na het sporten meng ik een pot kwark met een schepje Whey eiwitten(aardbei) en in twee weken tijd woog ik al 86kg zonder veel spierverlies te lijden. Daarna ben ik op vakantie gegaan en woog ik 87.5 en nu ben ik weer twee weken thuis en weeg ik 85.5.

's Ochtends: Rond 7:00 uur - twee boterhammen boerentarwe (niet echt bruin brood, ook niet echt wit) met boter en twee plakjes kipfilet per stuk. En één gekleurd gekookt ei. (paasei)
's Middags: Rond 12.30 uur - twee petit pains met ook op beide twee plakken kipfilet (geen boter)
's Avonds: Rond 18:00 uur - Kip, rijst en dan de keuze tussen Broccoli of Roerbakgroente.
Rond 21:00-22:00 na het sporten: Kwark met Whey Aardbei eitwitpoeder

Ik wil eigenlijk mijn ontbijt en lunch ook nog gaan vervangen. Iemand nog een tip voor de cut fase? Mocht iemand van jullie nog een vet/kh arm alternatief voor het avondeten weten, be my guest.
Zoals al gezegd. Eet je niet te weinig? Denk het wel namelijk.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 13:59:35 #255
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_164020860
Hij is een kilo per week afgevallen. Tuurlijk eet hij "te weinig".

Ik zou weer meer variatie in je voeding stoppen inderdaad. Brood, kip en standaard groenten is nou niet echt denderend. Fruit, zaden, noten, bonen, (hele) granen, genoeg andere soorten groenten lijk je nu allemaal niet te eten. Keus zat.
WFPB!
pi_164022098
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 18:06 schreef De-Hamster het volgende:
Zooo gaat heerlijk. Ik ben al een jaar serieuzer aan het fitnessen. 3 a 4 keer per week, eigenlijk sinds mijn revalidatie voor de kruisbandblessure. Nu ben ik sinds ongeveer anderhalve maand goed op mijn eten aan het letten. Ik at 's avonds altijd mee met mijn ouders en die hadden wel 'relatief gezonde' dingen zoals Spaghetti, Broccoli, Bloemkool, Spinazie, Spitskool. Maar al die groente maakte me moeder met een roomsausje, dit is natuurlijk relatief vettig. Spaghetti is dat in principe ook.

Ik heb bovengemiddeld sterke hamstrings, quadriceps en kuiten maar kwam op een gegeven moment over de 90 kg heen en 15% vet (183 cm). Toen ben ik 's avonds alleen nog maar kip + rijst en dan (broccoli of willekeurige zak roerbakgroenten). Na het sporten meng ik een pot kwark met een schepje Whey eiwitten(aardbei) en in twee weken tijd woog ik al 86kg zonder veel spierverlies te lijden. Daarna ben ik op vakantie gegaan en woog ik 87.5 en nu ben ik weer twee weken thuis en weeg ik 85.5.

's Ochtends: Rond 7:00 uur - twee boterhammen boerentarwe (niet echt bruin brood, ook niet echt wit) met boter en twee plakjes kipfilet per stuk. En één gekleurd gekookt ei. (paasei)
's Middags: Rond 12.30 uur - twee petit pains met ook op beide twee plakken kipfilet (geen boter)
's Avonds: Rond 18:00 uur - Kip, rijst en dan de keuze tussen Broccoli of Roerbakgroente.
Rond 21:00-22:00 na het sporten: Kwark met Whey Aardbei eitwitpoeder

Ik wil eigenlijk mijn ontbijt en lunch ook nog gaan vervangen. Iemand nog een tip voor de cut fase? Mocht iemand van jullie nog een vet/kh arm alternatief voor het avondeten weten, be my guest.
Je moet echt alles bijhouden anders weet je niet wat je eet. Het is nu wel een mooi lijstje, maar het kan net zo goed veel te weinig zijn. Houd je macro's bij.
Koop een weegschaal en download een app, houd echt alles bij in je app. Meten is weten.
Je bent dus aan het cutten (je eet minder dan je verbruikt) maar op hoeveel kcal zit je nu dan?
pi_164054887
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 12:16 schreef SpamNinja het volgende:

[..]

Eet je niet wat weinig? Dit is max 2000kcal als je dat al haalt. Track je je eten ook? Houd je je macro's bij? Eiwitten zijn zeker belangrijk, juist ook in de cut maar kh en vet net zo.

Ik zou het zelf wat flexibeler maken, zoals hierboven ook wordt gezegd. Zo houd je het veel makkelijker vol en blijft het leuk. Zit zelf in week 12 van mijn cut en eet nog steeds waar ik zin in heb (met mate). Iedere avond kip rijst en broccoli is totaal niet nodig en zeg nou zelf ook niet lekker.
Bedankt voor je feedback, dit is inderdaad geen 2000 kcal. Ik heb het eens allemaal uitgeteld en ik merk toch wel dat het op papier wel erg weinig is.

Als avondeten hou ik het alternatief voor de Broccoliroosjes op: https://www.plus.nl/produ(...)-zak-400-gram-970221
Qua verbruik ietsje meer, maar mag geen naam hebben.



De reden dat ik dit post is ook echt om alternatieven en tips van jullie te krijgen. Dit is de eerste keer dat ik serieus met voeding bezig ben. Aldoende leert men zegt men. Hiervoor at ik wat in huis was, drie keer per week een broodje taco, frikandelbroodje etc, flinke pasta etc. Nu is het allemaal wat minder en wellicht ben ik iets teveel bezig met het 'cutten van vetten'.

Het is zo te zien wel erg weinig, er moet nog wat bij en wellicht zelfs een extra eetmoment. Voornamelijk omdat ik 's ochtends rond 7:30 eet en daarna pas om 12:30. Daartussenin wil ik iets eten. Maar op het werk hebben wij enkel lunchpauze, dus het moet iets zijn met amper bereidingstijd en eenvoudig aan het bureau te eten zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 07:48 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Keep up the good work Hamster!

Je bent goed bezig zo te zien. Nu moet je zorgen dat je dit gaat volhouden.
Veel mensen die een gezondere levensstijl willen lukt het vaak om dit een of twee maanden vol te houden. Je zal ervoor moeten zorgen dat je niet gaat terugvallen in je oude, iets ongezondere levensstijl. Zorg dus ook voor variatie. Altijd hetzelfde doen en eten gaat je vervelen.

Er is voldoende op internet te vinden over voeding en alternatieven voor wat je nu iedere dag eet.
Thanks, het resultaat was goed inderdaad. Ik ben benieuwd hoe we dit nog iets kunnen verbeteren door het ook continue vol te houden. Alternatieven is inderdaad hetgene ik zoek. Veel recepten op internet zijn of erg ingewikkeld of duren lang om te maken. Daar moet ik eigenlijk nog een paar alternatieven voor hebben. Plus een tussen het ontbijt en lunch tussendoortje moet nog in mijn schema. Want dit is wel erg weinig. Maximaal lijkt mij 1900 Kcal, dat lijkt mij prima voor mijn doel om droger te worden. Aangezien ik drie tot vier keer nog sport en 1x per week gewoon ga uiteten/BBq-en, friet, pizza ofzo eet.

quote:
12s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 13:59 schreef Dizorn het volgende:
Hij is een kilo per week afgevallen. Tuurlijk eet hij "te weinig".

Ik zou weer meer variatie in je voeding stoppen inderdaad. Brood, kip en standaard groenten is nou niet echt denderend. Fruit, zaden, noten, bonen, (hele) granen, genoeg andere soorten groenten lijk je nu allemaal niet te eten. Keus zat.
Fruit ga ik zeker uitbreiden, ik gooi al iets van blauwe bessen door de kwark heen, maar dat is amper wat. Zijn er nog goede fruitsoorten? Appel, Peer, Aardbeien, Druiven of Bananen vind ik allermaal lekker. Alleen zijn bananen toch wel wat koolhydraatrijker he?
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:06 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Je moet echt alles bijhouden anders weet je niet wat je eet. Het is nu wel een mooi lijstje, maar het kan net zo goed veel te weinig zijn. Houd je macro's bij.
Koop een weegschaal en download een app, houd echt alles bij in je app. Meten is weten.
Je bent dus aan het cutten (je eet minder dan je verbruikt) maar op hoeveel kcal zit je nu dan?
Weegschaal gebruikte ik al, ik heb het alleen nog nooit opgeschreven. Dit heb ik nu gedaan, zie het lijstje hierboven. Enorm weinig als ik het zo zie. Ik verwacht met een kantoorbaan, maar toch met drie a vier keer een uur per keer sporten dat ik qua echt verbruik rond de 2200 zit. En om iets aan de cut te hebben dat ik rond de 1800-1900 Kcal moet uitkomen, zodat ik niet iedere week één kilo kwijtraak.

We moeten natuurlijk ook niet teveel inleveren op kracht gebied.

Bedankt allemaal voor de uitgebreide reacties!
- Met zuidelijke groet -
pi_164055060
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 22:14 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Bedankt voor je feedback, dit is inderdaad geen 2000 kcal. Ik heb het eens allemaal uitgeteld en ik merk toch wel dat het op papier wel erg weinig is.

Als avondeten hou ik het alternatief voor de Broccoliroosjes op: https://www.plus.nl/produ(...)-zak-400-gram-970221
Qua verbruik ietsje meer, maar mag geen naam hebben.

[ afbeelding ]

De reden dat ik dit post is ook echt om alternatieven en tips van jullie te krijgen. Dit is de eerste keer dat ik serieus met voeding bezig ben. Aldoende leert men zegt men. Hiervoor at ik wat in huis was, drie keer per week een broodje taco, frikandelbroodje etc, flinke pasta etc. Nu is het allemaal wat minder en wellicht ben ik iets teveel bezig met het 'cutten van vetten'.

Het is zo te zien wel erg weinig, er moet nog wat bij en wellicht zelfs een extra eetmoment. Voornamelijk omdat ik 's ochtends rond 7:30 eet en daarna pas om 12:30. Daartussenin wil ik iets eten. Maar op het werk hebben wij enkel lunchpauze, dus het moet iets zijn met amper bereidingstijd en eenvoudig aan het bureau te eten zijn.

[..]

Thanks, het resultaat was goed inderdaad. Ik ben benieuwd hoe we dit nog iets kunnen verbeteren door het ook continue vol te houden. Alternatieven is inderdaad hetgene ik zoek. Veel recepten op internet zijn of erg ingewikkeld of duren lang om te maken. Daar moet ik eigenlijk nog een paar alternatieven voor hebben. Plus een tussen het ontbijt en lunch tussendoortje moet nog in mijn schema. Want dit is wel erg weinig. Maximaal lijkt mij 1900 Kcal, dat lijkt mij prima voor mijn doel om droger te worden. Aangezien ik drie tot vier keer nog sport en 1x per week gewoon ga uiteten/BBq-en, friet, pizza ofzo eet.

[..]

Fruit ga ik zeker uitbreiden, ik gooi al iets van blauwe bessen door de kwark heen, maar dat is amper wat. Zijn er nog goede fruitsoorten? Appel, Peer, Aardbeien, Druiven of Bananen vind ik allermaal lekker. Alleen zijn bananen toch wel wat koolhydraatrijker he?

[..]

Weegschaal gebruikte ik al, ik heb het alleen nog nooit opgeschreven. Dit heb ik nu gedaan, zie het lijstje hierboven. Enorm weinig als ik het zo zie. Ik verwacht met een kantoorbaan, maar toch met drie a vier keer een uur per keer sporten dat ik qua echt verbruik rond de 2200 zit. En om iets aan de cut te hebben dat ik rond de 1800-1900 Kcal moet uitkomen, zodat ik niet iedere week één kilo kwijtraak.

We moeten natuurlijk ook niet teveel inleveren op kracht gebied.

Bedankt allemaal voor de uitgebreide reacties!
Je bent een man en traint 3 tot 4 uur per week, dan verbruik je toch wel wat meer dan 2200? Op internet zitten veel verschillende websites, probeer een paar (het is natuurlijk voor ieder mens anders) maar ik denk dat je iets meer dan 2200 verbruikt

Volgens je schema eet je nu dus 1488 kcal per dag? Dat is best een grote drop imo, ook in de cut, zeker aangezien je veel meer dan 2200 verbruikt
  FOK!fotograaf woensdag 27 juli 2016 @ 22:25:08 #259
364681 over_hedge
pi_164055139
Myfitnesspall app is wel goed voor voeding bijhouden. Rekent ook voor je uit hoe veel je moet eten om af te vallen en laat zien welke voedingstoffen je eet etc. En je kan de streepjescodes van producten scannen om deze zo toe te voegen. Erg handig!
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_164055226
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 22:25 schreef over_hedge het volgende:
Myfitnesspall app is wel goed voor voeding bijhouden. Rekent ook voor je uit hoe veel je moet eten om af te vallen en laat zien welke voedingstoffen je eet etc. En je kan de streepjescodes van producten scannen om deze zo toe te voegen. Erg handig!
Gebruik ik ook, echt een aanrader, en je hoeft iets maar 1x in te voeren als je het vaker eet, scheelt tijd
  FOK!fotograaf woensdag 27 juli 2016 @ 22:33:16 #261
364681 over_hedge
pi_164055417
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 22:27 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Gebruik ik ook, echt een aanrader, en je hoeft iets maar 1x in te voeren als je het vaker eet, scheelt tijd
Maar daar heb je als het goed is ook aangegeven hoe veel je wilt afvallen in een week. En dan krijg je te zien hoe veel calorieën je moet eten per dag. Hoe veel is dat? hamster

edit: Oh wacht :P Gaat niet over jou maar over
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_164762386
Hello hello!

Al een weekje of 7 3 x per week aan het fitnessen met een full body workout, begin al resultaat te zien nu ! qua eten let ik nergens op, eet alleen een paar eieren per dag. Vanaf morgen begin ik met mijn nieuwe schema, alleen nog ff een beetje finetunen omdat ik ook 3 x per week voetbal. qua afvallen hoef ik niks te doen, vetpercentage van 5.9 %. mijn vraag is alleen wat verstandig is met voetballen.. dat ik niet teveel sprintsnelheid verlies etc.. ga morgen advies vragen maar een beetje andere info is ook altijd handig!
  maandag 22 augustus 2016 @ 20:17:17 #263
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_164769047
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 15:08 schreef Stopcontact2000 het volgende:
Hello hello!

Al een weekje of 7 3 x per week aan het fitnessen met een full body workout, begin al resultaat te zien nu ! qua eten let ik nergens op, eet alleen een paar eieren per dag. Vanaf morgen begin ik met mijn nieuwe schema, alleen nog ff een beetje finetunen omdat ik ook 3 x per week voetbal. qua afvallen hoef ik niks te doen, vetpercentage van 5.9 %. mijn vraag is alleen wat verstandig is met voetballen.. dat ik niet teveel sprintsnelheid verlies etc.. ga morgen advies vragen maar een beetje andere info is ook altijd handig!
Ik snap hiet niks van. Je let niet op je eten en je eet alleen een paar eieren per dag? Finetunen omdat je voetbal speelt? Een vetpercentage van 5,9%, knappe jongen als je dat zo precies weet? En waarom zou je denken dat je zo snel sprintsnelheid zou verliezen door wat fitness?

Als voetbal je sport is, waarom zou je dan niet voetbal gericht trainen?
  FOK!fotograaf maandag 22 augustus 2016 @ 20:37:17 #264
364681 over_hedge
pi_164769556
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 15:08 schreef Stopcontact2000 het volgende:
Hello hello!

Al een weekje of 7 3 x per week aan het fitnessen met een full body workout, begin al resultaat te zien nu ! qua eten let ik nergens op, eet alleen een paar eieren per dag. Vanaf morgen begin ik met mijn nieuwe schema, alleen nog ff een beetje finetunen omdat ik ook 3 x per week voetbal. qua afvallen hoef ik niks te doen, vetpercentage van 5.9 %. mijn vraag is alleen wat verstandig is met voetballen.. dat ik niet teveel sprintsnelheid verlies etc.. ga morgen advies vragen maar een beetje andere info is ook altijd handig!
5.9 procent? Dat is topsporter niveau. Geloof er weinig van aangezien je aangeeft niet op je eten te letten.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_164779457
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:17 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik snap hiet niks van. Je let niet op je eten en je eet alleen een paar eieren per dag? Finetunen omdat je voetbal speelt? Een vetpercentage van 5,9%, knappe jongen als je dat zo precies weet? En waarom zou je denken dat je zo snel sprintsnelheid zou verliezen door wat fitness?

Als voetbal je sport is, waarom zou je dan niet voetbal gericht trainen?
Ja ik eet gewoon normaal, geen extra koolhydraten etc. slechtst een paar eieren voor de eiwitten. Een beetje finetunen om te kijken dat ik de spieren train waardoor ik bijv. hoger kan springen of sterker aan de bal word! Vetpercentage is gemeten in de sportschool, geen idee dat was mijn vraag.. maar dat is dus blijkbaar niet zo?
pi_164779462
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]

5.9 procent? Dat is topsporter niveau. Geloof er weinig van aangezien je aangeeft niet op je eten te letten.
Ik eet gewoon normaal, geen extra sportvoer etc.. zometeen weer een meting.
  FOK!fotograaf dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:14:21 #267
364681 over_hedge
pi_164779534
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:09 schreef Stopcontact2000 het volgende:

[..]

Ik eet gewoon normaal, geen extra sportvoer etc.. zometeen weer een meting.


Dus jij zit op het niveau van plaatje 2? Zou ik heel erg knap vinden als dat zo is zonder op je eten te letten. En pas 7 weken sport.

Alleen paar eieren is trouwens niet genoeg eiwitten voor spieropbouw. Reken ongeveer 2 gram per lichaamsgewicht per dag.

Van de rest, voor voetbal gewoon zorgen dat je je benen goed traint. Ga squaten etc.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_164781272
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dus jij zit op het niveau van plaatje 2? Zou ik heel erg knap vinden als dat zo is zonder op je eten te letten. En pas 7 weken sport.

Alleen paar eieren is trouwens niet genoeg eiwitten voor spieropbouw. Reken ongeveer 2 gram per lichaamsgewicht per dag.

Van de rest, voor voetbal gewoon zorgen dat je je benen goed traint. Ga squaten etc.
net gemeten, vetpercentage van 5.7 %. Ik zie er absoluut niet uit als die knakker op de foto hahah, dat is er een met extreem veel spieren. Squats worden opgenomen in het schema, zei de fitnesstrainer net ook al. Paar eiwitten erbij dus.
pi_164781306
wat voor vetpercentage hebben jullie dan? en hoevaak trainen jullie wekelijks?
pi_164781762
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 10:48 schreef Stopcontact2000 het volgende:

[..]
Paar eiwitten erbij dus.
Dude weet je wel waar je mee bezig bent? Wat en hoeveel je moet eten is minstens net zo belangrijk als wat je in de sportschool doet.
pi_164782416
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:17 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Dude weet je wel waar je mee bezig bent? Wat en hoeveel je moet eten is minstens net zo belangrijk als wat je in de sportschool doet.
nope, ik eet gewoon normaal. stevig ontbijt. lunch en s'avonds vrij gezond. (groente met aardappelen en vlees). heb ook geen trek meer buiten al dit eten om. Ik vind fitness leuk maar heb geen zin om mijn voedselpatroon volledig aan te passen, als dit noodzakelijk is vanwege gezondheid natuurlijk wel. wat adviseren jullie?
  FOK!fotograaf dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:50:51 #272
364681 over_hedge
pi_164782544
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:45 schreef Stopcontact2000 het volgende:

[..]

nope, ik eet gewoon normaal. stevig ontbijt. lunch en s'avonds vrij gezond. (groente met aardappelen en vlees). heb ook geen trek meer buiten al dit eten om. Ik vind fitness leuk maar heb geen zin om mijn voedselpatroon volledig aan te passen, als dit noodzakelijk is vanwege gezondheid natuurlijk wel. wat adviseren jullie?
mijn advies is om myfitnesspal te downloaden. paar dagen je eten bijhouden. En kijken wat je nou eigenlijk binnenkrijgt.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_164782583
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:50 schreef over_hedge het volgende:

[..]

mijn advies is om myfitnesspal te downloaden. paar dagen je eten bijhouden. En kijken wat je nou eigenlijk binnenkrijgt.
okay, ga ik doen. Thanks voor je advies!
  Moderator woensdag 24 augustus 2016 @ 07:52:39 #274
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_164805137
Alleen vandaag 10% korting bij XXL
Kortingscode: VOL GAS
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 24 augustus 2016 @ 10:27:19 #275
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164807094
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 10:50 schreef Stopcontact2000 het volgende:
wat voor vetpercentage hebben jullie dan? en hoevaak trainen jullie wekelijks?
Vind ik niet boeiend, en 3-5x per week.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 28 augustus 2016 @ 13:30:04 #276
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_164910279
Een vraagje: ik zweet altijd als een otter, zeker met dit weer. Zo erg dat van ochtend continu de gewichten uit mijn handen gleden.
Nu zat ik te denken dat handschoenen misschien uitkomst kunnen bieden. Maar is dit wel zo? En zo ja? Wat?
Iemand een tip?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 28 augustus 2016 @ 13:47:45 #277
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_164910742
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 13:30 schreef hierissieweer het volgende:
Een vraagje: ik zweet altijd als een otter, zeker met dit weer. Zo erg dat van ochtend continu de gewichten uit mijn handen gleden.
Nu zat ik te denken dat handschoenen misschien uitkomst kunnen bieden. Maar is dit wel zo? En zo ja? Wat?
Iemand een tip?
Magnesium en als dat niet mag, liquid chalk. Ik ben geen voorstander van handschoenen :P
Fear is the path to the Dark Side.
  zondag 28 augustus 2016 @ 17:02:11 #278
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_164916965
Waarom zou magnesium niet mogen?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 28 augustus 2016 @ 19:43:20 #279
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_164920262
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 17:02 schreef hierissieweer het volgende:
Waarom zou magnesium niet mogen?
Sommige gyms willen dat niet, omdat het stuift en vlekken achterlaat op alles dat je aanraakt.
Fear is the path to the Dark Side.
  zondag 28 augustus 2016 @ 19:46:18 #280
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_164920332
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:43 schreef Artoo het volgende:

[..]

Sommige gyms willen dat niet, omdat het stuift en vlekken achterlaat op alles dat je aanraakt.
Had mij even ingelezen. Maar ik denk dat dat liquide chalk wel wat is. Nog een tip qua merk?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 28 augustus 2016 @ 19:49:38 #281
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_164920420
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:46 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Had mij even ingelezen. Maar ik denk dat dat liquide chalk wel wat is. Nog een tip qua merk?
Heb zelf chalk van MyProtein omdat ik daar ook whey bestel. Ik heb ook wel eens geleend van vrienden die diverse merken hebben, het werkt allemaal prima.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_165016602
Hoi! Ik heb sinds zondag een abbo op Basic fit. Mijn beste vriend edem, dus nu gaan we samen sporten. Hartstikke leuk maar ik zoek nog een ideaal trainingsschema.

Ik heb de app van BF, alsmede de speciale Food app. Hierdoor kan ik letten op wat ik eet. Ik heb sinds maandag geen frisdrank of wat dan ook op. Ik ben al 7 ons afgevallen maar ik merk dat ik steeds meer denk dat ' één snoepje of koekje geen kwaad kunnen'. Ik wil nu 15 kg afvallen ( van 80 naar 65). Ik train ook spieren, maar dit doe ik vooral met mijn beste vriend.

Mijn idee was dus om 3 keer per week te gaan, waarvan 1 dag spieren en 2 keer cardio. Ik weet echter niet of dit het beste is, mijn doel is om naast die 15 kg de singelloop van breda volgend jaar te gaan lopen.

Oh, en lekker eten wat tegelijk gezond is? Het probleem met mij is is dat ik geen (pure) kaas, ei, of vis lust.

Alvast bedankt voor de adviezen
  donderdag 1 september 2016 @ 19:22:01 #283
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_165016785
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:15 schreef Vlaggenroof het volgende:
Oh, en lekker eten wat tegelijk gezond is? Het probleem met mij is is dat ik geen (pure) kaas, ei, of vis lust.
Heb jij even geluk, want die shit is ongezond. Nu nog vlees en melk :P
WFPB!
pi_165016790
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:22 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Heb jij even geluk, want die shit is ongezond. Nu nog vlees en melk :P
Oh ja, ik was melk vergeten😋
pi_165017414
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:22 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Heb jij even geluk, want die shit is ongezond. Nu nog vlees en melk :P
Whut? ei en vis ongezond?

Kaas is niet gezond. Maar echt ongezond zou ik het ook niet noemen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_165017569
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:15 schreef Vlaggenroof het volgende:
Hoi! Ik heb sinds zondag een abbo op Basic fit. Mijn beste vriend edem, dus nu gaan we samen sporten. Hartstikke leuk maar ik zoek nog een ideaal trainingsschema.

Ik heb de app van BF, alsmede de speciale Food app. Hierdoor kan ik letten op wat ik eet. Ik heb sinds maandag geen frisdrank of wat dan ook op. Ik ben al 7 ons afgevallen maar ik merk dat ik steeds meer denk dat ' één snoepje of koekje geen kwaad kunnen'. Ik wil nu 15 kg afvallen ( van 80 naar 65). Ik train ook spieren, maar dit doe ik vooral met mijn beste vriend.

Mijn idee was dus om 3 keer per week te gaan, waarvan 1 dag spieren en 2 keer cardio. Ik weet echter niet of dit het beste is, mijn doel is om naast die 15 kg de singelloop van breda volgend jaar te gaan lopen.

Oh, en lekker eten wat tegelijk gezond is? Het probleem met mij is is dat ik geen (pure) kaas, ei, of vis lust.

Alvast bedankt voor de adviezen
Ik zou meer kracht training doen dan 1x in de week. Want 1x in de week dan kan je het net zo goed niet doen :P met meer spieren verbrand je ook weer meer in rust.

Qua afvallen. Zorg simpel gezegd dat je minder calorieën binnenkrijgt dat je verbrand. Dit is een kwestie van bijhouden hoeveel je binnen krijgt en uitrekenen wat je basis behoeften is en dan 500 onder gaan zitten. Dan val je vanzelf af. Dan kan je gewoon soms nog een koekje eten. Of een glas cola drinken. Je hoeft echt niet in 1x alleen maar gezonde dingen te eten en niks lekkers mee te eten. Als je van slecht naar heel gezond gaat hou je het over het algemeen stuk minder lang vol.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_165021361
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:49 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ik zou meer kracht training doen dan 1x in de week. Want 1x in de week dan kan je het net zo goed niet doen :P met meer spieren verbrand je ook weer meer in rust.

Qua afvallen. Zorg simpel gezegd dat je minder calorieën binnenkrijgt dat je verbrand. Dit is een kwestie van bijhouden hoeveel je binnen krijgt en uitrekenen wat je basis behoeften is en dan 500 onder gaan zitten. Dan val je vanzelf af. Dan kan je gewoon soms nog een koekje eten. Of een glas cola drinken. Je hoeft echt niet in 1x alleen maar gezonde dingen te eten en niks lekkers mee te eten. Als je van slecht naar heel gezond gaat hou je het over het algemeen stuk minder lang vol.
Ja, daar ben ik achter. Volgens de app zou ik dus dagelijks min/max 1794 calorien binnen moeten krijgen. Vandaag had ik dan gesport waardoor ik 196 calorien ben verloren. Dit verrekend die meteen eigenlijk. Helaas heb ik nu met 53 calorieën het overschreden.. Misschien wel meer omdat ik na het sporten honger had en toen een subway heb gehaald 😋
Op de avonden dat ik niet ga sporten maak ik na het eten wel even een wandeling van een uur. Helpt niet veel denk ik, maar het is toch extra beweging.. ook op het werk ( tuincentrum) loop en til ik veel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2016 21:35:24 ]
  dinsdag 6 september 2016 @ 08:14:30 #288
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_165121052
Fokkers.
Mijn naam is verwarrend maar ik ben echt een man. Ik ben sinds kort weer lekker aan de fitness. Beetje krachttraining en ook altijd wat cardio. Ik wil nog wat sterker en strakker worden en ook nog wat afvallen en vet kwijt. Ik denk erover om wat supplementen te gebruiken om eventueel beter te kunnen trainen of sneller resultaat te krijgen. Iemand die tips heeft over wat ik zou kunnen kopen?
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  dinsdag 6 september 2016 @ 08:40:05 #289
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165121305
Zolang we niets over voeding of training weten is er niet echt iets zinnigs over supplementen te zeggen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 6 september 2016 @ 08:45:01 #290
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_165121356
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 08:40 schreef Rauw. het volgende:
Zolang we niets over voeding of training weten is er niet echt iets zinnigs over supplementen te zeggen.
Ik probeer gezond te eten. Koolhydraten eet ik niet zo veel, alleen in brood. Aan de andere kant drink ik het weekend wel regelmatig alcohol en eet ik graag een kapsalon.
Ik sport circa 2 a 3 keer per week in de sportschool. Daar houd ik me vooral bezig met krachtoefeningen bovenlichaam, bicept, triceps, schouders, borst e.d.. Verder doe ik meestal nog een half uur aan Cardia, dan zit ik rond de hartslag 145.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  FOK!fotograaf dinsdag 6 september 2016 @ 08:47:55 #291
364681 over_hedge
pi_165121388
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 08:45 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Ik probeer gezond te eten. Koolhydraten eet ik niet zo veel, alleen in brood. Aan de andere kant drink ik het weekend wel regelmatig alcohol en eet ik graag een kapsalon.
Ik sport circa 2 a 3 keer per week in de sportschool. Daar houd ik me vooral bezig met krachtoefeningen bovenlichaam, bicept, triceps, schouders, borst e.d.. Verder doe ik meestal nog een half uur aan Cardia, dan zit ik rond de hartslag 145.
:D

Misschien moet je juist wel Koolhydraten eten ivm je krachttraining. En kapsalon laten staan :P
2x in de week is wel wat weinig btw. Begin met 3 a 4x te gaan en ga een schema volgen ipv maar wat te doen.

Qua supplementen zou ik het lekker bij alleen wat eiwitten houden. Van de rest weet ik hier weinig van. Je zou het in het boddybuild topic kunnen vragen. (stuk actiever topic en mensen met meer kennis) Ik denk alleen dat ze je het advies geven om geen supplementen te nemen als je geen idee hebt waar je mee bezig bent. :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 6 september 2016 @ 09:13:39 #292
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165121733
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 08:47 schreef over_hedge het volgende:

Ik denk alleen dat ze je het advies geven om geen supplementen te nemen als je geen idee hebt waar je mee bezig bent. :)
Vooral dit,
houd bij wat je eet, drinkt en doet met een app. Zorg dat je voeding klopt met je BMR en zorg dat je voldoende eiwitten neemt.

Geen frisdranken, doe boodschappen aan de buitenste ring van de supermarkt (groente/fruit, vlees/vis, zuivel).

Als je al het bovenstaande al doet kun je eens gaan kijken naar supplementatie, anders heeft het totaal geen zin.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 6 september 2016 @ 10:01:29 #293
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_165122349
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2016 09:13 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Vooral dit,
houd bij wat je eet, drinkt en doet met een app. Zorg dat je voeding klopt met je BMR en zorg dat je voldoende eiwitten neemt.

Geen frisdranken, doe boodschappen aan de buitenste ring van de supermarkt (groente/fruit, vlees/vis, zuivel).

Als je al het bovenstaande al doet kun je eens gaan kijken naar supplementatie, anders heeft het totaal geen zin.
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2016 09:13 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Vooral dit,
houd bij wat je eet, drinkt en doet met een app. Zorg dat je voeding klopt met je BMR en zorg dat je voldoende eiwitten neemt.

Geen frisdranken, doe boodschappen aan de buitenste ring van de supermarkt (groente/fruit, vlees/vis, zuivel).

Als je al het bovenstaande al doet kun je eens gaan kijken naar supplementatie, anders heeft het totaal geen zin.
Ga ik doen. Thx. Frisdrank doe ik trouwens al niet. Overdag drink ik kraanwater en koffie en avonds bronwater. Verder eet ik 2 a 3 stuks fruit per dag, ochtends een boterham, middags 4 boterhammen met gerookte kipfilet en avonds wat vlees met groente. De boterhammen in de middag wil ik vanaf volgende week vervangen voor magere kwark met stukjes ananas.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  dinsdag 6 september 2016 @ 10:02:10 #294
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_165122358
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 08:45 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Ik probeer gezond te eten. Koolhydraten eet ik niet zo veel, alleen in brood. Aan de andere kant drink ik het weekend wel regelmatig alcohol en eet ik graag een kapsalon.
Ik sport circa 2 a 3 keer per week in de sportschool. Daar houd ik me vooral bezig met krachtoefeningen bovenlichaam, bicept, triceps, schouders, borst e.d.. Verder doe ik meestal nog een half uur aan Cardia, dan zit ik rond de hartslag 145.
- Ga écht gezond eten
- Never skip leg day
- Supplementen zijn inderdaad bedoeld om aan te vullen als je normale shit op orde is; goed slapen goed eten goed trainen. Dan kan je eventueel extra resultaat bereiken met supplementen.
WFPB!
  FOK!fotograaf dinsdag 6 september 2016 @ 10:06:48 #295
364681 over_hedge
pi_165122422
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 10:01 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

[..]

Ga ik doen. Thx. Frisdrank doe ik trouwens al niet. Overdag drink ik kraanwater en koffie en avonds bronwater. Verder eet ik 2 a 3 stuks fruit per dag, ochtends een boterham, middags 4 boterhammen met gerookte kipfilet en avonds wat vlees met groente. De boterhammen in de middag wil ik vanaf volgende week vervangen voor magere kwark met stukjes ananas.
Ik gok dat je te weinig eet. Ga het idd eens bijhouden met een app (myfitnesspal is erg goed)
Ik zou eerder kwark met fruit erbij doen ipv als vervanger.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 6 september 2016 @ 10:10:01 #296
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165122478
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 10:01 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

[..]

Ga ik doen. Thx. Frisdrank doe ik trouwens al niet. Overdag drink ik kraanwater en koffie en avonds bronwater. Verder eet ik 2 a 3 stuks fruit per dag, ochtends een boterham, middags 4 boterhammen met gerookte kipfilet en avonds wat vlees met groente. De boterhammen in de middag wil ik vanaf volgende week vervangen voor magere kwark met stukjes ananas.
Ik zou de kwark in de middag én de 4 boterhammen eten. Je kan de carbs van die boterhammen goed gebruiken.
pi_165687588
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:17 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Ga naar basic fit daar komen veel kampers dus daar zal jij je wel thuis voelen ^O^ :D
wat noem je mij kamper, je weet niet wat mijn afkomst is pik
  Moderator woensdag 5 oktober 2016 @ 14:20:42 #298
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165769959
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 12:59 schreef Lightweight het volgende:

[..]

wat noem je mij kamper, je weet niet wat mijn afkomst is pik
Lompe opmerking inderdaad. Daarbij is Basic Fit een prima sportschool. In ieder geval de basic fit waar ik zit :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_167600372
zojuist de magische grens van 100 kg squat doorbroken (3x8) *O*
  zondag 25 december 2016 @ 17:06:09 #300
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_167600587
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 16:43 schreef Deeltjesversneller het volgende:
zojuist de magische grens van 100 kg squat doorbroken (3x8) *O*
Well done. ^O^
  Moderator dinsdag 10 januari 2017 @ 18:23:50 #301
9859 crew  Karina
Woman
pi_168033797
Meteen de lapo zie ik :') Ik stel mijn vraag wel in het nieuwe topic dan, anders ziet niemand het :P
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')