abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 juni 2016 @ 11:25:54 #26
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_163386801
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 07:37 schreef Bugno het volgende:
Jullie ook al mail gehad over activatie van tickets? Heb twee kaarten, maar moet ik die voor mijn medereiziger nou ook "Unassignen" en op een andere naam ofzo zetten? Of gaat dit alleen om gevallen wanneer je niet samen binnen komt?
Hahahahah jezelf quoten :')

Anyway: Heb de kaart voor de Mrs. inmiddels unassigned en aan haar geforward, zodat zij ook kaart op naam heeft. Krijgen dus ook festivalbandje met credit (ben ik erg blij mee, scheelt gesjouw met geld etc.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  maandag 11 juli 2016 @ 22:20:07 #27
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_163676816
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 11:25 schreef Bugno het volgende:

[..]

Hahahahah jezelf quoten :')

Anyway: Heb de kaart voor de Mrs. inmiddels unassigned en aan haar geforward, zodat zij ook kaart op naam heeft. Krijgen dus ook festivalbandje met credit (ben ik erg blij mee, scheelt gesjouw met geld etc.
Haha, nog een keer, nog n keer:

Het weer wordt (zoals het nu lijkt) TOP!! 8-) Donderdagnacht rijden, vrijdag lekker relaxen am camping en dan los _O_

Oh, en: Jamie XX, Bodzin en Solomun tegenover elkaar geprogrammeerd. Hoe dan?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_163711599
Yes ben er weer bij, morgen om 18:00 met de melt trein dit keer vanaf Amsterdam :)
Benieuwd naar het terrein trouwens, lijkt erop dat het een meter of 40 naar achter is geschoven?
ka·na·rie de; m -s geel vogeltje, populair als huisdier
  woensdag 13 juli 2016 @ 19:58:43 #29
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_163718833
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 13:51 schreef spoeleh het volgende:
Yes ben er weer bij, morgen om 18:00 met de melt trein dit keer vanaf Amsterdam :)
Benieuwd naar het terrein trouwens, lijkt erop dat het een meter of 40 naar achter is geschoven?
Nogniet eerder geweest, maar terrein is iets anders. Bos is nu ook in gebruik, nieuwe stage bij t strand.

Wij vertrekken nacht van do op vrij. Hopelijk rond 10.00 u ter plaatse!
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_163721523
Godver, geen bandjes maar gewoon cash dit jaar. :'( :{
Koning.
  donderdag 14 juli 2016 @ 11:32:50 #31
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_163728945
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:09 schreef tha_dark het volgende:
Godver, geen bandjes maar gewoon cash dit jaar. :'( :{
Ja, dat was wel even balen. Zul je zien dat alle ATM's zondag al leeg zijn.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_163826786
Ik verwacht een verslag mensen?! *O*
  dinsdag 19 juli 2016 @ 07:19:41 #33
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_163848262
quote:
4s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:40 schreef Leonos het volgende:
Ik verwacht een verslag mensen?! *O*
Nog beetje te vroeg voor een vol verslag...gisteren rond 22.00 uur thuis, vandaag weer aan de arbeid :O

Laatste plaat van het festival:


_O_
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:35:29 #34
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_163850493
Zo, eerste mailtjes weggewerkt, tijd voor wat retrospectie:

Nacht van donderdag op vrijdag rond 3.30 u gaan rijden, waardoor we mooi rond 10 uur arriveerden. Camping Plus tickets in de pocket en geen rij bij het ophalen van ons bandje. Het echte Plus veld bleek al vol, waardoor we plaats mochten nemen op het veld voor VIP/Friends. Stelde verder weinig voor, maar we mochten onze auto er bij parkeren en gratis en onbeperkt douchen.

Eerst uitgebreid geluncht en rond 16 uur naar het terrein. Was er nog niet eerder geweest, dus de entourage met gigantische stalen kranen maakte wel even indruk. Beetje rondlopen, en daarna de eerste act in Jamie Woon, die niet teleurstelde. Tijd voor wat beats, dus naar onze favourite-stage to be, Gremmin Beach. Met eerst een superieure Black Coffee en daarna wat uitgelatenheid met Andhim, door naar Tame Impala. Start met Let it Happen, was geniaal, maar wij waren het er allemaal over eens dat ze die beter als afsluiter hadden kunnen bewaren. Door alle platen lang uit te smeren, werd het een vrij eentonig optreden, met wel een zeer, zeer uitgelaten crowd en prachtige lichtshow. De vermoeidheid van de lange rit en de korte nacht begon z'n tol te eisen en dus zochten we rond een uur of 1.00 u onze tent op. Het was KOUD, met een graad of 11 en een stevig briesje, dus joggingpakken aan in de tent.

Blij verrast de volgende dag rond 9/10 uur uit de tent gebrand. Prachtig weer 8-) De dag stond in het teken van uitgebreid chillen bij de tent, met een wijntje, een g&t, een biertje en wat al niet meer. Vandaag ging het festivalterrein rond 16 uur open, wij mikten eerst op een setje van Tom Trago op de non-stop Sleepless floor. Set was ok, alleen het geluid viel tegen (je kunt bassen ook overdrijven). Door naar Gremmin Beach, waar achtereenvolgens Stimming, DJ Phono ( _O_ ) en het Kollektiv ( _O_ ) ons naar een voorlopig hoogtepunt brachten. Het eerste bezoek aan de Big Wheel stage bracht een kleine schok te weeg: wat een enorm podium en dito veld! Meester Stephan Bodzin voldeed volledig aan de verwachtingen met een sublieme liveset, gecombineerd met de beste lichtshow die ik ooit heb gezien. Snel terug naar Gremmin Beach voor de laatste drie uurtjes van Solomun. Met name een gouden laatste anderhalf uur, waarin hij golden oldies inmixte (Sing it Back van Moloko met de baslijn van I Feel Love van Donna Summer _O_ ). Het was inmiddels helemaal licht, even kijken nog bij de Sleepless Floor. Na enkele minuten daar weer vertrokken, aangezien iedereen vol in de overlevingsstand stond en er van een prettige vibe geen sprake meer was. 'n Mooie 7 uur weer in de tent (in inmiddels lichte motregen).

Zondag wakker met wat hardere regen, dus nog een keer omgedraaid. Tegen half 1 opstaan bij een heerlijk zonnetje. Dat 3-liter pak rode wijn moest toch op, dus brunchen met rode wijn en broodjes spiegelei. Klaar om rond 18 u weer te vertrekken richting Josh Wink op Sleepless. Jammergenoeg aardig wat trek gekregen, dus moesten we de heerlijk draaiende Josh laten voor wat het was voor een maaltijd. 21.30 u even kijken bij Chvrches, maar die voelden we niet helemaal. Bij Medusa knalde Digitalism gigantisch, waardoor we er weer helemaal waren en de mannen van Disclosure ons een nieuw hoogtepuntje brachten. Had ze nog niet live gezien, maar de mix van house en garage werkte fantastisch, en de meneer van Disclosure is uitermate goed bij stem. Hoewel de vermoeidheid aardig heftig werd, toch nog even kijken bij Tiga, die met een aantal klassiekers de pijnlijke benen deed vergeten. Dacht ik dat ik met You Gonna Want me de laatste plaat van festival gehoord had, liepen we bij vertrek naar de uitgang nog langs de Block Party stage, waar we met onze groep bijna euforisch de laatste passen maakten op Jürgen Paape's So Weit Wie Noch Nie (zie hierboven).

Maandagochtend op ons gemak de tent afgebroken, 12 uur in de auto en na een hele rits wegwerkzaamheden rond 22 uur weer thuis. Met de afspraak om volgend jaar weer te gaan uiteraard.

Ik vond het briljant _O_
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_163850923
Erg leuk verslag Bugno ^O^
pi_163851455
Goed verslag!
Het is nog ongeveer zoals vroeger dus. Die kranen! O+
pi_164230114
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:35 schreef Bugno het volgende:
Zo, eerste mailtjes weggewerkt, tijd voor wat retrospectie:

Nacht van donderdag op vrijdag rond 3.30 u gaan rijden, waardoor we mooi rond 10 uur arriveerden. Camping Plus tickets in de pocket en geen rij bij het ophalen van ons bandje. Het echte Plus veld bleek al vol, waardoor we plaats mochten nemen op het veld voor VIP/Friends. Stelde verder weinig voor, maar we mochten onze auto er bij parkeren en gratis en onbeperkt douchen.

Eerst uitgebreid geluncht en rond 16 uur naar het terrein. Was er nog niet eerder geweest, dus de entourage met gigantische stalen kranen maakte wel even indruk. Beetje rondlopen, en daarna de eerste act in Jamie Woon, die niet teleurstelde. Tijd voor wat beats, dus naar onze favourite-stage to be, Gremmin Beach. Met eerst een superieure Black Coffee en daarna wat uitgelatenheid met Andhim, door naar Tame Impala. Start met Let it Happen, was geniaal, maar wij waren het er allemaal over eens dat ze die beter als afsluiter hadden kunnen bewaren. Door alle platen lang uit te smeren, werd het een vrij eentonig optreden, met wel een zeer, zeer uitgelaten crowd en prachtige lichtshow. De vermoeidheid van de lange rit en de korte nacht begon z'n tol te eisen en dus zochten we rond een uur of 1.00 u onze tent op. Het was KOUD, met een graad of 11 en een stevig briesje, dus joggingpakken aan in de tent.

Blij verrast de volgende dag rond 9/10 uur uit de tent gebrand. Prachtig weer 8-) De dag stond in het teken van uitgebreid chillen bij de tent, met een wijntje, een g&t, een biertje en wat al niet meer. Vandaag ging het festivalterrein rond 16 uur open, wij mikten eerst op een setje van Tom Trago op de non-stop Sleepless floor. Set was ok, alleen het geluid viel tegen (je kunt bassen ook overdrijven). Door naar Gremmin Beach, waar achtereenvolgens Stimming, DJ Phono ( _O_ ) en het Kollektiv ( _O_ ) ons naar een voorlopig hoogtepunt brachten. Het eerste bezoek aan de Big Wheel stage bracht een kleine schok te weeg: wat een enorm podium en dito veld! Meester Stephan Bodzin voldeed volledig aan de verwachtingen met een sublieme liveset, gecombineerd met de beste lichtshow die ik ooit heb gezien. Snel terug naar Gremmin Beach voor de laatste drie uurtjes van Solomun. Met name een gouden laatste anderhalf uur, waarin hij golden oldies inmixte (Sing it Back van Moloko met de baslijn van I Feel Love van Donna Summer _O_ ). Het was inmiddels helemaal licht, even kijken nog bij de Sleepless Floor. Na enkele minuten daar weer vertrokken, aangezien iedereen vol in de overlevingsstand stond en er van een prettige vibe geen sprake meer was. 'n Mooie 7 uur weer in de tent (in inmiddels lichte motregen).

Zondag wakker met wat hardere regen, dus nog een keer omgedraaid. Tegen half 1 opstaan bij een heerlijk zonnetje. Dat 3-liter pak rode wijn moest toch op, dus brunchen met rode wijn en broodjes spiegelei. Klaar om rond 18 u weer te vertrekken richting Josh Wink op Sleepless. Jammergenoeg aardig wat trek gekregen, dus moesten we de heerlijk draaiende Josh laten voor wat het was voor een maaltijd. 21.30 u even kijken bij Chvrches, maar die voelden we niet helemaal. Bij Medusa knalde Digitalism gigantisch, waardoor we er weer helemaal waren en de mannen van Disclosure ons een nieuw hoogtepuntje brachten. Had ze nog niet live gezien, maar de mix van house en garage werkte fantastisch, en de meneer van Disclosure is uitermate goed bij stem. Hoewel de vermoeidheid aardig heftig werd, toch nog even kijken bij Tiga, die met een aantal klassiekers de pijnlijke benen deed vergeten. Dacht ik dat ik met You Gonna Want me de laatste plaat van festival gehoord had, liepen we bij vertrek naar de uitgang nog langs de Block Party stage, waar we met onze groep bijna euforisch de laatste passen maakten op Jürgen Paape's So Weit Wie Noch Nie (zie hierboven).

Maandagochtend op ons gemak de tent afgebroken, 12 uur in de auto en na een hele rits wegwerkzaamheden rond 22 uur weer thuis. Met de afspraak om volgend jaar weer te gaan uiteraard.

Ik vond het briljant _O_
Heerlijk verslag. _O_ O+
Ook mooi om te zien dat jouw festival echt totaal anders was dan die van mij. :D
Kom er misschien nog op terug met een eigen verslag.

En geniaal dat je So weit wie noch nie hebt gehoord. O+ Dat zou echt een hoogtepunt voor me zijn geweest. :+
Koning.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 20:51:37 #38
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_164230271
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:45 schreef tha_dark het volgende:

[..]

Heerlijk verslag. _O_ O+
Ook mooi om te zien dat jouw festival echt totaal anders was dan die van mij. :D
Kom er misschien nog op terug met een eigen verslag.

En geniaal dat je So weit wie noch nie hebt gehoord. O+ Dat zou echt een hoogtepunt voor me zijn geweest. :+
Wordt nu wel nieuwsgierig naar jouw belevenissen ja :o

Zal kijken of ik van de week mijn eigen gemaakte opname van SWWNN kan uploaden ergens O+
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_164231185
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:51 schreef Bugno het volgende:

[..]

Wordt nu wel nieuwsgierig naar jouw belevenissen ja :o

Zal kijken of ik van de week mijn eigen gemaakte opname van SWWNN kan uploaden ergens O+
Oké, ik ga even een poging wagen.

Donderdagochtend rond 07:00 vertrokken met de auto richting Melt. Uiteindelijk kwamen we daar aan het eind van de middag aan en begonnen we onze plek op de camping in te richten. Na de nodige drankjes zijn we naar de pre-party bij de Sleepless gegaan. Betere pre-party dan vorig jaar en leuk om alvast te zien hoe de Sleepless er dit jaar uit zou zien. Met name omdat de Sleepless onze 'thuisbasis' is tijdens Melt.

Vrijdag aan het begin van de middag even naar Marco Ressmann gegaan op de Sleepless maar verder vooral gechillt bij de tent. Toen om 22:00 uur eindelijk naar het festivalterrein! Bij binnenkomst viel meteen op dat de mainstage en de Medusa stage van plek waren gewisseld en dat was toch wel een tegenvaller. Hierdoor kwam de mainstage niet tot zijn recht en ook het ontbreken van de tent bij de Medusa stage viel tegen. Snel maar doorgelopen richting de Big Wheel Stage waar Helena Hauff een heerlijke degelijke set neerzette. _O_ Verder de rest van de avond bij de Big Wheel gebleven met een klein uitstapje naar Tame Impala.
Onze verwachtingen waren hoog gespannen van Andy Stott, Vril en Ben Klock maar alle drie vielen ze behoorlijk tegen. Vooral de inspiratieloze set van Klock was echt dramatisch.
Snel maar richting de Gremmin Beach stage gegaan waar Koze heerlijk stond te draaien. O+ Een van de hoogtepunten van Melt was het moment dat hij Can't Do Without You van Caribou draaide op het moment dat de zon langzaam boven het meer opkwam. O+

Na de set van Koze gingen we naar de Sleepless waar Dekmantel van 07:00 tot 10:00 draaide. Op dat moment kwam de zon ook heerlijk door en hebben we heerlijk in het gras gelegen naast de Sleepless tot een uurtje of 11:00. Geen moment de neiging gehad om even te gaan dansen want de set van Dekmantel was wel by-far het slechtste dat we gehoord hebben op Melt. :')

Zaterdagmiddag alweer rond 15:00 opgestaan en lekker bij de tent chillen en BBQ-en. Om 21:00 gingen we naar de Sleepless voor wat toch wel het absolute hoogtepunt van Melt zou worden. De drie uur durende set van Kobosil. _O_ O+ Mocht deze nog online komen dan kan ik iedereen aanraden om deze te beluisteren. Wat een magie kwam er van die set af. Daarna nog even een stukje van Blind Observatory meegepakt wat ook echt top was. Daarna stukje Bodzin op de Big Wheel maar die kon niet echt overtuigen waardoor we dus via een klein stukje beuken bij Benjamin Damage terecht kwamen bij Solomun. Heerlijke set met dat opkomende zonnetje op de achtergrond.
Rond 06:30 gingen we weer richting de Sleepless voor de set van Ø [Phase]. Deze set van 07:00 - 10:00 komt toch wel op de tweede plek van hoogtepunten van Melt. Heerlijk hoe hij elk uur het tempo weer wat opvoerde met geniale platen. _O_
Na de set van Ø [Phase] gingen we moe maar voldaan richting de camping.

De zondag gingen we pas rond 20:00 richting het festival voor alweer de laatste avond. The Black Madonna zorgde ervoor dat we meteen in de goede vibe zaten. Heerlijke set met stevige discoplaten. Vervolgens ging Motor City Drum Ensemble hier vrolijk mee door. Helaas hierdoor de tijd helemaal uit het oog verloren (de tijd deed er sowieso niet toe op Melt) en Chvrches gemist. Na MCDE was het tijd voor Disclosure die ons echt aangenaam hebben verrast. We stonden redelijk ver vooraan en de sfeer tijdens het optreden was erg goed. Hierna nog even naar Tiga, wat voor mij toch ook wel 1 van de hoogtepunten was van Melt. Een uur lang alleen maar klassiekers en zo het festival goed kunnen afsluiten. _O_
Maar gelukkig was daar nog Ellen Allien op de Sleepless. O+ Echt een geniale set en wat een energie heeft dat wijf.O+ Tot 05:30 nog even de laatste energie uit onze benen gedanst en daarna compleet gesloopt gaan slapen. Maandag rond 12:00 weer richting Nederland vertrokken. Volgend jaar zijn we sowieso weer van de partij.

Een van de hoogtepunten van Melt: O+

Koning.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 08:08:05 #40
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_164237708
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 21:26 schreef tha_dark het volgende:
Snel maar richting de Gremmin Beach stage gegaan waar Koze heerlijk stond te draaien. Een van de hoogtepunten van Melt was het moment dat hij Can't Do Without You van Caribou draaide op het moment dat de zon langzaam boven het meer opkwam.
Nice!

Genoemde in de quote had voor mij dan weer een absoluut hoogtepunt geweest!

Grappig inderdaad dat er een totaal andere indeling en urenindeling uitrolt bij jullie. respect voor het aantal uren dat jullie hebben genoten. Ellen Alien wilde ik eigenlijk echt zien, maar zoals gezegd vond ik de vibe van het publiek niet echt lekker.

Wellicht tot volgend jaar :)

En oh ja, over Bodzin: Waren jullie er nog toen hij Kerberos live speelde?? Hoe was dat niet overtuigend :o
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_172365519
Gaat er nog iemand naar Melt dit jaar?
Ik vertrek morgenavond.
Eerste keer dus behoorlijk zin in!
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_172665257
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 15:40 schreef Niveath het volgende:
Gaat er nog iemand naar Melt dit jaar?
Ik vertrek morgenavond.
Eerste keer dus behoorlijk zin in!
En? Hoe vond je het? :)
pi_172666154
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:25 schreef Leonos het volgende:

[..]

En? Hoe vond je het? :)
Ik vond het fantastisch.
Gezien we na Melt lekker door zijn gegaan met een rustige vakantie heb ik tijd zat voor een klein verslagje.

Het terrein is zwaar indrukwekkend en lekker compact, al mogen van mij nog wat meer hang-out plekken gecreëerd worden.
Geluid is met name op de Big Wheel, Sleepless en de main fenomenaal, op het strand viel dat beetje tegen.
In het Sysiphos bos konden wij ook uren rondhangen, super nice in het donker met allemaal leipe verlichting.

De sfeer is geweldig, veel goede acts/dj's gezien met als hoogtepunten Soulwax, GusGus en Bicep.
Ben nergens weggegaan vanwege een tegenvallende act of matige sfeer, wat op andere feesten soms wel zo is.

Daarnaast is de (VIP-)camping zwaar relaxt en is alles prima geregeld.
Wat me opviel is dat mensen ook wat meer dat vakantiegevoel neerzetten dan op bijv. Lowlands.
In de nacht is het lekker rustig, overdag gaan mensen zelfs afwassen en rustig een biertje doen, niet dat gejaagde.
Op de tentencamping was dat natuurlijk wel ietsje anders.
Daar stonden ook bekenden, waardoor we ook wel wat aan die vibe konden mee pakken.

Eten kan wat beter, en die statiegeld munt vergeet je ook steeds, maar het was geweldig en zeker niet de laatste keer.
Bij een prima line up ga ik zo weer over 1 of 2 jaar.

Oja, en het weer zat mee op de bui van de eerste nacht na, wat echt overall gezien super chil was.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_172666184
Cool. Ik ben iets van 5 jaar geleden geweest, heeeel tof.
Maar trek het denk niet meer :')
pi_172666254
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 14:03 schreef Leonos het volgende:
Cool. Ik ben iets van 5 jaar geleden geweest, heeeel tof.
Maar trek het denk niet meer :')
Wij waren met z'n 2e met een caravan.
Nog nooit zoveel (uit-)geslapen op een 3daags festival.
Dan is het goed te doen.
Zag ook best wel wat mensen van 40 of 50 plus, net als op Lowlands, zeker op die caravan camping.
Als je het allemaal wat doseert kun je zoiets lang doen, dat doet me deugd :D
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_172666506
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 14:07 schreef Niveath het volgende:

[..]

Wij waren met z'n 2e met een caravan.
Nog nooit zoveel (uit-)geslapen op een 3daags festival.
Dan is het goed te doen.
Zag ook best wel wat mensen van 40 of 50 plus, net als op Lowlands, zeker op die caravan camping.
Als je het allemaal wat doseert kun je zoiets lang doen, dat doet me deugd :D
Dat is wel een stuk relaxter inderdaad, in een caravan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')