Anderzijds zijn er bijvoorbeeld fietsen die haaientanden hebben en dan toch snel oversteken als je er al bijna bent. Vooral scholieren en moeders met kinderen merk ik.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:53 schreef Nattekat het volgende:
Ik steek pas over als ik zeker weet dat ik niet voor de sokken gereden kan worden. Zelfs als je gezien wordt ben je nog niet veilig.
Stiekem ben ik van mening dat fietsers gewoon altijd voorrang op voetgangers moeten hebben. Van 20 naar 0 en dan weer naar 20 kost veel meer moeite dan als voetganger twee tellen wachten.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:55 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Anderzijds zijn er bijvoorbeeld fietsen die haaientanden hebben en dan toch snel oversteken als je er al bijna bent. Vooral scholieren en moeders met kinderen merk ik.
Gister nog, rotonde buiten de bebouwde kom, auto's hebben voorrang, fietsers hebben haaientanden. Ik vind het zo'n kloterotonde, heb er al meerdere keren in de ankers gemoeten omdat fietsers gewoon doorkarren. Maar als je als automobilist langzamer gaat rijden om extra te checken dat de fietser ook stil blijft staan, zien ze dat als teken dat ze door mogen rijden (ook al sta je nog niet stil). Probleem is dat de auto achter je het niet verwacht, omdat je in principe voorrang hebt. Het is net als remmen voor groen, dat verwacht je ook niet.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:55 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Anderzijds zijn er bijvoorbeeld fietsen die haaientanden hebben en dan toch snel oversteken als je er al bijna bent. Vooral scholieren en moeders met kinderen merk ik.
Hoeveel stroken zijn er dan wel niet?quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:47 schreef d4v1d het volgende:
Mensen die hem van de 5e rijstrook helemaal naar rechts gooien, nog een stukje verdrijvingsvlak meepakken en dan net de afrit halen.
5quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:00 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Hoeveel stroken zijn er dan wel niet?
Ik denk dat 'ie bedoelt: "...die hem, vanaf de eerste, vijf rijstroken naar rechts gooien..."quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:00 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Hoeveel stroken zijn er dan wel niet?
4 danquote:Op donderdag 11 februari 2016 12:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik denk dat 'ie bedoelt: "...die hem, vanaf de eerste, vijf rijstroken naar rechts gooien..."
Met piepende banden tot stilstand komen en toeteren lijkt wel eens effect te hebben.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:55 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Anderzijds zijn er bijvoorbeeld fietsen die haaientanden hebben en dan toch snel oversteken als je er al bijna bent. Vooral scholieren en moeders met kinderen merk ik.
Oja, toeteren. Was ik vanmorgen vergetenquote:Op donderdag 11 februari 2016 12:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Met piepende banden tot stilstand komen en toeteren lijkt wel eens effect te hebben.
Gaat ook op voor automobilisten die een fietser voorrang moeten geven. Tis een beetje bewegen met je voetjes, zó veel moeite is het niet.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Stiekem ben ik van mening dat fietsers gewoon altijd voorrang op voetgangers moeten hebben. Van 20 naar 0 en dan weer naar 20 kost veel meer moeite dan als voetganger twee tellen wachten.
Ik zal je vertellen, dat hebben ze. Tenminste, voetgangers doen niet mee aan vboorrang, dus dan zal de fietser dat wel hebben.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:58 schreef Nattekat het volgende:
Stiekem ben ik van mening dat fietsers gewoon altijd voorrang op voetgangers moeten hebben.
Vind ik nogsteeds gek eigenlijk. Voetganger steekt dan eigenlijk alsnog altijd over, moet de stoep af enzo.quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:36 schreef ambertje90 het volgende:
of bij "rechtdoor op dezelfde weg"
Same here; ik denk dat ik de claxon in mijn auto een factortje 10 vaker gebruik om te groeten als dat ik hem gebruik om in het verkeer een punt te maken.quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:37 schreef d4v1d het volgende:
Als ik me aan iemand irriteer en als een gek op de rem moet denk ik er geeneens aan om te gaan toeteren, vind remmen dan toch iets belangrijker. Boos zijn komt achteraf wel
of als je favoriete voetbalclub wint en je 10 rondjes door de woonwijk gaat maken. Om 11 uur 's avonds.quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Same here; ik denk dat ik de claxon in mijn auto een factortje 10 vaker gebruik om te groeten als dat ik hem gebruik om in het verkeer een punt te maken.
Irriteren is niet wederkerend hoor, maar overgankelijk.quote:
Dat is pas asociaal.quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:39 schreef Sounddragon het volgende:
Same here; ik denk dat ik de claxon in mijn auto een factortje 10 vaker gebruik om te groeten
Je reed blijkbaar onnodig links...quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:04 schreef dick_laurent het volgende:
Volgens mij doe ik iets verkeerd.
Gewoon rechts blijven rijden werkt ook hoor.quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:04 schreef dick_laurent het volgende:
Ik moet misschien ook maar vmax +30 gaan rijden en met dat soort snelheden mensen rechts gaan inhalen?
Sure, ik heb ook niks gedaan verder. Maar valt me wel op dat men de laatste tijd echt flink hard rijdt overal.quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je reed blijkbaar onnodig links...
[..]
Gewoon rechts blijven rijden werkt ook hoor.
Oh, wacht, er zit een invoeg of uitvoegstrook daar... Tsja, lekker laten gaan en niet teveel van aantrekken?
Weet je wat nóg minder sociaal is? Dat het me zó aan mijn anus kan oxideren wat jij vindtquote:Op donderdag 11 februari 2016 12:53 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Irriteren is niet wederkerend hoor, maar overgankelijk.
[..]
Dat is pas asociaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |