abonnement Unibet Coolblue
pi_160154866
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 15:42 schreef devzero het volgende:

[..]

Dat hangt er maar vanaf hoe hard je om jezelf kan lachen ;)
Wat ik bedoelde - en dat heb ik nu na minutieus onderzoek uitgeplozen - is dat bijv. het Debian-plaatje blijkbaar is gebaseerd op het Amerikaanse beeld van een 'nerd', zoals dat bijv. naar voren komt in het populaire TV-personage 'Urkel'.

Ik geloof dat ik eens wat minder achter de computer moet zitten en meer Amerikaanse sitcoms moet kijken. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2016 20:13:39 ]
pi_160154964
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:10 schreef Igen het volgende:

[..]
Ik geloof dat ik eens wat minder achter de computer moet zitten en meer Amerikaanse sitcoms moet kijken. :+
Worden je ogen niet minder vierkant van. :N
pi_160155338
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:14 schreef vaduz het volgende:

[..]

Worden je ogen niet minder vierkant van. :N
Nee, maar dan ben je wel beter op de hoogte van de Amerikaanse cultuur zodat je niet steeds hoeft te Google'n om te begrijpen waar een grap over gaat. En zoals je weet is een grap die uitgelegd moet worden toch minder grappig. ;)

Had jij het gelijk door?

Edit: Sorry voor het ondersneeuwen van dinges' post over die Medion-laptop :@

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2016 20:26:05 ]
pi_160155417
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, maar dan ben je wel beter op de hoogte van de Amerikaanse cultuur zodat je niet steeds hoeft te Google'n om te begrijpen waar een grap over gaat.

Had jij het gelijk door?
Nee, maar mij boeit het niets. De imperalistische cultuur heeft sowieso al te veel invloed. Als ze nou wat meer naar Wirth hadden geluisterd i.p.v. die lutsers van AT&T hadden we misschien nog wat betere programmeertalen dan wat nu de norm is. Maar ja Murica, en wij ze maar slaafs achterna hobbelen.
pi_160157179
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:59 schreef vaginabeheerder het volgende:
Ik ga deze week een nieuwe laptop bestellen.
Ik zit nog te twijfelen welke.
De bedoeling is dat Windows eraf gaat en Ubuntu erop komt, geen dual boot.
Ik doe geen spellen, waarschijnlijk komen er wel programma's als kali op te draaien.
http://tweakers.net/price(...)9636)/specificaties/
Deze wil ik gaan kopen maar ik kan geen review vinden, hebben jullie toevallig ervaring of tips?
Kan ik hier zonder problemen Ubuntu op draaien?
Volgens mij wordt alles ondersteund:

• Nvidia zal waarschijnlijk gewoon werken met nouveau
• Intel heeft oké drivers voor de grafische taak van de i*-processoren
• Je netwerkkaart kan zo te zien gebruikmaken van deze driver: https://wireless.wiki.kernel.org/en/users/drivers/iwlwifi (die is wel redelijk recent, dus je zult misschien de meest recente Ubuntu moeten draaien en niet de LTS-versie, al weet ik dit niet zeker). Helaas is deze netwerkkaart niet draaiende te krijgen zonder binary blobs. Wil je dus een volledig vrij besturingssysteem, dan is dat met deze netwerkkaart niet mogelijk.

Voor de rest zie ik niet direct problemen. Al kun je voor de zekerheid wel altijd even Googlen naar het model.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2016 21:03:52 ]
pi_160158398
Ik heb een shell script dat bij opstarten wordt geactiveerd. Deze rempt de keyboard codes.

Echter, de USB-kabel van m'n toetsenbord is nogal brak. Hij wilt dan wel eens het verbinding verliezen. Wanneer dit gebeurt, en ik hem vervolgens weer goed aansluit, merk ik dat de bash/shell script met de geremapte keyboard codes niet meer actief is. Ik moet hem dan telkens weer aanroepen, om de toetsen te kunnen mappen.

Herkent iemand dit probleem? Hoe zou ik dan ervoor kunnen zorgen dat het script actief blijft, ook wanneer de toetsenbord weer aangesloten wordt?
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2016 @ 21:34:03 #107
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_160158627
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:29 schreef Rene_Froger het volgende:
Ik heb een shell script dat bij opstarten wordt geactiveerd. Deze rempt de keyboard codes.

Echter, de USB-kabel van m'n toetsenbord is nogal brak. Hij wilt dan wel eens het verbinding verliezen. Wanneer dit gebeurt, en ik hem vervolgens weer goed aansluit, merk ik dat de bash/shell script met de geremapte keyboard codes niet meer actief is. Ik moet hem dan telkens weer aanroepen, om de toetsen te kunnen mappen.

Herkent iemand dit probleem? Hoe zou ik dan ervoor kunnen zorgen dat het script actief blijft, ook wanneer de toetsenbord weer aangesloten wordt?
udev rule maken die je script runt als je je keyboard aansluit.
Carpe Libertatem
pi_160158887
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat ik bedoelde - en dat heb ik nu na minutieus onderzoek uitgeplozen - is dat bijv. het Debian-plaatje blijkbaar is gebaseerd op het Amerikaanse beeld van een 'nerd', zoals dat bijv. naar voren komt in het populaire TV-personage 'Urkel'.

Ik geloof dat ik eens wat minder achter de computer moet zitten en meer Amerikaanse sitcoms moet kijken. :+
Een van de eerste hits op Google op het word Nerd is dat plaatje. Bij serieuze twijfel kun je nog altijd de bijbehorende Nerd Test doen: How Much of a Nerd Are You?
http://www.dorktees.com/ultimate-nerd-quiz/

OMG, Jaden is een Total Jock. :s)

YOU SCORED A 10% ! OMG! NERD FAIL!!
pi_160160730
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:03 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Volgens mij wordt alles ondersteund:

• Nvidia zal waarschijnlijk gewoon werken met nouveau
• Intel heeft oké drivers voor de grafische taak van de i*-processoren
• Je netwerkkaart kan zo te zien gebruikmaken van deze driver: https://wireless.wiki.kernel.org/en/users/drivers/iwlwifi (die is wel redelijk recent, dus je zult misschien de meest recente Ubuntu moeten draaien en niet de LTS-versie, al weet ik dit niet zeker). Helaas is deze netwerkkaart niet draaiende te krijgen zonder binary blobs. Wil je dus een volledig vrij besturingssysteem, dan is dat met deze netwerkkaart niet mogelijk.

Voor de rest zie ik niet direct problemen. Al kun je voor de zekerheid wel altijd even Googlen naar het model.
Aan zulke antwoorden heb ik wat :)
Bedankt.
pi_160163307
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:29 schreef Rene_Froger het volgende:
Echter, de USB-kabel van m'n toetsenbord is nogal brak.
Koop een nieuw toetsenbord of repareer de kabel (indien duur toetsenbord).
pi_160164151
Vulkan API ondersteuning voor Steam. :9
  woensdag 24 februari 2016 @ 14:49:35 #112
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_160176525
http://news.softpedia.com(...)ncement-500901.shtml

quote:
The Linux Mint forum database was sold on January 16, a full month before the users were made aware of a breach.

When the Linux Mint team announced that someone managed to hack their website and redirected the people who were downloading the Linux Mint ISO to a modified version of the OS, they were fully aware that their reputation would suffer.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_160184023
Ondertussen ge-update naar Linux Mint 17.3

quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:11 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Als je een Ubuntu-based distro draait zou ik niet de driver van de website gebruiken, die is broken. Het simpelste is om de PPA te gebruiken, dan wordt bij elke kernelupdate ook netjes een nieuwe kernelmodule compiled. Bii Kodi adviseren ze dit ook om te doen, ik kom er zelf geen problemen mee tegen.

https://launchpad.net/~graphics-drivers/+archive/ubuntu/ppa
Ik heb de PPA wel toegevoegd. Maar vervolgens bij de external driver de NVIDIA Drivers geselecteerd (daar waar Mint Recommended bij zet), volgens mij heb ik dan niet de drivers die jij bedoeld.
quote:
11s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:36 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ook mpv geprobeerd?
Was even zoeken, naar hoe ik dat moest installeren. Da's nog best nieuw allemaal en op de site van MPV staat niet echt een duidelijk hoe het moet, vind ik. Maar inmiddels draait het en het lijkt vlekkeloos te werken. Het bestand waar Kodi eerder over na een minuut of 5 over struikelde en crashte loopt nu wel door. Zometeen een testrun met 1080p

Kodi en VLC moet ik na alle updategeweld nog testen. Ik weet dus nog niet of het issue in Kodi nu ook opgelost is. (Met VLC-Mediaplayer had ik het probleem óók, behalve dat het beeld daar ook nog eens houterig en schokkerig liep.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Fixers op 24-02-2016 20:22:17 ]
pi_160184989
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:15 schreef Fixers het volgende:
Ondertussen ge-update naar Linux Mint 17.3

[..]

Ik heb de PPA wel toegevoegd. Maar vervolgens bij de external driver de NVIDIA Drivers geselecteerd (daar waar Mint Recommended bij zet), volgens mij heb ik dan niet de drivers die jij bedoeld.

Dat klopt, je zal dit via apt moeten doen. Ik lees net dat je een nVidia ION-based systeem hebt, in dat geval heb je de legacy driver nodig (340.96). Na het toevoegen van de eerder genoemde ppa is het een kwestie van:

quote:
apt-get update
apt-get install nvidia-340
Dan wordt er het één en ander geinstalleerd en meteen een kernel module gecompiled. Daarna reboot je de machine en moet het werken

[ Bericht 23% gewijzigd door Dubbeldrank op 24-02-2016 20:48:47 ]
Powered by Janetje®
  † In Memoriam † woensdag 24 februari 2016 @ 20:44:42 #115
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_160185086
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:03 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Volgens mij wordt alles ondersteund:

• Nvidia zal waarschijnlijk gewoon werken met nouveau
• Intel heeft oké drivers voor de grafische taak van de i*-processoren
Optimus laptop, dus bumblebee draaien. _O_
Carpe Libertatem
pi_160186645
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:15 schreef Fixers het volgende:
Ondertussen ge-update naar Linux Mint 17.3

[..]

Ik heb de PPA wel toegevoegd. Maar vervolgens bij de external driver de NVIDIA Drivers geselecteerd (daar waar Mint Recommended bij zet), volgens mij heb ik dan niet de drivers die jij bedoeld.

[..]

Was even zoeken, naar hoe ik dat moest installeren. Da's nog best nieuw allemaal en op de site van MPV staat niet echt een duidelijk hoe het moet, vind ik. Maar inmiddels draait het en het lijkt vlekkeloos te werken. Het bestand waar Kodi eerder over na een minuut of 5 over struikelde en crashte loopt nu wel door. Zometeen een testrun met 1080p

Kodi en VLC moet ik na alle updategeweld nog testen. Ik weet dus nog niet of het issue in Kodi nu ook opgelost is. (Met VLC-Mediaplayer had ik het probleem óók, behalve dat het beeld daar ook nog eens houterig en schokkerig liep.)
Schone installatie? :P
pi_160190455
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 21:21 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Schone installatie? :P
Update vanuit pakketbeheer. Ik bedacht het me pas toen ik al gepost had. ;)
pi_160194597
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 22:47 schreef Fixers het volgende:

[..]

Update vanuit pakketbeheer. Ik bedacht het me pas toen ik al gepost had. ;)
Aha.
pi_160243582
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:00 schreef vaduz het volgende:

[..]

Koop een nieuw toetsenbord of repareer de kabel (indien duur toetsenbord).
De fout zit in de connector van de toetsenbord zelf, dus dat zal niet gaan (het is een toetsenbord van 300 euro).
pi_160245004
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 21:44 schreef Rene_Froger het volgende:

[..]

De fout zit in de connector van de toetsenbord zelf, dus dat zal niet gaan (het is een toetsenbord van 300 euro).
wait, what? Je toetsenbord is duurder dan mijn computer...

Zou 'm in dat geval iig fatsoenlijk repareren, of anders laten repareren.
pi_160245050
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 22:30 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

wait, what? Je toetsenbord is duurder dan mijn computer...

Zou 'm in dat geval iig fatsoenlijk repareren, of anders laten repareren.
Wat voor paupercomputer heb jij :')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2016 22:32:30 ]
pi_160245583
http://tweakers.net/gallery/259931/inventaris/?inv_id=73279

Ok, alles bij elkaar was het toch een paar euro meer.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 10:40:11 #123
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_160253866
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 21:44 schreef Rene_Froger het volgende:

[..]

De fout zit in de connector van de toetsenbord zelf, dus dat zal niet gaan (het is een toetsenbord van 300 euro).
300 euro? Mag ik vragen wat voor toetsenbord je hebt?

Ik heb zelf iets van 80 euro voor mijn toetsenbord neergelegd. Het typt heerlijk, maar ik denk niet dat ik ooit meer dan dat aan een toetsenbord zou uitgeven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160255310
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 21:44 schreef Rene_Froger het volgende:

[..]

De fout zit in de connector van de toetsenbord zelf, dus dat zal niet gaan (het is een toetsenbord van 300 euro).
Welke merk?wat voor model?
pi_160282760
De enige momenten waarop ik echt een snellere PC zou willen is met video encoding. Wat gaat dat altijd traag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')