abonnement Unibet Coolblue
pi_159829641
Korte situatieschets.

Ik werk bij een klein bedrijf (+/- 12 vaste medewerkers) waarbij het al tijden financieel niet goed gaat. Behoudens deze vervelende situatie is dit echt het bedrijf met het meest onbeschofte management waar ik ooit mee te maken heb gehad.

Voor zover ik kan nagaan bij elke verbazing van mij, balanceren ze op het randje van wat ze wel en niet kunnen maken. Maar ik wil eigenlijk graag weten wanneer men te ver gaat of wellicht al is gegaan. Tevens wil ik graag weten of ik hier iets mee kan, d.w.z. ik hou het niet lang meer vol daar zo, maar ik wil mijn WW-rechten niet verspelen. Mijn 2e contract bepaalde tijd verloopt eind dit jaar. (Hoewel ik altijd problemen heb met het management heb ik dit jaar wel weer salarisverhoging gehad!)

Hierbij de opsommingen van mijn verbazende ontdekkingen tot nog toe:

- Mijn baas kan helaas niet communiceren en stuurt mails met klachten van klanten naar mij door, dit bijgestaan door de volgende daverende tekst: "????????? ????? " EN dit dan niet een keer, nee maar bij alle e-mails die hij doorstuurt en niet weet wat hij er mee aan moet. Ook al behoren deze mails/klachten niet op mijn afdeling. Want ja, hij leest de klacht dus niet echt. Of schijft zijn probleem af op ons.
- Mijn baas leest e-mails van mij en mijn medewerkers die zijn verzonden aan klanten en collega's
- Mijn baas volgt alle medewerkers in bezit van leaseauto of bedrijfswagen met GPS
- Mijn baas verwijdert e-mails die ik heb verzonden aan colllega's zodat zij dit niet kunnen lezen (voorbeeld: In een reactie op de mail van mijn baas schrijf ik dat we dit beter kunnen bespreken in teamverband met in de cc mijn 2 naaste directe collega's. Deze 2 collega's waren op die dag niet aanwezig, hij heeft de e-mails verwijderd zodat mijn collega's ze nooit ontvangen hebben)
- Mijn baas verwacht dat wij onze klanten netjes antwoorden per mail indien iets niet op tijd betaald is. Dit komt regelmatig voor daar wij regelmatig aan onze max. van 0,5 ton krediet zitten... Ik ga niet uit de doeken doen wat voor bedrijf dit is, maar wij moeten na ontvangst van geld dit doorstorten naar onze klanten binnen een x-aantal dagen. Hierdoor moet ik dus liegen tegen de klant en zeggen dat zijn financierder te laat betaald.of niet betaald heeft. (terwijl we het dus al 2 weken binnen hebben, bijvoorbeeld)
- Als ik bovenstaand punt bespreekbaar wil maken met hem wordt ik op het matje geroepen. Hij steekt zijn kop in het zand?
- Hij beschuldigd mij meerdere malen van fouten die ten grondslag liggen aan niet gevolgde procedures door eigenaar. Dus in feite de baas boven hem. Dit heeft hij vervolgens gedocumenteerd in een gespreksverslag waar ik uiteraard van repliek heb gediend met mijn visie van het verhaal. (schriftelijk bij hem ingediend)
- Zijn antwoord op bovengenoemd punt is dat ik dan maar beter het aangeleverde werk van zijn baas moet controleren.Hiermee ingestemd, maar aangegeven dat het jammer is dat het zo moet.
- Hij vraagt mij niet "te hard" te reageren op de eigenaar van het bedrijf (d.w.z. zijn baas) want zijn baas is van "de oude stempel en niet gewend dat medewerkers ergens tegenin gaan". Ik reageer hard op valse beschuldigingen van zijn baas naar mij toe, maar dat mag van hem niet. Of in ieder geval, hij vraagt mij dat niet te doen. (ja, zijn baas is zijn vader)
- Mijn baas vult zelf een werkgeversverklaring in, waarin hij liegt en laat deze ondertekenen door eigenaar. (zijn vader dus)
- Er is sprake van creatieve boekhouding waarbij tegoeden voor klanten (die vergeten zijn dat zij daar recht op hebben) worden overgeboekt naar een speciaal aangemaakte crediteur, waarna dit wordt opgenomen met/overgeschreven naar een credit-card.
- Men vraagt medewerkers zijn/haar naam te veranderen naar iets wat "meer bij het bedrijf past" Dus een andere naam communiceren naar klanten dan je eigen naam......
- Als ik het ergens niet mee eens ben of ik onze financiële situatie bespreekbaar wil maken heb ik de volgende dag een functioneringsgesprek. (te triest)
- Credit-nota's worden opgemaakt maar niet verzonden. (staat zelfs in de werkprocedure!) De klant moet er zelf maar achter komen dat er iets niet klopt en recht op geld heeft.
- We beloven veel maar doen niks (of in beperkte mate) en brengen daar geld voor in rekening.
- De eigenaar schrijft fictieve kwitanties uit om het kas-saldo kloppend te maken (my god, wat een amateurs)

[ Bericht 2% gewijzigd door HPoi op 11-02-2016 10:42:26 ]
pi_159829770
Kolere, als je bedrijf iets met fruit te maken heeft weet ik waar je werkt.

Je hebt een contract voor bepaalde tijd, dus je werkt er nog niet zo lang.
Denk je dat het nut heeft om te proberen de omgangsnormen te veranderen?? of kan je misschien beter een bedrijf zoeken die wel dezelfde normen en waarden hanteren die jij zelf nastreeft.

Geloof me, klootzakken blijven klootzakken aan de top.
Hell To The Liars
pi_159830032
Waar wil je in vredesnaam heen met dit verhaal, met je "wat zijn mijn rechten?"

Oke het is een zika-bedrijf, maar wat is je punt nu? Er zijn richting jou waarschijnlijk geen regels overtreden, behalve dat het misschien onbeschoft is.

Dan ga je ermee om, of je zoekt ander werk.
pi_159830042
Je kan het aangeven bij de FIOD, maar ja, daar heb je zelf niks aan. Zelf proberen de mentaliteit te veranderen komt waarschijnlijk keihard naar je terug doordat je geen verlenging van je contract krijgt.
Mijn advies: Run. Zoek z.s.m. een andere baan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_159830095
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:29 schreef Droopie het volgende:
Kolere, als je bedrijf iets met fruit te maken heeft weet ik waar je werkt.

Je hebt een contract voor bepaalde tijd, dus je werkt er nog niet zo lang.
Denk je dat het nut heeft om te proberen de omgangsnormen te veranderen?? of kan je misschien beter een bedrijf zoeken die wel dezelfde normen en waarden hanteren die jij zelf nastreeft.

Geloof me, klootzakken blijven klootzakken aan de top.
eh, in de fruitbusiness heb ik ook gewerkt overigens. ;)

Ik heb nu mijn 2e contract voor bepaalde tijd, tot eind dit jaar loopt deze. :) Ik zie echter geen verbetering in de omgang helaas, maar verslechtering. We hebben vorig jaar een record van 17% ziekteverzuim gehad. :) (op een totaal van 12 werknemers!)

Cocksuckers...
pi_159830163
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:44 schreef spijkerbroek het volgende:
Je kan het aangeven bij de FIOD, maar ja, daar heb je zelf niks aan.
Heeft een collega van mij gedaan, anoniem. Maar dat is al een jaar geleden en in de tussentijd heb ik geen fiod-mannetje of belastinginspecteur gezien. (behoudens onderzoek op aannemen van zwart geld..... , maar dat was voordat mijn collega de FIOD had ingelicht....)
  donderdag 11 februari 2016 @ 10:51:49 #7
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159830214
Nog een keer zelf een extra melding doen?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159830221
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:44 schreef Vanillekwark het volgende:
Waar wil je in vredesnaam heen met dit verhaal, met je "wat zijn mijn rechten?"

Oke het is een zika-bedrijf, maar wat is je punt nu? Er zijn richting jou waarschijnlijk geen regels overtreden, behalve dat het misschien onbeschoft is.

Dan ga je ermee om, of je zoekt ander werk.
Mag mijn baas mijn e-mails verwijderen? Hij mag ze wel lezen. Maar als ik nu ook al geen mails meer mag versturen aan collega's om hen te wijzen om dit op te nemen in de agenda voor de volgende werkbespreking.....
pi_159830295
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:52 schreef HPoi het volgende:

[..]

Mag mijn baas mijn e-mails verwijderen? Hij mag ze wel lezen. Maar als ik nu ook al geen mails meer mag versturen aan collega's om hen te wijzen om dit op te nemen in de agenda voor de volgende werkbespreking.....
Nee, hij mag ze in principe ook niet lezen (tenzij onder bepaalde voorwaarden waar hij vast niet aan voldoet), maar verwijderen zal helemaal niet mogen.

Dan blijft het punt hetzelfde. Of je accepteert het, of je gaat weg. Klinkt hard, is het ook, maar als je hem aan zou klagen oid om dit soort dingen maak je het jezelf alleen maar moeilijker en onderaan de streep lig je toch eruit.
pi_159830338
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:55 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Nee, hij mag ze in principe ook niet lezen (tenzij onder bepaalde voorwaarden waar hij vast niet aan voldoet), maar verwijderen zal helemaal niet mogen.

Dan blijft het punt hetzelfde. Of je accepteert het, of je gaat weg. Klinkt hard, is het ook, maar als je hem aan zou klagen oid om dit soort dingen maak je het jezelf alleen maar moeilijker en onderaan de streep lig je toch eruit.
Dit. Zodra je je mond open doet, weet je al dat je eruit ligt. Dus: óf mond dicht en stug verder werken óf zorgen dat je dit bedrijf voor eens en altijd achter je kunt laten door een nieuwe baan te vinden. Kijk wel even in je contract of je een opzegtermijn hebt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_159830369
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:55 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Nee, hij mag ze in principe ook niet lezen (tenzij onder bepaalde voorwaarden waar hij vast niet aan voldoet), maar verwijderen zal helemaal niet mogen.

Dan blijft het punt hetzelfde. Of je accepteert het, of je gaat weg. Klinkt hard, is het ook, maar als je hem aan zou klagen oid om dit soort dingen maak je het jezelf alleen maar moeilijker en onderaan de streep lig je toch eruit.
Dat ik eruit ga maakt mij niet uit. Als ik maar een zak geld mee krijg dan of ww. En overigens heb ik wel zin om hem aan het kruis te nagelen. Maar dat kan ik dan maar beter doen als ik daar weg ben. 😉
pi_159830444
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:59 schreef HPoi het volgende:

[..]

Dat ik eruit ga maakt mij niet uit. Als ik maar een zak geld mee krijg dan of ww. En overigens heb ik wel zin om hem aan het kruis te nagelen. Maar dat kan ik dan maar beter doen als ik daar weg ben. 😉
Je krijgt met een tijdelijk contract echt geen zak geld mee :')
pi_159830451
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dit. Zodra je je mond open doet, weet je al dat je eruit ligt. Dus: óf mond dicht en stug verder werken óf zorgen dat je dit bedrijf voor eens en altijd achter je kunt laten door een nieuwe baan te vinden. Kijk wel even in je contract of je een opzegtermijn hebt.
Ja, oké maar dan moet ik wel eerst wat anders vinden natuurlijk. Heb het een tijd lang al geprobeerd maar niet gelukt helaas. En omdat ik een gezin te onderhouden heb, is dat het enige wat mij weerhoudt om zelf ontslag te nemen. Vroeger had ik dat absoluut gedaan en desnoods even een tijdelijk baantje aangepakt, maar dat kan ik mij nu niet meer veroorloven.
pi_159830478
Tevens, stel, je klaagt hem aan voor iets wat hij niet mag doen, maar er is onvoldoende bewijs, je (binnenkort ex-)collega's ontkennen je aantijgingen, en er komt niks uit verder, maar je werkgever ontslaat je vervolgens op staande voet vanwege een verstoorde arbeidsrelatie (wat in sommige gevallen kan en mag), heb je geen recht op WW.

Beste advies wat je kunt krijgen is: accepteren, of iets anders zoeken.
pi_159830520
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:49 schreef HPoi het volgende:

[..]

Heeft een collega van mij gedaan, anoniem. Maar dat is al een jaar geleden en in de tussentijd heb ik geen fiod-mannetje of belastinginspecteur gezien. (behoudens onderzoek op aannemen van zwart geld..... , maar dat was voordat mijn collega de FIOD had ingelicht....)
Dit soort controles zijn door de overheid compleet wegbezuinigd. Werkgevers hebben vrij spel. Overheid komt alleen nog in actie als de situatie levensbedreigend is.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_159830532
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:59 schreef HPoi het volgende:
Dat ik eruit ga maakt mij niet uit. Als ik maar een zak geld mee krijg dan of ww. En overigens heb ik wel zin om hem aan het kruis te nagelen. Maar dat kan ik dan maar beter doen als ik daar weg ben. 😉
Je gaat eruit als je contract is afgelopen. Ze gaan écht geen extra kosten maken om jou er tussentijds uit te bonjouren. Dus die zak geld is sowieso een Nee. En ww krijg je alleen als je zelf géén ontslag hebt genomen, dus ook pas na afloop van het tijdelijke contract.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_159830558
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:46 schreef HPoi het volgende:

[..]

eh, in de fruitbusiness heb ik ook gewerkt overigens. ;)

Ik heb nu mijn 2e contract voor bepaalde tijd, tot eind dit jaar loopt deze. :) Ik zie echter geen verbetering in de omgang helaas, maar verslechtering. We hebben vorig jaar een record van 17% ziekteverzuim gehad. :) (op een totaal van 12 werknemers!)

Cocksuckers...
Vlees en fruit bedrijven, lekker mijden.
Betaald goed, maar die bedragen maken ook dat sommige nogal radicaal worden om nog meer geld te verdienen om zo hun 5e auto te kunnen kopen om hun concurrenten te laten zien hoe goed ze hun zaakjes voor elkaar hebben.
Hell To The Liars
pi_159830583
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dit. Zodra je je mond open doet, weet je al dat je eruit ligt. Dus: óf mond dicht en stug verder werken óf zorgen dat je dit bedrijf voor eens en altijd achter je kunt laten door een nieuwe baan te vinden. Kijk wel even in je contract of je een opzegtermijn hebt.
Het is nog best moeilijk te solliciteren als je fulltime werkt. Mijn baas begon al moeilijk te doen bij mijn zoveelste afwezigheid. (terwijl ik op sollicitatie gesprek was..)

Het zou mij eigenlijk niet verbazen als ze mij een vast contract aanbieden. Ze kunnen mij nl. niet echt missen en ik had die salarisverhoging niet zien aankomen. Maar dan moet ik wel mijn bek overal over houden, valse beschuldigingen accepteren en klanten naaien.
pi_159830626
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:02 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ja, oké maar dan moet ik wel eerst wat anders vinden natuurlijk. Heb het een tijd lang al geprobeerd maar niet gelukt helaas. En omdat ik een gezin te onderhouden heb, is dat het enige wat mij weerhoudt om zelf ontslag te nemen. Vroeger had ik dat absoluut gedaan en desnoods even een tijdelijk baantje aangepakt, maar dat kan ik mij nu niet meer veroorloven.
Nou om ontopic te gaan.
Je hebt echt geen poot om op te staan, tenzij je je zo druk maakt dat je een burnout oploop.
Maar dan ben jij alsnog de grote verliezer want je baas kost dat amper iets..alleen jij bent ziek
Hell To The Liars
pi_159830648
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:59 schreef HPoi het volgende:

[..]

Dat ik eruit ga maakt mij niet uit. Als ik maar een zak geld mee krijg dan of ww. En overigens heb ik wel zin om hem aan het kruis te nagelen. Maar dat kan ik dan maar beter doen als ik daar weg ben. 😉
Hoe oud ben je eigenlijk?
pi_159830714
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:13 schreef hoas het volgende:

[..]

Hoe oud ben je eigenlijk?
35, door de crisis kwam ik echter op straat te staan. (mijn vorige werkgever is failliet) 😞
pi_159830726
Wat de fuck is het toch tegenwoordig met die doorzichtige satansmileys.
pi_159830799
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:17 schreef HPoi het volgende:

[..]

35, door de crisis kwam ik echter op straat te staan. (mijn vorige werkgever is failliet) 😞
Geld meekrijgen kan je echt vergeten. Aan het kruis nagelen, mogelijk, maar achteraf gaat hij ook met modder teruggooien en kost het je je energie en reputatie.

Weet niet wat voor werk je doet, heb wel een vermoeden.
33 jaar is een goede leeftijd om nog van baan te switchen. Mits er werk is in je omgeving (hoera voor de randstad)
Hell To The Liars
pi_159830807
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:17 schreef HPoi het volgende:

[..]

35, door de crisis kwam ik echter op straat te staan. (mijn vorige werkgever is failliet) 😞
Er stond net 33
pi_159830818
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:18 schreef Vanillekwark het volgende:
Wat de fuck is het toch tegenwoordig met die doorzichtige satansmileys.
Zit op mijn samsungtelefoon opeens 🙌
Hell To The Liars
pi_159830824
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:21 schreef Droopie het volgende:

[..]

Zit op mijn samsungtelefoon opeens 🙌
Beter niet gebruiken.
pi_159831110
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:04 schreef Vanillekwark het volgende:
je werkgever ontslaat je vervolgens op staande voet vanwege een verstoorde arbeidsrelatie (wat in sommige gevallen kan en mag),
Ehm ... nee.
quote:
heb je geen recht op WW.
En nee.
pi_159831201
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:34 schreef r_one het volgende:

[..]

Ehm ... nee.

[..]

En nee.
Op staande voet ontslag voor een verstoorde arbeidsrelatie wordt wel degelijk soms goedgekeurd door het gerechtshof. Zelden, dat wel, maar afhankelijk van de omstandigheden wordt het soms goedgekeurd.
pi_159831360
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:38 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Op staande voet ontslag voor een verstoorde arbeidsrelatie wordt wel degelijk soms goedgekeurd door het gerechtshof. Zelden, dat wel, maar afhankelijk van de omstandigheden wordt het soms goedgekeurd.
Klopt, maar daar zou ik niet op wedden.
Een rechter in dit verhaal zou zich achter de oren krabben en zeggen tsja, zoek het lekker zelf uit.
Jouw werkgever gaat je niet opstaande voet ontslaan.
Die denkt, kijken na hoeveel vraagtekens in een mail hij opstapt, als hij van je af wilt
Hell To The Liars
pi_159831383
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:43 schreef Droopie het volgende:

[..]

Klopt, maar daar zou ik niet op wedden.
Een rechter in dit verhaal zou zich achter de oren krabben en zeggen tsja, zoek het lekker zelf uit.
Jouw werkgever gaat je niet opstaande voet ontslaan.
Die denkt, kijken na hoeveel vraagtekens in een mail hij opstapt, als hij van je af wilt
Nee ik ga er ook niet van uit dat dat in deze situatie zal gaan gebeuren hoor. Ik geef alleen aan dat de mogelijkheid er in principe aanwezig is. Mag TS zelf bepalen of hij die gok wil nemen.
pi_159831556
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:02 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Je krijgt met een tijdelijk contract echt geen zak geld mee :')
Transitievergoeding bij twee jaar dienstverband?
pi_159831631
Ik geloof niet alles wat hier staat, maar klinkt alsnog als een kutbedrijf. Maar dat weet je van te voren bij zulke kleine bedrijven, vaak een machtscultuur
pi_159831645
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Transitievergoeding bij twee jaar dienstverband?
Ga maar eens uitrekenen. Dat is, gezien de omstandigheden van TS (2e contract enzo) nooit meer dan een maandsalaris. Maar TS zal geen ontslag krijgen. Contract zal, als hij 'in verzet' gaat gewoon niet verlengd worden.
pi_159831829
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:53 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ga maar eens uitrekenen. Dat is, gezien de omstandigheden van TS (2e contract enzo) nooit meer dan een maandsalaris. Maar TS zal geen ontslag krijgen. Contract zal, als hij 'in verzet' gaat gewoon niet verlengd worden.
Een klein beetje geld is ook geld verder weet ik niet wat de relevantie is van de tekst over geen ontslag?
pi_159831861
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Een klein beetje geld is ook geld verder weet ik niet wat de relevantie is van de tekst over geen ontslag?
Dat een werkgever zoals dat zich die transitievergoeding ook zal besparen en het contract gewoon zal laten uitlopen, dan is er geen sprake van ontslag en ook geen sprake van transitievergoeding.

Dacht dat dat wel duidelijk was.
pi_159831954
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:53 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ga maar eens uitrekenen. Dat is, gezien de omstandigheden van TS (2e contract enzo) nooit meer dan een maandsalaris. Maar TS zal geen ontslag krijgen. Contract zal, als hij 'in verzet' gaat gewoon niet verlengd worden.
Inderdaad, sta je op straat per januari en kan je WW aanvullen tot 100% voor 2 maanden met die vergoeding in het beste geval.

Terwijl je de komende 10 maanden nog steeds in deze ellende zit.
Je hebt 2 keuzes volgens mij, accepteren of weggaan.
De boel veranderen gaat je niet lukken.

Ik geloof TS zijn verhaal trouwens wel hoor, echter zal de werkgever ook wel wat aan te merken hebben op TS..
Hell To The Liars
pi_159831959
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:59 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Dat een werkgever zoals dat zich die transitievergoeding ook zal besparen en het contract gewoon zal laten uitlopen, dan is er geen sprake van ontslag en ook geen sprake van transitievergoeding.

Dacht dat dat wel duidelijk was.
Ik was al bang dat je die mening was toegedaan maar het is fijn dat je nog even bewijst er toch wel erg weinig verstand van te hebben.

quote:
Moet ik als werkgever ook een transitievergoeding betalen als ik een tijdelijk contract niet verleng?

Sinds 1 juli 2015 moet u een transitievergoeding betalen als de arbeidsovereenkomst 2 jaar of langer heeft geduurd. Dit geldt ook als u een tijdelijk contract dat 2 jaar of langer heeft geduurd niet verlengt.

Berekenen duur tijdelijke contracten

Heeft uw werknemer meer tijdelijke contracten bij u gehad? Dan telt u de duur van deze contracten bij elkaar op als de periode tussen deze contracten maximaal 6 maanden is geweest. Dit geldt ook als 1 of meer contracten vóór 1 juli 2015 afgesloten zijn. De tussengelegen perioden van maximaal 6 maanden tellen niet mee. Is de duur van de contracten 2 jaar of langer? Dan betaalt u de werknemer een transitievergoeding.
https://www.rijksoverheid(...)ontract-niet-verleng
pi_159832001
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik was al bang dat je die mening was toegedaan maar het is fijn dat je nog even bewijst er toch wel erg weinig verstand van te hebben.

[..]

https://www.rijksoverheid(...)ontract-niet-verleng
Dan is het hopen dat hij twee keer een jaarcontract heeft gehad, en niet een halfjaar en een jaar. Mooi, sta je dan met je vergoedingkje van minder dan een maandsalaris.

/golfclap
pi_159832141
Apart en rare regel.
Wist ik ook niet.

Weer wat geleerd.
Hell To The Liars
pi_159832442
quote:
11s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:22 schreef HPoi het volgende:
Ik werk bij een klein bedrijf (+/- 12 vaste medewerkers) waarbij het al tijden financieel niet goed gaat. Behoudens deze vervelende situatie is dit echt het bedrijf met het meest onbeschofte management waar ik ooit mee te maken heb gehad.
In het hele verhaal lees ik een boel dingen waar je het niet mee eens bent maar vrij weinig waar je echt iets mee kunt. Erg onbeschofte uitlatingen naar jou toe zouden een mogelijkheid zijn om stappen te ondernemen maar klanten en leveranciers benadelen door later te betalen kun jij vrij weinig mee.
pi_159832677
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:38 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Op staande voet ontslag voor een verstoorde arbeidsrelatie wordt wel degelijk soms goedgekeurd door het gerechtshof. Zelden, dat wel, maar afhankelijk van de omstandigheden wordt het soms goedgekeurd.
Ehm ... nee. Niet op die grondslag.
pi_159832690
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:32 schreef r_one het volgende:

[..]

Ehm ... nee. Niet op die grondslag.
k :)
pi_159832701
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

In het hele verhaal lees ik een boel dingen waar je het niet mee eens bent maar vrij weinig waar je echt iets mee kunt. Erg onbeschofte uitlatingen naar jou toe zouden een mogelijkheid zijn om stappen te ondernemen maar klanten en leveranciers benadelen door later te betalen kun jij vrij weinig mee.
Dat inderdaad. Ik vind het eigenlijk nog wel meevallen en heb het erger meegemaakt en gezien. Wees bv blij dat hij klachten naar jou doorstuurt zodat jij ze op kan pakken ipv je een functioneringstraject in te schoppen omdat klanten klagen over het beleid van het bedrijf en dat dat jouw schuld zou zijn.
  donderdag 11 februari 2016 @ 12:37:38 #44
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_159832791
Als je contract ruimte laat om tussentijds te vertrekken, zou ik rond gaan kijken naar een andere baan.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_159832881
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:03 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Dan is het hopen dat hij twee keer een jaarcontract heeft gehad, en niet een halfjaar en een jaar. Mooi, sta je dan met je vergoedingkje van minder dan een maandsalaris.

/golfclap
Als mijn contract afloopt heb ik daar 23 maanden gewerkt. We houden nl. rekening met die 2 jaar..
pi_159832940
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:41 schreef HPoi het volgende:

[..]

Als mijn contract afloopt heb ik daar 23 maanden gewerkt. We houden nl. rekening met die 2 jaar..
:D

Geloof er niks van though.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2016 12:51:51 ]
pi_159833111
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:45 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

:D

Geloof er niks van though.
Jouw bronnen zijn immers veel betrouwbaarder, mooi zo'n onderbuik die van zich laat horen alleen jammer dat je doet alsof de onderbuik gelijk heeft.
pi_159833138
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jouw bronnen zijn immers veel betrouwbaarder, mooi zo'n onderbuik die van zich laat horen alleen jammer dat je doet alsof de onderbuik gelijk heeft.
Ik geloof er niks van dat zijn bedrijf dan bewust een contract van 11 maanden aanbiedt.

Er bestaat gewoon jurisprudentie voor ontslag op staande voet door verstoorde arbeidsrelatie, twee tellen google en je vindt 't. Ik was nog niet op de hoogte van de nieuwe regeling m.b.t. de transitieregeling, je had gelijk daarin :)

Zo beter? Later.
pi_159833161
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:58 schreef Vanillekwark het volgende:
Er bestaat gewoon jurisprudentie voor ontslag op staande voet door verstoorde arbeidsrelatie, twee tellen google en je vindt 't.
Nou dan geef je die link toch even. Ik ben wel benieuwd welke hoger beroep zaak dat was.
pi_159833204
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nou dan geef je die link toch even. Ik ben wel benieuwd welke hoger beroep zaak dat was.
Anders ik wel :Y

Heb zojuist 2 tellen gegoogeld maar geen resultaat :N
pi_159833316
Mag mijn werkgever mijn email lezen:

http://www.juridischesnelweg.nl/nieuws/detail.asp?id=943
  donderdag 11 februari 2016 @ 13:30:08 #52
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_159833843
quote:
99s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:41 schreef Nizno het volgende:

[..]
quote:
11s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:22 schreef HPoi het volgende:
Korte situatieschets.

Ik werk bij een klein bedrijf (+/- 12 vaste medewerkers) waarbij het al tijden financieel niet goed gaat. Behoudens deze vervelende situatie is dit echt het bedrijf met het meest onbeschofte management waar ik ooit mee te maken heb gehad.

Voor zover ik kan nagaan bij elke verbazing van mij, balanceren ze op het randje van wat ze wel en niet kunnen maken. Maar ik wil eigenlijk graag weten wanneer men te ver gaat of wellicht al is gegaan. Tevens wil ik graag weten of ik hier iets mee kan, d.w.z. ik hou het niet lang meer vol daar zo, maar ik wil mijn WW-rechten niet verspelen. Mijn 2e contract bepaalde tijd verloopt eind dit jaar. (Hoewel ik altijd problemen heb met het management heb ik dit jaar wel weer salarisverhoging gehad!)

Hierbij de opsommingen van mijn verbazende ontdekkingen tot nog toe:

- Mijn baas kan helaas niet communiceren en stuurt mails met klachten van klanten naar mij door, dit bijgestaan door de volgende daverende tekst: "????????? ????? " EN dit dan niet een keer, nee maar bij alle e-mails die hij doorstuurt en niet weet wat hij er mee aan moet. Ook al behoren deze mails/klachten niet op mijn afdeling. Want ja, hij leest de klacht dus niet echt. Of schijft zijn probleem af op ons.
- Mijn baas leest e-mails van mij en mijn medewerkers die zijn verzonden aan klanten en collega's
- Mijn baas volgt alle medewerkers in bezit van leaseauto of bedrijfswagen met GPS
- Mijn baas verwijdert e-mails die ik heb verzonden aan colllega's zodat zij dit niet kunnen lezen (voorbeeld: In een reactie op de mail van mijn baas schrijf ik dat we dit beter kunnen bespreken in teamverband met in de cc mijn 2 naaste directe collega's. Deze 2 collega's waren op die dag niet aanwezig, hij heeft de e-mails verwijderd zodat mijn collega's ze nooit ontvangen hebben)
- Mijn baas verwacht dat wij onze klanten netjes antwoorden per mail indien iets niet op tijd betaald is. Dit komt regelmatig voor daar wij regelmatig aan onze max. van 0,5 ton krediet zitten... Ik ga niet uit de doeken doen wat voor bedrijf dit is, maar wij moeten na ontvangst van geld dit doorstorten naar onze klanten binnen een x-aantal dagen. Hierdoor moet ik dus liegen tegen de klant en zeggen dat zijn financierder te laat betaald.of niet betaald heeft. (terwijl we het dus al 2 weken binnen hebben, bijvoorbeeld)
- Als ik bovenstaand punt bespreekbaar wil maken met hem wordt ik op het matje geroepen. Hij steekt zijn kop in het zand?
- Hij beschuldigd mij meerdere malen van fouten die ten grondslag liggen aan niet gevolgde procedures door eigenaar. Dus in feite de baas boven hem. Dit heeft hij vervolgens gedocumenteerd in een gespreksverslag waar ik uiteraard van repliek heb gediend met mijn visie van het verhaal. (schriftelijk bij hem ingediend)
- Zijn antwoord op bovengenoemd punt is dat ik dan maar beter het aangeleverde werk van zijn baas moet controleren.Hiermee ingestemd, maar aangegeven dat het jammer is dat het zo moet.
- Hij vraagt mij niet "te hard" te reageren op de eigenaar van het bedrijf (d.w.z. zijn baas) want zijn baas is van "de oude stempel en niet gewend dat medewerkers ergens tegenin gaan". Ik reageer hard op valse beschuldigingen van zijn baas naar mij toe, maar dat mag van hem niet. Of in ieder geval, hij vraagt mij dat niet te doen. (ja, zijn baas is zijn vader)
- Mijn baas vult zelf een werkgeversverklaring in, waarin hij liegt en laat deze ondertekenen door eigenaar. (zijn vader dus)
- Er is sprake van creatieve boekhouding waarbij tegoeden voor klanten (die vergeten zijn dat zij daar recht op hebben) worden overgeboekt naar een speciaal aangemaakte crediteur, waarna dit wordt opgenomen met/overgeschreven naar een credit-card.
- Men vraagt medewerkers zijn/haar naam te veranderen naar iets wat "meer bij het bedrijf past" Dus een andere naam communiceren naar klanten dan je eigen naam......
- Als ik het ergens niet mee eens ben of ik onze financiële situatie bespreekbaar wil maken heb ik de volgende dag een functioneringsgesprek. (te triest)
- Credit-nota's worden opgemaakt maar niet verzonden. (staat zelfs in de werkprocedure!) De klant moet er zelf maar achter komen dat er iets niet klopt en recht op geld heeft.
- We beloven veel maar doen niks (of in beperkte mate) en brengen daar geld voor in rekening.
- De eigenaar schrijft fictieve kwitanties uit om het kas-saldo kloppend te maken (my god, wat een amateurs)
????????? ?????
pi_159834012
quote:
11s.gif Op donderdag 11 februari 2016 13:30 schreef hugecooll het volgende:

[..]

[..]

????????? ?????
Vanwaar die post van Nizno quoten ????????? ?????
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 11 februari 2016 @ 13:38:30 #54
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_159834057
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 13:37 schreef r_one het volgende:

[..]

Vanwaar die post van Nizno quoten ????????? ?????
Hij mailt de klacht even door naar zijn medewerker. Blijkbaar ben ik zijn beste personeelslid.

Maar goed laten we ontopic blijven :)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 11 februari 2016 @ 13:39:15 #55
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_159834076
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 13:37 schreef r_one het volgende:

[..]

Vanwaar die post van Nizno quoten ????????? ?????
ik kan helaas niet communiceren
pi_159834163
Soms werkt het uitleggen van een grap wel.
Ik moest lachen
Hell To The Liars
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 11 februari 2016 @ 13:48:47 #57
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_159834319
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 13:42 schreef Droopie het volgende:
Soms werkt het uitleggen van een grap wel.
Ik moest lachen
Hij had alleen beter een FA kunnen vragen dat te doen. Dan was het kloppender voor de kwestie van TS :)

Helaas kan ik inhoudelijk ontopic hier geen advies in geven, behalve dan het advies wat Mark ook al gaf, rondkijken naar een nieuwe baan.

En wees eerlijk tegen je werkgever dat je druk aan het solliciteren gaat omdat de werkzaamheden en de werkrelatie voor jou niet wenselijk zijn.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_159834415
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2016 13:48 schreef Nizno het volgende:

[..]

Hij had alleen beter een FA kunnen vragen dat te doen. Dan was het kloppender voor de kwestie van TS :)

Helaas kan ik inhoudelijk ontopic hier geen advies in geven, behalve dan het advies wat Mark ook al gaf, rondkijken naar een nieuwe baan.

En wees eerlijk tegen je werkgever dat je druk aan het solliciteren gaat omdat de werkzaamheden en de werkrelatie voor jou niet wenselijk zijn.
Dat laatste zou ik niet doen als TS zelf moeilijkheden op de arbeidsmarkt verwacht.
Hell To The Liars
pi_159834825
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2016 13:48 schreef Nizno het volgende:

[..]

Hij had alleen beter een FA kunnen vragen dat te doen. Dan was het kloppender voor de kwestie van TS :)
Nou, dat dus :)
pi_159834857
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:55 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Nee, hij mag ze in principe ook niet lezen (tenzij onder bepaalde voorwaarden waar hij vast niet aan voldoet), maar verwijderen zal helemaal niet mogen.

Dan blijft het punt hetzelfde. Of je accepteert het, of je gaat weg. Klinkt hard, is het ook, maar als je hem aan zou klagen oid om dit soort dingen maak je het jezelf alleen maar moeilijker en onderaan de streep lig je toch eruit.
Voor mailadressen die gelinkt zijn aan het bedrijf geldt dat toch niet? Omdat ze eigendom zijn van de werkgever en er enkel bedrijfstechnische informatie in staat?
pi_159835079
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2016 14:10 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Voor mailadressen die gelinkt zijn aan het bedrijf geldt dat toch niet? Omdat ze eigendom zijn van de werkgever en er enkel bedrijfstechnische informatie in staat?
Nee, ook dat mag niet (tenzij ...). Zie punt #4 van eerdergenoemde link.
  donderdag 11 februari 2016 @ 14:52:28 #62
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159835833
Vechten tegen de bierkaai, tijd om een nieuwe baan te zoeken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_159838348
Dat van die 23 maanden is geadviseerd door een klant (welke advocaat is) aan mijn baas. Iedereen krijgt eerst een contract van 5 maanden en dan een van 18. (en dan ot of stoppen)
pi_159838383
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2016 14:52 schreef fathank het volgende:
Vechten tegen de bierkaai, tijd om een nieuwe baan te zoeken.
Soms heb ik zin om de auto 🚗 door de pui te rijden. Maar tot nog toe trap ik altijd nog op de rem. 😉
pi_159838402
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 16:39 schreef HPoi het volgende:
Dat van die 23 maanden is geadviseerd door een klant (welke advocaat is) aan mijn baas. Iedereen krijgt eerst een contract van 5 maanden en dan een van 18. (en dan ot of stoppen)
Wordt bij mijn weten standaard (in ieder geval door de loonverwerkers/administratie kantoren/accountants die ik ken) geadviseerd aan werkgevers tegenwoordig ivm de transitievergoeding,
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_159839284
TS is loonslaaf maar denkt dat hij directeurtje is.
pi_159839353
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 17:24 schreef kikoooooo het volgende:
TS is loonslaaf maar denkt dat hij directeurtje is.
Ja, die is makkelijk. Ze hebben hier inderdaad een baas ipv een manager, ook al heet ie manager.... 😊
pi_159840837
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2016 14:10 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Voor mailadressen die gelinkt zijn aan het bedrijf geldt dat toch niet? Omdat ze eigendom zijn van de werkgever en er enkel bedrijfstechnische informatie in staat?
Absoluut niet waar. Zie hieronder

quote:
pi_159841006
quote:
99s.gif Op donderdag 11 februari 2016 18:30 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Absoluut niet waar. Zie hieronder

[..]

Het absolute is dus schromelijk overdreven. Bedrijf waar TS werkzaam is valt enkel onder nr1. Dus heeft werkgever op de een of andere manier kenbaar gemaakt dat bedrijfsmails gelezen worden?
pi_159841845
Ik gok dat een werkgever altijd wel aannemelijk kan maken dat het noodzakelijk is om emails te bekijken.

Hij moet het wel kenbaar maken bij aanvang of tijdens het dienstverband
Hell To The Liars
pi_159854131
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:59 schreef HPoi het volgende:

[..]

Dat ik eruit ga maakt mij niet uit. Als ik maar een zak geld mee krijg dan of ww. En overigens heb ik wel zin om hem aan het kruis te nagelen. Maar dat kan ik dan maar beter doen als ik daar weg ben. 😉
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:59 schreef HPoi het volgende:

[..]

Dat ik eruit ga maakt mij niet uit. Als ik maar een zak geld mee krijg dan of ww. En overigens heb ik wel zin om hem aan het kruis te nagelen. Maar dat kan ik dan maar beter doen als ik daar weg ben. 😉
Als iedere ontevreden werknemer dat voor elkaar krijgt, dan was er geen werkgever meer over.
Als je het niet naar je zin hebt op je werk, kun je de schuld wel bij je werkgever leggen, maar jij bent zelf verantwoordelijk voor plezier in je werk.
Je hoeft daar niet te werken, je kunt ook een andere baan zoeken.

En wat ww betreft, met zo'n korte werkervaring moet je je daar ook jiet blind op staren, voordat je met je ogen knippert is de uitkering alweer voorbij.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 10:18:59 #72
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_159854922
Ik snap niet zo goed het probleem, hoor. De irritatie zit wat mij betreft gewoon bij jou.

quote:
11s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:22 schreef HPoi het volgende:
- Mijn baas kan helaas niet communiceren en stuurt mails met klachten van klanten naar mij door, dit bijgestaan door de volgende daverende tekst: "????????? ????? "
Waarom is dit nou zo'n enorm probleem dat je hierover gaat klagen op Fok?

quote:
Ook al behoren deze mails/klachten niet op mijn afdeling.
Dat bepaal jij toch niet? Hij gaat over de werkverdeling. Jij gaat over het werk zelf.

quote:
- Mijn baas leest e-mails van mij en mijn medewerkers die zijn verzonden aan klanten en collega's
Dit zijn bedrijfsinhoudelijke mails, die mag hij gewoon lezen hoor.

quote:
- Mijn baas volgt alle medewerkers in bezit van leaseauto of bedrijfswagen met GPS
Volgt hij jou ook? Of anderen?

quote:
- Mijn baas verwijdert e-mails die ik heb verzonden aan colllega's zodat zij dit niet kunnen lezen
Ik vind het ongebruikelijk, maar toch is het bedrijfscommunicatie.

quote:
Hierdoor moet ik dus liegen tegen de klant
Vervelend, maar niet ongebruikelijk hoor. Dit vind ik de eerste echte klacht.

quote:
Ik reageer hard op valse beschuldigingen van zijn baas naar mij toe, maar dat mag van hem niet. Of in ieder geval, hij vraagt mij dat niet te doen
Misschien moet je minder hard reageren, maar wat subtieler zijn in je bewoordingen? Kun je eens een voorbeeld geven van hoe je reageert?

quote:
- Er is sprake van creatieve boekhouding waarbij tegoeden voor klanten (die vergeten zijn dat zij daar recht op hebben) worden overgeboekt naar een speciaal aangemaakte crediteur, waarna dit wordt opgenomen met/overgeschreven naar een credit-card.
- Credit-nota's worden opgemaakt maar niet verzonden. (staat zelfs in de werkprocedure!) De klant moet er zelf maar achter komen dat er iets niet klopt en recht op geld heeft.
- We beloven veel maar doen niks (of in beperkte mate) en brengen daar geld voor in rekening.
Dit gaat jou gewoon geen reet aan. Zakelijk gezien is er echt geen enkele reden om andere bedrijven achter hun reet aan te lopen qua financien.

quote:
- Men vraagt medewerkers zijn/haar naam te veranderen naar iets wat "meer bij het bedrijf past" Dus een andere naam communiceren naar klanten dan je eigen naam......
Ook niet onbekend hoor. Ik mailde vorige week naar customer support van een klein Amerikaans bedrijf, en krijg antwoord van ene "Trisha from Support". Denk je nou echt dat ze Trisha heet?

quote:
- De eigenaar schrijft fictieve kwitanties uit om het kas-saldo kloppend te maken (my god, wat een amateurs)
- Als ik het ergens niet mee eens ben of ik onze financiële situatie bespreekbaar wil maken heb ik de volgende dag een functioneringsgesprek. (te triest)
Tenzij je financieel directeur bent, wat gaat het jou nou aan hoe de financiele siuatie is? Je krijgt toch gewoon je salaris?

Al met al heb ik het gevoel dat je deze man gewoon persoonlijk een enorm vervelende kerel vindt. Ik kan me uiteraard goed voorstellen dat je geen zin hebt om voor zo'n kwal te werken. Maar dan moet je gewoon een andere baan zoeken.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:48:03 #73
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159856611
Wat Hallmark zegt. De werkwijze van t berdrijf past wellicht niet bij jou, maar er is verder weinig bij wat wettelijk gezien echt niet mag (of wat niet op hondermiljard andere plaatsen precies zo gebeurd).
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_159857608
ik weet niet in welke sector TS werkt, wellicht dit een oplossing?

http://www.nu.nl/economie(...)nanciele-sector.html
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_159857704
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 12:40 schreef ender_xenocide het volgende:
ik weet niet in welke sector TS werkt, wellicht dit een oplossing?

http://www.nu.nl/economie(...)nanciele-sector.html
Knettergek ben jij.


Hallo meldpunt misstanden, mijn baas stuurt geen credit-nota's naar klanten.

Ik vind TS zijn baas een klootzak en gun hem echt een griep van 20 maanden met een beenbreuk.

Maar wettelijk doet ie niets verkeerd (email twijfelgeval)

#teamkenneth
Hell To The Liars
  Redactie Frontpage vrijdag 12 februari 2016 @ 13:46:48 #76
38148 crew  Innisdemon
pi_159858998
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:04 schreef Vanillekwark het volgende:
Tevens, stel, je klaagt hem aan voor iets wat hij niet mag doen, maar er is onvoldoende bewijs, je (binnenkort ex-)collega's ontkennen je aantijgingen, en er komt niks uit verder, maar je werkgever ontslaat je vervolgens op staande voet vanwege een verstoorde arbeidsrelatie (wat in sommige gevallen kan en mag), heb je geen recht op WW.

.
Ontslag op staande voet, en verstoorde arbeidsrelatie zijn twee verschillende dingen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')