abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 12 februari 2016 @ 00:12:33 #151
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159851711
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:10 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

afhankelijk van je sector en kantoor etc. is facetime een belangrijk aspect waar je rekening mee moet houden.
Tuurlijk. Maar je komt natuurlijk op een moment dat de extra uren relatief minder toe gaan voegen aan je prestaties, dit alles door het effect van een verstoorde work-life balance. Een en ander terug te lezen in 1000-en onderzoeken. ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 00:13:24 #152
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159851723
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:11 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Goh.

[..]

Trading is inderdaad van de zotten. 5 jaar knallen met zes schermen voor je snufferd en je kunt met pensioen.

Klopt, ben overigens meer geïnteresseerd in strategy consulting dan in IB.
Wat vind je daar interessant aan en wat is je vooropleiding? :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159851749
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:13 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Wat vind je daar interessant aan en wat is je vooropleiding? :)
Dat je als buitenstaander een bedrijf kunt helpen en dat je een globaal beeld krijgt van een heleboel sectoren. Doe nu econometrie en wat informaticavakken erbij.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_159851778
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:12 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar je komt natuurlijk op een moment dat de extra uren relatief minder toe gaan voegen aan je prestaties, dit alles door het effect van een verstoorde work-life balance. Een en ander terug te lezen in 1000-en onderzoeken. ;)
ja maar op veel ib afdelingen kun je het niet maken om in je eerste jaar minimaal een keer in slaap te zijn gevallen op je bureau. toffe shit is dat met emailchains met fotos van slapende analysts, ook met vp en md in hun analyst tijd :D.
pi_159851784
80 uur werken aantal jaartjes. Aangezien je toch geen tijd hebt het uit te geven laat ik het door de IB'ers beheren en dan rustig eigen praktijk opzetten in een rustig dorp.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 12 februari 2016 @ 00:18:43 #156
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159851797
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:15 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Dat je als buitenstaander een bedrijf kunt helpen en dat je een globaal beeld krijgt van een heleboel sectoren. Doe nu econometrie en wat informaticavakken erbij.
Interessant. Ik snap waarom econometrie een relevante vooropleiding kan zijn in IB e.d. maar als je specifiek in één organisatie bezig gaat als strategy consultant dan is iets van een bedrijfskundige opleiding met een achtergrond in strategie, systeemtheorie, organisatie design & development e.d. toch veel handiger?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159851806
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:15 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Dat je als buitenstaander een bedrijf kunt helpen en dat je een globaal beeld krijgt van een heleboel sectoren. Doe nu econometrie en wat informaticavakken erbij.
wait wut je bent nog student? hoe oud ben je/welk jaar zit je en wat is je ervaring in sc/ib?
pi_159851826
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:17 schreef IPA35 het volgende:
80 uur werken aantal jaartjes. Aangezien je toch geen tijd hebt het uit te geven laat ik het door de IB'ers beheren en dan rustig eigen praktijk opzetten in een rustig dorp.
ibers beheren geen geld voor particulieren.
pi_159851842
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:20 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

ibers beheren geen geld voor particulieren.
Ook geen geld van héél véél particulieren?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159851860
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:22 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ook geen geld van héél véél particulieren?
nope dat is pwm en doe ibers niet aan alhoewel veel investment banks wel pwm afdelingen hebben maar die worden niet gezien als ibers maar support staff net als de it en legal afdeling etc.
pi_159851862
En sinds wanneer heeft dat bijgebouw van de Harmo een gebedsruimte _O-
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159851872
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:18 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Interessant. Ik snap waarom econometrie een relevante vooropleiding kan zijn in IB e.d. maar als je specifiek in één organisatie bezig gaat als strategy consultant dan is iets van een bedrijfskundige opleiding met een achtergrond in strategie, systeemtheorie, organisatie design & development e.d. toch veel handiger?
Is misschien wel logischer, maar ik denk dat de analytische skills die wij op doen (met bijvoorbeeld wiskundige optimalisaties) ook prima toepasbaar zijn. Overigens krijgen we ook een deel operations research, dat is natuurlijk ook redelijk relevant.

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:19 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

wait wut je bent nog student? hoe oud ben je/welk jaar zit je en wat is je ervaring in sc/ib?
Yes, ben 22. Heb een paar SC cases gedaan, geen ervaring met IB maar dat trekt me dus ook niet zo.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_159851876
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:23 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

nope dat is pwm en doe ibers niet aan alhoewel veel investment banks wel pwm afdelingen hebben maar die worden niet gezien als ibers maar support staff net als de it en legal afdeling etc.
Maar als ik nu aandelen koop in een of andere institutionele belegger?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 12 februari 2016 @ 00:27:02 #164
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159851896
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:24 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Is misschien wel logischer, maar ik denk dat de analytische skills die wij op doen (met bijvoorbeeld wiskundige optimalisaties) ook prima toepasbaar zijn. Overigens krijgen we ook een deel operations research, dat is natuurlijk ook redelijk relevant.

[..]

Yes, ben 22. Heb een paar SC cases gedaan, geen ervaring met IB maar dat trekt me dus ook niet zo.
Interessant. Operations research lijkt mij erg interessant (en in principe nuttiger dan supply chain management met allemaal theorieën gebaseerd op natte vingerwerk). Meten is weten.

Desalniettemin is een beetje feeling voor het ondernemerschap ook essentieel omdat leuke dingen op papier in de praktijk nogal anders kunnen uitvallen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159852066
Je moet investment banking onderverdelen in twee categorieen:

1. IBD, lange werkweken van gemiddeld meer dan tachtig uur maar relatief laag stresslevel. Goed basissalaris en bonus maar geen exorbitante uitschieters naar boven.

Na een aantal jaren kun je overstappen op VC, PE etc. echt interessante functies dus met goed salaris en goede uren alhoewel iedere baan als een vakantie zal aanvoelen na een aantal jaar als analyst gewerkt te hebben op een IBD.

2. S&T, echte sprint. Korte werkweken van vijftig uur maar zeer hoog stresslevel. Gemiddelde S&T'er verdient evenveel als iemand op IBD maar een echte rockstar op de S&T afdeling kan letterlijk al op zn 32ste en vaak zelfs eerder dik met pensioen. S&T brengt veel meer twintigers en dertigers met miljoenen voort dan IBD of welke sector of baan dan ook eigenlijk. Wel minder interessante exit opps dan IBD want alhoewel het niet nodig is blijven veel mensen na hun S&T toch werken meestal bij HF want minder stress, de stress van een S&T job is voor vrijwel niemand voor meer dan een jaar of zes vol te houden.

Zoals jullie echter wel weten zijn zowel IBD en met name S&T zeer selectief, nog veel meer dan de advocatuur. Voordeel is wel dat er in tegenstelling tot de advocatuur weinig echt domme mensen rondlopen die er puur zitten vanwege de connecties. Ook geen blanke bastionnen btw want niet zo conservatief.

Kortom: in ieder opzicht is IB>advocatuur.
pi_159852162
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:25 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Maar als ik nu aandelen koop in een of andere institutionele belegger?
Snap niet helemaal wat je met deze vraag bedoeld, kun je het wat verder toelichten?
pi_159852190
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:24 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Is misschien wel logischer, maar ik denk dat de analytische skills die wij op doen (met bijvoorbeeld wiskundige optimalisaties) ook prima toepasbaar zijn. Overigens krijgen we ook een deel operations research, dat is natuurlijk ook redelijk relevant.

[..]

Yes, ben 22. Heb een paar SC cases gedaan, geen ervaring met IB maar dat trekt me dus ook niet zo.
MBB? Wil je btw een career consultant worden of wil je het gebruiken als opstap naar iets anders?
  vrijdag 12 februari 2016 @ 01:30:02 #168
256829 Sokz
Livin' the life
pi_159852573
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 23:53 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Daarom investment banking>advocatuur. Wist je dat Suits oorspronkelijk een serie over investment bankers zou worden?
Daarom nu Billions met oa Damien Lewis (en Daniel Hardman als rechterhand). Meer hedgefund hoewel ze het wel IB noemen.
pi_159852627
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 01:30 schreef Sokz het volgende:

[..]

Daarom nu Billions met oa Damien Lewis (en Daniel Hardman als rechterhand). Meer hedgefund hoewel ze het wel IB noemen.
Wait wut nog niet eerder van gehoord ga ik zometeen even checken. Dank je wel voor de tip. Moet zeggen dat ik het wel vreemd vond om Daniel Hardman iemand als Gale te zien spelen in BB.
pi_159854226
Heb de Meijburg fiscale wettenbundel 2016 binnen. *O*
Kan ik weer aan de slag met tabjes en markers.
pi_159854718
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:03 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

jawel maar daar word je er ook naar ratio voor betaald.
Je overdrijft het schromelijk. Sure, de excessen in IB zijn vele malen hoger dan in de advocatuur, maar dan ook vooral buiten Nederland. Maar de gemiddelde Nederlandse bankier (al dan niet IB-er) trekt weinig exorbitants naar binnen. Een heel erg goed salaris afgezet tegen de rest van werkend Nederland nevertheless. Maar wat je nu doet is excessen wegzetten als het gemiddelde in de (Nederlandse) industrie.

Ik heb wel een aantal IB-ers (en PE-ers) in m'n vriendengroep. Ze verdienen allemaal mooie basissalarissen (en hier en daar een leuke bonus) en werken er ook hard voor. Maar de exorbitante bonussen waar je altijd over leest zijn over het algemeen slechts weggelegd voor de top, en dan vooral de niet in Nederland werkende top. Het normale voetvolk verdient lekker, maar rijdt niet in een ferrari met 30 lentes jong.

quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 23:31 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Want cijfers zijn belangrijk? Ik heb bij twee kantoren gesolliciteerd (eentje was Big 4) en niemand heeft ooit om cijfers of een gemiddelde gevraagd. Verder is een goed cv ook belangrijk. Met alleen achten en twee masters kom je er niet als je voor de rest alleen heen en weer bent gereisd tussen het ouderlijk huis en de collegebanken. Helaas komen sommigen daar laat achter.

Die kantoren die net genoemd werden heb ik trouwens nooit van gehoord. Geen Zuidas zeker?
Ze vragen altijd om cijfers op de Zuidas (ook voor de fiscalisten).

Big 4 doen dat niet. Maar, ook voor fiscalisten, is de Big 4 ook een groot schepnet dat nagenoeg alles naar binnen harkt (en kan harken) dat voorbij komt zwemmen. Dat is lastig te vergelijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maharbal op 12-02-2016 10:12:54 ]
pi_159854882
De "Big 4" beginnen toch ook allemaal een eigen "algemene" juridische afdeling op te zetten?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 12 februari 2016 @ 10:25:46 #173
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159855048
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:37 schreef Ashqelon het volgende:
Je moet investment banking onderverdelen in twee categorieen:

1. IBD, lange werkweken van gemiddeld meer dan tachtig uur maar relatief laag stresslevel. Goed basissalaris en bonus maar geen exorbitante uitschieters naar boven.

Na een aantal jaren kun je overstappen op VC, PE etc. echt interessante functies dus met goed salaris en goede uren alhoewel iedere baan als een vakantie zal aanvoelen na een aantal jaar als analyst gewerkt te hebben op een IBD.

2. S&T, echte sprint. Korte werkweken van vijftig uur maar zeer hoog stresslevel. Gemiddelde S&T'er verdient evenveel als iemand op IBD maar een echte rockstar op de S&T afdeling kan letterlijk al op zn 32ste en vaak zelfs eerder dik met pensioen. S&T brengt veel meer twintigers en dertigers met miljoenen voort dan IBD of welke sector of baan dan ook eigenlijk. Wel minder interessante exit opps dan IBD want alhoewel het niet nodig is blijven veel mensen na hun S&T toch werken meestal bij HF want minder stress, de stress van een S&T job is voor vrijwel niemand voor meer dan een jaar of zes vol te houden.

Zoals jullie echter wel weten zijn zowel IBD en met name S&T zeer selectief, nog veel meer dan de advocatuur. Voordeel is wel dat er in tegenstelling tot de advocatuur weinig echt domme mensen rondlopen die er puur zitten vanwege de connecties. Ook geen blanke bastionnen btw want niet zo conservatief.

Kortom: in ieder opzicht is IB>advocatuur.
Dit heeft wel een heel hoog copy + paste van http://www.mergersandinquisitions.com/ gehalte. De sector die de meeste miljonair twintigers is zowel in Nederland als internationaal nog steeds de voetballerij. Maar ook niet dat de gemiddelde Buitenboyse Heren 1 spits de miljoenen binnen kopt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159855686
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:16 schreef IPA35 het volgende:
De "Big 4" beginnen toch ook allemaal een eigen "algemene" juridische afdeling op te zetten?
Niet zozeer algemeen, meer gericht op M&A.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:22:12 #175
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159855998
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:08 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Niet zozeer algemeen, meer gericht op M&A.
Big4 neemt vrijwel iedereen aan die fiscaal doet toch? Heb van medestudenten die fiscaal doen begrepen dat ze 'alles boven een 6' eigenlijk teveel moeite vinden, gehaald is gehaald. Vandaar ook dat cijfers niet relevant zijn. DD heeft dus een goede richting gekozen wat dat betreft.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')