abonnement Unibet Coolblue
pi_159803004



Naam: Football Club Twente
Bijnamen: De Tukkers, The Reds
Opgericht: 1 juli 1965 (fusie tussen SC Enschede en Enschedese Boys)
Plaats: Enschede
Stadion: De Grolsch Veste
Complex: FC Twente-trainingscentrum te Hengelo (OV)
Capaciteit: 30.205
Voorzitter: -
Tech. Directeur: Ted van Leeuwen
Alg. Directeur: -
Trainer/Coach: René Hake (interim)
Topscorer: Blaise Nkufo (114)
Hoofdsponsor: Webprint.nl
Begroting: ¤ 36 miljoen (2015-2016)
Competitie: Eredivisie

quote:
FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.

Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
http://www.fctwente.net/
http://www.vakp.nl
http://www.fctwente.nl
http://www.thuisbijfctwente.nl
http://www.twentefans.nl
http://www.fctwente.tv




Selectie 2015/2016:



quote:
1 Marsman, Nick (NED) Keeper
13 Plattel, Timo (NED) Keeper
16 Drommel, Joël (NED) Keeper
20 Stevens, Sonny (NED) Keeper

3 Uvini, Bruno (BRA) Verdediger
4 Katsikas, Giorgos (GRI) Verdediger
5 Schilder, Robert (NED) Verdediger
15 Andersen, Joachim (DEN) Verdediger
17 Ter Avest, Hidde (NED) Verdediger
25 Bijen, Peet (NED) Verdediger
28 Van der Lely, Jeroen (NED) Verdediger

8 Ebecilio, Kyle (NED) Middenvelder
10 Ziyech, Hakim (NED) Middenvelder
12 Hölscher, Tim (DUI) Middenvelder
19 Eghan, Shadrach (GHA) Middenvelder
21 Gutiérrez, Felipe (CHL) Middenvelder
22 Mokotjo, Kamohelo (ZAF) Middenvelder
23 Van der Heyden, Jelle (NED) Middenvelder

7 Ede, Chinedu (DUI), Aanvaller
9 Børven, Torgeir (NOR) Aanvaller
11 Agyepong, Thomas (GHA) Aanvaller
18 Zschusschen, Felitciano (NED) Aanvaller
19 Oosterwijk, Jari (NED) Aanvaller
26 Da Cruz, Alessio (NED) Aanvaller
27 Cabral, Jerson (NED) Aanvaller
?? El Azzouzi, Zakaria (NED) Aanvaller
Openingspost is hier terug te vinden
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_159803152
the only way is up :s)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 10 februari 2016 @ 13:20:55 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_159803690
Goede jinx in de TT. Verlies bij Roda dus. :N
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_159804189
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Goede jinx in de TT. Verlies bij Roda dus. :N
Kunnen we Drizzt voor bedanken idd!
pi_159805039
Jongens, de TT gaat over van de 17e naar de 14e plaats klimmen dankzij enkele uitstekende wedstrijden, en de hoop dat deze trend doorzet :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_159805075
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Jongens, de TT gaat over van de 17e naar de 14e plaats klimmen dankzij enkele uitstekende wedstrijden, en de hoop dat deze trend doorzet :P
Maakt nie uit, als we verliezen is het jouw schuld :(
pi_159805111
quote:
6s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Maakt nie uit, als we verliezen is het jouw schuld :(
Oh oké.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Official ESF Kreviewer woensdag 10 februari 2016 @ 14:36:16 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159805857
Bedankt, Drizzt.
pi_159805925
De Duitse derby dit weekend
pi_159805932
Yay, Drizzt jinxed ff z'n eigen cluppie. *O*

Ben overigens wel erg verbaasd over het feit dat Hakim nog bij jullie speelt, had ik echt niet verwacht.
BFF met GGMM
pi_159806082
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:38 schreef hafcfan het volgende:
De Duitse derby dit weekend
xD
pi_159806677
quote:
17s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:38 schreef DonRaja het volgende:
Yay, Drizzt jinxed ff z'n eigen cluppie. *O*

Ben overigens wel erg verbaasd over het feit dat Hakim nog bij jullie speelt, had ik echt niet verwacht.
:D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_159830035
quote:
Al zou het bod er komen, verwacht niet dat Ziyech daar voor zou gaan. Al moet ik zeggen dat ik hem voor 35 miljoen met een strikje zou afleveren.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_159834308
Dat zou wel genot zijn! Die Chinezen kopen alles wat los en vast zit, dus waarom niet gewoon meegaan in het feestgedruis en 35 miljoen voor Ziyech vangen?

Weet alleen niet of hij zelf wil. Ziyech kan de Europese subtop best bereiken, dus vraag me af of hij naar China gaat...
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_159852664
quote:

Voortbestaan Twente staat weer op spel
Club heeft clementie nodig van KNVB en gemeente Enschede


Indien de licentiecommissie van de KNVB en de gemeente Enschede geen clementie tonen met FC Twente, dan verliest de club hoogstwaarschijnlijk alsnog de proflicentie.

Als de tukkers geen uitstel krijgen van de licentiecommissie, moet FC Twente halfjaarcijfers indienen waarbij de beloofde, maar nog niet geëffectueerde garantstelling van 32 miljoen euro van de gemeente niet is meegerekend. In dat geval slaagt de club er vermoedelijk niet in om, zoals afgesproken, de zorgwekkende categorie 1 te verlaten en wordt de proflicentie ingetrokken.

De noodlijdende tukkers kunnen de gemeente en licentiecommissie voor de gestelde deadline - respectievelijk 15 februari en 1 maart - naar eigen zeggen niet van alle benodigde gegevens voorzien. Twente heeft om uitstel gevraagd tot uiterlijk 1 juni. De club wil de naar verwachting begin maart afgeronde onderzoeken naar de bestuursstructuur en het transferverleden afwachten, omdat die mogelijk financiële consequenties hebben.

„De situatie is nog steeds heel complex en zorgelijk”, beaamt interim-directeur Onno Jacobs, die de gestelde deadlines eerder al typeerde als ’zeer ambitieus’. „We realiseren ons dat we in deze periode veel vragen aan inlevingsvermogen, flexibiliteit en begrip van alle betrokken partijen.”

Als FC Twente geen uitstel krijgt van de licentiecommissie, die daarover evenals de gemeenteraad op korte termijn uitsluitsel geeft, hangt de club mogelijk nog meer sancties boven het hoofd. Toen de tukkers in 2013 te laat waren met het inleveren van de jaarrekening, leverde dat bijvoorbeeld een boete van 10.000 euro op.

„Maar daarop lopen we nu nog niet vooruit. De licentiecommissie heeft het verzoek van FC Twente in overweging”, aldus een woordvoerder van de KNVB.

Ook via de aanklager betaald voetbal - die de onderzoeken eveneens afwacht - en de FIFA hangt Twente nog straffen boven het hoofd, naar aanleiding van de inmiddels beruchte deal met investeerdersgroep Doyen. De landskampioen van 2010 is daardoor al drie seizoenen uitgesloten van Europees voetbal.

’Situatie heel complex en zorgelijk’
  vrijdag 12 februari 2016 @ 09:30:46 #17
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_159854223
Laten we hopen dat de stekker eruit gaat.
  Moderator vrijdag 12 februari 2016 @ 09:33:45 #18
8781 crew  Frutsel
pi_159854255
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 09:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Laten we hopen dat de stekker eruit gaat.
:') Zo typerend weer voor dit soort kleuters :')
Ga ff Vermeer bedreigen ofzo
pi_159854274
Die worden gewoon weer gematst door de KNVB hoor, dat kunnen we inmiddels wel de KNTB gaan noemen. Vorige 'straf' was ook een lachertje.
  Moderator vrijdag 12 februari 2016 @ 09:55:24 #20
8781 crew  Frutsel
pi_159854546
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 09:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat doen?


Nou fijn voor je jochie... :W :')
+1 voor de vorige gedachtengang...

[ Bericht 4% gewijzigd door DonRaja op 12-02-2016 10:28:32 ]
  Official ESF Kreviewer vrijdag 12 februari 2016 @ 10:12:29 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159854797
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 09:35 schreef Loveless85 het volgende:
gewoon weer gematst
Wanneer is Twente eerder gematst door de KNVB?

En waarom zou dat iets slechts zijn? Het is echt niet goed voor het Nederlands voetbal als Twente echt ophoudt te bestaan.
pi_159854944
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:12 schreef Kreator het volgende:

[..]

Wanneer is Twente eerder gematst door de KNVB?
Dit verhaal vergeten; http://www.tubantia.nl/sp(...)-fc-twente-1.5546213

quote:
En waarom zou dat iets slechts zijn? Het is echt niet goed voor het Nederlands voetbal als Twente echt ophoudt te bestaan.
Natuurlijk moet het als bond niet je doel zijn de nationale clubs de grond in te stampen, maar er zijn in het verleden andere clubs wel failliet gegaan of licentie ontnomen door misstappen die ze hebben gemaakt, dus het wordt een beetje 'meten met twee maten'. Daarnaast zijn er gewoon regels, en maak je je als bond nogal belachelijk als de ene club daar wel fors voor straft, en de ander weer niet. In principe moet de straf los staan de gevolgen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 12 februari 2016 @ 10:26:48 #23
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159855058
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:19 schreef Loveless85 het volgende:

Natuurlijk moet het als bond niet je doel zijn de nationale clubs de grond in te stampen, maar er zijn in het verleden andere clubs wel failliet gegaan of licentie ontnomen door misstappen die ze hebben gemaakt, dus het wordt een beetje 'meten met twee maten'. Daarnaast zijn er gewoon regels, en maak je je als bond nogal belachelijk als de ene club daar wel fors voor straft, en de ander weer niet. In principe moet de straf los staan de gevolgen.
Nu verder straffen heeft toch helemaal geen zin. Je moet een nieuw bestuur ook de kans geven de teringzooi van het oude bestuur op te ruimen. Je straft alleen de supporters en de mensen die het beste met de club voor hebben, als je nu extreme maatregelen neemt en de veroorzakers ontlopen de dans.
Laat ze gewoon verantwoordelijken aanklagen. Dat heeft veel meer zin.

En ja, in een perfecte wereld moet dat los van elkaar staan. Maar ik ben blij dat ze rekening houden met omstandigheden. Je kunt zaken lang niet altijd met elkaar vergelijken. Anders zouden rechters het in dit land ook makkelijk krijgen.
pi_159855182
Oh, maar de verwachting is dat de tuchtcommissie van de KNVB en de FIFA ook nog gewoon een straf gaan opleggen.

En terecht ook. Anders mag je er een teringzooi van maken, verantwoordelijken ontslaan en de it wasn't me kaart spelen _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_159855210
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:26 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nu verder straffen heeft toch helemaal geen zin. Je moet een nieuw bestuur ook de kans geven de teringzooi van het oude bestuur op te ruimen. Je straft alleen de supporters en de mensen die het beste met de club voor hebben, als je nu extreme maatregelen neemt en de veroorzakers ontlopen de dans.
Laat ze gewoon verantwoordelijken aanklagen. Dat heeft veel meer zin.

En ja, in een perfecte wereld moet dat los van elkaar staan. Maar ik ben blij dat ze rekening houden met omstandigheden. Je kunt zaken lang niet altijd met elkaar vergelijken. Anders zouden rechters het in dit land ook makkelijk krijgen.
Je straft een club, niet perse de poppetjes. Anders is het precies zoals Caland zegt; je maakt er een teringzooi van, de poppetjes stappen op, en het is 'Ich habe es nicht gewusst' en je kan gewoon verder? Lijkt me niet... De club hoort zorg te dragen dat bestuurders zich niet dusdanige macht toe-eigenen dat ze überhaupt dit soort rare fratsen kunnen uithalen, nagenoeg zonder controle.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2016 10:48:50 ]
  vrijdag 12 februari 2016 @ 10:41:22 #26
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_159855301
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:34 schreef Caland het volgende:
Oh, maar de verwachting is dat de tuchtcommissie van de KNVB en de FIFA ook nog gewoon een straf gaan opleggen.

En terecht ook. Anders mag je er een teringzooi van maken, verantwoordelijken ontslaan en de it wasn't me kaart spelen _O-
Inderdaad. Ze zijn al een keer gematst tijd om er een einde aan te breien.
pi_159855414
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:34 schreef Caland het volgende:
Oh, maar de verwachting is dat de tuchtcommissie van de KNVB en de FIFA ook nog gewoon een straf gaan opleggen.

En terecht ook. Anders mag je er een teringzooi van maken, verantwoordelijken ontslaan en de it wasn't me kaart spelen _O-
En zeker naar recent omgevallen ploegen als AGOVV/Veendam/RBC kan je het echt niet maken om de puinzooi bij Twente te tolereren, KNVB zijnde.
pi_159855555
Loopt wel weer los dit, de gemeente is in ieder geval akkoord.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 12 februari 2016 @ 11:10:14 #29
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159855717
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:36 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Je straft een club, niet perse de poppetjes. Anders is het precies zoals Caland zegt; je maakt er een teringzooi van, de poppetjes stappen op, en het is 'Ich habe es nicht gewusst' en je kan gewoon verder? Lijkt me niet... De club hoort zorg te dragen dat bestuurders zich niet dusdanige macht toe-eigenen dat ze überhaupt dit soort rare fratsen kunnen uithalen, nagenoeg zonder controle.
Ja, je herhaalt wat je al zei. Wat is het nut van nu nog meer straffen? Er is gestraft, nu is het tijd om de boel weer op de rit te krijgen en de deadlines die daarvoor waren gesteld waren misschien wat te krap.
Men heeft in Enschede echt wel door dat ze fout zaten en dat het nu anders moet.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:15:09 #30
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_159855823
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:10 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, je herhaalt wat je al zei. Wat is het nut van nu nog meer straffen? Er is gestraft, nu is het tijd om de boel weer op de rit te krijgen en de deadlines die daarvoor waren gesteld waren misschien wat te krap.
Men heeft in Enschede echt wel door dat ze fout zaten en dat het nu anders moet.
Deadline is deadline. Zo werkt de wereld nou eenmaal.
pi_159855831
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:10 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, je herhaalt wat je al zei. Wat is het nut van nu nog meer straffen? Er is gestraft
Euh, nee. De straf voor die Doyen-constructie volgt nog.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_159855845
''Wat is het nut van nog meer straffen''

Hou op.
pi_159855896
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:10 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, je herhaalt wat je al zei. Wat is het nut van nu nog meer straffen? Er is gestraft, nu is het tijd om de boel weer op de rit te krijgen en de deadlines die daarvoor waren gesteld waren misschien wat te krap.
Men heeft in Enschede echt wel door dat ze fout zaten en dat het nu anders moet.
Dit klinkt wel erg naïef. 'Ik zal het nooit meer doen' houdt volgens mij niet echt vaak stand.
BFF met GGMM
  Official ESF Kreviewer vrijdag 12 februari 2016 @ 11:22:24 #34
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159856001
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:18 schreef DonRaja het volgende:
Dit klinkt wel erg naïef.
Vind je ja? Waar slaat dat nu weer op. Je moet ergens een keer een streep trekken en verder gaan. Of moet je een club eeuwig blijven straffen?

Verder ben ik wel weer klaar met de Ajax jugend hier.
pi_159856077
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:22 schreef Kreator het volgende:

[..]

Vind je ja? Waar slaat dat nu weer op. Je moet ergens een keer een streep trekken en verder gaan. Of moet je een club eeuwig blijven straffen?

Verder ben ik wel weer klaar met de Ajax jugend hier.
Een streep trekken als de club gewoon op dezelfde voet verder gaat?

Fctwente.net een optie voor je? :W
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_159856080
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:22 schreef Kreator het volgende:

[..]

Vind je ja? Waar slaat dat nu weer op. Je moet ergens een keer een streep trekken en verder gaan. Of moet je een club eeuwig blijven straffen?
Wat is dit voor debiel gezanik? Als je wanbeleid voert, moet je gewoon gestraft worden of je licentie moet worden ingetrokken. Dat gebeurde ook bij AGOVV, Veendam, Haarlem, RBC.. Waarom dan niet bij Twente? Omdat ze al zoveel gestraft zijn? Hou alsjeblieft op. Onbegrijpelijk argument om het wanbeleid goed te praten.
pi_159856084
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:22 schreef Kreator het volgende:

[..]

Vind je ja? Waar slaat dat nu weer op. Je moet ergens een keer een streep trekken en verder gaan. Of moet je een club eeuwig blijven straffen?

Verder ben ik wel weer klaar met de Ajax jugend hier.
Het spijt me, maar ik denk dat je te veel een Twente-bril op hebt om hier objectief naar te kunnen kijken.
BFF met GGMM
  Official ESF Kreviewer vrijdag 12 februari 2016 @ 11:25:31 #38
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159856102
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:24 schreef Caland het volgende:

[..]

Een streep trekken als de club gewoon op dezelfde voet verder gaat?
Waar komt deze ontzettende kansloze mening vandaan? Dit is gewoon niet waar.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:27:08 #39
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_159856142
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:24 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Wat is dit voor debiel gezanik? Als je wanbeleid voert, moet je gewoon gestraft worden of je licentie moet worden ingetrokken. Dat gebeurde ook bij AGOVV, Veendam, Haarlem, RBC.. Waarom dan niet bij Twente? Omdat ze al zoveel gestraft zijn? Hou alsjeblieft op. Onbegrijpelijk argument om het wanbeleid goed te praten.
Maakt ook niet uit als je clubs wil helpen als bond zijnde maar dan bij alle clubs en niet alleen Twente omdat die per ongeluk ooit kampioen zijn geworden.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 12 februari 2016 @ 11:28:09 #40
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159856175
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:24 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Het spijt me, maar ik denk dat je te veel een Twente-bril op hebt om hier objectief naar te kunnen kijken.
Gek hè, dat in het Twente topic, Twente fans zitten. Verder heb ik een teringhekel aan dat gejank van een paar kleuters die neits liever zien dan een kapot Twente en hier zonder enige vorm van inhoud of intelligentie de boel een beetje op komen stoken.
Reageer gewoon op de inhoud ipv dat op de man spelen. Wat heeft het voor zin om Twente nu te straffen? Gewoon helemaal niets. Dat heeft niets met mijn bril te maken.
pi_159856183
Waarom zou de KNVB clubs moeten helpen?
pi_159856190
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:25 schreef Kreator het volgende:

[..]

Waar komt deze ontzettende kansloze mening vandaan? Dit is gewoon niet waar.
Euh, jawel. De lijken blijven maar uit de kast rollen. Lijkt me logisch dat je voor nieuwe feiten een nieuwe straf krijgt. Alleen in het wereldje van Kreator en de zijnen niet blijkbaar.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_159856213
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:28 schreef Kreator het volgende:

[..]

Gek hè, dat in het Twente topic, Twente fans zitten. Verder heb ik een teringhekel aan dat gejank van een paar kleuters die neits liever zien dan een kapot Twente en hier zonder enige vorm van inhoud of intelligentie de boel een beetje op komen stoken.
Reageer gewoon op de inhoud ipv dat op de man spelen. Wat heeft het voor zin om Twente nu te straffen? Gewoon helemaal niets. Dat heeft niets met mijn bril te maken.
Laat 't gaan ;) . Op Fok heb je dat nou eenmaal.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 12 februari 2016 @ 11:30:37 #44
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159856225
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:24 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Wat is dit voor debiel gezanik? Als je wanbeleid voert, moet je gewoon gestraft worden of je licentie moet worden ingetrokken. Dat gebeurde ook bij AGOVV, Veendam, Haarlem, RBC.. Waarom dan niet bij Twente? Omdat ze al zoveel gestraft zijn? Hou alsjeblieft op. Onbegrijpelijk argument om het wanbeleid goed te praten.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik denk alleen dat het geen zin heeft om nu straffen uit te delen aan Twente. Ik hoop dat ze geen straf geven. Ik hoop, en dat zou goed zijn voor het Nederlands voetbal, dat we volgend jaar gewoon weer in de eredivisie staan.
Als er nieuwe misstanden komen, dan zien we dat dan wel weer.
pi_159856238
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:28 schreef Kreator het volgende:

[..]

Gek hè, dat in het Twente topic, Twente fans zitten. Verder heb ik een teringhekel aan dat gejank van een paar kleuters die neits liever zien dan een kapot Twente en hier zonder enige vorm van inhoud of intelligentie de boel een beetje op komen stoken.
Reageer gewoon op de inhoud ipv dat op de man spelen. Wat heeft het voor zin om Twente nu te straffen? Gewoon helemaal niets. Dat heeft niets met mijn bril te maken.
Dus, als je in het Twente topic zit mag je alleen positief over Twente praten, ook al is dat complete onzin? Flikker toch op man.
BFF met GGMM
  Official ESF Kreviewer vrijdag 12 februari 2016 @ 11:31:48 #46
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159856252
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:28 schreef Caland het volgende:

Alleen in het wereldje van Kreator en de zijnen niet blijkbaar.
Leg me geen woorden in de mond.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:32:07 #47
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_159856266
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:30 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet. Ik denk alleen dat het geen zin heeft om nu straffen uit te delen aan Twente. Ik hoop dat ze geen straf geven. Ik hoop, en dat zou goed zijn voor het Nederlands voetbal, dat we volgend jaar gewoon weer in de eredivisie staan.
Als er nieuwe misstanden komen, dan zien we dat dan wel weer.
Geef een reden waarom het positief is voor het Nederlandse voetbal dat Twente nog bestaat. Jullie zijn prima vervangbaar alles schuift gewoon wat op.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 12 februari 2016 @ 11:32:13 #48
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159856267
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:31 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Dus, als je in het Twente topic zit mag je alleen positief over Twente praten, ook al is dat complete onzin? Flikker toch op man.
Flikker zelf op man, dat zeg ik toch helemaal nergens.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 13-02-2016 08:31:13 ]
pi_159856303
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:24 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Wat is dit voor debiel gezanik? Als je wanbeleid voert, moet je gewoon gestraft worden of je licentie moet worden ingetrokken. Dat gebeurde ook bij AGOVV, Veendam, Haarlem, RBC.. Waarom dan niet bij Twente? Omdat ze al zoveel gestraft zijn? Hou alsjeblieft op. Onbegrijpelijk argument om het wanbeleid goed te praten.
Ja maar als je een moord pleegt hoef je toch ook niet gestraft te worden? Wat heeft het voor nut? De moord is toch al gepleegd? Beetje dat niveau'tje inderdaad.
pi_159856317
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:12 schreef Kreator het volgende:

[..]

Wanneer is Twente eerder gematst door de KNVB?

:')
pi_159856325
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:30 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet. Ik denk alleen dat het geen zin heeft om nu straffen uit te delen aan Twente.
Hoe kan ik het anders beschouwen dan wegkijken voor wanbeleid?
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:36:34 #52
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_159856365
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:28 schreef Ajacied422 het volgende:
Waarom zou de KNVB clubs moeten helpen?
Ik zeg het misschien fout. Het moet niet maar als je het doet dan wel voor alles en iedereen.
pi_159856399
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:36 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Ik zeg het misschien fout. Het moet niet maar als je het doet dan wel voor alles en iedereen.
Uiteindelijk is het logisch dat ze de clubs helpen, ze bestaan bij de gratie van de BVO's. Maar ze moeten inderdaad wel consequent blijven. Zoals in Schotland bijvoorbeeld.
BFF met GGMM
pi_159856446
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:38 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het logisch dat ze de clubs helpen, ze bestaan bij de gratie van de BVO's. Maar ze moeten inderdaad wel consequent blijven. Zoals in Schotland bijvoorbeeld.
Precies, dat is het hele punt hier. Zoals ik direct al zei; natuurlijk zit de KNVB er niet om de BVO's over de rand te duwen, maar je moet wel je geloofwaardigheid behouden. Je stelt regels op, maakt afspraken, dan moet bij overtreding daar een redelijke straf tegenover staan. Zeker als er in het verleden wel redelijk gestraft is en nu een club gematst lijkt te worden.

En natuurlijk los je met straffen de overtreding niet 'op'. Het is altijd achteraf, maar dat is nou eenmaal bij iedere vorm van straf, of het nou gaat om strafrecht in justitiele zaken, of klein Kreatortje wat vroeger straf kreeg omdat hij z'n kamer niet had opgeruimd: de moord is nog steeds gepleegd en de kamer was nog steeds een rommel. Om die reden dan maar roepen dat straffen onnodig is, is op z'n minst nogal een gekleurde en naïeve instelling.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 12 februari 2016 @ 11:42:54 #55
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159856500
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:40 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Precies, dat is het hele punt hier. Zoals ik direct al zei; natuurlijk zit de KNVB er niet om de BVO's over de rand te duwen, maar je moet wel je geloofwaardigheid behouden. Je stelt regels op, maakt afspraken, dan moet bij overtreding daar een redelijke straf tegenover staan. Zeker als er in het verleden wel redelijk gestraft is en nu een club gematst lijkt te worden.

En natuurlijk los je met straffen de overtreding niet 'op'. Het is altijd achteraf, maar dat is nou eenmaal bij iedere vorm van straf, of het nou gaat om strafrecht in justitiele zaken, of klein Kreatortje wat vroeger straf kreeg omdat hij z'n kamer niet had opgeruimd: de moord is nog steeds gepleegd en de kamer was nog steeds een rommel. Om die reden dan maar roepen dat straffen onnodig is, is op z'n minst nogal een gekleurde en naïeve instelling.
"gematst lijkt te worden"

Daar is helemaal geen sprake van. Hoe kom je daarbij?
pi_159856530
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

"gematst lijkt te worden"

Daar is helemaal geen sprake van. Hoe kom je daarbij?
;(

Omdat ze er erg goed vanaf lijken te komen, zeker als je het vergelijkt met andere clubs in vergelijkbare situaties die bv. wél puntenaftrek kregen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 12 februari 2016 @ 11:47:23 #57
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159856597
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:44 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

;(

Omdat ze er erg goed vanaf lijken te komen, zeker als je het vergelijkt met andere clubs in vergelijkbare situaties die bv. wél puntenaftrek kregen.
Er is nog helemaal geen sprake van goed weg komen. De KNVB moet nog met een reactie komen.
pi_159856639
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:47 schreef Kreator het volgende:

[..]

Er is nog helemaal geen sprake van goed weg komen. De KNVB moet nog met een reactie komen.
Een volgende reactie ja, maar de eerste deed heel wat wenkbrauwen fronsen, of gaan we nu serieus doen alsof er geen kritiek was vanuit praktisch ALLE hoeken behalve Zeist en Enschede?
pi_159856939
Hou de dicussie ontopic.
BFF met GGMM
  vrijdag 12 februari 2016 @ 12:06:10 #60
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_159856958
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:24 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Wat is dit voor debiel gezanik? Als je wanbeleid voert, moet je gewoon gestraft worden of je licentie moet worden ingetrokken. Dat gebeurde ook bij AGOVV, Veendam, Haarlem, RBC.. Waarom dan niet bij Twente? Omdat ze al zoveel gestraft zijn? Hou alsjeblieft op. Onbegrijpelijk argument om het wanbeleid goed te praten.
Als je de licentie intrekt staat er binnen een jaar weer een topclub klaar in Twente. Er zit daar geld genoeg. Je kan dan beter de huidige licentie van FC Twente evalueren. Dit was anders bij de clubs waar jij het over hebt.

En dit:
"Clubs als AGOVV en BV Veendam gingen failliet, waardoor zij de licentie niet konden behouden. Dat is bij FC Twente niet het geval."

De bond vervolgt: "De situatie van MVV en FC Emmen, die in het verleden punten in mindering kregen, is ook anders. Die clubs voldeden toentertijd niet aan de afspraken in het plan van aanpak. Daar staat punten in mindering tegenover. Overigens is die situatie te vergelijken met die van FC Twente in het seizoen 2014/'15. Zij kregen toen voor deze overtreding zes punten in mindering."

Helder verhaal van de KNVB.

Ken wel je feiten en kijk door een neutrale bril.
pi_159857163
Morgen staat er wederom een 6 punten duel op het programma. We hopen de stijgende lijn van na de winterstop vast te houden. Een goed gevuld uitvak is aan ons en kan het team extra support geven. Het uitvak bij Roda heeft een capaciteit van 1000 personen en ging een paar weken geleden in de verkoop. Doordat er grote belangen spelen, hebben we opgeroepen tot een bomvol ( lees 1000 fans) uitvak!

Ineens was er gisteren het bericht dat we, wegens parkeer problematiek bij Roda, het laatste gedeelte met de bus moeten. Vanaf Born toch nog dik een half uur!
PSV kon eerder dit jaar met 450 autokaarten afreizen, bij Ajax begon er al wat meer gezeik over XL vestiging van supermarkt en beperkte parkeerplekken en draai mogelijkheden voor bussen... regel het gewoon!
Twente had schijnbaar eerst voor 600 kaarten voorzieningen gekregen, vorige week bleek dit niet genoeg te zijn. Maar omdat de koempels vervolgens 5 dagen de polonaise liepen, en niet bereikbaar waren kwam dit punt veel te laat naar voren en de discussie dus veel te laat op gang.

Resultaat: geschrokken door de animo wordt 3 dagen voor het duel het maximaal aantal kaarten met 250 teruggebracht. (De verkoop zou die dag toch al stoppen, nu halve dag verlengd) Het verzoek voor paar extra autocombi kaarten resulteert in het omzetten naar een buscombi vanaf het omwisselpunt. Vanaf daar overstappen en verplicht stuk met de bus, alaaf. De laatste animo is de kop wel ingedrukt. 2 weken terug kocht je een kaart, sprak met 4 vrienden af, vulde je auto voor een rit naar mooi uitvakje in Kerkrade. 2 dagen van te voren verneem je ineens dat relaxt ritje in je eigen auto, is omgezet naar een buscombi door Limburg...

Een duidelijk voorbeeld van het probleem verplaatsen naar de 'domme' voetbalsupporters. Supportertje pesten deel 'zoveel'. Mensen die nu gebonden zijn aan extra reistijd, werk/ sport e.d. Moeten afzeggen omdat er bij Roda schijnbaar geen fatsoenlijk evenement georganiseerd kan worden. Gastvrijheid is ver te zoeken!
waarschijnlijk voor slechts 10 extra auto's benadeel je nu een hele groep door tijdens de verkoop de spelregels te veranderen. Onder protest en wegens tijdgebrek kunnen we niet anders dan deze kinderachtige maatregel op te volgen. Wij worden hier simpelweg voor het blok gezet! Het niet naleven van deze regel zal wel weer voor de nodige boetes/ stadionverboden opleveren. Leuk he....uitwedstrijden bezoeken?De normalisatie, welke elke club zo hoog in het vaandel heeft staan wordt bij het minste probleempje zonder pardon overboord gegooid waarbij de fans altijd de dupe zijn! Bedankt lokale driehoek en vooral bedankt 'gastvrij' Roda!!

Idee :vanaf de 75e minuut laat FCT morgen de buitenspel regel vallen.

Van de Facebook van P.
  Hardste schreeuwer 2022 vrijdag 12 februari 2016 @ 12:35:46 #62
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_159857490
Ik had laatst een discussie met Henk van de vriendenkring. Die was van mening dat Twente veel te zwaar is gestraft helemaal omdat ze volgens hem drie keer gestraft worden (Fifa knvb en nog een) Toen ik zei dat Veendam Haarlem en rbc voor minder failliet werden verklaard werd meneer kwaad en moest ik maar wegwezen jammer.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 12:38:57 #63
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_159857571
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 12:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik had laatst een discussie met Henk van de vriendenkring. Die was van mening dat Twente veel te zwaar is gestraft helemaal omdat ze volgens hem drie keer gestraft worden (Fifa knvb en nog een) Toen ik zei dat Veendam Haarlem en rbc voor minder failliet werden verklaard werd meneer kwaad en moest ik maar wegwezen jammer.
Goeie kerel die Henk
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_159857619
Henk _O_ . Heeft er kijk op :) .
  Moderator vrijdag 12 februari 2016 @ 14:05:22 #65
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_159859404
Licht uit en opdoeken die kutclub, jatog? Kuttwente. Vlak voor het einde van het seizoen 50 punten in mindering en vlak voor de aanvang van het volgende seizoen (JL) even melden dat de licentie definitief ingetrokken is.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 12 februari 2016 @ 14:10:52 #66
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_159859524
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 14:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Licht uit en opdoeken die kutclub, jatog? Kuttwente. Vlak voor het einde van het seizoen 50 punten in mindering en vlak voor de aanvang van het volgende seizoen (JL) even melden dat de licentie definitief ingetrokken is.
Waait wel weer over.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  Moderator vrijdag 12 februari 2016 @ 14:16:05 #67
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_159859647
Ben wel bang voor de wedstrijd tegen Roda, dat was in de jaren '90 en begin '00 onze grootste angstgegner, of ze nou eerste of laatste stonden :{
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_159859699
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 14:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ben wel bang voor de wedstrijd tegen Roda, dat was in de jaren '90 en begin '00 onze grootste angstgegner, of ze nou eerste of laatste stonden :{
Roda lijkt voor ieder team de angstgegner.
BFF met GGMM
  Hardste schreeuwer 2022 vrijdag 12 februari 2016 @ 18:15:22 #69
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_159865146
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 12:38 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Goeie kerel die Henk
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 12:41 schreef Solstice1 het volgende:
Henk _O_ . Heeft er kijk op :) .
Wel een beetje hypocriet.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_159895505
Weer 3 belangrijke puntjes! Volgende zaterdag Cambuur pakken. >:)
pi_159895558
TT'tje hoor! Een ziener, die man _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_159902072
TWENTE KOMT ERAAN! 8-) :7
pi_159904065
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 21:42 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
TT'tje hoor! Een ziener, die man _O_
Ja, je komt goed weg nu. Anders had 't nog wel eens slecht met je kunnen aflopen!!!
pi_159904360
3 punten mee uit Limburg, dikke prima! nu 6 punten van de streep ^O^
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_159917108
Ik zeg dat we gewoon kampioen worden dit jaar.
Nog 33 punten te behalen, we staan maar 31 achter op PSV.

Moet kunnen :D

Wat wel opvallend is dit jaar, tussen de nummers 3 en 12 zitten maar 9 punten.
Twente zit daar nog 4 punten achter.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 15 februari 2016 @ 16:36:38 #76
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159938746
als je deze serie nog een paar wedstrijden doortrekt dan haak je ineens aan bij die middenmoot :D de wereld ziet er na drie wedstrijden winnen ineens heel anders uit qua stand
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_159940176
Zou Tapia nog zo tevreden zijn met z'n stap hogerop? :7
For great justice!
  Forum Admin / PR maandag 15 februari 2016 @ 17:35:13 #78
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_159940251
quote:
14s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:31 schreef Q. het volgende:
Zou Tapia nog zo tevreden zijn met z'n stap hogerop? :7
Nog altijd beter dan passagier van de Titanic die Twente is zijn
pi_159940320
quote:
14s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:31 schreef Q. het volgende:
Zou Tapia nog zo tevreden zijn met z'n stap hogerop? :7
Waarschijnlijk net zo blij als Fer destijds.
BFF met GGMM
  maandag 15 februari 2016 @ 17:39:15 #80
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_159940372
Twente gaat Feyenoord nog wel voorbij.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 16 februari 2016 @ 08:45:46 #81
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159957168
Dit kon nog wel eens zorgen voor het intrekken van de licentie:

ENSCHEDE - FC Twente heeft bij de verkoop van Dusan Tadic 1,8 miljoen euro vergoeding voor het management van Tadic buiten de boeken gehouden. Zeven ton van dat bedrag is later via nepfacturen, die door Tadic’ management werden ingediend, uitbetaald.
Bekijk ook...

FC Twente: 'Gemeente Enschede en KNVB op de hoogte van gang van zaken rondom transfer Tadic'

In totaal ging van de 13 miljoen transferopbrengst 3,6 miljoen euro naar het bureau Friends & Football (F&F), dat Tadic begeleidt. Dat blijkt uit interne documenten van FC Twente, die in het bezit zijn van De Twentsche Courant Tubantia.

Toezicht
Bij de verkoop van Tadic in juli 2014 aan Southampton zijn er twee afzonderlijke contracten opgemaakt. In elk contract werd de helft van de exorbitant hoge bemiddelingskosten van 3,6 miljoen opgenomen. Het tweede contract werd geheimgehouden voor de KNVB. Twente wilde Hakim Ziyech van Heerenveen als opvolger van Tadic aantrekken, maar stond onder financieel toezicht van de voetbalbond. Als de KNVB had geweten dat de financiële positie van de club in werkelijkheid 1,8 miljoen euro slechter was dan door Twente gemeld, was de bond daarmee vrijwel zeker niet akkoord gegaan.

Verzwegen
De tweede 1,8 miljoen kon om die reden niet zomaar worden overgemaakt. Directeur Gerald van den Belt van FC Twente moest helpen om een oplossing te verzinnen voor het deel van het contract met F&F, dat de (oud) bestuurders Munsterman en Van der Laan voor de KNVB hadden verzwegen. Om de uitbetaling van het geheime tweede contract te rechtvaardigen, diende F&F vorig zomer bij Twente voor 712.500 euro nepfacturen in voor niet-verrichte werkzaamheden. Het restant, 1,1 miljoen euro, is op dit moment nog steeds niet betaald. Van den Belt zit sinds december ziek thuis. Hij moet nu vrezen voor het oordeel van de KNVB, omdat hij voor het karretje werd gespannen om mee te helpen bij het bedenken van creatieve oplossingen voor de door medebestuurders veroorzaakte chaos rond de transfer Tadic.

Verantwoordelijk
FC Twente zegt in een reactie, dat de feiten bij de club al bekend waren en in januari zijn gemeld aan de onderzoekers, de KNVB en de gemeente Enschede. Van der Laan is zich van geen kwaad bewust. Hij zegt: “Ik heb na het afsluiten van de transfer van Dusan Tadic details aan de verantwoordelijken binnen FC Twente (lees: Van den Belt) doorgegeven voor verdere afwikkeling. Na enig tijd is gebleken dat men verzuimd heeft de KNVB in kennis te stellen van de extra commissie voor F&F. Ik heb hier zelf geen bemoeienis mee gehad, noch heb ik een anderen opdracht gegeven een en ander niet te melden.”

Bron: Tubantia.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 16 februari 2016 @ 08:46:51 #82
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159957180
Deze dan ook nog maar:

ENSCHEDE – De Gemeente Enschede en de KNVB zijn op de hoogte van de opmerkelijke gang van zaken rondom de verkoop van voormalig FC Twente-speler Dusan Tadic. Bij de transfer van de sterspeler naar Southampton hield de club 1,8 miljoen vergoeding voor het management buiten de boeken. Via nepfacturen - ingediend door het management van Tadic - is zeven ton van dat bedrag inmiddels uitbetaald.
Bekijk ook...

FC Twente misleidt de KNVB bij transfer Dusan Tadic

In een reactie laat directeur Onno Jacobs van FC Twente weten dat de gemeente en de KNVB direct op de hoogte zijn gebracht van de gang van zaken: „Het bestuur heeft 19 januari op de nieuwjaarsreceptie meegedeeld dat er op transfergebied handelingen zijn verricht die vraagtekens oproepen. Ik heb opdracht gekregen hiernaar een diepgaand onderzoek te laten instellen. Daartoe heb ik een onafhankelijk advocatenkantoor ingeschakeld.”

“Directe aanleiding was inderdaad de onduidelijke gang van zaken rondom de transfer-Tadic. Daar zagen we vreemde facturen en overeenkomsten die niet helder waren. Hierover is in januari contact geweest met de KNVB, de gemeente Enschede en de onderzoekers. Alles wat wij weten is dus al door ons onder de aandacht gebracht van alle partijen die dat weten moeten.”

Rol bestuursleden
Jacobs laat zich nog niet uit over de rol van (ex-)bestuursleden rond de transfer. “Wij willen eerst de feiten helder hebben en pas dan oordelen. Het is nu aan de onderzoekers om alle feiten op tafel te krijgen, die te wegen en daaruit conclusies te trekken. Zo hebben we dat ook afgesproken met de KNVB-licentiecommissie en de gemeente Enschede en zo is het correct tegenover de onderzoekers.”

Bron: Tubantia.
pi_159957224
Oei, dat klinkt niet al te best.

Joopgod
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Official ESF Kreviewer dinsdag 16 februari 2016 @ 08:58:37 #84
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159957280
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 08:57 schreef Spatzmann het volgende:
Als dit gewoon klopt, dan kan het gewoon niet zo zijn dat hier geen extra straf op klopt.

Hier moet ook gewoon een keiharde straf op staan (en dat zeg ik als twentesupporter).
Ben ik het wel mee eens. Dit is gewoon competitievervalsing en daar zou een zware straf op moeten staan. We gaan het meemaken... gaat het sportief eindelijk weer beter, krijg je dit.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 09:24:15 #85
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_159957578
Man man man man man man man.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_159957898
Het lijkt me toch dat de KNVB nu niet met een nepstraf kan volstaan. Intrekken licentie lijkt me teveel van het 'goede', maar terugzetten naar Jupiler lijkt me wel het minste.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 16 februari 2016 @ 09:51:11 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159957936
Die reactie van van der Laan zegt wel genoeg over de instelling van dit soort mensen. "ik wist er alles van, maar het is niet mijn schuld"
  Moderator dinsdag 16 februari 2016 @ 09:54:52 #88
8781 crew  Frutsel
pi_159957989
Enige 'positieve' is dat het dus al wel bekend was bij de KNVB/Gemeente. Het lijkt "nieuws" te zijn wat TC Tubantia brengt maar dit is dus allemaal al bekend bij zowel de Gemeente als de KNVB die het daarbij horende onderzoek afwachten.
pi_159958390
Zal wel met een sisser aflopen. Nu verder straffen heeft toch helemaal geen zin.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 10:26:18 #90
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_159958452
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 10:22 schreef Cavaliers het volgende:
Zal wel met een sisser aflopen. Nu verder straffen heeft toch helemaal geen zin.
Verder straffen? Er is toch nog nauwelijks wat gedaan?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 10:28:52 #91
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159958483
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 10:22 schreef Cavaliers het volgende:
Zal wel met een sisser aflopen. Nu verder straffen heeft toch helemaal geen zin.
Ze moeten Munsterman gaan vervolgen. Die is verantwoordelijk voor deze bende.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 10:55:03 #92
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_159958939
Jezus, het gaat maar door. Dat bestuur is haast nog een grotere puinhoop dan de huidige selectie van Feyenoord. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_159959053
Blijkbaar waren de KNVB en de gemeente Enschede al op de hoogte van die dubbele contracten:

quote:
Interim-directeur Onno Jacobs reageerde op de website van FC Twente op de onthullingen van het regionale dagblad. 'Door deze publicatie, op dit moment, kan het erop lijken dat het TC Tubantia is die deze zaken boven tafel brengt. Maar, zoals gezegd, alles wat wij weten is door ons al in een eerder stadium onder de aandacht van de KNVB, de gemeente Enschede en de onderzoekers gebracht. Laat een ding duidelijk zijn: FC Twente is er alles aan gelegen om een streep te kunnen zetten onder het verleden. Pas dan kunnen we weer vooruit.'
http://www.vi.nl/nieuws/n(...)t-voor-fc-twente.htm
BFF met GGMM
  Moderator dinsdag 16 februari 2016 @ 11:25:17 #94
8781 crew  Frutsel
pi_159959698
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 10:59 schreef DonRaja het volgende:
Blijkbaar waren de KNVB en de gemeente Enschede al op de hoogte van die dubbele contracten:

[..]

http://www.vi.nl/nieuws/n(...)t-voor-fc-twente.htm
Klopt, zie post 90 :P
pi_159959734
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:25 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Klopt, zie post 90 :P
Ah ok, overheen gelezen. :)
BFF met GGMM
  Official ESF Kreviewer dinsdag 16 februari 2016 @ 11:28:09 #96
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159959776
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 10:59 schreef DonRaja het volgende:
Blijkbaar waren de KNVB en de gemeente Enschede al op de hoogte van die dubbele contracten:

[..]

http://www.vi.nl/nieuws/n(...)t-voor-fc-twente.htm
Ja, dat staat ook in het artikel hierboven. Maar het is meer dat nu bekend wordt hoe de vork in de steel zit en dat de KNVB dus wel degelijk iets heeft waarmee ze Twente (terecht) uit de competitie kunnen gooien.
Lijkt me niet dat ze dit zomaar accepteren als 'ellende uit het verleden'

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159959821
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:28 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, dat staat ook in het artikel hierboven. Maar het is meer dat nu bekend wordt hoe de vork in de steel zit en dat de KNVB dus wel degelijk iets heeft waarmee ze Twente (terecht) uit de competitie kunnen gooien.
Lijkt me niet dat ze dit zomaar accepteren als 'ellende uit het verleden'

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het onderzoek is dus nog lopende, is er dan gelekt naar de krant of worden die gewoon regelmatig op de hoogte gehouden?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BFF met GGMM
  Official ESF Kreviewer dinsdag 16 februari 2016 @ 11:31:09 #98
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159959860
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:29 schreef DonRaja het volgende:

Maar het onderzoek is dus nog lopende, is er dan gelekt naar de krant of worden die gewoon regelmatig op de hoogte gehouden?
Denk dat er gelekt is naar de krant. Twente is helemaal niet gebaat bij dit nieuws en de KNVB was al tijden op de hoogte (kennelijk). Iemand vond het nodig om dit nieuws naar buiten te brengen.
  Moderator dinsdag 16 februari 2016 @ 11:37:33 #99
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_159960035
Ah, was gelukkig al bekend. Was bang dat er wéér een lijk uit de kast kwam.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_159960114
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:31 schreef Kreator het volgende:

[..]

Denk dat er gelekt is naar de krant. Twente is helemaal niet gebaat bij dit nieuws en de KNVB was al tijden op de hoogte (kennelijk). Iemand vond het nodig om dit nieuws naar buiten te brengen.
Ok, dat lijkt me ook klote. Is er dus iemand dichtbij het vuur die graag Twente ziet vallen. Twente zelf is onwaarschijnlijk, de KNVB ook. Dan blijft alleen die externe onderzoekspartij over.
BFF met GGMM
pi_159960142
En dan als gemeente hier nog geld in willen pompen, dan ben je toch ook totaal ongeloofwaardig :')
  Moderator dinsdag 16 februari 2016 @ 11:41:30 #102
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_159960194
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:39 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Ok, dat lijkt me ook klote. Is er dus iemand dichtbij het vuur die graag Twente ziet vallen. Twente zelf is onwaarschijnlijk, de KNVB ook. Dan blijft alleen die externe onderzoekspartij over.
Een ex-medewerker misschien die z'n gram wil halen, iemand die denkt dat 'ie op deze manier Joop bij de ballen? Of een Heraclied, dat kan natuurlijk ook :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_159960993
Vraag me af of dit trouwens ook Heerenveen raakt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 16 februari 2016 @ 12:29:05 #104
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_159961669


[ Bericht 100% gewijzigd door DonRaja op 16-02-2016 13:10:45 (Geen persoonlijke crap.) ]
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_159962479
Dit gaat niet goed hè jongens.
  Moderator dinsdag 16 februari 2016 @ 13:18:00 #106
8781 crew  Frutsel
pi_159962809


Jaja...t is maar waar je tijd voor hebt en reken het dan ook goed uit, 3x3 + 2x1 is nog altijd 11

[ Bericht 11% gewijzigd door Frutsel op 16-02-2016 13:24:08 ]
pi_159964116
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:18 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]

Jaja...t is maar waar je tijd voor hebt en reken het dan ook goed uit, 3x3 + 2x1 is nog altijd 11

Mooi overzicht.
  Moderator dinsdag 16 februari 2016 @ 15:08:48 #108
8781 crew  Frutsel
pi_159964935
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:37 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ah, was gelukkig al bekend. Was bang dat er wéér een lijk uit de kast kwam.
Naja... tis of 3 punten kwijt of licentie kwijt
andere opties zijn er niet.
pi_159965662
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:08 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Naja... tis of 3 punten kwijt of licentie kwijt
andere opties zijn er niet.
KNVB doet toch niks joh
  Moderator dinsdag 16 februari 2016 @ 16:18:23 #110
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_159966492
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:43 schreef hafcfan het volgende:

[..]

KNVB doet toch niks joh
Ik denk van wel.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 16 februari 2016 @ 16:21:07 #111
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_159966559
Twente heeft al een paar keer punten in mindering gekregen toch? Zou logisch en terecht zijn als de straf wat zwaarder dan dat uitvalt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_159966681
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ik denk van wel.
Als het om een JL clubje ging, dan was die allang kapot verklaard.
pi_159966836
Ik hoop voor Münsterman dat 'ie inmiddels naar een ver land is geëmigreerd om niet gelyncht te worden :')

Wát een ellende bij Twente ;(

Het is dan niet m'n voorkeursclub, maar dit gun ik ze niet ;(
Brutal. Fucking. Metal.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 16 februari 2016 @ 16:37:04 #114
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159966930
Van der Belt deed dus lekker mee aan de bende. Goed om te lezen dat de mensen die moesten ruimen rustig doorgingen met de zooi
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_159969027
Als Van der Belt hier ook een rol in heeft gespeeld dan zou mij dat wel echt ontzettend verbazen. Had ik niet van hem verwacht.
  Moderator dinsdag 16 februari 2016 @ 18:40:39 #116
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_159969920
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:32 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik hoop voor Münsterman dat 'ie inmiddels naar een ver land is geëmigreerd om niet gelyncht te worden :')

Wát een ellende bij Twente ;(

Het is dan niet m'n voorkeursclub, maar dit gun ik ze niet ;(
Die kan inderdaad maar beter in Cyprus ofzo zitten.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 16 februari 2016 @ 18:44:15 #117
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159969997
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:04 schreef Breekfast het volgende:
Als Van der Belt hier ook een rol in heeft gespeeld dan zou mij dat wel echt ontzettend verbazen. Had ik niet van hem verwacht.
quote:
Daarom werd het tweede contract met F&F buiten de boeken gehouden. De tweede 1,8 miljoen kon om die reden niet zomaar worden overgemaakt. Directeur Gerald van den Belt van FC Twente moest helpen om een oplossing te verzinnen voor het deel van het contract met F&F, dat het duo Munsterman/Van der Laan voor de KNVB had verzwegen. Om de uitbetaling van het geheime tweede contract te rechtvaardigen, diende F&F vorig zomer bij Twente voor 712.500 euro nepfacturen in voor niet-verrichte werkzaamheden. Het restant, 1,1 miljoen euro, is op dit moment nog steeds niet betaald. Van den Belt, die nog niet eens bij Twente werkte toen de dubieuze afspraken met het management van Tadic werden gemaakt, zit sinds december ziek thuis.
heeft lekker een oplossing bedacht om de boel geheim te houden.....
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_159977645
Joop was toch altijd wel goed voor een media-moment of twee per week. Jammer dat daar nu vanaf gestapt is.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:53:54 #120
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_159979550
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:03 schreef Dale__Cooper het volgende:
Joop was toch altijd wel goed voor een media-moment of twee per week. Jammer dat daar nu vanaf gestapt is.
dit vind je geen joop-momentje?
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_159980724
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:53 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

dit vind je geen joop-momentje?
inderdaad, normaal was Joop al wel alle programma langs geweest om te verklaren dat het allemaal niks voorstelt.
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 februari 2016 @ 10:38:29 #122
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159985918
De soap gaat gewoon door. Leesvoer voor de liefhebbers:

ENSCHEDE - Nu het eindrapport van de door de KNVB aangestelde onafhankelijke onderzoeker Ben Knüppe zijn voltooiing nadert, gaat de beerput bij FC Twente steeds verder open. Duidelijk is dat met allerlei noodsprongen (Doyen-contract, F&F-contracten) is geprobeerd het ene gat met het andere te dichten en dat daarbij niet werd geschroomd de KNVB een rad voor ogen te draaien.
Bekijk ook...

Bij de KNVB in Zeist staat nu een vuilcontainer, waarin al het puin wordt gestort dat door accountants bij FC Twente naar boven wordt gehaald. De licentiecommissie en ook de aanklager betaald voetbal beoordelen volgende maand de inhoud van de vuilcontainer. Dat kan leiden tot het alsnog intrekken van de licentie, of opnieuw aftrek van drie punten (maximaal). Ook kunnen er individuele straffen worden opgelegd aan (oud)bestuurs- en directieleden. Bijvoorbeeld dat zij niet langer een functie in het voetbal mogen bekleden.

Uitstel
Zoals gemeld heeft FC Twente bij de gemeente en licentiecommissie uitstel gevraagd voor het indienen van de cijfers over de eerste seizoenshelft, die 1 maart ingeleverd moeten worden. Het verzwegen tweede contract met F&F heeft namelijk ook gevolgen voor de halfjaarcijfers 2015/2016. Ook het onderzoek van het in het opsporen van fraude gespecialiseerde bureau EVY is nog niet klaar.

EVY onderzoekt transfers van de laatste jaren. Aangezien onderzoeker Knüppe door de KNVB zelf is aangesteld en FC Twente zelf de fraudeonderzoekers van EVY heeft ingehuurd, zou het logisch zijn dat er uitstel wordt verleend. Wethouder Eelco Eerenberg is hiermee akkoord, maar het laatste woord is aan de raad. De gemeente verstrekt de garantstelling van 32 miljoen euro pas als zeker is dat FC Twente de licentie behoudt.
Bron: Tubantia

&

ENSCHEDE - Veel fractievoorzitters in de gemeenteraad van Enschede willen niet vooruitlopen op de mogelijke consequenties van de dubieuze Tadic-deal. "Ik schrok ervan toen ik het allemaal las en denk dat dit een definitieve oplossing voor de problemen van FC Twente niet dichterbij brengt", reageerde Ayfer Koç (CDA) op de berichtgeving over de transactie.
Bekijk ook...

Daarbij werd 1,8 miljoen euro aan vergoeding voor het management van de aanvaller uit de boeken gehouden en met voor tonnen aan 'nepfacturen' gewerkt. "Het lijkt me dat dat gevolgen zal hebben voor de jaarrekening. We zullen het moeten afwachten": dat is de reactie van veel andere fractievoorzitters.

Wachten
Velen willen eerst wachten op de uitkomsten van het onderzoek dat door de gemeente en de KNVB is geïnitieerd. "Deze ontwikeling is onderdeel van dat onderzoek", zegt Jasper Kerkwijk van D66, de grootste fractie in de raad. "Voor die tijd heeft het geen zin om uit de heup te schieten door voor de vuist weg te reageren", zegt VVD'er René Kreeft.

"Het is complex en ingewikkeld", meent PvdA'er Laurens van der Velde. Over de rol van directeur Gerald van den Belt : "Ik vind het moeilijk te geloven dat hij de boel bewust heeft belazerd."
Bron: Tubantia

&

ENSCHEDE - De dubieuze afspraken van het duo Joop Munsterman en Aldo van der Laan met het management van ex-speler Dusan Tadic zijn een hoofdpijndossier voor Gerald van den Belt, die op 1 februari 2015 begon als directeur bij FC Twente. Een maand na zijn aantreden hoorde Van den Belt van Aldo Van der Laan 'dat er nog meer afspraken zijn gemaakt indertijd'.
Bekijk ook...

'Maar deze zouden door Aldo worden opgelost in de vorm van enkele samenwerkingen bij spelersverkopen. Zo zijn er enkele transfers gedaan waarbij Pavlovic een factuur heeft gestuurd welke ook betaald zijn. Ook heeft Pavlovic na overleg met Aldo recht op 10% van de transfersom van … (naam van speler is in de tekst onleesbaar gemaakt, red.)', zo mailt Van den Belt op 13 december 2015 aan de commissarissen van FC Twente die dan nog in functie zijn: Ton Heerts, Joop de Winter en Hein Trebbe.

Ziek van de stress
Van den Belt zit dan al een week thuis. 'Overwerkt', zo luidt het officieel. De directeur is volgens bronnen binnen de club letterlijk ziek geworden van alle stress rond de dossiers Tadic en Doyen, de investeringsmaatschappij waarmee Twente zaken deed. In dezelfde mail schrijft Van den Belt: 'Het is voor mij van groot belang dat de problemen uit het verleden opgelost worden. Dit werkt verlammend voor mij, maar ook voor de club.'

Van den Belt schrijft verder dat hij het belangrijk vindt dat het bestuur erkent op de hoogte te zijn van het dossier-Pavlovic. Waarmee de directeur indirect aangeeft bang te zijn dat hij, Munsterman en Van der Laan straks als enigen verantwoordelijk worden gehouden voor het bij de KNVB verzwijgen van het tweede contract met F&F en de manier om dit met creatief boekhouden (valse facturen) op te lossen.

Neprekeningen
De facturen waar Van den Belt in de mail aan de commissarissen op doelt, zijn neprekeningen die F&F in juli en augustus 2015 heeft gestuurd ter hoogte van in totaal 712.500 euro. Het gaat om bemiddelingskosten bij de transfers van Luc Castaignos, Andreas Bjelland en Cuco Martina (elk 137.500 euro) en twee rekeningen van elk 150.000 euro voor scouting op de Balkan.

In werkelijkheid heeft F&F geen enkele bemoeienis gehad met deze transfers en is er ook niet voor FC Twente gescout op de Balkan. Het betreft het inlossen van de belofte voor de tweede helft van de beloofde 3,6 miljoen.
Bron: Tubantia
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 februari 2016 @ 10:48:20 #123
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159986082
quote:
Dat kan leiden tot het alsnog intrekken van de licentie, of opnieuw aftrek van drie punten (maximaal). Ook kunnen er individuele straffen worden opgelegd aan (oud)bestuurs- en directieleden. Bijvoorbeeld dat zij niet langer een functie in het voetbal mogen bekleden.
Ik hoop vooral dat laatste. 3 punten aftrek word ik niet anders van. Maar ik verwacht dat ze nu toch echt de trekker gaan overhalen en de licentie intrekken. 3 punten aftrek en een verbod op Munsterman & vd Laan in het voetbal lijken mij te lichte straffen.
  woensdag 17 februari 2016 @ 12:57:08 #124
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159989089
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik hoop vooral dat laatste. 3 punten aftrek word ik niet anders van. Maar ik verwacht dat ze nu toch echt de trekker gaan overhalen en de licentie intrekken. 3 punten aftrek en een verbod op Munsterman & vd Laan in het voetbal lijken mij te lichte straffen.
Dat zou wel een hard gelag voor de supporters zijn.
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:03:51 #125
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_159989225
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik hoop vooral dat laatste. 3 punten aftrek word ik niet anders van. Maar ik verwacht dat ze nu toch echt de trekker gaan overhalen en de licentie intrekken. 3 punten aftrek en een verbod op Munsterman & vd Laan in het voetbal lijken mij te lichte straffen.
Jullie hebben al genoeg lichte straf gehad. Tijd om er eens een einde aan te maken.
  Forum Admin woensdag 17 februari 2016 @ 13:04:59 #126
35723 crew  GGMM
pi_159989255
quote:
15s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:57 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat zou wel een hard gelag voor de supporters zijn.
Klopt, die hebben een inbelverbinding.

:P
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_159989273
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:04 schreef GGMM het volgende:

[..]

Klopt, die hebben een inbelverbinding.

:P
_O-
Brutal. Fucking. Metal.
  Forum Admin woensdag 17 februari 2016 @ 13:07:29 #128
35723 crew  GGMM
pi_159989311
Overigens hoop ik dat het bij puntaftrek blijft. Ik vind Twente niet zo'n boeiende club verder, maar het intrekken van de licentie zou ik bijzonder sneu vinden voor de supporters.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_159989340
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:07 schreef GGMM het volgende:
Overigens hoop ik dat het bij puntaftrek blijft. Ik vind Twente niet zo'n boeiende club verder, maar het intrekken van de licentie zou ik bijzonder sneu vinden voor de supporters.
Het is ook sneu voor de V&D, RBC, AGOVV etc.

Life is hard.
  Forum Admin woensdag 17 februari 2016 @ 13:10:19 #130
35723 crew  GGMM
pi_159989383
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:08 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Het is ook sneu voor de V&D, RBC, AGOVV etc.

Life is hard.
Dat vind ik ook en van mij hoefde dat ook niet.

Maar ik snap je punt, ik zou ook niet woedend zijn als het wel gebeurt.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:12:32 #131
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159989417
Het ging natuurlijk al verkeerd bij het aanstellen van een paljas als Munsterman als voorzitter.
pi_159989452
quote:
9s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:12 schreef Reya het volgende:
Het ging natuurlijk al verkeerd bij het aanstellen van een paljas als Munsterman als voorzitter.
Achteraf makkelijk praten.
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 februari 2016 @ 13:18:45 #133
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159989527
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:08 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Het is ook sneu voor de V&D, RBC, AGOVV etc.

Life is hard.
Het verschil (en dat lijkt maar niet door te dringen) is dat sommige andere clubs daadwerkelijk failliet waren. Twente is dat (nog) niet.
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 februari 2016 @ 13:19:52 #134
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159989545
quote:
9s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:12 schreef Reya het volgende:
Het ging natuurlijk al verkeerd bij het aanstellen van een paljas als Munsterman als voorzitter.
Tja, da's een koe in de kont kijken.

Hij heeft ons ook het enige kampioenschap bezorgd en dat was met een andere voorzitter misschien niet gelukt. Wil niet zeggen dat een kampioenschap alles maar waard is, maar het was niet alleen maar slecht.
  Forum Admin woensdag 17 februari 2016 @ 13:20:25 #135
35723 crew  GGMM
pi_159989556
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:18 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het verschil (en dat lijkt maar niet door te dringen) is dat sommige andere clubs daadwerkelijk failliet waren. Twente is dat (nog) niet.
We hebben het ook áls.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_159989581
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:18 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het verschil (en dat lijkt maar niet door te dringen) is dat sommige andere clubs daadwerkelijk failliet waren. Twente is dat (nog) niet.
Licentie intrekken ==/== failliet
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 februari 2016 @ 13:23:09 #137
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159989619
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:21 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Licentie intrekken ==/== failliet
De licentie werd in de andere gevallen ingetrokken omdat de clubs failliet waren. In dit geval gaat het om mismanagement, bedrog en oplichting. Dat is een verschil. Het uiteindelijke resultaat kan wel hetzelfde zijn.
Of zeggen we gewoon hetzelfde, maar praat ik wel met normale zinnen?
pi_159989625
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:21 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Licentie intrekken ==/== failliet
Volgens mij wel.

Maar, gewoon even afwachten. Zoals gezegd was deze info al bekend bij de KNVB, als ze de licentie hadden willen intrekken hadden ze dat dus blijkbaar al lang kunnen doen.
BFF met GGMM
pi_159989631
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:08 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Het is ook sneu voor de V&D, RBC, AGOVV etc.

Life is hard.


[ Bericht 4% gewijzigd door DonRaja op 17-02-2016 13:24:10 (Ontopic blijven.) ]
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:24:13 #140
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159989642
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:19 schreef Kreator het volgende:

[..]

Tja, da's een koe in de kont kijken.

Hij heeft ons ook het enige kampioenschap bezorgd en dat was met een andere voorzitter misschien niet gelukt. Wil niet zeggen dat een kampioenschap alles maar waard is, maar het was niet alleen maar slecht.
Klopt ook wel. Het zou me overigens niet verbazen als het ene het andere heeft veroorzaakt; het kampioenschap schepte grote verwachtingen voor de toekomst, die wellicht wat te groot waren voor wat in essentie nog steeds niet meer dan een goed presterende subtopper was. Munsterman & co gingen dan maar naar noodgrepen zoeken om die verwachtingen na te komen.
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 februari 2016 @ 13:24:53 #141
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159989659
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:23 schreef DonRaja het volgende:

als ze de licentie hadden willen intrekken hadden ze dat dus blijkbaar al lang kunnen doen.
Zoals ik het lees wachten ze totdat ze alle informatie binnenhebben van het 'onafhankelijke advocatenkantoor', voordat ze iets doen/zeggen. Dus het mes staat nog gewoon op de keel.
  Forum Admin woensdag 17 februari 2016 @ 13:25:24 #142
35723 crew  GGMM
pi_159989677
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:23 schreef Kreator het volgende:

[..]

De licentie werd in de andere gevallen ingetrokken omdat de clubs failliet waren. In dit geval gaat het om mismanagement, bedrog en oplichting. Dat is een verschil. Het uiteindelijke resultaat kan wel hetzelfde zijn.
Of zeggen we gewoon hetzelfde, maar praat ik wel met normale zinnen?
Welk punt probeerde je dan te maken?
Want Stijn en ik bespraken het resultaat.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 februari 2016 @ 13:25:40 #143
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159989683
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:24 schreef Reya het volgende:

[..]

Klopt ook wel. Het zou me overigens niet verbazen als het ene het andere heeft veroorzaakt; het kampioenschap schepte grote verwachtingen voor de toekomst, die wellicht wat te groot waren voor wat in essentie nog steeds niet meer dan een goed presterende subtopper was. Munsterman & co gingen dan maar naar noodgrepen zoeken om die verwachtingen na te komen.
Dat lijkt me wel een accurate samenvatting.
pi_159989690
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:24 schreef Reya het volgende:

[..]

Klopt ook wel. Het zou me overigens niet verbazen als het ene het andere heeft veroorzaakt; het kampioenschap schepte grote verwachtingen voor de toekomst, die wellicht wat te groot waren voor wat in essentie nog steeds niet meer dan een goed presterende subtopper was. Munsterman & co gingen dan maar naar noodgrepen zoeken om die verwachtingen na te komen.
Het kampioenschap was waarschijnlijk voor Joop de bevestiging dat hij op de goede weg was. Prijzen pakken, vol stadion, spelers wegplukken bij de traditionele top 3. Sky was the limit...
BFF met GGMM
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 februari 2016 @ 13:27:33 #145
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159989736
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:25 schreef GGMM het volgende:

[..]

Welk punt probeerde je dan te maken?
Want Stijn en ik bespraken het resultaat.
Ik wilde even duidelijk maken dat je niet zomaar kunt zeggen: "Ja, maar club X kreeg deze consequentie en dús moet Twente hetzelfde lot krijgen anders is het niet eerlijk." --> Dat werd gesuggereerd net.
pi_159989740
De enige reden dat ik het amusant vind, is vanwege Munsterman. Wat een mongool is dat geweest zeg. Glashard verkondigen dat ze het geweldig deden en dat alles opgelost zou worden. De gierende ambitie om iets te hard te laten groeien en je te verlaten op je scoutingsapparaat die niet de juiste spelers halen. In het verleden al zo vaak geprobeerd en vrijwel altijd zonder succes. Wat een arrogantie om te denken dat jij daar mee weg zou komen.
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:28:16 #147
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_159989751
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:25 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Het kampioenschap was waarschijnlijk voor Joop de bevestiging dat hij op de goede weg was. Prijzen pakken, vol stadion, spelers wegplukken bij de traditionele top 3. Sky was the limit...
Ja, alleen jammer dat hij gelijk richting de sky ging in een raket betaald met list en bedrog ipv rustig in een luchtballon die netjes was betaald. -O-
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_159989756
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:25 schreef DonRaja het volgende:
spelers wegplukken bij de traditionele top 3
:D
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:29:06 #149
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159989771
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:27 schreef Lange_Lans het volgende:
De enige reden dat ik het amusant vind, is vanwege Munsterman. Wat een mongool is dat geweest zeg. Glashard verkondigen dat ze het geweldig deden en dat alles opgelost zou worden. De gierende ambitie om iets te hard te laten groeien en je te verlaten op je scoutingsapparaat die niet de juiste spelers halen. In het verleden al zo vaak geprobeerd en vrijwel altijd zonder succes. Wat een arrogantie om te denken dat jij daar mee weg zou komen.
Hij is niet de eerste, en zal ook wel niet de laatste zijn. punt was dat het destijds allemaal best geloofwaardig leek; een harde les dat als zaken te mooi lijken om waar te zijn, ze dat vaak ook daadwerkelijk zijn.
pi_159989793
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:29 schreef Reya het volgende:

[..]

Hij is niet de eerste, en zal ook wel niet de laatste zijn. punt was dat het destijds allemaal best geloofwaardig leek; een harde les dat als zaken te mooi lijken om waar te zijn, ze dat vaak ook daadwerkelijk zijn.
Precies wat ik zei inderdaad.
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:29:59 #151
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159989804
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:28 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ja, alleen jammer dat hij gelijk richting de sky ging in een raket betaald met list en bedrog ipv rustig in een luchtballon die netjes was betaald. -O-
Als FC Twente daarna stabiel rond de vierde of vijfde plaats zou eindigen, was de kritiek ook niet van de lucht geweest.
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:30:13 #152
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_159989810
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:27 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik wilde even duidelijk maken dat je niet zomaar kunt zeggen: "Ja, maar club X kreeg deze consequentie en dús moet Twente hetzelfde lot krijgen anders is het niet eerlijk." --> Dat werd gesuggereerd net.
Dat zeggen er meer die niet alles weten en de club graag kapot zien gaan.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:31:29 #153
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_159989847
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:29 schreef Reya het volgende:

[..]

Als FC Twente daarna stabiel rond de vierde of vijfde plaats zou eindigen, was de kritiek ook niet van de lucht geweest.
Dat zou bij een deel wellicht zo zijn geweest. Maar als de achterliggende reden (niet genoeg geld) gewoon netjes bekend was dan zou het al een stuk minder erg zijn lijkt me.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:34:45 #154
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159989915
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:31 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Dat zou bij een deel wellicht zo zijn geweest. Maar als de achterliggende reden (niet genoeg geld) gewoon netjes bekend was dan zou het al een stuk minder erg zijn lijkt me.
Objectief gezien was daar niets mis mee geweest, inderdaad. Punt is wel dat voetbal emotie is, en dat FC Twente destijds op het Twentse chauvinisme inspeelde. Ik vraag me af of solide, maar weinig spectaculaire resultaten daarna nog zouden hebben volstaan.
pi_159989977
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:34 schreef Reya het volgende:

[..]

Objectief gezien was daar niets mis mee geweest, inderdaad. Punt is wel dat voetbal emotie is, en dat FC Twente destijds op het Twentse chauvinisme inspeelde. Ik vraag me af of solide, maar weinig spectaculaire resultaten daarna nog zouden hebben volstaan.
Nu woon ik al jaren in Twente met m'n zuiderse roots, en na het kampioenschap van Twente werd ik keer op keer geconfronteerd met "het feit" dat Twente Feyenoord had overgenomen in de traditionele Top 3 van de Eredivisie.

Het is daar veel te snel gegaan, met verschrikkelijk wanbeleid en zoals nu blijkt illegale constructies.

Nogmaals; ik gun Twente dit allemaal niet, maar die Munsterman heeft er een mooie teringbende achtergelaten.
Brutal. Fucking. Metal.
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 februari 2016 @ 13:38:54 #156
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159989988
Over het afzakken van de broek gesproken... zelfs met de verkoop van Ziyech is geknoeid door 10% van die inkomsten naar de uiterst fijne en betrouwbare zaakwaarnemer door te sluizen.

http://www.pressreader.co(...)02693441778/TextView
  Forum Admin woensdag 17 februari 2016 @ 13:42:06 #157
35723 crew  GGMM
pi_159990045
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:38 schreef Kreator het volgende:
Over het afzakken van de broek gesproken... zelfs met de verkoop van Ziyech is geknoeid door 10% van die inkomsten naar de uiterst fijne en betrouwbare zaakwaarnemer door te sluizen.

http://www.pressreader.co(...)02693441778/TextView
Met de aankoop van Ziyech bedoel je?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_159990075
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:42 schreef GGMM het volgende:

[..]

Met de aankoop van Ziyech bedoel je?
Nee, in het stuk staat dat die knakker recht heeft op 10% van de transfersom die ziyech oplevert.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_159990082
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:42 schreef GGMM het volgende:

[..]

Met de aankoop van Ziyech bedoel je?
Nee, indien Ziyech wordt verkocht krijgt de zaakwaarnemer van Tadic 10%.
BFF met GGMM
  Forum Admin woensdag 17 februari 2016 @ 13:44:20 #160
35723 crew  GGMM
pi_159990099
quote:
19s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Nee, in het stuk staat dat die knakker recht heeft op 10% van de transfersom die ziyech oplevert.
Ah zo.
Mijn hemel..
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:45:05 #161
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159990112
quote:
19s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Nee, in het stuk staat dat die knakker recht heeft op 10% van de transfersom die ziyech oplevert.
Hetgeen weer bedoeld is als compensatie voor het niet volledig kunnen overmaken van de 3,6 miljoen aan leges (absurd hoog bedrag, uiteraard) voor de transfer van Tadic.
pi_159990145
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:44 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ah zo.
Mijn hemel..
Blijkbaar heeft hij al van een hoop transfers meegeprofiteerd. Zou me nu ook niet verbazen indien de transfer van Ziyech in de winter niet is doorgegaan door invloed van deze zaakwaarnemer.
BFF met GGMM
pi_159990150
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:45 schreef Reya het volgende:

[..]

Hetgeen weer bedoeld is als compensatie voor het niet volledig kunnen overmaken van de 3,6 miljoen aan leges (absurd hoog bedrag, uiteraard) voor de transfer van Tadic.
Dat het überhaupt een deal voor Twente is geworden slaat al nergens op. 3.6 miljoen koop je verdorie een spits als Janssen van AZ voor bijvoorbeeld. Dat alleen aan leges is gewoon te gek voor woorden.
Nu snap ik dat Twente de centen echt hard nodig had/heeft, maar er was vast iets beters te realiseren.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_159990161
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:46 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Blijkbaar heeft hij al van een hoop transfers meegeprofiteerd. Zou me nu ook niet verbazen indien de transfer van Ziyech in de winter niet is doorgegaan door invloed van deze zaakwaarnemer.
Dat idee kreeg ik ook al inderdaad, scheelt toch 5 ton op 5 miljoen..
Brutal. Fucking. Metal.
pi_159990167
quote:
19s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:46 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Dat het überhaupt een deal voor Twente is geworden slaat al nergens op. 3.6 miljoen koop je verdorie een spits als Janssen van AZ voor bijvoorbeeld. Dat alleen aan leges is gewoon te gek voor woorden.
Nu snap ik dat Twente de centen echt hard nodig had/heeft, maar er was vast iets beters te realiseren.
Als ik dat artikel lees: de verkoop van Tadic was bittere noodzaak om financieel te kunnen overleven. Die knakker hield dat tegen.
BFF met GGMM
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:48:11 #166
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159990186
quote:
19s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:46 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Dat het überhaupt een deal voor Twente is geworden slaat al nergens op. 3.6 miljoen koop je verdorie een spits als Janssen van AZ voor bijvoorbeeld. Dat alleen aan leges is gewoon te gek voor woorden.
Nu snap ik dat Twente de centen echt hard nodig had/heeft, maar er was vast iets beters te realiseren.
Ik denk dat het ermee te maken had dat Twente toen al financieel in de penarie zat, en de transferperiode aan het sluiten was. De keuze was een transfer met de 3,6 miljoen aan leges voor de tussenpersoon, of geen transfer, naar het aanziet.
pi_159990187
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:47 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Als ik dat artikel lees: de verkoop van Tadic was bittere noodzaak om financieel te kunnen overleven. Die knakker hield dat tegen.
Ja, maar dat het überhaupt financiële noodzaak wás zegt al genoeg. Dan zit er gewoon iets niet goed.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_159990199
quote:
19s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:48 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ja, maar dat het überhaupt financiële noodzaak wás zegt al genoeg. Dan zit er gewoon iets niet goed.
Denk niet dat iemand dat nog zal ontkennen.
BFF met GGMM
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:49:16 #169
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159990209
quote:
19s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:48 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ja, maar dat het überhaupt financiële noodzaak wás zegt al genoeg. Dan zit er gewoon iets niet goed.
Ja, het is duidelijk dat de rot dieper zat dan enkel het Tadic-verhaal. Bovendien is 3,6 miljoen euro aan commissie betalen absurd, maar niet verboden.
pi_159990227
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:49 schreef Reya het volgende:

[..]

Ja, het is duidelijk dat de rot dieper zat dan enkel het Tadic-verhaal. Bovendien is 3,6 miljoen euro aan commissie betalen absurd, maar niet verboden.
In dit geval is het door de categorie waar Twente toen in zat juist wel verboden toch?
BFF met GGMM
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 februari 2016 @ 13:50:52 #171
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159990244
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:49 schreef Reya het volgende:
Bovendien is 3,6 miljoen euro aan commissie betalen absurd, maar niet verboden.
Maar de manier waarop is wel verboden. Ze hadden het geld niet en hebben die beste man allerlei spookfacturen laten sturen en beloftes gedaan over toekomstige verkopen, zonder de KNVB op de hoogte te stellen.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:50 schreef DonRaja het volgende:

[..]

In dit geval is het door de categorie waar Twente toen in zat juist wel verboden toch?
En dit.
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:51:05 #172
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159990250
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:50 schreef DonRaja het volgende:

[..]

In dit geval is het door de categorie waar Twente toen in zat juist wel verboden toch?
Oh, dat zou kunnen, inderdaad.
pi_159990267
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:50 schreef DonRaja het volgende:

[..]

In dit geval is het door de categorie waar Twente toen in zat juist wel verboden toch?
En dat dacht ik dus ook inderdaad. Dat de zaakwaarnemer van Messi 5 miljoen aan leges vraagt snap ik ergens nog, maar het gaat hier om Tadic :')
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:52:04 #174
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159990271
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:50 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar de manier waarop is wel verboden. Ze hadden het geld niet en hebben die beste man allerlei spookfacturen laten sturen en beloftes gedaan over toekomstige verkopen, zonder de KNVB op de hoogte te stellen.
Dat klopt. Een bepaald probleem werd tijdelijk verholpen door een groter probleem te creëren, en door ronduit illegaal te handelen. Pijnlijk.
pi_159990306
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:52 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat klopt. Een bepaald probleem werd tijdelijk verholpen door een groter probleem te creëren, en door ronduit illegaal te handelen. Pijnlijk.
Én het werd willens en wetens verborgen gehouden voor de KNVB. Weet niet wat er zwaarder weegt, de handeling of het verzwijgen..
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:54:57 #176
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159990349
quote:
19s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Én het werd willens en wetens verborgen gehouden voor de KNVB. Weet niet wat er zwaarder weegt, de handeling of het verzwijgen..
Het lijkt me voor de KNVB bijna onmogelijk om daar niet zwaar aan te tillen, dat zou een zeer onwenselijk precedent scheppen.
pi_159990362
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:43 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Nee, indien Ziyech wordt verkocht krijgt de zaakwaarnemer van Tadic 10%.
_O-
pi_159990373
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:55 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

_O-
Ja, als je die zin zo leest dan slaat het nergens op inderdaad :')
Brutal. Fucking. Metal.
  Forum Admin woensdag 17 februari 2016 @ 13:58:15 #179
35723 crew  GGMM
pi_159990409
quote:
19s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:48 schreef -_Guitarist_- het volgende:Dan zit er gewoon iets niet goed.
Dat begin ik ook te vermoeden.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_159990425
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:58 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat begin ik ook te vermoeden.
Het gaat me wat ver om die conclusie te trekken.
pi_159990442
Hoe staat FC Twente er eigenlijk nu financieel echt voor buiten die stortvloed aan lijken die uit de kast vallen? Wat zijn de prognoses etc?
pi_159990467
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:00 schreef Ajacied422 het volgende:
Hoe staat FC Twente er eigenlijk nu financieel echt voor buiten die stortvloed aan lijken die uit de kast vallen? Wat zijn de prognoses etc?
Dat is toch ook onderdeel van het huidige onderzoek?

Trouwens; er is geen reden voor paniek:
Brutal. Fucking. Metal.
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 februari 2016 @ 14:16:16 #183
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159990789
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:00 schreef Ajacied422 het volgende:
Hoe staat FC Twente er eigenlijk nu financieel echt voor buiten die stortvloed aan lijken die uit de kast vallen? Wat zijn de prognoses etc?
Als Twente de licentie mag houden van de KNVB, geeft de gemeente een garantstelling van 32 miljoen en dan is de club voorlopig uit de brand. Nieuwe begrotingen e.d. zouden als het goed is kloppend moeten zijn.
Maar ja, elke dag weer nieuw slecht nieuws, dus dat is de status van 17-2-2016 @ 14:16
pi_159991068
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:16 schreef Kreator het volgende:

[..]

Als Twente de licentie mag houden van de KNVB, geeft de gemeente een garantstelling van 32 miljoen en dan is de club voorlopig uit de brand. Nieuwe begrotingen e.d. zouden als het goed is kloppend moeten zijn.
Maar ja, elke dag weer nieuw slecht nieuws, dus dat is de status van 17-2-2016 @ 14:16
Hoe snel zouden ze weer uit categorie 1 kunnen? Voor FC Twente zou het wel beter zijn om externe financiële controleurs in dienst te nemen voor een bepaalde tijd.
pi_159991407
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:25 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Het kampioenschap was waarschijnlijk voor Joop de bevestiging dat hij op de goede weg was. Prijzen pakken, vol stadion, spelers wegplukken bij de traditionele top 3. Sky was the limit...
Het ging voor het kampioenschap al mis.
Omdat we het jaar ervoor zo dicht bij waren heeft hij waarschijnlijk met man en macht (en geld door bedrog) geprobeerd alles voor elkaar te krijgen zonder daadwerkelijk de middelen te hebben.

Dat je daardoor kampioen wordt is natuurlijk voor de supporters geweldig. Ik ben nog nooit zo blij geweest de dag dat we kampioen werden.

Het kampioenschap maakte het alleen maar erger. Jopie dacht dat alles spik en span was, de supporters al helemaal. En iedereen geloofde in een toekomst met elk jaar kans op de titel.
Jopie liep al naast zijn schoenen maar door het kampioenschap heeft hij er nog een paar grote laarzen tussen gezet.

Ik hoop voor de club, de regio en mezelf dat het blijft bij punten aftrek en bestuurders ban op de mensen die het verkloot hebben. Licentie intrekken zal waarschijnlijk wel het gevolg zijn, maar daar schiet letterlijk niemand wat mee op, ook de KNVB niet.
Natuurlijk begrijp ik en iedereen met mij dat ook zij zich aan de regels moeten houden en dat het misschien wel noodzakelijk is om tot zulke maatregelen over te gaan.

Ben wel heel benieuwd wat dan het gevolg zal zijn, doorstart in de JL met nieuwe licentie aanvraag ofzo? Laten we eerst maar afwachten wat de uitkomst is.

Achteraf gezien geef ik het kampioenschap graag op om nu uit de problemen te komen en weer normaal te voetballen bij de subtop en EL te spelen.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_159991479
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:48 schreef bambino het volgende:

[..]

Het ging voor het kampioenschap al mis.
Omdat we het jaar ervoor zo dicht bij waren heeft hij waarschijnlijk met man en macht (en geld door bedrog) geprobeerd alles voor elkaar te krijgen zonder daadwerkelijk de middelen te hebben.

Dat je daardoor kampioen wordt is natuurlijk voor de supporters geweldig. Ik ben nog nooit zo blij geweest de dag dat we kampioen werden.

Het kampioenschap maakte het alleen maar erger. Jopie dacht dat alles spik en span was, de supporters al helemaal. En iedereen geloofde in een toekomst met elk jaar kans op de titel.
Jopie liep al naast zijn schoenen maar door het kampioenschap heeft hij er nog een paar grote laarzen tussen gezet.

Ik hoop voor de club, de regio en mezelf dat het blijft bij punten aftrek en bestuurders ban op de mensen die het verkloot hebben. Licentie intrekken zal waarschijnlijk wel het gevolg zijn, maar daar schiet letterlijk niemand wat mee op, ook de KNVB niet.
Natuurlijk begrijp ik en iedereen met mij dat ook zij zich aan de regels moeten houden en dat het misschien wel noodzakelijk is om tot zulke maatregelen over te gaan.

Ben wel heel benieuwd wat dan het gevolg zal zijn, doorstart in de JL met nieuwe licentie aanvraag ofzo? Laten we eerst maar afwachten wat de uitkomst is.

Achteraf gezien geef ik het kampioenschap graag op om nu uit de problemen te komen en weer normaal te voetballen bij de subtop en EL te spelen.
Geloof me maar: ze bij de Telegraaf al druk aan het zoeken naar een mogelijkheid om dat voor elkaar te krijgen.
BFF met GGMM
pi_159991539
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:51 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Geloof me maar: ze bij de Telegraaf al druk aan het zoeken naar een mogelijkheid om dat voor elkaar te krijgen.
Nou en? Dat kampioenschap pak je echt niet meer af hoor. Wat willen ze doen, het uit de geschiedenis boeken halen en de schaal ophalen? So what.

De supporters hebben een geweldig seizoen voetbal kunnen kijken, hebben geweldige potten in de CL gespeeld en een geweldig kampioens feest.
Dat ze dan de titel zelf afpakken zal mij persoonlijk vrij weinig boeien, elke Twente supporter die dit mee heeft gemaakt zal altijd blijven zeggen "het kampioensjaar zus en zo".

Daarnaast hebben we alle voordelen wel gehad toen (CL geld bijvoorbeeld), dat soort dingen kun je nu moeilijk terug draaien.

Zelf als ze zouden zeggen dat ze dat terug moeten betalen krijgen ze dat geld nooit weer, want dan is Twente failliet waardoor ze het geld nog niet krijgen.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 februari 2016 @ 15:16:36 #188
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159992099
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:30 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Hoe snel zouden ze weer uit categorie 1 kunnen? Voor FC Twente zou het wel beter zijn om externe financiële controleurs in dienst te nemen voor een bepaalde tijd.
Er is al een extern bureau ingehuurd om de bende te evalueren en in Zeist af te leveren. Denk niet dat er *nu* nog veel gesjoemel mogelijk is. Maar ja, je weet het niet.
Hoe en of Twente weer uit cat 1 komt is volslagen onbekend en afhankelijk van teveel factoren.
  Moderator woensdag 17 februari 2016 @ 16:56:37 #189
8781 crew  Frutsel
pi_159994500
KNVB geeft uitstel....

quote:
FC Twente krijgt tot uiterlijk 1 mei om de halfjaarcijfers 2015/'16 bij de licentiecommissie in te leveren. De licentiecommissie komt hierbij gedeeltelijk tegemoet aan het dispensatieverzoek van de club uit Enschede om uitstel te verlenen tot 1 juni. De redenen voor het verlenen van uitstel zijn de lopende onderzoeken bij FC Twente, waarvan de resultaten van invloed kunnen zijn op de financiële cijfers van de eerste seizoenshelft. De oorspronkelijke datum voor het inleveren van de halfjaarcijfers is 1 maart.

De licentiecommissie oordeelt dat een uitstel tot 1 mei FC Twente voldoende tijd geeft de resultaten uit de onderzoeken -indien vereist- in de halfjaarcijfers te verwerken. Bovendien valt 1 mei samen met de uiterste datum waarop FC Twente de aanbevelingen van het onderzoek van Knüppe moet hebben doorgevoerd. Aanvullend vindt de commissie dat een uitstel tot 1 juni te dicht ligt bij het aanleveren van de volgende financiële rapportages aan de licentiecommissie. Dit is de begroting voor het seizoen 2016/'17 op 15 juni.

Onderzoeken

In opdracht van de licentiecommissie van de KNVB brengt Knüppe momenteel de structuur en organisatie van FC Twente in kaart. Ook onderzoekt hij welke personen een bestuurlijke of toezichthoudende rol hadden ten tijde van de onregelmatigheden die zich de afgelopen jaren bij FC Twente voordeden. Begin maart presenteert Knüppe de resultaten van dit onderzoek aan de licentiecommissie van de KNVB en de gemeente Enschede. FC Twente behoudt vervolgens de licentie als de club de aanbevelingen van het onderzoek tot tevredenheid van de licentiecommissie uiterlijk 1 mei heeft doorgevoerd. Ook FC Twente is zelf in januari een intern onderzoek gestart naar de handelwijze bij verschillende transfers uit het verleden van de club. De verwachting is dat dit onderzoek in maart is afgerond.
pi_159998782
Twente geholpen zei ik toch. Begint nu wel een beetje zielig te worden dit. :')
  Moderator woensdag 17 februari 2016 @ 20:34:04 #192
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160000806
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:45 schreef hafcfan het volgende:
Twente geholpen zei ik toch. Begint nu wel een beetje zielig te worden dit. :')
Uitstel van executie.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_160001165
De geest van onze grote vriend Kessler hangt dus nog steeds rond bij de KNVB
pi_160003206
Graag normaal en ontopic reageren.
BFF met GGMM
pi_160010123
ben benieuwd wat de resultaten van al die onderzoeken worden, m.a.w. hoeveel lijken er nog uit alle kasten komen...
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_160016162
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:45 schreef hafcfan het volgende:
Twente geholpen zei ik toch. Begint nu wel een beetje zielig te worden dit. :')
Nou zeg, tussen alle puinhoop en chaos twee maandjes uitstel van het aanleveren van gegevens.

KNTB!!!1!!
  Official ESF Kreviewer donderdag 18 februari 2016 @ 13:52:38 #197
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160016422
quote:
10s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nou zeg, tussen alle puinhoop en chaos twee maandjes uitstel van het aanleveren van gegevens.

KNTB!!!1!!
Dat soort reacties gewoon negeren en inhoudelijk blijven posten. Scheelt een boel gezeik, heb ik gemerkt.
  Official ESF Kreviewer donderdag 18 februari 2016 @ 15:06:12 #198
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160017991
Goed nieuws. Hopelijk speelt ie snel weer mee.

quote:
Stefan Thesker gaat langzaam maar zeker de training hervatten bij FC Twente. Bij de Duitse verdediger, die is gehuurd van Greuther Fürth, werd twee weken geleden met succes een tumor verwijderd.

Thesker is inmiddels schoon verklaard en mag weer dagelijks arbeid gaan verrichten. Het is de bedoeling dat hij de training rustig begint, maar als alles naar wens verloopt, kan hij vrij snel de belasting alweer opvoeren.
pi_160018159
Terecht, verder straffen heeft geen zin.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 21:50:50 #200
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_160078267
Goaltje van Cabral hoor! ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Moderator zaterdag 20 februari 2016 @ 22:37:51 #201
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160079537
Haha, even een Panenka doen _O_ Enorm saaie tweede helft, maar we winnen nu voor de 4e keer op rij *O*
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_160079613
Fijn weer drie punten :)
Noot noot.
pi_160079961
Laatste 5 min gemist, ben in slaap geflikkerd :D

Wat een prachtige goal van Cabral trouwens.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  Moderator zaterdag 20 februari 2016 @ 22:55:22 #204
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160080075
quote:
... FC Twente boekt daarmee de 750e zege in de Eredivisie en schaart zich daarmee in een rijtje met Ajax, Feyenoord en PSV.
Olé :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_160081577
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 22:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Olé :P
Weet niet waar je dit vandaan hebt, maar Twente heeft al veel meer overwinningen. Eeuwige ranglijst in de Eredivisie:

pi_160081674
Cabral en Ziyech speelden een verschrikkelijke wedstrijd en dan zulke goals _O-

Maar weer lekker drie puntjes, zullen we nodig hebben met die evt aftrek
  Moderator zaterdag 20 februari 2016 @ 23:45:57 #207
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160081675
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Weet niet waar je dit vandaan hebt, maar Twente heeft al veel meer overwinningen. Eeuwige ranglijst in de Eredivisie:

[ afbeelding ]
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=270420
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_160081733
quote:
Zal wel komen doordat mijn link SC Enschede meerekent, die hebben ook in de Eredivisie gevoetbald.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 12:35:56 #209
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160115166
Heerlijk. Weer 3 punten. Qua voetbal lijkt het wel alsof ze ineens een beetje geloof terug hebben gevonden, al laat het spel te wensen over.
Ben wel blij dat de 2e helft van het seizoen een stuk lichter is voor Twente. Nog maar 2 zware wedstrijden.
  Moderator maandag 22 februari 2016 @ 13:16:47 #210
8781 crew  Frutsel
  Official ESF Kreviewer maandag 22 februari 2016 @ 13:22:20 #211
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160116453
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator maandag 22 februari 2016 @ 13:35:01 #213
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160116510
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_160127069
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:52 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Die poll daaronder :')

Tubantia :') !!!
Hahaa echt hè _O-

Verder prachtige actie. O+
  maandag 22 februari 2016 @ 20:47:41 #217
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_160128832
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Moderator maandag 22 februari 2016 @ 21:27:00 #218
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160130207
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:52 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Die poll daaronder :')

Tubantia :') !!!
Die had ik nog niet eens gezien :')_!
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zaterdag 27 februari 2016 @ 20:14:59 #219
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160265750
En daar is de volgende overwinning *O* O+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_160266824
TWENTE KOMT ERAAN

Uvini is een ontzettende baas trouwens, zo sterk in duels
pi_160267648
Mooi weer drie punten.

Tegen wie volgende week?
Noot noot.
  Moderator zaterdag 27 februari 2016 @ 21:32:00 #222
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160268490
quote:
19s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:09 schreef Jojoortje het volgende:
Mooi weer drie punten.

Tegen wie volgende week?
Aso de Haag :9
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:43:42 #223
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_160268964
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Aso de Haag :9
Leuk voor Mokotjo en Cabral, worden die weer flink toegezongen.
pi_160278469
Tis weer genieten bij Twente :) lekker ook voor alle haters hier (die nu natuulk nergens te bekennen zijn) Fuck jullie. FCT is niet kapot te krijgen.
pi_160278505
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:24 schreef Stefanovich het volgende:
Tis weer genieten bij Twente :) lekker ook voor alle haters hier (die nu natuulk nergens te bekennen zijn) Fuck jullie. FCT is niet kapot te krijgen.
Mwah, er zijn volgens mij nog wat hoofdpijndossiers die jullie de kop kunnen kosten.

En ontsnappen uit de degradatiezone is ineens 'genieten'? Ok man.

Maar fijn daar Twente weer draait, zou zonde zijn ze te verliezen in de ED.
  zondag 28 februari 2016 @ 10:30:28 #226
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_160278551
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:24 schreef Stefanovich het volgende:
Tis weer genieten bij Twente :) lekker ook voor alle haters hier (die nu natuulk nergens te bekennen zijn) Fuck jullie. FCT is niet kapot te krijgen.
Die 'haat' (wat gewoon kritiek is die jouw tere zieltje niet kan verwerken) is natuurlijk ook gewoon verdiend, tot op zekere hoogte.

Bovendien komen er nog wel wat klappen in het gezicht van de club, de komende maanden.

Ik vind Twente overigens een aanwinst voor de ED, club met een eigen karakter en historie. Ik gun ze het beste, maar vind het terecht dat ze nu door een zure appel heen moeten. Ook de supporters die zo blind waren voor de wanpraktijken.a
pi_160279247
Doel meer op het feit dat velen hier FCT het liefst zien degraderen. En daar zag het er ook naar uit 2 maand terug. Nu Na 5 overwinningen op rij en in de flow zijnde, zijn we zo goed als veilig :) Dat is een heerlijk gevoel ja als je weet hoe belangrijk dat is voor het voortbestaan van de club. Als buitenstaander misschien moeilijk te begrijpen. En daarnaast, er is weer bezieling, spelvreugde en het voetbal is 20x beter.Alle credits voor Rene Hake.
  zondag 28 februari 2016 @ 11:49:45 #228
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_160279679
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:19 schreef Stefanovich het volgende:
Doel meer op het feit dat velen hier FCT het liefst zien degraderen. En daar zag het er ook naar uit 2 maand terug. Nu Na 5 overwinningen op rij en in de flow zijnde, zijn we zo goed als veilig :) Dat is een heerlijk gevoel ja als je weet hoe belangrijk dat is voor het voortbestaan van de club. Als buitenstaander misschien moeilijk te begrijpen. En daarnaast, er is weer bezieling, spelvreugde en het voetbal is 20x beter.Alle credits voor Rene Hake.
Ik snap wat je bedoelt, maar je reactie had een absurd hoog calimero-gehalte.
pi_160280085
ik weet niet wat er in de winterstop is gebeurd en gezegd, maar inderdaad props voor Hake :)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_160281852
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:49 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar je reactie had een absurd hoog calimero-gehalte.
Mwoah. Ik ga m'n hele leven al naar Twente (sinds 1998, als 8 jarige). Van alles meegemaakt, ups & downs, en het afgelopen jaar was wat dat betreft een beetje een hel. Dan doet het wel pijn als anderen je club liever kapot zien gaan (en dat ook steeds bijna de realiteit is), terwijl er eigenlijk maar 2 echte schuldigen zijn. Firma list & bedrog, Joop & Aldo. Dan bijt je van je af...en dat mag je calimero vinden... Maar goed, we zijn er nog lang niet...daarom zijn deze overwinningen juist zo lekker ook. Weer iets te vieren.
  Moderator zondag 28 februari 2016 @ 13:50:35 #231
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160282396
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:26 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mwah, er zijn volgens mij nog wat hoofdpijndossiers die jullie de kop kunnen kosten.

En ontsnappen uit de degradatiezone is ineens 'genieten'? Ok man.

Maar fijn daar Twente weer draait, zou zonde zijn ze te verliezen in de ED.
Wat moeten we dan doen? Gaan zitten janken dat we niet in de subtop meedraaien? :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_160306199
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:19 schreef Stefanovich het volgende:
Doel meer op het feit dat velen hier FCT het liefst zien degraderen. En daar zag het er ook naar uit 2 maand terug. Nu Na 5 overwinningen op rij en in de flow zijnde, zijn we zo goed als veilig :) Dat is een heerlijk gevoel ja als je weet hoe belangrijk dat is voor het voortbestaan van de club. Als buitenstaander misschien moeilijk te begrijpen. En daarnaast, er is weer bezieling, spelvreugde en het voetbal is 20x beter.Alle credits voor Rene Hake.
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:30 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Die 'haat' (wat gewoon kritiek is die jouw tere zieltje niet kan verwerken) is natuurlijk ook gewoon verdiend, tot op zekere hoogte.

Bovendien komen er nog wel wat klappen in het gezicht van de club, de komende maanden.

Ik vind Twente overigens een aanwinst voor de ED, club met een eigen karakter en historie. Ik gun ze het beste, maar vind het terecht dat ze nu door een zure appel heen moeten. Ook de supporters die zo blind waren voor de wanpraktijken.a
Blind waren voor wanpraktijken?
Hoe moet je dat nou weten als supporter?
Je bent gewoon jarenlang voorgelogen. Pas toen Twente in categorie 2 terecht kwam begon het voor de meesten te dagen, inclusief mij.
Uiteraard moet Twente als club daarvoor gestraft worden, maar supporters kun je dat niet aanrekenen.
pi_160306217
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:25 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Mwoah. Ik ga m'n hele leven al naar Twente (sinds 1998, als 8 jarige). Van alles meegemaakt, ups & downs, en het afgelopen jaar was wat dat betreft een beetje een hel. Dan doet het wel pijn als anderen je club liever kapot zien gaan (en dat ook steeds bijna de realiteit is), terwijl er eigenlijk maar 2 echte schuldigen zijn. Firma list & bedrog, Joop & Aldo. Dan bijt je van je af...en dat mag je calimero vinden... Maar goed, we zijn er nog lang niet...daarom zijn deze overwinningen juist zo lekker ook. Weer iets te vieren.
Ik al sinds 1986. Om te denken dat er twee schuldigen zijn is nogal naief. Er moeten er veel meer zijn geweest.

Overigens vind ik dat het moeilijk was om er niet in te trappen. Door Joop werd altijd gezegd dat ze geen gekke dingen gingen doen, eerst stadion afbetalen/uitbreiden (wat ook deels gedaan is anders het Enschede nooit garant gestaan). Maar je moet ook achteraf concluderen dat de selectie belachelijk breed was, en niet bijzonder goed samen gesteld.
Jesus saves but death prevails.
pi_160306971
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 06:39 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik al sinds 1986. Om te denken dat er twee schuldigen zijn is nogal naief. Er moeten er veel meer zijn geweest.

Overigens vind ik dat het moeilijk was om er niet in te trappen. Door Joop werd altijd gezegd dat ze geen gekke dingen gingen doen, eerst stadion afbetalen/uitbreiden (wat ook deels gedaan is anders het Enschede nooit garant gestaan). Maar je moet ook achteraf concluderen dat de selectie belachelijk breed was, en niet bijzonder goed samen gesteld.
Tuulk, er zijn betrokkenen van buitenaf...en van binnenuit is ook nog niet helemaal duidelijk wie er allemaal schuldig/betrokken zijn (dat gaat hopelijk blijken uit het onderzoek). Maar de hoofdverdachten/schuldigen zijn in mijn optiek Joop & Aldo. Man, begin 2015 zat Joop bij VI om uitleg te geven over de financiële situatie...Genee was zeer kritisch, maar hij had overal een antwoord op. Echt volgen deed ik het niet, maar ik ben dan ook niet financieel onderlegd dus ik nam het allemaal maar voor waar aan. Joop kon de boel gigantisch goed voor de gek houden....je zou haast denken dat hij er zelf allemaal nog in geloofde.

Als je terugdenkt hoeveel spelers er zijn geweest die niet of nauwelijks gespeeld hebben, of gewoon dramatisch waren en niets toevoegden (in de periode 2009-nu), maar wel voor Twentse begrippen een groot salaris vingen....ik noem een Osei, Akram, Parker, Welligton, Rukavytsa, Ntuli, Yahaya, Carny, Fernandes, Onyewu, Bajrami... en zo zijn er vast nog wel meer op te noemen. Een castaignos die bijna een miljoen verdiende... gekkenwerk! Waarschijnlijk had het allemaal gekund als we resultaten bleven halen... wat als we in 2011 wél kampioen waren geworden? Ja, dan kwam al deze shit waarschijnlijk jaren later. De voetbalwereld is veel te onzeker om zo met geld te smijten en te gokken. Joop was wel een visionair, maar sloeg door... het moment waarop hij zei dat hij van Twente een structurele top 16 club van Europa (!) wilde maken hadden we hem eigenlijk al op moeten laten nemen. Terugkijkende zijn we als supporters dus ook naïef geweest, maar het ergste is dat er van binnenuit niemand eerder aan de bel getrokken heeft.

[ Bericht 4% gewijzigd door Stefanovich op 29-02-2016 09:16:16 ]
  maandag 29 februari 2016 @ 09:25:11 #235
131800 Tarado
capô de fusca
pi_160307119
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:09 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Tuulk, er zijn betrokkenen van buitenaf...en van binnenuit is ook nog niet helemaal duidelijk wie er allemaal schuldig/betrokken zijn (dat gaat hopelijk blijken uit het onderzoek). Maar de hoofdverdachten/schuldigen zijn in mijn optiek Joop & Aldo. Man, begin 2015 zat Joop bij VI om uitleg te geven over de financiële situatie...Genee was zeer kritisch, maar hij had overal een antwoord op. Echt volgen deed ik het niet, maar ik ben dan ook niet financieel onderlegd dus ik nam het allemaal maar voor waar aan. Joop kon de boel gigantisch goed voor de gek houden....je zou haast denken dat hij er zelf allemaal nog in geloofde.

Als je terugdenkt hoeveel spelers er zijn geweest die niet of nauwelijks gespeeld hebben, of gewoon dramatisch waren en niets toevoegden (in de periode 2009-nu), maar wel voor Twentse begrippen een groot salaris vingen....ik noem een Osei, Akram, Parker, Welligton, Rukavytsa, Ntuli, Yahaya, Carny, Fernandes, Onyewu, Bajrami... en zo zijn er vast nog wel meer op te noemen. Een castaignos die bijna een miljoen verdiende... gekkenwerk! Waarschijnlijk had het allemaal gekund als we resultaten bleven halen... wat als we in 2011 wél kampioen waren geworden? Ja, dan kwam al deze shit waarschijnlijk jaren later. De voetbalwereld is veel te onzeker om zo met geld te smijten en te gokken. Joop was wel een visionair, maar sloeg door... het moment waarop hij zei dat hij van Twente een structurele top 16 club van Europa (!) wilde maken hadden we hem eigenlijk al op moeten laten nemen. Terugkijkende zijn we als supporters dus ook naïef geweest, maar het ergste is dat er van binnenuit niemand eerder aan de bel getrokken heeft.
Joop was natuurlijk een meester van de manipulatie maar het is wel naïef om te denken dat je van een provincieclub een topclub kan maken uit eigen middelen.
PSV is de uitzondering maar dat komt omdat Philips jarenlang de tekorten dekte, die hadden dat op eigen kracht ook nooit kunnen doen.
  maandag 29 februari 2016 @ 09:34:29 #236
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_160307210
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

Joop was natuurlijk een meester van de manipulatie maar het is wel naïef om te denken dat je van een provincieclub een topclub kan maken uit eigen middelen.
PSV is de uitzondering maar dat komt omdat Philips jarenlang de tekorten dekte, die hadden dat op eigen kracht ook nooit kunnen doen.
Wat is dat toch altijd voor denigrerend gezeik over 'provincieclubs' als het niet over Ajax of Feyenoord gaat?

Noord-Holland en Zuid-Holland zijn ook provincies.

Bovendien heeft geen één club in Nederland wat dan ook 'op eigen kracht' gedaan. Ook Ajax niet.
pi_160307238
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:34 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Wat is dat toch altijd voor denigrerend gezeik over 'provincieclubs' als het niet over Ajax of Feyenoord gaat?

Noord-Holland en Zuid-Holland zijn ook provincies.
Doe nou niet alsof je debiel bent, met 'in de provincie' wordt over het algemeen het gebied buiten de randstad bedoeld. En dat kan best de kop van Noord-Holland zijn, of voorbij Gouda. En dan is het nog Noord- danwel Zuid-Holland inderdaad.
  maandag 29 februari 2016 @ 09:37:39 #238
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_160307254
quote:
2s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:36 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Doe nou niet alsof je debiel bent, met 'in de provincie' wordt over het algemeen het gebied buiten de randstad bedoeld. En dat kan best de kop van Noord-Holland zijn, of voorbij Gouda. En dan is het nog Noord- danwel Zuid-Holland inderdaad.
Dat kun jij normaal vinden, maar dat maakt het niet minder denigrerend.
pi_160307265
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:37 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat kun jij normaal vinden, maar dat maakt het niet minder denigrerend.
Ga anders even huilen ofzo.
  Forum Admin maandag 29 februari 2016 @ 09:39:29 #240
35723 crew  GGMM
pi_160307274
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:37 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat kun jij normaal vinden, maar dat maakt het niet minder denigrerend.
Zo ervaar jij het. Zijn gewoon feiten. Snap dat minderwaardigheidscomplex van PSVers daarin nooit zo goed.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 29 februari 2016 @ 09:41:32 #241
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_160307303
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:39 schreef GGMM het volgende:

[..]

Zo ervaar jij het. Zijn gewoon feiten. Snap dat minderwaardigheidscomplex van PSVers daarin nooit zo goed.
Feiten zijn het sowieso niet. Het is namelijk een term die nergens op slaat.
pi_160307403
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:41 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Feiten zijn het sowieso niet. Het is namelijk een term die nergens op slaat.
Ga anders even in TTK janken, als het om de terminologie gaat. Iedere club heeft wel wat geuzennamen of namen die de concurrentie er aan geeft. Dan kan ik wel wat ergere bedenken dan dat je een provincieclub genoemd wordt, asjeblieft zeg :')
  Forum Admin maandag 29 februari 2016 @ 09:49:23 #243
35723 crew  GGMM
pi_160307434
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:41 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Feiten zijn het sowieso niet. Het is namelijk een term die nergens op slaat.
Dat mag jij vinden. :O
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 29 februari 2016 @ 09:56:49 #244
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_160307560
Hoe dan ook, een club wordt en blijft geen topclub zonder hier en daar wat steun van founders, gemeente, bijzondere sponsoren of suikeroompjes.

Dat geldt voor PSV, Twente en Vitesse, maar net zo hard voor Ajax en Feyenoord.

Het is wel zo dat de stap om topclub te worden nu veel groter is dan in de jaren '20, simpelweg omdat het nu nog meer om geld draait dan toen.
  Forum Admin maandag 29 februari 2016 @ 10:00:58 #245
35723 crew  GGMM
pi_160307624
Voor provincieclubjes is het veel lastiger om topclub te worden en blijven. Ligging is nou eenmaal belangrijk. Niet voor niets is het in elk land zo dat de topclubs in grote steden liggen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 29 februari 2016 @ 10:21:12 #246
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_160308059
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 10:00 schreef GGMM het volgende:
Voor provincieclubjes is het veel lastiger om topclub te worden en blijven. Ligging is nou eenmaal belangrijk. Niet voor niets is het in elk land zo dat de topclubs in grote steden liggen.
Ligging en achterland zijn natuurlijk belangrijk. Net als bedrijvigheid in de regio voor potentiële sponsoring. Wat dat betreft heeft de regio Eindhoven inmiddels geen moeite meer om een topclub te faciliteren.

Een club in een grote stad ligt natuurlijk ook meer in het zicht van potentiële investeerders. Wang koos ADO echt niet vanwege de geweldige reputatie van de club of de fantastische supporters.

[ Bericht 11% gewijzigd door BadderHaring op 29-02-2016 10:27:48 ]
pi_160310876
quote:
KNVB presenteert dinsdag rapport over FC Twente

De onafhankelijke onderzoekscommissie die het beleid van FC Twente heeft onderzocht, presenteert dinsdag 1 maart haar bevindingen. Meerdere partijen kijken met spanning uit naar dat rapport.

Zo moet Twente zelf de aanbevelingen opvolgen waar onderzoeker Ben Knüppe mee komt. De club heeft op het moment een licentie onder voorwaarde. Pas als die aanbevelingen zijn overgenomen en uitgevoerd, krijgt Twente de licentie terug.

De gemeente Enschede is mede-opdrachtgever voor het onderzoek. De raad wil voor 32 miljoen euro een garantstelling afgeven, maar dan moet FC Twente wel een licentie hebben.

De KNVB kan Twente ook nog een straf opleggen. De licentiecommissie kan de club maximaal negen punten in mindering brengen, of zelfs de licentie intrekken.
pi_160313142
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:30 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Die 'haat' (wat gewoon kritiek is die jouw tere zieltje niet kan verwerken) is natuurlijk ook gewoon verdiend, tot op zekere hoogte.

Bovendien komen er nog wel wat klappen in het gezicht van de club, de komende maanden.

Ik vind Twente overigens een aanwinst voor de ED, club met een eigen karakter en historie. Ik gun ze het beste, maar vind het terecht dat ze nu door een zure appel heen moeten. Ook de supporters die zo blind waren voor de wanpraktijken.a
Er word natuurlijk naar hartelust gestookt op dit forum, maar dat is in alle clubtopics zo volgens mij. Als het slecht gaat, dan wordt er getrolld. Moet je maar tegen kunnen m.i. en anders kun je er altijd nog voor kiezen om niet op een forum met fans van allerlei clubs te gaan zitten.
pi_160313329
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

Joop was natuurlijk een meester van de manipulatie maar het is wel naïef om te denken dat je van een provincieclub een topclub kan maken uit eigen middelen.
PSV is de uitzondering maar dat komt omdat Philips jarenlang de tekorten dekte, die hadden dat op eigen kracht ook nooit kunnen doen.
Je zult alles perfect moeten doen, denk ik. Je jeugdopleiding, je scouting, je commerciële afdeling en de mensen aan de macht. Twente kan met een vol stadion een begroting van tussen 40 en 50 miljoen draaien. Hadden de schulden afgelost geweest, dan had het wellicht genoeg geweest om het Ajax en PSV heel moeilijk te maken, bij goed beleid althans. We zitten hier niet op een A-locatie, wat zijn invloed heeft op de grootte van het achterland, maar van de andere kant hadden we hier heel goedkoop kunnen zitten t.o.v. die beide clubs, met alleen wat onderhoudskosten aan het stadion. Ik meen dat vooral Ajax een hoop geld betaald aan huur. Dan had onze totale begroting niet in de buurt gekomen, maar onze voetbalbegroting wellicht wel. Maar dat kunnen we in ieder geval de volgende 5 jaar wel weer even uit ons hoofd zetten denk ik, als we überhaupt al ooit nog weer op dat niveau terugkomen.
  maandag 29 februari 2016 @ 14:27:46 #250
131800 Tarado
capô de fusca
pi_160314100
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:34 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Wat is dat toch altijd voor denigrerend gezeik over 'provincieclubs' als het niet over Ajax of Feyenoord gaat?

Noord-Holland en Zuid-Holland zijn ook provincies.

Bovendien heeft geen één club in Nederland wat dan ook 'op eigen kracht' gedaan. Ook Ajax niet.
Ik meen me te herinneren dat Feyenoord en Ajax top van Europa waren en dat was toch echt op eigen kracht.
PSV is met de hulp van (Frits) Philips een topclub geworden, daar is niks mis mee maar het is wel een feit.

De term provincieclub is al door anderen hier aan je uitgelegd
pi_160318317
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:09 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Tuulk, er zijn betrokkenen van buitenaf...en van binnenuit is ook nog niet helemaal duidelijk wie er allemaal schuldig/betrokken zijn (dat gaat hopelijk blijken uit het onderzoek). Maar de hoofdverdachten/schuldigen zijn in mijn optiek Joop & Aldo. Man, begin 2015 zat Joop bij VI om uitleg te geven over de financiële situatie...Genee was zeer kritisch, maar hij had overal een antwoord op. Echt volgen deed ik het niet, maar ik ben dan ook niet financieel onderlegd dus ik nam het allemaal maar voor waar aan. Joop kon de boel gigantisch goed voor de gek houden....je zou haast denken dat hij er zelf allemaal nog in geloofde.

Als je terugdenkt hoeveel spelers er zijn geweest die niet of nauwelijks gespeeld hebben, of gewoon dramatisch waren en niets toevoegden (in de periode 2009-nu), maar wel voor Twentse begrippen een groot salaris vingen....ik noem een Osei, Akram, Parker, Welligton, Rukavytsa, Ntuli, Yahaya, Carny, Fernandes, Onyewu, Bajrami... en zo zijn er vast nog wel meer op te noemen. Een castaignos die bijna een miljoen verdiende... gekkenwerk! Waarschijnlijk had het allemaal gekund als we resultaten bleven halen... wat als we in 2011 wél kampioen waren geworden? Ja, dan kwam al deze shit waarschijnlijk jaren later. De voetbalwereld is veel te onzeker om zo met geld te smijten en te gokken. Joop was wel een visionair, maar sloeg door... het moment waarop hij zei dat hij van Twente een structurele top 16 club van Europa (!) wilde maken hadden we hem eigenlijk al op moeten laten nemen. Terugkijkende zijn we als supporters dus ook naïef geweest, maar het ergste is dat er van binnenuit niemand eerder aan de bel getrokken heeft.
Psies
Jesus saves but death prevails.
pi_160322387
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:09 schreef Stefanovich het volgende:
Terugkijkende zijn we als supporters dus ook naïef geweest, maar het ergste is dat er van binnenuit niemand eerder aan de bel getrokken heeft.
klopt helemaal!
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_160332847
De zoveelste D-day voor onze FC vandaag!

:{
Je weet het niet?!
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:51:31 #255
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_160334162
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 07:14 schreef Impect het volgende:
De zoveelste D-day voor onze FC vandaag!

:{
Las ergens dat het zelfs voor de KNVB nu verwarrend wordt. Licentiecommissie kan een straf opleggen, maar daarna kan de aanklager dat ook nog eens doen. En dan werd de FIFA nog buiten beschouwing gelaten. Ga er maar aanstaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_160334231
'Ne bis in idem' kent men niet blijkbaar ;(
pi_160334320
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:55 schreef Ties02 het volgende:
'Ne bis in idem' kent men niet blijkbaar ;(
Ze worden gewoon voor unieke dingen gestraft, hoor.
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 maart 2016 @ 12:39:50 #258
7889 tong80
Spleenheup
pi_160337378
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 13:35:03 #259
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160338815
quote:
Corona zat in de Doyendeal, niks nieuws dus.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 1 maart 2016 @ 13:37:14 #260
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_160338879
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:55 schreef Ties02 het volgende:
'Ne bis in idem' kent men niet blijkbaar ;(
Ach joh, er zijn zoveel fouten gemaakt dat er genoeg gestraft kan worden zonder dat je daar over hoeft te beginnen.
pi_160342619
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:19 schreef Stefanovich het volgende:
Doel meer op het feit dat velen hier FCT het liefst zien degraderen. En daar zag het er ook naar uit 2 maand terug. Nu Na 5 overwinningen op rij en in de flow zijnde, zijn we zo goed als veilig :) Dat is een heerlijk gevoel ja als je weet hoe belangrijk dat is voor het voortbestaan van de club. Als buitenstaander misschien moeilijk te begrijpen. En daarnaast, er is weer bezieling, spelvreugde en het voetbal is 20x beter.Alle credits voor Rene Hake.
Dat vind je gek? Je hebt zo vals als wat gespeeld. Dat moet bestraft worden en dan hopen er veel op de zwaarste straf. Degradatie.
  Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 16:08:38 #262
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160342976
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:54 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Dat vind je gek? Je hebt zo vals als wat gespeeld. Dat moet bestraft worden en dan hopen er veel op de zwaarste straf. Degradatie.
De zwaarste straf is het opdoeken van de club.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Forum Admin dinsdag 1 maart 2016 @ 16:18:04 #263
35723 crew  GGMM
pi_160343175
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

De zwaarste straf is het opdoeken van de club.
Ik zeg, doen!
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_160343274
Het is natuurlijk wel weer sneu als straks Fortuna wordt opgedoekt om een paar tonnetjes, en Twente op iedere mogelijke manier gepamperd en gefaciliteerd wordt om hun miljoenen-ellende en bijbehorende fraude te 'saneren'.
  Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 16:38:39 #265
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160343686
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:18 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ik zeg, doen!
:(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 1 maart 2016 @ 20:27:43 #266
186611 Haags
pi_160349827
Al iets duidelijk?
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:29:33 #267
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_160349888
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Al iets duidelijk?
Volgens mij niet, ik zit ook al te wachten en heb twitter openstaan met twente als zoekterm.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 1 maart 2016 @ 20:30:20 #268
186611 Haags
pi_160349907
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:29 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Volgens mij niet, ik zit ook al te wachten en heb twitter openstaan met twente als zoekterm.
^O^
Zonder wrijving geen glans
  Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 21:16:22 #269
8781 crew  Frutsel
pi_160351482
Hele top van fc twente moet weg incl vd belt. Alleen heerts mag blijven
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:16:58 #270
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_160351507
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 1 maart 2016 @ 21:20:55 #271
186611 Haags
pi_160351655
quote:
Is dit alles? :{
Zonder wrijving geen glans
  Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 21:23:00 #272
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160351736
Ten Hag, Trebbe en Winter weg. Genot! _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 21:24:08 #273
8781 crew  Frutsel
pi_160351776
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ten Hag, Trebbe en Winter weg. Genot! _O_
Das een advies. Wie zegt dat ze dat doen lol
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:24:49 #274
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_160351803
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:24 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Das een advies. Wie zegt dat ze dat doen lol
Anders wordt de licentie gelijk ingetrokken, dus dat lijkt me wel.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_160351854
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:24 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Das een advies. Wie zegt dat ze dat doen lol
Moet, anders zijn ze de licentie kwijt. Iets anders zit er niet op. Wel sneu voor van der Belt, begon gedreven maar blijkt toch dat er te veel mis was waardoor hij blijkbaar ook fouten heeft gemaakt.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 maart 2016 @ 21:26:13 #276
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160351865
Zal wel hetzelfde zijn:
vrijwel het volledige bestuur van FC Twente moet opstappen. Dat staat in het onderzoek van Ben Knüppe, dat vandaag is gepresenteerd aan de licentiecommissie van de KNVB, de gemeente Enschede en de club uit Enschede zelf.

Knüppe deed in opdracht van de licentiecommissie en de gemeente onderzoek naar de bestuursstructuur van de tukkers. Van de huidige leiding mag alleen Ton Heerts, sinds vorig jaar actief als commissaris, blijven zitten.

Gerald van den Belt
Dat betekent dat directeur Gerald van den Belt, die zoals bekend afwist van de schimmige betalingen rond de transfer van Dusan Tadic naar Southampton, moet vertrekken. Volgens het rapport valt het te betreuren dat hij niet de moed had om aan de noodrem te trekken, toen hij merkte dat de trein FC Twente op een verkeerd spoor reed. Ook de commissarissen Joop de Winter – die al had aangegeven na dit seizoen af te zwaaien –, Hein Trebbe en voormalig rvc-lid Hennie ten Hag (nu penningmeester van de stichting FC Twente’65) moeten weg.

Joop Munsterman
Knüppe oordeelt dat de betrokkenen, zittend in het zogenaamde one tier board van FC Twente, niet meer als statutaire functionarissen geloofwaardig zijn. Dat geldt ook voor de al vertrokken voormalige voorzitters Joop Munsterman en Aldo van der Laan.

De tukkers moeten in de toekomst een bestuursmodel hebben waar de rvc op voldoende afstand toezicht houdt. Alle leden daarvan moeten onafhankelijk zijn.

‘Wie betaalt, bepaalt’
Volgens het rapport leek bij FC Twente het motto: ‘Wie betaalt, bepaalt’ en werd de licentiecommissies bij de kwesties rond Doyen en Tadic bewust op het verkeerde been gezet.

FC Twente zal alle aanbevelingen voor 1 mei moeten doorvoeren, om de proflicentie te behouden en zo ook de garantstelling van de gemeente van 32 miljoen euro te krijgen.

Onno Jacobs
“Zojuist hebben ook wij het onderzoeksrapport van de heer Knüppe ontvangen", reageert Twente's interim-directeur Onno Jacobs. "De bestuursleden nemen het rapport zorgvuldig door en beraden zich over de te nemen vervolgstappen. Eerder al is door de bestuurders van FC Twente toegezegd dat alle aanbevelingen voor uiterlijk 1 mei aanstaande zullen worden doorgevoerd. In de loop van morgen zullen wij met een nadere reactie komen.”

Bron: telegraaf.


Mooi man. Das echt geen moeite. Ik ben voor. Dit was sowieso al nodig.
pi_160352214
hele nieuwe directie en onafhankelijke RvC dus, voor 1 mei. en geen functie meer voor Aldo en Joop, maar mogen wel blijven financieren als ik dat zo lees... supporters veel/meer inspraak, ook bij benoemingen.

wel jammer dat Van den Belt weg moet, maar blijkbaar toch teveel betrokken geweest bij de schimmige praktijken. hopelijk kunnen ze snel (geschikte) personen vinden voor de bestuursfuncties!
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_160352859
Gerard van den Belt wordt ook al afgerekend vanwege het vorige bestuur.
Dat vind ik niet terecht.
Hij zat er net, en dan wordt van hem dus gelijk verwacht dat hij het hele bestuur gaat verlinken.
Het gaat er mijns inziens om , hoe Van den Belt het gevoerde beleid na zijn aantreden na verloop van tijd gaat of ging aanpassen volgens een betere mores.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:53:31 #279
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_160352954
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:51 schreef Idisrom het volgende:
Gerard van den Belt wordt ook al afgerekend vanwege het vorige bestuur.
Dat vind ik niet terecht.
Hij zat er net, en dan wordt van hem dus gelijk verwacht dat hij het hele bestuur gaat verlinken.
Het gaat er mijns inziens om , hoe Van den Belt het gevoerde beleid na zijn aantreden na verloop van tijd gaat of ging aanpassen volgens een betere mores.
Van wat ik gelezen heb kwam hij op het idee om spookfacturen te gebruiken om de zaakwaarnemer van tadic op een ''schone'' manier te betalen...

''Hij hield de zaken voor zich en probeerde aan "creatieve
oplossingen" mee te werken
. Anderzijds was hij op het verkeerde moment op de verkeerde plaats en kan enig begrip voor zijn dilemma worden opgebracht.'' - Rapport
  Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 22:32:31 #280
8781 crew  Frutsel
pi_160354413
Tubantia meldt ook dat de licentiecommissie geen nieuwe puntenaftrek zal gaan geven nav dit rapport
pi_160354646
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:53 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

Van wat ik gelezen heb kwam hij op het idee om spookfacturen te gebruiken om de zaakwaarnemer van tadic op een ''schone'' manier te betalen...

''Hij hield de zaken voor zich en probeerde aan "creatieve
oplossingen" mee te werken
. Anderzijds was hij op het verkeerde moment op de verkeerde plaats en kan enig begrip voor zijn dilemma worden opgebracht.'' - Rapport
Toch blijft het zuur voor Van den Belt. Tadic was al meer dan een half jaar daarvoor al vertrokken naar Southampton, toen hij bij FC Twente kwam.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:52:07 #282
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_160355246
Gelukkig blijven we vandaag gespaard!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:52:11 #283
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_160355251
Heb het 'rapport' net even vluchtig doorgelezen, het komt op mij amateuristischer over dan de rotzooi bij Twente _O-

Anyhow, een hoop open deuren en blijkbaar moet nagenoeg iedereen weg. Dan wordt het toch een stuk lastiger om voor 1 mei het financieel op orde te krijgen? Of staat er al een groep mensen klaar om in te stappen?

Nog belangrijker, zitten bij de mensen die nu verplicht het veld moeten ruimen geen investeerders die er nog geld in hebben zitten?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_160355473
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Is dit alles? :{
Jij had echt verwacht dat ze Twente zouden aanpakken? Die krijgen echt geen straf.
  Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 22:59:13 #285
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160355504
Als ik het goed herinner zou Dik Wessels Twente wel een financiële injectie willen geven, maar alleen als het bestuur en de RvC op zouden stappen. Daar is het dan na die ontslagen mooi tijd voor :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 1 maart 2016 @ 23:00:24 #286
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_160355545
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 22:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Als ik het goed herinner zou Dik Wessels Twente wel een financiële injectie willen geven, maar alleen als het bestuur en de RvC op zouden stappen. Daar is het dan na die ontslagen mooi tijd voor :D
^O^ :D *O*
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_160355580
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 22:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Als ik het goed herinner zou Dik Wessels Twente wel een financiële injectie willen geven, maar alleen als het bestuur en de RvC op zouden stappen. Daar is het dan na die ontslagen mooi tijd voor :D
Als je Dik een beetje kent weet je dat dat nooit gebeurt.
  Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 23:03:17 #288
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160355647
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 23:01 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Als je Dik een beetje kent weet je dat dat nooit gebeurt.
Ken die kearl verder niet, weet alleen dat 'ie stinkend rijk is, fan van Twente en dat 'ie dat vorig jaar ofzo een keer heeft gezegd. Kww.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 1 maart 2016 @ 23:03:37 #289
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_160355658
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 22:58 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Jij had echt verwacht dat ze Twente zouden aanpakken? Die krijgen echt geen straf.
Er komt nog een straf voor de Doyen-deal/het gesjoemel rondom de Tadic-transfer. Dat staat hier volledig los van. Kortom, het is nog niet klaar en het zal lastig genoeg zijn om de boel op de rit te hebben voor 1 mei en 'alle' aanbevelingen uit dit rapport op te volgen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_160355695
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 23:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ken die kearl verder niet, weet alleen dat 'ie stinkend rijk is, fan van Twente en dat 'ie dat vorig jaar ofzo een keer heeft gezegd. Kww.
Dat 3e is dus niet waar. Je kent het gezegde over Dik? "Voor elke euro die er uitgaat wil onze Dik er 2 terug".
pi_160355754
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 23:03 schreef Caland het volgende:

[..]

Er komt nog een straf voor de Doyen-deal/het gesjoemel rondom de Tadic-transfer. Dat staat hier volledig los van. Kortom, het is nog niet klaar en het zal lastig genoeg zijn om de boel op de rit te hebben voor 1 mei en 'alle' aanbevelingen uit dit rapport op te volgen.
Dit hoor ik al maanden. Tot nog toe hebben ze nog geen straf gehad en komen ze overal mee weg. Zie ze ook geen straf voor Doyen krijgen. Lag namelijk ook aan Aldo.
  Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 23:09:32 #292
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160355857
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 23:04 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Dat 3e is dus niet waar. Je kent het gezegde over Dik? "Voor elke euro die er uitgaat wil onze Dik er 2 terug".
Dan herinner ik het me vast verkeerd ;(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 1 maart 2016 @ 23:11:26 #293
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_160355925
Van den Belt mag wel terug naar Cambuur komen.
Bedankt Hans.
pi_160356009
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 23:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Dan herinner ik het me vast verkeerd ;(
Bij Excelsior 31 investeert hij ook bijna niks meer helaas
pi_160358167
90 miljoen euro schuld, waarvan 40 mil stadionschuld is en 32 miljoen gedekt wordt door de gemeente?
  woensdag 2 maart 2016 @ 06:44:31 #296
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_160360039
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 23:06 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Dit hoor ik al maanden. Tot nog toe hebben ze nog geen straf gehad en komen ze overal mee weg. Zie ze ook geen straf voor Doyen krijgen. Lag namelijk ook aan Aldo.
Die straf hebben we wel gehad en was het voorwaardelijk intrekken van de licentie, naast volledig openheid van zaken geven en meewerken aan dit onderzoek plus eventuele consequenties verbonden aan de uitkomst van dit onderzoek.

De fifa moet zich er nog over buigen maar veel recht van spreken zouden die lui toch niet mogen hebben. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_160360341
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 23:11 schreef bascross het volgende:
Van den Belt mag wel terug naar Cambuur komen.
Nee, weg is weg. Dat geldt ook voor Henk de Jong.
Ze hoefden absoluut niet weg, maar als ze dan zelf weg willen, dan is het voorlopig wel v.v.t.
  Moderator woensdag 2 maart 2016 @ 07:58:06 #298
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_160360355
Wat een soap.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')