abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 februari 2016 @ 11:56:34 #1
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_159801640
De kandidaten

FOK!-analyses
Analyse: het onwaarschijnlijke succes van Donald Trump
Analyse: Jeb Bush blijft de Republikeinse favoriet

De Republikeinse kandidaten



Jeb Bush - Florida
Jeb Bush presidential campaign, 2016



Ben Carson - Maryland
Ben Carson presidential campaign, 2016



Chris Christie - New Jersey
Chris Christie presidential campaign, 2016



Ted Cruz - Texas
Ted Cruz presidential campaign, 2016



Carly Fiorina - California
Carly Fiorina presidential campaign, 2016



John Kasich - Ohio
John Kasich presidential campaign, 2016



Marco Rubio - Florida
Marco Rubio presidential campaign, 2016



Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016



Jim Gilmore - Virginia
Jim Gilmore presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Rick Perry
Scott Walker
Mark Everson
Bobby Jindal
Lindsey Graham
George Pataki
Mike Huckabee
Rand Paul
Rick Santorum

De Democratische kandidaten



Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016



Bernie Sanders - Vermont
Bernie Sanders presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Lincoln Chafee
Jim Webb
Lawrence Lessig
Martin O'Malley

Poll: Op welke republikein zou jij stemmen?
Jeb Bush
Ben Carson
Chris Christie
Ted Cruz
Carly Fiorina
Jim Gilmore
Lindsey Graham
Mike Huckabee
Bobby Jindal
John Kasich
George Pataki
Rand Paul
Rick Perry
Marco Rubio
Rick Santorum
Donald Trump
Scott Walker
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke democraat zou jij stemmen?
Lincoln Chafee
Hillary Clinton
Martin O'Malley
Bernie Sanders
Jim Webb
Lawrence Lessig
Joe Biden
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
OP met dank aan Odaiba.

Game on. *O* .
pi_159801687
Kasich een verrassing of niet?
pi_159801716
Mooi die poll, Bernie kan in Nederland gaan dicteren met zo'n uitslag.
  woensdag 10 februari 2016 @ 11:58:46 #4
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_159801720
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:58 schreef JanCees het volgende:
Kasich een verrassing of niet?
Nee, buiten New Hampshire gaat hij keihard falen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_159801843
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:58 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nee, buiten New Hampshire gaat hij keihard falen.
Hoezo scoorde hij daar zo goed
pi_159802096
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:03 schreef JanCees het volgende:

[..]

Hoezo scoorde hij daar zo goed
Staat vol met blanke liberals. Hij scoorde echter nog wel weer een stuk beter dan verwacht, dus wie weet kan hij in andere staten het tij nog (deels) keren. Vooralsnog staat Clinton landelijk echter nog steeds op een vrij ruime voorsprong. Wil Bernie echt kans maken dan moet hij met name onder minderheden en vrouwen nog significant beter gaan scoren. Hij heeft nog wel weer het voordeel dat de primaries slechts een fractie van de kiezers trekt en als hij zijn specifieke achterban extra kan mobiliseren, dan maakt het verder niet uit of je een meerderheid onder het gehele democratische electoraat hebt natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 10 februari 2016 @ 12:14:13 #7
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_159802125
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:03 schreef JanCees het volgende:

[..]

Hoezo scoorde hij daar zo goed
Wekenlang campagne gevoerd met de focus op 1 staat met een voor hem erg gunstige demografie. Hij kan bij andere staten niet op zo'n korte termijn eenzelfde campagne gaan voeren, niet genoeg middelen en niet genoeg tijd.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 10 februari 2016 @ 12:14:44 #8
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_159802140
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Staat vol met blanke liberals. Hij scoorde echter nog wel weer een stuk beter dan verwacht, dus wie weet kan hij in andere staten het tij nog (deels) keren. Vooralsnog staat Clinton landelijk echter nog steeds op een vrij ruime voorsprong. Wil Bernie echt kans maken dan moet hij met name onder minderheden en vrouwen nog significant beter gaan scoren. Hij heeft nog wel weer het voordeel dat de primaries slechts een fractie van de kiezers trekt en als hij zijn specifieke achterban extra kan mobiliseren, dan maakt het verder niet uit of je een meerderheid onder het gehele democratische electoraat hebt natuurlijk.
Bernie = Kasich?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_159802368
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:58 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nee, buiten New Hampshire gaat hij keihard falen.
Eerst afwachten. Er kan nu best een andere dynamiek ontstaan in de strijd. Zeker wanneer gematigde kandidaten als Christie uit de race stappen. Die kiezers moeten dan ergens anders heen.
pi_159803075
quote:
18s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:14 schreef Euribob het volgende:

[..]

Bernie = Kasich?
Ah we hadden het over Kasich. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 10 februari 2016 @ 13:01:30 #11
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159803178
Redelijke kans dat Jeb! nu zijn pijlen op Kasich gaat richten.
  woensdag 10 februari 2016 @ 13:11:15 #12
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_159803417
Ik ben sinds jaren niet meer geabonneerd geweest op The Young Turks, maar nu de verkiezingsstrijd op het punt staat echt los te barsten vind ik het toch wel heel interessant om de ontwikkelingen te volgen. Niet dat TYT nu geheel geen bias heeft, maar de manier waarop het gebracht wordt spreekt me wel aan.

Zijn er nog andere websites of sociale netwerken die op een open, informele en "eerlijke" manier de verkiezingen bespreken?
pi_159803474
quote:
2s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:01 schreef Reya het volgende:
Redelijke kans dat Jeb! nu zijn pijlen op Kasich gaat richten.
Denk je? Ik zie in Kasich niet echt een grote bedreiging, zeker niet in NV of SC. Komt nog bij dat zoals ik in een eerdere posts ook al schreef de money race (en daarmee dus het vermogen om in 50 staten een uitgebereide campagne te voeren) aan Republikeinse zijde wordt gedomineerd door Bush en Rubio wat betreft de establishment kandidaten. Ik zou Rubio ook zeker nog niet uitvlakken. Wat negatieve publiciteit net voor zo'n primary wat ook in die betreffende staat vol in het nieuws is kan daar enige impact hebben, maar het effect op de overige primaries zal mijns inziens niet al te groot zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 10 februari 2016 @ 13:23:22 #14
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159803761
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Denk je? Ik zie in Kasich niet echt een grote bedreiging, zeker niet in NV of SC. Komt nog bij dat zoals ik in een eerdere posts ook al schreef de money race (en daarmee dus het vermogen om in 50 staten een uitgebereide campagne te voeren) aan Republikeinse zijde wordt gedomineerd door Bush en Rubio wat betreft de establishment kandidaten. Ik zou Rubio ook zeker nog niet uitvlakken. Wat negatieve publiciteit net voor zo'n primary wat ook in die betreffende staat vol in het nieuws is kan daar enige impact hebben, maar het effect op de overige primaries zal mijns inziens niet al te groot zijn.
Ligt een beetje aan de peilingen, wellicht. Rubio is op termijn de grootste concurrent voor Bush, maar in de tussentijd is zijn grootste probleem dat het deelnemersveld nog zo openligt. Bush zou er enorm veel belang bij hebben om Kasich en Christie er snel uit te kegelen - Fiorina lijkt me sowieso al een done deal. Als Kasich opeens een sprongetje maakt in de peilingen, is het misschien maar het beste om zijn hoop direct de kop in te drukken.
pi_159803806
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:11 schreef Belabor het volgende:
Ik ben sinds jaren niet meer geabonneerd geweest op The Young Turks, maar nu de verkiezingsstrijd op het punt staat echt los te barsten vind ik het toch wel heel interessant om de ontwikkelingen te volgen. Niet dat TYT nu geheel geen bias heeft, maar de manier waarop het gebracht wordt spreekt me wel aan.

Zijn er nog andere websites of sociale netwerken die op een open, informele en "eerlijke" manier de verkiezingen bespreken?
Ach er wordt aan alle kanten gejankt over subjectiviteit, vooral die mensen die groot fan zijn van specifieke kandidaten. Niet zo gek natuurlijk want dan beoordeel je kritiek op of juist lof voor kandidaten nogal selectief. Vergelijk het met een voetbalwedstrijd waar bij een klein tikje tegen een speler van de ploeg waar iemand supporter van is wordt geschreeuwd om een rode kaart, terwijl bij een doodschop vanuit de eigen ploeg haast nog wordt geschreeuwd om een gele kaart voor een schwalbe van de tegenstander.
Qua reguliere media lees ik vaak artikelen van de Washington Post, New York Times, Wall Street Journal, Economist en in mindere mate the Guardian. Foreign Policy is wat meer een nichemedium, maar heeft ook wel vaak interessante artikelen. ArsTechnica en Wired hebben hebben nog wel eens artikelen over de verkiezingen waar het technologie / IT gerelateerde zaken betreft.
Online zijn realclearpolitics, politico en fivethirtyeight wel weer interessant.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_159804032
Die Kasich krijgt hier echt wel een boost van.

Aan het begin van zijn speech feliciteert hij Trump met de overwinning. Er klinkt wat boe-geroep vanuit de zaal. Kasich gaat daar meteen tegenin en zegt dat Trump eerlijk heeft gewonnen. "Maar ik heb hem verslagen in Dixville"

(In Dixville zijn precies 5 stemmen uitgebracht: 3 op Kasich, 2 op Trump)

pi_159804064
quote:
2s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:01 schreef Reya het volgende:
Redelijke kans dat Jeb! nu zijn pijlen op Kasich gaat richten.
Dat zou Jeb! volstrekt ongeloofwaardig maken.
pi_159804187
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach er wordt aan alle kanten gejankt over subjectiviteit, vooral die mensen die groot fan zijn van specifieke kandidaten. Niet zo gek natuurlijk want dan beoordeel je kritiek op of juist lof voor kandidaten nogal selectief. Vergelijk het met een voetbalwedstrijd waar bij een klein tikje tegen een speler van de ploeg waar iemand supporter van is wordt geschreeuwd om een rode kaart, terwijl bij een doodschop vanuit de eigen ploeg haast nog wordt geschreeuwd om een gele kaart voor een schwalbe van de tegenstander.
Qua reguliere media lees ik vaak artikelen van de Washington Post, New York Times, Wall Street Journal, Economist en in mindere mate the Guardian. Foreign Policy is wat meer een nichemedium, maar heeft ook wel vaak interessante artikelen. ArsTechnica en Wired hebben hebben nog wel eens artikelen over de verkiezingen waar het technologie / IT gerelateerde zaken betreft.
Online zijn realclearpolitics, politico en fivethirtyeight wel weer interessant.
Toch weer stuitend dat artikel in The Economist, "populisten winnen in New Hampshire", de inhoud van het artikel was overigens een stuk genuanceerder maar met zo'n kop wordt er weer kwaad bloed gezet om weinig. Nu zit ik overigens te twijfelen of ik niet gewoon een blog heb gelezen misschien.

Verder volledig eens met je overzicht maar ondanks de kundigheid van Nate Silver zat hij er gisteren flink naast. Bij Realclearpolitics valt het me op dat ze vooral doorlinken naar behoorlijk Conservatieve Websites maar dat terzijde.
Algemene Voorwaarden
  woensdag 10 februari 2016 @ 13:38:15 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159804188
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Staat vol met blanke liberals. Hij scoorde echter nog wel weer een stuk beter dan verwacht, dus wie weet kan hij in andere staten het tij nog (deels) keren. Vooralsnog staat Clinton landelijk echter nog steeds op een vrij ruime voorsprong. Wil Bernie echt kans maken dan moet hij met name onder minderheden en vrouwen nog significant beter gaan scoren. Hij heeft nog wel weer het voordeel dat de primaries slechts een fractie van de kiezers trekt en als hij zijn specifieke achterban extra kan mobiliseren, dan maakt het verder niet uit of je een meerderheid onder het gehele democratische electoraat hebt natuurlijk.
Clinton had haar (laatste) hoogtepunt in 2014 (....) en Sanders stijgt als een vleermuis uit de hel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_159804215
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:33 schreef Elfletterig het volgende:
Die Kasich krijgt hier echt wel een boost van.

Aan het begin van zijn speech feliciteert hij Trump met de overwinning. Er klinkt wat boe-geroep vanuit de zaal. Kasich gaat daar meteen tegenin en zegt dat Trump eerlijk heeft gewonnen. "Maar ik heb hem verslagen in Dixville"

(In Dixville zijn precies 5 stemmen uitgebracht: 3 op Kasich, 2 op Trump)

Vanwege die opmerking over Dixville heeft die Kasich nu al mijn sympathie te pakken, ik ben zo'n makkelijke stemmer, leukste slogan wint.
Algemene Voorwaarden
  woensdag 10 februari 2016 @ 13:39:42 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159804233
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:38 schreef Kissinger89 het volgende:

[..]

, "populisten winnen in New Hampshire",
Dat vat het goed samen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_159804333
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat vat het goed samen
Leve het Populisme dan maar.
Algemene Voorwaarden
pi_159804369
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:14 schreef Euribob het volgende:

[..]

Wekenlang campagne gevoerd met de focus op 1 staat met een voor hem erg gunstige demografie. Hij kan bij andere staten niet op zo'n korte termijn eenzelfde campagne gaan voeren, niet genoeg middelen en niet genoeg tijd.
Wie had een jaar geleden verwacht dat Bernie met 20% voorsprong zou winnen in welke staat dan ook? Niemand.

Natuurlijk is Hillary nog steeds favoriet. Maar als Bernie van 0 bekendheid, naar enorme bekendheid en populariteit is gegaan en meer contributies dan Obama in 2008 heeft betekent het dat hij een hele sterke kandidaat is. Als hij al zover is gekomen waarom zou hij niet nog meer support kunnen krijgen?
pi_159804406
quote:
2s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:23 schreef Reya het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan de peilingen, wellicht. Rubio is op termijn de grootste concurrent voor Bush, maar in de tussentijd is zijn grootste probleem dat het deelnemersveld nog zo openligt. Bush zou er enorm veel belang bij hebben om Kasich en Christie er snel uit te kegelen - Fiorina lijkt me sowieso al een done deal. Als Kasich opeens een sprongetje maakt in de peilingen, is het misschien maar het beste om zijn hoop direct de kop in te drukken.
En je denkt dat Bush ook maat enige kans maakt op de nominatie?

Dan nog liever robot man Rubio dan Bush. Als die man zijn mond opentrekt krijg ik al medelijden met m.
pi_159804769
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:38 schreef Kissinger89 het volgende:

[..]

Toch weer stuitend dat artikel in The Economist, "populisten winnen in New Hampshire", de inhoud van het artikel was overigens een stuk genuanceerder maar met zo'n kop wordt er weer kwaad bloed gezet om weinig. Nu zit ik overigens te twijfelen of ik niet gewoon een blog heb gelezen misschien.

Verder volledig eens met je overzicht maar ondanks de kundigheid van Nate Silver zat hij er gisteren flink naast. Bij Realclearpolitics valt het me op dat ze vooral doorlinken naar behoorlijk Conservatieve Websites maar dat terzijde.
Oh maar beide kandidaten vallen gewoon in de populistische hoek. Ik heb hier al vaker uitgelegd dat populisme in Nederland wellicht automatisch een negatieve connotatie heeft, maar dat dat in de Angelsaksische cultuur niet direct het geval hoeft te zijn. Zeker niet in de Amerikaanse. Zowel Bernie als Trump zijn typische 'De hogûh herûh in Washington' kandidaten, dus gewoon populistisch. Ik zie dan ook niet in waarom die omschrijving inaccuraat zou zijn.
Waar zat fivethirthyeight er volgens jou zo vreselijk naast overigens? De Democratische uitkomst viel prima in het 80% bereik zoals hier te zien valt. Hetzelfde geldt voor de Republikeinse race zoals hier te zien valt.
Op RCP lees ik eigenlijk alleen de peilingaggregaties.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_159805071
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Clinton had haar (laatste) hoogtepunt in 2014 (....) en Sanders stijgt als een vleermuis uit de hel.
Daar is vooralsnog vrij weinig van te zien in peilingen of bij bookies. Clinton blijft 80/20 favoriet en RCP en HuffPo averages blijven met een marge van 12-16% voor Clinton nationaal. De komende twee staten zijn geen typische 'Sanders states', dus daar wordt het interessant om te zien of Sanders ook buiten zijn huidige achterban kiezers weet aan te trekken. Lukt dat hem, dan kan de race nog interessant worden. Lukt dat niet dan kan Clinton op de eerste Super Tuesday al een flinke klap uitdelen met o.a. de primary in Texas op het programma.
De Republikeinse race is vooralsnog veel boeiender. Bij Predictwise schiet Trump de laatste dagen weer omhoog, terwijl Rubio instort. Cruz doet ook nog steeds mee. De establishment vote is nog gefragmenteerd en het blijft interessant te zien wanneer Kasich / Christie daar uit gaan stappen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 10 februari 2016 @ 14:28:16 #27
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_159805619
quote:
2s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:01 schreef Reya het volgende:
Redelijke kans dat Jeb! nu zijn pijlen op Kasich gaat richten.
Klopt:

quote:
Bush plans scorched-earth attack on Kasich, Rubio

Jeb Bush is already laying the groundwork for a brutal South Carolina campaign against establishment rivals John Kasich and Marco Rubio.

(...)

“Governor Kasich has little to no chance in South Carolina, and does not have a national organization that can compete,” the memo says. “Kasich has consistently supported gutting the military and has no viable path in the Palmetto State.”

The memo also outlines hard-hitting avenues of attack against Rubio, who for months has been in Bush’s crosshairs: “Senator Rubio has lost momentum and has been exposed as completely unprepared to be president,”

(...)

"As we saw in the last week, this race is increasingly coming down to who has a proven record and who is best prepared to be Commander-in-Chief, and that is not an unserious reality television star or backbench senator who has never made a tough decision."

Politico.com
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 10 februari 2016 @ 14:52:01 #28
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159806269
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar is vooralsnog vrij weinig van te zien in peilingen of bij bookies. Clinton blijft 80/20 favoriet en RCP en HuffPo averages blijven met een marge van 12-16% voor Clinton nationaal. De komende twee staten zijn geen typische 'Sanders states', dus daar wordt het interessant om te zien of Sanders ook buiten zijn huidige achterban kiezers weet aan te trekken. Lukt dat hem, dan kan de race nog interessant worden. Lukt dat niet dan kan Clinton op de eerste Super Tuesday al een flinke klap uitdelen met o.a. de primary in Texas op het programma.
De Republikeinse race is vooralsnog veel boeiender. Bij Predictwise schiet Trump de laatste dagen weer omhoog, terwijl Rubio instort. Cruz doet ook nog steeds mee. De establishment vote is nog gefragmenteerd en het blijft interessant te zien wanneer Kasich / Christie daar uit gaan stappen.
Opvallend dat de curves van Sanders en Clinton zeer vlak zijn; dat geeft ook wel aan hoe weinig verrassend de overwinning van Sanders is, en hoezeer het nog lastig is voor hem om nationaal succes te boeken.
pi_159806489
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:38 schreef Kissinger89 het volgende:

[..]

Toch weer stuitend dat artikel in The Economist, "populisten winnen in New Hampshire", de inhoud van het artikel was overigens een stuk genuanceerder maar met zo'n kop wordt er weer kwaad bloed gezet om weinig. Nu zit ik overigens te twijfelen of ik niet gewoon een blog heb gelezen misschien.
Vanochtend ook bij het RTL-journaal, Trump de populist. Wie is er in godsnaam geen populist in de laatste 50 jaar presidentsverkiezingen? Ralph Nader? Bernie Sanders valt wellicht nog mee, maar het zijn altijd populisten daar.

Maar ja, het establishment zou niet zo established zijn als de media het niet als haar taak zou zien om die te beschermen tegen verandering.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159806902
Nog weer wat aardige analyses van Fivethirtyeight.

Allereerst de Republikeinse race.
Die Silver loopt mij grotendeels na te praten, maar er staan nog een paar aardige feitjes in.

Allereerst doet Kasich het vooral goed onder de gematigden:
quote:
On Tuesday, Kasich received 28 percent of the vote among moderate voters, but just 11 percent among conservatives, a group that will become much more prevalent in subsequent states. (Kasich’s actual track record on issues including abortion is fairly conservative, but he’ll have to reorient himself in a hurry.)
Bush & PACs hebben er inmiddels zo'n 90 miljoen doorheen gejast voor respectievelijk 3% in Iowa en 11% in NH:

quote:
It strains credulity to suggest that Bush has much momentum of his own, though, after he and his super PAC spent almost $90 million to get 3 percent of the vote in Iowa and 11 percent in New Hampshire.
Ook over de kansen van Bernie is er een stukje.
De steun onder moderates en conservatives is wel een opsteker voor Sanders:

quote:
It would be tempting to say that Sanders won here only because of latte-drinking liberal New Englanders, but he won across ideological groups. Sanders earned the same 60 percent from moderate and conservative voters as he did from liberal voters.
Er lijkt ook wel enig 'buurmaneffect' in de uitslag te zitten:

quote:
While it would be silly to attribute Sanders’s victory here solely to neighborly kindness, he did win 70 percent or more of the vote in many places along the Vermont border. Those wins clearly helped drive up his overall margin and may have contributed to some of the trends we saw, including the split along income lines.
Dit vond ik nog wel een interessant gegeven over het systeem in Nevada:

quote:
Despite winning the state by more than 20 percentage points, the best Sanders could manage among registered Democrats was a tie. His large margin came from registered independents who voted in the Democratic primary. You must be a registered Democrat to vote in the Nevada caucus, though you can register as one the day of the election. In 2008, 81 percent of Nevada caucus-goers thought of themselves as Democrats. Just 58 percent of New Hampshire voters on Tuesday thought of themselves as Democrats.
Verder moet Bernie nog wat doen aan zijn steun in het 'Probama'-kamp:

quote:
Most worrisome for Sanders is his 25-percentage-point loss among New Hampshire Democrats who want to continue President Obama’s policies. Obama’s current job approval rating among blacks nationally is about 90 percent. Sanders will have big problems in South Carolina if he doesn’t do better among voters who like Obama.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_159807138
In South Carolina wordt het voor de republikeinen normaal Trump op één en Cruz op twee.

Kasich zie ik geen 10% halen, misschien zelfs geen 5.

en ik hoop dat Carson zich terugtrekt, dat zijn normaal een aantal procenten meer voor Cruz.
pi_159807143
quote:
2s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:52 schreef Reya het volgende:

[..]

Opvallend dat de curves van Sanders en Clinton zeer vlak zijn; dat geeft ook wel aan hoe weinig verrassend de overwinning van Sanders is, en hoezeer het nog lastig is voor hem om nationaal succes te boeken.
Feitelijk heeft Sanders ook nog niet echt kans gehad om die lijn te laten bewegen. Iowa en New Hampshire zeggen niet heel veel over zijn daadwerkelijke kansen in de race (tenzij hij beiden had gewonnen met iets van 80%). Nevada en South Carolina zullen meer gaan zeggen aangezien daar ook een significantie populatie is van demografische groepen waarin Hillary een enorme voorsprong geniet. Weet Sanders daar te winnen of in ieder geval veel dichter bij Clinton te eindigen dan verwacht, dan voorzie ik wel wat beweging bij Predictwise.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 10 februari 2016 @ 15:37:51 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159807458
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar is vooralsnog vrij weinig van te zien in peilingen of bij bookies. .
Kijk op je eigen link eens langer terug.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_159807634
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 15:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk op je eigen link eens langer terug.
Zegt niet zoveel. Het veld was breder en Clinton was de enige echt bekende kandidaat. Het is vrij logisch dat de verschillen wat kleiner worden naarmate andere kandidaten bekender worden en er op een gegeven moment ook een 'best of the rest' kandidaat en daarmee een 'two-way race' onstaat. Vanaf oktober gebeurt er feitelijk niet veel meer in het onderlinge verschil hoewel Clinton even weer steeg en nu weer iets zakt, maar nog steeds een vrij constante voorsprong blijft houden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 10 februari 2016 @ 15:46:51 #35
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_159807704
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:43 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Wie had een jaar geleden verwacht dat Bernie met 20% voorsprong zou winnen in welke staat dan ook? Niemand.

Natuurlijk is Hillary nog steeds favoriet. Maar als Bernie van 0 bekendheid, naar enorme bekendheid en populariteit is gegaan en meer contributies dan Obama in 2008 heeft betekent het dat hij een hele sterke kandidaat is. Als hij al zover is gekomen waarom zou hij niet nog meer support kunnen krijgen?
Ik had het dus niet over Sanders.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  † In Memoriam † woensdag 10 februari 2016 @ 15:48:05 #36
137949 Disana
pi_159807733
Ik vind het zo leuk dat jonge vrouwen meer in Bernie Sanders zien dan in de vrouw Clinton. Steinem vond aanvankelijk dat de jonge vrouwen niet solidair waren, maar is daarop teruggekomen: de jonge vrouwen zijn juist zo geëmancipeerd dat ze het niet nodig vinden op een vrouw te stemmen, omdat ze zonder meer verwachten dat er toch wel eens een vrouw president wordt. Ze vinden Clinton te veel oude garde en te conservatief.
  woensdag 10 februari 2016 @ 15:54:50 #37
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_159807890
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 15:48 schreef Disana het volgende:
Ik vind het zo leuk dat jonge vrouwen meer in Bernie Sanders zien dan in de vrouw Clinton. Steinem vond aanvankelijk dat de jonge vrouwen niet solidair waren, maar is daarop teruggekomen: de jonge vrouwen zijn juist zo geëmancipeerd dat ze het niet nodig vinden op een vrouw te stemmen, omdat ze zonder meer verwachten dat er toch wel eens een vrouw president wordt. Ze vinden Clinton te veel oude garde en te conservatief.
Zat laatst een video te bekijken met een interview van een democratische kiezer, die vond dat als je enkel op Clinton stemt omdat ze een vrouw is, dat ook gewoon seksistisch is.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_159808041
Sanders heeft vandaag overigens een meeting met Sharpton. Als Bernie daar een endorsement uit weet te slepen, dan kon dat wel eens een belangrijke stap zijn om zijn ratings onder zwarte Amerikanen te verbeteren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_159808116
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:11 schreef Belabor het volgende:
Niet dat TYT nu geheel geen bias heeft, maar de manier waarop het gebracht wordt spreekt me wel aan.
Understatement.

quote:
Zijn er nog andere websites of sociale netwerken die op een open, informele en "eerlijke" manier de verkiezingen bespreken?
Euh, dailykos en huffingtonpost zullen dan voor jouw smaak het eerlijkst zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_159808291
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 15:54 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Zat laatst een video te bekijken met een interview van een democratische kiezer, die vond dat als je enkel op Clinton stemt omdat ze een vrouw is, dat ook gewoon seksistisch is.
Had je ook gezien dat Albright tijdens een Clinton rally zei dat als je als vrouw zijnde Clinton niet steunde je naar de hel zou gaan (en het was geen humor).

Die mensen zijn helemaal gek, wie stemt er nou op iemand vanwege zijn geslacht-_-
  † In Memoriam † woensdag 10 februari 2016 @ 16:09:51 #41
137949 Disana
pi_159808299
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 15:54 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Zat laatst een video te bekijken met een interview van een democratische kiezer, die vond dat als je enkel op Clinton stemt omdat ze een vrouw is, dat ook gewoon seksistisch is.
Precies, dat is het ook en de jonge vrouwen beseffen dat. Al heb ik wel begrip voor de oude garde die nog meegevochten heeft voor gelijkheid.
  † In Memoriam † woensdag 10 februari 2016 @ 16:10:53 #42
137949 Disana
pi_159808323
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 16:09 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Had je ook gezien dat Albright tijdens een Clinton rally zei dat als je als vrouw zijnde Clinton niet steunde je naar de hel zou gaan (en het was geen humor).

Die mensen zijn helemaal gek, wie stemt er nou op iemand vanwege zijn geslacht-_-
Albright is oude garde, die heeft nog gevochten voor gelijke rechten. Dus van haar begrijp ik het wel, al zou je wat meer begrip voor de jonkies mogen verwachten.
  woensdag 10 februari 2016 @ 17:05:31 #43
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_159809606
Reuters twitterde op woensdag 10-02-2016 om 17:03:38 BREAKING NEWS: Chris Christie plans to drop out of presidential race: TV networks reageer retweet
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 10 februari 2016 @ 17:13:43 #44
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159809760
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 17:05 schreef Szura het volgende:
Reuters twitterde op woensdag 10-02-2016 om 17:03:38 BREAKING NEWS: Chris Christie plans to drop out of presidential race: TV networks reageer retweet
Goed nieuws voor Jeb! en Kasich.
pi_159810638
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 15:25 schreef berko13 het volgende:
In South Carolina wordt het voor de republikeinen normaal Trump op één en Cruz op twee.

Kasich zie ik geen 10% halen, misschien zelfs geen 5.

en ik hoop dat Carson zich terugtrekt, dat zijn normaal een aantal procenten meer voor Cruz.
Maakt niet uit of Kasich 5% of 10% haalt, delegates gaat die in SC niet winnen en Carson gaat zich zeker niet terugtrekken in SC na Iowa affaire van Cruz. Die gaat Trump de overwinning brengen, zeker omdat de delegates door middel van Winner Takes All per kiesdistrict worden gehanteerd. Bush, Rubio en Kasich maken elkaar kapot
pi_159810687
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 16:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Albright is oude garde, die heeft nog gevochten voor gelijke rechten. Dus van haar begrijp ik het wel, al zou je wat meer begrip voor de jonkies mogen verwachten.
Ik vind dit echt onacceptabel. Stel je voor dat Bernie zou zeggen dat je als man naar de hel gaat als je een vrouw support. Of een Obama supporter zou zeggen dat je als neger naar de hel zou gaan als je op Hillary zou stemmen.

Gestoord.
  woensdag 10 februari 2016 @ 17:51:43 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159810750
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 16:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Albright is oude garde, die heeft nog gevochten voor gelijke rechten. Dus van haar begrijp ik het wel, al zou je wat meer begrip voor de jonkies mogen verwachten.
Ik zou eerder voor Albright stemmen dan voor Clinton of Sanders
Was de enige "vent" in de regering van Bill Clinton
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † woensdag 10 februari 2016 @ 17:54:15 #48
137949 Disana
pi_159810817
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 17:49 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Ik vind dit echt onacceptabel. Stel je voor dat Bernie zou zeggen dat je als man naar de hel gaat als je een vrouw support. Of een Obama supporter zou zeggen dat je als neger naar de hel zou gaan als je op Hillary zou stemmen.

Gestoord.
Oh het is ook wel ernstig, en ik las onder meer dit:

quote:
One Clinton campaign official in Massachusetts went as far as suggesting on Tuesday that Albright stay away from the campaign trail because she risked alienating young women voters.
Maar het is meer een gezegde natuurlijk dan dat ze letterlijk denkt dat zulke vrouwen in de hel komen.
  † In Memoriam † woensdag 10 februari 2016 @ 17:54:56 #49
137949 Disana
pi_159810837
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 17:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zou eerder voor Albright stemmen dan voor Clinton of Sanders
Was de enige "vent" in de regering van Bill Clinton
Ik had wel respect voor haar, ze was een echte ijzervreter. Maar deze opmerking is natuurlijk bijzonder onverstandig.
  woensdag 10 februari 2016 @ 17:57:56 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159810909
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 17:54 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik had wel respect voor haar, ze was een echte ijzervreter. Maar deze opmerking is natuurlijk bijzonder onverstandig.
Klopt helemaal. En helemaal self made.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')