Wat kan je nou het beste doen als de webshop (Gearbest) je niet echt opschiet met het helpen bij een garantieprobleempje. Mijn vrouw heeft de Elephone P7000, opzich een fijn toestel, de nadelige dingetjes zoals zwarte randen en eens in de paar dagen opnieuw opstarten zodat hij weer vloeiend loopt neemt ze voor lief.
Maar... Nu werkt het middelste gedeelte en ook het onderste gedeelte van de digitizer niet meer. Dat houdt dus in dat je niet altijd even makkelijk kan scrollen en nog vervelender, de balk om te typen bij Whatsapp kan je dus niet indrukken, geen berichten verzenden met die verzendknop, of even je bericht aanpassen als je iets verkeerd getypt hebt. En zo kom je bij diverse apps tegen nog meer kleine probleempjes aan (niet iets kunnen bevestigen, of bewerken oid)
Puntje bij paaltje, er moet een nieuwe digitizer opkomen. Nu heb ik Gearbest via hun berichtensysteem berichten gestuurd en ook METEEN gezegd dat het geen software probleem is, dat ik hem al teruggezet heb naar de fabrieksinstellingen en dat dat allemaal niet werkt. Krijg ik als eerst een reactie of ik antwoord wil geven op hun 4 (standaard) vragen, waarbij terugzetten naar fabrieksinstellingen er 1 van is.
Daarna geven ze aan dat ze contact op zouden nemen met de fabrikant en mij binnen 2 dagen een reactie terug zouden geven. Na een week vraag ik hoe het ermee staat, i.v.m. geen reactie, maar dan krijg ik een reactie of ik hem weer naar fabrieksinstellingen wil terugzetten. Inmiddels 2 dagen geleden weer een berichtje gestuurd dat dit niet het probleem is, maar nog steeds zonder reactie.
Hoe kan je nou meer druk of meer voor elkaar krijgen bij zo'n webshop, het enige wat ik wil is een nieuwe digitizer (kan ik zelf hier laten vervangen), zodat het touchscreen weer goed werkt. Het beeldscherm is verder niet kapot / beschadigd en heeft altijd een hoesje omheen gezeten, dus er is ergens in de hardware iets mis gegaan lijkt me.
Wie niet dom is moet slim zijn!