abonnement Unibet Coolblue
pi_159831346
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:27 schreef byah het volgende:
Deze aflevering het was vooral triest om te zien hoe die Ellemieke afgetakeld is.. Ze leek overigens wel oprecht. :)
Ik snapte ook niet hoe ze dat kon, ze leek oprecht het beste met die mensen voor te hebben, en ze lieten zich van geen kant helpen en reageerde als een hond gebeten als ze verteld werden dat ze iets niet goed deden. En dan ook nog zeggen dat ze wist dat het lieve mensen oid waren.
Ik had ze laten stikken. Jammer voor dat kind
pi_159842606
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 21:06 schreef Rianne84 het volgende:
Knap dat ellemieke medelijden blijft hebben
Ik vind het eerder knap dat je er geen medelijden mee kan hebben.

Mensen lijken nooit te beseffen dat mensen nooit 'zomaar' zo worden. Dit soort jongeren hebben al een slechte start vanaf het begin. Groeien op in ellende en een slecht milieu. Een beetje zoals dat kindje van deze twee nu ook heeft en wellicht gaat meemaken.
pi_159842740
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 19:32 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Ik vind het eerder knap dat je er geen medelijden mee kan hebben.

Mensen lijken nooit te beseffen dat mensen nooit 'zomaar' zo worden. Dit soort jongeren hebben al een slechte start vanaf het begin. Groeien op in ellende en een slecht milieu. Een beetje zoals dat kindje van deze twee nu ook heeft en wellicht gaat meemaken.
Dat begrijp ik, maar ik bedoelde meer dat ik het knap vind dat Ellemieke ook meteen vanuit haar medelijden kan reageren. Mijn eerste reactie zou toch anders zijn, maar dat is misschien mijn tekortkoming :+
pi_159842911
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 21:24 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Fajah zegt wel waar het op staat en gaat niet steeds huilen uit medelijden. Dit koppel had aan Ellemieke vrij weinig mijns inziens.

Veel meegemaakt, maar dat is geen reden om zo laks door het leven te gaan als deze twee. Een kind nemen om maar iemand in je leven te hebben en met een budget van ¤50 per week terwijl ze onder bewind staan, hoe halen ze het in hun hoofd? Om over de psychische problemen nog maar te zwijgen, zowel bij hem als bij haar. Alle hulp weigeren 'want ik moet het alleen doen omdat mijn moeder me ook nooit hielp'. Als één van de twee een béétje hersens had gehad, hadden ze niet het besluit genomen om aan deze baby te beginnen. Ik hoop voor de baby dat ze toezicht of hulp krijgen, zodat hij nog een beetje wat positiefs meekrijgt, maar ik vind niet dat pa en ma dat verdienen.
Ik kan nooit begrijpen dat mensen dit niet kunnen begrijpen.

Het is een beetje hetzelfde als een verlamd iemand aanrekenen dat 'ie niet kan lopen, of zo. Dit meisje was in ieder geval niet de slimste. Begreep niks. Hoe kan je dan de keuzes die ze maakt haar verwijten? En ze heeft erg rare dingen meegemaakt, kan je wel opmaken uit haar gedrag en zoals we hoorden vertrouwt ze zelfs de vader van haar kind niet eens bij d'r eigen kind.
pi_159843021
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 19:36 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar ik bedoelde meer dat ik het knap vind dat Ellemieke ook meteen vanuit haar medelijden kan reageren. Mijn eerste reactie zou toch anders zijn, maar dat is misschien mijn tekortkoming :+
Ja, ik zou ook denken what the fuck. Maar ik begrijp ook heel erg goed dat niet iedereen uit een warm gezin komt en dat er heel veel shit kan gebeuren waardoor mensen in feite geen eerlijke kans krijgen. En zich nooit goed kunnen ontwikkelen. Opvoeding en de omstandigheden waarin je opgroeit doen zoveel, daarom kan ik het dit soort types dus - net als Ellemieke - gewoon niet kwalijk nemen.
pi_159843079
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 22:37 schreef JufMariska het volgende:
Ik ontdek het programma nu pas, wat een fijne hoop omg-wtf- 8)7 -materiaal weer!

Aanvulling voor de bingokaart
[ ] inleiding (want zat van zwanger zijn)
[ ] laag geboortegewicht
[ ] mijn (of beter 'me') moeder rookte ook gewoon (en met mij is niks mis)
[ ] luipaardprintkleding
Nog een aanvulling voor de bingokaart:
[ ] Ruzie met de 'bekende moeder'

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2016 19:45:29 ]
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2016 @ 21:31:05 #182
43556 miss_dynastie
pi_159846670
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 19:36 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar ik bedoelde meer dat ik het knap vind dat Ellemieke ook meteen vanuit haar medelijden kan reageren. Mijn eerste reactie zou toch anders zijn, maar dat is misschien mijn tekortkoming :+
Psies. Mijn reactie zou niet zijn: 'gvd wat hebben wij het toch goed', maar 'gvd, mijn kerel werkt zich kapot in de horeca terwijl ie dit tuig mag financieren'. Maar ik ben ook niet aardig :+
pi_159846838
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 21:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Psies. Mijn reactie zou niet zijn: 'gvd wat hebben wij het toch goed', maar 'gvd, mijn kerel werkt zich kapot in de horeca terwijl ie dit tuig mag financieren'. Maar ik ben ook niet aardig :+
Mwah, niet direct aangezien ze in Belgie wonen. Maar daar zulken ook een hoop van deze uitzuigers lopen :+
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2016 @ 21:46:50 #184
43556 miss_dynastie
pi_159847281
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 21:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Mwah, niet direct aangezien ze in Belgie wonen. Maar daar zulken ook een hoop van deze uitzuigers lopen :+
Zeeland dacht ik? Maar hij werkt in België, dus misschien mag hij daar wel betalen, wie weet :+
pi_159847840
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 21:46 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Zeeland dacht ik? Maar hij werkt in België, dus misschien mag hij daar wel betalen, wie weet :+
Misschien zijn ze verhuisd? Weet dat ze vroeger aan de Belgische kust woonden.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 00:17:27 #186
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_159851777
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 19:40 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Ik kan nooit begrijpen dat mensen dit niet kunnen begrijpen.

Het is een beetje hetzelfde als een verlamd iemand aanrekenen dat 'ie niet kan lopen, of zo. Dit meisje was in ieder geval niet de slimste. Begreep niks. Hoe kan je dan de keuzes die ze maakt haar verwijten? En ze heeft erg rare dingen meegemaakt, kan je wel opmaken uit haar gedrag en zoals we hoorden vertrouwt ze zelfs de vader van haar kind niet eens bij d'r eigen kind.
Rare dingen meegemaakt wil ik nog begrijpen, maar dat is nog steeds geen reden om ondoordacht een kind te nemen. ik begrijp echt serieus niet waarom ze aan kinderen begint als ze de vader van het kind niet vertrouwd. Je kan het wijten aan haar instelling of die rare dingen die ze meegemaakt heeft, maar ze heeft toch vast wel eens om zich heen gekeken en vastgesteld dat de situatie waarin zij verkeerde niet gezond genoeg was om aan een kind te beginnen? En al besefte ze dat zelf niet, dan heeft toch vast wel eens iemand gezegd dat haar gehele situatie niet zo gezond was?

Alleen wilde dit meisje het gewoon niet horen kennelijk door steeds boos weg te lopen. En lekker rebels aan een kind te beginnen. Dat ze moeite met zichzelf en de wereld om haar heen heeft, dat kan. Maar begin dan niet aan een kind om maar rebels te zijn en vooral niet om zeker te zijn dat je iemand in je leven hebt. Over een jaar of 15 wordt dat kind zelfstandig, voelt mevrouw zich weer verlaten en begint het gezeur weer opnieuw.
With love :*
  vrijdag 12 februari 2016 @ 00:33:40 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159852007
Je hebt nogal verwachtingen van iemand die niet eens weet dat je een matrashoesje voor een babybedje nodig hebt (en dan ook nog lijkt te denken dat één wel genoeg is), ze had werkelijk geen benul van wat er aan praktische dingen al nodig was, en dan verwachten mensen dat ze alle andere aspecten van een kind krijgen wel goed doordacht had?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 12 februari 2016 @ 02:17:59 #188
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_159852749
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:33 schreef Leandra het volgende:
Je hebt nogal verwachtingen van iemand die niet eens weet dat je een matrashoesje voor een babybedje nodig hebt (en dan ook nog lijkt te denken dat één wel genoeg is), ze had werkelijk geen benul van wat er aan praktische dingen al nodig was, en dan verwachten mensen dat ze alle andere aspecten van een kind krijgen wel goed doordacht had?
Ik verwacht inderdaad bij iedere jonge vrouw een bepaalde basiskennis, en dan heb ik het niet over matrashoesjes. Dan heb ik het over het moment waarop je besluit om een kind op de wereld te zetten. Dat je toch redelijk stabiel daarvoor moet zijn.
With love :*
pi_159853138
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 02:17 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Ik verwacht inderdaad bij iedere jonge vrouw een bepaalde basiskennis, en dan heb ik het niet over matrashoesjes. Dan heb ik het over het moment waarop je besluit om een kind op de wereld te zetten. Dat je toch redelijk stabiel daarvoor moet zijn.
Tja helaas is de werkelijkheid heel wat anders dan wat jij verwacht dan. Als volwassene denk je er vaak zo over na idd. Maar bij die tienermeisjes gaat het heel anders. Maar ook bij andere mensen (volwassenen) die niet voor hun kind kunnen zorgen en waarvan het kind uit huis geplaatst wordt. Vaak genoeg gehoord "ik ga wel net zo lang door met kinderen maken tot ik er 1 mag houden." Met als gevolg dat er uiteindelijk 4 kinderen uit huis geplaatst worden...

(ik heb stage gelopen bij jeugdzorg)
pi_159853161
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 06:52 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Tja helaas is de werkelijkheid heel wat anders dan wat jij verwacht dan. Als volwassene denk je er vaak zo over na idd. Maar bij die tienermeisjes gaat het heel anders. Maar ook bij andere mensen (volwassenen) die niet voor hun kind kunnen zorgen en waarvan het kind uit huis geplaatst wordt. Vaak genoeg gehoord "ik ga wel net zo lang door met kinderen maken tot ik er 1 mag houden." Met als gevolg dat er uiteindelijk 4 kinderen uit huis geplaatst worden...

(ik heb stage gelopen bij jeugdzorg)
Dit is ook psychiatrie hè. En al die zorg afwijzen wijst ook daarop.
pi_159853168
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 07:01 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dit is ook psychiatrie hè. En al die zorg afwijzen wijst ook daarop.
Ja klopt. Ik vraag me af waarom bij dat stel van een paar weken geleden wel een OTS kwam vanaf de geboorte en hier niet. Juist als ze alle hulp afwijzen moet je ze extra in de gaten houden.
  Moderator vrijdag 12 februari 2016 @ 07:10:04 #192
155227 crew  Guppy
dus
pi_159853178
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 07:05 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja klopt. Ik vraag me af waarom bij dat stel van een paar weken geleden wel een OTS kwam vanaf de geboorte en hier niet. Juist als ze alle hulp afwijzen moet je ze extra in de gaten houden.
Dat meisje had zelf al in een instelling en zo gezeten. Die was al veel meer bekend
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_159859827
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 02:17 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Ik verwacht inderdaad bij iedere jonge vrouw een bepaalde basiskennis, en dan heb ik het niet over matrashoesjes. Dan heb ik het over het moment waarop je besluit om een kind op de wereld te zetten. Dat je toch redelijk stabiel daarvoor moet zijn.
Ik begrijp dus serieus niet hoe je niet kan begrijpen dat niet iedereen even verstandig, stabiel of intelligent is. En dat niet iedereen opgroeit in een fijn warm gezin waarin ze een goed voorbeeld krijgen. Ik snap het echt niet. :@
  vrijdag 12 februari 2016 @ 14:25:44 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159859884
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 02:17 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Ik verwacht inderdaad bij iedere jonge vrouw een bepaalde basiskennis, en dan heb ik het niet over matrashoesjes. Dan heb ik het over het moment waarop je besluit om een kind op de wereld te zetten. Dat je toch redelijk stabiel daarvoor moet zijn.
Heb je werkelijk niet geconstateerd dat deze jongedame op dat vlak wat ehm... "uitgedaagd" is?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159862238
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 21:11 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nee op het kdv worden ze verkracht ;)
tis natuurlijk wel iets overtrokken, maar zijn we robert m. nu al vergeten?
pi_159863663
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:09 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

tis natuurlijk wel iets overtrokken, maar zijn we robert m. nu al vergeten?
Nee natuurlijk niet, maar om je kind daarom helemaal niet naar een kdv meer te sturen en dus zelf niet te werken vind ik toch wel ver gaan. Het meeste misbruik vindt toch nog plaats door bekenden van het slachtoffer.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 17:13:41 #197
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_159863772
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 14:23 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Ik begrijp dus serieus niet hoe je niet kan begrijpen dat niet iedereen even verstandig, stabiel of intelligent is. En dat niet iedereen opgroeit in een fijn warm gezin waarin ze een goed voorbeeld krijgen. Ik snap het echt niet. :@
Nogmaals, ik begrijp wel dat zij dat niet gehad heeft, maar ik verwacht toch wel een béétje inzicht.

For example: mijn jeugd is ook niet bepaald fijn geweest, gescheiden ouders, vechtscheiding, zie mijn moeder niet meer en daar bovenop werd ik veel gepest en door beide situaties bij de psycholoog beland, na eerst heen en weer te zijn gegaan binnen verschillende instanties. Nu ben ik 26, en heb het redelijk goed op de rit allemaal. Dus kom mij niet aan met het verleden van die meid, het is een slecht excuus en ze zorgt toch echt helemaal zelf voor haar situatie. Niet haar moeder. Niet de instanties waarbij ze loopt. Nee, helemaal zelf. En geen inzicht hebben, dat heeft ze waarschijnlijk wel hoor. Maar dat gebruikt ze gewoon niet. Dan moet ze ook niet mekkeren over de situatie.
With love :*
pi_159863791
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:09 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

tis natuurlijk wel iets overtrokken, maar zijn we robert m. nu al vergeten?
Generaliseren is ook een kunst. Dat is net zoiets als niet in een vliegtuig stappen omdat er wel eens een neerstort.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 17:16:33 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159863824
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 17:13 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Nogmaals, ik begrijp wel dat zij dat niet gehad heeft, maar ik verwacht toch wel een béétje inzicht.

For example: mijn jeugd is ook niet bepaald fijn geweest, gescheiden ouders, vechtscheiding, zie mijn moeder niet meer en daar bovenop werd ik veel gepest en door beide situaties bij de psycholoog beland, na eerst heen en weer te zijn gegaan binnen verschillende instanties. Nu ben ik 26, en heb het redelijk goed op de rit allemaal. Dus kom mij niet aan met het verleden van die meid, het is een slecht excuus en ze zorgt toch echt helemaal zelf voor haar situatie. Niet haar moeder. Niet de instanties waarbij ze loopt. Nee, helemaal zelf. En geen inzicht hebben, dat heeft ze waarschijnlijk wel hoor. Maar dat gebruikt ze gewoon niet. Dan moet ze ook niet mekkeren over de situatie.
Maar jij hebt wel een IQ van 100 of hoger lijkt me....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 12 februari 2016 @ 17:21:11 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159863915
Het grote punt bij haar vond ik dat hij niet gaat werken omdat Wajong, en zij pas kan gaan werken als haar kind naar school gaat en oud genoeg is om te zeggen "dit is gebeurd mama", ik snap sowieso niet waarom in hun situatie überhaupt het kinderdagverblijf ter sprake kwam, laat staat de dingen die op een KDV kunnen gebeuren en dat je dat als excuus gebruikt om niet te gaan werken tot je kind naar school gaat.

Punt is; als ze samen zijn krijgt ze sowieso geen vergoeding voor het kinderdagverblijf als hij geen baan heeft, en gezien hij van plan is in de Wajong te blijven, is het kinderdagverblijf voor hen helemaal geen optie.

Ergo: het kind bij hem alleen laten is kennelijk geen optie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')