abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Milf maandag 8 februari 2016 @ 14:54:17 #1
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_159754407


Wat is geocaching?
Kort samengevat is geocaching schatzoeken met behulp van een GPS-apparaat.

Je zoekt op de website www.geocaching.com een geocache die je wilt gaan zoeken. Bij deze geocache staan coördinaten, deze voer je in in je GPS-apparaat en vervolgens navigeer je naar deze coördinaten. Als je daar bent aangekomen kun je op zoek naar de daadwerkelijke geocache. Heb je deze gevonden dan vind je hierin een logboek. Hierin noteer je de datum en je geocaching-gebruikersnaam. Vervolgens leg je de cache weer op precies dezelfde plek terug, zodat een volgende geocacher deze ook weer kan vinden. Je hebt nu een geocache gevonden! Dit kun je op de website registreren, waarbij het voor de plaatser van de geocache leuk is als je er een verhaaltje bij schrijft.

In het volgende filmpje wordt op een eenvoudige manier uitgelegd wat geocachen is:

Ik heb geen GPS, kan ik nu niet geocachen?
Als je geen los GPS-apparaat hebt wil dat nog niet zeggen dat je niet kunt geocachen. Heb je wellicht een smartphone met GPS? Voor de verschillende smartphones zijn er diverse apps om te kunnen geocachen!
Ook geen smartphone met GPS? Met een TomTom kan het ook. En sommige caches zijn met behulp van Google Maps en goed zoeken ook wel helemaal zonder GPS te doen, maar dat geldt lang niet voor alle geocaches.

Hoe groot is een geocache?
Geocaches zijn er in verschillende maten, maar ook in verschillende vormen. Op geocaching.com wordt bij de cachebeschrijving aangegeven welk formaat geocache je ongeveer moet zoeken:

Micro - minder dan 100 ml. Vaak zo'n doosje die vroeger om een fotorolletje zat.
Small - tussen de 100 ml. en 1 liter. Vaak een broodtrommel.
Regular - tussen de 1 en 20 liter. Vaak een oude munitie-box.
Large - 20 liter of groter.
Other - Zie de cachebeschrijving voor meer informatie.

Wat in dit rijtje niet specifiek voorkomt, maar wat je wel steeds vaker ziet is de zogeheten nano. Dit is een zeer kleine geocache van ongeveer het formaat van het topje van je pink.

Welke soorten geocaches zijn er?
Net als dat geocaches er in verschillende maten zijn, zijn er ook verschillende soorten geocaches. Het soort geeft aan wat je er voor moet doen om de geocache te kunnen loggen. Dit zijn de meest voorkomende soorten in Nederland:

Traditional - Dit is zoals de naam al doet vermoeden het traditionele soort geocache, zoals geocaching ooit bedacht was. Bij een traditional is het zo dat op de cache-pagina op geocaching.com één coördinaat wordt gegeven. Om deze soort geocache te loggen voer je dit coördinaat in in je GPS-apparaat en vervolgens navigeer je daar naartoe. Op die locatie kun je meteen beginnen met zoeken naar de geocache.

Multi-Cache - Bij een multi-cache doe je meerdere locaties aan voordat je bij de daadwerkelijke cache-locatie aankomt. Je zult dus eerst een route moeten wandelen/fietsen/rijden/varen/... Wat je op de verschillende tussenlocaties moet doen is afhankelijk van de specifieke geocache. Het kan zijn dat je op zo'n tussenlocatie een nieuw coördinaat vind, maar het kan ook zijn dat je op die locatie een vraag moet beantwoorden en daarmee te weten komt wat de volgende locatie op de route is.

Mystery/Puzzle - Dit is eigenlijk een "cacth-all" soort. Hieronder kunnen diverse soorten geocaches vallen, die (nog) niet onder een andere categorie vallen. Toch zijn dit meestal de puzzelcaches, wat wil zeggen dat je eerst een puzzel moet oplossen voordat je het coördinaat van de daadwerkelijke geocache zult vinden. Dit kan letterlijk een puzzel (cryptogram, sudoku, woordzoeker, ...) zijn, maar het kan ook zijn dat je een aantal vragen (over een bepaald onderwerp) moet beantwoorden en dat je met behulp van deze antwoorden een coördinaat kunt berekenen.

Andere soorten geocaches die je af en toe tegenkomt in Nederland zijn:
Letterbox Hybrid, Wherigo, Event cache,
Earth cache, Virtual cache, Webcam cache

Een beschrijving van deze soorten en nog een paar andere soorten kun je hier vinden.

Wat zijn trackables?
In een geocache vind je naast een logboek/logrol waar je je naam op schrijft, vaak ook nog andere zaken aan. Dat kan klein speelgoed of andere prullaria zijn, iets wat leuk is voor kleine kinderen als ze een geocache hebben gevonden. Maar er kunnen ook zogeheten trackables in zitten. Trackables zijn items waarop een unieke code staat. Deze code kun je loggen op geocaching.com. Deze trackables krijgen vaak een missie mee, bijvoorbeeld dat hij naar New York wil reizen, of juist dat hij zoveel mogelijk Nederlandse gemeenten wil aandoen. Als je zo'n trackable aantreft in een geocache dan mag je deze ook meenemen, het is dan de bedoeling dat je op goecaching.com registreert dat je hem hebt opgepikt uit de betreffende cache en vervolgens probeer je te helpen de missie te realiseren. Hierbij is het echter wel de bedoeling dat je deze trackable niet te lang in je bezit houd maar ook snel weer in een andere geocache achterlaat.

Er zijn drie soorten trackables te onderscheiden:
Travel bugs - Een travel bug is een dogtag met daarop een unieke code. Deze dogtags worden vaak aan andere voorwerpen gehangen, bijvoorbeeld een klein knuffelbeertje of een speelgoedauto.
Geocoins - Een geocoin is een speciaal soort munt met daarop een unieke code. Geocoins zijn er in verschillende uitvoeringen en kunnen soms worden uitgegeven om een speciale gebeurtenis te herinneren of juist om een bepaalde hobby weer te geven.
Andere trackables - Andere trackables werken hetzelfde als travel bugs, maar komen voor in verschillende vormen. Ze zijn er in de vorm van sleutelhangers, stickers, maar ook als kledingstuk. Sommige trackables worden dan ook niet in een geocache gestopt, maar kunnen worden gelogd als je ze tegenkomt. Zo kan er bijvoorbeeld een trackable-sticker op een auto zijn geplakt.

Het volgende filmpje geeft een korte uitleg over trackables:

Welke sites zijn handig bij het geocachen?
www.geocaching.com De officiele Geocaching website, hier schrijf je jezelf in en kun je alle geocaches vinden.
www.geocaching.nl De Nederlandse site, voor extra NL info.
www.globalcaching.eu/Tools/Tools.aspx Diverse online tools die handig kunnen zijn.
geocaching.marckoppert.com/geocacheTools.php?page=wordValue Nog meer tools.
tile.openstreetmap.nl Met je muis over de kaart gaan, dan zie je rechtsonder zowel de RD- (RijksDriehoek) als de Lat/Lon-coördinaten.
et10.org/gc/rd.php Handige site voor RD -> WGS en WGS -> RD conversie.
http://www.globalcaching.eu/Cachers/ccc.aspx Als je er niet uitkomt op locatie. een app zodat je kan kijken wie er al is geweest en die kan je bellen voor een hulplijntje. Op de site staat precies uitgelegd hoe en wat
http://www.techblazer.com/geocaching-log-sheets/ Allerlei verschillende logsheets

Ik ben geen premium member, kan ik toch een Premium Member Only Geocache loggen?
Jazeker dat kan! Allereerst moet je weten wat de GC-code van de Premium Member Only Geocache is. Als je die weet kun je hem loggen via een achterdeurtje. Neem de volgende URL: http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?wp=GCcode vervang hierin GCcode door de GC-code van de geocache die je wilt loggen. Zo simpel is het!

Hulp nodig bij het oplossen van een Mystery cache?
Als je hulp nodig hebt bij het oplossen van een geocache zijn er hier genoeg mensen die je graag een eindje op weg helpen. Denk er echter wel aan om eventuele (deel-)antwoorden in spoiler-tags te zetten, sommige mensen lossen de puzzels liever zelf op!

Wil je een keer met andere mensen geocachen?
Vanuit dit topic worden er regelmatig FOK! Geocache Meets georganiseerd. Leuk als je eens een keer met andere mensen wilt geocachen, maar ook leuk voor beginners om kennis te maken met het geocachen onder begeleiding van ervaren geocachers.
Elke meet spreken we in een andere plaats af om daar een aantal geocaches te gaan zoeken. Zo zijn we in het verleden al in Utrecht, Bussum, Leiden en Leusden geweest. Is jouw stad de volgende op ons lijstje?
Hoe dan ook: Iedereen is welkom!

Wordt er bij een meet ook gelogd als één team?
Vanaf de vierde FOK! Geocache Meet in Leusden is er besloten om naast de eigen usernames ook als teamFOK! te loggen. Dit account is aangemaakt om te loggen welke geocaches door FOK!kers gezamelijk zijn gelogd. Dit kan zijn tijdens een FOK! Geocache Meet, maar ook tijdens een FOK! Geocache mini-Meet. Eigenlijk zolang er via dit topic is afgesproken dus.
Wil je ook loggen als teamFOK! stuur dan even een PM naar Rockfire voor de inloggegevens.

Welke FOK!kers geocachen?
Hieronder een lijstje van FOK!kers die ook geocachen:

FOK!-username - Geocaching-username
automatic_ - Purk87 (Noord-Brabant)
BaasKwadraat - poosmells25
belle1608 - anti-krakers (Zuid-Holland)
Blue Thunder - ronkna (Den Helder)
Borizzz - Borizzzz (Gelderland)
Christan - ChristanMM (Goch, Duitsland)
c0nd0r - c0nd0r (Overijssel)
datisstom - Flatl (Venlo)
DaMook - DaMook (Eindhoven)
DeLuna - Deluna92 (Heerenveen)
dralion13 - dralion13
Elunite - Elunite (België)
Erwin1973 - Erwin73
Eska - ???
GM86 - GerardM86 (Harderwijk)
jefmen - jefmen (Rotterdam - Hank)
Jojogirl - Jojogirl (Leiden)
Kimberliedje - Kimberliedje (Eindhoven)
kwiebuske - zwarte_hand (Hellevoetsluis - en waar mijn werk mij brengt (detachering))
LamstraalASD - ???
liesje1979 - Annelies1979 (Den Haag)
Lijnloos - Lijnloos (Leusden)
Magneet - ???
maartend - MacDD (Terneuzen)
motorbloempje - Faithy
Nanook24 - Daffie (Noord Holland - West Friesland)
NaRRaToR - MegaTobi (Noord-Brabant)
Nembrionic - ???
nikky - Chavasch
OzBunyip - Nat&Es (Brisbane, Australië)
Poppenkastpop - _KJH_ (Groningen)
qltel - qltel (Goch, Duitsland)
Randa_v - ???
Reintji - Reintji (Groningen)
Rewimo - Rewimo (Goch, Duitsland)
RJD - Erjeetje
??? - Robert1983
Rockfire - Rockfire (Amersfoort)
Rockiejj - Rockiej (Zuid Holland omstreek Leiden)
sawadie - ??? (Groningen / Drenthe)
Solique - Solique (Zuid-Holland / Noord-Holland)
Spockjuh_ - debuurman (Apeldoorn)
Tha_Duck - Tha_Duckies (NL Utrecht/ DE Eifel)
Thinkk-Pinkk - Th-P_
trainfreak - trainfreak (België)
Yngwie - FirebladeNL (Noord Brabant)

Wil je ook in de lijst? Post dan even je geocaching-username in dit topic.

De OP vind je hier
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf maandag 8 februari 2016 @ 14:55:25 #2
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_159754446
Ik sta te popelen om erop uit te gaan. Helaas met dit weer vind ik het niets aan.


Ik ga een shirt bestellen met mooiweercacher O-)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf maandag 8 februari 2016 @ 14:56:43 #3
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_159754483
Overigens, het vorige topic was precies (oké oké op 1 dag na dan ) 1 jaar oud :D
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 8 februari 2016 @ 15:21:54 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_159755234
Oh, ik heb gisteren nog wat caches gedaan.. En dinsdag ook. Ik wil binnenkort wel weer eens een aantal achter elkaar doen (leuke serie ofzo) en dat komt er niet echt van. Ik moet er ook steeds verder voor rijden.
pi_159766723
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 14:55 schreef nikky het volgende:
Ik sta te popelen om erop uit te gaan. Helaas met dit weer vind ik het niets aan.

Ik ga een shirt bestellen met mooiweercacher O-)
Ik ga voor deze dan ;) :

Mama van 2 lieve meiden :)
pi_159766964
Laatst even wat gezocht in het bos toen het gesneeuwd had dat was wel leuk.
Maar verder eigenlijk wel zin om wat te zoeken, maar het is zo blubberig in het bos en dat is wel een beetje jammer. Hoog tijd voor een tijdje geen regen ;).

Onze eerste TB is niet zo ver gekomen... nog steeds in bezit van degene die hem heeft meegenomen van de plek waar wij hem hadden achtergelaten. Nog maar eens een berichtje gestuurd, maar nog geen reactie... heel jammer... :{
Ach ja, risico van het vak zullen we maar zeggen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_159767563
Ik wil een nieuwe cache plaatsen op een plek ongeveer 40 meter van een bestaande cache. Is het mogelijk een vraagteken te plaatsen op een 'open' plek, waar er met wat gepuzzel wordt verwezen naar de eindplek (dichtbij bestaande cache)?

Ik heb een heel project in mijn hoofd, maar ben bang dat de cache wordt afgewezen omdat deze te dicht ligt bij een bestaande. Dat zou een kleine ramp betekenen, omdat ik er best wat tijd en geld in moet stoppen.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 8 februari 2016 @ 22:27:28 #8
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_159768103
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 22:12 schreef JoPiDo het volgende:
Ik wil een nieuwe cache plaatsen op een plek ongeveer 40 meter van een bestaande cache. Is het mogelijk een vraagteken te plaatsen op een 'open' plek, waar er met wat gepuzzel wordt verwezen naar de eindplek (dichtbij bestaande cache)?

Ik heb een heel project in mijn hoofd, maar ben bang dat de cache wordt afgewezen omdat deze te dicht ligt bij een bestaande. Dat zou een kleine ramp betekenen, omdat ik er best wat tijd en geld in moet stoppen.
Nee, hij moet 161 meter van die andere vandaan liggen. In de eigenschappen van de cache moet je ook de coördinaat (alleen zichtbaar voor owner en reviewer) aangeven waar hij echt ligt. En terecht ook, want als de afstand te kort is is het mogelijk dat je de verkeerde cache vind en dat is natuurlijk niet goed.
pi_160013285
Even een jubelberichtje... Eerste cache idee redelijk uitgewerkt. Contact gezocht via mail en enthousiaste reactie teruggekregen.
Volgende stap: afspraak maken om een en ander door te spreken.

Het gaat om een openbaar gebouw namelijk... ik ben benieuwd, wordt vervolgd!
Mama van 2 lieve meiden :)
  Milf maandag 22 februari 2016 @ 18:43:06 #10
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_160124722
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:48 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik ga voor deze dan ;) :

[ afbeelding ]
Die is ook kewl!


Ik ben nog niet helemaal thuis met puzzels.

N (1 + 11)(4 – 16)° (15 – 10)(17 – 4).(13 + 15)(17 – 14)(6 – 7)

E (2 – 9)(12 – 13)(4 + 11)° (6 – 8)(1 + 15).(5 – 11)(15 – 14)(15 + 1)


Ik begrijp er niets van. 4-16 wordt bij mij -12.

Help? :@ ik wil het graag snappen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_160124798
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:43 schreef nikky het volgende:

[..]

Die is ook kewl!

Ik ben nog niet helemaal thuis met puzzels.

N (1 + 11)(4 – 16)° (15 – 10)(17 – 4).(13 + 15)(17 – 14)(6 – 7)

E (2 – 9)(12 – 13)(4 + 11)° (6 – 8)(1 + 15).(5 – 11)(15 – 14)(15 + 1)

Ik begrijp er niets van. 4-16 wordt bij mij -12.

Help? :@ ik wil het graag snappen.
Ik vermoed dat je ergens wat fout hebt gedaan, want negatieve getallen horen er inderdaad niet uit te komen
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  Milf maandag 22 februari 2016 @ 18:48:33 #12
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_160124882
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:45 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je ergens wat fout hebt gedaan, want negatieve getallen horen er inderdaad niet uit te komen
Dit is de puzzel vermeld bij de cache. De puzzel die je daar ziet staan heb ik gekopieerd en geplakt.

De eerste som is 12, bij de tweede kom ik op -12 uit. En daarom snap ik er geen kont van.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf maandag 22 februari 2016 @ 18:49:37 #13
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_160124923
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 46% gewijzigd door nikky op 22-02-2016 23:05:50 ]
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 22 februari 2016 @ 18:51:06 #14
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_160124970
Dit weekend zijn er trouwens weer 2 souvenirs te verdienen.

1 als je de 29e een event bezoekt. En 1 als je komend weekend of maandag een cache vind. Zeker de laatste mag geen probleem zijn, lijkt me..
  Milf maandag 22 februari 2016 @ 18:52:58 #15
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_160125036
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:51 schreef qltel het volgende:
Dit weekend zijn er trouwens weer 2 souvenirs te verdienen.

1 als je de 29e een event bezoekt. En 1 als je komend weekend of maandag een cache vind. Zeker de laatste mag geen probleem zijn, lijkt me..
Ik ga maandag zeker proberen tijd te maken.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_160125087
Ik ga ook maandag eentje proberen te doen.
Ik weet nog dat ik 3.5 jaar geleden 'spijt' had dat ik er toen geen had gedaan.
Gelukkig is er maandag een nieuwe kans :)
pi_160125242
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:48 schreef nikky het volgende:

[..]

Dit is de puzzel vermeld bij de cache. De puzzel die je daar ziet staan heb ik gekopieerd en geplakt.

De eerste som is 12, bij de tweede kom ik op -12 uit. En daarom snap ik er geen kont van.
Dat zijn niet de getallen waar je mee moet rekenen. Hint: de naam van de cache bestaat uit 17 letters ;)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_160125634
HLS
- Hard
- Langdurig
- Structureel
pi_160125640
HLS
- Hard
- Langdurig
- Structureel
pi_160125906
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:43 schreef nikky het volgende:

[..]

Die is ook kewl!

Ik ben nog niet helemaal thuis met puzzels.

N (1 + 11)(4 – 16)° (15 – 10)(17 – 4).(13 + 15)(17 – 14)(6 – 7)

E (2 – 9)(12 – 13)(4 + 11)° (6 – 8)(1 + 15).(5 – 11)(15 – 14)(15 + 1)

Ik begrijp er niets van. 4-16 wordt bij mij -12.

Help? :@ ik wil het graag snappen.
Ik snap het ook niet maar doe ook nooit puzzels. In ieder geval kan je als hint aannemen dat het N 53 Graden is en E 006. Mogelijk kan je daar verder mee redeneren. Dus 4 - 16 moet op de een of andere manier een 3 worden....
pi_160125931
.

[ Bericht 50% gewijzigd door qajariaq op 22-02-2016 19:26:54 (quote in plaat van wijzig....) ]
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 22 februari 2016 @ 20:12:29 #22
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_160127618
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:00 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Dat zijn niet de getallen waar je mee moet rekenen. Hint: de naam van de cache bestaat uit 17 letters ;)
Wat ze niet verzinnen om een raadsel te maken.. Ik heb 'm door.. 8)7
  Milf maandag 22 februari 2016 @ 20:16:26 #23
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_160127756
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:00 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Dat zijn niet de getallen waar je mee moet rekenen. Hint: de naam van de cache bestaat uit 17 letters ;)
Ik denk dat ik hem snap!

Zal er straks even mee stoeien.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_160127767
Kijken of we van het weekend een cache kunnen loggen voor het ene souvenir en aangezien hier op nog geen 10 minuten van hier een event is maandag, moet ik denk ik maar de stoute schoenen aantrekken...
Hoe gaat dat eigenlijk, moet je dan een logboekje tekenen ofzo? Nog helemaal noob op dat gebied.

Nikky, ik heb even vluchtig naar het lieveheersbeestje zitten kijken, maar nog niet bedacht hoe het zit... ;). Zo heb ik er trouwens ook nog 1... misschien dat iemand van jullie daar nog wijsheid over in pacht heeft...

de puzzel staat op de cachepagina
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 22 februari 2016 @ 20:19:13 #25
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_160127856
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:16 schreef Nijna het volgende:
Kijken of we van het weekend een cache kunnen loggen voor het ene souvenir en aangezien hier op nog geen 10 minuten van hier een event is maandag, moet ik denk ik maar de stoute schoenen aantrekken...
Hoe gaat dat eigenlijk, moet je dan een logboekje tekenen ofzo? Nog helemaal noob op dat gebied.
Ja, daar is eigenlijk altijd een logboek aanwezig. Een logboek bij events is overigens niet verplicht.
pi_160128517
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:16 schreef Nijna het volgende:
Kijken of we van het weekend een cache kunnen loggen voor het ene souvenir en aangezien hier op nog geen 10 minuten van hier een event is maandag, moet ik denk ik maar de stoute schoenen aantrekken...
Hoe gaat dat eigenlijk, moet je dan een logboekje tekenen ofzo? Nog helemaal noob op dat gebied.

Nikky, ik heb even vluchtig naar het lieveheersbeestje zitten kijken, maar nog niet bedacht hoe het zit... ;). Zo heb ik er trouwens ook nog 1... misschien dat iemand van jullie daar nog wijsheid over in pacht heeft...

de puzzel staat op de cachepagina
Die van nikky zag ik vrij snel, deze zie ik nog niet :P
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  Milf maandag 22 februari 2016 @ 21:49:33 #27
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_160131129
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:00 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Dat zijn niet de getallen waar je mee moet rekenen. Hint: de naam van de cache bestaat uit 17 letters ;)
Ik kom er nog niet uit :@.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dann denk je dat je goed op weg bent (53 waren de eerste) en vervolgens kom ik wederom een som tegen waarbij ik op een mingetal uitkom.

Iemand nog andere ideeën?

[ Bericht 4% gewijzigd door nikky op 22-02-2016 23:08:02 ]
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_160131891
(1 + 11)(4 – 16) zou 53 moeten zijn, toch?

(L + B)(V - J) =
(12 + 2)(22 - 10) =
(3 + 2)(4 - 1) =
53
pi_160132143
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:49 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik kom er nog niet uit :@.

Ik heb lieveheersbeestje voluit geschreven.
Genummerd op volgorde.
L = 1
I = 2
E = 3

Daarna heb ik de letterwaarde van het alfabet genomen.
L = 12
I = 9
E = 5

Dann denk je dat je goed op weg bent (53 waren de eerste) en vervolgens kom ik wederom een som tegen waarbij ik op een mingetal uitkom.

Iemand nog andere ideeën?
Je bent op de goede weg ;) Nu nog eerst de letterwaarde stapeltellen voordat je gaat rekenen :)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  Milf maandag 22 februari 2016 @ 22:30:28 #30
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_160132712
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:07 schreef Coelho het volgende:
(1 + 11)(4 – 16) zou 53 moeten zijn, toch?
Edit-
Die had ik ook goed. Dat bedoelde ik. Maar later gaat het weer mis.

[ Bericht 7% gewijzigd door nikky op 22-02-2016 23:04:44 ]
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf maandag 22 februari 2016 @ 22:31:00 #31
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_160132723
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:14 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Je bent op de goede weg ;) Nu nog eerst de letterwaarde stapeltellen voordat je gaat rekenen :)
Oooooohhhhhhh!

Dan moet het nu goed gaan!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf maandag 22 februari 2016 @ 22:39:53 #32
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_160133030
Ja! Gelukt!

Dank je wel RF :). Weer wat geleerd.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_160133210
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:39 schreef nikky het volgende:
Ja! Gelukt!

Dank je wel RF :). Weer wat geleerd.
Graag gedaan ^O^
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  Milf maandag 22 februari 2016 @ 22:46:30 #34
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_160133348
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:43 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Graag gedaan ^O^
Ik had trouwens het idee om van de zomer (bij wat warmer weer) om een nachtcache te doen met een aantal van fok.
Zou je ook mee willen?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 22 februari 2016 @ 22:48:58 #35
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_160133482
Ik denk dat het een goed idee is om de berekeningen even in een spoiler te zetten, anders wordt het wel heel erg makkelijk voor anderen.

Nachtcachen in de zomer is een leuk idee, het nadeel is alleen dat je das pas laat kunt beginnen en bij een grotere nachtcache zo gruwelijk laat klaar bent.
pi_160133488
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:46 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik had trouwens het idee om van de zomer (bij wat warmer weer) om een nachtcache te doen met een aantal van fok.
Zou je ook mee willen?
Een nachtcache kun je juist beter niet in de zomer doen, omdat het dan pas zo laat donker wordt :P Maar op zich vond ik het idee wel leuk :)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  Milf maandag 22 februari 2016 @ 23:03:57 #37
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_160134059
Ach, spokenuur is het engste toch? ;).
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf maandag 22 februari 2016 @ 23:07:00 #38
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_160134159
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:48 schreef qltel het volgende:
Ik denk dat het een goed idee is om de berekeningen even in een spoiler te zetten, anders wordt het wel heel erg makkelijk voor anderen.

Nachtcachen in de zomer is een leuk idee, het nadeel is alleen dat je das pas laat kunt beginnen en bij een grotere nachtcache zo gruwelijk laat klaar bent.
Ik heb de cachelink in een spoiler gezet :).
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 22 februari 2016 @ 23:20:07 #39
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_160134608
Ik heb ooit een nacht cache gedaan in mijn eentje en dat is soms best spannend als je zo alleen door het bos loopt in het donker :D .

Ik zou ook weleens met meerdere fokkers een cache willen doen, maar afstand is toch iets wat meespeelt.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 23 februari 2016 @ 06:29:09 #40
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_160138111
Mijn eerste nachtcache was deze: https://www.geocaching.co(...)-eine-nachtwanderung . 13 km en 13 stations. We (3 anderen en ik) zijn om 18.00 begonnen en waren om 2 uur klaar. Het was een heel erg gave nachtcache maar het is zelfs met 4 man best eng, zo 's nachts in een verlaten bos. Zeker als je om half 2 ergens aan het zoeken bent naar de final en je ziet ineens mensen je kant op komen. Bleek dat er die avond nog een team onderweg was die ons ingehaald hadden.
  Milf dinsdag 23 februari 2016 @ 10:55:24 #41
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_160141105
quote:
99s.gif Op maandag 22 februari 2016 23:20 schreef DaMook het volgende:
Ik heb ooit een nacht cache gedaan in mijn eentje en dat is soms best spannend als je zo alleen door het bos loopt in het donker :D .

Ik zou ook weleens met meerdere fokkers een cache willen doen, maar afstand is toch iets wat meespeelt.
Ik woon ook ver weg, maar heb wel een ritje ervoor over.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf dinsdag 23 februari 2016 @ 11:01:28 #42
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_160141255
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 06:29 schreef qltel het volgende:
Mijn eerste nachtcache was deze: https://www.geocaching.co(...)-eine-nachtwanderung . 13 km en 13 stations. We (3 anderen en ik) zijn om 18.00 begonnen en waren om 2 uur klaar. Het was een heel erg gave nachtcache maar het is zelfs met 4 man best eng, zo 's nachts in een verlaten bos. Zeker als je om half 2 ergens aan het zoeken bent naar de final en je ziet ineens mensen je kant op komen. Bleek dat er die avond nog een team onderweg was die ons ingehaald hadden.
Ziet er leuk uit!


Ik heb eenmaal een nachtcache gedaan met nog iemand en dochterlief. Het was echt stikdonker in een bos. Helaas uiteindelijk niet gevonden.
Deze cache was ook speciaal voor kinderen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 23 februari 2016 @ 11:18:30 #43
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_160141701
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:01 schreef nikky het volgende:

[..]

Ziet er leuk uit!

Ik heb eenmaal een nachtcache gedaan met nog iemand en dochterlief. Het was echt stikdonker in een bos. Helaas uiteindelijk niet gevonden.
Deze cache was ook speciaal voor kinderen.
Die was heel erg gaaf. Het is een van de beste caches die ik ooit heb gedaan. Ik heb verschillende nachtcaches gedaan (van hele stomme tot hele goede.) en ook 1 helpen opbouwen/betatesten. De UV-lamp is dus standaard in mijn tas en ik heb ooit bij een cache waarbij alles met UV was uitgevoerd ook met UV gelogd.. :)
pi_160143467
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:49 schreef nikky het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ha, een Groninger!
pi_160143486
Gaan er nog fokkers naar het Mega-event in Hoorn?

GC5Q1W0
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 23 februari 2016 @ 13:15:19 #46
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_160144790
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:33 schreef Reintji het volgende:
Gaan er nog fokkers naar het Mega-event in Hoorn?

GC5Q1W0
Nee, ik ga wel in juni naar de Giga in Essen (Duitsland)
pi_160144976
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:14 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Je bent op de goede weg ;) Nu nog eerst de letterwaarde stapeltellen voordat je gaat rekenen :)
Vergezocht, maar vaak moet je toch dezelfde truuks toepassen om een puzzel tot een goed einde te brengen, thx voor de laatste tip. Had hier een tijdje terug al eens naar gekeken, maar dat overgeslagen.
  Milf dinsdag 23 februari 2016 @ 14:50:32 #48
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_160147140
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:32 schreef Reintji het volgende:

[..]

Ha, een Groninger!
Bijna ;). Ik werk in Groningen (in de buurt van de cache) en woon net over de grens in Duitsland.
Maar een groot deel van m'n leven speelt wel in Groningen e.o. af.

Jij woont in Grunn?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf dinsdag 23 februari 2016 @ 14:51:32 #49
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_160147163
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:33 schreef Reintji het volgende:
Gaan er nog fokkers naar het Mega-event in Hoorn?

GC5Q1W0
Ik begrijp eigenlijk niet echt het doel van zo'n event. Ik ben er daarom ook nog nooit geweest.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 23 februari 2016 @ 15:05:40 #50
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_160147501
Events, zeker de Mega en Giga's zijn leuk. Er komen heel veel leuke mensen op af en meestal zijn er erg veel leuke nieuwe caches in de omgeving te vinden, zijn er workshops en/of rondleidingen en meestal zijn ze ook op een interessante plek.

En je vind er 1000'en TB's op auto's, jassen, broeken, tassen, honden, fietsen en nog veel meer.. :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')