abonnement Unibet Coolblue
pi_159754161
Welkom in het Peutertopic!!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Sarcasme. Herken het.
pi_159756046
Hi Spirit, bedankt voor je tips!
Het gaat nu de laatste dagen weer een stuk beter! Ik geloof dat we het patroon weer wat doorbroken hebben. We zijn vrijdagavond uit eten gegaan, in een restaurant waar I zich tegoed kon doen aan haar lievelingseten, sushi. Dat was een groot succes, ze vond het zo leuk! En ze heeft daar tot aan het toetje in een eigen stoel gezeten, helemaal aan het genieten van alles.

Gisteravond wilde ze niet naar de keuken komen om te eten. Toen zijn vriend en ik alvast gaan eten. I ging vervolgens uit boosheid in de woonkamer met spullen gooien. Mijn vriend ging naar haar toe en toen deed ze ineens heel verdrietig en zei ze dat mama boos was. Kennelijk was dat haar idee, dat ik boos zou zijn. ;( . Ze wilde eigenlijk wel graag eten. Mijn vriend nam haar toen mee en ze heeft op een eigen stoel lekker pasta zitten eten (OK, het was maar een half bordje, maar die hoeveelheden maken mij verder niet uit). Ook vandaag bij het ontbijt en de lunch ging het goed.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159756061
Dit is toch wel een hele toffe leeftijd hoor.
Je kunt zo leuk met zo'n peuter spelen en gesprekken voeren. O+
Ik merk echt dat hij enorm geniet als je 100% aandacht voor hem hebt en met hem bezig bent.

Verder vertikt hij het om een fiets gewoon fiets te noemen. :')
Hij noemt het een zoep. En het is een zoeptas, zoeproute, zoepband en meervoud is natuurlijk zoepen. :')
Hoe verzint ie het.

Momenteel doet zijn lichaam/buik wel een beetje raar. Eergisteren heeft hij 3 keer overgegeven terwijl hij zich verder niet ziek gedraagt. Gister heeft hij alleen water en thee gedronken en hield hij alles qua eten ook binnen.
Vandaag ineens na een bekertje water (op de nog lege maag) weer alles uitspugen en na een bekertje melk en een boterham ging ook dat er weer uit.
Echt veel drinkt hij niet per keer dus geen overdadige hoeveelheden.
Herkent iemand dit of heeft iemand nog tips?
pi_159758022
Er heerst wel van alles qua buikvirussen. Dus het kan best dat hij een virus heeft zonder koorts ed.
pi_159758818
Mama is helaas werken (laatste weekje, dan pas weer na de bevalling een een keer, dus in december ofzo), maar Djenna ging toch lekker Carnaval vieren met de oppas O+
Sinds een aantal jaren hebben ze van 10 - 14 een soort kindersoos met de Carnaval. Dat wist ik niet, anders was ik er vast ook met haar naartoe gegaan. Carnaval voor de groten vind ik niet zo boeiend meer .. Maar al die kleintjes O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159761554
Hier bijna het zelfde venco. Eerste dag de hele dag gespuugd maar wel vrolijk en gewoon spelen en daarna alleen savonds rond 22 uur spugen (echt alsof het eten van de hele dag eruit komt :X )
Ik hoop eigenlijk dat t vanaf vanavond goed gaat. Zo sneu.
Lang leve de buikgriep -O-

Twinkle wat een vrolijk meisje O+
pi_159790767
Hopelijk gaat het weer wat beter met de zieke kindjes!

Twinkle, lief en mooi meisje heb je. O+ .

We zijn hier in een nieuwe fase belandt. De fase van 'ontdek-je-lichaam' en dan vooral: wat er tussen je benen zit. Ze wil de laatste dagen bij het verschonen steeds meekijken en helpen met schoonmaken. Het is wel grappig en ook aandoenlijk, zo'n klein meisje dat bestudeert hoe het er uit ziet daar. Ik benoem maar gewoon alles, dat lijkt me het handigst/verstandigst.. Daardoor zat ze vanochtend tegen mijn vriend bij het ontbijt te vertellen dat ze een vaaaginaaaa heeft. En dat mama er ook eentje heeft. (Ik heb maar meteen het verschil tussen jongens en meisjes proberen uit te leggen :+ ).

Maar goed, ben benieuwd naar jullie verhalen hierover. :s) . :+ .

[ Bericht 0% gewijzigd door Franny_G op 09-02-2016 21:51:29 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159791212
Djenna vindt de pielemuis van broertje en papa vooral interessant :D :')
En mama en Djenna hebben een huddemuddie :D

Ik mag mijn dochter trouwens niet meer bij een koosnaampje noemen }:| . Dan zeg ik: 'poppedopje heb je fijn gespeeld bij de oppas' (of iets) en dan zegt ze: 'ik heet geen poppedopjuh ik heet Sjennnaaa

:+
pi_159791824
Haha, ja, heerlijk is dat. Op het kdv hadden de leidsters laatst ook een mooi verhaal. Ze moesten erg om I lachen en een leidster zei tegen haar: I, wat ben je toch een grapjas. Waarop I heel serieus zei: Nee! I een meisje!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159792027
Hier noemt Aiden z'n piemeltje 'tuut-tuut'.
En mama heeft geen tuut-tuut.
Hij speelt er al heel lang mee en benoemt soms dat ie heel groot is. :')
pi_159792541
Hier eentje die zindelijk is en weet uit te leggen dat jongetjes een piemeltje hebben waarop de jongste ook maar in die fase is gegaan dus zodra de luier uit gaat gaat de hand er in en roept hij piemel natuurlijk met een big smile. Hij moet nog 2 worden...

Ach heb ik die fase misschien bij beiden tegelijk gehad. Het is toch ondek het lichaam van teen tot haar. Vooral de navel is ook heel boeiend _O-

Verder is Jan gezig met heel schattig doen knuffels brengen en dan "ik vind jou lief mama" of "mama jij bent mijn schatje" en laatst "ik hou van jou mama"

@Venco: er heerst van alles dus gewoon kijken waar hij zinin heeft en wat binnen blijft. Niet eten prima als hij maar wel wat drinkt. Meestal spugen ze minder dan wat er in gaat dus gewoon kijken hoe het gaat en dat hij niet te suf we wordt. Evt ors halen bij de apotheek
  dinsdag 9 februari 2016 @ 22:02:53 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159792607
E is weinig geïnteresseerd (meer) in lichaamsdelen. Maar ik had het aangewezen als schaamlippen, en dat heeft ze heel schattig onthouden als schaambillen :') Wat papa heeft, daar heeft ze eigenlijk nog nooit naar gevraagd.

Ohja en hier moet je ook voorzichtig zijn met wat je zegt; als je haar een boefje noemt zegt ze "nee ik ben niet een boefje en ook niet een kleine boef en ook niet een grote boef!" _O- Ik vraag vaak wat ze dan wel is, en soms is het dan "Een Evaboef!" :')
pi_159794468
Het is een ding van mij, maar ik kan er niet goed tegen als lichaamsdelen andere gekke benamingen krijgen omdat volwassenen het woord penis hun strot niet uit krijgen :') Ook dit is de schuld van mijn familie: zij noemden het vrouwelijk geslachtsdeel altijd aapje, lekker plat Amsterdams. HEP JE WEL JE AAPJE AL GEWASSEN? Mwoehaha. Ja lachen :') Getekend voor het leven ben ik :'( Hoe dan ook, piemel/penis of vagina zeggen wij, en Sticker vindt het allemaal ook reuze boeiend. Dat ik borsten heb, en hij niet, maar hij heeft wel tepels dus hij kan wel zijn imaginary baby de borst geven (ze heet Elva, natuurlijk :D ) Verder is hij vooral dol op zijn eigen billen, maar dat begrijp ik, want ik ben ook dol op zijn billen O+
pi_159795529
Hier ook piemel en vagina. Hoewel dat laatste in de praktijk minder gebruikt wordt, juist door het beestje bij de naam noemen. Dus crème smeren we op de schaamlippen, een plasje komt uit het plasgaatje etc. Piemel is een stuk makkelijker. Maar ook hier hebben we de fase wel een beetje gehad denk. Het formaat van papa wordt in elk geval een stuk minder hard aan iedereen verteld. Hoewel laatst wel een kleuter over de rooie toen bleek dat hij geen borsten kreeg als hij later groot is. Ik ben nog over manboobs begonnen maar daar had hij geen boodschap aan.
  woensdag 10 februari 2016 @ 07:27:04 #15
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159798275
Hier noemen we het ook gewoon vagina en piemel, maar Nora blijft stug billen zeggen :?
En schaambillen idd! Misschien komt het daardoor?

Laatst ging ze met oma mee naar de wc, komt ze heel enthousiast terug: 'mama, oma heeft haar op de billen!' :D

Ze gaat ook altijd met mij mee naar de wc, dus ik heb ook al kunnen uitleggen wat een tampon is.
Vanochtend zei ze tegen papa: 'mama heeft een touwtje, die vangt bloed op', terwijl ze het vangen uitbeeldt.
Volgens mij ziet ze het ook zo voor zich, dat die tampon daar met de handjes in de lucht al het bloed staat de vangen :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Sylver_ op 10-02-2016 08:23:23 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_159798338
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 21:43 schreef Franny_G het volgende:
Haha, ja, heerlijk is dat. Op het kdv hadden de leidsters laatst ook een mooi verhaal. Ze moesten erg om I lachen en een leidster zei tegen haar: I, wat ben je toch een grapjas. Waarop I heel serieus zei: Nee! I een meisje!!
Haha. Dat doet Riley ook O+

Hier heb ik het over haar poes. Piemel kent ze niet.

En hier is ze nog niet echt van namen geven aan poppen en knuffels. De grote knuffels zijn mama. De kleine knuffels zijn de baby's. :D
  woensdag 10 februari 2016 @ 07:47:09 #17
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159798349
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 07:42 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

En hier is ze nog niet echt van namen geven aan poppen en knuffels. De grote knuffels zijn mama. De kleine knuffels zijn de baby's. :D
Dat doet Nora ook :D

Zo heeft ze een grote baby (pop), dat is mama baby en de kleine is baby baby :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_159798388
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 07:42 schreef Omentielvo het volgende:
En hier is ze nog niet echt van namen geven aan poppen en knuffels. De grote knuffels zijn mama. De kleine knuffels zijn de baby's. :D
Heh, hier ook... Een pop heet Pop, kleine pop heet Baby, en knuffels heten naar wat het is, dus Kikker, Konijn en Beer enzo. En als iemand haar dan vraagt hoe haar pop heet, kan ze ook echt kijken van "Wel duh, Pop natuurlijk! Dat zie je toch zelf ook wel dat dat een pop is?"
pi_159798407
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 07:54 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Heh, hier ook... Een pop heet Pop, kleine pop heet Baby, en knuffels heten naar wat het is, dus Kikker, Konijn en Beer enzo. En als iemand haar dan vraagt hoe haar pop heet, kan ze ook echt kijken van "Wel duh, Pop natuurlijk! Dat zie je toch zelf ook wel dat dat een pop is?"
Hier heet alles naar wat het is behalve de hond in zijn bed is Pluto en de ikea schildpad is stoffel
pi_159798430
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 07:54 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Heh, hier ook... Een pop heet Pop, kleine pop heet Baby, en knuffels heten naar wat het is, dus Kikker, Konijn en Beer enzo. En als iemand haar dan vraagt hoe haar pop heet, kan ze ook echt kijken van "Wel duh, Pop natuurlijk! Dat zie je toch zelf ook wel dat dat een pop is?"
Haha. Zo kijkt Riley dus ook als iemand het haar vraagt.

Riley heeft twee Ollie's en ook daarvan is een mama Ollie en de ander baby Ollie. En ze ziet gewoon echt het verschil. Ik niet. Dus ik pak regelmatig de foute :D
pi_159799659
Hier is beer beer, stokstaart stokstaart en aap aap. Oh en de onherkenbare Hema knuffel is knuffel ;)

Oh en man man...
Het is hier begonnen... De peuterbuien :')

Gisteren helemaal over de rooie (zeker een half uur lang) omdat Jesse een duploblokje van z'n bouwwerk had gepakt (heb het meteen teruggezet) en zondag heeft hij een uur lang lopen brullen omdat hij niet naar bed wou (hij was echt moe, kon z'n ogen niet open houden).

Maar vanochtend (sorry, moet t ff kwijt) help!
Hij werd wakker en riep om z'n vader. Die was al werken dus ik ging heel vrolijk naar hem toe... Vanaf dat moment heeft hij anderhalf uur gekrijst en gehuild, hij was helemaal over de rooie.
Mocht hem niet knuffelen, mocht z'n kamer niet uit, mocht ook niet alleen op de stoel zitten.
Hij wou geen/wel/niet die/allemaal niet sokken aan.
Luier, nee... Ik trap je gewoon heel hard in je buik (doorgelekt, moest echt). Kleding wou hij ook niet.
Jesse had verkeerde kleding aan (dat was van mij, dus ik heb Jesse gewoon iets anders aan gegeven).
Ik mocht niet Jesse naar beneden tillen, hij moest zelf (maar dat kan hij nog niet).
Ow wou geen boterham maar rozijntjes (daar kon ik wat mee, dus die heeft hij gekregen). En nu na 5 boterhammen op de bank is hij weer vrolijk (met een nog rood vlekkerig gezicht).

Maar oh help! Deze fase duurt lang he :') Ik werd er echt verdrietig van! Niet omdat ik wanhopig was, maar gewoon omdat Ow zo verdrietig was. Hij wist het allemaal gewoon niet, terwijl hij juist heel goed kan aangeven wat hij wilt.
pi_159800678
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:08 schreef Loj het volgende:
Hier is beer beer, stokstaart stokstaart en aap aap. Oh en de onherkenbare Hema knuffel is knuffel ;)

Oh en man man...
Het is hier begonnen... De peuterbuien :')

Gisteren helemaal over de rooie (zeker een half uur lang) omdat Jesse een duploblokje van z'n bouwwerk had gepakt (heb het meteen teruggezet) en zondag heeft hij een uur lang lopen brullen omdat hij niet naar bed wou (hij was echt moe, kon z'n ogen niet open houden).

Maar vanochtend (sorry, moet t ff kwijt) help!
Hij werd wakker en riep om z'n vader. Die was al werken dus ik ging heel vrolijk naar hem toe... Vanaf dat moment heeft hij anderhalf uur gekrijst en gehuild, hij was helemaal over de rooie.
Mocht hem niet knuffelen, mocht z'n kamer niet uit, mocht ook niet alleen op de stoel zitten.
Hij wou geen/wel/niet die/allemaal niet sokken aan.
Luier, nee... Ik trap je gewoon heel hard in je buik (doorgelekt, moest echt). Kleding wou hij ook niet.
Jesse had verkeerde kleding aan (dat was van mij, dus ik heb Jesse gewoon iets anders aan gegeven).
Ik mocht niet Jesse naar beneden tillen, hij moest zelf (maar dat kan hij nog niet).
Ow wou geen boterham maar rozijntjes (daar kon ik wat mee, dus die heeft hij gekregen). En nu na 5 boterhammen op de bank is hij weer vrolijk (met een nog rood vlekkerig gezicht).

Maar oh help! Deze fase duurt lang he :') Ik werd er echt verdrietig van! Niet omdat ik wanhopig was, maar gewoon omdat Ow zo verdrietig was. Hij wist het allemaal gewoon niet, terwijl hij juist heel goed kan aangeven wat hij wilt.
Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar die fase kan inderdaad lang duren ;(.

Dat ochtendhumeur is hier ook al een tijdje.. Ik trek het zelf ook erg slecht, op de vroege ochtend. Als het kan, mag hij best eerst even naar beneden om een broodje te eten en daarna aankleden (dat verkort het peuterdrama aanzienlijk), maar 2 dagen per week kan dat echt niet omdat we dan in tijdnood komen. En eerder opstaan dan 6 uur vind ik zelf dan weer niet zo acceptabel.

Wij hadden 2 nachten geleden enorm drama omdat mama niet bij hem kwam toen hij wakker werd. Mama was baby aan het voeden en papa ging naar hem toe. Vergelijkbaar drama, met serieus 1,5 uur gillen midden in de nacht en niks wat papa deed was goed. Hij hangt momenteel sowieso erg aan mij. Ik vind het erg sneu voor mijn vriend, die kan echt helemaal niks met hem dan. Ik wil zo veel mogelijk tegemoet komen aan zijn behoeften, maar ik kan en wil het niet altijd overnemen, want ook baby mag aandacht van mama en ik hoop dat papa toch meer credits gaat krijgen als hij toch dingen blijft doen met peuter... :{ Moeilijk dit...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159802335
Loj en Phaidra :*

Hier ook peuterbuien. Maar die duren veel korter. Ze explodeert en krijst even en dan zakt het weer.
pi_159802626
Sterkte met de peuterbuien. Herkenbaar, alhoewel Kyan nu echt in een hele leuke fase zit.

Hij zingt, danst, knuffelt, maakt grapjes, accepteerd en is heel erg bezig met jarig zijn O+
pi_159803523
Godzijdank vallen de peuterbuien hier mee, of we zijn ze voor, dat kan ook. Ik merk dat ik zelf heel snel door heb wat zij wil en daar in mee ga. Ze gaat daarbij geen grenzen over, dus vind ik het prima. Ons buurmeisje 2 deuren verderop is een half jaar ouder maar man, wat heb ik soms medelijden met haar ouders. Die hoor ik elke dag wel een paar keer volledig over de rooie gaan ;(

Oh en had ik al gezegd dat Isa zindelijk is? *trots* Zomaar hop van het een op het andere moment een paar weken geleden, hebben we het haar een onderbroek aangetrokken en een zachte broek en de ongelukjes zijn op 1 hand te tellen. We gaan nu ook bij de slaapjes proberen om geen luier meer aan te doen O+ Natuurlijk net de week ervoor 20 pakken luiers gekocht want 1+1 gratis :')

En de plasser en piemel zijn hier nog steeds een hit, al ik weet niet hoe lang. Dan zitten we een puzzel te maken en opeens roept ze weer "Mama! Wij hebben plassers want wij zijn meisjes. Papa niet!!!". Ja kind, dat klopt. Of als man in zijn blote kont naar de douche loopt: "PAPAAA ik zie je piemel!!!!" :') Ik wil niet weten wat ze daar op het kdv allemaal over vertelt...

Haar favo knuffels zijn echt al heel lang favo, nog voor ze de dierennamen uit kon spreken. Dus haar olifant heet Ofo en dan heeft ze Leeuw, Beertje en Peppa, George en mama Big (varkentjes dus ja). En ze heeft een lieveheersbeest dat heet Gaston. Ons kind kijkt graag televisie :@ :') O+

Minder grappig is dat mevrouw ineens weer om 6 uur sochtends wakker is *gaaaap*
Sarcasme. Herken het.
pi_159803679
oh en nog iets :') Spoiler wegens TMI

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sarcasme. Herken het.
pi_159803862
Spirit, hier kan je de buien niet voor zijn. Riley zoekt het soms echt op. Door iets wel/niet/maar toch wel te willen. Ze is dan gewoon boos zonder dat ik zelf een keus maak. Geef ik haar daarna nog een kans om eenmaal te kiezen is de gemaakte keus altijd fout en is ze woest, omdat ze niet meer verder mag kiezen.

Je spoiler :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh. En een zindelijk meisje voor jou. Goed zeg *O*
Hier is dat een tienjarenplan geloof ik :D
pi_159804065
O help zo herkenbaar die peuterbuien :') ... Het is een faaaaaase :O (denk ik). Hier gaat het de ene dag super, de andere dag wat minder. Komt goed ^O^

Hier wel al heel wat weken zindelijk overdag. 's Nachts nog niet.

Sinds deze week slaapt ze ook niet meer overdag. Ze lag iedere dag liedjes in bed te zingen, soms nog als wij naar bed gingen om 22 uur. Da's niet hendig als je de volgende dag om 7 uur uit je bed wordt getrokken :')
Nu dus geen slaapje meer 's middags en dat lijkt ze aardig te trekken. Gisteren wel een dip om 18 uur maar wij eten altijd al om 17 uur. Dus toen maar een keer wat eerder in bed gelegd.
pi_159805762
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:20 schreef Spirit82 het volgende:
oh en nog iets :') Spoiler wegens TMI

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De jongste vraagt dan of ik ook een luier moet :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_159805978
Ik gebruik alleen tampons. Blijkbaar vindt bram die op zetpillen lijken ofzo want hij vraagt of ik een pilletje in de billen doe.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159806118
Hahaha, ik moet heel erg lachen om jullie verhalen!
In haar vagina, plasser en kont is Elkie nog totaal niet geïnteresseerd; ze weet hoe het allemaal heet en kan het aanwijzen maar that's it.
Borsten en tepels daarentegen weet ze wel heel goed _O-. Mijn borstvoedingskind...

Buikgriep hebben we hier ook gehad, beterschap! Zo afschuwelijk vind ik dat.
Home is where the O+ is...
pi_159806252
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:38 schreef As1981 het volgende:
Sterkte met de peuterbuien. Herkenbaar, alhoewel Kyan nu echt in een hele leuke fase zit.

Hij zingt, danst, knuffelt, maakt grapjes, accepteerd en is heel erg bezig met jarig zijn O+
Hihi, dat zei ik een week geleden ook nog ;)

Ach, ik vond het zo erg voor hem vanochtend. En ik gaf hem vanochtend ook echt alle ruimte, maar hij wist het zelf gewoon niet. En ik kon papa niet tevoorschijn toveren. en ik snap het ook, dat hij papa wil. Papa was er bij z'n geboorte, ik niet echt zoals een moeder hoort te zijn.

Nu is hij trouwens superlief!
Hij zei net (zoals hij al bijna een maand doet) mama ik moet poepen. Dus ik vraag: gaan we naar de wc (wat altijd een hele harde nee en gegil is) zei hij nu ja! :D "trots"

Ow vindt het allemaal erg interessant. Hij vraagt ook vaak waarom mama geen piemel heeft, waarom mama soms bloed en of hij ook borsten krijgt!
Al zei hij laatst: mama en Jesse hebben een hele kleine piemel, papa en Owyn een grote O+
pi_159806482
Formaat is nu al belangrijk dus! :D
Sarcasme. Herken het.
pi_159807777
Twinkle, de eerste weken (maanden) nadat ze gestopt zijn met het middagslaapje zijn even wennen.
En ook al zindelijk. *O*

Cwen, :D

Loj, dat is echt een geweldig praatje _O-

Vandaag naar de bieb geweest. Was zo gezellig. Mijn peuter die normaal 10 minuten aandacht heeft voor boekjes, luisterde vandaag na vier boekjes.
Pakte zelf ook een aantal boekjes om door te bladeren en genoot gewoon echt O+

pi_159807828
Wat die menstruatie-uitleg betreft:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159807927
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 15:52 schreef vencodark het volgende:
Wat die menstruatie-uitleg betreft:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wij doen nooit deuren op slot en de draken walsen gewoon binnen. Dus ik vraag dan wel even om prive, maar dat wordt snel weer vergeten ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159808100
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 15:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh wij doen nooit deuren op slot en de draken walsen gewoon binnen. Dus ik vraag dan wel even om prive, maar dat wordt snel weer vergeten ofzo.
Deur gaat ook niet op slot hoor, naakt zijn en alles rondom ontlasting etc. wordt allemaal besproken maar zoiets als menstruatie vind ik net anders. :)
Dat lijkt mij nog niet nodig.
pi_159808371
Ik zat net te bedenken dat beide kinderen daar nooit naar vragen. Menstruatie etc. Maar ze zien dat ook niet bij mij. Ik ben al ruim 2 jaar niet meer ongesteld geweest.

Luuk heeft ook mega peuter buien. Vanmorgen nog 1 bij het cb. We waren er voor een herkansing van de ogen test. Maar Luuk riep thuis al dat hij echt geen plaatjes ging kijken. Dus daar weigerde hij ook weer. Hij wilde wel kijken met 2 ogen, maar met 1 was een drama.
*poef* nu is het weg
pi_159808573
Hier weten ze allebei al wel dat mama soms ook een 'luiertje' (inlegkruisje) gebruikt. En echt ongesteld ben ik al een hele tijd niet meer geweest... (yay spiraaltje!)

Bloot doen wij hier in huis niet moeilijk over. Kinderen gaan ook regelmatig met één van ons mee douchen (meestal met papa trouwens, zodat ik ze dan weer op kan vangen en helpen met afdrogen enzo) Wel een verschil met vroeger trouwens... ik kan me niet herinneren mijn ouders ooit bloot te hebben gezien,
pi_159808914
Ik ben sinds kort weer ongesteld na de bevalling (wat een zalige periode is dat toch :P). Privé naar de wc gaan is bijkans onmogelijk, dus ik ontkom er niet aan om wat uitleg te geven. Ik heb gewoon gezegd dat dat bij mama's hoort, dat alle mama's soms bloed hebben. Maandverband is volgens hemzelf een pleister, helemaal prima. Van een tampon heeft hij alleen nog het touwtje gezien. Ik heb gezegd dat dat ook tegen het bloed is. Vooralsnog was dat voldoende voor hem.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159810444
Eigenlijk gek, bedenk ik mij ineens.
Ik vertelde jullie dat Aiden z'n piemeltje zelf tuut-tuut is gaan noemen. Dus ik doe dat nu ook. Terwijl ik bij al het andere (zoals met fiets en zijn 'zoep') wel het juiste woord zeg. Niet als verbetering maar ik neem nergens zijn taal over.
Apart dat ik het dan niet over zijn piemeltje heb. :P
pi_159811946
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 16:22 schreef Shandaly het volgende:

Bloot doen wij hier in huis niet moeilijk over. Kinderen gaan ook regelmatig met één van ons mee douchen (meestal met papa trouwens, zodat ik ze dan weer op kan vangen en helpen met afdrogen enzo) Wel een verschil met vroeger trouwens... ik kan me niet herinneren mijn ouders ooit bloot te hebben gezien,
Same here. Ik vind het ook wel een prettig idee dat mijn jongens leren dat een vrouwenlichaam er niet perse net zo uit ziet als de pornografische dames die ze ongetwijfeld over x jaar veelvuldig zullen bekijken. De realiteit kan wel eens flink tegenvallen als dat je norm is :D
  woensdag 10 februari 2016 @ 18:53:33 #43
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159812190
Hier is prive naar de wc gaan ook niet mogelijk, maar ik doe er ook niet moeilijk over. Ik vind een menstruatie (net als poepen en plassen) er gewoon bij horen.

Ze vraagt dus wel wat het is, of zij dat ook krijgt, of papa. En vraagt of ik pijn heb (want bloed = pijn).
Ik leg het gewoon allemaal uit.
En als de menstruatie over is vraagt ze wel of ik geen touwtje meer heb, dus dan vertel ik ook dat het weer over is.

Ik vind 2,5 een goede leeftijd er voor :+

Maar zonder gekheid: de interesse en de vragen zijn er nu, dus leg ik het gewoon uit ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 10 februari 2016 @ 20:16:59 #44
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159815781
Lijkt mij de handigste aanpak idd Sylver, gewoon zoveel antwoorden als ze gevraagd hebben. En dan komt er later vanzelf weer een nieuwe vraag.

Ongesteld is al wel weer even geleden hier, maar dan zei ik idd dat het bloed was. Meer vroeg ze nog niet toen. En over een tijdje zien we wel weer. Kraamverbanden hou ik haar hopelijk wel even bij weg, dat lijkt me tamelijk veel ineens :X
pi_159816035
Omen, wat leuk om weer eens een foto te zien. Wat ziet ze er mooi en lief uit. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 10 februari 2016 @ 21:50:45 #46
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159820684
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 18:46 schreef L-E het volgende:

[..]

Same here. Ik vind het ook wel een prettig idee dat mijn jongens leren dat een vrouwenlichaam er niet perse net zo uit ziet als de pornografische dames die ze ongetwijfeld over x jaar veelvuldig zullen bekijken. De realiteit kan wel eens flink tegenvallen als dat je norm is :D
Ja, dat werkt hier dan weer niet. Ik heb echt een pornografisch vrouwenlichaam

:9 :+


Kraamverbanden is misschien idd wel een beetje te veel bloed in 1 keer, LB :D


Ik ben het eens met Franny, Omen! En wat is ze al groot O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 11 februari 2016 @ 09:31:57 #47
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159828770
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:20 schreef Spirit82 het volgende:
oh en nog iets :') Spoiler wegens TMI

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D

Ik herken het... wij waren in Blijforp toen ze 3 jaar en een paar maanden was en toen gebeurde dus hetzelfde. Ze moest naar het toilet en ik ook dus we gingen samen in een hokje. Ik was glad vergeten dat ik ongesteld was (ik moet de pil doorslikken ivm endometriose dus het gebeurd ook heel weinig, als het gebeurd is het een doorbraakbloeding)... helemaal vergeten. Maargoed. Daar gingen we. Je kent het wel, van die hokjes met ruimte aan de boven en onderkant waarbij dus iedereen in de toiletruimte alles hoort. Het ging ongeveer zo:

Mama, wat is dát nou?! Heb je bloed? Je mag wel mijn pleiser ( O+ )? * ik haal tampon uit m'n tas* Waar doe je dat nou in?! In je PLASSER?! Of in je billen? Kan je dan nog wel poepen? Mag ik eens kijken? Mag ik er ook zo een?

:')
  donderdag 11 februari 2016 @ 09:43:28 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159828946
Soesa :D ik verslik me bijna in m'n koffie :')!!
KuikenGuppy
pi_159829190
Haha, ik kan me ook helemaal voorstellen hoe dat gaat. _O- . En dan daarna beetje beleefd glimlachen naar de mensen als je weer tevoorschijn komt. *) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159829573
Soesa! :o _O-
pi_159830117
Wahahahaha Soesa _O-

Hier weinig beschamends op dat gebied meegemaakt gelukkig :')
Ik heb wel een kind dat naar de wc ging in het indoor gilparadijs. En vervolgens in haar blote kont terug kwam lopen en mama ging zoeken :')

En laatst ging ze naar de wc in de schouwburg van Tilburg en toen draaide ze de deur op slot. En ze kreeg hem niet meer open :X ... Dus nu heeft ze van mij een verbod om de deur op slot te maken .. toen steeg mijn adrenaline wel effe flink omhoog. Zeker omdat 10 minuten later de voorstelling zou beginnen :X
pi_159830195
Oeh, daar zou ik ook de zenuwen van krijgen, Twinkle. Niet vanwege die voorstelling, maar het idee dat je die deur niet meer open krijgt. Ik ben zelf een beetje claustrofobisch aangelegd, dus dan krijg ik het echt heel (plaatsvervangend) warm.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159830344
Oeh, dat heeft Lars bij de sinterklaasviering op mijn werk ook voor elkaar gekregen: zichzelf opsluiten op het toilet. Gelukkig kon een collega snel een schroevendraaier vinden om het slot aan de buitenkant te forceren... Daar krijg je het inderdaad wel even warm van...
pi_159830421
Oh de horror. Yaro had dat laatst bij de korfbal.

Ik zelf heb vroeger thuis 2x vast gezeten. De 2de keer duurde heel lang en moest de deur er uit gebroken worden. Ik kan de angst nog naar boven halen :'(
pi_159831429
Dat is echt the horror. Ean mag van mij dus ook niet de deur op slot doen. Heb zelf ook weleens zo vast gezeten kreeg het echt heel erg benauwd.

Sac heeft dubbele oorontsteking -O-

Gisterenavond werd ze huilend en hoestend wakker. Dus hoestdrank, neusspray en paracetamol. Maar in slaap vallen lukte niet meer. Even mee naar beneden genomen maar dat was het ook niet. Zelf maar met haar in ons bed gaan liggen.

Ook daar veel huilen en pijn oor zeggend, is ze uiteindelijk in slaap gevallen. Ik weet weer meteen waarom de kinderen hier normaal in hun eigen bed slapen. Ze duwde steeds zo tegen mij aan dat ik bijna uit bed viel.
pi_159831700
Ik doe ook geen oog dicht als die van mij in ons bed liggen. Dus daarom zet ik dan het campingbadje op en een lampje aan. Dan slaap je nog niet geweldig, maar beter dan zo'n frummel die telkens zijn billen in je gezicht ligt te duwen ofzo. Dat accepteren ze dan vaak wel want toch dicht bij papa en mama O+

Ja en het ging me inderdaad ook niet om die voorstelling .. dat was dan dikke pech. Maar het idee dat ze echt vast zat :X
Ik heb zelf een paniekstoornis en dat soort situaties kan ik echt niet handelen :X
pi_159831831
Gut, oorpijn is ook niet fijn. Opgesloten zitten op de wc ook niet. Gelukkig is dat hier nog niet aan de orde, want J weigert nog steeds alles was riekt naar zindelijkheid/wc's/potje ;(

Bij zielig en ziek hebben we hier een extra matras was we naast bed van kind in kwestie gooien. Lig ik toch vlakbij, maar kan vriend (of ikzelf, we wisselen af) wel gewoon doorslapen.
pi_159831951
Sac heeft een half hoogslaper daar kan ik niet naast gaan liggen helaas.
pi_159836300
Soes :o _O-

Oeh. Opgesloten peuters en kleuters. Eng zeg :*

Beterschap Ferrari :*

Riley slaapt tegenwoordig regelmatig bij mij. als ze 's nachts roept, wil ze bij mij slapen. Erg gezellig O+

We waren even de hond aan het uitlaten en naar de speeltuin. Riley klom in de rek. Zei: "Mama, vangen". En liet zich vallen in mijn armen. 10 jaar ouder meteen :o
pi_159836475
Omen, wat eng! Stick deed het laatst ook, ik schrok me wild. Wel mooi dat ze het blinde vertrouwen hebben dat ze worden opgevangen :)
pi_159843426
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 09:31 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

:D

Ik herken het... wij waren in Blijforp toen ze 3 jaar en een paar maanden was en toen gebeurde dus hetzelfde. Ze moest naar het toilet en ik ook dus we gingen samen in een hokje. Ik was glad vergeten dat ik ongesteld was (ik moet de pil doorslikken ivm endometriose dus het gebeurd ook heel weinig, als het gebeurd is het een doorbraakbloeding)... helemaal vergeten. Maargoed. Daar gingen we. Je kent het wel, van die hokjes met ruimte aan de boven en onderkant waarbij dus iedereen in de toiletruimte alles hoort. Het ging ongeveer zo:

Mama, wat is dát nou?! Heb je bloed? Je mag wel mijn pleiser ( O+ )? * ik haal tampon uit m'n tas* Waar doe je dat nou in?! In je PLASSER?! Of in je billen? Kan je dan nog wel poepen? Mag ik eens kijken? Mag ik er ook zo een?

:')
Oh myyyyyy geweldig _O- :') O+!
pi_159846167
_O-
Home is where the O+ is...
  donderdag 11 februari 2016 @ 21:33:18 #63
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159846767
:D _O- _O_ .

Ik lees heel graag hier over alle peuterverhalen. Helaas geen/weinig tijd om mee te posten, maar ik O+ jullie kinderen!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_159846916
Soesa :D :') :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159847128
Soesa _O-

En Omen, dat schrik je je ook het leplazerus zeg :o Wel mooi dat dat vertrouwen er zo in zit O+

Hier momenteel druk met het regelen van kinderopvang en bso want vanaf 1 maart ben ik een "working mom" *O*
pi_159847206
quote:
2s.gif Op donderdag 11 februari 2016 21:42 schreef Kyara het volgende:
Soesa _O-

En Omen, dat schrik je je ook het leplazerus zeg :o Wel mooi dat dat vertrouwen er zo in zit O+

Hier momenteel druk met het regelen van kinderopvang en bso want vanaf 1 maart ben ik een "working mom" *O*
*O* *O* *O*
Ik vindhet zo tof voor je!!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159847416
:D soesa geweldig verhaal haha

Beterschap voor sac

Kindjes die zich opsluiten brrr moet er niet aan denken
Vooral als je ergens anders bent kan ik het me voorstellen dat je lichtelijk in paniek raakt.

Samen slapen is hier ook geen succes. Ik doe geen oog dicht door dat gedraai en gesmak op zijn vingers.
Mats was vorige week ziek en omdat ik hem bijna niet meer in en uit bed krijg heb ik zijn ledikant omgebouwd tot peuter bed.
Het gaat echt super goed. Hij gaat netjes slapen en vindt het helemaal geweldig. Mijn kleine mannetje wordt groot O+

Kyara gefeliciteerd met je nieuwe baan
  vrijdag 12 februari 2016 @ 07:31:57 #68
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159853242
Soesa _O-

Sjeez Omen, dat is schrikken! Gelijk je reflexen getest.

Kyara gefeliciteerd! *O* Wat ga je doen?

Mats is over naar een peuterbed! Wat worden ze dan al groot, he O+

Samen slapen gaat hier wel goed. Ik slaap tegenwoordig de tweede helft van de nacht bij Nora in bed (1-persoonsbed, dat past wel :) ). Dan komt ze me halen met de mededeling dat ze niet alleen wil slapen en gaan we samen in haar bed liggen.
Bij ons in bed gaat dan weer niet goed, maar ach - zo lukt het ook.

Nora is overdag zindelijk! *O*
Vorige week bij het kdv al de hele dag zonder luier geweest en sindsdien ging het zelfs in een binnenspeeltuin goed!
Ik was bang dat ze door het spelen zou vergeten dat ze moet plassen of dat ze vergeet dat ze geen luier om heeft, maar ze gaf het zelf gewoon aan als ze moest plassen.
En ze wil nu ook buitenshuis op (grote) wc's, dus geen gehannes met potjes *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_159853447


We hebben een 3-jarige!!!
  vrijdag 12 februari 2016 @ 08:27:36 #70
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159853542
Van harte gefeliciteerd, As! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_159853805
Away, zonde dat je zelf weinig tijd hebt om te posten. Ik houd van peuterverhalen O+

Kyara, zo gaaf dat je een baan hebt. Gefeliciteerd *O*

Mats in een peuterbed. *O*

Zindelijke Nora *O*

En een jarige K. Drie jaar alweer. Gefeliciteerd As *O*
pi_159854157
As, gefeliciteerd! *O*
Home is where the O+ is...
pi_159854159
Gefeliciteerd As! *G*
  vrijdag 12 februari 2016 @ 09:46:48 #74
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_159854429
Gefeliciteerd As!!!
  vrijdag 12 februari 2016 @ 10:23:18 #75
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159855006
Hoera, een jarige!

En Kyara, gefeliciteerd (nogmaals). Snappen M en de meiden al dat je weer gaat werken en dat dat ook voor hen anders wordt?
pi_159868168
Leuk van je baan, Kyara!
En gefeliciteerd As, wat een vrolijkerd!

Och gut, er is hier een klein scheidingsdrama. I vormt echt een soort drie musketiergroepje met twee jongetjes op het kdv. Ze gaan erg gelijk op in hun mentale ontwikkeling. Met name met een van die jongetjes (B.oris) is het dolle pret altijd. Het mooie is dat die twee al vanaf het prille begin op de baby groep een klik hebben met elkaar. Ze kunnen echt zo lekker spelen en keten samen. En aan het einde van de dag wordt er geknuffeld en worden er kusjes gegeven bij het afscheid.

De regel is dat dreumesjes met 2 1/2 overstappen naar de peutergroep. Maar doordat er ineens veel nieuwe dreumesjes komen, heeft het kdv besloten dat B.oris en het andere jongetje alvast overstappen naar de peuters (zij zijn ook net 2). Nu moet I haar twee maatjes missen. ;( . Ze schelen iets meer dan een maand, I is dus iets jonger, dus ik neem aan dat I ook wel snel zal volgen. Ik had gisteren met de moeder van B.oris echt zo'n dramatisch gesprekje. "Ja, zo sneu, nu moeten ze elkaar missen, wat zielig.". Ohoh, wat kun je als moeder daar dan echt een plaatsvervangend verdrietje om hebben. ;( . _O- .

Maar los van dat: het is natuurlijk fantastisch om te zien dat die kindjes al zoveel pret met elkaar kunnen hebben. I noemt B.oris altijd liefkozend Boresje. En als ze 's ochtends binnenkomt, komt hij meteen aanlopen met speelgoed en boekjes voor haar. O+ . (Dat neemt niet weg dat ze elkaar ook wel eens in de haren vliegen, uiteraard _O- .). Hebben jullie kindjes ook al dergelijke 'vriendschappen'?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159868269
Ja lief is dat he? Luuk had ook zo'n clubje op de maandag. Ze werden op de opvang ook de 3 musketiers genoemd. Nu is de vaste juf van de maandag langdurig ziek en is t groepje opgedeeld in de andere groepen. Maar geloof dat ze elkaar wel opzoeken.
De opvang heeft sinds begin dit jaar een 3+ groepje. Ze nemen dan rond 10 uur alle 3 kinderen van 3 apart en gaan dan een soort peuterspeelzaal activiteiten doen. Daar ziet Luuk dan ook z'n vriendinnetjes O+
*poef* nu is het weg
pi_159869685
Jan heeft bij de gastouder 3 leeftijdsgenootjes het meisje en hij klikken niet altijd, hij is vooral echt vriendjes met de 2 jongens. Het meisje wisselt ene dag lopen ze hand in hand en is het continu L. Voor en na en andere dag kunnen ze het niet vinden.
Komt bij dat jan vaak lomp onbenullig en stront eigenwijs is en het meisje een echte meid.
pi_159869757
Komend weekend wordt trouwens zijn vriendinnetje 4 jaar dus hij is nu al blij dat we zomdag gaan (vandaag cadeautje gekocht met hem, morgen maar een mooie tekening voor haar maken)
pi_159871020
Nee, hier geen enorme vriendenmaker - maar ze gaat natuurlijk ook pas 4 mnd naar de psz, dat scheelt enorm.
Hoe dan ook is ze heel selectief in wie ze wel en niet leuk vindt, vind ik ook bijzonder om te zien.
Home is where the O+ is...
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:02:03 #81
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159872899
E maakt steeds vriendinnetjes die bijna 4 zijn, dus die gaan dan al gauw weg :') Ze heeft er nog niet echt last van geloof ik.
pi_159873960
Hier doen ze niet aan vriendjes en vriendinnetjes. De enige die M zijn vriend noemt is Soempie's M (en tijger natuurlijk). De meiden noemen iedereen vriendje of vriendinnetje (waaronder ook een heleboel Fok-vriendinnetjes O+ ) Maar als het puntje bij paaltje komt hebben ze allebei maar 1 beste vriendin. En dat zal nog wel een hele tijd zo blijven denk ik *;
pi_159874371
Lars had een vriendinnetje op het kdv... En zij zit nu bij hem in de klas en ze willen later trouwen en dan zijn Femke en haar broertje hun kinderen... O+
Femke trekt nu ook vooral op met de oudere kindjes, maar heeft nog niet echt één specifiek vriend(innet)je.
pi_159874521
I heeft 1 vriendje ook al vanaf de babygroep. Hij is 6 maanden ouder en nu net naar school. Gelukkig komen ze elkaar op de BSO weer tegen, en dat zit in hetzelfde gebouw dus ook nu spelen ze soms samen buiten. En 2/3 meisjes waar hij vaak mee speelt. Het zijn ook steeds net wat oudere kindjes, hij blijft als laatste over ook. Maar ik hoor nu ook weer andere namen vallen, dus volgens mij komt het ook de laatste maanden wel goed.

En één van m'n beste vriendinnen heeft een zoon van een jaar jonger dan I. Ze wonen in het oosten van het land, we zien elkaar vaak maar 3x per jaar ofzo. Maar hij heeft vanaf het begin een klik met dat jongetje, vraagt geregeld naar hem en ze spelen zo leuk! Echt heel tof en bijzonder O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159875632
heerlijk om hier weer eens even mee te lezen O+

En dat tampon verhaal hahaha... Zoiets heb ik ook met L gehad :D
Heel herkenbaar.

L heeft iedere keer weer een beste vriend/vriendin die naar school gaat...
De week erop hoor ik dan al steeds weer een andere naam, dus meneer heeft het er duidelijk niet zo moeilijk mee :')

Hij loopt wel echt heel erg voor met zijn praten, iemand laatst geloofde gewoon echt niet meer dat hij nog maar 3 jaar oud was en dacht eigenlijk al dat L in groep 2-3 zat (Wat raar is, want zo mega groot is hij nou ook weer niet) Het is echt een kleine wijsneus die echt alles wil weten...
Mijn moeder heeft echt een geweldig boek cadeau gedaan: https://www.bruna.nl/boeken/waarom-9789048310265

Verder ben ik zo druk met werken dat ik echt amper nog op FOK lees ;(
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_159875727
Leuk om te lezen, al die vriendjes en vriendinnetjes verhalen. Ik heb een van mijn beste vriendinnen ook op de peuterspeelzaal leren kennen. En zij komt ook voor in mijn vroegste jeugdherinneringen. Eigenlijk best bijzonder. Vooral ook omdat we elkaar echt zelf hebben leren kennen, dus niet via ouders. Hoewel onze ouders daarna ook bevriend zijn geraakt.
pi_159876581
Kyara wat leuk dat je weer een baan hebt O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_159877282
Leuk om te lezen over vriendjes/vriendinnetjes. Op het KDV had Riley een meisje die ze altijd op zocht.
Op de psz heeft ze nog niet echt een vriendje of vriendinnetje.
pi_159877328
Ja O+

Ben wel heel benieuwd hoe dat straks met de kinderen gaat. Voor M zal er niet zoveel veranderen maar voor de meiden wel. Maar hoop toch dat ze bij het kdv beter op hun plek zijn dan bij de psz.

Het grote "probleem" zal voor hen zitten in het vroeg opstaan. Ik heb ze vanochtend om 9.30 uur wakker gemaakt :')

Vandaag sowieso een hele leuke dag gehad. Eerst dus lekker uitgeslapen :o Daarna boodschapjes gedaan. Normaal stop ik ze dan alledrie in een winkelwagen maar dit keer hebben ze alles zelf gelopen, in een drukke AH, in een onoverzichtelijke Hema. Ging echt supergoed! Zo leuk! Nog even gespeeld in de speelhoek en een kwarkbolletje gehaald (dat doen we altijd). Thuis hebben we koekjes gebakken. Waarbij M en J heel braag koekjes aan het versieren waren en D in de tussentijd gewoon het bakje M&M's leeg at :')
  zaterdag 13 februari 2016 @ 06:25:50 #90
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159880062
Klinkt als een heerlijke dag, Kyara O+

En omg, 09.30! Ik ben altijd blij als Nora 'pas' om 6.00u wakker is :P

Leuk al die vriendjes verhalen! Ik merk dat Nora nu met 2,5 veel meer vriendjes maakt op het kdv. Ze had het wel altijd over de kindjes daar, maar sinds kort heeft ze naar eigen zeggen een echt vriendinnetje op het kdv.

En een vriendin van mij heeft een dochtertje van een maand jonger. We zien elkaar regelmatig en de meiden zijn echt dikke mik samen, maar ze kennen elkaar ook al sinds ze 1 - 2 maanden oud waren.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_159880083
6 uur hier, gaap. En dan nog krijgen we het voor elkaar om te laat te zijn :P Misschien de week voor je begint een paar keer proefdraaien Kyara?

Isa heeft sinds ze hier op het kdv zit veel vrienden, maar 1 jongen is echt favoriet. Dat is HAAR vriend en ze zijn echt onafscheidelijk. Hij komt ook inderdaad aanrennen zodra hij haar ziet en ze spelen altijd samen. Soms is het ook ruzie, maar nooit lang. Ik heb afgelopen week een briefje achtergelaten voor zijn ouders om eens iets samen te gaan doen, want we komen zijn ouders nooit tegen. Ben benieuwd :)
Sarcasme. Herken het.
pi_159880128
Klinkt als een leuke dag Kyara O+

En tot half 10 uitslapen. Wat lekker. Riley slaapt meestal tot 7 uur/half 8.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 09:58:35 #93
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159880884
Is iemand bekend met de 'welke?'-fase?

Sinds een paar weken vraagt Nora bij alles 'welke?', ook als het niet past :)
Ik: we gaan morgen naar de verjaardag van A.lissa
N: welke?
Ik: welke A.lissa? Van V anessa
N: welke V anessa?
Ik: we kennen maar 1 V anessa
N: welke?

Ik: ik moest niezen
N: welke?
Ik: ..

Is dit zoiets als de waarom-fase? Ik weet soms geen antwoord op zo'n niet passende 'welke' vraag.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_159881385
Zijn het geen grapjes peuterstyle?
Riley vraagt vaak aan mij wie ik ben. En dan zeg ik dat ik opa ben. En zegt zij met een grote smile dat ik mama ben.
pi_159881936
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 06:55 schreef Spirit82 het volgende:
6 uur hier, gaap. En dan nog krijgen we het voor elkaar om te laat te zijn Misschien de week voor je begint een paar keer proefdraaien Kyara?
Ja, ik moet ze sowieso wakker maken elke ochtend om M naar school te brengen. En ze zullen ook wel een keer gaan wennen bij het kdv :Y

De welke fase ken ik niet :D M vroeg wel heel lang "wat gebeurt er als". Die fase was ook best irritant.

J neemt de waarom-fase van M een beetje over. Soms is het antwoord "omdat het nu eenmaal zo is, omdat we dat zo afgesproken hebben". J: "daarom mama?". "Ja J, daarom", "Okey, mama" :')
pi_159882008
Jep, de welke fase hebben we hier ook momenteel, gecombineerd met de uitgebreide waarom fase. Af en toe om gek van te worden }:|

Gelukkig gaat ie hand in hand met de knuffel-mama-heel-veel fase O+

En ik geloof dat J er achter is dat papa en mama niet zo goed kunnen zingen. Dat mogen we sinds een paar dagen namelijk niet meer bij het naar bed brengen... :(
pi_159882252
Hier de waarom fase en de wat/wie is dat fase
En de wat gaat die meneer/mevrouw doen?

En bij de wat is dat fase als ik zeg ja wat is dat? Dan zegt hij het gewoon... Waarom vraag je het dat dan vraag ik me af maja....
pi_159885461
Mooi om te lezen die stappen in de ontwikkeling van taal en begrip. Het is zo leuk.

I kan, terwijl ik naast haar sta, paar keer achter elkaar vragen "mama, ben je?". Maar ik heb nu ontdekt dat ze dat eigenlijk altijd doet als ze iets spannend vindt, of heel blij is om mij weer te zien. Even bevestiging krijgen dat mama dichtbij is. O+ .

Ze is nu ook bezig met mama's van andere kindjes. Vorig week was ze boos op me in de speeltuin en toen wees ze naar een andere moeder en zei ze: 'Die mama mee!" Dus ik vroeg haar of ze liever die andere mama had. "Ja", was het meedogenloze antwoord. :') . Maar toen ik zei dat ze dan maar naar die mama moest gaan, keek ze even heel bedenkelijk, wees toen naar mij "Nee, deze mama!" Aha, toch maar liever het zekere voor het onzekere. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159888275
Hoi! Ik heb een peuter *) *O*
pi_159891674
Franny _O-

WupWup. Gefeliciteerd met je peuter *O*
  zaterdag 13 februari 2016 @ 20:20:09 #101
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159893178
Ah, toch wel enigszins herkenbaar de welke-fase.

Ik denk niet dat het een grapje is, trouwens - dat zie ik altijd wel aan haar gezicht, dan krijgt ze van die ondeugende pretoogjes O+

Ik heb wel het idee dat ze niet altijd 'welke' bedoelt, maar nog niet goed kan formuleren wat ze eigenlijk wil weten.

We hebben soms hele verwarrende gesprekken.

Ik: ik moest niezen
N: welke?
Ik: de nies die ik net deed
N: welke nies?
Ik: die ene die je net hoorde
N: en de andere?
Ik: er was geen andere nies
N: waar is die?
Ik: eh.. die is nog niet gemaakt?
N: welke?
Ik: de andere nies
N: welke andere nies?

8)7


Haha Franny - calling her bluff ^O^ ;)


Gefeliciteerd WupWup! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 21:33:58 #102
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159895329
Een alternatief op 'welke' en 'waarom' is hier ook 'hoe heet die'. En dan niet alleen bij mensen en (huis)dieren he, maar ook:
- hoe heet die auto
- hoe heet die beker
- hoe heet die koffie
- hoe heet die boterham
- hoe heet die aardappel

En ook leuk:

- hoe heet die F (z'n babybroertje)

Soms weet ik echt geen zinnig antwoord meer te verzinnen...
pi_159898023
Wup, gefeliciteerd met je peuter!
pi_159902766
Wup gefeliciteerd! *O*

De "hoe heet die meneer/mevrouw/ho nd/kat"-fase hebben we hier ook heel lang gehad inderdaad.

Vragen zijn nu ineens meer van het niveau "hoe is de zon aan de lucht vastgemaakt?" Ik moet nog even schakelen _O-
pi_159903758
Wow, Ophelia! Wat grappig is dat toch. Ik kan me nog niet goed voorstellen dat ik in zo'n stadium terechtkom met I. Maar als ik in het dreumestopic iets over I schrijf dan hebben de dreumesmoeders dat ook weer. Het gaat allemaal zo snel he, maar ook echt stapje voor stapje. :D .

I is nu op Valentijn date met haar papa: naar Pim & Pom in de Kon. Schouwburg. Ik was vorige maand ook naar een peutervoorstelling daar. Ze vindt het heel leuk en kan al echt helemaal opgaan in het kijken naar iets. Zo leuk om dan foto's doorgestuurd te krijgen. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159985066
quote:
2s.gif Op zondag 14 februari 2016 10:49 schreef Franny_G het volgende:
Wow, Ophelia! Wat grappig is dat toch. Ik kan me nog niet goed voorstellen dat ik in zo'n stadium terechtkom met I. Maar als ik in het dreumestopic iets over I schrijf dan hebben de dreumesmoeders dat ook weer. Het gaat allemaal zo snel he, maar ook echt stapje voor stapje. :D .

I is nu op Valentijn date met haar papa: naar Pim & Pom in de Kon. Schouwburg. Ik was vorige maand ook naar een peutervoorstelling daar. Ze vindt het heel leuk en kan al echt helemaal opgaan in het kijken naar iets. Zo leuk om dan foto's doorgestuurd te krijgen. O+ .
Oooh dat is zo leuk he! Mijn I vindt het reuze spannend, gaat er wel erg in op maar enthousiast meedoen, dat is nog teveel gevraagd. Maakt ook niks uit, ik snap wel dat het enorm overweldigend is.

Wup, gefeliciteerd met je peuter!!

Hot item is hier: hoe kan het dat de maan altijd met je mee gaat? Ik vind het wel bijzonder, want ik weet nog exact het moment dat ik me zelf realiseerde dat de maan op zoveel plekken tegelijk te zien is. Geen idee hoe oud ik was, maar ik weet nog wat een verbazing het opriep.

Gister ook een schattig gesprekje:
I: mama, ik wil later niks worden, als ik groot ben.
Mama: Prima hoor. Wat ga je dan de hele dag doen, als je groot bent?
I: dan word ik gewoon een papa.

Even later:
I: mama, ik zou graag willen dat er nog een kindje komt bij ons. Dat het dan een zusje is, een meisje, zoals jij.

Ooooh veeg me op!! Ik zou er bijna meteen door overstag gaan O+ :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159988825
Wat een heerlijke vragen. En dan komen straks de vragen als:
Waarom zijn wij de enige planeet met zwaartekracht of waarom draaien de planeten om de zon en waarom draait de zon niet, enz.
pi_159989063
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:41 schreef As1981 het volgende:
Wat een heerlijke vragen. En dan komen straks de vragen als:
Waarom zijn wij de enige planeet met zwaartekracht of waarom draaien de planeten om de zon en waarom draait de zon niet, enz.
toevallig laatst opgezocht: de zon draait wel! Maar rond de evenaar-as draait hij sneller dan aan de polen. Hoe dat zit, heb ik dan weer niet uitgezocht :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159989351
Kijk, dat lijkt me wel wat, als I dat soort vragen gaat stellen. O+ .

Toen ik maandag dit rijtje in de winkel zag, leek de keuze me ook niet zo moeilijk om te maken. (Ik vind het zo suf, dat jongens/meisjes gedoe ;( .). O+ Matilda O+ .

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159990247
Wup gefeliciteerd met je peuter!

Heerlijk al die gesprekken O+
Ik kan niet wachten tot we dat hier ook gaan krijgen.
  woensdag 17 februari 2016 @ 14:05:17 #111
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159990545
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 21:33 schreef mousemicky het volgende:
Een alternatief op 'welke' en 'waarom' is hier ook 'hoe heet die'. En dan niet alleen bij mensen en (huis)dieren he, maar ook:
- hoe heet die auto
- hoe heet die beker
- hoe heet die koffie
- hoe heet die boterham
- hoe heet die aardappel

En ook leuk:

- hoe heet die F (z'n babybroertje)

Soms weet ik echt geen zinnig antwoord meer te verzinnen...
"Wat denk jij?" lijkt me een prima antwoord :Y.
KuikenGuppy
pi_159990795
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

"Wat denk jij?" lijkt me een prima antwoord :Y.
Een tijdje had dat wel effect bij ons. Maar tegenwoordig levert dat een driftbui op, want: IK WEET HET NIET!! Ik vraag het aan jou!! :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159991373
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:16 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Een tijdje had dat wel effect bij ons. Maar tegenwoordig levert dat een driftbui op, want: IK WEET HET NIET!! Ik vraag het aan jou!! :P
Respect voor peuters die redenen vinden om een driftbui te krijgen _O_

Heerlijk die vragen. Hier is dat nog niet zo. Alleen de vraag wie iemand is.

Franny, dat vind ik ook zo stom. Dat verschil tussen jongens en meisjes.
En Matilda is echt heel leuk. Was mijn favoriete kinderboek een hele tijd. Kan I. al naar zulke lange verhalen luisteren?

Hier was ik net de hond aan het uitlaten en die rende weg. Dus ik riep een beetje boos. Riley vertelde aan oma: "Mama was ruzie aan het maken met Kaja" _O-
pi_159991501
Vandaag hier de taxateur gehad omdat we ons huis verkocht hebben. Die moest een paar fotos maken voor het taxatierapport. Dus jan moest even van de bank ivm de foto driftbui... Wat bleek hij wilde niet op de foto maja daarom tilde ik hem van de bank zodat hij niet op de foto zou komen :|W
pi_159991525
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

"Wat denk jij?" lijkt me een prima antwoord :Y.
Werkt hier inderdaad nog!
pi_159991601
Ik had bij de zeeman voor een dochter van vriendinnen zo'n bruidsmeisjes jurkje gekocht. Ze is dol op prinsessen verkleden etc dus om dacht deze is leuk om te dragen maar ook als verkleden.
Dus ik zrg tegen Jan wil jij hem even passen? Dan weet ik of M. Hem past
Neeeeeee ik ben geen meisje! Ik ben een jongetje!! _O- mocht hem wel even over zijn rug houden om de maat te bekijken. Hij is 9 maanden jonger maar wel groter dan zijn vriendinnetje :)
  woensdag 17 februari 2016 @ 15:45:50 #117
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159992744
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

"Wat denk jij?" lijkt me een prima antwoord :Y.
Helaas, dan komt er standaard een 'weet ik niet' :(

Nu zeg ik dus vaak: Ik denk dat die .... geen naam heeft. Zullen we er een verzinnen?
pi_159994932
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:47 schreef Omentielvo het volgende:

Franny, dat vind ik ook zo stom. Dat verschil tussen jongens en meisjes.
En Matilda is echt heel leuk. Was mijn favoriete kinderboek een hele tijd. Kan I. al naar zulke lange verhalen luisteren?

Ze houdt het boekjes lezen heel lang vol, maar dan wel boekjes met veel plaatjes. Matilda is te hooggegrepen. Hooguit om een beetje op basis van de plaatjes die erin staan een verhaaltje te vertellen.

Wat ze wel heel lang kan volhouden (wel zeker een uur of zelfs langer :o ) is het kijken naar haar grote favoriet: Penelope. Daar is ze momenteel gewoon verslaafd aan. Past denk ik helemaal bij haar belevingswereld nu.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159995204
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:17 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ze houdt het boekjes lezen heel lang vol, maar dan wel boekjes met veel plaatjes. Matilda is te hooggegrepen. Hooguit om een beetje op basis van de plaatjes die erin staan een verhaaltje te vertellen.

Wat ze wel heel lang kan volhouden (wel zeker een uur of zelfs langer :o ) is het kijken naar haar grote favoriet: Penelope. Daar is ze momenteel gewoon verslaafd aan. Past denk ik helemaal bij haar belevingswereld nu.
Ik ben zelf ziek en L ook. Hij wil nu allerliefste pieter konijn kijken. Staan 3 seizoenen op netflix. Ik gok dat ik ze alle drie voorbij heb zien komen de afgelopen dagen. 8)7
*poef* nu is het weg
pi_159995754
Ik vraag t ff hier... een loopauto is dat leuk voor een 2 jarige?

T gaat om deze:

https://m.bol.com/nl/p/re(...)ry=/N/0/Ntt/loopauto
S. 2014
J. 2016
pi_159996020
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik vraag t ff hier... een loopauto is dat leuk voor een 2 jarige?

T gaat om deze:

https://m.bol.com/nl/p/re(...)ry=/N/0/Ntt/loopauto
ja hoor, dat denk ik wel :Y
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159996220
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik vraag t ff hier... een loopauto is dat leuk voor een 2 jarige?

T gaat om deze:

https://m.bol.com/nl/p/re(...)ry=/N/0/Ntt/loopauto
Ligt aan de 2 jarige... Die van mij zitten liever op hun loopfiets


Allebei rond anderhalf zaten ze op deze en zweren er bij
pi_159997059
Oh Pieter Konijn kan ik ook dromen inderdaad. Ze vindt het nog steeds leuk. Op Nederland 3 zijn nu afleveringen die niet op Netflix staan. Die neem ik nu ook op. Na 100x een aflevering gezien te hebben, vind ik nieuwe afleveringen wel leuk :D

GM, leuk cadeau lijkt me dat O+
Wanneer is de jouwe twee?
pi_159997483
De oudste zat rond die leeftijd ook liever op z'n loopfiets (met twee wielen) de jongste vond dat rond haar tweede verjaardag nog wat spannend en zit tot nu toe (2,5) liever op iets met vier wielen en begint nu pas om te kijken naar de loopfiets, die zou zoiets wel leuk gevonden hebben denk ik. Dus ligt een beetje aan het kind wil hij een beetje rustig rond of is hij meer van snelheid maken.
pi_159997803
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 18:51 schreef Omentielvo het volgende:
Oh Pieter Konijn kan ik ook dromen inderdaad. Ze vindt het nog steeds leuk. Op Nederland 3 zijn nu afleveringen die niet op Netflix staan. Die neem ik nu ook op. Na 100x een aflevering gezien te hebben, vind ik nieuwe afleveringen wel leuk :D

GM, leuk cadeau lijkt me dat O+
Wanneer is de jouwe twee?
Dat duurt echt nog 5 maanden dus gelukkig tijd zat maar ik had een meningsverschil met mn vader over of ie leuk is voor n 2 jarige.
S. 2014
J. 2016
pi_159997964
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat duurt echt nog 5 maanden dus gelukkig tijd zat maar ik had een meningsverschil met mn vader over of ie leuk is voor n 2 jarige.
Loutje heeft zo'n soort auto (alleen dan de brandweeruitvoering) en dat is al vanaf haar eerste verjaardag een groot succes :Y

Deze:



[ Bericht 7% gewijzigd door Skittles op 17-02-2016 19:26:03 ]
pi_159998254
Jan zat zelfs met 2 jaar 4 maanden al op een 12 inch fiets, klom er via de bagage drager op anders lukte het niet en hop daar ging hij. Had de gastouder ook nog niet eerder bij de hand gehad zo jong.

Hij heeft van opa en oma met zijn 2de een tractor gekregen maja daarbij loop je het risico leert hij snel het trappen...

pi_160038212
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat duurt echt nog 5 maanden dus gelukkig tijd zat maar ik had een meningsverschil met mn vader over of ie leuk is voor n 2 jarige.
Moeilijk om van te voren goed in te schatten dus. Ik zou het zelf wat bezwaarlijk vinden dat het een nogal groot ding is. Dan is een loopfietsje wat handiger, denk ik. Als je bijvoorbeeld met je kind buiten bent en kind wil ineens niet meer en je moet zo'n ding onder je arm mee naar huis nemen (+ het kind zelf). Of als je kind er binnenshuis mee wil rijden, is het ook nogal een gevaarte.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160038582
Ik werd gisteren door de kdv leidster aangesproken over I's angst voor trappen en hoogtes. Het valt ook op het kdv op dat I soms echt bang is bij het zelf van een trapje afgaan en nu zelfs ook bij het van de stoel afgaan (ze hebben van die verhoogde stoeltjes om aan tafel te kunnen zitten).

Het is mij natuurlijk ook opgevallen dat I geen durfal is. Zo wil ze ook nog graag dat ik bij een glijbaan haar handje vasthoud (ook een lage glijbaan). En vaak wil ze ook bij het van een stoepje afgaan dat ik haar hand vasthoudt. Van de week speelde ze zelf op het balkon. Om weer naar binnen te gaan, moet ze over een drempel stappen en de vloer ligt een stukje lager. Toen wilde ze ook per se niet alleen dat afstapje af, ik moest haar hand komen vasthouden. Op het kdv merken ze dit dus ook. Ze vroegen zich af of I misschien hoogtevrees heeft of zo.

Daarbij weten ze ook dat I een half jaar geleden thuis van de trap is gevallen (helemaal van boven naar beneden; ze had er gelukkig verder niets van, op een klein wondje na, maar schrikken was het natuurlijk wel), dus zou er wellicht een verband zijn?

Ik weet het zelf niet zo goed. Al voordat ze van de trap viel, hadden we in speeltuinen gemerkt dat ze van de glijbaan afgaan best eng vindt. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat het een het ander heeft gestimuleerd. Ik weet eigenlijk niet of zoiets als hoogtevrees echt al voorkomt op zo'n jonge leeftijd. Ik heb eerder het idee dat ze gewoon heel voorzichtig is. Je ziet dat bij al haar bewegingen: ze denkt na bij dingen die ze doet, en zal zich niet roekeloos in iets storten. Ze liep bijvoorbeeld ook 'pas' los bij 18 maanden en heeft ook weinig bulten of blauwe plekken gehad tot nu toe, omdat ze wel uitkijkt om te vallen of zich ergens aan te stoten. Als ze een speeltje pakt dat onder de tafel ligt, dan zie je dat ze heel geconcentreerd en voorzichtig bukt om te voorkomen dat ze haar hoofd stoot. Ik vind het wel schattig om te zien, het geeft denk ik wel aan hoe ze is.

Ik twijfel een beetje hoe we hier het beste mee om kunnen gaan. Wat ik zelf doe, is dat ik wel altijd bij haar kom als ze het eng vindt. Maar ik probeer ook langzaam dingen te stimuleren, bijvoorbeeld in plaats van mijn hele hand vasthouden alleen 1 vinger. Of zoals van de week als ze staat te schreeuwen bij de balkondeur omdat ze wil dat ik haar kom helpen, dan zeg ik een paar keer dat ze dit prima zelf kan. Als ze dan nog steeds niet alleen durft, ga ik haar wel helpen.

Herkenbaar voor iemand, en misschien nog tips & trucs?

Fotootje van de dame in kwestie, terwijl ze iets doet ze waar wel veel lol in heeft: helpen in de keuken. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Franny_G op 19-02-2016 12:17:56 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160038663
Ziet ze goed Franny?
pi_160038699
Volgens mij wel. Ze kan vliegtuigen en vogels die hoog in de lucht zijn prima aanwijzen, en met boekjes en filmpjes kijken, merk ik nooit aan haar dat ze iets niet goed ziet. Maar haar ogen zijn nog niet getest.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160038708
Wat een lieve dame O+

Ik herken het niet Franny. Maar kan het zijn dat ze misschien niet goed de diepte kan zien? :*
pi_160038779
Ik bedenk me nu dat de arts op het cb de laatste keer wel naar haar ogen heeft gekeken, (op eventueel tekenen van scheelheid, is volgens mij standaard), maar zij zag niets bijzonders. Maar dat geen diepte kunnen zien, is op zich wel interessant om eens in te verdiepen.

Aan de andere kant: ze kan prima met een bal overweg, kan bijvoorbeeld goed voetballen al, het lijkt me dat zoiets lastig is als je moeilijk diepte kunt zien.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160039421
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 12:12 schreef Franny_G het volgende:
Ik werd gisteren door de kdv leidster aangesproken over I's angst voor trappen en hoogtes. Het valt ook op het kdv op dat I soms echt bang is bij het zelf van een trapje afgaan en nu zelfs ook bij het van de stoel afgaan (ze hebben van die verhoogde stoeltjes om aan tafel te kunnen zitten).

Het is mij natuurlijk ook opgevallen dat I geen durfal is. Zo wil ze ook nog graag dat ik bij een glijbaan haar handje vasthoud (ook een lage glijbaan). En vaak wil ze ook bij het van een stoepje afgaan dat ik haar hand vasthoudt. Van de week speelde ze zelf op het balkon. Om weer naar binnen te gaan, moet ze over een drempel stappen en de vloer ligt een stukje lager. Toen wilde ze ook per se niet alleen dat afstapje af, ik moest haar hand komen vasthouden. Op het kdv merken ze dit dus ook. Ze vroegen zich af of I misschien hoogtevrees heeft of zo.

Daarbij weten ze ook dat I een half jaar geleden thuis van de trap is gevallen (helemaal van boven naar beneden; ze had er gelukkig verder niets van, op een klein wondje na, maar schrikken was het natuurlijk wel), dus zou er wellicht een verband zijn?

Ik weet het zelf niet zo goed. Al voordat ze van de trap viel, hadden we in speeltuinen gemerkt dat ze van de glijbaan afgaan best eng vindt. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat het een het ander heeft gestimuleerd. Ik weet eigenlijk niet of zoiets als hoogtevrees echt al voorkomt op zo'n jonge leeftijd. Ik heb eerder het idee dat ze gewoon heel voorzichtig is. Je ziet dat bij al haar bewegingen: ze denkt na bij dingen die ze doet, en zal zich niet roekeloos in iets storten. Ze liep bijvoorbeeld ook 'pas' los bij 18 maanden en heeft ook weinig bulten of blauwe plekken gehad tot nu toe, omdat ze wel uitkijkt om te vallen of zich ergens aan te stoten. Als ze een speeltje pakt dat onder de tafel ligt, dan zie je dat ze heel geconcentreerd en voorzichtig bukt om te voorkomen dat ze haar hoofd stoot. Ik vind het wel schattig om te zien, het geeft denk ik wel aan hoe ze is.

Ik twijfel een beetje hoe we hier het beste mee om kunnen gaan. Wat ik zelf doe, is dat ik wel altijd bij haar kom als ze het eng vindt. Maar ik probeer ook langzaam dingen te stimuleren, bijvoorbeeld in plaats van mijn hele hand vasthouden alleen 1 vinger. Of zoals van de week als ze staat te schreeuwen bij de balkondeur omdat ze wil dat ik haar kom helpen, dan zeg ik een paar keer dat ze dit prima zelf kan. Als ze dan nog steeds niet alleen durft, ga ik haar wel helpen.

Herkenbaar voor iemand, en misschien nog tips & trucs?

Fotootje van de dame in kwestie, terwijl ze iets doet ze waar wel veel lol in heeft: helpen in de keuken. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ellie heeft dit ook, dus ik herken het wel. Ze gaat niet alleen van de glijbaan, niet te hard op de loopfiets, niet alleen de trap af en zelfs een stoeprandje vindt ze spannend.
Maar ze liep wel met 11 maanden en vindt vliegen en hard ronddraaien met papa of in de draaimolen wel leuk.

Ik ga er vanuit dat ze voorzichtig is, eigenlijk. Ellie is bedachtzaam en doet alles graag op haar manier, en dat is prima. Daarom til ik haar thuis de trap af, geef ik een handje en laat haar het zelf bepalen.
Misschien zijn het haar ogen, dat zou kunnen. Daar komen we dan wel achter met 3 jaar, want ik heb op dit moment eigenlijk geen aanleiding om haar te laten testen: ze doet alles (behalve springen), maar met beleid. Gevallen is ze niet, dus dat zal het hier niet zijn.

Dus ik heb niet echt tips, behalve dat je haar best die zekerheid kunt bieden. Ze leert het wel - er is geen 12-jarige die geen trap af durft ;).
Home is where the O+ is...
pi_160040280
Ik zie zelf verminderd diepte en ik zat (en zit eigenlijk nog steeds) onder de blauwe plekken. :X
Ik herken het niet bij M. Die is wat glijbanen betreft beseft eerder wat onbesuisd, misschien ziet zij ook geen diepte ;) Zoals Cwen beschrijft zou ik er ook mee omgaan.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 14:11:37 #136
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_160041041
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 12:12 schreef Franny_G het volgende:
Ik werd gisteren door de kdv leidster aangesproken over I's angst voor trappen en hoogtes. Het valt ook op het kdv op dat I soms echt bang is bij het zelf van een trapje afgaan en nu zelfs ook bij het van de stoel afgaan (ze hebben van die verhoogde stoeltjes om aan tafel te kunnen zitten).

Het is mij natuurlijk ook opgevallen dat I geen durfal is. Zo wil ze ook nog graag dat ik bij een glijbaan haar handje vasthoud (ook een lage glijbaan). En vaak wil ze ook bij het van een stoepje afgaan dat ik haar hand vasthoudt. Van de week speelde ze zelf op het balkon. Om weer naar binnen te gaan, moet ze over een drempel stappen en de vloer ligt een stukje lager. Toen wilde ze ook per se niet alleen dat afstapje af, ik moest haar hand komen vasthouden. Op het kdv merken ze dit dus ook. Ze vroegen zich af of I misschien hoogtevrees heeft of zo.

Daarbij weten ze ook dat I een half jaar geleden thuis van de trap is gevallen (helemaal van boven naar beneden; ze had er gelukkig verder niets van, op een klein wondje na, maar schrikken was het natuurlijk wel), dus zou er wellicht een verband zijn?

Ik weet het zelf niet zo goed. Al voordat ze van de trap viel, hadden we in speeltuinen gemerkt dat ze van de glijbaan afgaan best eng vindt. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat het een het ander heeft gestimuleerd. Ik weet eigenlijk niet of zoiets als hoogtevrees echt al voorkomt op zo'n jonge leeftijd. Ik heb eerder het idee dat ze gewoon heel voorzichtig is. Je ziet dat bij al haar bewegingen: ze denkt na bij dingen die ze doet, en zal zich niet roekeloos in iets storten. Ze liep bijvoorbeeld ook 'pas' los bij 18 maanden en heeft ook weinig bulten of blauwe plekken gehad tot nu toe, omdat ze wel uitkijkt om te vallen of zich ergens aan te stoten. Als ze een speeltje pakt dat onder de tafel ligt, dan zie je dat ze heel geconcentreerd en voorzichtig bukt om te voorkomen dat ze haar hoofd stoot. Ik vind het wel schattig om te zien, het geeft denk ik wel aan hoe ze is.

Ik twijfel een beetje hoe we hier het beste mee om kunnen gaan. Wat ik zelf doe, is dat ik wel altijd bij haar kom als ze het eng vindt. Maar ik probeer ook langzaam dingen te stimuleren, bijvoorbeeld in plaats van mijn hele hand vasthouden alleen 1 vinger. Of zoals van de week als ze staat te schreeuwen bij de balkondeur omdat ze wil dat ik haar kom helpen, dan zeg ik een paar keer dat ze dit prima zelf kan. Als ze dan nog steeds niet alleen durft, ga ik haar wel helpen.

Herkenbaar voor iemand, en misschien nog tips & trucs?

Fotootje van de dame in kwestie, terwijl ze iets doet ze waar wel veel lol in heeft: helpen in de keuken. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel herkenbaar. V is ook altijd voorzichtig geweest. Hij durft pas sinds de zomer zelf van de glijbaan en daar de trap op etc.

Wij hebben hem eigenlijk altijd geholpen en niks geforceerd. Hij heeft ook nooit op een loopfiets gedurfd. In het afgelopen half jaar is hij al veel meer gaan durven. Gaat zelf van de glijbaan, durft van de glijbaan in het zwembad, trappen geen probleem meer.

Mijn enige tip zou dus zijn geef het tijd :) .

Wat een gezellige foto zo :) . Samen koken O+ .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_160041194
Dank voor jullie reacties. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160041897
Mijn kinderen zijn net zo, Franny, en niet alleen m.b.t. trappen. In hun geval is het denk ik een combinatie tussen aanleg (ze denken voor ze doen, niet andersom) en conditionering (ze worden door mij aangemoedigd om voorzichtig te zijn). Dat heeft wel eens voor opmerkingen van kleuterleidsters en -juffen gezorgd. Ik zag dat Ivan er bij zwemles last van had: andere kinderen sprongen gewoon in het water en hij kwam niet zover omdat hij te veel nadacht. Pas toen hij genoeg vertrouwen erin had, ging hij in het water springen (en eerst nog heel voorzichtig). Dat remde hem aanvankelijk in zijn zwemontwikkeling.

Tja, wat kan ik ervan zeggen. Ik vond het vooral maar gezeur van de leidsters en juf. Voorzichtig zijn zou je ook als een deugd kunnen zien. Maar goed, ik let er heus op dat ik niet te vaak 'pas op!' roep, ik laat ze vrij, ik moedig ze aan. Grappig genoeg zie ik dat ze steeds meer durven. Ivan zal nog steeds niet een lantaarnpaal in klimmen zoals sommige buurtkindjes, maar hij krijgt geen opmerkingen over te voorzichtig zijn van zijn gymleraar en hij is inmiddels een van de beste zwemmers.

Het lijkt me eigenlijk veel lastiger om een kind te hebben dat risico's niet goed in kan schatten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_160041898
Ik herken het ook van M Franny. Ik denk dat het bij M een combinatie is/was van minder goed zien (hij heeft inmiddels een bril), wat faalangstig en hoogtevrees.

En wat Claudia ook zegt, hier ook een kind eerst denkt dan doet en daarbij ook veel te ver doordenkt.
pi_160043471
Herkenbaar Claudia, maar dan vooral van mijzelf. :D . Eén van mijn jeugdtraumaatjes is, dat ik bij zwemles niet van de kant durfde te springen en daarom heel lang het trapje mocht gebruiken, maar toen ineens door mijn zwemlerares gedwongen werd toch te spingen. Ik ervaarde niets minder dan doodsangst. Ben wel gesprongen, en was over mijn angst heen, maar tjongejonge, ik ging echt eventjes dood, mijn keel was helemaal dichtgeknepen. Dus die voorzichtigheid van I is misschien ook wel genetisch bepaald. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160048901
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 15:57 schreef Franny_G het volgende:
Dus die voorzichtigheid van I is misschien ook wel genetisch bepaald. :+ .
Voor wat het waard is: ik vermoed dat bedachtzaamheid correleert met intelligentie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_160062724
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Voor wat het waard is: ik vermoed dat bedachtzaamheid correleert met intelligentie.
Ik ook, in veel gevallen :Y. Niet uitsluitend, uiteraard.

Kyara, hebben jullie achteraf nog meer gemerkt van M's zicht? Dingen dat je nu denkt: ja logisch?

Overigens heb ik zelf net als Limone ook geen goed dieptezicht, die blauwe plekken herken ik wel ;).
Home is where the O+ is...
pi_160062743
Onze peuter gaat zo naar peutergym. Ik ben zo benieuwd hoe ie het vindt :D.
En alle informatie voor groep 1 is binnen.. Nog een maand een peuter in huis :o.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_160063185
Spannend Kuuk! Nog maar een maandje :o Heeft hij er zin in en zijn jullie er aan toe?

Ik herken het voorzichtige wel maar het niet durven niet Franny. niet in mijn peuter dan, wel in mijzelf :D Mijne is een echt jongetje in dat opzicht, glijbanen kunnen hem niet hoog genoeg zijn. Ik laat hem daarin zijn gang gaan, hij is voorzichtig, bedachtzaam en motorisch goed en kan heel goed zelf inschatten wat hij wel en niet kan (en wil!). Op een trampoline vindt hij bijvoorbeeld fantastisch, maar niet als er al drie kinderen op staan.

Ik sta er wel naast om hem te begeleiden uiteraard, hij mag niet overal op. En ik let er op dat ik niet steeds 'pas op!' of 'voorzichtig'. Ik was dus zo'n kind wat te ver doordacht en daardoor weinig durfde, ik wil niet dat hij dat overneemt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 20-02-2016 13:16:00 ]
pi_160065442
Wat veranderen peuters toch snel hé...paar maanden geleden wilde Flint absoluut niet alleen spelen en nu kan hij zich prima vermaken met zijn vliegtuigjes. En komt mij nu halen als hij echt samen iets wil doen, puzzelen of boekje lezen.

Afgelopen weekend werd ik verrast door mijn vriend, ik had tijdens het avondeten verteld dat ik het vroeger zo leuk vond dat mijn vader met mij liedjes zong met zijn gitaar erbij. Dus afgelopen weekend kreeg ik ineens een gitaar! Onder het mom van dit roep je al zo lang! Succes ermee! Dus kan aan de bak!
Flint vind het geweldig al kan ik er nog niks mee haha.

Verder is hij zo lief...
Ik ben sochtends vaak erg misselijk door de zwangerschap. Met flink overgeven etc
In het begin hoorde ik dan Flint ook kots geluiden maken.
Nu komt hij naar me toe, hoor ik hem vragen " gaat het mama?, komt wel goed ikke blijf bij jou mama niet verdrietig zijn!" zo lief
Leg hem dan maar uit dat mama niet verdrietig is maar een beetje ziek
Kreeg vanochtend weer als antwoord geeft niet mama is goed....
Grote broer in wording O+
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_160065972
Wat lief van flint O+ Heerlijk van die bezorge/zorgzame peuters :)

Heeft iemand DE tip tegen pluizig haar?
Peuter gaat (bijna) elke avond in de douche voor het slapen gaan. Niet altijd haren wassen maar wel altijd haren nat, dat vind ze heerlijk. Maar ze gaat dus met redelijk nat haar naar bed (eerder in de douche is helaas planningtechnisch hier niet mogelijk) maar ze wordt s ochtends wakker met een enorme pluizenbol waar niks mee te beginnen is... Iemand tips hoe dit weer een beetje redelijk te krijgen? Ze wil momenteel bijna nooit meer een staartje. Ik heb wel iets van olie gekocht tegen pluizig haar maar dat zorgt vooral voor vet haar en nog steeds wat pluis :{
pi_160066170
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:54 schreef hilliebillie het volgende:
Wat lief van flint O+ Heerlijk van die bezorge/zorgzame peuters :)

Heeft iemand DE tip tegen pluizig haar?
Peuter gaat (bijna) elke avond in de douche voor het slapen gaan. Niet altijd haren wassen maar wel altijd haren nat, dat vind ze heerlijk. Maar ze gaat dus met redelijk nat haar naar bed (eerder in de douche is helaas planningtechnisch hier niet mogelijk) maar ze wordt s ochtends wakker met een enorme pluizenbol waar niks mee te beginnen is... Iemand tips hoe dit weer een beetje redelijk te krijgen? Ze wil momenteel bijna nooit meer een staartje. Ik heb wel iets van olie gekocht tegen pluizig haar maar dat zorgt vooral voor vet haar en nog steeds wat pluis :{
Andrelon! Diverse soorten gebruik dit voor de jongens


Jan zijn kapsel is sowieso drama moet weer naar de kapper ff tijd voor vinden, papa is weinig thuis dus moet met 2 kinderen
pi_160066443
Geen tips hier hillie. Bij het kdv smeren ze nog wel eens de een of andere Zwitsalmeuk in Otjes haar. Ik zie niet heel veel verschil en die lucht :X

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:26 schreef Ereshkigal het volgende:

Verder is hij zo lief...
Ik ben sochtends vaak erg misselijk door de zwangerschap. Met flink overgeven etc
In het begin hoorde ik dan Flint ook kots geluiden maken.
Nu komt hij naar me toe, hoor ik hem vragen " gaat het mama?, komt wel goed ikke blijf bij jou mama niet verdrietig zijn!" zo lief
Leg hem dan maar uit dat mama niet verdrietig is maar een beetje ziek
Kreeg vanochtend weer als antwoord geeft niet mama is goed....
Grote broer in wording O+
Ah wat lief O+
Otje kan ineens heel goed alleen spelen als ik moet kokhalzen :D al komt ze later wel even informeren of het over is.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 13:24:20 #149
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160066484
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:54 schreef hilliebillie het volgende:
Wat lief van flint O+ Heerlijk van die bezorge/zorgzame peuters :)

Heeft iemand DE tip tegen pluizig haar?
Peuter gaat (bijna) elke avond in de douche voor het slapen gaan. Niet altijd haren wassen maar wel altijd haren nat, dat vind ze heerlijk. Maar ze gaat dus met redelijk nat haar naar bed (eerder in de douche is helaas planningtechnisch hier niet mogelijk) maar ze wordt s ochtends wakker met een enorme pluizenbol waar niks mee te beginnen is... Iemand tips hoe dit weer een beetje redelijk te krijgen? Ze wil momenteel bijna nooit meer een staartje. Ik heb wel iets van olie gekocht tegen pluizig haar maar dat zorgt vooral voor vet haar en nog steeds wat pluis :{


Maakt bij mij verschil tussen

en

KuikenGuppy
pi_160067198
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 13:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Maakt bij mij verschil tussen

[ afbeelding ] en

[ afbeelding ]
Dat beloofd veel goeds! :o

Eens op zoek naar deze of naar de eerder genoemde andrelon!
pi_160067697
Fijne van de andrelon vind ik dat het haar ook zachter en beter te borstelen is.

De andere weet ik niet hoe die is
pi_160067734
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 09:54 schreef Mineola het volgende:
Spannend Kuuk! Nog maar een maandje :o Heeft hij er zin in en zijn jullie er aan toe?
Ja en ja. :D hij wil nu al naar de basisschool. Zo schattig.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_160067759
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 08:37 schreef Cwen het volgende:
Kyara, hebben jullie achteraf nog meer gemerkt van M's zicht? Dingen dat je nu denkt: ja logisch?

Ik vind dat lastig. Bij M zijn de afgelopen maand veel puzzelstukjes op hun plek gevallen. Heel ander kind, ook qua bewegen. Maar ik weet niet of zijn bril daar iets mee te maken heeft of dat het alleen school is. Waarschijnlijk een combinatie.

Ooh Kuukske, gaat ook snel! Nog maar een maandje en dan een kleuter! Gaat hij binnenkort wennen?

Ik heb voor mijn meiden (en voor mezelf trouwens ook) deze:
pi_160069000
Ik heb verder geen tips of toevoegingen Franny, ik zou het wel waarderen dat je er op wordt gewezen door de leidsters. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je er meteen iets ook mee moet :)
De leidsters van Ow z'n kdv hadden mij erop gewezen dat hij wel echt heel gevoelig en (soort van) angstig is. We doen er nog even niets mee, maar zijn ons er nu wel bewuster van....

Ik had gisteren een workshop over excutieve functies, die echt mijn ogen heeft geopend en ik toch ff wil delen :)
Het ging erom dat er vaak ouders bij de kleuters komen met "mijn kind kan al memory/al heel veel letters". Dat kunnen ze dan ook omdat ze het vaak hebben geleerd op de tablet. Als ze dan echt memory moeten spelen lukt het niet, want ze hebben nooit geleerd structuur in de kaartjes te maken, echt op de beurt te wachten, en alle handelingen die er echt bij horen. Of ze kunnen al heel veel letters, maar alleen vanuit de tablet, niet gevoeld, niet gestempeld of nooit op zoek naar gegaan.
Waardoor deze kinderen weer een deuk in hun zelfvertrouwen kunnen krijgen, want ze konden dat toch.
Niet dat tablets slecht zijn, juist ook heel belangrijk in deze maatschappij. Maar voor het leren van excutieve functies zijn ze minder geschikt...
Conclusie: speel irl spelletjes en veel!

Ik vond er zo'n mooi inzicht!

Dus vanavond gaan vriendje en ik weer eens spelletjes doen ipv beeldbuizen...
(Met sushi! Want dat heb ik verdiend... Ik heb heel veel werkstress.... En ik ben juist heel relax met werk dus dat zegt wel wat! )
pi_160073926
Over 3,5 week gaat ie wennen oo school. Baal er wel van dat meneer heeft besloten niet meer aan te geven te moeten poepen/plassen. En dus gewoon in z'n broek staat te poepen ;(.

Dus. Als iemand nog tips heeft.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_160076257
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:41 schreef Kuukske het volgende:
Over 3,5 week gaat ie wennen oo school. Baal er wel van dat meneer heeft besloten niet meer aan te geven te moeten poepen/plassen. En dus gewoon in z'n broek staat te poepen ;(.

Dus. Als iemand nog tips heeft.
Hier dat probleem ook gehad vlak voor Jelle naar school moest. Ben er mee naar de huisarts geweest omdat ik ook geen idee had waar het hem in zat bij hem. Heb toen (licht) laxeermiddel voor hem gehad om te kijken of het te maken had dat het misschien pijn deed en het daarom op hield en het dan op een gegeven moment niet meer tegen te houden is. En op haar advies ook extreem gaan belonen voor een week. Dus elke keer dat ie op de wc gepoept had een klein cadeautje. Dat werkte wel en daarna nog een week met een stickerkaart waar hij elke dag dat hij geen ongelukje had een sticker op mocht plakken en als hij die week geen (noemenswaardige) ongelukjes had kreeg hij van de huisarts echte dokterspulletjes.

Dit zo extreem omdat ik wist dat hij het wel kon (was een half jaar helemaal zindelijk geweest) maar had geen idee waarom niet meer. Alles al wel geprobeerd eerder (dus niet boos worden en hem helpen en later hem het zelf schoon laten maken wat hij niet leuk vond, elke zoveel tijd vragen of laten proberen (waarop hij dan niet hoefde en een kwartier later toch z'n broek vol had). Omdat ik het niet meer wist en hij over een week naar school moest met hem naar de huisarts geweest en bovenstaande geadviseerd gekregen en toegepast. Maar wat ik eerder al zei, ik wist dat hij het wel kon en had verder alles geprobeerd.
Hij heeft nog wel een paar keer een klein ongelukje gehad maar het was blijkbaar even de stimulatie die hij even nodig had om weer zekerheid te krijgen dat hij het kon.

Ook op school even besproken, daar gaven ze aan dat het geen probleem was als het een enkele keer voor zou komen in het begin. Stelde me ook wel gerust omdat ik eerder gehoord had dat kinderen zindelijk zouden moeten zijn als ze naar school gaan.
pi_160097894
Help!! Volgens mij hebben wij een waterpokje! Viel me al op dat hij een vlekje in z'n gezicht had maar nu zaten we net aan tafel en zag ik ineens in zijn gezicht heel veel kleine rode puntjes! Ook armen buik en rug...verder issie zichzelf gewoon! Wie heeft er de gouden tip om de komende dagen door te komen, wat is een must have!???
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  zondag 21 februari 2016 @ 19:09:16 #158
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_160099243
Iets jeukstillends! Havermout badje hielp hier wel aardig (havermout in een oude panty en die aan de badkraan) en verder heb ik haar regelmatig ingesmeerd met KidsClin, dat gaf ook wel iets verlichting.

Verder is de nagels korthouden ook geen overbodige luxe.

Beterschap!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_160099368
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:26 schreef Ereshkigal het volgende:
Help!! Volgens mij hebben wij een waterpokje! Viel me al op dat hij een vlekje in z'n gezicht had maar nu zaten we net aan tafel en zag ik ineens in zijn gezicht heel veel kleine rode puntjes! Ook armen buik en rug...verder issie zichzelf gewoon! Wie heeft er de gouden tip om de komende dagen door te komen, wat is een must have!???
Havermout en pantykousjes!!!! Als het jeukt havermout in de panty doen en in bad gooien kind en bad zetten. Steeds pantykousje wat water laten absorberen en dan uit knijpen over de plekken heen helpt heel goed tegen de jeuk

Verder had ik wel een of ander waterpokken goedje werkte goed erbij maar was alleen niet afdoende

Nagels kort

Paracetamol in huis bij evt koorts

ik was bij de oudste heel blij dat hij het toen amper had, helaas heeft hij het nogmaals gekregen toen Teun even heel goed de waterpokken had... en die heeft alle kinderen bij de gastouder aangestoken ook de kinderen die het netzo als Jan heel licht hadden gehad... dus iedereen had binnen een paar weken de waterpokken gehad ;)
  zondag 21 februari 2016 @ 19:19:29 #160
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160099509
Hier hielpen ook havermout en kidsclin. Wel een martelgang om dat kidsclin te smeren want dat wou ze echt niet hebben, maarja....

Het allerbeste hielpen in eerste instantie gewoon op mijn buik liggen slapen, daarna filmpjes kijken, en toen de meeste blaasjes waren ingedroogd; eindeloos over haar rug kriebelen....
  zondag 21 februari 2016 @ 21:48:27 #161
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_160104218
Hier havermoutbadjes (in washandje werkte trouwens ook goed) en Kidsclin uit de koelkast. Had ook een homeopathisch middeltje maar dat werkte hier totaal niet. Beterschap!
pi_160106521
Kidsclin vond mijn peuter juist heerlijk, je zag hem ontspannen tijdens het insmeren. Helaas hielp het niet heel lang (maar het was toen erg warm, dat helpt ook niet natuurlijk). Wij deden ook havermout in een hydrofiel washandje, ging prima. Laten weken in het water en idd uitknijpen.

Sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 21 februari 2016 @ 23:14:26 #163
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_160107402
Ja Kidsclin werkte hier ook goed. Maar had ook ngo een goedje van VSM wat niks/weinig deed. Nou ja, bij de lichte pokjes van M wel maar D zat helemaal onder en was bijna misvormd door alle zwellingen in haar gezicht en daar hielp het dus niet.
pi_160110752
quote:
2s.gif Op zondag 21 februari 2016 23:14 schreef Kyara het volgende:
Ja Kidsclin werkte hier ook goed. Maar had ook ngo een goedje van VSM wat niks/weinig deed. Nou ja, bij de lichte pokjes van M wel maar D zat helemaal onder en was bijna misvormd door alle zwellingen in haar gezicht en daar hielp het dus niet.
Ik reageerde meer op LB, quoten is soms toch handig ;). Dat smeren een martelgang was bij haar E.

Over E. gesproken, hoe vindt ze haar broertje? O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_160111200
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:37 schreef Loj het volgende:
Ik heb verder geen tips of toevoegingen Franny, ik zou het wel waarderen dat je er op wordt gewezen door de leidsters. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je er meteen iets ook mee moet :)
De leidsters van Ow z'n kdv hadden mij erop gewezen dat hij wel echt heel gevoelig en (soort van) angstig is. We doen er nog even niets mee, maar zijn ons er nu wel bewuster van....

Ik had gisteren een workshop over excutieve functies, die echt mijn ogen heeft geopend en ik toch ff wil delen :)
Het ging erom dat er vaak ouders bij de kleuters komen met "mijn kind kan al memory/al heel veel letters". Dat kunnen ze dan ook omdat ze het vaak hebben geleerd op de tablet. Als ze dan echt memory moeten spelen lukt het niet, want ze hebben nooit geleerd structuur in de kaartjes te maken, echt op de beurt te wachten, en alle handelingen die er echt bij horen. Of ze kunnen al heel veel letters, maar alleen vanuit de tablet, niet gevoeld, niet gestempeld of nooit op zoek naar gegaan.
Waardoor deze kinderen weer een deuk in hun zelfvertrouwen kunnen krijgen, want ze konden dat toch.
Niet dat tablets slecht zijn, juist ook heel belangrijk in deze maatschappij. Maar voor het leren van excutieve functies zijn ze minder geschikt...
Conclusie: speel irl spelletjes en veel!

Ik vond er zo'n mooi inzicht!

Dus vanavond gaan vriendje en ik weer eens spelletjes doen ipv beeldbuizen...
(Met sushi! Want dat heb ik verdiend... Ik heb heel veel werkstress.... En ik ben juist heel relax met werk dus dat zegt wel wat! )
Mag ik aanvullen dat ik vind het dan vooral ook aan de ouders is die interessegebieden te stimuleren? Een kind speelt op een zeker moment dus letters of memory op de iPad en zal daar normaliter vanzelf iets over zeggen of opmerken. Ik vind dat je daar als ouder dan iets mee moet om die 'gevoelige periode' voor die executieve functie te stimulereb. Koopomemory op MP, ga naar buiten om nummerborden te lezen of letters te voelen in het tuincentrum... Doe er iets dan mee, dan zet die kennis zich echt wel om.
Helaas vraagt dat wel veel aandacht voor je kind en zijn natuurlijk genoeg mensen die daar de tijd/aandacht/zin voor hebben. Die keerzijde van electronisch leren zul je dus altijd houden, maar dat ligt voor mijn gevoel meer aan de ouders dan aan de tablet.
/stokpaardje ;)
Home is where the O+ is...
pi_160111211
Hillie, ik zou eens kijken of een natuurlijke shampoo wat wil helpen. En is het mogelijk om haar haren niet nat te maken? Pluizig = droog, en water en reguliere shampoo spoelen het vet dat van nature de hoofdhuid en haren verzorgt, weg, waardoor het uitdroogt.

Eresh, ik hoor idd goede verhalen over havermout en kidsclin. Maar we moeten nog waterpokken hier.
Home is where the O+ is...
pi_160111709
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 08:38 schreef Cwen het volgende:
Hillie, ik zou eens kijken of een natuurlijke shampoo wat wil helpen. En is het mogelijk om haar haren niet nat te maken? Pluizig = droog, en water en reguliere shampoo spoelen het vet dat van nature de hoofdhuid en haren verzorgt, weg, waardoor het uitdroogt.

Eresh, ik hoor idd goede verhalen over havermout en kidsclin. Maar we moeten nog waterpokken hier.
Haren niet nat maken gaat lastig worden aangezien de douchekop niet zo laag kan dat haar haar niet nat wordt en ze het zelf heerlijk vind om met haar hoofd onder de douche te staan. Shampoo gebruiken we maar een of soms twee keer in de week bij haar, maar een natuurlijke shampoo is het proberen waard inderdaad (is voor mijn gevoelige hoofdhuid denk ook niet slecht ;))

Heb nu zon pompflacon van andrelon en dat temt de pluizenbol wel zonder het haar heel vet te maken gelukkig.


Waterpokken hebben we hier afgelopen voorjaar gehad (gelukkig toen we net terug waren uit Turkije, anders was het daar een groot drama geweest denk ik ;( ).
Hier waren de tweede en de derde nacht een drama van de jeuk en pijn. En die dagen leek niets te helpen. Heb kidsclin gebruikt en een havermout badje maar of het iets uithaalde weet ik niet. Na die twee dagen afzien hadden ze er in ieder geval geen (weinig) last meer van.
Beterschap met de pokjes :*
pi_160111892
Ik ben heel benieuwd of Luuk nog waterpokken gaat krijgen. Hij was 8 maanden toen hijze had, maar is enorm ziek geweest. Had ontstoken pokken en weigerde al het eten en drinken. Was fijn zo in een hittegolf. We waren op vakantie en zijn nog bij de hap geweest met m.
*poef* nu is het weg
pi_160112937
Mijn jongens gebruiken geen shampoo, ik vind het echt een aanrader. Wij missen het niet, misschien is helemaal geen shampoo ook een optie hillie?
pi_160113903
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:17 schreef Zana het volgende:
Gisteren kwam op tv een uitzending over prestatiedruk voor kleuters op basisscholen: http://npo.nl/KN_1676827

Best wel interessant vond ik.
Ik ga m vanavond kijken, maar ik dacht dat dit misschien ook wel leuk is voor anderen die nog een basisschool moeten kiezen..
pi_160113984
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:54 schreef L-E het volgende:
Mijn jongens gebruiken geen shampoo, ik vind het echt een aanrader. Wij missen het niet, misschien is helemaal geen shampoo ook een optie hillie?
Ellie ook niet inderdaad, gaat echt prima.
Voor mezelf lukt dat helaas (nog) niet.
Home is where the O+ is...
pi_160113991
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:37 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Ik ga m vanavond kijken, maar ik dacht dat dit misschien ook wel leuk is voor anderen die nog een basisschool moeten kiezen..
Die ga ik ook bekijken!
Home is where the O+ is...
pi_160114008
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:40 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ellie ook niet inderdaad, gaat echt prima.
Voor mezelf lukt dat helaas (nog) niet.
Ik durf het ook niet te proberen. Straks zit mijn haar slecht :'(!
pi_160114985
Wij gebruiken allemaal de yess to carrots shampoo. Bevalt echt supergoed.
pi_160115398
Bij Riley was ik haar haar 1 keer per week met shampoo. Verder alleen met water.

Yess to carrots heb ik ook. Maar die vindt Riley heel eng. Een keer te snel haar ogen opengedaan.
pi_160116234
Yes to Carrots is inderdaad heel fijn, al werkt Logona voor mijn haar beter. Voor Ellie heb ik een Aleppozeep voor het geval dat er pindakaas, tomatensaus en snot tegelijk in haar haren zit :D
Home is where the O+ is...
pi_160117207
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:37 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Ik ga m vanavond kijken, maar ik dacht dat dit misschien ook wel leuk is voor anderen die nog een basisschool moeten kiezen..
Dit is een fascinerend onderzoek van de Monitor, over de prestatiedrang in scholen en dan in het bijzonder bij de kleuterklassen.
Volgens mij ligt de oorzaak van deze prestatiedrang bij onze enorm prestatiegericte maatschappij. In die zin is het 'logisch' dat we dat al op de basisschool doorvoeren - we zijn niet anders meer gewend.
Maar vind ik het een goede ontwikkeling? Nee. Totaal niet. Ik denk dat je kinderen de mogelijkheid moet geven om te leren van ervaringen, in moet spelen op hun gevoelige perioden en dat diversiteit binnen klassen juist heel erg belangrijk is. De één kan dit, de ander dat - mooi zo!

Het sterkt me wel enorm in onze schoolkeuze voor Elinor - ze gaat straks naar een Montesoorischool die nauwelijks toetst en kinderen stimuleert te leren waar hun interesse ligt.
Maar wat zou ik graag zien dat er meer van dat soort scholen zijn, waar je de ruimte krijgt om dat te leren wat bij je past. Niet om afbreuk te doen aan wat we moeten kennen om in de maatschappij mee te komen; maar om te stimuleren dat je met zelfverzekerdheid en kennis die maatschappij in kunt stappen.
Home is where the O+ is...
pi_160119185
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:23 schreef Cwen het volgende:
Yes to Carrots is inderdaad heel fijn, al werkt Logona voor mijn haar beter. Voor Ellie heb ik een Aleppozeep voor het geval dat er pindakaas, tomatensaus en snot tegelijk in haar haren zit :D
Nu ik iemand tref die alledrie deze zepen kent :+ Welke prikt niet in de ogen?
  maandag 22 februari 2016 @ 16:31:11 #179
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160120777
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 07:05 schreef Phaidra het volgende:

Over E. gesproken, hoe vindt ze haar broertje? O+
Ze vindt hem heel interessant, en wil graag foto's van hem zien en alles benoemen enzo, maar ze denkt dat S in een huisje (de couveuse) in het ziekenhuis woont. En mama heeft een zere buik dus die is ook even in het ziekenhuis, en als de buik beter is komt mama weer naar huis. Die baby, die komt in dat plaatje niet voor.

Ze mag uiteraard langskomen, maar ze trekt het niet zo heel best. Thuis rommelt ze lekker aan met oma, en zolang ze er niet om vraagt om hier langs te komen, hebben we besloten om het maar niet te doen.

Ze is hier zaterdag namelijk krijsend afgevoerd, en dat is voor niemand leuk. -O-
pi_160122616
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:31 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ze vindt hem heel interessant, en wil graag foto's van hem zien en alles benoemen enzo, maar ze denkt dat S in een huisje (de couveuse) in het ziekenhuis woont. En mama heeft een zere buik dus die is ook even in het ziekenhuis, en als de buik beter is komt mama weer naar huis. Die baby, die komt in dat plaatje niet voor.

Ze mag uiteraard langskomen, maar ze trekt het niet zo heel best. Thuis rommelt ze lekker aan met oma, en zolang ze er niet om vraagt om hier langs te komen, hebben we besloten om het maar niet te doen.

Ze is hier zaterdag namelijk krijsend afgevoerd, en dat is voor niemand leuk. -O-
Ahw, begrijpelijke reactie maar voor jou/jullie wel moeilijk :*. Ik hoop dat jullie heel snel samen thuis aan elkaar en de nieuwe situatie kunnen gaan wennen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_160123472
Ik ga vanavond ook even kijken naar die uitzending

LB. Klinkt als een goede keus. Wel lastig hoor :*
Is er al zicht wanneer jullie naar huis mogen O+
  maandag 22 februari 2016 @ 18:10:39 #182
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160123784
Ik heb mijn hoop op donderdag gevestigd... ik gok dat S gewoon niet veel eerder alles zal kunnen bewijzen.
pi_160131383
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:31 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Nu ik iemand tref die alledrie deze zepen kent :+ Welke prikt niet in de ogen?
De Aleppo. Tenminste, ik hoor geen klachten hier :D

LB :* Klinkt loeizwaar!
Home is where the O+ is...
pi_160131599
Ooh Aleppozeep O+ Die had ik ook ooit (ook echt in Aleppo gekocht :'( )
pi_160138628
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:31 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Nu ik iemand tref die alledrie deze zepen kent :+ Welke prikt niet in de ogen?
Yes to Carrots prikt wel. Maar wel fijne shampoo.
pi_160138798
Bedankt! :)
pi_160144493
Hoi! :W
Ik kom even aso binnenvallen zonder een woord te hebben gelezen in dit topic. :@

Sinds zondag is B een echte, officiële peuter. Sommigen hier ken ik vast nog uit het dreumes en/of babytopic. Yeaaaaah.
B is een grote kerel van dus net 2 jaar die gek is op knuffelen, Bob de Bouwer, stoeien, voetballen, rennen, NEEEE zeggen en eten.

B heeft 2 mama's waarvan ik er dus 1 ben. Mijn vrouw zal je online niet tegenkomen.

Ik ga deze week eens meelezen, teruglezen, bijlezen. Ik ben erg benieuwd naar alle peuter verhalen en belevenissen en krijg ook hier vast weer genoeg tips en inspiratie.
pi_160154489
Hoi Exode. Welkom :W
pi_160154509
Welkom exode
pi_160156497
Hey Exode, welkom hier!
Home is where the O+ is...
pi_160156755
Hi exode, gezellig dat je ook hier bent nu!!

Nou meiden, ik heb weer even een dingetje en ben benieuwd hoe jullie dit zien.

I zei afgelopen vrijdag, na een dagje kdv, dat ze 'dikke billen' heeft. Wij gebruiken heel bewust de woorden 'dik' en 'dun' niet thuis, want ik wil absoluut niet dat I al op een jonge leeftijd bezig gaat zijn met dik of dun zijn. Ik vind dat we in een wereld leven waarin er veel te veel nadruk wordt gelegd op dat dik of dun zijn en dat zeker meisjes daar al veel te jong mee bezig zijn.

Nu was ik vanavond met haar in de badkamer, wederom na een dagje kdv, I keek naar haar benen en zei: "Dikke benen!". Ik heb toen gezegd dat het geen dikke benen zijn, maar blote benen. Maar goed, zij praat ook gewoon na wat ze heeft gehoord. Ze heeft het niet van ons en moet het wel van het kdv oppikken. Ik wil het nu maar aankaarten op het kdv, Hoe gaan jullie om met dit soort dingen? Herkenbaar of juist helemaal niet?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 23 februari 2016 @ 21:14:12 #192
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160157678
Hi Exode, welkom!

Franny, vervelend :(, zeker als je zelf probeert dik en dun te vermijden. Geen ervaring hier (ik heb een schrielepoot ;)), maar je zou op het KDV na kunnen vragen of ze het hebben gehad over dik en dun (en groot en klein etc). Bij ons J op de peuterspeelzaal kwam dit bij het VVE thema 'knuffels' langs (liedje van de olifant "die heeft de allerdikste billen van het hele land" ;)), dus misschien is het zoiets ontschuldigs...
  dinsdag 23 februari 2016 @ 21:18:39 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160157873
Oeh Franny, dat is voor mij ook een beetje een strijdpuntje. Ik vermijd die woorden ook, maar mijn schoonmoeder blaat rustig tegen E dat ze veel te dik wordt als ze nog een koekje wil :X

Ik heb geen zin om haar terecht te wijzen, maar pffff..... moet dat nou? -O-
pi_160158413
Je kan haar ook "verbeteren" zonder terecht te wijzen.
Bijvoorbeeld door iets te zeggen als je schoonmoeder zoiets zegt van: "zit je buikje nog niet vol E?"

En Franny, ik zou het ook gewoon toch ff vragen op het kdv. Ow komt ook aparte dingen thuis, en vaak blijkt er een hele logische verklaring voor te zijn:)
pi_160158535
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:14 schreef mousemicky het volgende:

Franny, vervelend :(, zeker als je zelf probeert dik en dun te vermijden. Geen ervaring hier (ik heb een schrielepoot ;))
Noem je Franny's dochter nou dik :o

*pakt vast popcorn *O*
pi_160158928
Oh ja, zo'n liedje zou ook kunnen, mm. Ik geloof sowieso dat het onschuldig is, dat de kindjes het tegen elkaar zeggen (omdat een kindje dat bijv wel eens thuis hoort) of dat de kdv leidster het voor de grap zegt of zo. Maar ja, juist in dat onschuldige kan iets zitten wat op den duur blijft hangen bij een kind.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 23 februari 2016 @ 21:39:34 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160158981
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:32 schreef Mineola het volgende:

[..]

Noem je Franny's dochter nou dik :o

*pakt vast popcorn *O*
_O-
pi_160158984
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:32 schreef Mineola het volgende:

[..]

Noem je Franny's dochter nou dik :o

*pakt vast popcorn *O*
Noem je de zoon van Mouse nou dun? :o

*gooit wat olie op het vuur :P "
pi_160159049
De zoon van Mouse is een schrielepoot en die dochter van mij is een olifantje.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 23 februari 2016 @ 21:48:04 #200
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160159427
En als je ze bij elkaar optelt en deelt door twee zijn ze samen mooi gemiddeld ;)
pi_160159849
Nee, ik denk ondergemiddeld, want dat is I namelijk ook. Maar dat is verder niet relevant, dat is nu net mijn punt. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160162118
Als jijmet het dik en dun verhaal zit moetje het aankaarten

Jan zegt ook wel ooh heb een dikke buik of ik heb dikke billen dan zeg ik nee jij hebt mooie billen of oooo heb jij zoveel broodjes in je buik etc
Ik geef er een draai aan
  woensdag 24 februari 2016 @ 08:19:58 #203
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_160168225
Welkom exode! Nog gefeliciteerd met je peuter! *O*

Ik zou het ook aankaarten bij het kdv als je er mee zit, Franny.
Al denk ik dat het wel lastig is om te voorkomen dat ze er mee in aanraking komt.

Zelf heb ik niet zo'n moeite met dun en dik, zolang er geen waarde oordeel aan vast zit.
Een beetje zoals een boek dun of dik kan zijn, vind ik het 1 niet beter dan het ander.
Zo zijn mama's billen te dik voor haar loopauto :+ Geeft niet, neem ik haar loopfiets wel ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_160169589
Ik had vroeger een dikke moeder (en dat benoemde ik ook zo) en dat vond ik heerlijk, lekker zacht om mee te knuffelen. Geen enkele negatieve associatie hoor :D
pi_160170308
Kan me je gevoel voorstellen Franny, zeker als je er zelf zo op let. Ik kijk zelf ook altijd een beetje uit met wat ik zeg wat dat betreft. Aankaarten bij KDV kan altijd, toch?

Heerlijk om alle peuterverhalen hier te lezen. Een feest der herkenning. :D

Gisteren heeft B bij zijn nieuwe KDV gewend, morgen weer van 11:00 tot 13:00 en vanaf volgende week gaat ie er helemaal heen. Hij zat dus al op een KDV maar we zijn geswitcht. Volgens zijn nieuwe leidsters is het een lieve boef die meteen meeging in de groep.

Morgen hebben wij dus 4 uur lang niets te doen en we hebben geen idee wat we met die tijd aanmoeten :@ :P Maandag waren we ook de hele dag alleen en hebben we dus echt niets uitgevoerd en zaterdag gaan we samen uit eten. Wat een luxe probleem!
pi_160170421
Exode lekker films en series kijken en chillen :7

Of je huis poetsen

Ik zit vrijdag van 8.30 - 12 met hetzelfde probleem en ik neig naar optie 1 :7

Of een combi ervan.
pi_160170750
Haha, nou 1 hebben we dus heel de maandag gedaan, domme programma's gekeken vooral.
Ik neig naar: high teaen ergens, poolen, uitgebreid lunchen, bioscoop etc. Kortom dingen waar we niet meer aan toe komen normaal gesproken. :D Alleen ons geld is even op door een mega duur 2015.
pi_160170804
Gewoon met z'n twee het bed induiken natuurlijk! What else :7
pi_160170848
Hahahahaha L-E, op zich is dat ook een optie :P
  woensdag 24 februari 2016 @ 18:15:28 #210
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_160180935
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:25 schreef L-E het volgende:
Gewoon met z'n twee het bed induiken natuurlijk! What else :7
Dit! :Y

4 uur lang slapen O+ ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_160181422
Exode zeker een luxeprobleem. Ik stem voor slapen.

Sac heeft de waterpokken :'(
Nu het volgende dilemma ik moet morgen naar het ziekenhuis. Niet een om de hoek maar dik een uur rijden. Ik weet nu al dat ik een röntgenfoto moet maken.

Ik ga er vanuit dat ze niet naar het kdv gaat. Maar mee naar de röntgenfoto mag ook niet. Maar waar laat ik haar dan?
pi_160181920
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 18:40 schreef ferrari_rood het volgende:
Exode zeker een luxeprobleem. Ik stem voor slapen.

Sac heeft de waterpokken :'(
Nu het volgende dilemma ik moet morgen naar het ziekenhuis. Niet een om de hoek maar dik een uur rijden. Ik weet nu al dat ik een röntgenfoto moet maken.

Ik ga er vanuit dat ze niet naar het kdv gaat. Maar mee naar de röntgenfoto mag ook niet. Maar waar laat ik haar dan?
Ziekenhuis mag inderdaad niet, kdv wel tenzij echt ziek er van
Opa oma? Buurvrouw?

[ Bericht 1% gewijzigd door Goitske op 24-02-2016 19:07:05 ]
pi_160182096
Waarom niet naar KDV? B is gewoon naar KDV gegaan met waterpokken, daar heeft hij het ook opgelopen. :D Tenzij Sac natuurlijk echt ziek is, dan houdt het op….
pi_160182601
Ze mogen hier alleen komen als ze ingedroogd zijn. Dat zijn ze nog niet. Ze ligt nu al een uur in bed want huilerig, koortsig en hangerig.

Opa's en oma's werken idem als vriendinnen en een buurvrouw hebben we niet. Ons vangnet is niet zo groot helaas.
pi_160182871
wat een rare en in feite nutteloze regel want ze zijn al besmettelijk 14 dagen voordat je ze überhaupt ziet.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_160182967
Jammer dat het kdv zo moeilijk doet!
Bij mijn gastouder juichden een paar ouders het toe dat Teun er was met waterpokken incl de tekst ga maar lekker met Teun knuffelen vandaag _O-
Hij heeft echt alle kinderen aangestoken! _O-
pi_160183014
Het kdv van mijn sz is nog erger. Daar mogen ze niet komen als ze nog een waterpokje zien. Compleet onzinnig en lekker cashen want betalen moet je wel.
pi_160183227
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:39 schreef ferrari_rood het volgende:
Het kdv van mijn sz is nog erger. Daar mogen ze niet komen als ze nog een waterpokje zien. Compleet onzinnig en lekker cashen want betalen moet je wel.
Dat vind ik helemaal belachelijk zou het aankaarten bij de ggd want volgens die regels mogen ze niet weigeren

Ziekenhuizen weigeren ivm een zwakkere doelgroep dus echt gevaar voor gezondheid van de andere patienten maar scholen kdv etc mogen volgens mij niet weigeren

Maja ben wederom super blij met mijn super gastouder. Heb ze nog nooit hoeven op halen. Niet fit? Dekentje op de bank evt tv aan en einde van de dag is mama er weer. Spugen ed is wel direct op halen natuurlijk.
Haar motto is of ze nou hier liggen te slapen of thuis dat maakt ook niet uit.
  woensdag 24 februari 2016 @ 20:21:23 #219
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_160184231
Wat balen, fr. Wij mochten wel gewoon brengen met waterpokken.
Als ze niet zou mogen komen tot alle plekjes weg zijn dan was ze nu 6 weken later nog steeds thuis, want ik zie zelfs nu nog een paar lichte plekjes.

Wij hebben ook nooit een groot vangnet met alle familie die 200km verderop wonen en vrienden die ook gewoon moeten werken, maar wij hebben nog het geluk dat mijn man makkelijk kan thuiswerken. Desnoods zou hij nog (een paar uur) zorgverlof op kunnen nemen, al is dat eigenlijk nooit nodig.
Is zoiets misschien mogelijk?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_160186661
Hij heeft morgen veel overleggen.

Incubatietijd is al voorbij. Anders moet ze toch maar mee naar het z-huis en even in het hokje wachten. Het zal niet lang duren gok ik.
pi_160187209
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 21:21 schreef ferrari_rood het volgende:
Hij heeft morgen veel overleggen.

Incubatietijd is al voorbij. Anders moet ze toch maar mee naar het z-huis en even in het hokje wachten. Het zal niet lang duren gok ik.
Sorry ik werk zelf in het ziekenhuis als iemand zich meld bij ons met een kind met waterpokken kun je vertrekken
Je steekte willens en wetens mensen met een slechte weerstand dan aan. Niet iedereen heeft waterpokken gehad als kind
Dan zou ik de foto verzetten
pi_160190327
Poeh lastig fr, hoop dat je nog een oplossing vindt!

We zijn hier beland in de "poep" fase...
De liedjes van vandaag:
Tienduizend poepballonnen
In de manepoep
Zandkasteel, zandkasteel op poep
Zag twee polities op poepiefietsies (die vond ik best knap verzonnen)
pi_160190405
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 22:43 schreef Loj het volgende:
Poeh lastig fr, hoop dat je nog een oplossing vindt!

We zijn hier beland in de "poep" fase...
De liedjes van vandaag:
Tienduizend poepballonnen
In de manepoep
Zandkasteel, zandkasteel op poep
Zag twee polities op poepiefietsies (die vond ik best knap verzonnen)
Heel herkenbaar. Hier is het trouwens in de poepeschijn klom ik op een poepje naar 't poep kozijn. .....
*poef* nu is het weg
pi_160190738
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 22:46 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Hier is het trouwens in de poepeschijn klom ik op een poepje naar 't poep kozijn. .....
O+

Vond ik ook al beter klinken, maarja eigenwijs he ;)
(Heeft hij van z'n vader :P )
pi_160191015
Hier mogen de kinderen ook niet komen op het kdv pas als ze zijn ingedroogd. De reden hier voor is volgens mij hygiene. Kinderen met bijvoorbeeld een loopoor en andere wonden waar wondvocht uit komt (even globaal beschreven, weet niet hoe ze het precies verwoord hebben). Ik meen dat ze schrijven dat dat voorschrift is vam de ggd. Heb me er verder niet in verdiept aangezien de kinderen waterpokken gehad hebben in de vakantie.

Ferrari, ik woon niet heel ver bij je vandaan, ook niet super dichtbij, maar als je erg omhoog zit mag je haar wel brengen. Hier morgen niet weg als alleen de oudste naar school brengen en s middags ophalen
maar kan me voorstellen als je dat niet wil, omdat je me niet persoonlijk kent ofzo
pi_160195489
Franny, ik zou het gewoon even navragen en uitleggen dat je het niet nodig vindt dat daar nu al aandacht aan wordt besteedt. Tegelijkertijd kan het ook best van bijv. het liedje van de olifant komen.
Ik zeg zelf ook wel eens tegen Ellie dat ze stevige benen heeft, eigenlijk. Is ook gewoon zo - zonder waardeoordeel. En grote voeten, dat zegt ze nu zelf ook. Maar ja, mt 27 voor een meisje van 2,5 ís ook aan de grotere kant :D.

FR, wat balen! Ik zou haar echt niet meenemen - dan mist je man maar een overleg of 2. Soms gaat dat zo met kleine kinderen.
Home is where the O+ is...
  donderdag 25 februari 2016 @ 07:44:48 #227
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_160195531
Wauw, maat 27! Nora zit nog steeds in 24 :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_160195546
Maat 27 :o dat heeft mijn kleuter nog niet eens :D
Mijn meiden zitten ook in maat 24

FR, ik zou haar niet meenemen. Met nog niet ingedroogde pokjes is ze hartstikke besmettelijk en dat kun je in een ziekenhuis gewoon echt niet maken.
pi_160195984
Ferrari, vreemd van het KDV, maar als ze koorts en zo heeft, zou ik haar sowieso thuishouden. Wel balen van de timing!!

Jullie hoeven je geen zorgen meer te maken dat wij ons 4 uur lang gaan vervelen hoor ;) We gaan High Tea-en in zo'n kitscherig ding. :D Zijn we ook heen geweest toen we Geregistreerd partnerschap hadden gedaan, was heerlijk!
Zaterdagavond eten bij onze favoriete Italiaan en poolen. Heerlijke week zo.
  donderdag 25 februari 2016 @ 09:09:08 #230
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_160196224
Lekker exode! Veel plezier!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_160196279
Veel plezier exode! :9 O+

FR, ik hoop dat er een oplossing komt. Ik geloof dat ik de afspraak in het ziekenhuis zou verzetten, als er echt niemand thuis kan zijn bij mijn zieke kind.

Maat 27 is echt groot idd :D. I zit ook nog in maat 24.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_160196330
Ik heb haar vanmorgen naar het kdv gebracht. Ze heeft geen koorts en wilde om 06:00 wel erg graag een boterham. Als ik klaar ben haal ik haar meteen op.

Ik zit trouwens helemaal niet in een ziekenhuis met "echt" zieke mensen maar met mensen die last hebben van botten/gewrichten/spieren ed.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 21:34 schreef Goitske het volgende:

[..]

Sorry ik werk zelf in het ziekenhuis als iemand zich meld bij ons met een kind met waterpokken kun je vertrekken
Je steekte willens en wetens mensen met een slechte weerstand dan aan. Niet iedereen heeft waterpokken gehad als kind
Dan zou ik de foto verzetten
Ze is niet meer besmettelijk he. Ze zijn niet open.

Op scholen mag je kinderen met looporen, open wonden ed niet weigeren maar een kdv mag hun eigen regels maken schijnbaar.

Ik heb ze als kind ook niet gehad dus ben benieuwd of ik er dan nu nog aan moet geloven, eigenlijk moet ik dan preventief thuis blijven want dan kan ik nu ook iedereen besmetten.
  donderdag 25 februari 2016 @ 16:32:09 #233
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_160205826
Was het brengen toch geen probleem, fr?

Beterschap voor Sac!

Ging het goed in het ziekenhuis, trouwens?


En hoe was de high tea, exode? En heeft B het naar zijn zin gehad?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_160208607
Fijn dat het zo opgelost kon worden fr. Hoe ging het met sac?

High tea was lekker :) En B heeft zich prima vermaakt, het is een gezelligerd zeiden ze. Hij klets en heeft een hele open benadering. Dat zien wij zelf ook, maar wel fijn dat ie dat ergens anders ook is.

En voor wie iets heeft meegekregen, onze huizen twijfels zitten in een nieuwe fase. We willen binnen nu en een maand beslissen of we willen verhuizen en zo ja waarheen....12 maart gaat B de hele dag naar mijn broer. Eigenlijk zouden we gaan shoppen maar we starten de dag met een grande tour door mijn geboortedorp om mijn vrouw een beter beeld van het dorp en de wijken te geven. We zijn er vaak genoeg, maar dat is gewoon op visite, nu dus met een andere blik.
Als we besluiten om niet te verhuizen, gaan we ons huidige huis een gedeeltelijke makeover geven.
(we wonen nog prima op zich, maar nu we door B zo vaak thuis zijn, is het toch niet 100% wat we zoeken. Weinig kinderen en voorzieningen voor kinderen. We wonen ook dichter op elkaar dan we zouden willen. EN wij hebben gekocht toen de hypotheekrente enorm hoog was, verhuizen levert ons behoorlijk wat geld op zeg maar)
pi_160209542
Lief dat jullie het vragen. Met Sac is het goed gegaan om 18:15 stortte ze wel in dus ze slaapt nu al even. En ze was heel blij mij te zien maar dat is ze gelukkig altijd.

Vervolgens kon ik grote zus ook mee naar huis nemen. Ze zitten in hetzelfde gebouw dus ze had mij gespot. Nu heeft ze mij wel eens vaker gezien op school en na een kus en een knuffel ging ze dan gewoon weer verder spelen.

Vandaag wilde ze nog een extra knuffel dus ze liep mij achterna naar binnen ( ze had pauze) en daar bleek een kindje uit de andere klas haar koekje opgegeten te hebben. Toen was ze helemaal van slag dikke tranen. Daarbij klaagde ze vanmorgen al over hoofdpijn wij weten niet of het echt zo is of dat het een vorm van aandacht zoeken is (ze ziet mij ook dagelijks worstelen met mijn pijn helaas). Heb toch maar een afspraak bij de osteopaat gemaakt. Dus ze mocht een middagje thuis blijven.
pi_160224210
Ah arme Sac, heeft ze geen jeuk?

1 van de redenen waarom wij naar een ander KDV zijn gegaan is omdat de tuin van het KDV aan het schoolplein grensde van de school waar mijn vrouw werkt. Hij is nu oud genoeg om te snappen dat hij daar zijn mama kan spotten. Zij bleef altijd zo ver mogelijk van die tuin vandaan bij pleindienst maar dan heb je dus schoolkinderen die in hun onschuld B gingen roepen en naar mijn vrouw wezen. Grote drama's steeds. 'Mamaaaaaaa' en dan hartverscheurend huilen.
pi_160224926
Ah dat is wel sneu ja. Zo te lezen hebben jullie een leuke dag gehad Exode! En nog welkom hier :)

FIjn dat het allemaal goed is gegaan FR.

Mijn meiden hebben gister ook even gewend bij het kdv. Ze vonden het in het begin wel heel spannend. Heb intake met juf gewoon op de groep gedaan en toen gingen ze wel spelen. Ze hebben we me uitgezwaaid, beetje bedremmeld maar geen traantjes. Toen ik ze op kwam halen waren ze aan het eten. J heeft gewoon 3!! boterhammen gegeten en was lekker aan het kletsen. D was heel dapper haar kostjes ook aan het opknagen. Ze waren ook meegeweest naar de muziekles, vonden ze erg leuk.

Wat ik vooral heel fijn vond om te merken is dat ze gehoord werden. Ook met kleine zachte stemmetjes. Ze werden gehoord en er werd op gereageerd. Op de psz ging dat wel eens mis in een groep met veel drukke kinderen, veel geschreeuw, paar probleemgevallen etc. Daar werden mijn meisjes ondergesneeuwd. Niet gehoord en niet gezien. Lief aan het spelen dus het gaat goed. Maar dat ze dan al een uur met hetzelfde puzzelstukje aan het schuiven zijn ziet niemand. Dus ik ben echt heel blij dat ze nu naar het kdv kunnen.
pi_160224980
Klinkt erg prettig kyara.

Hier een dramanacht :O
pi_160225536
Oh wat fijn Kyara! Zo waardevol inderdaad :)

Hier vandaag laatste dag kdv. Wij vonden het geweldig, maar Stick ziet er heel de week tegenop (ondanks dat hij het er leuk heeft. Thuis is toch leuker..) en dat vonden we zo naar. Hij is nu fruitspiesjes aan het uitdelen, en om half 1 gaat hij weer lekker mee naar huis O+
pi_160225611
Hier zijn de kinderen met opa en oma naar het dolfinarium. Nichtje van bijna 2 is ook mee.
Einde van de dag halen we ze op en gaan we met zn allen naar chinees of wok. Kinderen hebben dan hopelijk bij opa em oma geslapen :D
pi_160227100
Ok, zo beschouwd is 27 wel echt heel groot ja :o. Misschien verklaart dat ook waarom ze soms wat sloft met lopen... Ze heeft nl niet alleen grote maar ook heel platte voeten.

Klinkt als leuke uitjes, dames!

Kyara, wat fijn dat ze op het kdv wel gehoord worden! Heerlijk O+

L-E, Stick blijft dus weer lekker thuis? Hij kon niet lekker aarden daar?

Beterschap voor Ean en sac, FR!

Wij zijn gisteren naar het Nijntje museum geweest... What was I thinking? Ellie vond het leuk maar het was mij veel te druk!
Home is where the O+ is...
pi_160227558
In de vakantie naar nijntje museum :o lijkt mij wel heel erg leuk!
Mijn schoonouders verklaar ik ook voor gek nu naar het dolfinarium....

L-e jammer dat sticker het niet leuk vindt, te grote groep? Mijn jongens vragen echt in een vakantie wanneer gaan we weer naar Ilonka? (Gastouder)
pi_160228104
Jammer L-E. Wel heel fijn dat hij ook gewoon lekker thuis kan blijven.

(wij hebben trouwens wel heel bewust voor 1,5 dag opvang gekozen. We zouden het ook wel met 1 dag afkunnen maar dan is het elke week weer opnieuw wennen. We hebben dat met M gezien en toen hij het laatste half jaar 1,5 dag ging scheelde dat best wel veel).

D zei toen we weggingen tegen de juf "zo, en nu mag je mij uitzwaaien". Wat de juf ook deed O+

Vandaag laatste keer psz gehad.

Oh ja, het is nu ook vakantie. Ja nou, dan zou ik idd dat soort dingen ook vermijden :D
pi_160228602
Jij durft Cwen, wij wilden eigenlijk morgen naar het Nijntje museum maar hoor alleen verhalen dat het giga druk is. Ook het Nijntje museum waarschuwt via Facebook dat het enorm druk is.
Wij wachten wel tot de nieuwigheid eraf is of zo. :)

Wij gaan B trouwens voor dreumesgym/peutergym inschrijven. Kan hij zijn energie kwijt.
pi_160230254
Peutergym is leuk! Hoewel het wel afhankelijk is wie het geeft. Heb met M een tijdje ergens gegymd wat niet zo'n succes was (gymjuf was niet zo enthousiast, hielp kinderen ook niet, je moest echt alles als ouder zelf doen). Nu gymmen we al een tijdje bij een gymclub die het beter voor elkaar heeft. Gymleraar heeft echt oog voor de kindjes, weet precies wie waarbij hulp nodig heeft is weet de kinderen ook echt te motiveren. Les zat ook beter in elkaar. M heeft flinke stappen gemaakt daar. De eerste juf was trouwens een turnjuf en de gymleraar een gymdocent in het speciaal onderwijs.

Meiden gaan naar dansles <3 Echt superschattig en ze vinden het heel erg leuk. Gymmen gaan ze nu op het kdv doen (die bieden s middags peutergym aan, ook door een gediplomeerde kracht).
pi_160233069
Exode. Klinkt gezellig jullie vrije middag.
Spannende tijden qua beslissingen met verhuizen. Ik had een en ander gelezen in het dreumestopic (daar gluur ik zo af en toe)

Kyara, fijn dat het wennen goed ging.

Hier is Riley van het KDV af, omdat ik geen werk heb. En Riley vindt het heerlijk om thuis te zijn (op drie korte dagen psz na).

Nijntjesmuseum staat op mijn to do lijst. Maar dan een keer buiten de vakantietijd.

Vandaag naar een indoor speeltuin gegaan. Was ook erg druk. Maar Riley heeft genoten. Ging op stap met haar vijfjarige (achter)neef en kwam zo af en een toe een knuffel brengen. En soms mochten we ook een rondje mee O+
pi_160233179
Wij willen naar deze Kyara: www.aapjeskooi.nl, ziet er zo leuk uit :) Ben erg benieuwd!
pi_160259365
Het leed dat hoofdluis heet :')
En dochters met lange haren :')

Ben bijna in staat om de tondeuse er overheen te trekken :X
pi_160262680
Oh Twinkle, brrrrrr. ;( .

Cwen, fijn dat Ellie het wel naar haar zin had, maar ik snap je punt. :D .

I heeft het zo enorm naar haar zin op haar drie kdv dagen. Ik breng altijd een blij kind weg en ik haal een blij kind op. Ze roept nu zelf door de intercom als we aan bellen "I.solde is er!!" en ze vindt alle activiteiten en het spelen met andere kindjes geweldig. Dat is zo fijn om te zien altijd.

Ik ga binnenkort eens naar een kapper met haar. Ze heeft nu haar in allerlei verschillende lengtes, echt een rommeltje. Groeide het bij jullie kindjes ook zo ongelijk?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier propt ze een stuk cake in haar mond. :Y) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160263479
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 15:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Het leed dat hoofdluis heet :')
En dochters met lange haren :')

Ben bijna in staat om de tondeuse er overheen te trekken :X
Goed behandelen en ieys van schuimgel ofzo in het haar. Kreeg mijn zus als tip zooi in het haar aangezien ze 2 pleegkinderen met kroeshaar heeft. Houden de luizen niet van.
pi_160263546
Jan moet nodig naar de kapper echt heel erg nodig... Maar weet gewoon ff niet hoe ik dat deze week moet doen. Mijn man vliegt morgen naar Berlijn voor een week cursus. Ik werk 3 dagen, schoonmoeder is nog jarig woensdag dus ik denk dat ik dinsdag maar bel of ze woensdag ochtend een plekje hebben. Teun of in de buggy vast zetten of in de drager op mijn rug....
pi_160269492
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 18:12 schreef Franny_G het volgende:
Oh Twinkle, brrrrrr. ;( .

Cwen, fijn dat Ellie het wel naar haar zin had, maar ik snap je punt. :D .

I heeft het zo enorm naar haar zin op haar drie kdv dagen. Ik breng altijd een blij kind weg en ik haal een blij kind op. Ze roept nu zelf door de intercom als we aan bellen "I.solde is er!!" en ze vindt alle activiteiten en het spelen met andere kindjes geweldig. Dat is zo fijn om te zien altijd.

Ik ga binnenkort eens naar een kapper met haar. Ze heeft nu haar in allerlei verschillende lengtes, echt een rommeltje. Groeide het bij jullie kindjes ook zo ongelijk?

Mijn dochter had dat ook idd, van dat ongelijke haar.
Kwam ook doordat haar haar voor een gedeelte uitgevallen was na de geboorte, vooral aan de voorkant. Heeft best lang geduurd voor het enigszins gelijk was. Maar is uiteindelijk wel goedgekomen :D

pi_160271334
Dat ziet er mooi uit, Sonnetje! Bij I is het inderdaad vooral ook aan de voorkant veel korter dan aan de achterkant.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160277303
Franny, hier is het ook zoiets. Het begint nu voor ook eindelijk wat bij te groeien en voller te worden. Ik heb nog een paar keer met de tondeuse de langste plukken weggehaald en laatst bij de kapper het matje in de nek weg laten knippen.
  zondag 28 februari 2016 @ 08:11:32 #255
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_160277401
Nora had ook zoiets Franny. Een pluk aan de voorkant, dan een soort toupetje op haar hoofd en een langer stuk er weer onder wat uiteindelijk een matje in haar nek werd.

Toen ze 20 maanden was is ze voor het eerst naar de kapper geweest. Die heeft het matje weggeknipt en alles iets meer gelijk geknipt. Toen leek het meteen wat voller en op een echt kapsel :)


Brrr Twinkel, luizen. Ik krijg spontaan jeuk. Hopelijk heb je ze snel weg.

Goitske, kan het niet nog een weekje wachten?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_160277411
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:11 schreef Sylver_ het volgende:
Nora had ook zoiets Franny. Een pluk aan de voorkant, dan een soort toupetje op haar hoofd en een langer stuk er weer onder wat uiteindelijk een matje in haar nek werd.

Toen ze 20 maanden was is ze voor het eerst naar de kapper geweest. Die heeft het matje weggeknipt en alles iets meer gelijk geknipt. Toen leek het gelijk wat voller en op een echt kapsel :)


Brrr Twinkel, luizen. Ik krijg spontaan jeuk. Hopelijk heb je ze snel weg.

Goitske, kan het niet nog een weekje wachten?
Nou ik vrees dat het anders inderdaad een week moet wachten, maja zn krullen slaan opeens plat het ziet er niet uit... Maar moet zien of het allemaal lukt.
Heb heb op zulke momenten echt respect voor alleenstaande moeders!
pi_160277430
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:13 schreef Goitske het volgende:

[..]

Nou ik vrees dat het anders inderdaad een week moet wachten, maja zn krullen slaan opeens plat het ziet er niet uit... Maar moet zien of het allemaal lukt.
Heb heb op zulke momenten echt respect voor alleenstaande moeders!
Ik denk dat je peuter er zelf niet zo gek veel last van heeft dat zijn haar niet goed zit ;)
pi_160277623
Franny, dat was ook de reden dat ik met Riley naar de kapster ging.
Veel haar had ze niet. Dat is pas rond 2,5 gaan groeien.

Goitske. Hier een alleenstaande moeder. Bij een drukke week zou ik het gewoon een week uitstellen. Wat l-e zegt. Je peuter zal er niet mee zitten dat zijn haar niet goed zit O+

Sommetje. Wat een lang haar heeft ze. En wat wordt ze groot O+

L-E. Hoe gaat het met jouw peuter O+
pi_160277764
Lief dat je het vraagt! :)

Met mijn peuter gaat het goed. Hij is erg peuter, dat wel :D Er is even weinig ruimte vanuit hem om met ons mee te bewegen, en soms is dat erg ingewikkeld, maar het is een fase (echt!) en ook dit gaat weer over. Maar hij is vaak en veel boos. Omdat de verkeerde kleur vork naast zijn bord ligt, omdat het regent buiten, omdat het niet regent buiten, omdat ik het antwoord niet weet op de vraag 'Hoe veel kost het als je zonder geld een fiets koopt?' (Whut? :') ), omdat er andere mensen op de wereld zijn.. :')

Daarnaast is hij verbaal onwijs sterk, hij communiceert via prachtige volzinnen, hij kan heel goed bouwen met duplo, hij is verliefd op Julius Junior en op papa en als hij 's nachts tussen ons in wakker wordt gaat hij halfslapend en wel over mijn gezicht aaien terwijl hij mompelt hoe lief hij me vindt en zo weer in slaap zakt O+

Over twee maanden is hij 3 omgwtf! O+
  zondag 28 februari 2016 @ 11:44:18 #260
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160279590
Oh L-E wat herkenbaar :') O+
pi_160279968
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:19 schreef L-E het volgende:
Over twee maanden is hij 3 omgwtf! O+
TWEE MAANDEN, het is echt absurd he. Ik ken het gevoel :o
Peuters O+
pi_160280194
Zolang het nog februari is kan ik tenminste nog zeggen dat het nog drie maanden duurt voor ze 3 wordt... ;) Wat gaat het hard he?
pi_160284387
Dinsdagochtend gaan we naar de inloopochtend van een jenaplanschool. Onlangs daar al een informatieavond gehad. Hoewel mijn man niet zo van de combigroepen is, is hij echt heel gecharmeerd van deze school. Ik moet zeggen dat ook ik vind dat ze het goed/beter voor elkaar hebben t.o.v. de school die we eerst in gedachten hadden. En na dinsdag de knoop doorhakken en volgende week al aanmelden :o
pi_160286714
Met combigroepen is niks meer twinkle. Hopelijk springt er een school zo bovenuit dat de keuze makkelijk is.

Mijn krentenbolletje is wel weer wat vrolijker maar nog wel erg hangerig. En ze slaapt mega slecht dus wij zijn beide nogal moe. Ze viel vanmiddag in de buggy in slaap en heb haar zo maar een uurtje in de hal laten staan.

Vrijdag moest ik toch nog plotseling naar de Da oudste had een vriendinnetje te spelen dus met drie kinderen leek mij helemaal niets. Mijn ouders gebeld of ik ze daar iets voor 18:00 kon brengen en dat ik dan doorreed naar de dierenarts.

Sac was absoluut niet van plan bij mijn ouders te blijven dus uiteindelijk ging ik met mijn moeder, kind en kat naar de dierenarts waar we lang moesten wachten wat ze wel prima deed.
pi_160315011
Leuk om weer wat over jouw peuter te lezen, L-E. O+ .

Deze peuter wilde voor de derde dag op een rij absoluut geen middagslaapje doen. En aangezien ik dat haar van haar niet langer kon aanzien, mocht zij aan de boterhammen met appelstroop (haar lievelings), een filmpje kijken en ik ging met schaar en kam aan de slag. 8-) .

Ik heb het een beetje zo proberen te knippen dat het in een bob kan groeien. Maar tegen die tijd zoek ik wel een echte kapper op. Toen ik eenmaal aan het knippen was, merkte ik dat het achterop inmiddels al best dik is, en er zit ook een beetje slag in, dus het viel nog niet helemaal mee. :') .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu heeft ze kriebel in haar nek. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160324229
Peuters van 3 zijn ook heel leuk :Y En inderdaad L-E, het is inderdaad een fase. Ik merkte het vorig jaar bij M en nu bij mijn meiden weer, als ze de 3 gepasseerd zijn, worden ze steeds meer voor rede vatbaar. Minder driftbuien, wel mokken en nukkig maar veel minder gegil en gekrijs op de grond.

Hier ook ongelijk haar. Maand of 9 geleden keertje laten knippen en binnenkort weer naar de kapper. Er zijn krullen die ik uit kan trekken tot halverwege hun rug maar het merendeel blijft iets over de schouders.

Ze hebben vandaag weer gewend bij het kdv. Dit keer ook meteen mee naar de 3+ groep. Wel grappig dat zij nu met de vriendjes van M spelen daar (binnenkort dus ook leegloop want die worden ook snel 4). Ze vonden het heel erg leuk en ik kon ook zonder enige problemen weggaan. Donderdag echt. Ben erg benieuwd. In hun groep start volgende maand ook een jongenstweeling, iets ouder dan zij. Ben benieuwd :D
pi_160324787
Hier weer iets nieuws hoor... sinds 2 dagen ik wil niet plassen voordat ik naar bed ga... ik plas vannacht wel in mijn luier *zucht*
pi_160324836
Ohja vanmorgen 2 jongens die voor het eerst echt een punt er van maakte dat ik ze achter liet bij de gastouder. Spock is een week voor zijn werk naar Berlijn en ik ben dus alleen met de jongens (respect voor de alleenstaande moeders pfff)
Gevolg... het is anders dan anders papa is er niet dus we plakken aan mama... even een weekje doorbijten en dan mogen ze het hele weekend papa stalken van mij!
pi_160325287
Fijn dat ze al zo goed gewend zijn Kyara! Heb je zin in je nieuwe baan? :D
Lijkt me wel even wennen, zeker als je zo'n lange tijd thuis hebt gezeten.

Djenna heeft er helemaal zin in morgen *O*

Goitske ja dat lijkt me effe tandjes op elkaar idd .. Zeker als ze niet helemaal mee willen in hoe jij het graag ziet :X

Straks stootte de jongste zijn hoofd ineens keihard naar achteren toen hij bij mij op schoot zat. Gevolg: bij mij een tand door de lip, veel pijn en bloed. Djenna kwam gelijk met een doekje naar me toe rennen al roepende 'mama troosten mama troosten' :D .. Schatje O+
pi_160325730
Twinkle het wordt vanzelf vrijdag denk ik maar ;)

Wat lief dat ze gelijk zo naar je toe kwam! Maja zal wel ff een dikke lip worden!
pi_160326016
Aaah Djenna O+ En auw....

En spannend morgen! Leuk hoor!

Ik heb er wel zin in maar vind het ook heel erg spannend. Buikpijn en dichtgeknepen keel spannend zeg maar.
pi_160333009
Franny, redt ze het goed zonder middagslaapje?
Netjes geknipt. Dat durfde ik dus niet zelf.

Twinkle, wat lief van je meisje. O+
En au :*

Hier een driejarige die waarschijnlijk niet weet dat ze drie is. Die krijst nog regelmatig en valt als heuse dramaqueen op de grond. :@
En ze is ook weer (of nog steeds) zo grenzen aan het testen.
Maar ze is ook zo lief en sociaal.
Gisteravond legde ik haar op bed en zei ze tegen mij: "Ik ga niet slapen bij jou mama".
Rond elf uur werd ze wakker, want ze wilde bij mij slapen O+
pi_160333014
Kyara, succes en veel plezier vandaag.
En wat fijn dat je meisjes het zo naar hun zin hebben O+
pi_160333399
Au Twinkle! En wat lief van Djenna. O+

Vanochtend B naar zijn nieuwe KDV gegaan, wennen vorige week ging hartstikke goed maar vanochtend was drama. Huilen, huilen, huilen. Zijn benen als een aapje om me heen slaan. Dikke, vette tranen. Zijn leidster nam hem over en liep een hoek in met speelgoed zo van 'ga maar' paar meter verder hoorde ik alleen nog een snik en een 'ja!'. Ik weet dat hij nu gewoon vrolijk aan het spelen is, maar toch, ik voel me dan echt ff ;( :{

Maar het brengen was verder een verademing. Bij het oude KDV was het altijd rommelig en moest ik soms letterlijk over baby's heen stappen. Hier was het ordelijk, rustig, eerste opvang in de gang en daarna meteen naar de groep door.
pi_160333505
Kyara, succes met je nieuwe baan! Superspannend inderdaad, maar als je eenmaal bezig bent, vast ook gaaf om weer iets 'voor jezelf' te doen, komt best op een goed moment zo toch?

Goitske, sterkte deze week, is best pittig inderdaad.

Omen, je dramaqueen O+ . Ik heb zo'n vermoeden dat die van mij op haar 15e nog steeds een dramaqueen is (of: weer _O- .).

Dat klinkt als een moeilijk afscheid, exode. Maar verder klinkt het wel goed. Op het kdv van I houden de vaste leidsters de boel ook altijd strak in de hand. Als er dan eens een invaller is, dan merk je het meteen, dan is het direct veel rommeliger. Ik ben heel blij met hoe die vaste leidsters het doen, ze hebben echt verstand van hun vak en 'zien' alle kindjes. Een vaste leidster heet Angelique. Vanochtend zei I met haar handjes tegen haar borst: Mijn Angelique! _O- . O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160336547
Ik zwicht geloof ik te vaak voor W's argumenten...
Gisteren zeurde ze dat ze een filmpje wilde. Ik zeg nee, want we gaan zo eten. W: "maar ik wil het zooo graag!". Ik zeg weer nee.. Begint ze heel hard te huilen: "ja, maar jij moet niet nee zeggen, jij moet vooruit dan maar zeggen!"
pi_160337838
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:00 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ik zwicht geloof ik te vaak voor W's argumenten...
Gisteren zeurde ze dat ze een filmpje wilde. Ik zeg nee, want we gaan zo eten. W: "maar ik wil het zooo graag!". Ik zeg weer nee.. Begint ze heel hard te huilen: "ja, maar jij moet niet nee zeggen, jij moet vooruit dan maar zeggen!"
_O- :D
Da's een leuke voor het kinderpraatjes topic ;)

Femke heeft stopwoordjes... ;( Ze zegt de hele dag "Ja?" "Toch?" "Ok!" Vooral die "Toch?" drijft me nog eens tot waanzin, want meestal gaat daar iets onverstaanbaars aan vooraf wat ze niet duidelijk wil of kan zeggen. En je wil 't ook niet altijd zomaar bevestigen, want wie weet waar je ja op zegt, en wat voor drama het kan gaan worden als duidelijk wordt dat datgene toch niet kan ;)
pi_160338582
Franny, ik vond het vooral heel fijn dat de leidster hem overpakte en zo gebaarde van ga maar, het komt goed. En hem meteen ging afleiden. Ik gaf hem nog een dikke zoen en ben gegaan.
Net nog even gebeld, ik bedacht me ineens 'Fuckie, ik ben zijn knuffel vergeten in zijn tas te doen'. Kreeg leidster aan de telefoon en die gaf gelukkig aan dat zijn knuffel wel degelijk aanwezig was en hij daar de hele ochtend al mee rondliep maar verder wel gewoon vrolijk was etc. :@ O+

Het vorige KDV was gewoon echt rommelig, maakte niet uit wie er was. de opvang van alle groepen was in 1 gang en dat was enorm druk en gewoonweg een bende eigenlijk. Dit hele gebouw is enorm netjes en opgeruimd steeds. Vergelijking is ook wat oneerlijk, dit KDV is vrij nieuw, de vorige vrij oud dus het oogt al sneller rommelig.

Verder geniet ik me kapot van onze peuter. Het is een echte peuter met alle buien die erbij horen maar verder O+ O+ O+ Gisteren deden we een rondje rennen door de tuin maar ik mocht niet te hard rennen van hem. Hij moest en zou winnen zeg maar. Vervolgens heeft ie 15 minuten gefascineerd naar een vogel staan kijken die een worm te pakken had.

Komend weekend gaan we naar Landal met een groepje vrienden. Er gaat ook een dreumes mee, die wordt eind april 2 jaar. En B en dat jochie zijn 2 enorme aapjes als ze samen zijn. Lachen, kattenkwaad uithalen etc. Ik heb er erg veel zin in. Er gaan vrienden mee zonder kinderen die zien wat op tegen de vroege ochtend en het vermaak het hele weekend. _O- _O- _O-
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:29:11 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160341999
Weet iemand hier wat er verwacht wordt van het CB bezoek rond 2 jaar? Ik krijg een vragenlijst thuis die ik moet invullen?
KuikenGuppy
pi_160345537
Oh, zo'n vragenlijst hebben wij niet gehad, Burdie. Hier heeft de arts vooral gelet op zaken als evenwicht (ze gingen samen even voetballen) evt scheel kijken, fijne motoriek, wat van die kleine testjes, ze mocht weer een torentje bouwen, en we hebben gebabbeld, I heeft ook een beetje gebabbeld. Verder natuurlijk meten en wegen. Eigenlijk allemaal niets bijzonders. Tenminste, er was niets bijzonders, dus dan voelt het al snel een beetje als overbodig. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160345689
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:29 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand hier wat er verwacht wordt van het CB bezoek rond 2 jaar? Ik krijg een vragenlijst thuis die ik moet invullen?
Ja, klopt. Hier was het plaatjes genoemen, blokjes bouwen en... ogen kijken. Meer niet. ML had die lijst bijna weggegooid, die vond het onzin _O-.

Wat betreft haar: Ellie heeft een regelmatige, volle bos die wonder boven wonder in keurige lagen groeit. We laten het nog maar even doorgroeien... Het staat haar goed.

Peuterbuien... Daar zijn we nu met 2,5 (vandaag!) ook aanbeland. Niks is goed, alles is wegrennen of krijsen en op de grond liggen. Ik wil best meeveren, maar hoe moet dat als niks goed is en ze totaal niet luistert? Daar komt nog bij dat opzettelijk niet meewerken op mij werkt als een rode lap op een stier... Zo frustrerend.
Home is where the O+ is...
pi_160346522
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:29 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand hier wat er verwacht wordt van het CB bezoek rond 2 jaar? Ik krijg een vragenlijst thuis die ik moet invullen?
Blokjes stapelen, lichamelijk onderzoekje, maar kleine dingetjes
pi_160347305
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 13:26 schreef exode het volgende:
Franny, ik vond het vooral heel fijn dat de leidster hem overpakte en zo gebaarde van ga maar, het komt goed. En hem meteen ging afleiden. Ik gaf hem nog een dikke zoen en ben gegaan.
Net nog even gebeld, ik bedacht me ineens 'Fuckie, ik ben zijn knuffel vergeten in zijn tas te doen'. Kreeg leidster aan de telefoon en die gaf gelukkig aan dat zijn knuffel wel degelijk aanwezig was en hij daar de hele ochtend al mee rondliep maar verder wel gewoon vrolijk was etc. :@ O+

Het vorige KDV was gewoon echt rommelig, maakte niet uit wie er was. de opvang van alle groepen was in 1 gang en dat was enorm druk en gewoonweg een bende eigenlijk. Dit hele gebouw is enorm netjes en opgeruimd steeds. Vergelijking is ook wat oneerlijk, dit KDV is vrij nieuw, de vorige vrij oud dus het oogt al sneller rommelig.

Verder geniet ik me kapot van onze peuter. Het is een echte peuter met alle buien die erbij horen maar verder O+ O+ O+ Gisteren deden we een rondje rennen door de tuin maar ik mocht niet te hard rennen van hem. Hij moest en zou winnen zeg maar. Vervolgens heeft ie 15 minuten gefascineerd naar een vogel staan kijken die een worm te pakken had.

Komend weekend gaan we naar Landal met een groepje vrienden. Er gaat ook een dreumes mee, die wordt eind april 2 jaar. En B en dat jochie zijn 2 enorme aapjes als ze samen zijn. Lachen, kattenkwaad uithalen etc. Ik heb er erg veel zin in. Er gaan vrienden mee zonder kinderen die zien wat op tegen de vroege ochtend en het vermaak het hele weekend. _O- _O- _O-
Fijn dat ie het zo goed gedaan heeft op het kdv! En heerlijk een weekendje landal! Welk park ga je naar toe? Misschien kom je wel bij me op bezoek :D (ik werk op het een na grootste landal park ;) maar alle parken zijn top al zeg ik het zelf)
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:39:39 #284
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_160348223
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 07:52 schreef Omentielvo het volgende:

Hier een driejarige die waarschijnlijk niet weet dat ze drie is. Die krijst nog regelmatig en valt als heuse dramaqueen op de grond. :@
En ze is ook weer (of nog steeds) zo grenzen aan het testen.

Ik ga even heel laagdrempelig reageren want ik weet nu al dat ik een voornemen om echt aan te haken toch niet waar kan maken :+

Maar hier eigenlijk net zo. S is als driejarige meer stereotype peuter dan hij als tweejarige was. Hij kan tegenwoordig om de meest triviale zaken zijn stervende zwaan-act tentoonstellen, het liefst met mediterrane handgebaren erbij :')

Dat deed hij als tweejarige eigenlijk niet of nauwelijks zijn zwarte post-zusje-bladzijde daargelaten :7

Oh en jengelen. Waarom zou je praten als je ook kan jengelen?

Ik had eigenlijk niet per se gedacht dat we alsnog in deze fase terecht zouden komen :+
pi_160348363
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:50 schreef Cwen het volgende:

Peuterbuien... Daar zijn we nu met 2,5 (vandaag!) ook aanbeland. Niks is goed, alles is wegrennen of krijsen en op de grond liggen. Ik wil best meeveren, maar hoe moet dat als niks goed is en ze totaal niet luistert? Daar komt nog bij dat opzettelijk niet meewerken op mij werkt als een rode lap op een stier... Zo frustrerend.
Haar laten begaan. Als niks goed is, ok, dan is niks goed, niet proberen op te lossen, het dan maar gewoon niks laten zijn. Verder kun je het - samen met haar - proberen te benoemen. Of gewoon samen lekker chagrijnig zijn over alles en dat dan ook benoemen. Maar ja, als je naar je werk moet, of een andere afspraak dan kan het wel eens lastig zijn. Hier helpt het meestal als ik grapjes ga maken, of als ik heel stom ga doen (bijvoorbeeld heel vals zingen :'( .) Dan is ze afgeleid van haar eigen sores en kan ze zich om mij druk maken ('mama, niet zingen!' }:| ), dan hebben we weer contact gemaakt en kan ik haar vervolgens wel weer op 'het goede spoor zetten'. Maar goed, kost wel een hoop energie af en toe. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160348455
Nou, Ow dus ook!

Sinds een paar weekjes stort hij naar de grond, gilt hij het hele huis bij elkaar (vooral als vriendje en ik praten, want dat mag niet :') ) jengelt hij de helft van de dag em zoekt hij grenzen op...

Misschien dus juist standaard drie jarigen gedrag ;)
pi_160348539
Toevallig hoorde ik van mijn buurvrouw laatst eenzelfde verhaal. Die hebben twee meisjes: eentje van I's leeftijd en eentje van 3,5. Die van 3,5 was een supermakkelijke baby en dreumes/peuter, hun jongste is er eentje van buien, en veel huilen. Maar nu is die van 3,5 ineens ook in een moeilijke fase beland met driftbuien e.d. Ze blijven je verrassen. Net als je denkt dat je ze wel een beetje door hebt. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:51:41 #288
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_160348664
Dit vind ik wel interessant om te lezen :D

Je hoort meestal toch vooral over de terrible twos })
pi_160348879
Ik was laatst op een borrel en toen zei iemand 'jaja, twee is nee, hè.' Waarop van de andere kant van de kamer een wat gevorderde moeder riep: 'ja! En drie is nie!' :')
pi_160348904
B is enorm vrolijk en bijdehand en een rollende rrrrr ineens....waar die vandaan komt?
Op het KDV zeiden ze vandaag 'hij is enorm gezellig en erg wijs en een tikkeltje bijdehand'. Ja bijdehand dat klopt ja, we geven de donor de schuld :p

Eej wat leuk Hillie, we zitten in Miggelenberg.

Vriendin heeft een dochtertje die net 3 is geworden zij zegt: 2 is nee, 3 is echt nie.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:03:10 #291
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_160349075
Ik ben nu koortsig na aan het gaan wat er allemaal op vier rijmt ;(
pi_160349199
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:03 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ben nu koortsig na aan het gaan wat er allemaal op vier rijmt ;(
Bier
pi_160349235
Hier vind ik de drie ook zeer meer nie dan de twee nee was! :X 'toe zijn aan school', kan dat vlak na derde verjaardag al? :+

Oh en Spees, Vier het interesseert me geen zier! Vier, ik ben een moeilijke klier. Vier als ik je zie eten ben ik een aasgier.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:11:19 #294
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_160349311
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:07 schreef Skittles het volgende:

[..]

Bier
Proosten met Sillie *G*

hij was laatst volledig van zn stuk toen hij per ongeluk tonic had gedronken, hij vertelde met traan en trillend lipje dat hij 'per ongeluk een biertje had gedronken' :D dus ergens moet er nog een andere mindset komen voor het vier=bier wordt :7
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:12:06 #295
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_160349332
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:08 schreef Svane het volgende:
Hier vind ik de drie ook zeer meer nie dan de twee nee was! :X 'toe zijn aan school', kan dat vlak na derde verjaardag al? :+

Oh en Spees, Vier het interesseert me geen zier! Vier, ik ben een moeilijke klier. Vier als ik je zie eten ben ik een aasgier.
:')
Ik wist dat ik op jou kon rekenen als het om rijmelarij gaat O+
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:15:09 #296
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_160349439
Omg ik dacht al dat het aan miemel V lag! Valt me weer mee dit O+ .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_160349441
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:11 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Proosten met Sillie *G*

hij was laatst volledig van zn stuk toen hij per ongeluk tonic had gedronken, hij vertelde met traan en trillend lipje dat hij 'per ongeluk een biertje had gedronken' :D dus ergens moet er nog een andere mindset komen voor het vier=bier wordt :7
Agossie O+ O+ O+
pi_160349447
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:11 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Proosten met Sillie *G*

hij was laatst volledig van zn stuk toen hij per ongeluk tonic had gedronken, hij vertelde met traan en trillend lipje dat hij 'per ongeluk een biertje had gedronken' :D dus ergens moet er nog een andere mindset komen voor het vier=bier wordt :7
Aaw! O+

Een andere mindset gaat nog zo snel op die leeftijd!
pi_160349685
Ah, die Sil!

Oh en die peuter die een uur geleden nog krijsend op de grond lag zei wel net tegen me: mama, ik vind jou heel lief. Krijg ik nu kusje? O+
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:25:44 #300
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160349760
Krijsbuien..... ja die zijn hier nu ook dagelijkse kost. Helpt natuurlijk niet dat ik post-keizersnede gewoon echt niet veel kan doen (en ook niet kan hebben), en dat we dus lange dagen thuis hebben.

Ben er wel achter dat er dan even iets moet escaleren (bijvoorbeeld dat ze mn bril van mn neus mept :X ), en dat ze dan, als ik daar heel boos om ben geworden, totaal verdrietig in mn armen even uitsnikt, en daarna is het weer even goed..... Pffff.

Ik zal blij zijn als we de deur weer uit kunnen. Al doe ik haar daar lang niet altijd een plezier mee, want dan moet je kleren aan :')
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:26:10 #301
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160349772
Oh, ik zal m ook maar dichtgooien dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')