abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_160254083
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 04:23 schreef Mainport het volgende:
racist
Toch gooi ik deze er maar even in, omdat het toeval het zo stuurde...

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 10:49 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik vind vooral ´i¸ek z'n recent geuite analyse (http://inthesetimes.com/a(...)ft-must-embrace-its) van de linkse ('politiek-correcte') 'covert' racist erg goed. Volgens hem is een deel van het probleem dat er een soort verkapt racisme schuilt in de houding van deze groep mensen t.o.v. de licht getinte/donkere mens. Een soort van pedante/denigrerende houding voortkomend uit het (vanzelfsprekend nooit uitgesproken of misschien niet eens bewust bedachte) idee dat deze mensen niet in staat zijn westerse/'normale' waarden te hanteren, alsof ze -i.t.t. de blanke mens- niet (inherent) verantwoordelijk kunnen zijn voor hunner overtuigingen en handelen. Deze houding leidde tot 'appeasement'-politiek welke decennia lang (bewust) uitgebuit is en waarmee de problemen vanzelfsprekend alleen maar groter geworden zijn. Het is, m.a.w., racistischer om een moslim niet aan te spreken/bekritiseren om zijn 'domme' (naar de normaal wel geldende 'westerse' standaarden van links), dan deze toe te staan. Is het niet schrijnend met hoeveel gemak de 'linkse-pc' mens de onderklasse (''het PVV-stemmende tokkievolk'') weg durft te zetten zijnde dom, simpel, en erger, maar gelijktijdig alle walgelijke uitingen en daden vanuit de islamitische gemeenschap wegwuift? Het is daarom ook zo in en in triest dat ieder (de PVV-tokkie) die wel kritiek durft te uiten als racist wordt weggezet...ironisch eigenlijk. Maar met de hierboven geschreven analyse ook zeer goed verklaren.

Een interessant gedachten-experiment; Hoe zou links gereageerd hebben als het vanuit blank Nederland (misschien via rechts of christenen) gegroeid zou zijn?

Hoe dan ook, ik sluit af met Dawkins; "I respect you as a person too much to respect your ridiculous beliefs". Laat dit het nieuwe mantra zijn van links.


[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2016 11:28:30 ]
pi_160257469
De linkse-pc mens en de PVV-tokkie. Dat zijn de twee nieuwe rassen in Nederland. Heerlijk hoe alles uiteindelijk toch weer overzichtelijk blijft.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160258413
PVV-tokkie is wat kleingeestig, teveel gericht op Nederland. 'linkse pc-mens' valt door de gehele bevolkingsopmaak heen internationaal toe te passen...wat kan daar tegenover staan?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2016 14:43:12 ]
pi_160262407
Mijn commentaar was sarcastisch bedoeld, mocht je dat niet begrepen hebben. Dat je 'wat kan daar tegenover staan' schrijft, vat jouw wereldbeeld denk ik goed samen. Ik heb grote bezwaren tegen een manier van denken waarbij groepen mensen worden geconstrueerd die tegenover elkaar worden geplaatst. Dat zijn gevaarlijke sprookjes om in te geloven.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160262502
Nee ik had het sarcasme wel begrepen hoor. Ik wilde alleen jou even laten begrijpen dat de linkse pc mens of in elk geval het denken, anders dan de 'pvv-tokkie', weldelijk een fenomeen (haast een ideologie) is. De herkenning van de mensen met het pc-virus vlak je niet uit door daar in een sarcastische opmerking de pvv-tokkie tegenover te stellen. Met de vraag naar wat je daar tegenover zou kunnen stellen, hoopte ik dat je tot de conclusie zou komen dat tegenover pc eigenlijk alleen verstand/wijsheid/rede of iets in die trand geplaatst kan worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2016 18:41:26 ]
pi_160262784
Ik haal 'pvv-tokkie' uit jouw tekst.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160262915
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 18:17 schreef Franny_G het volgende:
Ik haal 'pvv-tokkie' uit jouw tekst.
Als typering komende uit ...?
pi_160263180
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 18:01 schreef LelijKnap het volgende:
Ik wilde alleen jou even laten begrijpen
Als je wilt mag je mijn ondertitel best lenen hoor. :)
pi_160263193
Maar ik ben in elk geval blij om te horen dat je bezwaar hebt tegen van die kopvodwijven die mij uitsluiten omdat ik tot een andere groep behoor.
pi_160263210
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 18:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Als je wilt mag je mijn ondertitel best lenen hoor. :)
^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2016 19:04:04 ]
  zaterdag 27 februari 2016 @ 20:21:29 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160265911
quote:
9s.gif Op woensdag 24 februari 2016 21:30 schreef Ringo het volgende:
Vroeger spraken we hier gewoon niet over zulke zaken.
Laten we dat beginsel weer in ere herstellen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 20:23:05 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160265958
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 08:31 schreef Mainport het volgende:
Grunberg is Nederlands' interessantste denker, het is mooi dat hij bestaat. Hoewel hij ook dingen schrijft als:

'Het kapitaal is de baas, zegt Terlouw. Dat riepen marxisten vijftig jaar geleden ook, voornamelijk omdat ze zélf de baas wilden zijn.'

'McCloskey stelt echter dat inkomensongelijkheid alleen maar iets toeneemt vanaf 1980, en dan ook uitsluitend in een aantal landen, te weten de VS, het VK en Canada. Bovendien stelt ze de terechte vraag of inkomensongelijkheid an sich iets slechts is. Dat is inderdaad onduidelijk.'

Tja, mooie woorden bij een situatie waarbij de rijkste één procent - afijn je kent het wel. Maar daar liggen jullie helemaal niet wakker van.

De beste manier om niet wakker te liggen van de toenemende inkomensongelijkheid is nog altijd om zelf aan de goede kant van de streep te staan. Dan is het juist iets om je over te verheugen. Is dat dan niet wat voor jou, MP?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_160306274
Mooi artikel om de week mee te beginnen: een pleidooi tegen lezen. De beste man heeft helemaal gelijk.

http://www.groene.nl/artikel/goed-voor-je

quote:
Er is altijd wel een bevlogen prof of docent die zegt dat ‘lezen’ goed voor je is. Goed voor je algemene ontwikkeling, goed voor je hersens, goed voor je sociale status – lezen is overal goed voor. En vooral is dan het lezen van literatuur uitermate bevorderlijk voor de gezondheid.

Ofschoon ik zelf bovenmatig veel lees en er voor een deel mijn geld mee verdien, denk ik dat het lezen schromelijk wordt overschat.

Ik ken zoveel lieden die veel lazen en niet erg verstandig zijn, ik ken zoveel mensen die ‘literaturen’ en bang en onzeker zijn, ik ken zoveel mensen die lezen en zich niet kunnen uitdrukken.
  maandag 29 februari 2016 @ 08:22:29 #164
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_160306646
Maar Mainport, Theodor Holman heeft nooit gelijk!
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_160306659
Nee ik vind zijn andere stukjes ook vrij irritant. Maar deze is goed
pi_160306682
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 08:31 schreef Mainport het volgende:
Grunberg is Nederlands' interessantste denker, het is mooi dat hij bestaat. Hoewel hij ook dingen schrijft als:

Tja, mooie woorden bij een situatie waarbij de rijkste één procent - afijn je kent het wel. Maar daar liggen jullie helemaal niet wakker van.
Daar lig ik wel wakker van, alleen heb ik een andere oplossing voor ogen dan jij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_160306698
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 18:01 schreef LelijKnap het volgende:
Nee ik had het sarcasme wel begrepen hoor. Ik wilde alleen jou even laten begrijpen dat de linkse pc mens of in elk geval het denken, anders dan de 'pvv-tokkie', weldelijk een fenomeen (haast een ideologie) is.
Dat is de PVV-tokkie ook. Kijk maar naar de aanhangers van Le Pen en Trump.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_160306733
Het beste citaat uit The Big Short:

"I have a feeling, in a few years people are going to be doing what they always do when the economy tanks. They will be blaming immigrants and poor people."
pi_160306768
quote:
2s.gif Op maandag 29 februari 2016 08:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar Mainport, Theodor Holman heeft nooit gelijk!
Ook uit dit stukje blijkt een gebrekkige analyse. Die Holman weet niet zo goed waar hij het over heeft als hij schrijft: "Maar het is niet noodzakelijk. Je kunt diezelfde inspiratie, dezelfde inzichten ook halen uit een Donald Duck of een Superman uit 1971." Hij zou duidelijker maken wat hij dan bedoelt met "die inspiratie".

Ik ben het op zich niet met hem oneens. Ik denk namelijk dat je ook "die inspiratie" op kunt doen door te luisteren naar een podcast als Serial over Bowe Bergdahl en door artikelen uit The Guardian en berichten op Reddit daarover te lezen. Dat neemt niet weg dat er wel iets bijzonders is aan die ervaring. Solomon heeft dat uitstekend omschreven:

"It is a type of literacy that is concentrated in but not exclusive to books, and which today also involves film and the other arts. It can come from conversations on the street, lectures, and political rallies, but for a variety of reasons, it revolves around the printed word. It has to do with participating in certain basic or even essential experiences – knowing, if only vicariously, a form of life that touches on our own. (…) In this sense, literacy is a kind of love, not an ability or an accomplishment. It is participation, education in the classical sense – being brought up to be part of something, not just to be successful in a career."

Je kunt beter zijn tekst 'Literacy and the educations of the emotions' lezen dan de flutcolumn van Holman. (Zit ook een verwijzing naar Nietzsche in, Mainport.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 29 februari 2016 @ 13:47:47 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160313145
Ooit zal men Holman tot Groot Genie verklaren, heus.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_160313681
MP is vooral bang inderdaad. Bang om te discrimineren, bang om voor racist uitgemaakt te worden, bang dat minderheden zich oneerlijk bejegend voelen, bang dat extreem-rechts opkomt. Dat laat zich nog wel verklaren kijkende naar zijn omgeving, maar al die angsten en de bijzonder egoïstische behoefte om 'goed' te zijn, zijn toch geen basis voor beleid? Waarvandaan ook die angst voor een beetje pragmatisme?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2016 14:17:04 ]
  Moderator maandag 29 februari 2016 @ 14:10:47 #172
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160313741
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 08:42 schreef Claudia_x het volgende:
to be part of something, not just to be successful in a career
Dat vind ik het moeilijkste aan wetenschapper zijn, ik ben wel een redelijke wetenschapper maar zou gauw ik deel moet uitmaken van de academia hapert er iets bij mij. Ik heb van huisuit mee gekregen dat ik per definitie niet meer kan zijn dan iemand anders en dat strookt niet met de gemiddelde academicus.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_160314294
Zojuist mijn youtubefeed geopend...


'Socio-economische status!' _O-

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2016 14:35:56 ]
pi_160321516
quote:
2s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat vind ik het moeilijkste aan wetenschapper zijn, ik ben wel een redelijke wetenschapper maar zou gauw ik deel moet uitmaken van de academia hapert er iets bij mij. Ik heb van huisuit mee gekregen dat ik per definitie niet meer kan zijn dan iemand anders en dat strookt niet met de gemiddelde academicus.
Bij ons werken geen lieden met opgeblazen ego's.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_160322722
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bij ons werken geen lieden met opgeblazen ego's.
Ja, maar ook geen wetenschappers. Filosofie, wat is dat nu? Ha!
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')